Nu met WP, PV, EV en PC
Op de website staat bij telefoons bijvoorbeeld een plaatje van de dure vertu-telefoon
en idd zoals bovengenoemd nog nooit een product van ze gezien.
Maar als het allemaal blijkt te kloppen is het een leuk machientje voor erbij
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
[ Voor 100% gewijzigd door CodeConnected op 06-10-2006 11:55 ]
Misschien. Maar ik quote even theodouma van de FP:mediabeast schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:07:
IMHO nog steeds vaporware.
En hij heeft imho een goed punt. Laptops als deze kunnen goedkoop zijn omdat er gewoon oude spullen inzitten die ook verkocht moeten worden. Zie het als een outlet-store voor kleding van de mode van een jaar terugRedelijke kans dat het geen scam is De gebruike cpu is gewoon al vier jaar oud, de chipset is ook al vier jaar oud en het geheugen is DDR pc2100 welke ook al erg oud is. Hetzelfde geldt voor de HD, hij is erg oud. En cdromspelers voor in de laptop raak je als farikant ook niet aan de straatstenen kwijt.
Nu zeg ik niet dat de hardware slecht is, maar het is allemaal erg oud,. En omdat het gewoon ouwe meuk is is het ook zo goedkoop. Een laptop met soortgelijke specs van vier jaar oud kun je op marktplaats voor minder dan 300 euro kopen, en dan heeft ie wel een windows licentie.
Kom je alleen nog bij de accu. Een beetje laptopaccu kost al snel een honderd euro, zoniet meer. Maar kijk je naar wat er in de accu zit dan zijn dat veelal 4 of 6 li-ion cellen (type 18650) welke enkele euro's per stuk kosten. Bij afname van duizenden stuks komt de prijs per cel op ongeveer 1.5 euro uit. De elecronica in zo'n accu stelt ook niet veel voor, en als consument kun je oko al voor enkele euro's de electronica kopen voor in een li-ion accu.
Hiermee komt de totale prijs voor een 6 cell accu dus op ongeveer 10 euro.
Ik heb wel vertrouwen in dat de laptop er komt. Als Dell laptops voor 500 euro kan verkopen waar techniek van nu inzit, dan kan dit nederlands bedrijfje vast ook wel laptops op de markt zetten voor 300 euro waar "ouwe meuk" inzit en geen windows.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Die (completed) producten zien er leuk uit. Geen idee of ze te koop zijn idd. Weet iemand waar je ze kunt kopen?mediabeast schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:07:
[...]
Ja, ze kunnen wel heel mooi op de website zetten dat de Aero en de Visu completed zijn, maar ik heb die dingen nog nooit in de winkel gezien. En zoeken op celestia in de pricewatch levert ook nul resultaten op. IMHO nog steeds vaporware.
==
hoi
Kan niet stoppen met ontploffen!
Verwijderd
Ik ben het met je eens op dit puntje naEmpie schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:01:
• XGA Resolutie: Ik vind 1024*768 inmiddels wat achterhaald, surfen/programmeren is imo hierop niet fatsoenlijk te doen (alhoewel office op 1024*768 nog wel te doen is).
Wat kost een beetje externe DVDspeler eigenlijk? Het ding heeft USB 2.0 en dat is wel heel gunstig.Bob Popcorn schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:10:
Kunnen we dat bedrijfje niet eens een belletje geven? Ik knal d'r 512mb extra RAM in, een DVDspeler en een WiFi kaartje, leuk voor onderweg
Met 128MB geheugen kun je in eerste instantie wel werken, als je wat uitgeeft om er 256MB van te maken heb je een redelijk systeem, mis je alleen nog een DVDspeler. Ik weet niet of de interne CD-speler te vervangen is, anders extern.
Die resolutie vind ik ook prima, en het uiterlijk ook (ik vind 'm echt mooi
[ Voor 29% gewijzigd door Cyphax op 06-10-2006 13:15 ]
Saved by the buoyancy of citrus
http://www.vertu.com/
De onderste mobile phone lijkt ook verdacht veel op een ander merk(dacht een samsung mp3 phone).
Daarnaast is Athena ook en grote rip off, heb deze ook al onder andere naam gezien.
Daarnaast ook nog een product van ze gezien in een test of een winkel.
Dus ik heb me grote twijfels bij dit bedrijf.
ICE ICE Baby
Het zou jammer zijn als dit bedrijf deze laptop niet op de markt gooit. Wat wel leuk is, is dat andere bedrijven aan de reacties op deze nieuwsberichten misschien kunnen peilen of er animo voor is, en zo ja, er zelf één gaan produceren.djmuggs schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:15:
Dus ik heb me grote twijfels bij dit bedrijf.
Ik heb nu een p2 300 met 4gb en win98 als laptop/studiebak (5 cm dik en 2 kilo zwaar (armada 1750)) dus slechter kan eht niet worden...
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Slimline DVDspeler moet er toch wel inpassen ipv CD?Cyphax schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:13:
[...]
Wat kost een beetje externe DVDspeler eigenlijk? Het ding heeft USB 2.0 en dat is wel heel gunstig.
Met 128MB geheugen kun je in eerste instantie wel werken, als je wat uitgeeft om er 256MB van te maken heb je een redelijk systeem, mis je alleen nog een DVDspeler. Ik weet niet of de interne CD-speler te vervangen is, anders extern.
Die resolutie vind ik ook prima, en het uiterlijk ook (ik vind 'm echt mooi)
Kan niet stoppen met ontploffen!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Zelf zal ik mogelijk wel zo'n goedkoop laptopje kopen. Een tweedehands met een beetje power is vaak toch net wat duurder. Aan de andere kant, de komst van dergelijke laptops aan de onderkant van de markt, zal ongetwijfeld ook invloed gaan hebben op de marktwaarde van 2e hands laptops. Zelfs een scam zal daar misschien wel enige invloed op hebben.
Ik had liever gezien dat ze voor +- 100 euro meer iets meer geheugen, Wlan en evt. een grotere HD en een dvd-speler erin hadden gezet. Evt. als een "deluxe-uitvoering" oid.
Voor dat geld kun je volgens mij beter een 2dehands laptop kopen met veel betere specs. Al moet ik dan wel toegeven dat je dan niet weet hoe de staat van de accu en de laptop algeheel (qua op de grond vallen e.d.) is.
[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 06-10-2006 14:21 ]
En de garantie. Ik denk dat je ook niet echt goedkoper uitbent met een 2e-hands laptop. Ze vragen werkelijk idiote prijzen voor die dingen.Palomar schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:19:
Voor dat geld kun je volgens mij beter een 2dehands laptop kopen met veel betere specs. Al moet ik dan wel toegeven dat je dan niet weet hoe de staat van de accu en de laptop algeheel (qua op de grond vallen e.d.) is.
Voor dat geld (plus XP) zit je op de prijs van een Dell-laptop.Palomar schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:19:
Ik vind die specs wel wat jammer hoor. Kan me niet voorstellen dat je daar de nieuwste Ubuntu snel op kan draaien. Of het moet al een custom versie zijn (Xubuntu oid).
Ik had liever gezien dat ze voor +- 100 euro meer iets meer geheugen, Wlan en evt. een grotere HD en een dvd-speler erin hadden gezet. Evt. als een "deluxe-uitvoering" oid.
De clue is dat het juist goedkoper is dan andere laptops.
Voor 299 koop ik wel een laptop, maar veel duurder moet het ook niet worden
zo iddCyphax schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:25:
[...]
En de garantie. Ik denk dat je ook niet echt goedkoper uitbent met een 2e-hands laptop. Ze vragen werkelijk idiote prijzen voor die dingen.
Kan me dan inderdaad wel voorstellen dat je liever zo'n goedkope 'Celestia' laptop koopt..
Maar aan de andere kant vraag ik me af wat voor kwaliteit je krijgt met deze laptop. Veel goedkope laptops hebben erg crappy behuizingen die kraken en snel los gaan zitten enzo. Idem voor goedkope accu's die na een half jaar al kapot zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 06-10-2006 14:39 ]
Als deze laptop op de markt zou komen ben ik waanzinnig nieuwsgierig naar de reviews.Palomar schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:36:
Maar aan de andere kant vraag ik me af wat voor kwaliteit je krijgt met deze laptop. Veel goedkope laptops hebben erg crappy behuizingen die kraken en snel los gaan zitten enzo. Idem voor goedkope accu's die na een half jaar al kapot zijn.
Er is weleens eerder een vrij goedkope laptop uitgekomen toendertijd ism Lindows, die verkocht werd in Wal-mart in de VS, maar die was toch ook een stuk duurder dan deze nog.
Ben benieuwd
Whoei! Ben wel heel erg benieuwd. Ik loop nl al een tijdje rond dat het voor mn studie wel erg makkelijk zou zijn om een laptop te hebben. Om nu alleen veel geld neer te tellen, daar had ik geen zin in. Dit is een initiatief waar ik zeker wel op in zal gaan!anandus schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:55:
Ik heb ze een mailtje gestuurd met wat vragen (is het vaporware? (), waar zal het te krijgen zijn? en hoeveel weegt-ie?).
