"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Als er na 11 uur nog niemand langs is geweest doe ik het maarGlowMouse schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:18:
nieuws: Marvell brengt Intel 'Monahans' XScale-processor uit
[...]
[...]
gegarandeerd, bijvoorbeeld
Naar topic zelf linken lijkt me niet zo slim (topics komen en gaan), maar een link naar Frontpage Algemeen zou geen kwaad kunnen. Als mensen er komen zien ze vanzelf wel het tikfoutjes-topicdrZymo schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 09:43:
Kleine suggestie. De laatste tijd zie ik steeds vaker reacties op de frontpage waarin een typefout aangekaart wordt, waar dan weer een reactie op terug komt dat men het hier maar neer moet zetten. Is er niet een mogelijkheid om bij ieder artikel een linkje neer te zetten naar dit topic? Dus een klein linkje onderaan het artikel ofzo: "Foutje gezien? Meld het hier."
Scheelt een hoop frustraties denk ik
The devil is in the details.
nieuws: NLUUG zoekt eerherstel voor softwarekopie:
zijn -> haarOok bevatte de brochure sjablonen voor beleidsteksten waarin een organisatie formeel kon vastleggen wat zijn standpunt was met betrekking tot het kopiëren van onder andere software.
beleidsregelement -> beleidsreglementNet als de brochure van Brein, bevat de NLUUG ook voorbeeldteksten voor een beleidsregelement, maar in deze tekst is het beleid juist het gebruik van vrij beschikbare software die onbeperkt gekopiëerd mag worden.
gekopiëerd -> gekopieerd
De eerste is gewijzigd, maar de tweede en derde niet...
Trial lijkt meFFWD heeft namelijk op de homepage van Office gezien dat Microsoft de trailversie heeft uitgebracht van zijn nieuwste offcesuite.
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Volgens mij moet het zijn:De P5B/TeleSky is geschikt voor AMD-processors, terwijl de Asus M2N/TeleSky geschikt is voor Intel-processors.
De P5B/TeleSky is geschikt voor Intel-processors, terwijl de Asus M2N/TeleSky geschikt is voor AMD-processors.
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
De Zune is nog niet eens drie weken te verkrijgen in Amerika, of meerdere van de beveilingen die Microsoft zijn mediaspeler heeft meegegeven zijn al - vaak op een zeer eenvoudige wijze - omzeild.
nogal ongelukkig gekozen, denk niet dat nummers een dag durenEen van de grootste beperkingen bij de Zune is de wifi-beveiliging. Ontvangen liedjes kunnen maar drie keer of drie dagen afgespeeld worden
drie keer afgespeeld, drie dagen bewaren.
[ Voor 28% gewijzigd door The__Virus op 03-12-2006 13:43 ]
Het staat beetje onhandig in de bron, maar volgens mij heb je gelijkVorlon schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:17:
Asus bundelt Skype-telefoonadapter bij moederborden
[...]
Volgens mij moet het zijn:
[...]
Ik heb echt moeite met 'beveiligingen' in één keer goed te schrijven

Daarom staat er ook 'afhankelijk van wat er eerder komt'. Ik vind er niks mis mee, je hebt 3 dagen de tijd om het liedje af te spelen, als je in die 3 dagen tijd 'm 3 keer afspeelt, dan is het ook over en uit.[...]
nogal ongelukkig gekozen, denk niet dat nummers een dag duren. Beter:
drie keer afgespeeld, drie dagen bewaren.
[ Voor 29% gewijzigd door Hahn op 03-12-2006 13:53 ]
Nog maar een trail foutjeMocht de trialversie zijn verlopen of niet geactiveerd zijn, dan draait de trail in de zogenoemde 'Reduced Functionality' waarin het alleen mogelijk is om documenten te bekijken:
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Na het verkiezingsdebacle van 2000, waarbij het antieke systeem van ponskaarten voor veel problemen zorgde, zijn elektronische stemcomputers op grote schaal ingevoerd.
http://en.wikipedia.org/w...ntial_election%2C_2000%22
Linkje is dood/niet goed
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
-> ... heeft...Casey Langen eindelijk de langverwachte versie 1.0 van musikCube uitgebracht.
MGz -> MHzdoet zijn werk op 200MGz
Hynix's -> Hynix'Daarmee is het nieuwe geheugen anderhalf maal zo snel als Hynix's bestaande mobiele dram-producten, zo vermeldt het bedrijf trots.
Verwijderd
"geen" denk ikOm de twee bedrijven te bewegen alsnog toe te voldoen aan de dagvaarding, wil Google met hen in gesprek gaan. Woordvoerders van de twee bedrijven hebben al laten weten daar gaan prijs op te stellen. Als het allemaal tegenzit voor Google en de klagende partijen zou dit dus een langdurige rechtszaak kunnen worden.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
moet dat niet hi-res zijn?
