We are shaping the future
Wat lult die PWM gast dan, die beweert dat ie 6000 al draait.Barfman schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:05:
[...]
Klopt, Build 6000 is nog niet uit. Ik zit er vrij dicht bij, en zal 1 van de eerste zijn die hem kan bemachtigen, maar op dit moment is die nog niet uit![]()
De laatste versie is overigens Build 5840 Pre RTM.
Dat zou best kunnen, er zijn namelijk al testers die een build 6000 hebben draaien. Dit hoeft natuurlijk niet de final te zijn, want Microsoft kan rustig een latere build ook build 6000 meegeven, alleen dan niet 16384 maar bijvoorbeeld 16385 e.d.Wannapuf schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 04:30:
[...]
Wat lult die PWM gast dan, die beweert dat ie 6000 al draait.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Hoe zit het nou. Straks komt vista uit en dan. Ik draai nu volop beta kan ik dan ineens niet meer inloggen? Of krijg je dan gewoon geen updates meer. Weet iemand hoe het zit?
Groejtes
hij staat trouwens niet op de mij bekende netwerken , mmm is het ze toch eens gelukt om eens wat NIET te laten lekken.
[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 04-11-2006 08:47 ]
Nee, hoor, je kan het tot 1 juli gebruikenVerwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 08:27:
Hey,
Hoe zit het nou. Straks komt vista uit en dan. Ik draai nu volop beta kan ik dan ineens niet meer inloggen? Of krijg je dan gewoon geen updates meer. Weet iemand hoe het zit?
Groejtes
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Typ foutjeBarfman schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:05:
[...]
Klopt, Build 6000 is nog niet uit. Ik zit er vrij dicht bij, en zal 1 van de eerste zijn die hem kan bemachtigen, maar op dit moment is die nog niet uit![]()
De laatste versie is overigens Build 5840 Pre RTM.
Ja, die heeft al geluiden, ook de 5840 build had het al, maar er zijn twee versies van, de "geleakete" had het niet, maar de officiele 5840 build wel.Sjah schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 08:39:
Precies wat FnF zegt, 6000 zal de build worden , maar de cijfertjes achter die 6000 zijn nog niet bekend wat de RTM zal worden. Trouwens die 6000 die wel uit is, heeft die nou geluiden en startscherm?
hij staat trouwens niet op de mij bekende netwerken , mmm is het ze toch eens gelukt om eens wat NIET te laten lekken.
Nee, ze hebben twee builds uitgebracht, één met sounds en één zonder. Die zonder was namelijk een dag eerderSjah schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 09:38:
Ze zou bijna denken dat ze expres een kreupele hebben gelekt, daar bij Ms.
Verwijderd
rb338 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:55:
Ik lees hier dat sommigen hier Vista RTM build 6000 draaien. Voor zover ik weet is deze nog helemaal niet uit? Of heb ik iets gemist?
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:20:
Hier zijn de headers van betanews postings door microsoft medewerkers van de laatste twee dagen :
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.5840.16385
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.5840.16386
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.5840.16388
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.5744.16384
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.5920.16384
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.5920.16387
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16384
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16385
De vraag is natuurlijk welke het meest recent is...
Overigens is de meest recente build 6.0.6000.16386Beta Program Update - 11/4/2006
[...] We're not quite done. We continue to test, test and test some more after carefully making some changes based on your RC2 feedback. We're working on slowly bringing Vista in to it's final form - a welcome finish to the the beta phase which began in July of 2005. [...]
If all goes well, soon we'll finish our final testing and declare a final build of Windows Vista. Whenever you test, you know you could find something so I can't predict exactly when we'll release.[...]
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 11:29 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 04-11-2006 11:31 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
hij bedoelt wrs da tje de datum 'terug' kunt zetten en dat het dan blijft werken..St@m schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:48:
Ben nog niet helemaal wakker.. maar wat is er zo dom aan? is toch gewoon algemeen bekend dat de Beta's nog wel even houdbaar zijn
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Dat deden ze bij de launch van XP dus welZwelgje schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:15:
[...]
ik zal je uit de droom helpen ze delen geen cdroms uit
Enneh...je moet je ook aanmelden via de Partner link en niet als 'gewone' consument
Volgens mij draaien de beta's (en RC's) standaard tot 1 juniBarfman schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:30:
Er is overigens een manier ontdekt om de 5840 tot volgend jaar juni te laten draaien, het is een zeer domme fout van microsoft hahahaha, zal ik het melden als bug![]()
[afbeelding]
[ Voor 40% gewijzigd door TheVMaster op 04-11-2006 15:37 ]
Alleen is dit geen beta of rcVolgens mij draaien de beta's (en RC's) standaard tot 1 juni
Da's waar ook...stom van me
Hoelang draait de 5840 standaard dan?
