Heb net met Tatung Nl gesproken en die gaven me aan dat de tv's aangekomen zijn. Dollarshop krijgt er 24!!! Dus ik heb hem voor het weekend!!
Ik verwacht toch minimaal 3 revieuws dan 
iemand die ook 1080p kan testen via de pc? ik krijg het op mijn pa's Sony 40W2000 nog niet aan de praat, en als ik deze Tatung koop is dat toch echt een vereiste, maargoed, het moet kunnen he.
Have fun mensen
iemand die ook 1080p kan testen via de pc? ik krijg het op mijn pa's Sony 40W2000 nog niet aan de praat, en als ik deze Tatung koop is dat toch echt een vereiste, maargoed, het moet kunnen he.
Have fun mensen
Mooi ik zat bij de eerste tien dus dat moet goedkomen hoewel ik nog niets van Dollarshop heb vernomen.
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
Inderdaad, laat de (positieve) reviews maar komen!
1080p weergeven is zoals gezegd geen enkel probleem.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik heb net nog even de dollarshop gesproken (ja, ik ben iedereen aan het spammen
) die wisten nog niet eens hoeveel tv's ze zouden krijgen. Gaven wel aan dat ze hem morgen dan wel overmorgen binnen verwachten. Dus misschien nog voor het weekend in huis
Smarron schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:40:
Inderdaad, laat de (positieve) reviews maar komen!
offtopic:
Ja dat moet met de 40W2000 ook zo zijn
in dat topic reageert niemand.
van de week maar even verder kloten, anders open ik wel een nieuw topic ofzo, want dit schiet niet op
by the way, 1080p via de HDMI he, hoewel ik het over geen 1 ingang werkend krijg, alleen 720p via de vga maar dit is niet beeldvullend.
Ja dat moet met de 40W2000 ook zo zijn
van de week maar even verder kloten, anders open ik wel een nieuw topic ofzo, want dit schiet niet op
by the way, 1080p via de HDMI he, hoewel ik het over geen 1 ingang werkend krijg, alleen 720p via de vga maar dit is niet beeldvullend.
eind deze week binnen....
reviews komen wel, wanneer weet ik nog niet, al is het maar om die FaceDown een lesje te leren.
reviews komen wel, wanneer weet ik nog niet, al is het maar om die FaceDown een lesje te leren.
Eerst adverteerden ze met HD Ready en iedereen die zon scherm kocht dacht alles in huis te hebben. Later bleek dat de schermen die de mensen hadden aangeschaft 'klaar waren voor de HDTV' maar meer ook niet.Extera schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:11:
[...]
offtopic:
Ja dat moet met de 40W2000 ook zo zijnin dat topic reageert niemand.
Nu roepen alle merken FULL HD.... maar ondersteunen ze bijna geeneen 1080p. Nu moet ik FaceDown wel gelijk geven. Dan heb je een FULL HD panel kun je max naar 720P content gaan kijken. Had je net zo goed een HD Ready TV kunnen nemen, wordt alleen maar lelijker als je dat niet doet.
Maargoed, deze Tatung heeft gelukkig wel ECHTE Full HD, geen overscan zoals te zien aan het begin van dit topic, PIP POP en noem maar op. Alleen die dildo like afstandsbediening zit me niet aan, maar ik geef FaceDown weer gelijk: Tatung is ook geen B&O en zal dus hier weinig tot geen aandacht aan besteden
Vrijdag zal hij wel binnenkomen en dan hoop ik hem zo snel mogelijk aan de muur bevestigd te hebben waarna ik wat beelden zal maken van analoog, kabel digitaal en satelliet. Helaas heb ik geen HD bron maar misschien kan ik ergens een VGA kabel vandaan halen en dan proberen wat moois via m'n laptop te toveren.
Ach ja, ondertussen geniet ik al maanden van mijn 42" plasma. Dat is ook veel waard.jozy schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:09:
eind deze week binnen....
Ik zal er echt niet rouwig om zijn als dadelijk de reviews enorm positief uitvallen, zoals je misschien wel zult denken. Prima als jullie straks een scherm hebben waar je tevreden mee bent. De problemen met eerdere Tatungs waren echter niet van de lucht (check het 32" topic maar eens en de frequentie van brom-problemen daarin) dus hopelijk is het bij dit scherm beter geregeld. Als ze net zo snel met hun garantieafhandeling zijn als met hun levering dan zie ik het somber in.
Verder is het zo dat inmiddels de full HD plasma's al zijn aangekondigd en die gaan natuurlijk weer enorm de ass kicken van full HD LCD schermen (op zowel gebieden van beeldkwaliteit als prijs).
Zelf heb ik net een nieuw huis gekocht waarin de kijkafstand weer zo'n 3,5 a 4 meter zal zijn, dus voor mij zal mijn 1080x1024 panel nog zeer lange tijd voldoen.
Groetjes, FaceDown.
Ik heb het al vaker gezegd; als een scherm 1080i ondersteunt (hoe kom je bij 720p?) en de deinterlacer is in orde dan is er geen enkel verschil bij film / video tov 1080p. Bij games zou je met 1080p native wel een hogere framerate kunnen halen, maar persoonlijk geef ik daar helemaal niets om.jozy schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:19:
[...]
Nu roepen alle merken FULL HD.... maar ondersteunen ze bijna geeneen 1080p. Nu moet ik FaceDown wel gelijk geven. Dan heb je een FULL HD panel kun je max naar 720P content gaan kijken. Had je net zo goed een HD Ready TV kunnen nemen, wordt alleen maar lelijker als je dat niet doet.
Groetjes, FaceDown.
Helaas voor jou weet hitachi geneens of ze hun kop boven water kunnen houden tegenover de concurrentie. wij kunnen nog garantie claimen (3 jaar pu&r vs 1 waarschijnlijk en dan ook nog beperkt) en als hitachi het niet aankan sluiten ze de hele tent. Verder investeren zit er in ieder geval niet in. Dus Plasma for life moet je toch echt een keer uit je kop zetten.FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:28:
[...]
Ach ja, ondertussen geniet ik al maanden van mijn 42" plasma. Dat is ook veel waard.
Ik zal er echt niet rouwig om zijn als dadelijk de reviews enorm positief uitvallen, zoals je misschien wel zult denken. Prima als jullie straks een scherm hebben waar je tevreden mee bent. De problemen met eerdere Tatungs waren echter niet van de lucht (check het 32" topic maar eens en de frequentie van brom-problemen daarin) dus hopelijk is het bij dit scherm beter geregeld. Als ze net zo snel met hun garantieafhandeling zijn als met hun levering dan zie ik het somber in.
Verder is het zo dat inmiddels de full HD plasma's al zijn aangekondigd en die gaan natuurlijk weer enorm de ass kicken van full HD LCD schermen (op zowel gebieden van beeldkwaliteit als prijs).
Zelf heb ik net een nieuw huis gekocht waarin de kijkafstand weer zo'n 3,5 a 4 meter zal zijn, dus voor mij zal mijn 1080x1024 panel nog zeer lange tijd voldoen.
Alleen is een goede deinterlacer in de praktijk nauwelijks te krijgen. Er zijn maar een paar instanties die goede DCDi chips bouwenen dat weet ome FaceDown ook donderdsgoed. Als je P kan krijgen zou niemand hier ooit I aansluiten, alleen de kosten voor bandbreedte weegt soms niet op tegen de kwaliteit van het progressive signaalFaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:30:
[...]
Ik heb het al vaker gezegd; als een scherm 1080i ondersteunt (hoe kom je bij 720p?) en de deinterlacer is in orde dan is er geen enkel verschil bij film / video tov 1080p. Bij games zou je met 1080p native wel een hogere framerate kunnen halen, maar persoonlijk geef ik daar helemaal niets om.
Daar is de HD-READY sticker voor, die garandeerd een TV 720p en 1080i kan weergeven. Het verschilt dan uiteraard wel per tv waar ie native op draait. De eisen van Full Hd en HD ready kun je eenvoudig terug vinden op wikipedia. (dat er alsnog dikke stinkers tussen de HDTV's zitten, komt idd voornamelijk door slechte interne scalers)FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:30:
[...]
Ik heb het al vaker gezegd; als een scherm 1080i ondersteunt (hoe kom je bij 720p?) en de deinterlacer is in orde dan is er geen enkel verschil bij film / video tov 1080p. Bij games zou je met 1080p native wel een hogere framerate kunnen halen, maar persoonlijk geef ik daar helemaal niets om.
In de praktijk nauwelijks te krijgen? LCD en plasma schermen geven per definitie een progressief beeld weer. Doen ze dat allemaal slecht met een interlaced signaal? Ik denk van nietjozy schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:43:
[...]
Alleen is een goede deinterlacer in de praktijk nauwelijks te krijgen. Er zijn maar een paar instanties die goede DCDi chips bouwenen dat weet ome FaceDown ook donderdsgoed. Als je P kan krijgen zou niemand hier ooit I aansluiten, alleen de kosten voor bandbreedte weegt soms niet op tegen de kwaliteit van het progressive signaal
[ Voor 4% gewijzigd door FaceDown op 06-02-2007 11:52 ]
Groetjes, FaceDown.
