De Celestia Avlee, Linux-laptop voor 299 euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.813 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43

Cyphax

Moderator LNX
In het verleden behaalde resultaten... nee wacht. :P
Serieus: in het bericht staan ook maar speculaties, ookal is de kans groot dat het de nieuwe Phantom is (daar zijn ze toen wel echt mee bezig geweest en ze hadden ook hardware enzo, echte vaporware vind ik dat niet dan).

Saved by the buoyancy of citrus

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het punt is eerder dat het gewoon een goed concept is wat eigenlijk niet door andere pc fabrikanten wordt gebruikt: hardware die al wat langer bestaat gebruiken, en wat snijden in features. Hierdoor hou je een goedkope maar nog steeds een goed werkende laptop over. Geen bluetooth, geen fingerprint security, geen geintegreerde camera of microfoon.

Hoewel 299,- te goedkoop zal zijn, zie je soortgelijke laptops niet bij andere fabrikanten. Volgens mij kan bijv Dell met de hardware van de Avlee echt wel een laptop voor 350,- op de markt brengen (alleen moet er dan weer Windows bij a 50,- ofzo :| ).

Verwijderd

Update op de site:

Met een Intel Celeron 1.7 GHz processor, 256MB RAM, 20 GB Harde Schijf, Wifi Ondersteuning, 14.1 inch XGA scherm en Panasonic accu kan je verzekered zijn van een goede en veilige laptop. De Avlee start vanaf 299 euro.

Zo te zien een nieuwe processor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:24:
Update op de site:

Met een Intel Celeron 1.7 GHz processor, 256MB RAM, 20 GB Harde Schijf, Wifi Ondersteuning, 14.1 inch XGA scherm en Panasonic accu kan je verzekered zijn van een goede en veilige laptop. De Avlee start vanaf 299 euro.

Zo te zien een nieuwe processor.
Waar zie je dat dan ?

Verwijderd

Op de website (www.celestia.nl) Eerst hadden ze een 1,5GHz-processor en dat is nu een 1,7GHz-processor geworden.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:30:
[...]

Op de website (www.celestia.nl) Eerst hadden ze een 1,5GHz-processor en dat is nu een 1,7GHz-processor geworden.
Tja, zouden spelfouten het hoax-gevoel bij jullie wegnemen?
Welkom op de vernieuwde website van Celestia
2006-12-14 01:29:58
Naast een compleet nieuwe layout hebben we hard gewerkt aan de volgende:

- Betere Navigatie
Nu kunt u beter door de website navigeren en kunt u zien wat onze producten zijn.

- Nieuwsbrief
Nu kunt u zich inschrijven op de nieuwsbrief zonder heletijd naar de celestia site te hoeven gaan voor nieuws.

- Forum
Heeft u enige vragen maar kunt u niet wachten? Probeer onze nieuwe Forum. Hier kunt u al uw vragen stellen of antwoord vinden op uw vraag.

Meer nieuws is te vinden op de Forum.
:')

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-01 19:10

4play

-Nintendo- fan

ik ga binnenkort wel een andere laptop kopen ik had veen interesse in dit product maar nu heb ik toch besloten (mede dankzij mijn werkgever) om een snellere laptop te kopen. Als ze nu eerder dat ding op de markt hadden had ik er graag een willen hebben voor mijn studie... maarja telaat....

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

• 4play

4play

-Nintendo- fan

niet echt een levende website van deze uitbrengen. Ik ben bang dat de vooroordelen van vele tweakers terecht waren...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43

Cyphax

Moderator LNX
Het gekke is een beetje dat de website een compleet nieuw design heeft maar de productinformatie is gigantisch minder nu. Misschien dat op de oude site teveel stond. Ik heb hier ook niet zoveel vertrouwen meer in, maargoed. Uitstel is niet per definitie afstel dus we zien wel.

Saved by the buoyancy of citrus

• 4play

4play

-Nintendo- fan

ik denk dat ze dood zijn

voor mensen die een cheap ass laptop wensen

nieuws: Asus' $199-laptop nader bekeken

En het topic op GOT
De asus eeepc (aka de $200 laptop)

[ Voor 17% gewijzigd door 4play op 08-06-2007 01:33 ]

Verwijderd

Erg nice, ik zie die goedkope laptops toch als een stap in de goede richting.

/me droomt van de Star Trek toekomst waar je met je PADD smijt als je boos bent ;)

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03

Rincewind

Take me in your arms tonight

En stiekem is er toch nieuws van dit bedrijf c.q. hun produkt.. Het is niet veel maar op hun index-pagina is het volgende te vinden:
Januari 2008
2008-01-02 03:23:50
Celestia is het afgelopen jaar druk bezig geweest en kan eindelijk wat nieuws vertellen over haar laptops.

De laptops zullen dit jaar beschikbaar zijn, en de kosten zullen varieren van ca. 349 euro voor de goedkoopste versie tot ca. 449 euro voor ons middenklasse model.

Investeerders / werderverkopers kunnen via het contactformulier met ons contact opnemen.

Helaas zijn wij ook tot de beslissing gekomen om een aantal producten te laten vervallen. Op deze manier kunnen wij ons beter concentreren op onze core business.

Mocht u op de hoogte gehouden willen worden dan kunt u zich nu inschrijven voor de nieuwsbrief. Ontvangt u liever geen nieuwsbrief dan kunt u ook het vernieuwde forum in de gaten houden.

Indien u enige vragen heeft kunt u met ons in contact komen via het contact formulier of via het forum.
Mijn conclusie: too little, too late... O-)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Pagina: 1 2 Laatste