Pay peanuts get monkeys !
Er zou iemand langskomen om het toestel te vervangen.
Komt er net een koerier van Proasist die mij een oude aftanse vieze nokia 6021 overhandigd en mijn I600 meeneemt. Met als gevolg dat ik met deze nokia helemaal niet dezelfde functies heb als met de i600.
Dus ik weer bellen met samsung, maandag zou dat probleem worden opgelost.
Meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Verwijderd
Ik heb ondertussen men outlook op men pop3 adres ingesteld en men gsm synchroniseerd er perfect me, download zelfs men mail, MAAR via men pc, zonder de usb of bluetooth verbinding lukt het me niet.
Men outlook is natuurlijk wel op een andere uitgaande server aangesloten, ik raak er echt niet wijs uit, iemand ideeen voor mail instellingen?
WPA gaat ook prima hoor.Dutch_guy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:52:
Volgens mij kan ie alleen iets met een WEP key.
Je kan toch handmatig ook een adres ingeven?Staat je niet beveiligde router wel op DHCP ? Want ook dat is vereist.
[ Voor 5% gewijzigd door Ruimzicht op 22-10-2007 08:53 ]
Verwijderd
Samsung zegt dat Pioneer een update moet uitbrengen, en Pioneer zegt dat Samsung hopeloos is met Bluetooth.
Kortom, wie weet raad?
Anabasis769 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:37:
WAARSCHUWING
Update WM6 i.c.m. Pioneer AVIC-D3BT
De update naar WM6 op zich is zeker een verbetering: grafisch net iets gelikter (Vista-look), werkt sneller/beter zonder vervelende lags.
Maar wat voor mij zo ongeveer de belangrijkste reden was om deze telefoon aan te schaffen was de zelf geteste compatibiliteit (staat nl. niet op de sterk verouderde Bluetooth compatibilitylijst van Pioneer) met mijn navigatiesysteem. Onder WM5 werkte de telefoon 100% samen met de bluetooth unit van de AVIC-D3, de CD-BTB200.
Na het opnieuw "pairen" wat noodzakelijk is, omdat het apparaat veranderd is na de WM6 upgrade, verklaart Pioneer de i600 tot een "Invalid device".
Het pairen gaat goed (melding op i600), maar direct daarna geeft de AVIC aan dat het dus een invalid device is.
Noch Pioneer, noch Samsung (MS probeer ik al niet meer), kunnen mij verder helpen.
Er zijn echter geen waarschuwingen afgegeven m.b.t. veranderde Bluetooth compatibiliteit na upgrade naar WM6. Downgrade naar WM5 is volgens Samsung onmogelijk, maar zou Samsung hier niet meer verantwoordelijkheid moeten nemen? Er is immers ook niets gezegd over eigen verantwoordelijkheid m.b.t. de upgrade...
Verwijderd
(btw ik weet niet of het een bug is of niet mr ik ben al tweemaal bij het invoeren van die wpa key op het probleem gelopen dat ik er,ty,ui,df, ... keys niet meer kan gebruiken buiten voor de overeen komstige cijfers en als ik op q,w druk komen die er wel op. dit is echter gedaan als ik de foon restart.)
Ja het werkt, losse cab erop zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:56:
weet iemand trouwens welke skype je moet nemen, als ik hem van de site wil downloaden komen alleen de i730,750 en 760 als mogelijkheden voor samsung?
Echter de proc is niet echt ontzettend snel.
http://forum.skype.com/index.php?showtopic=73487
Verwijderd
hahaha, ik heb een 2gig kaartje dus heb wel wat om te vullen...Devil N schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:43:
ScummVM plus een aantal adventure games vult je kaartje aardig snel
Verwijderd
Office mobile 6 is er trouwens wel op te installeren... even googlen op office WM6
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 13:25 ]
Iemand toevallig een oplossing gevonden voor dit probleem onlangs?wessel99 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:39:
ik heb het echt al vaak gehad. Dacht eerst dat het kwam doordat ik een "zware" applicatie open had staan, maar dat was niet eens het geval, alleen activesync draait onderwater (exchange activesync)... Of misschien mijn parrot ck3100 carkit (werd vaak gebeld in de auto), ook niet.
Best slecht! Bellen gaat wel altijd goed, maar vooral gebeld worden is een probleem, soms blijft ie gewoon vrolijk knipperen, ringtone stopt, maar er gebeurt verder niets.... Soms na een seconde of 20/25 (als de andere kant nog niet heeft opgehangen) neemt ie alsnog op...
Maar is even kijken binnenkort (maar ja, versturen lukt ook niet)Beste klant, mogelijk kunt u geen MMS ontvangen. Ga naar www.telfort.nl/mmsinfo, selecteer uw toestel en daarna 'MMS: probleem met ontvangen' Groet Telfort
E-Developing
Verwijderd
Ik heb een abbonement via het HI netwerk.
Groet John
Ik heb het al eerder keer gezegd: het gaat in elk geval niet werken als je een actieve dataverbinding hebt. De vraag is dus: Heb je die? Misschien wordt je probleem dan beter oplosbaar.Batsies schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 07:56:
Kreeg ik gisteren een SMSje van Telfort:
[...]
Maar is even kijken binnenkort (maar ja, versturen lukt ook niet)
[ Voor 12% gewijzigd door Ruimzicht op 29-10-2007 10:18 ]
ik had het me destijds niet beseft, maar dit is inderdaad de oplossing. Laatste versie van route66 en het probleem was weg. Thanks!Attie schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:48:
Ik had het probleem ook dat ik niet op kon nemen, ringtone uit en na 10-20 seconden pas werd de verbinding gemaakt. Bij mij was de oorzaak Route 66. Door deze te verwijderen en daarna eerst de update van hun site te halen en te installeren op mijn SD card, en daarna pas Route 66 te installeren op de Samsung, werkt het nu wel naar behoren. Ik had trouwens mijn toestel gekregen met WM6, dus ik heb niet zelf geupgrade.
Ik draai nu een nieuwe andere installatie, zelfde versie dat wel, maar dit is toch een beter werkende versie.
Die nieuwe blackjack is wel erg lekker hoor ;d
wat voor specs heb die ?
Zou graag de java client van eMule willen gebruiken maar er zit standaard geen midlet manager op de samsung?
*edit* meer instructies zijn hier te vinden
[ Voor 15% gewijzigd door Ruimzicht op 02-11-2007 16:28 ]
Wat gebruiken jullie trouwens voor .jad/.jar's?
Zou graag de java client van eMule willen gebruiken maar er zit standaard geen midlet manager op de samsung?
[/quote]
ik gebruik een IBM java emulator, ik kan hem je wel mailen,
Verwijderd
Rechtsbovenin krijg ik alleen maar xt9 of fn.
Verwijderd
Verwijderd
Heeft er trouwens al iemand smart2go geprobeerd? Bij mij ging de installatie goed en het ziet er veelbelovend uit. Ik heb de navigatiefuncties nog niet getest.
Verwijderd
Te ruil of te koop wel voor even degelijke toestellen.
Mail me maar op ddk_vc@hotmail.com
Verwijderd
Wie kan mij verder helpen?
Verwijderd
Ik weet zelf niet over welk klepje je het juist hebt maar als je het extra klepje en de dikkere en zwaardere (extended) batterij bedoelt dat er bij mij bijgeleverd werdt kan je deze eventueel wel van me overnemen aangezien ik enkel de dunne batterij gebruik van mijn toestel.Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:23:
Ik ben erg laat maar ik zou ook graag deze accu met klepje willen hebben.
Wie kan mij verder helpen?
Type: Samsung Extended Battery, 3,7 V Li-ion Model: AB103450CE
Daar hoort dan ook de nieuwe batterijklep bij en de oplader ervoor waar je die batterij dan eventueel los in kan opladen.
Verwijderd
Ik erger me dood aan het feit dat het apparaat steeds terugspringt naar het beginscherm als je bijvoorbeeld aan het internetten bent. Je moet steeds bezig zijn want als je even niets doet (wachten op het laden van een pagina bijvoorbeeld) dan springt ie weer naar het beginscherm.
Verwijderd
Ik heb mijn toestel 27 September 2007 aangekocht dus is de batterij nu een dikke maand oud, de batterij is nog maar 1* gebruikt en dus zeker niet stuk ofzo. Ik zou er graag een 15€ voor krijgen, lijkt mij niet teveel. De verzendingskosten zouden ook voor jou zijn aangezien ikzelf in België woon. Tenzij je af en toe eens naar België komt ofzo?Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:36:
Wat vraag je ervoor? Hoe oud is de accu ongeveer?
Mvg
Als ik gebeld wordt terwijl het toestel op toetsblokkering staat en ik neem het gesprek aan, dan blijft het toestel in de gedimde modus staan na het einde van het gesprek. Gevolg is dat de accu leeg is na een halve dag.
Als ik een binnenkomend gesprek niet accepteer is er niets aan de hand en als ik zelf een gesprek voer (waarna ik dus handmatig toetsblokkering doe) is er ook niets aan de hand.
hij blijft na een binnengekomen gesprek in toetsenblokkering dus op de gedimde display stand actief.
Iemand die dit probleem ook heeft/kent/opgelost heeft?
Dan nog een vraagje, ik zou graag mp3's via wifi van het netwerk willen luisteren. Bij mijn MDA vario ging dat perfect, maar ik zie hier niet de mogelijkheid om een locatie (bijv netwerk) te openen. Iemand die weet hoe dit moet?
