Moet jij weten. Is het jou 40 euro waard, dat extra beetje prestatie? Moet je voor jezelf afwegen. Ik zou het geld in de zak houden denk ik.SOEDARKMASTER schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:29:
Is het het waard om mijn 7900gt 545/1760 in te ruilen voor deze inclusief 40 euro bijbetaling?
Het probleem blijft overigens na een reinstall en met andere drivers. Het omdraaien van de hoofdmonitor gaat nog steeds de secundaire monitor knipperen. Het is dus geen monitorprobleem.
Het hoort gewoon goed met de drivers te werken. Of je doet iets fout, of je kaart is brak. Het lijkt me redelijk onmogelijk dat dit een kaart-specifekprobleem is.Jimster schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:08:
Mijn broertje heeft deze kaart ook gehaald. Hij heeft een dual monitor opstelling. Alleen heeft hij het probleem dat als je het nVidia controlpanel icoontje in de taakbalk aanklikt, de 2e monitor even gaat knipperen. Ook als je in de controlpanel zelf de instellingen wijzigt. Iemand die hetzelfde heeft met deze kaart of is het gewoon een brak exemplaar?
Het probleem blijft overigens na een reinstall en met andere drivers. Het omdraaien van de hoofdmonitor gaat nog steeds de secundaire monitor knipperen. Het is dus geen monitorprobleem.
Denk dat je er het beste een eigen topic over kunt openen, mocht het niet lukken
Vooral irritant vond ik het feit dat met bv F.E.A.R je de textures op medium moest zetten, anders hangt het elke paar seconden met een 256mb kaart en alles voor de rest op max. Ik dacht dat het door de HD kwam, maar nadat ik de textures op medium had gezet, haperde het niet meer.
Verwijderd
Ik meende iets te hebben gelezen dat er zo'n 2000 exemplaren beschikbaar waren voor NL Ik vul zelf die NL in, want het stond er niet bij maar omdat 2000 voor Europa veel te weinig is.SOEDARKMASTER schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:41:
Wanneer zijn al deze kaarten ongeveer uitverkocht? Want ik moet er 1 hebben. Nu heb ik mijn 7900gt te koop gezet![]()
Vooral irritant vond ik het feit dat met bv F.E.A.R je de textures op medium moest zetten, anders hangt het elke paar seconden met een 256mb kaart en alles voor de rest op max. Ik dacht dat het door de HD kwam, maar nadat ik de textures op medium had gezet, haperde het niet meer.
Dus reken zelf maar uit. Zovel MSI als eVGA hebben aangegeven dat dit speeltje er maar heel kort zal zijn.
Afijn... ondertussen geniet ik ook van die pure en STILLE krachtpatser (bij 4Launch vandaan)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 16:13 ]
Precies hetzelfde gedaan. Wilde deze perse in mijn nieuwe systeem. Bij Hi-tune besteld en bevestigd gekregen dat ze er nog hadden dus hoop hem woensdag binnen te hebbenJorn1986 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:22:
Nou dan alsnog maar 1 alvast besteld... ben ik daar tenminste zeker van bij m'n nieuwe systeem... (die 8,95 verzendkosten neem ik dan maar voor lief).
Mocht het niet lukken weet ik nog wel iemand die er nog een aantal heeft!
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Ik ben overgens benieuwd of mn voeding 't wel trekt.. Anders weer 'n oververwachte uitgave er achteraan. .
(450watt Thermaltake..)
[ Voor 87% gewijzigd door blup op 23-10-2006 21:34 ]
3dmark 2006 is van 1100 naar 4100 gesprongen.
Overklokbaarheid heb ik nog niet getest.
maakt je proc zo veel verschil dan? ik zit met een E6300 @ 2,9 ghz en haalde stock 106** bij '05 en 61** bij '06 scheelt 3000 en 2000 punten alleen door die proc?Het Fantoom schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:49:
Vandaag heb ik hem ook binnengekregen, 3dmark 2005 score is verdubbeld ten opzichte van de 6600GT naar 7170 punten. Had eerlijk gezegd iets meer verwacht, of is dit goed voor een P4 3,4 met 1,5 GB ram?
Wat zijn de temperaturen bij jullie dan? ik haal stock 60 graden stressed en oc'ed (730/1680) 65 stressed
[ Voor 8% gewijzigd door TFDev op 23-10-2006 21:53 ]
Dat is echt een waardeloze score. Ik haal niet overgeklokt veel en veel hoger. Kijk maar eens rond in TCA, of dit topic, daar zie je ook veel hogere scores. Opzich zou je overige hardware niet de bottleneck moeten zijn.Het Fantoom schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:49:
Vandaag heb ik hem ook binnengekregen, 3dmark 2005 score is verdubbeld ten opzichte van de 6600GT naar 7170 punten. Had eerlijk gezegd iets meer verwacht, of is dit goed voor een P4 3,4 met 1,5 GB ram?
