Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:15:
[...]

Vraag via de samsung site (http://nl.samsungmobile.com/sg/wap_setting.jsp) de instellingen op voor de Samsung SGH-i320. Die instellingen werken ook op de i600. Ik had hetzelfde probleem en zit nu probleemloos te internetten.

Ik heb dit doorgegeven aan Telfort, maar ik denk dat daar weinig mee gedaan is.
Heb ik ook geprobeerd, en heeft niets geholpen.. Ze komen m'n i600 vandaag omruilen, hoop dat dat het oplost, want ik zou anders echt niet meer weten wat het probleem is.. Bij Telfort is alles gechecked, ik heb ook al een nieuwe (U)SIM, dus daar kan het ook niet meer aan liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfr0st schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:30:
op de samsung site staat dat Java MIDP 2.0 ondersteud wordt maar ik vind het nergens in de foon, gmail app werkt dus niet werkt niet.
http://www.samsung.com/nl...0.asp?page=Specifications

heb ergens anders wel een javaWM app gevonden maar gmail app draait maar half. (heb hem even op mijn site gezet voor de geintereseerden)

Weet iemand waar je de Java MIDP 2.0 van samsung zelf kunt krijgen?
Ik gebruik zelf de IMB MIDP 2.0 Java Emulator, werkt over het algemeen goed, ook geen problemen met de gmail app.

http://handheld.softpedia...lator-Download-38910.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

g3

matramurena schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:30:
[...]

Heb je toevallig "Beveiligde verbinding" aangevinkt bij de BT COM poort? Bij mij pairt 'ie namelijk automagisch, sinds ik dat vinkje heb weggehaald.

(edit: spelfoutje)
OK goede tip. Bij mij stond het aangevinkt. Ga t zo testen ;)

Overigens heb ik nu mn BT standaard aan, heb namelijk een 12volt in de achterbak. Als ik dan R66 op de samsung aanzet, vind ie em ook automatisch.

En wanneer is nou WM6 beschikbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ik heb inmiddels een nieuwe telefoon maar mijn internet werkt nog steeds niet.. Ik word er wel een beetje simpel van zeg.. Wat kan het nou wezen? Heb al een nieuwe SIM van Telfort, heb gemaild en gebeld met de klantenservice van Telfort: alles zou goed moeten staan.. AHRG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 12:49:
let op, USA versie, weet niet of dit goed werkt op i600
Nope, niet doen! Zoals de meesten hier al weten is de i607 (US Blackjack) anders (geen wifi andere USB en netwerk-connectiviteit) Je brickt je foon dus gewoon. Er zijn meer mensen die hier achter zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik weet niet of iemand me kan helpen, maar ik heb enorme problemen om m'n SGH-i600 als usb-modem te kunnen gebruiken (zit hier nu met m'n ouwe SE W800 op GPRS dat wel werkt). Ik heb de modem drivers, maar ik krijg ze echter niet geïnstalleerd. Ik heb eens ergens gelezen dat je bij een Samsung SCH-i600 het volgende moest doen:
4) On your i600, go into "Settings", then "More", then "Phone Settings", then "Other". Select "External Data Call" for the USB option.
5) Connect your i600 to the PC by either docking it, or connecting it up with the USB Sync cable.
6) Windows will find new hardware ("USB Modem") and prompt for it's driver. Point the driver installer to the CD-ROM drive containing the disk dicussed above. It will then install the Samsung USB modem and it can then be seen under "Modems" in the Hardware Manager.
De SGH-i600 heeft deze external data call echter niet voor zover ik zie. Ik neem aan dat men met dit toestel dan de optie "shared internet" moet opzetten om hem als usb modem te gebruiken. Maar of ik het nu doe of niet, telkens ik hem aansluit detecteert windows het nieuwe "Windows Mobile based device", "installing" & vervolgens "ready to use". Ik heb alles al uninstalled, eveneens bij device manager > netword adapters de drivers zitten wissen (of rollback). Heb ook de manual doorgelezen... iemand hier die weet waar het probleem zit? Zou een bluetooth dongle me misschien wel vooruit helpen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

Enige dat je hoeft te doen is Active Sync installeren, vervolgens "Gedeeld internet" opstarten op je telefoon, verbinden en je kan internetten met je laptop.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 18:20
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 08:14:
Ik heb een Vodafone abonnement en elke keer als ik een MMS wil versturen of als ik die binnenkrijg dan lukt dit pas als ik eerst mijn GPRS/UMTS verbinding stop zodat het 3G teken weg is en dan kan ik pas versturen. Of eventueel handmatig downloaden...

Weet iemand wat er dan verkeerd staat in de instellingen of is dit normaal?

Rooligan
Ja, dat is kennelijk "normaal".

Is een tijdje geleden ook aan de orde geweest, kijk hier maar. Bij mij gaat het kennelijk fout omdat ik push mail gebruik en dus constant internet verbinding heb voor de heartbeat met onze server. Op een Ultra Messaging device mag je natuurlijk niet zomaar verwachten dat je probleemloos MMS kan versturen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

g3

denk dat jullie er ws geen last van hebben, maar toch benieuwd:

Soms kan ik inkomende gesprekken niet opnemen, dwz er komt gesprek binnen, maar ik kan drukken op het groene knopje, zonder dat er wat gebeurt. Telefoon reageert dan niet. Herstart is dan enige remedie. Overigens blijft de rest van de pda gewoon werken.

Het gebeurt af en toe, maar tot nu toe bijna altijd na gebruik van BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk kan een van jullie mij helpen met het volgende. Zodra ik mijn email via pop op de SGH-i800 heb opgehaald en ik lees een bericht, is dit bericht na de volgende update verdwenen. Anders gezegd, gelezen berichten worden automatisch verwijderd cq verplaatst naar een plek die mij niet duidelijk is.

Weet iemand een manier om ook de gelezen berichten te bewaren of weer te voorschijn te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:04:
Hopelijk kan een van jullie mij helpen met het volgende. Zodra ik mijn email via pop op de SGH-i800 heb opgehaald en ik lees een bericht, is dit bericht na de volgende update verdwenen. Anders gezegd, gelezen berichten worden automatisch verwijderd cq verplaatst naar een plek die mij niet duidelijk is.

Weet iemand een manier om ook de gelezen berichten te bewaren of weer te voorschijn te halen?
had ik ook last van, ben overgestapt naar gmail via IE. Werkt prima, laat gmail gewoon mijn pop ophalen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaser2600 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:17:
[...]

Ik ben afgelopen week, na lang gebruik te hebben gemaakt van de CardWheel, overgestapt op JustBlack (http://www.kooldezine.com/Q/JustBlack.zip). Lekker simpel en ik vind het handiger dat je alles in 1 keer kan zien op je homescreen.

