gelukkig sluit je de pc aan met dvi/vga en gebruiken apparaten meestal hdmi dus in de praktijk is het geen probleem.Mikey5times schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:11:
Uit het topic op avforums blijkt helaas ook dat de tv last heeft van overscan op de hdmi-ingang. Op dvi en vga is dit geen probleem.
Ja precies, en de dvi-ingang beschikt zelfs over hdcp, dus je zou zelfs in de toekomst een blu-ray/hd dvd via je pc kunnen afspelen.jozy schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:54:
gelukkig sluit je de pc aan met dvi/vga en gebruiken apparaten meestal hdmi dus in de praktijk is het geen probleem.
Niet echt een probleem dus.
Bij DVD is dat natuurlijk onzin. Mijn Samsung HT-P1200 DVD speler kan upscalen naar 720p en 1080i, maar vult het DVD beeld niet helemaal uit waardoor je als je 1:1 pixel mapping gebruikt een zwart randje ziet. Die DVD speler rekent er dus op dat je TV overscan doet.FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:37:
Wat ik ervan begrepen heb ik dat de randen van videomateriaal vaak niet mooi zijn en dat daarom gebruik gemaakt wordt van overscan.

In de praktijk (inmiddels heb ik bijna een week een 1080p full HDTV) denk ik dat alleen voor PC/game console/HD-DVD/Blueray die 1:1 pixel mapping belangrijk is. Voor DVD en TV maakt het niet zoveel uit dat je overscan hebt.
[ Voor 0% gewijzigd door RichieB op 25-01-2007 21:27 . Reden: typo ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
weet iemand of deze tv ook last heeft van dat gebrom op de speaker waar de 32" variant last van heeft?
Verwijderd
Helaas na veel wachten is het mijn vrouw! en ik het te lang geworden en heb ik de tv afbesteld.
Wat is het dan geworden? de 42lc3Rr van LG.
Prima beeld en ach ben niet zo'n videofiel dat ik hoog waarschijnlijk het verschil niet zal opmerken of ze moeten naast mekaar staan.
Zal wel dit topic in de gaten houden en mocht het zo zijn kan ik altijd dit scherm nog in mijn stacaravan ophangen
...auw!! me vrouw slaat me ......
Wat is het dan geworden? de 42lc3Rr van LG.
Prima beeld en ach ben niet zo'n videofiel dat ik hoog waarschijnlijk het verschil niet zal opmerken of ze moeten naast mekaar staan.
Zal wel dit topic in de gaten houden en mocht het zo zijn kan ik altijd dit scherm nog in mijn stacaravan ophangen
Ik wacht geduldig af, ik heb afgelopen maandag op het punt gestaan om de F71 te kopen bij MM voor 1931 euro. Toch maar niet gedaan en gewoon besloten dat het dit toestel moet worden.
Mijn vingers jeuken om op een Full HD scherm te gaan gamen met mijn consoles, maar ik heb me erin berust dat ik gewoon wacht op de Tatung.
Mijn vingers jeuken om op een Full HD scherm te gaan gamen met mijn consoles, maar ik heb me erin berust dat ik gewoon wacht op de Tatung.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Verwijderd
Zojuist een email van Dollarshop gekregen betreft de levering
Na al 2 maal de leverdatum te moeten hebben verzetten van de Tatung V42MEGI, hebben we vandaag te horen gekregen dat deze ook niet in week 5 geleverd zal gaan worden. De eerste zending van deze TV’s wordt verwacht omstreeks week 7 of 8.
Mocht u beslissen door deze vertragingen, om de bestelling te annuleren en naar een ander model te gaan kijken begrijpen wij dit volledig.
In het assortiment is tevens een nieuw scherm toegevoegd.
Betreft de V42MAGI, met als grootste verschil de resolutie.
V42MEGI 1920 x 1080 HDTV
V42MAGI 1366 x 768 HDTV ready
De V42MAGI zal in de loop van volgende week bij on binnen komen, en is eventueel een goed alternatief voor de V42MEGI.
Mocht u ervoor kiezen om de TV te annuleren, is dit via mail aan te geven.
Tevens is het mogelijk om de order te laten omzetten naar de V42MAGI. Dan krijgt u van ons 50 euro korting op de aanschaf van dit scherm, en naast de kabel en wallmount krijgt u er ook een photo player nog extra bij betreft de: MK PP01 photo player.
Wanneer er weer meer informatie bekend is over de levering van de schermen, houden we u daar meteen van op de hoogte.
Onze exuses voor hiervoor.
Na al 2 maal de leverdatum te moeten hebben verzetten van de Tatung V42MEGI, hebben we vandaag te horen gekregen dat deze ook niet in week 5 geleverd zal gaan worden. De eerste zending van deze TV’s wordt verwacht omstreeks week 7 of 8.
Mocht u beslissen door deze vertragingen, om de bestelling te annuleren en naar een ander model te gaan kijken begrijpen wij dit volledig.
