Tatung V42EMGI 1080P Lcd TV

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.376 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09
dat inbranden uberhaupt kan is voor mij al een reden zeer voorzichtig te zijn.....
want eenmaal ingebrand, hoe klein dan ook, je tv is totaal afgeschreven.

maar dit gaat over de Tatung en niet over een Philips (open je eigen topic plz:p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:53:
[...]

Deze heeft echter maar matige specs m.b.t. contrast ratio (3000:1) en kijkhoek (160 graden) voor een plasmascherm
In vergelijking met de Tatung is de contrast ratio wel beter (3000:1 vs. 1000:1), maar de kijkhoek weer slechter (160 vs. 175 graden). Verder heeft ie natuurlijk een aantal pixels minder (1024x1080 vs. 1920x1080). Ook accepteert ie geen 1080p signalen welke natuurlijk een must voor de XBOX360 bezitters zijn.

Verder las ik in een review op kieskeurig.nl dat er al mensen zijn waarbij er sprake is van inbranden:

[...]
Dat is nou echt weer een schoolvoorbeeld van het beoordelen van tv's op specs :') neem van mij aan dat een 3000:1 contrast ratio echt niet 'matig' is. Die waardes zijn sowieso allemaal veel hoger (door digitale truukjes die je toch niet gebruikt) dan in werkelijkheid. Zo komen de plasma's met het allerbeste contrast ratio van 10.000:1 in werkelijkheid niet eens aan de 1500:1. Het contrast ratio is echter altijd veel beter dan bij LCD. Ook is de kijkhoek bij Plasma in principe perfect. Als ik enorm schuin op m'n plasma kijk dan zijn de kleuren nog steeds correct en is er niks meer van het beeld te volgen, dus zo schuin kijk je natuurlijk nooit. Bij LCD is dat niet zo volgens mij.
Dat hij enkele pixels minder heeft klopt, maar in feite heb je alleen voordeel hierbij bij stilstaande beelden. Bij bewegende beelden zoals bij games of films heb je liever toch wat meer kleur en contrast in je beeld dan dat marginale beetje scherpte dat je niet eens ziet. En 1080p? Who gives a flying fuck, aangezien je het verschil met 1080i op een 42" niet eens ziet. :D

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Magnolia schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:54:
Hmm wat is dat voorn wazige resolutie ? dat is bijna n 1:1 verhouding? Werkt dat bij plasma's anders dan bij LCD's ?
Hij scaled horizontaal, maar kan verticaal heel mooi 1080i weergeven. In theorie is het dus minder dan full HD maar in praktijk gewoon hetzelfde.

[ Voor 11% gewijzigd door FaceDown op 22-12-2006 16:24 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
FaceDown schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:23:
[...]

Hij scaled horizontaal, maar kan verticaal heel mooi 1080i weergeven. In theorie is het dus minder dan full HD maar in praktijk gewoon hetzelfde.
Nee... plasma's werken met rechthoekige 'pixels'... vandaard de 'rare' verhoudingen in resolutie...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In al het genuezel over Plasma en LCD (lijkt mij meer iets voor [TV] Plasma of LCD aanschaffen? ), post ik nogmaals imho toch iets meer topic-waardigs: ...de (vermoedelijke ?) W-serie met SD card reader en USB poort en wireless audio... ?
2007, CE SHow, 8-11 januari, Bellagio Hotel las Vegas.
Experience something new
http://www.tatung.com/en/index.asp#
Met wat doorklikken (via Tatung Show Guide vanuit de doorgelinkte advertentie) zie je de uitstalling van modellen met alle nieuwe snufjes zoals genoemd (usb, card reader en wie weet wat nog meer aan verbeterde specs...).

Niemand die dit ook maar een beetje de moeite waard vind bij dit (groeiende) merk ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 17:06
Die USB poort om zo firmware updates te kunnen uitvoeren is misschien niet zo gek, maar ik ga er iig niet op wachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ik ook niet en de digitenne tuner hoef ik al helemaal niet. Als er 1 digitaal signaal belabberd is, is dat digitenne wel dus dat mag er van mij uit. Bovendien moe tje nog is een CAM kopen en smartcard.... waardeloos als je het mij vraagt.

Firmware update is wel grappig maar als er geen bugs in zitten wat je van een tv verwacht dan is er ook geen behoefte om ze up te daten. Alsof je er vista op draait ofzo :p

SD slot enzo allemaal super maar ik ga er ook niet op wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

BiG-GuY schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:05:
[...]

Nee... plasma's werken met rechthoekige 'pixels'... vandaard de 'rare' verhoudingen in resolutie...
Dat neemt niet weg dat er nog gescaled moet worden.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ik zie dat dollarshop tegenwoordig ook hdmi naar dvi kabels erbij levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:03
in de Specs (pdf file) op pagina 15 zie ik dat de contrast ratio 1:1200 is ipv van 1:1000 bij de Tatung...

is dit gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ik weet niet hoe je dat precies noemt maar het zijn een soort revisies

dat van het contrast was me nmiet opgevallen maar van de reactietijd waren verschillende versies van 6.5 en 8 ms. Ik neem altijd de slechtste aan en die voldoen prima voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 15:44
Hoe zal zo'n Tatung tv zich houden tegen een Sony Bravia tv? Is dit vergelijkbare kwaliteit of is een bravia echt een stuk mooier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Is ongeveer van gelijkwaardige kwaliteit: je kunt niet Sony als heer en meester aanduiden boven de Tatung maar beiden hebben denk ik zo hun mankementen. Het is aan jezelf wat je het belangrijkst vind. Kosten spelen hierbij natuurlijk een belangrijke rol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:21:
[...]

Ook is de kijkhoek bij Plasma in principe perfect. Als ik enorm schuin op m'n plasma kijk dan zijn de kleuren nog steeds correct en is er niks meer van het beeld te volgen, dus zo schuin kijk je natuurlijk nooit. Bij LCD is dat niet zo volgens mij.
Ow jawel. Bij de goede zeker. Mijn PC monitor doet het iig wel zonder problemen. (NEC Multisync 20WGX2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Inkijkhoek en reactiesnelheid is allang geen issue meer bij LCD. Kijk maar naar de nieuwe generatie TV's van Sony Sharp Samsung of andere TV's en je zult zien dat je geowon praktisch ernaast kunt gaan staan en ze bekijken.

Reactiesnelheid is ook geen issue meer omdat tegenwoordig alle panels onder de 10 ms zitten met hun reactiesnelheid. Deze twee punten zijn dus absoluut geen probleemkwestie meer.

Contrast is sterk verbeterd bij LCD TV's en tegenwoordig hebben ze allemaal wel 1000:1 of hoger wat een goed plaatje opbrengt. Hierin is plasma wel de betere maar het is echt niet zo dat rood bij plasma bloedrood is en bij LCD oranje. Overdrijven is ook een vak... (ga eens kijken in de mediamarkt als je twijfelt)

Plasma heeft het gewoon afgedaan tov LCD simpelweg vanwege het feit dat LCD veel beter meeschaalt. HD heeft bepaalde eigenschappen en die zijn niet goed door Plasma te bekijken.

Waar Plasma ook moeite mee heeft maar in Nederland geen issue is en daarom nooit besproken is het feit dat Plasma op grote hoogte (1 km of hoger) de plasma cellen sterk onder druk komen te staan en zelfs niet functioneren. Ook is het transport van Plasma schermen aanzienlijk moeilijker omdat Plasma's zwaarder zijn en fragieler bij transport.

Dit is allemaal na te tracen op internet en niet uit m'n duim gezogen. Ik zou zelf ook het liefst een 1080p plasma scherm willen met de voordelen van plasma en van lcd maar zoals het vaker in de natuur geldt: als je het een hebt moet je het ander opofferen.