Nou ja, alles... ik mis wel de media player controls. Is daar misschien een plug-in voor beschikbaar ?
Ik zie dat deze homescreen eigenlijk voor een Moto Q is... Kan je dit ongestraft op een I600 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfr0st schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:07:
[...]

had ik ook last van, ben overgestapt naar gmail via IE. Werkt prima, laat gmail gewoon mijn pop ophalen.
Dank je voor je reactie, maar ik hoopte toch een beetje op een oplossing binnen de functionaliteit van het programma. Iemand anders met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb opera mobile maar hoe kam ik mij ogeslagen bookmarks verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxmaxmax
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-12-2024
Goed nieuws,

Ik denk op internet kan ik het niet vinden, dan samsung zelf maar even gebeld.De wm6 update komt er aan. Volgens samsung (nl) is de update klaar en zal er ook komen, maar wachten ze alleen nog op de goedkeuring van microsoft en dan zal deze op de site in nederland beschikbaar worden gesteld. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Hoe werkt dat dan? Moeten we met zn allen naar een winkel toe, gaat het over the air, of moeten we zelf die update erin pompen. In geval van het laatste, wat zijn de garanties als het mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxmaxmax
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-12-2024
Reneger schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:39:
Hoe werkt dat dan? Moeten we met zn allen naar een winkel toe, gaat het over the air, of moeten we zelf die update erin pompen. In geval van het laatste, wat zijn de garanties als het mis gaat?
Het kan bijna niet fout, er zit een bootloadertje voordat je gaat updaten en die blijft in tact. Dan zou je zeggen dat je onbeperkt kan flashen. Kill wel even wcecomm (activesync) want de flash gaat via usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik verwacht natuurlijk een nette handleiding van Samsung :}

:P

Ach, en bootloaders flashen is ook mogelijk hoor ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11

Renate1970

Lef is Leven

Reneger schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:04:
Ik verwacht natuurlijk een nette handleiding van Samsung :}

:P

Ach, en bootloaders flashen is ook mogelijk hoor ^^
Ik eigenlijk ook, heb er namelijk geen ervaring in en heb de i600 pas sinds donderdag :). Maar tot nu toe meer als tevreden.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:20:
[...]

Ik zie dat deze homescreen eigenlijk voor een Moto Q is... Kan je dit ongestraft op een I600 gebruiken?
Yep no problem. Draait ook Windows Mobile 5 en heeft een gelijkwaardig scherm (resolutie en landscape)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een i320 en ga nu over tot de i600 vanwege WiFi en UMTS. Nog meer mensen die de overstap hebben gemaakt/gaan maken?

ps. i320 is in de verkoop. PB bij interesse!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Laatst online: 23:11

Renate1970

Lef is Leven

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:19:
Heb een i320 en ga nu over tot de i600 vanwege WiFi en UMTS. Nog meer mensen die de overstap hebben gemaakt/gaan maken?

ps. i320 is in de verkoop. PB bij interesse!
Ik heb niet de i320 gehad maar heb sinds donderdag de i600 en moet zeggen ik ben dik te vreden, ben normaal een nokia gebruiker, en heb nu eens de stap gedaan naar een samsung.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:26
Waarom naar de USA versie flashen (en je telefoon waarschijnlijk onbruikbaar maken) als de EU versie beschikbaar is? Ik heb gisteren mijn telefoon geflashed naar i600XXGD1 en dat is een hele verbetering t.o.v. de versie i600XXGC2 die erin zat. Google eens op i600XXGD1 en je komt op een Franstalige wiki uit, daar staat alles precies uitgelegd. Voor degenen die geen Frans kunnen, hier een vertaling c.q. handleiding.

1. Installeer eerst de Samsung modemdrivers (zie Franse wiki), anders krijg je de tweede stap van het updaten niet voor elkaar. (Nota bene: test eerst de modemdrivers, door je telefoon heel eventjes als internettoegang te configureren onder Start -> Gedeeld internet. Reboot daarna voor de zekerheid)
2. Zet de USB toegang op Active Sync uit (vinkje weghalen), anders gaat die in de weg zitten.
3. Zet de telefoon uit en koppel de USB kabel aan.
4. Start het flashprogramma.
5. Zet de telefoon aan in reflashing mode door (in deze volgorde!) de toets op de rechterkant van de telefoon (onder het scrollwiel) ingedrukt te houden, daarna de rechter softkey (de linker toets boven de rode "ophangen" toets) ingedrukt houden en tenslotte de aan-uit knop bovenop indrukken. Dit lukt uiteraard alleen met 2 handen ;)
6. Het flashprogramma reageert dat de boel klaar staat, je kunt op start klikken.
7. Bootloader wordt geflashed, daarna PDA (duurt eventjes) en daarna gaat er heel snel een soort van counter op het display lopen. Het flashprogramma probeert nu de modem te initialiseren en dat kan eventjes duren, geduld! :) Als je de drivers niet hebt geïnstalleerd en/of niet getest hebt, kan de boel hierop vastlopen (op het display van de telefoon blijft maar een counter lopen), geen nood, je kunt rustig de USB kabel en batterij loshalen en de zaak weer opstarten. Je hebt dan alleen de PDA en bootloader upgraded, de rest staat nog in de oude versie.
8. Via de USB modemdriver gaat het flashprogramma nu de telefoonsoftware updaten. Dit duurt weer eventjes, maar je ziet keurig de progress op zowel de PC als op het display van de telefoon.
9. Klaar! De telefoon voert nu een harde reset uit, duurt eventjes, daarna reboot en als het goed is komt de hele boel terug in de taal die op de SIM staat ingesteld, bij mij Nederlands.
10. De gegevens en programma's terugzetten die ik vantevoren gebackupped had (dat hadden jullie toch ook vantevoren gedaan? :p)

PS: Niet boos op mij worden als je telefoon het hierna niet meer doet, ik geef geen enkele garantie dat het ook bij jou werkt O-)

12x 400Wp solar + Enphase IQ7+ op ZZW / Marstek Venus E v153.215 / Marstek CT002 v120 / Homewizard P1 v5.1903 / Domoticz op RPi 3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
g3 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:13:
[...]

OK goede tip. Bij mij stond het aangevinkt. Ga t zo testen ;)

Overigens heb ik nu mn BT standaard aan, heb namelijk een 12volt in de achterbak. Als ik dan R66 op de samsung aanzet, vind ie em ook automatisch.

En wanneer is nou WM6 beschikbaar....
Ik heb geen 12V achterin de Slopel Astma-van-de-zaak, maar wel een BT carkit, dus bij mij staat dat ook altijd aan. Navigatie sjouw ik niet altijd mee, ik heb een *kuch*verminderd*kuch* legale versie van Route 66 geprobeerd maar ben absoluut niet tevreden over dat pakket, moet het altijd 2x schoppen voordat het werkt, de boel loopt soms vast bij het (trage!) opstarten en laatst wilde 'ie alleen nog maar Russische tekens invoeren als adres. Dat kan allemaal aan de verminderde legaliteit liggen ;), evengoed (en ook omdat ik de BNL versie van R66 had) heb ik zojuist Navigon gedownload en voor 99 euro een key gekocht, vanavond eens kijken hoe dat gaat bevallen op de Samsung.