In het assortiment is tevens een nieuw scherm toegevoegd.
Betreft de V42MAGI, met als grootste verschil de resolutie.
V42MEGI 1920 x 1080 HDTV
V42MAGI 1366 x 768 HDTV ready
De V42MAGI zal in de loop van volgende week bij on binnen komen, en is eventueel een goed alternatief voor de V42MEGI.
Mocht u ervoor kiezen om de TV te annuleren, is dit via mail aan te geven.
Tevens is het mogelijk om de order te laten omzetten naar de V42MAGI. Dan krijgt u van ons 50 euro korting op de aanschaf van dit scherm, en naast de kabel en wallmount krijgt u er ook een photo player nog extra bij betreft de: MK PP01 photo player.
Wanneer er weer meer informatie bekend is over de levering van de schermen, houden we u daar meteen van op de hoogte.
Onze exuses voor hiervoor.
50 Euro minder voor een niet-full-HD scherm?! Dat is toch geen korting! Dan maar lekker wachten op die andere, zou ik zeggen.
Nu maar weer even wachten wat FaceDown hiervan gaat zeggen (en niet eens onterecht ook)
Nu maar weer even wachten wat FaceDown hiervan gaat zeggen (en niet eens onterecht ook)
Nickname does not reflect reality
Ok dit is voor mij het teken om actief te gaan zoeken naar een alternatief. Ik vind deze hele situatie erg slechte reclame voor Tatung. Ik laat m'n bestelling gewoon doorlopen bij dollarshop, maar als ik voor die tijd een goed alternatief heb gevonden annuleer ik hem alsnog. Jammer dit!!
Ach, klote maar ik wacht nog wel af. Ik denk er gewoon niet meer aan en over een paar weken staat dit ding gewoon bij mij thuis. Zoals gezegd doe ik dit nooit meer maar deze zit ik nog wel uit.
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
Azijnpissers. Je bent een early adaptor, je wil zo min mogelijk betalen en verwacht dat het allemaal ineens vlekkeloos verloopt. Kijk, ik vertrouw wel in deze TV, maar heb er gewoonweg het geld nu niet voor. Dus wat doe ik? Ik haal een goedkoper scherm, welke ik mogelijk over een jaar alweer verhuis naar de slaapkamer, maar waar ik intussen wel gewoon van kan genieten. Die Tatung kan dan altijd nog.
www.avpnews.com
Welke haal je dan? De 32 of 37 inch Tatung?skullsplitter schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:41:
Azijnpissers. Je bent een early adap..........een jaar alweer verhuis naar de slaapkamer, maar waar ik intussen wel gewoon van kan genieten. Die Tatung kan dan altijd nog.
Geen van beiden.XeNoBiTe schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:57:
[...]
Welke haal je dan? De 32 of 37 inch Tatung?
Ik ga nu gewoon voor een TV die ik werkend in de winkel heb gezien, en haal wellicht later die 37 inch full-HD, maar wel pas als ik er het geld voor over heb.
www.avpnews.com
Kan iemand mij vertellen welke aansluiting ik het beste kan gebruiken voor notebook - v42emgi ?
S-video of vga ?
Ik wou zelf gaan voor s-video omdat ik er van uit ga dat die kabels veel flexibeler/dunner zijn.
S-video of vga ?
Ik wou zelf gaan voor s-video omdat ik er van uit ga dat die kabels veel flexibeler/dunner zijn.
svideo is veel lelijker dan vga ik zou als het kan gewoon vga aansluiten. je gaat toch niet aan de wandel met je laptop als je die aansluit op je televisie?
Verwijderd
Absoluut VGA. Svideo is beperkt tot een veel lagere resolutie en is bovendien door de omzetting van het beeld naar een Svideo signaal veel minder scherp.richajax schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:57:
Kan iemand mij vertellen welke aansluiting ik het beste kan gebruiken voor notebook - v42emgi ?
S-video of vga ?
Dank je !
Ik was bijna voor s-video gegaan omdat die snoeren dunner zijn.
Bedankt
Ik was bijna voor s-video gegaan omdat die snoeren dunner zijn.
Bedankt
Hoe moeilijk kan het zijn om een container vol van die krengen in het vliegtuig te laden en binnen 2 weken hier op de markt te hebben? Tatung boort z'n naam de grond in op deze manier voordat ze die uberhaupt hebben kunnen maken.....
Verwijderd
Volgensdominator schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:36:
Hoe moeilijk kan het zijn om een container vol van die krengen in het vliegtuig te laden en binnen 2 weken hier op de markt te hebben? Tatung boort z'n naam de grond in op deze manier voordat ze die uberhaupt hebben kunnen maken.....
http://www.coolsound.nl/p...?products_id=5251&lc_id=1
bovenstaande link zou coolsound ze op voorraad moeten hebben en binnen enkele dagen kunnen leveren. Ik weet natuurlijk niet of deze informatie klopt. Ik heb hem zelf bij $shop in bestelling staan en wacht wel rustig af.
