Er zit ook al een metaal beschadiging (krasachtig iets) op de processor, terwijl hij nieuw uit de verzegelde verpakking komt. Hebben jullie zoiets ook gezien toevallig?Jumpman schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:26:
Ik heb hier:Wat doet de 29B maximaal? En wat als ik hem stabiel, 24/7 wil laten draaien?
- Asus P5W (DH Deluxe), 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
- Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB) (L629B475)
- Artic Freezer 7 Pro
- Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Is deze net zo goed als een 28B?
De 3,2 Ghz halen ze allemaal toch wel?Stoffa schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:32:
[...]
Ik heb hier zelf dus wat "research" naar gedaan en 1 ding is zeker: de 29b doet het zeker niet zo goed als de 28b. Er zijn echter overal uitzonderingen te bespeuren. Zo heeft Nilos een 28b die het helemaal niet zo geweldig doet en zag ik op XS een 29b die ging als een raket (ik heb echter ook een stuk meer best tegenvallende 29b's gezien).
Ja volgens mij wel, ik heb t meer over t verschil tussen 3,6 en 4,0.
Okay, want ik wil hem 24/7 op 3,2 GHz laten draaien (8 x 400, PC6400), maar ik hoop echt zo dat hij 3,6 GHz wel haalt.Stoffa schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:46:
[...]
Ja volgens mij wel, ik heb t meer over t verschil tussen 3,6 en 4,0.
Stelletje patsers met jullie E6600...;)
Hier het bewijs dat je ook met een E6400 een hele mooie OC kan halen en 80-90 euri in je zak houdt

Ik heb het geheugen nu wel al op 4-4-4-12 lopen btw (2.0V), waardoor SuperPi ongeveer 17,7 sec over 1M doet
Dat is gewoon een halvering t.o.v. mn oude X2 3800+ 939 @ 2,3 Ghz !!!
Haal btw 6850 3DMark06 punten met mn systeem
Ik maak me alleen een beetje zorgen over mn moederbord temp. Is die niet wat hoog?
ik denk dat t komt doordat ik geen intake fan heb, aangezien ik mijn systeem zo stil mogelijk wil hebben (wat ie nu ook echt is!
). Ik heb de temp al een keer zien oplopen tot 45C, kan dit geen kwaad?
Hier het bewijs dat je ook met een E6400 een hele mooie OC kan halen en 80-90 euri in je zak houdt
Ik heb het geheugen nu wel al op 4-4-4-12 lopen btw (2.0V), waardoor SuperPi ongeveer 17,7 sec over 1M doet
Haal btw 6850 3DMark06 punten met mn systeem
Ik maak me alleen een beetje zorgen over mn moederbord temp. Is die niet wat hoog?
[ Voor 9% gewijzigd door rossinl op 13-11-2006 00:10 ]
Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2
Ik en Rimpeldinky hebben vorige week met een 29B, 4 GHz SuperPi-stable gehaald.
rimpeldinky schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:40:
[afbeelding]
dat is voor mij en dj_the_sp de max vandaag
1.575 Vcore temperatuur stressed over de 70
2gb corsair xms pro 4-4-4-12 1:1 op 2.15V
[ Voor 37% gewijzigd door Da_maniaC op 13-11-2006 00:51 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
29b is echt wel goed, zoiezo meer kans met een 28b 29b dat ie goed klokt , en dan heb ik het over 3800 of hoger op lucht koeling.
29b dus ......
29b dus ......
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Op den duur begin ik toch wel wat te twijfelen. Ik heb nu een L628E334 die doet bij dus ,,maar'' 3400 mhz, 1.5125V. Ik heb een L628B101 getest die bij mij ,,maar'' 3300 Mhz deed op 1.5V. Na wat opzoekingswerk vond ik een L628E334 die 4.5 Ghz deed wel met extreme koeling en vond ik een L628B101 die gemakkelijk 3600 Mhz haalde met minder volts. Zou misschien eens tijd worden dat ik mijn processor test op een ander plankje??? Kan je moederbord (bij mij P5WDH) je overklok limit zijn? Héél goed zou ik mijn mobo niet noemen want max FSB is bij zo'n 415.Rol-Co schreef op maandag 13 november 2006 @ 01:34:
29b is echt wel goed, zoiezo meer kans met een 28b 29b dat ie goed klokt , en dan heb ik het over 3800 of hoger op lucht koeling.
29b dus ......
[afbeelding]
Heb hier een E6600 (L628B101).
Is dat een goeie cpu voor het betere oc werk 4GHz+ ??
Is dat een goeie cpu voor het betere oc werk 4GHz+ ??
Die-hard Brexiteer
Probeer hem zou ik zeggen. Heb nog niet veel L628B gezien die het niet lekker doen...
Idd dat moet je zelf uitvogelen, en beter schiet je op want ik krijg de zelfde binnenKingNothing schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:29:
Heb hier een E6600 (L628B101).
Is dat een goeie cpu voor het betere oc werk 4GHz+ ??
Dan weet ik hoever die batch ongeveer gaat !
Ik heb dit weekend niet veel tijd gehad, maar heb toch al een leuke tussenstand:Stoffa schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:36:
[...]
