Ik heb m'n upgrade binnen van Dell! Rechtstreeks vanuit de USA met DHL. Twee CDtjes, wat papierwerk en een nieuwe sticker. De Vista CD heeft de naam "Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 to Windows Vista Home Premium Express Upgrade", dus veel hoop op een clean install heb ik niet. Eerst de boel maar eens opschonen, dan.
Edit: eerste tegenslag: de "Dell Windows Vista Upgrade Assistant DVD", die je perse eerst moet draaien voordat je upgrade, is onleesbaar
Edit2: kopie gemaakt op een PC die hem wel kon lezen. De kopie pakt m'n laptop wel, maar nu loop ik vast op een BIOS update die klaarblijkelijk niet wil lukken. Dan maar kijken of ik die update met de hand kan doen en daarna de "Assistant" kan draaien.
Edit3: m'n Windows XP installatie flink vernaggeld na die BIOS update doordat
alle hardware opnieuw getecteerd werd, maar na veel gezeur alles weer werkend. Andere keer weer verder, maar dat zal ik jullie besparen.
Edit4: upgrade is gelukt, maar ik snap niet hoe m'n schoonvader of zo dit ooit had moeten doen. Wat een ellende kwam ik tegen onderweg!
Edit5: wat een ellende is Vista!

Ben nu sterk aan het twijfelen tussen terug naar XP of overstappen naar Ubuntu.
[
Voor 61% gewijzigd door
mvdklip op 06-05-2007 20:16
]
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2