De ene trilt, de ander niet. Die blauwe bijv niet, daaom issie ook goedkoper.smeerbartje schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:12:
[...]
En weet je of deze gebruik maakt van Infrarood? M.a.w. kan ik met het (metalen) deurtje dicht gebruikmaken van de controller? En waar is deze via internet te koop? Ik zie namelijk verschillende types, zoals deze of deze. Wat is de goeie?
Voor de mensen die gebruik maken van het 3voor12 script: De rss files van 3voor12 zijn een tijdje uit de lucht geweest, maar dat hebben ze inmiddels gefixed. Ik was al bang dat het script al na slechts enkele weken totaal onbruikbaar was geworden, maar inmiddels werkt het dus weer.
Misschien hadden jullie het al wel verwijderd.

De TS mag trouwens wel eens worden ge-update, want het bestand waar je instelt welke shares op je PC benaderbaar zijn vanaf je XBOX is niet langer XboxMediaCenter.xml, maar sources.html in de UserData directory. Sinds versie 2.0 that is, denk ik.
Mother, will they like this song?
Anoniem: 1416
Leef je uit LunaticTheLunatic schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:46:
De TS mag trouwens wel eens worden ge-update, want het bestand waar je instelt welke shares op je PC benaderbaar zijn vanaf je XBOX is niet langer XboxMediaCenter.xml, maar sources.html in de UserData directory. Sinds versie 2.0 that is, denk ik.
Ik heb me deze namiddag bezig gehouden met het modden van m'n xbox namelijk heb de luide fan vervangen door een 'normale'. Na wat zaag en vijlwerk zit hij er fatsoenlijk en mooi in. Opgestart klaar is kees werkte prima.
De fan hoor je niet meer, maar nu is er blijkbaar iets anders dat nogal luid zoemt. Ik denk hierbij aan de hd (in mijn geval een maxtor 200 gb) of kan het dat kleine fannetje van op die koelblok zijn.
Hebben jullie dit al ondervonden of opgelost?
De fan hoor je niet meer, maar nu is er blijkbaar iets anders dat nogal luid zoemt. Ik denk hierbij aan de hd (in mijn geval een maxtor 200 gb) of kan het dat kleine fannetje van op die koelblok zijn.
Hebben jullie dit al ondervonden of opgelost?
Je hebt nog zo'n extra fan op de GPU zitten? Als je de temps in de gaten houd kun je die volgens mij wel weglaten nu je een goede fan hebt geplaatst. XBMC houd zowiezo de boel wel in de gaten toch?
Ik heb even gelezen in wat tutorials, ik denk dat die fan inderdaad er af kan.
Een andere vraag van mijn kant: Ik heb bij zogenaamde HR HD afleveringen (700mb) het probleem dat het geluid een heel ietsie scheef loopt ten opzichte van het beeld. Misschien heb ik het wel bij meer maar daar merkte ik het beter bij. Iemand een stukje wijsheid hierover? Zit er ergens zo'n afstel instellingkje hiervoor?
Ik heb even gelezen in wat tutorials, ik denk dat die fan inderdaad er af kan.
Een andere vraag van mijn kant: Ik heb bij zogenaamde HR HD afleveringen (700mb) het probleem dat het geluid een heel ietsie scheef loopt ten opzichte van het beeld. Misschien heb ik het wel bij meer maar daar merkte ik het beter bij. Iemand een stukje wijsheid hierover? Zit er ergens zo'n afstel instellingkje hiervoor?
[ Voor 36% gewijzigd door sebastius op 02-11-2006 20:05 ]
Anoniem: 184536
heeft iemand die daily motion firefox remote script al eens geprobeerd. je kunt dan filmpjes direct naar de xbox sturen met een rechtermuisklik in firefox, maar bij mij werkt het niet.
Anoniem: 19324
Ik heb sinds kort een Xbox.. Fantastisch ding, alleen zou ik dolgraag toegang tot het netwerk willen hebben. Op de een of andere manier maakt hij wel verbinding met internet, maar zijn de harde schijven op mijn desktop en laptop niet te bereiken. Ook kan ik via ftp op mijn laptop op mijn Xbox, maar andersom niet. Nu heb ik het bij een vriend van mij geprobeerd bij wie wel alles werkt, heb ik precies dezelfde instellingen gebruikt (automatische DCHP o.a) en waren de netwerk servers nog steeds onvindbaar. Moet ik ergens een instelling veranderen of heb ik een miskoop gedaan?
PS; Het netwerk is bereikbaar via een draadloze Zyxel 2602 model van Tiscali. Uiteraard heb ik de Xbox verbonden met een utp (het lampje op de achterkant brandt groen)
PS; Het netwerk is bereikbaar via een draadloze Zyxel 2602 model van Tiscali. Uiteraard heb ik de Xbox verbonden met een utp (het lampje op de achterkant brandt groen)
Als je wel kan internetten maar niet op locale netwerk hardeschijven dan zit je probleem op je server vermoed ik.
Een miskoop heb je zowiezo niet gedaan, enkel een verkeerde instelling. Kun je wel naar je Xbox FTP'en?
Een miskoop heb je zowiezo niet gedaan, enkel een verkeerde instelling. Kun je wel naar je Xbox FTP'en?
FTP van laptop naar Xbox kan lees ik. Kun je wel onderling tussen de verschillende 'desktop' of 'laptop'-computers de shares benaderen? Ik denk namelijk dat het gewoon een Windows file-sharing probleem is.sebastius schreef op maandag 06 november 2006 @ 07:10:
Als je wel kan internetten maar niet op locale netwerk hardeschijven dan zit je probleem op je server vermoed ik.