Werkt allemaal prima, op 1 ding na... Als ik deze in de explorer nu in het Favorite Links vakje gooi werkt deze link niet. Eens kijken of ik daar een problem report van kan bouwen
--
Zodan, is gemeld. Leuk tooltje trouwens, die beta client... Had em nog niet eerder gebruikt
[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 04-11-2006 20:48 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
in vista kan je nu dynamisch partities resizen hoorChakotay schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 20:30:
Hm, ik heb nog een bugje gevonden geloof ik... Op mijn laptop draait 5840, en die had nog 15 GB unallocated space over die ik niet makkelijk aan een bestaande partitie kan plakken. Maar een nieuwe van gemaakt dus, mijn downloads-map leeggegooid en het ding daarin gemount met diskmanagement.
Werkt allemaal prima, op 1 ding na... Als ik deze in de explorer nu in het Favorite Links vakje gooi werkt deze link niet. Eens kijken of ik daar een problem report van kan bouwen
A wise man's life is based around fuck you
Dat klopt inderdaad, maar de unallocated space zat op de verkeerde 'plek' op de HD, waardoor ik het niet ergens bij kon trekken... Vast wel met Partition Magic of andere wat geavanceerdere software, maar ik had geen zin om dat op te zoekenZwelgje schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 20:46:
[...]
in vista kan je nu dynamisch partities resizen hoorook ruimte toekennen aan je bootpartitie kan nu vrij eenvoudig
Momenteel draai ik RC2 en heb de 5840 install gestart. Als ik bij de cdkey gewoon op next drukt vraagt hij of ik toch niet de key in wil vullen. Als ik dan No klik gaat de setup niet verder, als ik Yes klik ook niet trouwens.
Doe ik iets fout?
The Windows Driver Kit (WDK) is a fully integrated driver
development system for the Microsoft Windows family of operating
systems. It combines the Windows DDK and the Hardware Compatibility
Test (HCT) kits, and also provides tests that Microsoft uses to test
the stability and reliability of the Windows operating system.
This is the final release of the Windows Driver Kit, which is being
released to manufacturers along with Vista for development of device
drivers for Vista.
Ik verwacht dat de RTM van Vista dan ook niet lang meer op zich zal laten wachten
Verwijderd
Hopen dat hij net zo 'stiekem' te activeren als build 5840Sjah schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:38:
Die RTM komt er gewoon de 8e.
Vista draait nu echt wel goed hoorDennahz schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:43:
Ik wacht eerst wel even de eerste ervaringen af met Vista als hij uit is. Vond XP bij de launch ook niet super... de beta draaide een stuk beter, heb jaren win2k gedraait tot XP een beetje "bugfree" was en het draait nu super.
Daarbij denk ik dat ik eerst een ram upgrade kan gebruiken want met 512mb zit je vast ergens bij het minimum voor Vista.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 11:45 ]
Daarbij denk ik dat ik eerst een ram upgrade kan gebruiken want met 512mb zit je vast ergens bij het minimum voor Vista.
Een snelle upgrade zag ik wel zitten, maar als de RTM over 3 dagen komt wacht ik daar natuurlijk wel even opChakotay schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 23:29:
Klopt, 5840 kan je zonder geldige key alleen vers installeren, even van de DVD booten dus, dan geen key invoeren, op next klikken en voor No kiezen. Daarna gaat de setup gewoon verder, en kan je 30 dagen met 5840 spelen... Moet zat zijn, tegen die tijd is er wel ergens een final te krijgen
Dat zal ook komen omdat je toen met 192mb ofzo xp draaide, nu met 1 gig is Vista uiteraard veel sneller dan toen die Xp. Of gok ik verkeerd?Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:41:
[...]
Vista draait nu echt wel goed hoorVeel beter dan de eerste XP release volgens mijn ervaringen. Ik moet zeggen dat hij (mits je 1gb ram heb) beter loopt dan XP.