Ze worden in tjechie gemaakt een vrachtwagen van tjechie naar hier doet er maar iets van 2 of 3 dagen over.dominator schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:36:
First in First Out (FIFO) principe wordt gehanteerd en Nederland komt waarschijnlijk als een van de laatste aan de beurt. Ook is het voor Tatung natuurlijk niet zo'n super interesssante markt omdat er relatief weinig afgezet gaat worden als je het vergelijkt met grotere europese landen.
Wishful thinking. Als dit het geval was hadden ze daar allang de leverdatum op aangepast. Er gaat gewoon van alles mis daar. Lekker als je nog ooit van service (bijv garantie) gebruik moet maken.jozy schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:21:
First in First Out (FIFO) principe wordt gehanteerd en Nederland komt waarschijnlijk als een van de laatste aan de beurt. Ook is het voor Tatung natuurlijk niet zo'n super interesssante markt omdat er relatief weinig afgezet gaat worden als je het vergelijkt met grotere europese landen.
Groetjes, FaceDown.
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ben het eens met Facedown
FIFO-blaat staat hier los van, dit betreft de initiele distributie van een nieuw model. Daarbij wordt niet gekeken welke regio's als eerste ge'pre-ordered' hebben, maar waar de preorders het grootst zijn. Ofwel money talks en BS walks

Tuurlijk is het vervelend, maar als die straks bij jullie thuis staat dan is het wachten gauw vergeten.
Probeer maar s een toestel met zulke specs te vinden voor zo'n prijs!
Ikzelf heb de Acer AT4250 nog aangewezen, maar die leveren ook pas in februari en de Tatung kan zeker 1080p over hdmi en component.
Bovendien ziet de Tatung er heel mooi uit.
Ik vraag me wel iets af: zo te zien kan je de luidspreker eraf halen. Maar bij sommige foto's zie ik de merknaam Tatung op de luidspreker staan en als je die eraf haalt heb je dus geen merknaam op je tv staat (vind ik mooier),
maar op andere foto's staat het merk op de omlijsting van de tv.
Ikzelf heb de Acer AT4250 nog aangewezen, maar die leveren ook pas in februari en de Tatung kan zeker 1080p over hdmi en component.
Ik vraag me wel iets af: zo te zien kan je de luidspreker eraf halen. Maar bij sommige foto's zie ik de merknaam Tatung op de luidspreker staan en als je die eraf haalt heb je dus geen merknaam op je tv staat (vind ik mooier),
http://www.dingz.no/php/art.php?id=364990
Ik heb het vertaald naar nederlands http://www.tranexp.com:20...990&text=&from=nor&to=dut en voor zo ver het leesbaar is ziet het er iets minder uit als ik dacht.
Ik heb het vertaald naar nederlands http://www.tranexp.com:20...990&text=&from=nor&to=dut en voor zo ver het leesbaar is ziet het er iets minder uit als ik dacht.
hoe je het ook wilt noemen, ze doen gewoon aan first in first out principe. dat de leverdata niet kloppen wil niet zeggen dat Tatung verkeerde leverdata opgeeft...FaceDown schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:27:
[...]
Wishful thinking. Als dit het geval was hadden ze daar allang de leverdatum op aangepast. Er gaat gewoon van alles mis daar. Lekker als je nog ooit van service (bijv garantie) gebruik moet maken.
Je moet ook rekening houden met het feit dat ze voor het eerst onder hun eigen merk producten op de markt gooien en natuurlijk niet gelijk alles vlekkeloos verloopt. Bovendien is het zo dat elk bedrijf leveringsproblemen kan hebben maar dit niet opvalt omdat ze nou eenmaal niet zulke mooie producten voor een schappelijke prijs aanbieden waardoor wij als een gek erop zitten te wachten.
Nogmaals, je hoeft het niet te kopen, Tatung verkoopt ze heus wel. Als je het wachten te lang vind, neem een mooi alternatief zou ik zeggen
Het positieve ervan is is dat er blijkbaar toch veel vraag naar is in verschillende landen.onsgeluk schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:02:
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ben het eens met FacedownFIFO-blaat staat hier los van, dit betreft de initiele distributie van een nieuw model. Daarbij wordt niet gekeken welke regio's als eerste ge'pre-ordered' hebben, maar waar de preorders het grootst zijn. Ofwel money talks en BS walks
Het merkje komt op de beeldbuis te zitten en niet op de speaker. Speaker is gewoon te demonteren overigens.Ferry34 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:05:
Tuurlijk is het vervelend, maar als die straks bij jullie thuis staat dan is het wachten gauw vergeten.
Eensch.jozy schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:43:
[...]
hoe je het ook wilt noemen, ze doen gewoon aan first in first out principe. dat de leverdata niet kloppen wil niet zeggen dat Tatung verkeerde leverdata opgeeft...
