AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4
Nee BCC heeft inderdaad geen verstand van TV's, dat klopt. Voor zover ik weet heeft Tatung nooit geproduceerd voor topmerken. En als ik dan dit soort leveringsproblemen zie dan kan ik een dergelijke firma niet echt serieus nemen. Als onze leveranciers laks zijn met leveren dan gaan we onmiddellijk naar een ander. Het zegt simpelweg iets over de professionaliteit van het bedrijf. En dat jij je xbox er aan mag sluiten op een tv zegt mij weer veel minder.Smarron schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:01:
[...]
Niet onderdoen voor Pioneer en Panasonic heb ik nooit beweerd, maar ze doen al erg lang mee achter het merkje wat uiteindelijk op het product staat. Ze zijn vrij onbekend in Europa, net als LG 5 jaar geleden. Onbekend slecht? Maar goed, een bedrijf wat al 90 jaar bestaat zal wel slecht zijn.BCC heeft ook al gezegd dat deze TV een enorm goede is welke volgens hen de strijd aan kan gaan met de 42" LCD's van een duizendje hoger. Zij hebben er zeker ook geen verstand van. Ik wil echt niet in herhaling vallen, maar ik kan mijn mening tenminste onderbouwen met feiten. Merk zegt niks over kwaliteit.
Merk hoeft niet per definitie iets over kwaliteit te zeggen, maar in verreweg de meeste gevallen is dat toch zo. Bekende merken leveren vaak kwaliteit, en onbekende merken vaak rotzooi. Dat is wat de ervaring mij heeft geleerd op tal van vlakken.
Feit blijft ook dat mensen maar op specs blijven hameren ondertussen. De Toshiba is geen alternatief (zie hierboven) WANT geen 1080P. Het slaat simpelweg nergens op. Als je een alternatief voor een auto gaat zoeken die niet leverbaar is, ga je dan ook selecteren op kleur? Resolutie is maar een betrekkelijk kleine factor in bepaling van de beeldkwaliteit. Dat krijg je er hier echter maar niet ingehamerd. Over een tijdje zal alles wel 1080p zijn en dan krijg je de 1440p schermen. Dan vindt iedereen die weer beter, hoewel je over het algemeen geen ruk aan die resolutie hebt.
Ik begrijp niet goed waar men steeds deze stelling vandaan haalt, want ik heb honderden euro's minder betaald voor een voor mij perfect scherm (en zonder de Tatung ook maar gezien te hebben durf ik te beweren dat het voor TV en film een beter scherm is dan de Tatung, alleen al op basis van de gebruikte technologie).FullThrottle schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:27:
@FaceDown
Ik weet dat het pijn doet als je al een TV gekocht hebt en er later achter komt dat er misschien wel iets beters te koop was voor minder geld. Wees een vent en leer ermee leven.
zo , en ga nu maar weer buiten spelen.
[ Voor 14% gewijzigd door FaceDown op 19-01-2007 13:48 ]
Groetjes, FaceDown.
Quote van jou uit het XBMC-topicFaceDown schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:45:
[...]
Bekende merken leveren vaak kwaliteit, en onbekende merken vaak rotzooi. Dat is wat de ervaring mij heeft geleerd op tal van vlakken.
Dus onbekende merken leveren rotzooi?Ik had eerst inderdaad een of andere adapter gekocht met ongeveer alle mogelijke aansluitingen voor de Xbox in-een erop. Component werkte wel, maar op het beeld waren enorme reflecties zichtbaar, alsof alles een schaduw meekreeg. Daarna nog zo'n noname ding gekocht, maar dan een soort kopie van het officiele MS HD pack en die werkt wel prima. Eigenlijk gedaan omdat ik de officiele nergens kon vinden (ieg niet in Nederland) en ik kan me ook niet voorstellen dat deze beter beeld zou geven nu.
En over die leveringsproblemen. Sony heeft/had verschrikkelijke problemen om zijn PS3 te leveren. Is dat dan ook een kutbedrijfje?
Goed voorbeeldFire69 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:52:
[...]
Quote van jou uit het XBMC-topic
[...]
Dus onbekende merken leveren rotzooi?
Weer zo'n goed voorbeeldEn over die leveringsproblemen. Sony heeft/had verschrikkelijke problemen om zijn PS3 te leveren. Is dat dan ook een kutbedrijfje?
Groetjes, FaceDown.
Of aan dit soort opmerkingen? Ik zie namelijk geen ontspoorde discussie hier hoor. Ik snap dat Tatungfans wellicht alleen posts in de trant van "Tatung is groot!" willen zien, maar de realiteit wijst uit dat ik al aardig gelijk begin te krijgen wat betreft mijn verwachtingen van de firma Tatung. Misschien dat dat pijn doet bij sommigen?onsgeluk schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:04:
Hoe komt het toch dat waar ook Facedown zijn snuffert vertoont, discussies enigzins ontsporen? Zou dat dan aan al die anderen liggen, of toch aan die ene persoon........
Groetjes, FaceDown.
Noble, Donkervoort en dergelijke zijn in zekere zin amateuristische bedrijven te noemen, waarvan de kwaliteit top notch is. Het is theoretisch dus mogelijk, afgezien van het feit dat er plenty bedrijven zijn die een Ferrari op meerdere punten weten te verbeteren. Waar denk je dat de betere tuners hun brood mee verdienen.FaceDown schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:02:blaat...Of een amateuristisch bedrijf echter een Ferrari of een LCD TV kan nabouwen.. da's nog maar de vraag.
Als voorbeeld werd niet de verhouding vraag en aanbod van de PS3 aangehaald, maar puur de productiecapaciteit van Sony. En die vraag is niet eens zo groot, ze liggen inmiddels gewoon op de plank bij de diverse winkelketens in de states.FaceDown schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:02:
Weer zo'n goed voorbeeldIk zie een wezenlijk verschil tussen een bedrijf dat miljoenen spelcomputers probeert uit te leveren en dan nog overstelpt wordt door de vraag,
Trouwens, moet je in [Tatung V32MCGI (32'')] Mijn LCD TV review avontuur. ook niet wat lekker gaan LCD-bashen
[ Voor 35% gewijzigd door Fire69 op 19-01-2007 14:14 ]
dat niet, er zijn wel zat mensen die jouw plasma fanboy gedrag en geschreeuw en gestook in meerdere topics meer dan zat zijn............FaceDown schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:08:
[...]
Of aan dit soort opmerkingen? Ik zie namelijk geen ontspoorde discussie hier hoor. Ik snap dat Tatungfans wellicht alleen posts in de trant van "Tatung is groot!" willen zien, maar de realiteit wijst uit dat ik al aardig gelijk begin te krijgen wat betreft mijn verwachtingen van de firma Tatung. Misschien dat dat pijn doet bij sommigen?
Groetjes, FaceDown.
[ Voor 22% gewijzigd door Fire69 op 19-01-2007 14:16 ]
Ouch. Ik weet niet wie je hiermee probeert te raken, maar deze opmerking is zeer ongepastFaceDown schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:08:
[...]