Toch beweerd dit artikel dat je beter een veel te snelle GPU kan hebben en minder moet investeren in een processor. De Die-hard gamers weten wel beter (lockfps_125 in CoD2 bijvoorbeeld... belangrijk dat je CPU hem constant weet te houden.)
[ Voor 36% gewijzigd door Jorn1986 op 23-10-2006 22:01 ]
Bij mij ook tegen de 60, overklocked nog niet getest. Als het echt zo is dat die P4 hem enorm bottleneckt zou ik zeggen dat overklokken weinig verschil maakt, of beredeneer ik hier verkeerd?Killed-1 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:52:
Wat zijn de temperaturen bij jullie dan? ik haal stock 60 graden stressed en oc'ed (730/1680) 65 stressed
Ik ga het iig deze week testen als ik wat meer tijd heb.
Zou een andere driver er misschien nog meer uit kunnen persen? Nu heb ik 91.31s die op de cd stond geinstalleerd. Wat een slecht control panel trouwens ten opzichte van die oude 7x.xx drivers.
Idd, bedankt!Killed-1 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:51:
dat control center type kan je wijzigen naar het oude (bij "control panel user interface")
Wat me al opviel is dat het control panel Geforce 7900GT aangeeft, is dit normaal?
Net coolbits erop gezet, zie ik de volgende waardes: 660/650
Het geheugen kan ik op de balk tot max 800 klokken!
Everest geeft het volgende aan:

De dikke gto/gtx-koeling zit wel gewoon op de kaart, de sticker op de doos geeft ook aan dat het een GTO is. Zie ik iets over het hoofd of ben ik gewoon genaaid ?
Dacht dat die stock waardes veel hoger waren dan 660/650, maar deze blijken dus wel te kloppen?
Is idd gewoon een GTO, nij mij staat ook GT/GTO. En over die kloksnelheden (waar 275 staat) 275 zijn de clocks voor 2d, dan heb je nog low power 3d en high power 3d. Bij high power 3d staat de core op std 650 mhz en het geheugen op 660 (660x2=1320 effectief).Het Fantoom schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:28:
[...]
Idd, bedankt!
Wat me al opviel is dat het control panel Geforce 7900GT aangeeft, is dit normaal?
Net coolbits erop gezet, zie ik de volgende waardes: 660/650
Het geheugen kan ik op de balk tot max 800 klokken!
Everest geeft het volgende aan:
[afbeelding]
De dikke gto/gtx-koeling zit wel gewoon op de kaart, de sticker op de doos geeft ook aan dat het een GTO is. Zie ik iets over het hoofd of ben ik gewoon genaaid ?
Ik gebruik zelf rivatuner voor het oc'en. (balken wat groter
Ik vrees dat je gelijk hebt, net geklockt op 700/800. De 3dmark 2006 score gaat hiermee van 4100 naar 4280. Die P4 knijpt hem gewoon af!Jorn1986 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:57:
De scores kloppen als je het niet gelooft, een P4 is gewoon nou eenmaal in 3D niet zo supersnel (ook al is het een 3,4 ghz. model). Moet je voor de gein maar eens vergelijken bij de ORB van Futuremark.
Toch beweerd dit artikel dat je beter een veel te snelle GPU kan hebben en minder moet investeren in een processor. De Die-hard gamers weten wel beter (lockfps_125 in CoD2 bijvoorbeeld... belangrijk dat je CPU hem constant weet te houden.)
Verwijderd
Voor een super stille systeem is het zeker waard, deze is trouwens stiller en koeler dan die van zalman v700SOEDARKMASTER schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:29:
Is het het waard om mijn 7900gt 545/1760 in te ruilen voor deze inclusief 40 euro bijbetaling?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 10:46 ]
Verwijderd
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van de MSI 7900 GTO, alleen ik heb een klein (hoop ik) probleem. Ik heb eerst de kaart geprobeerd aan te sluiten terwijl ik maar een 300W voeding had. Ik heb de voeding van de kaart aangesloten en bij het opstarten kwam er de melding dat hij onvoldoende stroom kreeg.
Ik heb vervolgens een Coolermaster 430W voeding gekocht en geïnstalleerd. Daar zat al een 6-pins videoplug op die ik volgens de verkoper rechtstreeks op de GTO kon aansluiten omdat hij het ook zo had gedaan met zijn GTX. Nu blijf ik bij het opstarten de melding krijgen dat de kaart niet voldoende stroom krijgt. Ik heb de nieuwste drivers geiïnstalleerd, de originele voedingkabel van de videokaart aangesloten op 2 alleenstaand 12V-aansluitingen en het helpt allemaal niet. In het programmaatje WMinfo (of zoiets) staat echter dat de kaart naar behoren werkt.
