Naar aanleiding van het FP-artikel (welke ik hier copy-paste):
Specs:

Dit lijkt mij een serieuze kandidaat om eindelijk voor niet al te veel geld een laptop te kopen én ondertussen eventueel Linux uit te proberen.
Al hoop dat het ten eerste waar is en ten tweede dat het geheugen uitgebreid kan worden, want 128Mb is wel een beetje aan de magere kant.
Ideaal om (huis)werk te doen en te internetten waar je maar wil (voor een zacht prijsje)
Linkje naar de websiteCelestia brengt Nederland Linux-laptop voor 299 euro
Het begin dit jaar opgerichte Nederlandse bedrijf Celestia is van plan om een laptop voor slechts 299 euro inclusief BTW op de markt te brengen. Het apparaat zal worden uitgerust met een XGA-scherm van 14,1 inch, een Intel Celeron 1,5GHz-processor, een 20GB harde schijf, 128MB ram, een Intel 845GV videochip, een touchscreen - al lijkt het op basis van de prijs waarschijnlijker dat een touchpad bedoeld wordt -, een USB 2.0-poort en een 24-speed cd-romspeler. Als OS wordt Ubuntu Linux meegeleverd. Tegen een meerprijs van 100 euro is ook Windows XP verkrijgbaar, al is hiervoor wel wat meer geheugen wenselijk. Celestia verwacht de laptop nog voor Kerst dit jaar op de markt te hebben.
Specs:
Plaatjes:Avlee
Celestia is going to bring a brand new laptop on the mass-market that will retail for 299 euros. With a battery installed which is good for 3 hours of use, the price is a bargain that you will not find anywhere.
Specifications:
Screen: 14.1 inch XGA screen
Processor: Intel Celeron 1.5 Ghz (1500MHz ,128KB L2)
Type Screen: Touch Screen
FSB: 533 Mhz
Memory: 128 MB DDR
Usb port: USB 2.0 ( up to 480 MB/ps)
Graphics Card: Intel 845GV
Harddisk: 20G HDD (5400 RPM, 2MB Cache)
CD-ROM (24X speed)
Operating System: Ubuntu Pre-Installed.(or windows xp with a additional price of +100 euros)
Warranty: one year warranty (can be extended to 3 years with the Care Service)
Retail Price is estimated at 299 Euros in The Netherlands.
Dit lijkt mij een serieuze kandidaat om eindelijk voor niet al te veel geld een laptop te kopen én ondertussen eventueel Linux uit te proberen.
Al hoop dat het ten eerste waar is en ten tweede dat het geheugen uitgebreid kan worden, want 128Mb is wel een beetje aan de magere kant.
Ideaal om (huis)werk te doen en te internetten waar je maar wil (voor een zacht prijsje)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu