Waar heb je die tvkast vandaan als ik vragen mag? en voor hoeveel?baquelappe schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:21:
[...]
Ik heb ze zelf ook! Voor de gein eens aangeschaft, vergeleken met Kef Q1 en per direct de Kef's weg gedaan en de Dali's neer gezet. Daarna een Concept Center en Concept 1 and rear er bij gezet en voila! Echt een fantastisch klinkende speaker, voor relatief weinig geld.![]()
[afbeelding]
Haha ja sorry, kon het niet laten.Roamor schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:09:
[...]
*Zucht* niet weer hé?![]()
Komend weekend verhuis ik, en ik kan niet wachten om eindelijke een fatsoenlijke ruime kamer voor mijn HT ter beschikking te hebben.Foto's zullen volgen.

Ik heb laatst wel van Belkin een Surgemaster Gold gehaald. Verlengsnoer met filter en overspanningsbeveiliging e.d. Gehaald voor de veiligheid en niet voor de ruis die het filtert. Hoor overigens ook 0,0 verschil (had ik ook niet verwacht).
[ Voor 25% gewijzigd door Shiver23 op 08-10-2006 16:37 ]
PSN: Shiver23
Waarom op zijn set niet? Moet je voor dergelijke exotische producten een bepaald certificaat op je apparatuur hebben, die zegt dat je vanaf die reeks kan expirimenteren met powercables e.d?Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:05:
[...]
Mwah, geen idee of je verscil hoort; maar op zijn set zal het geen fluit uitmaken ben ik bang.
Niet dat ik denk dat je verschil zal horen met zo'n powercable, maar dat heeft niks met de set te maken. Ik hoor het namelijk ook niet op een Sugden voor-/eind set met Arcam als bron en Translator speakers.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
Zijn set zal waarschijnlijk niet gedetailleerd genoeg zijn om de miniscule winst (of er winst te halen is betwijfel ik trouwens ten zeerste) van zo'n kabel te laten horen.Barry|IA schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:33:
[...]
Waarom op zijn set niet? Moet je voor dergelijke exotische producten een bepaald certificaat op je apparatuur hebben, die zegt dat je vanaf die reeks kan expirimenteren met powercables e.d?
Niet dat ik denk dat je verschil zal horen met zo'n powercable, maar dat heeft niks met de set te maken. Ik hoor het namelijk ook niet op een Sugden voor-/eind set met Arcam als bron en Translator speakers.
OkeVerwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:57:
[...]
Zijn set zal waarschijnlijk niet gedetailleerd genoeg zijn om de miniscule winst (of er winst te halen is betwijfel ik trouwens ten zeerste) van zo'n kabel te laten horen.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
True, ik hoor ook totaal geen verschil, maar het oog wil ook wat, toch?Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:57:
[...]
Zijn set zal waarschijnlijk niet gedetailleerd genoeg zijn om de miniscule winst (of er winst te halen is betwijfel ik trouwens ten zeerste) van zo'n kabel te laten horen.
Dat is inderdaad gewoon een paar platen 18mm MDF, even de handen uit de mouwen en na een uurtje zagen, lijmen, boren en schroeven heb je een alleraardigst AV meubeltje. Ik zou hem ooit nog eens een ligje verf geven, maar aangezien ik vandaag of morgen op mezelf ga wonen en hem niet mee neem laat ik het maar zo.Vegnagun939 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:13:
[...]
Waar heb je die tvkast vandaan als ik vragen mag? en voor hoeveel?
Als je de foto goed bekijkt zie je dat de plank waar de centerspeaker op staat naar achteren is geschoven, vergeten vast te zetten
Na vele setup's in dit forum bekeken te hebben werd het ook maar eens tijd om mijn eigen home cinema te posten. Afgelopen week mijn 82cm Philips vervangen door deze mooie LG 42" LCD-TV
Nu alleen nog de 2 front speakers een keer vervangen door 2 mooie zuiltjes en dan is mijn setup helemaal compleet.. nouwja misschien nog een betere subwoofer een keer

Specs:
42" LG 42LC2R LCD-TV
Sony STR-DB598 6.1 Receiver
Joytech AV Control Center
Panasonic Digital TV Decoder
Xbox met Xbox Media Center
Xbox360
Tanoy en Sony Speakers
Magnat subwoofer
Specs:
42" LG 42LC2R LCD-TV
Sony STR-DB598 6.1 Receiver
Joytech AV Control Center
Panasonic Digital TV Decoder
Xbox met Xbox Media Center
Xbox360
Tanoy en Sony Speakers
Magnat subwoofer
Na lang veel op dit forum gelezen te hebben wordt het toch wel eens tijd om mijn setup te showen.
Dus vanmiddag een aantal foto's gemaakt, en zie hier het resultaat.
Ik ben zelf al vrij lang met audio bezig, maar de eerste losse componenten set was ooit een sony setje in 1996. Daarna al vrij snel overgeschakeld naar HT. Wat ik toch het leukste vind. Dus sony set de deur uit en een Onky receiver (Dolby pro-logic) met CD-speler aangeschaft. DVD-spelers waren toen nog redelijk prijzig (zeker als student). Maar een jaar later toch een Philips DVD911 gekocht. Nadat de Philips DVD-speler ermee gestopt was heb ik ook de Onkyo receiver en CD-speler verkocht en de Marantz SR4300 en Harman Kardon DVD25 combi gekocht. Waar ik nogsteeds zeer tevreden mee ben. Omdat ik geen CD-speler meer had en een beetje teleurgesteld was in de prestaties van DVD-spelers als CD-spelers een tijdje geleden de Rotel RCD855 (tweedehands) aangeschaft. Een leuke CD-speler waar ik toch nog een aantal jaar plezier van hoop te hebben.

De setup.

