Volgens mij is deze ervaring nog niet genoemd. Ik vertel:
Ik gebruik WinXP
Heb 1 HD met 3 partities.
Op eentje staat dus XP, en op de 3e heb ik Vista RC1 geinstalleerd.
Alles loopt prima. Mooi spul!
Maar. Ik heb alleen draadloos netwerk beschikbaar thuis (of ik moet pc naar beneden slepen)
Ik gebruik SMC spul SMC7908VoWBRA + Wireless USB Adapter (kzie verder geen type aanduiding). Nu plugde ik die in me USB toen Vista aanstond... Niets gebeurt. Zelfs geen 'kling', of ander belletje. Toen even op GoT gezocht, en in Device Manager gekeken, en jah, het stond ertussen. Windows XP driver geinstalleerd (já?

) en toen kon ik verbinding maken. Maarrrrrr: toen kon ik geen verbinding maken met internet. Ik dacht, misschien ligt internet er uit, maar het is vandaag weer. Ik heb dus wel netwerk, maar geen verbinding met internet. Bij foutmeldingen zag ik een mooi schema ervan. (zal ik zo posten als ik ben geswitchd naar vista).
Nu hét rare: ik heb XP opgestard, en toen had ik ook geen internet, wel netwerk. Dus ik de driver weer opnieuw geinstalleerd. En nu doet internet het weer op XP. Ik ga zo kijken of het op Vista nog werkt of niet...
Zal wel komen omdat het een xp driver is, en wireless geklooi. (overigens wel vreemd dat onder XP me driver ineens ook raar doet.)
Waarschijnlijk nog geen drivers voor vista van SMC hé.
Zie dit niet als een technische vraag, maar gewoon als gebruikers ervaring
Over het algemeen vind ik vista mooi. Het start menu is even wennen, alsmede de grote pictogrammen (die ik direct op normaal heb gezet).
Ik vind dat glassy effect mooi. Maar als je een venster maximaliseer is dat weg, en kreeg je een inktzwarte rare balk bovenaan. Jammer.
Die zoekfunctie is supersnel. Daarvoor heb je geen google toolbar meer nodig.
Dat zwarte RSS vlak op de sitebar is lelijk als je geen internet connectie heb. De klok is mooi, maar handiger als dat gewoon rechtsonderin staat, dan zie je het altijd.
Mooi verandering is (wel even wennen) dat je ipv c:/windows/fonts ziet: Windows > Fonts. En dat je er op kan klikken is wel grappig. Wel goed dat je de originele c:/blabla weer tevoorschijn kan halen.
Ook goed vind ik dat de beveilingcentrum door het hele besturingsprogramma loopt. Bij xp voelt dat toch nog als een apart programma.
Het mooiste vind ik nog de snelheid. Alles loopt lekker soepel, terwijl het toch grote prestatie vereist lijkt mij.
En dat was het volgens mij...
Ohjah, weet iemand
al tot wanneer RC1 meegaat?