De Celestia Avlee, Linux-laptop voor 299 euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.813 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Naar aanleiding van het FP-artikel (welke ik hier copy-paste):
Celestia brengt Nederland Linux-laptop voor 299 euro

Het begin dit jaar opgerichte Nederlandse bedrijf Celestia is van plan om een laptop voor slechts 299 euro inclusief BTW op de markt te brengen. Het apparaat zal worden uitgerust met een XGA-scherm van 14,1 inch, een Intel Celeron 1,5GHz-processor, een 20GB harde schijf, 128MB ram, een Intel 845GV videochip, een touchscreen - al lijkt het op basis van de prijs waarschijnlijker dat een touchpad bedoeld wordt -, een USB 2.0-poort en een 24-speed cd-romspeler. Als OS wordt Ubuntu Linux meegeleverd. Tegen een meerprijs van 100 euro is ook Windows XP verkrijgbaar, al is hiervoor wel wat meer geheugen wenselijk. Celestia verwacht de laptop nog voor Kerst dit jaar op de markt te hebben.
Linkje naar de website
Specs:
Avlee

Celestia is going to bring a brand new laptop on the mass-market that will retail for 299 euros. With a battery installed which is good for 3 hours of use, the price is a bargain that you will not find anywhere.

Specifications:

Screen: 14.1 inch XGA screen
Processor: Intel Celeron 1.5 Ghz (1500MHz ,128KB L2)
Type Screen: Touch Screen
FSB: 533 Mhz
Memory: 128 MB DDR
Usb port: USB 2.0 ( up to 480 MB/ps)
Graphics Card: Intel 845GV
Harddisk: 20G HDD (5400 RPM, 2MB Cache)
CD-ROM (24X speed)
Operating System: Ubuntu Pre-Installed.(or windows xp with a additional price of +100 euros)
Warranty: one year warranty (can be extended to 3 years with the Care Service)

Retail Price is estimated at 299 Euros in The Netherlands.
Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.celestia.nl/imgs/Avlee_Front.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.celestia.nl/imgs/Avlee_Back.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.celestia.nl/imgs/Avlee_Side.JPG

Dit lijkt mij een serieuze kandidaat om eindelijk voor niet al te veel geld een laptop te kopen én ondertussen eventueel Linux uit te proberen.
Al hoop dat het ten eerste waar is en ten tweede dat het geheugen uitgebreid kan worden, want 128Mb is wel een beetje aan de magere kant.

Ideaal om (huis)werk te doen en te internetten waar je maar wil (voor een zacht prijsje) :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43

Cyphax

Moderator LNX
Dat geheugen zal best wel uitgebreid kunnen worden maar goedkoop zal dat niet zijn. De CD-ROMspeler ipv een DVDspeler vind ik echt wel een misser. Ik heb nu een laptop met een 850MHz, 320MB RAM en een CD-ROMspeler en ofschoon ik vanzelf een keer een nieuwe zal halen is dit het NET niet! Iets meer geheugen, een DVDspeler en ik zou absoluut jubelen. :)
Ik vind het wel een tof initiatief om gewoon eigenwijs Ubuntu (of wat voor distro ook) te installeren. Moeten ze wel even wat aan die sticker daar rechts doen. :+

Saved by the buoyancy of citrus

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

Enig idee wat hij weegt? Verder ziet het er best degelijk uit moet ik zeggen, niet dat ik me gelijk ga aanmelden als early adopter, maar het lijkt me een prima gelegenheid om eens met Linux kennis te maken!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bookmarked.. leuk kadootje voor me vrouw! :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:22

PeaceNlove

Deugleuter

Dit kwam ik tegen door even te googlen: Klik
Ik verwacht dit een mooi stukje vaporware is en dat we er weinig meer van zullen horen.

Verwijderd

The Real Falcon schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:50:
Bookmarked.. leuk kadootje voor me vrouw! :)
Om vervolgens zelf der t meeste achter te zitten zeker? :*)

• anandus
  • Niet online
mediabeast schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:51:Ik verwacht dit een mooi stukje vaporware is en dat we er weinig meer van zullen horen.
Sja, ik hoop ook dat het inderdaad geen vaporware is.
Blijkbaar hebben ze een Chinese aanbieder gevonden in die 3 weken sinds die post? Anders zouden ze ook niet zulke precieze specs kunnen geven, lijkt mij?

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
mediabeast schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:51:
Ik verwacht dit een mooi stukje vaporware is en dat we er weinig meer van zullen horen.
Ze hebben anders wel 2 andere 'completed' projecten. Hoe zit het daar mee? Als twee projecten wel lukken, dan verwacht ik dat ze een derde project heus niet zo maar zullen aankondigen. In het verleden behaalde resultaten zeggen wat over de toekomst :)

==
hoi

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 17:08

BHQ

Da's wel goedkoop indeed, als sleur-en-gooi bakje voor bijv. school. Als-ie een MiniPCI slot heeft (wlan) neem ik 'm overweging voor school ed. Anders is het een leuke el cheapo servertje.. met ingebouwde UPS :)

• EMP
  • Laatst online: 21-01 14:35

EMP

Krulloos!

Ik ben ook nog steeds (zonder haast) op zoek naar een leuke laptop, maar het is allemaal wat minimaal hoor...:

Tegens:
  • Celeron processor: een Turion van dezelfde prijs had terug kunnen klokken met als effect een (stuk) langere accuduur.
  • XGA Resolutie: Ik vind 1024*768 inmiddels wat achterhaald, surfen/programmeren is imo hierop niet fatsoenlijk te doen (alhoewel office op 1024*768 nog wel te doen is).
  • 128 mb... om ieder willekeurig modern OS een beetje fijne reactietijd te geven is 256 ècht het minimum (of je moet aan de fluxbox gaan... maar om daar nou een nieuwe laptop voor te kopen..)
Voors:
  • Prijs zeer in orde
  • Design vind ik erg mooi (ja, subjectief, maar toch ;)).
  • Formaat: gezien de niet al te grote rand om het 14,1" scherm, en de dikte lijkt dit een mooi compact laptopje te worden
  • Linux support (aanname): de hardware zal 100% linux compatible zijn :D
Ik moet nog even goed nadenken of dit wel de laptop is waar ik naar op zoek ben ;)

@Yasper: een laptop is niet gemaakt om 24/7 aan te staan dus als server zou ik hem niet gebruiken. Neem dan de Athena van Celestia, die is daar wel voor gemaakt (en houd ik ook in de gaten, leuk apparaatje!)

