[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 6]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.277 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:38:
Voor de rest... geen problemen, dat UAC is een goed iets maar jammer dat je geen uitzonderingen kan opgeven van programma's waarvan je weet dat ze 'ok' zijn om op te starten zonder vragen (zoals peerguardian2, let wel de x9 versie werkt, de xp versie niet!), het is dus UAC aan of UAC uit, geen tussenweg, dat is weer minder.
Da's denk ik toch een kwestie van configgen want eenmaal in gpedit gedoken werkt UAC hier nog steeds, maar veel minder nadrukkelijk aanwezig.
Uiteraard is dit niet de RTM maar de RC2 maar er mag nog een hoop verbeterd worden... een reden om als thuisgebruiker van Xp af te stappen zie ik nog steeds niet.
Ik voel me eerder beperkt dan dat ik meer adem heb om alles naar mijn wens in te stellen.
Uiteraard heb je je bevindingen met betrekking tot die Phishing filter wel even gerapporteerd met de Feedback client?
Toch?
:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Lol.

Ik installeer net vista, eerst wat partities verwijderd en daarna geinstalleerd. Vervolgens moet ik rebooten, boot mn pc vrolijk in xp, en blijkt er helemaal niks gebeurd te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 07:24

Raphaelo

boeiend!!

Jo-hannes schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:23:
Lol.

Ik installeer net vista, eerst wat partities verwijderd en daarna geinstalleerd. Vervolgens moet ik rebooten, boot mn pc vrolijk in xp, en blijkt er helemaal niks gebeurd te zijn...
lol, hoe krijg je dat voor elkaar...

[ Voor 5% gewijzigd door Raphaelo op 31-10-2006 09:30 ]

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
Ik lees net dat ie gisteren rond 22:00 uur final is. Build 6000 is de final versie inderdaad, net zoals iedereen dacht.
http://www.winfuture.de/news,28236.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vatt schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:13:
Ik lees net dat ie gisteren rond 22:00 uur final is. Build 6000 is de final versie inderdaad, net zoals iedereen dacht.
http://www.winfuture.de/news,28236.html
http://bink.nu/Article8672.bink

Niet dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 14:26
Man het wordt elke keer verplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

MindlessEcho schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:14:
[...]

Man het wordt elke keer verplaatst
Het gaat om de uiteindelijke releasedate, en die blijft staan.

Dat de RTM versie een paar dagen heen en weer schuift is normaal, en daar is marge voor ingebouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
IK heb nog een paar links van de officielle verpakkingen, videocase van hard plastic.

http://www.microsoft.com/...owsVistaHomeBasic_web.jpg
http://www.microsoft.com/...sVistaHomePremium_web.jpg
http://www.microsoft.com/...dowsVistaBusiness_web.jpg
http://www.microsoft.com/...dowsVistaUltimate_web.jpg

Vind zelf de Ultimate wel het mooist :P

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 31-10-2006 14:51 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:54

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Heh waarom maken ze de verpakking van de duurste versie toch het mooist ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

djmantri schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:17:
Ik heb hier al een tijdje dat probleem van die explorer.exe die flipt (zorgt voor 100% cpu belasting) en dat het systeem ans sich gewoon traag is.
Nou heb ik gemerkt dat de explorer het best goed kan doen maar op een 1 of andere manier komt die belasting steeds weer terug.

Nou zie ik telkens als ik de explorer op start dat ik allemaal van die lege bestanden heb staan.

Ik heb er ff screens bij gemaakt dan kun je het zien.
[afbeelding]

Op het moment dat die bestanden in beeld komen dan heb ik een cpubelasting van 100%

En om een 1 of andere manier heb ik hetzelfde als ik aan het gamen ben (waarschijnlijk omdat die games dezelfde acties gebruiken als explorer ofzo? Anyways, het zuigt mn performance weg.

Iemand een idee van wat is ? Of hoe ik het weg kan halen? Delete werkt namelijk niet en omdat het geen naam en grootte is kan ik er verder niets mee doen.
Ik heb iets soortgelijks. Als ik een dir open met 25 GB aan CBR/CBZ dan doettie er zeker 15 minuten over voor hij iets laat zien. Steeds weer. Dan zie je in de adressenbalk een balk oplopen tot hij vol is, disk ratelt als een gek.Ik draai 5744 op een HP NC6120, verder geen problemen. Iemand enig idee wat voor functie dat doet? Het lijkt erop of hij alle files scanned. het zijn dan ook zips al is de default applicatie CDisplay. Dit zou ik erg graag uitzetten aangezien ik daar veel in zit te rommelen.

[ Voor 19% gewijzigd door makkie ;) op 31-10-2006 15:07 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mischien de searchindexer of hoe die service ook mag heten

[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 31-10-2006 15:35 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 22:27
Ik heb nog steeds geen werkend ISO mount proggie kunnen vinden dat werkt op Vista...

Ook is live messenger al een paar keer op z'n muil gegaan en heb ik explorer.exe ook al dusdanig locked gehad dat ik alleen nog een harde reset kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benchMarc schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:56:
Ik heb nog steeds geen werkend ISO mount proggie kunnen vinden dat werkt op Vista...