Je moet ook rekening houden met het feit dat ze voor het eerst onder hun eigen merk producten op de markt gooien en natuurlijk niet gelijk alles vlekkeloos verloopt. Bovendien is het zo dat elk bedrijf leveringsproblemen kan hebben maar dit niet opvalt omdat ze nou eenmaal niet zulke mooie producten voor een schappelijke prijs aanbieden waardoor wij als een gek erop zitten te wachten.
Nogmaals, je hoeft het niet te kopen, Tatung verkoopt ze heus wel. Als je het wachten te lang vind, neem een mooi alternatief zou ik zeggen![]()
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Tja, ze hebben met dit model gewoon leverproblemen, dat heeft elk merk wel eens met een produkt.
Kijk maar in het topic over de 32", die is gewoon vlot verkrijgbaar, dus het is niet dat ze niks klaar krijgen...
Trouwens, daar klaagt ook niemand over de service ivm het bromprobleem, dus de service zal ook wel gewoon goed zijn.
En FaceDown, begin nu niet te lullen over dat bromprobleem en dat je gewaarschuwd had dat er problemen gingen zijn met dit flut-merk... Hoeweel batterijen heeft A-merk Sony moeten terugnemen?
Kijk maar in het topic over de 32", die is gewoon vlot verkrijgbaar, dus het is niet dat ze niks klaar krijgen...
Trouwens, daar klaagt ook niemand over de service ivm het bromprobleem, dus de service zal ook wel gewoon goed zijn.
En FaceDown, begin nu niet te lullen over dat bromprobleem en dat je gewaarschuwd had dat er problemen gingen zijn met dit flut-merk... Hoeweel batterijen heeft A-merk Sony moeten terugnemen?
Op de foto's die je zelf hebt geplaatst op pag 3 staat de merknaam op de speaker.Smarron schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:09:
[...]
Het positieve ervan is is dat er blijkbaar toch veel vraag naar is in verschillende landen.
[...]
Het merkje komt op de beeldbuis te zitten en niet op de speaker. Speaker is gewoon te demonteren overigens.
[...]
Eensch.
KloptFerry34 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 08:09:
Op de foto's die je zelf hebt geplaatst op pag 3 staat de merknaam op de speaker.

Verwijderd
Dit kan ik onderschrijven. Ik gaf aan dat ik hem zonder logo wel stoer vond en toen suggereerden ze dat je het merkje er wel af kon stomen of zo :-). Dat gaat mij echter iets te ver. (Ik stelde me toen voor dat er ook mensen zijn die hem erafweken en er dan een B&O sticker op doen of zoSmarron schreef op maandag 29 januari 2007 @ 08:52:
[...]
KloptAlleen zat het logo er daar ook scheef op, wat al zegt dat die daar niet echt hoorde te zitten. De mensen van Tatung hebben ook gezegd dat het logo gewoon op het scherm zou komen.
Wat ze trouwens ook bevestigden, was dat de speakers eraf konden. Ik las echter ergens op het goodmans forum dat dit wel zo leek, maar als je het deed dat je dan op metalen pinnen stoot of zo waardoor hij toch niet los kan. Ik vind hem met speaker een van de strakkere modellen die ik ooit gezien heb. Maar zonder speaker zou hij echt ideaal zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 10:45 ]
Verwijderd
Je leest verkeerd. Niet 50 euro minder tov de Full HD, maar 50 euro KORTING. De standaardprijs van het scherm ligt waarsch al lager dan die van de Full HDBrad Pitt schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:14:
50 Euro minder voor een niet-full-HD scherm?! Dat is toch geen korting! Dan maar lekker wachten op die andere, zou ik zeggen.
Verwijderd
Nee hoor ze kosten allebei 1525 bij $shop.Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:20:
[...]
Je leest verkeerd. Niet 50 euro minder tov de Full HD, maar 50 euro KORTING. De standaardprijs van het scherm ligt waarsch al lager dan die van de Full HD
Verwijderd
Die V42MAGI heeft een DVB-T receiver...
Maar ik zou full-hd niet willen ruilen tegen een DVB-T receiver.
Maar ik zou full-hd niet willen ruilen tegen een DVB-T receiver.
Verwijderd
Net bericht van de Dollar$hop gekregen dat de levering van de door mij bestelde V42EMGI
uitgesteld is tot week 8.
Wachten dus maar.
Ach ja Goed werk heeft tijd nodig.
uitgesteld is tot week 8.

Welke?richajax schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:12:
.........Hierna heb ik nog een noorse (?) review bekeken en die was stukken beter.
Nee ik vroeg welke je had gelezen.
Ik heb hem ook in de bestelling hoor...
http://produkt.akam.no/pr...b439f48a418f47649fc9ceff3
En als dat hem niet is......
http://www.google.nl/search?q=tatung+v42emgi&meta=
Wanneer heb jij hem btw bestelt ?