En? Het weekend is nu wel ongeveer ten einde en ben zeer benieuwd wat je bereikt hebt (zit namelijk zelf te overwegen een 31A te bestellen)
| Item | Omschrijving | OC-Waarde | Opmerking |
| CPU | Intel Core 2 Duo E6600 L631A967 | 3200 Mhz | vCore 1.27V | 58oC full load (8 uur Orthos) | Multiplier 9 |
Koeler | Arctic freezer 7 Pro | - | QFan in BIOS ENABLED (1000 rpm max.) |
| RAM | 2x1GB G-Skill PC6400 5-5-5-15 | 1:1 | vDimm 2.0V | 5-5-5-15 |
| Mobo | Asus P5B Deluxe | FSB=356*9 PCIe=101 PCI=33 De rest = Auto | BIOS 0711 |
| GPU | 7900 GTO | - | - |
Ik weet niet precies wat nou het stockvoltage bij een E6600 is, maar volgens mij minimaal 1,3V. Kan 'm dus met gemak tot 3200 mhz overclocken op 1,27V.
Zal deze week nog eens kijken hoeveel extra Volt ik nodig heb om de 3600 te halen. Maar denk dat dat geen probleem moet zijn.
Prima vooruitzichten voor een stil en koel 24/7 systeem met toch een erg leuke overclock!
Net nog even lopen pielen.bosaap22 schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:36:
[...]
Ik heb dit weekend niet veel tijd gehad, maar heb toch al een leuke tussenstand:
Item Omschrijving OC-Waarde Opmerking CPU Intel Core 2 Duo E6600 L631A967 3200 Mhz | vCore 1.27V | 58oC full load (8 uur Orthos) Multiplier 9 KoelerArctic freezer 7 Pro - QFan in BIOS ENABLED (1000 rpm max.) RAM 2x1GB G-Skill PC6400 5-5-5-15 1:1 | vDimm 2.0V 5-5-5-15 Mobo Asus P5B Deluxe FSB=356*9 PCIe=101 PCI=33 De rest = Auto BIOS 0711 GPU 7900 GTO - -
Ik weet niet precies wat nou het stockvoltage bij een E6600 is, maar volgens mij minimaal 1,3V. Kan 'm dus met gemak tot 3200 mhz overclocken op 1,27V.![]()
Zal deze week nog eens kijken hoeveel extra Volt ik nodig heb om de 3600 te halen. Maar denk dat dat geen probleem moet zijn.
Prima vooruitzichten voor een stil en koel 24/7 systeem met toch een erg leuke overclock!
Qfan staat nog steeds aan. Voltage in bios = 1,3125V.
Kom tot mijn verbazing tot 400 * 9 (3600mhz) op 1,3125V

Zal straks Orthos een aantal uur draaien, maar potentie heeft ie zeker!
Jemig dat ziet er echt supergoed uit man, lage vcore ook! 
Wordt nu wel verleidelijk voor me ook zo'n 31A te gaan scoren
Wordt nu wel verleidelijk voor me ook zo'n 31A te gaan scoren
[ Voor 47% gewijzigd door Stoffa op 13-11-2006 14:34 ]
Hmmm, er duiken steeds meer verschillende week nummers op die het goed doen lijkt het wel. Af en toe zie je van sommige weeknummers ook een slechte, dus ik denk dat het weeknummer (de batch) er niet zoveel toe doet. Het is maar net of een 'tweaker' met zo'n processor aan de slag gaat, en of de processor van goede kwaliteit (uit het midden van de wafer, zeg maar) is.
Maar over het algemeen is gemiddeld gezien met de meeste proc's wel een leuke clock neer te zetten.
Daarbij komt ook nog hoeveel kennis heeft de 'tweaker' van het overclocken. Bijvoorbeel als je airflow al niet optimaal is zal de proc al minder presteren volgens de één, omdat de processor dan niet stabiel loopt en te warm wordt. De 'tweaker' die net weer wat meer weet, en een beter airflow heeft zal dus met de zelfde processor een hogere clock neer zetten.
Er zijn zoveel variabelen:
Maar over het algemeen is gemiddeld gezien met de meeste proc's wel een leuke clock neer te zetten.
Daarbij komt ook nog hoeveel kennis heeft de 'tweaker' van het overclocken. Bijvoorbeel als je airflow al niet optimaal is zal de proc al minder presteren volgens de één, omdat de processor dan niet stabiel loopt en te warm wordt. De 'tweaker' die net weer wat meer weet, en een beter airflow heeft zal dus met de zelfde processor een hogere clock neer zetten.
Er zijn zoveel variabelen:
- Kwaliteit van de processor (heb je een goede te pakken die een hoge FSB met gemak trekt)
- Type moederbord
- Kwaliteit moederbord (heb je een goede te pakken die een hoge FSB met gemak trekt)
- Type koeler
- Koeler goed gemoteerd (ook dit kan al verschillen veroorzaken)
- Geheugen
- Kwaliteit van het geheugen (kan ook minimaal verschillen van dezelfde fabrikant)
- Airflow in de kast
[ Voor 48% gewijzigd door Jumpman op 13-11-2006 16:33 ]
Je geheugen en voeding hebben ook wat invloed op je prestaties!Jumpman schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:25:
Hmmm, er duiken steeds meer verschillende week nummers op die het goed doen lijkt het wel. Af en toe zie je van sommige weeknummers ook een slechte, dus ik denk dat het weeknummer (de batch) er niet zoveel toe doet. Het is maar net of een 'tweaker' met zo'n processor aan de slag gaat, en of de processor van goede kwaliteit (uit het midden van de wafer, zeg maar) is.