Ook is live messenger al een paar keer op z'n muil gegaan en heb ik explorer.exe ook al dusdanig locked gehad dat ik alleen nog een harde reset kon doen.
De laatste versie van Alcohol 120% werkt hier naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Daemon Tools werkt ook goed op RC2 en op RC1 build 5600. Op RC1 build 5728 moet je de cdrom.sys van 5600 gebruiken om het werkend te krijgen. Ook voor Alcohol 120% btw.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Laatst online: 12-09 22:27
Ik werk met die pre-RTM (build 5840) Daemon tools wilde niet. Ik zal wel eens kijken met Alcohol 120%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Raphaelo schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:30:
[...]

lol, hoe krijg je dat voor elkaar...
Ik had vista geinstalleerd terwijl xp nog in slaapstand stond. ik zag toen gewoon nog al mn oude bestanden. toen ik xp overnieuw opstartte zag ik wel vista, maar hij was toch niet helemaal goed geinstalleerd. ff overnieuw gedaan, nu werktie prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58
benchMarc schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:39:
Ik werk met die pre-RTM (build 5840) Daemon tools wilde niet. Ik zal wel eens kijken met Alcohol 120%
er is een speciale versie van daemon tools voor vista..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Icekiller2k6 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:16:
[...]

er is een speciale versie van daemon tools voor vista..
Deze dus, 4.06, released op 26-09-06. (X64 versie hierzo.)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:28
benchMarc schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:56:

Microsoft Virtual CD Control Panel werkt probleemloos (op 5840 en alles wat eraan vooraf ging iig), en lekker stand-alone zonder installer, gewoon unzippen en gebruiken. Helaas geen officiele Microsoft pagina meer van te vinden, maar nog wel te krijgen: http://www.klitetools.com...hp?catid=41&shownews=3654

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, dit valt me opeens op:
Why can't I get Help from this program?

The Help for this program was created in Windows Help format, which was used in previous versions of Windows and it is not supported in Windows Vista.

For more information, see [url=http://support.microsoft.com/kb/917607]Windows Help program (WinHlp32.exe) is no longer included with Window/url] on the Microsoft support website.
Ze hebben de support voor .hlp formaat helpfiles eruit gehaald blijkbaar, en volgens bovenstaand artikel mag de winhlp32.exe ook niet meer bij applicaties meegeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:25:

[...]

Ze hebben de support voor .hlp formaat helpfiles eruit gehaald blijkbaar, en volgens bovenstaand artikel mag de winhlp32.exe ook niet meer bij applicaties meegeleverd worden.
Lijkt me nou niet echt een groot probleem, van mij hadden ze er nog veel meer oude troep uit mogen halen.
[edit=lijstjemaken]
Geen support meer voor:
IPX/SPX
.hlp files
telnet (bij default, kun je apart installeren)
msgina

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Chakotay schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:25:

[...]

Dat was een trend die al langer bezig was.

Fixed Help files zijn eigenlijk onzin. Je ziet het ook in Office (en andere programma's) al terug. Office 2007 (en volgens mij 2003 al) hebben het grootste deel, de help files online staan. Het voordeel is natuurlijk de aanpasbaarheid, en de mogelijkheid FAQ's toe te voegen, enz. De gebruikers zien dat niet eens, zelf met een inbelverbinding staat het zo op je scherm.

In de Minimal System requirements van Vista, staat ook dat er een internet verbinding moet zijn. Dus ja, ze kunnen die Win help gelukkig de nek omdraaien.

EDIT

De nieuwe High-Res Icons worden echt top :)

Hieronder wat (gecomprimeerde, dus niet de goeie kwaliteit) voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/de43764792b7d928f2336da27905645e/thumb.jpg
Clickable

Ze worden echt mooi. Ik heb er een demo van gezien, en je kan ze uitrekken tot 2 bij 2 meter, en ze zien er nog goed uit :)

Niet heel belangrijk, maar wel mooi.

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 01-11-2006 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:20:
[...]

Lijkt me nou niet echt een groot probleem, van mij hadden ze er nog veel meer oude troep uit mogen halen.
[edit=lijstjemaken]
Geen support meer voor:
IPX/SPX
.hlp files
telnet (bij default, kun je apart installeren)
msgina
Ben ik het niet geheel mee eens... Vooral IPX en telnet gebruik ik sporadisch nog wel eens, voor bijvoorbeeld oude spelletjes of het benaderen van switches/routers e.d. (al gebruik ik voor dat laatste eigenlijk nooit de builtin telnet-software, maar iets als putty). Hyperterminal schijnt ook verdwenen te zijn trouwens, al kan ik dat nu niet controleren (zit om mijn werk, geen Vista hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
PWM schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:20:
[...]

Dat was een trend die al langer bezig was.

Fixed Help files zijn eigenlijk onzin. Je ziet het ook in Office (en andere programma's) al terug. Office 2007 (en volgens mij 2003 al) hebben het grootste deel, de help files online staan. Het voordeel is natuurlijk de aanpasbaarheid, en de mogelijkheid FAQ's toe te voegen, enz. De gebruikers zien dat niet eens, zelf met een inbelverbinding staat het zo op je scherm.

In de Minimal System requirements van Vista, staat ook dat er een internet verbinding moet zijn. Dus ja, ze kunnen die Win help gelukkig de nek omdraaien.

EDIT

[afbeelding]
Clickable

Ze worden echt mooi. Ik heb er een demo van gezien, en je kan ze uitrekken tot 2 bij 2 meter, en ze zien er nog goed uit :)

Ze zijn wel zuinig bij Microsoft... Ze kopen 1 stockfoto en gebruiken die overal in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:20:
EDIT

[afbeelding]
Clickable

Ze zijn wel .... oranjig met blauwig, zeg. Maarja, eerst kijken hoe het er op de computer uitziet :)
Dat icons zo enorm uitgerekt of ingedrukt kunnen worden is wel zeer fijn trouwens.
* anandus is helemaal into ctrl-scroll
Mijn desktop heeft nu al 4 keer volgestaan met icoontjes. Ik verklein alle icoontjes elke keer weer, zodat ik telkens ruimte heb :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heeft iemand eigenlijk al iets gehoord over Vista-certificering trajecten? Op microsoft.com/learning/ staat nog niet bijzonder veel. Vanmiddag dit Introducing Vista docje eens doorlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
Chakotay schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:54:
Heeft iemand eigenlijk al iets gehoord over Vista-certificering trajecten? Op microsoft.com/learning/ staat nog niet bijzonder veel. Vanmiddag dit Introducing Vista docje eens doorlezen :)
Jups..ik heb volgende week het 71-620 examen ;) Configuring Windows Vista... Overigens is het een Beta examen dus officieel kun je hem nog niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

TheVMaster schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:19:
[...]

Jups..ik heb volgende week het 71-620 examen ;) Configuring Windows Vista... Overigens is het een Beta examen dus officieel kun je hem nog niet doen.
Hm, hoe kan je daaraan komen? Ik wil me zo snel mogelijk ook voor Vista gaan certificeren, het zou erg leuk zijn (ook voor mijn werk) als ik al een papiertje kan hebben voor de release :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Chakotay schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:17:
[...]

Hm, hoe kan je daaraan komen? Ik wil me zo snel mogelijk ook voor Vista gaan certificeren, het zou erg leuk zijn (ook voor mijn werk) als ik al een papiertje kan hebben voor de release :p
Ehh...ben uitgenodigt door Microsoft ;) Overigens kun je je er niet meer voor inschrijven. 'k had de e-mail doorgestuurd aan collega's (zat een promotional code bij die je op prometric.com moest invullen) en de website van prometric gaf aan dat er geen plek meer was om eht examen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Helaas... Enig idee hoelang het duurt tot ze met een 'final' komen? In ieder geval bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Chakotay schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:32:
Helaas... Enig idee hoelang het duurt tot ze met een 'final' komen? In ieder geval bedankt voor de info :)
Geen flauw idee. Er zijn ook nog geen boeken voor, de eerste verschijnen pas ergens eind november.
Ze gaan dat beta examen eerst evalueren geloof ik en als dat klaar is (kan wel een maand duren heb ik gehoord) zal er wel een final examen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wanneer zou in Nederland het grote Launchfestijn zijn btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

TheVMaster schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:33:
Wanneer zou in Nederland het grote Launchfestijn zijn btw?
Waarschijnlijk 1,5 maand voor de officiële lancering, als de final gelekt is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is dus ook een compleet nieuw VLK model voor Vista:

http://www.microsoft.com/...esources/vol/default.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:50
Weet iemand wat momenteel de laatste release versie is die je nu kunt testen ?
Sommige beweren namelijk al versie 6000 (RTM) te hebben?

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DLP schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:40:
Weet iemand wat momenteel de laatste release versie is die je nu kunt testen ?
Sommige beweren namelijk al versie 6000 (RTM) te hebben?
laatste publieke versie was 5740 geloof ik, 6000 en 5920 zijn maar voor (zeer) beperkt groepje luitjes maar er zijn "wegen" om er aan te komen ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn de headers van betanews postings door microsoft medewerkers van de laatste twee dagen :

X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.5840.16385
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.5840.16386
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.5840.16388

X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.5744.16384

X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.5920.16384
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.5920.16387

X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16384
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16385

De vraag is natuurlijk welke het meest recent is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Elwood Blues schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:50:
[...]

Waarschijnlijk 1,5 maand voor de officiële lancering, als de final gelekt is :+
Eh....de officiele launch is 30 november dus dat wordt moeilijk. Het kan idd zo zijn dat het ergens half december is --> anderhalve maand voor 30 januari (de launch van de consumentenversie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
bartgrefte schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:47:
[...]

laatste publieke versie was 5740 geloof ik, 6000 en 5920 zijn maar voor (zeer) beperkt groepje luitjes maar er zijn "wegen" om er aan te komen ;)
De laatst publieke was 5744 (RC2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf de win vista x64 rc2 geinstalleerd staan blijf echter tegen het zelfde probleem aanlopen als met rc1 32 bit versie en dat ius dat mijn headset [logitech usb] niet wordt ondersteund.

Systeem is net 2 maanden uit zelf geknutseld werkt met nforce 4 sli chipset.

[ Voor 18% gewijzigd door elevator op 02-11-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:47:
[...]

Dan zit je alsnog zonder key.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik draai inmiddels een 6000 build. Ongeloofelijk, wat gaat het hard.