XP had ik eerst draaien op een P3 500met 512 en dat draaide gewoon goed zonder noemenswaardig delay. De Pc van mijn vrouw is een P3 660 met 128mb en dat draait traag. Ik ga daar de 512 uit mijn oude PC in prakken. Mijn vrouw ergert zich niet zo aan de traagheid maar ik wel, want als ik iets moet doen op dat ding dan grrrrrrrr................
512Mb is eigenlijk de ondergrens voor XP
1 gig voor Vista
Handig voor alle vragen waarvoor je een antwoord van MS medewerkers wilt.
--
Verwijderd
Dat is onzin. Ik heb een van de beta's gedraaid met 512 mb ram. Het was natuurlijk niet supersnel, maar draaide wel prima. Als ik iedereen hoor over de optimalisaties sinds de beta's, dan moet Vista ook prima werken op 512mb ram. Meer ram zorgt natuurlijk wel voor veel verbetering.Bestla schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:07:
Nee, je gokt niet verkeerd. Ik heb hier RC1 draaien met 1gb ram en het draait super met aero scheme.
XP had ik eerst draaien op een P3 500met 512 en dat draaide gewoon goed zonder noemenswaardig delay. De Pc van mijn vrouw is een P3 660 met 128mb en dat draait traag. Ik ga daar de 512 uit mijn oude PC in prakken. Mijn vrouw ergert zich niet zo aan de traagheid maar ik wel, want als ik iets moet doen op dat ding dan grrrrrrrr................![]()
512Mb is eigenlijk de ondergrens voor XP
1 gig voor Vista
Vooral als je erbij gaat gamen ... Vista neemt al 5 a 600 mb .... ga je daarnaast nog gamen heb je echt wel 2 gig nodig om het allemaal een lekker te laten draaien.
Vorige week had ik er nog 1 gig ram inzitten ging vervolgens een beetje gamen ( fear ) in 2 minuten zat ik al aan 1 gig ( haperen dus )
Nu ik er 2 gig in heb hangen loopt het echt lekker Vista + fear is 1400 mb in gebruik
Naar mijn idee heb je echt wel veel ram nodig om het allemaal een beetje lekker te laten lopen.
Als je vista alleen maar een beetje standaard gebruikt zal 1 gig wel vodoende zijn.
Fout, Vista minimum is 512MB, maar met 256MB zal het ongetwijfeld ook wel draaien indien je wat uitschakeld.RoaDHouse schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:31:
Om met Viista lekker te draaien heb je minimaal 1 gig RAM nodig ... beste is natuurlijk 2 gig.
Vooral als je erbij gaat gamen ... Vista neemt al 5 a 600 mb .... ga je daarnaast nog gamen heb je echt wel 2 gig nodig om het allemaal een lekker te laten draaien.
Vorige week had ik er nog 1 gig ram inzitten ging vervolgens een beetje gamen ( fear ) in 2 minuten zat ik al aan 1 gig ( haperen dus )
Nu ik er 2 gig in heb hangen loopt het echt lekker Vista + fear is 1400 mb in gebruik
Naar mijn idee heb je echt wel veel ram nodig om het allemaal een beetje lekker te laten lopen.
Als je vista alleen maar een beetje standaard gebruikt zal 1 gig wel vodoende zijn.
Je kan ook gewoon naar Windows_98 overstappen heb je nog minder ram nodig.FnF schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:33:
[...]
Fout, Vista minimum is 512MB, maar met 256MB zal het ongetwijfeld ook wel draaien indien je wat uitschakeld.
Het gaat er toch om dat alles een beetje lekker draait .... als je 512 ram het is het al te weinig.
Test van een paar jaar terug : Win 95 op mijn P3 500 met 512 laten draaien. Woei wat een opstarttijdRoaDHouse schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:52:
[...]
Je kan ook gewoon naar Windows_98 overstappen heb je nog minder ram nodig.
Het gaat er toch om dat alles een beetje lekker draait .... als je 512 ram het is het al te weinig.
Of heb ik daar dan 4 gig aan ram voor nodig?
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Tx voor de tip.potatox schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:11:
Leuk om te weten is dat er nu ook een officiele newsgroep is voor Vista voor Nederlandse. Windows Mail gaf het aan: microsoft.public.nl.windows.vista
Handig voor alle vragen waarvoor je een antwoord van MS medewerkers wilt.