Ben benieuwd
Wat geheugen erbij + een wifi kaartje en klaar!
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
volgens mij zijn ze een beetje overspoeld met mailjjes ik heb ookal gemaild maar krijg geen bericht terug ik denk dat het een beetje teveel is voor deze meneer (ik neem niet aan dat het een echt bedrijf is maar gewoon een slimme jongen die even wat op de markt probeerd te drukken met wat chinese zooi)...anandus schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:55:
Ik heb ze een mailtje gestuurd met wat vragen (is het vaporware? (), waar zal het te krijgen zijn? en hoeveel weegt-ie?).
Ben benieuwd
maar ik wacht ook het mailtje af IDD
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
En zowaar een mailtje terug:anandus schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:55:
Ben benieuwd
Klinkt een beetje... mjah...Goedendag,
Dank u wel voor uw email. Op dit moment richten we alleen op de grote winkelketens zoals Dixons en BCC en we hopen ook dat onze producten in de schappen komen te staan. indien hier meer informatie vrij komt zult u dit zien op de celestia site. De laptop zelf weegt 2.8 kg en is absoluut geen vaporware zoals de phantom of PR stunt of een hoax.
Over de touch screen betreft zijn we nu bezig om te kijken of het wel haalbaar is in de 299 euro.
Ik verwacht het niet zo snel te zien gebeuren (goedkope laptops bij de Dixons
En blijkbaar gaat het echt over een touchscreen?
* anandus wacht nog even af
Oude hardware dan weer welanandus schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:19:
[...]
Ik verwacht het niet zo snel te zien gebeuren (goedkope laptops bij de Dixons)
[ Voor 1% gewijzigd door SH4D3H op 06-10-2006 18:28 . Reden: Leesbaarheid :X ]
Ik ben in ieder geval blij dat er een bedrijf is die snapt dat zulke laptopsmet zulke specs en zulke prijzen mogelijk zijn en in feite voor 99% van de mensheid voldoen. Al helemaal mooi dat het een Nederlands bedrijf is!
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
De 'Athena' http://www.celestia.nl/Athena.html is gewoon de MicroClient Jr. (die op meerdere plaatsen goed leverbaar is) nieuws: Alternatieve 100-dollarcomputer verkrijgbaar
Dit is ook compleet onrealistisch: http://www.celestia.nl/Project_Aero.html
Gamen (blijkbaar Need for Speed underground), digicam, film, audio, flash game support, 512MB, 5 uur batterijtijd, webcam functie en radio en dat alles voor 89 euro. En dan ook nog eens in meerdere kleuren beschikbaar.
Ter vergelijking, de GP2X die rond de 175 euro kost kan wel gamen maar geen need for speed, geen cam, geen flash games, 64mb ipv 512mb en ongeveer 3 uur op de batterijen.
Op de foto is duidelijk het merkje erop gesoept (en blijkbaar met paint aan de kwaliteit te zien).
Volgens mij is het een foto van een GP32 prototype (hele oude versie).
De laptop lijkt wel erg veel op de 100$ laptop.
Oftewel dit zaakje stinkt.
maargoed, die 'gameboy' is idd een aardige fotosoep (waarom zie je de naam niet op 2de plaatje), ook die Visu lijkt me wat 'overdone' waar de prijs echter wel zou kunnen (azie heeft soortgelijke mindere voor zelfde prijs).
Verwijderd
- 26 gram
- Size: 80x45x6mm
En dan met die specs, dat kan eigenlijk niet, zeker niet met een accu erin. Of het moet er een zijn die 5 min meegaat oid.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
goedkoopste laptop van nederland, en goede koop?CodeConnected schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:44:
wat is dit op dit moment de goedkoopste laptop die je kan kopen??(of een barebook die je dan zelf in elkaar moet zetten telt ook mee)
Met deze specs kun je prima DivX afspelen. Lukt op mijn C850 laptop ook prima.touchdomex schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:33:
Heeft iemand enig idee of dit systeempje snel genoeg is om in de trein of bus een Divxje af te spelen. Ook wil ik hier dan wat mp3 opzetten. Dit is aanzienkelijk wat beter dan een IpodjeAlleen wat groter dan. Ik vind het idee in ieder geval goed. Of ze beloftes waar kunnen maken is nog een tweede
en8 oktober 2006 - De touch screen van AVLEE gaat weg en zal worden vervangen door 1 van de volgende:
256 MB RAM of WiFi
Laat het ons weten wat jullie willen zien.
Dus idd geen voelscherm8 oktober 2006 - Celestia is benaderd door Ex-Atari developers om games van de Atari Jaguar te poorten naar de Aero. Meer nieuws hier over volgt.