Beta -> RC1 was een groot verschil
RC1 > RC2 maakte Vista soepeler en sneller
RC2 > 6000 = Wereld van verschil

Overigens, de kleuren van de maximized vensters:

Afbeeldingslocatie: http://shellrevealed.com/photos/blog_images/images/3664/original.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

PWM schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:30:

Leg eens uit :)

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

• Installeert sneller dan voorheen (19 minuten op mijn, niet meer state of the art, laptop)
  • Opstarten in de helft van de RC2 tijd
  • Aero mooier (kleuren wat aangepast, ook fullscreen is zachtere zwart)
  • 3dflip en andere video intensieve zaken draaien top (op een 64mb Radeon 9600 mobilty!!)
  • Index klaar in no-time
en nog veel meer :)

Mooie DVD ;)

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/109/286546536_82ea90042b.jpg?v=0

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 02-11-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

[afbeelding]
Hulde, eindelijk. Eerst werd het allemaal 'gewoon' zwart, geloof ik :)

Maar zoals hierboven staat "leg eens uit". 'Een wereld van verschil' maakt mij heel nieuwsgierig. Ik ben nu al een Vista-fanboy (:P), dus ben benieuwd of het nog beter kan :9
edit:
En rijkelijk 6 minuten te laat gepost :+

edit:
En wat frustrerend dat ik nu tot 30 januari moet wachten
:/

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 02-11-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meende ooit op microsoft.com een pagina tegen zijn gekomen met een overzicht in tabelvorm van alle verschillende versies van Vista wat er wel en niet inzit, maar ik kan die pagina niet meer vinden, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
PWM schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:41:
[...]
  • Installeert sneller dan voorheen (19 minuten op mijn, niet meer state of the art, laptop)
  • Opstarten in de helft van de RC2 tijd
  • Aero mooier (kleuren wat aangepast, ook fullscreen is zachtere zwart)
  • 3dflip en andere video intensieve zaken draaien top (op een 64mb Radeon 9600 mobilty!!)
  • Index klaar in no-time
en nog veel meer :)

Mooie DVD ;)

[afbeelding]
Waarschijnlijk hebben ze alle debug tools uitgezet ? :p Hoe zit het nu met het geheugengebruik?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:13:
Ik meende ooit op microsoft.com een pagina tegen zijn gekomen met een overzicht in tabelvorm van alle verschillende versies van Vista wat er wel en niet inzit, maar ik kan die pagina niet meer vinden, iemand een idee?
Snipit roeleert de pan uit :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e63d18e45196a238a90b7136567ab0f0/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhuh, Home Premium heeft geen Remote Desktop :'(

Dat is iets wat ik ga missen, of ik moet Vista Ultimate aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:25:

Of Business

Waar gebruik je het voor? Zakelijk, of gewoon hulp bieden? Anders zou je de Live Messenger kunnen gebruiken (of maakt die gebruik van Remote Desktop)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm misschien was het toch dat inderdaad, bedankt iig. Ik zoek eigenlijk een overzicht wat nu de precieze technische details zijn van de verschillende versies zonder dat te moeten uitzoeken in EULA's of andere tekstvormen.

Wel grappig, most secure Windows ever with defender and firewall, beetje idioot om je OS zo te adverteren die afhankelijk is van tools die niet in het OS zitten geïntrigeerd (alleen meegeleverd worden).

Maar ja zoals men op slashdot zegt, ik wacht wel op Vista.Ultimate.Lite.iso die op elke machine geïnstalleerd kan worden, geen drm/wga gezeur heeft etc etc. (ik haat het idee dat je een paar honderd euro voor een product uitgeeft die er ieder minuut mee op kan houden omdat een bedrijf dat zomaar kan/mag beslissen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:38:
Maar ja zoals men op slashdot zegt, ik wacht wel op Vista.Ultimate.Lite.iso die op elke machine geïnstalleerd kan worden, geen drm/wga gezeur heeft etc etc. (ik haat het idee dat je een paar honderd euro voor een product uitgeeft die er ieder minuut mee op kan houden omdat een bedrijf dat zomaar kan/mag beslissen).
Mwah.
Naast het feit dat ik persoonlijk warez not done vind (stap dan over naar Linux als je niet wil betalen), vind ik het wel meevallen.
Stel hij gaat 5 jaar mee, dan betaal je 3 euro per maand*. Persoonlijk vind ik dat niet zoveel.
Daarnaast, als je student bent, dan is er een studentenlicentie.

* Dat is voor een Home retail, of een Business/bijna-Ultimate retail

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 02-11-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Die snipping tool is inderdaad ideaal, dat had al veel eerder in Windows moeten zitten :)

Het nieuwe startmenu blijf ik ook erg leuk vinden, en dan vooral het searchveld met focus op de goede manier. Ik wou de snip-tool proberen, duw op de windows knop, typ snip, enter, klaar :)

Is bij jullie trouwens de Java runtime environment ook incompatible met Aero Glass? Elke keer als is Skillport (online trainingen in een Java/flash applet) sessie in zowel Firefox als IE start gaat hij terug naar basic. Best netjes, tot nu toe een van de weinige dingen die ik gevonden heb die de boel naar basic teruggooit.

[ Voor 36% gewijzigd door Chakotay op 02-11-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:27:
[...]

Of Business

Waar gebruik je het voor? Zakelijk, of gewoon hulp bieden? Anders zou je de Live Messenger kunnen gebruiken (of maakt die gebruik van Remote Desktop)?
Wil ook de Media Center gebruiken dus Business is ook geen optie...
Waar ik het voor gebruik? Gewoon om vanaf school en mijn werk of vanaf waar dan ook op mijn eigen pc te kunnen werken

Wel vreemd, wat ik nu gebruik (Windows MCE) heeft remote desktop, als ik dus zou upgraden naar een gelijkwaardige versie (Home premium volgens MS) zou ik er dus in functionaliteit op achteruit gaan... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:49:
Is bij jullie trouwens de Java runtime environment ook incompatible met Aero Glass? Elke keer als is Skillport (online trainingen in een Java/flash applet) sessie in zowel Firefox als IE start gaat hij terug naar basic. Best netjes, tot nu toe een van de weinige dingen die ik gevonden heb die de boel naar basic teruggooit.
Gebruik de nieuwe beta, die heeft dit probleem niet!