Je ziet bij de meest verkochte tv's dat deze vooral bestaan uit LCD schermen en bijna geen Plasma schermen. Panasonic, Hitachi en Pioneer hebben sublieme plasma's maar zijn ook heel duur. Voor de consument zijn deze amper te betalen. Top LCD's zijn dit wel en daarom beter geschikt. De goedkopere plasma's vind ik niet de moeite waard om aan te schaffen omdat de echte voordelen van plasma nauwelijks naar voren komen.

Nu is het 1080 gebeuren weinig te zien maar ik kan jullie verzekeren dat dat straks zeker wel het geval zal zijn. Ik heb al sinds 2000 digitale tv via de satelliet op DVD kwaliteit en in die tijd had bijna niemand een dvd speler thuis. Toen kreeg ik ook altijd te horen je hebt er nix aan etc.

1080 zal straks standaard zijn en dat duurt niet lang meer omdat alles in een stroomversnelling komt ook door de concurrentie op deze markt. Dan heeft die resolutie wel degelijk effect. Mensen die 1080p op zon panel hebben ervaren zoals Smarron weten hoe mooi dit is en willen ook graag dit in de toekomst gebruiken. Ik heb satelliet en ik kijk ook full HD beelden en wil graag ook een panel die dit aankan.

* laat de discussie maar weer losbarsten hihih *

Wat ik nog even wil toevoegen: 2 jaar geleden wilde m'n buurman een nieuwe tv en vroeg mij om raad. Hij wilde een scherm van een meter (42 inch of groter dus) en ik raadde hem toen een plasma aan gewoon omdat deze beter waren dan lcd tv's. Hij heeft toen een philips plasma tv gekocht.

Het is dus niet zo dat ik uit principe tegen plasma's ben ook al lijkt het misschien voor sommigen zo uit mijn posts. Ook heb ik geen aandelen in LCD fabrieken, was het maar zo'n feest :P

Gelukkig is er wel een kerstfeest haha en ik wens hierbij iedereen een prettig kerstfeest en een gelukkig 2007 }:O

[ Voor 9% gewijzigd door jozy op 25-12-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Wat je niet meeneemt is dat de zwartwaardes van plasma nog altijd beter zijn. Contrast overigens ook. Dat jij 1:1000 (= op papier) voldoende vindt, wil niet zeggen dat het het haalt bij plasma. Anders moet je mijn Hitachi met Alis panel eens komen bekijken. Ik weet zeker dat er geen betaalbare LCD is die in de buurt komt van die zwartwaardes, die helderheid en dat contrast. En dat voor slechts 1125 euro, overgens nog steeds veel geld voor een tv imho.
Mijn plasma ondersteunt tevens 1080i (heeft ook 1080 beeldlijnen) en full HD panelen zijn in aantocht. Behalve op gebied van resolutie maakt plasma korte metten met LCD. En laat resolutie nou net de factor zijn die ergens rond de 4e plek komt van factoren die beeldkwaliteit bepalen. Ik vind het een beetje jammer dat veel mensen zich alleen maar laten leiden door 'resolutie' (specs! specs!). Dat geeft weer aan hoe goed het marketingapparaat zijn werk doet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
nee heeft niets met specs te maken zoals ik al zei heb ik een 42 inch plasma bij mn buurman die op dezelfde schotel als mij staat aangesloten en ik vind het gewoon minder dan een 1080 kwaliteit die ik gezien heb op een LCD die dit ondersteund.

zwartwaardes neem ik wel mee want zwartwaardes zit in het contrast. Hoe hoger het contrast hoe groter het verschil tussen de wit en zwart. Dus dat ik dat niet meeneem is niet waar. Daarnaast is ook de helderheid van belang want je kunt een heel goede contrast hebben maar als de backlight te helder staat schiet je nog niets op.

Dus als je bij een LCD met goede contrastwaarde de helderheid etc op elkaar afstemt de kwaliteit een plasma zeker evenaart want ik heb het ook gedaan. Plasma heeft geen backlight dus daarbij is dit gelijk al goed. Maar plasma's kunnen ook inbranden en alleen de gedachte al doet mij schrikken omdat ik niet na 2 of 3 jaar de RTL logo door het beeld wil zien

Dat resolutie op de 4e plek komt weet ik niet waar je dat van daan haalt maar voor mij is resolutie zeker belangrijk. Als ik straks een Blu Ray speler aansluit met 1080p materiaal wil ik ook dat m'n tv dit in al z'n glorie toont. Jouw tv kan dit gewoon niet zonder ermee te 'klooien'. Elke tweaker weet dat een hoge resolutie scherm de scherpte versterkt en meer detail op een bepaalde oppervlak kan weergeven. Dit is dus zeker wel gewenst.

Specs specs specs is dus zeker niet waar. Het is wel duidelijk waar LCD te kort schiet maar er moet ook niet gedaan worden alsof Plasma geen enkele gebrek vertoond want je gaat alleen maar in op het punt waar plasma goed in is en dat heb ik ook aangegeven maar je gaat absoluut nie tin op de punten die ik als kritiek geef op plasma en dit laat wel zien dat het in de praktijk wel zo zit

[ Voor 24% gewijzigd door jozy op 25-12-2006 16:37 . Reden: plasma geen backlight toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:43

Alfisti

So macht Reisen Spaß

jozy schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:31:
Als ik straks een Blu Ray speler aansluit met 1080p materiaal wil ik ook dat m'n tv dit in al z'n glorie toont. Jouw tv kan dit gewoon niet zonder ermee te 'klooien'.
maar daar komt LCD ook nog steeds te kort.....

Bij ons in de winkel staat al een Sony blu-ray speler op een Full-HD Sony LCD scherm ( zowel W als X serie ) en ik moet toegeven dat het 1080p beeld echt perfect is............ tot dat er beweging is :( LCD kan nog steeds niet de bewegingen perfect weergeven maar plasma kan dat wel weer goed/beter.

Alles heeft voor en nadelen en ik zelf ben er ook nog steeds niet uit wat ik ga kopen: Plasma of LCD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

jozy schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:31:[..]
Dat resolutie op de 4e plek komt weet ik niet waar je dat van daan haalt maar voor mij is resolutie zeker belangrijk. Als ik straks een Blu Ray speler aansluit met 1080p materiaal wil ik ook dat m'n tv dit in al z'n glorie toont. Jouw tv kan dit gewoon niet zonder ermee te 'klooien'. Elke tweaker weet dat een hoge resolutie scherm de scherpte versterkt en meer detail op een bepaalde oppervlak kan weergeven. Dit is dus zeker wel gewenst.
Resolutie op 4e plek is vermeld door de ISF.
Specs specs specs is dus zeker niet waar. Het is wel duidelijk waar LCD te kort schiet maar er moet ook niet gedaan worden alsof Plasma geen enkele gebrek vertoond want je gaat alleen maar in op het punt waar plasma goed in is en dat heb ik ook aangegeven maar je gaat absoluut nie tin op de punten die ik als kritiek geef op plasma en dit laat wel zien dat het in de praktijk wel zo zit
Inbranden; de huidige panelen hebben er geen last meer van (Pioneer uitgezonderd). Iedereen weet inmiddels dat je ook inbrandgevoelige schermen een periode moet laten indraaien (+- 100 uur of bijv 2 nachten op ruis) en dat je niet meteen het contrast erg hoog moet zetten. Ik heb nergens over een ingebrand Alis panel gelezen dus ik maak me absoluut geen zorgen. Het contrast heb ik ook onder de 50% staan en volgens het THX calibratieprogramma staat het prima zo.

Hoogte; je geeft al aan dat het in NL niet boeit.

LCD schaalt beter mee; in theorie misschien wel maar in praktijk heb je op een goed plasma panel geen scaling artifacts dus ik zie het probleem niet. In theorie is 1080p ook stukken beter dan 1080i, maar in de praktijk zie je geen verschil. En hier is mijn argument over 'specs' weer van toepassing; je gaat teveel uit van theorie. In praktijk zijn de verschillen tussen resoluties van bijv 720p en 1080p helemaal niet groot en zeker niet op een 42"scherm of kleiner, met een kijkafstand van 4 meter.

Verder geef je aan dat LCD's de zwartwaarde en contrast van plasma evenaarden, maar dat is simpelweg niet waar. :) En ZEKER niet voor schermen met vergelijkbare prijzen. Als ik dit Tatung (= B merk) scherm vergelijk met mijn 1024 x 1080 Hitachi scherm dan spreken we nog altijd over een verschil van zo'n 400 euro. En dan staat Hitachi toch iets beter bekend. Als je LCD schermen van 7000 a 8000 euro van Pioneer gaat vergelijken met mijn plasma zul je wel gelijk hebben. Maar zet er dan ook een 8000 euro kostend plasmascherm naast als je dat vergelijk perse wilt trekken.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Alfisti schreef op maandag 25 december 2006 @ 17:14:
[...]

maar daar komt LCD ook nog steeds te kort.....

Bij ons in de winkel staat al een Sony blu-ray speler op een Full-HD Sony LCD scherm ( zowel W als X serie ) en ik moet toegeven dat het 1080p beeld echt perfect is............ tot dat er beweging is :( LCD kan nog steeds niet de bewegingen perfect weergeven maar plasma kan dat wel weer goed/beter.

Alles heeft voor en nadelen en ik zelf ben er ook nog steeds niet uit wat ik ga kopen: Plasma of LCD :)
Ik snap sowieso die 1080p geilheid niet. Op 4 meter zie je echt geen verschil tussen 1080 en 720. Als ik naar een foto op mijn 1024 x 1080 kijk dan zie ik perfecte scherpte en absoluut geen staircasing oid. Een hogere resolutie gaat dan echt niets toevoegen, ZEKER niet bij videobeelden. Daarom heeft het ISF gelijk dat resolutie slechts op de 4e plek komt, na juiste greyscale, contrast en kleurverzadiging (ik dacht dat het die 3 waren).

edit: gevonden:
the most important aspects of picture quality are (in order): 1) contrast ratio, 2) color saturation, 3) color accuracy, 4) resolution.

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 25-12-2006 19:15 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Hoe groter het beeldvlak, hoe belangrijker die hoge resoluties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Liquid schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:10:
Hoe groter het beeldvlak, hoe belangrijker die hoge resoluties
Klopt. Hier staat een leuke test: http://www.carltonbale.co...nce-test-it-for-yourself/

Het is een schaakbordpatroon in zwart en wit. Als je de pixels niet meer kunt onderscheiden en je een grijs vlak waarneemt op een bepaalde kijkafstand, dan kun er donder op zeggen dat je op een grotere afstand genoegen zou kunnen nemen met een mindere resolutie.

Kijk hier eens: http://www.carltonbale.com/blog/2006/11/1080p-does-matter/

Hieruit blijkt dat je bij een 42 inch scherm al op maximaal 2.25m van je scherm moet zitten om voordeel van 1080p te halen boven 720p. Ik ken eigenlijk niemand die zo dichtbij zit. :D

- edit: heb even nieuwe topic gemaakt om de discussie ontopic voort te zetten: 1080p zinloze resolutie voor plasma / LCD? -

[ Voor 24% gewijzigd door FaceDown op 25-12-2006 19:12 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Goed idee, dat nieuwe topic, laten we dan hier verder gaan met de Tatung, en geen LCD/Plasma BS.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:04
ja, en is er al wat meer nieuws over deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik heb gehoord dat er hetzelfde paneel inzit als de Sharp LC42XD1E. Weet iemand of dit waar is, en wat is het merk/model van het paneel?

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

J_star schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:39:
ja, en is er al wat meer nieuws over deze tv?
Ingram micro heeft nu de leverdatum staan op 31/01/2007 ...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
tHe_BiNk schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:40:
Ik heb gehoord dat er hetzelfde paneel inzit als de Sharp LC42XD1E. Weet iemand of dit waar is, en wat is het merk/model van het paneel?
Geen idee, maar de LC42XD1E kost in de UK nu nog maar 1640 euro, zie hier. Dan is 1500 voor de Tatung mij toch echt te veel. Dan rij ik liever even naar de UK voor een echte Sharp.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ietwat off-topic Tatung. >:) Maar een vriend van mij heeft een Philips 37PF9731D gekocht voor 3000 Euronen. :( Deze LCD-TV kan alleen maar 1080i verwerken. Het enige pré van deze TV is dat ie van SD signalen een mooi plaatje neerzet. Echter toen wij het service menu bekeken bleek het gebruikte paneel er een van Sharp te zijn. De TV is binnen 3 weken 5x omgeruild omdat er dode pixels in zaten, de Ambilight niet werkte of de TV had erg veel last van een ongelijke uitlichting van het paneel. Je zag het backlight, een soort zebra-effect, ik dacht dat men dat banding noemt. Uiteindelijk heeft mijn vriend, ondanks dat bij de laatst geleverde TV dat zebra-effect duidelijk te zien was vooral bij stilstaand beeld en tekenfilms, deze laatste TV maar gehouden. :X Ik heb zelf de Tatung V42EMGI bij de dollar$hop besteld :*) en wacht af wat komen gaat. Die Dollar@hop zit hier bij mij om de hoek en ik wist niet eens dat ze deze TV verkochten.

• jozy
Ik weet zeker dat de mensen die deze TV willen hem niet alleen nemen omdat hij 1080p aankan maar vooral om wat hij KAN vergeleken met de prijs. De commotie om 1080p begrijp ik wel (de meeste tv's kunnen het niet maar het is ook geen pré...) maar als hij het wel kan, is toch mooi meegenomen?

Deze TV valt gewoon op vanwege zijn functionaliteit en dat is ook te merken omdat anders Ubisoft niet 16 van deze knaapjes plaatst om hun promotie mee te doen. En de prijs valt ook op omdat Tatung nou eenmaal niet de naam heeft als de 3 grote S'en zal ik maar zeggen (althans niet in de retail wereld). Voor veel mensen is het dan gelijk een B-merk, ik zie het anders maar goed dat is mijn mening.

Heb nog geduld maar ik wil hem wel graag zsm thuis hebben dus ik wacht met smart af

• Recklezz
Geen idee, maar de LC42XD1E kost in de UK nu nog maar 1640 euro, zie hier. Dan is 1500 voor de Tatung mij toch echt te veel. Dan rij ik liever even naar de UK voor een echte Sharp.
Heb je dan ook 3 jaar pick up and return garantie?

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

Recklezz schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:26:
[...]

Heb je dan ook 3 jaar pick up and return garantie?
Inderdaad en het zijn schermen van minstens een jaar oud. Doe jezelf nu eens een plezier en maak een afspraak met het Tatung hoofdkantoor en ga daar eens kijken naar dit scherm.

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

• fulgore
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Iken374 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:15:
[...]

Inderdaad en het zijn schermen van minstens een jaar oud. Doe jezelf nu eens een plezier en maak een afspraak met het Tatung hoofdkantoor en ga daar eens kijken naar dit scherm.
Waar haal je de onzin vandaan dat deze schermen minstens een jaar oud zijn :?
De XD1 serie is net een paar maanden uit. Jij vergist je denk ik in de GA serie.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

fulgore schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:53:
[...]

Waar haal je de onzin vandaan dat deze schermen minstens een jaar oud zijn :?
De XD1 serie is net een paar maanden uit. Jij vergist je denk ik in de GA serie.
Yup, deed ik inderdaad dus chill. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Er waren toch 100 schermen naar het hoofdkantoor gegaan? Heeft niemand uit dit topic nog een scherm kunnen bemachtigen?

