Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
nieuws: Ubuntu Edgy Eft op komst: what's next?
Verwijderd
ontplooïen -> ontplooien (ümlaut op i)
begin 2e alinea: zala -> zal
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 21:27 ]
De bedrijvengroep heeft aangekondigd dat het YouTube ook a vragen om een vorm van 'screening' in te voeren voor video's die op de site worden geplaatst, zodat illegale video's niet op YouTube verschijnen. Ook roepen ze gebruikers van YouTube op om geen videoclips naar YouTube te uploaden die de auteursrechten van anderen schenden. Google
Je had wel even die "a" weg moeten halenDe bedrijvengroep heeft aangekondigd dat het YouTube ook zala vragen om een vorm van 'screening' in te voeren
* Sorry, ik had niet gezien dat cpec het al had aangegeven
[ Voor 15% gewijzigd door Smooth op 20-10-2006 21:45 ]
Enkele doelen voor Ubuntu 7.04 is de betere ondersteuning voor laptop- en desktophardware.
[ Voor 3% gewijzigd door Martin Sturm op 21-10-2006 07:12 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Is het voor zulk soort fouten niet handig de nieuwsartikelen even in een Office pakket te slingeren? Dan zie je meteen wat er fout is
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Subsidieer jij een Linux-versie van Microsoft Office? De spellingcontrole van OOo en consorten is namelijk niet zo geweldigwebfreakz.nl schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:07:
[...]
Is het voor zulk soort fouten niet handig de nieuwsartikelen even in een Office pakket te slingeren? Dan zie je meteen wat er fout is
Andere foutjes zijn aangepast
Verwijderd
Hij is namelijk niet zeker of [insert]het[/insert] voor het bedrijf wel zo slim is om zich op de HPC-markt te richten
=> verschenenOp VR-Zone is een roadmap verschijnen
=> de R600ATi’s eerste DirectX 10-chip, deR600
=> Er zal een geüpgrade versie van de R600Er zal geüpgrade versie van de R600
Het is laat ja

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 22-10-2006 02:49 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
vervoeging van Engelse werkwoorden
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 05:48 ]
Vrijdag 16:05 - Google werkt aan een royaltiessysteem om rechthebbbenden te compenseren voor materiaal dat via videosites als Google Video en YouTube wordt aangeboden. Een complex geheel van formules en variabelen moet bepalen wie waarop recht heeft. >>
Aunt bunny is coming to get me!
toendertijd -> toentertijdAangezien voor de resterende chipbakkers naast Intel en AMD toendertijd een taartstuk van 1,3 procent overbleef,
bron: http://woordenlijst.org/zoek/?q=toendertijd&w=w
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Het lijkt me sterk dat daarover niet te twisten valt. Dat trema is al erg genoeg, met die extra '-de' ziet 't d'r helemaal niet uit.Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 05:44:
Het moet wel degelijk "geüpgradede" zijn. "Upgrade" is de stam en bij een voltooid deelwoord wordt daar een "d" aan vastgeplakt, plus nog een "e" omdat het als bijvoeglijk naamwoord wordt gebruikt.
vervoeging van Engelse werkwoorden
Verder alles gefikst
computo ergo sum
AMD's x86-aandeel boven de 25%
Doet het op-een-na-laatste linkje het niet.
Die zou moeten verwijzen naar een recent nieuwsbericht over leveringsproblemen bij AMD.
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'
Het is "geüpdatete" en "geüpgradede"
Desondanks omwille van esthetische redenen aangepast naar "opgewaardeerde" aangezien "geüpgrade versie" gewoon fout is
[ Voor 44% gewijzigd door Yoeri op 23-10-2006 10:18 ]
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Verwijderd
Verwijderd
In de titel:
In de eerste zin:Sony publiceert 'launch titels' en andere details PS3
Eind vorige week heeft Sony tijdens een PlayStation 3-event in San Francisco bekendgemaakt wat de 'launch titles' voor de gameconsole zullen zijn.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
"...staat er een 'iPhone' op stapel stapel en wordt de online-muziekmarkt gedomineerd door iTunes."
