Toon posts:

MSI 7900GTO

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.570 views sinds 30-01-2008

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-01 09:23
Volgens Azerty is mijn GTO gereserveerd. Nu nog wachten tot de rest van mijn nieuwe systeem binnen is en dan kunnen we weer aan de slag! _/-\o_

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dice moet er nu (donderdag 11 uur) nog 2 hebben want ik heb nummer 3 besteld... :P Haast u!

Verwijderd

ik heb de laatste van alternate weten te bemachtigen :-)

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:37
Dice heeft er idd nog 2. ... ik zou zeggen, haast u idd!!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11-2025

Tachyon

pop the glock

Ik heb zojuist ook nog net zo'n geweldige GTO op de kop kunnen tikken. Zo'n ding is echt te mooi om waar te zijn :) Ik wilde eerst een 7900GS bestellen, maar voor een paar tientjes meer heb ik nu:

1. 512MB ipv 256MB
2. 650MHz core ipv 450MHz
3. Betere en stillere koeling
4. 24 Pixel Pipelines ipv 20
5. 8 Vertex Shaders ipv 7

Met andere woorden, veel en veel meer bang for my buck! :)

offtopic:
Reconhell, misschien moet je even de naam van die medewerker van Salland weghalen; ik zou het ook niet leuk vinden als mijn naam op allerlei forums zou staan ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 13:02
informatiq hebben ze nog!

kost wel 249 euro.. this dat het bij mij in de buurt is :)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Verwijderd

Gurneyhck schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:37:
Ja dat moet voldoende zijn ja. Loop die kabel dus gewoon ff langs, naar de voeding toe. Kan zijn dat hij daar ook met een stekker wordt aangesloten. En haal je kaart er meteen ook even uit en stop hem er dan terug in, misschien toch niet helemaal een goed contact o.i.d.
Succes en dan lees ik het vanavond wel of het is gelukt.
Btw. als dit nog niet help zal ik toch echt ff je bios flashen, kan zijn dat hij door je bios toch niet voldoende stroom krijgt.
Nou, ik durf niet mijn Bios te flashen, maar ik heb de kaart vanochtend langs een computerzaak gebracht en hem daar op een nieuw systeem aangesloten. Op die computer verscheen hetzelfde bericht terwijl er een 7900 GTX in zat die het perfect deed. Ik probeer nu de kaart in te ruilen voor een ander. In de zaak waar ik hem gekocht heb was het wel het laatste exemplaar, dus het gaat wel lastig worden...

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02 13:59
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:55:
[...]

Nou, ik durf niet mijn Bios te flashen, maar ik heb de kaart vanochtend langs een computerzaak gebracht en hem daar op een nieuw systeem aangesloten. Op die computer verscheen hetzelfde bericht terwijl er een 7900 GTX in zat die het perfect deed. Ik probeer nu de kaart in te ruilen voor een ander. In de zaak waar ik hem gekocht heb was het wel het laatste exemplaar, dus het gaat wel lastig worden...
Hmm.. das klote voor je. En anders gewoon geld terug vragen en ergens anders bestellen. Hoorde dat digitique er nog een paar heeft en ook Dice heeft er nog twee (zie boven). Succes ermee!

Verwijderd

Gurneyhck schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:10:
[...]

Hmm.. das klote voor je. En anders gewoon geld terug vragen en ergens anders bestellen. Hoorde dat digitique er nog een paar heeft en ook Dice heeft er nog twee (zie boven). Succes ermee!
Ik heb hem bij Dice gekocht en de verkoper vertelde me dat het de laatste was. Nou ja, ik ga er wel naar toe.

p.s. Op de doos van de Coolermaster 430W voeding staat dat de 12 Volt aansluiting 15 Ampère is terwijl de kaart een 12 Volt aansluiting van 18 Ampère nodig heeft. De 7900 GTX loopt echter prima op de Coolermaster en die verbruikt toch iets meer stroom?

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb de mijne ook bij digitique vandaan, er staat op de site dat er nog 1 (of meer) in voorraad zijn

http://www.digitique.nl/m...2d512e-512-mb-p-3076.html

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 11:32
word hij geleverd met een molex>pci-e power connector?

Joejoe!

• TFDev
DonMetal schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:11:
Jeps

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 08:01
DonMetal schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:11:
Jij vraagt....ik antwoord...

msi 7900 gto
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d5aee3b5b273c42b09add332f6a91c3e/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e37beded78a7b9cd5b7dbed65d20d5ae/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a81a49449fa3d0c3881d5aab506866ff/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6163bdbe4769d64da1309402dc62f7a4/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/24acf98520815c2676364a50c958dfdd/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b5a90b8964afefc0c62c8cca87d8ad10/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2c970fbe7d0da053ef434e64b96f3d68/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3e603811fd9eb57ebc867e3305249804/thumb.jpg
Originele foto's kan je hier bekijken

Heb hem dus ook binnen. :D Nu alleen nog even een paar weken wachten op de rest van mijn nieuwe PC (moet nog besteld worden). ;(

Verwijderd

Wat zijn dat voor kabels (foto midden) ?

