[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 6]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.274 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb even gekeken wat nou mij probleem kan veroorzaken. Nou denk ik dat het gewoon de Promise SATA controller is, die door Vista niet goed wordt ondersteunt.
Tenminste dat denk ik.

Ik heb ff een screenshot gemaakt van een fout melding , misschien dat het iemand iets zegt :?

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/8580/images/986/2116630/9vUcTp.jpg.jpg

Als ik zo naar beneden scroll heb ik onzettend veel van die rode ERROR meldingen :(

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=35727 nog een release, 5308, voor TAP testers, maar de kans dat die wordt gelekt is klein begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er inderdaad naar uit dat hij problemen heeft met het lezen van je Sata HDD, ik zou ook denken dat het aan de drivers van je controller oid ligt.
Sjah schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:28:
http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=35727 nog een release, 5308, voor TAP testers, maar de kans dat die wordt gelekt is klein begrijp ik.
Typo, 5808 ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik ben natuurlijk op zoek geweest en zag dat in RC1 de drivers voor de Promise controller er nog niet op zaten. Sinds RC2 zitten ze er wel op maar volgens mij zijn ze dus nog niet echt compatible met Vista :| Dat is echt jammer.

Kan natuurlijk ook Vista op de ATA schijf plaatsen maar ben bang dat ik dan snelheid moet inleveren.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:42
Remco Tr schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:29:
Hallo ik heb de vista RC1 geinstaleerd en na 2 dagen werkt aero glass niet meer. Hij ging over naar Vista standaart...Dacht dat je hem gewoon half jaar kon gebruiken maar als nu al dingen uit vallen wat is er in mei nog van over.

Heb even op internet gezocht maar kon niet zo snel wat verzinne.
Ik heb hier ookal last van, na de installatie van vista (build 5744) heb ik hem geactiveerd. De theme die gebruikt werd was vista basic en ik wil graag aero kiezen maar die kan ik helemaal niet kiezen, hij staat er helemaal niet tussen :'(

In de vorige builds (RC1) werkte aero wel gewoon.

Specs:
Pentium 4 1.8Ghz
512Mb Ram
9800Pro

Heb uiteindelijk het problem opgelost kijk hier hoe :)

[ Voor 14% gewijzigd door martijn1992 op 21-10-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:12
martijn1992 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:24:
[...]

Ik heb hier ookal last van, na de installatie van vista (build 5744) heb ik hem geactiveerd. De theme die gebruikt werd was vista basic en ik wil graag aero kiezen maar die kan ik helemaal niet kiezen, hij staat er helemaal niet tussen :'(

In de vorige builds (RC1) werkte aero wel gewoon.

Specs:
Pentium 4 1.8Ghz
512Mb Ram
9800Pro
heb je al system rating gedraaid...?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:03:
[...]

heb je al system rating gedraaid...?
Ja dat was een 2,0 voor m'n complete pc, en 5.4 voor 'Desktop performance for Windows Aero'.
Laag dus, maar het gekke is dat aero het wel gewoon op de vorige builds deed.

Heb het probleem opgleost kijk hier hoe :)

[ Voor 13% gewijzigd door martijn1992 op 21-10-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 15:37
Ik heb een vraagje voor de mensen die een Vista RC draaien; weten jullie of PerfectDisk 7 nog steeds onder Vista werkt?

Ik heb namelijk gezien dat PerfectDisk 8 uit is en deze ondersteunt Vista, maar als versie 7 ook nog prima werkt, dan ga ik niet upgraden naar versie 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Na aanleiding van het volgende verhaal http://blog.hackedbrain.com/archive/2006/10/09/5300.aspx , wil ik dus een ander driver proberen.
Nu krijg ik steeds de melding van Vista dat ik al betere drivers heb dus worden die ik wil gebruiken niet installeren.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om deze alsnog te installeren :?

Controller verwijderen en opnieuw zoeken werkt niet omdat dan de VISTA drivers gebruikt worden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik moet zeggen dat RC2 erg smooth loopt! :)

Het is misschien nog wel een beetje zwaar met opstarten, maar voor de rest loopt het prima! :)

Kleine question:

Kan het kloppen dat, ondanks dat ik 5.1 heb ingesteld op mijn Realtek AC97 (onboard gevalletje), ik nog steeds 2.1 geluid krijg? Ik heb de Vista Beta driver al geinstalleerd, maar dat was niet de oplossing :(

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Moet je nog eventjes je speaker configuratie aanpassen:
Configuratie scherm->Sound->Klik Speakers->Klik links onder op configure.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ja, dat heb ik ook gedaan. Daar pingelt hij mooi 5.1 door alle speakers. Maar als ik dan in Windows media Player een stream start is het gewoon 2.1. De windowsgeluidjes zijn ook 2.1

