Tatung V42EMGI 1080P Lcd TV

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 12.107 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-04 12:58

FaceDown

Storende factor.

RichieB schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:25:
[...]

Pardon? Klachten van gebruikers bewijzen het tegendeel. Bovendien valt inbranden en "image retention" expliciet niet onder de garantie. Waarom is dat als het geen probleem meer is? De meeste moderne plasma's hebben een fuctie waardoor je beeld om de zoveel minuten een paar pixels opschuift om zo inbranden tegen te gaan. Daar zit je op te wachten: een verspringend beeld.

Waarschijnlijk zijn de duurdere plasma's goed beschermd tegen inbranden, maar voor die prijzen kan je net zo goed een fullHD LCD kopen.
Van de nieuwe plasma's zijn er slechts enkele modellen (of beter gezegd ik ken er maar 1) die er nog last van hebben, verreweg de meeste niet meer. Waarschijnlijk komt dit door onzorgvuldig gebruik. Je moet ook niet het contrast op 99 knallen en vervolgens urenlang rtl4 kijken als het fosfor nog nieuw is.
Het verspringend beeld is onzin want dat zie je niet. Overigens is deze techniek geen voldoende bescherming tegen inbranden.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:40
FaceDown schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:55:
[...]

Van de nieuwe plasma's zijn er slechts enkele modellen (of beter gezegd ik ken er maar 1) die er nog last van hebben, verreweg de meeste niet meer. Waarschijnlijk komt dit door onzorgvuldig gebruik. Je moet ook niet het contrast op 99 knallen en vervolgens urenlang rtl4 kijken als het fosfor nog nieuw is.
Het verspringend beeld is onzin want dat zie je niet. Overigens is deze techniek geen voldoende bescherming tegen inbranden.
Maar toch is er een kans dat een plasma tv kan inbranden en deze kans is niet verwaarloosbaar klein. Ik vind het gewoon TE riskant om paar duizend euro door de wc te spoelen omdat geen enkele plasma bouwer mij de keiharde garantie kan geven dat hun TV's NIET inbranden en zoja deze kostenloos worden omgeruild. Wanneer deze garantie wel werd geboden was ik zeer waarschijnlijk een plasma tv gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

jozy schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:07:
[...]

Maar toch is er een kans dat een plasma tv kan inbranden en deze kans is niet verwaarloosbaar klein. Ik vind het gewoon TE riskant om paar duizend euro door de wc te spoelen omdat geen enkele plasma bouwer mij de keiharde garantie kan geven dat hun TV's NIET inbranden en zoja deze kostenloos worden omgeruild. Wanneer deze garantie wel werd geboden was ik zeer waarschijnlijk een plasma tv gaan kopen.
Als je weet hoe je inbranden kan voorkomen, branden plasma's niet in. Alleen bij leken gebeurt dit sporadisch en dan nog slechts bij een aantal modellen. Alis panel branden sowieso niet in, tenzij je ze ernstig mishandelt in de beginperiode wellicht. Maar goed, als je niet weet hoe je ermee om moet gaan dan kun je ELK scherm wel in laten branden.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 00:12

fulgore

goud

Niet geheel on topic:
Taiwan market: Tatung cuts Xbox 360 prices, Microsoft to call for a stop

Yen Ting Chen, Taipei; Adam Hwang, DigiTimes.com [Tuesday 6 February 2007]

Tatung Company, a long established manufacturer of electric home appliances in Taiwan, has offered a package including an Xbox 360 Premium edition console plus a software game for sale through its 3C retail chain in Taiwan, at NT$9,999 (US$305), much lower than prices available at other retail channels. Microsoft Taiwan has responded saying it is going to negotiate with Tatung to stop the price-cut competition.

An Xbox 360 console, wireless controller and four games currently sells at about NT$13,900 at other retail chains or stores, and Microsoft will offer an Xbox 360 console together with a wireless controller and the game Gears of War for sale at NT$13,980 at the Taipei Game Show 2007 scheduled for February 8-12, according to industry sources.

Microsoft Taiwan clarified that Tatung's price cut is a sales promotion organized purely by the retail chain, stating that Microsoft does not plan to lower Xbox 360 retail prices in the Taiwan market for the time being.

Tatung emphasized that it had no intension of disturbing the market balance, adding that the price cut was arranged to clean its Xbox 360 inventory as well as promote sales of other 3C products. The price cut resulted in sales of over 200 packages over the February 3-4 weekend, industry sources indicated.
http://www.digitimes.com/news/a20070206PD200.html

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 22:23

Smarron

The bend

In ieder geval meer ontopic dan die plasma vs. lcd flamewar die eigenlijk ergens anders thuishoort, ik noem een [TV] Plasma of LCD aanschaffen? topic.

Ik hoop dat die hint eindelijk eens doorkomt. :O

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 18:51

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Volg deze thread nu al een tijdje en FaceDown is gewoon een irritant mannetje. Blijf AUB weg man. Je verziekt dit topic alleen maar. Heb je niks beters te doen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:31
FrankGuthrie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:47:
Volg deze thread nu al een tijdje en FaceDown is gewoon een irritant mannetje. Blijf AUB weg man. Je verziekt dit topic alleen maar. Heb je niks beters te doen?
Ik denk dat fanatiek een beter woord is dan irritant.

Er zijn mensen die het leuk/nodig vinden om FaceDown uit te dagen.

Ik denk dat het inmiddels duidelijk is dat er geen antwoord is op de vraag "welke techiek is het beste" zonder de qualificaties voor "beste" te omschrijven.

En Juist die qualificaties zijn erg persoonlijk. Voor sommigen is prijs allesbepalend, voor anderen beeld qualiteit. En zelfs de qualificaties voor "beste beeld qualiteit" zijn niet direct duidelijk.

Oftwel: Er zijn twee technieken. Beiden hebben voor en nadelen. Beiden zijn ook nog volop in ontwikkeling. En er is geen "beste" omdat "beste" voor iedereen iets anders betekend.

FaceDown, bedankt voor de input over plasma en alle gebruikte technieken. Zeker waardevolle input om een weloverwogen besluit te nemen.

Ik denk dat het nu een mooie tijd is om te stoppen met elkaar uit te dagen over "beste" en "ik heb lekker toch gelijk"

Dit topique gaat over te Tantung. Misschien leuk om nu rustig te wachten en de mensen die besteld hebben even aan het woord te laten.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-03 00:22
Ik vind de discussie anders best interessant om mee te lezen, hij staat alleen in t verkeerde topic :)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 19:38
QFTW

Ik volg deze tread ook al een tijdje en het hele Plasma vs LCD is echt bedoeld voor een eigen topic en hoeft niet hier 100 x genoemd te worden, voor bv 1080p zinloze resolutie voor plasma / LCD? heb je wel een apart topic geopen, dus waarom niet voor het verhaal Plasma vs LCD??

Beide technieken hebben z'n voor- en nadelen en een echte winnaar die is er naar mijn mening niet, maar dat is niet voor dit topic bedoeld. Discussie is goed, maar dan wel in het juiste topic.

De mensen die hier in dit topic pro LCD zijn, zie je toch ook niet in ieder Topic voor een specifieke plasma merk xyz model abc roepen dat je beter voor LCD kan gaan?

Enough said, nu graag On Topic over de TV waar dit topic over gaat please.

[edit] Spellings fouten, alhoewel er best nog meer in kunnen staan :p

[ Voor 3% gewijzigd door speedhaste op 09-02-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-02 12:10
Zojuist gebeld door een electronica bedrijfje (naam even kwijt, zijn blijkbaar ingeschakeled door Dollarshop) Morgenochtend komen ze de Tatung bij me afleveren! Zou het nu dan toch eindelijk echt gaan gebeuren??? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Kun je nog 1 dagje genieten van de illusie dat je straks een geweldig scherm hebt voor weinig geld. ;) ( <-- let op, grapje! )

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
Maak maar een eigen topic aan voor je grapjes! (<-- geintje) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Hilariteit alom. :D Ik ben benieuwd naar de review van het scherm!

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westham
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 17:56
we zullen zien morgen!
voor diegene die de tv morgen krijgt en een review wil plaatsen, ''maak veel, en goede foto's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-04 12:16
Bij mij komt er helaas toch nog een weekend tussen ;(
Maandag aflevering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
richajax schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:21:
Bij mij komt er helaas toch nog een weekend tussen ;(
Maandag aflevering....
bij mij ook (dollarshop).
levert dollarshop aan sommige mensen nog voor het weekend? dan ga ik klagen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 14:40
Hier komt hij morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-04 19:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Natuurlijk verwacht ik van de gelukkige eigenaren een uitgebreid rapport met foto's om mij te laten zien dat ik ongelijk heb gehad om niet langer te wachten en de Samsung 40f71b aan te schaffen.

Ik ben zeer benieuwd. Is de brom van de backlight opgelost zoals beloofd. Zit nu de nieuwe firmware (ver 1.3) er in zoals beloofd. Is er nu wel RGB via scart mogenlijk?

Ik duim met jullie mee.

Betalen de vroege bestellers (voor 26 nov) nog steeds de prijs zoals toen aangekondigd? rond de 1380,- ? Dan is dit natuurlijk nog steeds een mooie prijs als bovenstaande problemen zoals beloofd opgelost zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door FullThrottle op 09-02-2007 13:50 ]

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Daarnaast kraamt ie ook nog een hoop onzin uit. Tuurlijk is contrast, kleurweergave etc ook belangrijk maar hij doet net of het alleen maar daar om gaat in elke discussie. De plaat blijft een beetje hangen in zijn hoofd ofoz waardoor ie denkt het allemaal zoveel beter te weten dan een ander.
Dr.DNA schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 03:05:
Ik denk dat fanatiek een beter woord is dan irritant. Er zijn mensen die het leuk/nodig vinden om FaceDown uit te dagen.
Halo iemand hem uitdagen als iemand loopt uit te dagen is hij het wel. HIJ is degene die uitdaagt met zijn houding en trolls en niet de anderen. Als je je zo irri opstelt meot je niet gaan lopen piepen dat anderen je uitdagen komop zeg... :o

Hij is gewoon iemand die echt denkt dat een A-merk scherm het geld meer waard is dan een B-merk vanwege reputatie. Op zich een goed punt ook het punt dat je niet allen naar resolutie moet kijken goed punt.
Alleen de manier waarop hij dit punt misbruikt om te trollen zoals "hatsiflutsie" en 1080p is niet te zien etc is werkelijk van een kinderachtig en infantiel niveau. Drammen noem je dat in het Nederlands. Raar dat ie zolang ongestoord zijn gang kan gaan hier maar sommige mogen kennelijk trollen omdat ze af en toe een keer iets zinnigs zeggen.

Hij heeft gewoon nog nooit native 1080p op een native 1080 scherm gezien want dan zou ie wel anders piepen. Meneer heeft gewoon een veeels te duur 720p scherm gekocht en moet nu iedereen de grond in trappen die liever meer resolutie heeft voor hetzelfde geld. Je kent ze wel de fanboys die allen maar naar een merkje kijken en iedereen dom vind behalve zichzelf. Gewoon laten lullen en niet teveel op reageren. Ga je er vooral niet aan lopen irriteren want dat is iemand met zo''n kortzichtige en arrogante visie niet waard.

Voor het geval ie weer losbarst zal ik even samenvatten wat hij in 100 posts herhaalt.
(1080p is los van film en de Xbox 360 overkill en resolutie is niet het meest belangrijke)

Zullen we weer inhoudelijk over de tv gaan praten ?

Modbreak:Ik ben het nu echt spuugzat! Dat persoonlijke gezeik dat al dagen in dit topic aan de gang is. Ja FaceDown is inderdaad erg fanatiek negatief over deze TV. Nee, dat betekent niet dat hij wellicht geen gelijk heeft dat je 1080p niet als het allerbelangrijkste moet beschouwen. Zijn punt (en daar heeft hij inderdaad gelijk in!) is dat 1080p niet het belangrijkst is. En daarmee is deze tatung niet per defenitie slecht of wat dan ook.

De eerstvolgende die persoonlijk gaat lopen doen, zal ik wat strenger aanpakken

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 11-02-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Ik sluit me volledig aan bij de mening van Dr.DNA. Ik hoop dat anderen dat ook doen.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

under-world schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:48:
[...] {...tekst over FaceDown...en uitdagen...]
Zullen we weer inhoudelijk over de tv gaan praten ?
Jammer dat je zelf nu weer over FaceDown begint, aangezien er een 8 a 9-tal post terug al een paar keer "ontopic" geroepen was, en daar was net weer een klein beetje lijn in aan het komen. Je roept wel fijn "ontopic".... jammer dan dat je toch in den beginne weer met een fors "off-topic" (wat iik nu dan helaas zelf ook een beetje doet... :| ) verhaal afdwaalt. Laat het nu voor wat het is, het is duidelijk zo. Klaar !

Vort...verder met Tatung ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 09:37

dCY

Ben ik de enige die met smart naar de eerste echte reviews compleet met mooie foto's zit te wachten..? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
FullThrottle schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:47:
Betalen de vroege bestellers (voor 26 nov) nog steeds de prijs zoals toen aangekondigd? rond de 1380,- ? Dan is dit natuurlijk nog steeds een mooie prijs als bovenstaande problemen zoals beloofd opgelost zijn.
In mijn geval wel.
24-11-2006 bestelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:10

DoctorV64

Cosmopoliet

yesss !!!

Hij staat in de gang nu _/-\o_ Straks als de kleine slaapt de boel uitpakken en aansluiten.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

FaceDown schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:11:
(geen enkele serieuze HT-freak heeft een LCD in zijn HT hangen hoor :) )
*Kuch* * Cheetah steekt hand op, tezamen met een boel anderen in 't topic waarschijnlijk.
Gekoppeld aan een HTPC en upscale progressive (*kuch*) DVD speler komen er werkelijk prachtig mooie plaatjes van mijn TFT paneltje af... en je kunt er nog lekker op gamen ook :)

Doe ons een lol en pretendeer niet voor "elke serieuze HT-freak" te spreken a.u.b... jouw mening is bepaald niet alles zalig makend... nu ik er over nadenk heel erg weinig zaligmakend zelfs :z

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 11:52
DoctorV64 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:26:
yesss !!!

Hij staat in de gang nu _/-\o_ Straks als de kleine slaapt de boel uitpakken en aansluiten.
stop die kleine in bed, en ga de TV aansluiten :X
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

Inderdaad! Kijk ook even welke firmware je hebt door de linker power knop in te houden en dan de power met je afstandsbediening aan te zetten. Of zoiets. ;)

Oh nee -> To check the firmware. Switch off via the power button. Press MENU on the side and switch on. Put in standby to remove again.

Als het goed is moet je de 1.3 versie hebben. Ik moet nog 1 dag wachten...

[ Voor 22% gewijzigd door Iken374 op 09-02-2007 17:42 ]

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Cheetah schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:46:
[...]
*Kuch* * Cheetah steekt hand op, tezamen met een boel anderen in 't topic waarschijnlijk.
Gekoppeld aan een HTPC en upscale progressive (*kuch*) DVD speler komen er werkelijk prachtig mooie plaatjes van mijn TFT paneltje af... en je kunt er nog lekker op gamen ook :)

Doe ons een lol en pretendeer niet voor "elke serieuze HT-freak" te spreken a.u.b... jouw mening is bepaald niet alles zalig makend... nu ik er over nadenk heel erg weinig zaligmakend zelfs :z
Wat heb je aan audio staan dan?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:28
2 oren die alles kunnen horen.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
FaceDown schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:28:
[...]

Wat heb je aan audio staan dan?
is nu irrelevant en alsjeblieft houd je even buiten dit topic facedown, als jij komt dwaalt het altijd af. we weten je mening en ga alsjeblieft je eigen topic verzieken.

ontopic: waarom krijg ik mn tv dan pas maandag? wonen jullie dichtbij eindhoven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-04 10:33
Graag nuttige info over de Tatung lcd tv. En laat die puberale gast van Facedown aub links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

Omdat ze hem persoonlijk komen brengen en jij hem via tnt krijgt waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
maar waarom komen ze hem persoonlijk wel bij jou brengen en niet bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:54
FaceDown schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:47:
[...]

Als je weet hoe je inbranden kan voorkomen, branden plasma's niet in. Alleen bij leken gebeurt dit sporadisch en dan nog slechts bij een aantal modellen. Alis panel branden sowieso niet in, tenzij je ze ernstig mishandelt in de beginperiode wellicht. Maar goed, als je niet weet hoe je ermee om moet gaan dan kun je ELK scherm wel in laten branden.
Die eerste full hd panasonic plasma komt niet binnenkort, die is er al en is te koop voor €10000.
Als de huidige lage resolutie plasma's echt zo geweldig zijn, waarom zijn ze dan bezig met het voorbereiden van full hd plasma's?

En een Alis brandt niet in? Ik lees ff op kieskeurig.nl
19-01-2007 Hariapepa: De tv nu 2 maanden in huis en bevalt prima. Nu is al wel het begin te zien van een ingebrand logo van RTL 4. Weet iemand wat daartegen te doen? reageer ...

Deze jongen heeft dus een tv van 2 maanden oud en jawel, het is een Hitachi 42PD8600

Overigens zijn de Philips inbrandverhalen heel erg, vooral met GEEN garantie.
Als het nou onder garantie zou vallen, zou het niet erg zijn.

