Boven GTX speeds. En dus maximaal 60 graden. Prima lijkt meeldeegee schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:07:
Ahh ok, en welke snelheden praten we dan over?
Mijn kaart ligt al op de mat thuis. Moet nog wachten op me moederbord en proc via pc zaak... (is weer eens traag).
Hoop toch dat ik morgen de boel kan installeren, zal meteen kijken wat voor speeds ik uit de kaart kan halen, en deze hier posten.
Wat zijn trouwens veilige speeds voor deze kaart? ik las iets over 710/800 ? dat je dan nog geen artifacts hebt.
dat was ik van die speedseldeegee schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:07:
Ahh ok, en welke snelheden praten we dan over?
Mijn kaart ligt al op de mat thuis. Moet nog wachten op me moederbord en proc via pc zaak... (is weer eens traag).
Hoop toch dat ik morgen de boel kan installeren, zal meteen kijken wat voor speeds ik uit de kaart kan halen, en deze hier posten.
Wat zijn trouwens veilige speeds voor deze kaart? ik las iets over 710/800 ? dat je dan nog geen artifacts hebt.
@ hieronder
coolbits gaat maar tot 800/800 en bij rivatuner kan je verder clocken
[ Voor 6% gewijzigd door FDMK op 27-10-2006 20:35 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Apart, ligt dat dan aan het soort kaart ofzo? dat de 1 wel verder gaat dan de ander?.
Of gewoon door het hele systeem bij elkaar, anyway zal het proberen morgen en dan post ik het
.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit, coolbits ofrivatuner?
Of gewoon door het hele systeem bij elkaar, anyway zal het proberen morgen en dan post ik het
Waar gaat jullie voorkeur naar uit, coolbits ofrivatuner?
Verwijderd
rivatuner!
maar als test gebruik ik toch coolbits in het oude nvidia control panel systeem...
het verschilt van kaart tot kaart, de ene eigenaar heeft geluk, de ander iets mindere...
hier kun je bij een aantal kaarten gewoon niet voor kiezen....dat is volgens mij alleen mogelijk bij de OC edities die xfx bijv aanbiedt, daar kun je dus vanuit gaan dat je een net wat beter kaartje hebt dan een ander
maar als test gebruik ik toch coolbits in het oude nvidia control panel systeem...
het verschilt van kaart tot kaart, de ene eigenaar heeft geluk, de ander iets mindere...
hier kun je bij een aantal kaarten gewoon niet voor kiezen....dat is volgens mij alleen mogelijk bij de OC edities die xfx bijv aanbiedt, daar kun je dus vanuit gaan dat je een net wat beter kaartje hebt dan een ander
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 21:12 ]
Verwijderd
Weet iemand heel zeker welke van de 2 koelblokken op deze kaart past ?
Cool-Matic G70-512MB (Nvidia 7800/7900)
of
Cool-Matic G70 rev 2.0 (Nvidia 7800/7900/7950)
thnx
Cool-Matic G70-512MB (Nvidia 7800/7900)
of
Cool-Matic G70 rev 2.0 (Nvidia 7800/7900/7950)
thnx
Als je een 7900GTX block heb zit je altijd goed
Verwijderd
ok deze dan Cool-Matic G70-512MB (Nvidia 7800/7900)Reg-Edit schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:59:
Als je een 7900GTX block heb zit je altijd goed
Maar ik heb 1/2 fittings hoe zit het daarmee dan ?
3dmark05: 11200
Core: 680
Mem: 1600
ik vind het wel prima zo
ik vind het wel prima zo
[ Voor 60% gewijzigd door Whiskey48 op 28-10-2006 01:20 ]
Helpt het nou als je je Mem lager zet? Want ik heb mijn 7900tje op 600/800 en ik kom niet veder:Smaurits82 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:12:
3dmark05: 11200
ik vind het wel prima zo
600 ... stock is hij toch 650???ZalmanLuci schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 02:36:
[...]
Helpt het nou als je je Mem lager zet? Want ik heb mijn 7900tje op 600/800 en ik kom niet veder:S
Hij kan iets hoger dan 680 & 800 (1600) ... maar ik vind het wel prima zo.
Sorry ik heb een XFX 7900 GT 256 mb XXX edition 520/750 maar bij de weg ik heb problemen met die rivatuner ik krijg em gewoon weg niet hoger dan 600.maurits82 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 03:06:
[...]
600 ... stock is hij toch 650???
Hij kan iets hoger dan 680 & 800 (1600) ... maar ik vind het wel prima zo.
Volgens mij zit je en beetje in de verkeerde topic 
Je weet dat dit een GTO topic is en niet een GT topic ?
Zo breng je veel mensen door de war namelijk
Uhh GT en GTO zijn het zelfde omdat dat komt door de patch .47 (weet niet meer wat er voor moest)Reg-Edit schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 05:15:
Volgens mij zit je en beetje in de verkeerde topic
De GT en de GTO zijn alles behalve hetzelfde...ZalmanLuci schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:38:
[...]
Uhh GT en GTO zijn het zelfde omdat dat komt door de patch .47 (weet niet meer wat er voor moest)
| GT - GTO |
| core 1.2 volt - core 1.4 volt |
| core rond de 500 mhz - core 650 mhz (GTX) |
| mem 256 mb - mem 512 mb |
| mem rond de 700 mhz - mem 660 mhz |
waarom dat met die nieuwe drivers zo is (dat die GT/GTO) aangeeft weet ik niet, maar de kaarten zijn NIET hetzelfde
[ Voor 7% gewijzigd door TFDev op 28-10-2006 13:01 ]
Mm toch vreemd want bij mij (ik heb een 7900 GT 256 mb XXX edtion) geeft die aan dat ik ook een GTO heb. Naja sorry dan heb ik het fout begrepen mijn excusesKilled-1 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:00:
[...]
De GT en de GTO zijn alles behalve hetzelfde...
GT - GTO core 1.2 volt - core 1.4 volt core rond de 500 mhz - core 650 mhz (GTX) mem 256 mb - mem 512 mb mem rond de 700 mhz - mem 660 mhz
waarom dat met die nieuwe drivers zo is (dat die GT/GTO) aangeeft weet ik niet, maar de kaarten zijn NIET hetzelfde
Ik ben zeer tevreden over de kaart, niet eens zozeer alllen de prestaties, maar vooral het geluidsniveau. Mijn PC is behoorlijk stil, en deze kaart verstoort dat evenwicht niet.
In eerste instantie wilde ik gelijk de Zalman vf900 erop, maar deze cooler is qua geluid net zo goed als de Zalman op circa 6 a 7 volt. Qua temps kom ik op zo rond de 64, de fan blijft dan nog steeds erg stil (zelfs als idle op 43 graden), pas in het geel (ws 70 a 75 graden), zal de fan een tandje hoger gaan zingen.