Ik heb een Samsung LE40F71 (full HD) en de deinterlacer is prima. Zelfs zo goed dat ik m'n 1080i films interlaced naar het scherm stuur en dus de TV de deinterlacing laat doen. Als ik mijn HTPC er 1080p van laat maken komt hij CPU kracht te kort namelijk.
Met m'n kabel STB vind ik het 1080i plaatje ook net iets mooier dan het 720p plaatje. Dus ook daar heb ik van de deinterlacing van m'n TV geen last.
Met m'n kabel STB vind ik het 1080i plaatje ook net iets mooier dan het 720p plaatje. Dus ook daar heb ik van de deinterlacing van m'n TV geen last.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Je statistiek leraar wil ik wel is een keer spreken want volgens mij komen al jouw percentages uit een onbekende bron die elk persoon machtig is maar meestal niet gebruikt wordt om raad te vragenFaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:52:
[...]
In de praktijk nauwelijks te krijgen? LCD en plasma schermen geven per definitie een progressief beeld weer. Doen ze dat allemaal slecht met een interlaced signaal? Ik denk van nietEr is geen enkel scherm dat een interlaced plaatje weergeeft (Alis panels uitgezonderd, die geven een signaal weer wat vergelijkbaar is met interlacing). Ik daag dan ook iedereen uit met een 1080p scherm om eens met 1080i aan te sturen en om vervolgens naar de verschillen op zoek te gaan. 99% van de mensen zal geen verschil zien.

[ Voor 19% gewijzigd door jozy op 06-02-2007 12:18 . Reden: typo ]
Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen. Ik wilde zeggen dat als je van een bron zowel een I als een P versie hebt, dat P gewoon rustiger beeld geeft omdat je tv/pc/etc geen vertaalslag hoeft te maken. Dat 1080i mooier kan zijn dan 720p is waar, maar dat 1080i heel dicht in de buurt kan komen van 1080p is ook waar, alleen is een progressive bron natuurlijk altijd aan te bevelen. Als je TV direct 1080p slikt moet je het maar is proberen.RichieB schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:08:
Ik heb een Samsung LE40F71 (full HD) en de deinterlacer is prima. Zelfs zo goed dat ik m'n 1080i films interlaced naar het scherm stuur en dus de TV de deinterlacing laat doen. Als ik mijn HTPC er 1080p van laat maken komt hij CPU kracht te kort namelijk.
In theorie heb je natuurlijk gelijk. Alleen is deinterlacing, zeker van digitaal materiaal, een heel eenvoudig proces wat geen of nauwelijks artifacts oplevert, in tegenstelling tot bijvoorbeeld scaling. In de praktijk zal er dus geen of nauwelijks verschil zichtbaar zijn. Ik las laatst dat de meeste mensen geen verschillen waar zullen nemen tussen 1080i en 1080p, zeker niet op schermen van 42" of kleiner.jozy schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:17:
[...]
Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen. Ik wilde zeggen dat als je van een bron zowel een I als een P versie hebt, dat P gewoon rustiger beeld geeft omdat je tv/pc/etc geen vertaalslag hoeft te maken. Dat 1080i mooier kan zijn dan 720p is waar, maar dat 1080i heel dicht in de buurt kan komen van 1080p is ook waar, alleen is een progressive bron natuurlijk altijd aan te bevelen. Als je TV direct 1080p slikt moet je het maar is proberen.
Groetjes, FaceDown.
ik geloof je op je woordFaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:44:
[...]
In theorie heb je natuurlijk gelijk. Alleen is deinterlacing, zeker van digitaal materiaal, een heel eenvoudig proces wat geen of nauwelijks artifacts oplevert, in tegenstelling tot bijvoorbeeld scaling. In de praktijk zal er dus geen of nauwelijks verschil zichtbaar zijn. Ik las laatst dat de meeste mensen geen verschillen waar zullen nemen tussen 1080i en 1080p, zeker niet op schermen van 42" of kleiner.
misschien wel, maak een topic zou ik zeggen en give us some infowestham schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:30:
http://games.blogo.nl/?comments/387/23535
de tegenhanger van de tatung?
Hier ook nog een bron
http://reviews.cnet.com/4520-6449_7-6661274-1.html?tag=ms
[ Voor 5% gewijzigd door FaceDown op 06-02-2007 13:03 ]
Groetjes, FaceDown.
Probeer je ons te overtuigen, of je eigen plasma aankoop aan jezelf te verantwoorden?FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:44:
[...]
In theorie heb je natuurlijk gelijk. Alleen is deinterlacing, zeker van digitaal materiaal, een heel eenvoudig proces wat geen of nauwelijks artifacts oplevert, in tegenstelling tot bijvoorbeeld scaling. In de praktijk zal er dus geen of nauwelijks verschil zichtbaar zijn. Ik las laatst dat de meeste mensen geen verschillen waar zullen nemen tussen 1080i en 1080p, zeker niet op schermen van 42" of kleiner.
Je zit op tweakers.net, natuurlijk gaan de meeste mensen hier voor de Progressive. Helemaal aangezien het zo langzamerhand de standaard begint te worden, en ook nog eens betaalbaar wordt.
Momenteel zijn er niet bijzonder veel apparaten die optimaal gebruik maken van 1080p, maar dit zal in de toekomst wellicht nog veranderen. (ik ben iig niet van plan na aankoop, binnen 5 jaar weer een nieuwe HDTV te kopen.
Maarja just my 2cts.
Ik wil die discussie hier niet opnieuw aanzwengelen, maar resolutie is zwaar overgewaardeerd hier, zie ook mijn hierboven gegeven link, en dan onderin de conclusies.G-ZeS schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:05:
[...]
Probeer je ons te overtuigen, of je eigen plasma aankoop aan jezelf te verantwoorden?
Je zit op tweakers.net, natuurlijk gaan de meeste mensen hier voor de Progressive. Helemaal aangezien het zo langzamerhand de standaard begint te worden, en ook nog eens betaalbaar wordt.
Je zegt net zelf; ik zit hier op tweakers.net. Sinds wanneer doet de gemiddelde tweaker wel 5 jaar met een apparaat?[..] (ik ben iig niet van plan na aankoop, binnen 5 jaar weer een nieuwe HDTV te kopen.
Groetjes, FaceDown.
Ik doelde bij het eerste punt op het feit, dat de gemiddelde tweaker toch voor de meeste functionaliteit gaat als er dan toch euro's gespendeerd worden.FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:16:
[...]
Ik wil die discussie hier niet opnieuw aanzwengelen, maar resolutie is zwaar overgewaardeerd hier, zie ook mijn hierboven gegeven link, en dan onderin de conclusies.
[...]
Je zegt net zelf; ik zit hier op tweakers.net. Sinds wanneer doet de gemiddelde tweaker wel 5 jaar met een apparaat?
En in je link zijn de bevindingen van welgeteld 1 CNET editor, die zelf toegeeft nog niet veel tv's getest te hebben en dat er nog maar betrekkelijk weinig 1080p materiaal voor handen is..
Ik kan zelf ook wel even een artikel online knallen en het tegenovergestelde beweren, maar dat maakt het ook nog niet de waarheid lijkt me.
Juist een tweaker zou voor beeldkwaliteit moeten gaan in plaats van zich te laten verleiden door marketingtruuks. Een tweaker koopt toch ook eerder een 4 megapixel Canon camera, dan een 10 megapixel Medion (mag ik hopen)? En als we dan toch de belangrijkste eigenschappen van beeld (kleurechtheid, verzadiging, contrast) buiten beschouwing laten, dan nog zou ik graag eens een test zien van een patroon witte en zwarte lijnen en deze lijnen om en om geblokt per pixel, om te zien of uberhaupt de lijnen /blokjes onderling te onderscheiden zijn. Als dit niet zo is en er ontstaat een grijs vlak dan is het scherm namelijk fysiek niet eens in staat om 1080p weer te geven. Dit blijkt bij sommige bestaande 1080p schermen zo te zijn. Ik zeg niet dat dit superbelangrijk is voor de beeldkwaliteit (integendeel) maar het is wel een doorslaggevende reden om dit toestel te kopen voor veel mensen hier.G-ZeS schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:59:
[...]
Ik doelde bij het eerste punt op het feit, dat de gemiddelde tweaker toch voor de meeste functionaliteit gaat als er dan toch euro's gespendeerd worden.
Ik heb een heel topic gewijd met tal van bronnen die aantonen dat 1080i/p tov 720p al zinloos is als je verder dan 2 a 2,5 meter van je 42" scherm gaat afzitten, laat staan dat je dan nog verschillen tussen 1080i en p gaat zien.En in je link zijn de bevindingen van welgeteld 1 CNET editor, die zelf toegeeft nog niet veel tv's getest te hebben en dat er nog maar betrekkelijk weinig 1080p materiaal voor handen is..