Ik kan inderdaad wel van de laptop naar de Xbox ftp-en. En het thuisnetwerk is ook voor een groot deel gedeeld. Feit is dat ik bij die vriend op zijn xbox gelijk in het MS-home gedeelte kwam en dat bij mijn xbox op zijn netwerk met dezelfde automatische instellingen de netwerk servers niet gevonden konden worden
Anoniem: 124910
probeer eens met je virus scanner uit te zetten, had ik ook nlAnoniem: 19324 schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:02:
Ik kan inderdaad wel van de laptop naar de Xbox ftp-en. En het thuisnetwerk is ook voor een groot deel gedeeld. Feit is dat ik bij die vriend op zijn xbox gelijk in het MS-home gedeelte kwam en dat bij mijn xbox op zijn netwerk met dezelfde automatische instellingen de netwerk servers niet gevonden konden worden
Misschien is dit al eerder voorbij gekomen maar het is bijna ondoenlijk de voorgaande delen helemaal door te nemen.
Als ik XBMC opstart kan ik geen FTP connectie meer maken. Is dit een normaal probleem of moet ik enige instellingen wijzigen.
Vanuit de standaard boot van de Xbox kan ik wel FTP-en. Nu wil ik graag dat de xbox gelijk XBMC opstart maar dan wil ik er via FTP nog wel graag bij kunnen komen.
Als ik XBMC opstart kan ik geen FTP connectie meer maken. Is dit een normaal probleem of moet ik enige instellingen wijzigen.
Vanuit de standaard boot van de Xbox kan ik wel FTP-en. Nu wil ik graag dat de xbox gelijk XBMC opstart maar dan wil ik er via FTP nog wel graag bij kunnen komen.
Pura Vida
Zou inderdaad een hele goede mogelijkheid zijn! Heb het ook geprobeerd, maar helaas het mocht niet baten... Blijft het feit dat de xbox van die vriend van mij wel gelijk op het netwerk kon en ik met dezelfde xbox op hetzelfde netwerk niet...
Vroeg me af of het zou kunnen helpen als ik de bios flash, en zo ja, welke versie wordt dan aangeraden?
Vroeg me af of het zou kunnen helpen als ik de bios flash, en zo ja, welke versie wordt dan aangeraden?
Bios flash?! wat moet dat met de netwerk configuratie doen?Anoniem: 19324 schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:41:
Zou inderdaad een hele goede mogelijkheid zijn! Heb het ook geprobeerd, maar helaas het mocht niet baten... Blijft het feit dat de xbox van die vriend van mij wel gelijk op het netwerk kon en ik met dezelfde xbox op hetzelfde netwerk niet...
Het gaat om de software en de instellingen daarvan.
Ik denk dat je probleem de configuratie is. Met windows networking heb je domeinen en werkgroepen. Je kan eens kijken in de xbmc configuratie bestanden wat de workgroup naam is. Ik gok erop dat die vriend van je de werkgroep naam op zijn xbox heeft veranderd naar de werkgroep naam die hij gebruikt. (windows default is 'WORKGROUP' of voor nl 'WERKGROEP').
Ik heb mijn xbox even afgekoppeld staan dus je zal zelf moeten zoeken naar de configuratie plek.
Anoniem: 181995
@Didzjeriedoe
Als het met de workgroups niet werk zou je dit nog kunnen proberen. Werkt perfect hier
XBMSP
Als het met de workgroups niet werk zou je dit nog kunnen proberen. Werkt perfect hier
XBMSP
Of verander gewoon de 'path' naar \\PCNAAM
Dat werkt hier eigenlijk altijd..
Dat werkt hier eigenlijk altijd..
@4815162342!!!
Sodeju, het kost wat dagen maar dan lukt het ook eindelijk... Zit nu een filmpje te streamen en kon eindelijk op mijn netwerk! Ga het nog ff verder uitzoeken, maar in ieder geval bedankt voor jullie hulp! Ik word er nog net niet emotioneel van;)
Sodeju, het kost wat dagen maar dan lukt het ook eindelijk... Zit nu een filmpje te streamen en kon eindelijk op mijn netwerk! Ga het nog ff verder uitzoeken, maar in ieder geval bedankt voor jullie hulp! Ik word er nog net niet emotioneel van;)
Ik heb een probleem...
Ik heb 500 mp3's overgezet van mijn pc naar de Xbox, maar op de 1 of andere manier pakt Xbmc niet de folder.jpg maar de thumbnails die Windows Media Player aan de mp3'tjes heeft toegewezen.
Wanneer ik de optie "Informatie ophalen uit tags" uitschakel is dit over.
Is het mogelijk dat thumbnails aan de tags worden toegevoegd? Nee toch?
Dingen die ik al geprobeerd heb:
- Thumbnails folder leeggemaakt op de Xbox
- AlbumArt bestanden verwijderd
Iemand een oplossing?
Ik heb 500 mp3's overgezet van mijn pc naar de Xbox, maar op de 1 of andere manier pakt Xbmc niet de folder.jpg maar de thumbnails die Windows Media Player aan de mp3'tjes heeft toegewezen.
Wanneer ik de optie "Informatie ophalen uit tags" uitschakel is dit over.
Is het mogelijk dat thumbnails aan de tags worden toegevoegd? Nee toch?
Dingen die ik al geprobeerd heb:
- Thumbnails folder leeggemaakt op de Xbox
- AlbumArt bestanden verwijderd
Iemand een oplossing?