Thanks!
Dit probleem heb ik ook. Wat ik dan doe is het toestel deblokkeren en vervolgens weer blokkeren, is natuurlijk waardeloos.MadRacer schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:36:
Sinds de WM6 upgrade zit ik met volgende probleem:
Als ik gebeld wordt terwijl het toestel op toetsblokkering staat en ik neem het gesprek aan, dan blijft het toestel in de gedimde modus staan na het einde van het gesprek. Gevolg is dat de accu leeg is na een halve dag.
Als ik een binnenkomend gesprek niet accepteer is er niets aan de hand en als ik zelf een gesprek voer (waarna ik dus handmatig toetsblokkering doe) is er ook niets aan de hand.
hij blijft na een binnengekomen gesprek in toetsenblokkering dus op de gedimde display stand actief.
Iemand die dit probleem ook heeft/kent/opgelost heeft?
Pay peanuts get monkeys !
Yep! Je moet natuurlijk wel je wifi aanzetten ookal werkt het ook via 3G (maar da's niet gratis). Leuk hè? Als het werkt tenminste... Help je ook even mee uitvogelenknights16 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:53:
begrijp ik goed, dat wanneer jij dit wel werkend heb, je bijvoorbeeld gratis belt naar vaste nummers (afhankelijk van welke VoIp account je hebt bij je ISP of een derde partij zoals VoIPbuster?
Probeer eens uit en aan te zetten. Je kan je WPA sleutel beter ingeven via Wireless Manager > WiFi settings etc. Is al eerder behandeld in dit topic volgens mij.Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 01:25:
Het intoetsen van mn WPA-key lukt niet doordat ik bijna alleen maar cijfers kan typen. Sommige letters lukt wel (letters die op het toetesenbord links en rechts van de cijfers staan, een 'c' kan ik bijv. niet intypen).
Rechtsbovenin krijg ik alleen maar xt9 of fn.
[ Voor 4% gewijzigd door Ruimzicht op 05-11-2007 11:02 ]
Verwijderd
ik kom wel eens in Belgie, waar woon je ergens?Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:57:
[...]
Ik heb mijn toestel 27 September 2007 aangekocht dus is de batterij nu een dikke maand oud, de batterij is nog maar 1* gebruikt en dus zeker niet stuk ofzo. Ik zou er graag een 15€ voor krijgen, lijkt mij niet teveel. De verzendingskosten zouden ook voor jou zijn aangezien ikzelf in België woon. Tenzij je af en toe eens naar België komt ofzo?
Mvg
Verwijderd
Bonheiden (ligt opzei van Mechelen in de Provinci Antwerpen), afspreken is altijd mogelijk eventueel, geef me anders je msn ofzo?Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:06:
[...]
ik kom wel eens in Belgie, waar woon je ergens?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 16:37 ]
Verwijderd
Ikzelf woon in Stein, net over de grens met Maasmechelen. Ik heb wel een vriend in Belgie wonen. Wat zijn de verzendkosten als je het in belgie verstuurd? kunnen we niet beter gewoon gaan mailen? Mijn E-mailadres vind je in mijn profiel.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:36:
[...]
Bonheiden (ligt opzei van Mechelen in de Provinci Antwerpen), afspreken is altijd mogelijk eventueel, geef me anders je msn ofzo?
Mijn msn is pascaldelahaye@hotmail.com
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 21:45 ]
Goh wat jammer, het begon net interessant te worden...Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:43:
... kunnen we niet beter gewoon gaan mailen?
Verwijderd
Ik ga nogal voorzichtig om met mijn gsm en stop hem nooit bij sleutels ofzo maar zou het jammer vinden als het scherm vol met krassen komt, ik gebruik nu een screenprotector maar vind het nogal een stomme bedoening om er telkens iets op het scherm te moeten kleven.
M.a.w., wat zijn de ervaringen bij de mensen zonder screenprotector?
Ben toch benieuwd dan?? Kan het niet eens kopenVerwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:23:
Ik gebruik wel de standaard picsel viewer... als je de foto's opzoekt via de inhoudsbeheer van samsung zelf dan openen ze best wel vlot in de picsel viewer. Althans niet trager dan een andere foto viewer weet ik uit ervaring.
Office mobile 6 is er trouwens wel op te installeren... even googlen op office WM6
Door de verkoper aangesmeerd
Maar ben er wel tevreden mee.
Je ziet haast niet dat die erop zit.
Op het laagje zit al enkele krasjes, zonder dat laagje zou mijn scherm dus beschadigd zijn.
