[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 6]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.275 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:44
Gedaan maar dan kijk ik door vloeren heen enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XoReP schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:34:
Gedaan maar dan kijk ik door vloeren heen enzo :+
Welke kaart heb je? Drivers werken hier min of meer perfect op een 6800 go. (96.85)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
nVidia Geforce Go 7600 256MB om exact te zijn en hij zit in een Asus A6T ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
XoReP schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:41:
nVidia Geforce Go 7600 256MB om exact te zijn en hij zit in een Asus A6T ;)
ik zal het vanmiddag even voor je checken, welke spellen geven dit probleem?(heb dezelfde laptop ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
hellboy123 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:07:
[...]

ik zal het vanmiddag even voor je checken, welke spellen geven dit probleem?(heb dezelfde laptop ;) )
Counter-strike Source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ik heb Vista nu op me laptop geinstalleerd, een Dell Latitude D820 met Nvidia Quadra NVS120 kaart. Alleen als ik daar de drivers voor wil installeren wil hij niet :/ iemand een idee hoe dat te fixen? op internet kan ik zo snel ook niet iets vinden, en Dell biedt al helemaal niets aan qua drivers voor RC2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:24

aex351

I am the one

Wat ik zo vervelend aan vista vind is dat door de beveilinging sommige programma's gewoon helemaal niet lekker meer werken zoals Winamp. Wanneer je een nummer afspeelt in Winamp word het toegevoegd aan de history lijst maar zodra je winamp opnieuw opstart is de lijst leeg.

En enige manier om dit op te lossen is door bijvoorbeeld de user groep authenticated users de juiste rechten toe te wijzen of het hele beveilings zooi uit te schakelen.

[ Voor 23% gewijzigd door aex351 op 27-10-2006 11:52 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Uit de nieuwsbrief van Microsoft: http://www.microsoft.com/...ready/expressupgrade.mspx. Staat alleen verder niet of dat dan geld gaat kosten, en zo ja, hoeveel.

Ook leuk: http://www.clearification.com. Verhaal van die gozer gaat echt nergens over, ben er na 10 minuten nog steeds naar aan het luisteren :P Weet verder ook niet echt waar de website over gaat, maar leek me wel leuk om te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44

WoutF

Hoofdredacteur
Op Winsupersite staat een leuke serie artikelen over het ontstaan en de ontwikkeling van Longhorn/Vista. Leuk leesvoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Er staat nu hele tjid bij mij bij het klokje onderin een icoontje dat hij windows wil updaten, maar als ik erop klik staat er:
Windows could not search for new updates

Error(s) found:

Code 80072F8F
Maar als ik op get help klik voor die code, dan vind hij niks relevants :?

edit. Ah net die code met google opgezocht en blijkt dat datum verkeerd staat :z

[ Voor 12% gewijzigd door Ikkuh84 op 27-10-2006 14:37 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Wat zeur je dan, je hebt een gratis wallhack. :P

Zijn er geen changelogs te vinden voor nieuwe builds ?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04
Zijn er mensen die de build 5840 gebruiken als hoofd os? Dus die geen xp meer gebruiken maar enkel vista?

Hoe zit het met autocad op Vista? Werkt dit lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

aex351 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:48:
Wat ik zo vervelend aan vista vind is dat door de beveilinging sommige programma's gewoon helemaal niet lekker meer werken zoals Winamp. Wanneer je een nummer afspeelt in Winamp word het toegevoegd aan de history lijst maar zodra je winamp opnieuw opstart is de lijst leeg.

En enige manier om dit op te lossen is door bijvoorbeeld de user groep authenticated users de juiste rechten toe te wijzen of het hele beveilings zooi uit te schakelen.
Onder andere Firefox (2.0) werkt ook niet meer lekker door dat gedoe. Dat UAC gaat bij mij telkens meteen uit. :z Als het nou een beetje fatsoenlijk werkte ok, maar 9 van de 10 programma's werken gewoon niet meer zoals het moet.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:54:
Ok, Ms heeft wat duidelijkheid gegeven rondom het kunnen re-activeren van je retail Vista: http://www.bit-tech.net/n...a_activation_to_bit-tech/

Dat is heel wat beter, 10x mogen re-activeren is zat lijkt mij.
10x? voor een jaar is dat genoeg ja, aangezien ik ongeveer maandelijks mijn systeem formateer en opnieuw windows installeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
is het dan niet handiger een image te maken van die pc (na de activatie??) als je image trugzet heb je schone & activated windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bedankt voor de tip!
Ga ik zeker doen als vista uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
ah die ga ik niet voor je uitproberen, net mijn harde schijf geformateerd en heb geen zin om al die updates weer te downloaden :) . Met RC1 werkte het wel perfect trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Dutch2007 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:09:
is het dan niet handiger een image te maken van die pc (na de activatie??) als je image trugzet heb je schone & activated windows :)
Dus die image zet je op een DVD? Of kopieer je die gewoon over via de ene naar de andere schijf?

[ Voor 10% gewijzigd door Robin4 op 27-10-2006 18:45 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48
edgarf28 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:02:
[...]

10x? voor een jaar is dat genoeg ja, aangezien ik ongeveer maandelijks mijn systeem formateer en opnieuw windows installeer...
Zolang je hardware niet veranderd maakt een herinstall geen hol uit, en gaat niet van je 10x af.

Ikzelf formatteer 1x in de 2 a 3 jaar, misschien is 1x per maand lichtelijk veel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Liggen de updates van VISTA er uit of ligt het aan mijn PC?
Ik krijg telkens de medeling:

Windows couls not search for new updates.
Errors found:
code 8024400A]

Mijn internetverbinding is prima overigens.
Tevens werk ik met een geactiveerde VISTA Ultimate RC1 Build 5728

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sjah schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:16:
[...]

Zolang je hardware niet veranderd maakt een herinstall geen hol uit, en gaat niet van je 10x af.

Ikzelf formatteer 1x in de 2 a 3 jaar, misschien is 1x per maand lichtelijk veel? ;)
1 keer per maand lijkt me redelijk veel. 1* per 2a 3 jaar lijkt me erg weinig voor een tweaker.

2 keer per jaar lijkt me al meer in de richting komen. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ach tis niet nodig, laatste jaren, dus waarom zou ik? Omdat het zo leuk is? Ach na 100x Win95/98 installt te hebben weetje het wel, want toen was het wel vaker nodig ja. Zelfs bij hardwarewijzigingen doe ik het alleen als die raar gaat doen, en uiteraard bij een HD-switch moet ut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

FalconM schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:56:
Liggen de updates van VISTA er uit of ligt het aan mijn PC?
Ik krijg telkens de medeling:

Windows couls not search for new updates.
Errors found:
code 8024400A]

Mijn internetverbinding is prima overigens.
Tevens werk ik met een geactiveerde VISTA Ultimate RC1 Build 5728
die melding krijg ik ook, zal er wel niets meer zijn ofzo...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik heb RC2 nu ongeveer 2 dagen, en hij draait best lekker. Wat me wel stoort is dat nvidia het classic control panel uit Forceware 96.85 gehaald heeft. Daarbij lijken sommige spellen niks aan te trekken van mn instellingen omtrent AA/AF.

In Farcry en FEAR krijg ik die opties niet aan. Het nieuwe CP is in een woord ruk. Lastig te vinden, en maar weinig opties. Helft is weggelaten. Ook werkt NV Tray nog niet, zodat ik niet in game mn fps en gpu temp kan zien.