Kon worden...Volgens de New Yorkse privédetective Skipp Porteious ging het echter gewoon om een - tevens traditionele - in de telefoon geplante microfoon die vanaf betrekkelijk nabij kom worden afgeluisterd
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
nieuws: Wii gelanceerd en uitverkocht in JapanDe consoles waren allen binnen enkele uren uitverkocht en om er één te kunnen bemachtigen
eerste regel, 2e alinea.
het zijn zaken, dus alle. Bij personen heb je het over allen.
drop op knop -> druk op de knop ?Hoewel het niet zeker is dat de dienst dit zomaar met een druk op knop kan regelen, lijkt het theoretisch mogelijk, al dan niet met hulp van de telco.
edit:
in nieuws: 'FBI kan omgeving willekeurige mobiele telefoon afluisteren' dus
[ Voor 22% gewijzigd door InFrA-WiZ op 05-12-2006 01:35 ]
personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari
Verwijderd
Mag er op zijn minst een streepje in kabel-tv?digitale kabeltv
Hetzelfde geldt voor dit woord dat dus eigenlijk als digitale-tv-huishouden geschreven moet worden. Maar misschien wil je er om esthetische redenen liever "huishouden met digitale tv" van maken.digitale tv-huishouden
Intels?Intels zelf heeft ook een paar van deze producten in de aanbieding, ...
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Verwijderd
"Digitale televisie" schrijf je in een samenstelling aan elkaar omdat het een woordgroep betreft. Hetzelfde geldt voor "digitale tv" maar dan m.b.v. een streepje omdat "tv" dus een afkorting is.
Ssst
In oudere t.net berichten kom ik ook gewoon kabeltv tegen, dus ik laat het lekker staanVerwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:38:
Bij mijn weten is "tv" nog steeds een afkorting, vandaar het streepje.
"Digitale televisie" schrijf je in een samenstelling aan elkaar omdat het een woordgroep betreft. Hetzelfde geldt voor "digitale tv" maar dan m.b.v. een streepje omdat "tv" dus een afkorting is.

[ Voor 43% gewijzigd door Hahn op 05-12-2006 13:40 ]
Verwijderd
Dat had ik ook al een keer voorgesteld, ik geloof dat er naar gekeken zou worden. Misschien slim om deze vraag even in een nieuw topic te stellen. Ik ben nu aan het werk, maar wil dit vanavond ook wel even doen anders.drZymo schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 09:43:
Kleine suggestie. De laatste tijd zie ik steeds vaker reacties op de frontpage waarin een typefout aangekaart wordt, waar dan weer een reactie op terug komt dat men het hier maar neer moet zetten. Is er niet een mogelijkheid om bij ieder artikel een linkje neer te zetten naar dit topic? Dus een klein linkje onderaan het artikel ofzo: "Foutje gezien? Meld het hier."
Scheelt een hoop frustraties denk ik
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Verwijderd
Moet even wat rechtzetten! "Digitale kabeltelevisie" is wél correct, omdat "digitale" naar "televisie" verwijst en niet naar "kabel". Geen woordgroep dus niet aan elkaar. Oeps, sorryVerwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:48:
Over "tv" is vast het laatste woord nog niet gesprokenmaar schrijf op zijn minst de woordgroepen aan elkaar.
-> kijken we naar ..?In dit artikel kijken naar de prestaties van Apollo 5, de recent geïnstalleerde databaseserver voor ons forum Gathering of Tweakers. Deze Dell PowerEdge 1950 is voorzien van twee 3,0GHz Woodcrests en 16GB FDB667-geheugen.
computo ergo sum
zijn -> haarMet behulp van deze inkrimping van zijn activiteiten wil de organisatie de nood aan dure resources voor testen en ontwikkelen van producten verminderen.
Even verderop in het artikel nog 2 keer hetzelfde.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
- kennismaaktUiteraard mogen we daar bijtellen dat het niet onaardig is vanuit Microsofts perspectief als klein grut in ontwikkelingslanden met het Windows-besturingssysteem kenismaakt in plaats van met Linux.
- komma maakt het m.i. duidelijker[...]maar de OLPC-voorman doet dan wel een duidelijke concessie[.] gegeven dat Windows closed-source is.
[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 06-12-2006 09:11 ]
-->De Athlon 64 X2 'Brisbane' komt in vier verschillende smaken, geen waarvan sneller is dan het huidige topmodel
De Athlon 64 X2 'Brisbane' komt in vier verschillende smaken, waarvan er geen een sneller is dan het huidige topmodel
Zeker is die eerste quote in ouderwets Nederlands en die tweede quote foutief Nederlands
'niet een' zou je er nog van kunnen maken, wellicht. (Hoewel ik de eerste quote niet fout is)
kennis is natuurlijk met 2x n....
nieuws: Bill Gates wil Windows op OLPC
Hoezo is de tweede quote fout?Zeker is die eerste quote in ouderwets Nederlands en die tweede quote foutief Nederlands
De huidige artikeltekst is goed. Elkaar vliegen afvangen doen jullie maar ergens anders
"zouden" zou beter passen als je de nadruk wilt leggen op de afzonderlijke staten, maar dan zou ik VS sowieso voluit schrijven ook
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:01:
Tijd voor een nieuwe naam dan
Maar ok, het is op z'n minst een grensgevalletje
Wordt in plaats van de volledige naam een letterwoord gebruikt, dan is zowel een enkelvoudige als een meervoudige persoonsvorm mogelijk, bijvoorbeeld:
(6) De VN zal/zullen tussenbeide komen.
(7) De VS worstelt/worstelen met economische problemen.
(8) De NS verhoogt/verhogen opnieuw de tarieven.
Verwijderd
er staat sidney... ipv je weet wel... de grote stad... in Australië...
succes met aanpassen
Something something
De nieuwe driver lost onder andere een probleem op met enkele oudere GeForce 3 en GeForce 4 modellen en kan beter overweg met de nieuwere Linux-kernals.
en nam in bijna vijf uur in beslag -> eerste in weghalen
enigzins -> enigszins
revange -> revanche
[ Voor 25% gewijzigd door Maasluip op 06-12-2006 21:57 ]
Signatures zijn voor boomers.
Check
CheckcheckerdecheckMaasluip schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:55:
nieuws: Schaakkampioen delft onderspit tegen Deep Fritz:
en nam in bijna vijf uur in beslag -> eerste in weghalen
enigzins -> enigszins
revange -> revanche
"bekendmaking" op de fp:
Acht grotere gemeentes verplichten opensourcegebruik
Woensdag 15:53 - Acht grote Nederlandse gemeentes hebben het gebruik van opensourcesoftware verplicht hebben gesteld.
euhmmmm
[ Voor 26% gewijzigd door lameeuw op 07-12-2006 00:39 ]
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
In de link naar de Forceware drivers voor x64 systemen staat een typfout:
moet zijnWindows XP x64 en Windows Server 20030x64
De link _zelf_ klopt overigens welWindows XP x64 en Windows Server 2003x64
(en is 2003 niet zowiezo x64, dan kan dat ook wel weg... maar dat weet ik niet zeker).
[ Voor 8% gewijzigd door Jack Flushell op 07-12-2006 11:01 ]
bedraagtDe maximale leessnelheid voor deze schijfjes bedraagd echter 12x (16,2MB/s).
De nieuwe dvd-brander van Samsung weet een maximale schrijfsnelheid van 24,3 MB/s voor dvd+r en dvd-r media te behalen.De nieuwe dvd-brander van Samsung weet een maximale schrijfsnelheid van 24,3 MB/s voor dvd+r en dvd-r media.
DVD+R moet zijn DVD+R DLnieuws: Samsung introduceert 18x sata dvd-brander
Dvd-rw wordt op 6-speed gebrand, en dvd+r en dvd+rw worden op achtvoudige snelheid geschreven.
Verwijderd
Een kans is volgens mij altijd mogelijk, oftewel een heus pleonasme.Er is een mogelijke kans dat ze gehoor vinden in de Tweede Kamer[...]
- want geen idee, dus auteur ingeseindJack Flushell schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:59:
(en is 2003 niet zowiezo x64, dan kan dat ook wel weg... maar dat weet ik niet zeker).
De discussie over het wel of niet schrijven van afkortingen en namen met hoofdletters buiten beschouwing gelaten, is 'wimax' imho niet duidelijk en valt het niet in de de categorie van 'tv' en 'laser'. WiMAX kan ik inkomen dat het te schreeuwerig is, maar maak er dan Wimax van. Net zoals XS4ALL als Xs4all wordt geschreven.
Vergelijk eens met het plaatje, daar staat 0.83.Concreet betekent dit dat een bit 83nm 'breed' is en dat er tussen de verschillende sporen een afstand van 1,6nm zit.
Bron:
reviews: Het next-gen dvd-formaat: blu-ray vs hd-dvd
Ik mis het woordje 'aan'Voor het afspelen van high-definiton beeldmateriaal moet echter niet alleen settop boxen en gewone spelers gedacht worden. Aangezien deze resoluties vooral voor filmliefhebbers interessant zijn,
reviews: Het next-gen dvd-formaat: blu-ray vs hd-dvd
begin 4e alinea.
Wimax is geen bedrijfsnaam, maar een netwerkstandaard, net als wifi en ethernet. Volgens ons nieuwe beleid schrijven we dat soort woorden met kleine letters.Rafe schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:57:
nieuws: Intel demonstreert wimax-chip voor Centrino-platform
De discussie over het wel of niet schrijven van afkortingen en namen met hoofdletters buiten beschouwing gelaten, is 'wimax' imho niet duidelijk en valt het niet in de de categorie van 'tv' en 'laser'. WiMAX kan ik inkomen dat het te schreeuwerig is, maar maak er dan Wimax van. Net zoals XS4ALL als Xs4all wordt geschreven.
Andere dingen ook gefixt
De juiste schrijfwijze daarvan is 'tezamen', jawel: met Z!
Siditamentis astuentis pactum.
Het spijt ons zeerVarienaja schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:32:
Hoi, in deze nieuwspost wordt voor de zoveelste keer het wordje 'tesamen' gebruikt.
De juiste schrijfwijze daarvan is 'tezamen', jawel: met Z!
[ Voor 95% gewijzigd door Hahn op 08-12-2006 20:35 ]
loopt niet helemaal lekker: "het recht hebben om ... te (kunnen) ..." of "... moeten kunnen ..."Het CBP vindt dat consumenten het recht hebben om aan hen gerelateerde informatie moeten kunnen inzien, corrigeren en desgewenst verwijderen.
Volgens mij moet geactveerd geactiveerd zijn.Op deze wijze geactiveerde Windows Vista-installaties moeten overigens wel iedere 180 dagen opnieuw geactveerd worden
[ Voor 26% gewijzigd door Justawitte op 08-12-2006 22:04 ]
Siditamentis astuentis pactum.
Een soort combinatie van tegenwoordige en verleden tijd lijkt het."...omdat de Wii op de markt verscheent..."
* I reject your reality and substitute my own!
prestentaties -> presentaties
royalities --> royalties
in het midden van de tekst:
verbeterd -> verbetert..., waaronder gepatenteerde technologie die het downloaden van content verbeterd.
De eerste 2 zinnen:
Picaso --> PicasaGoogle heeft ons enkele dagen geleden alweer verblijdt met versie 2.6.0 build 35.94 van zijn fotobeheerprogramma Picaso. it programma is (..)
it --> Dit
nieuws: VS: 'zedendelinquent moet mailadressen afgeven'In de VS is wetgeving in voorbereiding die het voor zedendelinquenten verboden maakt om via e-mailadressen te communiceren die niet bij de autoriteiten bekend zijn.
wat woorden vergeten in deze zin?

computo ergo sum
> één daarvan wistVan de 128 deelnemers kwamen er negentien voor Nederland uit en wist één daarvan het virtueel tot de finale te schoppen.
> Naast ... nam hij ook ... mee naar huis.Naast de titel van wereldkampioen virtueel voetbal ging hij ook naar huis met 20.000 dollar aan prijzengeld
Voor wat betreft de tweede quote ben ik dat met je eens. De eerste daarentegen is weldegelijk beter zoals hij wordt voorgesteld. Dat heb ik er dus alsnog van gemaaktHahn schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:05:
Ik vind het een beetje mierenneukerig, eerlijk gezegd. Ik denk eerder dat dit gewoon een kwestie van voorkeur is en mijn voorkeur gaat uit naar hoe het er al staat
Het volgende zou dan wel correct zijn: "Behalve met de titel van wereldkampioen virtueel voetbal ging hij ook naar huis met 20.000 dollar aan prijzengeld" ('naast' klinkt hier niet)
Ik stelde in plaats hiervan het gebruik van 'mee naar huis nemen' voor, omdat ik dat persoonlijk iets mooier vind. Je kunt het ook helemaal vermijden door 'de titel van wereldkampioen virtueel voetbal' niet te herhalen of in ieder geval minder nadrukkelijk: "De titelwinnaar kreeg ook 20.000 dollar aan prijzengeld en een ticket mee." Maar jullie moeten uiteraard zelf bepalen wat je ervan maakt.
Ik denk dat daar een '2 x' teveel staat...?Netwerkcontroller: 2 x 2 x Onboard Marvell 88E8053 gigabit
Volgens mij ben je deze nog vergeten:lrietveld schreef op zondag 10 december 2006 @ 12:24:
meuktracker: Google Picasa 2.6.0 build 35.94
De eerste 2 zinnen:
[...]
Picaso --> Picasa
it --> Dit
verblijdt -> verblijdGoogle heeft ons enkele dagen geleden alweer verblijdt met versie...
[ Voor 10% gewijzigd door Eegee op 10-12-2006 21:36 ]
'Word' moet natuurlijk met dtMobiele werknemers zullen in de toekomst ook alle Exchange-data kunnen wissen als een mobiel apparaat gestolen of verloren word.
Dit topic is gesloten.