[ Voor 47% gewijzigd door Rincewind op 09-10-2006 10:49 ]
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Het kan ook de EWay TU-40 zijn: (linkje). Die koop je al voor $99 per stuk en bij grotere aantallen nog goedkoper. Laat de prijs per 1000 dan rond de $80 uitkomen dan is de prijs van €150 voor zo'n doosje inclusief een 2GB CF card wel heel goed haalbaar. Maar ze geven zelf al aan dat ze de Microclient gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:57:De 'Athena' http://www.celestia.nl/Athena.html is gewoon de MicroClient Jr. (die op meerdere plaatsen goed leverbaar is) nieuws: Alternatieve 100-dollarcomputer verkrijgbaar
nja dat kan ik hier toch wel zonder laptop
en trouwes zon klapdoos wilt ik ook wel kan nie w8e
[ Voor 10% gewijzigd door BurnerT op 09-10-2006 11:20 ]
Nou ik heb wel het idee dat ze daadwerkelijk de intentie hebben om dit te realiseren. Of het ze dan gaat lukken is een tweede, maar toch.Rincewind schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:45:
Hmm.. Volg dit topic en zag net een nieuw bericht op de frontpage van celestia:
[...]
en
[...]
Dus idd geen voelschermIk wacht rustig af waarmee ze op de markt komen ( en vooral wanneer..) Die Aero lijkt mij ook te goed klinken. ALS zo'n handheld console voor zo'n prijs op de markt komt sta ik vooraan.
Touchscreen eruit en 256MB RAM erin lijkt me een mooie ruil maar ik dacht dat die touchscreens juist duur zouden zijn. Toch zou het mooi zijn als ze 30 euro duurder zouden zijn en dan met WiFi aan boord.
bekijk de volgende 2 site's eens:
http://www.celestia.nl/Dutch/Avlee_nl.html
http://www.celestia.nl/Avlee.html
bij de nederlandse versie staat er niet bij dat het touchscreen is.
eb er staat wel dat het geheugen tot 1gig is te uitbrijden.
Verwijderd
Ik vind het een beetje jammer dat als een bedrijf iets wilt proberen, maar nog niet te boek staat als gerenomeerd, het gelijk voor (op de frontpage, in het nieuwsartikel) vaporware word aangezien.Avlee - Release date will be before 2007.
Retailers - Please note that the full list of retailers will be listed soon. So please be patient.
Rumors - We have received many questions about the Avlee like: is this vapourware?, a hoax or a Press stunt?. Which we can awnser with: NO. what you see will become a reality.
@joris hier boven mij, ja idd.. want dit staat er op het nederlandse gedeelte
Overige Informatie
Avlee - Wordt verkocht voor 2007
Verkooppunten - De volledige lijst met verkopers wordt binnenkort vrijgegeven.
Rumors - We hebben veel emails ontvangen van mensen die vragen of de Avlee wel ooit te koop zal zijn. Ons antwoord is JA.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 12:34 ]
Nu staat er dat ze/hij wil(len) weten of ze wifi of 256 moeten inbouwen of wifi IPV het touchscreen, ik heb gemailt voor de wifi optie gezien het feit dat als je later een wifikaartje (PCMCIA) erinzet altijd van die lelijke uitsteeksels zijn
Maar van 128MB RAM word je ook niet vrolijk.. en een nieuw reepje geheugen is volgens mij niet heel goedkoop enzo...4play schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:08:
Ik hoop dat ze het gaan redden het is een leuk product zo lekker goedkoop enzo.
Nu staat er dat ze/hij wil(len) weten of ze wifi of 256 moeten inbouwen of wifi IPV het touchscreen, ik heb gemailt voor de wifi optie gezien het feit dat als je later een wifikaartje (PCMCIA) erinzet altijd van die lelijke uitsteeksels zijn
Cyphax schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:58:
[...]
Maar van 128MB RAM word je ook niet vrolijk.. en een nieuw reepje geheugen is volgens mij niet heel goedkoop enzo...
Nu zal dat niet goedkoop zijn, maar ik neem aan dat er nog wat tussenstappen zijn, zodat je bijv. naar 256 of 512 kan upgraden.(kan worden geupgrade tot 1 GB DDR400)
Wat natuurlijk veel beter is dan een touchscreen is een ingebouwde wifi. Ik denk dat daar veel meer mensen blij worden dan een scherm waar je met je vingers aan kan zitten.