Of aan dit soort opmerkingen? Ik zie namelijk geen ontspoorde discussie hier hoor. Ik snap dat Tatungfans wellicht alleen posts in de trant van "Tatung is groot!" willen zien, maar de realiteit wijst uit dat ik al aardig gelijk begin te krijgen wat betreft mijn verwachtingen van de firma Tatung. Misschien dat dat pijn doet bij sommigen?
Verder natuurlijk een groot voordeel van deze TV is de resoutie. Buiten het feit dat hij FullHD mooi kan weergeven, zal analoog theoretisch gezien "zonder bewerking" mooier moeten zijn op deze resolutie (dubbel aantal beeldlijnen ten opzichte van PAL). Dit in tegenstelling tot de HDReady toestellen, waarbij pixels erbij "verzonnen" moeten worden door allerlei scalers, beeldverbeteraars, etc. Vandaar dat deze TV dubbel interessant is
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
FaceDown schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:14:
... Hopelijk voor jullie hoef ik straks geen I-told-you-so-posts te plaatsen.
joh, we zien wel hoe de tv zijn als ze er zijn..
het lijkt leuk. zo niet, dan merken we dat vanzelf.
op papier ziet alles er goed uit
Je geeft zelf al het probleem weer van dit topic.SgtStrider schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:17:
[...]
Verder natuurlijk een groot voordeel van deze TV is de resoutie. Buiten het feit dat hij FullHD mooi kan weergeven, zal analoog theoretisch gezien "zonder bewerking" mooier moeten zijn op deze resolutie (dubbel aantal beeldlijnen ten opzichte van PAL). Dit in tegenstelling tot de HDReady toestellen, waarbij pixels erbij "verzonnen" moeten worden door allerlei scalers, beeldverbeteraars, etc. Vandaar dat deze TV dubbel interessant is
Sorry ik word een beetje moe van het getroll van die gast van een 'onsgeluk'. Wat een naam trouwens..SgtStrider schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:17:
[...]
Ouch. Ik weet niet wie je hiermee probeert te raken, maar deze opmerking is zeer ongepast[..]
[ Voor 16% gewijzigd door FaceDown op 19-01-2007 14:23 ]
Groetjes, FaceDown.
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
FaceDown schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:08:
[...]
Laat ik je het op een andere manier proberen uit te leggen: de toon maakt de muziek!FaceDown schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:21:[...]Sorry ik word een beetje moe van het getroll van die gast van een 'onsgeluk'. Wat een naam trouwens..
[ Voor 17% gewijzigd door onsgeluk op 19-01-2007 14:31 ]
Verbreedt je horizon, dan zul je zien dat Tatung iets groter is dan jij denkt. Sloop de laatste TomTom maar open, meer hoef ik niet te zeggen. (Of doe hetzelfde met schermen van HP, laptops van Dell etc. etc. etc.)FaceDown schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:45:
Nee BCC heeft inderdaad geen verstand van TV's, dat klopt. Voor zover ik weet heeft Tatung nooit geproduceerd voor topmerken. En als ik dan dit soort leveringsproblemen zie dan kan ik een dergelijke firma niet echt serieus nemen. Als onze leveranciers laks zijn met leveren dan gaan we onmiddellijk naar een ander. Het zegt simpelweg iets over de professionaliteit van het bedrijf. En dat jij je xbox er aan mag sluiten op een tv zegt mij weer veel minder.
Merk hoeft niet per definitie iets over kwaliteit te zeggen, maar in verreweg de meeste gevallen is dat toch zo. Bekende merken leveren vaak kwaliteit, en onbekende merken vaak rotzooi. Dat is wat de ervaring mij heeft geleerd op tal van vlakken.
Tatung heeft nooit gezegd dat ze in december al zouden leveren. Dit deden de shops netjes door een leverdatum te melden. Ik weet niet beter dat het januari zou worden met een uitloop naar februari. Er is dus niet eens sprake van laks-heid zoals je dat zelf mooi durft te beweren.
Professionaliteit is een Goodmans verkopen in Engeland. Alle minpunten verzamelen, deze verbeteren en dan in Nederland uitbrengen. Niks mis mee denk ik.
Je zegt zelf de beste van de wereld. Dat beweert echt niemand, alleen jij. Hij is wel goedkoop, daar ben ik het met je eens.FaceDown schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:21:
Je geeft zelf al het probleem weer van dit topic.Theoretisch is deze tv inderdaad het allerbeste van de wereld en ook nog erg goedkoop. Ik mag alleen niet meer zeggen waarop dat niet klopt, want dan word ik weer plasma-fanboy genoemd.
[...]
Sorry ik word een beetje moe van het getroll van die gast van een 'onsgeluk'. Wat een naam trouwens..
En je haalt weer een discussie aan tussen plasma en LCD, daar hebben we een ander topic voor. Dit gaat puur over de Tatung LCD.
Maar ik hoop dat je nog wat andere punten reageert welke ik aanhaalde, want alleen de BCC gebruiken in je antwoord is ook zo karig.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Een merk als Tatung moet zich in nederland nog bewijzen, daarom denk ik dat je betere service kan verwachten als veel ondere topmerken.
Inderdaad! Het is niet erg dat er voor- en tegenstanders van een product zijn, maar laat de discussie niet verstranden in een overloos welles nietes spelletje. Neem in dat geval de uitnodiging aan van tHe_BiNk en ga naar de kroeg.tHe_BiNk schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:27:
En nu weer gewoon verder over een TV, de Tatung V42EMGI. Ouwehoeren is leuk voor in de kroeg, maar daar wordt het topic een beetje warrig/offtopic van. Gentlemen focus!
Dat de tv nu enkele malen is uitgesteld is erg vervelend, maar is volgens mij vrij gebruikelijk in deze bizz. Het is iig niet des Tatungs. Er is alleen valse hoop gegeven doordat je de tv al zo vroeg kon pre-orderen maar dit doet natuurlijk niets af op de kwaliteit van het product. Man, als ik terugkijk op wanneer ik mijn nieuwbouwhuis gekocht heb en wanneer het is opgeleverd...... Evengoed is het een goed huis geworden
De tijd zal uitwijzen is de Tatung een kat in de zak is of een koopje. Tot het zover is, is het alleen maar speculeren. Is ook leuk toch?
[ Voor 7% gewijzigd door Yuco op 19-01-2007 15:49 ]
Wel sportief van je dat je het ons gunt dat we er blij mee zijn wanneer die binnen is.
Het is natuurlijk ook zo dat deze TV niet zondermeer zonder issues is. Als we kijken naar de ervaringen van de Goodmans dan spelen er toch nog wel wat zaken.:
- buzzende backlight
- geen RBG op scart
- overscan op de HDMI poort
- banding
De meeste van deze klachten zouden met de nieuwe firmware 1.3 en andere voeding opgelost zijn, echter is er nog niemand met een 1.3 versie, dus het blijft afwachten of de beloofde verbeteringen er ook inderdaad zijn. Of dat er nu andere problemen zijn.
@Smarron
Ik weet niet in hoeverre het professioneel is om de engelsen als proefkonijn te gebruiken. Beter dan ons, da's waar. Professioneel vind ik het ook om op tijd fatsoenlijke aantallen te leveren. Een man een man, een woord een woord!