Kan het zijn dat het tooltje van Realtek niet goed werkt, en de instellingen van windows overrided? Dan zou ik wel eens kunnen proberen om dat tooltje eraf te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
Weet iemand hoe je het classic logon screen kan krijgen zoals hier?
Met Windows XP kon het namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Zo te zien moet je hem dan in een domein hangen...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 07:46
Vista is in een woord geweldig (als je eenmaal de drivers hebt enzovoorts) een paar uur wennen en je kunt vollop aan de slag. al zitten er vanuit mijn ervaringen toch een paar nadelen zoals: de extreem veel schermpjes die vragen om toestemming, en de slechte ondersteuning voor virusscans (mcafee enzo hebben nog niks klaarliggen)
Verder is de ultimate zwaar voor m'n pc (gemiddeld 5% cpu usage) xp had veel minder nodig.

nog even wachten tot andere bedrijven vista gaan ondersteunen en dan rocked vista echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
Alex) schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:25:
Op verschillende andere forums zeggen ze dat ook al, en op andere forums zeiden ze dat het alleen in bepaalde versies zou kunnen. Maar is er niet gewoon een registry waarde die je kan veranderen zoals in Xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Lijkt me niet mogelijk, aangezien het klassieke inlogscherm ook bij remote desktop enzo niet verschijnt, maar dan krijg je een uitgeklede versie van de huidige logon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vergeef me voor het niet doorlezen van die 281 vista pagina's in de ervaringen topics, maar kan je gewoon zonder zorgen vista installeren en toch foutloos met adobe photoshop en illustrator blijven werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb hier geen problemen met Photoshop, lijkt me dat Illustrator dan ook geen problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:15:
[...]

Ik heb voor zover ik weet niets ingesteld. Ik heb trouwens net ff weer de DVD er in gestopt om te kijken of een nieuwe install wel sneller zou gaan, maar ik had precies het zelfde.
DVD wordt aangesproken , blakje begint te lopen. Dan krijg ik de groene achtergron en dan...NIETS....

Geen HD of DVD beweging te zien/horen.

Vraag me af of de DVD wel goed is. Zal die ff eerst testen. Dan ga ik wel de kabels nalopen van mn S-ATA schijven.
Lijkt wel of VISTA niet met de onboard SATA Promise controller om kan gaan :?
Dat had ik ook. Je moet gewoon een flinke tijd wachten. Dan verschijnt het window om te installeren op je monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souderkeamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

souderkeamer schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:06:
Heeft iemand het al voor elkaar om met meerdere gebruikers remote ingelogd te zijn onder windows vista. Ik weet dat het een veel besproken onderwerp was bij xp, maar ik denk, weet het wel zeker dat die manieren niet gaan werken onder vista. Anders moet ik weer terug naar windows longhorn server (build 5744)
Niemand?? |:( |:(

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:01

Ankh

|true

Hier eindelijk ook RC2 draaien. Ik moet zeggen het werkt perfect. Na enige tijd klooien werkt het naar mijn idee wat lekkerder en mooier dan XP.
Me vriendin die kiest nu ook liever voor Vista dan XP. Ze vindt het mooier werken.

Enkel ik zit het met het volgende, ik heb het via me werk gekregen. Nu hebben ik nu dus de ultimate versie. Maar windows Defender hoef ik niet te hebben en er zijn nog een paar andere programma's die op de achtergrond draaien die ik niet hoef. Enkel ik kan niets hierover bij de add/remove software vinden. Ik ben op zoek naar hoe ik dus deze software er allemaal af kan krijgen (zoiets als xplite ofzo)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Langzaam maar zeker raak ik ook geintresseerd in Vista, nu ook al RC1 gedraaid (RC2 nog niet) en dat beviel me goed. Maar ik vraag me toch af of de prijs die ze gaan vragen redelijk is, ik bedoel, OsX Tiger kost €120 (voor €200 heb je zelfs al 5 licenties!), en voor Vista Ultimate moet je $400 neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:44
Ik hoop niet dat je wou zeggen dat 5 Macs aanschaffen om die licenties voor te gebruiken ook goedkoop zijn? :P

En ik denk dat er voor studenten weer een studentenlicentie komt, zodat ik het goedkoop kan aanschaffen. Dan hoop ik ook dat dat de Business versie wordt, want extreem veel uit de Ultimate versie hoef ik echt niet op mijn computer geïnstalleerd te hebben. Ik denk dat Business voor mij goed is :P Gewoon een Windows met minder onzin dan in Home Premium en Ultimate.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0ndersp00n schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 00:02:
Ik hoop niet dat je wou zeggen dat 5 Macs aanschaffen om die licenties voor te gebruiken ook goedkoop zijn? :P

En ik denk dat er voor studenten weer een studentenlicentie komt, zodat ik het goedkoop kan aanschaffen. Dan hoop ik ook dat dat de Business versie wordt, want extreem veel uit de Ultimate versie hoef ik echt niet op mijn computer geïnstalleerd te hebben. Ik denk dat Business voor mij goed is :P Gewoon een Windows met minder onzin dan in Home Premium en Ultimate.
Ik word volgend jaar student en hoop toch echt de Ultimate goedkoop te krijgen. Ik heb ook niet echt het idee dat Ultimate extreem veel overbodige dingen bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
In dit topic wordt bijna geen antwoord gegeven op vragen, gewoon omdat dit nog een heel nieuw OS is, waar iedereen nog zelf met vragen zit. Zelf onderzoek doen is dan ook het beste devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Nou ik heb nu dus echt iets vaags meegemaakt.

