Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
nieuws: Eerste OLPC's in productie, Thailand trekt zich terug
Moet zijn: in groten getale.de laptops die in het tweede kwartaal van 2007 in grote getallen gemaakt en verscheept gaan worden.
Dit wordt best vaak fout gedaan, net als 'ten alle tijden' wat 'te allen tijde' moet zijn.
Misschien iets om in de redactie-wiki te zetten?
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Moet eerder "laag geprijsde" zijn, dunkt meOp dit moment verkoopt Microsoft ook goedkoop geprijsde servers.
leoaq.fm // Jeune Loop
Zoals al in de reacties wordt aangegeven is de Nederlandstalige versie nog niet beschikbaar in 64-bit vorm, terwijl de lijst van aangevinkte operating systems dat wel doet vermoeden. Het draait misschien wel onder WoW64 maar native is het dus niet. Aangezien Windows Vista zodadelijk in 32- en 64-bits smaken te vinden zal zijn is het misschien handig als het meukteam daar in de toekomst wat meer aandacht aan besteed
aangezien sommige van hen ook tientallen bugs hebben gemeld bij Microsoft
nieuws: Microsoft geeft Vista-licenties aan bètatesters
ok, spuit 11.
[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 18-11-2006 15:10 ]
Heb het eruit gesloopt en nog een spelfoutje gefixtRafe schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:25:
meuktracker: Microsoft Windows Media Player 11 final NL
Zoals al in de reacties wordt aangegeven is de Nederlandstalige versie nog niet beschikbaar in 64-bit vorm, terwijl de lijst van aangevinkte operating systems dat wel doet vermoeden. Het draait misschien wel onder WoW64 maar native is het dus niet. Aangezien Windows Vista zodadelijk in 32- en 64-bits smaken te vinden zal zijn is het misschien handig als het meukteam daar in de toekomst wat meer aandacht aan besteed.
Ook verholpen.
The devil is in the details.
Correcte vorm is als ik me niet vergis 'het pcb' daar 'b' voor 'board' staat en de Nederlandse vertaling daarvan (bord) voorgegaan wordt door het lidwoord 'het'.Hoe meer cores echter, hoe groter - en duurder - de pcb zal zijn.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
"De NS heeft gezegd dat de gegevens die worden verkregen met ankzij de ov-chipkaart zullen worden gebruikt voor op maat gesneden aanbiedingen voor reizigers."
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Verkiezingen 2006: Hoe staat het met ict-standpunten?
Van de lijsttrekkers van CDA, PvdA, VVD, D66, GroenLinkS, SP,
'Heeft' behoort 'hebben' te zijn.Van de lijsttrekkers van CDA, PvdA, VVD, D66, GroenLink, SP, Lijst Vijf Fortuyn, ChristenUnie, SGP, Partij voor de Vrijheid en Partij voor de Dieren heeft alleen Mark Rutte van de VVD en Bas van der Vlies van de SGP geen eigen weblog waarin ze hun dagelijkse leven en meningen bespreken.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Feedreader is ook in staat om een filters toe te passen op feeds
[...]waarna een Nintendo-fanaat na meer dan 70 uur in de rij te hebben gestaan de eerste console in zijn armen kon sluiten na 250 dollar te hebben overhandigt overhandigd. Volgens Nintendo zijn er zo'n vier miljoen Wii's beschikbaar gesteld bij de lancering in Amerika, wat tien keer zoveel is als dan Sony beschikbaar had bij de lancering van zijn Playstation 3.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 19-11-2006 19:56 ]
De winkelketen Toys"R"Us in New York opende zijn deuren om één minuut na middernacht, waarna een Nintendo-fanaat na meer dan zeventig uur in de rij te hebben gestaan de eerste console in zijn armen kon sluiten na 250 dollar te hebben overhandigd. Volgens Nintendo zijn er zo'n vier miljoen Wii's beschikbaar gesteld bij de lancering in Amerika, wat tien keer zoveel is dan Sony beschikbaar had bij de lancering van zijn Playstation 3.
=> wat tien keer zoveel is ALS Sony beschikbaar had
lol, ik zie nu dat iemand juist ALS fout vind. Nu begin ik te twijfelen.
Het is 10x zoveel ALS
of
meer dan/groter dan
Zodra er een getal wordt genoemd of iets dergelijks moet het als zijn. Ik ga het ff opzoeken.
[ Voor 15% gewijzigd door wcduck op 19-11-2006 19:53 ]
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Tien keer zoveel als
&
Tien keer meer dan
zal het waarschijnlijk zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Hahn op 19-11-2006 19:55 ]
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/354/Hahn schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:52:
Dat heb ik net veranderdMaar volgens mij was mijn eerste versie ('als' dus) inderdaad de goeie. * Hahn slaps HyperioN
Ik had gelijk(en jij dus ook). Het moet als zijn.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Ben je niet helemaal zeker over de spelling van een woord, zoek het dan eerst op in de Woordenlijst (het 'Groene Boekje'). Voor informatie over stijl- en grammaticale zaken kan je bijvoorbeeld terecht op Taalunieversum, Taaladvies of Taaldatabanken.