Heeft een van jullie enig idee waarom ik de onvoeldoende stroom melding krijg? Alvast bedankt!
Mijn systeem: Athlon 64 3000+, MSI K8N, 1024 MB
Deze Coolermaster geeft constant 430 Watt en voor 1 x 7900GTO, 3000+ en 1 GB Ram is dat
Waarschijnlijk toch op de een of andere manier verkeerd aangesloten...
[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 24-10-2006 11:21 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Succes
edit: Wou net even voor je kijken d.m.v. de layout op te zoeken op internet. Maar er zijn nogal véél msi K8N moederborden, misschien kun je even posten welk moederbord je precies hebt.
[ Voor 18% gewijzigd door Gurneyhck op 24-10-2006 12:28 ]
Verwijderd
He Gurneyhck,Gurneyhck schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:25:
Heb je al gecheckt of je alle stroomaanslutingen op je mobo hebt aangesloten. Bij mijn mobo zit er bijvoorbeeld ook nog een plug waar ik een diskettestation-stekker op moet aansluiten. En bij veel borden moet je tegenwoordig ook nog een gewone molex aansluiten. Dus loop dat even na, bekijk anders even de mobo layout zoals hij in het boekje van je mobo staat, dat is meestel erg verhelderend.
Succes
edit: Wou net even voor je kijken d.m.v. de layout op te zoeken op internet. Maar er zijn nogal véél msi K8N moederborden, misschien kun je even posten welk moederbord je precies hebt.
Bedankt voor je hulp en alvast mijn excuses want ik ben niet zo heel erg thuis in productnamen en heb een MSI: RS480M2. moederbord. De voeding is door Paradigit erin gezet en alles werkt naar behoren. Ik heb verder alle stekkers gecontroleerd en ik kan verder niets vinden.
Verwijderd
Waarom zou je dit willen?Killed-1 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:41:
Heeft iemand bij zijn GTO de koelpasta al vervangen door Artic Silver 5? Als dit verschil gaat maken ga ik dat ook doen denk ik, en waarschijnlijk ook nog wel een voltmodje erop (core @ 1,5 volt). Eens kijken wat ik uit deze kaart kan halen
Hij is zowiezo al een van de koelsten. Bij de meesten komt hij stressed niet eens boven de 65 graden uit. En dit terwijl de maximale temp. bij grafische chipsets al veel hoger ligt. Ook valt er volgens velen verdomd weinig te verbeteren aan de stockkoeler die erop zit.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 13:40 ]
Ik zie zo gauw ook geen extra power connectors. Check toch nog even voor de zekerheid deze jongen: http://img164.echo.cx/img164/5803/resizeofdscn17154jz.jpgVerwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:18:
[...]
He Gurneyhck,
Bedankt voor je hulp en alvast mijn excuses want ik ben niet zo heel erg thuis in productnamen en heb een MSI: RS480M2. moederbord. De voeding is door Paradigit erin gezet en alles werkt naar behoren. Ik heb verder alle stekkers gecontroleerd en ik kan verder niets vinden.
Kijk of op bij die doorzichtige connector (24-pins) alle 24 de pinnen bezet zijn. Kan zijn dat er maar 20 bezet zijn namelijk.
En daarnaast zie ik dat je mobo over een interne videokaart beschikt. Heb je deze toch al uitgeschakeld in je bios?
Verwijderd
Verwijderd
Hmmmm, ik heb de ati chip niet uitgezet in de bios. Kan dat het zijn? Dus ik moet gewoon mijn bios in en dan de onboard chip uitzetten? Ik zal ook even naar die pinnen kijken. Nogmaals bedankt!Gurneyhck schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:28:
[...]
Ik zie zo gauw ook geen extra power connectors. Check toch nog even voor de zekerheid deze jongen: http://img164.echo.cx/img164/5803/resizeofdscn17154jz.jpg
Kijk of op bij die doorzichtige connector (24-pins) alle 24 de pinnen bezet zijn. Kan zijn dat er maar 20 bezet zijn namelijk.
En daarnaast zie ik dat je mobo over een interne videokaart beschikt. Heb je deze toch al uitgeschakeld in je bios?
Ja dat kan het heel goed zijn, maar ik neem aan dat je wel je monitor hebt aangesloten op je nieuwe videokaart? Toch niet op je Onboard ati chip? Anders moet je die stekker ook nog even versteken. In het bios moet je in ieder geval even naar dit zoeken: "Init Display First", deze moet je op "PCI-E" zetten. En "Internal Video Mode" moet je op "Disabled" zetten. Succes en laat even weten of het gelukt is.Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:56:
[...]
Hmmmm, ik heb de ati chip niet uitgezet in de bios. Kan dat het zijn? Dus ik moet gewoon mijn bios in en dan de onboard chip uitzetten? Ik zal ook even naar die pinnen kijken. Nogmaals bedankt!
