Toon posts:

/////E6600 Hulp nodig????

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Jongens heb jullie advies/ hulp nodig bij het samen stellen van mijn nieuw pc, aangezien ik zelf niet zo een expert ben. Ik had het volgende in gedachte:
Bij de geheugen, voeding en videokaart zet ik een ? omdat ik het daar nog niet over eens ben.
Kan iemand mij daar verder mee helpen. Kan wel wat advies gebruiken.

Moederbord: Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 394a)

Processor: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed

Hardeschijf: Western Digital Caviar SE16, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300

Geheugen: Team DDR2 Xtreem RAM Overclocking Dual Channel 1024 MBPC80001000
MHz5 (TXDD1024M1000HC5DC) ??

Voeding: Sea Sonic Voeding S12-500 EPS 500 Watt??

Videokaart: ATI Radeon X1650 Pro of Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e) ??

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Welke voeding heb ik nodig? Deel 15
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
PMG FAQ

Verder. Budget? Eisen? Benchmarks gelezen? Reviews gelezen?
Ik wil er best wat over zeggen, maar je geeft gewoon te weinig informatie/inzet om hier wat nuttigs over te kunnen zeggen. Ik kan mn mening wel geven, maar het is tenslotte jou pc.

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 10-10-2006 13:26 ]

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Waar ga je de pc voor gebruiken? Games? Office?

Verder, wat je nu op het oog hebt heeft echt geen 500 watt voeding nodig. Belachelijk duur geheugen ook als je het mij vraagt. Ga je overklokken? Als nee, dan kan je daar behoorlijk op bezuinigen.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Verwijderd

Topicstarter
Joba schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:26:
Waar ga je de pc voor gebruiken? Games? Office?

Verder, wat je nu op het oog hebt heeft echt geen 500 watt voeding nodig. Belachelijk duur geheugen ook als je het mij vraagt. Ga je overklokken? Als nee, dan kan je daar behoorlijk op bezuinigen.
Ik wil de pc vor alles gebruiken. Games, office noem maar op.
Wat voor voeding en geheugen raar je mij aan?
Ik ben niet van plan om direct te gaan overklokken.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
check de links van RoD

maar wat mag het kosten? 1000? 5000?

PSN: djmurcielago

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:07
Ik zal iniedergeval Dual Channel nemen.
Dat is dus 2 x een bepaalde module (deze moeten wel dezelfde modulles zijn).
Dit zorgt toch voor een paar frames meer in games en je bent niet echt zoveel meer geld kwijt ;)

Verder kun je alvast (als je je wilt richten op de nieuwere games/toekomst) 2 GB geheugen instoppen.

Ook denk ik dat jij een behoorlijk duur geheugen hebt omdat het speciaal overclock geheugen is en jij toch niet van plan bent te overclocken zou ik die vervangen door een goedkoper 2 x 1 gb setje.

Verder raad ik je aan de Seagate 7200.10 320 gb Sata 2 te nemen is net iets duurder dan de HD die je momenteel wilt hebben maar de Seagate is iets groter en zet veel betere prestaties neer.

Over de videokaart kan ik niet zo veel zeggen heb nog niet zoveel gehoord van die 1650 maar ik denk dat je beter voor de 7600 GT kunt gaan omdat die een goeie prijs/prestatie verhouding heeft :)

Hoop dat je er wat aan hebt ;)

Verwijderd

persoonlijk heb ik het niet op asus hoewel ik er nu wel redelijke verhalen over hoor.
ik heb zelf een ds3 mobo van gigabyte. is echt super.bordje.
ik zou voor dualchannel ram gaan..trek wat geld bij je voeding weg..ga voor een bluestorm forton is mijn advies"400 watter kon ik 500 aan hangen zonder warm te worden"
neem 2gb dualchannelkitje..ik heb zelf g-skill f2 pc 6400 is niet zo duur in verhouding tot ander geheugen van merk en 2gb. 260 euro ofzo..

maar net wat iedereen vraagt ..waar ga je voor? overklokken? gamen? office?

voor de videokaart..neem een 2e handsje uit v&a hier wordt niet genaaid op tweakers over het algemeen dus je krijgt meer performance voor je geld.. is maar tipje he..
ook zie ik al 6600 voorbij komen in v&a

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 14:21 . Reden: videokaart vergeten ]

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Videokaart: ATI Radeon X1650 Pro of Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e)
Zit nogal een verschil in deze 2 kaarten, als je wilt gamen zou ik voor de 7600GT gaan, vind je gamen niet zo belangrijk heb je aan een X1600 Pro genoeg maar dan heb je ook geen C2D 6600 nodig.
Voeding: Sea Sonic Voeding S12-500 EPS 500 Watt??
Een A-merk 400 Watter is meer dan genoeg!!
Moederbord: Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 394a)
Een moederbord van €200? Lijkt me ook een beetje overkill.
Geheugen: Team DDR2 Xtreem RAM Overclocking Dual Channel 1024 MBPC80001000
MHz5 (TXDD1024M1000HC5DC) ??
Dit lijkt me ook niet echt nodig. Als je er 1Gb geheugen neemt zou ik voor 2 x 512Mb gaan. Dit kan je namelijk in dual channel draaien.