1x 'stapel' teveel
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Verwijderd
Woordje teveelBegin 2001 kreeg hij een team kreeg toegewezen
het lid -> dat (hoewel het stom klinkt...)het voormalige iPod-teamlid, die er
OpenBSD + zsh + cwm + tmux + Model M
Spel- en tikfouten uit 2001 behoren tot ons cultureel erfgoed en worden derhalve niet meer aangepastvooghel schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:41:
nieuws: Apple introduceert iPod 5GB mobiele muziekdoos
"...staat er een 'iPhone' op stapel stapel en wordt de online-muziekmarkt gedomineerd door iTunes."
1x 'stapel' teveel.
That's gone nowVerwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:50:
Woordje teveel
Gelukkig mag 'die' hier ook:het lid -> dat (hoewel het stom klinkt...
en aan die voorwaarden wordt geheel voldaanIn bepaalde gevallen kan ook naar een het-woord met die worden verwezen. De voorwaarden zijn dat het het-woord een persoon aanduidt en dat het gaat om een uitbreidende bijvoeglijke bijzin
Volgende keer graag een linkje, maar natuurlijk wel gefikst.djohn_croot schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:56:
Google heeft in 2005 ruim 6 miljard dollar verdient... moet zijn verdiend
Verwijderd
De link is verkeerd, maar het artikel in kwestie is het nieuwe iPod artikelRataplan schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:03:
[...]
Spel- en tikfouten uit 2001 behoren tot ons cultureel erfgoed en worden derhalve niet meer aangepast
Duidelijk[...]
Gelukkig mag 'die' hier ook:
[...]
en aan die voorwaarden wordt geheel voldaan
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 17:22 ]
De roll-over link achter FF geeft 'Fx' aan. Ik neem aan dat er 'Firefox' moet staan?Er zijn echter ook genoeg veranderingen die wel meteen zichtbaar zijn: net als IE7 kan FF 2, bijvoorbeeld(...)
Leuk woord, maar ik denk dat er hier 'automatisch' bedoeld wordt.(...)en een bookmark kan een 'live title' krijgen, die automagisch verandert als de gelinkte pagina daar aanleiding toe geeft.
Ik heb geen sig.
Volgens mij is Fx de officiele afkorting van Firefox ipv FF, en automagisch is een klein woordgrapjeKurriKlown schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:03:
nieuws: Firefox 2.0 per direct te downloaden
[...]
De roll-over link achter FF geeft 'Fx' aan. Ik neem aan dat er 'Firefox' moet staan?
[...]
Leuk woord, maar ik denk dat er hier 'automatisch' bedoeld wordt.
Waarom wordt er dan steeds FF gebruikt terwijl jullie blijkbaar weten dat dit gewoon fout is?Hielko schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:11:
Volgens mij is Fx de officiele afkorting van Firefox ipv FF
Omdat het zo ingeburgerd is?Erkens schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:04:
[...]
Waarom wordt er dan steeds FF gebruikt terwijl jullie blijkbaar weten dat dit gewoon fout is?
Ik weet niet wie Fx heeft verzonnen, maar het was een enorm domme move, lijkt mij
En als ze slim zijn nemen ze bij Mozilla FF aan als officiële afkorting, ipv Fx, aangezien iedereen toch FF gebruikt als de afkorting
Microsoft maakt SenderID openbaar
Moet dit niet 'dit programma' zijn?Eerder werd het Virtual PC Hard Disk-formaat ook al onder deze programma vrijgegeven.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
"het veiligheidsproducten"(...) hebben wij nog geen problemen ondervonden met het veilligheidsproducten
Ik behoor voor zover ik weet gewoon tot de groep "iedereen"anandus schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:56:
[...]
Omdat het zo ingeburgerd is?
Ik weet niet wie Fx heeft verzonnen, maar het was een enorm domme move, lijkt mij
En als ze slim zijn nemen ze bij Mozilla FF aan als officiële afkorting, ipv Fx, aangezien iedereen toch FF gebruikt als de afkorting
Over de Fx afkorting is nagedacht, FF niet. Fx is behalve de eerste en laatste letter tevens een knipoog naar de vorige naamgeving aangezien een x gebruikt wordt als soort wildcard
Maar het is gewoon Fx, of je het leuk vind of niet. En als T.net professioneel wilt overkomen moet je op zijn minst de juiste benamingen gebruiken.
Als je over FF/Fx wilt discussiëren kun je een apart topic openen, die discussie kap ik hier even af
men bedoelt.Die woordkeus is een schop onder de tafel richting Intel, want in de kleine lettertjes wordt duidelijk dat men daar de pas geleden geïntroduceerde Tulsa mee bedoeld
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd
bijbehorendenanotechnologie en de bijhorende wetten
Intel demonstreert quadcore Xeon MP 'Tigerton'
ergens mist een 'denkt'/'hoopt'waardoor Intel meer dan een miljoen quadcores te kunnen leveren
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 13:59 ]
Verwijderd
Tenzij een zekere winkel wordt bedoeld (en dat betwijfel ikkwantummechanica
Daar is niks mis mee, 'bijhoren' is de Belgische variant van 'bijbehoren' en wordt zelfs in de Nederlandse schrijfsels wel eens gebruikt. Niet iets waar je over hoeft te vallen, en fout klinkt het ook niet.
Already fixt.
Neuh, kwanummechanica is een Nederlands woord, zie onder meer http://www.vandale.nl/opz...oekwoord=kwantummechanicaVerwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:08:
Leidse fysicus bouwt kleinste stukje elektronica
[...]
Tenzij een zekere winkel wordt bedoeld (en dat betwijfel ik) zou ik hier quantummechanica van maken.
Dus er passen vier schijven in? Echt niet.De machine ondersteunt 32GB DDR2-geheugen, twee SATA-schijven, twee SAS-schijven en één uitbreidingskaart, waarbij gekozen kan worden tussen PCI-X en PCI Express x8.
Daarom verzoek tot wijziging naar:
[...] twee SATA-schijven of twee SAS-schijven [...]
Dat ligt er aan of men Belgisch wel of niet als fout ziet:Robin schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:19:
Daar is niks mis mee, 'bijhoren' is de Belgische variant van 'bijbehoren' en wordt zelfs in de Nederlandse schrijfsels wel eens gebruikt. Niet iets waar je over hoeft te vallen, [...]
bij·ho·rend (bn.; alleen attr.)
1 [Belg.] bijbehorend
Je verkondigd nu een mening en die vind ik betwistbaar.[...] en fout klinkt het ook niet.
[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 24-10-2006 17:52 ]
Wijziging uitgevoerd
Ik weet niet of wij 'men' zijn, maar wij zien dit niet als foutDat ligt er aan of men Belgisch wel of niet als fout ziet:
Verwijderd
WowT5500 2x 2MB
T5600 2x 2MB
T7200 2x 4MB
T7400 2x 4MB
T7600 2x 4MB
Moet dus 1x zijn ipv 2x
Linkje
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 21:22 ]
Verwijderd
nieuws: Lik-Sang stopt ermee vanwege Sony-rechtszaken
Spatie bij het dikgedrukte ontbreekt.
Verwijderd
uit 1990, die winkels [insert]en[/insert] publieke instellingen verplicht
computo ergo sum
[b]miloen[b] moet uiteraard miljoen worden

nieuws: Herrezen SGI start rechtszaak tegen ATiHet patent is kwestie is nummer 6,650,327 en beschrijft een videokaart die floatingpointgetallen gebruikt in zijn rastereenheden en framebuffer.
http://tweakers.net/nieuw...rechtszaak-tegen-ATi.html
Het patent in kwestie is nummer ....Het patent is kwestie is nummer 6,650,327
nog niet veranderd zo te zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Jochem op 25-10-2006 10:54 ]
"tweede"Half januari 2006 is door de Free Software Foundation de eerste conceptversie van de derde versie van de GNU General Public License (GPL) uitgebracht en een half jaar later verscheen een twee draft.
/edit:
Uit hetzelfde artikel;
"verloochenen"Al was het maar omdat de FSF-ideoloog daardoor zijn eigen ideeën over software- en informatievrijheid zou verlochenen.
[ Voor 20% gewijzigd door Goofy op 25-10-2006 14:12 ]
Ongeveer halverwege:
- edit -...en de afgelopen maande amper meer is gegroeid.
Ik was je voor.
Nog eentje aan het eind:
De verwachting is dat als er niet deze of volgende week [insert]een[/insert] bod op tafel ligt...