De apparatuur van dichterbij.
Wat is er te zien;
TV: Philips 32" CRT
DVD: Harman Kardon DVD25
DVDII: Philips dv5950
CD: Rotel RCD855
Receiver: Marantz SR4300
Luidsprekers: Wharfdale Diamond 8.3
Achterluidsprekers: oude Jamo zuiltjes
Dus vanmiddag een aantal foto's gemaakt, en zie hier het resultaat.
Ik ben zelf al vrij lang met audio bezig, maar de eerste losse componenten set was ooit een sony setje in 1996. Daarna al vrij snel overgeschakeld naar HT. Wat ik toch het leukste vind. Dus sony set de deur uit en een Onky receiver (Dolby pro-logic) met CD-speler aangeschaft. DVD-spelers waren toen nog redelijk prijzig (zeker als student). Maar een jaar later toch een Philips DVD911 gekocht. Nadat de Philips DVD-speler ermee gestopt was heb ik ook de Onkyo receiver en CD-speler verkocht en de Marantz SR4300 en Harman Kardon DVD25 combi gekocht. Waar ik nogsteeds zeer tevreden mee ben. Omdat ik geen CD-speler meer had en een beetje teleurgesteld was in de prestaties van DVD-spelers als CD-spelers een tijdje geleden de Rotel RCD855 (tweedehands) aangeschaft. Een leuke CD-speler waar ik toch nog een aantal jaar plezier van hoop te hebben.
De setup.
De apparatuur van dichterbij.
Wat is er te zien;
TV: Philips 32" CRT
DVD: Harman Kardon DVD25
DVDII: Philips dv5950
CD: Rotel RCD855
Receiver: Marantz SR4300
Luidsprekers: Wharfdale Diamond 8.3
Achterluidsprekers: oude Jamo zuiltjes
This message was deleted
Hoera! Eindelijk iemand met de nieuwe Sony KDS / SXRDVerwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:58:
[afbeelding]
Ik heb mijn spul eindelijk enigszins organized
Ben hier een 1080p movie trailer van 'Ratatouille' aan het checken. MacBook Pro aangesloten via DVI->HDMI kabel.
TV: Sony KDS-55A2000
DVD speler: Sony DVP-NS75H
Receiver: Onkyo TX-SR501E
Speakers: allegaartje. front: Mission speakers van mijn vriendin, center: onkyo speaker die ik bij de receiver had, Onkyo 180Watt actieve subwoofer, achter 2x infinity satellites en achter-midden een okyo speaker.
Ik heb 'm zelf ook besteld (is nog niet binnen) maar ik ben erg nieuwsgierig hoe die je tot dusverre bevalt.
Hij staat trouwens wel vrij hoog of lijkt dat maar zo?
Verwijderd
Het is echt WAANZINNIG. Nog nooit zo'n goede TV gezien. Ik vind het veel mooier dan plasma of LCD. Het beeld heeft een film-achtige feel. Je ziet geen 'ruimte' tussen de pixels zoals op LCD / Plasma en ook DLP projectors wel een beetje het geval is. 1080p filmpjes zien er adembenemend uit. Alsof je niet naar een scherm kijkt maar door een raam naar buiten kijkt zo goed.ESP_Explorer schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 18:13:
[...]
Hoera! Eindelijk iemand met de nieuwe Sony KDS / SXRD![]()
Ik heb 'm zelf ook besteld (is nog niet binnen) maar ik ben erg nieuwsgierig hoe die je tot dusverre bevalt.
Hij staat trouwens wel vrij hoog of lijkt dat maar zo?
Omdat het geen DLP is heb je geen rainbow effects. Contrast en helderheid zijn top. Hij is retesnel qua refresh (2.5ms). Fan is nauwelijks hoorbaar.
Het enige 'mindere' vind ik het geluid van de eigen speakers van de TV zelf maar dat gebruik ik toch niet en waarschijnlijk niemand die dit soort TV's koopt.
Ik heb heeeeeel lang rondgekeken en nagedacht voor ik deze TV kocht en steeds vond ik toestellen die het 'net niet' waren. Toen ik deze in een Sony center zag spelen was ik meteen verkocht en toen ik me wat ingelezen had over de SXRD technologie wist ik het helemaal zeker.
Als je er de ruimte voor (over) hebt is dit het summum van TV kijken. Ik kan niet wachten tot de PS3 uit is en Blu-Ray gemeengoed wordt want dan gaat de pret pas echt beginnen met dit toestel. Nu alvast af en toe wat voor smullen met 1080p quicktime movie trailers van Apple.
Nog een tip: doe jezelf een plezier en koop er vooral een DVD player met upscaling bij. DVD's never looked this great!
Qua hoogte: Hij staat een cm of 70 hoog op een kist. Voor ons prima zo!
Verwijderd
Joh! Echt?Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 18:37:
*fluitstert iets over dat films in hd kijken al lang mogelijk is in NL.
Ik ben bezig met uitzoeken bij welke toko ik hier in Zweden het best een digitaal HDTV abbo kan nemen. En heel af en toe kun je wel eens een 720p TV show torrenten maar ik vind de kwaliteit daarvan meestal toch nog mager.
Je kunt in ieder geval nu nog (praktisch) niets krijgen dat zo goed is als de Blu-Ray demo's die in Sony centers staan te draaien.
Binnekort eens fotos maken als de nieuwe center gearriveerd is
Specs
BenQ DV3251 HDMI HD LCD-TV
Onkyo TX-SR501E receiver
Behringer Truth series subwoofer (echt een beest voor zijn prijs, geweldig inzetbaar voor zowel muziek als films)
Eltax Moviemaxx front speakers
Eltax Moviemaxx center speaker (wordt vervangen door een Eltax Linear Response Center)
Sony SS-F 630 rear speakers
Als input
GameCube met component aansluiting
Xbox met XBMC2 via RGB-Scart(ben op zoek naar een component pack)
Kiss DP-1500 Network player(vliegt spoedig de deur uit, geef macrovision groen over RGB Scart en is sowieso een rotspeler)
Specs
BenQ DV3251 HDMI HD LCD-TV
Onkyo TX-SR501E receiver
Behringer Truth series subwoofer (echt een beest voor zijn prijs, geweldig inzetbaar voor zowel muziek als films)
Eltax Moviemaxx front speakers
Eltax Moviemaxx center speaker (wordt vervangen door een Eltax Linear Response Center)
Sony SS-F 630 rear speakers
Als input
GameCube met component aansluiting
Xbox met XBMC2 via RGB-Scart(ben op zoek naar een component pack)
Kiss DP-1500 Network player(vliegt spoedig de deur uit, geef macrovision groen over RGB Scart en is sowieso een rotspeler)
Gaat weer goed met de foto's!
Ziet er allemaal prima uit. Ene heeft het accent op beeld en de ander op geluid liggen.
Ziet er allemaal prima uit. Ene heeft het accent op beeld en de ander op geluid liggen.
[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 08-10-2006 18:46 ]
Bedankt voor de snelle en uitgebreide reactie, nu kan ik helemaal niet meer wachtenVerwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 18:35:
[...]
Het is echt WAANZINNIG. Nog nooit zo'n goede TV gezien. Ik vind het veel mooier dan plasma of LCD. Het beeld heeft een film-achtige feel. Je ziet geen 'ruimte' tussen de pixels zoals op LCD / Plasma en ook DLP projectors wel een beetje het geval is. 1080p filmpjes zien er adembenemend uit. Alsof je niet naar een scherm kijkt maar door een raam naar buiten kijkt zo goed.
Omdat het geen DLP is heb je geen rainbow effects. Contrast en helderheid zijn top. Hij is retesnel qua refresh (2.5ms). Fan is nauwelijks hoorbaar.
Het enige 'mindere' vind ik het geluid van de eigen speakers van de TV zelf maar dat gebruik ik toch niet en waarschijnlijk niemand die dit soort TV's koopt.
Ik heb heeeeeel lang rondgekeken en nagedacht voor ik deze TV kocht en steeds vond ik toestellen die het 'net niet' waren. Toen ik deze in een Sony center zag spelen was ik meteen verkocht en toen ik me wat ingelezen had over de SXRD technologie wist ik het helemaal zeker.
Als je er de ruimte voor (over) hebt is dit het summum van TV kijken. Ik kan niet wachten tot de PS3 uit is en Blu-Ray gemeengoed wordt want dan gaat de pret pas echt beginnen met dit toestel. Nu alvast af en toe wat voor smullen met 1080p quicktime movie trailers van Apple.![]()
Nog een tip: doe jezelf een plezier en koop er vooral een DVD player met upscaling bij. DVD's never looked this great!
Qua hoogte: Hij staat een cm of 70 hoog op een kist. Voor ons prima zo!
Ik heb zelf ook maanden rond gekeken/gelezen en vond het heel moeilijk een goede tv te vinden. Uiteindelijk ook voor de SXRD gekozen wetende dat de nieuwe serie ook eindelijk in Europa zou uitkomen. Het was lang wachten maar als ik het zo lees zal het zeker de moeite waard zijn geweest.
En wat betreft upscaling dvd speler, ik heb een tijdje geleden een Oppo dvd speler gekocht die snakt naar dit scherm
Verwijderd
Te zien:
Receiver: Denon AVR1906
DVD speler: Denon DVD1720
TV: Panasonic 30xp32
Voor speakers: Dali Concept 6
Achter speakers: Dali Concept 1
Center: geen
komt Dali Concept Center
Sub: Dali Concept Sub
ik dacht iedereen post zijn concept 1 of 2 laat ik het ook doen
Zo te zien onbreekt er een zooitje meubels...
Receiver: Denon AVR1906
DVD speler: Denon DVD1720
TV: Panasonic 30xp32
Voor speakers: Dali Concept 6
Achter speakers: Dali Concept 1
Center: geen
Sub: Dali Concept Sub