[ Voor 11% gewijzigd door EMP op 06-10-2006 11:04 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• PeaceNlove
  • Laatst online: 21:22

PeaceNlove

Deugleuter

Eusebius schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:57:
[...]

Ze hebben anders wel 2 andere 'completed' projecten. Hoe zit het daar mee? Als twee projecten wel lukken, dan verwacht ik dat ze een derde project heus niet zo maar zullen aankondigen. In het verleden behaalde resultaten zeggen wat over de toekomst :)
Ja, ze kunnen wel heel mooi op de website zetten dat de Aero en de Visu completed zijn, maar ik heb die dingen nog nooit in de winkel gezien. En zoeken op celestia in de pricewatch levert ook nul resultaten op. IMHO nog steeds vaporware.

• BHQ

BHQ

Hmm true, en die dingen zijn in m'n ogen ook nog eens (te?) goedkoop. Zou idd. wel erg jammer zijn als het Vapor is.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:15

Theo

moederbord

Ik ben echt benieuwd naar de afmetingen en gewicht. Als je naar de zijkant kijk zie je er een PCMCIA slot zitten, en deze is bijna net zo hoog als de hele laptop zelf, en dat is behoorlijk dun.

Mocht de laptop er inderdaad komen. het geheugen uitbreidbaar/vervngbaar is dan zal deze laptop denk ik mijn eerste linuxervaring gaan worden :)

Nu met WP, PV, EV en PC

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:37
ik vind het hele bedrijfje een beetje vaag...
Op de website staat bij telefoons bijvoorbeeld een plaatje van de dure vertu-telefoon :?
en idd zoals bovengenoemd nog nooit een product van ze gezien.

Maar als het allemaal blijkt te kloppen is het een leuk machientje voor erbij ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• CodeConnected
  • Laatst online: 05-11-2025
KNIP

[ Voor 100% gewijzigd door CodeConnected op 06-10-2006 11:55 ]

• anandus
  • Niet online
Misschien. Maar ik quote even theodouma van de FP:
Redelijke kans dat het geen scam is De gebruike cpu is gewoon al vier jaar oud, de chipset is ook al vier jaar oud en het geheugen is DDR pc2100 welke ook al erg oud is. Hetzelfde geldt voor de HD, hij is erg oud. En cdromspelers voor in de laptop raak je als farikant ook niet aan de straatstenen kwijt.

Nu zeg ik niet dat de hardware slecht is, maar het is allemaal erg oud,. En omdat het gewoon ouwe meuk is is het ook zo goedkoop. Een laptop met soortgelijke specs van vier jaar oud kun je op marktplaats voor minder dan 300 euro kopen, en dan heeft ie wel een windows licentie.

Kom je alleen nog bij de accu. Een beetje laptopaccu kost al snel een honderd euro, zoniet meer. Maar kijk je naar wat er in de accu zit dan zijn dat veelal 4 of 6 li-ion cellen (type 18650) welke enkele euro's per stuk kosten. Bij afname van duizenden stuks komt de prijs per cel op ongeveer 1.5 euro uit. De elecronica in zo'n accu stelt ook niet veel voor, en als consument kun je oko al voor enkele euro's de electronica kopen voor in een li-ion accu.
Hiermee komt de totale prijs voor een 6 cell accu dus op ongeveer 10 euro.

Ik heb wel vertrouwen in dat de laptop er komt. Als Dell laptops voor 500 euro kan verkopen waar techniek van nu inzit, dan kan dit nederlands bedrijfje vast ook wel laptops op de markt zetten voor 300 euro waar "ouwe meuk" inzit en geen windows.
En hij heeft imho een goed punt. Laptops als deze kunnen goedkoop zijn omdat er gewoon oude spullen inzitten die ook verkocht moeten worden. Zie het als een outlet-store voor kleding van de mode van een jaar terug :P

• Eusebius
  • Niet online
mediabeast schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:07:
[...]

Ja, ze kunnen wel heel mooi op de website zetten dat de Aero en de Visu completed zijn, maar ik heb die dingen nog nooit in de winkel gezien. En zoeken op celestia in de pricewatch levert ook nul resultaten op. IMHO nog steeds vaporware.
Die (completed) producten zien er leuk uit. Geen idee of ze te koop zijn idd. Weet iemand waar je ze kunt kopen?

==
hoi

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:35

Bob Popcorn

Plop!

Kunnen we dat bedrijfje niet eens een belletje geven? Ik knal d'r 512mb extra RAM in, een DVDspeler en een WiFi kaartje, leuk voor onderweg :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

Empie schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:01:

• XGA Resolutie: Ik vind 1024*768 inmiddels wat achterhaald, surfen/programmeren is imo hierop niet fatsoenlijk te doen (alhoewel office op 1024*768 nog wel te doen is).
Ik ben het met je eens op dit puntje na :P 1024×768 is meer dan genoeg, helemaal op zo'n klein schermpje. anders wordt alles wel erg klein, en de meeste sites zijn toch geoptimaliseerd voor deze resolutie ;)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bob Popcorn schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:10:
Kunnen we dat bedrijfje niet eens een belletje geven? Ik knal d'r 512mb extra RAM in, een DVDspeler en een WiFi kaartje, leuk voor onderweg :)
Wat kost een beetje externe DVDspeler eigenlijk? Het ding heeft USB 2.0 en dat is wel heel gunstig. :)
Met 128MB geheugen kun je in eerste instantie wel werken, als je wat uitgeeft om er 256MB van te maken heb je een redelijk systeem, mis je alleen nog een DVDspeler. Ik weet niet of de interne CD-speler te vervangen is, anders extern.
Die resolutie vind ik ook prima, en het uiterlijk ook (ik vind 'm echt mooi :))

[ Voor 29% gewijzigd door Cyphax op 06-10-2006 13:15 ]

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Ik geloof er niks van wat dit bedrijf betreft,want als ik naar de mobile phones kijk dan lijkt de bovenste verdacht veel(inclusief het logo) op een Vertu(Het exclusieve merk van nokia) Constellation.
http://www.vertu.com/
De onderste mobile phone lijkt ook verdacht veel op een ander merk(dacht een samsung mp3 phone).

Daarnaast is Athena ook en grote rip off, heb deze ook al onder andere naam gezien.

Daarnaast ook nog een product van ze gezien in een test of een winkel.

Dus ik heb me grote twijfels bij dit bedrijf.

ICE ICE Baby

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
djmuggs schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:15:
Dus ik heb me grote twijfels bij dit bedrijf.
Het zou jammer zijn als dit bedrijf deze laptop niet op de markt gooit. Wat wel leuk is, is dat andere bedrijven aan de reacties op deze nieuwsberichten misschien kunnen peilen of er animo voor is, en zo ja, er zelf één gaan produceren.

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-01 19:10

4play

-Nintendo- fan

Ik denk dat er een grote behoefte is aan laptops voor studie en ander ruig werk die niet gelijk 700 euro koste. Maar voor 300 euro of minder en dat de hardware dan wat verouderd is maakt opzich niet uit dan heb je meer ondersteuning in linux. als tikdoos of servertje is het echt een ideaal ding (wel goed koelen hé) maar ik denk niet dat het er van komt aangezien dit bedrijf zal smelten voor de zon maar een B merk van asus kan wel in deze markt gaan springen.

Ik heb nu een p2 300 met 4gb en win98 als laptop/studiebak (5 cm dik en 2 kilo zwaar (armada 1750)) dus slechter kan eht niet worden...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:35

Bob Popcorn

Plop!

Cyphax schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:13:
[...]

Wat kost een beetje externe DVDspeler eigenlijk? Het ding heeft USB 2.0 en dat is wel heel gunstig. :)
Met 128MB geheugen kun je in eerste instantie wel werken, als je wat uitgeeft om er 256MB van te maken heb je een redelijk systeem, mis je alleen nog een DVDspeler. Ik weet niet of de interne CD-speler te vervangen is, anders extern.
Die resolutie vind ik ook prima, en het uiterlijk ook (ik vind 'm echt mooi :))
Slimline DVDspeler moet er toch wel inpassen ipv CD?

Kan niet stoppen met ontploffen!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:47

steveman

Comfortabel ten onder

Ideaal! M'n huidige 6400 kan teveel :o Daardoor ga ik nog wel eens zitten soggen 8)7

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Of het nu een scam is of niet, uit de reacties blijkt dat er wel degelijk een markt is voor dergelijke eenvoudige laptops. Als dit een scam is zullen er ongetwijfeld andere lieden zijn die ook gaan proberen zoiets in de markt te zetten - en die Chinese boys kunnen de gekste dingen spotgoedkoop produceren (schakel wel je geweten uit want de arbeidsomstandigheden zijn daar vaak beroerd).

Zelf zal ik mogelijk wel zo'n goedkoop laptopje kopen. Een tweedehands met een beetje power is vaak toch net wat duurder. Aan de andere kant, de komst van dergelijke laptops aan de onderkant van de markt, zal ongetwijfeld ook invloed gaan hebben op de marktwaarde van 2e hands laptops. Zelfs een scam zal daar misschien wel enige invloed op hebben.

• Palomar
  • Niet online
Ik vind die specs wel wat jammer hoor. Kan me niet voorstellen dat je daar de nieuwste Ubuntu snel op kan draaien. Of het moet al een custom versie zijn (Xubuntu oid).

Ik had liever gezien dat ze voor +- 100 euro meer iets meer geheugen, Wlan en evt. een grotere HD en een dvd-speler erin hadden gezet. Evt. als een "deluxe-uitvoering" oid.

Voor dat geld kun je volgens mij beter een 2dehands laptop kopen met veel betere specs. Al moet ik dan wel toegeven dat je dan niet weet hoe de staat van de accu en de laptop algeheel (qua op de grond vallen e.d.) is.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 06-10-2006 14:21 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Palomar schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:19:
Voor dat geld kun je volgens mij beter een 2dehands laptop kopen met veel betere specs. Al moet ik dan wel toegeven dat je dan niet weet hoe de staat van de accu en de laptop algeheel (qua op de grond vallen e.d.) is.
En de garantie. Ik denk dat je ook niet echt goedkoper uitbent met een 2e-hands laptop. Ze vragen werkelijk idiote prijzen voor die dingen.

• anandus
  • Niet online
Palomar schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:19:
Ik vind die specs wel wat jammer hoor. Kan me niet voorstellen dat je daar de nieuwste Ubuntu snel op kan draaien. Of het moet al een custom versie zijn (Xubuntu oid).

Ik had liever gezien dat ze voor +- 100 euro meer iets meer geheugen, Wlan en evt. een grotere HD en een dvd-speler erin hadden gezet. Evt. als een "deluxe-uitvoering" oid.
Voor dat geld (plus XP) zit je op de prijs van een Dell-laptop.
De clue is dat het juist goedkoper is dan andere laptops.
Voor 299 koop ik wel een laptop, maar veel duurder moet het ook niet worden :)

• Palomar
  • Niet online
Cyphax schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:25:
[...]

En de garantie. Ik denk dat je ook niet echt goedkoper uitbent met een 2e-hands laptop. Ze vragen werkelijk idiote prijzen voor die dingen.
zo idd :o Heb net even gekeken op marktplaats en het zijn idd idiote prijzen die ze nog vragen voor oude troep :P 300 euro voor 600MHz laptops 8)7

Kan me dan inderdaad wel voorstellen dat je liever zo'n goedkope 'Celestia' laptop koopt..

Maar aan de andere kant vraag ik me af wat voor kwaliteit je krijgt met deze laptop. Veel goedkope laptops hebben erg crappy behuizingen die kraken en snel los gaan zitten enzo. Idem voor goedkope accu's die na een half jaar al kapot zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 06-10-2006 14:39 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Palomar schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:36:
Maar aan de andere kant vraag ik me af wat voor kwaliteit je krijgt met deze laptop. Veel goedkope laptops hebben erg crappy behuizingen die kraken en snel los gaan zitten enzo. Idem voor goedkope accu's die na een half jaar al kapot zijn.
Als deze laptop op de markt zou komen ben ik waanzinnig nieuwsgierig naar de reviews. :)
Er is weleens eerder een vrij goedkope laptop uitgekomen toendertijd ism Lindows, die verkocht werd in Wal-mart in de VS, maar die was toch ook een stuk duurder dan deze nog.

• anandus
  • Niet online
Ik heb ze een mailtje gestuurd met wat vragen (is het vaporware? (:+), waar zal het te krijgen zijn? en hoeveel weegt-ie?).
Ben benieuwd :P

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:55:
Ik heb ze een mailtje gestuurd met wat vragen (is het vaporware? (:+), waar zal het te krijgen zijn? en hoeveel weegt-ie?).
Whoei! Ben wel heel erg benieuwd. Ik loop nl al een tijdje rond dat het voor mn studie wel erg makkelijk zou zijn om een laptop te hebben. Om nu alleen veel geld neer te tellen, daar had ik geen zin in. Dit is een initiatief waar ik zeker wel op in zal gaan!

Wat geheugen erbij + een wifi kaartje en klaar!

• SinergyX
  • Laatst online: 02:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vooral icm met WinXp lijkt mij dit toch wel een leuke laptop als 'speeltje'. Maar is dit niet soortgelijk laptop die je krijgt bij 2-jarig abbo van <insert provider>? Geheugen en een wifi en eindelijk eens GoT'en op de plee :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• 4play

4play

-Nintendo- fan

volgens mij zijn ze een beetje overspoeld met mailjjes ik heb ookal gemaild maar krijg geen bericht terug ik denk dat het een beetje teveel is voor deze meneer (ik neem niet aan dat het een echt bedrijf is maar gewoon een slimme jongen die even wat op de markt probeerd te drukken met wat chinese zooi)...
maar ik wacht ook het mailtje af IDD :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

whois en wat google doet wonderen ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• anandus
  • Niet online
En zowaar een mailtje terug:
Goedendag,

Dank u wel voor uw email. Op dit moment richten we alleen op de grote winkelketens zoals Dixons en BCC en we hopen ook dat onze producten in de schappen komen te staan. indien hier meer informatie vrij komt zult u dit zien op de celestia site. De laptop zelf weegt 2.8 kg en is absoluut geen vaporware zoals de phantom of PR stunt of een hoax.

Over de touch screen betreft zijn we nu bezig om te kijken of het wel haalbaar is in de 299 euro.
Klinkt een beetje... mjah... :P

Ik verwacht het niet zo snel te zien gebeuren (goedkope laptops bij de Dixons :+ ), en het klinkt inderdaad alsof-ie nog niets concreets heeft.
En blijkbaar gaat het echt over een touchscreen? :?

* anandus wacht nog even af :)

• BHQ

BHQ

Confronteer ze eens met de andere producten (waar ze te koop zijn)... en over dat gegoogelde linkje ;)

• SH4D3H
  • Laatst online: 04-10-2025
anandus schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:19:
[...]
Ik verwacht het niet zo snel te zien gebeuren (goedkope laptops bij de Dixons :+ )
Oude hardware dan weer wel :+

[ Voor 1% gewijzigd door SH4D3H op 06-10-2006 18:28 . Reden: Leesbaarheid :X ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31
Zeer leuk apparaatje, eigenlijk precies wat een laptop zijn moet, geen draagbare verwarmingselement/supercomputer maar een draagbaar kantoortje. Met wat mij betreft het OS wat er is, Ubuntu. Ook juiste formaat enzo. Enige punt wat me nog niet duidelijk is is de accuduur, 3 uur zou ik wel wat krapjes vinden. 5 uur en ik had er meteen 3 gehaald.

Ik ben in ieder geval blij dat er een bedrijf is die snapt dat zulke laptopsmet zulke specs en zulke prijzen mogelijk zijn en in feite voor 99% van de mensheid voldoen. Al helemaal mooi dat het een Nederlands bedrijf is!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Helaas is het zeker een scam. Het bedrijf bestaat nog maar net en alle producten op de website zijn import uit Taiwan ed en worden als 'eigen' producten verkocht.

De 'Athena' http://www.celestia.nl/Athena.html is gewoon de MicroClient Jr. (die op meerdere plaatsen goed leverbaar is) nieuws: Alternatieve 100-dollarcomputer verkrijgbaar

Dit is ook compleet onrealistisch: http://www.celestia.nl/Project_Aero.html

Gamen (blijkbaar Need for Speed underground), digicam, film, audio, flash game support, 512MB, 5 uur batterijtijd, webcam functie en radio en dat alles voor 89 euro. En dan ook nog eens in meerdere kleuren beschikbaar.

Ter vergelijking, de GP2X die rond de 175 euro kost kan wel gamen maar geen need for speed, geen cam, geen flash games, 64mb ipv 512mb en ongeveer 3 uur op de batterijen.

Op de foto is duidelijk het merkje erop gesoept (en blijkbaar met paint aan de kwaliteit te zien).
Volgens mij is het een foto van een GP32 prototype (hele oude versie).

De laptop lijkt wel erg veel op de 100$ laptop.

Oftewel dit zaakje stinkt.

• BHQ

BHQ

Meh, zoals verwacht dus ;(

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hij kan natuurlijk ook gewoon een reseller zijn geworden, als je wat google searched onder 'zijn' naam (whois op het domein) kom je wat chinese forums tegen waar dus schijnbaar bepaalde dingen aan de man worden gebracht, aantal posts zijn van december vorig jaar.

maargoed, die 'gameboy' is idd een aardige fotosoep (waarom zie je de naam niet op 2de plaatje), ook die Visu lijkt me wat 'overdone' waar de prijs echter wel zou kunnen (azie heeft soortgelijke mindere voor zelfde prijs).

Verwijderd

Visu zou inderdaad wel kunnen maar

- 26 gram
- Size: 80x45x6mm

En dan met die specs, dat kan eigenlijk niet, zeker niet met een accu erin. Of het moet er een zijn die 5 min meegaat oid.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heeft iemand enig idee of dit systeempje snel genoeg is om in de trein of bus een Divxje af te spelen. Ook wil ik hier dan wat mp3 opzetten. Dit is aanzienkelijk wat beter dan een Ipodje :P Alleen wat groter dan. Ik vind het idee in ieder geval goed. Of ze beloftes waar kunnen maken is nog een tweede ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• CodeConnected
wat is dit op dit moment de goedkoopste laptop die je kan kopen??(of een barebook die je dan zelf in elkaar moet zetten telt ook mee)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
CodeConnected schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:44:
wat is dit op dit moment de goedkoopste laptop die je kan kopen??(of een barebook die je dan zelf in elkaar moet zetten telt ook mee)
goedkoopste laptop van nederland, en goede koop?
touchdomex schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:33:
Heeft iemand enig idee of dit systeempje snel genoeg is om in de trein of bus een Divxje af te spelen. Ook wil ik hier dan wat mp3 opzetten. Dit is aanzienkelijk wat beter dan een Ipodje :P Alleen wat groter dan. Ik vind het idee in ieder geval goed. Of ze beloftes waar kunnen maken is nog een tweede ;)
Met deze specs kun je prima DivX afspelen. Lukt op mijn C850 laptop ook prima. :)

• Rincewind
  • Laatst online: 17:03

Rincewind

Take me in your arms tonight

Hmm.. Volg dit topic en zag net een nieuw bericht op de frontpage van celestia:
8 oktober 2006 - De touch screen van AVLEE gaat weg en zal worden vervangen door 1 van de volgende:

256 MB RAM of WiFi

Laat het ons weten wat jullie willen zien.
en
8 oktober 2006 - Celestia is benaderd door Ex-Atari developers om games van de Atari Jaguar te poorten naar de Aero. Meer nieuws hier over volgt.
Dus idd geen voelscherm :) Ik wacht rustig af waarmee ze op de markt komen ( en vooral wanneer..) Die Aero lijkt mij ook te goed klinken. ALS zo'n handheld console voor zo'n prijs op de markt komt sta ik vooraan.

[ Voor 47% gewijzigd door Rincewind op 09-10-2006 10:49 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Rincewind
  • Laatst online: 17:03

Rincewind

Take me in your arms tonight

Het kan ook de EWay TU-40 zijn: (linkje). Die koop je al voor $99 per stuk en bij grotere aantallen nog goedkoper. Laat de prijs per 1000 dan rond de $80 uitkomen dan is de prijs van €150 voor zo'n doosje inclusief een 2GB CF card wel heel goed haalbaar. Maar ze geven zelf al aan dat ze de Microclient gebruiken.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-01 01:45
SinergyX schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:12:
eindelijk eens GoT'en op de plee :)
nja dat kan ik hier toch wel zonder laptop :P :) lang leven 7 inch liliput touchscreen tft :)

en trouwes zon klapdoos wilt ik ook wel kan nie w8e

[ Voor 10% gewijzigd door BurnerT op 09-10-2006 11:20 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Rincewind schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:45:
Hmm.. Volg dit topic en zag net een nieuw bericht op de frontpage van celestia:

[...]

en

[...]

Dus idd geen voelscherm :) Ik wacht rustig af waarmee ze op de markt komen ( en vooral wanneer..) Die Aero lijkt mij ook te goed klinken. ALS zo'n handheld console voor zo'n prijs op de markt komt sta ik vooraan.
Nou ik heb wel het idee dat ze daadwerkelijk de intentie hebben om dit te realiseren. Of het ze dan gaat lukken is een tweede, maar toch.
Touchscreen eruit en 256MB RAM erin lijkt me een mooie ruil maar ik dacht dat die touchscreens juist duur zouden zijn. Toch zou het mooi zijn als ze 30 euro duurder zouden zijn en dan met WiFi aan boord.

• CodeConnected
wat best grappig is dat de americaanse versie andere info geeft als de nederlands:
bekijk de volgende 2 site's eens:
http://www.celestia.nl/Dutch/Avlee_nl.html
http://www.celestia.nl/Avlee.html

bij de nederlandse versie staat er niet bij dat het touchscreen is.
eb er staat wel dat het geheugen tot 1gig is te uitbrijden.

Verwijderd

zit net op hun site te kijken
Avlee - Release date will be before 2007.

Retailers - Please note that the full list of retailers will be listed soon. So please be patient.

Rumors - We have received many questions about the Avlee like: is this vapourware?, a hoax or a Press stunt?. Which we can awnser with: NO. what you see will become a reality.
Ik vind het een beetje jammer dat als een bedrijf iets wilt proberen, maar nog niet te boek staat als gerenomeerd, het gelijk voor (op de frontpage, in het nieuwsartikel) vaporware word aangezien.

@joris hier boven mij, ja idd.. want dit staat er op het nederlandse gedeelte
Overige Informatie

Avlee - Wordt verkocht voor 2007

Verkooppunten - De volledige lijst met verkopers wordt binnenkort vrijgegeven.

Rumors - We hebben veel emails ontvangen van mensen die vragen of de Avlee wel ooit te koop zal zijn. Ons antwoord is JA.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 12:34 ]

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik hoop dat ze het gaan redden het is een leuk product zo lekker goedkoop enzo.

Nu staat er dat ze/hij wil(len) weten of ze wifi of 256 moeten inbouwen of wifi IPV het touchscreen, ik heb gemailt voor de wifi optie gezien het feit dat als je later een wifikaartje (PCMCIA) erinzet altijd van die lelijke uitsteeksels zijn :(

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
4play schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:08:
Ik hoop dat ze het gaan redden het is een leuk product zo lekker goedkoop enzo.

Nu staat er dat ze/hij wil(len) weten of ze wifi of 256 moeten inbouwen of wifi IPV het touchscreen, ik heb gemailt voor de wifi optie gezien het feit dat als je later een wifikaartje (PCMCIA) erinzet altijd van die lelijke uitsteeksels zijn :(
Maar van 128MB RAM word je ook niet vrolijk.. en een nieuw reepje geheugen is volgens mij niet heel goedkoop enzo...