Wat is er zo zaligmakend aan WM6 trouwens? Het blijft Microsoft...

12x 400Wp solar + Enphase IQ7+ op ZZW / Marstek Venus E v153.215 / Marstek CT002 v120 / Homewizard P1 v5.1903 / Domoticz op RPi 3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Laatst online: 22:51

Pogostokje

* twiet *

matramurena schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:00:Voor degenen die geen Frans kunnen, hier een vertaling c.q. handleiding.
_/-\o_

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik wacht wel rustig tot ie officieel in nederland beschikbaar is. Heb weinig zin om eventueel de units van mn garantie te verneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:19:
Ja ik. Maar zeker niet naar volle tevredenheid! Realiseer je dat wanneer je bijvoorbeeld push mail gebruikt (of anderzins continu een 3G/3G+ internet sessie draait) je geen MMS kan versturen. Raar maar waar ("The Ultra Messaging" :? ). Verder werkt BT aanzienlijk slechter dan op de i320. Er wordt niet automatisch geswitched als je bijvoorbeeld de i600 in twee auto's (dus 2 BT carkits) gebruikt. Werkt gewoon niet, hij herkent maar 1 carkit automatisch. Ook synchronisatie van het adresboek werkt helemaal niet: alleen opnemen en ophangen dus in de auto. Dit liep op de 320 echt allemaal als een zonnetje: alle namen en nummers (ook meerdere nummers per naam!) keurig in beeld in mijn fabriekscarkit. Net als bij mijn MDA VArio van daarvoor. Verklaarbaar omdat Samsung met de BT stack heeft zitten prutsen.

Ook nog positieve ervaringen? Jawel, WiFi is natuurlijk wel aardig, dat gaat goed en videobellen is veel leuker dan je denkt. HSDPA is echt snel (maar natuurlijk niet echt nodig / duur). Als de WM6 update (komt ie?) geen verbetering brengt gaat mijn i600 in de verkoop.

Mijn advies: wacht nog even de ervaringen af met de WM6 update voordat je definitief kiest.

[ Voor 5% gewijzigd door Ruimzicht op 11-07-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Reneger schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:36:
Ik wacht wel rustig tot ie officieel in nederland beschikbaar is. Heb weinig zin om eventueel de units van mn garantie te verneuken.
Volgens mij is GD1 ook gewoon Nederlands... lees alleen maar goede ervaringen en nieuwe toestellen worden er volgens mij ook mee uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
matramurena schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:00:
[...]
Waarom naar de USA versie flashen (en je telefoon waarschijnlijk onbruikbaar maken) als de EU versie beschikbaar is?
Vermoedelijk omdat er van de USA versie een WM6 in omloop is kunnen veel mensen hun nieuwsgierigheid niet bedwingen. Niet slim want je telefoon is daarna idd voorgoed onbruikbaar.

Die WM6 versie is er trouwens (nog?) niet als EU variant, GD1 is dan de nieuwste maar die is gewoon WM5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
Ruimzicht schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:45:
[...]
Die WM6 versie is er trouwens (nog?) niet als EU variant, GD1 is dan de nieuwste maar die is gewoon WM5.
Nogmaals mijn vraag: wat is er zo zaligmakend aan WM6 dat iedereen er al maanden om loopt te roepen? Gaat er dan ineens een massa software wel werken die voorheen alleen werkte op PDA-achtige toestellen met touchscreen? Of is het gewoon "ik wil het nieuwste-van-het-nieuwste hebben"? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Van wat ik heb gehoord, werkt TomTom bijvoorbeeld op WM6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
matramurena schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:05:
[...]
Nogmaals mijn vraag: wat is er zo zaligmakend aan WM6 dat iedereen er al maanden om loopt te roepen? Gaat er dan ineens een massa software wel werken die voorheen alleen werkte op PDA-achtige toestellen met touchscreen? Of is het gewoon "ik wil het nieuwste-van-het-nieuwste hebben"?
Jij draait Windows 3.11 for Workgroups thuis neem ik aan... ;) Volgens MS is het echt FANTASTISCH!

Ik denk dat de roep om WM6 (bij mij in elk geval) vooral wordt gevoed door de tekortkomingen van WM5. En natuurlijk wil iedereen ook het nieuwste hebben. Wat er wel en niet gaat werken op de i600 weet bijna niemand nog.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruimzicht op 11-07-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
Ruimzicht schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:35:
[...]
Jij draait Windows 3.11 for Workgroups thuis neem ik aan... ;) Volgens MS is het echt FANTASTISCH!
Hoe raad je dat zo? :p Nee, zonder gekheid, ik heb XP op de laptop en SuSE Linux op de server, maar vind iedere nieuwe versie (resp. Vista en de nieuwste SuSE release) niet altijd een verbetering. Meestal wordt de boel trager en introduceert een compleet nieuwe release meer bugs dan in de oude (na diverse patches/service packs/whatever) zijn blijven zitten. Ik heb al een jaar of 10 ervaring in professioneel software testen... 8)7

En wat MS er zo fantastisch aan vindt, doet mij eerlijk gezegd een beetje rillen: nog meer vendor lock-in met een M-Sexchange server en het idee dat iemand op afstand de boel kan wissen gruwt me. Straks kan er nog een mobiele virusscanner mee, voor het geval een l33t h4x0r dat achterdeurtje ontdekt :(
Ik denk dat de roep om WM6 (bij mij in elk geval) vooral wordt gevoed door de tekortkomingen van WM5. En natuurlijk wil iedereen ook het nieuwste hebben. Wat er wel en niet gaat werken op de i600 weet bijna niemand nog.
Welke tekortkomingen van WMS/WM5 worden opgelost in WM6 Standard resp. Professional, denk je?

Het grootste compatibiliteitsprobleem lijkt mij in de bediening te zitten. De meeste WM5 software vereist een touchscreen, daarom werken bijvoorbeeld TomTom en Destinator niet op de i600 (hoewel je met Fakecursor een end kunt komen), maar ook PocketPuTTY werkt niet. En juist dat laatste heb ik nodig :(

[ Voor 14% gewijzigd door matramurena op 11-07-2007 11:53 . Reden: omdat Ruimzicht ook iets toevoegde ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

PocketPutty zou ik ook wel erg fijn vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Och, hou het maar op talent >:)
En wat MS er zo fantastisch aan vindt, doet mij eerlijk gezegd een beetje rillen: nog meer vendor lock-in met een M-Sexchange server en het idee dat iemand op afstand de boel kan wissen gruwt me.
Dat kan toch ook al met WM5, dacht ik? Maar ik deel je zorg *heeft een 3-punts sluiting op zijn achterdeur* Verder is de Exchange integratie voor mij juist de reden voor een WM telefoon te kiezen.
Welke tekortkomingen van WMS/WM5 worden opgelost in WM6
Geen idee; ik vind vooral het huwelijk tussen WM5 en de Samsung i320 veel mooier dan dat tussen WM5 en de i600. Dat is de schuld van Samsung, voor zover ik het begrijp. Het is dus meer hoop dan verwachting, ookal vrees ik het ergste.
Het grootste compatibiliteitsprobleem lijkt mij in de bediening te zitten. De meeste WM5 software vereist een touchscreen, [...]
Tsja, dan maar een PPC phone... maar om nou met zo'n groot apparaat te gaan bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Woei.. vandaag mijn i600 binnen, eerste WM telefoon. Bevalt goed tot nu toe. Hij is in ieder geval een stuk sneller dan ik had verwacht en ik heb al aardig wat handigheidjes ontdekt.

