[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 12

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.755 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192960

GUZA schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 01:34:
Heeft de 225BW nou HDCP Support? net als de 215TW

En wat zijn andere opties voor de 225BW?
ja de 225 heeft HDCP support. Verder kun je hem in de hoogte verstellen, erg handig!

Ik heb de volgende kleurinstellingen: brightness 100, contrast 90, rood 50, groen 50, blauw 14.
Ook nog niet perfect maar ik vind de kleuren er goed uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192495

http://accessories.us.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=us&l=en&s=dhs&cs=19&sku=320-5123

De nieuwe Dell monitor "E207WFP" staat al op de .com site :). Alleen als je de foto's bekijkt is de monitor volgens mij niet in hoogte verstelbaar :| . Verder is het denk ik wel een goede monitor. Hopelijk is die ook snel leverbaar in Nederland voor een leuke prijs. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:44

Haan

dotnetter

Anoniem: 192558 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:13:
[...]

hij is nog op geen 1 site in voorraad dus vast ook niet bij computerland
Ze staan daar anders wel gewoon, Zwart, breedbeeld, 22" Iiyama :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192558

Haan schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:27:
[...]

Ze staan daar anders wel gewoon, Zwart, breedbeeld, 22" Iiyama :P
klote. dan is t nu naar computerland fietsen en 50 euro meer betalen of nog weken wachten...hmmmmm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024

SpX

Anoniem: 192960 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:50:
[...]

ja de 225 heeft HDCP support. Verder kun je hem in de hoogte verstellen, erg handig!

Ik heb de volgende kleurinstellingen: brightness 100, contrast 90, rood 50, groen 50, blauw 14.
Ook nog niet perfect maar ik vind de kleuren er goed uitzien.
Hmm die instellingen geven een zeer vaal beeld bij mij .. vooral blauw op 14, lijkt me niet echt normaal :P

Gebruiken jullie ( de 225 bezitters ), Magictune, met `intelligent`,`full`,`demo`,of zetten jullie hem gewoon op `off` ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 17:13

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Oet schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:01:
[...]

Ja ik zou ook graag zien dat andere bezitters van de 214T monitor dezelfde test als ik doe!!
Ik ga iig mijn best doen om dit scherm weer weg te doen.
TopicStarter: ik zie dat je het overneemd van de vorige topicstarter, zou je ook de 2de post weer op willen nemen in dit nieuwe topic, hier staat o.a. in hoe je Input Lag moet testen(zo heb ik het ook gedaan)

Even nog voor de mensen die het misschien gemist hebben, hier een link naar mijn post over de Input Lag op de 214T Oet in "\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Dee..." in deze post ook een link naar rar met foto's: RAR met foto's
Nog even op Input Lag terug komend: Ik heb een vriend van me dezelfde test laten doen met zijn Samsung 940BF monitor (TN, 19inch, 2ms gtg) en daar kwam een lag van 18-23ms uit. Niet al te zuinig denk ik dan, maar blijkbaar (en ook volgens wikipedia) is dit niet storend...

Graag zie ik meer mensen deze tests doen, vaak snel en makkelijk te doen, zie 1ste page van topic over de handleiding om de test te doen! :)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Ik heb gisteren bij een kennis de l204WT in actie gezien. (lg-electronics)

Natuurlijk heb ik geen uitgebreide tests of zo kunnen doen (wat me ook maar matig interesseert)

Voor die prijs is het echt een topschermpje. <300 euro voor een 20" 1680*1050 noem ik een goede prijs.

En ok, you get what you pay for. Dat staat vast, maar voor wie zich daar niet al te druk in kan maken doe je hier een heel gunstige koop. (dit scherm is goedkoper dan vele 1280*1024 19" schermen, en breedbeeld is subliem, veel beter dan die vierkante 5:4 dingen)

Bouwkwaliteit is bvb goed (als ik het scherm zelf en de rand van het scherm afzoek naar kieren, krakend plastiek en zo, vind ik alleen een solide uitgevoerd scherm, nergens 'flexibel')

Het scherm is ook zwaar, alleen de verbinding van het paneel met de voet is misschien wat gammel (beweegt gemakkelijk, daar waar een dell onbeweegbaar staat) Maar goed, zet het éénmaal in een goede positie en klaar. Ook geen hoogte verstelbaarheid maar wat wil je voor die prijs.

Snelheid en lag leek me op het eerste zicht in orde te zijn (en conform wat je zou denken voor een scherm met '5ms') Backlight bleeding was ook heel goed. (toch minder dan wat ik hier soms zie passeren). Ik had nergens de indruk dat het kader te hard tegen het paneel was bevestigd. Alleen in de bovenrand zag ik wat bleeding (max 1cm of zo). Voordeel van breedbeeld is dat je videofragmenten echt tot boven komen en bleeding dus veel minder opvalt. Itt een scherm dat daar vaak 'zwart' is.

Kijkhoeken zijn wat je kan verwachten van een TN scherm. Niet super, maar werkbaar. Als je voor je scherm blijft zitten heb je nergens last van. Beetje draaien maakt het scherm al snel wat 'geliger' maar nog perfect leesbaar en bruikbaar. (al hebben mva panelen bvb wel een hogere kijkhoek, maar ja, dan betaal je ook geen 300 euro voor een dergelijk scherm). Kijkhoek van boven was goed, van onder eigenlijk ook vrij goed.

Design is mooi, knopjes opzij.

Ik ben aangenaam verrast :) Voor die prijs vind je geen beter 20" scherm. Hell, voor die prijs vind je geen ANDER 20" scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ik probeer te achterhalen wat nu precies de verschillen zijn tussen TN, IPS, MVA en PVA. Tot zover heb ik als belangrijkste verschillen kunnen vinden dat TN snel is maar 16,77 miljoen kleuren behaalt door middel van dithering. De IPS, MVA en PVA zijn langzamer maar hebben wel de 16,77 miljoen kleuren. Hier zijn dan weer de verbeterde versies van zoals S-IPS en overdrive die weer sneller zijn.

Voor de rest verschilt de technologie en heeft dit invloed op kijkhoek en contrast. Maar volgens mij hangt het meer van het betreffende scherm af welke beter. Je kunt niet zeggen of IPS, MVA of PVA de beste is.

Klopt dit? Vind het zeer onduidelijk, sommige fabrikanten geven nauwelijks aan welke technologie ze gebruiken.

M'n oog is gevallen op een NEC MultiSync LCD20WGX2. S-IPS scherm. Ik wil alleen zeker weten of die 16,77 miljoen kleuren echt zijn en niet door middel van dithering. Verder las ik in een review dat MVA/PVA theoretisch beter zou zijn dan S-IPS, maar in de praktijk dit verschil niet groot was. Maar er werd verder niet technisch op in gegaan.

De Samsung SyncMaster 215TW lijkt mij ook wel wat, maar hier staat weer A-SI bij. Geen idee wat dat is. En hier zitten speakers in wat ik liever niet heb. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Martin?81 op 18-10-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192558

ik heb zo ongeveer alle reviews en artikelen over TN ips mva en pva gelezen en t is niet zo superduidelijk allemaal

in de best buy guide van de zomer stond t wel ok uitgelegd
reviews: Tweakers.net Lcd Best Buy Guide: editie augustus 2006

in theorie is MVA supergoed voor de grafische ontwerper wegens de perfecte kleurweergave
en dan lees ik op een andere site weer 'de grote kleurweergave test' en dan blijken een paar MVA's de kleuren compleet verkeerd weer te geven en een paar TN's gewoon perfect

ik ga gewoon voor een 22" TN met goed contrast (iiyama - ik kom net van de computerland waar ze vandaag door de voorraad heen zijn gegaan)
veel ruimte is ook heel wat waard. en qua instellingen kun je in zoverre corrigeren dat t eventuele minieme kleurverschil me niet zoveel meer uitmaakt.

zag net die iiyama in actie en dat was perfect, weinig backlight bleeding, prachtige kleuren en scherpte. niks te klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotseblok
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-02-2022
Mensen, HELP! :?

Ik heb net de Samsung 225BW besteld met als kleur ZWART.
Krijg ik een bericht terug van de winkel, dat Samsung de 225BW alleen in het zilver met zwarte voet levert. Alle reviews en foto's die ik gezien heb is de 225BW in het zwart. Dit schijnt de US versie te wezen, @#$@#$$@#@#. Aan Europa wordt alleen de zilveren versie geleverd. Onbegrijpelijk....

Zijn er mensen die de 225BW in het HELEMAAL ZWART hebben en waar is die monitor gekocht?

Hopelijk kan iemand mij helpen want een zilveren 225BW vind ik niet mooi, ik wil hem in het zwart -zucht-.

Bedankt iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847

Rotseblok schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:46:
Mensen, HELP! :?

Ik heb net de Samsung 225BW besteld met als kleur ZWART.
Krijg ik een bericht terug van de winkel, dat Samsung de 225BW alleen in het zilver met zwarte voet levert. Alle reviews en foto's die ik gezien heb is de 225BW in het zwart. Dit schijnt de US versie te wezen, @#$@#$$@#@#. Aan Europa wordt alleen de zilveren versie geleverd. Onbegrijpelijk....

Zijn er mensen die de 225BW in het HELEMAAL ZWART hebben en waar is die monitor gekocht?

Hopelijk kan iemand mij helpen want een zilveren 225BW vind ik niet mooi, ik wil hem in het zwart -zucht-.

Bedankt iedereen :)
Is dit met de 205BW ook zo ? ik heb deze namelijk ook in zilver en zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Alle Samsung monitoren in Europa worden in zwart/zilver geleverd. Compleet zwart zul je niet aantreffen. Dit kwam volgens mij omdat compleet zwarte monitoren een bepaald keurmerk niet krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
Dacht dat het met iets ergonomisch te maken had? Iets met dat het 'slechter' voor je ogen was als je naar een lichtgevende TFT met zwarte rand zat te kijken..... (lijkt me sterk, maar goed ARBO krijgt wel meer gekke dingen voor elkaar ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotseblok
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-02-2022
Fest schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:18:
Alle Samsung monitoren in Europa worden in zwart/zilver geleverd. Compleet zwart zul je niet aantreffen. Dit kwam volgens mij omdat compleet zwarte monitoren een bepaald keurmerk niet krijgen...
www.icomputers.nl levert alleen zilveren, maar ik belde net met www.euromaxi.nl en die levert alleen zwarte 8)7 |:( , nu snap ik er helemaal nix meer van???

Misschien toch handig om gewoon langs te gaan en niet afgaan op de foto van de website!!

Persoonlijk vind ik het zeer verwarrend en een slechte zaak van samsung dat niet alle modellen geleverd kunnen worden. Op de nederlandse Samsung site staat de 225BW ook in het ZWART....en zelf zeggen ze dat hij niet leverbaar is...-zucht- prutsers!
http://www.samsung.com/nl...w.asp?page=Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118950

Wat ik raar vind is dat er een 22" samsung paneel is met 1000:1 contrast ratio, en dat de 225BW een CMO paneel gebruikt, met 700:1 contrast.

samsung paneel : http://www.samsung.com/Pr...tor/LTM220M1/LTM220M1.htm

Maar de Iiyama E2200WS heeft blijkbaar wel een contrast van 1000:1, zou die dan wel het samsung paneel gebruiken?

Die Iiyama is trouwens ook wel cool in het wit:
http://www.rbbtoday.com/n...4892-061016_ple2200_l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11
Fest schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:18:
Mijn ViewSonic is compleet zwart, en alleen maar in het zwart leverbaar. Het zal dus wel om een andere reden gaan dan het keurmerk. Waarschijnlijk is het goedkoper om slechts 1 scherm te importeren ofzo?

Edit:
dominator schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:21:
Dacht dat het met iets ergonomisch te maken had? Iets met dat het 'slechter' voor je ogen was als je naar een lichtgevende TFT met zwarte rand zat te kijken..... (lijkt me sterk, maar goed ARBO krijgt wel meer gekke dingen voor elkaar ;) )
Bij TV's gebruiken ze steeds vaker een zwarte rand om de panel, en dan de rest van de behuizing in zilver. Dit zogenaamd om het beeld "rustiger" te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 18-10-2006 17:37 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102844

wat is bij de 225bw nou het beste om bij de MagicColor te kiezen? off, demo, full, intelligent? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
Rotseblok schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:38:
www.icomputers.nl levert alleen zilveren, maar ik belde net met www.euromaxi.nl en die levert alleen zwarte 8)7 |:( , nu snap ik er helemaal nix meer van???
euromaxi verkoopt dus ook gewoon de zilveren versie, ziet er trouwens goed uit vind ik. Ik heb hem daar besteld, en na een blik te werpen op de berichten in de shopsurvey was ik blij toen ik hem in huis had zonder pixel defecten. Die gasten hebben hun zaakjes duidelijk niet goed voor elkaar..

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Sabbi

je denkt aan mij.

Rostvertol-Mil schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:34:
[...]
Bij TV's gebruiken ze steeds vaker een zwarte rand om de panel, en dan de rest van de behuizing in zilver. Dit zogenaamd om het beeld "rustiger" te maken.
Vooral omdat het dan lijkt alsof je scherm groter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024

SpX

Anoniem: 102844 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:00:
wat is bij de 225bw nou het beste om bij de MagicColor te kiezen? off, demo, full, intelligent? O-)
Dat wil ik ook graag weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Anoniem: 62293 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:01:
[...]

en wat is je eerste ervaring met de muispointer op de windows desktop met de 225BW?
zie ook nog mijn berichtje van zoëven over een "versnelling" resp. een verhoging van de mouserate...