Edit: linkje: http://java.sun.com/javase/downloads/ea.jsp
Je hebt hier alleen Java Runtime Environment (JRE) 6 Beta 2 van nodig :)

Als iemand weet hoe je Macromedia Fireworks 8 compatible kan maken met Aero Glass houd ik me aanbevolen :)

En waarom heb jij dit wel en ik niet? :P

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is wel interessant - Microsoft heeft z'n licentievoorwaarden aangepast na aanleiding van de klachten die er waren:
A previous version of the Windows Vista retail license restricted the number of times you may transfer Vista from one device to another. The license read: "The first user of the software may reassign the license to another device one time. If you reassign the license, that other device becomes the 'licensed device.'"

The new license has removed this language relating to device transfers, and now reads: "You may install one copy of the software on the licensed device. You may use the software on up to two processors on that device at one time. Except as provided in the Storage and Network Use (Ultimate edition) sections below, you may not use the software on any other device."

Furthermore, Microsoft has clarified the licenses with regards to re-installation. "You may uninstall the software and install it on another device for your use. You may not do so to share this license between devices," the license reads.

Additionally, Microsoft clarified transfer rights to other users. You can transfer your license of Windows Vista to another user provided that you uninstall the original copy and do not keep any of the materials from the original installation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wow, lees ik dat goed, helemaal geen limitatie in de hoeveelheid installs, ongeacht de hardwareconfiguratie?
Wow :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Hmm, op de Volume Licensing Services site (dat is de site waar de versies vandaan komen die veel Tweakers zeg maar de "Corporate Edition" noemen :P ) staan er nu Vista en Office 2007 keys te glimmen, de software zelf is nog niet te downloaden helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:09:
[...]

Gebruik de nieuwe beta, die heeft dit probleem niet!

Edit: linkje: http://java.sun.com/javase/downloads/ea.jsp
Je hebt hier alleen Java Runtime Environment (JRE) 6 Beta 2 van nodig :)

Als iemand weet hoe je Macromedia Fireworks 8 compatible kan maken met Aero Glass houd ik me aanbevolen :)
Bedankt, die werkt inderdaad wel goed onder glass. Nou alleen nog even wachten tot Grisoft met de update voor AVG Free komt waardoor die weer onder Vista kan draaien (kan er elk moment aankomen volgens hun forum), en ik ben redelijk compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Oja, en hier zijn de final sounds van Vista http://www.jamessenior.com/vista.mp3

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

elevator schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:43:
Hmm, op de Volume Licensing Services site (dat is de site waar de versies vandaan komen die veel Tweakers zeg maar de "Corporate Edition" noemen :P ) staan er nu Vista en Office 2007 keys te glimmen, de software zelf is nog niet te downloaden helaas :)
Niet alleen Tweakers, maar ook Microsoft noemt de VLK de CE.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Ja precies, iedereen gaat ermaar vanuit dat er een mooie gekraakte versie komt met geen gedoe, maar als je dit zo leest, moet ik dat nog zien. Kopen is beter.
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:25:

Ja, megairritant, want dat is de enige reden voor mij om aan de duurdere versies te moeten, al die andere features van de business en ultimate interesseren me niks.

[ Voor 34% gewijzigd door Sjah op 03-11-2006 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nergens een page waar je al de vista versies kan zien in tabelvorm met de features.

bv

VISTA1 VISTA 2 VISTA3
- GROEN GROEN GROEN
- BLAUW BLAUW BLAUW
- ROOD ROOD ROOD
GEEL GEEL
COLORMIXER

Vista3 zou dan de bussiness zijn, Vista2 de prof en Vista1 de Home
Ik zou willen de meerwaarde TUSSEN de verschillende Vistas zien in het kort.
Heb nog nergens zo een simpel schema gezien, maar die moeten er toch zeker zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:40:
Is er nergens een page waar je al de vista versies kan zien in tabelvorm met de features.

bv

VISTA1 VISTA 2 VISTA3
- GROEN GROEN GROEN
- BLAUW BLAUW BLAUW
- ROOD ROOD ROOD
GEEL GEEL
COLORMIXER

Heb nog nergens zo een simpel schema gezien, maar die moeten er toch zeker zijn ?
:?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woopsie :), ja de stijl is beetje verandert. Zal het nog eens tonen.

Vista 1Vista 2Vista 3Vista 4
FeatureFeatureFeatureFeature
FeatureFeatureFeatureFeature
FeatureFeatureFeature
FeatureFeature
Feature

Is er geen tabel waarin de features mooi vergeleken worden met elkaar.
Zodat je kan zien wat de meerwaarde is van elke Vista.
Neem nu dat Vista1 de laagste versie is en Vista4 degene met meeste features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS

[afbeelding]
Cool, maar alleen jammer dat hij het niet doet met de originele 5744 key :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hier kun je zo'n overzicht vinden:

http://www.winsupersite.c...nvista_editions_final.asp

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 03-11-2006 16:49 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:40:

bv

VISTA1 VISTA 2 VISTA3
- GROEN GROEN GROEN
- BLAUW BLAUW BLAUW
- ROOD ROOD ROOD
GEEL GEEL
COLORMIXER

PWM in "[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic..." :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 12:59
elevator schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:43:
Hmm, op de Volume Licensing Services site (...........)
lekker onduidelijk die teksten:
VA 2.0/MAK – Volume Activation 2.0/Multiple Activation Key: this key will activate Microsoft Windows Vista through the internet or telephone, and have a limited number of activations associated with them. Computers can be activated on an individual basis or by a central computer which can activate multiple computers at a time.

VA 2.0/KMS – Volume Activation 2.0/Key Management Service: this key will be used to enable a new service in your environment that will automatically activate Windows Vista computers. You must have a minimum of 25 Windows Vista computers connected together to use the KMS, and all computers will be required to check back to the central service twice per year to stay activated.
heb nu 1 KMS, en 1000 MAK keys.
dus met de KMS key kan in een centrale server maken, waarmee ik 1000 MAK activeringen kan doen? ofzo?

en een pc van de bass voor thuis zit er ook niet meer in, want ik zie me mijn thuis pc niet 2 keer per jaar meenemen naar het werk.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

stappel_ schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:47:
[...]

lekker onduidelijk die teksten:

[...]

heb nu 1 KMS, en 1000 MAK keys.
dus met de KMS key kan in een centrale server maken, waarmee ik 1000 MAK activeringen kan doen? ofzo?

en een pc van de bass voor thuis zit er ook niet meer in, want ik zie me mijn thuis pc niet 2 keer per jaar meenemen naar het werk.
Wat ze met dat laatste willen doen vraag ik me ook af... Er zijn nu best veel bedrijven met thuiswerkers, welke een pc van de zaak hebben welke op de volume license meedraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:34:
[...]

Wat ze met dat laatste willen doen vraag ik me ook af... Er zijn nu best veel bedrijven met thuiswerkers, welke een pc van de zaak hebben welke op de volume license meedraaien.
Kan dat niet met een VPN'tje gefixt worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij opgevallen dat onder IE7, het rmb-menu / quikmenu, ik niets kan aanklikken.
Ik krijg wel keurig een pop-up menu, maar ik kan niets aanklikken vervolgens.
rara, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:46:
Het is mij opgevallen dat onder IE7, het rmb-menu / quikmenu, ik niets kan aanklikken.
Ik krijg wel keurig een pop-up menu, maar ik kan niets aanklikken vervolgens.
rara, hoe kan dat?
Bekende bug; op en neerlopen met de pijltjes toetsen werkt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

TheVMaster schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:47:
[...]

Cool, maar alleen jammer dat hij het niet doet met de originele 5744 key :(
Ik heb een RC2 machine geupgrade zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Volgens mij is deze ervaring nog niet genoemd. Ik vertel: :P

Ik gebruik WinXP
Heb 1 HD met 3 partities.
Op eentje staat dus XP, en op de 3e heb ik Vista RC1 geinstalleerd.
Alles loopt prima. Mooi spul!
Maar. Ik heb alleen draadloos netwerk beschikbaar thuis (of ik moet pc naar beneden slepen)
Ik gebruik SMC spul SMC7908VoWBRA + Wireless USB Adapter (kzie verder geen type aanduiding). Nu plugde ik die in me USB toen Vista aanstond... Niets gebeurt. Zelfs geen 'kling', of ander belletje. Toen even op GoT gezocht, en in Device Manager gekeken, en jah, het stond ertussen. Windows XP driver geinstalleerd (já? :D :() en toen kon ik verbinding maken. Maarrrrrr: toen kon ik geen verbinding maken met internet. Ik dacht, misschien ligt internet er uit, maar het is vandaag weer. Ik heb dus wel netwerk, maar geen verbinding met internet. Bij foutmeldingen zag ik een mooi schema ervan. (zal ik zo posten als ik ben geswitchd naar vista).
Nu hét rare: ik heb XP opgestard, en toen had ik ook geen internet, wel netwerk. Dus ik de driver weer opnieuw geinstalleerd. En nu doet internet het weer op XP. Ik ga zo kijken of het op Vista nog werkt of niet...

Zal wel komen omdat het een xp driver is, en wireless geklooi. (overigens wel vreemd dat onder XP me driver ineens ook raar doet.)

Waarschijnlijk nog geen drivers voor vista van SMC hé.

Zie dit niet als een technische vraag, maar gewoon als gebruikers ervaring :P

Over het algemeen vind ik vista mooi. Het start menu is even wennen, alsmede de grote pictogrammen (die ik direct op normaal heb gezet).
Ik vind dat glassy effect mooi. Maar als je een venster maximaliseer is dat weg, en kreeg je een inktzwarte rare balk bovenaan. Jammer.
Die zoekfunctie is supersnel. Daarvoor heb je geen google toolbar meer nodig.
Dat zwarte RSS vlak op de sitebar is lelijk als je geen internet connectie heb. De klok is mooi, maar handiger als dat gewoon rechtsonderin staat, dan zie je het altijd.
Mooi verandering is (wel even wennen) dat je ipv c:/windows/fonts ziet: Windows > Fonts. En dat je er op kan klikken is wel grappig. Wel goed dat je de originele c:/blabla weer tevoorschijn kan halen.
Ook goed vind ik dat de beveilingcentrum door het hele besturingsprogramma loopt. Bij xp voelt dat toch nog als een apart programma.
Het mooiste vind ik nog de snelheid. Alles loopt lekker soepel, terwijl het toch grote prestatie vereist lijkt mij.

En dat was het volgens mij...

Ohjah, weet iemand al tot wanneer RC1 meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:39:
[...]