[ Voor 29% gewijzigd door Q00101100 op 25-10-2006 23:57 ]
Verwijderd
maandende afgelopen maande amper
Q00101100, doe eens niet
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 23:57 ]
Edit ook gedaan
[ Voor 35% gewijzigd door Rataplan op 25-10-2006 23:58 ]
Dit bedrijf levert cachingdiensten aan grote websites en mag onder andere Yahoo, Google, Microsoft en Apple tot zijn cliënteel rekenen.
cli·en·tè·le (de ~)
1 klantenkring
[ Voor 95% gewijzigd door Maferick op 26-10-2006 10:26 ]
# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop
Keertje teveelTen eerste werden in Amerika werden grote hoeveelheden dvd-recorders, die door supermarktketen Walmart waren verkocht, geretourneerd.
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
"De twee bedrijven gingen in 1988 samenwerken, toen nVidia zijn chips op 350nm ontwierp."
uit de bron:
"NVIDIA and TSMC began high-volume production in 1998 when NVIDIA was developing processors on the 0.35 micron technology node."
klein tiep foutje.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
* Ultraman wilde hetzelfde komen melden.Qwerty-273 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:30:
nieuws: TSMC en nVidia vieren feest
"De twee bedrijven gingen in 1988 samenwerken, toen nVidia zijn chips op 350nm ontwierp."
uit de bron:
"NVIDIA and TSMC began high-volume production in 1998 when NVIDIA was developing processors on the 0.35 micron technology node."
klein tiep foutje.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Samsung....dat de schermen van Sumsung
Virussen? Scan ze hier!
Op het hoogtepunt had EliteTorrents 133.000 leden en werden er torrents van meer dan twee miljoen beschermde bestanden op aangebodenen.
De variantnamen worden steeds gekker tegewoordig, maar deze moet gewoon Lite zijnopzichte van de Lire-versie kan
Moet uiteraard 'vergezeld' zijn.Deze processor zal worden vergezelgd door de nVidia nForce 680a-chipset
"mythische"Het uitstel is inmiddels al zo lang geweest dat de merge een mytische status heeft gekregen.
Ik neem aan dat hier Zipit moet staan. Aangezien dat het apparaat is, en het bericht er juist over gaat dat men het voor elkaar heeft gekregen er Pixil op te zetten.Standaard is de Pixil al voorzien van embedded Linux.
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Oplevert.de chipfabrikant is nog bezig met de migratie naar het efficientere 65nm-productieprocédé dat een hoger aantal chipjes per wafer opleveren
Qua.waarmee het niet alleen een sprong kwa yields heeft gemaakt, maar ook op het vlak van aantallen chips die überhaupt gebakken worden.
De vraag... zal pas...De vraag of AMD's vermoedelijke eerdere gebruik van een geïntegreerd ontwerp ook daadwerkelijk voordeel op zal leveren en of het bedrijf de productievraag bij zal kunnen benen, zullen pas volgend jaar beantwoord kunnen worden
of nog beter:
De vragen... zullen pas...
computo ergo sum
consumenteindelijk een beetje in de kijker van de gemiddelde concument begint te spelen
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Op diverse plaatsen staat aggressief en alle afgeleide vormen, zoals aggressievelingen e.d.
Het is een vaak voorkomende fout, maar het is agressief, dus met één g.
computo ergo sum
Moet dat niet AT&T vs. Microsoft zijn? Gelet op de eerste zin... Zo lijkt het alsnog Microsoft juist een klacht indient tegen AT&T...
bekendmaaktWanneer de AIVD het oordeel over de Nedap-computers bekend maakt is nog onduidelijk, maar als ook deze machines uiteindelijk worden afgekeurd, dan mag over drie weken heel Nederland aan het rode potlood.
nieuws: Stemmachinevergunning van 35 gemeenten ingetrokken
Verwoordt moet het zijn volgens mijEen uitgebreide vergelijkende test van TechReport bevestigt de bevindingen van HotHardware - dat Fear bij een resolutie van 2048x1536 tot een heuse diashow verwordt en ook de Quake 4-framerates tot een stuk of tien plaatjes per seconde beperkt blijven, mag natuurlijk geen verrasing heten.
[ Voor 16% gewijzigd door hello_moto op 30-10-2006 17:35 ]
Ik dacht van 'verwoorden', dat Techreport net zoals HotHardware het beeld op 2048*1536 pixels als een diashow verwoordt. Weer wat geleerd
[ Voor 14% gewijzigd door hello_moto op 30-10-2006 17:53 ]
'Kunnen' moet 'kan' zijnDeze uitspraak houdt in dat men niet onder de patentwetgeving uit kunnen komen door producten internationaal te verhandelen.
Dit topic is gesloten.