En als dat hem niet is......
http://www.google.nl/search?q=tatung+v42emgi&meta=
Wanneer heb jij hem btw bestelt ?
Samsung LE40F71 zakt nu naar 1550 euro bij de goedkoopste webshops....
Tatung heeft nu een probleempje gok ik.
Dat zag niemand aankomendominator schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:43:
Samsung LE40F71 zakt nu naar 1550 euro bij de goedkoopste webshops....Tatung heeft nu een probleempje gok ik.

Groetjes, FaceDown.
En van deze TV is de levertijd ook nergens in de buurt van 'op voorraad' (ze hebben hem allemaal op minstens 2 weken staan).dominator schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:43:
Samsung LE40F71 zakt nu naar 1550 euro bij de goedkoopste webshops....Tatung heeft nu een probleempje gok ik.
Je "I-told-you-so"s zullen toch nog even moeten wachten tot iemand die Samsung al tegen die prijs thuis heeft staan. (Oh ja, en de 2 TV's objectief heeft kunnen vergelijken
Ik meen toch circa een maand geleden al gelezen te hebben dat eind jan/begin feb de prijzen ws. zouden dalen.
Verwijderd
... ik ookdominator schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:38:
[...]Ik meen toch circa een maand geleden al gelezen te hebben dat eind jan/begin feb de prijzen ws. zouden dalen.
Nadering (feb/mrt/aprl) van nieuwe modellen zal ongetwijfeld een rol spelen. Waar stond de prijs van de LE40F71 tot voor kort dan eigenlijk op ? (kieskeurig.nl geeft nog 1759.- als voordeligste...)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 11:45 ]
Kieskeurig is traag.
Prijs is volgens mij een goede 350 euro gezakt, die 1759 was van rebelio en die heeft die prijs circa een week gehad maar nooit wat geleverd. De rest van de laagste aanbieders zitten allemaal op 1900 of hoger.
Ik verwacht dat dat voorheen ook de prijs was. Als je kijkt in de pricewatch zie je dat er maar 2 webshops rond de 1550 hangen. En die prijsdaling is pas een paar dagen geleden ingezet (zie grafiek).Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:40:
[...]
... ik ook![]()
Nadering (feb/mrt/aprl) van nieuwe modellen zal ongetwijfeld een rol spelen. Waar stond de prijs van de LE40F71 tot voor kort dan eigenlijk op ? (kieskeurig.nl geeft nog 1759.- als voordeligste...)
Verwijderd
...oef... grafiek vergetenEl Psycho schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:59:
[...]En die prijsdaling is pas een paar dagen geleden ingezet (zie grafiek).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 12:14 ]
Verwijderd
Nu wachten tot de Sony 40W2000 ook gaat dalen, die lijkt me meer wat dan de Samsung (de Sony doet o.a. 1080p Xbox 360 over VGA).
En ja, ik heb mijn Tatung geannuleerd. Vooral omdat ik niet vast wil zitten aan een prijs van dec/jan die ik pas in feb/mrt na een eventuele prijsverlaging van andere merken ga betalen. Tatung zal niet (veel) zakken lijkt me.
En ja, ik heb mijn Tatung geannuleerd. Vooral omdat ik niet vast wil zitten aan een prijs van dec/jan die ik pas in feb/mrt na een eventuele prijsverlaging van andere merken ga betalen. Tatung zal niet (veel) zakken lijkt me.
Zo dan. He told you so.El Psycho schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:29:
[...]
Je "I-told-you-so"s zullen toch nog even moeten wachten tot iemand die Samsung al tegen die prijs thuis heeft staan.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Waarom deze 40" Samsung te vergelijken is met de 42" Tatung die ik voor 1100 Exclusief heb is mij een raadsel. En dat je er zomaar vanuit gaat dat de Samsung wel eens zal winnen als je ze vergelijkt getuigd wel heel erg van fanboy gedrag.
Ik kies nog steeds voor deze Tatung!
Dat ziet er goed uit 
Als je trouwens in de pricewatch klikt zal je zien dat ook webshops waar nog ~1900 euro bij staat al gezakt zijn. Oa salland
weet iemand het echte contrast van deze tv?
1000:1 ?
http://www.bigtv.ru/Samsung_LE40F71B.html
Als je trouwens in de pricewatch klikt zal je zien dat ook webshops waar nog ~1900 euro bij staat al gezakt zijn. Oa salland
weet iemand het echte contrast van deze tv?
1000:1 ?
http://www.bigtv.ru/Samsung_LE40F71B.html
[ Voor 24% gewijzigd door Extera op 31-01-2007 13:04 ]
Hij is te vergelijken omdat ze beide ongeveel evenveel kosten en vergelijkbare specs hebben.Iken374 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:35:
Waarom deze 40" Samsung te vergelijken is met de 42" Tatung die ik voor 1100 Exclusief heb is mij een raadsel. En dat je er zomaar vanuit gaat dat de Samsung wel eens zal winnen als je ze vergelijkt getuigd wel heel erg van fanboy gedrag.