En nogmaals, de meesten hier willen gamen en kiezen daarom om een lcd.
Zwartwaardes zijn nu zo goed als gelijk, ik zie genoeg plasma's met een slechtere zwartweergave in de winkel.
De nieuwe samsung hebben overigens ook een contrast van 10000:1, net als plasma (ook dynamisch trouwens)
http://www.akihabaranews....0%28HYH%20powered%29.html

Trouwens FaceDown, heb jij je pc ook op de Hitachi aangesloten? En op welke resolutie?
Ik hoor dat computer op een plasma aansluiten minder mooi is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

jozy schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:33:
[...]

is nu irrelevant en alsjeblieft houd je even buiten dit topic facedown, als jij komt dwaalt het altijd af. we weten je mening en ga alsjeblieft je eigen topic verzieken.
Sja als mensen steeds offtopic op mijn (ontopic) posts reageren en daarbij ook nog menen te moeten beledigen dan kunnen ze een reactie terug verwachten. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
jozy schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:58:
Denk dat het toch met de afstand te maken heeft.. Dollarshop flikte het me om vandaag om 17:15 nog even te melden dat de tv TOCH 'per ongeluk' met de UPS was meegegeven, zodat ik hem dus maandag pas krijg ipv. morgenochtend. Bedankt voor de service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

jozy schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:58:
Zat jij bij de top tien van bestellers? Misschien is het dat. Naja dan toch maandag of dinsdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
Ik had hem 6 december besteld. Sja ik was eindelijk blij van het uitstel af te zijn, vandaar dat de teleurstelling toch weer groot was toen ik zo laat nog werd gebeld. Niks aan te doen, zal vrij moeten nemen om hem maandag aan te nemen. Maarja ALS ie maandag dan geleverd wordt, dan zal de pijn snel vergeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ik had hem eind november besteld (voor de oude prijs nog)... Wel jammer aangezien ik het voor mn ouders heb besteld en ikzelf in delft zit anders zat ik er niet zo mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Woe!!
Piccies komen eraan.
*&*^%^ imageshack werkt weer eens niet mee.....
Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/1975/21122006003wm0.jpg

Eerst even wat tekst dan.
Het eerste wat me opviel is dat er op de doos geen 1080p genoemd staat. 1080i wel, maar dit komt waarschijnlijk omdat 1080p alleen maar werkt via component of hdmi (als ik me niet vergis).

De bijgeleverde manual is niet uitgebreid, hoe je de tv kanalen moet instellen staat er summier in. De specs omschrijving zijn duidelijk en qua 1ste gebruik voldoet deze wel (ik behoor tot de groep RTFM-ers namelijk).

Het uitpakken op zich was natuurlijk al een feest, mijn vrouw viel bijna achterover toen we hem naast onze oude Sharp tv zette (yups een heuse 82 cm 100hz breedbeeld tv is het, geen 50 cm ding).

Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/75/21122006005qf2.jpg
Excuses voor de flash

Het instellen van de tv op zich wijst zichzelf, kies nederland als land en het automatisch zoeken naar zenders gaat vanzelf. Dit duurt op zich wel even, maar dat geeft je even de gelegenheid om de juiste kabels bij elkaar te zoeken (component kabel voor 360 :P )

Ik heb de normale kabel (UPC) aangesloten voor tv en morgen test ik de UPC digitale tv.
Hieronder een foto van TMF. Ik heb nog geen optimale manier gevonden om foto's te maken met mijn Ixus55 zonder flits, dus excuses voor de noob-piccies.

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/3678/21122006007rk8.jpg

DVD via RGB-scart. Moet nog een component kabel scoren voor mijn revoy.
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/7022/21122006010yt7.jpg

XBOX360 Dashboard op Component ingesteld op 1080p
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/6725/21122006012vn7.jpg

Gears of War _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/8800/21122006014kn9.jpg

Het gamen op 1080P is echt adembenemend, ik speel normaal op een 19" op 720P.

Even over de firmware, ik heb nog niet gekeken. Niet dat ik dadelijk iets in mijn nieuwe lcd vern@ggel.

Bromtoon, ik heb eventjes gespeeld met de instellingen en ik weet niet of jullie het geluid uitzetten tijdens gamen/tv kijken. Alleen bij het spelen met de backlight instellingen hoorde ik bij geen volume en nummer 3 volume meer een lichte zoem dan een bromtoon. Mijn Xbox 360 in dashboard maakt nog meer lawaai 8)7

Ik probeer morgen een filmpje online te zetten van GoW in action, even kijken waar ik hem host dan.

Zo even snel beoordelend, tv kijken is even wennen van 82cm naar 107 cm gegaan. Beeld is zeker goed aan te zien met gewone kabel. Ben benieuwd naar UPC digital morgen, beeld gaat over scart dus we zullen wel zien.

Verder sluit ik morgen mijn HTPC aan, alleen ik weet niet of het handig is om de DVI-HDMI kabel te gaan gebruiken (zit nog in verpakking en was niet goedkoop) of dat ik beter een DVI-DVI kabel kan gebruiken. Heeft even te maken of ik veel H.264 materiaal ga bekijken. Op VGA is een optie, keuzes keuzes.

En een van de hoofdredenen voor de Tatung is voor mij 1080p gamen en ik moet zeggen dat ik heel blij met de Tatung. Ik moet nog spelen met de instellingen om het naar mijn oog goed te zetten.
De backlight heeft veel invloed op de weergave van de kleuren. De standaardinstellingen "movie, bright" zijn even wel makkelijk, maar het wordt gewoon even rustig een uur ervoor gaan zitten met wat videomateriaal en gaming.

Oh ja ik heb hem gewoon bij mijn lokale pc-boer besteld vorige week en hij had hem vandaag binnen. Hij heeft ze gewoon op voorraad staan dus.