Maar over het algemeen is gemiddeld gezien met de meeste proc's wel een leuke clock neer te zetten.
Daarbij komt ook nog hoeveel kennis heeft de 'tweaker' van het overclocken. Bijvoorbeel als je airflow al niet optimaal is zal de proc al minder presteren volgens de één, omdat de processor dan niet stabiel loopt en te warm wordt. De 'tweaker' die net weer wat meer weet, en een beter airflow heeft zal dus met de zelfde processor een hogere clock neer zetten.
Er zijn zoveel variabelen:
- Kwaliteit van de processor (heb je een goede te pakken die een hoge FSB met gemak trekt)
- Type moederbord
- Kwaliteit moederbord (heb je een goede te pakken die een hoge FSB met gemak trekt)
- Type koeler
- Koeler goed gemoteerd (ook dit kan al verschillen veroorzaken)
- Geheugen
- Kwaliteit van het geheugen (kan ook minimaal verschillen van dezelfde fabrikant)
- Airflow in de kast
Je moet idd wat mazzel hebben, maar die mazzel kun je min of meer afdwingen door te zorgen voor goede randvoorwaarden (degene die je net opsomde).
Nog een vraag betreft het voltage. Hetgene wat je in het bios instelt lijkt over het algemeen hoger te zijn dan de waarde die je afleest in CPU-Z en Speedfan o.i.d. In mijn geval stel ik in het bios 1.3125V in en zie ik dat zowel Speedfan als CPU-Z niet eens aan de 1.3V komen. Van welke waarde moet je nu uitgaan?
Edit: je was me voor voor met je geheugenopmerking
[ Voor 8% gewijzigd door bosaap22 op 13-11-2006 16:41 ]
Ik heb het idee dat CPU-Z gewoon afrond bij kleine verschillen. Als dit zo zou zijn brengt dit ook veel verwarring met zich mee in de frequenties die 'tweakers' publiceren. De één publiceerd de waardes van CPU-Z en de ander de waardes van het moederbord.bosaap22 schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:38:
[...]
Je geheugen en voeding hebben ook wat invloed op je prestaties!
Je moet idd wat mazzel hebben, maar die mazzel kun je min of meer afdwingen door te zorgen voor goede randvoorwaarden (degene die je net opsomde).
Nog een vraag betreft het voltage. Hetgene wat je in het bios instelt lijkt over het algemeen hoger te zijn dan de waarde die je afleest in CPU-Z en Speedfan o.i.d. In mijn geval stel ik in het bios 1.3125V in en zie ik dat zowel Speedfan als CPU-Z niet eens aan de 1.3V komen. Van welke waarde moet je nu uitgaan?
Edit: je was me voor voor met je geheugenopmerking
CPU-Z haalt volgens mij de waardes uit de ICS chip van het moederbord.
Dus als hij die onnauwkeurig uitleest is je overclock instabiel , zo niet dan vrees ik toch echt het ergste.
De uitlezing van CPU-Z en van WCPUID is in de meeste gevallen toch wel erg accuraat .
Dus als hij die onnauwkeurig uitleest is je overclock instabiel , zo niet dan vrees ik toch echt het ergste.
De uitlezing van CPU-Z en van WCPUID is in de meeste gevallen toch wel erg accuraat .
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Zowel CPU-Z als Speedfan lezen dan op dezelfde manier uit. Beide geven dezelfde waarde.DJ_The_SP schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:11:
CPU-Z haalt volgens mij de waardes uit de ICS chip van het moederbord.
Dus als hij die onnauwkeurig uitleest is je overclock instabiel , zo niet dan vrees ik toch echt het ergste.
De uitlezing van CPU-Z en van WCPUID is in de meeste gevallen toch wel erg accuraat .
Het zou toch ook kunnen dan het bios een wat lager voltage afgeeft dan wordt ingesteld. Ik merk dat op full load je Vcore ietsjes zakt standaard. Dat ligt niet zozeer aan de voeding, maar meer aan het verschil tussen hard werken en niks doen (idle).
Overigens lijkt het me logischer dat je bios wat aan de lage kant zit met het geven van stroom dan aan de hoge kant. Lager kan immers een stuk minder kwaad dan te veel
CPUZ leest maar tot een bepaalde waarde de vcore uit (hier 1.425 set in bios) en daarboven wordt het 1.163v. Speedfan en bv MBM5 lezen een hogere vcore wel redelijk uit. Daarbij hebben zo'n beetje alle borden last van vdroop. Kijk maar eens in je hardware monitor (bios) vcore daar is lager dan degene die je hebt ingesteld, en da's idle..