Had eindelijk voor elkaar om de Promise SATA drivers te installeren. PC een her start gegeven. Alles ging redelijk snel.
Toen wou ik de partitie aanspreken waar ik mn documenten had staan, was die WEG :(

Bij schijvenbeheer zag ik dus deze wel staan maar was niet meer aanspreekbaar.Toen dacht ik , OK laat ik deze maar dan opnieuw bekend maken en formateren. Dit ging niet. Kreeg steeds een foutmelding.
Na dit een paar gedaan te hebben ,tijdens het surfen kreeg ik opeens een BLAUW scherm, zonder enig tekst :?
PC opnieuw gestart maar VISTA was niet meer te vinden , dus starten ging niet.
Dan maar een schone install doen, aangezien ik nu weet hoe mn controller beter kan aan laten sturen.
Nou dat ging dus niet.Heb minimaal 30 minuten gewacht maar beeld bleef op de groene achtergrond.
Daarom dacht ik , ik gooi wel XP er weer op. Nou dat ging dus ook niet.
Ik kan wel de partitie kiezen waar XP op moet, kan formateren, kan alle installatie software overzetten maar na de herstart wanneer je de XP logo hoort te zien om de installatie te beginnen heb ik een zwart scherm 8)7

Met geen mogelijkheid is een OS meer te installeren :?

Daarom maar een 8 gb ATA schijf erbij gehaald om daar XP op te zetten , zodat ik alle data van de SATA schijf veilig kan overzetten naar mn server. Volgende stap wordt de hele schijf formateren en opnieuw indelen.
Kijken of het dan wel lukt.

Zou echt ff niet weten wat er fout gegaan is.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alex) schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:25:
Nah, dan geeft ie geen klein loginschermpje a la win2k hoor ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traumasystems
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-03 00:16
Ik heb nu windows vista RC1 build 5600 voor de 5de keer geinstaleert. het draait heel goed op mijn oude P4 ook al krijg ik maar een score van 2.0 van vista. Ik heb het dus alleen wel vaak geinstaleert om alles zo te krijgen dat het werkt. en soms wil vista gewoon niet en dan moet ik wel opnieuw installeren. (dat is een beetje vreemd bij het opstarten komt die dan niet verder dan een zwart scherm met in de rechter onderhoek de versie gev. van Vista(en de enige oplossing is alles over nieuw doen. En verder doet mijn M-audio geluidskaart het alleen maar in asio en dus niet in media speler of winamp. maar dit zijn kinderziekte's denk ik of drivers van andere bedrijven die nog niet zijn aangepast.
ik vind het wel heel erg fijn dat we nu van het teletubby layout af zijn en dat het ook niet allemaal zo grijs is.

[ Voor 4% gewijzigd door Traumasystems op 22-10-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Traumasystems schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:34:
Ik heb nu windows vista RC1 build 5600 voor de 5de keer geinstaleert. het draait heel goed op mijn oude P4 ook al krijg ik maar een score van 2.0 van vista. Ik heb het dus alleen wel vaak geinstaleert om alles zo te krijgen dat het werkt. en soms wil vista gewoon niet en dan moet ik wel opnieuw installeren. (dat is een beetje vreemd bij het opstarten komt die dan niet verder dan een zwart scherm met in de rechter onderhoek de versie gev. van Vista(en de enige oplossing is alles over nieuw doen. En verder doet mijn M-audio geluidskaart het alleen maar in asio en dus niet in media speler of winamp. maar dit zijn kinderziekte's denk ik of drivers van andere bedrijven die nog niet zijn aangepast.
ik vind het wel heel erg fijn dat we nu van het teletubby layout af zijn en dat het ook niet allemaal zo grijs is.
Ik verwacht dat dit allemaal wel gefixed is in RTM build :)
De eerste RTM build is al aan TAPpers gegeven, en Microsoft zit intern al ergens in build 584x, dus dat schiet wel op :) Ik verwacht final nog steeds in de 6000 ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traumasystems
En hoe komen wij dan aan die eerste RTM? niet waarschijnlijk (alhoewel die vast wel ergens als torrent opduikt maar dan moet je dat ding ook nog activeren.)
Maar het zal inderdaad niet vreemd zijn als ze ergens in de 6000 eindigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
kan je met de rc1 key ook de rc2 versie draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 09:41
Traumasystems schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:49:
En hoe komen wij dan aan die eerste RTM? niet waarschijnlijk (alhoewel die vast wel ergens als torrent opduikt maar dan moet je dat ding ook nog activeren.)
Maar het zal inderdaad niet vreemd zijn als ze ergens in de 6000 eindigen
mooi he activatie :) ook de corporate versies moet je vanaf nu activeren (met een MAK key)

maw: er zullen er maar weinig rondslingere op het internet :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Laatst online: 07-03-2023
El_Hefe schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:36:
Met je Beta2 key kun je RC1 en RC2 activeren.

Dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traumasystems
El_Hefe schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:36:
Ik ben bang van niet maar als je een rc2 versie hebt ben ik wel geintresseert (nog niet kunnen vinden)

Probeerde net via de link in dit topic de nieuw build te download 5764 ofzo maar dan kom je nog steeds terug op build 5600 dat was wel jammer. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Traumasystems schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:09:
[...]Ik ben bang van niet maar als je een rc2 versie hebt ben ik wel geintresseert (nog niet kunnen vinden)
Onzin, ik gebruik al sinds Beta2 dezelfde key. En je moet niet 3 weken nadat RC2 was aangekondigd voor een groep van 100.000 aan komen zetten dat je 'm niet meer kunt downloaden via de MS-site.

En RC2 is makkelijk te vinden op de nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Je kan hem ook via het web downloaden, ik heb wel een weblink voor de RC2 Build 5728, maar ik weet niet of ik die mag plaatsen, hoewel hij wel door microsoft gratis weggegeven is.

[ Voor 16% gewijzigd door Barfman op 22-10-2006 17:44 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 14:26
Gequote van de ATI site belooft veel goeds :9
Please Note:
This driver release is not meant to be installed on Windows Vista RC2. The in the box RC2 drivers are more current than the ones posted for RC1. We will be posting a RC2 driver shortly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Wow, nu heb ik eventjes een brandende vraag:

Windows Vista vind het, in verband met stroombesparingen, leuk om elke keer bepaalde harde schijven in mijn PC voor ongeveer 5 seconden uit te zetten. Dus de schijf gaat uit (hoor ik), en gaat na een seconde of 5 weer aan :S

Is dit wel goed voor die schijf? Anders gaat dat namelijk als de wiedeweerga weer uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 14:26
Jassy schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:44:

Windows Vista vind het, in verband met stroombesparingen, leuk om elke keer bepaalde harde schijven in mijn PC voor ongeveer 5 seconden uit te zetten. Dus de schijf gaat uit (hoor ik), en gaat na een seconde of 5 weer aan :S

Is dit wel goed voor die schijf? Anders gaat dat namelijk als de wiedeweerga weer uit!
Kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:44:

Die opties zijn toch aan te passen, ik heb dit wel gedaan omdat na een half uur niet gebruiker mn pc in sleepmode gaat.
Dit vind ik nogal lastig als ik GrabIt aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:42:
[...]

Klopt, maar dat heeft meer met de brakke programmering van EA te maken dan met Vista of XP :)

Veel games lopen hier op Vista even lekker als op XP, daar ben ik wel blij mee :)
Ja?

Ik heb Company of heroes geinstalleerd op Vista dat loopt rond uit brak. Samen met de nieuwste Nvidia drivers...gewoon hele textures naar de knoppen...
CoH nu op XP en kan ik alles op max in Vista alles medium...heb zelf een 7800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

RC2 draait wel lekker om mijn Asus M6 met 1.5GB RAM. Had em eerst draaien met 1GB, maar het verschil is toch wel te merken. Alles start gewoon vlotter met die 512MB meer.

Rare is alleen nu dat ie Vista niet goed doorstart als ik op batterij zit. Bootscherm zien je maar daarna blijft het stil. Stroomstekker erin, reboot en hij werkt gewoon..

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

McRubz schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:58:
Ik heb met RC2 het probleem dat nadat de pc automatisch in sleep is gegaan en ik hem weer wakker schud een aantal devices niet meer werken. Dit zijn oa de tv-kaart (Hauppauge PVR 150), geluidskaart (Audigy 2 ZS) en, vervelender, de netwerkkaart (onboard nvidia nforce3). Bij RC1 had ik hier nog geen last van.

Meer mensen met dit probleem?
Ik heb het even voor je uitgeprobeerd, en bij mij ook eenprobleem. Uit slaapstand kon ik mn muis en toetsenbord niet meer gebruiken :(

Hopelijk wordt dit snel opgeost.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:59
seninha schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 08:40:
[...]

Ik heb het even voor je uitgeprobeerd, en bij mij ook eenprobleem. Uit slaapstand kon ik mn muis en toetsenbord niet meer gebruiken :(

Hopelijk wordt dit snel opgeost.
had ik ook, alleen dan tijdens de installatie. ik had de installatie gestart en et duurde wat lang in de tweede fase dus ik was weg gegaan. op een geven moment reboot de machine vanzelf en dan moet je een user-id en wachtwoord invullen. nou was ik dus niet op dat moment en is de machine vanzelf gaan slapen. toen ik eindelijk terug was heb ik de machine weer aangezet en kwam hij met datzelfde scherm weer. echter geen keyboard. :( :(
en ik kon dus helemaal niks met die installatie en moet dus alles opnieuw doen.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik heb Vista RC1 er weer afgegooid. Ik bleef maar problemen houden met mijn favoriete game (bf2) en video streams (bv gouden kooi) bleven steeds hangen, en dat lag niet aan verbinding...
Nu met XP geen problemen meer...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Laatst online: 06-08 12:07
McRubz schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:58:
Ik heb met RC2 het probleem dat nadat de pc automatisch in sleep is gegaan en ik hem weer wakker schud een aantal devices niet meer werken. Dit zijn oa de tv-kaart (Hauppauge PVR 150), geluidskaart (Audigy 2 ZS) en, vervelender, de netwerkkaart (onboard nvidia nforce3). Bij RC1 had ik hier nog geen last van.

Meer mensen met dit probleem?
daar heb ik ook soortegelijk probleem.

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:08:
vergeef me voor het niet doorlezen van die 281 vista pagina's in de ervaringen topics, maar kan je gewoon zonder zorgen vista installeren en toch foutloos met adobe photoshop en illustrator blijven werken?
Tja, het is een beta, dus ik zou hem eigenlijk niet op een systeem installeren waarop serieus gewerkt wordt.

Het kan in principe prima, maar houd in je achterhoofd dat het geen final versie is.
RSD1982 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:21:
[...]

Ja?

Ik heb Company of heroes geinstalleerd op Vista dat loopt rond uit brak. Samen met de nieuwste Nvidia drivers...gewoon hele textures naar de knoppen...
CoH nu op XP en kan ik alles op max in Vista alles medium...heb zelf een 7800GT
Dat ligt aan de intens brakke drivers van nvidia. Zowel 96.77 als 96.85 draaien hier slecht. 96.33 (de RC1-driver, geloof ik) doet het daarentegen goed genoeg.
Maar duidelijk is wel dat ze bij nvidia nog moeten sleutelen.
Ik zal blij zijn als de volgende fatsoenlijke Vista driver uitkomt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Dat kan dus wel zeker kwaad. 5 seconden is niet lang genoeg om sowieso die schijf uit te laten spinnen. Dus terwijl hij nog spint word hij al weer opgestart. Daarbij komt dat een schijf maar een bepaalde hoeveelheid start/stop cycli kan, sowieso is het beter een schijf gewoon altijd te laten draaien dan hem steeds uit en weer aan te zetten.
Natuurlijk is het zo dat als je je pc elke dag aan en uit zet, je schijf misschien wel 10 jaar mee gaat en als je hem aan laat staat misschien wel 20 jaar, of misschien ook wel 10 jaar, maar sowieso, echt goed lijkt het me niet telkens uit en weer aan.

[ Voor 20% gewijzigd door eX0duS op 23-10-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 13-09 15:47
Ik moet zeggen dat de eerste indruk erg positief is. Vooral qua layout is Vista ontzettend gelikt. Een paar probleempjes zorgen er wel voor dat ik twijfel om terug te gaan naar XP:

- wireless accesspoint, tvtuner en 5.1 geluid doen het niet meer en het lukt me niet om werkende drivers te vinden (pavilion t880.nl).

- met name installaties van programma's gaan traaaaaag. Dubbelklik op een setup.exe levert een paar minuten inactiviteit op, vervolgens klik je nog maar eens, en dan ineens als je de moed al opgegeven hebt, staan er 2 of 3 installatievensters in beeld (waar je vervolgens weer 3x toestemming voor moet geven, maar daar is al eerder aan gememoreerd).

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
coelho schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:34:
- met name installaties van programma's gaan traaaaaag. Dubbelklik op een setup.exe levert een paar minuten inactiviteit op, vervolgens klik je nog maar eens, en dan ineens als je de moed al opgegeven hebt, staan er 2 of 3 installatievensters in beeld (waar je vervolgens weer 3x toestemming voor moet geven, maar daar is al eerder aan gememoreerd).
Ik heb hier sinds RC2 ook last van. Ook als ik in IE op enter druk in een formulier of om naar een website te gaan, duurt het een paar seconden voordat er wat gebeurt. Build 5744 5728 (haal die twee steeds door elkaar :)) had hier geen last van...

[ Voor 3% gewijzigd door Tsunami op 23-10-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 12-09 13:22
Als je 5744 beter vond dan is dat frapant ;) want 5744 is op dit moment de "nieuwste" RC2 beschikbaar. Waarom "nieuwste" ? Voor TAP members is 5808 gereleased, echter is deze dus niet voor het grote publiek te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
Zijn er al mensen die build 5808 hebben, is er veel veranderd?
Of zijn er mensen die weten wat er allemaal gefixed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tsunami schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:26:
[...]

Ik heb hier sinds RC2 ook last van. Ook als ik in IE op enter druk in een formulier of om naar een website te gaan, duurt het een paar seconden voordat er wat gebeurt. Build 5744 had hier geen last van...
5744 IS RC2.

En voor wat betreft installaties van programma's: als je de runas optie gebruikt werkt het wel naar behoren (hier althans).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb hier Vista RC1 (build 5728) draaien op een laptop, soms crasht hij wanneer ik de klep sluit en ik haal, nog voor hij in stand-by is, de oplader eruit. Had het daarstraks ook, ik stond met iemand te praten, ineens kwam er een opstartgeluid uit mijn tas... toch best raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^

Herkenbaar ja :)

Mijn eerder gemelde DFS bug zit nog steeds in RC2 overigens, ik kon 'm vanmiddag ook laten zien aan een aantal MS medewerkers tijdens de Technet briefings.

Die waren het erover eens dat dat toch echt niet zo hoort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje? Ik heb een 64 bit processer....maar als ik nou de 64 bit versie installeer kan ik dan gewoon alle software draaien(photoshop, itunes enz..) of moet je daar speciale software voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:12
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:04:
Ik heb ff een vraagje? Ik heb een 64 bit processer....maar als ik nou de 64 bit versie installeer kan ik dan gewoon alle software draaien(photoshop, itunes enz..) of moet je daar speciale software voor hebben?
software ja.. maar je moet zien dat je drivers hebt voor al je spullen..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:11:
[...]

software ja.. maar je moet zien dat je drivers hebt voor al je spullen..
Maar dat geld toch het zelfde voor de 32 bit versie? en voor zover ik weet zijn er voor mijn grafische kaart 64 bit drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 13-09 15:47
Ik zie nu ineens dat de nieuwste versie die ik afgelopen zaterdag van de Microsoft site gehaald heb, RC1 is, build 5600. Waar halen jullie nieuwere versies vandaan?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik vermoed Usenet, of gewoon op tijd zijn wanneer nieuwe builds worden vrijgegeven. In de meuktracker zwerft ergens een link rond naar 5728...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik van de DVD met vista_5728.16387.060917-1430_x86fre_client-lrmcfre_en_dvd.iso
probeer te booten dan knippert de LED van de DVD recorder, maar gebeurt er verder niets. Melding druk op een toets om van DVD op te starten, vervolgens zwart scherm en knipperende DVD led. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Is de DVD correct gebrand? Klopt de MD5-hash van het bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje oud nieuws, zo te zien geen Tablet PC Edition meer nodig.
universele Pen Input:
http://www.wacom-europe.c....asp?id=192&prlanguage=nl
Krefeld 2 augustus 2006. Microsoft Corporation’s Vista, introduceert significante pen input features voor een nieuwe, snellere, makkelijkere en efficiëntere computer ervaring. Gebruikers van een Wacom pentablet of interactieve pendisplay zullen meer plezier beleven aan de nieuwe intuïtieve, door Vista mogelijk gemaakte notitiemogelijkheden, handschrift herkenning en tijdbesparende gesture bedieningsopties (gestures zijn tekens waarmee bepaalde acties in gang kunnen worden gezet). De combinatie van de door Vista ingebouwde ondersteuning voor peninput en Wacom’s geavanceerde input- technologie, stelt ook software-ontwikkelaars en andere hardwarefabrikanten in staat pen en touch input te verwerken in toekomstige producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Alex) schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:56:
Ik vermoed Usenet, of gewoon op tijd zijn wanneer nieuwe builds worden vrijgegeven. In de meuktracker zwerft ergens een link rond naar 5728...
Die gaat naar RC1 voortaan sinds RC2 "vol" was via de MS-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Vista.5840.16384.061018-1900.x86fre.EN.iso is ook uit, voor de TAPpers onder ons ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

FnF schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 18:13:
Vista.5840.16384.061018-1900.x86fre.EN.iso is ook uit, voor de TAPpers onder ons ;)
Werkt goed. Alleen het MCE gedeelte is niet te gebruiken. Niet upgraden dus als je MCE wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Wat zijn TAPers in godsnaam?

Ik wil dat ook! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
warez regel je maar ergens anders Ik heb ook geen flauw idee wat TAPpers zijn...

[ Voor 39% gewijzigd door blaataaps op 25-10-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 09:41
thecompany schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:09:
<knip> Ik heb ook geen flauw idee wat TAPpers zijn...
TAP= speciale groep mensen, Technology Adoption Program

[ Voor 13% gewijzigd door blaataaps op 25-10-2006 10:17 . Reden: quote dan ook niet :) ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 05:15:
Beetje oud nieuws, zo te zien geen Tablet PC Edition meer nodig.
universele Pen Input:
Maandag in actie gezien, nu ook met Nederlandse handschrift herkenning \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
FnF schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 18:13:
is er nog veel veranderd? of draai je deze versie zelf niet?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 11:37
martijn1992 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:07:
[...]

Ik heb Build 5840 en ben geen TAPer :9
Je moet gewoon ff goed zoeken op het internet.
hoe draait ie? las ergens dat mediacenter het niet deed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:43

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb iets bijzonders met games op Vista (RC1 6500). Ik heb de nieuwste Nvidia drivers gedownload (en geïnstalleerd natuurlijk) en speel mijn games via dvi op mijn televisie. Nu valt het beeld af en toe gewoon uit. Dan krijgt de tv geen signaal meer en moet ik het proces beëindigen om weer beeld te krijgen. Ik heb wel UltraMon geïnstalleerd om mijn "dualview" te regelen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Is er veel verschil te merken tussen build 5744 en 5840 (een verschil van bijna 100 build-punten :P ).

Het verschil tussen RC1 en RC2 vond ik best aardig, dus ik vraag me af of dit nu weer het geval is? Geheugengebruik, harde schijf access, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
hellboy123 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:16:
[...]

hoe draait ie? las ergens dat mediacenter het niet deed :?
Weet ik nog nie, heb hem nog niet geinstalleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Welke versie Vista hebben jullie geinstalleerd?? Ik heb namelijk Home Premium gekozen. Aangezien ik tijdens de installatie van Vista geen key had ben ik verder gegaan zonder.

Nu heb ik via Microsoft de key aangevraagd en krijg de volgende melding :

Key you have entered will not work with this edition of Vista.
You must either run Windows Vista set-up or enter a Windows Vista Hoem premium key

Hoe kan ik dit alsnog activeren??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 11:37
seninha schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:43:
Welke versie Vista hebben jullie geinstalleerd?? Ik heb namelijk Home Premium gekozen. Aangezien ik tijdens de installatie van Vista geen key had ben ik verder gegaan zonder.

Nu heb ik via Microsoft de key aangevraagd en krijg de volgende melding :

Key you have entered will not work with this edition of Vista.
You must either run Windows Vista set-up or enter a Windows Vista Hoem premium key

Hoe kan ik dit alsnog activeren??
als je de key wel invoert krijg je een Ultimate versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hellboy123 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:27:
[...]

als je de key wel invoert krijg je een Ultimate versie.
Maar dan moet je wel opniew Vista installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
PWM schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:05:
[...]

Werkt goed. Alleen het MCE gedeelte is niet te gebruiken. Niet upgraden dus als je MCE wilt.
Thnx...ik ga hem dus niet installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:05:
[...]

Hmm raar als dit een RTM candidate is?

[ Voor 24% gewijzigd door elevator op 26-10-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Ik krijg die MCE zoiezo al niet voor elkaar (eerdere beta's niet en ook niet in XP) dus mij maakt het niet zoveel uit. Enig idee of er een changelog voor te verkrijgen is?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmantri schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:36:
Ik krijg die MCE zoiezo al niet voor elkaar (eerdere beta's niet en ook niet in XP) dus mij maakt het niet zoveel uit. Enig idee of er een changelog voor te verkrijgen is?
Wat bedoel je met niet voor elkaar krijgen? Doet hij helemaal niks of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:19:
Ik heb zojuist vista_5840.16384.061018-1900_x86fre_client-LRMCFRE_EN_DVD.iso willen installeren, maar de beta 2, RC1, RC2 key's werken niet, ook de trailmode niet.
Hmm dat is jammer, waarschijnlijk werkt hij dan ook alleen met TAP serials.

Opzich ook wel logisch met de (pre-)RTM.
martijn1992 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:07:
[...]

Ik heb Build 5840 en ben geen TAPer :9
Je moet gewoon ff goed zoeken op het internet.
Gebruik je hier gewoon je beta 2 serial voor?
96.86 dus, nieuwer dan de huidige release. :) Overigens geen grote vooruitgang denk ik aan het verschil in nummer te zien!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik ben nieuwsgierig: Welke nvidia drivers zitten er in die nieuwe versie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7.14.10.9686

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Modbreak:Topic opgeruimd van warez gedoe, aub weglaten anders kan je wegblijven van GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
djmantri schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:36:
Hmm...wat werkt er niet met MCE. Hier werkt het perfect. Zelfs WebGuide4 werkt super onder Vista ;) Nu alleen Transcode360 nog,,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:19:
[...]

Hmm raar als dit een RTM candidate is?
Tsja, het is een beetje raar.

Het zijn de RTM builds voor alle versies, Enterprise, Business enz. Echter, de Ultimate en Home versies hoeven pas begin januari af te zijn, ze hebben dus 2 maanden extra om verschillende RTM builds te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:33:
[...]

Tsja, het is een beetje raar.

Het zijn de RTM builds voor alle versies, Enterprise, Business enz. Echter, de Ultimate en Home versies hoeven pas begin januari af te zijn, ze hebben dus 2 maanden extra om verschillende RTM builds te maken.
De basis van alles is natuurlijk hetzelfde, de extra's worden waarschijnlijk door verschillende teams eromheen ontwikkeld dus het is wel redelijk logisch dat ze alles tegelijkertijd in RTM kunnen krijgen en dat ook wel willen doen.

Het lijkt me alleen raar dat in de RTM escrow build zo'n (toch wel belangrijk) onderdeel als MCE het totaal niet zou doen.