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Dat MOET werken, leeg anders ff de cache van XBMC.
Cache heb ik ook al leeggemaakt.Kaspers schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:47:
[...]
Dat MOET werken, leeg anders ff de cache van XBMC.
Ik begrijp niet waar XBMC die thumbnails vandaan haalt
Zeg nou zelf, wie wil er nou zo'n thumbnail bij zn muziek zien?:

Ik zie zojuist dat op http://www.rtl.nl nu ook oude programma's gratis te bekijken zijn. Wellicht is dit iets voor een scriptje?
http://specs.tweak.to/6635
foto zit in mp3 bestand, is dan een ID3 tag. ik gebruik altijd TagandRename om mijn mp3 te editten en foto van album erin te zetten en trackname te veranderen.Bigfoot87 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:24:
[...]
Cache heb ik ook al leeggemaakt.
Ik begrijp niet waar XBMC die thumbnails vandaan haalt![]()
Zeg nou zelf, wie wil er nou zo'n thumbnail bij zn muziek zien?:
[afbeelding]
dit gaat via imdb. weet niet of hoe met window media player werkt. maar die foto zit gewoon in je Mp3 bestand
Daar heb ik nog nooit van gehoord, een jpg in een mp3 bestandAnoniem: 124910 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:45:
[...]
foto zit in mp3 bestand, is dan een ID3 tag. ik gebruik altijd TagandRename om mijn mp3 te editten en foto van album erin te zetten en trackname te veranderen.
dit gaat via imdb. weet niet of hoe met window media player werkt. maar die foto zit gewoon in je Mp3 bestand
Behoorlijk irritant, ik ga vanavond direct dat programma proberen
thnx!
EDIT:
Gelukt! dank je Denhuff
[ Voor 3% gewijzigd door Bigfoot87 op 08-11-2006 17:22 ]
Ik zit er aan te denken om ook een xbox te nemen en om te bouwen.
Nu kan ik deze krijgen via Vraag en aanbod, maar mijn vraag is eigenlijk, is dit nog steeds interresant?
Kunnen alle films nog afgespeeld worden? Of is het misschien handiger om te wachtten totdat de xbox 360 tegen dumpprijzen verkocht worden?
Nu kan ik deze krijgen via Vraag en aanbod, maar mijn vraag is eigenlijk, is dit nog steeds interresant?
Kunnen alle films nog afgespeeld worden? Of is het misschien handiger om te wachtten totdat de xbox 360 tegen dumpprijzen verkocht worden?
Tot nu toe heb ik alle films kunnen afspelen. Alleen HD films zou ik zo niet weten.
Ik heb er een sinds 2 maanden ofzo en vind het erg handig als media center.
Ik heb er een sinds 2 maanden ofzo en vind het erg handig als media center.
Met XBMC kun je nog altijd meer afspelen dan op de Xbox360.badkuip schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:51:
Ik zit er aan te denken om ook een xbox te nemen en om te bouwen.
Alleen HD wordt voor zo ver ik weet niet ondersteund. Daarbij heb je als je op de Xbox360 bestanden van je computer wilt afspelen (mp3 of wmv) een originele (wordt gecontroleerd) versie van Windows Media Center nodig. En daarbij kun je met Xbmc ook Divx en Xvid films afspelen.
Dus als ik jou was zou ik voor de Xbox gaan, of je moet HD films willen kijken en de nieuwste spellen willen spelen natuurlijk.
Maar dat is mijn mening...
geheel mee eens. HD kan de processor van de xbox niet aan.Bigfoot87 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:19:
[...]
Met XBMC kun je nog altijd meer afspelen dan op de Xbox360.
Alleen HD wordt voor zo ver ik weet niet ondersteund. Daarbij heb je als je op de Xbox360 bestanden van je computer wilt afspelen (mp3 of wmv) een originele (wordt gecontroleerd) versie van Windows Media Center nodig. En daarbij kun je met Xbmc ook Divx en Xvid films afspelen.
Dus als ik jou was zou ik voor de Xbox gaan, of je moet HD films willen kijken en de nieuwste spellen willen spelen natuurlijk.
Maar dat is mijn mening...
maar niet te vergeten voor degene die een lcd scherm/tv hebben, films worden geupscaled naar 720
en als je de xbox op ntsc heb en ntsc spellen, er meerdere spellen op 480/720 draaien.(wel een advance cable gebruiken)
was lang van plan een oppo dvd speler te kopen ivm upscalen,maar das nu overbodig.
heb deze xbox al meer dan 4 jaar, beste koop tot nu toe
Inderdaad, ik heb er kort geleden zelfs eentje bijgekocht voor op de slaapkamer. 70 euro, grotere schijf erin, XBMC erop. Perfect! Vooral het benaderen van shares is ideaal. Er hoeven geen films/mp3's meer gebrand of ge'ftp'ed te worden dus eigenlijk is die grotere schijf niet eens nodig...
Ik kan een divx formaat prima streamen, maar is het normaal dat een dvd (hogere kwaliteit misschien) vanaf mijn draadloze netwerk op mijn pc erg veel hapert?
Daar heb ik nooit last van, misschien dat je iets aan kunt passen bij de buffer instellingen?Anoniem: 19324 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:42:
Ik kan een divx formaat prima streamen, maar is het normaal dat een dvd (hogere kwaliteit misschien) vanaf mijn draadloze netwerk op mijn pc erg veel hapert?
Tot vandaag kon ik via FLASHfxp altijd connecten naar mijn XBOX vanaf PC om zo data over te zetten. Sinds vanavond gaat het echter fout.