• mithras
  • Niet online
Cyphax schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:58:
[...]

Maar van 128MB RAM word je ook niet vrolijk.. en een nieuw reepje geheugen is volgens mij niet heel goedkoop enzo...
(kan worden geupgrade tot 1 GB DDR400)
Nu zal dat niet goedkoop zijn, maar ik neem aan dat er nog wat tussenstappen zijn, zodat je bijv. naar 256 of 512 kan upgraden.

Wat natuurlijk veel beter is dan een touchscreen is een ingebouwde wifi. Ik denk dat daar veel meer mensen blij worden dan een scherm waar je met je vingers aan kan zitten.
offtopic:
Heb nooit een touchscreen echt gebruikt, kan er dus ook weinig zeggen, maar bij een "kale" laptop lijkt me de meerwaarde van wifi vele malen hoger dan die van een touchscreen

Verder wordt ik minder gelukkig van dit:
Retail Price is estimated at 299 Euros in The Netherlands.
Wat zou kunnen betekenen dat de verkoopprijs "wegens hogere onkosten" naar 400-500 euro getilt kan worden :/

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Mithras86 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:13:

Wat zou kunnen betekenen dat de verkoopprijs "wegens hogere onkosten" naar 400-500 euro getilt kan worden :/
Dan is het product te duur en zal die knakker blijven zitten met een enorme stapel met laptops denk ik.

• CodeConnected
en wat altijd zo is als een nederlander(en ik denk eigenlijk elk wereld lid wel) denkt dat hij er 300 voor moet betalen en later achterkomt dat het 450 is bijv dan koopt geen enkele nederlander het want dat is Boven het verwachte bedrag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:33:
Ik vind het een beetje jammer dat als een bedrijf iets wilt proberen, maar nog niet te boek staat als gerenomeerd, het gelijk voor (op de frontpage, in het nieuwsartikel) vaporware word aangezien.
Dat was niet de enige reden hoor:

- De eigenaar van het bedrijf heeft zelf geregistreerd om het nieuwsbericht te submitten op t.net
- De website is niet je van het
- Om zoiets voor elkaar te boksen moet je toch wel iets van resources en know-how hebben
- De andere producten op de website zijn niet geloofwaardig
- Er zijn meerdere foto's gesoept

De website is trouwens sinds van de week aangepast, nu is het twee talig en zijn een hoop van de specs aangepast.

• 4play

4play

-Nintendo- fan

daar heb je gelijk aan ik zal ook nooit bij deze website iets bestellen wat ik vantevoren moet betalen maar via Rembours of gewoon live ophalen ergens dan wil ik de gok best wagen.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Toch kon dat meevallen...
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:40:
- De eigenaar van het bedrijf heeft zelf geregistreerd om het nieuwsbericht te submitten op t.net
Je moet ook wel als bedrijf je eigen product in het nieuws brengen. Je kunt niet
- De website is niet je van het
Dat is een kwestie van smaak toch? :)
- Om zoiets voor elkaar te boksen moet je toch wel iets van resources en know-how hebben
Maar we weten niet hoeveel knowhow en resources zij hebben. Wel is er niet veel reden om aan te nemen dat ze die hebben, maar andersom is het ook even afwachten. Ze moeten wel een kans krijgen natuurlijk. :)
- De andere producten op de website zijn niet geloofwaardig
Eigenlijk alleen de prijzen. Maar dat geldt voor deze laptop ook wel een beetje. We zullen zien of ze ergens mee komen en zo ja: waarmee.

• 4play

4play

-Nintendo- fan

LOL ze hebben nu een poll op de website wat je wil IPV touchscreen 256 MB of Wifi.. allemaal ff stemmen :)

LOL... we houden die knakker wel bezig met zijn website zo :) beetje een DIY site zo je mail dat een poll handig is en volgende dag hoppa POLL :) LOL

Poll staat op het canadese deel van de site (engels gewoon in canada spreken ze ook frans dus maar das een detail)

[ Voor 18% gewijzigd door 4play op 11-10-2006 15:54 ]

• Theo

Theo

moederbord

4play schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:53:
LOL ze hebben nu een poll op de website wat je wil IPV touchscreen 256 MB of Wifi.. allemaal ff stemmen :)

LOL... we houden die knakker wel bezig met zijn website zo :) beetje een DIY site zo je mail dat een poll handig is en volgende dag hoppa POLL :) LOL

Poll staat op het canadese deel van de site (engels gewoon in canada spreken ze ook frans dus maar das een detail)
Ik zie liever wifi dan een extra reepje geheugen. Zelf kun je namelijk ook extra geheugen bijplaatsen, maar wifi kun je er zelf niet inzetten, of je moet met zo'n lelijke pcmcia kaart werken

Nu met WP, PV, EV en PC

• 4play

4play

-Nintendo- fan

ik heb ook wifi gekozen

• BHQ

BHQ

WiFi, same.

• CodeConnected
ik heb ook voor Lekker Bifi gekoze

• Theo

Theo

moederbord

wat moet je met een worst in een pc??

Op dit moment vind meer dan 60% dat er wifi moet komen ipv extra geheugen.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb ook toch gestemd op de WiFi. Ik had nog niet eerder gestemd. Ik waardeer het wel enorm van Celestia dat ze die poll er zo opzetten. Dan heb je nog eens het gevoel dat het bedrijf zich wat aantrekt van wat potentiele klanten graag willen. :)

Nou nog dit product op de markt zien te brengen!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Cyphax schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:13:
Nou nog dit product op de markt zien te brengen!
En dan voor de prijs van 299,- en voor het einde van het jaar.. Het moet wel snel gaan voor andere laptop makers ook met "oude meuk" voor weinig geld op komen draven.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
4play schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:01:
[...]

En dan voor de prijs van 299,- en voor het einde van het jaar.. Het moet wel snel gaan voor andere laptop makers ook met "oude meuk" voor weinig geld op komen draven.
Dat mogen ze van mij, liever vandaag dan morgen nog. :P

• mithras
  • Niet online
Cyphax schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:03:
[...]