ik dacht iedereen post zijn concept 1 of 2 laat ik het ook doen

Zo te zien onbreekt er een zooitje meubels...
Verwijderd
Behalve elke film/serie die onderhand ooit uitgezonden is in 1080i is er inderdaad vrij weinig te vinden. Knal maar eens emailtje naar meVerwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 18:42:
[...]
Joh! Echt?![]()
Ik ben bezig met uitzoeken bij welke toko ik hier in Zweden het best een digitaal HDTV abbo kan nemen. En heel af en toe kun je wel eens een 720p TV show torrenten maar ik vind de kwaliteit daarvan meestal toch nog mager.
Je kunt in ieder geval nu nog (praktisch) niets krijgen dat zo goed is als de Blu-Ray demo's die in Sony centers staan te draaien.
Verwijderd
Heb je ook een email adres?Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:00:
[...]
Behalve elke film/serie die onderhand ooit uitgezonden is in 1080i is er inderdaad vrij weinig te vinden. Knal maar eens emailtje naar me
Verwijderd
Dacht dat dat wel via myreact kon, hoe kan ik activeren dat mensen me kunnen mailen...
Anders mn FP account (Wat is het trouwens ONMOGELIJK snel deze pagina te vinden

http://tweakers.net/gallery/162435
Verwijderd
Leuke setjes weer allemaal, wel inderdaad meer focus op beeld of geluid valt me op. Soms een mega mooi scherm (heb er al 3 of 4 op de laatste 2 pagina's gezien) en de raarste combinaties qua geluid en sommige met supermooie geluidsinstallatie met een 38cm aldi tv'tje
Verwijderd
*kijkt naar zn 51cm panasonic die hij gratis heeft gehad om vervolgens een blik te werpen op mn CA 540A+540Cv2 + Quad 12L'sVerwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:46:
Leuke setjes weer allemaal, wel inderdaad meer focus op beeld of geluid valt me op. Soms een mega mooi scherm (heb er al 3 of 4 op de laatste 2 pagina's gezien) en de raarste combinaties qua geluid en sommige met supermooie geluidsinstallatie met een 38cm aldi tv'tje
LCD komt binnenkort \o/
Verwijderd
Weet niet zeker of ik ook aangesproken werd met deze opmerking maar just in case:Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:46:
Ligt er ook een beetje aan wat je zelf goed genoeg vindt!
Ik vind zelf mijn Onkyo 6.1 receiver met (weliswaar mixed maar niet 'shitty' qua merken) boxensetje goed zat qua geluidskwaliteit. Ik was vroeger veel meer 'audiofiel' maar ben er tegenwoordig wat pragmatischer in. Het klinkt goed, dus het is goed genoeg voor mij
Qua beeld ben ik veel meer een nitpicker dan qua geluid.
Toch win ik 
Iedereen heeft m'n 17" Dell CRT-monitor tussen m'n Amphions zien staan?
Iedereen heeft m'n 17" Dell CRT-monitor tussen m'n Amphions zien staan?
Ticking away, the moments that make up a dull day
Koeitje schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:21:
[...]
Dacht dat dat wel via myreact kon, hoe kan ik activeren dat mensen me kunnen mailen...
MyReact » Profiel Wijzigen » E-mailadres openbaar?
Om je mailadres in je GoT profile weer te geven.
MyReact » Voorkeuren » Direct messages
Als je wilt dat bezoekers je berichten op het forum kunnen sturen.
Anders mn FP account (Wat is het trouwens ONMOGELIJK snel deze pagina te vinden) :
http://tweakers.net/gallery/162435
Onmogelijk? Op de fontpage gewoon naar MY.TNET » Gallery Homepage klikken?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Na lange tijd dit topic (en voorgaande) te volgen, werd het voor mij eindelijk eens tijd om ook wat foto's op de gevoelige plaat te leggen. Bij deze...
Dit is momenteel de thuis situatie zoals 't er nu uit ziet. Wanneer ik (hopelijk snel) op kamers ga dan zal ik een update maken van mijn setup, want uiteraard zal 't merendeel meegaan

Overview

Close van Reciever en CD speler

Close van speaker

Close van LCD-TV
Wat is er te zien;
LCD-TV: LG 26" 26LC2R (aangesloten op laptop via VGA)
CD: Kenwood DP-1080
Receiver: Kenwood KR-A3080
Luidsprekers: Mission 702e (voor 't beluisteren van stereo muziek)
Surroundsetje: Creative Labs DTT 2200 (wordt alleen gebruikt voor gamen en 5.1 films, icm de Mission's)
Laptop: Jewel 2600 + Creative Audigy 2 ZS Notebook
Koptelefoon (center speaker): Sennheiser PMX 60
Koptelefoon (front right speaker): Beyerdynamic DT 231
Dit is momenteel de thuis situatie zoals 't er nu uit ziet. Wanneer ik (hopelijk snel) op kamers ga dan zal ik een update maken van mijn setup, want uiteraard zal 't merendeel meegaan