Mocht ik nog wat vergeten zijn, stel gerust vragen :9

Oh ja, overscan? Dat moet ik nog checken, heb nog niet zo'n mooie test DVD in mijn bezit. Ik ga morgen maar eens zoeken op het net.

Ik heb net even de 360 als DVD-speler gebruikt en de combo 360 upscalen naar 1080P, voor zover mijn technische kennis reikt doet de 360 dat, is zeer zeker de moeite waard ondanks het gegeven dat ik het idee heb dat er een JSF in mijn woonkamer opstijgt >:)

De HD-add-on gaat er ook komen binnenkort voor mijn 360 (als mijn financiele budget het toelaat) erbij komen.

En de mensen die hem zelf gaan ophalen, doe het niet als je een normale personenauto hebt. De doos is echt groot, een beetje mpv lukt wel maar dan moet je hem neerleggen. Een Opel AGila of Wagon R+ daar schuif je hem gewoon rechtop erin. Bij het uitpakken, let erop dat als je de tie-ribs losmaakt dat je de doos omhoog tilt, tv staat namelijk met voet en al in piepschuim. Is dus een losse onderkant.

[ Voor 242% gewijzigd door DoctorV64 op 10-02-2007 11:12 . Reden: Meer info! ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-04 21:40
ben benieuwd ;)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
superstrak...

we wachten op de overige fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 11:04

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ziet er goed uit. Heb je nog ander 1080p demomateriaal? ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
Holy shit is dat een 82cm tv...? Denk dat er hier ook een steil achterover zal vallen ;)

Kun je zien welke productiedatum achterop de tv staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Ik kan al wel zien wat het serienr. van mijn scherm zal zijn ; SN: GNK7053A0086

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Kleuren? Blacklevel? Op die gears of war foto; is dat zwart wat je boven en onder ziet?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Laatst online: 27-04 14:40
Hij is binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 22:15
FaceDown schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:43:
Kleuren? Blacklevel? Op die gears of war foto; is dat zwart wat je boven en onder ziet?
{-__-}'

.....Nee fokkit, ik geef je ook geen ammunitie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:14

MazeWing

The plot thickens...

Ik verbaas me over het feit dat een mod nog niet ingegrepen heeft ivm het verpesten van deze thread door FaceDown. geef die gast gewoon een OW, klaar!

Modbreak:Op dit soort opmerkingen zit ook niemand te wachten, lees zelf ook eens een policy door

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 11-02-2007 12:24 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Tot nu toe zien de foto's er veelbelovend uit.Ben erg benieuwd naar de rest. Hopelijk een filmpje met 1080p gaming :9

[ Voor 19% gewijzigd door Ferry34 op 10-02-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

ik probeer zo even de film ergens te uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

G-ZeS schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:20:
[...]

{-__-}'

.....Nee fokkit, ik geef je ook geen ammunitie :)
Iedereen is toch benieuwd naar de beeldkwaliteit van het ding, is het dan zo raar dat ik ernaar vraag? Ik vond het persoonlijk wel handig als het in de 'review' vermeld was.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Imho is het beeldkwaliteit voor gamen zeer goed. TV kijken is even wennen zeker omdat het in mijn geval een grote stap is qua beeldformaat. Hou er ook rekening mee dat mijn foto's en straks het filmpje niet als pro gemaakt zijn, ik wil gewoon het delen met jullie :D

Dit had ik gisteren opgenomen terwijl ik GoW aan het spelen was op mijn Tatung. Speler in beeld ben ik niet, de verbinding was niet optimaal (zie sommige sprongetjes in poppetje).

http://rapidshare.com/files/15855755/MVI_5356.AVI.html Is 45 MB btw.
Als iemand tips heeft hoe ik het beste een filmpje kan opnemen dan hoor ik het graag.

PS: waar zijn al die gratis file-hosts op het internet?? Scheelt mij wat qua verbruik op xs4all.

[ Voor 82% gewijzigd door DoctorV64 op 10-02-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-03 00:22
Wij hebben hier een week lang naar een 40"gekeken na 3 jaar een 82cm te hebben gehad.
gister kwam er iemand kijken voor die tv, toen hebben we die even terug gezet. Nou, in een week tijd ben dus helemaal gewend en wil je echt niet meer terug 8)

have fun met je tv

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:28
DoctorV64 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:59:

PS: waar zijn al die gratis file-hosts op het internet?? Scheelt mij wat qua verbruik op xs4all.
http://www.savefile.com/

http://rapidshare.de/

Verder kijk ik uit naar je review. Misschien moet je hem eerst een weekje rustig gebruiken, en daarna je bevindingen delen.

[ Voor 18% gewijzigd door Magnolia op 10-02-2007 15:49 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
http://www.rapidshare.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-04 16:55
DoctorV64 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:59:
Imho is het beeldkwaliteit voor gamen zeer goed. TV kijken is even wennen zeker omdat het in mijn geval een grote stap is qua beeldformaat. Hou er ook rekening mee dat mijn foto's en straks het filmpje niet als pro gemaakt zijn, ik wil gewoon het delen met jullie :D

Dit had ik gisteren opgenomen terwijl ik GoW aan het spelen was op mijn Tatung. Speler in beeld ben ik niet, de verbinding was niet optimaal (zie sommige sprongetjes in poppetje).

http://www.xs4all.nl/~chinese2/tatung.avi Is 45 MB btw.
Als iemand tips heeft hoe ik het beste een filmpje kan opnemen dan hoor ik het graag.

Thanks dit filmpje ga ik zeker kijken! :)

Jaa ik denk dat rapidshare.com wel een goede file-host voor je is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
foto's en films kunnen alleen een indicatie geven omdat het lastig is met het licht.. Ik zie dat je ook aan het gamen was in een verdonkerde kamer.

een consumentenkamera heeft veel licht nodig anders krijg je van die korrels die je in het filmpje ziet. Ikzelf heb een veel betere camera die het goed kan opnemen alleen k heb geen xbox360 of ietas anders die 1080p kan weergeven op dit moment.

Ondanks dit alles vind ik het zeer nette beelden die het materiaal van smarron en avforum staven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Het is natuurlijk zo goed als niet te beoordelen via foto's e.d. maar mijn eerste indruk is dat de Tatung met de xbox360 niet onderdoet voor de samsung le40f71b die ik hier nu sinds anderhalve week heb staan.

De dames en heren die in tegenstelling tot mij wel het geduld hebben kunnen bewaren:,.... gefeliciteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik zal eens proberen voor foto's wat meer licht aan te doen. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
FullThrottle schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:50:
Het is natuurlijk zo goed als niet te beoordelen via foto's e.d. maar mijn eerste indruk is dat de Tatung met de xbox360 niet onderdoet voor de samsung le40f71b die ik hier nu sinds anderhalve week heb staan.

De dames en heren die in tegenstelling tot mij wel het geduld hebben kunnen bewaren:,.... gefeliciteerd! :)
Hoe bevalt je Samsung dan, fullthrottle? Vooral in combinatie met xbox360, geen rare dingen als ghosting of zulke dingen?
En dvd's, is dat ook mooi om te zien of loop je dan meteen tegen de lagere resoluties van dvd's aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
Het begint erop te lijken dat de tatung toch wel een goede t.v is in z´n prijsklasse. Moet op zich wel een pleister op de wonden zijn voor het wachten =)

Als meer mensen de tv binnen krijgen, graag meer reviews met verschillend testmateriaal ^ ^

edit:

Vraag blijft natuurlijk wel, hoe lang het zou duren, als je bijvoorbeeld met 2 week deze tv gaat bestellen.
Zit je dan weer een aantal maanden te wachten?

[ Voor 25% gewijzigd door G-ZeS op 11-02-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

G-ZeS schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:33:
Het begint erop te lijken dat de tatung toch wel een goede t.v is in z´n prijsklasse. Moet op zich wel een pleister op de wonden zijn voor het wachten =)
[..]
:? Ik heb nog steeds niks gelezen over beeldkwaliteit??

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op foto's kan je echt niets beoordelen hoor :). Jag heeft een keer foto's van zijn projectiescherm gemaakt. Dat kan in principe niet eens echt zwart zijn, want je projecteerd op een lichtgrijs scherm, wat niet donkerder wordt ;)). Maar op foto's zag het er schitterend zwart uit, omdat de sluitertijd gewoon heel kort was (en een goede camera).

Ik wil daarnaast voor de zoveelste keer zeggen dat het irritant is dat dit topic evenveel modereren kost als ongeveer de hele rest van Audio, Video & HiFi bij elkaar! :(

FaceDown reageert wel vaak hetzelfde en vaak overdreven negatief of met een negatieve bijsmaak. Dat mag vanaf nu gewoon stoppen!

Maar dat is niet het engige... De [b]anderen[b] reageren er elke keer supernegatief op en komen met belachelijke verhalen. Ik wil dat het afgelopen is met het herhalen en herhalen van standpunten!!!!

Maar ik wil ook duidelijk hebben dat het een Tatung-discussieforum is, en geen Tatung-adoratieforum! Neem kritiek dus gewoon aan en ga niet (zoals hier de hele tijd gebeurd) domme dingen zoals "hij heeft nog nooit een 1080p scherm gezien" lopen roepen.

Ik heb zelf ervaring met LCD projectoren, Plasma's, LCD-HDTV's en normale TV's en mijn eerste keus is ook plasma en ik vind 1080p ook niet het belangrijkst (zie discussietopic hierover). Accepteer dat dat gewoon valide punten zijn en ga niet als een kleuter daartegenin. De eerste die op inhoudelijke argumenten weer kinderachtig persoonlijk gaat reageren, kan even uit dit topic wegblijven!

[ Voor 63% gewijzigd door JvS op 11-02-2007 12:34 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Modbreak:Niet persoonlijk reageren dus, nu nokken! Ik ben het zat! Plaats maar een TR als iets je niet bevalt

[ Voor 86% gewijzigd door JvS op 11-02-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ik wil de kleuren van de tv kalibreren aan de hand van wat materiaal. Ik wil graag weten waar op internet of ergens anders ik wat bronnen kan vinden om de tv daarop te kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Ferry34 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:43:
[...]

Hoe bevalt je Samsung dan, fullthrottle? Vooral in combinatie met xbox360, geen rare dingen als ghosting of zulke dingen?
En dvd's, is dat ook mooi om te zien of loop je dan meteen tegen de lagere resoluties van dvd's aan?
zie het samsung topic: FullThrottle in "[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ..."
Totaal geen last van ghosting met of zonder game mode aan. DVD's speel ik af via de xbox360 VGA met upscaling naar 1080p. Het is geen HD wat je vooral ziet als je er 1 meter vanaf gaat zitten, maar vanaf de kijkafstand toch heel erg mooi. Ik heb ook een paar issues maar lees dat in het andere topic.

[ Voor 8% gewijzigd door FullThrottle op 11-02-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
jozy schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:04:
ik wil de kleuren van de tv kalibreren aan de hand van wat materiaal. Ik wil graag weten waar op internet of ergens anders ik wat bronnen kan vinden om de tv daarop te kalibreren.
Digital Video Essentials schijnt erg goed te zijn. Ik heb hem al klaarliggen voor als (hopelijk) morgen de tv binnenkomt.

http://www.axelmusic.com/productDetails/0647715071026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Recklezz schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:34:
[...]

Digital Video Essentials schijnt erg goed te zijn. Ik heb hem al klaarliggen voor als (hopelijk) morgen de tv binnenkomt.

http://www.axelmusic.com/productDetails/0647715071026
kan ik die van je lenen? (wil je contact met me opnemen aub ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
Modbreak:dit lijkt me ook geen goed idee. Uitwisselen van download links doen we liever niet.

[ Voor 99% gewijzigd door JvS op 11-02-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Modbreak:dit lijkt me ook geen goed idee. Uitwisselen van download links doen we liever niet.

[ Voor 85% gewijzigd door JvS op 11-02-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Sorry daarvoor dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106149

Iemand enig idee wanneer ik deze tv in de Media Markt in Utrecht kan komen bekijken?
Lijkt me wel een vet ding, maar ik wil hem eerst in het echt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
@ Jozy : Ik heb je de link gemailed
@ Mods : Pardon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

Ik heb hem ook ontvangen en zal ergens deze week eens wat ervaringen plaatsen (niet enkel positieve!) want heb tot nu toe geen enkele tijd gehad om er iets mee te doen. Eerste indruk tot nu toe: WOW! Lekker strak design en goed beeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Na 2 dagen toch wat punten.

Het zappen gaat vrij langzaam en wat me het meeste irriteert is dat er geen functie op de AB zit om de dubbele cijferkeuze uit te zetten. Op HDMI kreeg ik met een DVI-kabel maar een keuze uit 2 resoluties (800-640 en 1024*768), terwijl met een VGA kabel ik tot en met 1920*1080 kon gaan, gatver was ook nog eens een dure kabel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
waarom sluit je niet gewoon dvi-dvi aan?

en ik begrijp niet precies waarom je je zo opwindt over die dubbele cijferkeuze....
als je een enkelcijferig kanaal wilt kiezen klik je die gewoon aan op je AB en anders neem je zowiezo toch een dubbel cijferig kanaal of begrijp ik je nu verkeerd?

[ Voor 75% gewijzigd door jozy op 11-02-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Recklezz schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:12:
@ Jozy : Ik heb je de link gemailed
@ Mods : Pardon!
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

jozy schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:18:
waarom sluit je niet gewoon dvi-dvi aan?

en ik begrijp niet precies waarom je je zo opwindt over die dubbele cijferkeuze....
als je een enkelcijferig kanaal wilt kiezen klik je die gewoon aan op je AB en anders neem je zowiezo toch een dubbel cijferig kanaal of begrijp ik je nu verkeerd?
DVI-DVI was nog niet in me opgekomen toen ik de kabel al gekocht had en vandaag wilde ik perse hem aansluiten. Stom achteraf.

Ik ben een type dat snel wil zappen en soms gebruik ik de enkelvoudige cijfers om door te zappen ipv channel up/down. Als ik dan te snel druk bv 1 - 2 kom ik op kanaal 12 uit. Mijn vorige tv had gewoon een functieknop voor enkelvoudig of meervoudige keuze van invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ben toch ook wel benieuwd naar de reacties van mensen die al een hd-ready toestel hadden of goed kunnen vergelijken.
Ik bedoel: wanneer je een 76cm crt gewend bent, is alles geweldig natuurlijk. En inderdaad, foto's zeggen alleen wat wanneer deze ook met een goed toestel gemaakt zijn.

(ik spaar rustig verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59

FlyEragon

Alien Monkeys

DoctorV64 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:44:
[...]

DVI-DVI was nog niet in me opgekomen toen ik de kabel al gekocht had en vandaag wilde ik perse hem aansluiten. Stom achteraf.

Ik ben een type dat snel wil zappen en soms gebruik ik de enkelvoudige cijfers om door te zappen ipv channel up/down. Als ik dan te snel druk bv 1 - 2 kom ik op kanaal 12 uit. Mijn vorige tv had gewoon een functieknop voor enkelvoudig of meervoudige keuze van invoer.
Als je op Program drukt (lijst met kanalen) kan je geloof ik wel heel snel zappen. Tenminste dat is bij mijn v32emro wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
DoctorV64 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:44:
[...]

ik begrijp wat je bedoelt en dat vind ik ook irritant inderdaad. Maar gelukkig ga ik zo snel mogelijk overstappen op digitale tv en kijk voornamelijk schotel dus heb daar gelukkig niet zoveel last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrY
  • Laatst online: 16-08-2024

DrY

Druk je 01 in ipv 1.

Heb dit "probleem" al jaren i.v.m. decoder verhalen.

Ik ben erg benieuwd naar het "gewone" beeldmateriaal. Dat is toch waar je 50% van je tijd tegen aan zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Hoe is het blacklevel nou? Daar heb ik nog niets over gelezen. En die persoon die een plasma had ter vergelijk, heeft deze z'n tv al gekregen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

jozy schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:42:
[...]

ik begrijp wat je bedoelt en dat vind ik ook irritant inderdaad. Maar gelukkig ga ik zo snel mogelijk overstappen op digitale tv en kijk voornamelijk schotel dus heb daar gelukkig niet zoveel last van....
Digitale TV van UPC heb ik een uur naar gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat het niet beter is dan de normale kabel. Kastje geeft aan dat de verbinding optimaal is (balkje is vol bij setup). Kastje gaat deze week terug (nog binnen de zes maanden als het goed is).

Ik weet niet of ik een schotel aan mijn huis wil hebben en een andere alternatief is digitenne maar daarvan ben ik over de kwaliteit nog niet van overtuigd. Misschien maar eens een testen als ik iemand kan vinden in mijn omgeving die dat al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

FaceDown schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:25:
Hoe is het blacklevel nou? Daar heb ik nog niets over gelezen. En die persoon die een plasma had ter vergelijk, heeft deze z'n tv al gekregen?
Blacklevel zal wel oke zijn. Als de V32 enige indicatie biedt. Plasma is ook niet zaligmakend in mijn ogen. Zelfs CRT gooit er geen perfect zwart uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

FaceDown schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:25:
En die persoon die een plasma had ter vergelijk, heeft deze z'n tv al gekregen?
Daar ben ik inderdaad ook bijzonder beniewd naar... [zoekmodus]...das deze dan [/zoekmodus];
jmwiersma schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:51:
Daarnaast ben ik in het gelukige bezit van een Philips 23PF5321/01 (LCD 55cm) op de slaapkamer en een Panasonic TH-37PV45 (Plasma 37'') nu in de woonkamer en die gaat naar de game kamer...
Dus ik kan direct vergelijken met de Tatung... ik kan niet wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 21:24
DoctorV64 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:06:
[...]
Ik weet niet of ik een schotel aan mijn huis wil hebben en een andere alternatief is digitenne maar daarvan ben ik over de kwaliteit nog niet van overtuigd. Misschien maar eens een testen als ik iemand kan vinden in mijn omgeving die dat al heeft.
Ik zou ook opletten naar of het signaal continu binnenkomt. Ik heb thuis digitale tv van UPC op de proef, en de kwaliteit is beter dan gewone tv, van een 7 naar een 8, zeg maar, maar het signaal stort af en toe behoorlijk.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

[...]
Digitenne op zo'n scherm als dit, dat wil je echt niet. Ik heb het zelf omdat het UPC signaal hier in Haarlem zo belabbert is. De situatie bij mij is dat ik voor de goede kanalen de kabel gebruik en voor de slechte digitenne. Alleen voor de slaapkamer waar ik nu mijn sony trinitron crt heb staan voldoed digitenne prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Nas T schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:15:
[...]

Ik zou ook opletten naar of het signaal continu binnenkomt. Ik heb thuis digitale tv van UPC op de proef, en de kwaliteit is beter dan gewone tv, van een 7 naar een 8, zeg maar, maar het signaal stort af en toe behoorlijk.
Voor mij was het verschil niet eens van een 7 naar een 8. Meer 7 naar 7 plus.
Op mijn oude sharp tv was het ongeveer hetzelfde.

Schotel heeft wel wat, alleen ik denk dat ik thuis nog een hindernis moet nemen :9
Maar goed ik lees me wel een keer in over schotel en de mogelijkheden.

Ik was gisterenavond Gow aan het spelen en was wat aan het spelen met de instellingen van de backlight. Het viel me op dat als je voorbij een bepaalde waarde zat (ongeveer rond 40) ik heel zachtjes een zoemtoon hoorde terwijl het geluid uit stond. Ik zit op ongeveer 3,2 meter afstand van het scherm. Over paar dagen gaat de scherm nog een centimeter of 30 naar achteren. Ik hang wel een beetje naar voren tijdens het gamen. Maar bij normaal kijkgedrag zitten we bijna 4 meter van het scherm af.

Even een vraag voor de andere tatung bezitters, ik durf er nog niet aan om de firmware check te doen, maar hebben jullie het al gedaan??

[ Voor 5% gewijzigd door DoctorV64 op 12-02-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:28
Digitale TV van UPC heb ik een uur naar gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat het niet beter is dan de normale kabel.
Bij UPC is Digitale TV vaak slechter dan de analoge kabel. UPC haalt de MPEG2 streams van de sateliet en stuurt die rechtstreeks door. Aangezien ze daar nu met zo'n 10 zenders op een transponder zitten is de compressie gewoon veel te hoog. Casema doet z'n eigen MPEG2 compressie en de kwaliteit is daardoor een stuk beter dan bij UPC.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik heb geen klagen over UPC Digital hoor.. is veel scherper dan analoog bij ons (Nederweert). Compressiefouten zie ik zelden.

[ Voor 14% gewijzigd door FaceDown op 12-02-2007 14:12 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
Ik denk dat ik gewoon voor een schotel ga (Digitaal wel te verstaan). Te slechte ervaringen gehad met UPC Internet & televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:28
Misschien dat mijn verhaal alleen op gaat voor UPC Amsterdam (eo)? Ik weet ook niet precies hoe het distributiekanaal van UPC er voor televisie uit ziet.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrY
  • Laatst online: 16-08-2024

DrY

Zit op Multikabel Digitaal via de kabel.

Analoog naar Digitaal is hier een hele dikke verbetering (op een gewoon 82 cm scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:17

Spotmatic

Ken sent me

G-ZeS schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:39:
Ik denk dat ik gewoon voor een schotel ga (Digitaal wel te verstaan). Te slechte ervaringen gehad met UPC Internet & televisie.
Pas wel op, want de kwaliteit van de schotel is sinds enige tijd flink achteruit gegaan. Er zitten gewoon teveel zenders op de transponder. Het is nu zelfs zo dat bijv. Ned. 1, 2 en 3 er bij UPC nu beter uitzien dan via de schotel!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
spotmatic heeft zeker gelijk... er wordt fink bespaard nu op schotelkwaliteit.

Mijn eerste indruk: superstrak, heb ook een dvi hdmi kabel erbij gekregen maar zat niet in de prijs inbegrepen. Uitstekende service van dollarshop. Ze krijgen van mij een dikke tien voor hun service en hulpverlening.

TV heb ik op schotel aangesloten en beeld is subliem vooral ook omdat ik weet dat het nog veel beter kan als ik straks HD satelliet en kabel heb.

Kleuren zijn echt supermooi, veel beter dan ik had verwacht. Rood is echt rood groen groen en blauw blauw. Zwart is niet diepzwart maar het is LCD dus dat heb ik willens en wetens genomen. Maar ik stoor me er niet aan. Bovendien moet ik hem nog even kalibreren.

Analoog/Digitale Casema TV kon ik nog niet uitproberen omdat casema er vandaag in beverwijk uitligt (kakzooi :p). De Dreambox staat in ieder geval klaar.

Foto's zal ik nog wel even kijken. Heb nu nog geen HD materiaal kunnen testen maar scart fotos van satelliet en kabel zal ik zsm tonen. Eerst een bavaria:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Jozy,

Ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen met het kalibreren. Ik zoek me te pletter op het net naar die DVD :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

DoctorV64 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:23:
Jozy,

Ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen met het kalibreren. Ik zoek me te pletter op het net naar die DVD :D
http://www.amazon.com/s/r...ials+&Go.x=0&Go.y=0&Go=Go

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.