Ik kan zelf ook wel even een artikel online knallen en het tegenovergestelde beweren, maar dat maakt het ook nog niet de waarheid lijkt me.
Groetjes, FaceDown.
Ik heb liever een Nikon D2X Pro (12.4Mp) hoor.FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:14:Een tweaker koopt toch ook eerder een 4 megapixel Canon camera, dan een 10 megapixel Medion (mag ik hopen)?
En ook heb ik liever het laatste topmodel plasma van Pioneer maar ja daar moet je ook wat geld voor neertellen en over hebben.
We zijn hier appels met peren aan het vergelijken dus laten we het gewoon bij de Tatung houden en het allemaal eens zijn dat deze tv veel waar geeft voor zijn geld.
Agreed, maar tis nog wel eens lastig met het constante "waarom zou je 1080p willen" gebash hier de hele tijd.Iken374 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:02:
[...]
We zijn hier appels met peren aan het vergelijken dus laten we het gewoon bij de Tatung houden en het allemaal eens zijn dat deze tv veel waar geeft voor zijn geld.
Krijg net bevestiging van Dollarshop dat ie morgen of anders uiterlijk donderdag naar mijn nederige stulpje verzonden wordt...
Joy...
Joy...
Nog niets gehoord van Dollarshop maar een beller is uiteraard sneller.Recklezz schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:09:
Krijg net bevestiging van Dollarshop dat ie morgen of anders uiterlijk donderdag naar mijn nederige stulpje verzonden wordt...
Joy...
Nou nee want ik (in tegenstelling tot jou blijkbaar) beoordeel een tv naar beeld- en geluidskwaliteit, duurzaamheid, levering en service van leverancier etc. Jij kijkt naar de specs, de prijs en je concludeert dat de tv veel waar voor z'n geld geeft.Iken374 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:02:
[...]
Ik vergelijk geen appels met peren. Ik vergelijk een A-merk camera met (op het eerste gezicht) mindere specs met een B-merk camera met betere specs. Op eenzelfde manier kun je een Tatung met ogenschijnlijk betere specs en een betere prijs vergelijken met een iets duurder A-merk scherm met mindere specs.
Om nog verder te gaan; ik vind dat deze tv zelfs weinig waar voor z'n geld geeft want er zijn veel betere schermen die stukken goedkoper zijn, namelijk plasma's.
Groetjes, FaceDown.
Gebash?G-ZeS schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:15:
[...]
Agreed, maar tis nog wel eens lastig met het constante "waarom zou je 1080p willen" gebash hier de hele tijd.
Groetjes, FaceDown.
Tja jij wil gewoon tegendraads zijn in deze thread.FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:25:
[...]
Nou nee want ik (in tegenstelling tot jou blijkbaar) beoordeel een tv naar beeld- en geluidskwaliteit, duurzaamheid, levering en service van leverancier etc. Jij kijkt naar de specs, de prijs en je concludeert dat de tv veel waar voor z'n geld geeft.
Ik vergelijk geen appels met peren. Ik vergelijk een A-merk camera met (op het eerste gezicht) mindere specs met een B-merk camera met betere specs. Op eenzelfde manier kun je een Tatung met ogenschijnlijk betere specs en een betere prijs vergelijken met een iets duurder A-merk scherm met mindere specs.
Om nog verder te gaan; ik vind dat deze tv zelfs weinig waar voor z'n geld geeft want er zijn veel betere schermen die stukken goedkoper zijn, namelijk plasma's.
En waarom reageer je een paar bladzijdes terug niet op het feit dat een multinational als Ubisoft (ken je ze? http://en.wikipedia.org/wiki/Ubisoft ) kiest voor deze schermen voor hun stands om hun spellen (erg belangrijk dat het er goed uit ziet ben je met me eens?) te tonen op grote beurzen? Ze kunnen elk scherm kiezen wat ze willen want geld genoeg en genoeg know how in huis maar toch, ze kiezen de volgens jou ínferieure' Tatungs. In ieder geval maakt het mij niet uit wat je zegt, je leest blijkbaar niet dat ik ook graag de duurste Pioneer plasma zou willen hebben maar ja beter dan wat ik gewend ben zal het nooit worden en deze Tatung is zeer goed te doen voor thuis.
Lees de 168 pagina's op http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=394235 en alle hd content die ik wil hebben is online te vinden. Alles wat op tv.com staat zelfs.FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:30:
[...]
Gebash?Ik blijf het mezelf gewoon afvragen zolang niemand me hier duidelijk kan maken waarom een scherm op basis van resolutiespecificaties wordt gekocht terwijl a) er meerdere andere factoren zijn die belangrijker zijn voor de beeldkwaliteit die in andere schermen aantoonbaar beter scoren, b) nergens is aangetoond dat de Tatung ook daadwerkelijk 1080p kan resolven en c) dat 1080p alleen zinvol is bij een zeer kleine kijkafstand en gebruik van 1080p bronmateriaal dat nauwelijks voorhanden is en zal zijn op korte en middellange termijn.
Dat slikt ie zeker, maar ik heb heel weinig 1080p bronnen voor handen. Digitale TV van Casema is maximaal 1080i. Mijn STB kan bovendien ook maar tot 1080i (dus al zou Casema 1080p uitzenden, dan kan ik het nog niet naar m'n scherm sturen). Mijn HTPC zit wel via 1080p aangesloten, maar met die ene H.264 film die ik in 1080p heb had mijn Athlon 64 3000+ met Nvidia 6200 het erg zwaar, en kreeg ik schokkerig beeld. Als jij een 1080p MPEG2 film voor me hebt dan wil ik het wel eens proberen.jozy schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:17:
[...]
Als je TV direct 1080p slikt moet je het maar is proberen.
De uren aan 720p en 1080i materiaal die ik op zo'n 3,5 - 4 meter afstand heb gekeken ziet er super uit, en het verschil ertussen zie ik niet echt. Ik vraag me serieus af of ik niet beter een 1366x768 scherm had kunnen kopen (en dus goedkoper uit zou zijn geweest). Maar ik ben toch heel blij met m'n aankoop.
Ik heb een mailtje van de Dollarshop dat ze hopen hem morgen/overmorgen binnen te hebben en hem direct daarna verzenden.. Hopelijk dus voor het weekend binnen.
Ik heb een mediacenter met Nvidia 7900 klaar staan om aan te sluiten (1080p testen..) en een xbox360.
Daarnaast ben ik in het gelukige bezit van een Philips 23PF5321/01 (LCD 55cm) op de slaapkamer en een Panasonic TH-37PV45 (Plasma 37'') nu in de woonkamer en die gaat naar de game kamer...
Dus ik kan direct vergelijken met de Tatung... ik kan niet wachten..
Ik heb een mediacenter met Nvidia 7900 klaar staan om aan te sluiten (1080p testen..) en een xbox360.
Daarnaast ben ik in het gelukige bezit van een Philips 23PF5321/01 (LCD 55cm) op de slaapkamer en een Panasonic TH-37PV45 (Plasma 37'') nu in de woonkamer en die gaat naar de game kamer...
Kun je eens alvast aangeven waarom je de plasma gaat vervangen?jmwiersma schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:51:
Ik heb een mailtje van de Dollarshop dat ze hopen hem morgen/overmorgen binnen te hebben en hem direct daarna verzenden.. Hopelijk dus voor het weekend binnen.
Groetjes, FaceDown.
Als jij eens reageert op mijn Ubisoft verhaal!FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:16:
[...]
Kun je eens alvast aangeven waarom je de plasma gaat vervangen?
jmwiersma schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:51:
Ben benieuwd.
Ik heb ook al vaker gezegd, en zelfs middels foto's aangetoond, dat dit gewoon niet waar is.FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:30:
Ik heb het al vaker gezegd; als een scherm 1080i ondersteunt (hoe kom je bij 720p?) en de deinterlacer is in orde dan is er geen enkel verschil bij film / video tov 1080p.
Geen enkele deinterlacer maakt van I magisch P beeld... ook de deinterlacer van de Samsung LE40M61 waarop onderstaande foto's gemaakt zijn niet... de deinterlacer daarvan is uitstekend 'in orde'
http://tweakers.net/gallery/14387/fotoalbum/?MapID=6926
Interlaced:Voor de liefhebbers: Progressive vs Interlaced input. Apparatuur: Samsung LE40M61 (Eisa TV van het jaar 2005/2006) + Samsung HD850 upscale DVD speler (@720i/p) + HQ Oehlbach component kabel

Progressive:

Kijk met name naar de lijnen...
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Waarom doe je dat dan?FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:16:
Ik wil die discussie hier niet opnieuw aanzwengelen
Als tweaker zijnde (ik hoop dat ik mezelf inmiddels wel tot deze categorie mag benoemen) ben ik op zoek naar het beste totaalplaatje, merk staat wat mij betreft ver achteraan. En dat heeft te maken met prioriteiten. Dat is persoonlijk en voor iedereen verschillend!FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:14:
Juist een tweaker zou voor beeldkwaliteit moeten gaan in plaats van zich te laten verleiden door marketingtruuks. Een tweaker koopt toch ook eerder een 4 megapixel Canon camera, dan een 10 megapixel Medion (mag ik hopen)? En als we dan toch de belangrijkste eigenschappen van beeld (kleurechtheid, verzadiging, contrast) buiten beschouwing laten, dan nog zou ik graag eens een test zien van een patroon witte en zwarte lijnen en deze lijnen om en om geblokt per pixel, om te zien of uberhaupt de lijnen /blokjes onderling te onderscheiden zijn. Als dit niet zo is en er ontstaat een grijs vlak dan is het scherm namelijk fysiek niet eens in staat om 1080p weer te geven. Dit blijkt bij sommige bestaande 1080p schermen zo te zijn. Ik zeg niet dat dit superbelangrijk is voor de beeldkwaliteit (integendeel) maar het is wel een doorslaggevende reden om dit toestel te kopen voor veel mensen hier.
Duurzaamheid kun je niet vooraf testen, levering ben je altijd van afhankelijk, maar zegt ook niks over het product zelf en service van een leverancier .. tja. Garantie zit erop, klaar. Een tweaker is altijd bereid om risico's te nemen (alhoewel ik 0,0% risico zie, maar goed) en ik weet 100% zeker dat de eventuele service met dit merk beter zal zijn dan menig ander gezet merk. Ik noem elke 42" plasma-TV uit 2006 van een Hollandsch bedrijf. Inbranden als een gek en waar blijft de support van Philips? Ze willen je niet eens te woord staan!FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:25:
Nou nee want ik (in tegenstelling tot jou blijkbaar) beoordeel een tv naar beeld- en geluidskwaliteit, duurzaamheid, levering en service van leverancier etc. Jij kijkt naar de specs, de prijs en je concludeert dat de tv veel waar voor z'n geld geeft.

En iedereen op GoT is inmiddels lang en breed op de hoogte van jouw mening. Maar ik snap nog steeds niet wat je nu in elk topic wilt bereiken? Je hebt je punt gemaakt, wie er wel of niet wat mee doet is toch aan diegene? Je kunt erop blijven hameren, maar ik kan je gerust vertellen dat dit behoorlijk averechts werkt ook al is je advies misschien wel heel goed.Om nog verder te gaan; ik vind dat deze tv zelfs weinig waar voor z'n geld geeft want er zijn veel betere schermen die stukken goedkoper zijn, namelijk plasma's.
Ik vraag me af wanneer je een keer stopt met je punt te maken? Je punt is allang gemaakt, maar blijkbaar denken mede-GoT-ers er anders over, anders hadden ze deze TV ook niet besteld. Laat ze lekker hun in jouw ogen foute keuze doorzetten. Men is gewaaarschuwd toch? (Al 34x overigens)FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:30:
Gebash?Ik blijf het mezelf gewoon afvragen zolang niemand me hier duidelijk kan maken waarom een scherm op basis van resolutiespecificaties wordt gekocht terwijl a) er meerdere andere factoren zijn die belangrijker zijn voor de beeldkwaliteit die in andere schermen aantoonbaar beter scoren, b) nergens is aangetoond dat de Tatung ook daadwerkelijk 1080p kan resolven en c) dat 1080p alleen zinvol is bij een zeer kleine kijkafstand en gebruik van 1080p bronmateriaal dat nauwelijks voorhanden is en zal zijn op korte en middellange termijn.
Maar goed, ik ben ook maar een plasma-gebruiker (en heb er nog steeds geen spijt van). Dit wilt echter niet zeggen dat ik iedereen maar van LCD af moet gaan helpen. Als mensen advies willen hebben, vragen ze dat maar mooi in het daarvoor bestemde topic.
Ik hoop dat we nu eens alleen over de Tatung kunnen gaan discussieren.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
...en daar ben ik nu heeeel benieuwd naar....jmwiersma schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:51:Daarnaast ben ik in het gelukige bezit van een [...knip...] Panasonic TH-37PV45 (Plasma 37'') Dus ik kan direct vergelijken met de Tatung... ik kan niet wachten..
Dat wil niks zeggen. Wij hebben ook een goedkope koffiemachine waarmee we koffie voor onze relaties maken. Zijn we daarom een amateuristisch bedrijf? Nah we hebben een nog steeds groeiende omzet van ruim 80 miljoen.Iken374 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:18:
[...]
Als jij eens reageert op mijn Ubisoft verhaal!
Groetjes, FaceDown.
Haha zoiets heb ik werkelijk nog nooit waargenomen. Dit lijkt me eerder een effect wat interlaced op een CMOS sensor heeft. Mijn Hitachi geeft alleen maar interlaced weer (want Alis panel) maar ik kan je garanderen dat het plaatje verstoken is van zowat elk artifact.Cheetah schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:34:
[...]
Ik heb ook al vaker gezegd, en zelfs middels foto's aangetoond, dat dit gewoon niet waar is.
Geen enkele deinterlacer maakt van I magisch P beeld... ook de deinterlacer van de Samsung LE40M61 waarop onderstaande foto's gemaakt zijn niet... de deinterlacer daarvan is uitstekend 'in orde'
http://tweakers.net/gallery/14387/fotoalbum/?MapID=6926
[...]
Interlaced:
[afbeelding] [afbeelding]
Progressive:
[afbeelding] [afbeelding]
Kijk met name naar de lijnen...
Groetjes, FaceDown.
DUH! Wat een vergelijking zeg (zegt een hoop over je andere redeneringen en eigenlijk ook dat je bij een klotebedrijf werkt zonder hart voor hun relaties en medewerkers inclusief lage omzet).FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:55:
[...]
Dat wil niks zeggen. Wij hebben ook een goedkope koffiemachine waarmee we koffie voor onze relaties maken. Zijn we daarom een amateuristisch bedrijf? Nah we hebben een nog steeds groeiende omzet van ruim 80 miljoen.
Je wil er gewoon niet aan he? Een betere vergelijking is dat een koffiezetapparaat ontwerper/maker/verkoper een goede koffie zal gebruiken ipv de allergoedkoopste meuk om hun apparaten aan bedrijven en/of personen te verkopen. Snap je dit?
[oen]Maar ok ik zal dit even speciaal voor jou in oen mode tikken. Ubisoft verkoop spellen en ze verkopen er heel erg veel. Spellen die per stuk enkele miljoenen tot een veelvoud daarvan ontwikkelingskosten met zich meebrengen en om deze spellen te laten zien hebben ze beeldschermen nodig. Ben je er nog? Deze spellen moeten om te verkopen vandaag de dag vooral veel gameplay bevatten maar er ook erg goed uitzien en wat doet Ubisoft met al dat geld? Ze laten hun kindjes zien aan investeerders/retailers/consumenten niet zien op de slechtste schermen die er zijn nee dat doen ze op schermen waar al hun werk er perfect op uit zijn en waar helemaal ziek van bent is dat dit gebeurt op deze Tatung schermen en geen Hitachi plasma zoals jij die hebt. Ipv ons helemaal scheitziek te maken met je indianen verhalen (ok, niet alles is gelogen en af en toe zeg je ook wel iets maar als je alles 100 keer moet zeggen zonder daarbij op argumenten van anderen in te gaan of te komen met tenenkrommende vergelijkingen is gewoon te veel. Stel je eens wat opener op en wie weet word het dan nog wat met jou) moet jij je misschien eens gaan afvragen waarom Ubisoft die echt niet verlegen zit om een paar centjes niet voor die uber plasmaschermen van jou heeft gekozen maar voor deze Tatung lcd schermen? Omdat hun brood er dan vele malen slechter uit ziet? Get a life man! [/oen]
Daar gaan we weer over dat tatung een b merk is dus slechte kwaliteit.FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:55:
[...]
Dat wil niks zeggen. Wij hebben ook een goedkope koffiemachine waarmee we koffie voor onze relaties maken. Zijn we daarom een amateuristisch bedrijf? Nah we hebben een nog steeds groeiende omzet van ruim 80 miljoen.
Zal ik je het nog sterker vertellen tatung is op dit moment een c merk. Maar de kwaliteit is het zelfde als van alle grootte merken. B merken zoals medion hebben b en c merken een slechte naam gegeven.
Tatung is een groot bedrijf en dat jij nu met je 80 miljoen omzet komt aanzetten dat is peanuts http://www.tatung.com/en/financial_2005.asp kijk eens naar die omzet.
Tatung draait verlies dat weet iedereen maar ze kunnen het met gemak dragen.
En hoeveel bedrijven die jij kent hebben hun eigen voetbal club universiteit en school.
ohhh en vandaag kun je er 1 winnen bij tien
Wilde op de game kamer een platte TV, toen kwam ik de Tatung tegen (op de Ubisoft stand) en hij zag er cool uit met goede specs. Daarnaast wilde ik 1080p voor de xbox360.FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:16:
[...]
Kun je eens alvast aangeven waarom je de plasma gaat vervangen?
Toen ik de vrouw vertelde dat ik een 42'' op de game kamer ging plaatsen... ging dat mooi niet door
dus de plasma naar de game kamer.. behalve als de kwaliteit van de Tatung erg tegen valt..
keuzes.. keuzes...
Ik zie dat ik een typefout gemaakt heb; onze omzet is ruim 800 miljoenSen schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:07:
[...]
Daar gaan we weer over dat tatung een b merk is dus slechte kwaliteit.
Zal ik je het nog sterker vertellen tatung is op dit moment een c merk. Maar de kwaliteit is het zelfde als van alle grootte merken. B merken zoals medion hebben b en c merken een slechte naam gegeven.
Tatung is een groot bedrijf en dat jij nu met je 80 miljoen omzet komt aanzetten dat is peanuts http://www.tatung.com/en/financial_2005.asp kijk eens naar die omzet.
Tatung draait verlies dat weet iedereen maar ze kunnen het met gemak dragen.
En hoeveel bedrijven die jij kent hebben hun eigen voetbal club universiteit en school.
ohhh en vandaag kun je er 1 winnen bij tien
Tatung kan best goed spul maken, maar ik zie in lopende topics dat er toch veel problemen zijn met de schermen die ze nu hebben ('bromproblemen'). Als de schermen straks geweldig blijken te zijn zal ik de laatste zijn die gaat beweren dat het toch niks is. Ik sluit zelfs niet uit dat ik zelf nog ooit een Tatung zal kopen in de toekomst.
Dat een Ubisoft de schermen gebruikt zegt mij helemaal niks. Dat schermen goed presteren in een stand in een felverlichte hal wil nog niet zeggen dat ze ook goed zijn voor de huiskamer. In een fel verlichte hal is namelijk bijv elk blacklevel voldoende. In een donkerdere kamer is het weer een ander verhaal. Of misschien heeft Ubisoft die schermen wel gekregen als relatiegeschenk. Logisch dat ze dan die schermen gebruiken als ze voor hun doeleinden voldoen.
Ik zie de reviews verder met belangstelling tegemoet.
Groetjes, FaceDown.
Ubisoft kreeg de schermen niet cadeau, jammer voor ze maar helaas. Degene die voor de schermen verantwoordelijk was bij Ubisoft ken ik persoonlijk en hij heeft voor de Tatung gekozen omdat deze native 1080p over component had en de kwaliteit van de Tatung beter was dan overige schermen in en nabij dezelfde prijscategorie.
Volgens mij heeft hij dit ook zelf in dit topic aangegeven, lees maar is terug
Volgens mij heeft hij dit ook zelf in dit topic aangegeven, lees maar is terug
Ik heb het wel s vaker gezegd: plasma is niet beter of slechter dan lcd. Als n plasma beter zou zijn, dan kocht iedereen een plasma.FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:25:
[...]
Het gaat erom waar je het toestel voor gaat gebruiken. Ik zie dat de meeste mensen hier een xbox360 of ps3 erop aan willen sluiten en bijv een pc. Dan is een lcd met 1080p een betere keus dan een lagere resolutie plasma, tenminste dat denk ik.
Ga je nou meer gewone tv kijken, dan moet je voor plasma gaan.
Ik citeer ff:
De plasmatechnologie heeft echter één nadeel: als er lang stilstaande beelden (zoals merktekens van satellietzenders) op de TV's worden weergegeven, kunnen deze in het scherm 'branden'. Daarom raadt Sony aan plasma-TV's te gebruiken voor het bekijken van films die het beste op het grootste beeldformaat kunnen worden weergegeven, maar niet voor standaard kijkgedrag, het spelen van videogames of voor computers.
LCD-TV is de beste keuze voor standaard gebruik, bijvoorbeeld als TV, voor games, computers en thuisbioscopen.
(einde citaat)
Let wel, dit komt van de officiële sony-site http://www.sony.nl/view/S...+Projector&site=odw_nl_NL
Maar de link die FaceDown liet zien van Cnet, dat zijn geen kleine jongens hoor. Ze testen echt veel hd-tv's, ik kijk er regelmatig naar. Vooral die David Katzmaier bekijkt veel van die toestellen.
Jammer dat deze vergelijking een beetje erg basic was, hier werd alleen film bekeken en niet helemaal naast elkaar (ze moesten van input schwitchen).
Anyway, ik denk dus dat voor deze tweakers de Tatung een goede keuze is mits het toestel aan hun verwachtingen voldoet! Ben benieuwd!
Ik volgde een tijdje terug dit topic, (met veel plezier), want ik was ook wel geintereseerd, en misschien als ik zou slagen, zou ik dan dit scherm kopen. (Als het nog iets in prijs zou zakken.)
Toen kwamen er mensen die plaatjes, hadden, of hem zelf binnen kregen. Allemaal heel leuk en informatief.
Nu kijk ik vandaag in dit topic.... En ik lees alleen maar offtopic geBS over plasma dit en plasma zo, B-merk boven en A-merk onder...
Waar gaat dit over?
Facedown; we snappen je punt, we hebben het allemaal (minstens) een paar keer gelezen. Zou je willen stoppen met posten totdat je weer wat leuks/informatiefs/positiefs te zeggen hebt? Je vergalt het topic een beetje.
Dus hierbij mijn vraag; Wil iedereen weer enthousiast worden over een scherm dat misschien wel "het" goedkope 1080p scherm is en ontopic gaan?
Toen kwamen er mensen die plaatjes, hadden, of hem zelf binnen kregen. Allemaal heel leuk en informatief.
Nu kijk ik vandaag in dit topic.... En ik lees alleen maar offtopic geBS over plasma dit en plasma zo, B-merk boven en A-merk onder...
Waar gaat dit over?
Facedown; we snappen je punt, we hebben het allemaal (minstens) een paar keer gelezen. Zou je willen stoppen met posten totdat je weer wat leuks/informatiefs/positiefs te zeggen hebt? Je vergalt het topic een beetje.
Dus hierbij mijn vraag; Wil iedereen weer enthousiast worden over een scherm dat misschien wel "het" goedkope 1080p scherm is en ontopic gaan?
hoi
De tijd moet toch gedoodt worden toch?
Ik wacht geduldig af... ik moet eerst een breedbeeld crt tv verkopen, moet je eens proberen nu
Ik wacht geduldig af... ik moet eerst een breedbeeld crt tv verkopen, moet je eens proberen nu

Ik ben ook nog steeds vol goede hoop aan wachten op de noeste pioniers die zelf ook al maanden wachten om te kijken of de tatung onze hooggespannen verwachtingen waar kan maken.
Als nu namelijk aan het eind van de week blijkt dat ze echt zo goed zijn als het nu lijkt, moet ik gelijk haast gaan maken met mijn HTPC/NAS combinatie, zodat ik alvast beeldmateriaal kan gaan 'cachen'
.
Als nu namelijk aan het eind van de week blijkt dat ze echt zo goed zijn als het nu lijkt, moet ik gelijk haast gaan maken met mijn HTPC/NAS combinatie, zodat ik alvast beeldmateriaal kan gaan 'cachen'
Welkom hier op een consumentenforum. Het is geen theekransje waarin we allemaal topics aanmaken om schermen te verheerlijken en onze toekomstige aankopen te bejubelen. Waarom zouden er geen kritische noten geplaatst mogen worden?Mielmania schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:07:[..]
Waar gaat dit over?
Het klopt dat dit scherm me helemaal niets lijkt, tenminste voor deze hoge prijs. Ik probeer aan te geven waarom, en dat is informatief. Dat degene die dit scherm ongezien al besteld hebben dit niet willen horen kan ik best begrijpen, maar dat is nu eenmaal het risico dat ze over zich afroepen door zich als "pionier" op te stellen. Maar goed, laten ze vooral hun best doen om mijn ongelijk te geven. Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik ernaast zit wat betreft de kwaliteit van het Tatung scherm.
Groetjes, FaceDown.
Net een mail binnen van de dollarshop. Ze krijgen hem morgen in huis en gaan hem dan meteen versturen. Dus nog lekker voor het weekend in huis!!
Denk alleen niet dat ik dit weekend de tijd heb om een (korte) review te schrijven. Vriendin werken dus ik ga maar de hele weekend gamen op de X360
Denk alleen niet dat ik dit weekend de tijd heb om een (korte) review te schrijven. Vriendin werken dus ik ga maar de hele weekend gamen op de X360
Idem hier, alleen is met 1080p 600gb zo volEl Psycho schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:56:
Ik ben ook nog steeds vol goede hoop aan wachten op de noeste pioniers die zelf ook al maanden wachten om te kijken of de tatung onze hooggespannen verwachtingen waar kan maken.
Als nu namelijk aan het eind van de week blijkt dat ze echt zo goed zijn als het nu lijkt, moet ik gelijk haast gaan maken met mijn HTPC/NAS combinatie, zodat ik alvast beeldmateriaal kan gaan 'cachen'.
volgend jaar toch tijd voor een grotere server een jaar of 7 meegaat.