Zeg je dat ook als je een nieuwe auto koopt? Ik zei alleen dat ik hoop dat Vista en toekomstige Os'sen snel opstarten zoals mijn Win 95 op een P3AtleX schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:41:
Maar een oud OS op een in vergelijking erg snelle PC is niet te vergelijken met een nieuw OS op a) een wat oudere PC of b) een nieuwe PC. Als ik nu Windows 98 op mijn E6400 installeer gaat dat ook als een speer, en Vista gaat wat langzamer. En wat is dan het probleem? Voor nieuwe features moet je wat inleveren. Als de snelheid je niet bevalt installeer je maar een OS wat wel aan je wensen voldoet.
Al voorzie ik over een paar jaar toch wel een volledige merge van wat nu nog redelijk gescheiden is : TV en Internet. Dan zal de noodzaak voor elke 4 a 5 jaar een nieuw OS uit te brengen niet meer nodig zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Bestla op 05-11-2006 16:20 ]
Leg uit van dat OS, en hoe zie je die merge voor je dan?Bestla schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:17:
[...]
Al voorzie ik over een paar jaar toch wel een volledige merge van wat nu nog redelijk gescheiden is : TV en Internet. Dan zal de noodzaak voor elke 4 a 5 jaar een nieuw OS uit te brengen niet meer nodig zijn.
Dit is het Vista topic, niet het 98 topic, je kan Vista zeker wel draaien op 512MB RAM.RoaDHouse schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:52:
[...]
Je kan ook gewoon naar Windows_98 overstappen heb je nog minder ram nodig.
Ik denk het niet hoor, ik verwacht niet dat RTM de 8e meer uitkomt, als ze het pas 30 november live gaan gooien, daar zit echt te veel tijd tussen. Ik verwacht eerder dat de RTM pas rond half november als echte build beschikbaar zal worden gesteld.Sjah schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:38:
Die RTM komt er gewoon de 8e.
Toevallig las ik er net iets over: (Paul Thurrott)FnF schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:48:
[...]
[...]
Ik denk het niet hoor, ik verwacht niet dat RTM de 8e meer uitkomt, als ze het pas 30 november live gaan gooien, daar zit echt te veel tijd tussen. Ik verwacht eerder dat de RTM pas rond half november als echte build beschikbaar zal worden gesteld.
My sources at the software giant confirmed this weekend that Microsoft is set to finalize Windows Vista as early as Monday and release the product to manufacturing. The final build number is expected to be 6000.16386.061101-2205, I'm told. (Readers may recall that WinInfo broke the news that Microsoft would iterate Vista to build 6000 for the final release way back on August 25.)
Bron: http://www.windowsitpro.c...wspaulthurrott_94132.html
Ik las het net, de bronnen spreken elkaar allemaal wat tegen, maar ik houd het op Paul Thurrott, die heeft meestal gelijkCloudje schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:05:
[...]
Toevallig las ik er net iets over: (Paul Thurrott)
My sources at the software giant confirmed this weekend that Microsoft is set to finalize Windows Vista as early as Monday and release the product to manufacturing. The final build number is expected to be 6000.16386.061101-2205, I'm told. (Readers may recall that WinInfo broke the news that Microsoft would iterate Vista to build 6000 for the final release way back on August 25.)
Bron: http://www.windowsitpro.c...wspaulthurrott_94132.html
Waarschijnlijk gaat het hier om een versie die voor een Russische presentatie bedoeld was.
Bron mag ik helaas niet geven
[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 05-11-2006 22:54 ]
Dat wisten we allang, want dat stond al op Neowin, maar die build is toch geen RTM, en om nog te gaan updaten naar zo'n versie met de RTM vlak voor de deur is onzin. Daarnaast heb je er niks aan, want in de RTM builds zit een nieuwe activatie methode, en je oude serials werken daar niet meeBarfman schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:58:
De 6.0.6000.16385.061030-1720 is al leaked![]()
Waarschijnlijk gaat het hier om een versie die voor een Russische presentatie bedoeld was.
Bron mag ik helaas niet geven
Er zit een geldige key bij hoorFnF schreef op maandag 06 november 2006 @ 07:18:
[...]