In eerste instantie wilde ik gelijk de Zalman vf900 erop, maar deze cooler is qua geluid net zo goed als de Zalman op circa 6 a 7 volt. Qua temps kom ik op zo rond de 64, de fan blijft dan nog steeds erg stil (zelfs als idle op 43 graden), pas in het geel (ws 70 a 75 graden), zal de fan een tandje hoger gaan zingen.
Verwijderd
Hey, ik zit eraan te denken om dit kaartje ook te kopen maar gaat mijn processor niet de bottleneck zijn ? AMD 64 +3800 (ik kan deze nog altijd overclocken..)
En heb 2 X 512 DDR geheugen en een mobo is een A8N SLI deluxe ?
Ik weet natuurlijk dat een Core 2 duo het beter gaat doen maar gaat het echt veel verschil zijn ?
En ga ik er veel op vooruit als ik deze nu koop ? Heb momenteel een X800GTO2 @ X850 XT
Wat denken jullie ?
En heb 2 X 512 DDR geheugen en een mobo is een A8N SLI deluxe ?
Ik weet natuurlijk dat een Core 2 duo het beter gaat doen maar gaat het echt veel verschil zijn ?
En ga ik er veel op vooruit als ik deze nu koop ? Heb momenteel een X800GTO2 @ X850 XT
Wat denken jullie ?
Best wel veel jah, draaide eerst met conroe setup en had ik 3D mark 2006 met 7.5KIk weet natuurlijk dat een Core 2 duo het beter gaat doen maar gaat het echt veel verschil zijn ?
Nu met AMD64 @ 2700Mhz, 1:1 ddr @ 2-2-2-5 en de gto @ 800/1640 haal ik maar 5k
Fps is ook een stuk minder in game's ..
Verwijderd
Dus dan gewoon wachten nog een tijdje tot ik een core 2 duo systeem koop of denk je dat ik veel winst ermee ga maken ? (heb nu een ati x850)Reg-Edit schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:33:
[...]
Best wel veel jah, draaide eerst met conroe setup en had ik 3D mark 2006 met 7.5K
Nu met AMD64 @ 2700Mhz, 1:1 ddr @ 2-2-2-5 en de gto @ 800/1640 haal ik maar 5k
Fps is ook een stuk minder in game's ..
Je gaat er zeker op vooruit ja. En de rest van je systeem kun je immers later nog wel upgraden. Ik zou deze kaart kopen nu je de kans nog hebt. Of wachten op DX10 natuurlijk, als je budget het toelaat.
Heb hem nu in mn systeem, samen met een C2D E6400, ga zo 3dmark05 runnen met alles op stock. Post zo dadelijk de scores.
Wat een genot! echt een aanrader deze kaart
Even snel 3DMark2005 gedraaid en vola 9460 puntjes, netjes lijkt me?
* rlkz gaat weer verder gamen...
Even snel 3DMark2005 gedraaid en vola 9460 puntjes, netjes lijkt me?
* rlkz gaat weer verder gamen...
I browse with Vivaldi
Verwijderd
Ik zocht zonet wat scores op futermark en die zitten toch rond de 10.000
Nu zou ik wachten tot dx10 kaarten uit zijn ? En gaan deze echt zoveel beter zijn als nu ? en wat gaat de prijs er ongeveer van zijn ?
Nu zou ik wachten tot dx10 kaarten uit zijn ? En gaan deze echt zoveel beter zijn als nu ? en wat gaat de prijs er ongeveer van zijn ?
http://members.home.nl/famdegroot/3dmark05-STOCK.bmp
Super kaart!,... deze scores met een E6400, MSI 7900GTO en 800mhz DDR2 geheugen.
Ik ga nu met coolbits aan de haal en kijken wat ik er nog meer uit kan halen.
Ik heb je plaatje omgezet in een link; een 2.9MB .bmp (
) van 1152*864 is écht teveel van het goede. Maak er de volgende keer een .jpg van, dat scheelt al een heel stuk
Super kaart!,... deze scores met een E6400, MSI 7900GTO en 800mhz DDR2 geheugen.
Ik ga nu met coolbits aan de haal en kijken wat ik er nog meer uit kan halen.
Ik heb je plaatje omgezet in een link; een 2.9MB .bmp (
[ Voor 31% gewijzigd door Abbadon op 28-10-2006 20:23 ]
Verwijderd
Testen jullie ook op artifacts in ati tool??
ik kan hem wel zonder problemen in 3dmark/games op 750/850, maar in ati tool pakt hij toch mooi artifacts.....
ik kan hem wel zonder problemen in 3dmark/games op 750/850, maar in ati tool pakt hij toch mooi artifacts.....
Ik kan em ook zonder problemen hoger klokken dan AtiTool aangeeft, alleen dan gaat mijn 3Dmark score er aan. Dan haal ik ineens de helft aan punten wat ik normaal haal. Beetje vaag, het is echt van het ene op het andere mhz'tje dat ie zo doetVerwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:38:
Lekkere clocks heb je trouwens.
Welke snelheid draait je cpu eldeegee ?
Als die in ATItool artie's geeft en je laat hem daarop draaien kun je je kaart na langdurig gebruik ermee slopen !
Ik kan ATItool draaien @ 820/1640 Mhz met voltmodz, dus ms een idee voor jouw ?
Oppassen dus !Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:38:
Als die in ATItool artie's geeft en je laat hem daarop draaien kun je je kaart na langdurig gebruik ermee slopen !
Ik kan ATItool draaien @ 820/1640 Mhz met voltmodz, dus ms een idee voor jouw ?
[ Voor 86% gewijzigd door Reg-Edit op 28-10-2006 22:17 ]
Verwijderd
nou ik heb hem nu uit verstandigheid op 700/1600 lopen..
ik ben niet echt van plan voltmods te doen, gewoon uit voorzorg...
als wat ik begrijp is dat voltsmod op de core mogelijk zouden zijn, maar mem mods absoluut niet...
verschil tussen gto en gtx moet ergens vandaan komen
ik ben niet echt van plan voltmods te doen, gewoon uit voorzorg...
als wat ik begrijp is dat voltsmod op de core mogelijk zouden zijn, maar mem mods absoluut niet...
verschil tussen gto en gtx moet ergens vandaan komen
Als ik hem buiten de door AtiTool aangegeven maximale waarden laat lopen krijg ik na verloop van tijd wel rotte textures in games... Dus ik heb em ook maar even wat lager gezet. Ik zou zeker niet op het randje gaan spelen.