It's (hier in hoogvliet) zegt dat ze geen Tatung meer gaan leveren.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

JMW computers geeft aan dat de Tatung elk moment kan binnen komen. Ik moet het echter nog zien aangezien ik mijn bestelling op 24 november heb geplaatst en nog steeds zit te wachten.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

De schatting is dat er tussen de 35 en 45 schermen worden gedistribueerd naar verschillende winkels.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Mag ik vragen wat je bron is,Smarron ?
Tatung zelf weet hier nl. niks van.

Ik heb hem zelf 24-11-2006 bij central point bestelt en ga nu uit van levering in week 2.
Dit afgaand op info van tatung zelf...

[ Voor 46% gewijzigd door richajax op 29-12-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
die 100 schermen waren helaas niet bedoeld voor de nederlandse markt maar zijn weer vanaf Nederland verder gedistribueerd naar het buitenland.

Wanneer de nieuwe lading schermen binnenkomen weet ik niet maar als er een lading binnenkomt krijg ik wel een seintje:)

Dollarshop geeft zelf aan eind januarie maar ook dit blijft speculatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik ben een beetje aan het orienteren betreffende een nieuwe TV, en dit topic sprong daarbij nogal in het oog. Weet iemand of er ergens in de omgeving van Amsterdam een dergelijk scherm te bezichtigen valt?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
niet dat ik weet, het enige wat ik ben tegengekomen was een tatung tv bij de It's in Delft waar ik studeer maar dat was jammergenoeg niet de 42". Ik heb het even nagevr.aagd maar door de welbekende leveringsproblemen hebben ze die nog niet tot hun beschikking.

Tot die tijd moet je het doen met smarrons foto/videomateriaal of de overige bronnen van informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 12:49
Nou ik heb ook een order voor de V42EMGI geplaatst. :9
Laatste mail van de leverancier:

Geachte heer/mevrouw,
Hierbij delen wij u mee dat de levering van de Tatung LCD Televisie V42EMGI (107cm) uitgesteld is door de leverancier vanwege leveringsproblemen. Het artikel zal naar verwachting rond 31/01/2007 geleverd worden.

:'(

Bestelling loopt bij homecinemastore.nl

[ Voor 6% gewijzigd door jmwiersma op 29-12-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ik zou hem liever bij dollarshop kopen want:

1: verzendkosten zijn maar 6 euro
2: een muurbeugel erbij krijgt
3: een hdmi-dvi kabel krijgt

Dit alles kost je 25 euro meer

en dollarshop heeft veel betere banden met tatung dan homecinemastore.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

richajax schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:04:
Mag ik vragen wat je bron is,Smarron ?
Tatung zelf weet hier nl. niks van.

Ik heb hem zelf 24-11-2006 bij central point bestelt en ga nu uit van levering in week 2.
Dit afgaand op info van tatung zelf...
Vragen mag altijd. Betrouwbare bron. Hoef ik niet bekend te maken.
Belangrijkste is dat jij je scherm krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

De it's in r'daal krijgt alleen de emro binnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 12:37
Ik ben het wachten op mijn nieuwe TV een beetje zat. Via avforums ben ik gestuit op de Xoro HTL 4242w. Dit is een 42" full HD tv met oa 3x HDMI. Hij is gewoon uit voorraad leverbaar verschillende europese landen, maar nog niet in Nederland volgens mij. Aangezien ik familie in Duitsland heb wonen (en hij daar bij Amazon op voorraad is), denk ik er over om 'n te bestellen. Kosten zijn 1649 euro.
Volgens hifi-forum.de is overscan via het service menu uit te zetten.
Iets meer over het merk Xoro.

Wat denken jullie?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

RichieB schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:35:
Ik ben het wachten op mijn nieuwe TV een beetje zat. Via avforums ben ik gestuit op de Xoro HTL 4242w. Dit is een 42" full HD tv met oa 3x HDMI. Hij is gewoon uit voorraad leverbaar verschillende europese landen, maar nog niet in Nederland volgens mij. Aangezien ik familie in Duitsland heb wonen (en hij daar bij Amazon op voorraad is), denk ik er over om 'n te bestellen. Kosten zijn 1649 euro.

Wat denken jullie?
"Progressive Scan via HDMI"

Vraag is of ie andere bronnen ook kan upscalen.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
dat is het hem juist Nederland wordt gewoon gezien als een kleine afzetmarkt en daarom komen ze ook als een van de laatste aan de beurt. Of het nu de Xoro is of de Tatung. Nog een maand geduld ik weet het is lastig maarja:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 09:52
RichieB schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:35:

Wat denken jullie?
Handig als ie binnen de garantieperiode kapot gaat, denk maar niet dat ze vanuit duitsland een monteur naar jou sturen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

De Full HD 47" voor €2082,- in Duitsland.

Plaatjes:
http://www.plamor.de/xoro.htm#SD_TV_(Dreambox_über_YUV)

Maar idd, garantie wordt wat lastig.

[ Voor 4% gewijzigd door fulgore op 31-12-2006 15:10 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Gisteren het AVforum topic over de de Goodmans versie eens zitten doorspitten. Al met al zijn er toch wel wat puntjes die voor verbetering vatbaar zijn. In 1 van de laatste reacties duikt er opeens een Hollander op met de volgende reactie:
Tatung schreef op woensdag 20 november 2006
I got the following reply from Tatung regarding my order and some problems as descibed here:

Quote:
Thanks for interesting in Tatung and apology for my late reply due to business trip in past weeks.

Yes we do sell this model in UK in Goodmans brand for several months and we have never get complains from Goodmans about this model.

In fact they increase the qty to 400% than original orders.

But to echo your concerns:

1. The firmware is 1.3 now in every piece since Nov 15.

2. UBISOFT use this model in the game convention last month. We don’t see any problem from the RGB, so could you please let me know more about this?

3. We do hear from UBISOFT about the backlight buzzing and review the whole situation. According to our investigating the buzzing is lower than some SONY and SAMSUNG in lab testing. But still, we change the power module to cease the noise (higher cost of course) and now the new power module will fix the issue. All the products after Dec 15 will be with new power module.

4. banding? I did not know this. What’s about?

But mainly your request in firmware 1.3 and power module has been solved in Netherlands version. I don't see any potential risk in buying this model. Thanks again for your interest in Tatung and please keep me post if you have any further question.

Since I don't have this one yet (week 2 2007) please reply on the questions he asks so I can get back to him with your answers/problems. Please make the answers so that I just have to copy and paste. I want to answer him tomorrow.

Thank you!
Misschien dat het eerder aangehaalde uitstel van de beschikbaarheid van de Tatung hier mee te maken heeft? In dat geval kan ik er mee leven, een product met de eerste kinderzieketes eruit is wel zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

fulgore schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:10:
De Full HD 47" voor €2082,- in Duitsland.

Plaatjes:
http://www.plamor.de/xoro.htm#SD_TV_(Dreambox_über_YUV)

Maar idd, garantie wordt wat lastig.
Ziet er best aardig uit zo, qua scherpte. Jammer dat je aan de hand van foto's niets over kleurechtheid en zwartwaardes kunt zeggen..

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Die Xoro's zijn wel verdomd goedkoop zeg!

linkje 37" model

1200 euro voor een 37 inch model met deze specificaties vind je niet snel ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
en je moet opschieten en voor 00:00 bestellen anders mag je btw verhoging naar 19% gaan inrekenen kom je weer hoger uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
SgtStrider schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:50:

linkje 37" model

wow, das geen geld voor een fullhd 37"
Hoe zou het met de pixelgarantie bij dit merk zitten (moet er niet aan denken met de hoeveelheid sub pixels deze tv heeft :o )
jozy schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:59:
en je moet opschieten en voor 00:00 bestellen anders mag je btw verhoging naar 19% gaan inrekenen kom je weer hoger uit :p
Hoezo? Nieuwe regel vankracht dit jaar?

[ Voor 22% gewijzigd door Roberto op 01-01-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Yuco schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:48:
Gisteren het AVforum topic over de de Goodmans versie eens zitten doorspitten. Al met al zijn er toch wel wat puntjes die voor verbetering vatbaar zijn. In 1 van de laatste reacties duikt er opeens een Hollander op met de volgende reactie:

[...]

Misschien dat het eerder aangehaalde uitstel van de beschikbaarheid van de Tatung hier mee te maken heeft? In dat geval kan ik er mee leven, een product met de eerste kinderzieketes eruit is wel zo fijn.
tHe_BiNk in "Tatung V42EMGI 1080P Lcd TV" ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:53
Roberto schreef op maandag 01 januari 2007 @ 13:27

Hoezo? Nieuwe regel vankracht dit jaar?
Duitsland gaat vanaf 1 januari (gister dus) 19 % BTW heffen, ipv 16.

Verder irrelevant. Die Xerox tv ziet er wel leuk uit. Alleen het feit dat hij niet in NL geleverd wordt weerhoud mij al van hem te kopen. Als er iets mis is met m'n tv wil ik gewoon dat er iemand langs komt. En niet gaan klooien met mailtjes naar Duitsland enz.

[ Voor 49% gewijzigd door Magnolia op 02-01-2007 21:48 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Magnolia schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:47:
[...]

Duitsland gaat vanaf 1 januari (gister dus) 19 % BTW heffen, ipv 16.

Verder irrelevant. Die Xerox tv ziet er wel leuk uit. Alleen het feit dat hij niet in NL geleverd wordt weerhoud mij al van hem te kopen. Als er iets mis is met m'n tv wil ik gewoon dat er iemand langs komt. En niet gaan klooien met mailtjes naar Duitsland enz.
Grappig dat er in Duitsland 16% BTW geheven werd. Is ons niet voorgehouden dat toen we overgingen op de euro dat door europese richtlijnen alle lidstaten 19% BTW moesten gaan heffen? Ik wist eigenlijk niet beter.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

basset schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 08:24:
[...]

Grappig dat er in Duitsland 16% BTW geheven werd. Is ons niet voorgehouden dat toen we overgingen op de euro dat door europese richtlijnen alle lidstaten 19% BTW moesten gaan heffen? Ik wist eigenlijk niet beter.
Ooit, ja. Net zoals dat ooit de BPM hier in Nederland wordt afgeschaft.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

SgtStrider schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:50:

linkje 37" model

Misschien dat het feit dat het om een flutmerk gaat hiermee te maken heeft? Ik vind 1200 euro behoorlijk wat geld voor een no-name tv.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

FaceDown schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:22:
[...]

Misschien dat het feit dat het om een flutmerk gaat hiermee te maken heeft? Ik vind 1200 euro behoorlijk wat geld voor een no-name tv.
Man, jij bent wel erg geprogrammeerd zeg! Wie durft nu nog te zeggen dat reclame geen effect heeft.
Houd toch op met het bashen van merken waar jij helemaal niets van af weet. Sorry hoor maar van dat geilen op merken (zeker ook alles van g-sus en diesel aan?) word ik toch een beetje simpel van.

Waarom denk je dat de zogenaamde A-merken duurder zijn dan B-merken? Omdat JIJ mee betaalt aan de wereldwijde marketing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Omdat ik langzaam een beetje simpel wordt van een nieuw huis zonder tv in mijn woonkamer de volgende vraag.

De dollarshop houdt aan een verwachte leverdatum van week 2. Een mailwisseling met Tatung zelf heeft mij de informatie opgeleverd dat de productieweek van deze tv week 2 is. Is hier sprake van een misverstand en spreekt 1 van de 2 (bewust) niet de waarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

Yuco schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:47:
Omdat ik langzaam een beetje simpel wordt van een nieuw huis zonder tv in mijn woonkamer de volgende vraag.

De dollarshop houdt aan een verwachte leverdatum van week 2. Een mailwisseling met Tatung zelf heeft mij de informatie opgeleverd dat de productieweek van deze tv week 2 is. Is hier sprake van een misverstand en spreekt 1 van de 2 (bewust) niet de waarheid?
Ik heb hem ook bij de dollarshop besteld en ik hoop toch echt dat hij volgende week geleverd gaat worden. Ik zie bij andere winkels alweer 31-01-2007 staan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Ingram Micro heeft ook nog steeds de geplande leverdatum op 31/01/2007 staan, zij verzorgen de officiele distributie voor Nederland. Ik weet niet of dollarshop aan import doet maar als zij ze ook daar vandaan halen reken dan dus ook maar daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ik heb vernomen dat dollarshop niet bij ingram micro besteld maar direct bij tatung z'n spullen haalt. je kan ook op de site zien dat ze exlusieve dealer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 07:07:
[...]
Vragen mag altijd. Betrouwbare bron. Hoef ik niet bekend te maken.
Belangrijkste is dat jij je scherm krijgt. :)
Misschien dat Smarron nogmaals zijn "bron" kan raadplegen m.b.t de leverdatum? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Iken374 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:09:
[...]

Man, jij bent wel erg geprogrammeerd zeg! Wie durft nu nog te zeggen dat reclame geen effect heeft.
Houd toch op met het bashen van merken waar jij helemaal niets van af weet. Sorry hoor maar van dat geilen op merken (zeker ook alles van g-sus en diesel aan?) word ik toch een beetje simpel van.

Waarom denk je dat de zogenaamde A-merken duurder zijn dan B-merken? Omdat JIJ mee betaalt aan de wereldwijde marketing!
Ik geil op merken? :D Alleen marketing is echt niet de reden dat A-merken duurder zijn. A-merken leveren over het algemeen ook een betere kwaliteit en betere continuiteit. Als Tatung dadelijk besluit om er maar mee op te houden omdat ze weggeconcurreerd worden, of doorgaan onder een andere naam, dan kan iedereen met zo'n tv naar zijn garantie fluiten. Natuurlijk is datzelfde mogelijk met merken als Pioneer of Panasonic, maar deze merken hebben zich wat dat betreft in het verleden al bewezen.
Daarnaast zie ik het gros van de mensen hier alleen de tv's beoordelen op specs en als we daarop alleen zouden kunnen af gaan dan zouden Medion spullen ook top of the bill moeten zijn. ;) Echt goede vergelijkende reviews ben ik nog niet tegengekomen en duurzaamheid moet Tatung helemaal nog bewijzen (en dan liever niet met een exemplaar in mijn bezit). Op AVS forums komen met de Goodmans in ieder geval een hoop voedingsproblemen aan het licht. :X

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Laatst online: 20-09-2022
FaceDown schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:51:
[...]

Als Tatung dadelijk besluit om er maar mee op te houden omdat ze weggeconcurreerd worden, of doorgaan onder een andere naam, dan kan iedereen met zo'n tv naar zijn garantie fluiten. Natuurlijk is datzelfde mogelijk met merken als Pioneer of Panasonic, maar deze merken hebben zich wat dat betreft in het verleden al bewezen.
Ik denk dat Tatung het anders al vrij lang volhoudt, het bedrijf bestaat namelijk al sinds 1918. :>
http://www.tatung.com/en/about.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFlexie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-08 09:41
Heb hem vandaag besteld bij dollarshop. Volgens hun ontvang ik hem nog in Jan omdat zij een levering van Tatung (waar zij inkopen) verwachten op 21 jan. Zelf had ik Tatung al gebeld en zij zeiden dat je pas eind jan weer voorraad is...

Dus hopelijk ontvang ik hem in jan, maar misschien pas in feb. Ik heb hem niet kunnen vinden in een winkel te amsterdam en heb hem dus nog niet gezien... Ik hoop dus dat de positieve reviews ook waar zijn! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

[...]