Er lijkt wel een connectie opgezet te worden maar ik zie de partities van mijn XBOX niet. Connectie vanuit XBMC naar PC in netwerk gaat wel goed en kan gewoon media streamen.
Dit is wat ik aan info krijg na het connecten:
[R] Connecting to 192.168.1.37 -> IP=192.168.1.37 PORT=21
[R] Connected to 192.168.1.37
[R] 220-
[R] 220----------------------------------------------------------------------------
[R] 220-XBMC:FileZilla version 1.5.6, (based on FileZilla Server 0.8.8)
[R] 220-
[R] 220-http://sourceforge.net/projects/xbmc/
[R] 220----------------------------------------------------------------------------
[R] 220
Iemand idee waar het mis gaat? Heb XBOX al aantal keren uit en aan gezet en heb ftp connectie XBOX nagelopen.
Zie nu trouwens dat deze connectie uiteindelijk wordt afgebroken:
[R] 421 Login time exceeded. Closing control connection.
[R] Connection failed
Ik niet snap.
Er lijkt wel een connectie opgezet te worden maar ik zie de partities van mijn XBOX niet. Connectie vanuit XBMC naar PC in netwerk gaat wel goed en kan gewoon media streamen.
[R] 220-
[R] 220-
[R] 220
Iemand idee waar het mis gaat? Heb XBOX al aantal keren uit en aan gezet en heb ftp connectie XBOX nagelopen.
[R] Connection failed
Ik niet snap.
[ Voor 8% gewijzigd door robbydw op 10-11-2006 21:47 ]
Geen commentaar
Het gaat bij het maken van de connectie naar XBOX (FTP) al mis. Transfer kom ik niet eens aan toe.Roamor schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:50:
Heb je erg lange namen die je probeert over te zetten? Of veel items in je Transfer lijst?
Geen commentaar
Maar je hebt al wel files in de transfer box staan? Als je die eens leeg maakt?robbydw schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:58:
[...]
Het gaat bij het maken van de connectie naar XBOX (FTP) al mis. Transfer kom ik niet eens aan toe.
Nope is helemaal leeg. Ik start flash fxp op en klik op connect. Voer in het ip adres en vul bij username en password xbox in. (as usual)Roamor schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:09:
[...]
Maar je hebt al wel files in de transfer box staan? Als je die eens leeg maakt?
Geen commentaar
Waarschijnlijk is je FileZilla Server.xml dan brak. Dat kan gebeuren als er bij het wegschrijven daarvan iets mis gaat. Even een ander dashboard met FTP erbij pakken en het bestandje opnieuw uploaden, of even wat knip- en plakwerk met de ingebouwde filemanager van XBMC.
This can no longer be ignored.
Anoniem: 196696
mss iets veranderd in de time voordat hij je een timeout geeft?
gewoon ff filezilla server.xml overschrijven met het orgineel
kan je weer inloggen met xbox/xbox
edit:
zijn hier trouwens in het forum nog scripters?
ik ben een online mp3 player script aan het scrhijven
bijna af, maar ik heb nog wat probleempjes
gewoon ff filezilla server.xml overschrijven met het orgineel
kan je weer inloggen met xbox/xbox
edit:
zijn hier trouwens in het forum nog scripters?
ik ben een online mp3 player script aan het scrhijven
bijna af, maar ik heb nog wat probleempjes
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 196696 op 11-11-2006 11:04 ]
Precies hetzelfde probleem had ik ook, ik had wat verschillende builds gebruikt de laatste tijd, en vorige week wou ik weer even mijn XBMC updaten, maar kreeg hetzelfde probleem.robbydw schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:41:
Tot vandaag kon ik via FLASHfxp altijd connecten naar mijn XBOX vanaf PC om zo data over te zetten. Sinds vanavond gaat het echter fout.
[R] 220-
[R] 220-
[R] 220
[R] Connection failed
Ik niet snap.
Ik heb toen me xbox opgestart met een slayers schijfje en toen ik weer normaal ftp'en.
dus nieuwe build erop en daarna werkte ftp ook weer goed.
ik heb een scriptje gemaakt. Mss vinden jullie em ook leuk.
Het is een online mp3 player. Je voert naam en/of artiest in en hij vind dan nummers voor je.
Deze kan hij vervolgens naar jou toe streamen. Soort van u vraagt wij draaien radio :-)
readme staat in de zip
http://test.familie-gerbers.nl/OMPlayer.zip
Het is een online mp3 player. Je voert naam en/of artiest in en hij vind dan nummers voor je.
Deze kan hij vervolgens naar jou toe streamen. Soort van u vraagt wij draaien radio :-)
readme staat in de zip
nog ff een vraagje
ik heb net een nieuwe tv (phillips 20pf5320/01) en ik wou wel 720p vanuit mijn xbox willen
dus ik was op zoek naar een hd kabel ervoor
ik heb dit gevonden:
http://www.consoleshop.nl...xbox-component-cable.html
de tv heeft een dvi ingang dus ik denk dat dat wel goed komt
maar kan hd signaal ook over scart verstuurt worden? ik heb een advanced scart kabel (niet van ms)
en mijn scherm kan ook ntsc aan las ik in de specs. Kan ik met de videomode switcher niet de xbox op ntsc zetten en dan vervolgens hd aanzetten?
ik heb net een nieuwe tv (phillips 20pf5320/01) en ik wou wel 720p vanuit mijn xbox willen
dus ik was op zoek naar een hd kabel ervoor
ik heb dit gevonden:
http://www.consoleshop.nl...xbox-component-cable.html
de tv heeft een dvi ingang dus ik denk dat dat wel goed komt
maar kan hd signaal ook over scart verstuurt worden? ik heb een advanced scart kabel (niet van ms)
en mijn scherm kan ook ntsc aan las ik in de specs. Kan ik met de videomode switcher niet de xbox op ntsc zetten en dan vervolgens hd aanzetten?
als je xbox 720p aankan zou het erg mooi zijn, helaas lukt het de pentium !!! 733 niet echt om dat te doen
dus je zult toch je xbox moeten aanpassen voor 720p
Ik heb zelf een keer 1080i getest, maar dat gaat met een framerate tussen de 10-15 per seconde
de kwaliteit is wel erg goed
dus je zult toch je xbox moeten aanpassen voor 720p
Ik heb zelf een keer 1080i getest, maar dat gaat met een framerate tussen de 10-15 per seconde
de kwaliteit is wel erg goed
PSN: djmurcielago
Ja het is maar net met welke framerate je voldoening hebt he..
Jaa dat zou echt geweldig zijn, zit hier ook op zoiets te wachten! ;-)Stampre schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:42:
Ik zie zojuist dat op http://www.rtl.nl nu ook oude programma's gratis te bekijken zijn. Wellicht is dit iets voor een scriptje?
Standaard start XBMC (met mc360 schil) op. Als ik hierna vanuit XBMC Avalaunch start kan ik vervolgens wel FTP'en.Erik Jan schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:15:
[...]
Waarschijnlijk is je FileZilla Server.xml dan brak. Dat kan gebeuren als er bij het wegschrijven daarvan iets mis gaat. Even een ander dashboard met FTP erbij pakken en het bestandje opnieuw uploaden, of even wat knip- en plakwerk met de ingebouwde filemanager van XBMC.
Zou dan toch de genoemde xml file brak zijn? Weet namelijk niet of Avalaunch dezelfde XML file gebruikt als XBMC.... please advise.
Geen commentaar
Haha nee XBMC gebruikt niet dezelfde xml file daarvoor.
Avalaunch heeft namenlijk geen apparte xml file voor de ftp configuratie, XBMC maakt gebruik van filezilla, dat wel een apparte xml file voor de configuratie heeft en die ook met een pc client kan worden aangepast.
Avalaunch heeft namenlijk geen apparte xml file voor de ftp configuratie, XBMC maakt gebruik van filezilla, dat wel een apparte xml file voor de configuratie heeft en die ook met een pc client kan worden aangepast.
ik kom niet meer in mijn ms dash 
probeer via xbmc dan krijg ik error 21 ( ga dan naar e:\backups\cdrive\XboxDash.xbe )
ik heb shadow-c aan waardoor ik ze op c dus niet kan zien, wat ik ook niet kan veranderen omdat je dan in de dash moet zijn.
hoe pak ik dit aan zonder mijn softmod te mollen (en mijn spul op de hdd kwijt te raken)
ik heb alle orginele bestanden nog op mijn pc hdd staan
probeer via xbmc dan krijg ik error 21 ( ga dan naar e:\backups\cdrive\XboxDash.xbe )
ik heb shadow-c aan waardoor ik ze op c dus niet kan zien, wat ik ook niet kan veranderen omdat je dan in de dash moet zijn.
hoe pak ik dit aan zonder mijn softmod te mollen (en mijn spul op de hdd kwijt te raken)
Ja lach me maar uitKaspers schreef op zondag 12 november 2006 @ 09:55:
Haha nee XBMC gebruikt niet dezelfde xml file daarvoor.
Had ik kunnen weten natuurlijk
Geen commentaar
Je kan hier dus zelf zoeken zeg maar en dan ook direcht luisteren er naar?Anoniem: 196696 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:01:
ik heb een scriptje gemaakt. Mss vinden jullie em ook leuk.
readme staat in de zip
Klinkt wel handig, binnenkort eens een keertje testen.
yup je kan er direct naar luister, je moet wel ff wachten tot die de cache vol heeft maar dat is maar een paar secondes
Help! Ik heb zojuist geprobeerd om met behulp van deze tutorial de dashboard te veranderen naar XBMC, maar dit ging niet zonder problemen. Ik heb de 1e methode toegepast en het bestand xboxdash.xbe vervangen door de XBMC shortcut. Na een reboot krijg ik nu een 'service required' scherm.
Is er een manier om toch de harde schijf C te benaderen? Ik heb namelijk wel een backup gemaakt van het oude dashboard.
Is er een manier om toch de harde schijf C te benaderen? Ik heb namelijk wel een backup gemaakt van het oude dashboard.
Dat is zeer goed nieuws, webbrowser in zicht!Xboxmediacenter.com
"Know that the XBMC CVS feature-freeze has officially now been lifted, for real this time"
Hij zit er al in de FahxBahx Linksboks Integrated versie.
I also need to thank Manturafs for the Livemark mod and Roormonger for his work on Livemark as well as all the hard work he put in adding Linkboks support to MC360 and Blackbolt Classic. Yes, you read that right. Roormonger has given us the ability to use Linksboks in BBC. Now every major skin can use Linkboks. I hope you enjoy this release.
Fahxbahx changes:
Added Linksboks support for BBC and added newer images for Linksboks support of MC360 (Thanks a million Roormonger!)
Updated a small handful of scripts.
Added more images to LiveContent
Dupe checked Trainers, so that's why there are less.