Dat mogen ze van mij, liever vandaag dan morgen nog. :P
Ja, maar voor begin 2007 zou er meer bekend zijn. Dus -helaas- nog ff wachten, en zo rond sinterklaas/kerst toch maar een mailtje de deur uit doen :)

• 4play

4play

-Nintendo- fan

En weer een update op de website
15 October 2006 – Celestia will be visiting a stand soon. But not only the press will be able to see the avlee. Everyone that is interested can see what the avlee is all about. Details about the location will soon be announced …

15 October 2006 – X-Power makes it debut and now belongs to the new product line of Celestia. This completes the product line from Celestia. What the X-Power will look like and what its specifications will remain a secret for now.
en in het NL deel
15 oktober 2006 - Celestia zal binnenkort op een stand staan, maar niet alleen journalisten zijn welkom, mensen die meer willen weten over de avlee mogen er ook zijn. De locatie zal binnenkort worden vrijgegeven...

15 oktober 2006 - X-Power maakt zijn entree en behoort tot de nieuwe product lijn van celestia. Dit maakt de product lijn van celestia compleet. Hoe de X-Power uitziet of wat de specificaties zijn zullen we nog niet zeggen.
Die Xpower is een ook een "geheim" project.. ze hebben projecten genoeg das wel waar maar ik heb tot nu toe nergens een product gezien wat ik aan kan raken (zal op de HCC wel komen denk ik)...

Blijft een beetje raar "bedrijf", ik denk dat die Xpower een soort PDA wordt met game dingen erin... mar wie die games dan moet gaan maken voor de mensen ??? ik weet het niet..

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

lijkt mij duidelijk: hoax... :)

• 4play

4play

-Nintendo- fan

iemand alweer iets gehoord van deze "mensen"???

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Nee deze dude wil het gewoon via de dixons enzo verkopen...

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-01 10:37

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Even voor mijn begrip.

- Mensen geloven de TSér niet, want iedereen denkt dat hij de eigenaar is van dat bedrijf

- Mensen geloven dat dit vaporware is.

Mocht het zo zijn dat de TS'er de eigenaar is van die shop dan kan hij alle speculaties en negatieve postings ontkrachten door hier gewoon even een partij foto's van die laptop te laten zien, met een partijtje screendumps enz enz enz.

Dus,.. laat maar komen !!!

Oh ja, ik werp mij bij deze op als beta-tester, dus eigenaar van die Website,... mail me !!

roelandstoter geen spatie @ geen spatie hotmail.com

[ Voor 5% gewijzigd door all_by_myself op 26-10-2006 11:24 ]

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• 4play

4play

-Nintendo- fan

en weer en update op hun website

ubuntu is weg andere linux komt er voor terug...

en nu zijn de nieuwe prijzen...
Avlee Edition

128mb ram en zonder wifi €299
256mb ram met wifi €349

Avlee Windows XP Edition

128mb ram en zonder wifi €399
256mb ram en wifi €449

- Waar voor je geld

Met een Intel Celeron 1.5 GHz processor, 256MB RAM, 20 GB Harde Schijf, Wifi Ondersteuning, 14.1 inch XGA scherm kan je verzekered zijn van een goede en veilige laptop. De Avlee start vanaf 299 euro.
voor €349 heb je dus een prachtig stukje office doos... das niet echt heel duur IMHO...

ook lol
Overige Informatie

- Sony heeft meer dan 9.6 Miljoen Laptop Accu's terug geroepen. Laptop merken zoals Dell, Apple, Toshiba, Hitachi, Fujitsu, Sharp, IBM en Lenovo en natuurlijk sony zelf maken allemaal gebruik van Sony Accu's.

Celestia is blij om gebruikers te informeren dat we geen Sony Batterijen zullen gebruiken zodat u geen zorgen hoeft te maken voor ontploffende accu's

[ Voor 25% gewijzigd door 4play op 02-11-2006 14:01 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
4play schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:51:
en weer en update op hun website

ubuntu is weg andere linux komt er voor terug...

en nu zijn de nieuwe prijzen...

[...]

voor €349 heb je dus een prachtig stukje office doos... das niet echt heel duur IMHO...
Dat ze Ubuntu ditchen vind ik erg jammer. Dat is een puike distro voor dit soort dingen, en die wordt voorlopig nog actief ondersteund. Maarja, ik ben wel benieuwd wat ervoor terug in de plaats komt.
Die 50 euro extra voor 2x zoveel ram en wifi vind ik wel heel netjes.

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Dan zet je d'r toch zelf ubuntu op. Welke linux er op komt vind ik wat minder belangrijk. Ik wil wel weten of de accu nog veranderd wordt, ik vind 3 uur accu tijd wat mager.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-01 10:37

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Wanneer gaan we nu eens een leuke review zien ?

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Theo

Theo

moederbord

all_by_myself schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:16:
Wanneer gaan we nu eens een leuke review zien ?
Wanneer gaan we de laptop zien?? Tot nu toe bestaat hij alleen maar op papier internet, maar nog niet in het echt...

Nu met WP, PV, EV en PC

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Cyphax schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:02:
[...]

Dat ze Ubuntu ditchen vind ik erg jammer. Dat is een puike distro voor dit soort dingen, en die wordt voorlopig nog actief ondersteund. Maarja, ik ben wel benieuwd wat ervoor terug in de plaats komt.
Die 50 euro extra voor 2x zoveel ram en wifi vind ik wel heel netjes.
Sowieso, Ubuntu is toch geen cent duurder (gratis) dan een andere distro? Het kan in feite alleen maar duurder uitvallen.Of moeten fabrikanten onderhoudscontracten afsluiten voor de levering van die OS'en?

Ik hou deze zeker even in de gaten, als het geen hoax is, ben ik zeker geïnterresseerd. :) Dan prik ik er zelf nog wel wat geheugen bij, want 128 mb houdt natuurlijk niet over....

[ Voor 6% gewijzigd door Roamor op 02-11-2006 17:49 ]

Verwijderd

Zie dat ding niet verschijnen. KAN natuurlijk wel, dat die 22-jarige Barendrechter in zijn hat-woning een laptopfabriek drijft, danwel aanstuurt, vooruit dan, inhuurt. Maar ik geloof het niet.

