The devil is in the details.
e-mailprogrammaMozilla heeft heeft versie 1.5.0.9 van zijn emailprogramma Thunderbird voor je klaar staan.
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Eerste zin:
1,2 miljard -> 1,6 miljard?De Duitse regering trekt voor de komende drie jaar 1,2 miljard euro uit om de IT-sector van het land te ondersteunen.
Edit:
Bron zegt dit:
Dus dan lijkt me de titel niet te kloppen.The Chancellor pledged €1.2 billion ($1.6 billion) in grants over the next three years to support innovation in Germany's IT sector.
[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 19-12-2006 21:05 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 19-12-2006 23:07 ]
Eind 2e alinea: "18 miljard miljard" lijkt me "18 miljard" te moeten zijn.
...of iets daar in de buurt.
[ Voor 25% gewijzigd door Rataplan op 20-12-2006 10:07 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
Oftewel 18 triljoenRataplan schreef op woensdag 20 december 2006 @ 10:06:
Nee hoor, het gaat echt om een factor 18000000000000000000
edit:
...of iets daar in de buurt.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 14:53 . Reden: linkje toegevoegd ]
Verwijzen de links naar de downloads niet helemaal naar de goeie url. Er staat "www.tweakers.net/" voor de goede url, en dan werkt het natuurlijk niet
Dit zal al door iemand gefixt zijn denk ik, het gaat bij mij goed tenminste.RoD schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:23:
In meuktracker: Mozilla Firefox 2.0.0.1
Verwijzen de links naar de downloads niet helemaal naar de goeie url. Er staat "www.tweakers.net/" voor de goede url, en dan werkt het natuurlijk niet
Jep
Moet dat niet zijn: doet bij dat alles er nog een schepje bovenopDe Duitse staatsecretaris van economische zaken Hartmut Schauerte doet bij dat alles nog een schepje met de mededeling dat de Duitse regering zich uit het project terugtrekt en met een eigen zoeksite zal komen, onder de naam 'Theseus'.
May the wind always be at your back and the sun upon your face. And may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.
Harm schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:27:
Hmz, hier gaat dat gewoon goed anders. Welke browser gebruik jij zelf?
Volgens mij is er iemand heel snel bijgeweest ja, het werkt hier nu ook gewoon goed.P_de_B schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:41:
[...]
Dit zal al door iemand gefixt zijn denk ik, het gaat bij mij goed tenminste.
'een zo groot mogelijk publiek.'
nieuws: BBC maakt programma's beschikbaar via p2p
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Hij ontkende gisteren, dus hij heeft ontkend ook met een d.Dat wordt eigenaardig genoeg weer ontkent
Moet nVidia zijn natuurlijkNvidia
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Aan het begin van een zin moet de eerste letter met een hoofdletter en dan maken we er Nvidia van ipv NVidia.
Tot die tijd raden de analisten het aan alle gebruikers van 'security technologies such as host intrusion-prevention systems' - zeg maar: iedereen die een firewall gebruikt - om Vista aan te schaffen
Raden de analisten het nu aan of af?
FF de zin geknipt, zo is het misschien wat duidelijker.
Tot die tijd raden de analisten het aan alle gebruikers die een firewall gebruiken - om Vista aan te schaffen.
* Rataplan gaat fixen
[ Voor 41% gewijzigd door Rataplan op 21-12-2006 12:32 ]
Mag wel een a'tje minder.Een aantal grote Amerikaaanse platenfirma's heeft gisteren..
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Moet het niet tandloos of tandenloos zijn?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Gedachtestreepje voor 'met' ipv erna.De tdp-waarde van de Core 2 Duo's is met - 65 watt - ongewijzigd gebleven
Edit: nog een twee:
nieuws: De Mus2: tandeloos knaagdier of puntige wannahave?
-> dietwee AAA-batterijen en een striptekening dat dient te fungeren als handleiding
-> enigeen na enig gewenning zouden de twee knopjes ook goed werken
[ Voor 41% gewijzigd door Raynman op 21-12-2006 17:33 ]
Ik zou toch zweren dat er ook echt '- met 65 watt -' stond..Raynman schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:17:
nieuws: Intel maakt nieuwe revisie Core 2 Duo idle zuiniger
[...]
Gedachtestreepje voor 'met' ipv erna.
Getest zijn de Abit IN9 32X-MAX, de Asus Striker Extreme en de BNG nForce 680i SLI.
Moet zijn BFG nForce 680i SLI.
nieuws: CPL gaat eigen 'wedstrijdgame' ontwikkelenDit is dan ook een van de redenen dat het spel zowel spelmodi voor team- als voor solowedstrijden ondersteund.
