HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
Er staat wel een HDready logo bij, betekend waarschijnlijk dat hij geen fullHD op elke ingang heeft?
Of gewoon een folder maker die het een mooi plaatje voor erbij vondt.
Inderdaad erg interessant maar nergens te vinden dus ben benieuwd hoe lang dit nu weer gaat duren. Acer maakt over het algemeen wel goede spullen dus denk ook wel dat je met dit scherm niet echt de boot in zal gaan. Ik wacht ook nog even af en ik heb zelf een Tatung in bestelling maar wie weet. 1080 op alle ingangen zoals bij de Tatung is natuurlijk verreist maar zelfs de duurdere merken hebben dit om een of andere reden niet op hun toestellen. Let's wait and see.
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
Verwijderd
Maar ik heb geen idee waar ze hem hier in de buurt gaan verkopen.
Diegene die ik aan de lijn had bij Acer vertelde me wel dat bijna elke computer shop hem kan bestellen. Maar ik wil hem toch eigenlijk ergens eerst werkend zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 10:11 ]
Waarom is dit een vereiste? Als je een goede deinterlacer in je tv hebt (en de meeste LCD's/plasma's hebben dit, namelijk met 2:3 pulldown ondersteuning) dan kun je net zo goed een 1080i signaal binnenkrijgen. LCD's en plasma's geven per definitie een progressief beeld weer.Iken374 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:10:
Tja is toch een plaatje wat veel mensen kennen en ja hij wilde die kale hoek gewoon vullen ofzo. Het lijkt me toch echt een full hd model en dan ook nog een dual tuner voor dit geld.
Inderdaad erg interessant maar nergens te vinden dus ben benieuwd hoe lang dit nu weer gaat duren. Acer maakt over het algemeen wel goede spullen dus denk ook wel dat je met dit scherm niet echt de boot in zal gaan. Ik wacht ook nog even af en ik heb zelf een Tatung in bestelling maar wie weet. 1080 op alle ingangen zoals bij de Tatung is natuurlijk verreist maar zelfs de duurdere merken hebben dit om een of andere reden niet op hun toestellen. Let's wait and see.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd

http://global.acer.com/products/lcd_tv/at4250-DTV.htm
http://global.acer.com/PRODUCTS/lcd_tv/spec_at4250-DTV.htm
Outstanding digital entertainment
* A spacious 42" screen with 1920 x 1080 pixel resolution is ready for HD content while the 16:9 wide aspect provides a cinema-like movie experience.
* Dual analog/digital tuners allow enjoyment of both analog and digital programs -- at the same time.
*Two all-digital HDMI ™ terminals deliver the best-possible video and audio -- with a fully digital uncompressed signal direct from the source. A single cable connection means no confusion or tangled mess.
Picture-perfect display
*Brilliant color and scene depth with optimal gamma curve
*Exquisite details via 3D motion-adaptive de-interlacing
*Minimized motion artifacts through noise reduction
*Sharp and accurate images via 3D comb filter
*Superior DVD video quality with 3:2/2:2 pull-down recovery
Awesome audio enhancement
SRS® WOW maximizes the spatial qualities of "surround sound" effects via three advanced audio technologies: SRS® , TruBass® and FOCUS® to deliver aural details throughout a 3D field. The reproduced sound is much closer to a live performance.
Acer AT4250-DTV Specifications
Model AT4250-DTV
Analog TV system
TV Color system PAL.SECAM
Sound system B/G/D/K/I/L
Stereo system NICAM/ A2
Subtitle Teletext 1.5 (>=1000 pages)
Analog TV Tuner quantity 1
Digital TV system
Digital TV Standard DVB-T
Sound system ISO11172-3 layer1 & layer2, 32KHz,44.1KHz,48KHz
Stereo system Dolby AC3 / PCM / MPEG ( Layer I & II ) Stereo, 32 / 44.1 / 48KHz
SPDIF 2/4/6 Channel
Teletext Yes
Subtitle Yes
EPG 7days EPG
Frequency 7/8 MHz
Video format 16bit YUV
Resolution SD(576i/480i)
Digital TV Tuner quantity 1
Panel spec
Resolution1920x1080 1920x1080
Brightness (typ.) 500 nit
Contrast Ratio (typ.) 1200:1
Display color 16.7 M
Viewing Angle (typ.) H:170 ; V:170
Response Time (typ.) 6.5 ms (Gray to Gray)
Power Supply
Input 90V~264V-AC. ( 47~63 HZ )
Max.Power Consumption 291W
Power Saving <3W
Mechanical
Dimensions (WxHxD mm) w Stand 1071*794*311
Weight (Kg) w Stand 32.3
Weight (lb) w Stand 71.2
Gross Weight (Kg) w Stand 38.6
Gross Weight (lb) w Stand 85.8
Wall Mounting 400mm x 200mm
Audio system
Speaker 10W+10W
Audio Enhancement SRS WOW
Digital Audio Dolby Digital
Terminal
Analog Tuner In Yes
Digital Tuner In Yes
SCART1 CVBS(In/Out), RGB(In), S Video(In), Audio R/L, FB
SCART2 CVBS(In/Out), RGB(In), S Video(In), Audio R/L, FB
AV1 in YPbPr/YCbCr ,CVBS, Audio R/L
AV2 in CVBS, Audio R/L in (front)
HDMI 1 in Yes (HDCP)
HDMI 2 in Yes (HDCP)
PC D-sub in Yes
PC Audio in Yes
[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 10:44 ]
Wat zegt het hebben van 2:3 pulldown ondersteuning over de kwaliteit van een deïnterlacer? Dat gaat namelijk over het converteren van 24fps naar 60fps.FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:18:
Waarom is dit een vereiste? Als je een goede deinterlacer in je tv hebt (en de meeste LCD's/plasma's hebben dit, namelijk met 2:3 pulldown ondersteuning)
Op zich...
Verwijderd
Ik zou hem wel eens in een test (en dan niet in het deens ofzo
Het lijkt mij nog steeds een erg mooi apparaat.
Zijn soortgelijke broertjes (720p) met precies hetzelfde design en specs doen het relatief slecht. Bij de merken Philips/Lg/Sony/Sharp krijg je voor elke euro net zoveel tv als bij deze Acer serie.....de acer kost alleen wat minder en dat zie je duidelijk terug. Het ontwerp zit er zo op de foto wel ok uit, maar in het echt toch wat goedkoop. Niet slecht, maar het houdt zeker niet over vergeleken bij de eerder genoemde merken (kijk maar eens bij office centre, daar staan die andere acers, naast die andere merken op de sharp na). Ook het beeld van de acer is duidelijk fletser dan de andere.Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:22:
Er is verder nog bijna niets te vinden over deze lcd. Behalve dan de specs die ik eerder postte.
Ik zou hem wel eens in een test (en dan niet in het deens ofzo) willen zien en hoe hij scoort.
Het lijkt mij nog steeds een erg mooi apparaat.
Als je de prijs mee neemt in je beslissing een goede aankoop, maar in pure hardware vergelijking toch duidelijk minder.
(ps. ik vergelijk het hier met de acers uit die serie niet met de 42inch full hd versie)
Verwijderd
Deze zaken verkopen wel es Acer LCD tv's.
Verwijderd
Als het zo is, zal ik een review geven volgende week als ik hem ontvang.
Note: de verkoopsprijs in Duitsland was 1399€
Mycom heeft geen acer...Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:44:
Mogelijk bij de Mycom wel werkend te zien... evt zelfs bij MM.
Deze zaken verkopen wel es Acer LCD tv's.
Verwijderd
http://www.gamez.dk/gadgets/64506/Test%3A+Acer+AT4250/
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Ik zou graag bij de MM of ergens anders het model werkend willen zien. Helaas komt mijn budget tekort, maar als ik een lcd-tv wil, staat deze nu bovenaan...
EDIT:
samen met de LG 37LF65, en de Tatung 42EMGI...
[ Voor 6% gewijzigd door Nas T op 18-06-2007 21:00 ]
vrede in rust
Ik gebruik hem samen met de Philips TV home decoder en hij hangt via HDMI aan mijn DVI uitgang van mijn GF6800XT. Beeld is haarscherp op 1920x1080, geen underscan of overscan problemen. Ook geen gezoem of banding kunnen opmerken.
Er zijn wat dingen die ik graag anders had gezien, als je hem aanzet gaat hij standaard in stand-by. De echte aan/uit-knop zit zoals bij de meeste LCDs namelijk achterop, ik schakel hem dus met een stekkerblok tezamen met mijn TV home decoder en hifi-set. Als je vanuit stand-by op de afstandsbediening drukt gaat hij altijd naar analoog TV modus, ondanks dat hij in SCART of AV modus stond (AV = HDMI cq. coaxiaal). Ik moet dan dus eerst iedere keer de goede modus selecteren. Beeld en geluidskwaliteit vind ik perfect vergeleken met de samsungs en sharps die ik bij de MM heb zien staan. Ook resized hij niet automatisch naar je bron, dwz. naar 4:3, 16:9 of letterbox, dat doe je met een druk op de knop. Het voordeel is natuurlijk wel dat je steeds minder 4:3 hebt en de TV home decoder 16:9 ook altijd als 16:9 aanbiedt en niet 4:3 met balken (daar zou een doodstraf op moeten staan!).
Al met al dus zeker de moeite waard, een aankoop waar ik niet snel spijt van zal krijgen.
1920x1080 via d-sub heb ik nog niet geprobeerd en foto's komen er ergens deze week misschien nog aan.
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Zie je mogelijkheid nog wat plaatjes te posten?Mr.CeeJay schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:53:
Inmiddels heb ik dit toestel nu bijna een maand in bezit en ben ik er zeer tevreden over.
Ik gebruik hem samen met de Philips TV home decoder en hij hangt via HDMI aan mijn DVI uitgang van mijn GF6800XT. Beeld is haarscherp op 1920x1080, geen underscan of overscan problemen. Ook geen gezoem of banding kunnen opmerken.
Er zijn wat dingen die ik graag anders had gezien, als je hem aanzet gaat hij standaard in stand-by. De echte aan/uit-knop zit zoals bij de meeste LCDs namelijk achterop, ik schakel hem dus met een stekkerblok tezamen met mijn TV home decoder en hifi-set. Als je vanuit stand-by op de afstandsbediening drukt gaat hij altijd naar analoog TV modus, ondanks dat hij in SCART of AV modus stond (AV = HDMI cq. coaxiaal). Ik moet dan dus eerst iedere keer de goede modus selecteren. Beeld en geluidskwaliteit vind ik perfect vergeleken met de samsungs en sharps die ik bij de MM heb zien staan. Ook resized hij niet automatisch naar je bron, dwz. naar 4:3, 16:9 of letterbox, dat doe je met een druk op de knop. Het voordeel is natuurlijk wel dat je steeds minder 4:3 hebt en de TV home decoder 16:9 ook altijd als 16:9 aanbiedt en niet 4:3 met balken (daar zou een doodstraf op moeten staan!).
Al met al dus zeker de moeite waard, een aankoop waar ik niet snel spijt van zal krijgen.
1920x1080 via d-sub heb ik nog niet geprobeerd en foto's komen er ergens deze week misschien nog aan.
Thanks.
There is no knowledge that is not power