Verwijderd
Wie begint hier over winnen... de echte fanboy kennelijkIken374 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:35:
Volgens mij ging dit topic trouwens over Tantung en niet over Samsung. Ik ben er verder niet in geinteresseerd dus ik ben snel weer weg.
Je vergeet het deel waarin ik zei dat ze objectief vergeleken moesten worden
aangezien ik pas eind februari een tv ga kopen, ben ik beniewd wat de prijs nog gaan doen. Want als ze ongeveer gelijk zijn, geef ik toe dat ik toch liever voor de samsung ga. Eigenlijk was de enige reden om voor deze tv te gaan, de prijs incombinatie met de mogelijkheden en specs. Alle andere waren een stuk duurder. Nu de samsung f71 voor ongeveer dezelfde prijs te krijgen is, ga ik toch liever voor de samsung....
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik ben niet (meer) geinteresseerd in beiden, maar wat ik van Samsung zie is dat de goedkopere modellen erg lelijk zijn. De mooie modellen (en dan de echt mooie) beginnen ruim boven de € 2500,-. Ik ben bang dat de Samsung de specs wel heeft, maar dat het beeld gewoon niet mooi zal zijn, maar dat is speculeren. De Tatung heb ik dan wel weer gezien en heb nog niet zo'n goede kwaliteit gezien in die prijsklasse.Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:33:
[...]
Wie begint hier over winnen... de echte fanboy kennelijk
Volgens mij ging dit topic trouwens over Tantung en niet over Samsung. Ik ben er verder niet in geinteresseerd dus ik ben snel weer weg.
In de pricewatch staat de Samsung F71 inmiddels al voor 1530,-
Die is in een paar maanden tijd gewoon 500 euro gezakt in prijs. De voorspellingen dat platte tv's in 2007 een stuk goedkoper gaan worden lijkt dus uit te komen (voor dit model althans).
Zie o.a. nieuws: Prijzen van 42" lcd-tv's volgend jaar onder de 1000 dollar
Nog 'even' wachten lijkt dus de moeite, en ik weet dat als je zo redeneert, er nooit een geschikt moment is om een tv te kopen. Maar deze prijsdaling lijkt zo significant, dat wachten ditmaal wel de moeite loont. Na de komende zomer kan die tatung in dit topic goed nog geen 1000 euro kosten. Wil jij 500 euro uittrekken voor die 5-6 maanden?
Ook omdat er dan ongetwijfeld al wel mensen dit scherm hebben, waardoor je met hun ervaringen een evenwichtigere keuze kunt maken.
Die is in een paar maanden tijd gewoon 500 euro gezakt in prijs. De voorspellingen dat platte tv's in 2007 een stuk goedkoper gaan worden lijkt dus uit te komen (voor dit model althans).
Zie o.a. nieuws: Prijzen van 42" lcd-tv's volgend jaar onder de 1000 dollar
Nog 'even' wachten lijkt dus de moeite, en ik weet dat als je zo redeneert, er nooit een geschikt moment is om een tv te kopen. Maar deze prijsdaling lijkt zo significant, dat wachten ditmaal wel de moeite loont. Na de komende zomer kan die tatung in dit topic goed nog geen 1000 euro kosten. Wil jij 500 euro uittrekken voor die 5-6 maanden?
Ook omdat er dan ongetwijfeld al wel mensen dit scherm hebben, waardoor je met hun ervaringen een evenwichtigere keuze kunt maken.
[ Voor 8% gewijzigd door Magnolia op 31-01-2007 14:16 ]
Ontspan.
Smarron, jij hebt de Tatung gezien. Kun je vertellen waarom je geen interesse meer hebt?Smarron schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:08:
[...]
Ik ben niet (meer) geinteresseerd in beiden, maar wat ik van Samsung zie is dat de goedkopere modellen erg lelijk zijn. De mooie modellen (en dan de echt mooie) beginnen ruim boven de € 2500,-. Ik ben bang dat de Samsung de specs wel heeft, maar dat het beeld gewoon niet mooi zal zijn, maar dat is speculeren. De Tatung heb ik dan wel weer gezien en heb nog niet zo'n goede kwaliteit gezien in die prijsklasse.
Wat je eigenlijk ook al zelf zegt, je kan dan blijven wachten, want weer 5-6 maanden later zal er weer 500 euro af zijn, of er is net weer een nieuw model aangekondigd etc.Magnolia schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:13:
Wil jij 500 euro uittrekken voor die 5-6 maanden?
Ik denk dat als je een mooie tegen komt en de prijs is redelijk je het gewoon moet doen anders wordt je gek van jezelf.
Precies er is nooit een juist moment. gewoon eentje uitkiezen die je kan betalen en dan kopen.Blaz0r schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:33:
[...]