Eh? Van RC2 naar 6000 met de Beta2-key? :?
Dat kon toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PWM schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:39:
[...]

Oke dan...dan ga ik dat dit weekend ook ff doen. Enneh...werkt MCE ook nog goed? :) Dat is wel hetgeen ik het meest gebruik nu (icm de 360 natuurlijk) :)
anandus schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:09:
[...]
Dat kon toch niet?
Ik heb iig geen Beta-2 key, maar een (originele incl doosje) RC1 key O-)

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 03-11-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Cheesy schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:08:
Ik ga zo kijken of het op Vista nog werkt of niet...

Ohjah, weet iemand al tot wanneer RC1 meegaat?
En ja hoor. Ik heb nu draadloos met Vista. Raar, dat het nu wel gaat. Waarschijnlijk zit de driver in Vista toch die van XP dwars ofzo.

Trouwens, Vista geeft nog wel dit aan: of slaat dat ergens anders op:

Afbeeldingslocatie: http://file02.uploaddump.nl/uploads/kkdepdwkcckwq-Network.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

anandus schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:09:
[...]
Dat kon toch niet?
Ik heb mijn key bij RC1 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 12:07
Sjah schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:12:
[...]

Ja precies, iedereen gaat ermaar vanuit dat er een mooie gekraakte versie komt met geen gedoe, maar als je dit zo leest, moet ik dat nog zien. Kopen is beter.

[...]

Ja, megairritant, want dat is de enige reden voor mij om aan de duurdere versies te moeten, al die andere features van de business en ultimate interesseren me niks.
No problem: Ultravnc , alternatief remote desktop.

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

FnF schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:05:
Niet alleen Tweakers, maar ook Microsoft noemt de VLK de CE.
Hmm, voorbeeldje ergens? Ik heb dat nog nooit zo door Microsoft genoemd zien worden namelijk ondanks dat Microsoft zo ongeveer elk jaar een nieuw licentie programma uitvind is de "Corporate Edition" licentie overeenkomst mij nog onbekend :P

Chakotay schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:34:
Volgens mij kan je ook het "oude" licentiemodel activeren al zitten daar ongetwijfeld nog een aantal voordelen aan. Ik beheer zelf ook ongeveer 100 "thuis werk PCs" die enkel met ICA over HTTPS connectie maken met het bedrijf - zo'n licensing server zou voor die groep dus inderdaad niet gaan werken.

Wat me ook (nog) niet duidelijk is is hoe dit werkt met het recht om de VLK editie te installeren als je de gelijkwaardige OEM licentie + willekeurig aantal VLK licenties hebt, want ook daarvoor gaat dat aantal niet kloppen denk ik :)

comprobot schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:33:
UltraVNC is absoluut geen alternatief voor remote desktop hoor? UltraVNC werkt gewoon veel slechter, ik vind het dus ook erg jammer dat remote desktop niet in de goedkopere edities gaat zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraVNC is absoluut geen alternatief voor remote desktop hoor? UltraVNC werkt gewoon veel slechter, ik vind het dus ook erg jammer dat remote desktop niet in de goedkopere edities gaat zitten :)
Daarnaast, Remote Desktop werkt ook op openbare computers waar je geen rechten hebt om programma's te installeren, aangezien elke Windows XP computer standaard is uitgerust met een Remote Desktop Client :)
Dat is juist wat ik er zo ideaal aan vind, vanaf school, werk, vrienden of vanaf waar dan ook gewoon het ip en pass intypen en ik zit op mijn eigen pc

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

comprobot schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:33:
[...]

Met lift hierboven... VNC werkt vaak een stuk minder soepel dan RDP, en het moet ook maar net toevallig aan de andere kant geinstalleerd staan. Met RDP heb je daar een veel grotere kans op, vooral als je zakelijk bezig bent. Ik wil soms wel eens vanaf huis een servertje overnemen van een klant van mijn werk, en dat gaat toch echt in 90% van de gevallen met RDP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Op Aeroxp.org is er een tijd geleden een Powerpoint gepubliceerd over het nieuwe VLK systeem trouwens, net nog even door gelezen en ik vind het een serieuze verslechtering voor een bedrijfs omgeving.

Het "topic" op AeroXP is hier te vinden, de Powerpoint kan je hier.

Grootste nadeel is - als ik het allemaal goed begrijp - is dat als je het huidige systeem wilt handhaven (dus een VLK key zonder interne activatie server) dat je:
  • Manueel die key moet ingeven per machine ipv 1 key voor alle machines
  • Die key geactiveerd moet worden over telefoon/internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

elevator schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:14:
Op Aeroxp.org is er een tijd geleden een Powerpoint gepubliceerd over het nieuwe VLK systeem trouwens, net nog even door gelezen en ik vind het een serieuze verslechtering voor een bedrijfs omgeving.

Het "topic" op AeroXP is hier te vinden, de Powerpoint kan je hier.

Grootste nadeel is - als ik het allemaal goed begrijp - is dat als je het huidige systeem wilt handhaven (dus een VLK key zonder interne activatie server) dat je:
  • Manueel die key moet ingeven per machine ipv 1 key voor alle machines
  • Die key geactiveerd moet worden over telefoon/internet
Valt toch wel mee?
  • MAKs require key roll-out to each machine. This can be scripted or a MAK can be included in the Vista image.
  • MAKs must activate against MS once per machine either online automatically, or offline using a confirmation ID received via telephone. This confirmation ID can be used multiple times to re-activate the same hardware.
  • Auto-activation of MAKs can be setup by an admin.
  • Bulk MAK activation using the telephone activation system is supported, so that the confirmation ID’s for multiple machines can be received with a single transaction
Hier hoeft een gebruiker niets van te merken. Een MAK key kan vele malen gebruikt worden, dus je hoeft niet steeds een andere aan te vragen.