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 13:35
Ik heb er ook maar 1 nog snel besteld bij azerty, ik was nog niet van plan om een direct een nieuw systeem aan te schaffen, zat wel in de planning maar wou eigenlijk wachten tot einde van het jaar, ook door de geheugen prijzen :(

maargoed toch maar de eerste stap gezet, zonde om zoiets mooi's te laten lopen voor de prijs :D

heb deze kaart trouwens besteld bij azerty vandaag!

[ Voor 7% gewijzigd door sjorremans op 26-10-2006 15:20 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Graham
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:24:
Wat zijn dat voor kabels (foto midden) ?
Van links naar rechts (denk ik)

-s-video
-s-video naar heel veel andere zooi
-2x dvi > vga
-molex > pci-e power connector

Ben nu op m'n werk dus kan het niet met zekerheid zeggen. Misschien dat iemand anders die een GTO heeft het wat specifieker kan omschrijven ;)

Verwijderd

Graham schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:19:
[...]
Van links naar rechts (denk ik)

-s-video
-s-video naar heel veel andere zooi
-2x dvi > vga
-molex > pci-e power connector

Ben nu op m'n werk dus kan het niet met zekerheid zeggen. Misschien dat iemand anders die een GTO heeft het wat specifieker kan omschrijven ;)
Klopt helemaal!

Verwijderd

ik heb een paar dagen terug ook eentje besteld bij salland.. levertijd is vandaag van "1 tot 5 dagen" naar "langer dan 10 dagen" :(

hopelijk zijn ze ooit nog leverbaar :|

Verwijderd

Ik denk het niet.

Verwijderd

Als je hem besteld heb toen ze hem nog op voorraad hadden is er toch niks aan de hand?

• Graham
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:32:
ik heb een paar dagen terug ook eentje besteld bij salland.. levertijd is vandaag van "1 tot 5 dagen" naar "langer dan 10 dagen" :(

hopelijk zijn ze ooit nog leverbaar :|
Je moet sowieso niet ergens bestellen waar hij niet op voorraad is. Grote kans namelijk dat ze hem nooit meer binnen krijgen en de boot aan je voorbij gaat ;)

Ik zou hem cancellen en ergens bestellen waar hij gewoon op voorraad is.

Verwijderd

Tead schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:32:
Weet iemand of deze kaart (7900GTO) goed past op een DFI Lanparty UT nF4 bord.

Ik zit vooral te knijpen op de 2 bovenste SATA poorten. Deze worden gebruikt en aangezien ik alle poorten in gebruik heb kan ik ze ook niet verplaatsen.

edit:
Bedenk me net dat ik natuurlijk 2 PCI-e 16x poorten heb. Dus passen gaat ie zoiezo.

Maar toch zou ik graag een antwoord willen hebben, koeling is toch beter als ie nog wat ruimte heeft onder de kaart natuurlijk. :)
Past gewoon...zit hier in een DFI LP Ultra-D. Ik gebruik allebei de bovenste sata poorten.

Verwijderd

Ja dikke kut zooi, ik heb hem dinsdag ook besteld bij Salland toen die nog op voorraad was, gelijk ook meteen het geld overgemaakt, ik hoop nu maar dat ze hem nog op voorraad hebben, anders ben ik mooi de zak.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:09:
Als je hem besteld heb toen ze hem nog op voorraad hadden is er toch niks aan de hand?
Als ze hem nu ineens niet meer op voorraad hebben, dan lijkt het me toch dat je er te laat bij bent geweest, anders had je je kaart al gekregen. Kan inderdaad wel eens zijn dat ze ineens niet meer leverbaar zijn en ze een aantal orders moeten cancellen. Zou jammer zijn, het is een geweldig kaartje.

• sjorremans
26-10-2006 02:38:43 wacht op verzamelen

Dit staat er nog bij mijn status, vanmiddag besteld maar tevens wel gereserverd bij overzicht, dit bij azerty, ik ben benieuwd :D

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:09:
toen ik hem bestelde stond de levertijd op "1 tot 5 dagen" en met mijn stomme kop ook meteen het geld overgemaakt.. (dat storten ze toch gewoon trug?)

• Graham
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:36:
[...]

toen ik hem bestelde stond de levertijd op "1 tot 5 dagen" en met mijn stomme kop ook meteen het geld overgemaakt.. (dat storten ze toch gewoon trug?)
Vast wel (zie de voorwaarde even van salland). Gewoon mailen met de vraag of ze zeker zijn dat de gto nog binnenkomt. Meldt erbij dat hij in beperkte oplage beschikbaar is. Als ze geen zekerheid kunnen bieden kan je aangeven dat je de order wilt cancellen.

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 10:27

bosaap22

Doing things I'm good at.

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:36:
[...]

Dat geld ben je kwijt! :+

Hehe...

offtopic:
grapje ;)

Maaar ga ermaar vanuit dat ze 'm je niet meer kunnen leveren... Voor zover ik weet was (zoals sommige al meldde) alleen Dice met 3 stuks nog in de race. Wellicht ergens anders nog een verdwaalde GTO, maar voor de rest is het gewoon pech hebben... :'(

[ Voor 26% gewijzigd door bosaap22 op 26-10-2006 17:43 ]

Verwijderd

Gurneyhck schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:28:
[...]

Ik bedoel idd. gewoon 3dmark 2005 van futuremark. Maar laat dat maar zitten. Ik weet wel wat er aan de hand is. Het is toch echt gewoon die extra stroomkabel die vanaf je voeding je videokaart in gaat. Loop die eens na aub. Trek hem uit je videokaart stop hem er weer goed terug in. En kijk ook of hij goed de voeding in loopt. Want volgens mij moet het toch echt dat zijn. Succes, laat maar weten.
He Gurneyhck, het probleem is opgelost en nogmaals bedankt voor je hulp. Ik ben langs geweest bij Dice in Lelystad en hij heeft de kaart meteen aangesloten op een pc met een 600W voeding en toen kwam dezelfde pop-up. Gelukkig had hij nog een GTO liggen en die deed het zonder problemen. Die heb ik ook nu geïnstalleerd en hij doet het bij mij ook!. Ik had dus de eerste defecte GTO van Nederland volgens de serviceafdeling van MSI.

Dice krijgt nog meer GTO's geleverd en ik ben in ieder geval zeer te spreken over de geleverde service. Degene die nog een GTO wil bestellen/afhalen kan ik echt aanraden om dat bij Dice in Lelystad te doen!

• TFDev
bosaap22 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:42:

Maaar ga ermaar vanuit dat ze 'm je niet meer kunnen leveren... Voor zover ik weet was (zoals sommige al meldde) alleen Dice met 3 stuks nog in de race. Wellicht ergens anders nog een verdwaalde GTO, maar voor de rest is het gewoon pech hebben... :'(
Voor de 2e keer dan maar, digitique heeft hem nog op voorraad:

http://www.digitique.nl/m...2d512e-512-mb-p-3076.html

Heb hem hier zelf vandaan. Mocht je het zeker willen weten of die nog leverbaar is, dan moet je gewoon even mailen (gegevens staan op de site) bij mij werd om 10 uur 's avonds nog binnen 5 min gereageerd _/-\o_

• Ultraman
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Deze thread gaat inmiddels nergens meer over. Als we het alleen nog maar over prijzen/shops/besteld! gaan hebben dan weten we allen hoe laat het is ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Was het niet zo dat ook evga met zo'n opgefokte "GTO" kwam?

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 11:32
cybersteef schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:31:
Deze thread gaat inmiddels nergens meer over. Als we het alleen nog maar over prijzen/shops/besteld! gaan hebben dan weten we allen hoe laat het is ;)
Verander topic naam dan even in: "Het grote MSI 7900GTO topic", zet er een goeie startpost neer en klaar is je GTO topic.

Joejoe!

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-01 22:00
Heb gister (25 oktober) nog een 7900GTO besteld, zal inmiddels wel thuis op de mat liggen volgens track&trace.

De kaart gaat in combinatie draaien met :

Asus P5B
Core 2 duo E6400
2 gig G.E.I.L. geheugen cas 4.

Iemand de kaart al op het moederbord draaiende?.
Moet helaas nog tot zaterdag wachten voordat ik het kan installeren (werk)
Graag een reactie!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
eldeegee schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:36:
Heb gister (25 oktober) nog een 7900GTO besteld, zal inmiddels wel thuis op de mat liggen volgens track&trace.

Asus P5B
Core 2 duo E6400

Iemand de kaart al op de moederbord draaiende?.
Graag een reactie!
Ik, met een E6600.. Geen problemen niks ondervonden. :)

• Ultraman
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DonMetal schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:36:
[...]
Verander topic naam dan even in: "Het grote MSI 7900GTO topic", zet er een goeie startpost neer en klaar is je GTO topic.
Als je de tijd hebt om dat te doen, ga vooral je gang. Maak iets moois en mail het naar me, dan kunnen we kijken of we dit topic om kunnen vormen als je dat wenst.
Mijn post was voornamelijk bedoelt om dat soort reacties een halt toe te roepen, zoals je begrijpt ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• FDMK
  • Laatst online: 21:41
beetje zoals de 6800LE topics OC results

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Zou een X1950 Pro een goed alternatief zijn voor de 7900GT, of is het prestatie verschil te groot?

• eldeegee
Volgens tomshardware waren die X1950 kaartjes (de 512 mb versie dan) nog net wat sneller als de 7900GTO. Maarja dan is het maar net wat je er voor uit wilt geven. Als ik het overal zo bekijk is die ati kaart nog vrij prijzig. Ik heb het allemaal een tijdje in de gaten gehouden en vind de 7900GTO op dit moment gewoon het aantrekkelijkst qua prijs/kwaliteit verhouding.