Het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is hoe ik snel Bluetooth en WiFi aan en uit zet. Nu doe ik dat via Instellingen->Verbindingen->Draadloos beheerder. Kan ik die tool niet sneller bereiken?

Toch te vroeg gepost.. ontdek het net bij toeval. Powerknop kort ingedrukt houden :)

MMSen over een 3G verbinding werkt hier (provider = Orange) prima trouwens.

[ Voor 18% gewijzigd door Bigs op 11-07-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matramurena schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:05:
[...]

Nogmaals mijn vraag: wat is er zo zaligmakend aan WM6 dat iedereen er al maanden om loopt te roepen? Gaat er dan ineens een massa software wel werken die voorheen alleen werkte op PDA-achtige toestellen met touchscreen? Of is het gewoon "ik wil het nieuwste-van-het-nieuwste hebben"? :p
nou iik ben eigenlijk niet zo tevreden over, want van de 10 progs die wil installaren, zijn er 6 die niet willen installeren ...
TomTom is een goede voorbeeld ... met route66 loopt het wel door, maar daarna stopt ie ...
niks reageert meer ...
opnemen als ik word gebeld gaat niet ...

ben beetje teleurgesteld .... maar goed ik ga volgende week even laten kijken in de winkel ..

ik hooop dat WM6 al deze tekortkomingen oplost...

juru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:20:
[...]
nou iik ben eigenlijk niet zo tevreden over, want van de 10 progs die wil installaren, zijn er 6 die niet willen installeren ...
TomTom is een goede voorbeeld ... met route66 loopt het wel door, maar daarna stopt ie ...
niks reageert meer ...
opnemen als ik word gebeld gaat niet ...

ben beetje teleurgesteld .... maar goed ik ga volgende week even laten kijken in de winkel ..

ik hooop dat WM6 al deze tekortkomingen oplost...
De door jou genoemde problemen zijn te wijten aan de afwezigheid van een touchscreen (TomTom), een buggy programma dat nogal omslachtig qua installatie is maar verder wel werkt (Route 66) en een vastloper van dat flutprogramma.

Kortom, daar zal WM6 niet veel aan veranderen.

Ik heb trouwens nu Navigon op de i600 draaien (downloadversie met alle EU kaarten, 99 euro), is enorm traag qua opstarten en routeberekening, maar wel stukken stabieler dan Route 66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan in favorieten 'Home' zoeken en die bewerken. Eenvoudig, maar wel even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matramurena schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 08:38:
[...]

De door jou genoemde problemen zijn te wijten aan de afwezigheid van een touchscreen (TomTom), een buggy programma dat nogal omslachtig qua installatie is maar verder wel werkt (Route 66) en een vastloper van dat flutprogramma.

Ik heb trouwens nu Navigon op de i600 draaien (downloadversie met alle EU kaarten, 99 euro), is enorm traag qua opstarten en routeberekening, maar wel stukken stabieler dan Route 66.
oja? ik heb ook geprobeerd maar had de verkeerde versie te pakken denk ik
welke versie meot het zijn als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar dagen dit toestel met Orange business bundel met Orange World. Nu wil ik op de site van Orange de instellingen voor Orange naar mijn toestel laten sturen (kan namelijk niks over Orange World in mijn toestel vinden, ook niet na het aangeven van Orange als mijn provider), wordt de i600 niet ondersteund!

Iemand een linkje?

(ja, ik weet het, service-desk bellen: maar die zijn in het weekend niet aanwezig... heerlijk bedrijf dat Orange...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:27
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:54:
Heb sinds een paar dagen dit toestel met Orange business bundel met Orange World. Nu wil ik op de site van Orange de instellingen voor Orange naar mijn toestel laten sturen (kan namelijk niks over Orange World in mijn toestel vinden, ook niet na het aangeven van Orange als mijn provider), wordt de i600 niet ondersteund!

Iemand een linkje?

(ja, ik weet het, service-desk bellen: maar die zijn in het weekend niet aanwezig... heerlijk bedrijf dat Orange...)
Kies je toch een andere WM5 smartphone, zoals de Orange C500 ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Als je in de Provider-instellingen optie van de i600 kiest voor Orange krijg je automatisch de juiste instellingen voor Orange World.

Is er trouwens een manier om de telefoon om een bevestiging te laten vragen voordat hij een 3G verbinding opent? Als ik nu via Wi-Fi bezig ben en het valt even weg gaat hij zonder dat het opvalt verder via een 3G verbinding.. zo ga ik wel snel door m'n databundel heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:36:
Als je in de Provider-instellingen optie van de i600 kiest voor Orange krijg je automatisch de juiste instellingen voor Orange World.
nope :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hmm.. hier wel. Zo moeilijk is het zoiezo niet.. je maakt gewoon een verbinding aan met toegangspunt 'internet' zonder verdere instellingen. Meer heb je niet nodig met Orange. Mocht het dan nog niet werken dan moet je eens controleren of internettoegang wel ingesteld is bij je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem deze week kopen. Heb nu een aantal reviews gelezen en ben er helemaal weg van! Hoe typt het qwerty toetsenbord? Heb namelijk best wel dikke vingers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:33:
Ik ga hem deze week kopen. Heb nu een aantal reviews gelezen en ben er helemaal weg van! Hoe typt het qwerty toetsenbord? Heb namelijk best wel dikke vingers :p
Toetsenbord vind ik prima.. toetsen zijn lekker hoog en zitten voldoende uit elkaar. De nummer toetsen zijn ook erg handig omdat je voor elk getal 2 toetsen hebt. Scheelt een hoop gepriegel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:39:
[...]

Toetsenbord vind ik prima.. toetsen zijn lekker hoog en zitten voldoende uit elkaar. De nummer toetsen zijn ook erg handig omdat je voor elk getal 2 toetsen hebt. Scheelt een hoop gepriegel dus :)
Mooi! Dan weet ik nu dus zeker dat ik hem ga kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:40:
[...]