• _Erikje_
  • Laatst online: 21:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Het is een leuke laptop voor die prijs maar ik vind em voor portable laptop toch echt te zwaar.
2.8Kg is erg veel voor een kleine laptop.

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:52:
Zie dat ding niet verschijnen. KAN natuurlijk wel, dat die 22-jarige Barendrechter in zijn hat-woning een laptopfabriek drijft, danwel aanstuurt, vooruit dan, inhuurt. Maar ik geloof het niet.
Euhm :? Hoe weet jij dat het een 22jarige Barendrechter is?

==
hoi

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:52:
Hoeveel bedrijven zijn er niet wel die 1op1 doorverkoop doen van de (goedkoop productie) azie hardware? Daar hoef je echt geen complete fabriek voor te hebben.

Verder met Lennart, hoe kom je idd aan deze info? :P

• Eusebius
  • Niet online
Hij is het zelf ... :P

[edit] Wie een website heeft, kan ge-whoist worden ... ik heb nu wel een telefoonnummer, maar nog geen leeftijd. En verder zeg ik niets, want dat mag hier niet gezegd worden.

[ Voor 80% gewijzigd door Eusebius op 03-11-2006 16:40 ]

==
hoi

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En openbaar verklaren dat ze er toch niet komen? :P

• Eusebius
  • Niet online
En hop, zijn schuilnaam op een adverterderssite. Maar zijn leeftijd?

==
hoi

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ok.. een post in Juni geeft aan dat betreffende website ook Webhosting had :P

Edit: Geboortedatum: 01-01-1985 , of je gelooft echt dat hij op 1 jan. is geboren? ;)

Verwijderd

Eusebius schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:34:
Hij is het zelf ... :P

[edit] Wie een website heeft, kan ge-whoist worden ... ik heb nu wel een telefoonnummer, maar nog geen leeftijd. En verder zeg ik niets, want dat mag hier niet gezegd worden.
Inderdaad de whois, + google voor de extra info.

• mithras
  • Niet online
En toch zou ik het erg jammer vinden als deze laptop niet op de markt zal komen. Hoewel veel mensen zich natuurlijk oriënteren op een 1000.-+ laptop, heb ik het geld er niet voor over, en kan prima werken op een al wat oudere laptop (zoals deze Avlee). Aan een 2e hands wil ik liever niet gaan gezien de garantie en de verslechterde accu.

Ik hoop dat anders andere leveranciers zich dit gaan realiseren (en liever dan ook zonder Windows licentie leveren). Gelukkig begint Dell nu met een 550,- laptop: nieuws: Dell komt met eerste AMD-laptop, kleine OEM's boos. Als de prijs nog verder omlaag gaat (en daarmee de snellere componenten), zullen er echt nog wel geïnteresseerden over blijven. Tja, en anders wordt het gewoon nog even doorsparen :)
Eusebius schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:52:
[...]

[ot]
Hoezo geen 2ehands? Voor 90% heb je aan een hedendaagse 2ehands genoeg. Je zou altijd een 2ehands + nieuwe batterijen kunnen kopen. Heb je voor minder geld toch nog iets leuks.
offtopic:
Mje, mn telefoon (nokia 6100) ed wil ik best 2e hands kopen. Wat software of ander klein grut ook. Omdat de accu toch relatief (tov andere componenten) slijtgevoelig is, ben ik er niet helemaal happy mee. Mocht er ook iets mis mee zijn, kan ik tenminste terug naar de leverancier.Verhaal gaan halen wanneer na een maand je scherm het nog maar half doet of je accu het maar 30 min volhoud is vaak een mislukking bij een 2e hands aanschaf en je krijgt dan nooit je zin (geen ervaring trouwens btw)

[ Voor 32% gewijzigd door mithras op 03-11-2006 21:04 ]

• Eusebius
  • Niet online
Mithras86 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:34:
En toch zou ik het erg jammer vinden als deze laptop niet op de markt zal komen. Hoewel veel mensen zich natuurlijk oriënteren op een 1000.-+ laptop, heb ik het geld er niet voor over, en kan prima werken op een al wat oudere laptop (zoals deze Avlee). Aan een 2e hands wil ik liever niet gaan gezien de garantie en de verslechterde accu.

Ik hoop dat anders andere leveranciers zich dit gaan realiseren (en liever dan ook zonder Windows licentie leveren). Gelukkig begint Dell nu met een 550,- laptop: nieuws: Dell komt met eerste AMD-laptop, kleine OEM's boos. Als de prijs nog verder omlaag gaat (en daarmee de snellere componenten), zullen er echt nog wel geïnteresseerden over blijven. Tja, en anders wordt het gewoon nog even doorsparen :)
[ot]
Hoezo geen 2ehands? Voor 90% heb je aan een hedendaagse 2ehands genoeg. Je zou altijd een 2ehands + nieuwe batterijen kunnen kopen. Heb je voor minder geld toch nog iets leuks.

==
hoi

Verwijderd

Denk niet meer dat de laptop er komt. :/

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je zo een topic kicked; heb je dan tenminste wat onderbouwing?

Verwijderd

Roamor schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:23:
Als je zo een topic kicked; heb je dan tenminste wat onderbouwing?
Er verschijnt geen nieuws meer op de website.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:35:
[...]

Er verschijnt geen nieuws meer op de website.
Dat er nu nog niets nieuws te vermelden is betekent niet dat er niets gebeurt. Zou kunnen dat het al die tijd al ijdele hoop is geweest, ook van Celestia, maar toch.

• mithras
  • Niet online
Cyphax schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:57:
[...]

Dat er nu nog niets nieuws te vermelden is betekent niet dat er niets gebeurt. Zou kunnen dat het al die tijd al ijdele hoop is geweest, ook van Celestia, maar toch.
Inderdaad. Ik heb gisteren een mailtje richting Support gestuurd of er nog iets aan ontwikkeling gaande is, of het nog op de markt komt etc etc. Ik hoop dat ik er nog een reactie op krijg, maar vrees dat het echt niet waar is ;(

Verwijderd

Lees anders het volgende bericht+ reacties nog even door:

http://tweakers.net/nieuws/44691/?highlight=Celestia
Pagina: 1 2 Laatste