Killed-1 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:07:
[...]
De 1950XTX is al wel te koop ja, maar de 1950XT nog niet. En deze gaat rond de 250 euro kosten en zal ongeveer net als de 7900GTO presteren (bij azerty staat ie in pre-order voor 260) En de 7900GTO is bij azerty ook nog gewoon op voorraad (volgens de site

)
Ah, ik dacht inderdaad aan de XTX. Die had ik liever gehad voor € 250

Al die verschillende benamingen, een mens zou er gek van worden. Toen ik de eerste keer hoorde over een 7900GTO dacht ik ook al wtf??

Maar goed, eerst benchmarks van die 1950XT en dan zien we wel. Dat die 7900GTO terug in voorraad is bij azerty is hoogst eigenaardig? Ik heb van hen een mailtje gekregen waarin stond dat deze niet meer te krijgen was maar ik heb toen hun site niet meer bekeken.
Ik ben totaal niet van plan een SLI bordje te kopen. Ik zie niet in waarom ik daar geld zou moeten aan uitgeven? Ik heb een SFF (mATX) die ik zeer stil wil houden en een SLI opstelling zou te warm worden of teveel lawaai veroorzaken. Maar dat is niet de hoofdreden waarom ik vind dat ik geen SLI nodig heb. SLI (en crossfire) is enkel leuk voor benchmarks maar meer niet. En een tweede kaart kopen om in SLI te plaatsen als upgrade is bullshit. Dan verkoop ik liever mijn oude kaart en koop ik er één van de nieuwe generatie. Telkens als ik m'n hardware aan een kennis of via eBay voor een leuke prijs kwijt kan, voer ik een upgrade uit. In veel gevallen misschien zinloos omdat m'n hardware best nog mee kan maar indien de upgrade mij niet teveel kost, doe ik het toch. Zo heb ik een systeem die telkens redelijk up-to-date is. Dus wees gerust, ik blijf niet "eeuwig" op een Athlon of P4 zitten.

Zo heb ik sinds m'n AthlonXP 2500+ al een Athlon64 3200+, 3500+ en X2 4400+ gehad. En sinds kort nu een Intel C2D E6400. Ik zal dan ook maar niet beginnen over alle verschillende voedingen, moederborden en (water)koeling dus ik blijf niet eeuwig stil zitten. In tegendeel, ik vrees dat ik eigenlijk gewoon teveel upgrade. Ik geef toe dat ik misschien wat teveel uitgeef maar ik ben zeker niet zo gek dat ik geld geef aan een SLI-opstelling. Ik zal ook nooit iemand een moederbord aanraden net omdat het SLI is. Als het toevallig SLI ondersteunt dan is dat een andere zaak. En ik ben 100% zeker dat niet iedereen die een C2D wil kopen ook gegarandeerd een SLI bordje koopt dus ik weet niet waar je die veronderstelling vandaan haalt?