Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:13:
[...]
ok stelling:
nieuwste Paint Shop Pro heeft een minimale rating van 4.5 nodig.
Maar vista vind dat je een 2 hebt. Alle hardware krijgt een 5, maar alleen je hardeschijf niet omdat dat een oude 40 gig 5200 rpm schijf is, en krijgt dus een 2.
Nu zal mijn moeder PSP niet gaan kopen omdat haar pc maar een 2 heeft, terwijl psp makkelijk zou kunnen draaien op haar pc.
Sja, da's wel weer extreem.
Ik vind het systeem wel goed dat het laagste cijfer de rating aangeeft.
Het is nu ook zo dat de bottleneck (cpu, gpu, mem) bepaalt wat je wel en niet kan draaien, en die rating wordt ook bepaald aan de hand van de bottleneck.
Daarnaast, als alle hardware een 5 is, en je hebt een 5
400 rpm schijf, dan zou ik maar gaan upgraden
Ik vraag me af hoe OEM's zoals Dell hierop inspelen.
Verkopen ze computers met de rating ("een rating 5 computer voor 499,-!")?
Het zou voor een hoop mensen schelen, je wil niet weten hoeveel mensen ik heb moeten helpen met het uitzoeken van een computer, omdat alles mumbojumbo voor die mensen is.
Voor de rating kunnen ze kijken welke software of welke games ze willen spelen, en aan de hand daarvan een computer kopen (bij wijze van spreken).
Sja, zoals ik zei kan ik best begrijpen dat ze de rating bepalen aan de hand van de bottleneck en niet aan de hand van het gemiddelde, want stel alles is een 5, maar je gpu is een 2 en gemiddled krijg je een 3,8 ofzo. Dan koop je het spel en dan kan je het alsnog niet draaien. Via de bottleneck-methode weet je in ieder geval zeker dat je spellen of software met een rating die je computer aankan ook 100% zeker op je computer draait

Daarnaast, als iedereen over 2 jaar een 10 haalt, hoe moet de volgende generatie games daar dan een performancerating aan kunnen geven? Standaard maar een 10 vereisen?
Euhm.. 11, 12, 13, etc.?
[
Voor 25% gewijzigd door
anandus op 12-11-2006 13:24
]