Moet volgens mij zijn:
... zaken "kun" je bijvoorbeeld ...
Win10 / Gigabyte GA-990FXA-UD3 / AMD Phenom II X6 1100T / 32GB Corsair DDR3 / MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G / 1x Samsung 850 EVO 250GB + 2x Samsung 1,5TB SATA / DELL U2515H+HP1940 / Sony FH-7mkII
Die 'f' hoort daar niet.Essentiële details van Seiferts onderzoek blijfven voorlopig geheim maar worden in februari uit de doeken gedaan tijdens de RSA-conferentie.
Ik heb geen sig.
Damn.. sorryHahn schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:52:
Dat heb ik net veranderdMaar volgens mij was mijn eerste versie ('als' dus) inderdaad de goeie. * Hahn slaps HyperioN
Tien keer zoveel als
&
Tien keer meer dan
zal het waarschijnlijk zijn.

Ik heb altijd geleerd: als het evenveel is, dan als (hij is even groot als ik ben).. als er verschil is, is het dan (hij is groter dan ik ben). In dit geval is dat echter lastig gezien er wel verschil is (tien keer zoveel) maar omdat je "zoveel" zegt, het taaltechnisch toch "als" moet zijn..
'Kun' en 'kan' zijn allebei geldige vervoegingen.KISS schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:18:
Moet volgens mij zijn:
... zaken "kun" je bijvoorbeeld ...
Ont-f'tKurriKlown schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:44:
[URL=http://tweakers.net/nieuws/45253/Instructievoorspelling-cpus-legt-encryptiesleutels-bloot.html]Die 'f' hoort daar niet.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
"De NCL voegt daar aan toe dat financiële transacties te allen tijde over een versleutelde verbinding dienen te gebeuren, en de samenwerking met Symantec resulteert ten slotte in het voor de hand liggende advies om ervoor te zorgen dat er altijd de laatste versie van antivirus- en antispywareprogrammatuur is geïnstalleerd."
volgens mij hoort het zo
Volgens analist Noel Yuhanna gebruiken gebruikt tachtig procent van de applicaties amper dertig procent van de mogelijkheden van commerciële databases.
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
'te' beperkenOm dit gevaar beperken, werd [...]
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
het onderwerp (aantal) is enkelvoud!Een aantal Europese ondernemers hebben samen een bedrijf opgericht dat e-mail, instant
nieuws: Bedrijf wil e-mail toegankelijk maken op budget-gsm's
doorvoersnelheid klinkt veel beterwaaronder de mogelijkheid om data tegelijkertijd over verschillende frequenties te verzenden om de doorvoorsnelheid te vergroten.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
dusty schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:54:
nieuws: Technologie achter wifistandaard blijkt gepatenteerd
[...]
doorvoersnelheid klinkt veel beter

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Ik heb er maar twintig van gemaaktRafe schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:57:
nieuws: Overvallers maken voor miljoenen aan cpu's buit
"meer dan twingen gewapende mannen"

- recentelijkDell heeft recentlijk een uitbreiding van zijn TechConnect-programma aangekondigd die het mogelijk moet maken dat [...]
Verwijderd
nieuws: 'Virusschrijvers lijden aan writer's block'
vooral -> vooral voorGostev waarschuwt Microsoft wat dat betreft vooral Chinese virusschrijvers. Ook wijst de virusonderzoeker de softwaregigant voor een reeks aanvallen op het komende Office 2007
softwaregigant op (en dan misschien aanvallen tegen om 2x op te voorkomen)
zeker een virus die alles herschrijft
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 23:01 ]
Volgens mij hoor je bij bedrijven, organisaties, regering, gemeenten etc. te spreken over 'haar netwerk'.Dergelijke toepassingen vereisen namelijk heel wat bandbreedte en Akamai staat bedrijven hierin bij door content wereldwijd over zijn netwerk te verspreiden en zo dichter bij het eindpunt te brengen.
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
In de nieuwsposters faq staat:bartware schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:09:
nieuws: Akamai koopt Nine Systems
[...]
Volgens mij hoor je bij bedrijven, organisaties, regering, gemeenten etc. te spreken over 'haar netwerk'.
Bedrijfsnamen zijn mannelijk. Slechts als een bedrijfsnaam duidelijk vrouwelijk is (Sdu bijvoorbeeld, waarbij de u voor "uitgeverij" (een vrouwelijk woord) staat), dan is het woord vrouwelijk: "Sdu en haar verplichtingen".