Verwijderd
Zou ik deze kaart nu kopen bij dit systeem A8N sli deluxe , amd 64 +3700, 2 x 512 DDR, X850 XT
Of zou het verstandiger zijn om te wachten op de nieuwe dx 10 kaartjes ?
Wie kan mij overtuigen ^^ ?
Wat wil je zelf? Als je niet persé nu wil upgraden wacht dan, en als je nu wel wilt upgraden koop dan die kaart? Het is een persoonlijke keuze. Ik denk trouwens dat de rest van je systeem wel een bottleneck gaat vormen. Dus wat ik zou doen is even doorsparen en meteen alles upgraden.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 01:14:
Zou ik deze kaart nu kopen bij dit systeem A8N sli deluxe , amd 64 +3700, 2 x 512 DDR, X850 XT
Mjah wachten kun je altijd. DX10 is er nog niet, en ik denk dat het nog wel even duurt voordat de games ook daadwerkelijk dat allemaal 1 voor 1 ondersteunen. In eerste instantie zullen deze DX10 kaarten dan ook niet echt betaalbaar zijn (8800?). Tot die tijd is een 7900GTO voor +/- 250euro natuurlijk een superdeal, vooral omdat het eigenlijk een 7900GTX isVerwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 01:14:
I browse with Vivaldi
Klopt het dat de fan op de msi nx7900gto maar op 50% draait,
zijn idle temps:
CPU 38 °C (100 °F)
CPU Diode 44 °C (111 °F)
GPU 43 °C (109 °F)
GPU Diode 48 °C (118 °F)
GPU Memory 43 °C (109 °F)
GPU Ambient 41 °C (106 °F)
GPU 1058 RPM (50%)
Hoe kan dit, ookal zit ik bijvoorbeeld F.E.A.R tespelen uren lang dan blijft i maar op 50% draaien,
Maar de temperatuur loopt wel op naar 65-70c.
zijn idle temps:
CPU 38 °C (100 °F)
CPU Diode 44 °C (111 °F)
GPU 43 °C (109 °F)
GPU Diode 48 °C (118 °F)
GPU Memory 43 °C (109 °F)
GPU Ambient 41 °C (106 °F)
GPU 1058 RPM (50%)
Hoe kan dit, ookal zit ik bijvoorbeeld F.E.A.R tespelen uren lang dan blijft i maar op 50% draaien,
Volgens mij gaat hij pas harder draaien als dat NVIDIA Control Panel GPU temp grafiekje in het geel komt, dit is ws zo rond de 70 a 75 graden,devil-strike schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 08:24:
Klopt het dat de fan op de msi nx7900gto maar op 50% draait,
Verwijderd
hoe kun jij de temperatuur van de memory zien??
volgens mij kan het wel kloppen..als hij o 100% draait draait hij bij mij op 40C..
bij jou is dat 43 of 48..
volgens mij kan het wel kloppen..als hij o 100% draait draait hij bij mij op 40C..
ok maar omdat FEAR behoorlijk zwaar is, daarom vroeg ik het me af blijft altijd op 50% fan speed draaien.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 08:40:
hoe kun jij de temperatuur van de memory zien??
als je lavalyst everest 3.50 download en dan onder sensors dan zie je alle sensors van je kaart erbij staan.
[ Voor 17% gewijzigd door devil-strike op 29-10-2006 09:14 ]
Je hoeft je niet druk te maken, zodra die nog heter word zal die vanzelf sneller draaien 
Anders kun je hem zelf op 100% zetten met rivatuner
Maar goed, je GPU kan heet wat hebben qua tempratuur mits die @ stock loopt ...
Zijn idd gewoon stock speeds wat ik draai.Reg-Edit schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:46:
Je hoeft je niet druk te maken, zodra die nog heter word zal die vanzelf sneller draaien
Ik vroeg me af: bij het OC'en via coolbits als je hem automatisch zijn beste freq
laat kiezen. Hoe betrouwbaar is dit?
M.a.w. clokt jullie kaart stabiel hoger dan die coolbits waarde,
of is die freq van coolbits echt wel de max?
@RoD: ja ik weet dat ik het best zelf zou controleren,maar op een bepaald ogenblik denk ik toch
"euhm 260€ hardware.. arme student...." Bovendien geeft coolbits iets van 685/742 wat eenigzins conservatief lijkt, core gaat niet boven 60°C
@RoD: ja ik weet dat ik het best zelf zou controleren,maar op een bepaald ogenblik denk ik toch
"euhm 260€ hardware.. arme student...." Bovendien geeft coolbits iets van 685/742 wat eenigzins conservatief lijkt, core gaat niet boven 60°C
[ Voor 33% gewijzigd door -AzErTy- op 29-10-2006 13:23 ]
God does not play dice
Probeer het eens uit zou ik zeggen, merk je gauw genoeg
Persoonlijk zou ik zelf gaan bekijken waar de grens ligt, in plaats van het te laten doen. Het is niet altijd even betrouwbaar.
He net tog maar eens de GTX bios erin geflashed en me cpu geoced naar 3500+ en gelijk 9619 punten en hiervoor was het 8019 puntjes met 3dmark05.devil-strike schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:56:
[...]
Zijn idd gewoon stock speeds wat ik draai.
Deze bios heb ik gebruikt voor mij nieuwe 7900gto
http://www.mvktech.net/co...tid,1802/parent,category/
Zou je je cpu eens terug kunnen klokken en dan kijken wat voor score je haalt? Om te kijken wat de bios flash voor invloed had. Kun je de kaart nu hoger klokken?
Had ik al gedaan, Vergeten erbij tezetten, zonder cpu oc 9019 pntjes.RoD schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:53:
Zou je je cpu eens terug kunnen klokken en dan kijken wat voor score je haalt? Om te kijken wat de bios flash voor invloed had. Kun je de kaart nu hoger klokken?
Idd in 3dmark05
dit is @ 3dmark 05 of 06? 05 Lijkt me maar zet het er ff bij
Verwijderd
Hoezo is dit conservatief?? Hoe vaak moet het nog worden herhaald dat overclock waarden voor iedereen anders zijn. Mijn GTO kan dus wat betreft de core niet verder dan 670 en het mem loopt op 800 maar dan houd het ook op. Staar je niet blind op een ander die iets hoger haalt want nogmaals het verschilt per kaart.-AzErTy- schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:18:
Ik vroeg me af: bij het OC'en via coolbits als je hem automatisch zijn beste freq
En p.s ga niet uit van die coolbits waardes test het gewoon zelf en laat bijv atitool draaien om te zien of je artifacts krijgt.
ik heb ook een gto, en 300 watt voeding. en de kaart geeft geen fout melding. is dit normaal?