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:25

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

eldeegee schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:36:

Asus P5B
Core 2 duo E6400

Iemand de kaart al op het moederbord draaiende?.
Graag een reactie!
Met uitzondering van het moederbord (heb een deluxe) heb ik exact dezelfde config. Draait als een zonnetje hier (met een 350 Watt voeding btw) :)

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Modbreak:Zie waarschuwing

[ Voor 95% gewijzigd door Ultraman op 26-10-2006 23:21 ]

• eldeegee
Kan iemand wat meer vertellen over het overclocken van deze kaart,. dan denk ik aan :
- Wat voor tool gebruiken jullie
- Wat is het temperatuur verschil
- Welk moederbord gebruik je hierbij
- Tot hoever krijg je hem?

Wat is me ook afvraag als ik dit zo lees, zijn er nu verschillende types op de markt ofzo?
Ik lees bij sommige dat hij niet over de 700mhz wilt, en andere die clocken hem nog veel verder op.
En hoe komt het dat hij bij de 1 al bij 680 mhz artifacts geeft en bij andere bij 740 nog niet (bij wijze van).

• FDMK
eldeegee schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:15:
Kan iemand wat meer vertellen over het overclocken van deze kaart,. dan denk ik aan :
- Wat voor tool gebruiken jullie
- Wat is het temperatuur verschil
- Welk moederbord gebruik je hierbij
- Tot hoever krijg je hem?

Wat is me ook afvraag als ik dit zo lees, zijn er nu verschillende types op de markt ofzo?
Ik lees bij sommige dat hij niet over de 700mhz wilt, en andere die clocken hem nog veel verder op.
En hoe komt het dat hij bij de 1 al bij 680 mhz artifacts geeft en bij andere bij 740 nog niet (bij wijze van).
dan moet je naar het OC Geforce 7 serie topic...daar staat alles

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:30
Waarom heeft iedereen het over Salland en Dice? Wil je zeker zijn dat jij zo'n kaart krijgt op dit moment van schrijven dan moet je hem bij Azerty bestellen... zijn er nog zat op voorraad. Oke hij is daar 13 euro duurder, maar je bent wel zeker van dat je een kaart krijgt...

Volgende week krijg ik hem ook binnen (meteen met nieuw mobo + processor + koeler + voeding + 7900GTO + X-FI).

Verwijderd

Weet iemand een koelblok voor dit kaartje ? (waterkoeling)

Alvast bedankt

• eldeegee

[ Voor 85% gewijzigd door Ultraman op 26-10-2006 23:22 ]

• ApOE
  • Laatst online: 03-11-2025
Zojouist 3Dmark05 (Free version) gedraaid. 10350 punjtes gehaald.
Mijn systeem: E6600, P965Neo, 2GB, 7900GTO :+ , WD250GB
Op stock speeds, ik durf hem niet harder te laten lopen :X

Verwijderd

eerst ff wachten op reactie van salland, hebben die hem niet.. dan first thing tomorrow: bestellen bij azerty!
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:42:
Weet iemand een koelblok voor dit kaartje ? (waterkoeling)

Alvast bedankt
ik denk gewoon dezelfde als de 7900GTX gezien de stock koeler hetzelfde is..
Je zit op het randje...

[ Voor 59% gewijzigd door Ultraman op 26-10-2006 23:22 ]

• eldeegee
@ apoe, had toch gehoopt dat ik met mn E6400 over de 10.000 zou gaan maar dat gaat hem niet worden zie ik wel. Of ik moet hem zwaar over gaan clocken..

Verwijderd

Modbreak:Zie waarschuwing, je negeert hem _tweemaal_ !

[ Voor 130% gewijzigd door Ultraman op 26-10-2006 23:25 ]

Verwijderd

Modbreak:Maak aub gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif als je binnen 24u iets extra's te melden hebt en je bent zelf de laatste die gepost heeft.

[ Voor 80% gewijzigd door Ultraman op 26-10-2006 23:26 ]

Verwijderd

eldeegee schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:29:
@ apoe, had toch gehoopt dat ik met mn E6400 over de 10.000 zou gaan maar dat gaat hem niet worden zie ik wel. Of ik moet hem zwaar over gaan clocken..
Sinds 2 oktober heb ik een soortgelijk syysteem als jou binnen:
E6400
DDR2 800mhz 4-4-4-12
7900GTO
Gigabyte DS3

Stock haal ik 10027, dus die 10.000 moet er wel inzitten ;)

E6400@3,2Ghz en GTO @ 707 / 1650 = 12234marks

Alles op stock cooling en stock voltages, heb nog niet de grenzen afgezocht. Op e-penis en benchmarks na zie ik ook niet het nut ervan in om deze op te zoeken, alle games draaien gewoon al perfect met deze of zelfs stock settings (1280x1024 en 2xAA max eyecandy).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:24:
eerst ff wachten op reactie van salland, hebben die hem niet.. dan first thing tomorrow: bestellen bij azerty!