Verwijderd
Ik dacht dat hij hem automatisch omgezet had omdat het werkgeheugen dat de onboard chip van mij geheugen afsnoepte weer terug was. Ik heb mijn monitor via een DVI-kabel aangesloten op de GTO.Gurneyhck schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:31:
[...]
Ja dat kan het heel goed zijn, maar ik neem aan dat je wel je monitor hebt aangesloten op je nieuwe videokaart? Toch niet op je Onboard ati chip? Anders moet je die stekker ook nog even versteken. In het bios moet je in ieder geval even naar dit zoeken: "Init Display First", deze moet je op "PCI-E" zetten. En "Internal Video Mode" moet je op "Disabled" zetten. Succes en laat even weten of het gelukt is.
Ik ga meteen in de bios aan de slag en laat het je z.s.m. weten.
Maar wat voor koelpasta zit er standaard op? Van die dikke troep? Of gewone dunne koelpasta?Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:38:
[...]
Waarom zou je dit willen?
Hij is zowiezo al een van de koelsten. Bij de meesten komt hij stressed niet eens boven de 65 graden uit. En dit terwijl de maximale temp. bij grafische chipsets al veel hoger ligt. Ook valt er volgens velen verdomd weinig te verbeteren aan de stockkoeler die erop zit.
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Fear gaat op max/max minimaal met 40, maximaal met 80fps..
E6600/7900GTO/1gb val. corsair..
Alles op stock
Scores: 11482 ('05) en 6393 ('06)
Scores zijn behaald met een lichte overclock naar 700MHz
Verdere specs: http://tweakers.net/gallery/sys/12452
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
hij is stil... en ben nu aan het overklokken verdere specs
4200+ X2 AMD Windsor
1024 MB DDR2 800
En dus een 7900GTO van MSI
Let wel op dat de 2e PCI-E slot niet 16x is!!Tead schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:32:
Weet iemand of deze kaart (7900GTO) goed past op een DFI Lanparty UT nF4 bord.
Ik zit vooral te knijpen op de 2 bovenste SATA poorten. Deze worden gebruikt en aangezien ik alle poorten in gebruik heb kan ik ze ook niet verplaatsen.
edit:
Bedenk me net dat ik natuurlijk 2 PCI-e 16x poorten heb. Dus passen gaat ie zoiezo.
Maar toch zou ik graag een antwoord willen hebben, koeling is toch beter als ie nog wat ruimte heeft onder de kaart natuurlijk.
het is 4x of 8x. Zie handleiding en i-net.
Heb je 't nu over z'n mobo PCI-E sloten of van de graka?geforce5_guy schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:43:
[...]
Let wel op dat de 2e PCI-E slot niet 16x is!!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Chipset nVidia GeForce 7900 GTO Geheugen 512 MB Type geheugen DDR3 SDRAM GPU snelheid 650 MHz Geheugen snelheid 1320 MHz Interface PCI-e 16x RAMDAC Niet bekend TV-out Ja Video-in Nee DVI 2 x D-sub Ja, convertor |
Ik wil 'm trouwens ook gaan bestellen voor in m'n nieuwe systeem!
Ben toch wel overtuigd door dit gehele topic hier op the Gathering!
Als er 'n graka-koeler op je graka wordt gezet vervalt dan de garantie van de graka?
[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 24-10-2006 23:20 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Weet ik. 8x is hij. Moet makkelijk kunnen dacht ik zo.geforce5_guy schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:43:
[...]
Let wel op dat de 2e PCI-E slot niet 16x is!!
Maar.....
Vandaag deze schitterende kaart binnen gehad en hij past precies in het bovenste slot. De koeler houdt op waar de SATA kabels uit het moederbord komen.
Morgen eens systeem opnieuw installeren en aantal benches draaien.
Ik hou jullie op de hoogte
Dat is een behoorlijk toename hoor...... Ik ga van 6000 naar 7000 pnt in 3DMark06 als mijn E6400 van 2,13 naar 3,3GHz gaat met zelfde grake speeds. F.E.A.R. kan ik wel alles vol @ 1280*1024 spelen op 3,3GHz, maar op 2,13 echt niet (per persoon anders, mijn minimum fps moet echt boven 40 liggen). Bij CS:S zie ik 30-40 % toename in FPS bij diezelfde CPU OC, ok het gaat van 140 naar 190, dat zie je niet, maar bij de frame drops met 10 man in je scherm merk je het wel.Killed-1 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:39:
Opzich valt dat ook wel mee hoor. Ik heb een E6300@2,9 ghz en haal met de GTO 10612 punten in 3dmark05 (op stock speeds)
Geeft eigenlijk wel aan hoe sterk die high-end videokaarten van tegenwoordig zijn, als je zelfs bij de C2D's nog zulke vooruitgangen merkt. CPU is vaker bottleneck dan je graka
Overall gezien ben ik in eigenlijk in alles (3dmarks, games enz) 80% erop vooruit gegaan door van een AMD64 @ 2,6Ghz + 6800Ultra naar C2D @ 2,6Ghz + 7900GTO.
En op de vraag of andere fabrikanten ook met een GTO komen... ik heb een eVGA 7900GTO gezien maar betwijfel het of die op de Nederlandse markt komt.
pepernooot
Even een vraagje je hebt het toch niet over de 430 watt Igreen voeding....Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:13:
Dag allemaal!
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van de MSI 7900 GTO, alleen ik heb een klein (hoop ik) probleem. Ik heb eerst de kaart geprobeerd aan te sluiten terwijl ik maar een 300W voeding had. Ik heb de voeding van de kaart aangesloten en bij het opstarten kwam er de melding dat hij onvoldoende stroom kreeg.
Ik heb vervolgens een Coolermaster 430W voeding gekocht en geïnstalleerd. Daar zat al een 6-pins videoplug op die ik volgens de verkoper rechtstreeks op de GTO kon aansluiten omdat hij het ook zo had gedaan met zijn GTX. Nu blijf ik bij het opstarten de melding krijgen dat de kaart niet voldoende stroom krijgt. Ik heb de nieuwste drivers geiïnstalleerd, de originele voedingkabel van de videokaart aangesloten op 2 alleenstaand 12V-aansluitingen en het helpt allemaal niet. In het programmaatje WMinfo (of zoiets) staat echter dat de kaart naar behoren werkt.
Heeft een van jullie enig idee waarom ik de onvoeldoende stroom melding krijg? Alvast bedankt!
Mijn systeem: Athlon 64 3000+, MSI K8N, 1024 MB
Die heb ik namelijk dit weekend binnen gekregen met de rest van mijn systeem. Ik heb gister de MSI geforce 7900 GTO besteld dus, als het straks wel blijkt dat die voeding het niet aankan ben ik dik genaaid, want ik weet niet of je je geld dan kan terug krijgen bij salland. Dus ik hoop dat je een kabeltje vergeten bent ofzo. Ik heb die 24 pins power cable op mijn moederbord zitten en een geloof 6 pins cable.Jij hebt dit ook zo?
is appart OC GF 7 topic voorblup schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:42:
Wat zijn veilige speeds voor deze kaart?
Core 700MHz
Mem 800MHz?
maar mijn kaart draait 710/800 idle 34o en stressed 43o dus er zit nog wel wat potentieel in lijkt me
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Verwijderd
Nou, ik heb alles geprobeerd. De settings in de Bios heb ik omgezet en ook alle connectors gecontroleerd. De waarschuwing blijft echter komen. Ik zit nu serieus na te denken om de kaart in te ruilen. Dat kan nog tot vrijdag. Het laatste wat ik kan proberen is de kaart los te koppelen en de drivers voor de onboard kaart weer te installeren en vervolgens weer de GTO te installeren. Of heb jij nog misschien andere suggesties?Gurneyhck schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:31:
[...]
Ja dat kan het heel goed zijn, maar ik neem aan dat je wel je monitor hebt aangesloten op je nieuwe videokaart? Toch niet op je Onboard ati chip? Anders moet je die stekker ook nog even versteken. In het bios moet je in ieder geval even naar dit zoeken: "Init Display First", deze moet je op "PCI-E" zetten. En "Internal Video Mode" moet je op "Disabled" zetten. Succes en laat even weten of het gelukt is.
Mem: 1629 Mhz
Dat is wat ik eruit krijg, zit nog een veilige range van 20Mhz tussen, daarna kreeg ik artifacts...
ow... 686 MhzVerwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:09:
Core: 713 Mhz
Mem: 1629 Mhz
Dat is wat ik eruit krijg, zit nog een veilige range van 20Mhz tussen, daarna kreeg ik artifacts...
Nou, dat weten ze in dat topic ook wel hoor..Reconhell schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:18:
Ja maar ik dacht hier weten ze specifiek over welke kaart ik het heb.
Maar dat moet zeker lukken. Heb al tweakers gezien die 'm met een 350 Watt voeding draaien.
400 watt wordt aanbevolen. Dus jouw voeding voldoet prima.
WOW,die temps zijn laag... je zit 20 graden onder mijn stress temp (als ik 725-1680 draai 65 graden).... Dit is met standaard koeling? wat voor een case heb je dan? (casefans e.d.) Ik 2x 92 voorin, 1x 80 zijpaneel, 1x120 outake en voeding outtake...spyros schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:48:
[...]
is appart OC GF 7 topic voor
maar mijn kaart draait 710/800 idle 34o en stressed 43o dus er zit nog wel wat potentieel in lijkt me
gewoon anulleren en bij dice bestelen die hebben er nog 15.
ps. ik heb ook dice daarover gebelt.
En als ze niks meer hebben waarom halen ze hem niet weg?
Ik zal ff op dice kijke, ik ken die siteniet.
CM StackerKilled-1 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:00:
[...]
WOW,die temps zijn laag... je zit 20 graden onder mijn stress temp (als ik 725-1680 draai 65 graden).... Dit is met standaard koeling? wat voor een case heb je dan? (casefans e.d.) Ik 2x 92 voorin, 1x 80 zijpaneel, 1x120 outake en voeding outtake...
standaard koeling GTO
120 Intake bij 4-3 module
120 out
en een 120 fan in mn OCZ 520 modstream die zorgt ook voor outtake.
dacht dat die temps normaal waren joh
edit :
ohja en een 80*80 fannetje intake aan de zijkant
[ Voor 5% gewijzigd door FDMK op 25-10-2006 12:18 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Hmm vreemd....martijn00 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:13:
ze waren er nog niet aan toegekomen om de kaart weg te halen ofzo (smoesje?)
Naja ik heb zn een e-mail gestuurd met die informatie die je me gaf of als het waar is ze mijn order kunnen annuleren, dan bestel ik wel bij dice...
[ Voor 4% gewijzigd door Reconhell op 25-10-2006 12:23 ]
Hmm... wanneer geeft hij precies die melding over te weinig stroom? Nog voordat hij je besturingssysteem gaat opstarten?Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:08:
[...]
Nou, ik heb alles geprobeerd. De settings in de Bios heb ik omgezet en ook alle connectors gecontroleerd. De waarschuwing blijft echter komen. Ik zit nu serieus na te denken om de kaart in te ruilen. Dat kan nog tot vrijdag. Het laatste wat ik kan proberen is de kaart los te koppelen en de drivers voor de onboard kaart weer te installeren en vervolgens weer de GTO te installeren. Of heb jij nog misschien andere suggesties?
Zo ja, dan kun je misschien je bios flashen naar een nieuwe versie, lost altijd vrij veel problemen op. En hoe is de performance ondanks deze melding? Wat haal je in bijvoorbeeld 3dmark2005? Als die score namelijk gewoon goed is, dan is er voor de rest niet veel aan de hand.
Zodra ik hem iets hoger zetten trok mijn beeld gelijk vaag krom, wellicht door mijn resolutie.. 1600x1200 @75Hz, iemand hier ook problemen mee of is dit normaal?spyros schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:48:
[...]
is appart OC GF 7 topic voor
Verwijderd
p.s. Heb je anders een link waar je 3D Benchmark 2005 kan downloaden of moet ik gewoon 3D Mark 2005 van Futuremark hebben?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 13:31 ]
Ik bedoel idd. gewoon 3dmark 2005 van futuremark. Maar laat dat maar zitten. Ik weet wel wat er aan de hand is. Het is toch echt gewoon die extra stroomkabel die vanaf je voeding je videokaart in gaat. Loop die eens na aub. Trek hem uit je videokaart stop hem er weer goed terug in. En kijk ook of hij goed de voeding in loopt. Want volgens mij moet het toch echt dat zijn. Succes, laat maar weten.Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:08:
Als Windows bijna volledig gestart is, komt er een pop-up venster met de melding dat de prestaties van de videokaart verlaagd zijn omdat hij niet genoeg stroom heeft. Als je dan vervolgens op 'probleem oplossen' klikt, vertelt hij hetzelfde en dat misschien een van de twee stroomkabels niet is aangesloten. Ik zal die 3dbenchmark resultaten plaatsen. Ik heb verder niet echt veel spellen uitgeprobeerd. Hij loopt echter wel vast met de Flight Simulator X en dan komt opnieuw dezelfde melding...
p.s. Heb je anders een link waar je 3D Benchmark 2005 kan downloaden of moet ik gewoon 3D Mark 2005 van Futuremark hebben?
Verwijderd
Ok, ik zit nu op mn werk, maar zal het nog een keer controleren. In principe zou de speciale 6-pins voedingstekker voor videokaarten al voldoende moeten zijn toch? Ik heb zowel deze stekker als de 'normale' stekkers geprobeerd...Gurneyhck schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:28:
[...]
Ik bedoel idd. gewoon 3dmark 2005 van futuremark. Maar laat dat maar zitten. Ik weet wel wat er aan de hand is. Het is toch echt gewoon die extra stroomkabel die vanaf je voeding je videokaart in gaat. Loop die eens na aub. Trek hem uit je videokaart stop hem er weer goed terug in. En kijk ook of hij goed de voeding in loopt. Want volgens mij moet het toch echt dat zijn. Succes, laat maar weten.
p.s. Nogmaals bedankt voor je hulp!
Succes en dan lees ik het vanavond wel of het is gelukt.
Btw. als dit nog niet help zal ik toch echt ff je bios flashen, kan zijn dat hij door je bios toch niet voldoende stroom krijgt.