Hoe dan ook zie ik nog steeds uit naar deze TV aangezien hij voor het geld veel bied.
[ Voor 21% gewijzigd door FullThrottle op 19-01-2007 16:16 . Reden: typo ]
AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4
Groetjes, FaceDown.
[off topic modus]FaceDown schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:10:
Dat is ook het gevaar van zo'n (duur) product te pre-orderen. Ik noem maar even de Kiss-spelers als voorbeeld. Van tevoren al bijna doodbejubeld op basis van specs, maar tegenwoordig eigenlijk alleen maar vervloekt.
Ik heb diverse Kiss spelers "verkocht". De eerste die ik als demo aansloot deed niets. De tweede las verschillende dvd's niet. De derde reageerde niet op de afstandsbediening. Ik heb toen de hele voorraad als doa opgestuurd en laten crediteren. Een week later kwam de vertegenwoordiger van Kiss langs: "Zo, dat gaat lekker he, ik zie dat je alles al verkocht heb". Het vervolg van dit gesprek bevat dermate veel krachttermen dat ik mezelf moet censureren.

Zo wilde ik het ook niet brengen, maar ze weten dat ze fouten hebben gemaakt en willen die in ieder geval recht gezet hebben, voordat ze aan Nederland leveren. Ik denk dat de levertijd daarom wat langer duurt dan verwacht.FullThrottle schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:00:
@Smarron
Ik weet niet in hoeverre het professioneel is om de engelsen als proefkonijn te gebruiken. Beter dan ons, da's waar. Professioneel vind ik het ook om op tijd fatsoenlijke aantallen te leveren. Een man een man, een woord een woord!
Hoe dan ook zie ik nog steeds uit naar deze TV aangezien hij voor het geld veel bied.
Alleen ga je er bijna al vanuit dat het een inferieur produkt is en dat vind ik zo jammer. Zonder ook maar enig onderzoek te doen (althans, zo lijkt het als ik je antwoorden lees) naar de TV en het merk.FaceDown schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:10:
Dat is ook het gevaar van zo'n (duur) product te pre-orderen. Ik noem maar even de Kiss-spelers als voorbeeld. Van tevoren al bijna doodbejubeld op basis van specs, maar tegenwoordig eigenlijk alleen maar vervloekt. Daar komt dan nog eens bij dat je van een 'Tatung' niet makkelijk afkomt op de 2e hands markt, wanneer het een inferieur produkt blijkt te zijn.
En dit is niet per se een TV met extreme specs, het is een TV met een extreme prijs.
Nou ja voor honderden euro's minder heb je plasma's die een beter plaatje afleveren dus wat prijs betreft ben ik het niet met je eens. En als je die verhalen over banding leestSmarron schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:29:
[...]
Alleen ga je er bijna al vanuit dat het een inferieur produkt is en dat vind ik zo jammer. Zonder ook maar enig onderzoek te doen (althans, zo lijkt het als ik je antwoorden lees) naar de TV en het merk.
En dit is niet per se een TV met extreme specs, het is een TV met een extreme prijs.

En denken dat de levering zo lang op zich laat wachten omdat ze alle problemen eruit willen halen, da's een zuiver gevalletje wishfull thinking dunkt mij.
Groetjes, FaceDown.
Dus jongens voortaan als hij wat zegt gewoon negeren en doorpraten waar we het over hadden. Geen woorden vuil maken aan die gozer.
Uiteraard staat het een ieder vrij mijn mening naast hem of haar neer te leggen.
Groetjes, FaceDown.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik ben het wachten nu dermate zat dat zodra ik een vergelijkbaar scherm zie op voorraad ik direct 600 pleuro's erbij leg en dezelfde dag 'em ophaal. En hoewel er mensen zijn die vinden dat 1080P onzin is wil ik het toch, al was het alleen maar omdat ik wel op 2m afstand ervan ga zitten.Smarron schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:29:
Zo wilde ik het ook niet brengen, maar ze weten dat ze fouten hebben gemaakt en willen die in ieder geval recht gezet hebben, voordat ze aan Nederland leveren. Ik denk dat de levertijd daarom wat langer duurt dan verwacht.
En verder wil ik nog zeggen dat als jij nu een paar of zelfs maar 1 ferrari besteld je echt niet gelijk kan wegrijden en j echt wel een hele tijd moet wachten. Deze krengen worden namelijk met veel liefde in elkaar gezet en rollen niet gestanst en al van de lopende band. Hetzelfde geld voor goede audio aparatuur en noem maar op. Moet ik dit nog verder uitleggen?
Anyways, ik wacht nog wel een weekje en ja ik zit bij de eerste aan wie ze zullen leveren en dat is al confirmed. Ik weet wel dat ik dit nooit meer zal doen op deze manier, ja als ik een Ferrari bestel zal ik nog wel kunnen wachten maar voor de rest wil ik er gewoon mee naar buiten kunnen lopen of uiterlijk een weekje of zo er op wil wachten. Ruim twee maanden voor een tvtje is wel lang maar te doen en ach ik hoop over twee weken dat ding in mijn kamer te hebben staan en alleen maar om facedown een plezier te doen zal ik alleen maar negatief zijn en laten weten dat ik de komende jaren tegen een klotescherm aan zal moeten kijken en elke nacht nachtmerries heb over dat ik beter een plasma scherm had moeten kopen die drie keer zoveel meer kost.

Weltrusten!
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
Bijvoorbeeld bij de dollarshop worden voor zowel de 37 inch als de 42 inch de volgende maten opgegeven:
W x H x D : 1111.3mm x 632.3mm x 279.7mm
Of dit nu de maten zijn van de tv met of zonder speaker is mij ook niet helemaal duidelijk.
Update
Volgens mij zijn dit de maten voor 42 inch variant
Hoogte incl. speaker
81,5 cm
Hoogte zonder speaker
73 cm (speaker zelf is 7,5 cm hoog, afstand speaker tot tv is 0,8 cm)
Breedte
106,7 cm
Diepte
2,7 cm
[ Voor 26% gewijzigd door Yuco op 20-01-2007 16:51 ]
Ach gut! Ik zal de volgende keer speciaal voor jou op de leestekens letten. Het is anders wel heel erg moeilijk te volgen voor je...BadVibes schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:30:
* BadVibes denkt dat hier en daar een leesteken niet misstaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Iken374 op 19-01-2007 22:34 ]
Als er nu duidelijk wordt gezegd hij is er niet wegens een bepaalde reden en hij komt op datum x kan ik ermee leven maar dit is al de 2e of 3e uitstel.
Daarom ga ik nu ook een alternatief opzoeken want loze beloften staan me niet zo aan. Ik wil dollarshop niet beschuldigen want als zij een datum krijgen geven zij die ook gewoon op maargoed....
ik wacht al vanaf eind november en 2 maanden wachten vind ik genoeg... dan maar wat meer geld denk ik dan
Hetzelfde hier. Het besef dat een 42 inch toch eigenlijk te groot is voor onze woonkamer doet mij zoeken naar een alternatief. Evengoed zal ik dit topic met grote aandacht blijven volgen.jozy schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:48:
Het is dus niet zeker of het een weekje of maand wachten is en dat vind ik het grote probleem...