Dit is conservatief aangezien ik geen probleem heb om hem hoger te laten draaien dan die 685 (denk dat 695-700 wel zou gaan) alleen is coolbits het daar blijikbaar niet mee eens. Bovendien wordt de core niet warmer dan 60°C dus dit zal ook niet echt een probleem vormen.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:28:
[...]
Hoezo is dit conservatief?? Hoe vaak moet het nog worden herhaald dat overclock waarden voor iedereen anders zijn. Mijn GTO kan dus wat betreft de core niet verder dan 670 en het mem loopt op 800 maar dan houd het ook op. Staar je niet blind op een ander die iets hoger haalt want nogmaals het verschilt per kaart.
En p.s ga niet uit van die coolbits waardes test het gewoon zelf en laat bijv atitool draaien om te zien of je artifacts krijgt.
Dus mijn vraag is:"Hoe komt dit?" Wat doet coolbits besluiten dat dit mijn optimale freq is?
Oh ja en over ATI tool, de naam geeft het al aan zou ik zeggen. Dit dwaas progsel blijft gewoon freq uppen bij mij terwijl ik zelf artefacts zie........
Vind het in mijn geval gewoon gevaarlijk dit progje (kan bij anderen natuurlijk beter werken..)
[ Voor 4% gewijzigd door -AzErTy- op 29-10-2006 19:28 ]
God does not play dice
Bij mij merk ik ook geen problemen als ik hem hoger laat lopen, en hij wordt ook niet warmer dan 60 graden. Maar na een tijdje ga ik wel rotte textures zien, dus wat er niet is kan nog komen als je em te hoog zet.
Hmm hoogste wat ik manueel heb proberen te benchen in 3D mark 06
was 700-/76x ofzo en toen kreeg ik ter hoogte van firefly forrest een freeze.
Persoonlijk verdenk ik het mem, maarja momenteel geen tijd om er verder op
in te gaan. Staat volgende week een zwaar examen op het menu.
was 700-/76x ofzo en toen kreeg ik ter hoogte van firefly forrest een freeze.
Persoonlijk verdenk ik het mem, maarja momenteel geen tijd om er verder op
in te gaan. Staat volgende week een zwaar examen op het menu.
God does not play dice
Dus als ik dit goed lees dan krijg je met een GTO met GTX bios 1000 punten erbij in 3DMark05? (8019=>9019 zonder cpu oc)devil-strike schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:52:
He net tog maar eens de GTX bios erin geflashed en me cpu geoced naar 3500+ en gelijk 9619 punten en hiervoor was het 8019 puntjes met 3dmark05.
Deze bios heb ik gebruikt voor mij nieuwe 7900gto
devil-strike schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:54:
Had ik al gedaan, Vergeten erbij tezetten, zonder cpu oc 9019 pntjes.
Idd in 3dmark05
Misschien vreemde vraag, maar hoe zouden 2 van deze kaarten met GTX bios erin het in SLI doen ?
Ongeveer net zo goed als 2x 7900GTX in SLI?MaTr1x schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:13:
[...]
Dus als ik dit goed lees dan krijg je met een GTO met GTX bios 1000 punten erbij in 3DMark05? (8019=>9019 zonder cpu oc)
Misschien vreemde vraag, maar hoe zouden 2 van deze kaarten met GTX bios erin het in SLI doen ?
Ik denk het zelfde als 2 GTX en in SLI
Als deze toetsweek goed gemaakt wordt door mij
dan wordt deze kaar icm een heel nieuwe systeem van mij is de bedoeling
Als deze toetsweek goed gemaakt wordt door mij
krijg je dat alleen voor een toetsweekwhiplash1990 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:16:
Ik denk het zelfde als 2 GTX en in SLI
Als deze toetsweek goed gemaakt wordt door mijdan wordt deze kaar icm een heel nieuwe systeem van mij is de bedoeling
ik denk dat de reden dat de kaart het met de GTX bios het beter doet is omdat daar het mem standaard hoger geklokt staat .... Maar aan de andere kan, kan dat die 1000 punten verschil maken?
*killed 1 gaat dat even testen*
*killed 1 gaat dat even testen*
Test eens met en zonder GTX bios op precies dezelfde clocks
Dat ziet er allemaal veelbelovend uit
Zat eerst te denken om te wachten op een 8800GT alleen die schijnen nogal duur te worden
Dan zou ik voor dat geld beter 2 GTO's kunnen halen
Dus een GTO met GTX bios wordt in Windows ook zo herkend als een GTX, alleen draait die dan op een iets lagere clocksnelheid?
Vind het trouwens wel vreemd dat een enkele 7950GT even snel is in die benchmark als 2 GTX-en in SLI
Dus een GTO met GTX bios wordt in Windows ook zo herkend als een GTX, alleen draait die dan op een iets lagere clocksnelheid?
Vind het trouwens wel vreemd dat een enkele 7950GT even snel is in die benchmark als 2 GTX-en in SLI
w00t, gaan we weer flashenRoD schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:28:
Test eens met en zonder GTX bios op precies dezelfde clocks
Dank uKilled-1 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:30:
[...]
w00t, gaan we weer flashenik test mijn kaart eerst even op stock speeds en dan @ GTX speeds (650/800) daarna ga ik ff mijn moed bijeenrapen (en mijn floppydrive zoeken + kabel) om te flashen
7950GT?MaTr1x schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:30:
Dat ziet er allemaal veelbelovend uitZat eerst te denken om te wachten op een 8800GT alleen die schijnen nogal duur te worden
Dan zou ik voor dat geld beter 2 GTO's kunnen halen
![]()
En met een GTX bios wordt hij inderdaad herkend als GTX.
druk aan het benchen ondertussen (stock + gtx speeds), maar bij die bios die een paar posts terug staat, staat dat die voor een 7900GTO is ipv een GTX. kan ik deze ( http://www.mvktech.net/co...atid,1777/parent,category ) er dan gewoon inflashen?
link gefixt
link gefixt
[ Voor 6% gewijzigd door TFDev op 29-10-2006 21:06 ]
Je linkje klopt volgens mij niet helemaal, maar als dat een GTX bios is, dan kan dat gewoon.
Even getest dus op GTO speeds en GTX speeds
setupje:
E6300 @ 2,9 ghz
1Gb geheugen
MSI 7900GTO
GTO @ stock speeds:
3dmark03 : 23272
3dmark05 : 10612
3dmark06 : 6070
GTO @ GTX speeds:
3dmark03 : 24951
3dmark05 : 11494
3dmark06 : 6374
in percentages zijn dat dus:
GTO stock speed vs GTO @ GTX speeds
3dmark03 : 7,21%
3dmark05 : 8,31%
3dmark06 : 5,00%
Nu dus even een floppydrive, 2 floppy's en een kabel vinden
setupje:
E6300 @ 2,9 ghz
1Gb geheugen
MSI 7900GTO
GTO @ stock speeds:
3dmark03 : 23272
3dmark05 : 10612
3dmark06 : 6070
GTO @ GTX speeds:
in percentages zijn dat dus:
GTO stock speed vs GTO @ GTX speeds
3dmark03 : 7,21%
3dmark05 : 8,31%
3dmark06 : 5,00%
Nu dus even een floppydrive, 2 floppy's en een kabel vinden
Ben benieuwd naar de resultaten Killed-1 
Ik baseerde me meer op het feit dat in die benchmark van HL2 Eps1 op Tom's (van die link die jij postte), 7900GTX-en in SLI 143,0 fps scoort en een 7950GT 142,4.RoD schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:33:
7950GT?Ik neem aan dat je een 7950GX2 bedoeld? Een enkele GTO is namelijk sneller dan een 7950GT.
En met een GTX bios wordt hij inderdaad herkend als GTX.
Verwijderd
weet iemand toevallig een goed progamma om via windows de bios te flashen?
van mijn 7900 GTO
ik heb hier winfox maar daar kan ik geen bios update functie vinden/zit er niet op
van google word ik ook niet wijzer
van mijn 7900 GTO
ik heb hier winfox maar daar kan ik geen bios update functie vinden/zit er niet op
van google word ik ook niet wijzer
Bomvoyage, ik zie in je signature dat je zowel een 7900GTO hebt als een 1900XT, nu zijn deze kaarten aardig aan elkaar gewaagd qua prestatie én prijs. Benchmarks zijn uiteraard wel leuk, maar wat is jouw persoonlijke ervaring met deze kaarten? Waar ik (en anderen denk ik ook wel) vooral benieuwd naar ben is het verschil in Image Quality en performance uiteraard, tussen beide kaarten?!
Verwijderd
verschil tussen de 2 kaarten,
persoonlijk vind ik de 7900 GTO een betere image/game qaulity geven,
qwa game performance zit er weinig verschil in tussen de 7900 GTO en de 1900XT als je puur de kaarten bekijkt, de verdere hardware in me pc is system 2 natuurlijk veel beter.
de 7900 GTO word veel minder warm, ik zit rond de 29 iddle en max 40. fan is bijna geluidloos!
xtx 1900XT word veeel warmer, rond de 45 iddle en 85 stessed. en hij maakt een pokke herrie,
7900 GTO clock opzich goed over, (daarom zoek ik een proggie om in windows te flashen naar GTX)
XTX 1900XT Clock op zich ook goed over, maar de temp gaat ook goed omhoog, en merk weinig verschil.
ik zou binnekort eens wat benchmarks draaien,
maar als je mogt kiezen tussen deze 2 zou ik persoonlijk gaan voor de 7900GTO omdat deze de beste prijs en verhouding heeft ! maar dat zal wel meer gezecht zijn op deze topic
ik hoop dat ik wat meer info heb gegeven over deze 2, ik hoor graag als jullie meer willen weten ofcourse
qwa game performance zit er weinig verschil in tussen de 7900 GTO en de 1900XT als je puur de kaarten bekijkt, de verdere hardware in me pc is system 2 natuurlijk veel beter.
de 7900 GTO word veel minder warm, ik zit rond de 29 iddle en max 40. fan is bijna geluidloos!
xtx 1900XT word veeel warmer, rond de 45 iddle en 85 stessed. en hij maakt een pokke herrie,
7900 GTO clock opzich goed over, (daarom zoek ik een proggie om in windows te flashen naar GTX)
XTX 1900XT Clock op zich ook goed over, maar de temp gaat ook goed omhoog, en merk weinig verschil.
maar als je mogt kiezen tussen deze 2 zou ik persoonlijk gaan voor de 7900GTO omdat deze de beste prijs en verhouding heeft ! maar dat zal wel meer gezecht zijn op deze topic
ik hoop dat ik wat meer info heb gegeven over deze 2, ik hoor graag als jullie meer willen weten ofcourse
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 22:09 ]
Hmm, dat is inderdaad een opvallende benchmark. Overigens presteert een single GTX daar beter dan de SLI opstelling. Als je naar de overige benchmarks kijkt zie je dat de 7950GT wel een stuk achterblijftMaTr1x schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:25:
Ben benieuwd naar de resultaten Killed-1
[...]
Ik baseerde me meer op het feit dat in die benchmark van HL2 Eps1 op Tom's (van die link die jij postte), 7900GTX-en in SLI 143,0 fps scoort en een 7950GT 142,4.
De GTO is verder stiller, wordt minder heet, en slurpt minder stroom. En vergeet het OC potentiaal nietVerwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:05:
qwa game perpormance zit er weinig verschil in tussen de 7900 GTO en de 1900XT als je puur de kaarten bekijkt, de verdere hardware in me pc is system 2 natuurlijk veel beter.
Edit: Woeps, dit had bij de vorige post inge-edit moeten worden.
[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 29-10-2006 22:07 ]
Verwijderd
ik heb hem geupdate
net nadat jij dit getypt hebt, ik vond hem ook wat kaal en te weinig info
Shit... ik heb wel een floppydrive gevonden + kabel + 2 diskette's. Deze waren nog van mijn 6800LE avontuur
maar nu werkt 1 van de 2 diskette's dus niet meer. (ondertussen laatste reanimatiepogingen aan het doen) en heb verder geen diskette's meer
dus dat wordt denk ik vandaag geen flashen meer...
Ik hou jullie op de hoogte
edit: Hoe maak je ook alweer een boot-able floppy via winxp? De diskette is namelijk weer enige tekenen van leven aan het vertonen
edit: Hoe maak je ook alweer een boot-able floppy via winxp? De diskette is namelijk weer enige tekenen van leven aan het vertonen
[ Voor 16% gewijzigd door TFDev op 29-10-2006 22:44 ]
Verwijderd
ik heb 2 gto's in sli, en wil dus best wel even kijken wat een gtx bios doet tov een gto bios overclocked tot gtx speeds, alleen als ik dit ga flashen, hoe moet ik dat dan op beide kaarten tegelijk doen? als ik nvflash gebruik flasht ie dan beide kaarten of 1tje?
rechtermuisknop op je a drive, dan format, en dan aanvinken dat je een bootdisk wil makenKilled-1 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:42:
Shit... ik heb wel een floppydrive gevonden + kabel + 2 diskette's. Deze waren nog van mijn 6800LE avontuurmaar nu werkt 1 van de 2 diskette's dus niet meer. (ondertussen laatste reanimatiepogingen aan het doen) en heb verder geen diskette's meer
dus dat wordt denk ik vandaag geen flashen meer...
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 23:01 ]
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten of je dat met 2 kaarten tegelijk kan doen. Om er zeker van te zijn dat het goed gaat zou ik kaart voor kaart flashen... (dus maar 1 kaart per keer in je pc)Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 23:00:
ik heb 2 gto's in sli, en wil dus best wel even kijken wat een gtx bios doet tov een gto bios overclocked tot gtx speeds, alleen als ik dit ga flashen, hoe moet ik dat dan op beide kaarten tegelijk doen? als ik nvflash gebruik flasht ie dan beide kaarten of 1tje?
dankje
[ Voor 22% gewijzigd door TFDev op 29-10-2006 23:27 ]
Ik ben iig erug benieuwd naar het verschil !
Ik wou het ook nog uitgebreid gaan testen maar mijn conroe setup heeft het niet overleefd bij mij
Ik wou het ook nog uitgebreid gaan testen maar mijn conroe setup heeft het niet overleefd bij mij
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:05:
Thanx guys, bedankt voor de uitgebreide info, dat is precies wat ik wilde horenRoD schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:07:
De GTO is verder stiller, wordt minder heet, en slurpt minder stroom. En vergeet het OC potentiaal niet
Kan ik eindelijk eens gaan upgraden van me agp mobo naar pci-x, vga's nu dus onderweg, nu nog mobo, mem en psu dan kan me opty 175 uit het stof
Het zou toch eigelijk geen verschil MOGEN uitmaken?
aangezien clock, pixelpipelines gelijk zijn, of is de manier vna berekenen anders met een gtx...
aangezien clock, pixelpipelines gelijk zijn, of is de manier vna berekenen anders met een gtx...
Even een herhaling van een vraag ... Hoe flash je je bios ookalweer??? En welke nieuwe bios zou ik dan moeten nemen van deze 2???
http://www.mvktech.net/co...atid,1777/parent,category
Mijn ervaring met de 7900GTO is nogsteeds goed.
Draai er nu 3 dagen mee en ongelooflijk wat een verschil, helemaal als je vanaf een Radeon 9700PRO komt.
Ik vind wel dat ik hoge scores haal.. ik zie hier gasten met de Core 2 Duo @ 2.9 ghz. terwijl die van mij een E6400 is op 2.13 ghz (stock). Ik zou graag eens willen proberen de processor wat op te schroeven aangezien die toch niet zo warm word.. mijn vraag is echter hoe kun je dat het beste doen. (ik weet dat dit de thread daar niet voor is, maar als ik die vraag daar stel dan heb ik de poppen aan het dansen
). Heb al veel doorgelezen daaro wat je het beste kunt doen, alleen waarom ze die voltages op schroeven snap ik niet, en die multiplier ook niet
.
Draai er nu 3 dagen mee en ongelooflijk wat een verschil, helemaal als je vanaf een Radeon 9700PRO komt.
Ik vind wel dat ik hoge scores haal.. ik zie hier gasten met de Core 2 Duo @ 2.9 ghz. terwijl die van mij een E6400 is op 2.13 ghz (stock). Ik zou graag eens willen proberen de processor wat op te schroeven aangezien die toch niet zo warm word.. mijn vraag is echter hoe kun je dat het beste doen. (ik weet dat dit de thread daar niet voor is, maar als ik die vraag daar stel dan heb ik de poppen aan het dansen
Misschien is het eens handig om hier te kijken als je je C2D wilt oc'en. En uit die E6400 is inderdaad wel wat meer te halen, maar je moet natuurlijk ook een mobo en geheugen hebben dat mee wil werken...
Het flashen zelf moet via dos, met het programma NV-Flash ( http://www.mvktech.net/co...tid,1779/parent,category/ )
Ik zou de laatste bios nemen als je hem naar een 7900GTX wilt flashen. Zelf moet ik dat nog proberen alleen kan ik vanavond pas weer (nu niet thuis)maurits82 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:16:
Even een herhaling van een vraag ... Hoe flash je je bios ookalweer??? En welke nieuwe bios zou ik dan moeten nemen van deze 2???
Het flashen zelf moet via dos, met het programma NV-Flash ( http://www.mvktech.net/co...tid,1779/parent,category/ )
[ Voor 60% gewijzigd door TFDev op 30-10-2006 11:37 ]
als je bijvoorbeeld een multiplier hebt van 15, en een clock snelheid van 2Ghz. dan moet je 2000 delen door 15, dan krijg je aantal Mhz per multiplier, en als je dan de multiplier hoger zet gaat de clock omhoog... ofzoiets...eldeegee schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:29:
Mijn ervaring met de 7900GTO is nogsteeds goed.
Ik vind wel dat ik hoge scores haal.. ik zie hier gasten met de Core 2 Duo @ 2.9 ghz. terwijl die van mij een E6400 is op 2.13 ghz (stock). Ik zou graag eens willen proberen de processor wat op te schroeven aangezien die toch niet zo warm word.. mijn vraag is echter hoe kun je dat het beste doen. (ik weet dat dit de thread daar niet voor is, maar als ik die vraag daar stel dan heb ik de poppen aan het dansen). Heb al veel doorgelezen daaro wat je het beste kunt doen, alleen waarom ze die voltages op schroeven snap ik niet, en die multiplier ook niet
.
Vandaag eerder vrij genomen (kon gelukkig) omdat ik de kaart moest en zou flashen. Nou bij deze. Ik heb een 7900GTX
nu ff opnieuw de drivers erop zetten en dan ga ik weer benchen. Jullie horen van me 
edit:
drivers net geinstalleerd, de kaart wordt inderdaad perfect herkent als een 7900GTX (weer 160 euro verdient
) en ik heb er bij rivatuner ook een ambient tem. sensor bij, en ook wordt nu ineens mijn fanspeed weergegeven (wat ik eerst niet had) kortom, leuk om te weten
edit:
drivers net geinstalleerd, de kaart wordt inderdaad perfect herkent als een 7900GTX (weer 160 euro verdient
[ Voor 40% gewijzigd door TFDev op 30-10-2006 14:08 ]
zo bij mij begint het nu ook te jeuken om hem te flashenKilled-1 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:01:
Vandaag eerder vrij genomen (kon gelukkig) omdat ik de kaart moest en zou flashen. Nou bij deze. Ik heb een 7900GTXnu ff opnieuw de drivers erop zetten en dan ga ik weer benchen. Jullie horen van me
edit:
drivers net geinstalleerd, de kaart wordt inderdaad perfect herkent als een 7900GTX (weer 160 euro verdient) en ik heb er bij rivatuner ook een ambient tem. sensor bij, en ook wordt nu ineens mijn fanspeed weergegeven (wat ik eerst niet had) kortom, leuk om te weten
6160 3dmark06 . Dus ben benieuwd wat die bios bij mij zal doen.
Ben heel erg benieuwd naar de resultaten. Dus of de timings losser zijn dan de gto en of je verder kunt overclocken. Ik krijg waarschijnlijk woensdag mijn SLI-GTO setje binnen, dus dan kan ik gaan spelenKilled-1 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:01:
Vandaag eerder vrij genomen (kon gelukkig) omdat ik de kaart moest en zou flashen. Nou bij deze. Ik heb een 7900GTXnu ff opnieuw de drivers erop zetten en dan ga ik weer benchen. Jullie horen van me
edit:
drivers net geinstalleerd, de kaart wordt inderdaad perfect herkent als een 7900GTX (weer 160 euro verdient) en ik heb er bij rivatuner ook een ambient tem. sensor bij, en ook wordt nu ineens mijn fanspeed weergegeven (wat ik eerst niet had) kortom, leuk om te weten
Nou daar ben ik dan weer, terug van het testen. Tot zover wat minder goed te spreken over de GTX bios... De scores zijn lager (te danken aan de lossere timings?) De temperaturen liggen iets hoger (bij 3dmark 06 tot soms 3 graden verschil) En dat is dan in vergelijking met de GTO @ GTX clocks. Dus nogal vreemd... Ook kreeg ik bij 3dmark03 en 05 artifacts, maar bij 06 niet
(wat ik met de GTO bios dus niet had....)
Ik zal even de resultaten op een rijtje zetten, dat zegt het meest denk ik
7900GTO @ 650 core / 800 mem (GTX clocks)
max temp 61 C
7900GTO @ GTX bios (650 core / 800 mem)
3dmark03 : 24569
3dmark05 : 11435
3dmark06 : 6336
max temp 64 C
edit:
Ik heb net mijn kaart laten lopen op de snelheden waarbij hij met de GTO bios net geen artifacts vertoonde (730 core / 840 mem) maar daarbij zitten toch echt overduidelijk artifacts... Ik ga de GTO bios er weer inflashen...
Ik zal even de resultaten op een rijtje zetten, dat zegt het meest denk ik
7900GTO @ 650 core / 800 mem (GTX clocks)
max temp 61 C
7900GTO @ GTX bios (650 core / 800 mem)
3dmark03 : 24569
3dmark05 : 11435
3dmark06 : 6336
max temp 64 C
edit:
Ik heb net mijn kaart laten lopen op de snelheden waarbij hij met de GTO bios net geen artifacts vertoonde (730 core / 840 mem) maar daarbij zitten toch echt overduidelijk artifacts... Ik ga de GTO bios er weer inflashen...
[ Voor 13% gewijzigd door TFDev op 30-10-2006 15:03 ]
Niet heel veel verschil, dus dat heeft ongetwijfeld te maken met de lossere timings. Daarnaast dat hij warmer wordt is logisch, de gtx krijgt een hoger voltage toegevoerd. En dat kan misschien ook de artifacts verklaren. Misschien dat jouw kaart niet tegen het hogere voltage kan. Misschien kun je wel ff kijken of je kaart hoger clockt nu? Ben daar vooral heel erg benieuwd naar. Voor de rest is het echt supercool van je dat je zo uitgebreid aan het testen bent en dat tegen ons verteld!
Ik vraag me altijd af wat nou het voordeel is van het flashen van de BIOS? Het enige wat ik me kan bedenken is dat je dan niet elke keer de clocks na een format opnieuw moet instellen of na het installeren van nieuwe drivers, maar hoeveel moeite is dat nou?
Als er iets fout gaat gooi je de drivers weer weg en het draait weer stock. Ook als er iets kapot is krijg je met een geflashte kaart echt geen garantie, terwijl moet een software overclock er niks aan de hand is.
Als er iets fout gaat gooi je de drivers weer weg en het draait weer stock. Ook als er iets kapot is krijg je met een geflashte kaart echt geen garantie, terwijl moet een software overclock er niks aan de hand is.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
uuuuuuuh ik moet het zelf betalen maar even een afspraak met mezelf gemaakt dat als ik deze toetsweek goed maak ik een nieuwe pc aanschafVerwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:18:
[...]
krijg je dat alleen voor een toetsweekdan hebben je ouders echt geld teveel...
In dit geval (GTO) is dat zeker wel nuttig. Bij een flash naar een GTX bios komt er namelijk een hogere spanning (voltage) over de core te staan, dit heeft als gevolg dat je je core hoger kan clocken. Daarnaast heeft de GTX ook lossere geheugentimings waardoor je de geheugensnelheid kan verhogen.Luuk1983 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:37:
Ik vraag me altijd af wat nou het voordeel is van het flashen van de BIOS? Het enige wat ik me kan bedenken is dat je dan niet elke keer de clocks na een format opnieuw moet instellen of na het installeren van nieuwe drivers, maar hoeveel moeite is dat nou?
om het voltage verhaal even uit de wereld te helpen... De core van een GTO en GTX lopen allebei op 1.4 volt. Dus dat maakt helemaal gene verschil. Het geheugen daarintegen loopt bij de GTO op 1,8 volt (zeggen ze) en bij de GTX op 2.15. De GTO's zijn eigenlijk gewoon GTXen die het hoge geheugenvoltage niet aankonden. Maar met een hiosflash gaat het geheugenvoltage NIET omhoog. En ja, dat kan ik weten, want ik heb er voltmodjes opzitten sinds het weekend, alleen nog niet gebruikt, maar wel uitgemeten wat de voltageverschillen zijn (zijn er dus niet)
Alleen het rare is dat bij een GTO het geheugenvoltage op 1.8 volt hoort te lopen, en bij mij loopt dit dus op 1.9 volt
daar snap ik even geen biet van (ja ook voor de voltmods al)
Alleen het rare is dat bij een GTO het geheugenvoltage op 1.8 volt hoort te lopen, en bij mij loopt dit dus op 1.9 volt
geen hoger voltage dus...Gurneyhck schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:33:
Niet heel veel verschil, dus dat heeft ongetwijfeld te maken met de lossere timings. Daarnaast dat hij warmer wordt is logisch, de gtx krijgt een hoger voltage toegevoerd. En dat kan misschien ook de artifacts verklaren.
nog meer arti'sMisschien dat jouw kaart niet tegen het hogere voltage kan. Misschien kun je wel ff kijken of je kaart hoger clockt nu? Ben daar vooral heel erg benieuwd naar.
DankjeVoor de rest is het echt supercool van je dat je zo uitgebreid aan het testen bent en dat tegen ons verteld!
Voordat ik mijn kaart terug ging flashen nog eens een beetje rondgezocht, en op een forum van XS een GTO bios tegengekomen met wat STRAKKERE mem timings. Deze zit er nu in. Ik ga nu weer ff wat benches draaien (wel op GTX speeds) mochten er mensen zijn die het verschil op GTO stock speeds willen zien draai ik die ook nog wel even, maar wordt alleen helemaal gallisch (hoe schrijf je dat?
Het blijkt dus dat je processor echt veel verschil maakt... Ik heb een E6600 met 2 GB OCZ DDRII 667 geheugen en een Western Digital Raptor X schijf.. niks overgeclockt 10590 punten in 3dmark 2005.
Idle temperatuur van de kaart is 39 graden, stressed 46... CPU fan draait idle op 1100 rpm.. en de casefan op 900 rpm.. cpu temperatuur is idle 40 graden en stressed 47 graden.. Lijkt me toch netjes!
Ik heb een Asus P5N-SLI mainboard met Asus Qfan control 2.0 ( aanrader!!! ) zonder die Qfan control draait mn CPU cooler op 2600 rpm, en dat scheelt aanzienlijk!
Idle temperatuur van de kaart is 39 graden, stressed 46... CPU fan draait idle op 1100 rpm.. en de casefan op 900 rpm.. cpu temperatuur is idle 40 graden en stressed 47 graden.. Lijkt me toch netjes!
Ik heb een Asus P5N-SLI mainboard met Asus Qfan control 2.0 ( aanrader!!! ) zonder die Qfan control draait mn CPU cooler op 2600 rpm, en dat scheelt aanzienlijk!
Goed, net mijn kaart getest met de GTO bios met wat strakkere memtimings.
Dit zijn de resultaten:
GTO stock bios @ 650 core / 800 mem
GTO modded bios @ 650 core / 800 mem
3dmark03 : 25243
3dmark05 : 11682
3dmark06 : 6420
een paar punten meer op dezelfde snelheden, dus de timings werken. Nu hoopte ik dat ik misschien zonder het voltage van mij kaart te verhogen over de 7000 punten heen kwam, dus de kaart op de max artivrije snelheden gezet, maar nu scoor ik zelfs ietsje lager dan eerst (al is het maar 3 punten). Ik zit nu dus echt vast op 6934 in 3dmark06. Morgen ga ik maar eens met de voltages spelen denk ik
Dit zijn de resultaten:
GTO stock bios @ 650 core / 800 mem
GTO modded bios @ 650 core / 800 mem
3dmark03 : 25243
3dmark05 : 11682
3dmark06 : 6420
een paar punten meer op dezelfde snelheden, dus de timings werken. Nu hoopte ik dat ik misschien zonder het voltage van mij kaart te verhogen over de 7000 punten heen kwam, dus de kaart op de max artivrije snelheden gezet, maar nu scoor ik zelfs ietsje lager dan eerst (al is het maar 3 punten). Ik zit nu dus echt vast op 6934 in 3dmark06. Morgen ga ik maar eens met de voltages spelen denk ik
Mwa, je score gaat maar weinig omhoog. Ik speel zelf liever niet met timings, weet je zeker dat hij daar stabiel door blijft? Op welke settings haal je trouwens die 6934 punten? Is dat ook met strakkere timings?
Het klinkt opzich allemaal wel goed, maar ik wil niet teveel kloten aan de kaart. Eigenlijk gaat mhz'tjes opschroeven mij al ver genoeg, tenzij jij me kan overtuigen dat het het waard is om met timings ed te gaan spelen
Het klinkt opzich allemaal wel goed, maar ik wil niet teveel kloten aan de kaart. Eigenlijk gaat mhz'tjes opschroeven mij al ver genoeg, tenzij jij me kan overtuigen dat het het waard is om met timings ed te gaan spelen
Verwijderd
ja het probleem bij mij is, ik heb hier geen floppy drive tot me beschikking, niemand weet een progamma om te flashen via windows? mijn handen jeuken om er een gtx van te maken.
Die settings zijn 730 op de core en 840 op het geheugen... (met stock bios) met de gemodde bios haal ik 3 punten minderRoD schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:22:
Mwa, je score gaat maar weinig omhoog. Ik speel zelf liever niet met timings, weet je zeker dat hij daar stabiel door blijft? Op welke settings haal je trouwens die 6934 punten? Is dat ook met strakkere timings?
Dan wordt het toch echt even een floppydrive halen, want ik heb ook al gezocht, maar je moet het toch echt old-skool doenVerwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:23:
ja het probleem bij mij is, ik heb hier geen floppy drive tot me beschikking, niemand weet een progamma om te flashen via windows? mijn handen jeuken om er een gtx van te maken.
Verwijderd
hmm, das wel jammer, tegenwoordig met 500 gb harde schijven, blue-ray (binnekort) daul core processors, direct X10 kaarten (binnekort) moet we tog nog een floppy drive hebben
je kan ook makkelijk ene usb bootable maken, zo flash ik altijd mijn bios voor mijn moederbord..
edit: ik heb de videokaart ook, allene kan ik hem nog niet aansluiten aangezien mijn processor koeler er nog niet is
. Maar wat ik wou vragen, is de fan ook stil op volle speed?
edit: ik heb de videokaart ook, allene kan ik hem nog niet aansluiten aangezien mijn processor koeler er nog niet is
[ Voor 49% gewijzigd door Perzikvrucht op 30-10-2006 17:41 ]
Hmm, dan gaat jou score een boel omhoog ten opzichte van stock.. ik haal op 710/880 maar liefst 500 punten minder in 06. Ik dacht dus ook dat je voor jou score iets extra's moest doen.. maar blijkbaar niet. Wel raar dat er zo'n verschil in zit...Killed-1 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:32:
[...]
Die settings zijn 730 op de core en 840 op het geheugen... (met stock bios) met de gemodde bios haal ik 3 punten minderTot zover is alleen mhzjes verhogen meer dan voldoende
(maar voor mij moet het meer, dus vandaar de voltmodjes
)
Wat heb je voor de rest in je pc zitten dan? (specs) want het zou best kunnen dat mijn cpu (E6300 @ 2,9 ghz) zorgt dat dat zo een groot verschil maakt.
Lekker geheugen heb je btw
880 mhz is netjes
Lekker geheugen heb je btw
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Wil je posten:
Hij is nog beschikbaar bij Shop X, hij is nog zo duur [prijs], YAY Ik heb besteld!, YAY! Ik heb hem binnen en hij is goed, en dergelijke.
Doe dan maar niet ;)
Wil je posten:
Hij is nog beschikbaar bij Shop X, hij is nog zo duur [prijs], YAY Ik heb besteld!, YAY! Ik heb hem binnen en hij is goed, en dergelijke.
Doe dan maar niet ;)