Dat wisten we allang, want dat stond al op Neowin, maar die build is toch geen RTM, en om nog te gaan updaten naar zo'n versie met de RTM vlak voor de deur is onzin. Daarnaast heb je er niks aan, want in de RTM builds zit een nieuwe activatie methode, en je oude serials werken daar niet mee
57696520646974206c65657374206973206e657264
"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)
Ik heb een 7600GT en hiervoor zijn nog geen goede drivers beschikbaar, wel jammer want nu heb ik soms rare dingen in mn beeld als ik games speel (niet iedere game heeft er last van). Maargoed dit zal wel verholpen worden met de de final release als Nvidia goede drivers ervoor heeft geschreven.
Nu maar wachten op de release...
Music is not just a sound, it's a way of living.
Bij mij precies hetzelfde probleem. Erg jammer dat ATi er ook weinig aan doet tot nu toe, ik wacht op hun om Vista te kunnen draaienGennis schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:56:
Ik draai de RC2 al enige tijd op mijn PC en hij draait perfect op een ding na.
Ik heb een 7600GT en hiervoor zijn nog geen goede drivers beschikbaar, wel jammer want nu heb ik soms rare dingen in mn beeld als ik games speel (niet iedere game heeft er last van). Maargoed dit zal wel verholpen worden met de de final release als Nvidia goede drivers ervoor heeft geschreven.
Nu maar wachten op de release...
https://support.ati.com/i...k=knowledge&folderID=5712Sluuut schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:01:
[...]
Bij mij precies hetzelfde probleem. Erg jammer dat ATi er ook weinig aan doet tot nu toe, ik wacht op hun om Vista te kunnen draaien
These packages include Catalyst Beta Driver and Catalyst Control Center for Vista RTM.
Cool! Thanx. Toch maar de RTM dan gelijk installeren als die er is, met deze drivers. Hopelijk geen texture corruptie meer in diverse games!Marcel van Veen schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:05:
[...]
https://support.ati.com/i...k=knowledge&folderID=5712
These packages include Catalyst Beta Driver and Catalyst Control Center for Vista RTM.
Hmm..de Launchparty is op 28 nov in Rotterdamits_Muppet schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:42:
Weet iemand de officiele Microsoft URL waar staat dat de releasedate idd 30 november is? Nav bericht op FP http://tweakers.net/nieuw...-Vista-bekendgemaakt.html
http://www.microsoft.com/...nieuwewerken/default.aspx
Ja dat is duidelijk voor de zakelijke gebruikers. Hopelijk in Januari nog een launchparty, dan in Amsterdam graag.TheVMaster schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:19:
[...]
Hmm..de Launchparty is op 28 nov in Rotterdam![]()
http://www.microsoft.com/...nieuwewerken/default.aspx
Jups....al kun je je als consument volgens mij ook aanmelden voor die partySjah schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:43:
[...]
Ja dat is duidelijk voor de zakelijke gebruikers. Hopelijk in Januari nog een launchparty, dan in Amsterdam graag.
Op de GMA950 werkt het wel, en zijn er wel drivers voor.FFWD schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:36:
[...]
De GMA900 kan Aero prima aan, alleen wil Intel er geen WDDM driver voor schrijven.
Misschien eens proberen?
Zou deze ook werken op RC2? ik hoop het echtMarcel van Veen schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:05:
[...]
https://support.ati.com/i...k=knowledge&folderID=5712
EDIT:Ik lees dit dus net:
Please Note:
The Catalyst Beta Vista RTM driver will work under Windows Vista RC2.
WOOT!
Kut driver
[ Voor 15% gewijzigd door MindlessEcho op 06-11-2006 16:35 ]
op een bekend sharing programma (waar build 5840 ook op uitgelekt is) staat een bestand genaamd:
vista_rtm_6000.16386.061101-2205_x86fre_en.iso
of het een fake is, weet ik niet.
het bestand is:
2,41gb
I don't drive fast, I only fly low!
Verwijderd
"Windows Vista build 6000.16386.061101-2205 is 99% RTM only a few managers that need to sign of the code are left."
Verwijderd
Als je iets meer weet i.v.m. het laten werken van de Intel GMA 900 of i.c.m. de driver van de Intel GMA 950. Post het dan even aub!vormstreber schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:14:
[...]
Ik hik momenteel ook tegen dat probleem aan. Is er misschien een alternatieve driver/ methode / workaround om het alsnog te laten werken?