Mooi! Dan weet ik nu dus zeker dat ik hem ga kopen :)
Ow maar er zijn ook nadelen hoor :P

- Geen beltoon instellen per profiel
- Ontvangstbevestigingen van SMSjes komen gewoon als SMSjes in je inbox ipv als een mooie popup
- Indicatie gemiste gesprekken is zeer onduidelijk en gekozen profiel ontbreekt als je het eenvoudige homescreen gebruikt
- Toestel vraagt niet om bevestiging bij openen van een GPRS/UMTS verbinding (en opent die ook snel als je Wi-Fi even wegvalt of nog niet volledig verbonden is)
- Media Player reageert traag, zeker met de Samsung skin
- Agenda en Todo functies zijn crap vergeleken bij Nokia's Series 60 (alarmfunctie is wel weer beter)
- Speakerphone geeft zeer matig geluid
- Bluetooth filetransfers bevriezen regelmatig (met verschillende apparaten getest)
- Interface rond bluetooth gebeuren (pairen, beamen) is zwaar onder de maat

Maar ook wel voordelen:

- Mooie cleartype letters door het hele OS
- Hoop extra's van Samsung bovenop WM5
- Veel extra bediening (volumeknoppen, scrollwiel en back-knop op zijkant toestel)
- Wi-Fi en HSDPA
- Snelle e-mail client
- MSN client
- Losse batterijlader in de doos
- Met Opera browset het heerlijk
- Toestel is erg dun en licht voor een smartphone

Tot zover mijn i600 mini-review :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bigs op 15-07-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm.. toch nog wat minpuntjes.

Maar ik ga hem toch alleen gebruiken voor bellen, agenda, e-mail en internet.

Maarja, misschien toch nog maar even rondkijken voor wat anders :)

Bedankt voor je mini-review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Bigs schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:55:
[...]
- Agenda en Todo functies zijn crap vergeleken bij Nokia's Series 60 (alarmfunctie is wel weer beter)
Leg eens uit? Reden waarom ik nog steeds WM telefoons gebruik is dat elke Nokia maar een subset van de info uit m'n Outlook kan opslaan.
- Speakerphone geeft zeer matig geluid
Als 'ie op tafel ligt, vind ik 't geluid juist goed.
- Bluetooth filetransfers bevriezen regelmatig (met verschillende apparaten getest)
- Interface rond bluetooth gebeuren (pairen, beamen) is zwaar onder de maat
De interface is de gewone WM interface; de bluetooth functionaliteit is overigens eveneens ver onder de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:11:
[...]
oja? ik heb ook geprobeerd maar had de verkeerde versie te pakken denk ik
welke versie meot het zijn als ik vragen mag? :)
Je moet de versies hebben die expliciet voor Windows Smartphone zijn geschreven. En niet die voor Pocket PC. Er zwierf laatst een verminderd legale versie van Route 66 versie 7 Benelux door de nieuwsgroepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:05:
hmmm.. toch nog wat minpuntjes.

Maar ik ga hem toch alleen gebruiken voor bellen, agenda, e-mail en internet.

Maarja, misschien toch nog maar even rondkijken voor wat anders :)

Bedankt voor je mini-review ;)
Als je er uitsluitend mee wilt bellen, mailen en internetten dan is het een prima apparaat hoor. Ik heb Telfort Unlimited Internet (10 euro per maand, ongelimiteerd "fair use", maar gecapped op 128 kbit/s) en daarmee kun je zelfs een beetje TV-kijken. Google Maps werkt erg leuk, het scherm is behoorlijk scherp. En ik heb VOIP aan de praat gekregen met Fring (zie http://www.fring.com), daarmee kan ik zowel via mijn XS4ALL SIP account als MSN, Skype en Google Talk bellen en gebeld worden, zowel over UMTS als over WLAN. Een beetje war-walking door een vreemde stad is best leuk. De i600 meldt zelf als 'ie nieuwe draadloze netwerken heeft gevonden (*dingdong*), even naar het menu om te kijken of het een open netwerk is, waarna je goedkoop naar huis kunt bellen of mailen :)

Een beetje teleurstellend is inderdaad de BT stack (alhoewel in de praktijk het wel meevalt, de Parrot carkit en de EMTAC GPS doen het prima in de auto), de verkrijgbaarheid van software (het meeste spul is voor een toestel met touchscreen gemaakt) en ik vind het ook ontzettend vreemd dat er geen beltonen per profiel zijn in te stellen, dat kon mijn Nokia 5110 een jaar of 8 geleden al. Nog een raar bugje: de ringtone wordt bij het begin erg zachtjes weergegeven en gaat na een seconde of twee ineens naar vol volume.

Ook teleurstellend, maar dat is niet echt een bug, is het relatief kleine scherm, waardoor in de auto de boel nogal slecht is af te lezen (inkomende gesprekken, navigatie). Positief is de speaker, ik ben er althans goed over te spreken. In mijn vorige auto, zonder BT carkit, kon ik vrij aardig handenvrij bellen op die manier. Dat je slecht kunt zien als er gemiste gesprekken zijn, ligt aan welk display je gekozen hebt. Ik heb 'm zo ingesteld dat je altijd gemiste gesprekken en ongelezen SMS kunt opmerken.

Overigens, goede tip als je naar het buitenland gaat: sloop het complete GPRS profiel eruit. Dan kan 'ie nooit (voor ruim 7 euro per MB! :( ) per ongeluk een dataverbinding op gaan zetten. Terugzetten van de settings is enorm simpel, want die zitten voorgebakken onder het instellingenmenu (Provider).

Nog een tip: stel het toestel in op de laagste displaysterkte, schakel 3G uit (onder Telefoon -> Alle oproepen -> Bandkeuze voor 900/1800 MHz kiezen ipv Auto), en schakel BT en WLAN uit als je die niet gebruikt, dan gaat de batterij stukken langer mee. Oh ja, er niet de hele dag mee spelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matramurena schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:50:
[...]

Als je er uitsluitend mee wilt bellen, mailen en internetten dan is het een prima apparaat hoor. Ik heb Telfort Unlimited Internet (10 euro per maand, ongelimiteerd "fair use", maar gecapped op 128 kbit/s) en daarmee kun je zelfs een beetje TV-kijken. Google Maps werkt erg leuk, het scherm is behoorlijk scherp. En ik heb VOIP aan de praat gekregen met Fring (zie http://www.fring.com), daarmee kan ik zowel via mijn XS4ALL SIP account als MSN, Skype en Google Talk bellen en gebeld worden, zowel over UMTS als over WLAN. Een beetje war-walking door een vreemde stad is best leuk. De i600 meldt zelf als 'ie nieuwe draadloze netwerken heeft gevonden (*dingdong*), even naar het menu om te kijken of het een open netwerk is, waarna je goedkoop naar huis kunt bellen of mailen :)

Een beetje teleurstellend is inderdaad de BT stack (alhoewel in de praktijk het wel meevalt, de Parrot carkit en de EMTAC GPS doen het prima in de auto), de verkrijgbaarheid van software (het meeste spul is voor een toestel met touchscreen gemaakt) en ik vind het ook ontzettend vreemd dat er geen beltonen per profiel zijn in te stellen, dat kon mijn Nokia 5110 een jaar of 8 geleden al. Nog een raar bugje: de ringtone wordt bij het begin erg zachtjes weergegeven en gaat na een seconde of twee ineens naar vol volume.