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=kattenkattevoeding --> kattenvoeding
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Er wordt geen letter weggelaten, geen apostrof nodig.Google's --> Googles
Da's een hoop cache... "Verder zou het kaartje van"... ?Verder zou de gpu van 256MB gddr3-geheugen zijn voorzien
--> X1900 Mobility? Zonder de 'Mobility'-toevoeging verwijst de benaming naar de desktopvariant van de kaart.Het desktopbroertje van de X1900 Mobility verbruikt (...) 100W, en het lijkt erg onwaarschijnlijk dat de specs van de X1900 zich op hetzelfde niveau bevinden.
[ Voor 66% gewijzigd door CodeCaster op 22-11-2006 11:49 ]
Alles aangepast, hoewel je wel erg hard je best hebt gedaan om de context te negeren
Verwijderd
(Strikt genomen misschien niet op z'n plaats in dit topic)
"Dankzij"? Dat woord gebruik je als je het wil hebben over de positieve impact van iets. Lijkt me dat dit hier niet het geval isDankzij de bug kunnen ...
Misschien bedoelt de auteur van het stukje het ironisch? Ik bedien me ook wel eens van ironie, maar het lijkt me dat je dat in deze context (berichtgeving over een bug) beter achterwege laat.
dank·zij (vz.)
1 door toedoen van, door de positieve werking van
"en niet van ATi's Axiom-systeem"
Axiom link verwijst naar Tweakers.net zonder een pagina te specificeren oid.
"sommetjes per seconde"Dat houdt volgens het Amerikaanse leger een snelheid van twee tot vier petaflops in, oftewel twee tot vier biljard sommetjes per seconde.
Het waarschijnlijk over het maken van sommetjes, maar dat is niet heel erg duidelijk.
Is in elk geval geen spel- of tikfoutje dus ook hier weer: discussie graag in een apart topic.
Karakter moet natuurlijk personage zijn
In mijn ogen kan het allebei, maar Van Dale stelt jou in het gelijkG33rt schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:35:
nieuws: Spammer schopt het tot top 15 rijkste fictieve karakters
Karakter moet natuurlijk personage zijn
Was al verbeterd voordat ik er (1 minuut nadat jij het postte) ook maar enigszins dichtbij kon komenDaCoTa schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:40:
Er staat 'bestureren' in de een na laatste zin in nieuws: Tiener bouwt fusiereactor
- zinsDe betrokken landen, elk niet van zin om zelf de benodigde 12,8 miljard dollar op tafel te leggen, [...]
- enkelvoud/meervoud typo[...] dat moet resulteren in een machine die 'honderd keer sneller dan hedendaagse general purpose supercomputers is'.
[ Voor 34% gewijzigd door PcDealer op 22-11-2006 18:02 ]
Zwaait naar Robin
[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 22-11-2006 18:25 ]
De erachter geplakt.
Nope, het onderwerp in die zin is 'een machine' en dat is enkelvoud.[...]
- enkelvoud/meervoud typo
[ Voor 41% gewijzigd door Robin op 22-11-2006 20:59 . Reden: Ik weet waar je hol is!!11111 ]
Microsoft heeft hiervoor tot uiterlijk novermber 2009 de tijd.
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
done!Chimera schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:56:
nieuws: 'Vista houdt zich aan antitrustwet VS'
Microsoft heeft hiervoor tot uiterlijk novermber 2009 de tijd.
"Meer dan zes miljoen internet-stemadviezen versterkt"
Die twee letters mogen andersom denk ik
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
computo ergo sum
Verwijderd
Voornamelijk de grotere schermen zijn steeds meer in trek, wat naast een fixe prijsdaling - televisies met een beelddiagonaal van 100 tot 110cm zijn in de afgelopen drie maanden bijna tien procent goedkoper geworden [...].
Twee fouten: (1) "fixe" moet natuurlijk "fikse" zijn; (2) er moet een spatie tussen "110" en "cm".
[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 23-11-2006 00:26 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 23-11-2006 00:55 ]
alledrie / allen?De Micro is er in drie varianten, (...) die alle gebruik maken van hetzelfde koellichaam
De komma's zijn bij deze zinnen onnodig.moderne koelers, maakt de (...) Micro is, dat deze
onrechtnmatig
[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 23-11-2006 01:21 ]
Een verse: meuktracker: Adobe Flash Player 9.0.21.78 beta op de laatste regel: de site heet Pinguin.SWF, u en de i andersom dus.
Verwijderd
Tussen haakjes: het kan perfect zijn dat dit in de Spelling FAQ (die ik, als niet-crewlid, niet kan lezen) anders staat, maar dan is dat eeeeigenlijk fout.
Andere foutjes ga ik even fixen
'Allen' is hier juist fout, zie http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/93CodeCaster schreef op donderdag 23 november 2006 @ 01:16:
alledrie / allen?