Wat je eigenlijk ook al zelf zegt, je kan dan blijven wachten, want weer 5-6 maanden later zal er weer 500 euro af zijn, of er is net weer een nieuw model aangekondigd etc.
Ik denk dat als je een mooie tegen komt en de prijs is redelijk je het gewoon moet doen anders wordt je gek van jezelf.
Aangezien de grote merken in de komende maanden hun HDMI 1.3 toestellen op de markt gaan mikken verwacht ik ook nog wel een prijsdaling bij de huidige 1080P schermen. Ik denk o.a aan de Bravia´s uit de W en de X serie.
Ik riep net als iedereen dat de prijzen van hd tv's sneller daalden dan een boeing zonder motor.
De Tatung is een geweldige aanbieding, maar dreigt nu te worden ingehaald door de concurentie door hun steeds uitgestelde levering, terwijl de prijs van de Tatung hetzelfde blijft.
Als het zo weinig scheelt, zou ik ook voor de samsung gaan.
De Tatung is een geweldige aanbieding, maar dreigt nu te worden ingehaald door de concurentie door hun steeds uitgestelde levering, terwijl de prijs van de Tatung hetzelfde blijft.
Als het zo weinig scheelt, zou ik ook voor de samsung gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 31-01-2007 14:53 ]
Doet die Samsung geen 1080p over VGA dan?Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:19:
Nu wachten tot de Sony 40W2000 ook gaat dalen, die lijkt me meer wat dan de Samsung (de Sony doet o.a. 1080p Xbox 360 over VGA).
Nope en daarom is die Samsung ook geen optie voor mij net zoals de meeste andere merken geen 1080p over vga ondersteunen. Althans niet de toestellen in deze prijsklasse.Ferry34 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:58:
[...]
Doet die Samsung geen 1080p over VGA dan?
Maar waarom hebben we het hier toch over die Samsung, 2" kleiner ook nog.
Ik zou liever een 2" kleinere Samsung kopen dan een Tatung (een bedrijf dat een miserabele backorder van 1900 schermen wekenlang uit moet stellen). Inderdaad vraag ik me af waarom het over een Samsung zou gaan. Deze kan wel nagenoeg dezelfde specs hebben maar zoals al 100 keer gezegd zeggen specs niets over beeldkwaliteit. Er zijn namelijk al betere en goedkopere tv's dan deze Tatung met mindere specs.Iken374 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:38:
Maar waarom hebben we het hier toch over die Samsung, 2" kleiner ook nog.
[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 31-01-2007 15:44 ]
Groetjes, FaceDown.
De tatung vond ik wel interessant vanwege de prijs uiteraard, design was niet het pluspunt (ziet er maar simpel uit) . Nu samsung op hetzelfde prijsniveau zit, degelijke kwaliteit levert en niet 3 maanden doet over een paar schermpjes in nederland te krijgen denk ik dat mijn keuze bekend is....
tatung was voornamelijk interessant vanwege de prijs. Je kreeg heel veel voor die prijs, waar geen enkel merk tegen op kon. Nu de samsung net zo duur is, heeft tatung er een ENORME concurrent bij. En dan ga ik toch liever voor een bedrijf wat zich bewezen heeft.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Omdat ik voor plasma ben gegaan.Iken374 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:33:
[...]
Smarron, jij hebt de Tatung gezien. Kun je vertellen waarom je geen interesse meer hebt?
De sharp van 42 en 56 inch schijnen last te hebben van banding en buzzing. Wat het allebei is weet ik niet
.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
er is ook een Toshiba full hd scherm, 37 inch rond de 1300 euro, 42 inch weet ik zo niet meer.
Maar goed dat is offtopic. Misschien handig een algemene Nieuwe fullHD scherm topic te maken. Verzameling van HD schermen komt. Zodat evt makkelijk vergelijken is tussen FullHD schermen. Zat zelf te denken om die een te starten, maar had ook gezien dat soort gelijke al geclosed was.
Maar goed dat is offtopic. Misschien handig een algemene Nieuwe fullHD scherm topic te maken. Verzameling van HD schermen komt. Zodat evt makkelijk vergelijken is tussen FullHD schermen. Zat zelf te denken om die een te starten, maar had ook gezien dat soort gelijke al geclosed was.
Oh, welke panasonic is dat dan?J_star schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:39:
er is ook een panasonic full hd scherm, 37 inch rond de 1300 euro, 42 inch weet ik zo niet meer.
maandag komt er een lading V42EMGI's binnen maar of ze voor de nederlandse markt bestemd zijn is niet bekend. ik hoop dat ze vooor ons bestemd zijn en dan hebben we ze gauw binnen
De Toshiba is geen full hdJ_star schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:44:
Klik
Specs van contrast ratio is wel slecht
Anders hoe ik erachter kwam:
Lijstje
p.s maakte lees fout is Toshiba ipv panasonic. Haal ze altijd door elkaar
http://www.amazon.de/Tosh..._smtd/028-0148242-7405358
Verwijderd
Uhuh, jammer dat de andere merken allemaal met dynamisch contrast gooien en jij met open ogen erin trapt.