Je kunt wel netwerkstreams openen via IE, gewoon daar het adres intikken en hij opent automatisch WMPwessel99 schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:37:
Weet er iemand trouwens ook hoe je aan office voor je mobiel komt, het zou erop moeten staan maar staat het niet, en het is ook niet te koop??
Dan nog een vraagje, ik zou graag mp3's via wifi van het netwerk willen luisteren. Bij mijn MDA vario ging dat perfect, maar ik zie hier niet de mogelijkheid om een locatie (bijv netwerk) te openen. Iemand die weet hoe dit moet?
Thanks!
-
Verwijderd
wessel99 schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:37:
Weet er iemand trouwens ook hoe je aan office voor je mobiel komt, het zou erop moeten staan maar staat het niet, en het is ook niet te koop??
Deze vraag vind ik ook interessant. Weet iemand daar het antwoord op?
Verwijderd
Dataviz levert een goed alternatief voor pOffice.
En naar ik begreep van de vorige eigenaar (ik heb hem 2e hands), zet het in WM5 wel, helemaal debiel!
Verwijderd
Waar ben je benieuwd naar?? de office voor WM6? Zoals ik al zei even googlen op office WM6. er is dan wel ergens een cab. file te vinden. (je moet alleen wel even zoeken)wessel99 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:06:
[...]
Ben toch benieuwd dan?? Kan het niet eens kopen
programma werkt perfect!
Ik gebruik trouwens ook een screenprotector. Ook bij mij merk je hem niet en het beschermt het display echt super!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 10:35 ]
Dat is niet waar. Je kon de WM6 pocket Office cab wel installeren onder WM5 en dan werkte het prima maar het zat er niet standaard in. Net als de WM6 op de i600 duswessel99 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:17:
En naar ik begreep van de vorige eigenaar (ik heb hem 2e hands), zet het in WM5 wel, helemaal debiel!
Verwijderd
Probeer eens Fring en gebruik gewoon je eigen SIP acount
Verwijderd
Ben hier ook erg 'eager' om voip aan de praat te krijgen. Op dit moment heb ik het werkend gekregen met 'fring'. Doet het perfect (inclusief selectie of je wel of niet via 3g verbinding wil maken)Ruimzicht schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:01:
[...]
Yep! Je moet natuurlijk wel je wifi aanzetten ookal werkt het ook via 3G (maar da's niet gratis). Leuk hè? Als het werkt tenminste... Help je ook even mee uitvogelen
Alleen heb ik nog steeds liever de native support.
Heb de "WM6VoIP.CAB" gevonden en geinstalleerd. Zie niets nieuws gebeuren echter als je kijkt bij je instellingen -> telefoon -> alle oproepen -> 7. meer -> heb je een nieuw item "Bellen via internet".
Alleen geen instelling om het daadwerkelijk te doen. :-)
Iemand nog meer informatie?
Op de i600? Weet je dat zeker?Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:59:
Correctie.. er zijn inderdaad toestellen verkocht met WM5 incl office pakket, dit is een pilot geweest.
Ja, zie ook de link in mijn post van een paar dagen geleden. Verder heb je als het goed is een directory VoIP gekregen in Windows/system. Nu moet je dus met een xml file een cab file maken waarmee je SIP settings in je toestel worden gepropt. Dat lukt nou net niet bij mij.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:40:
[...]
Heb de "WM6VoIP.CAB" gevonden en geinstalleerd. Zie niets nieuws gebeuren echter als je kijkt bij je instellingen -> telefoon -> alle oproepen -> 7. meer -> heb je een nieuw item "Bellen via internet".
Alleen geen instelling om het daadwerkelijk te doen. :-)
Iemand nog meer informatie?
Handleiding voor het eerder genoemde bestand ;-)
Verwijderd
Heb het artikeltje daar nog eventjes gelezen (vooral de link naar xda-developers is interessant)wessel99 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:29:
http://www.hardnet.nl/2007/04/25/voip-op-een-htc-s710/
Handleiding voor het eerder genoemde bestand ;-)
Er is een verschil in de ROM's. Ze worden door de fabrikanten verspreid met en zonder voip capabilities.
Enige detectie methode is klaarblijkelijk door de scannen naar een 4-tal bestanden in je windows map.
ipdialplan.xml
dnsapi.dll
voipphonecanvas.dll
rtcdll.dll
Als je deze niet hebt, dan ga je het niet aan de praat krijgen
Iemand suggesties? Gebruik nu alleen skype, maar wel benieuwd!
Het kan zelfs via 3G met een registry edit :-)
http://www.mediafire.com/?9zumgy2iqmm
Verwijderd
Grrrr.. Ik niet..wessel99 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:08:
Ik heb de bestanden gewoon in m'n windows map staan, alle 4... alleen nog geen sip provider ;-)
Iemand suggesties? Gebruik nu alleen skype, maar wel benieuwd!
Het kan zelfs via 3G met een registry edit :-)
Heb onlangs mijn mobieltje van WM5 naar WM6 zitten updaten. Heb jij misschien een std WM6 variant? (gekocht als WM6) of de niet officiele samsung ROM gebruikt?
Ook wat leuke tools die ik nu tegenkom:
Advanced Config, standaard WM6 tweak tool:
http://www.mediafire.com/?djgdlgoojix
Operator ConfigTool:
http://www.mediafire.com/?by1tgspfxez
Voip Setup Config Tool, tool om VOIP over 3G en provider in te stellen:
http://www.mediafire.com/?3zsrknynww4
Werkt perfect! Cool :-D Gewoon je contacts vanuit je mobiel over voip bellen :-D
Verwijderd
Erg raar.wessel99 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:23:
nee, de officiele samsung rom gebruikt, icm de bovengenoemde wm6_voip.cab.
Eventjes om te vergelijken.. (als je tijd hebt natuurlijk ;-) )
bij info heb ik staan "Windows Mobile 6 Standard" -> CE-besturingssysteem 5.2.1437 (build 17944.0.3.1)
Overigens heb ik de .CAB op mijn storagecard gekopieerd en via mijn mobieltje opgestart. (krijg dan de installatie progress, die bevestigend eindigd.)
Echter zie ik nergens op het mobieltje een voip map staan???
Overigens het eerste linkje (advanced settings) werkt niet.
Hier staat een link naar de makers van de tools. Het installeren gaat bij mij goed, alleen bij het starten krijg ik een exception error.
Ik heb al wel bij instellingen -> telefoon -> bellen via internet, en ook de IPdialer settings en op m'n today screen ook al de "internet bellen" optie....
Maar wil graag ook de advanced tool nog neit aan de praat, ziet er erg veelbelovend uit!
Ik heb dezelfde!Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:44:
[...]
Erg raar.
Eventjes om te vergelijken.. (als je tijd hebt natuurlijk ;-) )
bij info heb ik staan "Windows Mobile 6 Standard" -> CE-besturingssysteem 5.2.1437 (build 17944.0.3.1)
Maar je moet dus eerst de WM6_VOIP.cab installeren!
Verwijderd
Dat doe ik ook.. Echter zonder de resultaten die jij krijgt.wessel99 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:23:
[...]
Ik heb dezelfde!
Maar je moet dus eerst de WM6_VOIP.cab installeren!
Heb in mijn google momentje nog een paar leuke sites gevonden:
http://wiki.modaco.com/index.php/Samsung_i600
http://www.modaco.com/cat...-i60x-MoDaCo-com/page/50/
http://www.i607.org/wiki/doku.php
Ik moet er nog doorheen lezen, ik hoop daar de oplossing te vinden.
*edit*: die tool SetupVoIP 0.3 werkt bij mij helemaal niet; geeft een foutmelding tijdens het opstarten: unexpected error.
*eidt 2": volgens mij is die tool voor PocketPC en niet voor smartphone...
Is er nou al iemand die het werkend heeft van jullie?
[ Voor 25% gewijzigd door Ruimzicht op 08-11-2007 14:47 ]
Verwijderd
Ondanks dat ik na het installeren van de WM6VOIP.cab geen voip folder kon vinden heb ik toch de config.cab aangemaakt. Alle gegevens zijn duidelijk behalve het "key" element.
*edit* (stukje vergeten)
De config.cab geinstalleerd, bij call instellingen internetcalling aangezet en presto de voip map verschijnt. (is ie bij jullie ook leeg?)
Moet overigens in mijn onnozelheid bekennen dat ik in eerste instantie niet begreep wat jullie bedoelden met het today scherm..
Na de upgrade naar WM6 stond dat cardwheel standaard aan en heb dat zo gelaten.
In iedergeval heb ik nu wel een element internet calling, als ik wifi aanzet (heb gprs uitstaan) dan krijg ik ook service available. Maar een gesprek naar een nummer laat gewoon mijn mobiele nummer zien (nummer herkenning op mijn vaste telefoon)
Dus het werkt toch niet helemaal..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 14:24 ]
Verwijderd
Heb je helemaal gelijk in.wessel99 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:19:
In je voipmap staan wel verborgen bestanden, niet leeg dus!
De standaard verkenner laat inderdaad niets zien. (kon ook niet zo snel vinden hoe verborgen bestanden zichtbaar te maken) Maar gebruik nu total commander CE en die laat alles natuurlijk netjes zien. ;-)
Verwijderd
Klopt, heb het issue gezien. Het lastige is alleen dat als je het via wifi instellingen doet je nog veel meer instellingen moet doen welke niet allemaal even duidelijk zijn. Maar ja, er zit niets anders op om alle verschillende combinaties af te gaan, toch?Ruimzicht schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:01:
[...]
Yep! Je moet natuurlijk wel je wifi aanzetten ookal werkt het ook via 3G (maar da's niet gratis). Leuk hè? Als het werkt tenminste... Help je ook even mee uitvogelen![]()
[...]
Probeer eens uit en aan te zetten. Je kan je WPA sleutel beter ingeven via Wireless Manager > WiFi settings etc. Is al eerder behandeld in dit topic volgens mij.
Thx voor de reacties
Verwijderd
Inmiddels verbinding gelegd. Maar, en dat is al eerder aan bod gekomen, de browser blijft via GPRS lopen (weet ik omdat ik GPRS-instellingen heb verwijderd). Heb IE settings/verbindingen op 'automatisch detecteren' staan. Heb bij netwerk selecteren alle opties gebruikt: internet, WAP-netwerk, etc. Bij de wifi settings de volgende instellingen: netwerk type=prive/netwerk, WPA en TKIP, sleutel automatisch verkrijgen, sleutelindex=1, IEEE 802.1x 'aan', EAP-type 'smartcard or certificate'. Ik zit inmiddels wel op WM6...... Ik heb bij de andere discussies niet echt het antwoord gevonden. Het blijft een raar ding die wifi op de sgh i600 (?). Tips altijd welkom.Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:12:
[...]
Klopt, heb het issue gezien. Het lastige is alleen dat als je het via wifi instellingen doet je nog veel meer instellingen moet doen welke niet allemaal even duidelijk zijn. Maar ja, er zit niets anders op om alle verschillende combinaties af te gaan, toch?
Thx voor de reacties
Alvast bedankt!
Marcel
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:21:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn i600, ook op een Pioneer AVIC-D3 met bluetooth kit. Met WM5 werkte de i600 op de Pioneer. Na de upgrade naar WM6 is het hopeloos, geen enkele verbinding mogelijk.
Samsung zegt dat Pioneer een update moet uitbrengen, en Pioneer zegt dat Samsung hopeloos is met Bluetooth.
Kortom, wie weet raad?
[...]
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Pioneer schijnt eens tegen iemand gezegd te hebben "Het is een bekend probleem dat WM6 niet werkt en wij kunnen er niets aan doen. Kijk ook eens bij Jetware mobile software.
Daar is een Hands-Free extention te downloaden die schijnbaar iets aanpast in Windows zodat hij wel kan connecten naar de Pioneer.
De software is 30 dagen gratis te proberen, daarna kost het geld. Download de applicatie eens op http://www.jetwaremobile.com/ en zie of het werkt. Daarna kan je of Pioneer proberen lastig te vallen (i600 wordt ondersteund nl) zodat zij het gaan betalen voor je.
Good luck!
Marcel
daxy schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:19:
Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem of wordt het (al dan niet minder legaal) downgraden naar WM5?![]()
Alvast bedankt!
Marcel
[...]
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Incompatible phones
Phones running versions of Windows Mobile prior to Windows Mobile 2003 SE and phones that do not use the Bluetooth stack provided by Microsoft will not work with the Extension. The following phones are known to be incompatible with the Extension:
HTC "Blue Angel" Pocket PC phones
XDA III
MDA III
Qtek 9090
Siemens SX-66
XDA II
Motorola Q
HP iPaq hw 6915, 6910, 6515, 6510
Samsung Blackjack
Die BlackJack is de i600...
Heb jij het zelf al getest?
Misschien dat niet alles werkt, maar ik heb in ieder geval mn bluetooth verbinding terug.
Marcel
Ruimzicht schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:47:
Op de site van Jetware mobile staat iets anders:
Incompatible phones
Phones running versions of Windows Mobile prior to Windows Mobile 2003 SE and phones that do not use the Bluetooth stack provided by Microsoft will not work with the Extension. The following phones are known to be incompatible with the Extension:
HTC "Blue Angel" Pocket PC phones
XDA III
MDA III
Qtek 9090
Siemens SX-66
XDA II
Motorola Q
HP iPaq hw 6915, 6910, 6515, 6510
Samsung Blackjack
Die BlackJack is de i600...
Heb jij het zelf al getest?
daxy schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:27:
Goed nieuws! Mjin bluetooth werkt nu met mijn Pioneer AVIC-D3.
Pioneer schijnt eens tegen iemand gezegd te hebben "Het is een bekend probleem dat WM6 niet werkt en wij kunnen er niets aan doen. Kijk ook eens bij Jetware mobile software.
Daar is een Hands-Free extention te downloaden die schijnbaar iets aanpast in Windows zodat hij wel kan connecten naar de Pioneer.
De software is 30 dagen gratis te proberen, daarna kost het geld. Download de applicatie eens op http://www.jetwaremobile.com/ en zie of het werkt. Daarna kan je of Pioneer proberen lastig te vallen (i600 wordt ondersteund nl) zodat zij het gaan betalen voor je.
Good luck!
Marcel
[...]
Thanx! Ik ga dit zo direct uitproberen!Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:21:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn i600, ook op een Pioneer AVIC-D3 met bluetooth kit. Met WM5 werkte de i600 op de Pioneer. Na de upgrade naar WM6 is het hopeloos, geen enkele verbinding mogelijk.
Kortom, wie weet raad?
[...]
Afgelopen week ben ik namelijk bij een Samsung Servicecentre geweest en daar vertelden ze mij dat zij op de hoogte zijn van problemen met Bluetooth-apparaten na de WM6 update.
Samsung stelt zich echter niet aansprakelijk voor deze incompatibiliteiten. Samsung heeft de update getest met verscheidene (referentie) apparaten en daar zijn geen problemen uit voortgekomen.
Zij kunnen niet alle bestaande apparaten testen voor ons en zullen niet met een compatibilitylijst komen.
Mijn suggestie om op hun website een waarschuwing voor incompatibilities te plaatsen hebben ze genoteerd, maar de vraag is of ze hier daadwerkelijk iets mee gaan doen.
Mijn i600 heeft 2 maanden prima gewerkt met mijn AVIC-D3 met WM5. En is nu waardeloos gebleken voor daadwerkelijk dagelijks gebruik in de auto. Samsungs reactie: "hoezo, je kan er toch mee bellen?" "(...) dan kun je beter een andere handsfree-set kopen". Ik geloof niet dat Samsung bekeuringen betaalt en aansprakelijk is voor eventuele ongelukken...en kom op ik ga toch zeker niet een handsfreeset aanschaffen naast de +/- €1500,- die ik al betaald heb voor mijn AVIC-D3? (die verder met alle niet WM6 smartphones werkt).
Tuurlijk de eigenlijke verantwoordelijke is Microsoft, maar ik denk niet dat die met een oplossing komen n.a.v. een email of brief.
Misschien nog een poging via Kassa, Radar en de Consumentenbond wagen?
Overigens meldden ze bij het Servicecentre dat zij eenzelfde probleem hebben met een Nokia (servicecentre doet ook support voor Nokia).
@Bigs:
Alle begrip voor het risico dat andere gebruikers, die geen problemen hebben, mogelijk benadeeld worden in het mogelijke scenario dat je hebt beschreven.
Maar kijk nu eens ter illustratie naar mijn kosten:
i600 +/- €450,- (ten tijde van introductie) + AVIC-D3 +/- €1500,- = €1950,- + zakelijke telefoontjes die ik niet in de auto kon aannemen gedurende 2 maanden €****
(natuurlijk heb ik m'n telefoon doorgeschakeld naar kantoor, maar het gaat om het principe)
Overigens beperkt dit probleem zich niet tot de Pioneer bezitters. Dit probleem is ook gemeld door mensen met een Audi/BMW/Bury/Jabra/TomTom, op andere fora.
Voor alle duidelijkheid: kritiek is niet persoonlijk bedoeld, maar dient ter illustratie van de (financiële) impact van dit probleem.
Verwijderd
Ik heb zonet een parrot 3400 ls + gps in mijn wagen geïnstalleerd, nu het pairen van de telefoon verloopt probleemloos, echt krijg ik de gps functie met als software route 66 niet aan de praat. Ik heb hier en daar al gelezen dat ik de uitgaande poort nog moet instellen maar ik weet niet welke com poort ik daarvoor moet nemen.
Iemand die mij hier kan helpen aub?
En weet er iemand een live-messenger die *niet* de contacten uit je Live door je outlook contacten gooit? Weet dat er ooit een was maar die download is van de microsoft site verdwenen.
zelf heb ik ook geen messenger die dat kan, er zijn wel andere programmas zoals Fring volgens mij die dit kunnen stand alone messenger software is wel te verkrijgen
[ Voor 42% gewijzigd door knights16 op 12-11-2007 13:59 ]
Verwijderd
Poort 6 heb ik al geprobeert zonder resultaat, zowel beveiligd als onbeveiligd.knights16 schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:38:
port 6 moet werken!
Steeds blijft hij beweren geen gps antenne te vinden terwijl je op het display van de parrot zelfs het aantal sattelieten kan zien etc...
Introducing the Blackjack II by Samsung. It’s sleeker, smarter and more simple than ever. Now with Windows Mobile 6, faster 3G downloads, a larger 2.4” display, and a stylish look, it’s the phone all
2.4 Inch 65K TFT, QVGA Display
QWERTY with FRONT JOG WHEEL & Build in GPS
3.6 Mbps UMTS / HSDPA (850/1900/2100 Mhz), GPRS / EDGE (850/900/1800/1900 MHZ)
nice dingetje hoor...pff : )
Naja, ik hou het wel bij de 1e versie
Verwijderd
Heeft er iemand al een oplossing gevonden voor het echo probleem bij het gebruik van een carkit? Een vriend van me en ik hebben beide het probleem in onze auto dat wij perfect geluid hebben maar diegene die belt hoort zichzelf in een echo.. Carkits zijn Ck-7w en ik heb een Ck-1w beide over bluetooth.StevenK schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:06:
[...]
Geluid was bij met met de diezelfde ck7w echt heel slecht. Iedereen klaagde dat ik slecht te verstaan was en dat er echo was en weet ik wat al niet meer. Terwijl m'n oude trouwe S200 perfect geluid geeft met dezelfde carkit.
Ik heb het geinstalleerd en het werkt inderdaad maar zie eerlijk gezegd weinig (geen) toegevoegde waarde. Telefoonboek werkte al probleemloos (BMW fabrieks carkit) sinds de upgrade naar WM6. Onder WM5 werkte de phonebook transfer van de i600 helemaal niet trouwens.Anabasis769 schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:00:
Het werkt perfect! Beter nog, nu worden ook functionaliteiten als batterijstatus, signaalsterkte en bulk-telefoonboekoverdracht (i.p.v. 1-voor-1) ondersteund!
Ik hoopte dat de battery en signaalsterkte vermeld zouden worden maar op de BMW kit gebeurt dat niet. Ik koop het dus niet
*edit*: nu programma is verwijderd, worden er helemaal geen namen meer gesyncd...... vreemd. Harde reset dan maar en opnieuw beginnen.
[ Voor 9% gewijzigd door Ruimzicht op 30-11-2007 12:50 ]
Toch maar even google maps geupdate. Maar jammer genoeg werkt bluedot hier niet in utecht centrum met telfort. Weet iemand of het aan de foon ligt of zijn de masten niet bekend?
-
Verwijderd
Ligt waarschijnlijk aan de telefoon. De "My Location" functie werkt op de Blackjack ook niet. Althans, ik heb nog geen berichten gevonden dat het wel werkt.dfr0st schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:31:
vanwege dit bericht : nieuws: Mobiele Google Maps gebruikt zendmasten voor plaatsbepaling
Toch maar even google maps geupdate. Maar jammer genoeg werkt bluedot hier niet in utecht centrum met telfort. Weet iemand of het aan de foon ligt of zijn de masten niet bekend?
De e61i (heb nu de nokia e50, dus het is wel vertrouwd, maar wel een stuk groter)
De motorola Q9 (beetje hetzelfde als de i600, maar dan duurder?)
Een blackberry pearl of misschien de 8800, maar dan moet ik naar vodafone (duur, maar naar het schijnt wel heerlijk om mee te werken)
palm treo 500v (lage prijs)
Of de Samsung f700 (lage prijs, groot toetsenbord, maar volgens mij is de agenda/email functie niet zo heel goed)
Een aantal vallen af; de iphone/htc touch/lg viewty wegens het ontbreken van een qwerty toetsenbord, en daarnaast zal ik mijn mobiel voornamelijk gebruiken voor het mailen en het bijhouden van mijn agenda.
Zie ik nog iets over het hoofd? De i600 kan ik overigen gratis krijgen met een 1jarig abo, dus kwa prijs is het een no brainer
Verwijderd
Een nadeel van Windows Mobile vind ik de controle die je als gebruiker hebt over het dataverkeer.
Ik heb hetzelfde, vrij irritant. Ik heb goodlink pushmail geinstalleerd, wellicht komt het hierdoor?Dutch_guy schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:15:
[...]
Dit probleem heb ik ook. Wat ik dan doe is het toestel deblokkeren en vervolgens weer blokkeren, is natuurlijk waardeloos.
Hmm ik moet zeggen dat ik de to do list in het nokia symbian os juist wel prettig vind. Alleen het os vond ik erg traag. Ik ben uiteindelijk voor een blackberry gegaan trouwens, zoals ik in mijn vorige post al zei; ik heb hem alleen nodig voor bellen/email/agenda en een blackberry doet dat goed (weliswaar niet in een aantrekkelijke omgeving, maar goedVerwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 08:04:
Voor mij was de software belangrijk in mijn keuze. Daardoor is de Nokia e61 voor mij afgevallen. Dit toestel (eigenlijk S60) mist een behoorlijke ToDo-list en PC suite vind ik een stuk minder dan ActiveSync.
Een nadeel van Windows Mobile vind ik de controle die je als gebruiker hebt over het dataverkeer.