I also need to thank Manturafs for the Livemark mod and Roormonger for his work on Livemark as well as all the hard work he put in adding Linkboks support to MC360 and Blackbolt Classic. Yes, you read that right. Roormonger has given us the ability to use Linksboks in BBC. Now every major skin can use Linkboks. I hope you enjoy this release.
Fahxbahx changes:
Added Linksboks support for BBC and added newer images for Linksboks support of MC360 (Thanks a million Roormonger!)
Updated a small handful of scripts.
Added more images to LiveContent
Dupe checked Trainers, so that's why there are less.
Is het iemand gelukt om via xbmc een vista share te banderen? (zelfde folder is in xp prima te benaderen)
Ik krijg het maar niet aan de praat

Ik wil ook graag een media center van mijn xbox maken.
Maar ik zoek nog iemand die mijn xbox kan ombouwen. In omgeving dronten, is vlak bij lelystad.
Maar ik zoek nog iemand die mijn xbox kan ombouwen. In omgeving dronten, is vlak bij lelystad.
Vista maakt gebruik van SMB2.0, dit kan waarschijnlijk het probleem verklaren...Agent-X schreef op maandag 13 november 2006 @ 01:24:
Is het iemand gelukt om via xbmc een vista share te banderen? (zelfde folder is in xp prima te benaderen)
Sorry voor de te snelle kick, maar ik ben echt ten einde raad. Wat ik ook probeer, ik kom niet in de dashboard. Hoe kom ik op een simpele manier bij de c-shijf vande xbox om het oude dashboard-bestand terug te zetten? Het betreft hier een gesoft-modde xbox, dus geen chip.smeerbartje schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:35:
Help! Ik heb zojuist geprobeerd om met behulp van deze tutorial de dashboard te veranderen naar XBMC, maar dit ging niet zonder problemen. Ik heb de 1e methode toegepast en het bestand xboxdash.xbe vervangen door de XBMC shortcut. Na een reboot krijg ik nu een 'service required' scherm.
[ Voor 3% gewijzigd door smeerbartje op 13-11-2006 09:54 ]
slayer cd'tje erin, opstarten en ftp'en maar.smeerbartje schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:53:
[...]
Sorry voor de te snelle kick, maar ik ben echt ten einde raad. Wat ik ook probeer, ik kom niet in de dashboard. Hoe kom ik op een simpele manier bij de c-shijf vande xbox om het oude dashboard-bestand terug te zetten? Het betreft hier een gesoft-modde xbox, dus geen chip.
Oke, deze heb ik dus gedownload, v2.7 Maar ik lees alleen maar over mods met chips enzo, ik heb dus een softmod. Dit werkt gewoon goed?
Als die cd boot, kan je ftp-en. Gewoon proberen dus.smeerbartje schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:02:
Oke, deze heb ik dus gedownload, v2.7 Maar ik lees alleen maar over mods met chips enzo, ik heb dus een softmod. Dit werkt gewoon goed?
If it ain't broken, play with it till it breaks.
zit nog steeds met dit probleem. Kan ik de xboxdash.xbe zo overschrijven? (op het path dat ik noemde?)Anoniem: 196696 schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:10:
ik kom niet meer in mijn ms dash
Ik krijg foutmelding: 13, misschien dat iemand dan weet wat ik eraan kan doen. Heb zojuist geprobeerd om te booten vanaf de slayers-cd, maar dat lukt nietsmeerbartje schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:53:
[...]
Sorry voor de te snelle kick, maar ik ben echt ten einde raad. Wat ik ook probeer, ik kom niet in de dashboard. Hoe kom ik op een simpele manier bij de c-shijf vande xbox om het oude dashboard-bestand terug te zetten? Het betreft hier een gesoft-modde xbox, dus geen chip.
[ Voor 7% gewijzigd door smeerbartje op 13-11-2006 15:49 ]
Je dashboard is fucked. Vind het raar dat je cd niet boot, dat zou hij normaliter wel moeten doen aangezien die foutmelding mag pas komen wanneer hij probeert de dash te loaden...13 - kernel - Dashboard launch fail (due to missing/bad key, or anything else that would prevent it from running) and the dashboard didn't specify why it failed.
Heb je geprutst met een hdd (key) ?
Probeer eens te booten met slayers op CD/RW ipv CD-R. Xbox doet namenlijk moeilijk over CD-R's (ookal werkt het wel op een andere box).
[ Voor 15% gewijzigd door Kaspers op 13-11-2006 16:01 ]
Dit had ik ook een tijdje geleden. Ik kon ook niet meer booten vanaf cd. Ik heb toen de HDD swap trick uitgevoerd. Ik denk dat het niet helemaal legaal is om hier verder op in te gaan.smeerbartje schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:43:
[...]
Ik krijg foutmelding: 13, misschien dat iemand dan weet wat ik eraan kan doen. Heb zojuist geprobeerd om te booten vanaf de slayers-cd, maar dat lukt nietVanaf een andere xbox kan ik wel van de cd booten, dus de cd is wel goed gebrand enzo.
Misschien een kleine update: ik heb slayer nu gebrand op een cd-RW en nu krijg ik error-code 14 te zien. Raar toch?
Even een vraagje kan je ook op de xbox een usb harddisk aansluiten en zo gebruiken als externe opslag of is dat alleen maar bij de xbox360?
Ja dat kan, als hij Fat32 geformatteerd is, en ondersteund wordt, en dat is per hdd verschillend.
Ook weet ik niet of het de hele grootte ondersteund.
Onder xbox v1.6 zul je ook meer problemen ondervinden, met o.a. schrijven.