Vcore set bios: 1.40
Vcore in monitor: 1.352
CPUZ: 1.36
Speedfan: 1.36
MBM5: 1.36

Vcore set bios: 1.4375
Vcore in monitor: 1.392
CPUZ: 1.163
Speedfan: 1.40
MBM5: 1.40
Vcore set bios: 1.40
Vcore in monitor: 1.352
CPUZ: 1.36
Speedfan: 1.36
MBM5: 1.36

Vcore set bios: 1.4375
Vcore in monitor: 1.392
CPUZ: 1.163
Speedfan: 1.40
MBM5: 1.40
Zou het haalbaar zijn om de e6600 over te clocken naar 3ghz op standaard koeling in een coolermaster stacker kast met 3x80mm fan en 1x 120 (Kortom goede airflow)?
Verwijderd
Denk dat elke E6600 wel de 3GHz haalt, en die airflow zal zo te zien ook wel goed zitten. Gebruik zelf een Artic Freezer i.c.m. Antect p180, en deze loopt zonder problemen 24/7 3GHz.
FF zelf een korte vraag, dat weeknummer (of batchnummer), vind ik dat alleen op de CPU zelf, of kan ik dat ook met een programma uitlezen (bijv. CPU-z ofzo)?
FF zelf een korte vraag, dat weeknummer (of batchnummer), vind ik dat alleen op de CPU zelf, of kan ik dat ook met een programma uitlezen (bijv. CPU-z ofzo)?
Ik draai mijn E6600 (3.6ghz) ook in een P180 met een Freezer als koeler. Twee van de drie de fans op Low, één op medium en Q-fan aan. Moet met een beetje geluk makkelijk lukken.Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:35:
Denk dat elke E6600 wel de 3GHz haalt, en die airflow zal zo te zien ook wel goed zitten. Gebruik zelf een Artic Freezer i.c.m. Antect p180, en deze loopt zonder problemen 24/7 3GHz.
FF zelf een korte vraag, dat weeknummer (of batchnummer), vind ik dat alleen op de CPU zelf, of kan ik dat ook met een programma uitlezen (bijv. CPU-z ofzo)?
Zit momenteel op 3.3GHz default voltage, sresstesten vandaag en kijken of hij nog hoger wil.KingNothing schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:29:
Heb hier een E6600 (L628B101).
Is dat een goeie cpu voor het betere oc werk 4GHz+ ??
Die-hard Brexiteer
Deze mag dicht, ik heb een deel 3 aangemaakt. 
[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 3]
[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 3]
[ Voor 38% gewijzigd door Format-C op 14-11-2006 10:22 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Verwijderd
Hallo,
ik heb sinds kort ook een 8800GTX wat mij gelijk op viel is dat te temp naar de 56 graden gaat.
En dat gewoon onder windows, ik heb een voeding van 500 watt dat moet toch voldoende zijn.
Ik heb er wel 4 sata schijven aanhangen.
Even om mijn config op een rijtje te zetten:
Asus P5W DH Deluxe, 975X
Intel Core 2 E6600 + Zalman CNPS9500AT
MSI GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GTX-T2D768E
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL5 (Corsair, TWIN2X2048-6400)
2 x WD2500 sata
1 x WD3200 sata
1 x WD1600 sata
Moet ik er misschien toch een zwaardere voeding aanhangen?
ik heb sinds kort ook een 8800GTX wat mij gelijk op viel is dat te temp naar de 56 graden gaat.
En dat gewoon onder windows, ik heb een voeding van 500 watt dat moet toch voldoende zijn.
Ik heb er wel 4 sata schijven aanhangen.
Even om mijn config op een rijtje te zetten:
Asus P5W DH Deluxe, 975X
Intel Core 2 E6600 + Zalman CNPS9500AT
MSI GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GTX-T2D768E
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL5 (Corsair, TWIN2X2048-6400)
2 x WD2500 sata
1 x WD3200 sata
1 x WD1600 sata
Moet ik er misschien toch een zwaardere voeding aanhangen?
Dit is het C2D topic.... Wat heeft je voeding te maken met de idle temp van je kaart in windows?
Rony71: welkom op GoT.Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:12:
Hallo,
ik heb sinds kort ook een 8800GTX wat mij gelijk op viel is dat te temp naar de 56 graden gaat.
En dat gewoon onder windows, ik heb een voeding van 500 watt dat moet toch voldoende zijn.
Ik heb er wel 4 sata schijven aanhangen.
Even om mijn config op een rijtje te zetten:
Asus P5W DH Deluxe, 975X
Intel Core 2 E6600 + Zalman CNPS9500AT
MSI GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GTX-T2D768E
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL5 (Corsair, TWIN2X2048-6400)
2 x WD2500 sata
1 x WD3200 sata
1 x WD1600 sata
Moet ik er misschien toch een zwaardere voeding aanhangen?
Er is niks aan de hand met die temperaturen.
Volkomen normaal.
De kaart wordt zowieso niet warmer van/door de voeding trouwens. Dat komt gewoon door de core van de videokaart.
Kijk hier ook eens:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 16
En hier:
[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 20
Discussietopic nVidia 8xxx series
En zoals in de post hierboven ook al werd aangegeven; dit heeft verder niets met Core 2 Duo OC te maken.
[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 30-11-2006 12:19 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Deze moet trouwens nog op slot!!!
Deel 3 loopt al een tijdje.
Deel 3 loopt al een tijdje.
[ Voor 77% gewijzigd door Format-C op 30-11-2006 15:05 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Verwijderd
@ RappieRappie
Thnx voor je reactie, en ik heb hem inderdaad verkeert gepost dat kwam omdat ik via google hier terrecht kwam. Had er ook niet op gelet om eerlijk te zijn.
Ik heb ook op het juiste topic gekeken, tis trouwens wel grappig dat je dezelfde kast heb als mij, of andersom.
Ik heb enkel de zwarte uitvoering. En ik moest ook zagen aan de bracket.
Maar met gesloten kast komen de temeraturen nog hoger met de utility 65 graden en de gatewatch geeft 50 graden aan.
Ik had even fair geinstalleerd en alles voluit gezet res 1600 x 1200 en toen liep de temp naar 80 graden, ik vind dit erg hoog.
ik wilde dit nog even snel weten want ik kan hem nog onder RMA terugsturen.
Tuurlijk houd ik wel mijn 2 jaar garantie op de kaart. Maar dan duurt het proces wat langer.
Ik zal mjn volgende vragen op het juiste topic zetten.
Groet
Ronald
Thnx voor je reactie, en ik heb hem inderdaad verkeert gepost dat kwam omdat ik via google hier terrecht kwam. Had er ook niet op gelet om eerlijk te zijn.
Ik heb ook op het juiste topic gekeken, tis trouwens wel grappig dat je dezelfde kast heb als mij, of andersom.
Ik heb enkel de zwarte uitvoering. En ik moest ook zagen aan de bracket.
Maar met gesloten kast komen de temeraturen nog hoger met de utility 65 graden en de gatewatch geeft 50 graden aan.
Ik had even fair geinstalleerd en alles voluit gezet res 1600 x 1200 en toen liep de temp naar 80 graden, ik vind dit erg hoog.
ik wilde dit nog even snel weten want ik kan hem nog onder RMA terugsturen.
Tuurlijk houd ik wel mijn 2 jaar garantie op de kaart. Maar dan duurt het proces wat langer.
Ik zal mjn volgende vragen op het juiste topic zetten.
Groet
Ronald
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Heren,
Ik ben ook al een tijdje bezig met mijn e6600 icm p5b deluxe en 2gb pc6400 cl4.
Hier mijn bevindingen tot nu toe!
Systeem:
E6600 + Scythe Infinity + 120mm fan
P5B Deluxe (bios 0806)
2GB Corsair 6400 CL4
Thermaltake 750Watt Cable management (60A op 12V lijnen en 140mm fan)
2x 74GB raptors (RAID0 natuurlijk
)
XFX 8800GTX (stock cooling, @ 650 / 1920)
m'n oude kast: coolermaster stacker (met radiator fan) met nog 3 120mm fans (coolermaster)
OCs tot nu toe:
Eerst andere bios erin: 0806 Ik had de 0705.
Hier wat resultaten:
Altijd geldt:
- MEM 1:1
- Vdimm 2.1V
- meeste voltages zijn auto
- mem timings 4 4 4 12 (5 : 30)
- voltages zijn ingesteld/afgelezen in bios
- stabiel = orthos voorbij test 1 (stress some cpu and ram), duurt ongeveer 1minuut en 45 seconde. Geeft een aardige eerste indicatie...
1)
CPU: 8x440 = 3520
Vcpu 1.55V
63graden orthos stabiel
2)
CPU: 8x451 = 3608 (nice FSB!)
Vcpu 1.55V
63graden orthos stabiel
super pi 1M 14.16sec
3)
CPU: 9x431 = 3879
Vcpu 1.55V
BOOT NIET EENS (jammer hoor
)
4)
CPU: 9x431 = 3879
Vcpu 1.6V
reboot tijdens windows scherm
5)
CPU: 9x420 = 3780
Vcpu 1.6V
blauw scherm tijdens windows scherm
6)
CPU: 9x420 = 3780
Vcpu 1.6V
aantal voltages vastgezet ipv auto: geen boot
7)
CPU: 9x410 = 3690
Vcpu 1.6V
superpi 1M: 13.875sec
68graden Orthos stabiel
8 )
CPU: 9x399 = 3591
Vcpu 1.6V (1.55V is ook genoeg)
superpi 1M: 14.125sec
68graden Orthos stabiel
9)
CPU: 9x400 = 3600
Vcpu 1.6V (1.55V is ook genoeg)
superpi 1M: 14.078sec
68graden Orthos stabiel
10)
CPU: 9x401 = 3609
Vcpu 1.6V (1.55V is ook genoeg)
superpi 1M: 14.150sec is langzamer dan superpi van 9x400???
68graden Orthos stabiel (63graden met 1.55V)
Conclusies:
- Geheugen zit wel goed.. zelfs met 8x451 1:1 doet het geheugen het prima.
- Ik snap geen @#% van die 'strep': vorige bios kon ik niet bootten tussen 350FSB en 401FSB, en nou wel, en dan is 400FSB zelfs beter dan 401FSB
- De FSB zelf is ook zeer zeker geen beperking, aangezien deze 451 kan draaien.
- Bottleneck is dus de CPU zelf?? Of moet ik het ergens anders zoeken? Iemand nog tips??
Ik ben ook al een tijdje bezig met mijn e6600 icm p5b deluxe en 2gb pc6400 cl4.
Hier mijn bevindingen tot nu toe!
Systeem:
E6600 + Scythe Infinity + 120mm fan
P5B Deluxe (bios 0806)
2GB Corsair 6400 CL4
Thermaltake 750Watt Cable management (60A op 12V lijnen en 140mm fan)
2x 74GB raptors (RAID0 natuurlijk
XFX 8800GTX (stock cooling, @ 650 / 1920)
m'n oude kast: coolermaster stacker (met radiator fan) met nog 3 120mm fans (coolermaster)
OCs tot nu toe:
Eerst andere bios erin: 0806 Ik had de 0705.
Hier wat resultaten:
Altijd geldt:
- MEM 1:1
- Vdimm 2.1V
- meeste voltages zijn auto
- mem timings 4 4 4 12 (5 : 30)
- voltages zijn ingesteld/afgelezen in bios
- stabiel = orthos voorbij test 1 (stress some cpu and ram), duurt ongeveer 1minuut en 45 seconde. Geeft een aardige eerste indicatie...
1)
CPU: 8x440 = 3520
Vcpu 1.55V
63graden orthos stabiel
2)
CPU: 8x451 = 3608 (nice FSB!)
Vcpu 1.55V
63graden orthos stabiel
super pi 1M 14.16sec
3)
CPU: 9x431 = 3879
Vcpu 1.55V
BOOT NIET EENS (jammer hoor
4)
CPU: 9x431 = 3879
Vcpu 1.6V
reboot tijdens windows scherm
5)
CPU: 9x420 = 3780
Vcpu 1.6V
blauw scherm tijdens windows scherm
6)
CPU: 9x420 = 3780
Vcpu 1.6V
aantal voltages vastgezet ipv auto: geen boot
7)
CPU: 9x410 = 3690
Vcpu 1.6V
superpi 1M: 13.875sec
68graden Orthos stabiel
8 )
CPU: 9x399 = 3591
Vcpu 1.6V (1.55V is ook genoeg)
superpi 1M: 14.125sec
68graden Orthos stabiel
9)
CPU: 9x400 = 3600
Vcpu 1.6V (1.55V is ook genoeg)
superpi 1M: 14.078sec
68graden Orthos stabiel
10)
CPU: 9x401 = 3609
Vcpu 1.6V (1.55V is ook genoeg)
superpi 1M: 14.150sec is langzamer dan superpi van 9x400???
68graden Orthos stabiel (63graden met 1.55V)
Conclusies:
- Geheugen zit wel goed.. zelfs met 8x451 1:1 doet het geheugen het prima.
- Ik snap geen @#% van die 'strep': vorige bios kon ik niet bootten tussen 350FSB en 401FSB, en nou wel, en dan is 400FSB zelfs beter dan 401FSB
- De FSB zelf is ook zeer zeker geen beperking, aangezien deze 451 kan draaien.
- Bottleneck is dus de CPU zelf?? Of moet ik het ergens anders zoeken? Iemand nog tips??
thuis, DAAR waar mijn pc staat..
Ms handig om deze deel te sluiten ?
Deel 4 [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 4]
Deel 4 [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 4]
Al zo'n 4 jaar.
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
wist niet dat er zulke oude topic's bestonden
Even een flinke schop omhoog maar zag dit topic en dacht, daar past mijn vraag moo in!
Vorige week heb ik m'n Stock CPU koeler vervangen door een OCZ Vanquisher. Het probleem was niet zo zeer dat de temperaturen te hoog lagen, maar met name het geluid was de factor waarom ik besloot de koeler te vervangen. Aangezien een maatje nog de OCZ Vanquisher had liggen, hier goede reviews over stonden en de koeler bovendien voor de prijs van een biertje overgenomen kon worden, heb ik besloten deze koeling in te bouwen. Zo gezegd zo gedaan.
Nu zit ik de laatste tijd te spelen en mijzelf in te lezen in het Overclocken en heb ik dus afgelopen week een Prime95 test gedraaid om er zeker van te zijn dat de koeler juist is bevestigd en alles naar behoren werkt. Wat mij opviel was dat het verschil tussen Idle en Stressed bij mij slechts 10 graden is?
Idle: +- 37 graden
Stressed: +-46 à 47 graden
Dit terwijl ik regelmatig zie dat de stressed temps bij menig tweaker makkelijk boven de 50 graden gaat. Niet dat je mij hoort klagen, maar vraag me alleen af hoe dit mogelijk is? Hoe kan het dat m'n temps zo laag blijven tijdens het stressen, terwijl ik bij anderen de temperaturen regelmatig een stuk hoger zie?
Specificaties:
Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Dual Core
GigaByte GA-EP35-DS3R
XFX GeForce 9800 GT 512 MB
OCZ Fatal1ty PC6400, 800 MHz, Kit Of 2, 4 GB
Tagan TG500-U33 500 Watt, 20+24 Pins
Antec Gamersgear Three Hundred
Momenteel zitten er enkel nog de twee stock outtake fans in de Antec kast. Volgende week zullen deze vervangen worden, en nog twee intake fans bij geplaatst worden. De videokaart bevat nog de Stock koeler en de kabels is nog à la "in elkaar gezet door de webshop" dus de kabels zijn niet weggewerkt zoals ze zouden moeten zijn. Nu na 2,5 jaar deze PC al te hebben staan, ga ik deze klus eindelijk eens aanpakken! In ieder geval de airflow in de kast is dus niet optimaal maar blijkbaar wel afdoende.
Overige info:
fan van de OCZ Vanquisher staat op 70%
Outtake fans staan beiden op medium tijdens stress, idle staan deze op Low. Op zich maakt dit weinig verschil want ook op Low blijft de CPU temp tijdens het stressed rond de 48 à 49.
Ik kan dus denk ik wel concluderen dat de CPU koeler prima werkt en daarnaast ook nog eens retestil is naar mijn mening. Toch ben ik benieuwd hoe het kan dat mijn temps zoveel lager lijken te liggen dan bij anderen?
p.s. Ik zie dat dit Deel 2 is, terwijl er inmiddels een deel 4 al is. Echter die is al sinds 2007 niet meer aangeraakt
dus dat zou wel een hele gigantische kick opleveren... Indien de mods het hier niet mee eens zijn, gooi dan dit topic dicht en verplaats mijn post maar naar deel 4. Maakt voor mij niet uit
Vorige week heb ik m'n Stock CPU koeler vervangen door een OCZ Vanquisher. Het probleem was niet zo zeer dat de temperaturen te hoog lagen, maar met name het geluid was de factor waarom ik besloot de koeler te vervangen. Aangezien een maatje nog de OCZ Vanquisher had liggen, hier goede reviews over stonden en de koeler bovendien voor de prijs van een biertje overgenomen kon worden, heb ik besloten deze koeling in te bouwen. Zo gezegd zo gedaan.
Nu zit ik de laatste tijd te spelen en mijzelf in te lezen in het Overclocken en heb ik dus afgelopen week een Prime95 test gedraaid om er zeker van te zijn dat de koeler juist is bevestigd en alles naar behoren werkt. Wat mij opviel was dat het verschil tussen Idle en Stressed bij mij slechts 10 graden is?
Idle: +- 37 graden
Stressed: +-46 à 47 graden
Dit terwijl ik regelmatig zie dat de stressed temps bij menig tweaker makkelijk boven de 50 graden gaat. Niet dat je mij hoort klagen, maar vraag me alleen af hoe dit mogelijk is? Hoe kan het dat m'n temps zo laag blijven tijdens het stressen, terwijl ik bij anderen de temperaturen regelmatig een stuk hoger zie?
Specificaties:
Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Dual Core
GigaByte GA-EP35-DS3R
XFX GeForce 9800 GT 512 MB
OCZ Fatal1ty PC6400, 800 MHz, Kit Of 2, 4 GB
Tagan TG500-U33 500 Watt, 20+24 Pins
Antec Gamersgear Three Hundred
Momenteel zitten er enkel nog de twee stock outtake fans in de Antec kast. Volgende week zullen deze vervangen worden, en nog twee intake fans bij geplaatst worden. De videokaart bevat nog de Stock koeler en de kabels is nog à la "in elkaar gezet door de webshop" dus de kabels zijn niet weggewerkt zoals ze zouden moeten zijn. Nu na 2,5 jaar deze PC al te hebben staan, ga ik deze klus eindelijk eens aanpakken! In ieder geval de airflow in de kast is dus niet optimaal maar blijkbaar wel afdoende.
Overige info:
fan van de OCZ Vanquisher staat op 70%
Outtake fans staan beiden op medium tijdens stress, idle staan deze op Low. Op zich maakt dit weinig verschil want ook op Low blijft de CPU temp tijdens het stressed rond de 48 à 49.
Ik kan dus denk ik wel concluderen dat de CPU koeler prima werkt en daarnaast ook nog eens retestil is naar mijn mening. Toch ben ik benieuwd hoe het kan dat mijn temps zoveel lager lijken te liggen dan bij anderen?
p.s. Ik zie dat dit Deel 2 is, terwijl er inmiddels een deel 4 al is. Echter die is al sinds 2007 niet meer aangeraakt
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
dat komt omdat je cpu stock loopt, de wolfdale cpu's zijn op standaard snelheid helemaal geen warme chips..
en voor verdere discussie idd even naar deel 4.
en voor verdere discussie idd even naar deel 4.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Even een oud topic bumpen, maaruh ik hang met een vraag.
Momenteel heb ik dit systeem:
Momenteel heb ik hem op 3Ghz draaiend met alles op Auto behalve de opgekrikte FSB, en de uitgeschakelde energiebeheer rommel als EIST en C1E.

Ik wil graag een stuk hoger, toch minimaal naar de 3.4Ghz, echter wil het op het huidige (stock) voltage niet. Hierbij loop ik vast op een FSB van rond de 335Mhz, wanneer ik dan de opties opsla en de BIOS uit ga, kom ik uit op een lekker zwart scherm. Welke pas weggaat na een BIOS reset. Oftewel: Niet voldoende, gezien de temps ruim binnen de perken blijven (Onder de huidige settings komen de temps na 30 mins Intelburntest niet hoger als 56c uit).
Maar in de bios kan ik dus nergens iets vinden wat ook maar op vCore lijkt. Behalve bij de system monitoring tools. (Daar kan je alleen de huidige vCore uitlezen).
Momenteel heb ik dit systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 39,25 | € 39,25 |
| 1 | LG Flatron W2442PA-BF | € 213,01 | € 213,01 |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 82,90 | € 82,90 |
| 1 | Asus P5G41C-M LX | € 39,15 | € 39,15 |
| 1 | Scythe Kaze Q Black | € 11,95 | € 11,95 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/2G | € 24,30 | € 24,30 |
| 1 | Intel Core 2 Duo E6600 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Silverstone Strider Essential 400W | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 447,56 | |
Momenteel heb ik hem op 3Ghz draaiend met alles op Auto behalve de opgekrikte FSB, en de uitgeschakelde energiebeheer rommel als EIST en C1E.

Ik wil graag een stuk hoger, toch minimaal naar de 3.4Ghz, echter wil het op het huidige (stock) voltage niet. Hierbij loop ik vast op een FSB van rond de 335Mhz, wanneer ik dan de opties opsla en de BIOS uit ga, kom ik uit op een lekker zwart scherm. Welke pas weggaat na een BIOS reset. Oftewel: Niet voldoende, gezien de temps ruim binnen de perken blijven (Onder de huidige settings komen de temps na 30 mins Intelburntest niet hoger als 56c uit).
Maar in de bios kan ik dus nergens iets vinden wat ook maar op vCore lijkt. Behalve bij de system monitoring tools. (Daar kan je alleen de huidige vCore uitlezen).
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
komt door je mem..
je geheugen is specced op 400 MHz cas 6.. je draait nu al 418 cas5.. je zit simpel op het eind..
verlaag je cas of verhoog je Vdimm of allebij
je geheugen is specced op 400 MHz cas 6.. je draait nu al 418 cas5.. je zit simpel op het eind..
verlaag je cas of verhoog je Vdimm of allebij
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Ik heb trouwens dit geheugen (CAS5)
http://www.ec.kingston.co...ktcpartno=KVR800D2N5K2/2G
Stond niet in de PW, dus heb ik per ongeluk de verkeerde toe gevoegd.
Misschien vind m'n FSB het niet zo leuk? Deze is rated op 900/1066/1333. Op 333MHz is de FSB dus gelijk aan 1333MHz..
Edit 2: met latencies van 6-6-6-24 (IPV 5-5-5-18) op 1.815v kom ik niet hoger.
http://www.ec.kingston.co...ktcpartno=KVR800D2N5K2/2G
Stond niet in de PW, dus heb ik per ongeluk de verkeerde toe gevoegd.
offtopic:
Bedoelde je trouwens niet "Verhoog" je CAS", nog lager vind die denk ik nog minder leuk
Bedoelde je trouwens niet "Verhoog" je CAS", nog lager vind die denk ik nog minder leuk
Misschien vind m'n FSB het niet zo leuk? Deze is rated op 900/1066/1333. Op 333MHz is de FSB dus gelijk aan 1333MHz..
Edit 2: met latencies van 6-6-6-24 (IPV 5-5-5-18) op 1.815v kom ik niet hoger.
[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 08-05-2011 17:17 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
je cpu is in staat 400 MHz te doen, dus aan je FSB ligt het niet,
ik beoordeelde aan de hand van je PP link, en die linkt naar 400 C6.
wat die cas betreft is net hoe je het interpreteerd.. je snapt het punt iig.
wat voor voltage heb je op je NB staan?
ik beoordeelde aan de hand van je PP link, en die linkt naar 400 C6.
wat die cas betreft is net hoe je het interpreteerd.. je snapt het punt iig.
wat voor voltage heb je op je NB staan?
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
AUTO. Geen idee wat het voltage specifiek is.
Edit: Ik meende de default 1.125v
Edit: Ik meende de default 1.125v
[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 08-05-2011 17:52 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
dan zou ik maar eens richting 1,2V gaan
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Ik heb sinds kort mijn MSI X48C vervangen door een Intel DP45SG
Heb nu mijn Q6600 stabiel op 3.15 ghz draaien(fsb 350) op 1.36v
Ik wil echter graag de 3.4 ghz bereiken, aangezien dit op mijn vorige bordje ook lukte.
Helaas heeft het systeem moeite met opstarten als ik de fsb boven de 350 clock.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, geheugen van 1.5V naar 1.75v, CPU voltage verhogen naar 1.45v PCH(1.3v) en FSB voltage(+0.3v) verhogen maar dit mocht allemaal niet baten.
Wat kan ik nog meer proberen?
Heb nu mijn Q6600 stabiel op 3.15 ghz draaien(fsb 350) op 1.36v
Ik wil echter graag de 3.4 ghz bereiken, aangezien dit op mijn vorige bordje ook lukte.
Helaas heeft het systeem moeite met opstarten als ik de fsb boven de 350 clock.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, geheugen van 1.5V naar 1.75v, CPU voltage verhogen naar 1.45v PCH(1.3v) en FSB voltage(+0.3v) verhogen maar dit mocht allemaal niet baten.
Wat kan ik nog meer proberen?
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | X670E-AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i shift | Crucial T700 4TB | Intel Optane P5800X 1.6TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T