Heb nooit een touchscreen echt gebruikt, kan er dus ook weinig zeggen, maar bij een "kale" laptop lijkt me de meerwaarde van wifi vele malen hoger dan die van een touchscreen
Verder wordt ik minder gelukkig van dit:
Wat zou kunnen betekenen dat de verkoopprijs "wegens hogere onkosten" naar 400-500 euro getilt kan wordenRetail Price is estimated at 299 Euros in The Netherlands.
Dan is het product te duur en zal die knakker blijven zitten met een enorme stapel met laptops denk ik.Mithras86 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:13:
Wat zou kunnen betekenen dat de verkoopprijs "wegens hogere onkosten" naar 400-500 euro getilt kan worden
Verwijderd
Dat was niet de enige reden hoor:Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:33:
Ik vind het een beetje jammer dat als een bedrijf iets wilt proberen, maar nog niet te boek staat als gerenomeerd, het gelijk voor (op de frontpage, in het nieuwsartikel) vaporware word aangezien.
- De eigenaar van het bedrijf heeft zelf geregistreerd om het nieuwsbericht te submitten op t.net
- De website is niet je van het
- Om zoiets voor elkaar te boksen moet je toch wel iets van resources en know-how hebben
- De andere producten op de website zijn niet geloofwaardig
- Er zijn meerdere foto's gesoept
De website is trouwens sinds van de week aangepast, nu is het twee talig en zijn een hoop van de specs aangepast.
Je moet ook wel als bedrijf je eigen product in het nieuws brengen. Je kunt nietVerwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:40:
- De eigenaar van het bedrijf heeft zelf geregistreerd om het nieuwsbericht te submitten op t.net
Dat is een kwestie van smaak toch?- De website is niet je van het
Maar we weten niet hoeveel knowhow en resources zij hebben. Wel is er niet veel reden om aan te nemen dat ze die hebben, maar andersom is het ook even afwachten. Ze moeten wel een kans krijgen natuurlijk.- Om zoiets voor elkaar te boksen moet je toch wel iets van resources en know-how hebben
Eigenlijk alleen de prijzen. Maar dat geldt voor deze laptop ook wel een beetje. We zullen zien of ze ergens mee komen en zo ja: waarmee.- De andere producten op de website zijn niet geloofwaardig
LOL... we houden die knakker wel bezig met zijn website zo
Poll staat op het canadese deel van de site (engels gewoon in canada spreken ze ook frans dus maar das een detail)
[ Voor 18% gewijzigd door 4play op 11-10-2006 15:54 ]
Ik zie liever wifi dan een extra reepje geheugen. Zelf kun je namelijk ook extra geheugen bijplaatsen, maar wifi kun je er zelf niet inzetten, of je moet met zo'n lelijke pcmcia kaart werken4play schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:53:
LOL ze hebben nu een poll op de website wat je wil IPV touchscreen 256 MB of Wifi.. allemaal ff stemmen![]()
LOL... we houden die knakker wel bezig met zijn website zobeetje een DIY site zo je mail dat een poll handig is en volgende dag hoppa POLL
LOL
Poll staat op het canadese deel van de site (engels gewoon in canada spreken ze ook frans dus maar das een detail)
Nu met WP, PV, EV en PC
wat moet je met een worst in een pc??CodeConnected schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:27:
ik heb ook voor Lekker Bifi gekoze
Op dit moment vind meer dan 60% dat er wifi moet komen ipv extra geheugen.
Nu met WP, PV, EV en PC
Nou nog dit product op de markt zien te brengen!
En dan voor de prijs van 299,- en voor het einde van het jaar.. Het moet wel snel gaan voor andere laptop makers ook met "oude meuk" voor weinig geld op komen draven.Cyphax schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:13:
Nou nog dit product op de markt zien te brengen!
Dat mogen ze van mij, liever vandaag dan morgen nog.4play schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:01:
[...]
En dan voor de prijs van 299,- en voor het einde van het jaar.. Het moet wel snel gaan voor andere laptop makers ook met "oude meuk" voor weinig geld op komen draven.
Ja, maar voor begin 2007 zou er meer bekend zijn. Dus -helaas- nog ff wachten, en zo rond sinterklaas/kerst toch maar een mailtje de deur uit doenCyphax schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:03:
[...]
Dat mogen ze van mij, liever vandaag dan morgen nog.
en in het NL deel15 October 2006 – Celestia will be visiting a stand soon. But not only the press will be able to see the avlee. Everyone that is interested can see what the avlee is all about. Details about the location will soon be announced …
15 October 2006 – X-Power makes it debut and now belongs to the new product line of Celestia. This completes the product line from Celestia. What the X-Power will look like and what its specifications will remain a secret for now.