M'n Audigy 2 ZS doet het wel boven verwachting goed. Verder draaien alle programma's zonder problemen tot dus ver. Ik heb gewoon een update gedaan vanuit Win XP.

pc:

X2 4200+
939-Dual
2GB
7900GS PCI-e
2x250GB Maxtor Maxline 3
Vista RC2

[ Voor 37% gewijzigd door Magnolia op 27-10-2006 21:06 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Iemand hierboven zei dat Vista 10x geactiveerd kan worden. Ik neem aan dat Microsoft bedoelt: geactiveerd vanaf 10 verschillende systemen. Systemen die niet zijn gewijzigd worden niet als een aparte activatie gezien, maar vallen gewoon over een reeds gedane activatie. Ofwel: je kunt zo vaak reinstallen als je wilt.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je 5840 upgraden vanaf 5744 of is versche install beter? Iemand 5840 werkend met key's van vorige beta, RC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:14:
kan je 5840 upgraden vanaf 5744 of is versche install beter? Iemand 5840 werkend met key's van vorige beta, RC
1 ) Clean install is altijd beter. Met elke versie van Windows.
2 ) 5840 is voor TAP-gebruikers en pakt dus alleen TAP-keys. Je kunt gewoon installeren zonder key in te vullen en dan 30 dagen gebruiken. Binnen die 30 dagen zal er denk ik wel weer een nieuwere versie zijn gelekt.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Juist Vista rc1 installed en ik ben zwaar teleurgesteld.
De snelheid is een stuk trager dan xp. Ik verwachte wel een kleine achteruitgang maar niet zo hard.

Microsoft kan echt geen GUI's maken. Hun win2000 is het beste wat ze ooit gemaakt hebben imo.
Vista is opzich wel mooi (niet zo mooi als osx vind ik persoonlijk) maar het is totaal niet functioneel!
Er is zoveel blingbling en je weet niet in het begin wat een knop is en waar alles staat. Usability een dikke buis.

Je moet de GUI van Vista gewoon eens objectief bekijken. Hoeveel verschillende 'gradients' en kleuren zij gebruiken om iets duidelijk te maken. Veel vinden eyecandy leuk maar als je echt moet werken in windows moet een OS niet mooi zijn (het is meegenomen) maar functioneel.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:04
@multipasser
RC1 is relatief traag ja maar installeer is RC2 ? dan zul je een wereld van verschil zien.en nog meer met de 'RTM'...
(maar tussen windows 2000 & xp was er ook een snelheidsverschil! en tussen windows98 en windows xp nog een groter verschil..het is nu eenmaal zo dat het os is gemaakt voor '5' jaar.. en dat de pc's binnen een jaar krachtig genoeg zijn).

Dat van intuitief werken komt vanzelf.. Net zoals bij de nieuwe Office had ik de eerste keer he waar zijn mijn menu'S? en wou ik het deinstalleren omdat ik dacht dat het onwennig zou zijn. Echter na een week office 2007 gebruikt te hebben was het ook iets van.. ik wil niet meer terug..

Ik heb dit ook bij Windows Vista behalve de 'drivers' van nvidia moeten nog wat beter.. voor de rest ben ik zeer tevreden...

uiteraard is het eigen mening maar ik vind dat de 'blingbling' wel zijn voordelen heeft .

zoals de menu start knop waar je meteen uw programma kunt intypen zodat je niet meer moet 'zoeken'... vroeger duurde het 10 a 15secs eer ik een programma gevonden had en opgestart had..
nu doe ik windows key typ ik 'photosh' en enter en photoshop start op.. geweldig toch?

De sidebar vind ik ook leuk omdat je een ingebouwde note'book' hebt plugin voor windows media player, kalender en RSS feeds...

jij breekt vista 'zomaar' af.. maar wat vind je dan teveel 'bling bling' en niet functioneel?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:12
Met al die versies die er uitkomen vraag ik me af hoe het zit met de business versie.
Die zou in november beschikbaar zijn en met een beetje mazzel kan ik die voor een prikkie aanschaffen via APS IT-Diensten (áls die hem leveren dan).

De vraag is of een business versie net zo goed games kan gaan draaien? Het is immers een bedrijfsversie, en op een bedrijf zit je niet de hele dat te gamen :+

Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Anders wacht ik namelijk gewoon tot de thuisversie uit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Voor de mensen die nog een goede antivirus zoeken, NOD32 heeft net een beta versie uitgebracht die full Vista x86 en x64 compatible is :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
edgarf28 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:02:
[...]

Als je om de maand installeert hoef je niet eens te activeren, omdat Vista het dan gewoon 30 dagen doet :P
Toch?
aex351 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:48:

Wat bedoel je met history lijst? (nieuwsgierig als ik ben :) )
--MeAngry-- schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:55:
[...]

Onder andere Firefox (2.0) werkt ook niet meer lekker door dat gedoe. Dat UAC gaat bij mij telkens meteen uit. :z Als het nou een beetje fatsoenlijk werkte ok, maar 9 van de 10 programma's werken gewoon niet meer zoals het moet.
Ik weet niet welke programma's je gebruikt, maar ik heb nul komma nul last van UAC? Toen ik RC2 installeerde moest ik af en toe nog toestemming geven voor programma's, maar sindsdien kom ik UAC zo goed als nooit tegen? Misschien 1 keer in de week ofzo?
En ik gebruik bergen software, welke allen prima werken op Vista, en helemaal geen last hebben van UAC?
(FF2, MSN, Winamp, D-Tools, MS Office, utorrent, OneCare, Foxit, Winrar, PowerISO en spelletjes als Oblivion, Company of Heroes, Rome Total war, Medieval Total War 2, etc, etc.)

Wat werkt niet lekker onder Firefox dan precies? :)
multipasser schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 02:51:
Juist Vista rc1 installed en ik ben zwaar teleurgesteld.
De snelheid is een stuk trager dan xp. Ik verwachte wel een kleine achteruitgang maar niet zo hard.
Hier loopt Vista vlotter dan XP? (Wel RC2, grote aanrader dat je die neemt)
Microsoft kan echt geen GUI's maken. Hun win2000 is het beste wat ze ooit gemaakt hebben imo.
omg, weer een Windows classic adept. Gelukkig kan je Vista ook op classic look zetten. Helaas hebben ze voor je geen Windows 3.1 look eringezet.
Vista is opzich wel mooi (niet zo mooi als osx vind ik persoonlijk) maar het is totaal niet functioneel!
Er is zoveel blingbling en je weet niet in het begin wat een knop is en waar alles staat. Usability een dikke buis.

Je moet de GUI van Vista gewoon eens objectief bekijken. Hoeveel verschillende 'gradients' en kleuren zij gebruiken om iets duidelijk te maken.
Noem eens wat voorbeelden dan? Ten eerste zie ik niet wat je bedoelt met blingbling (ik vind de UI weinig intrusive), en te tweede weet ik niet wat je bedoelt met slechte usability, kan je een voorbeeld geven?
Veel vinden eyecandy leuk maar als je echt moet werken in windows moet een OS niet mooi zijn (het is meegenomen) maar functioneel.
En dan noem je OSX beter. Grapjas :P
/me anandus heeft een Vista/OSX dualboot draaien, en Vista is een factor miljoen functioneler en beter om mee te werken dan OSX :)
OSX is alsof je met boeien om computert. Daarnaast was ik helemaal niet zo impressed door de UI ervan, maar dat kan komen omdat ik of teveel had verwacht, of omdat ik Vista draai ;)

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 28-10-2006 13:04 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amen! _/-\o_ Ben het volledig met je eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb 3 maand intensief gewerkt op OSX. Photoshop/finalcut/Illustrator/Cleaner/SorensonSqueeze.
Meestal veel dingen tegelijk bezig en mijn productiviteit is nog nooit zo hoog geweest als in osx. Ik merk dat de workflow van programma's met geen achtergrond sneller werkt als je wilt switchen. Dat is persoonlijk en iemand anders zal vista sneller vinden. Ik niet.

Bij osx heb je 'regels' voor de buttons. Grijs is niet actief, blauw is actief. En dan de 3 kleurtjes om te max/min/closen. Open eens wat vensters zoals explorer, config scherm en bekijk ze eens in vista. Te veel verschillende kleuren, gradients, noem maar op. Er zijn geen duidelijke regels meer vind ik. Terwijl de XP look dat wel nog heeft (ookal vind ik die ook bagger werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

anandus schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:57:
[...]
Als je om de maand installeert hoef je niet eens te activeren, omdat Vista het dan gewoon 30 dagen doet :P
Toch?

[...]
Wat bedoel je met history lijst? (nieuwsgierig als ik ben :) )

knipknip
vermoed het playlist venster. kijk, als ik een stel mp3's met winamp open worden alle nummers op het playlist venster gezet. Als ik winamp (her)start staan de nummers die voor het afsluiten in de lijst stonden er nog steeds, denk dat het daar misgaat.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 17:10
Weet iemand of er al een driver beschikbaar is voor de Siemens Gigaset USB Adapter 108, de wireless netwerkadapter die bij de Experiabox geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
multipasser schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:01:
Terwijl de XP look dat wel nog heeft (ookal vind ik die ook bagger werken).
uhm, je vindt Win2k de fijnste versie ooit? Ben ik wel met je eens, maar Xp is bijna Win2k, als je hem op classic zet, zelfs met wat ruwe kantjes eraf geslepen. Alleen Win2k voelde
zo lekker kaal en snel aan, dat heeft Xp nooit geevenaard. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Sjah schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:19:
[...]

uhm, je vindt Win2k de fijnste versie ooit? Ben ik wel met je eens, maar Xp is bijna Win2k, als je hem op classic zet, zelfs met wat ruwe kantjes eraf geslepen. Alleen Win2k voelde
zo lekker kaal en snel aan, dat heeft Xp nooit geevenaard. :|
Ik werk altijd in classic mode. Win2k vond ik niet zo goed, hij was wel heel stabiel maar niet zo snel als xp. Het cleane gevoel van Win2k is wel leuk.

Win2K3 vind ik eigenlijk de beste en snelste OS tot nu toe. Snel,clean, stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
yup, ik werk ook altijd in classic mode.

2000 was juist sneller dan xp, dit was objectief waarneembaar. Win2k3 heb ik me nooit echt aan gewaagd, das een server OS, met de missende ondersteuning qua drivers en spellen (ok veel zal best wel werken, maar toch).Mijn eindoordeel over de "feel" van Vista laat ik wachten tot ik een RTM in mijn greedy hands heb. Vond RC2 al niet meer zoveel langzamer dan Xp trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 28-10-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Robin4 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:44:
[...]

Dus die image zet je op een DVD? Of kopieer je die gewoon over via de ene naar de andere schijf?
mag je zelf bepalen...

je kan zeggen dat bestanden maximaal 700mb ofzo mogen zijn en dan kan je ze zelfs op cd zetten... veiligste is iid eigenlijk tijdelijk een oude 10-20GB hdd te pakken en daar dan de image op te zetten..., maar jah sneller is natuurlijk die dingen op een dvd-rw te zetten, stuk op 5-10 en dan heb je wel genoeg ruimte op de back-up op te zetten...

weet toevallig dat ghost (7.5) er files van 2.0gb van maakt dus je kan ze ook op een FAT32 zetten zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost Rider schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:55:
Weet iemand of er al een driver beschikbaar is voor de Siemens Gigaset USB Adapter 108, de wireless netwerkadapter die bij de Experiabox geleverd wordt?
Ik kreeg van MS te horen dat de driver niet inbox zal zijn voor Vista Gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 17:10
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:43:
[...]
Ik kreeg van MS te horen dat de driver niet inbox zal zijn voor Vista Gold
Dus als ik het goed begrijp zulen we dan moeten af wachten of siemens zelf een 64 bit driver ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04
Heb deze namiddag ook eens Vista 5840 getest. Moet zeggen alles zag er gelikt uit. Jammer dat er nog niet voor alles drivers beschikbaar zijn zoals voor me sweex webcam.

Nog enkele nadelen:
- Windows Vista had 1 maal een critical error na een print screen (reboote opnieuw)
- Ik hoorde steeds een beeptoon.
- De meldingen die je krijgt telkens je een prog installeert is om gek van te worden. Zelfs om msn te installeren krijg je zo een melding.
- Autocad 2006 werkt niet lekker :(

Voordelen:
- Het mce gedeelte is veeeeeel makkelijker in te stellen tov xp mce.
- Ziet er gelikt uit
- Verkenner is leuk met de ingebouwde zoekfunctie.

Ik ben ondertussen terug overgeschakeld naar xp mce wegens het niet lekker werken van Autocad.
Vista wordt volgens mij wel een hit. Hopelijk doen alle fabrikanten van hardware hard hun best om zo snel mogelijk vista drivers te ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ik ga straks weer XP prof installeren. Waarom? Hierom:

- NFS Carbon demo crashed na EA logo op ntdll.dll
- CSS heeft soms texture corruption in Office en Dust2
- Battlefield 2142 heeft texture corruption in elk menu
- C&C Zero Hour krijgt texture corruption wanneer ik ff naar de desktop switch
- TV kaart krijg ik niet aan de praat, dus ook tv rippen werkt niet..
- HDD's "haperen" / tikken soms, alsof ze ff zonder power komen..?
- Heel soms bij booten reboot Vista wanneer je het startup geluid hoort. Dit is erg sporadisch.

Wel jammer, maar vrijwel alles is te weiten aan ATi/AMD voor het niet maken van een goede video driver. Dus maar wachten op de final en hopen dat er dan wel een goede driver is meegeleverd...

Ik wil de NFS Carbon demo spelen en ook wel eens Battlefield gaan proberen.. dus ik ga nu toch maar weer XP proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost Rider schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:47:
Dus als ik het goed begrijp zulen we dan moeten af wachten of siemens zelf een 64 bit driver ontwikkeld?
Yup, zelde geld voor een x86 driver..
Sluuut schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:45:
Heb ik ook last van. Het klinkt alsof er kort met een muntje op een raam wordt getikt, maar dan meer met 'klack'-klank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sluuut schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:45:
Ik ga straks weer XP prof installeren. Waarom? Hierom:

- NFS Carbon demo crashed na EA logo op ntdll.dll
- CSS heeft soms texture corruption in Office en Dust2
- Battlefield 2142 heeft texture corruption in elk menu
- C&C Zero Hour krijgt texture corruption wanneer ik ff naar de desktop switch
- TV kaart krijg ik niet aan de praat, dus ook tv rippen werkt niet..
- Heel soms bij booten reboot Vista wanneer je het startup geluid hoort. Dit is erg sporadisch.

Wel jammer, maar vrijwel alles is te weiten aan ATi/AMD voor het niet maken van een goede video driver. Dus maar wachten op de final en hopen dat er dan wel een goede driver is meegeleverd...

Ik wil de NFS Carbon demo spelen en ook wel eens Battlefield gaan proberen.. dus ik ga nu toch maar weer XP proberen :)
BF2142 en CSS werken hier prima op NVIDIA, dus dat zal inderdaad aan de drivers liggen. NFSC heb ik niet op Vista geprobeerd, na de tegenvallende resultaten op XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die battlefield 2 hebben? Ik krijg em niet aan de praat op vista. Ik bedoel dat hij wel werkt maar ik wordt overal geckickt (online dus) omdat mijn OS zou afwijken. Dat is natuurlijk ook zo maar waarom zou dat een probleem zijn :S
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:34
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:17:
Zijn er hier mensen die battlefield 2 hebben? Ik krijg em niet aan de praat op vista. Ik bedoel dat hij wel werkt maar ik wordt overal geckickt (online dus) omdat mijn OS zou afwijken. Dat is natuurlijk ook zo maar waarom zou dat een probleem zijn :S
Groetjes
Volgens mij omdat punkbuster dan niet werkt.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:17:
Groetjes
Werkt het ook niet als je BF2 als admin uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wat me opviel tijdens het werken met 5744 is dat als de PC in standby is geweest de netwerkkaart zijn IP verliest en je dat mbv repair weer moet toewijzen. In XP of RC1 was dit niet zo op dezelfde PC. Is dit een instelling of zo? Een hard toegezen IP houdt ie wel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dat probleem heb ik ook; als de pc standby is geweest heb ik ook geen ip meer tot ik repair. ook inderdaad pas met RC2, daarvoor niet. heb t even gereport, zal wel een bugje zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je als admin uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb nu een weekje een 3 tal test PC's draaien met de RC2 om wat dingen uit te testen en wat me nu toch van het hart moet is de beroerde ondersteuning voor allerlei hardware. Dit gaat denk ik toch voor veel mensen echt problemen opleveren. Waar bij de introductie van XP ook dit soort problemen wel voorkwamen, was het veel minder en waren de apparaten soms deels wel te gebruiken.

Wat er totaal niet ondersteund wordt:
HP scanjet 5370C
3 tal onboard geluidskaarten (Cmedia, realtek)
SB Audigy (maar deels te gebruiken)
Pinnacle PCTV pro
U3 USB stick system

Daarnaast zijn er bergen software die gewoon niet werken.
-Een heel aantal spellen en andere software vraag/vereist DirectX9c en kan die niet vinden op Vista (die versie heet DirectX10). Kunnen ze geen instelling maken zodat deze zich kan presenteren als DirectX9c waardoor de software in ieder geval kan installeren zonder een 'nieuwe' directX9c te installeren en zo je systeem ten gronde richt?
- Een aantal pakketten die ik gebruik vereisen de MSAcces97/2000 runtime modules. Deze werken niet meer onder Vista.
- Blijkbaar is ook de toegang of de opbouw van het register dusdanig gewijzigd dat programma;s er niet meer inkunnen of de weg niet meer weten. Soms installeren ze wel, maar kunnen niet opstarten.

Een ander iets wat met opvalt: Steeds vaker installeren programma's dingen in je folder mijn documenten zonder dat je hier invloed op hebt. Ik heb deze folder op het netwerk staan. Moet je kijken wat er gebeurt met je computer als je een keer geen netwerk hebt... Programma's die accut vastlopen zonder foutmelding (paint shop pro bv), CPU activiteit die naar 100% duikt zonder een aanwijsbaar process. Schakel je het netwerk weer in, en log je opnieuw aan is alles weer rustig. Laten die software ontwerpers eens van die map afblijven!

Als computer ondersteuner voorzie ik weer bergen werk en dat betekend weer extra verdiensten, maar ik vind het een rottige manier. Ik adviseer het dus ook niet sterk aan mits je een geheel nieuw systeem PLUS randapparatuur hebt/koopt of de gok wil maken. Als dadelijk Vista OEM meegeleverd gaat worden dan wordt het pas echt leuk.

Ik had gehoopt op meer, dus. Ook al ziet het er mooi uit en lijkt het wat sneller te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

anandus schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:57:
[...]
Ik weet niet welke programma's je gebruikt, maar ik heb nul komma nul last van UAC? Toen ik RC2 installeerde moest ik af en toe nog toestemming geven voor programma's, maar sindsdien kom ik UAC zo goed als nooit tegen? Misschien 1 keer in de week ofzo?
En ik gebruik bergen software, welke allen prima werken op Vista, en helemaal geen last hebben van UAC?
(FF2, MSN, Winamp, D-Tools, MS Office, utorrent, OneCare, Foxit, Winrar, PowerISO en spelletjes als Oblivion, Company of Heroes, Rome Total war, Medieval Total War 2, etc, etc.)

Wat werkt niet lekker onder Firefox dan precies? :)

[...]
Nou, ten eerste heb je natuurlijk het meerendeel van de virusscanners die niet meer werken, maargoed daar wordt aan gewerkt.

Winamp
Instellingen worden niet opgeslagen. Als ik Winamp afsluit en opnieuw start staan alle vensters weer op hun standaard plek. (Winamp 5.31)

Firefox
Als de bookmarksbar aanstaan begint de inhoud van de webpagina te trillen. Daarnaast worden ook hier niet alle instellingen opgeslagen. (Downloadlocatie bijvoorbeeld.)

Daarnaast moet ik voor een heleboel programma's telkens als ik ze opstart weer op Allow klikken omdat ze geen herkende digitale handtekening hebben. (Bijvoorbeeld VistaBootPro.)

Veel andere programma's heb ik nog niet geprobeerd. Ik ga een beta-OS toch niet als vast OS gebruiken, dus ik wacht nog ff op de echte RTM. (Ook al draai ik nu build 5840.)

[ Voor 6% gewijzigd door --MeAngry-- op 29-10-2006 14:39 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:38:
[...]

Nou, ten eerste heb je natuurlijk het meerendeel van de virusscanners die niet meer werken, maargoed daar wordt aan gewerkt.

Winamp
Instellingen worden niet opgeslagen. Als ik Winamp afsluit en opnieuw start staan alle vensters weer op hun standaard plek. (Winamp 5.31)

Firefox
Als de bookmarksbar aanstaan begint de inhoud van de webpagina te trillen. Daarnaast worden ook hier niet alle instellingen opgeslagen. (Downloadlocatie bijvoorbeeld.)
Ik heb van geen van beiden last.
Winamp 5.3 en FF2.0
Met die instellingen van Winamp, ik weet wel dat als je Winamp niet netjes afsluit dat-ie dan ook dingen vergeet. Misschien crasht Winamp onzichtbaar als je afsluit? Of wordt-ie gewoon gekilled en niet afgesloten?

Dat met FF2.0 heb ik geen flauw idee van. Freaky. Maar ik denk dat dat een UI-bugje is van FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

--MeAngry-- schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:38:
Winamp
Heb je dit gemeld bij de makers van WinAmp? Dit is vermoedelijk gewoon een bug in WinAmp (ze schrijven waarschijnlijk zaken weg op plekken waar ze helemaal niet moeten komen), dus als jij die bug meld is de kans groot dat ze hem fixen :)
Daarnaast moet ik voor een heleboel programma's telkens als ik ze opstart weer op Allow klikken omdat ze geen herkende digitale handtekening hebben. (Bijvoorbeeld VistaBootPro.)
Vraag de properties van die applicatie eens op - op de eerste tab heb je dan rechtsonderin een knop zitten die de internet explorer zone information cleared, dan zou dit weg moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

elevator schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:42:
[...]

Heb je dit gemeld bij de makers van WinAmp? Dit is vermoedelijk gewoon een bug in WinAmp (ze schrijven waarschijnlijk zaken weg op plekken waar ze helemaal niet moeten komen), dus als jij die bug meld is de kans groot dat ze hem fixen :)

[...]

Vraag de properties van die applicatie eens op - op de eerste tab heb je dan rechtsonderin een knop zitten die de internet explorer zone information cleared, dan zou dit weg moeten zijn :)
Ok bedankt dat is info waar ik iets aan heb. :) Ik kan de betreffende knop/tabblad niet vinden?

Het vervelende gewoon wel dat er dadelijk een heleboel gebruikers Vista gaan draaien en vervolgens ontevreden zijn omdat ze tegen dit soort problemen aanlopen.

Het zal vast wel ergens in de Help functie te vinden zijn. Maar persoonlijk vind ik dat het opstarten van een programma toch op z'n minst zo vanzelfsprekend hoort te zijn dat ik daar geen Help functie voor nodig heb. :z

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

--MeAngry-- schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:02:
Het zal vast wel ergens in de Help functie te vinden zijn. Maar persoonlijk vind ik dat het opstarten van een programma toch op z'n minst zo vanzelfsprekend hoort te zijn dat ik daar geen Help functie voor nodig heb. :z
Dit zit in Windows XP SP2 ook al in hoor? Alles wat van internet komt is per definitie niet vertrouwd en dus krijg je een waarschuwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

elevator schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:05:
[...]

Dit zit in Windows XP SP2 ook al in hoor? Alles wat van internet komt is per definitie niet vertrouwd en dus krijg je een waarschuwing :)
Ja dat klopt deels. Als ik een bestand met IE download en uitvoer vraagt het eenmaal of ik het setup programma wil uitvoeren omdat het niet ondertekend is. Dat vind ik prima (hoewel zo'n certificaat ook helemaal geen bal zegt, de meeste Spyware installers zijn allemaal van nette signatures voorzien...), maar in Vista moet ik voor een geinstalleerd programma ook nog telkens op Allow blijven klikken om het te kunnen opstarten, dat gaat echt te ver.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

--MeAngry-- schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:08:
Ja dat klopt deels. Als ik een bestand met IE download en uitvoer vraagt het eenmaal of ik het setup programma wil uitvoeren omdat het niet ondertekend is. Dat vind ik prima (hoewel zo'n certificaat ook helemaal geen bal zegt, de meeste Spyware installers zijn allemaal van nette signatures voorzien...), maar in Vista moet ik voor een geinstalleerd programma ook nog telkens op Allow blijven klikken om het te kunnen opstarten, dat gaat echt te ver.
Bij XP ook? :)

Je hebt dan wel een vinkje waarmee je het uit kan zetten, maar die blijft normaal gesproken ook gewoon vragen hoor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

elevator schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:13:
[...]

Bij XP ook? :)

Je hebt dan wel een vinkje waarmee je het uit kan zetten, maar die blijft normaal gesproken ook gewoon vragen hoor? :)
Ik weet 100% zeker dat XP niet telkens opnieuw blijft zeuren.
Maar kun je een screenshot maken van het betreffende tabblad/knop om de zone te resetten/flushen/wijzigen? Ik krijg het niet gevonden. (Heb gekeken bij de shortcut, en bij de betreffende executable.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

--MeAngry-- schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:17:
Ik weet 100% zeker dat XP niet telkens opnieuw blijft zeuren.
Maar kun je een screenshot maken van het betreffende tabblad/knop om de zone te resetten/flushen/wijzigen? Ik krijg het niet gevonden. (Heb gekeken bij de shortcut, en bij de betreffende executable.)
Ik draai op dit moment geen Vista dus kan het even niet voor je opzoeken - maar volgens mij staat het gewoon op de eerste tab ergens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat ---MeAngry--- bedoelt is de User Account Control, die kan worden uitgeschakeld in het Configuratiescherm. Zoek op 'UAC'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Haha, die UAC is elke keer het eerste wat ik uitschakel wanneer is weer een nieuwe versie ven Vista installeerd. Blijf het irritant vinden. Tis natuurlijk wel veiliger, maar het komt gewoon echt te vaak tevoorschijn. Je kunt niets, maar dan ook niets doen en dan floept er weer zo'n melding in je gezicht. Ik zie het al voor me straks, mensen die weinig verstand hebben van PC's zullen zich denk ik rot ergeren aan die meldingen. Zelfs voor zo iets knulligs als defragmenteren is nog toestemming nodig.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

The current internal build of Windows Vista is now 6.0.5920.16384. Whenever Microsoft does finalize Vista--and I'm told it will be on or before November 8--they will artificially increment the build number to 6000, as in "6.0," which is Vista's version number (aka Windows 6.0).
Jaja, 5920 alweer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 29-10-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik draai nu 5840 (Dit bericht is ook getypt onder 5840), en ik moet zeggen, ja, het voelt final aan! :)

Natuurlijk lopen er nog programma's te prutsen, en werken er een aantal drivers nog niet lekker (Bv de SB Live! Driver die alleen maar op 2.0 wil), maar voor de rest ben ik er erg tevreden over! :)

Ik heb XP vandaag nog niet aan gehad.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:17
Ik was vanplan build 5840 te installeren, maar dat gaat dus niet door. Heb geen key, en op de vraag of ik zonder key wil installeren reageerd hij niet. Komt dit omdat ik vanuit vista probeer te updaten? Heb namelijk geen zin om er een dvdeetje aan te spenderen of een cleane instal te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:54

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Grafisch hebben ze er erg hun best op gedaan, da's wel duidelijk... ziet er erg mooi uit allemaal. Het is natuurlijk weer even wennen, maar daar komt ik met zo'n shell wel overheen :)

Het enige waar ik me wel aan kan ergeren is dat ik nogal in de Microsoft-standaard word geduwd, terwijl ik een OS in wil richting zoals ik zelf wil. Het gedeelte 'Favorite Links' mag van mij heel snel weg uit de verkenner, net als al die kansloze mapjes die Vista voor je aanmaakt. Doe mij maar gewoon m'n schijven + inhoud, dan red ik me wel ;)

Maar goed, kennelijk kun je niet alles aanpassen, want dingen worden gewoon doodleuk voor je teruggezet. Ik duik weer de instellingen in, misschien dat er ergens een vinkje is te vinden dat ik wel weet wat ik doe en dat hij me alsjeblieft m'n gang laat gaan :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Kaastosti schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:54:
Het gedeelte 'Favorite Links' mag van mij heel snel weg uit de verkenner, net als al die kansloze mapjes die Vista voor je aanmaakt. Doe mij maar gewoon m'n schijven + inhoud, dan red ik me wel ;)
Wat leuk is is dat je van alle standaard mappen in je persoonlijk map (music, pictures, videos) de locatie kunt veranderen naar wat je wilt. Zo heb ik MP3 gewoon gelinkt naar mijn mp3 partitie, met pictures en video hetzelfde.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ja okee, dus je kunt het aanpassen naar een lokatie die jij zou willen, maar dan nog ben je in de Microsoft-standaard geduwd, want je gebruikt de geinstalleerde menu'tjes. Ik weet zelf heel goed waar ik m'n spullen kan vinden en windows hoeft me echt niet in ieder menu te vertellen waar ik het meeste op klik, wat m'n favoriete muziekjes zijn etc.

Die instellingen wijzigen is naar mijn idee meer om het probleem heen werken, je accepteerd dat de menu's er uberhaupt zijn, maar stelt ze zo in dat ze eventueel nog wel bruikbaar zijn.