Misschien ook handig om er bij de vermelden wat je Budget is. Waarvoor je je PC wilt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thx voor jullie reactie mannen, Videkaart wordt de 7600 Gt, ik zal kijken voor een goedkopere voeding (bluestorm forton )en een andere geheugen. Ik wil met 1 gb dual channel beginnen, dat upgrade naar 2 gb doe ik in de toekomst wel.
Er zijn zoveel merken in omloop. Welke kan ik het beste volgens jullie nemen. Als je naar de prijs en kwaliteit kijkt?

Verwijderd

Topicstarter
crijn schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:22:
[...]

Zit nogal een verschil in deze 2 kaarten, als je wilt gamen zou ik voor de 7600GT gaan, vind je gamen niet zo belangrijk heb je aan een X1600 Pro genoeg maar dan heb je ook geen C2D 6600 nodig.

[...]

Een A-merk 400 Watter is meer dan genoeg!!

[...]

Een moederbord van €200? Lijkt me ook een beetje overkill.

[...]

Dit lijkt me ook niet echt nodig. Als je er 1Gb geheugen neemt zou ik voor 2 x 512Mb gaan. Dit kan je namelijk in dual channel draaien.

Misschien ook handig om er bij de vermelden wat je Budget is. Waarvoor je je PC wilt gebruiken.
Mijn budget: tot 1000 euro, wil me pc voor alles gebruiken, dus ook gamen.
Ik ben niet zo'n fan van B merken.
Ik lees en zie dat iedereen de Asus P5W DH Deluxe als moederbord neemt voor een Intel E6600 processor. Dus ik ga ervan uit dat die de beste is.
Over de geheugen ben ik het nog niet eens. Weet niet welke 1 gb ik zou moeten nemen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
fortron is nauwelijks een a-merk
kijk naar coolermaster, tagan enzo

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Weet niet welke 1 gb ik zou moeten nemen....

zoals boven al gemeld is. Je kan beter 2x 512 nemen.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:25:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 15
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
PMG FAQ

Verder. Budget? Eisen? Benchmarks gelezen? Reviews gelezen?
Ik wil er best wat over zeggen, maar je geeft gewoon te weinig informatie/inzet om hier wat nuttigs over te kunnen zeggen. Ik kan mn mening wel geven, maar het is tenslotte jou pc.
Ik heb overal lopen rondneuzen. Heb een aantal gevonden feiten bij elkaar gezet, kloppen die??

In feite op tweakers staat dat je met conroe processor het beste 533 mghz geheugen kan nemen dan loopt het helemaal op elkaar in

zolang je geheugen niet synchroon loopt met processor (1067-1067 of 533-1067) zal je nooit maximale uit je pc halen
en aangezien 1067-1067 niet kan omdat er nog geen 1067 mghz geheugen is
moet je of overclocken of downclocken??

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Murcielago schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:07:
fortron is nauwelijks een a-merk
kijk naar coolermaster, tagan enzo
Hmz.. coolermaster & fsp vallen in dezelfde categorie denk ik zo. tagan is een ander verhaal natuurlijk:

Een wellicht domme vraag I_like;

Je koopt maar 1 GB ram..
Je koopt een midrange graka...
Je koopt de meest idiote proc/mobo combi

WTF 8)7

Koop dan een dell, krijg je ook zoiets, lekker uitgebalanceerd enzo.

Suggestie:
2gb cheapo PC4300 ram (PC5300 als je gaat clocken)
E6400
MSI 965 board (goedkoop, volledig, toch overclockmogelijkheden)
Ati 1600XT/Nvidia 7600GT
FSP 400watter
300gb+ schijf (geen maxtor of hitatchi)
Stevige Antec kast ofzo

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:23:
[...]

Ik heb overal lopen rondneuzen. Heb een aantal gevonden feiten bij elkaar gezet, kloppen die??

In feite op tweakers staat dat je met conroe processor het beste 533 mghz geheugen kan nemen dan loopt het helemaal op elkaar in

zolang je geheugen niet synchroon loopt met processor (1067-1067 of 533-1067) zal je nooit maximale uit je pc halen
en aangezien 1067-1067 niet kan omdat er nog geen 1067 mghz geheugen is
moet je of overclocken of downclocken??
Als je niet gaat overklokken: neem dan inderdaad 533mhz (PC4200) geheugen. Dat loopt synchroon. Ga je wel overklokken, en dus de FSB verhogen, kun je beter sneller geheugen nemen. Zodat je geheugen alsnog gelijk kan lopen met de FSB. Ik neem aan dat jij niet gaat overklokken, dus neem PC4200 :)

Liefst ook nog met lage CL's voor het beste resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Cio schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:52:
[...]

Hmz.. coolermaster & fsp vallen in dezelfde categorie denk ik zo. tagan is een ander verhaal natuurlijk:

Een wellicht domme vraag I_like;

Je koopt maar 1 GB ram..
Je koopt een midrange graka...
Je koopt de meest idiote proc/mobo combi

WTF 8)7

Koop dan een dell, krijg je ook zoiets, lekker uitgebalanceerd enzo.

Suggestie:
2gb cheapo PC4300 ram (PC5300 als je gaat clocken)
E6400
MSI 965 board (goedkoop, volledig, toch overclockmogelijkheden)
Ati 1600XT/Nvidia 7600GT
FSP 400watter
300gb+ schijf (geen maxtor of hitatchi)
Stevige Antec kast ofzo
Ja idd, beetje rommelig.
Ik ga besparen op me moederbord en zal de Asus P5LD2-VM/C nemen.
Hoezo raad jij de E6400 aan in plaats van de E6600. De E6600 met 4 mb L2 presteert veel beter. Daarmee kun je een tijdje verder neem ik aan?? Scheelt maar 80 euro

Is 1 gb merkwaardig te weinig??

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Wat hij waarschijnlijk bedoelt is dat je een extreem snelle processer en zowat het duurste moederbord dat je daarbij kunt krijgen combineert met een matige videokaart en een 'standaard' hoeveelheid geheugen. Waarom aan de eerste twee veel geld uitgeven en aan de rest minder?
Hij raadt dan ook aan om meer balans aan te brengen in je systeem. Maw: beetje eraf bij cpu/mobo en een beetje erbij bij geheugen/video.
Het blijft natuurlijk jouw beslissing.

specs

Verwijderd

Inderdaad, voor 1000 euro kun je veel beter 2GB geheugen (en dat wat goedkoper...), een X1900GT (of 7900GTO als het in budget past) en een MSI 965 Neo-F van meer dan €100 minder dan de P5W DH. De E6600 staat natuurlijk voor geen meter bij een X1650 Pro en ook al niet bij 1GB ram, hoe snel het ook is vind ik.

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Wij spreken hier natuurlijk wel als liefhebbers. Het is zonde om zo'n brute processor op zo'n mooi plankje opgescheept te zien worden met een schamele GB geheugen en zo'n suf videokaartje...

Wil je trouwens in één aanschaf je nieuwe pc bij elkaar hebben, of ben je van plan zo nu en dan een upgrade te doen?

specs

Verwijderd

Topicstarter
De_Flexe_Toki schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:56:
Wij spreken hier natuurlijk wel als liefhebbers. Het is zonde om zo'n brute processor op zo'n mooi plankje opgescheept te zien worden met een schamele GB geheugen en zo'n suf videokaartje...

Wil je trouwens in één aanschaf je nieuwe pc bij elkaar hebben, of ben je van plan zo nu en dan een upgrade te doen?
Ik ga ik de toekomst wel upgrade. Meer geheugen en een betere videokaart. Daarom wil ik nu ff binnen mijn budget van 1000 euro blijven en met 1 gb en een minder videokaart beginnen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32

Thandor

SilverStreak

Dit topic gaat op slot. Het voldoet totaal niet aan de sticky die bovenaan de topiclisting van Complete Systemen & Laptops staat.

Om te bepalen welke ondedelen je nodig hebt: Lees eens wat reviews, benchmarks en ervaringen over de producten. Zo kom je te weten wat wel of niet goed is. Op basis daarvan koop je de onderdelen. :)

Mocht je binnenkort weer een topic openen zorg er dan voor dat je vooronderzoek hebt gedaan én de sticky gelezen hebt. Kom dus met zo'n gare titel aan. ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.