Overview

Close van speaker

Close van LCD-TV
Wat is er te zien;
Surroundsetje: Creative Labs DTT 2200 (wordt alleen gebruikt voor gamen en 5.1 films, icm de Mission's)
jB
Verwijderd
Ben dit gewoon niet gewend (totaal anders dan de tig andere sites waarop ik geregistreerd ben), en het werkt dus ook niet logisch voor mij.Xander schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:52:
[...]
MyReact » Profiel Wijzigen » E-mailadres openbaar?
Om je mailadres in je GoT profile weer te geven.
MyReact » Voorkeuren » Direct messages
Als je wilt dat bezoekers je berichten op het forum kunnen sturen.
[...]
Onmogelijk? Op de fontpage gewoon naar MY.TNET » Gallery Homepage klikken?
Verwijderd
Ziet er best leuk uit. Een beetje een combinatie van een computer en HT- hoekje.MandaloR321 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 00:15:
Na lange tijd dit topic (en voorgaande) te volgen, werd het voor mij eindelijk eens tijd om ook wat foto's op de gevoelige plaat te leggen. Bij deze...
[afbeelding]
Overview
[afbeelding]
[afbeelding]
Close van speaker
[afbeelding]
Close van LCD-TV
Wat is er te zien;
Nog upgrade plannen?
Hoe ver zit je bij je scherm vandaan? Ik ben zelf van plan een 27" tv te kopen maar weet nog niet of het groot genoeg is...Aldmar schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:08:
De speakers zijn de Infinity Primus HCS. Dit is een 5.1 pakket.
DVD-Recorder: Pioneer DVR-440H-S
Receiver: Pioneer VSX-916-S
LCD-TV: Samsung LE26M51B
Digitale TV: @home Samsung ontvanger
Console: Xbox 360 Premium.
De receiver schakelt via component de xbox en de dvd-recorder omdat er maar 1 component aansluiting op de TV zit. Dit werkt, als alles goed is ingesteld, perfect.
De 360 wordt ook gebruikt voor het streamen van HD materiaal. Echt geweldig!Super kwaliteit, is echt genieten om een filmpje te kijken. Jammer genoeg is de TV achteraf gezien een maatje te klein, had misschien iets groter gekunt. Een projector is eigenlijk geen optie gezien de grootte van de kamer. Maar goed, ik wacht wel op de volgende generatie LCD's. Het enige grote nadeel aan deze TV is de 'bleu cirkle of light'. Als de tv uitstaat brandt hij. Dit lampje is vrij vel en is dan ook irritant als je er vlakbij slaapt. Ik zet er dan ook vaak iets tegenaan wat het licht tegenhoudt. Misschien dat ik de TV nog aan de muur ophang. Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een beugel maar het heeft nog geen haast.
Commentaar is welkom
Nee verder geen upgrade plannen. De TV is het laatste (afgelopen zomer vakantie) wat ik gekocht heb. De rest is al weer een goede 8 jaar oud en volstaat nog steeds hun fucntie. Ben maar een arme studentVerwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:26:
[...]
Ziet er best leuk uit. Een beetje een combinatie van een computer en HT- hoekje.
Nog upgrade plannen?
jB
Verwijderd
Mooie set-up. Zoiets heb ik hier nu ook staan, alleen geen goede boxen. Ik ben in de buurt aan het informeren naar goede boxen, alleen een Center (400) en 2 boxen (250/st) vind ik nu even te veel, ivm verhuizing. Ik hoop wel dat ik binnen een half jaar een koop kan doen. Heb je toevallig die pic die je op je TV heb online? Ik vind die erg mooi namelijkMandaloR321 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 00:15:
Natuurlijk! Kan geregeld wordenVerwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:59:
[...]
Heb je toevallig die pic die je op je TV heb online? Ik vind die erg mooi namelijk.
jB
Verwijderd
Ik ook maar daarom wil ik nog wel steeds upgraden!!MandaloR321 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:52:
[...]
Nee verder geen upgrade plannen. De TV is het laatste (afgelopen zomer vakantie) wat ik gekocht heb. De rest is al weer een goede 8 jaar oud en volstaat nog steeds hun fucntie. Ben maar een arme student
Ik ook...zeg me der nix over! Gaat alleen zo moeilijk zonder geldVerwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:10:
[...]
Ik ook maar daarom wil ik nog wel steeds upgraden!!
Ik zal in de loop der tijd ook eens wat foto's nemen van de audio setup van mijn pa. Ook zeker de moeite waard om wat over te posten
Met onder andere de:
- DENSEN B-200 Pre AMP
- DENSEN B-300 Power AMP
- DENSEN B-400 CD-speler
- DENSEN Gizmo System Remote
- en een paar Audio Physics (weet 't model zo niet 1 2 3) speakers.
jB
Update:
Vanaf deze situatie heb ik wat kleine update uitgevoerd.
Helaas is het niet de Philips RC9800i geworden. Om een aantal redenen. In plaats daarvan is het de Harmony 895 geworden. De standaard xbox is vervangen voor een nieuwer exemplaar, een 360!
Tijd voor foto's van de updates:

Xbox 360

IR oog van de harmony tegenover het IR oog van het MCE (hierdoor kan alles in de kast blijven en het deurtje mooi dicht)

Laadstation van de 895

De 895 zelf

en op zijn eigen plekkie
Voorlopig heb ik mijn home cinema nu zoals ik wil.
Vanaf deze situatie heb ik wat kleine update uitgevoerd.
Helaas is het niet de Philips RC9800i geworden. Om een aantal redenen. In plaats daarvan is het de Harmony 895 geworden. De standaard xbox is vervangen voor een nieuwer exemplaar, een 360!

Tijd voor foto's van de updates:
Xbox 360
IR oog van de harmony tegenover het IR oog van het MCE (hierdoor kan alles in de kast blijven en het deurtje mooi dicht)
Laadstation van de 895
De 895 zelf
en op zijn eigen plekkie
Voorlopig heb ik mijn home cinema nu zoals ik wil.
Lang geleden dat ik gepost heb maar heb afgelopen week mijn set een flinke (dure) upgrade gegeven. Heb 2x JBL E90 gekocht en een JBL E150P Subwoofer. Hiervoor stonden eerst 2x Pioneer CS-770 (zie foto 1) en geen subwoofer tegenover.
Situatie:
Niet duidelijk maar klopt wel ongeveer...
(bureau staat schuin in de hoek, en center hangt op schap boven scherm, zie foto)

Foto's
*
Pioneer CS-770
1 van oude fronts

*
JBL E90
1 van nieuwe fronts (met en zonder cover)

*
Jamo Center 160
Center dus

*
Jamo Compact 700
Rears

*
JBL E150P
Subwoofer

*
Kenwood KRF-V8030D Receiver
Kenwood DPF-R3010 5 cd wisselaar

Plannen:
* Nieuwe (dikkere) kabels, denk gewoon no name bij elektroboer in het dorp.
* Op de lange termijn zijn de rears en de receiver aan de beurt.
Haal nu natuurlijk niet alles uit set vanwege lang niet perfecte opstelling maar meer kan ik er niet van maken op mijn kamertje. Dit komt later ook wel goed. Van Pioneer CS-770 naar nieuwe JBL E-90 is iig goede vooruitgang. (heb fronts + sub samen voor 550 euro gekocht op marktplaats, bon erbij nog 4.5 jaar garantie. Kun je het nieuw lang niet voor kopen en aangezien ik geen onbeperkt budget heb...
)
Situatie:
Niet duidelijk maar klopt wel ongeveer...