Je kan dus zelf op de zaak in 1 keer alle MAK activaties uitvoeren.

Daarbij:
MAK activations do not have any expiration associated with them, but they can go out of tolerance if enough hardware has been changed.
Een MAK Key hoeft dus niet heractiveerd te worden, behalve als er HW veranderingen zijn.

Als je over je limiet bent:
MAK usage can be viewed via Microsoft online portals, and additional activations can be requested at no charge
Kan je het aantal activaties kosteloos online uitbreiden.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 03-11-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke virusscanner gebruiken jullie? AVg crasht bij mij en Norton wil niet installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:07:
[...]

Wil ook de Media Center gebruiken dus Business is ook geen optie...
Waar ik het voor gebruik? Gewoon om vanaf school en mijn werk of vanaf waar dan ook op mijn eigen pc te kunnen werken

Wel vreemd, wat ik nu gebruik (Windows MCE) heeft remote desktop, als ik dus zou upgraden naar een gelijkwaardige versie (Home premium volgens MS) zou ik er dus in functionaliteit op achteruit gaan... :(
Volgens mij kunnen alle versies van Vista remote desktop 'ontvangen', maar kunnen enkel de business edities en de ultimate editie remote desktop starten. Maar dat zou je even moeten nakijken voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik lees hier dat sommigen hier Vista RTM build 6000 draaien. Voor zover ik weet is deze nog helemaal niet uit? Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
rb338 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:55:
Ik lees hier dat sommigen hier Vista RTM build 6000 draaien. Voor zover ik weet is deze nog helemaal niet uit? Of heb ik iets gemist?
Dat vroeg ik me ook af, 5740 is na mijn weten de laaste build. (pre-rtm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 14-09 09:41
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:32:
welke virusscanner gebruiken jullie? AVg crasht bij mij en Norton wil niet installeren...
nod32 2.7 Beta werkt, Computerassociated heeft er 1 voor vista en symantec (niet te verwarren met norton) heeft ook speciale vista versie (beta)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
devil-strike schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:01:
[...]

Dat vroeg ik me ook af, 5740 is na mijn weten de laaste build. (pre-rtm)
Klopt, Build 6000 is nog niet uit. Ik zit er vrij dicht bij, en zal 1 van de eerste zijn die hem kan bemachtigen, maar op dit moment is die nog niet uit ;)
De laatste versie is overigens Build 5840 Pre RTM.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:32:
De laatste versie van avg (7.5.430) werkt hier zonder problemen onder rc2. Eerdere versies wilden niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trend OfficeScan 7.3 werkt ook prima!
En d'r was ook een versie van Trend die je gratis kunt (of kon?) gebruiken met de Beta/RC1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Barfman schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:05:
[...]

Klopt, Build 6000 is nog niet uit. Ik zit er vrij dicht bij, en zal 1 van de eerste zijn die hem kan bemachtigen, maar op dit moment is die nog niet uit ;)
De laatste versie is overigens Build 5840 Pre RTM.
En die doet het ook met een legale RC1 key?? BTW. Hoezo 'zit jij er dicht bij'...familie bij Microsoft? Iedereen die een legale key heeft (en een beetje z'n bronnen heeft) kan hem krijgen zodra hij uit is :p

Of het legaal is is een ander verhaal ;)

BTW. Als alles meezit (en de klant waar ik gedetacheerd zit werkt mee :p) dan ben ik 28 nov bij de Launchparty in Rotterdam ;) heb me al ingeschreven via mijn werkgever (Gold Partner :p)

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 03-11-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
TheVMaster schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:28:
[...]
BTW. Als alles meezit (en de klant waar ik gedetacheerd zit werkt mee :p) dan ben ik 28 nov bij de Launchparty in Rotterdam ;) heb me al ingeschreven via mijn werkgever (Gold Partner :p)
Willikook! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
ik zal je uit de droom helpen ze delen geen cdroms uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zwelgje schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:15:
[...]

ik zal je uit de droom helpen ze delen geen cdroms uit ;)
He bah, Novell doet dat tenminste wel O-)

Back ontopic: is het echt een launchparty of zo'n TechNet-briefing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Alex) schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:19:
[...]

He bah, Novell doet dat tenminste wel O-)

Back ontopic: is het echt een launchparty of zo'n TechNet-briefing?
mja novell... zinkend schip. net een handje toegereikt door ms :P even de sieraden van de vingers afhalen en dan snel dat 'lijk' weer lozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

PWM schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:19:
Hier hoeft een gebruiker niets van te merken. Een MAK key kan vele malen gebruikt worden, dus je hoeft niet steeds een andere aan te vragen.
Het gaat ook niet om de gebruiker - het gaat om de beheerder in dit geval :)

Wat ik begrijp is dat je dus per PC een unieke MAK moet gaan gebruiken in tegen stelling tot wat je nu als beheerder doet namelijk 1 VLK key gebruiken voor (al / een groot deel van) je systemen. Als je per PC een key moet gaan bijhouden is dat niet alleen administratief veel werk, het is ook nog eens een extra stap terwijl je als ICT juist bezig bent PC deployments zo automatisch mogelijk te maken :)
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 5) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.