Toon posts:

MSI 7900GTO

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.570 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal, ik ben nieuw ;)

maar ik had een vraagje, ik ben van plan een MSI 7900GTO aan te schaffen, weet iemand van jullie hoe lang de kaart is en hoeveel slots hij bezet houdt, ik moet alleen de lengte en breedte weten zeg maar

bedankt! (iemand al ervaring met die kaart, slecht of goed?)

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
iemand al ervaring met die kaart, slecht of goed?)
Hij is groooot, neemt 2slot in beslag alleen de exacte afmetingen heb ik niet dus daar moet iemand anders je aan helpen.

Ik vind het een erg goede video kaart, ik daar alle spellen op Max detail en dat doet hij prima. Ook lees ik verhalen dat hij probleemloos op GTX-Speeds kan werken dus dat ik mooi mee genomen (Mijn draait op Stock speeds)
Ook de TV-Out werkt erg goed en hij is stil!

Kortom prima videokaart!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ding is even lang als mijn moederboard, ik kon nog maar net mn IDE kabel op mn moederboard aansluiten, en die zit echt aan het randje van het bord, dus geheel rechts. Kun je nagaan hoe lang hij is (gewoon ATX bordje btw, MSI P965 Neo-F om precies te zijn) Verder neemt hij inderdaad 2 slots in beslag.

Mijne draait op GTX+ speeds, sneller dan de 7900GTX voor minder geld, prima kaartje :) En inderdaad stil zoals hierboven gezegd.

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 16-10-2006 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:24:
Ding is even lang als mijn moederboard, ik kon nog maar net mn IDE kabel op mn moederboard aansluiten, en die zit echt aan het randje van het bord, dus geheel rechts. Kun je nagaan hoe lang hij is (gewoon ATX bordje btw, MSI P965 Neo-F om precies te zijn) Verder neemt hij inderdaad 2 slots in beslag.

Mijne draait op GTX+ speeds, sneller dan de 7900GTX voor minder geld, prima kaartje :) En inderdaad stil zoals hierboven gezegd.
hoelangis dat moederbord :p volgens mij gaat hij niet in mijn kast passen :'(

aah ik zie het al, blijkbaar zijn alle atx versies 25cm breed... ff checken in mijn kast

YES YES, hij past ering :) _/-\o_ mooi, bedankt he voor de hulp

(close topic)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 16:34 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:29:
[...]

hoelangis dat moederbord :p volgens mij gaat hij niet in mijn kast passen :'(
Dimension

• 30.5cm(L) x 22.0cm(W) ATX Form Factor
Kaart is dus zo'n 22cm lang gok ik dan... Wellicht zijn de afmetingen van de kaart ook wel te vinden met Google.
Het is in ieder geval een monster :)

Verwijderd

Topicstarter
eeh ik heb eigelijk nog 1 vraag, zit er ook een adapter bij, een dvi -->>> vga adapter, want ik wil een monitor ipv een dvi scherm aansluiten...

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:54

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik neem aan dat dat er bij zit vooral bij MSI :9

EDIT! en de prijs }:O

[ Voor 22% gewijzigd door dreameater op 16-10-2006 16:41 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Topicstarter
dreameater schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:41:
Ik neem aan dat dat er bij zit vooral bij MSI :9

EDIT! en de prijs }:O
mooi, ik neem er verder een amd x2 3800+ 65watt bij en 1gb ddr 2 geheugen 677mhz en daarnaast een mobo...

kan een kwalitatief erg goede 350watt dit eigelijk wel trekken :+

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:37:
eeh ik heb eigelijk nog 1 vraag, zit er ook een adapter bij, een dvi -->>> vga adapter, want ik wil een monitor ipv een dvi scherm aansluiten...
Ja, 2 zelfs :)
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:50:
[...]

mooi, ik neem er verder een amd x2 3800+ 65watt bij en 1gb ddr 2 geheugen 677mhz en daarnaast een mobo...

kan een kwalitatief erg goede 350watt dit eigelijk wel trekken :+
Voor voedingen is een apart topic in OH.

Verwijderd

Nu ik dit topic gelezen had vond ik dit toch wel een heel erg interresant kaartje!...
Vooral voor die prijs...250!! euro...

Maar is deze kaart nou sneller dan een 7900GT??? en hoeveel langzamer is die dan een GTX? (7900)

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:17:
Nu ik dit topic gelezen had vond ik dit toch wel een heel erg interresant kaartje!...

Maar is deze kaart nou sneller dan een 7900GT??? en hoeveel langzamer is die dan een GTX? (7900)
Daar zijn benchmarks voor ;)

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:17:

Sneller dan een GT en overklokbaar tot GTX-snelheden (of zelfs daarboven).
Wat ik me afvraag, is het zinvol om deze kaart in combinatie met een P4HT 3,4 te gebruiken of kan ik dan net zo goed voor een 7600GT gaan? Haal ik bv maar de helft prestatie uit de GTO met deze CPU ipv een E6600 of valt dat 'bottlenecken' wel mee?

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat het wel meevalt. Een P4 3,4ghz kan volgens mij nog wel even mee. Wellicht dat het de bottleneck wordt, maar niet dat je cpu nou je gpu ontzettend tegenhoudt ofzo.

• Het Fantoom
Ok, dus dan is het toch nog wel de moeite om voor de GTO te gaan ipv bv een 7600GT?

• RoD
  • Niet online

RoD

Het Fantoom schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:27:
Ok, dus dan is het toch nog wel de moeite om voor de GTO te gaan ipv bv een 7600GT?
Ik denk dat het verschil behoorlijk merkbaar is ja. Vraag is of jij het geld er voor over hebt, of je voeding het trekt en wat de rest van je specs zijn. Als je maar 256MB intern geheugen hebt schiet het natuurlijk ook niet op.