Ik ff kijken of Fifa 07 het nou eindelijk deed... niet dus
Ik denk dus oke zal wel maar CS 1.6 moet het echt doen! Dus lekker opstarten en bam BSoD net zo als voorheen toen ik die driver nog niet had ik ben hier dus geen ene flikker mee opgeschoten.
Dus ging ik ff kijken of ik OpenGL had maar toen zag ik dit:
http://img177.imageshack.us/img177/8658/opengllk5.jpg
Wat is dit voor waardeloze zooi...
Verwijderd
Note: The following ATI features are not supported in the Catalyst® Vista RTM driver for the Microsoft Windows Vista operating system:
· CrossFire™
· Catalyst® Control Center Video aspect page
· OpenGL
· VIVO support
· The capture driver for these products is not being updated at this time
Blijkbaar is de ICD driver voor OpenGL in Vista nog niet klaar bij ATI. NVidia ondersteund dit al wel!
Oh jammer maar hoe zou ik dan BSoD krijgen bij CS 1.6?Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:23:
Klein stukje uit de release notes van de ATI RTM driver:
Note: The following ATI features are not supported in the Catalyst® Vista RTM driver for the Microsoft Windows Vista operating system:
· CrossFire™
· Catalyst® Control Center Video aspect page
· OpenGL
· VIVO support
· The capture driver for these products is not being updated at this time
Blijkbaar is de ICD driver voor OpenGL in Vista nog niet klaar bij ATI. NVidia ondersteund dit al wel!
Verwijderd
Zie:
http://www.windowsitpro.c...rticleID/94139/94139.html
Verwijderd
Zo ongeveer; Windows Vista schakelt Aero Glass gewoon niet in omdat de videokaart geen WDDM driver heeft.djelgrande schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:51:
[...]
En dat heeft tot gevolg dat het niet het transparante deel zal weergeven?
Zeer waarschijnlijk is deze fake. Deze is namelijk imcompleet. Een andere fake is ca 4,5GB groot.edgarf28 schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:03:
misschien is zonet (3uur geleden) de Final geleaked!
op een bekend sharing programma (waar build 5840 ook op uitgelekt is) staat een bestand genaamd:
het bestand is:
2,41gb
Alleen ezels zullen deze versie downloaden
[ Voor 6% gewijzigd door zx9r_mario op 06-11-2006 18:34 ]
Verwijderd
Deze is fake, niet compleet te krijgen. De torrent die er ook staat is ook fake, die bevat namelijk build 5728edgarf28 schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:03:
het bestand is:
2,41gb
Overigens zijn die serials daar wel droog
(Voor de MODS, dit is geen echte serial!)Vista build 6000 RTM Serial.txt
GLAD2-SEEUH-AVEAS-ENSEO-FHUMR
The Windows Beta Team
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 07:23 ]
Ik lag me kapot als die serial gaat werken met build 6000.Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 07:23:
[...]
(Voor de MODS, dit is geen echte serial!)
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
http://windowsvistablog.c...06/remote-assistance.aspxWe’re getting very close to releasing Windows Vista to manufacturing – the excitement is building!
Wat zeg je hiervan:edgarf28 schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:03:
het bestand is:
2,41gb
6.0.6001.16386
6001
//EDIT:
Ik denk dat het Longhorn Server was hier
[ Voor 18% gewijzigd door Phyxion op 07-11-2006 10:37 ]
Overigens is de kans groot dat dit de final is:
vista_rtm_6000.16386.061101-2205_x86fre_en.iso|2590969716|92D2E5ADAF0E9D15EBEB07F84CBF9720|
Wow, sommige dingen zien er daar nog best nice uit, jammer dat ze het niet overleefd hebben.Sjah schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:39:
http://youtube.com/watch?v=b9ifQvQCO7Y
Mmm,Longhorn zoals het in 2003 geintroduceerd zou worden.
Ik vind die My music wel tof (1:22) en bijvoorbeeld foto's doorbladeren (1:31 - 1:50). Maarja, ik ben een sucker voor eye-candySjah schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:57:
Mwah, mij nog teveel Xp, met die bonte kleurtjes, en dan vooral die sidebar daar.
De vensters zelf zijn inderdaad niet zo mooi. Dat blauwe is afgrijselijk
Maar over het algemeen moet ik zeggen dat vooral Aero goed uit de verf is gekomen, uiteindelijk
(waar blijft WinFS nou?