M'n beamer heeft ook een contrast van 6000:1, geloof je dat zelf

Dan nog is 1:600 erg laag.Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 00:00:
[...]
Uhuh, jammer dat de andere merken allemaal met dynamisch contrast gooien en jij met open ogen erin trapt.
M'n beamer heeft ook een contrast van 6000:1, geloof je dat zelf
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Ja een top apparaat!!!!!!!!!
Ik zag 'm zaterdag in een volgens mij nieuwe (?) shop www.bambooming.com
met een special aanbieding; gratis thuis bezorgd en met gratis koelkast !
Ik heb zaterdagavond gevraagd om de koelkast te 'ruilen' voor een gratis
ophangsysteem. Vanmorgen antwd OKAY, dus dit is 'm helemaal voor mij!
Grtzzzzzzzzzz
Johannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Grtzzzzzzzzzz
Nou ik ben benieuwd...jozy schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:33:
maandag komt er een lading V42EMGI's binnen maar of ze voor de nederlandse markt bestemd zijn is niet bekend. ik hoop dat ze vooor ons bestemd zijn en dan hebben we ze gauw binnen
Als het goed is klopt het.
Binnen een paar dagen de eerste reviews in het nederlands
Binnen een paar dagen de eerste reviews in het nederlands
Apart, ze hebben maar 1 merk koelkast en 1 merk tv.Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:01:
Ja een top apparaat!!!!!!!!!
Grtzzzzzzzzzz
Hopelijk heb je m sneller binnen dan de andere jongens.
als er 1 vrachtwagen binnenkomt zitten er om en nabij de 100 schermen in. Omdat er extreem veel vraag naar is zal deze lading zo weg zijn. ik hoop dat ik bij die eersten zit die toen besteld hadden
Volgens de dollarshop was ik een van de eerste die hem besteld had (omstreeks november) dus ik zal deze week de brievenbus in de gaten houden
Heb net met Tatung NL gesproken en die gaven aan dat er vandaag een vrachtwagen verwacht wordt (was nog niet binnen). Hij kon nog niet aangeven hoeveel schermen het waren maar wel dat het grootste gedeelte richting hun distributeur (Ingram Micro) zou gaan en dat hij hoopte dat er ook een deel naar de dollarshop zou gaan. Heb afgesproken dat ik rond 16 uur nog even zou bellen. Dan wist hij meer.
Is gewoon maar afwachten. Denk dat ik zo rond 13 uur maar is de dollarshop ga stalken of ze al wat meer weten!
Ik denk dat ze niet meer met zekerheid gaan communiceren, want dan kan het alleen maar nog meer tegenvallen. Zie de afgelopen maand(en).G-ZeS schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:49:
Al leveranciers met termen als "hopelijk" beginnen, dan zie ik meestal niet goed komen =(
Dat wordt een grote duwklus voor de TNT.hooligan_roos442 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 07:13:
Volgens de dollarshop was ik een van de eerste die hem besteld had (omstreeks november) dus ik zal deze week de brievenbus in de gaten houden
Zal een grote trekklus worden voor mij, moet hem ook weer uit die brievendoos halen

En hier moet de tv buiten om via een touw of ladderlift. Spannend!
volgens dollarshop ben ik ook een van de eerste, nou hopen dat ik hem eind deze week binnen heb. kan niet wachten haha 
oja, ze zijn binnen
oja, ze zijn binnen
[ Voor 8% gewijzigd door jozy op 05-02-2007 16:17 ]
Ik hoop dan in ieder geval dat een deel ook naar Dollarshop gaat. Of is dat al bekend?
Ik heb hem eind november besteld (voor de oude prijs) en sta volgens Dollarshop als tweede op de bestellijst. Wat me overigens onwaarschijnlijk lijkt, maar goed
Ik heb hem eind november besteld (voor de oude prijs) en sta volgens Dollarshop als tweede op de bestellijst. Wat me overigens onwaarschijnlijk lijkt, maar goed
[ Voor 10% gewijzigd door Eggy op 05-02-2007 16:29 ]
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
er gaat zowiezo een deel naar dollarshop maar veel zal het niet zijn denk ik.
ik sta volgens hun ook op de lijst die hem bij de eerste lichting binnen hoor te krijgen.
heb ze vanmiddag aan de lijn gehad maar ze wisten niet te zeggen hoe of wat.
ze zijn iig binnen en ik verwacht uiterlijk eind deze week ze binnen te hebben.
ik sta volgens hun ook op de lijst die hem bij de eerste lichting binnen hoor te krijgen.
heb ze vanmiddag aan de lijn gehad maar ze wisten niet te zeggen hoe of wat.
ze zijn iig binnen en ik verwacht uiterlijk eind deze week ze binnen te hebben.
Dit topic is gesloten.