Ook teleurstellend, maar dat is niet echt een bug, is het relatief kleine scherm, waardoor in de auto de boel nogal slecht is af te lezen (inkomende gesprekken, navigatie). Positief is de speaker, ik ben er althans goed over te spreken. In mijn vorige auto, zonder BT carkit, kon ik vrij aardig handenvrij bellen op die manier. Dat je slecht kunt zien als er gemiste gesprekken zijn, ligt aan welk display je gekozen hebt. Ik heb 'm zo ingesteld dat je altijd gemiste gesprekken en ongelezen SMS kunt opmerken.

Overigens, goede tip als je naar het buitenland gaat: sloop het complete GPRS profiel eruit. Dan kan 'ie nooit (voor ruim 7 euro per MB! :( ) per ongeluk een dataverbinding op gaan zetten. Terugzetten van de settings is enorm simpel, want die zitten voorgebakken onder het instellingenmenu (Provider).

Nog een tip: stel het toestel in op de laagste displaysterkte, schakel 3G uit (onder Telefoon -> Alle oproepen -> Bandkeuze voor 900/1800 MHz kiezen ipv Auto), en schakel BT en WLAN uit als je die niet gebruikt, dan gaat de batterij stukken langer mee. Oh ja, er niet de hele dag mee spelen 8)7
Bedankt. Ik zat inderdaad ook te denken om Telfort Unlimited Internet te nemen. Maar ik zit nu te twijfelen tussen de Samsung SGH-i600 en de HTC S710.

Morgen maar even in het echt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Die HTC heb ik ook naar zitten kijken.. wel leuk, maar ik vind de i600 prettiger omdat je het toetsenbord daar gewoon altijd bij de hand hebt, in plaats van dat je het uit moet schuiven en je toestel moet draaien. Bovendien vond ik de toetsen niet van de HTC minder fijn. De afmetingen van de HTC zijn wel knap op zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toetsenbord is wel beter bij de i600 maar daardoor is hij wel een stuk groter dan de S710. Maar het is toch beter dan met je mobiel en PDA op zak te lopen wat ik nu dus doe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
De S710 heeft ook geen 3G (UMTS/HSDPA) en daarom kan je ook niet videobellen. Terwijl ik dat onverwacht wel heel leuk vind (en iedereen die je met video belt ook trouwens!). IMHO een behoorlijk onderschatte toepassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even een extra datakabel bijbestellen, maar weet iemand of de USB aansluiting van o.a. de D900 hetzelfde is???
Volgens mij is dit namelijke de juiste kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de zelfde melding "de provider heeft de verbinding beeindigd" net telfort gebeld zou een probleem bij KPN zijn wordt aan gewerkt?!?!
aangezien ik sinds gisteren (16 juli) niet meer miet mijn i600 op internet kom en anderen al eerder niet. Weet ik niet of dit het probleem wel is.

heeft iemand het probleem al op weten te lossen? (heb instellingen via samsung opgevraagd, (helpt niet)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matramurena schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:14:
[...]

Je moet de versies hebben die expliciet voor Windows Smartphone zijn geschreven. En niet die voor Pocket PC. Er zwierf laatst een verminderd legale versie van Route 66 versie 7 Benelux door de nieuwsgroepen...
Route 66 maakt bij mij geen gebruik van het qwerty toetsenbord maar denkt dat ik normale toetsen heb. Is dit ergens in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:49:
Ik krijg de zelfde melding "de provider heeft de verbinding beeindigd" net telfort gebeld zou een probleem bij KPN zijn wordt aan gewerkt?!?!
aangezien ik sinds gisteren (16 juli) niet meer miet mijn i600 op internet kom en anderen al eerder niet. Weet ik niet of dit het probleem wel is.

heeft iemand het probleem al op weten te lossen? (heb instellingen via samsung opgevraagd, (helpt niet)).
Ik heb ook al sinds gisteren hetzelfde probleem, echt super irritant!
Volgens mij ligt het aan problemen bij KPN/Telfort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:16:
[...]

Route 66 maakt bij mij geen gebruik van het qwerty toetsenbord maar denkt dat ik normale toetsen heb. Is dit ergens in te stellen.
Bij mij ging het miraculeus na een dag en een keer opnieuw opstarten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:49:
Yep, hier ook sinds gistermiddag (16 juli). Er zijn problemen met het KPN 3G-netwerk, als er overbelasting optreedt worden eerst de dataverbindingen eraf geschopt, om te voorkomen dat er voice-calls gedropt moeten worden. Gisterochtend lukte zelfs streaming video nog, nu komt er nog geen bit aan via 3G. Overigens werkt GPRS hier (Apeldoorn centrum) wel af en toe.

Dit verschijnsel (3G netwerkproblemen Telfort) heeft verder niks met dit topic te maken, dus gelieve een nieuw draadje hierover te starten voordat een mod gaat ingrijpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRacer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2019
matramurena schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 08:38:
[...]

Toch heeft TomTom toch nog goede dingen gedaan. Op de Samsung D720 (Symbian OS) draait TomTom feilloos zonder touchscreen.... het kan dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
MadRacer schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 01:01:
[...]

Toch heeft TomTom toch nog goede dingen gedaan. Op de Samsung D720 (Symbian OS) draait TomTom feilloos zonder touchscreen.... het kan dus wel!
Ik draaide vroeger op m'n SPV S200 al tomtom vlekkeloos zonder touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Renate1970 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:16:
[...]

Ik heb niet de i320 gehad maar heb sinds donderdag de i600 en moet zeggen ik ben dik te vreden, ben normaal een nokia gebruiker, en heb nu eens de stap gedaan naar een samsung.
Exact zelfde reden, geen spijt van

E-Developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog even ivm de Telfort UMTS-storing.
Ik zit in Ede en zou verwachten dat ik in ieder geval nog kan internetten via GPRS. Lijkt mij dat de i600 automatisch overschakelt naar GPRS als 3G eruit ligt.
Maar ook als ik handmatig op 900/1800 schakel (telefooninstellingen, bandkeuze), nog steeds een foutmelding bij internetten. Moet ik ergens anders nog een aanpassing doen op het toestel om alleen te laten verbinden via GPRS? Of ligt het hele dataverkeer plat, dus ook via GPRS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:08:
Toch nog even ivm de Telfort UMTS-storing.
Ik zit in Ede en zou verwachten dat ik in ieder geval nog kan internetten via GPRS. Lijkt mij dat de i600 automatisch overschakelt naar GPRS als 3G eruit ligt.
Maar ook als ik handmatig op 900/1800 schakel (telefooninstellingen, bandkeuze), nog steeds een foutmelding bij internetten. Moet ik ergens anders nog een aanpassing doen op het toestel om alleen te laten verbinden via GPRS? Of ligt het hele dataverkeer plat, dus ook via GPRS?
Ik heb 2 abonnementen van KPN
1 doet het wel via grps de ander niet... zonder dat ik ook maar een instelling verander op de telefoon
Begin van de week werkte beide kaarten nog prima

Als je het mij vraagt zit er dus iets goed mis bij het KPN netwerk ookal blijft de klantenservice volhouden dat het aan mijn toestel ligt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er een theme ofzo om de blauwe balken zwart te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

De laatste tijd heb ik enige problemen... Als ik gebeld wordt, kan ik niet opnemen. Ik kan rammen op het opneemknopje wat ik wil, edoch doet hij niks.
Bekend probleem? Oplossingen? Koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Mja opnemen en ophangen gaat bij mij ook niet soepel. Als ik opneem duurt het soms 3 seconden voordat de andere kant mij hoort en ik moet vaak meerdere keren op ophangen duwen.

Dit lijkt vooral voor te komen met Wi-Fi aan en meerdere applicaties open.

Toch zonde dat de telefoon softwarematig zo slecht afgewerkt is. Als ie uit staat vind ik het een pracht toestel :) Wilde hem misschien toch gaan inwisselen voor een E61i, maar die is zo ontzettend lomp vergeleken bij de i600 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Reneger schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:57:
De laatste tijd heb ik enige problemen... Als ik gebeld wordt, kan ik niet opnemen. Ik kan rammen op het opneemknopje wat ik wil, edoch doet hij niks.
Same here. Lijkt ook steeds erger te worden :? Regelmatig gaat ie één keer over en dan heb ik een oproep gemist. De beller heeft hem dan niet eens horen overgaan. Vooral in de auto (BT kit) is dit meer regel dan uitzondering.
Bigs schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:01:
...en ik moet vaak meerdere keren op ophangen duwen.
Volgens mij verbreekt ie wel direct de verbinding na 1x drukken maar duurt het even voordat je dat ook in je scherm bevestigd krijgt. Of heb jij andere ervaringen?

De I600: choreografie een dikke 8, uitvoering een 5-min. Ik ben wel zo'n beetje klaar met dat ding.

[ Voor 24% gewijzigd door Ruimzicht op 23-07-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Mja ik hoop nog gewoon op een leuke officiële update. Misschien dat ik toch die GD1 update van hierboven maar eens ga proberen. Kan altijd nog terug naar mijn heerlijke vertrouwde S60 Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Ik hoopte op een snellere beschikbaarheid van WM6, dus heb die GD1 maar even links laten liggen. Ook geen zin in alles weer opnieuw installeren. Maar vind het nu "verdacht" stil rond WM6 bij Samsung. Ben benieuwd of GD1 echt iets verbetert. Laat maar even weten!

[ Voor 36% gewijzigd door Ruimzicht op 23-07-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Flashing as we speak.. duurt wel even zeg zo'n 64 MB rom uploaden. Spannend :)

[update]

:/
Afbeeldingslocatie: http://wiljedatikinjemond.com/fok/argh.png
Flashen is goed gegaan dus, alleen de phone update is niet uitgevoerd. Modem werd wel herkend, dus snap niet echt waarom het mis ging. Ga nog wel wat proberen, telefoon doet het iig nog :)

[update2]

Goed.. heb de upgrade gewoon nog een keer geprobeerd en nu lukte het wel in een keer :) Alles is nu upgegrade naar GD1. Heb alleen nog geen verschil gemerkt :)

[ Voor 82% gewijzigd door Bigs op 23-07-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Reneger schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:57:
Bekend probleem? Oplossingen? Koffie?
Ik heb dat probleem ook wel eens.. Als ik alle lopende processen afsluit in taakbeheer is het meestal verholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik ga maar eens mailen met Samsung vanavond ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen van niet opnemen en afsluiten heb ik ook gehad. Is een softwarebug en je zal het advies krijgen een software update te laten uitvoeren bij een van de service punten. Misschien dat de service punten inmiddels over de software beschikken was in mijn geval niet het geval. Hoop heibel gehad wat is uigedraait op een nieuw toestel van Samsung.
mvg
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Heb gemaild. Ben benieuwd naar de reactie. Tevens maar even gevraagd wat de status is van de WM6 update.

Gelukkig zit hier in haarlem een servicepunt 5 minuten lopen van mn werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reneger schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:41:
Heb gemaild. Ben benieuwd naar de reactie. Tevens maar even gevraagd wat de status is van de WM6 update.

Ben ook benieuwd naar WM6! Ben (pas) in december weer toe aan een nieuw speeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matramurena schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:50:
[...]

..... Overigens, goede tip als je naar het buitenland gaat: sloop het complete GPRS profiel eruit. Dan kan 'ie nooit (voor ruim 7 euro per MB! :( ) per ongeluk een dataverbinding op gaan zetten. Terugzetten van de settings is enorm simpel, want die zitten voorgebakken onder het instellingenmenu (Provider).
Wat een perfecte tip. Dat wil ik ook!

Kan je ook aangeven hoe je exact dat GPRS profiel eruit sloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Reneger schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:41:

Mij werd verteld dat ik de software op de website van Samsung kon vinden...
Er snuggere lui werken daar volgens mij niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik kreeg een mailtje dat ik ze moet bellen...

Ik hoop dat het een leuke jongedame is die interesse heeft... maar die kans acht ik klein... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2023

Manis

a4

Hieruit maak ik op dat WM6 inmiddels verkrijgbaar is voor de i607...

http://cgi.ebay.com/Windo...egoryZ64363QQcmdZViewItem

Zal WM6 voor de i607 generiek zijn of zal o.a. de aansturing van WIFI er uitgesloopt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Manis schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:32:
Hieruit maak ik op dat WM6 inmiddels verkrijgbaar is voor de i607...

http://cgi.ebay.com/Windo...egoryZ64363QQcmdZViewItem

Zal WM6 voor de i607 generiek zijn of zal o.a. de aansturing van WIFI er uitgesloopt zijn?
Yep. de i607 WM6 firmware werkt niet op de i600 en zal je device onbruikbaar maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Nou hij schijnt wel op te starten, maar niks werkt meer.. zelfs de USB drivers zijn anders dus je houdt dan alleen een heel matige PDA over. Op MoDaCo zijn 2 mensen die dit geprobeerd hebben en volgens mij hebben ze de boel nog niet kunnen herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsies

Batsies

E-Developing

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:30:
[...]

Wat een perfecte tip. Dat wil ik ook!