De foute komma is verwijderd, maar 'onnodige' dingen hoef je niet te melden, dan blijven we bezigDe komma's zijn bij deze zinnen onnodig.
[ Voor 28% gewijzigd door Rataplan op 23-11-2006 08:28 ]
2 keer Ŝ welke è moet worden, verder 'verdubbelf' waar 'verdubbeld' had moeten staan.
Volgens mij moet je iets naast elkaar ZETTEN en zal het dus:
" Veiligheidsonderzoeker David Litchfield heeft een rapport geschreven waarin hij SQL Server en Oracle-databases naast elkaar zet."
moeten zijn
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
[ Voor 14% gewijzigd door Rataplan op 23-11-2006 11:56 ]
Vertrokken de adviezen dan van de server naar de gebruikerOok het Kieskompas van de Vrije Universiteit was populair; deze site vertrekte in totaal 1,6 miljoen adviezen
Het Duitse Fraunhofer Insitut
[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 23-11-2006 15:12 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Rataplan schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:22:
Die 's' achter zins krijg je van me (hoewel uit je linkje blijkt dat zowel 'van zin zijn' als 'van zins zijn' niet als standaardtaalgebruik gezien worden),
Standaardtaal in Nederland is van zins zijn.
Je heb gelijk!maar die enkelvoud-meervoudfout uit dit stuk is niet fout: onderwerp is 'een machine', gezegde is 'is'
Er staat nu "Fraunhofer Institut".
Maar jullie schrijven het op diverse manieren zie ik..
Fraunhofer Instituut
Fraunhofer-instituut
Fraunhofer instituut
Fraunhofer Institute for Integrated Circuits IIS (is misschien een andere afdeling, maar Instituut is opeens Engels)
Fraunhofer Institute
Fraunhofer (het instituut is te komen vervallen)
En nu kan ik eraan toevoegen:
Fraunhofer Institut
Wat is het nou
[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 23-11-2006 19:39 ]
De Wizpy, zoals het usb-apparaatje heet, kan daardoor wel worden gezien als het ZwitSerse zakmes...
We houden van variatieW3ird_N3rd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:37:
[...]
Er staat nu "Fraunhofer Institut".
Maar jullie schrijven het op diverse manieren zie ik..
Fraunhofer Instituut
Fraunhofer-instituut
Fraunhofer instituut
Fraunhofer Institute for Integrated Circuits IIS (is misschien een andere afdeling, maar Instituut is opeens Engels)
Fraunhofer Institute
Fraunhofer (het instituut is te komen vervallen)
En nu kan ik eraan toevoegen:
Fraunhofer Institut
Wat is het nou![]()

Nooit in Zwiterland geweest?Broodjebram schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:46:
http://tweakers.net/nieuw...ren-in-Linux-systeem.html
De Wizpy, zoals het usb-apparaatje heet, kan daardoor wel worden gezien als het ZwitSerse zakmes...
Ik zou denken dat juist Fraunhofer instituut handiger is, omdat "instituut" gewoon een sort-of titel is, waar we gewoon een Nederlands woord voor hebben. Een streepje is denk ik niet gepast en een hoofdletter lijkt me ook onnodig.Hahn schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:50:
[...]
We houden van variatieIk denk zelf dat het misschien het verstandigst is om de naam aan te houden die ze het zelf hebben gegeven, 'Fraunhofer Institut' dus.
Maar ik denk dat ik er nu al beter een apart topic voor kan open.. Als een blauwe hier nog iets aan toe te voegen heeft dan doe ik dat denk ik ook maar, anders kunnen we het hierbij laten.
Fraunhofer heeft overigens verschillende instituten, waarvan er één Mp3 heeft uitgevonden.
[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 24-11-2006 00:05 ]
In de rest van het artikel wordt "KnowHow als naam gebruikt in plaats van KnowNow. 1 van beide zal wel fout zijn.
Bezoek eens een willekeurige pagina
Wanneer je met de muis over NHL gaat, komt er National Hokey League ipv National Hockey League te staan.(...)Het lijkt dus de goede kant op te gaan voor Google. Zo heeft ook de NHL net met Google een afspraak gemaakt over het tonen van wedstrijdverslagen op Google video en YouTube.(...)
"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Ken je Hokey niet? Da's een hele populaire sport in de VSHero schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:48:
nieuws: CBS begint voordelen in samenwerking met YouTube te zien
[...]
Wanneer je met de muis over NHL gaat, komt er National Hokey League ipv National Hockey League te staan.
gefixed dus
Misschien naast ZwiterlandRRX schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:08:
nieuws: Microsoft klaagt 129 phishers aan
aangespannen in Turijke.
Waar ligt Turijke?
Dit topic is gesloten.