Als er nu duidelijk wordt gezegd hij is er niet wegens een bepaalde reden en hij komt op datum x kan ik ermee leven maar dit is al de 2e of 3e uitstel.
Daarom ga ik nu ook een alternatief opzoeken want loze beloften staan me niet zo aan. Ik wil dollarshop niet beschuldigen want als zij een datum krijgen geven zij die ook gewoon op maargoed....
ik wacht al vanaf eind november en 2 maanden wachten vind ik genoeg... dan maar wat meer geld denk ik dan
[ Voor 12% gewijzigd door Yuco op 20-01-2007 16:34 ]

De tatung wallmount die ik al heb liggen doe ik hier dan wel in de verkoop.
Ik wens iedereen veel plezier met hun Tatung wanneer die binnen komt, voor mij was echter de maat vol en met de BTW actie van BCC waren de prijzen gelijk aan internet.
volgende week komt hij ook zeker NIET binnen....PieterPan schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 07:08:
huh, nu is de prijs bij de dollarshop ook weer terug van 1499 naar 1525. Vreemd zeg. Leverdatum zegt nog steeds week 3, dat zullen ze wel vergeten zijn? Ik vind het jammer, maar helaas. Ik heb bijna een 42" LG tv gekocht, maar ik wacht nog toch maar even. Het wordt toch allemaal goedkoper, en mijn oude bak (zodra hij gerepareerd is, garantie van medion) houdt het nog wel even vol.
mooi scherm maar geen tot late levering en dat maakt het toch een minpunt want dat is minstens zo belangrijk
dollarshop heeft zoveel toegezegd..... dus dat vertrouw ik niet helemaal meer.Recklezz schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:50:
Volgens Dollarshop heeft Tatung toegezegd dat er een zending op 29 of 30 januari binnenkomt. De mensen die het vroegst hebben besteld krijgen er dan een uit die levering. I'm one of thoseIk hou nog even hoop, maar ben het ook behoorlijk zat aan het worden inmiddels..
Misschien ga ik het niet gebruiken voor lange codeer sessies oid maar om "even te kijken of er mail is" of "even een paar foto's te laten zien".
Een grote reden voor twijfel : Ik gebruik momenteel MythTV maar ik ben erg bang dat de qualiteit van de opnames te laag is om te laten zien op zo'n scherm. DVB-C is geen optie vanwege UPC.
(ik heb een een persoons huishouden dus "delen" van de TV is geen issue )
Zijn er mensen die hetzelfde idee hebben ? Mensen die ervaring hebben met een dergelijke setup ?
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Officieel dealer van Tatung. Zijn er niet veel in NL.TheLostSonOfGod schreef op zondag 21 januari 2007 @ 02:34:
Waarom wordt de dollarshop zo erg als uitgangspunt gezien hier?
Verwijderd
...of gewoon naar "Dutch" , kan daar ook. Hoewel het resultaat dan een tikje twijfelachtig is
Mijn vader wil een sony 40W2000 kopen, maar we hebben besloten binnekort samen eens te gaan kijken naar dit scherm
Hey, ik ook alleen heb ik 'm meteen meegenomen. Wel bij de Media Markt (zelfde prijs) vanwege de 2 weken terugbreng garantie.FullThrottle schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:02:
Ok, ik ben overgestapt naar de "dark side". Zojuist bij BCC voor 1931,93 de Samsung LE40F71B gekocht. Deze was op voorraad en word 30-01 bij mij thuis afgeleverd.
Ik kon eind februari wel eens kijken in dit topic hoe het er dan mee staat .Succes met het wachten.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Na bericht gehad te hebben van Tatung, moeten we u mededelen dat de Tv pas vanaf week 5 geleverd gaat worden. Met de enorme vraag naar deze schermen heeft de fabriek problemen om de schermen geproduceerd te krijgen. Hierdoor hebben we de vermoedelijke leverdatum niet kunnen halen. De eerste zending van deze schermen krijgen wij begin week 5 binnen. Door deze problemen zullen we niet alle schermen meteen kunnen uitleveren in week 5. Wel denken we alle schermen dan binnen enkele weken te kunnen leveren aan al onze klanten.
Onze excusus hiervoor
Verwijderd
Ja, Dollarshop, zie 2 posts hierboven..Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:59:
Heeft iemand toevallig nog contact gehad met Tatung Nederland m.b.t. de "verwachte" levertijd?
Hopelijk gaat het tatung beter af.
www.avpnews.com
Verwijderd
Ik ga woensdag dit toestel daar in de showroom bekijken. Eigenlijk hebben ze die daar voor retailers, maar ze willen graag een uitzondering maken voor eindgebruikers die geïnteresseerd zijn. Ik ben dus heel benieuwd.
Ik heb tevens aan de telefoon gevraagd wanneer dit toestel leverbaar is. Tatung verwacht dat over 3 weken de eerste toestellen geleverd gaan worden aan de retailers. Deze zullen dan volledig op gaan aan de backorders die geplaatst zijn. Ik denk dus dat de inschatting van Dollarshop dat over een week of 5 die dingen leverbaar zijn, niet onrealistisch is.
Ze hebben vorige week een eerste lading geleverd in skandinavië dus wij zijn nu bijna aan de beurt :-)
Ik zal woensdag kritisch kijken. Ik ben nogal een muggezifter op dit gebied en ik zal vervolgens mijn bevindingen ervan hier weergeven.
Ik zal kijken of ik wat plaatjes mag schieten met mijn mobiel.
Verwijderd
Helaas kijk ik nu naar een heel oud 4:3 51cm beeldbuisje, omdat mijn oude breedbeeld al via Marktplaats ons huis heeft verlaten ...
Alles mag en alles kan.Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:21:
Ik heb vandaag met Tatung gebeld. Wat mij opviel is dat je het niet als Taaatoeng uitspreekt zoals ik dacht. Het is meer iets van T'toeng.
Ik ga woensdag dit toestel daar in de showroom bekijken. Eigenlijk hebben ze die daar voor retailers, maar ze willen graag een uitzondering maken voor eindgebruikers die geïnteresseerd zijn. Ik ben dus heel benieuwd.
Ik heb tevens aan de telefoon gevraagd wanneer dit toestel leverbaar is. Tatung verwacht dat over 3 weken de eerste toestellen geleverd gaan worden aan de retailers. Deze zullen dan volledig op gaan aan de backorders die geplaatst zijn. Ik denk dus dat de inschatting van Dollarshop dat over een week of 5 die dingen leverbaar zijn, niet onrealistisch is.
Ze hebben vorige week een eerste lading geleverd in skandinavië dus wij zijn nu bijna aan de beurt :-)
Ik zal woensdag kritisch kijken. Ik ben nogal een muggezifter op dit gebied en ik zal vervolgens mijn bevindingen ervan hier weergeven.
Ik zal kijken of ik wat plaatjes mag schieten met mijn mobiel.

Smarron in "Tatung V42EMGI 1080P Lcd TV"
Neem een goede cam mee, eventueel je game-console met wat games of films die je dan zelf kritisch kunt beoordelen.
Verwijderd
Het enige dat ik nog kan bieden is dan mijn kritische mening over het beeld. Wat ik hierbij jammer vind, is dat je bij Tatung natuurlijk niet het toestel kunt vergelijken met een philips of zo. Ik ben in ieder geval benieuwd.
Misschien laptopje ? HD trailers downloaden ergens en kijken maar...Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 08:34:
Verder heb ik ook geen gameconsole. En om mijn Mediacenter PC nu mee te gaan nemen...
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
*******quote mail***********
Bedankt voor u interesse in Tatung. Het beste is om een keer bij ons langs te komen in Wijchen en de kwaliteit te bekijken.
Kort gezegd, zijn wij 1 van werelds grootste LCD fabrikanten, waarbij we produceren voor JCV, Philips, AKAI, Fujitsu Siemens, HP en DELL.
Sinds afgelopen half jaar focused Tatung zich nu op haar eigen merk in de markt net als een Samsung 15 jaar geleden is gestart.
Wij produceren dus voor A merken en zullen onszelf ook als A merk uiteindelijk gaan positioneren. Als je start als onbekende speler in de markt is het vaak lastig hiervan de consument direct te overtuigen. Daarom dat ons prijspunt erg scherp is. Wij investeren op dit moment om in de markt zichtbaar te worden.
Graag ontvang ik u in onze showroom waar u op u gemak kan kijken naar de schermen.Dit zou kunnen vanaf week 3 kunnen. Laat wel even weten wanneer u komt, ik ben niet altijd op de zaak.
Wellicht tot snel.
With kind regards,
Ray Yntema
Account Manager EMEA
Tatung Netherlands BV
Bijsterhuizen 25-14
6604 LN Wijchen
The Netherlands
********quote mail***********
Zoiets zullen ze toch niet schrijven als het niet waar is. Daarbij komt dat het opzetten van een goed lopend distrubutienetwerk veel tijd kost. De pipeline moet eerst vol zitten voordat je snel kunt uitlleveren en met het vullen van die pipeline zijn ze nu bezig. Daarbij wacht ik liever op een goed produkt dan dat ik snel een in elkaar geflanst produkt krijg geleverd.
Brabants gezegde: Goe waerk he taid neudig.
Maar sommige mensen beweren nog steeds dat Tatung een b-merk is, wij weten dus wel beter.
ik had dit ookskullsplitter schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:28:
Vandaag bij de MM gekeken, maar ik denk dat ik gewoon voor de Tatung ga...
er zijn heel weinig alternatieven voor zon mooie tv
Heb je 'm al gezien dan?jozy schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:54:
[...]
ik had dit ook
Groetjes, FaceDown.
Oh ja want de accountmanager zegt het.Smarron schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:22:
[..]
Maar sommige mensen beweren nog steeds dat Tatung een b-merk is, wij weten dus wel beter.
Dit soort opmerkingen zal ik nooit snappen ben ik bang. Er zijn genoeg plasma's met betere specs en lagere prijzen en toch willen enkele spaarzame figuren liever voor een ttoeng gaanVerwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 07:18:
Ik ben ook even in de verleiding geweest, maar blijf toch bij de Tatung. Een Sharp met vergelijkbare specs is al snel een 400 euro duurder, zelfs met actieprijzen.
[..]
[ Voor 55% gewijzigd door FaceDown op 23-01-2007 16:50 ]
Groetjes, FaceDown.
Deze misschien? -> [LCD HDTV] 42" ACER AT4250jozy schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:54:
[...]
ik had dit ook
Verwijderd
Ik weet ondertussen wel dat er hier blijkbaar iemand meedoet in dit forum die bij Dollarshop werkt en dus "positieve" info over de 42egmi "EN" Dollarshop push-tTheLostSonOfGod schreef op zondag 21 januari 2007 @ 02:34:
Waarom wordt de dollarshop zo erg als uitgangspunt gezien hier?
Te begrijpen - goede commerciele move.
Misschien kan die persoon eens laten weten wanneer die Tatungs nu eindelijk verwacht worden bij Dollarshop, want alles zou inderdaad via Ingram Micro moeten komen (rechtstreeks invoer naar Dollarshop blijkt een fabeltje te zijn).....
Ik vind die Tatung 42EGMI zelf een goed product (op papier), dus zijn/haar push is niet nodig. Maar echte leveringsdatums zouden wel de doorslag kunnen geven natuurlijk.
FaceDown, accepteer alsjeblieft nou is dat niet iedereen een plasma tv wil. Is dit zo moeilijk of heb jij niets in je bovenkamer zitten? Ik begrijp je gewoon echt niet.FaceDown schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:45:
[...]
Oh ja want de accountmanager zegt het.Heb jij ooit een accountmanager van een bedrijf zien zeggen dat ze derderangs produkten op de markt willen zetten?
[...]
Dit soort opmerkingen zal ik nooit snappen ben ik bang. Er zijn genoeg plasma's met betere specs en lagere prijzen en toch willen enkele spaarzame figuren liever voor een ttoeng gaanVerder zal bijvoorbeeld de software in toestellen van a-merken waarschijnlijk beter zijn omdat ze veel meer ervaring hebben dan een bedrijf als ttoeng in het opleveren van een compleet produkt. En natuurlijk heb je daarnaast nog de behuizing, afstandsbediening etc etc. Het komt eigenlijk nooit voor dat een nieuwkomer meteen een goed produkt in de markt weet te zetten, dat weet te concurreren met a-merken. Wees gewaarschuwd mensen.
Jij vind plasma beter dan LCD, prima. Maar er zijn ook mensen die geen plasma willen hebben om welke reden dan ook. Voor jou zit er niets anders op dan dit te accepteren net zoals wij accepteren dat jij LCD niet wilt hebben en full HD onzin vind. AUB niet weer hierover beginnen (zijn hier geen mod's ofzo?)
Als je voor LCD wilt gaan en graag de dingen terug wil zien die de Tatung ook heeft, kom je al gauw op een LCD tv van rond de 2000 euro. Dit is voor mensen misschien net iets teveel van het goede (ook voor mij).
Ik heb gister ook ni de MM te Den Haag gekeken maar vind de meeste schermen wel aan elkaar gewaagd. Alleen de prijzen verschillen heel erg. Alle nieuwe modellen van verschillende fabrikanten zijn praktisch even mooi, ik zou er geen een afwijzen. Maar prijs speelt nou eenmaal ook een rol anders zaten we hier echt niet op deze tv te wachten en namen we de beste mee voor een bedrag met 4 nullen.
Je lijkt echt op Jehova getuigen jij. Ga langs de deuren en vertel mensen dat Full HD onzin is en de 'ware' plasma techniek is. Je zult vast weinig dichtgeklapte deuren tegemoetkomen

Nee, daarom heb ik ook gelijk.FaceDown schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:45:
Oh ja want de accountmanager zegt het.Heb jij ooit een accountmanager van een bedrijf zien zeggen dat ze derderangs produkten op de markt willen zetten?
En ik (en vele anderen) zullen jou nooit snappen. Hou jij het maar lekker bij plasma, dat doe ik ook overigens, maar heb alstublieft een keer respect voor mensen die LCD willen.Dit soort opmerkingen zal ik nooit snappen ben ik bang. Er zijn genoeg plasma's met betere specs en lagere prijzen en toch willen enkele spaarzame figuren liever voor een ttoeng gaanVerder zal bijvoorbeeld de software in toestellen van a-merken waarschijnlijk beter zijn omdat ze veel meer ervaring hebben dan een bedrijf als ttoeng in het opleveren van een compleet produkt. En natuurlijk heb je daarnaast nog de behuizing, afstandsbediening etc etc. Het komt eigenlijk nooit voor dat een nieuwkomer meteen een goed produkt in de markt weet te zetten, dat weet te concurreren met a-merken. Wees gewaarschuwd mensen.
- kansloze discussie.
Wie vindt dit, tegenover de Tatung, een optie:
http://www.conrad.nl/goto/?product=342065
Verwijderd
Tja.... is het nu een 37"of een 32" ? Lees maar eens goed, ze weten het zelf niet eensdspijkers schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:12:
Even een einde aan de eindeloze discussie.
Wie vindt dit, tegenover de Tatung, een optie:
http://www.conrad.nl/goto/?product=342065

HIj is dus sowieso kleiner en een nog lager contrast. Wachten is echter ook niet alles denk ik...
Zal dus wel een 37" zijn
Contrast van 800:1 is wel heel weinig.

Maar wat wil je, Amoi, een b-merk, daar kan je niet veel van verwachten.
Hoezo zou dat niet kunnen dat dollarshop direct bij Tatung koopt? Wat is je bron?Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:05:
[...]
Misschien kan die persoon eens laten weten wanneer die Tatungs nu eindelijk verwacht worden bij Dollarshop, want alles zou inderdaad via Ingram Micro moeten komen (rechtstreeks invoer naar Dollarshop blijkt een fabeltje te zijn).....
Voor die gene die morgen naar tatung komt hoe laat ongeveer? Ken ik zwaaien (en nee ik werk niet bij tatung of dollarshop)
Zal ik jouw eens een geheimpje verklappen OEM's zoals ook tatung is maken alles voor sommige A merken de afstandbediening de gebruiksaanwijzing de behuizing (gewoon alles).FaceDown schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:45:
[...]
Dit soort opmerkingen zal ik nooit snappen ben ik bang. Er zijn genoeg plasma's met betere specs en lagere prijzen en toch willen enkele spaarzame figuren liever voor een ttoeng gaanVerder zal bijvoorbeeld de software in toestellen van a-merken waarschijnlijk beter zijn omdat ze veel meer ervaring hebben dan een bedrijf als ttoeng in het opleveren van een compleet produkt. En natuurlijk heb je daarnaast nog de behuizing, afstandsbediening etc etc. Het komt eigenlijk nooit voor dat een nieuwkomer meteen een goed produkt in de markt weet te zetten, dat weet te concurreren met a-merken. Wees gewaarschuwd mensen.
Het enigste wat de A merken doen is ze kiezen het design ze kiezen dan hun afstandbeding uit de collectie van de OEM en dan kiezen z het logo en de productnaam laten de sticker op de achterkant plakken en logo er op. Dan nog even de doos designen en klaar zijn ze.
En als jij iets anders denkt dan zal het wel zo zijn in jouw kleine wereld. Er zijn uitzonderingen die niet zo werken maar dat zijn er maar een paar (Samsung bv)
BTW het is gewoon TAAATOENG.
[ Voor 55% gewijzigd door Sen op 23-01-2007 21:46 ]
Wat betreft het hele plasma gebeuren. We weten je standpunt en daar houden we het bij. Er zijn verschillende reden waarom de meeste hier niet voor een plasma kiezen en die moet je gewoon in hun recht laten. En uiteindelijk gaat resolutie WEL uitmaken. zeker in vergelijking met een plasma die nog niet eens 720p kan weergeven. Als je dan een 1080p film op zowel een plasma met resolutie 1024xnogwat vergelijkt met een full 1920x1080 scherm vergelijkt. Zul je veel maar dan ook veel meer detail waarnemen. Daarbij lijkt het me ook niet echt slim je geld in te zetten op iets, waar van de dag minder gemaakt van worden. LCD is als winnaar uit de bus gekomen. Accepteer het maar! en als je dat niet wil, dan ga in godsnaam naar de badkamer, pak een scheermesje en maak er een einde aan... Sigh.....
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
Daar zijn de meningen zeer verdeeld over. Oa het ISF vindt resolutie pas op plek 4 staan als het gaat om de kwaliteit van het beeld te bepalen. Daarbij komt dat je geloof ik bij een 42 inch op maximaal 2,5 meter afstand moet zitten wil je het verschil 1080p-720p zien. En als er al verschil is, is het nooit zo revolutionair als de overstap van video naar dvd. En over plasma: wat maakt het uit dat LCD als winnaar uit de bus is gekomen? Je kan nog steeds plasma's kopen. Een goede 1024x1080 plasma maakt gehakt van een LCD tv maar daar betaal je dan wel voor jaMazeWing schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:15:
Wat betreft het hele plasma gebeuren. We weten je standpunt en daar houden we het bij. Er zijn verschillende reden waarom de meeste hier niet voor een plasma kiezen en die moet je gewoon in hun recht laten. En uiteindelijk gaat resolutie WEL uitmaken. zeker in vergelijking met een plasma die nog niet eens 720p kan weergeven. Als je dan een 1080p film op zowel een plasma met resolutie 1024xnogwat vergelijkt met een full 1920x1080 scherm vergelijkt. Zul je veel maar dan ook veel meer detail waarnemen. Daarbij lijkt het me ook niet echt slim je geld in te zetten op iets, waar van de dag minder gemaakt van worden. LCD is als winnaar uit de bus gekomen. Accepteer het maar! en als je dat niet wil, dan ga in godsnaam naar de badkamer, pak een scheermesje en maak er een einde aan... Sigh.....
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 22:37 ]
Verwijderd
Iemand bij TatungSen schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:28:
[...]
Hoezo zou dat niet kunnen dat dollarshop direct bij Tatung koopt? Wat is je bron?
www.avpnews.com
Ik hoop voor jullie dat ie tatung er snel komt! grt
CyberFlexie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 02:53:
Ik kon niet langer wachten en heb mijn bestelling geannuleerd. Tevens heb ik vandaag de sharp LC-42 XD1E gekocht voor 2100 bij BCC. Ziet er goed uit en ik ben nu een happy kooter! Maar er moet wel een geluidsinstallatie bij komen want anders is het niks!
Ik hoop voor jullie dat ie tatung er snel komt! grt
Was deze niet bij de MM te koop ?! Zeker gezien de "geen BTW" weken, had je hem wellicht voor minder dan 2k kunnen krijgen ??
Ahhh oke dan dan zal het wel niet gezegd mogen worden. Maar ik weet wel beter.