Voor de mensen die het willen weten, de 5840 build werkt alleen met speciale serials, dus niet met de Beta 2, RC1 en RC2 keys.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nou, ik heb zojuist build 5840 geinstalleerd (zonder key, dan is deze 30 dagen bruikbaar) en ik moet zeggen dat het allemaal boven verwachting vooruit is gegaan!

Waar RC2 nog wel haperingen vertoonde op sommige punten werkt het nu allemaal heel erg smooth. Mag ook wel met mijn systeem.
Daarnaast kan ik vermelden dat zomaar, met een 0.01 versieverhoging van de NVIDIA drivers, ineens vrijwel alle grafische glitches en traagheden zijn verholpen. :| Framerates lijken nu eindelijk in de buurt van Windows XP te komen. (Echt gemeten heb ik de verschillen niet, maar voor m'n gevoel draait alles veel vlugger dan met de 96.85 drivers in RC2.)

Goed nieuws dus, ik denk dat dit een goede kandidaat is voor de RTM, maar ik ga em nog wel wat meer testen vandaag.
Verder kan ik zeggen dat Media Center hier prima werkt icm m'n PVR150 MCE, dus ik snap niet wat het probleem is bij anderen?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:44:
Nou, ik heb zojuist build 5840 geinstalleerd (zonder key, dan is deze 30 dagen bruikbaar) en ik moet zeggen dat het allemaal boven verwachting vooruit is gegaan!
Wow, nog beter? :P
Dat is toch echt best netjes van Microsoft :)
Ik ben al enorm te spreken over RC2.
Meer ervaring zijn altijd fijn om te horen (hint voor iedereen met 5840 :P )
Daarnaast kan ik vermelden dat zomaar, met een 0.01 versieverhoging van de NVIDIA drivers, ineens vrijwel alle grafische glitches en traagheden zijn verholpen.
You must be kiddin'?
Misschien even uitproberen. Zit nu op .33, omdat alles daarboven enorm veel glitches en tearing gaf.
edit:
Ow, wacht effe, die driver zal natuurlijk niet gewoon los te downloaden zijn :$ :+

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 26-10-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De DigiTimes bericht dat de RTM-datum van Windows Vista met twee weken is opgeschoven vanwege een vervelende bug. Microsoft was oorspronkelijk van plan om Windows Vista in de vierde week van oktober naar de cd-drukkerijen te sturen, maar deze datum is nu opgeschoven naar de tweede week van november. De reden voor het uitstel is een bug in RTM build 5824 die het systeem zodanig kon laten crashen dat een herinstallatie van het besturingssysteem noodzakelijk was. In de nieuwe Vista-versie, RTM build 5840, is dit probleem opgelost. De twee weken vertraging bij de RTM-versie van Windows Vista zal geen invloed hebben op de geplande introductiedatum van het besturingssysteem voor het bedrijfsleven in november en de consument in januari, zo stelt Microsoft.
Als ik het goed begrijp is build 5840 echt de uiteindelijke RTM-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:50:
[...]
Als alles goed gaat/blijkt wel! Ik baal dat ik 5840 niet kan draaien (niet langer dan 30 dagen) |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

anandus schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:50:
[...]
Als ze nu geen fouten meer tegenkomen blijkbaar wel. :)

Overigens startte ik net WoW op en in IF heb ik wel nog steeds ongeloofelijk veel glitches. Het vreemde is dat ik er nergens anders last van lijk te hebben.
Toch nog wat bugs in de drivers van NVIDIA dus.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 17:01

St@m

@ Your Service

Ik heb ook last van glitches.. maar dan bij het overschakelen van vensters.. heb al de laatste drivers van Nvidia erop gezet, het is wel veel minder nu, maar ik zie ze toch nog. In RC1 had ik hier geen last van..
Geeft verder niet, verder draait RC2 vrij soepel nu.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Ja bent het met de meesten eens dat 5840 lekker loopt. Of het nu echt sneller is als RC2 valt me niet zo op. Buildnummer is weg van het desktop en de oude windows geluidjes zitten er nog steeds in. Het zal dus niet zo zijn dat dit de echte RTM is (anders zaten de nieuwe geluiden er wel in). Nu nog wachten op nieuwe drivers voor ATi videokaarten, want wil graag mijn beeld instellen dat ie in proportie blijft en het uitrekt. En dat zit helaas nog niet standaard in Vista.

[edit]
"There's a compile of 5480 that includes the new sounds and wallpapers..etc. But there's also a compile that doesn't. That's the one that leaked."

[ Voor 15% gewijzigd door potatox op 26-10-2006 21:16 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:44
Iemand al een werkende Geforce Go driver gevonden voor RC2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, Ms heeft wat duidelijkheid gegeven rondom het kunnen re-activeren van je retail Vista: http://www.bit-tech.net/n...a_activation_to_bit-tech/

Dat is heel wat beter, 10x mogen re-activeren is zat lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XoReP schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:05:
Iemand al een werkende Geforce Go driver gevonden voor RC2?
Gewoon de huidige nVidia release gebruiken met een gemodde inf van www.laptopvideo2go.com
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 5) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.