Beetje beter kijken aub:Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:36:
400 watt voeding van een A Merk, is dus genoeg voor deze grafische kaart volgens jullie?
bosaap22 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:13:
[...]
Nou, dat weten ze in dat topic ook wel hoor..
Maar dat moet zeker lukken. Heb al tweakers gezien die 'm met een 350 Watt voeding draaien.
400 watt wordt aanbevolen. Dus jouw voeding voldoet prima.
Curse you!
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Verwijderd
'Rey Nemaattori schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:53:
Dit zijn van die topics die me laten wensen dat ik een maandje had gew8
Curse you!
Ach... geldt dit niet vaker dan? Veelal na 1-2 maanden is er veel mooi nieuws en prijzen zijn gedaalt. Maw: ik kijk zelf dus nooit meer achterom na een aankoop.
Vanaf nu is het dringen voor de allerlaatste die nog ergens tussen wal en schip zijn gevallen. Leveranciers hebben ze in ieder geval niet meer in hun storehouses liggen.
Wie o wie weet de laatste te bemachtigen....
Nou heb ik toevallig een DFI Ultra D liggen en heb ff paar foto's gemaakt voor de mensen die het nog willen weten
http://img145.imageshack.us/my.php?image=dsc01255kh2.jpg
http://img57.imageshack.us/my.php?image=dsc01256tx4.jpg
http://img57.imageshack.us/my.php?image=dsc01257pc5.jpg
Right out the box doet die bij mij 700/1580
Echter had ik binnen 24 uur al voltmods erop geslodeerd
Mijn overklock was dus 800/1640 [artifacts vrij/ATI-tool]
Dit op 1.73 volt op de core met 61 graden stressed
Mijn score's @ 800/1640 :
3D Mark 2005 :13119 Punten
3D Mark 2006 : 7453 Punten
Ik heb er ook een survey over geschreven:
http://tweakers.net/productsurvey/survey/3351
[ Voor 23% gewijzigd door Reg-Edit op 25-10-2006 19:31 ]
Verwijderd
Die zijn waarschijnlijk hetzelfde als die van een 7900GTX...dus zoek daar eens op op google.nlKilled-1 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:55:
Je hebt vast en zeker ook wel foto's van de voltmod op je 7900GTO he
JazekerKilled-1 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:55:
Je hebt vast en zeker ook wel foto's van de voltmod op je 7900GTO he
http://img529.imageshack.us/my.php?image=dsc00886le1.jpg
Kloptpieterveenstra schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:09:
Die zijn waarschijnlijk hetzelfde als die van een 7900GTX...dus zoek daar eens op op google.nl
[ Voor 36% gewijzigd door Reg-Edit op 25-10-2006 21:34 ]
Onzin. Dat kun je zo niet zeggen. Een videokaart is niet het enige wat stroom trekt in je systeem. Het hangt ook van de rest van je systeem af. Dus dat jij misschien voldoende hebt aan 350 watt wil niet zeggen dat iemand anders dat ook heeft.Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:07:
ik heb een 350 watt... en hij doet het prima... dus 400 watt is niet nodig hoor
Als jij bv. maar 1 HD hebt en die andere GoTter wil er 10 inhangen..
RoD zou jij eens kunnen kijken naar m'n samengestelde Duo 2 Core systeem ?
Aangezien jij aardig veel weet van hardware en dergelijke?
KLOPT! !!RoD schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:37:
[...]
Onzin. Dat kun je zo niet zeggen. Een videokaart is niet het enige wat stroom trekt in je systeem. Het hangt ook van de rest van je systeem af. Dus dat jij misschien voldoende hebt aan 350 watt wil niet zeggen dat iemand anders dat ook heeft.
Mijn 500Watter begint te schreeuwen bij volle belasting met deze kaart erin, had ik ervoor nog nooit gehad.
Zoveel trekt dit kreng van mn voeding
Dus zou er niet een 300Watter in durfen te zetten ..
[ Voor 4% gewijzigd door Reg-Edit op 25-10-2006 22:13 ]
hm, wilde pas ergens in december mijn pc bestellen, mét een 7900GTO erin.. dat gaat dus niet lukken zobosaap22 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:32:
En de laatste 7900GTO's zijn bijna verkocht!
Vanaf nu is het dringen voor de allerlaatste die nog ergens tussen wal en schip zijn gevallen. Leveranciers hebben ze in ieder geval niet meer in hun storehouses liggen.
Wie o wie weet de laatste te bemachtigen....
