Ik heb gisteren bij een kennis de l204WT in actie gezien. (lg-electronics)
Natuurlijk heb ik geen uitgebreide tests of zo kunnen doen (wat me ook maar matig interesseert)
Voor die prijs is het echt een topschermpje. <300 euro voor een 20" 1680*1050 noem ik een goede prijs.
En ok, you get what you pay for. Dat staat vast, maar voor wie zich daar niet al te druk in kan maken doe je hier een heel gunstige koop. (dit scherm is goedkoper dan vele 1280*1024 19" schermen, en breedbeeld is subliem, veel beter dan die vierkante 5:4 dingen)
Bouwkwaliteit is bvb goed (als ik het scherm zelf en de rand van het scherm afzoek naar kieren, krakend plastiek en zo, vind ik alleen een solide uitgevoerd scherm, nergens 'flexibel')
Het scherm is ook zwaar, alleen de verbinding van het paneel met de voet is misschien wat gammel (beweegt gemakkelijk, daar waar een dell onbeweegbaar staat) Maar goed, zet het éénmaal in een goede positie en klaar. Ook geen hoogte verstelbaarheid maar wat wil je voor die prijs.
Snelheid en lag leek me op het eerste zicht in orde te zijn (en conform wat je zou denken voor een scherm met '5ms') Backlight bleeding was ook heel goed. (toch minder dan wat ik hier soms zie passeren). Ik had nergens de indruk dat het kader te hard tegen het paneel was bevestigd. Alleen in de bovenrand zag ik wat bleeding (max 1cm of zo). Voordeel van breedbeeld is dat je videofragmenten echt tot boven komen en bleeding dus veel minder opvalt. Itt een scherm dat daar vaak 'zwart' is.
Kijkhoeken zijn wat je kan verwachten van een TN scherm. Niet super, maar werkbaar. Als je voor je scherm blijft zitten heb je nergens last van. Beetje draaien maakt het scherm al snel wat 'geliger' maar nog perfect leesbaar en bruikbaar. (al hebben mva panelen bvb wel een hogere kijkhoek, maar ja, dan betaal je ook geen 300 euro voor een dergelijk scherm). Kijkhoek van boven was goed, van onder eigenlijk ook vrij goed.
Design is mooi, knopjes opzij.
Ik ben aangenaam verrast

Voor die prijs vind je geen beter 20" scherm. Hell, voor die prijs vind je geen ANDER 20" scherm