En het inloggen idd. Blijkbaar ben ik zeer vatbaar voor ronddraaiende bolle vierkantjes ofzo
[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 07-11-2006 11:08 ]
En het inloggen is erg nice! @ 1:08anandus schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:03:
[...]
Ik vind die My music wel tof (1:22) en bijvoorbeeld foto's doorbladeren (1:31 - 1:50). Maarja, ik ben een sucker voor eye-candy
De vensters zelf zijn inderdaad niet zo mooi. Dat blauwe is afgrijselijk
Maar over het algemeen moet ik zeggen dat vooral Aero goed uit de verf is gekomen, uiteindelijk
(waar blijft WinFS nou?)
Verwijderd
Achja, we krijgen vast erg snel Windows Vista SP1, waar deze features dan alsnog inzitten...
Jij hebt gekeken op het Neowin forum?FnF schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:39:
@Sjah, geef mij de huidige versie maar
vista_rtm_6000.16386.061101-2205_x86fre_en.iso|2590969716|92D2E5ADAF0E9D15EBEB07F84CBF9720|
Daar zijn ze helemaal gek geworden, ik zou dus ook niet te hard roepen dat dat de final is.
We wachten rustig af, ik verwacht 'm ergens deze week wel. Eigenlijk gisteren, maar ik ga 'm pas binnenhalen als ie op Connect staat
[ Voor 3% gewijzigd door rb338 op 07-11-2006 11:13 ]
Dit is ook een interessante link hoe je screensavers als desktop gebruiktOne of the major unanswered questions about Windows Vista is what exactly Vista's Ultimate Extras will be.
Ultimate Extras is supposed to be this worth addition to Windows Vista Ultimate that gives buyers of the big edition some bonuses that justify the more expensive product, but Microsoft has given no indication what should be expected, and why we should be excited about Ultimate Extras.
That hasn't stopped there from being a ton of speculation, but is looks like we have the first semi-concrete information on Ultimate Extras, via some tidbits Paul Thurrott let drop in his "Long Road to Windows Vista" series. The short: Ultimate Extras replaces Microsoft Plus! There will be no Plus! pack for Windows Vista, Ultimate Extras is it, and Extras will, at a minimum, contain what users typically expect from Plus!, like added games, utilities, screensavers, Media Player add-ons (like skins and visualizations), digital media programs, and the like.
Additionally, Ultimate Extras will bring a really cool feature to Windows: animated desktops. The feature, called Aurora, is similar to the screensaver hack I explained earlier, only configurable as a part of the operating system. Aurora will come in a number of colors.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 07-11-2006 11:24 ]
dit is dus die ene die niet compleet te krijgen is, (hash, dat spul naast .iso|2590969716|, gecheckt)FnF schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:39:
@Sjah, geef mij de huidige versie maar
in de commentaar stond overigens dat dat waarschijnlijk een avi was....nu staat er: No proof is it fake or not. en 't is wat meer beschikbaar.
[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 07-11-2006 13:51 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het enige nadeel is wel dat je icons naar de achtergrond verdwijnenanandus schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:21:
Ook wel geinig:
[...]
Dit is ook een interessante link hoe je screensavers als desktop gebruikt
Ben ook heel benieuwd wat de prijzen worden via SLIM ergens in januari/februari
En ik ben dan wel benieuwd wat een upgrade vanaf Windows XP Media Center Edition 2005 kostyonexfreak schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:41:
PCM loopt beetje hard van stapel..in de nieuwsbrief stond dat Vista al RTM is gebaseerd op een artikele hier stukje terug gepost
Op zich wel balen, want ik lees net dat als je vanaf 26 okt Windows XP MCE had gekocht je gratis een upgrade naar Vista Home Premium kon krijgen enneh...ik heb hem ergens in augustus gekocht
[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 07-11-2006 13:10 ]
MSDN en TechNet krijgen het binnen 7 dagen nadat het RTM is gegaan. Ik verwacht dat dit ook voor Office 2007 zal gelden trouwensrb338 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:12:
[...]
Jij hebt gekeken op het Neowin forum?Ook gezien je opmerking over build 6001
Daar zijn ze helemaal gek geworden, ik zou dus ook niet te hard roepen dat dat de final is.