Die Xpower is een ook een "geheim" project.. ze hebben projecten genoeg das wel waar maar ik heb tot nu toe nergens een product gezien wat ik aan kan raken (zal op de HCC wel komen denk ik)...15 oktober 2006 - Celestia zal binnenkort op een stand staan, maar niet alleen journalisten zijn welkom, mensen die meer willen weten over de avlee mogen er ook zijn. De locatie zal binnenkort worden vrijgegeven...
15 oktober 2006 - X-Power maakt zijn entree en behoort tot de nieuwe product lijn van celestia. Dit maakt de product lijn van celestia compleet. Hoe de X-Power uitziet of wat de specificaties zijn zullen we nog niet zeggen.
Blijft een beetje raar "bedrijf", ik denk dat die Xpower een soort PDA wordt met game dingen erin... mar wie die games dan moet gaan maken voor de mensen ??? ik weet het niet..
- Mensen geloven de TSér niet, want iedereen denkt dat hij de eigenaar is van dat bedrijf
- Mensen geloven dat dit vaporware is.
Mocht het zo zijn dat de TS'er de eigenaar is van die shop dan kan hij alle speculaties en negatieve postings ontkrachten door hier gewoon even een partij foto's van die laptop te laten zien, met een partijtje screendumps enz enz enz.
Dus,.. laat maar komen !!!
Oh ja, ik werp mij bij deze op als beta-tester, dus eigenaar van die Website,... mail me !!
roelandstoter geen spatie @ geen spatie hotmail.com
[ Voor 5% gewijzigd door all_by_myself op 26-10-2006 11:24 ]
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
ubuntu is weg andere linux komt er voor terug...
en nu zijn de nieuwe prijzen...
voor €349 heb je dus een prachtig stukje office doos... das niet echt heel duur IMHO...Avlee Edition
128mb ram en zonder wifi €299
256mb ram met wifi €349
Avlee Windows XP Edition
128mb ram en zonder wifi €399
256mb ram en wifi €449
- Waar voor je geld
Met een Intel Celeron 1.5 GHz processor, 256MB RAM, 20 GB Harde Schijf, Wifi Ondersteuning, 14.1 inch XGA scherm kan je verzekered zijn van een goede en veilige laptop. De Avlee start vanaf 299 euro.
ook lol
Overige Informatie
- Sony heeft meer dan 9.6 Miljoen Laptop Accu's terug geroepen. Laptop merken zoals Dell, Apple, Toshiba, Hitachi, Fujitsu, Sharp, IBM en Lenovo en natuurlijk sony zelf maken allemaal gebruik van Sony Accu's.
Celestia is blij om gebruikers te informeren dat we geen Sony Batterijen zullen gebruiken zodat u geen zorgen hoeft te maken voor ontploffende accu's
[ Voor 25% gewijzigd door 4play op 02-11-2006 14:01 ]
Dat ze Ubuntu ditchen vind ik erg jammer. Dat is een puike distro voor dit soort dingen, en die wordt voorlopig nog actief ondersteund. Maarja, ik ben wel benieuwd wat ervoor terug in de plaats komt.4play schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:51:
en weer en update op hun website
ubuntu is weg andere linux komt er voor terug...
en nu zijn de nieuwe prijzen...
[...]
voor €349 heb je dus een prachtig stukje office doos... das niet echt heel duur IMHO...
Die 50 euro extra voor 2x zoveel ram en wifi vind ik wel heel netjes.
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
Wanneer gaan we de laptop zien?? Tot nu toe bestaat hij alleen maar op papier internet, maar nog niet in het echt...all_by_myself schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:16:
Wanneer gaan we nu eens een leuke review zien ?
Nu met WP, PV, EV en PC
Sowieso, Ubuntu is toch geen cent duurder (gratis) dan een andere distro? Het kan in feite alleen maar duurder uitvallen.Of moeten fabrikanten onderhoudscontracten afsluiten voor de levering van die OS'en?Cyphax schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:02:
[...]
Dat ze Ubuntu ditchen vind ik erg jammer. Dat is een puike distro voor dit soort dingen, en die wordt voorlopig nog actief ondersteund. Maarja, ik ben wel benieuwd wat ervoor terug in de plaats komt.
Die 50 euro extra voor 2x zoveel ram en wifi vind ik wel heel netjes.
Ik hou deze zeker even in de gaten, als het geen hoax is, ben ik zeker geïnterresseerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Roamor op 02-11-2006 17:49 ]
Verwijderd
2.8Kg is erg veel voor een kleine laptop.
EuhmVerwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:52:
Zie dat ding niet verschijnen. KAN natuurlijk wel, dat die 22-jarige Barendrechter in zijn hat-woning een laptopfabriek drijft, danwel aanstuurt, vooruit dan, inhuurt. Maar ik geloof het niet.
==
hoi
Hoeveel bedrijven zijn er niet wel die 1op1 doorverkoop doen van de (goedkoop productie) azie hardware? Daar hoef je echt geen complete fabriek voor te hebben.Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:52:
Zie dat ding niet verschijnen. KAN natuurlijk wel, dat die 22-jarige Barendrechter in zijn hat-woning een laptopfabriek drijft, danwel aanstuurt, vooruit dan, inhuurt. Maar ik geloof het niet.
Verder met Lennart, hoe kom je idd aan deze info?
[edit] Wie een website heeft, kan ge-whoist worden ... ik heb nu wel een telefoonnummer, maar nog geen leeftijd. En verder zeg ik niets, want dat mag hier niet gezegd worden.
[ Voor 80% gewijzigd door Eusebius op 03-11-2006 16:40 ]
==
hoi
Edit: Geboortedatum: 01-01-1985 , of je gelooft echt dat hij op 1 jan. is geboren?
Verwijderd
Inderdaad de whois, + google voor de extra info.Eusebius schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:34:
Hij is het zelf ...
[edit] Wie een website heeft, kan ge-whoist worden ... ik heb nu wel een telefoonnummer, maar nog geen leeftijd. En verder zeg ik niets, want dat mag hier niet gezegd worden.
Ik hoop dat anders andere leveranciers zich dit gaan realiseren (en liever dan ook zonder Windows licentie leveren). Gelukkig begint Dell nu met een 550,- laptop: nieuws: Dell komt met eerste AMD-laptop, kleine OEM's boos. Als de prijs nog verder omlaag gaat (en daarmee de snellere componenten), zullen er echt nog wel geïnteresseerden over blijven. Tja, en anders wordt het gewoon nog even doorsparen
Eusebius schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:52:
[...]
[ot]
Hoezo geen 2ehands? Voor 90% heb je aan een hedendaagse 2ehands genoeg. Je zou altijd een 2ehands + nieuwe batterijen kunnen kopen. Heb je voor minder geld toch nog iets leuks.
Mje, mn telefoon (nokia 6100) ed wil ik best 2e hands kopen. Wat software of ander klein grut ook. Omdat de accu toch relatief (tov andere componenten) slijtgevoelig is, ben ik er niet helemaal happy mee. Mocht er ook iets mis mee zijn, kan ik tenminste terug naar de leverancier.Verhaal gaan halen wanneer na een maand je scherm het nog maar half doet of je accu het maar 30 min volhoud is vaak een mislukking bij een 2e hands aanschaf en je krijgt dan nooit je zin (geen ervaring trouwens btw)
[ Voor 32% gewijzigd door mithras op 03-11-2006 21:04 ]
[ot]Mithras86 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:34:
En toch zou ik het erg jammer vinden als deze laptop niet op de markt zal komen. Hoewel veel mensen zich natuurlijk oriënteren op een 1000.-+ laptop, heb ik het geld er niet voor over, en kan prima werken op een al wat oudere laptop (zoals deze Avlee). Aan een 2e hands wil ik liever niet gaan gezien de garantie en de verslechterde accu.
Ik hoop dat anders andere leveranciers zich dit gaan realiseren (en liever dan ook zonder Windows licentie leveren). Gelukkig begint Dell nu met een 550,- laptop: nieuws: Dell komt met eerste AMD-laptop, kleine OEM's boos. Als de prijs nog verder omlaag gaat (en daarmee de snellere componenten), zullen er echt nog wel geïnteresseerden over blijven. Tja, en anders wordt het gewoon nog even doorsparen
Hoezo geen 2ehands? Voor 90% heb je aan een hedendaagse 2ehands genoeg. Je zou altijd een 2ehands + nieuwe batterijen kunnen kopen. Heb je voor minder geld toch nog iets leuks.
==
hoi
Verwijderd
Er verschijnt geen nieuws meer op de website.Roamor schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:23:
Als je zo een topic kicked; heb je dan tenminste wat onderbouwing?
Dat er nu nog niets nieuws te vermelden is betekent niet dat er niets gebeurt. Zou kunnen dat het al die tijd al ijdele hoop is geweest, ook van Celestia, maar toch.Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:35:
[...]
Er verschijnt geen nieuws meer op de website.
Inderdaad. Ik heb gisteren een mailtje richting Support gestuurd of er nog iets aan ontwikkeling gaande is, of het nog op de markt komt etc etc. Ik hoop dat ik er nog een reactie op krijg, maar vrees dat het echt niet waar isCyphax schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:57:
[...]
Dat er nu nog niets nieuws te vermelden is betekent niet dat er niets gebeurt. Zou kunnen dat het al die tijd al ijdele hoop is geweest, ook van Celestia, maar toch.
Verwijderd
http://tweakers.net/nieuws/44691/?highlight=Celestia
In het verleden behaalde resultaten... nee wacht.Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:13:
Lees anders het volgende bericht+ reacties nog even door:
Serieus: in het bericht staan ook maar speculaties, ookal is de kans groot dat het de nieuwe Phantom is (daar zijn ze toen wel echt mee bezig geweest en ze hadden ook hardware enzo, echte vaporware vind ik dat niet dan).
Het punt is eerder dat het gewoon een goed concept is wat eigenlijk niet door andere pc fabrikanten wordt gebruikt: hardware die al wat langer bestaat gebruiken, en wat snijden in features. Hierdoor hou je een goedkope maar nog steeds een goed werkende laptop over. Geen bluetooth, geen fingerprint security, geen geintegreerde camera of microfoon.Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:13:
Lees anders het volgende bericht+ reacties nog even door:
Hoewel 299,- te goedkoop zal zijn, zie je soortgelijke laptops niet bij andere fabrikanten. Volgens mij kan bijv Dell met de hardware van de Avlee echt wel een laptop voor 350,- op de markt brengen (alleen moet er dan weer Windows bij a 50,- ofzo
Verwijderd
Met een Intel Celeron 1.7 GHz processor, 256MB RAM, 20 GB Harde Schijf, Wifi Ondersteuning, 14.1 inch XGA scherm en Panasonic accu kan je verzekered zijn van een goede en veilige laptop. De Avlee start vanaf 299 euro.
Zo te zien een nieuwe processor.
Verwijderd
Waar zie je dat dan ?Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:24:
Update op de site:
Met een Intel Celeron 1.7 GHz processor, 256MB RAM, 20 GB Harde Schijf, Wifi Ondersteuning, 14.1 inch XGA scherm en Panasonic accu kan je verzekered zijn van een goede en veilige laptop. De Avlee start vanaf 299 euro.
Zo te zien een nieuwe processor.
Verwijderd
Op de website (www.celestia.nl) Eerst hadden ze een 1,5GHz-processor en dat is nu een 1,7GHz-processor geworden.
Tja, zouden spelfouten het hoax-gevoel bij jullie wegnemen?Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:30:
[...]
Op de website (www.celestia.nl) Eerst hadden ze een 1,5GHz-processor en dat is nu een 1,7GHz-processor geworden.
Welkom op de vernieuwde website van Celestia
2006-12-14 01:29:58
Naast een compleet nieuwe layout hebben we hard gewerkt aan de volgende:
- Betere Navigatie
Nu kunt u beter door de website navigeren en kunt u zien wat onze producten zijn.
- Nieuwsbrief
Nu kunt u zich inschrijven op de nieuwsbrief zonder heletijd naar de celestia site te hoeven gaan voor nieuws.
- Forum
Heeft u enige vragen maar kunt u niet wachten? Probeer onze nieuwe Forum. Hier kunt u al uw vragen stellen of antwoord vinden op uw vraag.
Meer nieuws is te vinden op de Forum.
voor mensen die een cheap ass laptop wensen
nieuws: Asus' $199-laptop nader bekeken
En het topic op GOT
De asus eeepc (aka de $200 laptop)
[ Voor 17% gewijzigd door 4play op 08-06-2007 01:33 ]
Verwijderd
/me droomt van de Star Trek toekomst waar je met je PADD smijt als je boos bent
Mijn conclusie: too little, too late...Januari 2008
2008-01-02 03:23:50
Celestia is het afgelopen jaar druk bezig geweest en kan eindelijk wat nieuws vertellen over haar laptops.
De laptops zullen dit jaar beschikbaar zijn, en de kosten zullen varieren van ca. 349 euro voor de goedkoopste versie tot ca. 449 euro voor ons middenklasse model.
Investeerders / werderverkopers kunnen via het contactformulier met ons contact opnemen.
Helaas zijn wij ook tot de beslissing gekomen om een aantal producten te laten vervallen. Op deze manier kunnen wij ons beter concentreren op onze core business.
Mocht u op de hoogte gehouden willen worden dan kunt u zich nu inschrijven voor de nieuwsbrief. Ontvangt u liever geen nieuwsbrief dan kunt u ook het vernieuwde forum in de gaten houden.
Indien u enige vragen heeft kunt u met ons in contact komen via het contact formulier of via het forum.