Foto's
*
Pioneer CS-770
1 van oude fronts

*
JBL E90
1 van nieuwe fronts (met en zonder cover)

*
Jamo Center 160
Center dus

*
Jamo Compact 700
Rears

*
JBL E150P
Subwoofer

*
Kenwood KRF-V8030D Receiver
Kenwood DPF-R3010 5 cd wisselaar

Plannen:
* Nieuwe (dikkere) kabels, denk gewoon no name bij elektroboer in het dorp.
* Op de lange termijn zijn de rears en de receiver aan de beurt.
Haal nu natuurlijk niet alles uit set vanwege lang niet perfecte opstelling maar meer kan ik er niet van maken op mijn kamertje. Dit komt later ook wel goed. Van Pioneer CS-770 naar nieuwe JBL E-90 is iig goede vooruitgang. (heb fronts + sub samen voor 550 euro gekocht op marktplaats, bon erbij nog 4.5 jaar garantie. Kun je het nieuw lang niet voor kopen en aangezien ik geen onbeperkt budget heb...
Verwijderd
Kijk je je films op je pc scherm? kan je je monitor niet beter aan de linker kant van je bureau plaatsen? Die JBLs zien er mooi uit (zonder cover, met nee). zie wel veel verdwaalde kabels:)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 19:34 ]
Zonder cover ziet idd mooier uit, maar aangezien mijn kamer niet bepaald stofvrij is laat ik ze er toch maar opzitten.Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:32:
Kijk je je films op je pc scherm? kan je je monitor niet beter aan de linker kant van je bureau plaatsen? Die JBLs zien er mooi uit (zonder cover, met nee). zie wel veel verdwaalde kabels:)
Scherm heb ik zo staan omdat ik dan nog 'n beetje op bed kan "liggen", anders moet ik in zo'n actieve houding film gaan kijken...
Kabels is nog 'n punt idd, zosnel er nieuwe komen maak ik ze ook allemaal beter op lengte. (misschien herfstvakantie)
Tv komt er ooit nog wel maar niet zolang ik thuis woon. Zou niet weten hoe ik dan alles neer zou moeten zetten. (en financiele dingen spelen ook een rol natuurlijk
Moet je die Jamo's niet een eindje van de muur afzetten? Die hebben nl. een bas reflex poort aan de achterkant
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Verwijderd
Een papiertje ernaast om de zenders te onthouden hahaha
Zit er geen RDS op die receiver zodat de zender automatisch in beeld komt?
Ook vond ik de combinatie HiFi --> Lego erg schattig
Mooie spullen hoor! Je ouders zijn er vast minder blij mee want volgens mij komt er wel herrie uit die boxen! Wat een joekels!
Dit gaat nog eens zoveel beter klinken in een grote meer accoustische ruimte.
Ook vond ik de combinatie HiFi --> Lego erg schattig
Mooie spullen hoor! Je ouders zijn er vast minder blij mee want volgens mij komt er wel herrie uit die boxen! Wat een joekels!
Dit gaat nog eens zoveel beter klinken in een grote meer accoustische ruimte.
Verwijderd
Zoals beloofd eindelijk wat foto's van mijn nieuwste aankoop: een Samsung LE32T51B 32" lcd tv.
Is misschien niet het nieuwste van het nieuwste, maar geen ghosting te zien bij snelle films, goede kleuren mits goed aangesloten, HD Ready inclusief DVI ingang met HDCP beveiliging en redelijk beeld met gewone analoge tv via de kabel (enige zwaktepunt).
Voor 733 euro kon ik weinig beters vinden.

En de rest (i.c.m. oude tv, kon echt niet meer
):

(blijft een zooitje die kabels
)

Specs:
Receiver: Denon AVR-1905
DVD: Pioneer DV-360 (wordt HTPC of Denon DVD-1930)
CD: Marantz CD5400
TV: Samsung LE32T51B
Front: Dali Blue 3003
Center: Dali Concept Center
Rear: Dali Blue 2002
Sub: Mordaunt-Short MS909W
Kabels: Vooral Profigold
Volgende upgrade wordt een HTPC op mijn verjaardag (Februari
) en misschien nog een Denon DVD-1930.
Is misschien niet het nieuwste van het nieuwste, maar geen ghosting te zien bij snelle films, goede kleuren mits goed aangesloten, HD Ready inclusief DVI ingang met HDCP beveiliging en redelijk beeld met gewone analoge tv via de kabel (enige zwaktepunt).

En de rest (i.c.m. oude tv, kon echt niet meer

(blijft een zooitje die kabels

Specs:
Receiver: Denon AVR-1905
DVD: Pioneer DV-360 (wordt HTPC of Denon DVD-1930)
CD: Marantz CD5400
TV: Samsung LE32T51B
Front: Dali Blue 3003
Center: Dali Concept Center
Rear: Dali Blue 2002
Sub: Mordaunt-Short MS909W
Kabels: Vooral Profigold
Volgende upgrade wordt een HTPC op mijn verjaardag (Februari
Wat een mooi behang!Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:13:
Zoals beloofd eindelijk wat foto's van mijn nieuwste aankoop: een Samsung LE32T51B 32" lcd tv.
Maar mooie set hoor.
No Shame, only Fame!
Woei, mijn nieuwe CD/SACD speler is binnen 
Vanavond pics!
Vanavond pics!
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Was jij die gene met dat chinese tostiijzer?deepspace schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:55:
Woei, mijn nieuwe CD/SACD speler is binnen
Vanavond pics!
Jup, dat was hij.Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:04:
[...]
Was jij die gene met dat chinese tostiijzer?
Het zou me niets verbazen als je in die 'Magic Boat' inderdaad tosti's kunt klaarmaken
Laat ons weten hoe'ie bevalt, Deepspace!
Zal ik zeker doen.
Ik kan al vertellen dat ie er in het echt beter uitziet als op de foto's. Ding weegt 11 KG en aan de onderkant zit gewoon een massieve plak koper om het loopwerk te verzwaren. Verder ziet ie er hoogwaardig uit
Natuurlijk kon ik het op mijn werk niet laten om hem ook ff open te maken
Ook daar ziet het er netjes uit. Loopwerk is netjes gedempt. Voeding beval LM337's er zijn drie discrete output circuits (2x balanced XLR, 1x stereo RCA), en er zijn een aantal OPA2604 en INA143 opamps te zien. Al met al net spul. Alleen de RCA en XLR sockets zijn niet echt top notch. Zal ik dan maar vervangen door nette Neutrik exemplaren 
De AB is gemaakt van echt hout en alu. De AAA's moeten via de onderkant erin. Dit is een houten plaatje met magneet jes. Slim bedacht en erg doeltreffend. De AB is niet echt mijn smaak, maar voelt hoogwaardig en degelijk aan.
Voor zover het eerste verlag van het Tostiijzer
Ik kan al vertellen dat ie er in het echt beter uitziet als op de foto's. Ding weegt 11 KG en aan de onderkant zit gewoon een massieve plak koper om het loopwerk te verzwaren. Verder ziet ie er hoogwaardig uit
Natuurlijk kon ik het op mijn werk niet laten om hem ook ff open te maken
De AB is gemaakt van echt hout en alu. De AAA's moeten via de onderkant erin. Dit is een houten plaatje met magneet jes. Slim bedacht en erg doeltreffend. De AB is niet echt mijn smaak, maar voelt hoogwaardig en degelijk aan.
Voor zover het eerste verlag van het Tostiijzer
[ Voor 17% gewijzigd door voodooless op 10-10-2006 13:52 ]
Verwijderd
Ik blijf dat Chineze spul zeer twijfelachtig vinden, de een prijst het de hemel in de ander zegt dat het goedkope namaaktroep is, daarom hou ik het lekker met de 'dure' Europese merken.
Maak trouwens is wat foto's van de binnenkant, ben eigenlijk wel heel benieuwd
Maak trouwens is wat foto's van de binnenkant, ben eigenlijk wel heel benieuwd
Like Denon, Marantz en Yamaha zekerVerwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:06:daarom hou ik het lekker met de 'dure' Europese merken.
Dream om. Al die zooi wordt ondertussen ergens in Asie gemaakt. Veel van de dure merken kopen zelfs de goedkope chineese "troep" om er vervolgens hun label op te plakken en het te claimen als hun eigen. Zo makkelijk is het helaas niet meer. Er komt zeker ook troep uit China. Echter is dat dan meestal illigaan spul, bedoelt voor verkoop in china zelf, en niet voor export naar het buitenland.
Rega bouwt nog steeds in Engeland, dus mijn 'dure' Europese shizzle is tenmisnte nog echt Europees 
Wat ik me eigenlijk afvraag is: Waar staat het Chinese / Ornec-spul t.o.v. een semi-highend merk als Rega?
Wat ik me eigenlijk afvraag is: Waar staat het Chinese / Ornec-spul t.o.v. een semi-highend merk als Rega?
Tja, veel mid- en high-end apparatuur wordt wel in China gemaakt. En omdat ze het in China niet zo nauw nemen met intellectueel eigendom zou het mij niets verbazen als het van binnen een (bijna) kopie is van iets anders. Kwaliteit zou dus prima kunnen zijn.
Verwijderd
[quote]deepspace schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:12:
[...]
Verhaal over europees spul uit china
quote]
Die discussie ga ik echt niet met je aan, die heb ik al zovaak gezien op andere fora nee dank je
[...]
Verhaal over europees spul uit china
quote]
Die discussie ga ik echt niet met je aan, die heb ik al zovaak gezien op andere fora nee dank je
okay, hier komt ie dan....

Zeur nu nog maar eens dat het er cheap uitziet

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 10-10-2006 20:11 ]
Verwijderd
Ziet er goed uit man! Wat voor RCA stekkers zijn dat? ik heb nog steeds de normale (ik ga bijna een home cinema reciever kope n:D) En ik ga dan natuurlijk over op Coaxial. Als iemand goede ervaring heeft met goede Coaxial kabeltjes (niet duurder dan 25 euro en niet meer nodig dan 1 meter.) dan is dat altijd welkom. Ik kan die kabels bij de raf halen dus het is ook wel handig als ze ze daar verkopen
Ziet er technisch inderdaad niet echt cheap uit deepspace!
Het design vind ik zo op de foto's waardeloos, geen enkele relatie meer met de rest van je set.
Het design vind ik zo op de foto's waardeloos, geen enkele relatie meer met de rest van je set.
Life is not about specs, it is about joy!
Mooi zo, want de rest zal er niet meer dan een paar dagen staanbartvl schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:31:
Die RCA dingen zijn niet zo spannend hoor. Heb ik ooit een keer gekocht voor 60 euro ofzo bij Stassen. Ik hoor geen verschil met wat ik zelf ooit heb gemaakt in ieder geval... Ik ga straks toch XLR gebruiken, dan maakt het helemaal weinig uit.Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:31:
Ziet er goed uit man! Wat voor RCA stekkers zijn dat? ik heb nog steeds de normale (ik ga bijna een home cinema reciever kope n:D) En ik ga dan natuurlijk over op Coaxial. Als iemand goede ervaring heeft met goede Coaxial kabeltjes (niet duurder dan 25 euro en niet meer nodig dan 1 meter.) dan is dat altijd welkom. Ik kan die kabels bij de raf halen dus het is ook wel handig als ze ze daar verkopen
Btw, de kleurverschillen zijn in het echt veel subtieler dan op de foto
[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 10-10-2006 20:37 ]
Oh? Komen er een wafel- en een strijkijzer bij?deepspace schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:34:
[...]
Mooi zo, want de rest zal er niet meer dan een paar dagen staan
Lul maar een slag in de rondte, het ding blijft kotslelijk 
Maar toch, ziet d'r leuk uit!
Maar toch, ziet d'r leuk uit!
Zoiets:B1tneuker schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:38:
Oh? Komen er een wafel- en een strijkijzer bij?

Hmmm, daar zie ik zo'n plaat in waar die fransozen pannenkoeken op bakken 
Of een steengrill
Of een steengrill
Verwijderd
wel vet afgewerkt met dat gebrushde alu maar kwa design gaat mijn voorkeur meer uit naar de Chinese: Original Da Vincideepspace schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:09:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 20:52 ]
Verwijderd
Die is strakVerwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:52:
[...]
wel vet afgewerkt met dat gebrushde alu maar kwa design gaat mijn voorkeur meer uit naar de Chinese: Original Da Vinci
[afbeelding]
Waar haal je dat Chinese spul vandaan en wat zijn de kosten?
Das een mooi sigarendoosjeVerwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:52:
[...]
wel vet afgewerkt met dat gebrushde alu maar kwa design gaat mijn voorkeur meer uit naar de Chinese: Original Da Vinci
offtopic:
Wat zijn we weer flauw vanaaf
maar zonder gelul, ze zien er beide wel mooi uit. Eigelijk moet die Da Vinci in gebrushde alu 
Wat zijn we weer flauw vanaaf
Ebay DuitslandShiver23 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:23:
* Harmen had wat problemen met een 2dehands REL Quake....
Die heb ik vandaag omgeruild voor de volgende Quake.

Echt een super ding, klinkt stukken beter dan het oude type.
Die heb ik vandaag omgeruild voor de volgende Quake.

Echt een super ding, klinkt stukken beter dan het oude type.
Whatever.
Verwijderd
Pioneer 436XDE 42"plasma
Onkyo txds 797 THX rexeiver
onkyo integra dvsp800 INTEGRA dvd speler
Front speakers L&R B&W 604 s3
Center B&W LCR 600 s3
Rear L&R B&W 603 s3
Sub PV1 (is besteld !! Komt gelukkig zeer binnen kort!!!) De subwoofer welke nu dienst doet is niet noemenswaardig!!!!
Speaker kabel BIWIRED Totem Tress
Setje goeie spikes met floor discs en meerdere sets vibrpods !!!!!!!!
Totaal plaatje klinkt geweldig!!!!!!!!
Onkyo txds 797 THX rexeiver
Center B&W LCR 600 s3
Rear L&R B&W 603 s3
Sub PV1 (is besteld !! Komt gelukkig zeer binnen kort!!!) De subwoofer welke nu dienst doet is niet noemenswaardig!!!!
Totaal plaatje klinkt geweldig!!!!!!!!
Met webspace aan het lopen te kijken? Als je bedoelt kun je misschien Google Pages proberen. Mooi 100mb voor nop.Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:37:
Ben trouwens bezig om webspace aan het lopen te kijken dus foto's volgen !!!!!!!!!
mmmmzzllll
Verwijderd
Echt niet leuk, nou wil eigenlijk ook zo'n ding maar heb te weinig geld voor zo'n grote gokdeepspace schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:09:
foto's van gruwelijk mooie alarmklok:)
iig het ziet er echt top uit, als ie nou ook zo klinkt is ut helemaal mooi
edit: Deepspace hoeveel was je in totaal aan verzend/import kosten kwijt?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 23:08 ]
Verwijderd
Ik volg dit topic al zolang en voelde me eigenlijk ook maar verplicht om mijn
beginners setje te plaatsen,
Dus hier
Mijn set,
Pioneer VSX-1015
XBOX 360
HTPC
Barco Data 800
Projecta HomeScreen 176 x 106 cm 16:9 (breedbeeld) Matwit ( Is besteld )
Pioneer S-V510 ( worden eerdaags vervangen )
Ik zal binnen kort eens foto's maken
beginners setje te plaatsen,
Dus hier
Mijn set,
Pioneer VSX-1015
XBOX 360
HTPC
Barco Data 800
Projecta HomeScreen 176 x 106 cm 16:9 (breedbeeld) Matwit ( Is besteld )
Pioneer S-V510 ( worden eerdaags vervangen )
Ik zal binnen kort eens foto's maken
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 08:34 ]
Om te beginnen wil ik alvast even melden dat de foto's zsm volgen.
mijn Home Cinema Set bestaat uit de volgende componenten.
- Toshiba 32 WL66Z (LCD)
- Denon AVR 1906 (RECEIVER)
- Denon DVD 1920 (DVD)
- Canton Movie 10 MX II (SPEAKERS)
- Freecom Mediaplayer 3.5 (MEDIAPLAYER)
Dit alles als volgt aangesloten
Oehlbach AK 2100 100 HZ (antenne -> lcd)
Oehlbach AK 2002 (antenne -> receiver)
Oehlbach SCA 2003 scart <-> scart (dvd -> lcd) (vervangen door Profigold HDMI kabel )
Oehlbach SCA 2000 scart <-> 2 x cinch (lcd -> receiver)
Oehlbach NF 13 digitale coax (dvd -> reciever, CD weergave)
Oehlbach Hyper profi opto (dvd -> receiver, DVD weergave)
Oehlbach Bleu Magic 5.1 set (dvd -> receiver, SACD weergave)
Oehlbach NF 1 master (dvd -> receiver, mono audio weergave)
Oehlbach NF 1 Y-adapter (receiver -> subwoofer)
Oehlbach opto kabel (freecom -> Receiver)
Oehlbach component kabel (freecom -> lcd)
mijn Home Cinema Set bestaat uit de volgende componenten.
- Toshiba 32 WL66Z (LCD)
- Denon AVR 1906 (RECEIVER)
- Denon DVD 1920 (DVD)
- Canton Movie 10 MX II (SPEAKERS)
- Freecom Mediaplayer 3.5 (MEDIAPLAYER)
Dit alles als volgt aangesloten
Oehlbach AK 2100 100 HZ (antenne -> lcd)
Oehlbach AK 2002 (antenne -> receiver)
Oehlbach SCA 2003 scart <-> scart (dvd -> lcd) (vervangen door Profigold HDMI kabel )
Oehlbach SCA 2000 scart <-> 2 x cinch (lcd -> receiver)
Oehlbach NF 13 digitale coax (dvd -> reciever, CD weergave)
Oehlbach Hyper profi opto (dvd -> receiver, DVD weergave)
Oehlbach Bleu Magic 5.1 set (dvd -> receiver, SACD weergave)
Oehlbach NF 1 master (dvd -> receiver, mono audio weergave)
Oehlbach NF 1 Y-adapter (receiver -> subwoofer)
Oehlbach opto kabel (freecom -> Receiver)
Oehlbach component kabel (freecom -> lcd)
- - - - T F - - - -
Jammer dat er dan weer geen ringkern trafo in zit, en ik zie her en der zowel in de XLR als in de tulp signaalpaden een aantal nasty elco's in de signaalweg zitten. Verder lijkt de transport me ondanks alle mechanische verzwaringen die zijn toegevoegd geen hele bijzondere? Als je niet beter wist zou je uit de hele look (binnenkant en buitenkant) trouwens afleiden dat het een apparaat uit de jaren 70/80 wasdeepspace schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:09:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
kijk eens op www.ornec.com als je dan gaat bestellen kun je halverwege het betalen stoppen en dan heb je een idee wat je aan verzendkosten etc moet betalenShiver23 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:23:
Who cares about een ringkern? Het is wosiso geen standaard trafo die er nu in zit, daar hebben ze dus wel over nagedacht. De elko's die je ziet hoeven niet in de signaalweg te hangen. Met 1000uF zijn ze daar ook te groot voor. De kleintjes bij de opamps zijn nog mogelijke kandidaten....Maar dat moet ik nog een keer bekijken. Volgens mij is dat echter gewoon de opamp voeding.Exirion schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 08:56:
Jammer dat er dan weer geen ringkern trafo in zit, en ik zie her en der zowel in de XLR als in de tulp signaalpaden een aantal nasty elco's in de signaalweg zitten.
Het is een Sony loopwerk: KHM-23AAAVerder lijkt de transport me ondanks alle mechanische verzwaringen die zijn toegevoegd geen hele bijzondere?
@LoUiE22:lees ff wat verder terug, daar staat waar het vandaan komt en wat het gekost heeft (komt dus NIET bij Ornec vandaan!).
[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 11-10-2006 12:00 ]
Strooiveld? Rendement? Het ding lijkt letterlijk gesloopt uit een oude apparaatdeepspace schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:53:
Who cares about een ringkern?
Die zwarte bedoelde ik dan ook niet.De elko's die je ziet hoeven niet in de signaalweg te hangen. Met 1000uF zijn ze daar ook te groot voor.
Die wel jaDe kleintjes bij de opamps zijn nog mogelijke kandidaten....
Ik hoop het, maar ik vermoed iets anders.Maar dat moet ik nog een keer bekijken. Volgens mij is dat echter gewoon de opamp voeding.
Ben al met al uiteraard wel benieuwd hoe het klinkt
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat lijkt inderdaad zo. Ik ga me er niet druk om maken in ieder gevalExirion schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:04:
Strooiveld? Rendement? Het ding lijkt letterlijk gesloopt uit een oude apparaat
Zal vanavond ff checken.Ik hoop het, maar ik vermoed iets anders.
Tot nu toe heel erg goedBen al met al uiteraard wel benieuwd hoe het klinkt

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 11-10-2006 13:14 ]
Die kleine elko's bij de opamps zijn inderdaad voor de voeding, staan dus niet in de signaal weg, zouden ook te groot zijn voor die taak, zijn namelijk 100uF. Voor zover ik kan zien andere ook niet. Mooi dus weerdeepspace schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:14:
Zal vanavond ff checken.
Loopwerk is een KHM-280AAA, en dat is inderdaad een Sony loopwerk. Dat is mooi, want die kun je prima als spare part kopen hier en daar. Volgens mij is geen slecht loopwerk, want ik heb het wel meer gezien in SACD players van formaat.
Anyway, ik ga nu mijn amp in elkaar solderen
[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 11-10-2006 19:18 ]
Verwijderd
hallo hifi freaks zoals belooft de pics van mijn thuisbioscoopje

op de subwoofer na is alles naar wens
de pv1van B&W is in bestelling
heeft er iemand enige ervaring tot betrekking interieur verlichting en dan wel speciefiek lampen met een lichttemperatuur van 6500K ,Ik wil namelijk achter de tv en onder het audio meubel deze lampen plaatsen , naar mijn weten na krijgt men die alleen in TL Buizen , nadeel daarvan is de ruimte die die dingen nodig hebben, iemand enige tips !!!!
bedankt en nog veel luister en kijk plezier

heeft er iemand enige ervaring tot betrekking interieur verlichting en dan wel speciefiek lampen met een lichttemperatuur van 6500K ,Ik wil namelijk achter de tv en onder het audio meubel deze lampen plaatsen , naar mijn weten na krijgt men die alleen in TL Buizen , nadeel daarvan is de ruimte die die dingen nodig hebben, iemand enige tips !!!!
Kun je even de specs erbij zetten? Op de foto's is dat nauwelijks te zien 
Gaaf trouwens, zo'n pv1. Lijkt me een erg mooie sub. Gekozen vanuit design overwegingen of audio overwegingen?
Gaaf trouwens, zo'n pv1. Lijkt me een erg mooie sub. Gekozen vanuit design overwegingen of audio overwegingen?
Xenon sets zoals ze voor inbouw voor auto's gebruiken zijn ook 6500K.
Geven misschien wel veel licht?
Geven misschien wel veel licht?
Verwijderd
Pioneer 436XDE 42"plasma
Onkyo txds 797 THX rexeiver 6.1
Center B&W LCR 600 s3
Rear L&R B&W 603 s3
Center B&W LCR 600 s3
Rear L&R B&W 603 s3
Verwijderd
heb de PV1 horen spelen zowel in muziek en ook film
moet werkelijk zeggen klonk echt lekker maar vooral gecontroleerd en lekker diep
design en specs spreken me beide aan en uiteraard koop ik die sub om het geheel compleet te maken ,
moet werkelijk zeggen klonk echt lekker maar vooral gecontroleerd en lekker diep
design en specs spreken me beide aan en uiteraard koop ik die sub om het geheel compleet te maken ,
TL buizen zorgen ook voor de nodige vervuiling op het net. Maar je hebt gelijk, 12 volt is niet echt praktisch.Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:41:
Xenon sets voor auto's lijken mij niet zo idiaal daar deze op 12 volt lopen , en het laatste wat ik wil is een dikke 12 volt trafo op mijn Brennenstuhl schakel apparatuur . ik ben op zoek naar 6500 k lampen met grote e2 fitting of kleine tl armaturen met deze licht temparatuur
Verwijderd
ziet er niet verkeert uit!Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij heuts krijg je mooie xenonlook lampjes!!!!

wat is!!
@rovelra1
Mooie set! Geluid is lekker gebalanceerd met alle speakers van hetzelfde merk.
* Harmen is nog wat aan het knutselen met de Quake II.
Mooie set! Geluid is lekker gebalanceerd met alle speakers van hetzelfde merk.
* Harmen is nog wat aan het knutselen met de Quake II.
Whatever.
Leuk spulVerwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:32:
Pioneer 436XDE 42"plasma
Center B&W LCR 600 s3
Rear L&R B&W 603 s3

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Mooie opstelling daar bij je HT hoek! Hoe heb je die kabels van de TV allemaal zo netjes weggewerkt? zitten ze achter 't behang, of heb je reusachtige gaten geboord achter je tv dat de kabels allemaal in de kamer erachter verdwijnen ofzo?? vertel 't me graag, ik wil 't ook zo neutraal mogelijk houden als ik m'n TV ophangVerwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou zeggen, ga hem eens beluisterenXander2000 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:46:
Nice!Waarom ClassD en geen lineaire versterker?
Ik heb ze nog niet gehoord. Maar ben wel erg benieuwd. Leuk spul om een actief systeem te maken lijkt me. Zelf ben ik bezig met een Alpeh X maar de kosten daarvan gaan me een beetje tegenstaan.
Ach, dit was ook niet goedkoop hoorXander2000 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:52:
Ik heb ze nog niet gehoord. Maar ben wel erg benieuwd. Leuk spul om een actief systeem te maken lijkt me. Zelf ben ik bezig met een Alpeh X maar de kosten daarvan gaan me een beetje tegenstaan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.