[...]

ik denk gewoon dezelfde als de 7900GTX gezien de stock koeler hetzelfde is..
Heb je toevallig een site waar koelblokken op te koop staan heb al een tijdje zitten googlen maar vind hem niet.

• sjorremans
blijkbaar heb ik er dus 1 kunne bemachtigen bij azerty, dit is mijn bestelstatus

verzonden - wacht op betaling

heb onder rembours gedaan ivm de beschikbaarheid van de kaartjes, 260 euro kwam ik uit maar heb t er voor over :D

• D1ON
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05-2024

D1ON

4x4Fotos.nl

Ctrl+V O+

[ Voor 90% gewijzigd door Ultraman op 26-10-2006 23:27 ]

waar het ijs gesmolten is is geen ijs meer !

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Mensen zijn echt blind, zie die duidelijke waarschuwing niet als je een reply geeft :? :?

Ik vind het heel erg tof dat je het opmerkt, maar laat het de volgende keer ons even weten door gebruik te maken van de Topic Report Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif functie linksboven in de hoek. Dat zien wij wat sneller dan dat we 1 voor 1 threads doorploegen. Bovendien is deze reactie ook nutteloos in dit topic nu, wat zonde is.

[ Voor 69% gewijzigd door Ultraman op 26-10-2006 23:31 ]

www.jaxxx.nl

• TFDev
Reg-Edit schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:09:
Mensen zijn echt blind, zie die duidelijke waarschuwing niet als je een reply geeft :? :?
ja idd :/

[ontopic]

Mij kaartje wordt nu gevoltmod door een kameraad van mij :D moet alleen wel wachten tot morgen met testen... We hebben nog geen weerstandjes. Maar daar komt morgen verandering in. Eerst oc'en en dan kijken of AS5 nog uit gaat maken.

• RoD
  • Niet online

RoD

Zijn er nou al mensen die een biosflash naar een GTX hebben overwogen? Wellicht dat er zo nog meer uit het kaartje te persen valt.

Verwijderd

Heb nu een 7900GTO in combinatie met 2,56gb ddr2, p4 3.2ht en een msi 915P neo 2 platina
ik heb de kaart zonder mods op 750/1720 weten te zetten, als ik hem hoger wil zetten keurt de driver het niet goed....

3d mark 2006 : 4700
3d mark 2005 : 7300

mijn vraag is dus, nekt mij cpu hier het een en het ander??
zoja, zal ik veel verschil merken als er een core 2 duo e6600 inkomt?

ik zit nu dus sterk te overwegen, een asus p5n32sli se deluxe te kopen incombinatie met een e6600 en dan nog maar ff gauw een 7900gto te pakken te krijgen zover dat mogelijk is?
wat denken jullie?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 22:30 ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:43

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:29:

Met een E6600 mag/kan je een enorme performance boost verwachten. In games zowel als 3DMark. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

hoe groot zal die performance boost ongeveer zijn?
ik bedoel ik zie scores om men oren vliegen van wel 10.000+ marks....
dit zal dus ook een flinke winst in fps zijn?

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of ik op die molex > pci-e power connector 1 of 2 stroomstekkers moet bevestigen. Ik heb er nu 1 opzitten en hij draait goed. Vraag me dan alleen af waarom er nog een tweede aansluiting opzit.

Verwijderd

2 volgens mij, heeft dat niet te maken met het vermogen wat de videokaart verbruikt??

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:29:
Heb nu een 7900GTO in combinatie met 2,56gb ddr2, p4 3.2ht en een msi 915P neo 2 platina
ik heb de kaart zonder mods op 750/1720 weten te zetten, als ik hem hoger wil zetten keurt de driver het niet goed....

3d mark 2006 : 4700
3d mark 2005 : 7300

ik zit nu dus sterk te overwegen, een asus p5n32sli se deluxe te kopen incombinatie met een e6600 en dan nog maar ff gauw een 7900gto te pakken te krijgen zover dat mogelijk is?
wat denken jullie?
Zoals je had kunnen zien bij mensen die hier en in andere topics hun score gepost hebben, valt jou score nogal laag uit. Je gaat het wel merken ja, als je er een E6600 in kwakt. Die overklok is zo dus ook behoorlijk nutteloos.
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:39:
Kan iemand mij vertellen of ik op die molex > pci-e power connector 1 of 2 stroomstekkers moet bevestigen. Ik heb er nu 1 opzitten en hij draait goed. Vraag me dan alleen af waarom er nog een tweede aansluiting opzit.
Er is maar één aansluiting hoor... Waar zie jij die 2e zitten?
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:47:
2 volgens mij, heeft dat niet te maken met het vermogen wat de videokaart verbruikt??
Fout dus. En dat heeft inderdaad te maken met wat de videokaart verbruikt. Hij verbruikt dus dermate veel stroom dat alleen het PCI-E slot dit niet kan leveren. Dmv die 6 pins aansluiting kan hij toch de benodigde power krijgen. Dit heb je trouwens op alle nieuwe kaarten zitten tegenwoordig.

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:55:

Fout dus. En dat heeft inderdaad te maken met wat de videokaart verbruikt. Hij verbruikt dus dermate veel stroom dat alleen het PCI-E slot dit niet kan leveren. Dmv die 6 pins aansluiting kan hij toch de benodigde power krijgen. Dit heb je trouwens op alle nieuwe kaarten zitten tegenwoordig.
Ik heb die 6 pins aansluiting op de gto aangesloten. Aan het uiteinde van die 6 pinsaansluiting zitten twee stekkers, moet ik die nu allebei aansluiten of is dit niet nodig?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:23:
[...]

Ik heb die 6 pins aansluiting op de gto aangesloten. Aan het uiteinde van die 6 pinsaansluiting zitten twee stekkers, moet ik die nu allebei aansluiten of is dit niet nodig?
Je hebt het 6pins naar 2* molex kabeltje aangesloten? Dat is gewoon een converter. Als je een 6pins kabel op je voeding hebt, kun je die rechtstreeks aansluiten. Als je die niet hebt, zul je 2 molex moeten aansluiten op die converter. In dat geval dus wel 2 aansluitingen, maar de kaart zelf heeft dus maar 1 aansluiting.

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Nee dat viel mij ook al op. als je goed kijkt zie je dat er in totaal 6 draden naar de 6 stekker heen gaan.
Op de bcp van de GTO heb je ook 6 appartje soldeer punten.
Maar .. er gaan maar 3 draden naar 1 molex, de andere 3 gaan via die andere molex.
Alsof het bedoelt is voor 12v1 en 12v2 lijn .. Was er zelf ook erg over aan het na denken maar jah ..
Ik zal het wel ff nameten of de rest ook contact maakt met die 3 loss zittende draden

Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen :+ vast niet .. maar kijk maar goed naar die stekker/molex/en je kaart zelf, ms dat je me dan begrijpt ;)

//Reg
Net ff na gemeten op de los hangende draden .. en er staat stroom op.
Betekend dus dat het niet uit zal maken of je ze bijde hebt aan gesloten of niet ??
Tog een erg raar verhaal.. als ze er nou een vrouwtjes molex van hadden gemaakt ..
Jah dan had je er nog wat aan lijkt me :? Voor andere hardware oid.
//Edit

[ Voor 25% gewijzigd door Reg-Edit op 27-10-2006 01:31 ]

www.jaxxx.nl

• eldeegee
bedoel jij niet gewoon zo'n splitsing zegmaar van die molex stekkertjes zoals eerder aangegeven..
Want ik snap totaal niet wat je bedoelt..

• Outerspace
  • Laatst online: 02:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

eldeegee schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 02:17:
bedoel jij niet gewoon zo'n splitsing zegmaar van die molex stekkertjes zoals eerder aangegeven..
Een molex stekker (zoals http://img.forumfr.com/pc/molex.jpg) bestaat uit meerdere lijnen. Die kan je dus splitsen :) Wat je moet doen is de voltages van de lijnen even opzoeken (of zelf even meten) en dan kan je ze eventueel splitsen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• eldeegee
ehm maar ik hoef alleen die videokaart aan te sluiten ?
dat is gewoon stekker erin en gas of niet?.

• Outerspace
  • Laatst online: 02:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

eldeegee schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 02:48:
ehm maar ik hoef alleen die videokaart aan te sluiten ?
dat is gewoon stekker erin en gas of niet?.
Normaal wel ja :Y)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-01 16:45
eldeegee schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 02:17:
ik denk dattie bedoeld of hij beide molex stekkers aan zn voeding moet hangen, of dat 1 voldoende is

nb, mijn GTO komt vandaag binnen :D

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Jorn1986 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:36:
Waarom heeft iedereen het over Salland en Dice? Wil je zeker zijn dat jij zo'n kaart krijgt op dit moment van schrijven dan moet je hem bij Azerty bestellen... zijn er nog zat op voorraad. Oke hij is daar 13 euro duurder, maar je bent wel zeker van dat je een kaart krijgt...

Volgende week krijg ik hem ook binnen (meteen met nieuw mobo + processor + koeler + voeding + 7900GTO + X-FI).
Levertijd is langer dan 14 dagen... voorraad mn *** :P
Maar hij is toch ook in buitenland verkrijgbaar, miscchien is dat eventueel een optie.

• devil-strike
  • Laatst online: 28-01 16:42
Sinds gister ook eigenaar van de msi 7900gto en moet zeggen draait echt goed athans beter :D
Haal zonder oc in 3dmark05 8970punten en in 3dmark06 4563punten.

Nu mijn vraag klopt die punten ongeveer (leek mij iets aan de lage kant zal door cpu komen denk ik).
Mijn sys specs
MSI Neo4-f v3
Amd Athlon 64 3200+ (geen oc)
1GB xms512 corsair dualchannel
en dan natuurlijk de msi nx7900gto 512MB

• TFDev
devil-strike schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:58:
Sinds gister ook eigenaar van de msi 7900gto en moet zeggen draait echt goed athans beter :D

Nu mijn vraag klopt die punten ongeveer (leek mij iets aan de lage kant zal door cpu komen denk ik).
Mijn sys specs
MSI Neo4-f v3
Die punten kloppen ong. wel, je grootste bottleneck is atm je proc... Maar die scores kunnen natuurlijk hoger :P

Zoals hierboven al gevraagt, heeft iemand al de GTX bios geprobeert erin te flashen :? ben vooral benieuwt naar het verschil tussen het oc´en met de GTX bios tegenover de GTO bios. Ook omdat er gezegt wordt dat de geheugentimings wat losser zijn bij de GTX (moet je memspeed ook hoger kunnen :9 )

Verwijderd

Modbreak:Eerst met je post op het randje zitten en nu alsnog direct de waarschuwing negeren...
Check je mail

[ Voor 74% gewijzigd door Ultraman op 27-10-2006 10:58 ]

• sjorremans
Modbreak:Zie waarschuwing !!!

[ Voor 85% gewijzigd door Ultraman op 27-10-2006 13:35 ]

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat nou het nut is van die dubbele Molex-naar-PCI-E aansluiting :? En of je ze dus wel of niet allebei moet aansluiten :?

In de 'handleiding' is er niets over te vinden.

Verwijderd

Nou ik ben ook ff aan het testen geweest met mijn nieuwe kaart. Helaas heb ik niet een super overclockbare kaart. 670 op de core is max en 1600 op het geheugen. Maar ja voor zon lage prijs heb ik toch niks te klagen :)

Ps. Elke keer als ik die settings invoer en doe een reboot staat alles weer op standaard snelheden. Ik gebruik atitool. Hoe kan ik dit voorkomen?

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05-2025
Ik denk dat het is om de belasting te kunnen verspreiden over twee uitgangslijnen van je voeding. (12V1 en 12V2 ofzo) Misschien is de stroom teveel voor één molex connector, voor de veiligheid... (teveel stroom door één geleider is ook niet echt leuk).

• FDMK
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:04:
Nou ik ben ook ff aan het testen geweest met mijn nieuwe kaart. Helaas heb ik niet een super overclockbare kaart. 670 op de core is max en 1600 op het geheugen. Maar ja voor zon lage prijs heb ik toch niks te klagen :)

Ps. Elke keer als ik die settings invoer en doe een reboot staat alles weer op standaard snelheden. Ik gebruik atitool. Hoe kan ik dit voorkomen?
bij coolbits wist ik het wel :9 mss moet je een vinkje blabla startup aanvinken...tenminste dat was met coolbits
Ik wist niet dat er ook "slechtere" kaarten tussenzaten die maar 670 op de core clokken die van mij gaat op 710 en waars nog verder maar dat heb ik nog niet getest.

Verwijderd

Kan ik beter Coolbits of RivaTuner gebruiken voor het overclocken van deze kaart?

• FDMK
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:51:
Kan ik beter Coolbits of RivaTuner gebruiken voor het overclocken van deze kaart?
kijk even in het OC Geforce 7 topic

• RoD
  • Niet online

RoD

Tachyon schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:58:
Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat nou het nut is van die dubbele Molex-naar-PCI-E aansluiting :? En of je ze dus wel of niet allebei moet aansluiten :?

In de 'handleiding' is er niets over te vinden.
Als je geen PCI-E aansluiting hebt op je voeding, kun je het converteren naar 2x molex, wat je voeding dus wel heeft. Maw, je hoeft de converter niet te gebruiken, alleen als je voeding geen 6 pins aansluiting heeft.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:04:

Je moet het wel zo instellen dat je de geOC'de settings laad bij het opstarten.

• TFDev
Ik heb ook met rivatuner dat ie de ingestelde kloksnelheden niet opslaat... En ja, ik heb dat aangevinkt staan bij rivatuner dat ie de ingestelde waarde´s moet behouden.... Heel soms staat mijn corespeed wel ge´ocd maar mijn memspeed is altijd terug naar 660....

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

RoD schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:09:
[...]

Maw, je hoeft de converter niet te gebruiken, alleen als je voeding geen 6 pins aansluiting heeft.
Ja, dat snap ik ook nog wel... ;)
Maar waarom dan 2x Molex en niet gewoon 1x :?

Iemand hierboven heeft maar 1 Molex aangesloten en dan werkt het blijkbaar. Maar wat nou als dat achteraf onder belasting toch te weinig blijkt te zijn? Of, wat veel erger is, als je ze allebei aansluit dat je dan je kaartje opblaast?

Maw, ik wil gewoon zeker weten hoe je die Molexen moet aansluiten en er niet achter komen door te experimenteren... ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Tachyon schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:29:
[...]

Ja, dat snap ik ook nog wel... ;)
Maar waarom dan 2x Molex en niet gewoon 1x :?

Iemand hierboven heeft maar 1 Molex aangesloten en dan werkt het blijkbaar. Maar wat nou als dat achteraf onder belasting toch te weinig blijkt te zijn? Of, wat veel erger is, als je ze allebei aansluit dat je dan je kaartje opblaast?

Maw, ik wil gewoon zeker weten hoe je die Molexen moet aansluiten en er niet achter komen door te experimenteren... ;)
Je kaart werkt ook wel als je de 6 pins kabel uberhaubt niet aansluit, alleen zal hij dan melden dat hij te weinig stroom krijgt. Dus, gewoon beide aansluiten, daar zijn ze voor. Al zal een enkele molex ook wel werken. Om zeker genoeg stroom te kunnen krijgen moet je gewoon beide aansluitein.

• rlkz
  • Niet online
Volgens mij had ik de laatste te pakken bij Azerty, want na mijn bestelling stond de voorraad status meteen op 14 dagen :P

Overigens ben ik zéér benieuwd wat deze videokaart gaat presteren in mijn systeem - gebruik nu nog een XFX 6800GS XXX. En aangezien ik sindskort op 1680x1050 game is meer power een must, vandaar dat ik ook gekozen heb voor de 7900GTO.

Ik had daarnaast ook nog een interessant linkje gevonden; Comparatif 7900gto

Zodra hij binnen is (hoop op morgen) zal ik hem meteen even grondig testen :)

I browse with Vivaldi

Verwijderd

[ Voor 87% gewijzigd door Ultraman op 28-10-2006 13:45 ]

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018

[ Voor 88% gewijzigd door Ultraman op 28-10-2006 13:45 ]

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 31-01 17:22

[ Voor 91% gewijzigd door Ultraman op 28-10-2006 13:44 ]

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
devil-strike schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:58:

Mijn sys specs
MSI Neo4-f v3
Je punten kloppen ja, maar je cpu is hier wel een grote bottleneck. Ik heb met mjin 7900gt op 540 core tov jouw 7900gt0 op 650 core zelfs meer punten in 3dmark05. Ik heb 9112 punten. Mijn cpu is dan ook overclocked naar 2.5ghz. (amd 3500+) Kan jij ook doen, dan krijg je een dikke performance boost >:)

• ikbengoofy
  • Laatst online: 16-01 13:02
Ik draai men amd3000+ @ 2.8ghz dalijk.. dus denk dat ik geen bottleneck kwa cpu heb..

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Verwijderd

zelfs ik heb een flinke bottleneck als ik hem oc van 3.2 naar 3.6 (p4)
dat is ziek hoeveel marks scheelt dat? 100...zoiets...
maar scheelt wel dikke 15 graden, die prescott Zal never nooit dikke maten zijn met de Zalman 7000 A cu

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 18:22 ]

• eldeegee
denk idd dat je die kaart het beste benut met die core 2 duo processors. Tenminste als ik dat allemaal zo lees...
Is voor mij ook de reden dat ik een C2D heb besteld.

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik heb de koelpasta van de GPU vervangen door gewone dunne witte koelpasta. Nu is de kaart ongeveer 1 a 2 graden koeler (60C tijdens BF2, geen overclock), niet echt de moeite maar toch bruikbaar.

Btw, er zit een soort medium dikke grijs/zilvere koelpasta op.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• eldeegee
60c stock??..hmm had m "frisser" verwacht :P. tenminste heb berichten gelezen dat hij rond de 40 werd..

• RoD
  • Niet online

RoD

eldeegee schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:03:
60c stock??..hmm had m "frisser" verwacht :P. tenminste heb berichten gelezen dat hij rond de 40 werd..
Als je hem overklokt gaat de temperatuur niet zoveel omhoog. Bij mij is de kaart 60 graden stressed met overklok.

• eldeegee
Ahh ok, en welke snelheden praten we dan over?
Mijn kaart ligt al op de mat thuis :D. Moet nog wachten op me moederbord en proc via pc zaak... (is weer eens traag).
Hoop toch dat ik morgen de boel kan installeren, zal meteen kijken wat voor speeds ik uit de kaart kan halen, en deze hier posten.
Wat zijn trouwens veilige speeds voor deze kaart? ik las iets over 710/800 ? dat je dan nog geen artifacts hebt.

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

eldeegee schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:07:
Ahh ok, en welke snelheden praten we dan over?
Mijn kaart ligt al op de mat thuis :D. Moet nog wachten op me moederbord en proc via pc zaak... (is weer eens traag).
Hoop toch dat ik morgen de boel kan installeren, zal meteen kijken wat voor speeds ik uit de kaart kan halen, en deze hier posten.
Wat zijn trouwens veilige speeds voor deze kaart? ik las iets over 710/800 ? dat je dan nog geen artifacts hebt.
Is voor iedereen anders ... waarom begrijpt niemand dat :+

Ik kan op 820/1660 draaien arti vrij

www.jaxxx.nl

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je posten:
Hij is nog beschikbaar bij Shop X, hij is nog zo duur [prijs], YAY Ik heb besteld!, YAY! Ik heb hem binnen en hij is goed, en dergelijke.
Doe dan maar niet ;)