De stortvloed aan tweedehands 7900GTX-en zal rond die tijd wel beginnen. Maar goed dat is dan voor prijzen waar je nu nieuw een GTO voor haalt denk ik. Heb zelf dan ook liever een nieuwe kaart.draakhoofd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:18:
[...]
hm, wilde pas ergens in december mijn pc bestellen, mét een 7900GTO erin.. dat gaat dus niet lukken zo. Naja, dan maar hopen dat tegen die tijd de 7900GTX'en zijn gezakt in prijs ivm de bijna leverbare GeForce 8800-serie!
leuk gedaan
Wou het al bijna afblazen .. maar uiteindelijk tog maar gedaan
Net weer wezen testen en kom nu uit op 820/1660, heb er AS5 tussen gesmeerd en mijn temp is gedaalt van 61 naar 54 graden ! [dat was ATI-tool stressed @ 820 core met 1.74volt]
Dit is met een DFI setupje. BH-5 mem @ 2-2-2-5 en 3200+ @ 2700Mhz ..
Geheugen krijg ik dan wel een stukje hoger.
Wat haal je in 3Dmark voor score?
Kijk dat AS5 werkt is mooi om te wetenReg-Edit schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:26:
Het is echt miniscul klein hoor, toen ik er aan begon dacht ik WTF !! Nog kleiner:+
Wou het al bijna afblazen .. maar uiteindelijk tog maar gedaan
Net weer wezen testen en kom nu uit op 820/1660, heb er AS5 tussen gesmeerd en mijn temp is gedaalt van 61 naar 54 graden ! [dat was ATI-tool stressed @ 820 core met 1.74volt]
Dit is met een DFI setupje. BH-5 mem @ 2-2-2-5 en 3200+ @ 2700Mhz ..
Hij heeft zijn kaart gevoltmod... daarom haalt ie zulke hoge waardesRoD schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:32:
Omg, dat je die core zo hoog krijgtBij mij wil ie gewoon niet hoger dan 710mhz. De temperatuur blijft danwel constant, maar ik krijg wel artifacts. Zit nogal een verschil in.
Geheugen krijg ik dan wel een stukje hoger.
Wat haal je in 3Dmark voor score?
[ Voor 26% gewijzigd door TFDev op 25-10-2006 23:48 ]
Dat met mn conroe @ 3400Mhz maar dit kun je allemaal terug zien in mijn vorige post
Ik heb niks aan het mem pasta geval gedaan, gewoon de zelfde erop gelaten.
Ik moet nog uitgebreid testen enzo met hoge overklock, maar zoals ik al eerder zei [lees dan ook is die topic door !
Heb die kaart maar 2 dagen kunnen testen met mn setup.
In mijn vorige post kun je ook mijn voltmodz zien
Screen van 2006 @ 800/1640:
http://img233.imageshack....conroee66004mb7900ex4.jpg
Screen van 2005 @ 800/1640:
http://img233.imageshack....conroee66004mb7900ix0.jpg
[ Voor 16% gewijzigd door Reg-Edit op 26-10-2006 00:39 ]
Arme, arme conroeReg-Edit schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:25:
Mijn score's @ 800/1640 :
Dat met mn conroe @ 3400Mhz maar dit kun je allemaal terug zien in mijn vorige post
Ik heb niks aan het mem pasta geval gedaan, gewoon de zelfde erop gelaten.
Ik moet nog uitgebreid testen enzo met hoge overklock, maar zoals ik al eerder zei [lees dan ook is die topic door !![]()
] is mijn conroe setup tijdelijk overleden ..
Heb die kaart maar 2 dagen kunnen testen met mn setup.
In mijn vorige post kun je ook mijn voltmodz zien
Screen van 2006 @ 800/1640:
http://img233.imageshack....conroee66004mb7900ex4.jpg
Screen van 2005 @ 800/1640:
http://img233.imageshack....conroee66004mb7900ix0.jpg
Had met mn domme kop de vmod op het mobo verkeerd geslodeerd
[ Voor 3% gewijzigd door Reg-Edit op 26-10-2006 09:29 ]
Met vriendelijke groet, Pieter RozemaSales Department Salland Automatisering
Hallo,Ik heb gehoord van iemand die deze kaart ook bij jullie wou bestellen dat jullie deze kaart niet in voorraad hebben en ook niet bij de leveranciers. (dus product totaal onleverbaar)28303 MSI VGA GeForce NX7900GTO 512 MBNou zou ik graag willen weten of dit het geval is, want dan wil ik graag de order annuleren natuurlijk.
Mvg Christian van Offeren
Hmm hij is dus mischien wel leverbaar, heb hem wel bij Dice besteld, dus we zijn wel wie eerder is, en die ander annuleer ik dan. (t bewijst wel dat ik maar net op tijd ben, wou eigenlijk eerst nog een maandje wachten)
Dit topic is gesloten.
![]()
Wil je posten:
Hij is nog beschikbaar bij Shop X, hij is nog zo duur [prijs], YAY Ik heb besteld!, YAY! Ik heb hem binnen en hij is goed, en dergelijke.
Doe dan maar niet ;)