We wachten rustig af, ik verwacht 'm ergens deze week wel. Eigenlijk gisteren, maar ik ga 'm pas binnenhalen als ie op Connect staat
We hebben het hier over een legale weg via Microsoftbartgrefte schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:39:
[...]
dit is dus die ene die niet compleet te krijgen is, (hash, dat spul naast .iso|, gecheckt)
in de commentaar stond overigens dat dat waarschijnlijk een avi was....nu staat er: No proof is it fake or not. en 't is wat meer beschikbaar.
Ik verwacht minimaal 50€, maar ik betwijfel of ze wel de Ultimate Editie beschikbaar gaan stellenyonexfreak schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:41:
PCM loopt beetje hard van stapel..in de nieuwsbrief stond dat Vista al RTM is gebaseerd op een artikele hier stukje terug gepost
Office is al RTM:FnF schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:01:
[...]
Ik verwacht dat dit ook voor Office 2007 zal gelden trouwens
Verwijderd in "[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic..."
waarom zou SLIM ook niet de Ultimate beschikbaar stellenFnF schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:01:
Ik verwacht minimaal 50€, maar ik betwijfel of ze wel de Ultimate Editie beschikbaar gaan stellen
Kans is groot dat ik deze versie mooi via SLIM ga aanschaffen
meest irri vind ik nog wel dat ik Vista niet kan testen i.c.m. Novell netwerken..maja probleem ligt daarvoor bij Novell die geen beta client beschikbaarstellen
had graag willen testen hoe Vista omgaat met Novell netwerken..
Ik betwijfel het omdat er zo veel verschillende versies uitkomenyonexfreak schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:29:
[...]
waarom zou SLIM ook niet de Ultimate beschikbaar stellen
meest irri vind ik nog wel dat ik Vista niet kan testen i.c.m. Novell netwerken..maja probleem ligt daarvoor bij Novell die geen beta client beschikbaarstellen
Ik hoop wel dat SLIM en SurfSpot Ultimate in het assortiment krijgen
de dure weg bedoel jeFnF schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:01:
[...]
MSDN en TechNet krijgen het binnen 7 dagen nadat het RTM is gegaan. Ik verwacht dat dit ook voor Office 2007 zal gelden trouwensIk verwacht dan ook dat het nog wel 7 dagen duurt voordat hij op Connect staat nadat Vista RTM is
[...]
We hebben het hier over een legale weg via Microsoft
[...]
Ik verwacht minimaal 50€, maar ik betwijfel of ze wel de Ultimate Editie beschikbaar gaan stellen
'k zal SLIM trouwens eens vragen of hun Ultimate gaan verkopen, maar eerst ff vragen waarom roc van twente almelo er wél bij staat en hengelo (waar ik op zit) niet ookal beweert de leraar servicedesk van wel
[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 07-11-2006 14:02 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Daar heb ik met iemand van Novell al contact over gehad (heerlijk, webchats...), de Novell Client for Vista wordt verwacht in het eerste kwartaal van 2007, je kunt je hier aanmelden voor het bètaprogramma. Ik heb er nog niks op gehoord btw..yonexfreak schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:29:
[...]
waarom zou SLIM ook niet de Ultimate beschikbaar stellen
Wat was de prijs van XP eigenlijk ten tijde van de introductie voor de student? Denk dat we zoiets kunnen verwachten!
als ze alle locaties gingen posten werd de lijst te lang
en de vraag of zo vista ultimate gaan verkopen:
Tuurlijk! Ik verwacht dat we Vista eind januari gaan aanbieden. De prijs weet ik nog niet, maar deze zal ongetwijfeld veeeel lager zijn dan in de winkel.
[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 07-11-2006 14:37 ]
Oscar Wilde
Ze krijgen hem zelfs direct -FnF schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:01:
MSDN en TechNet krijgen het binnen 7 dagen nadat het RTM is gegaan. Ik verwacht dat dit ook voor Office 2007 zal gelden trouwensIk verwacht dan ook dat het nog wel 7 dagen duurt voordat hij op Connect staat nadat Vista RTM is
If you are a MSDN Premium subscriber, you should be able to download the RTM version now from MSDN subscriber downloads. If you thought it was going to be seven days after RTM before you could get Office, we are also announcing today that MSDN Premium subscribers will be able to download both Office and Vista as soon as they RTM - which is a great segway to remind you of the 15% discount available on MSDN Subscriptions.
Dit topic is gesloten.
![]()
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 5) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag