Nou ik heb nu dus echt iets vaags meegemaakt.
Had eindelijk voor elkaar om de Promise SATA drivers te installeren. PC een her start gegeven. Alles ging redelijk snel.
Toen wou ik de partitie aanspreken waar ik mn documenten had staan, was die WEG
Bij schijvenbeheer zag ik dus deze wel staan maar was niet meer aanspreekbaar.Toen dacht ik , OK laat ik deze maar dan opnieuw bekend maken en formateren. Dit ging niet. Kreeg steeds een foutmelding.
Na dit een paar gedaan te hebben ,tijdens het surfen kreeg ik opeens een BLAUW scherm, zonder enig tekst
PC opnieuw gestart maar VISTA was niet meer te vinden , dus starten ging niet.
Dan maar een schone install doen, aangezien ik nu weet hoe mn controller beter kan aan laten sturen.
Nou dat ging dus niet.Heb minimaal 30 minuten gewacht maar beeld bleef op de groene achtergrond.
Daarom dacht ik , ik gooi wel XP er weer op. Nou dat ging dus ook niet.
Ik kan wel de partitie kiezen waar XP op moet, kan formateren, kan alle installatie software overzetten maar na de herstart wanneer je de XP logo hoort te zien om de installatie te beginnen heb ik een zwart scherm
Met geen mogelijkheid is een OS meer te installeren
Daarom maar een 8 gb ATA schijf erbij gehaald om daar XP op te zetten , zodat ik alle data van de SATA schijf veilig kan overzetten naar mn server. Volgende stap wordt de hele schijf formateren en opnieuw indelen.
Kijken of het dan wel lukt.
Zou echt ff niet weten wat er fout gegaan is.