Ik geil op merken? :D Alleen marketing is echt niet de reden dat A-merken duurder zijn. A-merken leveren over het algemeen ook een betere kwaliteit en betere continuiteit. Als Tatung dadelijk besluit om er maar mee op te houden omdat ze weggeconcurreerd worden, of doorgaan onder een andere naam, dan kan iedereen met zo'n tv naar zijn garantie fluiten. Natuurlijk is datzelfde mogelijk met merken als Pioneer of Panasonic, maar deze merken hebben zich wat dat betreft in het verleden al bewezen.
Daarnaast zie ik het gros van de mensen hier alleen de tv's beoordelen op specs en als we daarop alleen zouden kunnen af gaan dan zouden Medion spullen ook top of the bill moeten zijn. ;) Echt goede vergelijkende reviews ben ik nog niet tegengekomen en duurzaamheid moet Tatung helemaal nog bewijzen (en dan liever niet met een exemplaar in mijn bezit). Op AVS forums komen met de Goodmans in ieder geval een hoop voedingsproblemen aan het licht. :X
Hey komen we elkaar hier ook tegen. ;)
Maar a-merken zijn ok hoor maar niet zaligmakend in mijn 'ogen'. Zoals je weet uit het andere topic heb ik dagelijks te maken met het beste en duurste apparatuur dat er is dus ik weet zeker wel wat kwaliteit is. Maar ook in dit topic praat ik uit eigen ervaring en ik heb de Tatung dus zelf mogen bekijken en ik kan niet anders zeggen dat het een zeer goede tv is die ook kwa beeldkwaliteit niet onder doet voor de duurdere a-merken. Sterker op sommige punten verslaat deze tv de anderen zelfs. En dan heb ik het niet over de aantrekkelijke prijs. Ik vind het wel je nooit zomaar een tv moet kopen zonder het beeld zelf te hebben gezien en dat zou ik zelf dan ook nooit doen maar je kan dat zware kreng natuurlijk altijd terugsturen. De voedingsproblemen zijn opgelost en de reply daarover van Tatung zelf kun je ook vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Hoe langer het duurt tot ie echt te koop is hoe meer ik ga twijfelen. Zo worden er in een ander topic foto's gepost wat een verschil een hoger contrast kan bieden.

Foto 1
Foto 2

Aangezien de Tatung een contrast ratio heeft van slecht 1000 hoe anderen hier over denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
die 2500:1 contrasten enzo kunnen nu niet door LCD's gedaan worden, native dan....
Het lijkt over de Aquos serie van sharp te gaan en ik dacht dat zij alleen LCD tv's fabriceerden. Misschien dat ze hier dynamisch contrast dan nabootsen?

Maar LCD's die zon hoog contrastwaarde hebben heb ik nog niet gezien (1300 was de hoogste die ik heb gezien). Als je echt hoog contrast wil moet je naar Plasma. Maar persoonlijk vind ik dat het wel goed zit. Puur op cijfers afgaan is ook neit goed en veel dingen hebben ook met de juiste calibratie van je scherm te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik wil even een vergelijking maken met mobiele telefoons. Ik ga er vanuit dat iedereen Nokia wel een a-merk vind. Echter zijn er in het verleden door de series heen nogal veel problemen geweest met de telefoons. Van software tot hardwarematige fouten. Ik hoef persoonlijk nooit een Nokia meer. Waarom? Veel te duur voor wat ze leveren. "b-merken" zoals Qtek, i-Mate, MDA, SPV, VPA etc (Moederbedrijf HTC). leveren veel meer product voor het geld wat ze ervoor vragen vergeleken met Nokia. Soms met de nodige probleempje, maar wie was er ook alweer met de 1e Windows-based telefoon ? Ik kan in ieder geval niet zonder meer. Nokia teert vooral op merknaam, want ze bleven toch al zo'n 2 jaar achter op de mogelijkheden die er waren.

Wat ik ermee wil zeggen: In de tweakerswereld zegt merk maar weinig. Het gaat er vooral om dat het product wat neergezet wordt een aantrekkelijke prijs heeft met goede specs en testresultaten. Het gros zal in eerste instantie voor het merk gaan, daarna een type uitzoeken wat het beste past. Ik wil persoonlijk de beste prijs/kwaliteitsverhouding van een product. Of ik daarvoor een SPV telefoon koop, een Steelsound 5H headset, een Saitek Eclipse toetsenbord of een Tatung LCD-TV. Merk zegt mij niks. Het product wat is neergezet moet gewoon goed zijn. Ik moet zeggen dat ik gisteren bij de MM stond en ik kwijlde weg van een of andere Samsung LCD. Het beeld was echt ontzettend scherp en de kleuren supermooi. Prijs? € 3300,- .... Helaas, die laat ik dus mooi staan.

Tatung zelf heeft (wat overigens al 4x in dit topic is gezegd) een grote historie wat betreft panels. Als OEM-fabrikant producerend voor 100% a-merken (Dell, HP, Akai, JVC en Fujitsu-Siemens) gaan ze het nu gewoon door hun eigen kwaliteit en kennis onder eigen naam produceren. Niks nieuws onder de zon. Het enige wat verandert: Een ander merkje op je TV en je bespaart je zo € 500,-. Mensen schrikken helaas van de goedkope prijs en denken direct dat het dan meteen troep is. Vraag een willekeurige Chinees naar Tatung en hij zal het direct herkennen als a-merk (in hun geval).

De Goodmans heeft zijn probleempjes in Engeland ja. Gelukkig is een voeding makkelijker te vervangen dan een ingebrand plasma-panel. Die TV's die in NL op de markt komen hebben alle verbeteringen aan boord. Oh, Philips heeft een leuke serie uitgebracht, een plasma TV die inbrandt als een gek. Maar Philips is toch een a-merk? Jazeker, maar de kwaliteit van deze nieuwe 42" plasma-serie is belabberd. En van een a-merk mag je toch wel wat support verwachten. Lees kieskeurig maar eens en verbaas je over de anti-communicatie die Philips geeft over de klachten van verschillende boze kopers.

Nog even iets over merk en kwaliteit. Daar zit ook nogal een verschil in. Merk en kwaliteit hoeven niet samen te gaan. En gaat het wel samen, betaal je waarschijnlijk de hoofdprijs. Ik vind kwaliteit belangrijk en ik weet (en reallife getest) zeker dat Tatung tot a-kwaliteit behoort.

Medion is het thuismerk van Aldi, vroeger een c-merk, nu denk ik terecht gepromoveerd naar b-merk als het aan mij ligt. Het wordt al diverse jaren verkocht. Vraag eens om je heen. Wie vind de producten slecht ? Ik kan er weinig opnoemen, terwijl ik mensen om mij heen zie met speakers, PC's, TFT's etc. Niemand klaagt, de prijs is zo scherp dat de gulden middenweg is gevonden. Medion PC's zijn overigens voornamelijk opgebouwd uit componenten van MSI. Is het dan nog steeds een b-merk ?

Ik wil je niet aanvallen ofzo. Maar ik denk dat sommige stellingen behoorlijk kort door de bocht zijn, waardoor je behoorlijke discussies aanwakkert en dan gaat het nog niet eens per se over deze mooie Tatung TV. Er is geen merk die deze TV zo strak neer kan zetten of je kunt al 2 Tatungs kopen. Ik heb de TV in werkelijkheid mee mogen maken en ben echt onder de indruk. Prijs/kwaliteitsverhouding is top! Niet voor niets hebben duizenden mensen deze TV mogen aanschouwen op de Gamexpo toen Ubisoft zijn nieuwe spel ging promoten. Ubisoft had ook de keuze tussen andere merken, waaronder a-merken en zelfs plasma. Toch kozen ze voor Tatung. Niet voor niets denk ik.

Ik ga niet ontkennen dat ik overweeg om de Hitachi DP8600 aan te schaffen (zie jou topic) omdat ik denk dat plasma toch een zodanige inhaalrace heeft gemaakt wat betreft zwakke punten en dat de prijs zeer aantrekkelijk is. Ik denk dat ik me dan redelijk objectief opstel. Feiten en argumenten genoeg om die TV te nemen, zijn grote broer de 9700 heeft immers hetzelfde panel en die is zeer geliefd. Echter heeft de Tatung de nodige specs aan boord waar je bij voorbaat al u tegen zegt en ik de TV met eigen ogen heb mogen zien, dat is ook een belevenis. Maar goed, ik zie dat ik alweer veel teveel getypt heb.

Respect in ieder geval voor Tatung (en veel andere b-merken, kwaliteit vind ik persoonlijk belangrijker), dat is hoe ik erover denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
jozy schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:27:
die 2500:1 contrasten enzo kunnen nu niet door LCD's gedaan worden, native dan....
Het lijkt over de Aquos serie van sharp te gaan en ik dacht dat zij alleen LCD tv's fabriceerden. Misschien dat ze hier dynamisch contrast dan nabootsen?

Maar LCD's die zon hoog contrastwaarde hebben heb ik nog niet gezien (1300 was de hoogste die ik heb gezien). Als je echt hoog contrast wil moet je naar Plasma. Maar persoonlijk vind ik dat het wel goed zit. Puur op cijfers afgaan is ook neit goed en veel dingen hebben ook met de juiste calibratie van je scherm te maken.
Sony zit met de nieuwe serie op 1700:1 (geclaimd dan) en de nieuwe Sharp reeks op 2000:1 (geclaimd)

Ik kan me voorstellen dat er alweer een serie aankomt met nog hogere waardes.

In hoeverre ze meetbaar deze contrastwaardes halen weet ik niet, maar dat het steeds beter wordt lijkt me logisch.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
eens,

Op school (lang lang geleden) leerden we dat een B-merk zich onderscheid van een A merk op de wijze waarop er reclame gemaakt wordt. Een A merk maakt veel reclame. Een B-merk niet.

Dat brengt wel een grappige verglijking naar boven:

Kia, Hyundai, Alfa zijn allemaal A-merken en voor een hoop mensen per definitie goed dus. (let wel, ik zeg niet dat het niet zo is, maar dat is wat er eigenlijk geroepen wordt als men verglijken treft tussen A en B merken.

Dan moeten merken als Maserati, bugatti, Lotus, Rolls Royce wel echt slecht zijn, want die maken geen reclame en zijn dus B-merken.

Moraal: Een B-merk hoeft per definitie niet slecht te zijn, maar onbekent maakt onbemind.

Vaak worden zelfs TV's onder eenzelfde naam doorverkocht: Voorbeeld: Hyundai heeft een LCD op de markt voor ver onder de 1000 euro. Marantz verkoopt dezelfde voor bijna het dubbele.
Duur stickertje.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Yuco schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:27:
Hoe langer het duurt tot ie echt te koop is hoe meer ik ga twijfelen. Zo worden er in een ander topic foto's gepost wat een verschil een hoger contrast kan bieden.

Foto 1
Foto 2

Aangezien de Tatung een contrast ratio heeft van slecht 1000 hoe anderen hier over denken?
Wow.. vooral die 2e foto. Nou kan het aan beroerde fotografie liggen maar als dit de contrasten zijn die je met lcd in een huiskamersetting krijgt dan is dat niet zo best. Dat maakt een resolutie van 16000 x 9000 nog niet goed.

[ Voor 3% gewijzigd door FaceDown op 05-01-2007 10:25 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuco schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:27:
Zo worden er in een ander topic foto's gepost wat een verschil een hoger contrast kan bieden.

Foto 1
Foto 2
....wel even handig om te melden dat het hier foto's betreft uit het topic Sharp XD1-serie LCD TV's:
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:29:
Sharp komt als het goed is deze maand met een nieuwe serie lcd tv's, de HD1E serie. Deze serie was te zien tijdens de IFA van 2006 in Berlijn. Plaatje!

Enkele (schijnbare) features van deze serie zijn:

2x HDMI 1.3 (niet bevestigd)
1080P 100/120Hz (niet bevestigd)
1080P over component (niet bevestigd)
Contrast 2500:1 (wel bevestigd, IFA van 2006, plaatje )

Waarschijnlijk komt Sharp tijdens de CES, die in Las Vegas wordt gehouden van 8 t/m 11 januari, met een persbericht naar buiten waarin meer bekend wordt gemaakt over deze nieuwe serie.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:05

sanook

_/-\o_

FaceDown schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:24:
[...]

Wow.. vooral die 2e foto. Nou kan het aan beroerde fotografie liggen maar als dit de contrasten zijn die je met lcd in een huiskamersetting krijgt dan is dat niet zo best. Dat maakt een resolutie van 16000 x 9000 nog niet goed.
Jaja, we weten wel dat je een plasma aanhanger bent. Geloof jij alles wat in reclames verteld wordt ? (Nu nog lekkerder, wast nu nog schoner enz enz) Als je zo'n foto ziet en er staat een merknaam bij dan weet je toch meteen dat het niet objectief is ? Zelfs een 500:1 lcd heeft nog een beter contrast dan dat linker scherm op de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

jozy schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:41:
ik heb vernomen dat dollarshop niet bij ingram micro besteld maar direct bij tatung z'n spullen haalt. je kan ook op de site zien dat ze exlusieve dealer zijn.
Wat betekent dit voor de mensen die hem bij hen besteld hebben? Dat je de tv eerder hebt dan wanneer je bij een andere webshop zou besteld hebben? Leveren ze wel Nederlandse modellen uit of importeren ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Yuco schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:57:
[...]

Wat betekent dit voor de mensen die hem bij hen besteld hebben? Dat je de tv eerder hebt dan wanneer je bij een andere webshop zou besteld hebben? Leveren ze wel Nederlandse modellen uit of importeren ze?
ze importeren niet ze levern de modellen uit die bestemd zijn voor de Nederlandse markt. Alleen het voordeel van Dollarshop is dat ze exclusieve dealer zijn, net zoals ze dat zijn van PQI en Sparkle enzovoorts (zie ook de Sparkle kaarten die ze aan Tweakers lenen voor de tests).

Wanneer de schermen binnenkomen krijgt Dollarshop voorrang op de levering en ze zijn er ook meestal als eerste bij. Dat is dus het voordeel. Ik ken Dollarshop voor de rest niet, wist niet eens dat die shop bestond tot ik deze TV kende. Maar op een of andere manier heeft een gozer die daar in dat zelfde kantoor werkt contact met me opgenomen en via via weet ik dus dat dit zo zit. Exacte gegevens ga ik niet verstrekken zoals Smarron dat ook niet doet maar is ook niet relevant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik sta op het punt om de Tatung ook te gaan bestellen. De specs/prijsverhouding is zeer mooi, alleen wat ik nog goed moet uitdenken is het aansluiten van mijn consoles/htpc.
1 component is voor de 360. HTPC via HDMI, WII voorlopig via component -> vga op de vga aansluiting. Dan heb ik nog altijd RGB scart voor andere zaken. Ik wil dan nog de HD-dvd speler halen voor mijn 360. Dan ben ik er wel zo'n beetje, totdat ik een PS3 erbij haal :D

De sony X2000 heeft meer aansluitingen, echter de prijs is er dan ook naar. DE LE40F71b staat ook nog steeds op mijn lijst echter de overscan problemen (die als het goed is zich niet voordoen op de Tatung) weerhouden me ervan om hem te nemen.

Dus Tatung staat bovenaan en blijven wachten op andere toestellen, dat heeft geen zin imho.
Ik wil binnenkort gewoon lekker Full-HD te keer gaan.

Ik denk dat jullie mijn situatie wel enigzins begrijpen >:)

[ Voor 0% gewijzigd door DoctorV64 op 06-01-2007 10:07 . Reden: typo ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
je kunt ook overwegen om je HTPC via DVI aan te sluiten en je geluid optisch naar je surround set? dan houd je hdmi over voor iets dat perse HDCP nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

jozy schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:30:
[...]

ze importeren niet ze levern de modellen uit die bestemd zijn voor de Nederlandse markt. Alleen het voordeel van Dollarshop is dat ze exclusieve dealer zijn, net zoals ze dat zijn van PQI en Sparkle enzovoorts (zie ook de Sparkle kaarten die ze aan Tweakers lenen voor de tests).

Wanneer de schermen binnenkomen krijgt Dollarshop voorrang op de levering en ze zijn er ook meestal als eerste bij. Dat is dus het voordeel. Ik ken Dollarshop voor de rest niet, wist niet eens dat die shop bestond tot ik deze TV kende. Maar op een of andere manier heeft een gozer die daar in dat zelfde kantoor werkt contact met me opgenomen en via via weet ik dus dat dit zo zit. Exacte gegevens ga ik niet verstrekken zoals Smarron dat ook niet doet maar is ook niet relevant
Nou ik ben benieuwd want ik heb de mijne begin November al besteld bij de dollarshop dus nog twee weekjes ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

jozy schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:27:
je kunt ook overwegen om je HTPC via DVI aan te sluiten en je geluid optisch naar je surround set? dan houd je hdmi over voor iets dat perse HDCP nodig heeft.
Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb zeg ;)
Het geluid gaat per definitie toch al via optical naar mijn dts-versterker.
Mmmhhhh .....

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
DoctorV64 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:30:
[...]

Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb zeg ;)
Het geluid gaat per definitie toch al via optical naar mijn dts-versterker.
Mmmhhhh .....
daar heb je tweakers forum en tweakersbuddies voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 12:49
Iken374 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:08:
[...]

Nou ik ben benieuwd want ik heb de mijne begin November al besteld bij de dollarshop dus nog twee weekjes ofzo. :)
Ik heb mijn bestelling omgezet van Store.nl naar de dollarshop... en wacht ook met spanning nu... 21jan is 10 dagen eerder dan dat store.nl aan gaf :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Het is wel jammer dat de 37 inch geen full HD paneel heeft. Voor de rest ziet het er erg goed uit. Wel een gemiste kans denk ik.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:01:
Het is wel jammer dat de 37 inch geen full HD paneel heeft. Voor de rest ziet het er erg goed uit. Wel een gemiste kans denk ik.
...mwoh, gemiste kans .... voor een 37 inch moet je er relatief wel dicht op gaan zitten om van de FullDH te profiteren, toch ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik wacht echt met spanning op de eerste mensen die deze tv krijgen.
Gelukkig :+ moet ik nog 2 maanden sparen voor deze tv.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is de CES in Las Vegas begonnen, waar de nieuwste modellen ook geshowd worden ! En ook de meest recente, aldus onderstaande quote:
* Tatung also showcases its latest V42NAGI display with HD-FVD techonolgy in Sands booth no. #72563. http://www.tatung.com/en/index.asp#
...dit model dus: http://www.nufactor.ca/pr...%2042%20inch_brochure.pdf (US $2,889.99 ) ...

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:58:
Vandaag is de CES in Las Vegas begonnen, waar de nieuwste modellen ook geshowd worden ! En ook de meest recente, aldus onderstaande quote:

[...]
...dit model dus: http://www.nufactor.ca/pr...%2042%20inch_brochure.pdf (US $2,889.99 ) ...
Dit is helaas geen Full HD panel...
Resolutie: 1366x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 10:25:
[...]Dit is helaas geen Full HD panel...
Resolutie: 1366x768
...bij de allernieuwste modellen zal er ook wel een FullHD tussen zitten ;) ... worden ook op de CES gepresenteerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Extera schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:19:
Ik wacht echt met spanning op de eerste mensen die deze tv krijgen.
Gelukkig :+ moet ik nog 2 maanden sparen voor deze tv.
Ik zit er net even anders in, ik wil hem eigenlijk gaan bestellen (sparen heb ik al gedaan) en onze tweakerbuddies hebben mij al aardig overtuigd. Maar ik blijf een mens en ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van mede-tweakers met dit scherm (laten jullie hem bezorgen via UPS via Dollarshop???). Arrgh, keuzes keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoctorV64 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:06:
Ik sta op het punt om de Tatung ook te gaan bestellen. De specs/prijsverhouding is zeer mooi, alleen wat ik nog goed moet uitdenken is het aansluiten van mijn consoles/htpc.
1 component is voor de 360. HTPC via HDMI, WII voorlopig via component -> vga op de vga aansluiting. Dan heb ik nog altijd RGB scart voor andere zaken. Ik wil dan nog de HD-dvd speler halen voor mijn 360. Dan ben ik er wel zo'n beetje, totdat ik een PS3 erbij haal :D
Als je voor DVD en HD-DVD via de X360 gaat, zou ik de X360 toch maar via VGA aansluiten. Anders heb je geen upscaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
Ff offtopic hoor, maar kent iemand DIT al? Draadloos HDMI... 3Gb/s over the air...

http://www.engadgethd.com...spire-hdtv-with-no-wires/

http://www.radiospire.com/?page=Products

En weer ontopic, volgende week is het week 3 toch? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

Recklezz schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:32:
Ff offtopic hoor, maar kent iemand DIT al? Draadloos HDMI... 3Gb/s over the air...

http://www.engadgethd.com...spire-hdtv-with-no-wires/

http://www.radiospire.com/?page=Products

En weer ontopic, volgende week is het week 3 toch? :9~
Hahaha dat zou je denken ja maar misschien dat ze bedoelen vanaf de 21e en dan is het nog twee weken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:25:
[...]
...mwoh, gemiste kans .... voor een 37 inch moet je er relatief wel dicht op gaan zitten om van de FullDH te profiteren, toch ?
Mensen in dit topic kijken niet naar kwaliteit, maar naar specs ;)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

FaceDown schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:09:
[...]

Inmiddels weten de meesten in dit topic wel dat jij vrij negatief/kritisch bent t.o.v. de Tatung (1080p weergave). Ik vraag me alleen af waarom je dit topic dan zo nauwlettend in de gaten houdt. Koop je er stiekem ook 1 als de 1e reviews positief uitvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Laatst online: 02-09 12:03
[...]

je mening is hier onderhand wel duidelijk.

iedere keer heb je het zelfde te melden, begint onderhand een beetje irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
[...]

inderdaad, we weten dat je dit allemaal onzin vind, blijf dan ook alsjeblieft gewoon weg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:53
Een zeer sterk uitgesproken mening hebben mag natuurlijk, alleen die systematisch herhalen en de rest wegwuiven draagt niet bij aan een levende, aangename discussie.

Alhoewel ik ook moet bekennen na dit topic tijd lang gevolgd te hebben, en ook een uitgesproken 'lcd-fan' -als je dat zo mag zeggen- was, ik nu naar Plasma neig. Ik ben nog steeds erg benieuwd naar reviews van deze tv.

Daarbij wil ik nog opmerken dat de discussie over welk type techniek je prefeert, niet geheel zuiver is.
Waarom? Omdat niemand met dezelfde ogen kijkt, Niemand weet dus ook hoe het er nu precies uitziet door iemand anders zijn ogen. Er is dus een grote mate van subjectiviteit bij oordelen zoals 'superieure zwartwaarden'

Ik ben geen oogarts, maar ik weet wel dat kleurperceptie per individu sterk kan verschillen, wat wil zeggen dat bijvoorbeeld de een 'lcd-grijs' ziet en de ander 'diepzwart'.

Ontspan.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.