Zoals het er nu uitziet wordt je CD/RW ook niet geladen...
Laatste kans is een DVD/RW...
of je hdd is gewoon gaar...
Ook weet ik niet of het de hele grootte ondersteund.
Onder xbox v1.6 zul je ook meer problemen ondervinden, met o.a. schrijven.
smeerbartje schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:45:
Misschien een kleine update: ik heb slayer nu gebrand op een cd-RW en nu krijg ik error-code 14 te zien. Raar toch?
Ja idd..14 - dashboard - Error loading dashboard (dashboard generic error)
Zoals het er nu uitziet wordt je CD/RW ook niet geladen...
Laatste kans is een DVD/RW...
of je hdd is gewoon gaar...
Wie kan mij bevestigen of je IN ELKE GEVAL van de slayer cd op kan starten. Ik bedoel dus: is het mogelijk, ongeacht de harde schijf of wat hierop staat, om van de slayer cd/dvd te booten?
[ Voor 75% gewijzigd door smeerbartje op 13-11-2006 20:20 ]
Oke, maar als je mijn gevalletje leest, denk je dan dat ik van cdrom op kan starten? Ik stel deze vraag omdat mogelijk m'n dvd-speler kapot is.
[ Voor 21% gewijzigd door smeerbartje op 13-11-2006 20:45 ]
Dat kan ik, zelfs zonder harde schijf kan ik opstarten vanaf de slayer cd.smeerbartje schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:13:
Wie kan mij bevestigen of je IN ELKE GEVAL van de slayer cd op kan starten. Ik bedoel dus: is het mogelijk, ongeacht de harde schijf of wat hierop staat, om van de slayer cd/dvd te booten?
Klopt dus wel degelijk wat ik zei
.
Als je xbox maar unsigned code kan draaien.. en zo te zien is daar iets mis mee.
a.f.a.i.k. is je softmod gewoon dood.
Als je xbox maar unsigned code kan draaien.. en zo te zien is daar iets mis mee.
a.f.a.i.k. is je softmod gewoon dood.
[ Voor 14% gewijzigd door Kaspers op 14-11-2006 06:58 ]
Dat lukt je dus alleen als je een chip hebt zitten. Als je softmod op je niet-aangesloten HD staat, zie ik je niet van die cd starten.Bigfoot87 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 01:15:
[...]
Dat kan ik, zelfs zonder harde schijf kan ik opstarten vanaf de slayer cd.
Fire69 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 08:09:
[...]
Dat lukt je dus alleen als je een chip hebt zitten. Als je softmod op je niet-aangesloten HD staat, zie ik je niet van die cd starten.
Ik heb inderdaad een chip
Ik heb net de laatste XBMC erop gezet in de hoop dat er nu een equalizer in zat..
maar helaas.. Ik heb zo Logitech z-680 setje en als ik die op modus [Stereo x2] zet dan is die bass op de laagste stand nog steeds overdreven zwaar.
Weet iemand of er een plugin hiervoor is of hoe ik dit kan oplossen
maar helaas.. Ik heb zo Logitech z-680 setje en als ik die op modus [Stereo x2] zet dan is die bass op de laagste stand nog steeds overdreven zwaar.
-
[ Voor 100% gewijzigd door Kaspers op 14-11-2006 12:06 ]
Err... idee: gewoon ff je bas anders instellen op de pod?
RelaXXinG schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:22:
Ik heb net de laatste XBMC erop gezet in de hoop dat er nu een equalizer in zat..
offtopic:
Net via je signature je Vista 10-style ontdekt. Mega mooi!
Fire69 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:51:
[...]
offtopic:
offtopic:
Beetje heel erg offtopic maar istie van jou Kaspers!?!? Ik gebruik hem al een hele tijd... in 1 woord fantastisch! thnx
Beetje heel erg offtopic maar istie van jou Kaspers!?!? Ik gebruik hem al een hele tijd... in 1 woord fantastisch! thnx
Er is nu een mplayer.dll beschikbaar die de Windows Mediacenter tv opnamen goed afspeelt op je Xbox :-)
Je kunt hem hier downloaden: http://www.megaupload.com/?d=L1OK3BCH
Je kunt hem hier downloaden: http://www.megaupload.com/?d=L1OK3BCH
Mediacenter Keyboard voor XBMC
Is het ook mogelijk om een Windows MediaCenter Keyboard op de Xbox MediaCenter aan te sluiten?
Dit is de keyboard en deze werkt normaal gesproken met een reciever die je kan aansluiten op je pc of mediacenter. Hij werkt met InfraRood. http://www.microsoft.com/...are/RemoteKeyboard_lg.jpg
Is het ook mogelijk om een Windows MediaCenter Keyboard op de Xbox MediaCenter aan te sluiten?
Dit is de keyboard en deze werkt normaal gesproken met een reciever die je kan aansluiten op je pc of mediacenter. Hij werkt met InfraRood. http://www.microsoft.com/...are/RemoteKeyboard_lg.jpg
[ Voor 4% gewijzigd door Djerique op 14-11-2006 16:57 ]
Nee werkt volgens mij niet...
Heb je drivers voor nodig a.f.a.i.k.
[ Voor 85% gewijzigd door Kaspers op 14-11-2006 17:47 ]
Bekijk je xbox eerst eens van binnenehuurman schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:55:
Welke soorten HD kan ik allemaal in de XBox stoppen? ATA/S-ATA of maakt dit niets uit?
Omdat mijn versie van een half jaar geleden komt.
Err... lezen is een kunst.Darth Malak schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:48:
Err... idee: gewoon ff je bas anders instellen op de pod?
als ik die op modus [Stereo x2] zet dan is die bass op de laagste stand nog steeds overdreven zwaar.
Ja, hatelijk zijn ook....RelaXXinG schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:50:
[...]
Omdat mijn versie van een half jaar geleden komt.
[...]
Err... lezen is een kunst.
als ik die op modus [Stereo x2] zet dan is die bass op de laagste stand nog steeds overdreven zwaar.
Tja, ik moet hem toch gelijk geven hoor, 't stond duidelijk in zijn post
Ik weet eigenlijk niet of er in XBMC zelf een bass/treble-regeling zit?
Met drivers werkt het dus wel?Djerique schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:56:
Mediacenter Keyboard voor XBMC
---------------------------------------------------------------------------------
Kaspers schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:46
Nee werkt volgens mij niet...
Zal wel, maar de vraag is, waar ga jij drivers voor xmbc halen?
Anoniem: 184536
ik gebruik sinds kort dat nieuwe script voor dailymotion video's live te streamen naar de box. je hoeft alleen maar rechtermuisklik te klikken in firefox en dan op send link to xbmc en de file begint af te spelen. via deze website: http://tvlinks.voodeedoo.org/ kom je bij de video's. alleen werken de southpark video's bij mij niet heeft iemand die aan de praat gekregen misschien. want simpsons en andere links werken wel allemaal.
Na veel gestoei is het me eindelijk gelukt om met xbmx naar vista share (RTM Home Premium) te verbinden. Ik heb dit uiteindelijk met het al eerder genoemde programma ccx_gui voor elkaar gekregen.
Op de normale samba manier zal voorlopig nog niet werken aangezien er conflicten zijn tussen de huidige samba versie en vista zelf.
Ik ben ook nog de volgende oplossing tegen gekomen op internet:
- Under "Security Options", make the following Changes:
Network access: Let Everyone permissions apply to anonymous users - Change to Enable
Network access: Shares that can be accessed anonymously - I put in my computer name here
Network access: LAN Manager authentication level - Change to LM & NTLM, send NTLMv2 if negotiated
Ik kon deze echter zelf niet testen omdat "local security policies" er gewoon weg niet is in Vista Home Premium (wat heel raar is)
Op de normale samba manier zal voorlopig nog niet werken aangezien er conflicten zijn tussen de huidige samba versie en vista zelf.
Ik ben ook nog de volgende oplossing tegen gekomen op internet:
- Under "Security Options", make the following Changes:
Network access: Let Everyone permissions apply to anonymous users - Change to Enable
Network access: Shares that can be accessed anonymously - I put in my computer name here
Network access: LAN Manager authentication level - Change to LM & NTLM, send NTLMv2 if negotiated
Ik kon deze echter zelf niet testen omdat "local security policies" er gewoon weg niet is in Vista Home Premium (wat heel raar is)
Misschien handig voor op de TopicStart:
Hoe zorg ik ervoor dat XBMC er net zo uitziet als het Xbox 360 menu?
Hiervoor heb je MC360 nodig. MC360 is een skin voor Xbox Media Center die ervoor zorgt dat het net lijkt alsof je in het menu van de Xbox 360 bent. MC360 kun je ook Nederlands maken: Dutch Includes.xml
Zo ziet Xbox Media Center eruit met de MC360 skin:

Zelf gemaakt
(Behalve de screenshots dan)
Hiervoor heb je MC360 nodig. MC360 is een skin voor Xbox Media Center die ervoor zorgt dat het net lijkt alsof je in het menu van de Xbox 360 bent. MC360 kun je ook Nederlands maken: Dutch Includes.xml
Zo ziet Xbox Media Center eruit met de MC360 skin:

Zelf gemaakt
[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 15-11-2006 19:30 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Knap zeg, dat hadden wij nooit voor elkaar gekregen!
Toch bedankt voor je inzet, en welkom op GoT
ik heb een vraagje met betrekking tot audio op een xbox...
ik heb dus een xbox met xbmc, en die gaat met een kabel met 3 connectoren naar een scart blokje die in de scart connector van mijn TV zit.. gewoon een standaard kabeltje zeg maar..
wat ik wil: 5.1 geluid, (of goed stereo geluid) uit die xbox, maar zonder naar een versterker te gaan...
ik was van plan z'on kabel te kopen op ebay met een optische uitgang... maar kan dat bijvoorbeeld direct naar een speakersetje die dat ondersteunt? ik meen dat creative en logitech speakersetjes hebben die direct optische ingangen hebben..
ik heb namelijk geen versterker met optische ingangen
iemand die hier evaring mee heeft, let me know!
ik heb dus een xbox met xbmc, en die gaat met een kabel met 3 connectoren naar een scart blokje die in de scart connector van mijn TV zit.. gewoon een standaard kabeltje zeg maar..
wat ik wil: 5.1 geluid, (of goed stereo geluid) uit die xbox, maar zonder naar een versterker te gaan...
ik was van plan z'on kabel te kopen op ebay met een optische uitgang... maar kan dat bijvoorbeeld direct naar een speakersetje die dat ondersteunt? ik meen dat creative en logitech speakersetjes hebben die direct optische ingangen hebben..
ik heb namelijk geen versterker met optische ingangen
iemand die hier evaring mee heeft, let me know!
Zo'n logitech speakerset heeft vaak ook een ingebouwde versterker, dan zou het opzich wel mogelijk zijn.
Dit topic is gesloten.