Zijn er al mensen die de registry in zijn gedoken op zoek naar de plekken waar dit soort instellingen aangepast kunnen worden eigenlijk?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Kaastosti schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:54:
Grafisch hebben ze er erg hun best op gedaan, da's wel duidelijk... ziet er erg mooi uit allemaal. Het is natuurlijk weer even wennen, maar daar komt ik met zo'n shell wel overheen :)

Het enige waar ik me wel aan kan ergeren is dat ik nogal in de Microsoft-standaard word geduwd, terwijl ik een OS in wil richting zoals ik zelf wil. Het gedeelte 'Favorite Links' mag van mij heel snel weg uit de verkenner, net als al die kansloze mapjes die Vista voor je aanmaakt. Doe mij maar gewoon m'n schijven + inhoud, dan red ik me wel ;)

Maar goed, kennelijk kun je niet alles aanpassen, want dingen worden gewoon doodleuk voor je teruggezet. Ik duik weer de instellingen in, misschien dat er ergens een vinkje is te vinden dat ik wel weet wat ik doe en dat hij me alsjeblieft m'n gang laat gaan :P
Absoluut mee eens, ik had echt een hekel aan My Documents wat bij Windows 98 (alsik me niet vergis) ineens kwam. Doe mij gewoon een mapje in de root Docs of whatever, maar ga niet een My Fucking Documents map aanmaken en dat als default save map instellen... Maarja, zo had ik ook een hekel aan de termen Map en Folder, ik wou Directory, maar nu ben ik er wel aan gewend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Niet online
Is RC2 uberhaupt nog te verkrijgen? Draai nu RC1 met eigen key.

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De links aan de linkerzijde staan in %userprofile%\Links. Hier kun je dus evt. zelf mappen toevoegen of wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Alex) schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:30:
De links aan de linkerzijde staan in %userprofile%\Links. Hier kun je dus evt. zelf mappen toevoegen of wissen.
[...]hier stond iets[...]
Wat je kunt doen is het menu er onder helemaal naar boven schuiven, dan zie je de favorites niet meer. Gelukkig wordt die instelling onthouden, dus dat probleem is iig verholpen.

Net wilde ik even een screenshot naar een maat van me sturen, dus ik maak een screenie, dump die in paint en wil 'm opslaan als .jpg. En toen had ik spontaan een nieuwe missie... ik mag niet opslaan onder de root van C?? Hoezo niet, de laatste keer dat ik checkte was het MIJN pc, dus ik mag dat.

Een administrator schijnt 't aan te kunnen passen, maar waar dat dan zit vertellen ze er niet bij :P Ze zijn geloof ik een beetje doorgeschoten in hun missie om alles mentally-challenged-friendly en -veilig te maken...

[ Voor 13% gewijzigd door Kaastosti op 29-10-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:52:
Hoe bedoel je als admin uitvoert?
Rechts klikken op het icoontje, 'Run as administrator' kiezen. Ook kan je het bij eigenschappen instellen.
Kaastosti schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:45:
[...]
Net wilde ik even een screenshot naar een maat van me sturen, dus ik maak een screenie, dump die in paint en wil 'm opslaan als .jpg. En toen had ik spontaan een nieuwe missie... ik mag niet opslaan onder de root van C?? Hoezo niet, de laatste keer dat ik checkte was het MIJN pc, dus ik mag dat.
Dat is al gewoon een kwestie van rechten aanpassen op de c schijf? Overigens vind ik het wel veilig dat je zomaar niet vanalles kan schrijven. Alles dat jij uitvoert mag daar ook meteen schrijven en daar ligt dan meteen het probleem.. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik heb ook wel eens problemen dat ik dingen niet mag. Maar dat is dan alleen in Program Files, Users, Windows.

Over die compatibiliteit van drivers kan ik erg kort zijn.
De meeste ontwikkelaars hebben nog wel even de tijd hoor, aangezien volgend jaar pas de versie beschikbaar is voor de particulieren. Bedrijven hebben met de meeste hardware volgens mij geen problemen dus denk ik dat het allemaal wel mee zal vallen.

Over die firefox die staat te trippen alsof die aan de Red Bull / Doping heeft gezeten:
Ik had eerst dat ie begon te shaken als ik de bladwijzerwerkbalk weg haalde. Maar nadat ik wat andere links erin had geladen was het over. Kan natuurlijk ook iets anders gebeurd zijn, maar ik heb er hier geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb RC2 ook maar eens geinstalleerd, het laatste wat ik gedraaid heb is Beta 2... Flink verschil in snelheid en bruikbaarheid :) (vooral als je het vergelijkt me de vroege Longhorn alpha's die ik ooit nog eens gedraaid heb...)

UAC heb ik ook maar uitgegooid. Dat knopje klikken kan ik opzich best mee leven, maar elke keer als dat ding in beeld komt gaat het scherm ook heel even op zwart... Dat is wel erg irritant => doei UAC. Beetje jammer, het is namelijk opzich wel een mooie functie.

Waar ik ook nog erg aan moet wennen is die nieuwe manier van mappen benaderen, een beetje OS-X achtig... Als ik een save dialog-ding krijg staat deze standaard in mijn homefolder. Dat is natuurlijk prima, maar ben ik nou blind of kan ik niet zomaar een directory omhoog gaan? Het enige wat me tot nu toe gelukt is, is handmatig c:\ intypen en van daaruit verder klikken. Waarschijnlijk blijf ik toch wel total commander draaien, omdat ik het werken met 2 dirlistings welke te bedienen zijn met het toetsenbord toch wel ideaal vind. Jammer alleen dat het er onder beta 2 absoluut niet uit zag, moet het onder RC2 nog installeren...

Heb je in RC2 trouwens nog dat als je een programma dat de GUI niet snapt (media player classic bijvoorbeeld) start, het scherm even knippert en je een melding hierover krijgt? Ik heb onder RC2 nog niets geinstalleerd behalve Firefox, komt vanavond allemaal :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UAC heb ik ook maar uitgegooid. Dat knopje klikken kan ik opzich best mee leven, maar elke keer als dat ding in beeld komt gaat het scherm ook heel even op zwart... Dat is wel erg irritant => doei UAC. Beetje jammer, het is namelijk opzich wel een mooie functie.
Dit hebben ze gedaan omdat de UAC melding eigenlijk een andere Windows sessie is. In de eerste instantie was het achtergrondscherm helemaal zwart maar om dit toch wat duidelijker te maken hebben ze er een screenshot van de desktop achter gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sluuut schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:26:
[...]

Absoluut mee eens, ik had echt een hekel aan My Documents wat bij Windows 98 (alsik me niet vergis) ineens kwam. Doe mij gewoon een mapje in de root Docs of whatever, maar ga niet een My Fucking Documents map aanmaken en dat als default save map instellen...
Ik vind die mapjes wel fijn. En ben heel blij dat ze dat "My" eruitgehaald hebben (al zeg ik nog steeds uit automatisme "My Documents" 8)7 :| ).
En ben ook heel erg blij dat ze *eindelijk* ook een mapje downloads hebben. Werd hoog tijd :P
En het is ook fijn dat je alle mapjes naar een andere locatie kan laten wijzen. Bij mij zit downloads op E, maar da's in Vista geen probleem.
Ik heb de user als menu in het start menu (games trouwens ook, aanrader :) ), en dan heb ik al mijn muziek, films, downloads, etc daar staan (ook al staat ongeveer elk ding op andere harde schijven :P ).
Afbeeldingslocatie: http://xs108.xs.to/xs108/06441/Untitled.jpg

En zo navigeer ik retevlot door mijn computer :P
Chakotay schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:13:
Heb je in RC2 trouwens nog dat als je een programma dat de GUI niet snapt (media player classic bijvoorbeeld) start, het scherm even knippert en je een melding hierover krijgt? Ik heb onder RC2 nog niets geinstalleerd behalve Firefox, komt vanavond allemaal :)
Ja :)
Aero gaat op classic als een ander programma de overlay wil gebruiken. Althans ik denk dat het daaraan ligt.
Maar in de oudere versies ging het scherm soms eventjes op zwart terwijl er geswitched werd, gelukkig is dat niet meer zo (naja, de 'knipper' is nauwelijks merkbaar) en krijg je alleen maar de melding dat Windows de 'colourscheme in Windows Vista Basic' gedaan heeft :)

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 30-10-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ach die hele Win mappen kan mij gestolen worden, bij mij zou eigenlijk alles in downloads moeten, maar daar heb ik de werkmap voor. En me films folder, plaatjes folders enzo, die weet ik waar ze staan, waarom moet ik dat via Windows officiele mappen daarvoor doen...onzin. En ook ik navigeer snel naar een film, in verkenner, dubbelklikken en mpc start op, prima zo. En documenten die ik bewaar staan in maps waar ook andere belangrijke dingen instaan zoals regbestandjes, dus een officiele Documents map is helemaal niet geschikt.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 30-10-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:53:
Ach die hele Win mappen kan mij gestolen worden, bij mij zou eigenlijk alles in downloads moeten, maar daar heb ik de werkmap voor. En me films folder, plaatjes folders enzo, die weet ik waar ze staan, waarom moet ik dat via Windows officiele mappen daarvoor doen...onzin. En ook ik navigeer snel naar een film, in verkenner, dubbelklikken en mpc start op, prima zo.En documenten die ik bewaar staan in maps waar ook andere belangrijke dingen instaan zoals regbestandjes, dus een officiele Documents map is helemaal niet geschikt.
Niemand verplicht je ook om die mappen te gebruiken, hoor :P
Maar ik weet ook waar me films staan, maar vind het handig dat het nu allemaal onder 1 'knopje' zit.
Normaliter als ik van een plaatje naar een film moet dan moet ik van de ene naar de andere harde schijf (en ook nog submappen), met deze usermappen gaat dat hardeschijven-hoppen nog vlotter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb je ook gelijk in, maar heb zelf een grote D: partitie, meer niet. Zou wel humor zijn als iemand een icoon voor die downloads maakt met een piratensymbool erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Was het nou zo dat de RTM deze week uit zou komen? OF duurt dat nog even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
kazuka schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:59:
Was het nou zo dat de RTM deze week uit zou komen? OF duurt dat nog even?
De DigiTimes bericht dat de RTM-datum van Windows Vista met twee weken is opgeschoven vanwege een vervelende bug. Microsoft was oorspronkelijk van plan om Windows Vista in de vierde week van oktober naar de cd-drukkerijen te sturen, maar deze datum is nu opgeschoven naar de tweede week van november. De reden voor het uitstel is een bug in RTM build 5824 die het systeem zodanig kon laten crashen dat een herinstallatie van het besturingssysteem noodzakelijk was. In de nieuwe Vista-versie, RTM build 5840, is dit probleem opgelost. De twee weken vertraging bij de RTM-versie van Windows Vista zal geen invloed hebben op de geplande introductiedatum van het besturingssysteem voor het bedrijfsleven in november en de consument in januari, zo stelt Microsoft.
Aldus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
8 november denkt men. Dit betekent overigens niet dat die dan ook te "krijgen" is, dat moet maar afgewacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Sjah schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:01:
8 november denkt men. Dit betekent overigens niet dat die dan ook te "krijgen" is, dat moet maar afgewacht worden.
Staat nu op 5 dec volgensmij.

Tip: Krijg Vista ultimate van je baas. Vertel hem dat je er wat vanaf moet weten voor je ooit gaat overstappen. hier al geregeld :) ...

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Laatst online: 12-09 22:27
Jammer dat ik het niet voor elkaar krijg net zoals sommigen hier om 5.1 geluid te krijgen. Heb een gewone AC97 chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Sinds ik eindelijk mn SATA controller goed aan de praat heb , ben ik erg tevreden met Vista. Werkt erg prettig.
Tot nu toe werken alle spellen die ik normaal speel gewoon goed , alleen Rfactors krijg ik dus niet aan de praat :( En laat dat nou eentje zijn die de laaste tijd veel aandacht van me vroeg. ;)

Als ik het spel opstart krijg ik het Rfactor scherm te zien gevolgt door het logo van de makers maar dan blijft alles stil. HD knippert erg langzaam , en verder niets :(

Ik heb al geprobeerd om het spel te starten door aan te geven dat ik met XP SP2 werk , maar nog steeds geen succes.

Ben benieuwd of iemand anders deze wel aan de praat krijgt :?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk nog een verschil tussen de windows vista die voor business gebruikers binnenkort beschikbaar is en de vista die volgend jaar voor particulieren beschikbaar wordt (behalve dan dat het een iets nieuwere versie is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Redelijk simpele vraag, maar hoe zie ik welke build ik op dit moment heb? Het staat rechts onderin, maar is dat niet toevallig een hardgecodeerde tekst?

Nu twee windows updates gedaan en nog steeds 5600 op de desktop. Ik begreep dat er al wel nieuwere versies uit waren, zijn dat misschien versies voor mensen die netjes geregistreerd MSDN gebruiker zijn? Die hebben nu ook al toegang tot RC2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Looki schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:09:
[...]

Tip: Krijg Vista ultimate van je baas. Vertel hem dat je er wat vanaf moet weten voor je ooit gaat overstappen. hier al geregeld :) ...
Voor of op 8 november is het nog steeds. Microsoft heeft zich namelijk verplicht tot een november release voor partners e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Looki schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:09:
[...]

'k hoorde dat ze bij ons op de zaak al druk aan het testen zijn en zodra hij uitkomt wilden ze geloof ik migreren O-) Mijn baas rules...
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:25:
Is er eigenlijk nog een verschil tussen de windows vista die voor business gebruikers binnenkort beschikbaar is en de vista die volgend jaar voor particulieren beschikbaar wordt (behalve dan dat het een iets nieuwere versie is)?
Eh.. ja de Business versie heeft bepaalde onderdelen wel die de Home versie niet heeft. Overigens heb je voor de thuismarkt ook nog (ik geloof) 3 verschillende versies.

[ Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 30-10-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Kaastosti schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:05:
Redelijk simpele vraag, maar hoe zie ik welke build ik op dit moment heb? Het staat rechts onderin, maar is dat niet toevallig een hardgecodeerde tekst?

Nu twee windows updates gedaan en nog steeds 5600 op de desktop. Ik begreep dat er al wel nieuwere versies uit waren, zijn dat misschien versies voor mensen die netjes geregistreerd MSDN gebruiker zijn? Die hebben nu ook al toegang tot RC2...
Nu hebben we iets van 5744 .. verschil nog niet gevonden tussen deze 2.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Windows Update krijg je geen verhoging in je build nummer hiervoor moet je echt een herinstallatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Nog iets wazigs... Je kan standaard niet met je eigen account in de Documents and Settings map komen... Niet handig. Ik heb nu eerst ownership moeten claimen, om vervolgens de rechten handmatig terug te zetten. Security ok, maar ik wil met mijn standaard-account wel gewoon met mijn eigen zooi (total commander bijvoorbeeld) overal bij kunnen... Ik ben toch de enige user op deze bak.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Het lijkt me sterk dat als je naar %Userprofile% gegaan was dat je daar niet in kon? Of ben je toevallig echt naar "C:\DOcuments and Settings" gegaan en niet naar C:\Users?

Dat je misschien niet in de daar boven liggende map kan is logisch - als je daar eenmaal schrijf rechten hebt, kan je bijvoorbeeld een shortcut zetten in de "All users" map maar je eigen profile kan (en moet) je gewoon in anders kan Windows niet inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even RC2 geinstalleerd:

De irritatie begon al met de firewall die ingebakken zit...
Deze is geavanceerder dan die van XP want deze kan ook "uitgaand" verkeer tegenhouden.
Ik zet het uitgaande verkeer dus op 'block' (dat staat niet standaard ingesteld) en zie een waslijst aan vooringestelde files die kennelijk naar buiten mogen.

Uiteraard moet je Microsoft wel blindelings vertrouwen wil je zo'n +/- 40 'entries' laten staan dus ik delete ze allemaal en merk al op dat ik niet de mogelijkheid heb om ze in 1 keer weg te gooien.
Ik denk nog bij mezelf dat het geen kwaad kan om alles weg te gooien want als 'iets' naar buiten moet qua internetverkeer krijg ik vanzelf wel een popup (dacht ik). Nee dus !!!

Ik start de pc, niets werkt, geen internet en geen popups om toegang te vragen !
Ik moet dus alles 1 voor 1 toegang gaan geven en uiteraard weet ik van vista niet welke files het systeem nodig had om uberhaupt online te komen (vandaar de voorgedefineerde entries natuurlijk die ik allemaal had weggegooid).

Er rest voor mij dus niet anders als het totale uitgaande verkeer weer op "allow" te zetten met alle gevolgen van dien, dus het bedieningsgemak van deze firewall is BEROERD. (gebruikte sygate personal firewall pro in XP).

Leuk dat IE7 in Vista.... Phishing filter doet zijn werk... tenminste totdat ik de map voor 'tijdelijke internetbestanden' naar een andere partitie verschuif want ik wil op de systeempartitie niet steeds files hebben die wijzigen (anders blijf je defragmenteren) dus zet ik die altijd op een andere partitie net als de 'temp' mappen in 'omgevingsvariabelen'.

Ook had ik in internet opties (geavanceerd) ingesteld dat de tijdelijke internetbestanden map moet worden geleegd als ik de browser afsluit, want het is leuk dat ik dat met een paar muisklikken kan doen maar dan blijf ik aan de gang, ik wil gewoon dat ie niets bewaard (behalve wachtwoorden).

Kortom na deze veranderingen wilde phishing filter niet meer werken, heel vaag allemaal.

Maakt niet uit, ik gebruik toch altijd Firefox en versie 2.0 is net uit dus ik installeer hem.
(firefox kan cookies accepteren en ze weer dumpen als je de browser afsluit, iets dat IE7 mist, evenals dat er geen adblock extensie bestaat voor IE7 en surfen met ads dat doe ik al jaren niet meer)

Eenmaal FF2.0 eropgezet en gestart vraagt ie mij of ik deze als standaard browser wil instellen.... ja natuurlijk wil ik dat dus ik zeg 'ja' en sluit de browser weer af en start hem opnieuw. Weer vraagt ie hierom ??!
De enigste manier om FF als standaard in te stellen is door een html en htm extensie te zoeken en dan via eigenschappen te zeggen dat ze geopend moeten worden door FF ipv IE7, hehe dat werkt wel (belachelijk, zoiets simpels dat niet gewoon werkt na al die beta's die al zijn gepasseerd)

Dan heb je de sidebar... ik gebruik altijd de RSS mini readers voor op de dektop dus ik schuif hem op de desktop... wat blijkt.. de RSS feeds die je wil gebruiken kun je daar niet opgeven want die haalt ie uit IE7 vandaan ?? Nou vooruit... ik open IE7 , voeg er een paar toe (NOS, NU.NL etc) en kan ze nu wel instellen in de RSS gadget.
Blijkt dat de RSS items alleen geupdate worden als ik IE7 open.... misschien omdat deze IE7 niet meer als standaard browser is ingesteld maar als ik van IE7 afblijf worden de RSS items dus niet geupdate ??!

Dat IE7 is in Vista dus weer zo geintegreerd dat alles er van afhankelijk lijkt ofzo, lekker beroerd !!

Aangezien die sidebar toch maar beknopt is heb ik die maar niet meer in gebruik en er de desktopsidebar op gezet die ik in XP ook gebruikte... niet alle panels werken, maar wel de panels die ik gebruik... zo, eindelijk mijn RSS feeds terug op de desktop die wel update Smile

De interface met die schaduw en transparante titelbalken zijn leuk, maar die had ik in XP al een jaar in gebruik via windowblinds dus dat is voor mij niets nieuws en geen aanvulling tov XP.

Na alle programma's eropgezet te hebben die ik gebruik maak ik me nu alleen druk om die Vista firewall.... kon ik er maar gewoon sygate opzetten en weten wat er gebeurt ...

Voor de rest... geen problemen, dat UAC is een goed iets maar jammer dat je geen uitzonderingen kan opgeven van programma's waarvan je weet dat ze 'ok' zijn om op te starten zonder vragen (zoals peerguardian2, let wel de x9 versie werkt, de xp versie niet!), het is dus UAC aan of UAC uit, geen tussenweg, dat is weer minder.

Uiteraard is dit niet de RTM maar de RC2 maar er mag nog een hoop verbeterd worden... een reden om als thuisgebruiker van Xp af te stappen zie ik nog steeds niet.
Ik voel me eerder beperkt dan dat ik meer adem heb om alles naar mijn wens in te stellen.

greetz,
Amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

MS = zoals de regering. Ze zeggen dat er belastingsverminderingen zijn maar als je niet oplet naaien ze je langs de andere kant. :)

Ms zegt IE los te koppelen van Vista, maar toch heb je die rotzooi nodig voor andere 'gadgets' goed te laten marcheren.

Als de final uit is test ik hem nog eens.
Maar wel direct de classic GUI opzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Firefox kan je wel degelijk als standaard programma instellen: configuratiescherm ->default programs. Gewoon ff kijken en dan pas zeiken.
Bovendien moet je zoiezo niet uitgaan dat de firewall van windows de beste is en dat ding gewoon uitzetten, dan heb je namelijk nergens meer last van. En je zegt het zelf, eerst ga je alles eruit gooien (oftewel er mag niets meer door) en vervolgens ga je zitten klagen dat je netwerk het niet meer doent :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmantri schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:57:
-Firefox kan je wel degelijk als standaard programma instellen: configuratiescherm ->default programs. Gewoon ff kijken en dan pas zeiken.
-Bovendien moet je zoiezo niet uitgaan dat de firewall van windows de beste is en dat ding gewoon uitzetten, dan heb je namelijk nergens meer last van. En je zegt het zelf, eerst ga je alles eruit gooien (oftewel er mag niets meer door) en vervolgens ga je zitten klagen dat je netwerk het niet meer doent :Y)
- dat is leuk, maar hij respecteerde dus niet mijn keuze om firefox als standaard in te stellen als firefox mij dit vroeg... bovendien was het me dus wel gelukt door html en htm aan firefox te koppelen, ook al was dit via een omweg...
- Ik ga er niet vanuit dat de firewall van Vista het beste is, integendeel... maar de RC2 is om te testen en dat was ik dus aan het doen... ik gooide er idd alles uit omdat ik (als je even goed las) ervanuit ging dat als iets toegang nodig heeft, dat er dan gevraagd word of ik het toegang wil geven , met de keuze "ja" of "nee", zo komen er geen entries tussen waarvan ik niet weet waar het goed voor is. Dat is een stuk gebruikersvriendelijk dan de werkwijze van deze ingebakken firewall (vind ik)
De firewall uitzetten want dan heb je nergens meer last van ???? vooral doen, heel handig... !!!!!!!!!!
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 5) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.