Ik vraag me wel af hoe dit scherm zou presteren tegenover de sharp LC-42XD1E die natuurlijk nog wel zo'n 500 euro duurder is en lelijk pianolak gebruikt.
Ik zal proberen om dit scherm, als ik hem koop, naast de Sony 40W2000 dezelfde content te laten afspelen (geen idee hoe ik 2x hdmi uit mijn pc krijg, maargoed)
Elk TFT scherm dat ik heb bekeken vertoont dit bij interlaced vs non-interlaced beeld, computermonitor's als de 1080p Dell 2407WFP idem. Over plasma kan ik niet direct meepraten, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat plasma schermen wel de ontbrekende informatie kunnen bedenken.FaceDown schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:56:
Haha zoiets heb ik werkelijk nog nooit waargenomen.
Er zitten helemaal geen artefacts op de plaatjes (uiteraard wel volledig uitvergroten natuurlijk)... het is op de interlaced plaatjes slechts duidelijk dat informatie op het scherm ontbreekt, doordat interlaced slechts de helft van de voor "beeldvullend" vereiste informatie doorgeeft. Vandaar de aliasing/kartels bij de randen.Dit lijkt me eerder een effect wat interlaced op een CMOS sensor heeft. Mijn Hitachi geeft alleen maar interlaced weer (want Alis panel) maar ik kan je garanderen dat het plaatje verstoken is van zowat elk artifact.
Dit zijn static beelden, bij beweging is het vaak zelfs nog duidelijker. Ik heb opzettelijk een tekenfilm gekozen, omdat deze hogere contrasten en duidelijker lijnscheiding heeft, waarbij het ook bij static beelden zichtbaar is.
Dat jij op jouw scherm de verschillen niet ziet ligt denk ik eerder aan jou dan aan het niet aanwezig zijn van deze verschillen. Ik zie ze namelijk heel duidelijk in a/b vergelijkingen... dermate duidelijk dat het zelfs te fotograveren is.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Ik vraag me af hoe dit scherm zou presteren tegenover de Samsung LE40F71 die nu even duur is als deze Tatung.
ik snap niet waarom mensen soms op tilt slaan als ze hdmi horen....Extera schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:44:
Ik zal proberen om dit scherm, als ik hem koop, naast de Sony 40W2000 dezelfde content te laten afspelen (geen idee hoe ik 2x hdmi uit mijn pc krijg, maargoed)
als je 1 hdmi uitgang heb en 1 dvi, sluit je ze toch beiden gewoon aan? Het is gewoon dvi wat je erin plug met wat geluid erbij verstopt in 1 stekker.
Ben erg benieuwd wat de uitkomst hiervan zal zijn. Overweeg o.a beide t.v's nog om te gaan halen binnenkort.Extera schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:44:
Uiteraard. Zelfs met een goede de-interlacer is er nog een beetje aliasing/kartels. Maar ik zie ze niet meer op 2 meter afstand. Laat staan vanaf m'n bank die op zo'n 4 meter staat. Voor een computer monitor is 1080i niet echt handig, maar voor een TV gaat het prima hoor.Cheetah schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:24:
Er zitten helemaal geen artefacts op de plaatjes... het is op de interlaced plaatjes slechts duidelijk dat informatie op het scherm ontbreekt, doordat interlaced slechts de helft van de voor "beeldvullend" vereiste informatie doorgeeft. Vandaar de aliasing/kartels.
Waarom krijg ik dan geen beeld op de 40w2000 via dvi--> hdmi?jozy schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:27:
[...]
ik snap niet waarom mensen soms op tilt slaan als ze hdmi horen....
als je 1 hdmi uitgang heb en 1 dvi, sluit je ze toch beiden gewoon aan? Het is gewoon dvi wat je erin plug met wat geluid erbij verstopt in 1 stekker.
maargoed, hier open ik wel een apart topic over straks. Ik heb t al 3x gevraagt in sub-forums

Blijkbaar weet je niet hoe deinterlacing in zijn werk gaat want er wordt helemaal geen ontbrekende informatie 'bijverzonnen', maar informatie gehaald uit andere frames. Film is maar 24 frames per seconde, een LCD / plasma geeft er 60 weer. Mits de LCD / plasma een goede processor bezit dan is op basis van het geinterlacede signaal het nagenoeg perfect mogelijk om de 24 originele frames te reconstrueren. Er zijn sites die dit dmv afbeeldingen perfect demonstreren, als je wilt zoek ik de links erbij.Cheetah schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:24:
[...]
Elk TFT scherm dat ik heb bekeken vertoont dit bij interlaced vs non-interlaced beeld, computermonitor's als de 1080p Dell 2407WFP idem. Over plasma kan ik niet direct meepraten, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat plasma schermen wel de ontbrekende informatie kunnen bedenken.
Bovendien heb je het over interlaced beeld, en een LCD / plasma geeft per definitie (Alis panels uitgezonderd) geen interlaced beeld weer.
Het is fotograferen, en nee dat ligt niet aan mij want ik heb voldoende ervaring in de HT-wereld zowel als de fotografiewereld om beeldfouten en onvolkomenheden snel op te merken. Wees gerust; de fouten die jij op je plaatjes weergeeft zijn er zeker niet op mijn scherm. Als jij denkt dat dat wel zo is nodig ik je van harte uit om ze te komen aanwijzen.[...]
Dat jij op jouw scherm de verschillen niet ziet ligt denk ik eerder aan jou dan aan het niet aanwezig zijn van deze verschillen. Ik zie ze namelijk heel duidelijk in a/b vergelijkingen... dermate duidelijk dat het zelfs te fotograveren is.
[ Voor 4% gewijzigd door FaceDown op 07-02-2007 11:40 ]
Groetjes, FaceDown.
Omdat je een signaal uitstuurt wat je tv niet begrijpt. Of je hdmi-ingang of dvi-uitgang is kapot natuurlijk.Extera schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:34:
[...]
Waarom krijg ik dan geen beeld op de 40w2000 via dvi--> hdmi?
maargoed, hier open ik wel een apart topic over straks. Ik heb t al 3x gevraagt in sub-forums
[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 07-02-2007 11:38 ]
Groetjes, FaceDown.
offtopic:
genoeg offtopic, ik heb een eigen topic erover gemaakt
genoeg offtopic, ik heb een eigen topic erover gemaakt
Het lijkt er op dat jij niet weet waar je het over hebt.FaceDown schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:37:
Blijkbaar weet je niet hoe deinterlacing in zijn werk gaat want er wordt helemaal geen ontbrekende informatie 'bijverzonnen', maar informatie gehaald uit andere frames. Film is maar 24 frames per seconde, een LCD / plasma geeft er 60 weer. Mits de LCD / plasma een goede processor bezit dan is op basis van het geinterlacede signaal het nagenoeg perfect mogelijk om de 24 originele frames te reconstrueren. Er zijn sites die dit dmv afbeeldingen perfect demonstreren, als je wilt zoek ik de links erbij.
Bovendien heb je het over interlaced beeld, en een LCD / plasma geeft per definitie (Alis panels uitgezonderd) geen interlaced beeld weer.
Die 24fps input waar het scherm het mee moet doen is 24fps interlaced of 24fps progressive.
24fps interlaced bevat de helft van de beeldinformatie van 24fps progressive. Dus: 24 volledige beelden (progressive) of 24 halve beelden (interlaced). Interlaced input doet dus slechts 12 volledige beelden per seconde, en daar moet de het panel het mee doen.
Wat jij nu precies denkt dat de refreshrate van het scherm hiermee te maken heeft is me werkelijk volslagen onduidelijk, maar het is in deze context ook werkelijk volslagen irrelevant.
Oh werkelijk?Het is fotograferen, en nee dat ligt niet aan mij want ik heb voldoende ervaring in de HT-wereld zowel als de fotografiewereld om beeldfouten en onvolkomenheden snel op te merken.
Als je die plaatjes in hun volledigheid zou openen i.p.v. gerescaled in een window dan zou het je opvallen dat er geen sprake is van fouten of artifacts, maar dat het verschil tussen de plaatjes is dat de ene duidelijke aliasing bij de randen vertoont en de andere niet.Wees gerust; de fouten die jij op je plaatjes weergeeft zijn er zeker niet op mijn scherm. Als jij denkt dat dat wel zo is nodig ik je van harte uit om ze te komen aanwijzen.
Die aliasing is het resultaat van een - overigens uitstekende - deinterlacer die probeert de helft van de ontbrekende scherminformatie bij interlaced input erbij te bedenken, maar die dat gewoon niet kan.
Full Specz
Oh werkelijk?Cheetah schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:56:
[...]
Het lijkt er op dat jij niet weet waar je het over hebt.
Die 24fps input waar het scherm het mee moet doen is 24fps interlaced of 24fps progressive.
24fps interlaced bevat de helft van de beeldinformatie van 24fps progressive. Dus: 24 volledige beelden (progressive) of 24 halve beelden (interlaced). Interlaced input doet dus slechts 12 volledige beelden per seconde, en daar moet de het panel het mee doen.
Wat jij nu precies denkt dat de refreshrate van het scherm hiermee te maken heeft is me werkelijk volslagen onduidelijk, maar het is in deze context ook werkelijk volslagen irrelevant.
Er wordt dus niks bijbedacht.[...]
Als je die plaatjes in hun volledigheid zou openen i.p.v. gerescaled in een window dan zou het je opvallen dat er geen sprake is van fouten of artifacts, maar dat het verschil tussen de plaatjes is dat de ene duidelijke aliasing bij de randen vertoont en de andere niet.
Die aliasing is het resultaat van een - overigens uitstekende - deinterlacer die probeert de helft van de ontbrekende scherminformatie bij interlaced input erbij te bedenken, maar die dat gewoon niet kan.
Groetjes, FaceDown.
Dit klinkt logisch, maar ik vraag me wel iets af. Wie garandeerd dat de originele (24p) bron goed gesynchroniseerd loopt met de interlacer van de beeldbron (dus de DVD-Speler of whatever).FaceDown schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:03:
[...]
Oh werkelijk?Het originele filmbeeld is 24 frames per seconde. Het interlaced signaal is ofwel 1080i50 of 1080i60, 50 (PAL) of 60 (NTSC) interlaced frames per seconde. Ik hoop dat je nu al aanvoelt dat je alle informatie van die 24 hele frames daarin kunt stoppen, anders zal ik alsnog de linkjes er even bijzoeken.
[...]
Er wordt dus niks bijbedacht.
Jij gaat er van uit dat de deinterlacer een buffer van 1920 x 1080 heeft en 50 keer per seconde een half frame krijgt, en dus 25 keer per seconde zijn buffer volledig vol heeft en daarmee 1080 lijnen van een frame van de originele bron heeft. Maar hij kan net zo goed 540 lijnen van 1 frame in zijn buffer hebben en 540 van de volgende.
Of nog totaal anders als de interlacer van het weergave apparaat helemaal niet synchroon loopt met de 24fps van de beeldbron. En dan mist een deinterlacer echt wel informatie en moet hij dus wel gaan bijverzinnen.
Nu moet ik wel toegeven dat ik me dat zelf net bedenk/verzin, en dat ik het misschien niet duidelijk formuleer. Maar ik denk dat jouw aanname, dat er meer dan 2 keer zoveel halve (interlaced) frames in 1 seconde zitten dan volledige frames in de originele bron dus er wordt niets bijverzonnen toch te kort door de bocht is. Anders waren deinterlacers niet eens complex en zou er geen kwaliteitsverschil tussen deinterlacers zijn.
Je hebt een punt daar. Daarvoor hebben ze 3:2 pulldown verzonnen. Dit is een mechanisme dat de deinterlacer hanteert om het probleem van de verschillende framerates op te lossen. Zie: http://www.dvdfile.com/ne...tion_a_z/3_2_pulldown.htmEl Psycho schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:31:
[...]Nu moet ik wel toegeven dat ik me dat zelf net bedenk/verzin, en dat ik het misschien niet duidelijk formuleer. Maar ik denk dat jouw aanname, dat er meer dan 2 keer zoveel halve (interlaced) frames in 1 seconde zitten dan volledige frames in de originele bron dus er wordt niets bijverzonnen toch te kort door de bocht is. Anders waren deinterlacers niet eens complex en zou er geen kwaliteitsverschil tussen deinterlacers zijn.
Groetjes, FaceDown.
Kijk deze zou ik nu echt liever willen dan deze Tatung -> http://www.pioneer.nl/nl/...269/PDP-5000EX/index.html (9000 euro!)
Maar daar kan ik wel 7 Tatungs voor kopen op dit moment dus ja. Ik ga lekker deze Tatung aansluiten volgende week en er op zijn minst een jaartje plezier van hebben en dan begin ik wel weer met rond te kijken wat er dan allemaal is. Deze techniek is nog niet perfect en om nu zo'n dure pioneer te kopen die volgend jaar minstens de helft minder kost is gewoon waanzin.
Maar daar kan ik wel 7 Tatungs voor kopen op dit moment dus ja. Ik ga lekker deze Tatung aansluiten volgende week en er op zijn minst een jaartje plezier van hebben en dan begin ik wel weer met rond te kijken wat er dan allemaal is. Deze techniek is nog niet perfect en om nu zo'n dure pioneer te kopen die volgend jaar minstens de helft minder kost is gewoon waanzin.
Nou ook bevestigingsmail gehad dat hij morgen de deur uitgaat.
Ik ben alleen bang dat de sneeuw morgen weer roet in het eten gaat gooien om hem nog deze week te krijgen.
Ik ben alleen bang dat de sneeuw morgen weer roet in het eten gaat gooien om hem nog deze week te krijgen.
Hier heerst hetzelfde gevoel! Maar blijf hoop houdenbrilsmurf schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:44:

Gisteren een mailtje gehad:
Geachte heer, mevrouw,
U ontvangt deze e-mail omdat u op de hoogte wilde worden gehouden van de voorraad van Tatung: 42 107CM LCD-TV HDREADY V42EMGI 1920X1080 16:9 HDMI NS.
Helaas is het product sinds uw inschrijving op 07-11-2006 nog niet op voorraad gekomen. Het kan zijn dat het een nieuw product is, dat nog niet leverbaar is, of dat het een product betreft dat wij speciaal voor u moeten bestellen. Indien u hierover met ons wilt overleggen, dan kunt u altijd reageren op deze e-mail of tijdens kantooruren telefonisch contact opnemen via nummer 020 - 347 2323.
Wij laten uw inschrijving op dit moment vervallen. Indien u zich opnieuw wilt inschrijven, dan kan dat via deze link.
Met vriendelijke groet,
Sebastiaan Hooft
Central Point Europe B.V.
Your Brands, Your Way, Next Day
Mwoch, ik denk dat dit alleen een 'beschikbaarheids' melding was, geen echte vooraankoop? Tja, het product staat ook al 3 maanden in de wacht.
Dit zou lulliger zijn: "Sorry, je plek in de wachtrij is verlopen omdat Tatung niet kan leveren."
Dit zou lulliger zijn: "Sorry, je plek in de wachtrij is verlopen omdat Tatung niet kan leveren."

Net de dollarshop gesproken maar die heeft hem ook nog niet binnen. Hij moet voor 16:00 uur binnen komen anders wordt hij morgen niet uitgeleverd. Zit er echt aan te denken om die 140 km te gaan rijden om hem op te halen.
Weet iemand toevallig of je LCD plat mag leggen of is dat alleen bij plasma??/
hey hooligan en de rest...
ik hetb toevallig om 14:00 dollarshop gebeld (had hooligan nog niet gezien) maar de schermen zijn dus al binnen. De meneer aan de lijn (erg vriendelijk overigens, ik mag deze shop
) had me verteld dat ze pas binnen zijn gekomen en dat hij er 24 stuks had binnengekregen en alle openstaande orders in principe gewoon konden leveren.
Alleen ze zijn nu aan het kijken hoe het moet gaan met het vervoer vanwege dat k*tweer nu. De schermen zelf hadden al vertraging door de sneeuw en ze willen geen risico nemen om onderweg nog van alles mis te laten gaan. Het is dus voor hun nu puzzelen hoe ze het gaan fixen om nog voor dit weekend bij de mensen te leveren. Ze bekijken ook een manier dat een koerier de schermen gaat leveren en die levert wel in het weekend. Perfecte service natuurlijk om dit voor ons mogelijk te maken. En anders wordt het maandag....
ik hetb toevallig om 14:00 dollarshop gebeld (had hooligan nog niet gezien) maar de schermen zijn dus al binnen. De meneer aan de lijn (erg vriendelijk overigens, ik mag deze shop
Alleen ze zijn nu aan het kijken hoe het moet gaan met het vervoer vanwege dat k*tweer nu. De schermen zelf hadden al vertraging door de sneeuw en ze willen geen risico nemen om onderweg nog van alles mis te laten gaan. Het is dus voor hun nu puzzelen hoe ze het gaan fixen om nog voor dit weekend bij de mensen te leveren. Ze bekijken ook een manier dat een koerier de schermen gaat leveren en die levert wel in het weekend. Perfecte service natuurlijk om dit voor ons mogelijk te maken. En anders wordt het maandag....
Bovenstaande foto's bij interlaced en progressive input (<- met dat als enig verschil) geven volgens jou dus exact hetzelfde beeld weer??
Gezien ik (en naar ik aanneem de rest met mij) tot een duidelijk andere constatering kom zullen we er vermoedelijk met z'n tweetjes niet uit gaan komen... maar dat heb je wel meer zag ik

Is bij TFT i.i.g. geen probleem, anders zou ik inmiddels reeds ik weet niet hoeveel TFT panels om zeep geholpen hebben... en zou dat best wel een probleem worden bij onze immens populaire schootcomputerhooligan_roos442 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:42:
Weet iemand toevallig of je LCD plat mag leggen of is dat alleen bij plasma??
Full Specz
plasma's hebben veel problemen bij het vervoeren en zijn daar zeer gevoelig voor. LCD's kunnen er perfect tegen en zoals Cheetah dat al aangaf is dit perfect te illustreren door een laptop als voorbeeld te nemen. Plasma is zowiezo een afgeschreven techniek
Op de de doos van mijn Sony 40" stond dat je hem alleen rechtop mocht vervoer. Ik heb hem met moeite een beetje schuin op de achterbank gekregen deuren gingen maar net dicht.hooligan_roos442 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:42:
Net de dollarshop gesproken maar die heeft hem ook nog niet binnen. Hij moet voor 16:00 uur binnen komen anders wordt hij morgen niet uitgeleverd. Zit er echt aan te denken om die 140 km te gaan rijden om hem op te halen.
Wat vreemd dat o.a. Panasonic full HD plasma's heeft aangekondigd.jozy schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:34:
plasma's hebben veel problemen bij het vervoeren en zijn daar zeer gevoelig voor. LCD's kunnen er perfect tegen en zoals Cheetah dat al aangaf is dit perfect te illustreren door een laptop als voorbeeld te nemen. Plasma is zowiezo een afgeschreven techniek
LCD maakt dan wel een inhaalslag maar je betaalt nog altijd meer voor minder, en kwalitatief gezien hebben ze plasma zeker nog niet ingehaald. Ga anders eens kijken bij iemand die een fatsoenlijk afgestelde plasma thuis heeft staan. Daar wil je je budget LCD-tv'tje echtwel mee ruilen
Goede bron; http://www.cnet.com.au/tvs/0,239035250,240036500,00.htm
Het enige nadeel wat Plasma heeft tov LCD volgens het artikel is de resolutie. Echter heeft mijn plasma al 1080 beeldlijnen, en met de komst van full HD plasma's is dit ook de wereld uit. Overigens is het geheel afhankelijk van de kijkafstand of die 1080i/p wel zin heeft. Voor het gros van de huiskamers zal 720p voldoen.
Overigens is vervoeren van een goed verpakte plasma geen enkel probleem, zelfs niet als je hem plat legt. Ik heb 'm zonder problemen thuis gekregen op deze manier (90km afstand).
[ Voor 19% gewijzigd door FaceDown op 08-02-2007 16:34 ]
Groetjes, FaceDown.
als plasma zo succesvol is, waarom sluiten dan steeds meer fabrikanten hun plasma fabrieken en gaan over naar alleen lcd tv's?
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
Tjah ... als hij gelijk heeft ... waarom dan ook niet. Ik dacht ook altijd dat LCD "Het van Het" was, maar toen ik bij een vriend de Panasonic 42PV600 zag staan ... WAUW, een wereld van verschil in kwaliteit !jozy schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:39:
ik dacht hij zal er toch niet op ingaan, maar damn wat is FaceDown toch weer fanatiek ongelooflijk
Fabrikanten maken niet noodzakelijkerwijs het beste produkt, maar het produkt waarop zij het meeste kunnen verdienen. Misschien zijn de marges wel groter op LCD, is de plasma techniek duurder, vallen consumenten makkelijk voor marketingcijfertjes als 1080p, kreten als Full HD etc.. wie zal het zeggen?MazeWing schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:42:
als plasma zo succesvol is, waarom sluiten dan steeds meer fabrikanten hun plasma fabrieken en gaan over naar alleen lcd tv's?
Groetjes, FaceDown.
Beetje offtopic: Dan heb je mazzel gehad, er is niet 1 fabrikant/winkelier die dit aan zal raden. Vanwege het gewicht van de glasplaten bij plasma tv's kunnen deze onder het eigen gewicht bezwijken als ze horizontaal vervoerd worden. Bij LCD schijnt dit geen probleem te zijn (neem aan dat daar de glasplaten wat lichter zijn).FaceDown schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:20:
[...]
Overigens is vervoeren van een goed verpakte plasma geen enkel probleem, zelfs niet als je hem plat legt. Ik heb 'm zonder problemen thuis gekregen op deze manier (90km afstand).
En nog meer offtopic: Man man man, wat trap je toch in de val van jozy. Dat je hier wéér hetzelfde verhaal start na zo'n schot voor open doel, fantastisch

een panasonic full hd tv kost 13 duizend ballen en gebruikt volgens de site ONGEVEER 711 watt.... met hetzelfde bedrag koop je met gemak twee full hd LCD TV's van dezelfde grootte die RUIM 200 watt minder stoken (kijk maar bijvoorbeeld naar sharp 65" LCD TV die 551 Watt verspilt volgens de specificaties en dit is nog een oud model ook).FaceDown schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:20:
[...]
Wat vreemd dat o.a. Panasonic full HD plasma's heeft aangekondigd.Plasma's hebben beter blacklevel, betere (en meer) kleuren, zijn tegenwoordig net zo efficient qua stroomverbruik en hebben geen last meer van inbranden. Verder zijn ze veel beter in het weergeven van SD, waaruit het overoverovergrote deel van bronnen momenteel bestaat. Experts zijn het erover eens dat plasma de techniek bij uitstek is voor weergave van film en video.
LCD maakt dan wel een inhaalslag maar je betaalt nog altijd meer voor minder, en kwalitatief gezien hebben ze plasma zeker nog niet ingehaald. Ga anders eens kijken bij iemand die een fatsoenlijk afgestelde plasma thuis heeft staan. Daar wil je je budget LCD-tv'tje echtwel mee ruilen
Goede bron; http://www.cnet.com.au/tvs/0,239035250,240036500,00.htm
Het enige nadeel wat Plasma heeft tov LCD volgens het artikel is de resolutie. Echter heeft mijn plasma al 1080 beeldlijnen, en met de komst van full HD plasma's is dit ook de wereld uit. Overigens is het geheel afhankelijk van de kijkafstand of die 1080i/p wel zin heeft. Voor het gros van de huiskamers zal 720p voldoen.
Dus alsjeblieft kom niet met Plasma full hd enzo want dat is echt nog mondjesmaats en belachelijk duur en bovendien slurpen ze meer dan sugar lee hooper

Er zijn in ieder geval plasma's met 1080 beeldlijnen en voor de rest kunnen ze allemaal 720p aan. Dat is voor 95% van de gebruikte kijkafstanden genoeg. Dus dan blijven toch die specs als enige reden over om toch voor LCD te gaan. Voor gamen valt er zeker wat te zeggen voor LCD maar films/video moet je toch echt bij plasma zijn (geen enkele serieuze HT-freak heeft een LCD in zijn HT hangen hoorjozy schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:54:
[...]
een panasonic full hd tv kost 13 duizend ballen en gebruikt volgens de site ONGEVEER 711 watt.... met hetzelfde bedrag koop je met gemak twee full hd LCD TV's van dezelfde grootte die RUIM 200 watt minder stoken (kijk maar bijvoorbeeld naar sharp 65" LCD TV die 551 Watt verspilt volgens de specificaties en dit is nog een oud model ook).
Dus alsjeblieft kom niet met Plasma full hd enzo want dat is echt nog mondjesmaats en belachelijk duur en bovendien slurpen ze meer dan sugar lee hooper
Overigens wordt dat hogere stroomverbruik schromelijk overdreven. De meeste plasma's zitten zeer in de buurt van LCD's tegenwoordig, bovendien hebben we het over hooguit een paar tientjes per jaar verschil.
Groetjes, FaceDown.
Mijn winkelier zei dat het geen probleem was en dat was het ook niet. Ik heb nog geen enkel verhaal gelezen dat plasma's kapot gaan tijdens vervoer. Hoop spookverhalen waarschijnlijk. Als je voorzichtig bent gebeurt er niks.hvangent schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:53:
[...]
Beetje offtopic: Dan heb je mazzel gehad, er is niet 1 fabrikant/winkelier die dit aan zal raden. Vanwege het gewicht van de glasplaten bij plasma tv's kunnen deze onder het eigen gewicht bezwijken als ze horizontaal vervoerd worden. Bij LCD schijnt dit geen probleem te zijn (neem aan dat daar de glasplaten wat lichter zijn).
Groetjes, FaceDown.
FaceDown, wat zou je ervan denken om een topic te openen en alle voor en nadelen van lcd/plasma te discussieren en dan een grote startpost/faq maken. Later kan het uitgroeien tot een soort BBG voor tv/hifi?
Pardon? Klachten van gebruikers bewijzen het tegendeel. Bovendien valt inbranden en "image retention" expliciet niet onder de garantie. Waarom is dat als het geen probleem meer is? De meeste moderne plasma's hebben een fuctie waardoor je beeld om de zoveel minuten een paar pixels opschuift om zo inbranden tegen te gaan. Daar zit je op te wachten: een verspringend beeld.FaceDown schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:20:
[...]
Plasma's [snip] hebben geen last meer van inbranden.
Waarschijnlijk zijn de duurdere plasma's goed beschermd tegen inbranden, maar voor die prijzen kan je net zo goed een fullHD LCD kopen.
Dit topic is gesloten.