Toernooi?spectator mogelijkheden en uitgebreide tournooimogelijkheden. FPS-guru John Romero,
[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 21-12-2006 21:01 ]
De nForce 680i SLI-chipset is ontwikkelt voor het Core 2 Duo-platform en biedt in totaal 46 pci express lanes.
'Mogelijkmaken' staat niet in de Van Dale, het moet blijkbaar los geschreven worden.Een bedrijvenconsortium in Groot-Brittannië werkt aan een implantaat dat het mogelijkmaakt om energie te generen uit de bewegingen van het menselijk lichaam.
"Het nieuwe apparaatje kan zijn energie ontrekken aan bewegingen van het menselijk lichaam"
Het is niet ontrekken (ont-rekken) maar onttrekken (ont-trekken).
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Raxco Software heeft een kleine update uitgebracht voor zijn defragmenteersoftware PerfectDisk, die het versienummer opkrikt naar versie 8.0 nuild 48.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Dat is eigenlijk een samenstelling van Nightly Buildklaasbram schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:31:
meuktracker: PerfectDisk 8.0 build 48
Raxco Software heeft een kleine update uitgebracht voor zijn defragmenteersoftware PerfectDisk, die het versienummer opkrikt naar versie 8.0 nuild 48.
gefixt
Tautologie ('in staat zijn' + 'kunnen')Hoewel het bedrijf zegt in staat te zijn dergelijke gegevens te kunnen leveren
Dat moet natuurlijk moest toegeven of toegegeven zijn.
"acht en een half"Dat is met name belangrijk omdat de ontwikkeling van spellen steeds duurder wordt; een gemiddeld PlayStation 3-spel zou volgens gameontwikkelaar Namco een slordige achtenhalf miljoen dollar kosten
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
-> reactiesen naar lichamelijke reakties om vast te stellen
*geeft schuld aan nieuwe spelling*
Hee, 't is alweer een tijd geleden dat ik dat fout schreefRaynman schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:39:
-> reacties
Een starre mod is iemand die met alle regels meebuigtVolgens Allison is de reden van zijn ontslag de patentovereenkomst met Microsoft, dat de relatie met de opensourcecommunity heeft verstaard. Allison gaat nu werken voor Google.
Of is 'verstaard' een woord wat niet echt bekend is?
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
"'geruikersinterface die duidelijke indicatoren geven over de inhoud van de nieuwe feed' wordt geleverd."
Tenzij het opzettelijk is, zie ik een tikfoutje in het eerste woord van de citatie
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Verwijderd
Naast Allison werkt bijvoorbeeld ook Andrew Morton, de maintainer van de huidige Linux-kernel versie 2.6.
We weten allemaal dat Andrew Morton werkt, maar waar
Naast Allison werkt bijvoorbeeld ook Andrew Morton, de maintainer van de huidige Linux-kernel versie 2.6, bij Google.

rechtgebogenResistor schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:08:
nieuws: Samba-ontwikkelaar verruilt Novell voor Google wegens Microsoft
[...]
Een starre mod is iemand die met alle regels meebuigt
+ RInfinitive schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:11:
http://tweakers.net/nieuw...t-patent-op-webfeeds.html
"'geruikersinterface die duidelijke indicatoren geven over de inhoud van de nieuwe feed' wordt geleverd."
Tenzij het opzettelijk is, zie ik een tikfoutje in het eerste woord van de citatie
Bij Google op de loonlijst gezetVerwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:12:
nieuws: Samba-ontwikkelaar verruilt Novell voor Google wegens Microsoft
Naast Allison werkt bijvoorbeeld ook Andrew Morton, de maintainer van de huidige Linux-kernel versie 2.6.
We weten allemaal dat Allison werkt, maar waar? Het zou zoiets moeten zijn:
Naast Allison werkt bijvoorbeeld ook Andrew Morton, de maintainer van de huidige Linux-kernel versie 2.6, bij Google.
en verder:
patentovereenkomst'Totdat de patent overeenkomst wordt ontbonden, zijn we paria's'
éénrichtingsverkeerHoewel er inmiddels al een aantal prominente opensource-ontwikkelaars ontslag hebben genomen bij Novell, is het geen één richtingsverkeer
vindt, sommigenMantel ziet geen problemen in de Novell-Microsoft-deal, en vind het ook storend dat sommige zeggen dat Novell een overeenkomst met het 'evil empire' heeft gesloten.
nieuws: Winst Red Hat neemt, omzet laat wel stijging zien
neemt wat ? toe ? af ?
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
"een van de grootste bedrijven die webloggers betaald voor het aanprijzen van producten"
betaalt
Windows Vista Premium bestaat niet. Windows Vista Home Premium wel. Overigens zijn deze afstandsbedieningen ook geschikt voor Vista Ultimate aangezien die een superset van alle edities is
Verwijderd
De videokaart maakt verder gebruikt van 256MB gddr3-geheugen op een kloksnelheid van 700MHz (1400MHz ddr), terwijl de meeste andere GeForce 7300 GT-videokaarten ddr2-geheugen op een kloksnelheid van 533MHz gebruiken.
gebruikt > gebruik
wat is het nouHet Nvidia-kamp wordt vertegenwoordigd door de Zogis GeForce 7300 GT Turbo 256MB. Zugis is een nieuwe speler op de markt van videokaarten en wordt gedistribueerd door PowerColor. Zogis maakt alleen videokaarten, en alleen videokaarten met een Nvidia-gpu. De GeForce 7300 GT Turbo 256MB werkt op een kloksnelheid van 500MHz, 150MHz boven de referentiekloksnelheid van 350MHz. De videokaart maakt verder gebruikt van 256MB gddr3-geheugen op een kloksnelheid van 700MHz (1400MHz ddr), terwijl de meeste andere GeForce 7300 GT-videokaarten ddr2-geheugen op een kloksnelheid van 533MHz gebruiken. Een dual-link dvi-aansluiting, een 15-pin vga-connector en een hdtv-poort zorgt voor de overdacht van de videosignalen naar een monitor of tv. Een actieve koeler zorgt voor voldoende luchtstroom over de gpu; veel andere GeForce 7300GT-videokaarten zijn echter passief gekoeld.
So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.
De zaken hierboven genoemd, en wat andere gefixt
Dan heb je deze over het hoofd gezien. Doe eens die ronde vorm doortrekken
Net als de Zugis-videokaart heeft ook
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ocybersteef schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:04:
Twee nieuwe Nvidia- en ATI-budgetvideokaarten vergeleken
Dan heb je deze over het hoofd gezien. Doe eens die ronde vorm doortrekken
[...]
nieuws: Twee nieuwe Nvidia- en ATI-budgetvideokaarten vergelekenDe Sapphire Radeon X1300 XT vertegenwoordigd het ATI-kamp en is, evenals de Zogis,
Ah je hebt gelijk, had het eigenlijk nog willen controleren of die Vista-versie inderdaad zo heette, maar uiteindelijk vergeten. Op de Philips site stond Vista Premium.Rafe schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:56:
nieuws: Philips brengt serie Vista-afstandsbedieningen uit
Windows Vista Premium bestaat niet. Windows Vista Home Premium wel. Overigens zijn deze afstandsbedieningen ook geschikt voor Vista Ultimate aangezien die een superset van alle edities is.
doet --> doen. het is een infinitief.Nadat de Amerikaanse Federal Trade Commission heeft gezegd dat stealth marketing onethisch is, heeft een van de grootste bedrijven die aan 'product placement' op weblogs doet besloten meer openheid van zaken te geven. Webloggers moeten nu duidelijk maken
nieuws: Gesponsord webloggen moet door bloggers worden gemeld
dan is je zin krom. laat doet dus gewoon weg.
[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 23-12-2006 17:51 ]
enkelvoudige pv en meervoudig onderwerp.Tot op heden leek het bedrijf juist ervoor te zorgen dat het leek dat de gesponsorde weblogposts op eigen initiatief van de weblogger werden geschreven en dus geen verkapte vorm van adverteren was. Hier
was » waren. Je vorige post snap ik echter ook niet helemaal van wat er nou precies fout aan is.Boudewijn schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:51:
zelfde artikel:
[...]
enkelvoudige pv en meervoudig onderwerp.
1e: ik heb verkeerd gelezen. beetje vreemd alleen dat je 'doet' aan product placement.
mijn fout.
Vergelijk:
'een van de grootste bedrijven die aan product placement doen, heeft besloten'
'een van de grootste bedrijven, die aan product placement doet, heeft besloten'
De eerste variant betekent (a) dat er bedrijven zijn die aan product placement doen en (b) dat de grootste daarvan iets heeft besloten. De tweede variant zegt dat (a) een van de grootste bedrijven iets heeft besloten en (b) dat dat bedrijf toevallig ook nog 'ns aan product placement doet: 'van de grootste bedrijven heeft een (die aan product placement doet, ) besloten'
Het geheel ontbreken van een of twee komma's laat in het ongewisse of de bijzin beperkend of uitbreidend is (moet zijn: beperkend; alle bedoelde bedrijven doen aan product placement). De enkelvoudige persoonsvorm suggereert echter wel dat alleen 1 van de grootste bedrijven in het algemeen aan product placement doet. Ik heb de pv dus toch in het meervoud gezet, en uiteraard een komma geplaatst
het liep iig niet helemaal, maar wist het niet perfect te benoemen.
zeur ik btw teveel over spelling?
NooitBoudewijn schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 19:48:
zeur ik btw teveel over spelling?
is winstgroei niet een betere term?
de groei kan afnemen en het totaal toch stijgen. maar het totaal kan niet stijgen en afnemen tegelijk.
volg je me nog?
De winst van Red Hat is minder dan vorig jaar, als je het in winstgroei zou willen uitdrukken dan moet je het over een negatieve winstgroei (winstafname dus) gaan hebben. Er is minder winst gemaakt, maar er is wel meer omzet gedraaid, lijkt mij best kunnen?Boudewijn schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 19:51:
okay mooi.
[...]
is winstgroei niet een betere term?
de groei kan afnemen en het totaal toch stijgen. maar het totaal kan niet stijgen en afnemen tegelijk.
volg je me nog?
Je kan het wel over winstgroeidaling hebben als er wél meer winst is gemaakt dan vorig jaar, maar niet zoveel als voorgaande jaren gebruikelijk was. Voorbeeldje:
- Microsofts winst in 2004 was 10 miljoen, in 2005 was het 11 miljoen, wat dus een winstgroei van 10% is. Als Microsoft in 2006 een winst boekt van 11,2 miljoen, dan is er dus sprake van een winstgroei, alleen is die afgenomen ten opzichte van 2005.
[ Voor 46% gewijzigd door Hahn op 23-12-2006 20:28 ]
En een zin later:Garmin was de zaak gestart omdat TomTom inbreuk zou maken op vijf patenten van Garmin voor navigatie-apparatuur.
Is nogal dubbelop.Eerder dit jaar had Garmin concurrent TomTom in Amerika voor de rechter gedaagd, omdat laatstgenoemde inbreuk zou maken op vijf patenten.
1.65 biljoen is best veel geld.De Riaa heeft namens de platenmaatschappijen EMI, Sony, Vivendi Universal en Warner Music voor een federale rechtbank in New York geëist dat de Russische muzieksite Allofmp3.com al zijn domeinnamen opgeeft en 1,65 biljoen dollar schadevergoeding betaalt.
Edit: Ik ben te snel, onderin het artikel wordt het vreemde bedrag al verklaart.
[ Voor 8% gewijzigd door Milenco op 27-12-2006 15:41 ]
Er staat $1.65 trillion, dat is in het Nederlands 1,65 biljoen.Milenco schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:40:
nieuws: Platenmaatschappijen openen jacht op Allofmp3-domein
[...]
1.65 biljoen is best veel geld.Neem aan dat hier miljard mee wordt bedoelt?
Edit: Ik ben te snel, onderin het artikel wordt het vreemde bedrag al verklaart.
[ Voor 94% gewijzigd door Ricvdp op 27-12-2006 18:25 ]
Verwijderd
Tweede paragraaf, tweede zin:
De groei naar 50.000 artikels ging vervolgens een stuk sneller: die mijlpaal werd driekwart jaar later op 27 januari 2005 later bereikt.
*poef*Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:01:
http://tweakers.net/nieuw...enste-artikel-online.html
Tweede paragraaf, tweede zin:
[...]
Moet zijn: het veiligste besturingssysteem.De nieuwste Windows-versie is door Microsoft in de markt gezet als het meest veilige Windows-besturingssysteem tot nu toe.
Toch?
En waarom moetdat? Oftewel, wat is er fout aan het geen er nu staat? Dat het een anglicisme is ben ik met je eens, maar anglicismes zijn niet per definitie fout.daniel_ev schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:46:
http://tweakers.net/nieuw...lek-in-Windows-Vista.html
[...]
Moet zijn: het veiligste besturingssysteem.
[edit]
Daarnaast, Microsoft is niet zo dom om te beweren dat Windows Vista het veiligste OS is, omdat het ook wel weet dat er ook nu al wel veiliger OS'en te verkrijgen zijn. (Ik weet niet welke, maar ze zullen er zijn.) Dus tegen je letterlijke formulering heb ik ook bezwaren.
[ Voor 24% gewijzigd door Harm op 28-12-2006 14:10 ]
Verwijderd
antedateren -> antidateren.
Ik zie nu trouwens, dat beiden mogen, laat maar dus
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 15:53 ]
Leesvoer: Pim. in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..."Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:52:
nieuws: Apple onder vuur; Jobs mogelijk ook onder druk
antedateren -> antidateren.
dat... (het probleem)Deze keer duikt er echter een probleem op die twee maanden geleden ook al door Apple was aangepakt.
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Dit topic is gesloten.