Welke TFT had je hiervoor? Zou je me de netto paneelmaat (lxh) van de 225BW willen geven?

tnx
_/-\o_
Tot zover ben ik zeer tevreden. De input lag zoals ik die had met de 215TW lijkt op de 225BW compleet NIET aanwezig..... Het berichtje over de muispointerversnelling had ik net iets te laat gelezen, had m'n oude scherm al verkocht dus de beslissing voor de 225BW was als genomen.
Wellicht helpt het iets, al denk ik niet dat het helemaal ermee opgelost word...
StephaN900 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:14:
[...]
Ik ben wel benieuwd wat je nu van de 225 vindt t.o.v. de 215tw
De beeldkwaliteit op zich van de 215TW was eigenlijk wel beter als van de 225BW, ik heb het dan vooral over de kleuren van het geheel. Wellicht dat dit met wat gekloot in het menu nog wel een eind bij te regelen is... ben er ook wel even mee bezig geweest op de 215TW voordat ik het naar m'n zin had. An sich is er perfect mee te leven hoor, scherp plaatje heldere kleuren.... Wel wat backlight leakage maar als de brightness wat naar beneden gaat (staat nu op 100) zal dat ook wel minder zijn. De 215TW had daar trouwens ook wel een handje van...

Al met al ben ik stukken meer tevreden met dit scherm. Input lag is iets wat je ABSOLUUT niet wilt hebben kan ik je vertellen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-03 09:17
Vandaag de samsung 204B binnen gekregen!

Eerste reactie: Groot, en handig (je kunt het beeldscherm lager, hoger kantelen ect ect.

Mijn eerste reactie in gebruik: Krijg last van me ogen!! Heel irri! Kan ik hier wat aan doen, kan nl. het beeldscherm maar op 60 HZ zetten en dat is pijnlijk aan de ogen heeft iemand een idee hoe ik hem op min. 75 hz kan zetten of 85hz??

+ punten: groot, 1600 x 1200, handig in gebruik

- punt: last van de ogen(dit kan waarschijnlijk wel verholpen worden).

Naar mijn mening kan je andere tft schermen wel op 75 of 85 hz zetten dus hoop dat het bij deze ook lukt!

BVD!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jeebo schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:11:
Vandaag de samsung 204B binnen gekregen!

Eerste reactie: Groot, en handig (je kunt het beeldscherm lager, hoger kantelen ect ect.

Mijn eerste reactie in gebruik: Krijg last van me ogen!! Heel irri! Kan ik hier wat aan doen, kan nl. het beeldscherm maar op 60 HZ zetten en dat is pijnlijk aan de ogen heeft iemand een idee hoe ik hem op min. 75 hz kan zetten of 85hz??

+ punten: groot, 1600 x 1200, handig in gebruik

- punt: last van de ogen(dit kan waarschijnlijk wel verholpen worden).

Naar mijn mening kan je andere tft schermen wel op 75 of 85 hz zetten dus hoop dat het bij deze ook lukt!

BVD!!
Bij TFT's is de refreshrate niet zo interessant. Een TFT werkt anders dan een CRT, en een CRT met 60hz wil je inderdaad niet hebben. Kom je van een CRT af? Of had je dit niet met je vorige TFT?
Het zou namelijk zo kunnen zijn dat je gewoon niet tegen TFT's kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847

Ik zet altijd als eerst de brightness lager, anders branden mn ogen mn kop uit :S
Contrast lager zetten wil ook wel helpen.

Is natuurlijk erg persoonlijk maar misschien helpt het bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Ik kom van een crt 17`` af, dus dit is even wennen inderdaad. Ik heb vaker achter andere tft's gewerkt, maar zonder last!

Ik ga er morgen even mee klooien met het contrast en zo, om te proberen het fijner voor me ogen te krijgen.

Ok dan let ik niet meer op die 60 hertz.

Ik heb trouwens 5 dode- subpixels, is dit garantie bij samsung??

[ Voor 49% gewijzigd door Jeebo op 18-10-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gekocht bij een webshop zonder pixel-garantie zeker? (rara waar gaan alle schermen van klanten die wel pixelgarantie hadden gekocht naar toe...)

5 is wel erg veel, bel samsung even zou ik zeggen. De exacte policy ken ik ook niet maar 5 is echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11
Valt me nog mee dat je een 204b hebt kunnen vinden :) , ze zijn echt overal niet op voorraad of helemaal niet meer leverbaar. De 204b staat overigens ook bekend om zijn vele dode pixels als ik het zo overal lees.

Verder, op mijn scherm kan ik naast de verschillende kleurtemperaturen ook voor sRGB kiezen. Is dit enigzins beter?

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 12:26
Jeebo schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:27:
2 dode, 2 stuck, 5 subpixels, dat is de norm bij Samsung, dus helaas geen garantie voor je.

[ Voor 6% gewijzigd door BartV op 18-10-2006 21:45 ]

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

Jeebo schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:27:
Ik kom van een crt 17`` af, dus dit is even wennen inderdaad. Ik heb vaker achter andere tft's gewerkt, maar zonder last!

Ik ga er morgen even mee klooien met het contrast en zo, om te proberen het fijner voor me ogen te krijgen.

Ok dan let ik niet meer op die 60 hertz.

Daar had ik ook wel last van bij mijn 203b. Maar bij de 203b kun je de scherpte van het beeld instellen. Normaal staat deze op 40. Als ik hem op 100 zet valt er veel beter naar te kijken zonder dat je last krijgt. Verder kun je met de kleuren, contrast en brightness een beetje spelen. Een crt straalt volgens mij lang niet zoveel licht uit.

Wat betreft die 5 dode subpixels: volgens mij vallen die binnen de klasse II van de iso normering.

Verder ben ik erg tevreden met de 203b al kan ik mij voorstellen dat het voor een grafisch ontwerper geen top scherm zal zijn en ook niet voor de gamer (die donkere creepy spellen speelt) dan wel de die hard film kijker (ivm contrast ratio). Voor normaal office werk is het een prima scherm voor een zeer goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Edit: En toen was er nog een pagina...

Overbodig dus.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 18-10-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
DikkieDik schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:45:
[...]

2 dode, 2 stuck, 5 subpixels, dat is de norm bij Samsung, dus helaas geen garantie voor je.
Ik bel ze wel ff anders doe ik het via komplett waar ik het scherm vandaan heb! Maar ik verzin wel wat! Trouwens ik denk dat het 2 dode of 2 stuck of 5 sub zijn en ik hebsowieso 3 dode(zwarte puntjes)!

Trouwens komplett had nog 33 van deze schermen op voorraad.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeebo op 18-10-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jeebo schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:32:
[...]

Ik bel ze wel ff anders doe ik het via komplett waar ik het scherm vandaan heb! Maar ik verzin wel wat!

Trouwens komplett had nog 33 van deze schermen op voorraad.
Als je em online besteld hebt en het is nog binnen de wettelijke termijn van 7 dagen, dan mag je em gewoon terugsturen. Mits je alles compleet en wel in de originele verpakking doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
Dat wist ik ook, maar ik win het wel met de garantie dan. Ik zeur net zo lang tot ze gek worden en geen keus meer hebben! Maar ik kende die wet allang daarom heb ik ook geen pixelgarantie genomen ,dikke bullshit is dat die pixelgarantie (geldklopperij:P)!!

[ Voor 3% gewijzigd door Jeebo op 18-10-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bij de Samsung 205BW staat dat ie geen 4:3 mogelijkheid heeft.
Betekend dat dat het scherm een 4:3 resolutie niet weer kan geven met zwarte balken links en rechts?

En is dat niet heel irritant zo'n uitgerekt beeld? Vooral in games lijkt me dit vervelend, omdat die vaak geen 16:10 resoluties ondersteunen.

Waarom ondersteunen zoveel schermen dit niet gewoon? Het lijkt me toch wel een vrij belangrijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Heel veel nieuwe games ondersteunen gewoon 16:9 of 16:10 hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

GGS_106 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:27:
Is er ook een tooltje of programma die je 20" monitor zeg maar in 2en deelt? Bijv. GoT is het best te bekijken in 1024x768, en zou je hem maximaliseren op het scherm dan heb je grote grijze (of bruine) vlakken. Nu kan ik wel elke keer de grote van FireFox aanpassen, maar is er geen tooltje voor? Dan links bijvoorbeeld GoT en rechts bijv. MSN of winamp (of zo iets)
Schop :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:06
Jeebo schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:43:
dikke bullshit is dat die pixelgarantie (geldklopperij:P)!!
Geldkopperij.... lijkt toch maar zo? freaking 60 euro bij icomputers!! moeniegekkerworduh! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

compie schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:06:
Bij de Samsung 205BW staat dat ie geen 4:3 mogelijkheid heeft.
Betekend dat dat het scherm een 4:3 resolutie niet weer kan geven met zwarte balken links en rechts?

En is dat niet heel irritant zo'n uitgerekt beeld? Vooral in games lijkt me dit vervelend, omdat die vaak geen 16:10 resoluties ondersteunen.

Waarom ondersteunen zoveel schermen dit niet gewoon? Het lijkt me toch wel een vrij belangrijke optie.
Volgens mij hoeft een scherm dit helemaal niet te ondersteunen, maar stel je dit in met de drivers voor je videokaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
srekaewt schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:53:
[...]

euromaxi verkoopt dus ook gewoon de zilveren versie, ziet er trouwens goed uit vind ik. Ik heb hem daar besteld, en na een blik te werpen op de berichten in de shopsurvey was ik blij toen ik hem in huis had zonder pixel defecten. Die gasten hebben hun zaakjes duidelijk niet goed voor elkaar..
Ja ik heb via euromaxi ook gewoon de zilvere, ik had ook de shopsurvey gelezen, die niet super was. Maar het contact verliep goed, en ik had hem maandag om 3 uur besteld en dinsdag voor 1 uur binnen, dus wat mij betreft prima. En gelukkig geen dode pixels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
SpX schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:26:
[...]

Dat wil ik ook graag weten :)
Ik gebruik zelf intelligent, ik denk dat de kleurechtheid er wel onder lijdt, maar dat is waar ik hem voor gebruik toch niet belangrijk. Full worden ze net een tikkeltje te fel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 15:34

master6464

Who's General Failure?

DikkieDik schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:45:
[...]

was het niet zo dat ze niet in groepen mochten of verdeeld over 5 gelijke stukken van het scherm (dus niet te dicht bij elkaar)

edit: ik vond dit net->ISO 13406-2
als ik het goed begrijp mag je maar 2 groepen (met een afstand tussen de dode subpixels van maximaal 15 mm) op je scherm hebben

[ Voor 24% gewijzigd door master6464 op 19-10-2006 14:00 ]

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:40

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb net bij Paragidit in Leiden even naar de iiyama E2200 gekeken. De verkoper draaide ook nog wat HD content af.....wow! Ik ben geen TFT expert maar de helderheid, kleuren en kijkhoek vond ik erg ok. En hij is echt heel groot.

* WoutF gaat op zoek naar zijn spaarvarken en een hamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Haan schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:20:
[...]

Volgens mij hoeft een scherm dit helemaal niet te ondersteunen, maar stel je dit in met de drivers voor je videokaart..
Toen ik naar dat 22"iiyama scherm keek stelde de verkoper op mijn verzoek 1600x1200 in, maar dat werd gewoon breed opgerekt. Volgens mij dus door het scherm zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

wout funnekotter schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:41:
[...]

Toen ik naar dat 22"iiyama scherm keek stelde de verkoper op mijn verzoek 1600x1200 in, maar dat werd gewoon breed opgerekt. Volgens mij dus door het scherm zelf
had de verkoper gewoon moeten vragen wat voor videokaart er in zat

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Je moet dat dus wel eerst instellen in de driver, standaard wordt het inderdaad opgerekt ;)

Bij mijn 6600GT icm Samsung 203B:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/56f7557bc1e9c72edd65afc638c27134/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door Haan op 19-10-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wout funnekotter schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:41:
[...]

Het scherm doet het wel, maar de drivers van de videokaart sturen dat aan :) Vandaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Niet online
Haan schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:53:
Je moet dat dus wel eerst instellen in de driver, standaard wordt het inderdaad opgerekt ;)

[afbeelding]
Ik ga het scherm op een laptop aansluiten en daar zit een simpele Intel embedded grafische kaart in. Volgens mij hebben die Intel drivers die optie die jij laat zien helemaal niet.

En als ik het goed begrijp zorgt die optie ervoor dat je grafische kaart wel gewoon de 1680x1050 resolutie naar je beeldscherm stuurt, inclusief de zwarte balken links en rechts. Je scherm merkt er dus niks van en 'doet' dus ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Niet online
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door compie op 19-10-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

compie schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:32:
[...]

Ik ga het scherm op een laptop aansluiten en daar zit een simpele Intel embedded grafische kaart in. Volgens mij hebben die Intel drivers die optie die jij laat zien helemaal niet.

En als ik het goed begrijp zorgt die optie ervoor dat je grafische kaart wel gewoon de 1680x1050 resolutie naar je beeldscherm stuurt, inclusief de zwarte balken links en rechts. Je scherm merkt er dus niks van en 'doet' dus ook niks.
ik zou dan toch eerst naar een beter videokaart zoeken want mijn (nieuwe) laptop geeft op mijn scherm een veel slechter beeld dan mijn xfx 6600GT in mijn pc

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155035

Is het verstandig om voor 45 euro pixelgarantie voor de 205 BW erbij te kopen? Is dit een redelijke prijs? Heeft deze monitor vaak last van pixeldefecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
srekaewt schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:42:
Heb zojuist een (zilveren) 225BW binnengekregen, zo op het eerste gezicht zonder pixel afwijkingen.Backlight bleeding was echt schrikken, met name bij de fabrieksinstellingen. Met lagere brighness gaat het, maar het blijft zeer goed zichtbaar op zwart (boven en onder voornamelijk). Verder vind ik het scherm niet verschrikkelijk groot, precies goed eigenlijk.

Als je de monitor speciaal wilt kopen om film te kijken, dan zou ik er nog eens heel goed over nadenken.
Op fabrieksinstellingen moet je bijna met een zonnebril voor het ding gaan zitten joh.... :) Ik heb m'n brightness nu op 80 staan, en dat gaat wel maar ik denk dat ie zo nog ietsje lager gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Anoniem: 155035 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:26:
Is het verstandig om voor 45 euro pixelgarantie voor de 205 BW erbij te kopen? Is dit een redelijke prijs? Heeft deze monitor vaak last van pixeldefecten?
kijk eerste voor hoe lang deze pixel garantie werkt er zijn er een boel en die gaan maar 48 uur mee dus dan heb je meer aan de wet kopen op afstand

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Termy

valt er nog wat te fragge?

martinweb.nl schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:14:
Ik probeer te achterhalen wat nu precies de verschillen zijn tussen TN, IPS, MVA en PVA. Tot zover heb ik als belangrijkste verschillen kunnen vinden dat TN snel is maar 16,77 miljoen kleuren behaalt door middel van dithering. De IPS, MVA en PVA zijn langzamer maar hebben wel de 16,77 miljoen kleuren. Hier zijn dan weer de verbeterde versies van zoals S-IPS en overdrive die weer sneller zijn.

Voor de rest verschilt de technologie en heeft dit invloed op kijkhoek en contrast. Maar volgens mij hangt het meer van het betreffende scherm af welke beter. Je kunt niet zeggen of IPS, MVA of PVA de beste is.

Klopt dit? Vind het zeer onduidelijk, sommige fabrikanten geven nauwelijks aan welke technologie ze gebruiken.

M'n oog is gevallen op een NEC MultiSync LCD20WGX2. S-IPS scherm. Ik wil alleen zeker weten of die 16,77 miljoen kleuren echt zijn en niet door middel van dithering. Verder las ik in een review dat MVA/PVA theoretisch beter zou zijn dan S-IPS, maar in de praktijk dit verschil niet groot was. Maar er werd verder niet technisch op in gegaan.

De Samsung SyncMaster 215TW lijkt mij ook wel wat, maar hier staat weer A-SI bij. Geen idee wat dat is. En hier zitten speakers in wat ik liever niet heb. :P
De verschillen tussen TN MVA etc zijn niet zo heel lastig te vinden met google. Een ding al vast, 6 bit panelen die dithering gebruiken bereiken slechts 16.2 miljoen kleuren en niet 16.7(7). dat NEC scherm is een 8 bit panel zonder dithering (2^8=256, 3 subpixels per pixel dus 256^3=16777216 kleuren per pixel mogelijk).

Ik heb na heeeel lang wachten eindelijk m'n geld terug van euromaxi, had een syncmaster 214T besteld, maar kon niet geleverd worden. twee weken na opdracht gegeven te hebben het geld terug te storten (ja, zo achterlijk lang was de termijn die ze aangaven) kwamen ze nog ff melden dat ze de monitor de eerst volgende werkdag binnen zouden krijgen en of ik hem niet alsnog wilde. ik vraag me hier serieus af of ze expres zo lang doen over het terug betalen om zo alsnog dat ding te kunnen verkopen.
Maar goed, ik heb gewoon m'n geld terug geeist want ik heb in de tussentijd een ander scherm gekozen (niet geheel toevallig het in de quote genoemde NEC Myltisync LCD20WGX2) om een aantal redenen. zeker nu ik lees over de blijkbaar bovengemiddeld hoge input lag van de 214t ben ik als gamer blij deze keuze gemaakt te hebben :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Haan schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:53:

[afbeelding]
Hmm, weet iemand of ATI dit ook ondersteund. Heb even in het CCC gekeken,maar ik zie met mijn CRT die opties natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

gewoon online kopen want dan kan je dus aanspraak maken op 'wet kopen op afstand'

OF

bij MyCom / MediaMarkt een monitor kopen, van eerst genoemde weet ik zeker dat ze zonder problemen ruilen en bij 2e genoemde eigenlijk ook wel :P (heb ik her en der over gelezen..)
all i can tell u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145944

Vanaf begin december zal er o.a. een nieuwe 20-inch widescreen monitor van NEC beschikbaar zijn, die € 599,- zal gaan kosten.

Type:
NEC MultiSync LCD20WGX²Pro

Specificaties:
  • Displaytype: S-IPS TFT, 20,1 Zoll Wide
  • Kijkhoeken: 178° horizontaal en verticaal Aanbevolen resolutie: 1680 x 1050 @ 60Hz
  • Helderheid: 470 cd/m²
  • Contrastverhouding: 700: 1 (1:600 DV-Mode)
  • Reactietijd: 6 ms (grey-to-grey), 12 ms (black/white)
  • Aantal weer te geven kleuren: 16,77 Mio.
  • Instelmogelijkheden: Auto Adjust; Colour Temperature Control; Fine Adjust (analog); Brightness; Intelligent Power Management; Contrast; Language Select; Monitor Information; NTAA (Non-Touch-Auto-Adjustment); sRGB;
  • On-Screen-Manager (OSM) lock-out
  • Aansluiting: Digital: 1 x DVI-D; Analog: 1 x mini D-sub 15 pin
  • Modelvarianten: Zwart met zilveren frontkader
  • Certificaten: CE; GEEA Energy Label; Energy Star; FCC Class B; ISO 13406-2 (Pixel Failure Class II); PCT Gost; TCO03; TÜV ERGONOMIE; TÜV GS; UL/C-UL or CSA; MPR II/ MPR III;
  • Speciale functies: OptiClear DVM, Rapid Response, NaViSet, sRGB Support, USB 2.0 (1 up/4 down), 16:10 Wide Format
Het Widescreen-model MultiSync 20WGX²Pro ondersteunt tevens de resolutieformaten 1280 x 768 en 1366 x 768 voor spelplezier in het 16:10-formaat. De contrastrijke, glanzende (glossy) paneeloppervlakte biedt indrukwekkende gaming- en video-ervaringen en maakt een streepvrije weergave mogelijk.

Bron: Hardware.info & http://www.nec-display-solutions.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is het dubbele van wat een l204wt kost .. terwijl een l204wt met imho praktisch dezelfde specs / betere specs komt..

(op het hoge candella vermogen na..)

5ms reactietijd
dynamic 2000:1 contrast .. is ongeveer 600 / 700 zonder backlight trucs (volgens mij)
echter betreft het hier een S-IPS paneel
(lg scherm kan 2 verschillende panelen bevatten... maar is sowieso TN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19649

Al iemand de IIYAMA E2200WS 22" in zijn bezit ??? lijkt me een leuk scherm, alleen jammer van de HDCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Van alle 205BW bezitters hier, was er maar eentje met een defecte pixel. Dus nee, deze monitor heeft niet vaak pixeldefecten.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:28

TdV

Anoniem: 19649 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 03:13:
Al iemand de IIYAMA E2200WS 22" in zijn bezit ??? lijkt me een leuk scherm, alleen jammer van de HDCP
Ik :w wat wil je weten? Lekker formaat en resolutie, helder en contrastrijk, halflife2 ziet er goed uit op 1680x1050, ingebouwde speakertjes zijn blikkerig, kleurechtheid is goed genoeg maar haalt het niet bij een crt wat ik hiervoor had. Als je er dicht op zit zie je wel wat backlight leakage, nu heb ik hem wat verder naar achteren staan en dan zie je het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Als het goed is komt vandaag mijn Samsung SyncMaster 204B binnen! Kan ik eindelijk m'n twee compaq v70's vissekommen de deur uit doen. Wat een genot zal dat worden zeg!
Hulde aan dit topic, heeft me erg geholpen met mijn keuze (en me in verleiding gebracht, maar goed... :) )

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09-2024

boekel

Dusss...

Ik ben op zoek naar een breedbeeld tft van 17 tot 19 a 20 inch, maar dan wel met video-in aansluiting zodat ik 'm ook op een tv-signaal kan aansluiten. (Ik wil dit scherm in de badkamer gaan inbouwen).

Merk, design, etc. maken me niets uit, maar ik kan tot nog toe alleen (dure) 20" modellen vinden (o.a. Dell) met ondersteuning voor video-in. Weet iemand of er ook kleinere (goedkopere) modellen hiermee zijn uitgerust?

(schaamteloze crosspost...)

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
TdV schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:06:
[...]

Ik :w wat wil je weten? Lekker formaat en resolutie, helder en contrastrijk, halflife2 ziet er goed uit op 1680x1050, ingebouwde speakertjes zijn blikkerig, kleurechtheid is goed genoeg maar haalt het niet bij een crt wat ik hiervoor had. Als je er dicht op zit zie je wel wat backlight leakage, nu heb ik hem wat verder naar achteren staan en dan zie je het niet meer.
Hmm, jammer van die kleurechtheid. Misschien dat ik 'em gewoon koop, en dan mijn CRT er naast houd voor photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Waar heb jij em weg en voor welke prijs? Zijn trouwens die speakers duidelijk aanwezig op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
wel een leuke site is dit dat goed weergeeft dat reactietijden niet altijd de werkelijkheid zijn:
neem nou een samsung 4ms TN tft tegenover een (uiteraard duurdere) dell 16ms IPS.

http://www.lesnumeriques....ma2=36&mo2=43&p2=554&ph=1
Het ghosten is bij de 4ms storender als bij de 16ms :p

ik merk het zelf ook ik heb de voorloper van de dell 2007FPW: de 2005FPW (16ms), heb het is kunnen vergelijken met een Ilyama 10ms TN tft, de Iiyama ghost beduidend een beetje, de 2005fpw is het me eigenlijk nooit opgevallen.

nu zijn uiteraard ook de TN tft's behoorlijk wat geupgrade, maar het geeft toch aan dat je je niet moet blindstaren op MS waardes.

[ Voor 39% gewijzigd door duncanvdlinden op 20-10-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 07:59
Sinds gisteren een 225BW, maar alhoewel deze pixelperfect is gaat hij terug voor een nieuwe, dit exemplaar produceert een megairritante zoem ergens in de rechteronderhoek (bij de aan/uit-knop).

Echt zonde, het scherm is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:14
Bij mijn Samsung 225BW is het onderste gedeelte van het scherm duidelijk lichter dan het bovenste gedeelte van het scherm. Dit zie je vooral op websites met een achtergrond in kleur, dan is het net of het langzaam overloopt van licht naar donker. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Laatst online: 08-06 17:13

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Nou, de Input Lag affaire is nog niet ten einde hiero, de leverancier wil de monitor niet terug nemen omdat ie uit de doos is geweest en een paar uur gedraait heeft. Erg triest als je het mij vraagt...
Nja, nog maar een keer met Samsung Support gebeld, dat 0900 nummer van de site. Die man van de helpdesk zei me dat de vertraging niet aanwezig zou mogen zijn en dat ie er nog nooit eerder van had gehoord. In ieder geval is het zo dat ze waarschijnlijk maandag de monitor komen omruilen, en dan krijg ik een nieuwe, aangezien ik zo slim was om meteen te bellen (vorige week) kon ik de monitor nog DOA melden :)

Maandag weet ik hopelijk meer...

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:28

TdV

RoD schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:18:
[...]

Waar heb jij em weg en voor welke prijs? Zijn trouwens die speakers duidelijk aanwezig op het scherm?
Ik heb hem een weekje geleden voor 399 bij paradigit in de winkel meegenomen (impulsaankoop).

De speakers vallen niet zo op, zie de foto maar.

[ Voor 11% gewijzigd door TdV op 20-10-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192356

Anoniem: 185882 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:17:
dat is het dubbele van wat een l204wt kost .. terwijl een l204wt met imho praktisch dezelfde specs / betere specs komt..

(op het hoge candella vermogen na..)

5ms reactietijd
dynamic 2000:1 contrast .. is ongeveer 600 / 700 zonder backlight trucs (volgens mij)
echter betreft het hier een S-IPS paneel
(lg scherm kan 2 verschillende panelen bevatten... maar is sowieso TN)
Dat is helemaal niet zo! NEC is veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:00

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

In de PC - Active en PC Chips staan nog wat testen over TFT's. Samsung er sterk uit.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 22:19
ik zit met een vraag, en heb al veel gezocht op internet maar kan niet echt een bevredigend antwoord vinden

ik heb een nieuwe monitor nodig (LCD) voor mijn grafisch werk, belangrijk is dus vooral resolutie en kleurechtheid

1680x1050 is wel het minimum (of 1600x1200 maar liefst widescreen)

ik heb voor mezelf de volgende opties gevonden:
Dell 2007FWP : € 582,- (helaas geen aanbieding momenteel)
Samsung 225BW : € 420,-
Samsung 215TW : € 520,- (lijkt mij beter dan bovenstaande samsung vanwege contrastratio en kijkhoek?)
Apple Cinema Display 20" : €750,-
Eizo FlexScan S2110W-BK : € 750

Iiyama??
LaCie??

hopelijk zijn er meer grafische vormgevers hier die misschien tips of ervaringen kunnen delen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Laatst online: 10-06 20:39
De Dell is via supradictus (zeer betrouwbare verkoper, zelf ervaring mee) voor 450 euro te krijgen! Volledig nieuw, nieuwste model (A03 revisie) en inclusief pixelgarantie.

Link: klik

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 20:37
Gisteren na al een tijdje deze thread gevolgd te hebben overstag gegaan en een 205BW gehaald.
Wat een bruut scherm zeg _/-\o_

Maar wat installeren jullie nu allemaal vanaf de CD ?
Magictune neem ik aan, maar ook Natural Color ?

Oh ja, geen dode pixels :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

loyske schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:45:
Nee, geen van beide.
Mooi zo, de trend zet zich dus verder :)

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Phusebox schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:22:
ik zit met een vraag, en heb al veel gezocht op internet maar kan niet echt een bevredigend antwoord vinden

ik heb een nieuwe monitor nodig (LCD) voor mijn grafisch werk, belangrijk is dus vooral resolutie en kleurechtheid

1680x1050 is wel het minimum (of 1600x1200 maar liefst widescreen)

ik heb voor mezelf de volgende opties gevonden:
Dell 2007FWP : € 582,- (helaas geen aanbieding momenteel)
Samsung 225BW : € 420,-
Samsung 215TW : € 520,- (lijkt mij beter dan bovenstaande samsung vanwege contrastratio en kijkhoek?)
Apple Cinema Display 20" : €750,-
Eizo FlexScan S2110W-BK : € 750

Iiyama??
LaCie??

hopelijk zijn er meer grafische vormgevers hier die misschien tips of ervaringen kunnen delen
Ik zou ook de 215TW verkiezen boven de 225BW, voor grafisch werk is de beeldkwaliteit immers belangrijker als het ziekmakende input lag waar je vooral bij games gestoord van word.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:57
master6464 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:48:
[...]

kijk eerste voor hoe lang deze pixel garantie werkt er zijn er een boel en die gaan maar 48 uur mee dus dan heb je meer aan de wet kopen op afstand
Samsung heeft trouwens een zerobrightdot policy. Als er een subpixel constant 'aan' is, kan je wisselen. Dit geld niet als er een subpixel 'uit' is, dan valt die niet onder die garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:57
loyske schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:45:
Gisteren na al een tijdje deze thread gevolgd te hebben overstag gegaan en een 205BW gehaald.
Wat een bruut scherm zeg _/-\o_

Geen van de twee hier. Wat doen die programma's eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Teun_2 op 21-10-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TdV schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:39:
[...]

Ik heb hem een weekje geleden voor 399 bij paradigit in de winkel meegenomen (impulsaankoop).

De speakers vallen niet zo op, zie de foto maar.
De foto's heb ik gezien. Daar valt het inderdaad niet zo op, maar ik wilde het wel even zeker weten.
Het lijkt erop dat deze eerder beschikbaar gaat komen bij de webshops dan de Acer, dus misschien moet ik hier maar voor gaan dan. Deze heeft ook een Vesa 100 aansluiting, dus past ie mooi op mn TFT arm :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:51
Snirpo schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:07:
Bij mijn Samsung 225BW is het onderste gedeelte van het scherm duidelijk lichter dan het bovenste gedeelte van het scherm. Dit zie je vooral op websites met een achtergrond in kleur, dan is het net of het langzaam overloopt van licht naar donker. Hebben meer mensen dit?
En DAT bedoelde ik dus in 1 van m'n posts hierboven, dat lijkt me dus echt niks, vooral niet als je een fotootje zit te bewerken.
Hoe zit je eigenlijk voor het scherm? Zit de boven- of onderkant van het scherm op ooghoogte of het midden? Ik heb de 205BW bij de MediaMarkt bekeken, zwaar slecht videosignaal trouwens, en wat mij opviel is dat ie erg donker wordt als je schuin van onder kijkt.
Ik weet dat je dan beter geen tn-scherm kan nemen, maar die pva/mva-schermen hebben dan weer last van overdrive-ghosting bij 'n spelletje, blijft lastig zo.

[ Voor 17% gewijzigd door Dancing_Animal op 21-10-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:00

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

[...]

Ga je nog een productreview schrijven met foto's en zo?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ff vraagje:
ben nog steeds op zoek naar monitor, waarschijnlijk de 204b van samsung. Maar zit nog met dit, ik wil der 2 pc's op aansluiten, maar beide via dsub, de 204b heeft echter 1 dsub en 1 dvi. Van de week las ik ergens dat er 2 soorten dvi connectoren zijn: een mét mogelijkheid (mbv verloop) tot aansluiten dsub en een die, ondanks verloopstekker, geen analoog signaal accepteerd.
Nou dacht ik dat de 204b de dvi versie had die géén analoog signaal ondersteund, als dat zo is, is er dan helemaal géén mogelijkheid om op de dvi een dsub aan te sluiten?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 22:19
dominator schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:02:
[...]

Ik zou ook de 215TW verkiezen boven de 225BW, voor grafisch werk is de beeldkwaliteit immers belangrijker als het ziekmakende input lag waar je vooral bij games gestoord van word.... :)
dus de 215TW heeft als enige nadeel dat ie veel input lag heeft... maar ja dat boeit me niet voor grafisch werk

ehm, en in verhouding tot de delll 2007fwp? heb thuis namelijk een dell 2005fwp staan en daar ben ik wel tevreden over, ook qua kleurprestaties

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38

bladebla

<Piéééép>

IndoBoy schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:32:
[...]

Ik sluit me aan bij deze vraag. Er is niet zoveel te vinden over de Iiyama E2200WS.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

bartgrefte schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:32:
ff vraagje:
ben nog steeds op zoek naar monitor, waarschijnlijk de 204b van samsung. Maar zit nog met dit, ik wil der 2 pc's op aansluiten, maar beide via dsub, de 204b heeft echter 1 dsub en 1 dvi. Van de week las ik ergens dat er 2 soorten dvi connectoren zijn: een mét mogelijkheid (mbv verloop) tot aansluiten dsub en een die, ondanks verloopstekker, geen analoog signaal accepteerd.
Nou dacht ik dat de 204b de dvi versie had die géén analoog signaal ondersteund, als dat zo is, is er dan helemaal géén mogelijkheid om op de dvi een dsub aan te sluiten?
Ik zou eerder zeggen dat je sowieso geen 2 pc's rechtstreeks op 1 monitor aan kan sluiten.. Daar gebruik je een KVM switch voor meestal. Hoe zou het scherm anders ook moeten weten wat ie moet weergeven als ie van 2 pc's input krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Haan schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:30:
[...]

Ik zou eerder zeggen dat je sowieso geen 2 pc's rechtstreeks op 1 monitor aan kan sluiten.. Daar gebruik je een KVM switch voor meestal. Hoe zou het scherm anders ook moeten weten wat ie moet weergeven als ie van 2 pc's input krijgt?
ehm, de tft's van tegenwoordig hebben 2 ingangen.... waartussen geswitched kan worden

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Die DVI-poort ondersteunt naar alle waarschijnlijkheid geen analoge signalen. Volgens mij past een DVI-kabel met analoge signalen er fysiek ook niet op (extra pinnetjes).

De aansluitingen op videokaarten ondersteunen daarentegen over het algemeen wél analoog signaal via de DVI-poort.

ZIe dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.projectorpeople.com/tutorials/images/DVI.gif
Op je monitor zal de bovenste aansluiting zitten (DVI-D) en op je videokaart de onderste (DVI-I).

[ Voor 47% gewijzigd door Palomar op 22-10-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Palomar schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:38:
Die DVI-poort ondersteunt naar alle waarschijnlijkheid geen analoge signalen. Volgens mij past een DVI-kabel met analoge signalen er fysiek ook niet op (extra pinnetjes).

De aansluitingen op videokaarten ondersteunen daarentegen over het algemeen wél analoog signaal via de DVI-poort.

ZIe dit plaatje:

[afbeelding]
Op je monitor zal de bovenste aansluiting zitten (DVI-D) en op je videokaart de onderste (DVI-I).
is er niet een apparaatje ofzo dan die een dsub signaal om kan zetten naar dvi?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 20:37
Niemand die MagicTune gebruikt dus met hun 205BW ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
bartgrefte schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:22:
[...]

is er niet een apparaatje ofzo dan die een dsub signaal om kan zetten naar dvi?
Geen idee, maar ik denk dat een nieuw videokaartje met DVI-uitgang goedkoper is. Of zit je om welke reden dan ook perse vast aan d-sub?
loyske schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:47:
Niemand die MagicTune gebruikt dus met hun 205BW ???
Dat is toch dat je vanuit windows de brightness e.d. kunt instellen? IK heb het wel even geprobeerd op mn 203B, maar mn PC liep er een paar seconden later door vast. Schijnt ook een bekend probleem te zijn met dat tooltje. Daarom gebruik ik het niet. Maar als het goed zou werken dan kan het erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

bartgrefte schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:33:
[...]

ehm, de tft's van tegenwoordig hebben 2 ingangen.... waartussen geswitched kan worden
Sommige tft's (lang niet alle) hebben de mogelijkheid om ze analoog of digitaal aan te sluiten. Hoe kom je erbij dat dat is om 2 pc's op aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Even een kickje omdat niemand antwoord geeft:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131038

Haan schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:14:
[...]

Sommige tft's (lang niet alle) hebben de mogelijkheid om ze analoog of digitaal aan te sluiten. Hoe kom je erbij dat dat is om 2 pc's op aan te sluiten?
zowat alle, zoniet alle monitoren die digitaal en analoog kunnen worden aangesloten hebben ergens een knopje/via het OSD de mogelijkheid om van input te switchen. Als er dan 2 pc's aanhangen, dan wissel je dus van pc wat het beeld betreft, en ik kan uit ervaring zeggen dat dit met Samsung monitoren perfect werkt (en handig is ook). Het kan zijn dat dit niet de bedoeling is van de fabriekant, maar het werkt in ieder geval wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:51
Snirpo schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:05:
Even een kickje omdat niemand antwoord geeft:

Hoe zit je er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

@yakuzi2004: dat wist ik niet, is wel handig inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181670

Ik wil graag een Samsung203B scherm vanwege de mooie prijs en 20" :) maar ik heb een vraag:
Tijdens het gamen moet je hem dan op Native resolutie zetten? want ik denk dat ik dan games als cod2 en bf2142 niet kan draaien op m'n 6600LE, of is dat gewoon onzin, als je hem op 1024 zet dat het er dan ook nog gewoon "normaal/goed" uitziet. Heeft iemand plaatjes van wat het "groooote" verschil daar tussen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
IndoBoy schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:32:
[...]

Zou ik ook heel erg fijn vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Anoniem: 181670 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:41:
Ik wil graag een Samsung203B scherm vanwege de mooie prijs en 20" :) maar ik heb een vraag:
Tijdens het gamen moet je hem dan op Native resolutie zetten? want ik denk dat ik dan games als cod2 en bf2142 niet kan draaien op m'n 6600LE, of is dat gewoon onzin, als je hem op 1024 zet dat het er dan ook nog gewoon "normaal/goed" uitziet. Heeft iemand plaatjes van wat het "groooote" verschil daar tussen is?
1400x1050 is idd wat zwaarder dan 1024x768, al zal dat in de praktijk niet eens zoveel uitmaken. Maar mocht het nodig zijn, in 1024x768 zien games er ook nog prima uit. Het beeld is weliswaar een beetje waziger, maar dat merk je vooral als je op je desktop zit (lezen van tekst). In games valt dit veel minder op omdat je dan minder lettertjes en kleine details hebt.

Ik heb nu tijdelijk een Radeon 8500 (voor tegenwoordige begrippen erg traag) op mn Samsung 203B. Ten eerste maakt het qua snelheid niet eens zoveel uit welke resolutie ik gebruik en als ik toch op 1024x768 speel vind ik het ook nog best te doen.

Als je nog twijfelt wil ik van de week wel wat fotootjes maken met het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Kaarsrecht dus t kan niet met de inkijkhoek te maken hebben, het valt ook niet heel erg op maar eht is wel zichtbaar. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131038 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:12:
[...]

zowat alle, zoniet alle monitoren die digitaal en analoog kunnen worden aangesloten hebben ergens een knopje/via het OSD de mogelijkheid om van input te switchen. Als er dan 2 pc's aanhangen, dan wissel je dus van pc wat het beeld betreft, en ik kan uit ervaring zeggen dat dit met Samsung monitoren perfect werkt (en handig is ook). Het kan zijn dat dit niet de bedoeling is van de fabriekant, maar het werkt in ieder geval wel...
Yep, heb ik hier ook op me l204wt - dvi op me gamebak - en m'n servertje zit op vga sub-d analoog
1 druk op de derde knop van boven.. en je switched zo om (gebruik het af en toe)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.