• Het Fantoom
RoD schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:28:
[...]

Ik denk dat het verschil behoorlijk merkbaar is ja. Vraag is of jij het geld er voor over hebt, of je voeding het trekt en wat de rest van je specs zijn. Als je maar 256MB intern geheugen hebt schiet het natuurlijk ook niet op.
1,5 GB geheugen en een 450watt Coolermaster voeding, dus dat is geen probleem.
Dan ga ik toch voor de GTO :9

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 14:49

Tead

nnb

Weet iemand of deze kaart (7900GTO) goed past op een DFI Lanparty UT nF4 bord.

Ik zit vooral te knijpen op de 2 bovenste SATA poorten. Deze worden gebruikt en aangezien ik alle poorten in gebruik heb kan ik ze ook niet verplaatsen.

edit:
Bedenk me net dat ik natuurlijk 2 PCI-e 16x poorten heb. Dus passen gaat ie zoiezo.

Maar toch zou ik graag een antwoord willen hebben, koeling is toch beter als ie nog wat ruimte heeft onder de kaart natuurlijk. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Tead op 16-10-2006 17:38 . Reden: eerst denken... dan doen ]

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:10
Heeft iemand deze dan al op een mATX-bordje?

• RoD
  • Niet online

RoD

Tead schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:32:

Ik zit vooral te knijpen op de 2 bovenste SATA poorten. Deze worden gebruikt en aangezien ik alle poorten in gebruik heb kan ik ze ook niet verplaatsen.
Ik heb net nog even in mn kast gekeken, en de kaart steekt zelfs buiten mn moederboard uit :o De kaart is dus langer dan 22cm, al is het weinig.
Dus, ik weet niet hoe lang dat bord van jou is, maar als je Sata poorten op de hoogte van je PCI-E slot zitten, of iets daaronder (ivm de koeler) dan gaat dat niet passen.

• Tead

Tead

nnb

RoD schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:36:
[...]

Ik heb net nog even in mn kast gekeken, en de kaart steekt zelfs buiten mn moederboard uit :o De kaart is dus langer dan 22cm, al is het weinig.
Dus, ik weet niet hoe lang dat bord van jou is, maar als je Sata poorten op de hoogte van je PCI-E slot zitten, of iets daaronder (ivm de koeler) dan gaat dat niet passen.
Zoals in mijn edit te lezen heb ik nog een PCI-e 16x slot, daar gaat ie wel in passen. Moet alleen even kijken hoe ik mijn kabels ga managen omdat ik een P180 kast heb waar de voeding onderop zit ...

Eerst mijn oude kaart kwijt en dan komt deze er in :)

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
goede kaart, je kan gewoon de bios van een 7900gtx erop flashen werkt perfect, hij is btw hetzelfde als een 7900gtx alleen andere bios met lagere clocksnelheden
7900gto=7900gtx voor minder geld

http://specs.tweak.to/15535

• RoD
  • Niet online

RoD

tjtristan schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:20:
goede kaart, je kan gewoon de bios van een 7900gtx erop flashen werkt perfect, hij is btw hetzelfde als een 7900gtx alleen andere bios met lagere clocksnelheden
7900gto=7900gtx voor minder geld
Jij hebt dat dus gedaan? Wilde hij nadat je em geflashed had ook beter overklokken? Ik heb het gevoel dat er uit mijn kaart meer te halen valt aangezien hij niet bijzonder warm wordt, maar ik na verloop van tijd wel veel artifacts krijg. Wellicht dat een bios flash er wat aan kan doen, maar dat doe ik liever niet zonder ervaringen te hebben gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
me_mrtn schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:33:
Heeft iemand deze dan al op een mATX-bordje?
ik neem hem op een MATX, en hij gaat passen... 20 cm ongeveer lang, en bij mij moet hij dus passen :P trouwens ik zie nu dat 1 van de IDE kabeltjes er wel onder zit, is dat een probleem, kun je die er niet onder 'wringen'

nah, had ik deze topic maar nooit aangemaakt, nu jat iedereen die 7900GTO's :P ;(
hoe flash je trouwens die bios? kun je daar een tutorialtje voor geven.. of uitleggen

die 2 slots die die in beslag neemt, is dat inclusief PCIE dus een pcie slot + een pci slot?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 19:07 ]

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
hoe flash je trouwens die bios? kun je daar een tutorialtje voor geven.. of uitleggen
Dat wil ik ook wel weten :9~

• me_mrtn
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:00:
[...]

ik neem hem op een MATX, en hij gaat passen... 20 cm ongeveer lang, en bij mij moet hij dus passen :P trouwens ik zie nu dat 1 van de IDE kabeltjes er wel onder zit, is dat een probleem, kun je die er niet onder 'wringen'

die 2 slots die die in beslag neemt, is dat inclusief PCIE dus een pcie slot + een pci slot?
Uhuh, ik heb hier een Compaq SR1649, naast de videokaart is alles wel in orde. Maar ik heb weinig verder met videokaarten ooit gedaan, omdat het niet echt hoefde (power to Geforce 2 MX400'tjes! :D). Ik zal eens even kijken verder.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel 2 350 watt dingen liggen, kan ik eventueel mijn videokaart op 2x een 12v lijn daarvan aansluiten, of is dat gevaarlijk voor de hardware omdat het niet op 1 aarde zit?

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 13:02
Heb de kaart ook besteld. niet alleen voor zijn prestaties maar ook voor zijn looks :)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Verwijderd

Topicstarter
ik ook... ow wat zal die het goed doen :*)

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
Past die kaart op dit mobo MSI P965 Neo-F, ik wil een nieuwe pc aanschaffen, toch voor c2d gaan ipv amd omdat bij azerty bijna geen am2 procs meer zijn. alleen ik denk dat de kaart dan voor de IDE aansluiting komt te zitten :D

• Tead

Tead

nnb

whiplash1990 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:04:
Past die kaart op dit mobo MSI P965 Neo-F, ik wil een nieuwe pc aanschaffen, toch voor c2d gaan ipv amd omdat bij azerty bijna geen am2 procs meer zijn. alleen ik denk dat de kaart dan voor de IDE aansluiting komt te zitten :D
Als ik naar mijn moederbord kijk (DFI Lanparty UT nF4-Ultra D) dan gaat dat niet passen. Mijn IDE stekker steekt verder uit het moederbord dan de 7900GTO PCB van het moederbord verwijderd is. (als je snapt wat ik bedoel) :)

Als je poort leeg is moet het passen, misschien een mooie gelegenheid om over te stappen op SATA? ;)

Verwijderd

Ik heb de 7900GTO in een asus P4V800-DX, gecombineerd AGP met PCI-E 4x mode slot, met een P4 3ghz. northwood, die nu op 210 fsb loopt.... ruim 6500 3-dmark 2005 punten.... voor de mensen onder ons die ook zo''n overstap bordje hebben.....over een tijdje maak ik gewoon de overstap naar PCI-E 16X ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:06:
Ik heb de 7900GTO in een asus P4V800-DX, gecombineerd AGP met PCI-E 4x mode slot, met een P4 3ghz. northwood, die nu op 210 fsb loopt.... ruim 6500 3-dmark 2005 punten.... voor de mensen onder ons die ook zo''n overstap bordje hebben.....over een tijdje maak ik gewoon de overstap naar PCI-E 16X MB met een andere proc...en gaat mijn kaartje ook weer sneller lopen..;)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:06:
Ik heb de 7900GTO in een asus P4V800-DX, gecombineerd AGP met PCI-E 4x mode slot, met een P4 3ghz. northwood, die nu op 210 fsb loopt.... ruim 6500 3-dmark 2005 punten.... voor de mensen onder ons die ook zo''n overstap bordje hebben.....over een tijdje maak ik gewoon de overstap naar PCI-E 16X ;)
6500 is niet echt veel.. Met een X850XT PE haal ik 7200 punten, als ik hem een beetje overclock. ;)

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:09:
[...]

6500 is niet echt veel.. Met een X850XT PE haal ik 7200 punten, als ik hem een beetje overclock. ;)
oke.. maar mijn kaart is niet overgeklokt.... ben tevreden voor nu.... als mijn upgrade volgend jaar komt, dan kan ik als ik een beetje geluk heb de 10 of 11 wel halen...

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
FiXeR.nl schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:09:
[...]

Hier schrik ik een beetje van..
Ik heb net een kompleet nieuwe pc besteld met als kaart deze 7900GTO...
Nu heb ik nog een X800XT PE...
Ik heb nergens een bench kunnen vinden waarin ik kaarten met elkaar kon vergelijken maar ik begreep dat de 7900GTO een stuk sneller zou zijn als de X800XT PE en met deze informatie heb ik de kaart besteld.
Nu ik dit zo lees krijg ik het idee dat het verschil maar minimaal is???
Iemand die mij vertellen kan of de 7900GTO nu echt sneller is dan de X800XT PE en hoeveel het ongeveer scheelt?

(welke zoektermen moet je gebruiken om die bench grafieken te vinden?...ik kan ze echt nergens vinden)

• RoD
  • Niet online

RoD

whiplash1990 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:04:
Anders lees je het topic even door 8)7
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:16:
[...]

oke.. maar mijn kaart is niet overgeklokt.... ben tevreden voor nu.... als mijn upgrade volgend jaar komt, dan kan ik als ik een beetje geluk heb de 10 of 11 wel halen...
Ik wil je niet teleurstellen, maar ik haal bijna het dubbele. Dus een beetje zonde.
melly schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:13:
[...]

Ik heb nergens een bench kunnen vinden waarin ik kaarten met elkaar kon vergelijken maar ik begreep dat de 7900GTO een stuk sneller zou zijn als de X800XT PE en met deze informatie heb ik de kaart besteld.
Iemand die mij vertellen kan of de 7900GTO nu echt sneller is dan de X800XT PE en hoeveel het ongeveer scheelt?

(welke zoektermen moet je gebruiken om die bench grafieken te vinden?...ik kan ze echt nergens vinden)
Nee, dat komt dus doordat de overige hardware van Spacebird de bottleneck is. De 7900GTO verslaat de X800XT PE met gemak.
Mijn scores (overgeklokt):
12k in 3Dmark05
6,6k in 3Dmark06

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
[...]

Misschien ligt het aan de CPU, ik heb namelijk een Pentium M740 op 2.6Ghz. Hij een northwoord.

Ik heb BTW, agp 8X en hij PCI-e 4X, daar zal het ook wel aan liggen, want ik vind het nogal belachelijk laag voor zo'n kaart.

• RoD
  • Niet online

RoD

Is het dus ook :)

• melly
Ok..klinkt beter :)
Als het verschil namelijk niet bijzonder groot is moet ik morgen als een speer bellen om de bestelling te wijzigen.
Ik ben afgegaan op advies namelijk en daarvan begreep ik dat de 7900GTO ongeveer 2x zo snel zou moeten zijn dan de X800XT PE.
Mocht iemand een URL hebben met wat grafieken van benche's van kaartjes zie ik dit zeer graag.
Ben nu wel heel nieuwschierig hoeveel beter deze kaart presteert :?
Mocht dit toch anders blijken te zijn dan ik verwacht kan ik morgen de boel nog wijzigen :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Met Google is zat te vinden hoor. Verder is deze post op GoT wel handig.

Je ziet dat de X1900XT vaak nog wel beter presteert, maar lager energieverbruik, minder herrie, minder warmte en het geweldige overklokpotentieel maakt deze kaart een betere keus imo.

• me_mrtn
melly schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:25:
Ok..klinkt beter :)
Als het verschil namelijk niet bijzonder groot is moet ik morgen als een speer bellen om de bestelling te wijzigen.
Ik ben afgegaan op advies namelijk en daarvan begreep ik dat de 7900GTO ongeveer 2x zo snel zou moeten zijn dan de X800XT PE.
Mocht iemand een URL hebben met wat grafieken van benche's van kaartjes zie ik dit zeer graag.
Ben nu wel heel nieuwschierig hoeveel beter deze kaart presteert :?
Mocht dit toch anders blijken te zijn dan ik verwacht kan ik morgen de boel nog wijzigen :)
Kijk anders even op mijn link hier. Een GTO hebben ze nog niet in het rijtje toegevoegd, dus maar de GT gekozen, tegenover de X800 XT PE AGP. Dus de GTO doet het nog beter dan de GT, en iets minder dan de GTX. Kun je je conclusies trekken? :)

[ Voor 48% gewijzigd door me_mrtn op 17-10-2006 20:31 ]

Verwijderd

Tead schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:32:

edit:
Bedenk me net dat ik natuurlijk 2 PCI-e 16x poorten heb. Dus passen gaat ie zoiezo.

Maar toch zou ik graag een antwoord willen hebben, koeling is toch beter als ie nog wat ruimte heeft onder de kaart natuurlijk. :)
Ja hij past...hij past ook bij mij namelijk....

Verwijderd

[...]

Veel sneller! Check de reviews maar. Hij is iig al een stuk sneller in vergelijking met mijn oude 7900GT. De post hierboven met 6500punten in 3dmark 2005 klopt natuurlijk niets van. Moet veel hoger zijn. Mijn 7900GT ging al over de 10.000 punten heen. Ik denk dat hij 2006 bedoelde, of dat zijn moederbord het allemaal tegenhoudt. Een gedeelde AGP en PCI-E poort is vaak echt kut met peren. Behalve bij de ULI chipset die op sommige mobo's zit.

• melly
me_mrtn schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:30:
[...]

Kijk anders even op mijn link hier. Een GTO hebben ze nog niet in het rijtje toegevoegd, dus maar de GT gekozen, tegenover de X800 XT PE AGP. Dus de GTO doet het nog beter dan de GT, en iets minder dan de GTX. Kun je je conclusies trekken? :)
Thxxx!!!...zoiets zocht ik al die tijd dus.
Gelijk opgeslagen bij mijn fav. ;)

Ok..2x zo snel is hij niet maar het scheelt wel behoorlijk ja.
rond de 45 voor de X800 XT en zo'n 75 voor de 7900GTO.
Stelt me gerust :)

• me_mrtn
Nee nee, dat is de 7900GT, dus hij is nog iets sneller ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:41:
[...]

Veel sneller! Check de reviews maar. Hij is iig al een stuk sneller in vergelijking met mijn oude 7900GT. De post hierboven met 6500punten in 3dmark 2005 klopt natuurlijk niets van. Moet veel hoger zijn. Mijn 7900GT ging al over de 10.000 punten heen. Ik denk dat hij 2006 bedoelde, of dat zijn moederbord het allemaal tegenhoudt. Een gedeelde AGP en PCI-E poort is vaak echt kut met peren. Behalve bij de ULI chipset die op sommige mobo's zit.
Ja ...6500 3D mark 2005 is niet veel....ik heb dit bord (4pv800-dx) gekocht nadat mijn p4p800 e- deluxe kapot was gegaan, en toch er voor heb gekozen om alvast een bord met PCI-E te kopen...,
maar mijn nadat ik pas geleden mijn 6800 gt had verkocht ik toch weer grafisch wat omhoog ben gegaan.. :*) .en ik GEEN agp kaart meer hoefde te kopen.....

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Afbeeldingslocatie: http://img.ncix.com/gif/20890.JPG

Inmiddels heeft eVGA ook een 7900GTO met 512MB DDR3 aan boord :) Iemand al winkels gevonden die ze verkopen?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• RoD
  • Niet online

RoD

Die heeft precies dezelfde specs, dus lijkt me verder niet interessant als hij nog niet te krijgen is. Kun je evengoed voor de MSI gaan.

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-02 21:51
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:00:
[...]

nah, had ik deze topic maar nooit aangemaakt, nu jat iedereen die 7900GTO's :P ;(

ik heb hem op een matx mobo en het past net(asus m2npv-vm) had wat moeite met ide aansluitingen maar met een beetje drukken en wat hdd's op een andere plek zetten lukte het wel. enige nadeel van de kaart op een matx is is dat je er verder geen kaarten meer in kan stoppen omdat het 2 pci sloten in beslag neemt door de enorme groote(het is dat ik die pci sloten niet nodig heb :P ).

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:17:
[...]

Anders lees je het topic even door 8)7

[...]

Ik wil je niet teleurstellen, maar ik haal bijna het dubbele. Dus een beetje zonde.

[...]

Nee, dat komt dus doordat de overige hardware van Spacebird de bottleneck is. De 7900GTO verslaat de X800XT PE met gemak.
Mijn scores (overgeklokt):
12k in 3Dmark05
6,6k in 3Dmark06
RoD, met wat voor systeem haal je deze scores ?
_/-\o_

• RoD
  • Niet online

RoD

Mja, dit heb je dus ook op ATX, zoals ik al eerder in mijn post beschreef. Maar als je eerst de IDE aansluitingen aansluit, en dan de kaart er overheen installeert, dan gaat het wel lukken. Zit erg krap op elkaar, maar het past :)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:24:
[...]

RoD, met wat voor systeem haal je deze scores ?
_/-\o_
C2D E6600 @ stock
MSI P965
2x1024MB Kingston PC5300 CL4
En het kaartje zelf op 705/1780. Sneller dan een GTX :*)

[ Voor 39% gewijzigd door RoD op 17-10-2006 22:26 ]

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:25:
Mja, dit heb je dus ook op ATX, zoals ik al eerder in mijn post beschreef. Maar als je eerst de IDE aansluitingen aansluit, en dan de kaart er overheen installeert, dan gaat het wel lukken. Zit erg krap op elkaar, maar het past :)

[...]

C2D E6600 @ stock
MSI P965
Oke... Ik moet zo nog even draaien....geld is op... :'(

Verwijderd

Heb hem ook sinds gisteren in mijn PC

Ik had een 6800GT maar dit is werkelijk fantastisch !!

Hij is heel stil en ik ben in 3dmark05 van 5300 punten naar 11.000 gegaan _/-\o_

E6600 als processor @ 3 Ghz

Echt heel blij met deze aankoop

• melly
RoD schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:25:

[...]

C2D E6600 @ stock
MSI P965
Grappig..ik heb precies dezelfde setup besteld :)
Hoop de pc deze week binnen te krijgen.
Dus als ik het goed begrijp kan ik de 7900 klokken naar 705/1780?...handig te weten :)

• Tead

Tead

nnb

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:32:
[...]

Ja hij past...hij past ook bij mij namelijk....
Past ie in je bovenste PCI-e 16x slot met ook je bovenste 2 SATA poorten in gebruik?

Dat zou mooi zijn..

Ik heb net mijn exemplaar besteld bij Hi-Tune. Geld direct overgemaakt, nu maar hopen dat ie voor het weekend binnen is.

Hebben mensen al deze kaart daar besteld? (goedkoopste in pricewatch die hem op voorraad zou hebben)

Kan niet wachten tot ie binnen is :D

Verwijderd

Tead schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:00:
[...]

Past ie in je bovenste PCI-e 16x slot met ook je bovenste 2 SATA poorten in gebruik?

Dat zou mooi zijn..

Ik heb net mijn exemplaar besteld bij Hi-Tune. Geld direct overgemaakt, nu maar hopen dat ie voor het weekend binnen is.

Hebben mensen al deze kaart daar besteld? (goedkoopste in pricewatch die hem op voorraad zou hebben)

Had er daar maandag 2 besteld, ze zijn verstuurd, krijg ze als het goed is morgen (woensdag 18-10) binnen :)

nu nog alleen een andere voeding regelen... :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 00:22 ]

• Tead

Tead

nnb

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:16:
[...]

Had er daar maandag 2 besteld, ze zijn verstuurd, krijg ze als het goed is morgen (woensdag 18-10) binnen :)

nu nog alleen een andere voeding regelen... :/
Dat is wel netjes, ik hoop dat de banken ook een beetje meewerken.

Deze kaart wordt een hele verbetering tegenover mijn X800 GTO2 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 350 Watt voedingen, kan ik ze beide aansluiten in mijn pc zodat ik zeg maar 700 watt heb totaal, of is dat niet verstandig?

Verwijderd

Tead schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 01:49:
[...]

Dat is wel netjes, ik hoop dat de banken ook een beetje meewerken.

Deze kaart wordt een hele verbetering tegenover mijn X800 GTO2 :)
Bank werkte erg goed mee bij mij :P (rabobank), geld stond de volgende dag al op hun rekening en t spul werd die dag nog verstuurd.

ik ga zelf van een x850pro naar 2x 7900gto :P

• M617573
  • Laatst online: 01-02 19:17
Ik heb ook zon mooie MSI 7900 GTO. Nu vraag ik me af waarmee jullie deze fijne vid overklokken. "gewoon" met coolbits? OF gebruiken jullie daar een ander progje voor ?

Verwijderd

Tead schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:00:
[...]

Dat zou mooi zijn..

Dan past ie ook. Heb het getest

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:46:
Ik heb 2 350 Watt voedingen, kan ik ze beide aansluiten in mijn pc zodat ik zeg maar 700 watt heb totaal, of is dat niet verstandig?
Geloof dat het wel kan, kijk even in het voedingen topic in OH
Qoriox schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:10:
Ik heb ook zon mooie MSI 7900 GTO. Nu vraag ik me af waarmee jullie deze fijne vid overklokken. "gewoon" met coolbits? OF gebruiken jullie daar een ander progje voor ?
[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2

• Tead

Tead

nnb

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:38:
[...]

Bank werkte erg goed mee bij mij :P (rabobank), geld stond de volgende dag al op hun rekening en t spul werd die dag nog verstuurd.

ik ga zelf van een x850pro naar 2x 7900gto :P
Heb je misschien ook een paar benchmarks voor ons van 1 7900GTX tegenover 2 van deze in SLI?

Schijnt dat 2 van deze (op 7900GTX speeds) een 7950GX2 er uit boekt. Dat is natuurlijk een mooie SLI setup voor weinig.
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:42:
[...]

Dan past ie ook. Heb het getest
Vet, bedannkt.

Kan niet wachten tot ie binnen komt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Tead op 18-10-2006 12:45 ]

• ikbengoofy
  • Laatst online: 16-01 13:02
7950x2 = 2 7900gt,s in sli

2 7900GTO = overclocked 2 7900GTXen

check ook www.xtremesystems.com/forums bij xtreme3dteam..

daar zijn mensen die kaarten aan het clocken(echt tevet)

[ Voor 5% gewijzigd door ikbengoofy op 18-10-2006 13:21 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Verwijderd

Tead schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:44:
[...]

Heb je misschien ook een paar benchmarks voor ons van 1 7900GTX tegenover 2 van deze in SLI?

Schijnt dat 2 van deze (op 7900GTX speeds) een 7950GX2 er uit boekt. Dat is natuurlijk een mooie SLI setup voor weinig.

[...]

Vet, bedannkt.

Kan niet wachten tot ie binnen komt :)
Zodra ik me nieuwe voeding heb zal ik eens wat benchmarks gaan draaien en hier posten :)

Verwijderd

nou, heb ze binnen (prima service! maandag besteld had ze vanochtend)

heb tot nu toe alleen 3d benchmark 06 gedraait met me oude ati kaart (x850pro @ 550/580) en 1 7900GTO @ standaard. Volgende week heb ik me nieuwe voeding en een athlon x2 (heb nu dit: Asus A8N-sli Deluxe, 2Gb ddr Kingston, Athlon 64 3800+ (@ 2,6 Ghz)). Na t weekend gaat m'n nieuwe voeding erin en de 2e 7900GTO, en volgende week ergens een Atlhon X2. Ati was trouwens met Omega drivers en de GTO gewoon met de std bijgeleverde drivers (welke kan ik daarvoor beter nemen trouwens?)

resultaat:
x850pro (@550/580) 1688
7900GTO (@stock) 4975

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 18:43 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:32:
nou, heb ze binnen (prima service! maandag besteld had ze vanochtend)

heb tot nu toe alleen 3d benchmark 06 gedraait met me oude ati kaart (x850pro @ 550/580) en 1 7900GTO @ standaard. Volgende week heb ik me nieuwe voeding en een athlon x2 (heb nu dit: Asus A8N-sli Deluxe, 2Gb ddr Kingston, Athlon 64 3800+ (@ 2,6 Ghz)). Na t weekend gaat m'n nieuwe voeding erin en de 2e 7900GTO, en volgende week ergens een Atlhon X2. Ati was trouwens met Omega drivers en de GTO gewoon met de std bijgeleverde drivers (welke kan ik daarvoor beter nemen trouwens?)

resultaat:
x850pro (@550/580) 1688
7900GTO (@stock) 4975
Drivers even zoeken op www.nvidia.com, kun je zo de nieuwste downloaden.
Tead schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:44:
[...]

Kijk even voor benchmarks op tomshardware.com.

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-01 17:46
Zo... ik heb zojuist ook een MSI Geforce 7900 GTO 512 MB besteld op hi-tune.nl.
Geld meteen overgemaakt en morgen gaat hij op de post!

242.95 euro incl verzenden (vooruit betalen).

Ik ben benieuwd of het een goede vervanger is voor mijn dode ati x800xl 256mb!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-01 02:35
MarkieNL schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:02:
Zo... ik heb zojuist ook een MSI Geforce 7900 GTO 512 MB besteld op hi-tune.nl.
Geld meteen overgemaakt en morgen gaat hij op de post!

242.95 euro incl verzenden (vooruit betalen).

Ik had de 7900GTO ook besteld bij Hi-Tune kreeg hem naar 3 dagen binnen, alleen zat geen Factuur bij dus daar moet je wel effe naar kijken.

-

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
MarkieNL schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:02:

Meer dan een goede vervanger. Heerlijk stil kaartje ook. Je moet wel wat geluk hebben of je een goed overklok exemplaar krijgt, de mijne haalt 'maar' max 700 op de core en mem. Vind het prima, maar niet iedere kaart heeft dus het overklok potentieel om GTX-niveau's te halen op mem.

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
ik heb de kaart ook besteld bij Hi-Tune. Morgen komt hij binnen met T&T. :)

Dikke shit dus. Ik ga best veel vooruit vanaf mijn x850 pro kaartje. *hij is nog best wel snel maar door te weinig pixelshaders is hij tegenwoordig niet zo super meer.

Morgen komen dus wel benches.

p.s ik haal nu 1800 punten in 3dmarks 06 en 5300 in 3dmarks 05 met dit systeem:

Opteron 146@2400@1.2
2 Gig Twinmos value
x850 pro @ stock
Ocz Modstream 520

• Reconhell
  • Laatst online: 21-10-2018
geil... man :9~

Ik heb een ATi x1950 pro in bestelling,, gelijk annuleren :P
Ik wil zeker wel die geforce 7900 gto!!

Btw waar haal je die bios vandaan??
Voorheen haalde ik mijn biosfiles van GOT... maar deze schijnt hier niet te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Reconhell op 19-10-2006 16:34 ]

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Heb em vanmiddag bij Dice Computers opgehaald, aardige gast, goeie prijzen, 235 euri. En t mooiste is t werkt op mijn 350 Watt chieftec voeding (2x HD, 1x DVD, 1xCD) a64 CPU...beste prijs/kwaliteit everrr :P

Verwijderd

Ik heb dr ook 1, 2 weken geleden gehaald bij digitique, in zutphen, voor 242 euro.
Hij draait nu al een tijdje op GTX speeds, en k probeer em binnenkort nog ff wat te pushen.

3dmark scores durf k niet eens te posten met mn 512mb ram :p

overige specs:
AMD Athlon 64 X2 3800+
Asus M2N-E (kleine :( )
512Mb DDR2 667
350 Watt voeding

nu zit ik er alleen aan te denken om een zwaardere voeding aan te schaffen, en meer geheugen uiteraard.

Verder is het echt een superkaart voor die prijs!

(vorige was een AGP 6800 GT)

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Maakt het wat uit om de stockcooler te vervangen door een Zalman VF900 (heb deze cooler nog liggen)?

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Reconhell
tHe_BiNk schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:53:
Maakt het wat uit om de stockcooler te vervangen door een Zalman VF900 (heb deze cooler nog liggen)?
Ik denk dat t niet veel zal uitmaken.
Maar ik zou zeggen probeer het uit :+

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Sinds een weekje ook m'n "oude" x1800XT veruild voor een MSI 7900GTO. Geen spijt van. Hij is een stukje sneller en een behoorlijk stuk koeler en daardoor stiller te koelen. Casetemp meteen een stuk omlaag.

Ik draai hem nu 24/7 op 700/800 Geen artifacts, ook niet bij deep freeze en load temp is zo rond de 60 graden max.

• Reconhell
Kan deze voeding deze kaart trekken? In combi met 1 harddrive, 1 dvd speler, 1x 1 gig ddr2 en de Allendale E6400.

iGreen Power 430W
http://www.coolermaster.c...ASAAiGreen%20Power%20430W

2x 12V 19 A =324W

[ Voor 14% gewijzigd door Reconhell op 20-10-2006 12:15 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

• Reconhell
Ja maar ik dacht hier weten ze specifiek over welke kaart ik het heb.

Even ter info een 7900 GTX verbruikt 120 Watt
Dus een 7900 GTO zal ongeveer 100~110 Watt verbruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door Reconhell op 20-10-2006 13:18 ]

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
gaat dit werken op:

Athlon 64 3500+ Venice, Asus A8n SLI Deluxe, Samsung 80 Gb Sata II, PQI 2x521Mb PC3200 400 (dual channel) Mhz, Voeding: 350 Wat

Bedoel dus vooral of het net zo lekker werkt met 1 gb als met 2 gb geheugen. CPU zit wel goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door kvdd op 20-10-2006 15:42 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Reconhell schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:18:
Ja maar ik dacht hier weten ze specifiek over welke kaart ik het heb.

Even ter info een 7900 GTX verbruikt 120 Watt
Dus een 7900 GTO zal ongeveer 100~110 Watt verbruiken.
Dat is gewoon hét topic om antwoord te krijgen op de vraag welke voeding je moet hebben. Ze hebben daar verstand genoeg :)
kvdd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:41:
gaat dit werken op:

Athlon 64 3500+ Venice, Asus A8n SLI Deluxe, Samsung 80 Gb Sata II, PQI 2x521Mb PC3200 400 (dual channel) Mhz, Voeding: 350 Wat

Bedoel dus vooral of het net zo lekker werkt met 1 gb als met 2 gb geheugen. CPU zit wel goed :)
2GB is natuurlijk beter, nieuwe games hebben daar voordeel bij. Maar werken gaat het sowieso, logisch. Maar 1GB kan zeker wel. Je kan ook nog upgraden in de toekomst natuurlijk.

• kvdd
  • Laatst online: 30-01-2025
RoD schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:44:2GB is natuurlijk beter, nieuwe games hebben daar voordeel bij. Maar werken gaat het sowieso, logisch. Maar 1GB kan zeker wel. Je kan ook nog upgraden in de toekomst natuurlijk.
Okay, werken gaat het zeker wel, maar mijn geheugen is dus niet de bottleneck? kijk, 400mhz is gewoon niet zo snel met inladen ed. dat was eigelijks mn vraagie ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Je zou zeker baat hebben bij een upgrade naar een C2D oid, maar ik denk dat die kaart prima op dat systeem kan.

• Robin_B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 14:09
Gisteren mijn nieuwe 7900GTO getest met de DHzer0point ForceWare 0.9291drivers die gemaakt zijn voor een hoge IQ. Ik heb mijn kaart kunnen overclocken naar 700/800 en heb in 3dmark05 ruim 10k gehaald. In de loop van de middag zal ik nog even 3dmark06 benchen.

System specs:
AMD Opteron 144 @ 2.4Ghz
MSI K8N SLI-FI
2 GB Corsair Twinx @238 Mhz 2.5-3-38

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen 7900gto besteld, maar bij hi tune krijgen ze 24 oktober de 1950 pro 256 mb, met 36 pixel shaders, en met een ongeveer zelfde clock als die van de 7900gto, die pixelpipelines lijken mij erg aantrekkelijk, zo veel... wat denken jullie? (256 mb :/

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk maar één ding, benchmarks.

• Reconhell
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:38:
Ik heb nog geen 7900gto besteld, maar bij hi tune krijgen ze 24 oktober de 1950 pro 256 mb, met 36 pixel shaders, en met een ongeveer zelfde clock als die van de 7900gto, die pixelpipelines lijken mij erg aantrekkelijk, zo veel... wat denken jullie? (256 mb :/
Ik had eerst ook een X1950 pro besteld, ik heb hem ge-annuleerd omdat deze kaart een stuk beter is voor niet zo veel meer geld. check de vga charts van tomshardware heel handig!

[ Voor 4% gewijzigd door Reconhell op 20-10-2006 21:20 ]

• melly
Ik heb mijn systeem binnen met daarin de MSI 7900GTO.
Alle drivers zaten er netjes bij maar geen spel.
Ik ben gewent dat als je een kaart koopt ze behalve de software ook 1 of 2 spellen erbij doen.
Iemand die weet of dit nu niet zo is?
Of hebben ze bij Alernate dit mischien vergeten of gehouden?

Verwijderd

melly schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 07:42:
Ik heb mijn systeem binnen met daarin de MSI 7900GTO.
Alle drivers zaten er netjes bij maar geen spel.
Ik ben gewent dat als je een kaart koopt ze behalve de software ook 1 of 2 spellen erbij doen.
Iemand die weet of dit nu niet zo is?
Of hebben ze bij Alernate dit mischien vergeten of gehouden?
bij mij zaten er geen spellen bij.......helaas.... :/

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:12
Ik vraag me af:

Hoe lang blijft de MSI 7900GTO nog leverbaar... Wil over een tijdje een nieuw systeem aanschaffen en dit lijkt me wel een aantrekkelijke kaart. Moet ik echt nu bestellen (zodat ik de boot niet mis) of kan ik nog wel 2 weekjes wachten?

• Reconhell
Jonge voor die prijs! f*cjk die spellen :)
Die kan je toch zo downloaden :Y)
230 euro ipv 400~500 is het wel waard zou ik zeggen.

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Reconhell schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:02:
Jonge voor die prijs! f*cjk die spellen :)
Die kan je toch zo downloaden :Y)
230 euro ipv 400~500 is het wel waard zou ik zeggen.
offtopic:
Fijn dat je het download, maar ik zou het maar niet zeggen op GoT ;)

Weet iemand trouwens tot wanneer de GTO ruim op vooraad is, i.v.m. het binnenkort willen bestellen van een nieuw systeem. Als hij bijvoorbeeld binnen 2 weken overal uitverkocht is...

• Tead

Tead

nnb

moviehouse schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:41:
[...]

offtopic:
Fijn dat je het download, maar ik zou het maar niet zeggen op GoT ;)

Weet iemand trouwens tot wanneer de GTO ruim op vooraad is, i.v.m. het binnenkort willen bestellen van een nieuw systeem. Als hij bijvoorbeeld binnen 2 weken overal uitverkocht is...
Ik kan je niet de toekomst voorspellen maar ik kan natuurlijk wel een gok doen.

De vorige keer dat zoiets voor kwam (snelle kaart voor prikje alleen andere klok) was de X800 GTO2 van Sapphire. Deze kaart was ook erg gewild en is nooit goed op voorraad geweest. Wel waren er ineens mensen die deze kaart kochten waar dus niet meer de snelle chip op aanwezig was. Niet leuk natuurlijk maar er staat ook niet op de doos "Flashable to X850XT".

Dus tip van mij, weet je zeker dat je binnen kort een systeem koopt koop deze kaart maar alvast. Had ik ook gedaan met mijn X800 GTO2. Deze had ik 1.5 maand eerder dan de rest van mijn systeem.

• moviehouse
bedankt voor je info ;)

Maar ik bestel graag mijn pc gelijk met de kaart i.v.m. de verzendkosten. Aangezien ik het geld al heb, ga ik het dus ook zo snel mogelijk de pc bestellen.

Omdat ik écht overal bij nieuwe systeem adviezen lees dat ze de huidige kaart moeten inruilen voor de 7900GTO, denk ik maar: ik moet er snel bij zijn!

Natuurlijk ook vervelend om van een koude kermis thuis te komen omdat net de kaart niet meer op vooraad is. Mischien ook interessant voor anderen die deze kaart willen halen maar bijv. het geld er nog niet voor hebben :)

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-01 15:22
past deze kaart ook in een hp kast?

Verwijderd

moviehouse schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:33:
...Maar ik bestel graag mijn pc gelijk met de kaart i.v.m. de verzendkosten...
die 5 euro extra is niet echt iets om je druk over te maken toch :P

• moviehouse
Haha, opzich niet, nee. Maar Het is toch altijd mooi meegenomen ;)

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Volgens mij blijft ie niet lang leverbaar. Was volgens mij een beperkte oplage bestemt voor HP die het hebben afgeketst, deal ging niet door ofzo. MSI heeft toen die lading opgekocht en van nvidia toestemming gekregen daar een GTO van te maken. Het prijskaartje vinden ze minder denk ik. Heb ik ergens gelezen, weet bron zo niet. Goed googlen op MSI 7900gto ;)

Heerlijk kaartje, heeft absoluut geen zalman ofzo nodig, die koeling is al perfect en superstil en komt nooit boven de 60 graden uit. Volgens mij wel de standaard GTX koeler maar de mensen die die kunnen aanschaffen zul je niet zo snel horen over de koeler omdat ze verwachten dat ie stil is >:)

Hoe dan ook. @ GTX speeds is het geen probleem, maar eroverheen krijg ik toch freezes. Weet alleen niet of dat aan geheugen of core ligt. 730/850 doorloopt ie alle tests, maar toch een freeze na verloop van tijd in in 3dmark.

Over voeding gesproken: mijn Core2Duo E6400 @ 3,3GHz en deze kaart overklokt komt ie nog niet boven de 280W uit tegen 200W@ stock, dus wel incl rest systeem, 1HD & 1 brander. Ik heb een energiemeter achter de voeding dus kan piekvermogen zien enzovoort. Heb dan ook een Zalman 360 en die trekt dat prima is mijn idee. Doel is nog steeds 7500 3dmark06, zit er 50 pntjes vanaf geloof ik :)

pepernooot

• mvlg
  • Laatst online: 14-08-2024
Weet iemand of Asus deze kaart ook gaat uitbrengen?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je posten:
Hij is nog beschikbaar bij Shop X, hij is nog zo duur [prijs], YAY Ik heb besteld!, YAY! Ik heb hem binnen en hij is goed, en dergelijke.
Doe dan maar niet ;)