Ik heb het idee dat al die webshops hetzelfde truukje uithalen. Zeer vroeg het product aanbieden voor een zeer scherpe prijs zodat ze veel orders binnen halen en dan de klant aan het lijntje houden totdat ze voor die prijs kunnen leveren. Ik zie op Kieskeurig bijvoorbeeld Rebelio die de Samsung le40f71 aanbied voor 1759,-. Kijk je verder dan staat een levertijd van 4 weken. Ik heb zo'n vermoeden wat er na 4 weken gebeurd als Samsung dan nog niet de inkoopsprijs naar beneden heeft aangepast. Volgens mij is het gewoon een gok dat Samsung op dat moment wel voor die prijs verkocht kan worden en dan hebben zij al een flink aantal orders binnen. Lukt het niet ach,.. dan stellen we de levertijd weer een paar weken uit.
Overigens denk ik in het geval van de Tatung dat het probleem niet bij de webshops ligt.
Buiten dat Amoi hier nog erg onbekend is is het een chinese fabrikant die toch in heel wat landen al aardig voet aan de grond begint te krijgen (Duitsland, Frankrijk, Scandinavië, USA).
Het product wordt in België geassembleerd. Hieronder een linkje naar een topic dat ik er ooit over begonnen ben (jammer genoeg toen erg weinig response gehad, maar dat komt misschien omdat het product nog te onbekend is. Maar qua spec en prijs doen deze niet onder voor de Tatung).
Amoi Sonic
Oké, hij is 37 inch maar da's nog best aardig.Barbapapa720 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:06:
Hoewel amoi nog een b-merk is hebben ze ook betere lcd's dan degene die in een ander reply wordt beschreven. Jammer genoeg zijn deze modellen nog niet in Nederland leverbaar (wel in Duitsland).
Buiten dat Amoi hier nog erg onbekend is is het een chinese fabrikant die toch in heel wat landen al aardig voet aan de grond begint te krijgen (Duitsland, Frankrijk, Scandinavië, USA).
Het product wordt in België geassembleerd. Hieronder een linkje naar een topic dat ik er ooit over begonnen ben (jammer genoeg toen erg weinig response gehad, maar dat komt misschien omdat het product nog te onbekend is. Maar qua spec en prijs doen deze niet onder voor de Tatung).
Amoi Sonic
Hij is overigens WEL leverbaar in Nederland zie : http://www.conrad.nl/goto/?product=342065
Als je goed kijkt zie je dat er 2 verschillende modellen staan genoemd. Waarvan ook een 42" model met gelijkwaardige specs.dspijkers schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:34:
[...]
Oké, hij is 37 inch maar da's nog best aardig.
Hij is overigens WEL leverbaar in Nederland zie : http://www.conrad.nl/goto/?product=342065
Nee dat heet FIFO.FullThrottle schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:00:
In ieder geval heeft Dollarshop niet zulke goede connecties met Tatung dat ze voorrang krijgen op de scandinaviers.
Ik heb het idee dat al die webshops hetzelfde truukje uithalen. Zeer vroeg het product aanbieden voor een zeer scherpe prijs zodat ze veel orders binnen halen en dan de klant aan het lijntje houden totdat ze voor die prijs kunnen leveren. Ik zie op Kieskeurig bijvoorbeeld Rebelio die de Samsung le40f71 aanbied voor 1759,-. Kijk je verder dan staat een levertijd van 4 weken. Ik heb zo'n vermoeden wat er na 4 weken gebeurd als Samsung dan nog niet de inkoopsprijs naar beneden heeft aangepast. Volgens mij is het gewoon een gok dat Samsung op dat moment wel voor die prijs verkocht kan worden en dan hebben zij al een flink aantal orders binnen. Lukt het niet ach,.. dan stellen we de levertijd weer een paar weken uit.
Overigens denk ik in het geval van de Tatung dat het probleem niet bij de webshops ligt.
En de kijkers naar de lcd tv zijn geariveerd in een witte auto(ken nu ook naar de spot een tweaker
En ze zijn weer weg 17.00
[ Voor 5% gewijzigd door Sen op 24-01-2007 17:00 ]
Verwijderd
Daarnaast was het ook zo dat mijn navigatiesysteem me steeds naar een tuincentrum stuurde (en daar hadden ze geen tv's :-) ) waardoor we een stuk later aankwamen dan gepland.
Bij aankomst werd ik verrast door het enthousiasme, de tijd en moeite die men nam met z'n tweeën om ons uitgebreid te laten kijken naar dit toestel. We kregen keurig koffie aangeboden en telefoontjes werden zelfs weg gedrukt om ons tewoord te blijven staan. Als je bedenkt dat dit officieel geen winkel is, en het eigenlijk ongebruikelijk is dat hier gewoon consumenten komen kijken, vind ik dit erg netjes. Ik ben in winkels vaak veel minder klantvriendelijk behandeld.
Zoals al eerder aangegeven op dit forum, krijg je op het toestel 3 jaar pick up garantie met een reparatie termijn van 10 dagen. Dit vind ik voor deze prijs erg netjes.
Ik heb noch een laptop, noch een X-box. Het beeld werd geleverd door de computer die door hen zelf was aangesloten. Het probleem was dat er iets mis was gegaan met de videokaart-instellingen waardoor het beeld niet mooi volledig op het scherm verscheen. Het was een Geforce 7600 aangesloten via de HDMI uitgang. Er was sprake van overscan en de heren die het toestel demonstreerden wisten zo snel ook niet wat ze er aan moesten doen om het probleem op te lossen. Zelf kon ik in de instellingen zo snel ook niets vinden. Het probleem van de overscan was dat het beeld dat zichtbaar was, werd geïnterpoleerd. Dit levert wel een scherp beeld op, maar bij normale letters van de PC zijn deze net niet helemaal scherp. Scherp genoeg in ieder geval om goed te kunnen lezen wat er onder de bureaubladpictogrammen staat op een resolutie van 1080*1920. Toen ik de resolutie omlaag deed naar 1024*768 werd het beeld beduidend minder scherp, maar altijd nog scherper dan ik nu heb via de tv out van mijn computer aangesloten op de scartplug van mijn JVC breedbeeld tv, en ik vond het beeld daarvan bij normaal gebruik altijd al erg scherp. Dat de scherpte bij een lagere resolutie afnam is logisch omdat de tv dan meer moet interpoleren om het gehele scherm te vullen .
Het beeld echter van fullscreen video was voor mij overtuigend genoeg. Er draaide een HD video van Philips 1080 en ook één van Tatung zelf in een 720 formaat dus niet full HD.
Het filmpje van Philips bevatte helaas compressie artifacten. Het beeld is in ieder geval zo scherp dat die compressieartifacten zichtbaar waren. Mijn zelf meegebrachtte DVD zag er goed uit, ik had gekozen voor een live concert van Robbie Williams omdat hierin veel huidtinten zichtbaar zijn en veel met de camera gepanned wordt.
Ik vond het contrast van het scherm uitstekend. Ik denk dat als je het scherm naast een philips zet die zo'n 2000 euro meer kost (3499 bij de electrozaak om de hoek) dat het contrast van de Philips er beter uit zal zien. Dit vanwege de hele truckendoos die Philips opentrekt om het contrast van het scherm kuntsmatig te verhogen. Zie je het scherm alleen, dan valt mij in ieder geval niets op over het contrast. Zag er gewoon strak uit.
De panning daarentegen... tjah de meeste LCD schermen hebben last van een schok effect als een videobeeld van links naar rechts panned (of andersom). De Tatung heeft dit probleem ook, maar als je op een normale afstand kijkt (vanaf een meter of twee) valt het al een stuk minder op.
Philips heeft hier allerlei fantastische technieken voor bedacht die dit probleem oplossen. Ik vind het de 2000 euro extra niet waard.
Grote pré van deze tv is voor mij dat de luidspreker er af kan. Die gebruik ik niet, daar heb ik een veel betere surround set voor. (Arcam versterker + Totem luidsprekers)
Het design van de tv zelf vind ik strak, en dat is precies waar ik van hou. De afstandsbediening is functioneel, basic, en god zij dank kun je de beeldverhouding met één druk op de knop veranderen. Bij mijn oude tv moet je hiervoor eerst door een menu en dat irriteert mij mateloos.
De analoge tuner heb ik niet kunnen testen want er was geen kabel aansluiting. Aangezien ik via satelliet kijk vind ik dit zelf ook niet zo belangrijk.
Mijn conclusie:
Voor het bedrag van +/- € 1550 vind ik dit een zeer complete tv. Het beeld is goed en ik gok erop dat als ik mijn exemplaar thuis heb, dat het probleem met de overscan op te lossen valt. Volgens de gebruiksaanwijzing telt voor de PC alleen de VGA en de DVI aansluiting. Mogelijk dat het beeld via de DVI aansluiting via de optie FULL toch een volledig beeld geeft.
Ik ga hem zo bestellen :-) en dan wachten, en wachten... enneeeeeh :-)
Heb je iets gehoord van de buzzende backlight waar de goodmans eigenaren over klaagde? Hebben ze ook iets concreet gezegd wanneer deze TV nu eindelijk op de nederlandse markt komt?
ps. Voor iemand die Arcam kan betalen is die paar duizend meer voor een Philips toch geen probleem?
[ Voor 13% gewijzigd door FullThrottle op 24-01-2007 19:31 ]
Wat bedoel je precies met 'schokeffect' bij panning? Ik kan me niet voorstellen dat dit standaard is bij LCD. Lag dit niet aan de pc?
Wat betreft die overscan; ondersteunt de tv wel een 1:1 pixelmapping? Het zou namelijk nogal afbreuk zijn aan die 1080p ondersteuning als dat niet zo zou zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door FaceDown op 24-01-2007 19:35 ]
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
@FaceDown er was standaard een erg hoge kleursaturatie. Deze is echter geheel naar wens in te stellen. Zelfs per kleur (Rood Groen en Blauw). De kleur echtheid... tjah het moet voor mij een mooi geheel geven. Ik zou het jammer vinden als het beeld heel flets zou zijn maar hier is echt geen sprake van. Wat heet kleurechtheid? Ik ga echt niet als er bijvoorbeeld een closeup gemaakt wordt van een geldbiljet, een echt geldbiljet ernaast leggen om te kijken of de kleuren overeen komen. Dit zou ik echt alleen maar belangrijk vinden als ik bijvoorbeeld fotobewerking zou willen doen, dit doe ik niet via mijn tv, en dan nog vind ik het niet belangrijk genoeg om daarom deze tv niet te kopen. Hoe iemand het beeld van de tv ervaart is natuurlijk subjectief. Ik kan mij bijvoorbeeld meer ergeren aan de slechte geometrie van mijn oude tv waarbij lijnen krom zijn en niet bij te stellen zijn.
Het blacklevel vond ik er prima uitzien. Als je een betere blacklevel wil, zul je moeten wachten op nieuwere technieken zoals bijvoorbeeld SED, de contrast ratio is daar ook veel beter van. Ik heb echter geen zin om daar op te wachten.
Ik ga tijdens het kijken van een film ook echt niet met meetapparatuur kijken of mijn waarden allemaal wel optimaal zijn, ik probeer dan namelijk te genieten van de film. Daarnaast zie je vaak in een vergelijk tussen LCD, SED en of Plasma (waar jij zo fan van bent) dat ze zwarte beelden met elkaar vergelijken. Dat is heel leuk, maar ik kijk niet naar zwarte beelden. Ik kan mijn tijd wel beter besteden en kijk dus naar fullcolour beelden waarbij de beperkte zwartwaarden nauwelijks opvallen (alleen als je ze naast elkaar legt, zo werken je ogen en hersenen nou eenmaal)
Het schok effect lag niet aan de pc. Kijk eens op
http://www.misc.philips.c...movie=GenericPixelPlus3HD
en kies dan voor Digital Natural Motion. Daar wordt uitgelegd wat ik bedoel.
Of de tv 1:1 pixelmapping heeft weet ik niet, ik ga ervan uit van wel. En zelfs als wat ik gezien heb het maximale is wat ik kan behalen in scherpte, vind ik dat de investering meer dan waard, ik verwacht echter dat het nog beter kan.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 20:28 . Reden: Typo's ]
Diegene die echt wat meer ervaringen en technische info willen hebben van deze tv kan ik aanraden even wat drinken te pakken en te beginnen aan deze thread http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=394235 van nu alweer 164 pagina's lang.
Zeker in de eerste helft is veel te lezen over de ervaringen van deze tv. Hij werd in Engeland al een tijdje verkocht onder de naam Goodmans maar nu gaat Tatung de tv daar uitbrengen onder hun eigen naam. In ieder geval veel interessante info over de kwaliteit van deze televisie.
Enjoy!
Van Frank Doorhof van htforum.nl begreep ik dat alle plasma's en LCD's in meer of mindere mate overscan hebben (normaal slechts 5 tot 10 pixels). Dit zou dus betekenen dat alle plasma's en LCD's dus ook interpoleren, al ondersteunen ze full hd resoluties.Mikey5times schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:11:
Uit het topic op avforums blijkt helaas ook dat de tv last heeft van overscan op de hdmi-ingang. Op dvi en vga is dit geen probleem.
[ Voor 3% gewijzigd door FaceDown op 25-01-2007 13:16 ]
Groetjes, FaceDown.
Dat kwam in een ander topic ook al aan de orde (Sony projectie topic). Is dat echt waar dat er dus ook geïnterpoleerd wordt? Die overscan slaat toch werkelijk helemaal nergens op? Bij een CRT is het nodig omdat je daardoor voorkomt dat je vertekeningen aan de zijkant ziet (dat je ziet dat de gemiddelde CRT een slechte geometrie heeft, doordat niet het hele beeld belicht wordt aan de randen). Maar bij een plasma/lcd is dat allemaal niet nodig, dus dan ga je interpoleren (wat volgens mij erg lastig is, om een beeld maar 10 pixels groter te maken) en dus min of eer verneuken. Ik snap dat dus niet helemaal, maar misschien kan iemand het eens uitleggen waar het voor nodig isFaceDown schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:15:
[...]
Van Frank Doorhof van htforum.nl begreep ik dat alle plasma's en LCD's in meer of mindere mate overscan hebben (normaal slechts 5 tot 10 pixels). Dit zou dus betekenen dat alle plasma's en LCD's dus ook interpoleren, al ondersteunen ze full hd resoluties.
Groetjes, FaceDown.
Dit topic is gesloten.