Kan je ook aangeven hoe je exact dat GPRS profiel eruit sloopt?
Bij instellinge, verbindingen, GPRS en dan profiel verwijderen

E-Developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Manis schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:32:
De update werkt maar je toestel kan je vervolgens weggooien. Niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2023

Manis

a4

Ruimzicht schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:47:
[...]

De update werkt maar je toestel kan je vervolgens weggooien. Niet doen dus.
Thanks voor de info...

Tis dus nog even afwachten. Zelf heb ik na gebruik met GPS muis (lees: Bluetooth) ook issues met het opnemen van gesprekken...

In m'n auto heb ik een Nokia CK-7W waarvan de kwaliteit i.c.m. m'n i600 zo beroerd is dat ik niet meer handsfree bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Als ik een herinnering in beeld krijg en toetsenboardblokkering staat aan, dan kan ik dus niets met die herinnering doen, bijvoorbeeld uitstellen voor een x aantal minuten. Als ik dat wil doen gaat ie meteen weer op de blokkering.

Iemand een idee hoe dit op te lossen ? Is namelijk erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Laatst online: 10-09 09:57
Nou hehe ... heb route66 eindelijk normaal aan de gang en t werkt ook nog eens normaal.
Ben net in de auto een rondje gaan rijden en t werkt.

Zag wel dat die me iets om liet rijden, maar dat geeft niet vind ik.
Het ging mij erom dat ik een totaal telefoon had die goed werkte zonder poespas en dat doet de I600.
En nu de navigatie erop zit is het compleet ... ga nu maar eens de carkithouder + lader bestellen.

Heb trouwens nog wel 1 vraag en misschien dat iemand dat weet. is er een snelkoppeling te maken om snel bluetooth aan/uit te schakelen, bijv als ik de 2ingedrukt houd dat ik dan bij bluetooth instellingen kom..... ik krijg het niet voor elkaar en gaat nu omslachtig.

Hier trouwens de installatie procedure ... wat bij mij het probleem was, was de com poorten voor GPS:

1)Samsung I600

Installation.

1. Connect the memory card reader & writer to the USB port of your computer, then insert the memory card into the memory card reader & writer and the CD into the CD drive.
2. The installation should start automatically. If it does not start, please run setup.exe from the CD(s).
3. Select the language you want the installation to be performed in, e.g., "English", and click Next.
4. Click Next to continue.
5. Select the drive where the files should be installed. Click Next to continue.
6. Read the license agreement carefully, select the first option and click Next to continue.
7. Select the language of the voice instructions (e.g., "English") you want to install onto the memory card. Note: The default language is identical to the Setup Language. Click Next to continue.
8. Select the geographic map(s) you want to install onto the memory card (e.g., "United Kingdom & Ireland"). Click Next to continue.
9. Click Install to start installing the geographic map(s) and the voice instructions onto the memory card. (For products with more than one CD:
please note that not all CDs are necessarily asked for during the installation process. This depends on which map(s) you have selected for installation in step 8).
10. Click Finish to complete the installation 11. Insert the memory card into the Samsung I600 12. The Mobile 7 WMS installer will appear in the screen of your Samsung I600.
13. A screen appears " Choose a location to install...." Select "storage card" and press install.

To be able to run Mobile 7 WMS on the Samsung I600, the device needs to be paired with the GPS receiver.

1. In the menu on the Samsung I600 select start/settings /connections 2. Select option 3 "Bluetooth", here you can switch the Bluetooth option "on".
3. After this, select the "menu" option in the same "Bluetooth menu"
4. A pop up screen appears with three options. Select "devices" and after that "Add new device" at the end of the process, you can select a "service"
DO
NOT SET PAIRING as a "serial port"
5. After the GPS receiver is paired, go back to the main "Bluetooth menu"
and select the "menu option" and select option "2" "com ports".
6. Select the "menu option" in the com ports menu. A pop up screen appears.
Select option 1 " Outgoing com Port". Now you see a a list of paired Bluetooth
devices.
7. Select the GPS receiver you requires often mentioned as "Bluegps". A screen appears were you can set the com port. Select COM 7 and press "done".

NOTE: IF you use more GPS receivers, you can always change the COM settings by selecting in the Bluetooth menu. menu/ option 2 " com ports". Select the paired GPS device and select menu/ option 3 "edit" Now you can change the comport for that GPS Receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Even aan/uit knopje bovenop je toestel kort indrukken dan draadloos beheer en je bent bij je bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Dutch_guy schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:40:
Even aan/uit knopje bovenop je toestel kort indrukken dan draadloos beheer en je bent bij je bluetooth.
Ik doe dat met BluetoothToggler:
http://www.modaco.com/Simple-Bluetooth-Toggle-A-t99493.html

:*) Werkt prima

[ Voor 9% gewijzigd door funske op 26-07-2007 14:11 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rizlarock
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-04-2024
Heeft iemand enig idee hoe ik in het MyPhotos onderdeel van het CardWheel-startmenu foto's die op mn geheugenkaartje staan kan laten zien? Het werkt nu alleen als ik foto's in mn telefoongeheugen heb.

Heb de telefoon nu net een weekje en hij bevalt me zeker alleen weinig compatible software te vinden. Veel doet het niet. Maar de dingen waarvoor ik um heb gehaald doet ie wel goed. WiFi/Inet/MSN/Bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsies

Batsies

E-Developing

rizlarock schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:56:
Heeft iemand enig idee hoe ik in het MyPhotos onderdeel van het CardWheel-startmenu foto's die op mn geheugenkaartje staan kan laten zien? Het werkt nu alleen als ik foto's in mn telefoongeheugen heb.

Heb de telefoon nu net een weekje en hij bevalt me zeker alleen weinig compatible software te vinden. Veel doet het niet. Maar de dingen waarvoor ik um heb gehaald doet ie wel goed. WiFi/Inet/MSN/Bellen.
Heb hetzelfde probleem, een aantal pagina's terug ook al gepost. Als je de oplossing hebt hoor ik het graag

E-Developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

is het ergens te downen zonder password?
rizlarock schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:56:
Heb de telefoon nu net een weekje en hij bevalt me zeker alleen weinig compatible software te vinden. Veel doet het niet.
daarom ka ik niet wachten tot WM6, hopelijk veel problemen opgelost.

[ Voor 36% gewijzigd door dfr0st op 26-07-2007 20:06 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
dfr0st schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:04:

is het ergens te downen zonder password?
:? Raar, ik kan hem gewoon downloaden :?
Maar goed, probeer deze eens: http://files.filefront.co...B/;6077689;/fileinfo.html

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

dat werkte tnx

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update:

Ik heb via deze website wat meer info gevonden voor de update van mijn I600
http://www.modaco.com/Samsung-SGH-i600-Firmwar-t253760.html.

Heeft er iemand een beschrijving en nodige downloads. hoe ik dit moet aanpakken?

ps mijn I600 is engelstalig
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste