Het Samsung D900 Topic Deel 1

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 62.046 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:52:
Zojuist stond ik op het punt de D900 te kopen, toen ik me iets cruciaals bedacht. Zelf heb ik nu een recht toe recht aan telefoon en sms redelijk wat. Gezien de kleine en vooral ingezonken knoppen van de D900 vraag ik me af hoe makkelijk (of juist moeilijk) de numerieke toetsen werken. Heb je moeite met smsen? Druk je er vaak naast?
ik heb geen problemen met de toetsen. ze zijn prima in het gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Toetsen werken perfect, iig veel beter dan die van een Siemens S65 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:52:
Zojuist stond ik op het punt de D900 te kopen, toen ik me iets cruciaals bedacht. Zelf heb ik nu een recht toe recht aan telefoon en sms redelijk wat. Gezien de kleine en vooral ingezonken knoppen van de D900 vraag ik me af hoe makkelijk (of juist moeilijk) de numerieke toetsen werken. Heb je moeite met smsen? Druk je er vaak naast?
Tis idd even wennen als je een andere phone gewent bent waarvan de knoppen niet lager zitten.
Ik moet zeggen dat ik amper tot niet misdruk.

Eigenlijk zitten alleen 1,2 en 3 redelijk dichtbij een randje, de rest van de toetsen liggen geheel vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 16:31
SandeR schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:08:
[...]

Tis idd even wennen als je een andere phone gewent bent waarvan de knoppen niet lager zitten.
Ik moet zeggen dat ik amper tot niet misdruk.

Eigenlijk zitten alleen 1,2 en 3 redelijk dichtbij een randje, de rest van de toetsen liggen geheel vrij.
daar ben ik het mee eens

even wennen en 1,2 en 3 zitten dicht bij het randje, maar je hebt er geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx iedereen voor de snelle reacties, heb hem dus toch maar besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tim D

Ik heb heb ook geen probelemen met de toetsen indrukken hoor, je drukt amper mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 14:44
Ik heb screenprotector van psp besteld, even op maat geknipt (zwart niet afgedekt) en erop geplakt! Perfecto ;)

EEN F*CK NADEEL :P

Ik betaalde 20 euro (incl verzendkosten), en hala er 1 protector uit (met knippen), staat er op ebay voor 8 euro incl verzendkosten een OP MAAT GEMAAKTE screen protector,,,

wat je dan denkt is kut,, maarja,, beter iets dan niets! Mijn scherm is iig beschermd, maar niet volledig dus ik ga nog een nieuwere halen.

Edit::

Oja,, weet iemand iets over hoe je de camera wat sneller reagerend kan krijgen dat die niet in 3 stappen een foto maakt als je hem beweegt?

[ Voor 14% gewijzigd door ikzagjewel op 12-10-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:15:
Thnx iedereen voor de snelle reacties, heb hem dus toch maar besteld :)
Oh nee... daar krijg je echt spijt van hoor ;)
ikzagjewel schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:48:
Oja,, weet iemand iets over hoe je de camera wat sneller reagerend kan krijgen dat die niet in 3 stappen een foto maakt als je hem beweegt?
Autofocus uitzetten. Dat doe je door op 9 te drukken. Nadeel is dat je waarschijnlijk veel onscherpe foto's gaat maken.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou hij er spijt van krijgen>>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
ik denk dat die smiley daar met een rede staat...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:11:
Waarom zou hij er spijt van krijgen>>?
hij is toch niet serieus met z'n k nipoog ;)
ikzagjewel schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:48:
Ik heb screenprotector van psp besteld, even op maat geknipt (zwart niet afgedekt) en erop geplakt! Perfecto ;)

EEN F*CK NADEEL :P

Ik betaalde 20 euro (incl verzendkosten), en hala er 1 protector uit (met knippen), staat er op ebay voor 8 euro incl verzendkosten een OP MAAT GEMAAKTE screen protector,,,

wat je dan denkt is kut,, maarja,, beter iets dan niets! Mijn scherm is iig beschermd, maar niet volledig dus ik ga nog een nieuwere halen.
is zo'n screenprotector nou echt aan te raden? Of is het meer een soort hype want hoor er laatste tijd best veel mensen over, alleen nog niet echt duidelijk gehoord of het echt functioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 20:10
Jo-hannes schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:51:eigen vraagje: ik krijg bijvoorbeeld bij opera mini steeds de vraag of ik informatie over http wil verzenden. is er een mogelijkheid om dit uit te zetten want het is wel hinderlijk als het bij elke pagina gevraagd wordt?
Dat probleem ben ik ook tegenaan gelopen. Ik ben er achter gekomen dat dit een beveiligingsinstelling in de software van het toestel zelf is. Ga in je JAVA-menu naar de opties van Opera Mini, en bekijk de machtigingen. Uit veiligheid hebben ze het ingesteld dat java programma's niet uit zichzelf gegevens kunnen verzenden/ontvangen via het netwerk...

Mocht iemand hier een oplossing voor vinden, ik hou me aanbevolen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:13
Ik heb net even met de camera zitten stoeien en ik krijg het niet voor mekaar om in de auto-focus stand het geluid uit te schakelen... :?

Als ik kies voor de optie: "Scherpstellen voor pannen" en alle camera-geluiden zijn uitgeschakeld, dan maakt hij bij het maken van de foto inderdaad geen geluid.
Als ik kies voor de optie: "Automagisch scherpstellen" (en de geluiden staan nog steeds uit) dan hoor je bij het maken van de foto toch een schel piepje.

Hebben meer mensen dit, en weet iemand hoe je dit uit kan zetten?

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met de d900, als je naar berichten gaat > instellingen en vervolgens naar sms-berichten > verzendopties : dan kan je daar bv. aanvinden antwoordpad of ontvangsbericht, probleem is echter bij mij, dat wanneer je dan opslaan drukt, dat ie een foutmelding geeft, dus in me scherm verschijnt gewoon de tekst Fout en dan gaat ie terug.
En nog iets over die code waarmee je t geluid van je beltoon harder kan zetten, heb ik gedaan echter het geluid is nog even zacht als voorheen, dus eerst 2-3 sec. haast niet te horen en dan gewoon normaal, weet iemand waar dit aan ligt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
JAAAA daar is die dan eindelijk!!! :D Helaas al gelijk een probleempje. De tel wilt niet verbinden met Samsung Studio. De telefoon zegt wel: USB in gebruik, en ik zie de tel in verkenner als verwisselbare schijf, maar de connection wizard van Studio blijft maar tellen. Iemand?

Edit: als ik in verkenner de schijf wil verkennen zegt ie dat ik een geschikte schijf erin moet doen, hij ziet em dus maar kan er niks mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Kiwiknaapje op 12-10-2006 22:39 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
diekstra schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:44:
Ik heb net even met de camera zitten stoeien en ik krijg het niet voor mekaar om in de auto-focus stand het geluid uit te schakelen... :?

Als ik kies voor de optie: "Scherpstellen voor pannen" en alle camera-geluiden zijn uitgeschakeld, dan maakt hij bij het maken van de foto inderdaad geen geluid.
Als ik kies voor de optie: "Automagisch scherpstellen" (en de geluiden staan nog steeds uit) dan hoor je bij het maken van de foto toch een schel piepje.

Hebben meer mensen dit, en weet iemand hoe je dit uit kan zetten?
Ik heb 'm nog gewoon op Automatisch staan, nog niks anders uitgeprobeerd met de camera...
maar het foto-neem-klikje krijg je dan inderdaad niet weg :X

No more sneaky picture taking... ;( >:)

En dát is nu precies waarom het is, denk ik.
Heb er een tijdje terug iets over gehoord, dat ze bezig waren een regeling te verzinnen dat een telefoon geluid moet maken bij het nemen van een foto. Ivm privacy enzo, juist dat je geen stiekeme foto's kan nemen...

Máár... ik heb dus al wel gemerkt, dat wanneer je gewoon het geluid uitzet (# vasthouden)
dat er dan ook geen geluid is van de camera ;) :P
so you know
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:06:
Ik heb een probleempje met de d900, als je naar berichten gaat > instellingen en vervolgens naar sms-berichten > verzendopties : dan kan je daar bv. aanvinden antwoordpad of ontvangsbericht, probleem is echter bij mij, dat wanneer je dan opslaan drukt, dat ie een foutmelding geeft, dus in me scherm verschijnt gewoon de tekst Fout en dan gaat ie terug.
Uitgeprobeerd

Hier geen foutmelding, gewoon de melding "opgeslagen"
En nog iets over die code waarmee je t geluid van je beltoon harder kan zetten, heb ik gedaan echter het geluid is nog even zacht als voorheen, dus eerst 2-3 sec. haast niet te horen en dan gewoon normaal, weet iemand waar dit aan ligt??
over die code weet ik niet...

maar dat met die eerste seconde zacht is al eerder voorbij gekomen toch?
Waarschijnlijk is dat gewoon om je speaker te sparen. Normalen (grote) boxen zet je ook niet gelijk op vol volume open, dat is er niet goed voor. Dus voor een kleintje zal het w'schijnlijk ook niet goed zijn om meteen vol open te schallen...
Als het daarom is, lijkt het mij alleen maar een goede feature d:)b
;)

geen reactie op Kiwiknaapje...
maar doet me er wel aan herinneren dat ik 't USB kabeltje (en misschien toch ook maar Samsung Studio) ook nog uit moet proberen

[ Voor 3% gewijzigd door Chillz op 12-10-2006 22:48 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillz schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:44:
[...]

[...]

Uitgeprobeerd

Hier geen foutmelding, gewoon de melding "opgeslagen"

[...]

over die code weet ik niet...

maar dat met die eerste seconde zacht is al eerder voorbij gekomen toch?
Waarschijnlijk is dat gewoon om je speaker te sparen. Normalen (grote) boxen zet je ook niet gelijk op vol volume open, dat is er niet goed voor. Dus voor een kleintje zal het w'schijnlijk ook niet goed zijn om meteen vol open te schallen...
Als het daarom is, lijkt het mij alleen maar een goede feature d:)b
;)
Ja, had eerst een andere d900 die stuk was en daar kreeg ik ook gewoon opgeslagen maar heb nu een nieuwe ontvangen en krijg ik dus telkens die foutmelding, blijkbaar is er dus iets mis met deze.

wat betreft het geluid, ik heb inderdaad gelezen dat het gewoon aan de d900 ligt maar bij de meeste telefoons hoor je gewoon de ringtoon meteen goed en niet oplopend, lijkt me sterk dat het dan de speaker aantast maar ja is wel irritant, omdat als je gebeld wordt je t pas hoort wanneer ie al een aantal keer is overgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:00:
wat betreft het geluid, ik heb inderdaad gelezen dat het gewoon aan de d900 ligt maar bij de meeste telefoons hoor je gewoon de ringtoon meteen goed en niet oplopend,
'oplopend' is anders, dat is een overgang van zacht naar hard
hier is het gewoon eerst even heel zachtjes, dan gelijk over naar normaal volume
[/mierenn...]

Bij de meeste telefoons...?
Ik zit er sterk aan te denken dat dit ook bij m'n Samsung E730 was eigenlijk...
maar daarbij hoorde je het bijna niet, omdat als hij dicht was het speakertje afgestomd werd
Is momenteel uitgeleend, maar als hij terug is valt het even na te gaan
lijkt me sterk dat het dan de speaker aantast
ja...
óf andere fabrikanten houden er minder rekening mee...

dat zou zomaar ook gewoon maar eens kunnen
wel een beetje Allemaal vs. Samsung denken, maar je weet het niet... :)
maar ja is wel irritant, omdat als je gebeld wordt je t pas hoort wanneer ie al een aantal keer is overgegaan.
Als je voicemail hebt gaat je telefoon standaard 5x over.
Of, wat tegenwoordig gebruikelijker is met de doorlopende ringtones: na 20 seconden.

Het zachte is volgens mij net een seconde ofzo... zo heel veel mis je niet hoor ;)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kiwiknaapje schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:28:
JAAAA daar is die dan eindelijk!!! :D Helaas al gelijk een probleempje. De tel wilt niet verbinden met Samsung Studio. De telefoon zegt wel: USB in gebruik, en ik zie de tel in verkenner als verwisselbare schijf, maar de connection wizard van Studio blijft maar tellen. Iemand?

Edit: als ik in verkenner de schijf wil verkennen zegt ie dat ik een geschikte schijf erin moet doen, hij ziet em dus maar kan er niks mee.
Zo een halve dag later is het wellicht al opgelost?
eerst vraag terug? heb je er een SD kaartje inzitten?
Zo nee? dat is dan het probleem van je laatste foutmelding, geloof ik.

Je zit de D900 als verwisselbare schijf?
Ga dan menu instellingen: 2 (tel.instell) > 8 (USB-instell)
Kies daar voor Modem. Dan USB aansluiten en als het goed is moet je dan uit kunnen wisselen via Samsung Studio.
Als daar al Modem staat zou ik het niet weten (mss dat dan paar keer wisselen tussen de opties daar helpt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taronvhb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-02 17:48
Goedendag,
ten eerste super voor alle informatie hier,
ik heb mijn d900 nu goed ingesteld,
ben zeer tevreden over het toestel.
het enige is dat als ik een smsje invoer en ik per ongeluk
op terug druk, dat je niet verder kan met smsen je moet hem
dan eerst opslaan in concepten en daar weer opzoeken en verder
bewerken, akelig :S

verder nog een vraag heeft iemand zijn firmware al upgedate
zoja is het dan allemaal engels?? en is er wat nuttigs toegevoegd?

groeten Taron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
readytoflow schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:01:
[...]

Zo een halve dag later is het wellicht al opgelost?
eerst vraag terug? heb je er een SD kaartje inzitten?
Zo nee? dat is dan het probleem van je laatste foutmelding, geloof ik.

Je zit de D900 als verwisselbare schijf?
Ga dan menu instellingen: 2 (tel.instell) > 8 (USB-instell)
Kies daar voor Modem. Dan USB aansluiten en als het goed is moet je dan uit kunnen wisselen via Samsung Studio.
Als daar al Modem staat zou ik het niet weten (mss dat dan paar keer wisselen tussen de opties daar helpt)
Nope nog niet opgelost, laatste had ik al geprobeerd, zowel Modem als massaopslag heeft geen invloed.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
Hallo,

ik heb dmv een tutorial geprobeerd om java-games op mijn d900 te zetten. dit is niet gelukt en nu werkt WAP niet meer. meer mensen last van gehad?

de tutorial:
http://users.skynet.be/yozy/tutorials/d600-1.htm

ik krijg bij WAP de volgende melding:
HTTP-fout: 503 Sevice
niet beschikbaar

edit:

WAP doet het nu wel weer alleen mini-opera niet meer....
kga die opnieuw proberen te installeren

edit2

werkt niet na opnieuw installeren
zal zo de foutmelding posten

foutmelding:
U heeft geen werkende
netwerkverbinding. Bezoek
http://help.opera.com/mini/
met de browser op uw PC voor
instructies.(error: 3.0.10:80/).

[ Voor 38% gewijzigd door ph03nix80 op 13-10-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph03nix80 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:46:

edit2

foutmelding:

[...]
Is Opera überhaubt wel geschikt om te draaien op de D900 ? Ligt het daar niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:15:
[...]

Is Opera überhaubt wel geschikt om te draaien op de D900 ? Ligt het daar niet aan?
Ik draai het zelf wel probleemloos :) dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-hannes schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:29:
[...]

Ik draai het zelf wel probleemloos :) dus daar zal het niet aan liggen.
Ok, dacht dat het alleen geleverd werd op de Nokia en het alleen daar op kon draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Ik heb nu onze goedkope bluetooth dongle weten te installeren en daarmee krijg ik wel verbinding met PC Studio, maar met de kabel nogsteeds niet. Ik neem aan dat het met de kabel sneller gaat en daardoor wil ik dat toch ook aan de praat krijgen, niemand nog suggesties?

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Kiwiknaapje schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:09:
[...]

Nope nog niet opgelost, laatste had ik al geprobeerd, zowel Modem als massaopslag heeft geen invloed.
Op het bijgeleverde CD'tje staan ook drivers voor de USB verbinding. Die moet je gebruiken, anders krijg je het niet aan de praat (ik heb er ook mee zitten klooien). Toen ik die drivers eenmaal geinstalleerd had werkte het prima. De drivers heten Samsung PC Studio 3 (USB driver) o.i.d. Lekker verwarrend met het programma Samsung PC studio.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.robers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
m.robers schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:52:
Hey allemaal; ik heb maandag een D900 besteld bij verlenging van mijn T-Mobile (was Relax 150 (12 jarig) wordt nu Flex 20 (1 jarig)) en moet dan 29,95 voor de D900 betalen. Nette deal dacht ik ;-)

Nu lees ik elders in deze thread dat je dan een originele D900 krijgt; ik kreeg echter (helaas te laat) een mail van T-Mobile dat ik een gesimlockte versie krijg MET T-Mobile software! Wat moet ik me daarbij voorstellen? Simlock is prima maar die software... iemand enig idee? Ik heb ooit een K700i gehad met van die vreselijke roze knoppen en overal logo's :-(
Tsja; vandaag binnen gekregen. En idd; in een doos van Samsung EN T-Mobile :-( Boven het scherm staat 'T-Mobile' (niet erg) maar er zijn twee menu-buttons veranderd in gore roze knoppen (T-Zones en Walk-n-web (linksonder en daarboven). Gelukkig kun je de thema's en het geluid aanpassen zodat je dat niet meer ziet. Wat blijft is het opstartscherm en afsluitscherm (niet erg). Wat ik wel erg vindt, is als ik iemand bel of gebeld wordt het een wit scherm is met van die T-Mobile 'puntjes' horizontaal en een telefoontje. Ik neem haast aan dat dat niet standaard Samsung is? Hoe ziet het er bij jullie uit als je gebeld wordt (en het contact heeft nog geen foto)?

Kun je een contact-foto fullscreen krijgen? Is dat een speciale maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diekstra
m.robers schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:09:
[...]
(...) Wat ik wel erg vindt, is als ik iemand bel of gebeld wordt het een wit scherm is met van die T-Mobile 'puntjes' horizontaal en een telefoontje. Ik neem haast aan dat dat niet standaard Samsung is? Hoe ziet het er bij jullie uit als je gebeld wordt (en het contact heeft nog geen foto)?

(...)
Gebeld worden ziet er standaard zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-newmobile.com/review/samsung_d900/foto24.jpg

Als je een foto toevoegt aan de persoon, dan komt deze (klein) in beeld, boven de naam...

[ Voor 12% gewijzigd door diekstra op 13-10-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.robers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09-2024
diekstra schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:33:
[...]

Gebeld worden ziet er standaard zo uit:

Als je een foto toevoegt aan de persoon, dan komt deze (klein) in beeld, boven de naam...
Thanks! Dat heb ik dus helaas niet; ik heb een wit scherm met grijze puntjes. Het fotootje is idd klein maar werkt prima. Enig idee hoe je dat scherm kunt aanpassen? Is dat wel mogelijk?

Update... het zit helemaal niet mee; ik krijg PC Studio 3.1 (van CD en ook vers gedownload) niet werkend; bij het reloaden van mijn telefoonboek krijg ik een foutmelding 'PBLOADD500.EXE' encountered an error blah blah'. Nu kan ik mijn contacten nog niet beheren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
the_bash schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:41:
[...]

Op het bijgeleverde CD'tje staan ook drivers voor de USB verbinding. Die moet je gebruiken, anders krijg je het niet aan de praat (ik heb er ook mee zitten klooien). Toen ik die drivers eenmaal geinstalleerd had werkte het prima. De drivers heten Samsung PC Studio 3 (USB driver) o.i.d. Lekker verwarrend met het programma Samsung PC studio.
stonden er al op en heb het nog opnieuw geinstalleerd, reboot etc etc nog niks.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 22:39

Scaror

Don't watch this!

Hallo,

ik heb dmv een tutorial geprobeerd om java-games op mijn d900 te zetten. dit is niet gelukt...
de tutorial:
Mij is het wel gelukt met die tutorial. Er zijn een paar dingen waar je op moet letten:
- de bestands namen van de MIDlets (.jar en .jad) mogen geen spaties bevatten
- Als je PIM & File Manager gebruikt hebt om de verbinding te testen, dan moet je die daarna afsluiten
- Je hoeft maar 1x PPP UP te doen, hoeveel MIDlets je ook wilt uploaden
- de D900 heeft helaas geen Java 3D ondersteuning, zodat een aantal mooie spellen niet werken
- Sommige MIDlets installeert hij niet, met de foutmelding 'fout bij installatie' of 'dit is geen game' (of tekst die daarop lijkt). Meestal is de .jad hier de boosdoener van. Ook mijn V525 en E730 hadden hier vaak last van. Door een nog onbekende reden pakken mijn telefoon bepaalde MIDlets niet op basis van de .jad (die opgebouwd wordt uit het bestand META-INF/MANIFEST.MF in de .jar, te zien door die .jar met winrar te openen). Wat mij vaak geholpen heeft is een MANIFEST.MF pakken van een spel dat wel werkt, en zorgen dat de volgorde waardes in de stukke MANIFEST.MF overeenkomt met de volgorde uit de werkde. Ook verwijder ik waardes uit de stukke MANIFEST.MF die niet voorkomen in de werkende. Maak natuurlijk wel eerst een kopie van je game, voordat je hiermee gaat experimenteren. Hierna maak ik met JADmaker een nieuwe .jad, en probeer hem opnieuw op mijn telefoon te zetten.

Voor mijn V525 had ik al eens een Snake spelletje gemaakt, omdat ik dat spel wel leuk vond op mijn Nokia. Dit spel heb ik aangepast voor de grotere resolutie van de D900, en kun je hier van downloaden:
http://www.student.ru.nl/rvanaarle/d900/Snake.jar
http://www.student.ru.nl/rvanaarle/d900/Snake.jad

Ook heb ik uitgevogeld hoe je MP3 harder kunt laten afspelen via de speaker:
Toets *#8999*8378#
Kies item 2. H/W Test
Kies item 2. Geluidsinstellingen
Kies item 9. IIS normaal
Kies knopje RX vol.
Vul 0 in bij Niveau 10

Nu zal het volume bij het hoogste geluidsniveau iets hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Wat doet zo'n volume truc nou eigenlijk met de levensduur van het speakertje? Gaat die niet onwijs omlaag en riskeer je niet het opblazen van het speakertje?

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Misschien een tip om je batterij te sparen:
zet overdag je verlichting van je keypad uit... ;)
Menu>instellingen>5. Verlichtings-instellingen>2. Verlichting toetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diekstra
Amboe schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:48:
Had ik eerst inderdaad, totdat ik wilde smsen in de gang naar mijn kelder-box, waar de lampen het niet doen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
diekstra schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:00:
[...]

Had ik eerst inderdaad, totdat ik wilde smsen in de gang naar mijn kelder-box, waar de lampen het niet doen... :P
In mijn kelder heb ik geen bereik dus dan hoef ik ook niet te smsen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Amboe schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:48:
Hele goeie tip bedankt. Mooie functie dat je em alleen 's nachts aan kan laten gaan.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een leuk programmatje om video's te converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik ben nieuw hier en vind deze site heel informatief. Ik heb een vraagje en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb mijn D900 nu ruim een week in bezit. Wanneer ik iemand bel, hoor ik eerst een geluid en verschijnt er tegelijkertijd een berichtje op het scherm met de tekst: "beperkt doorschakelen". Kan ik iets doen, zodat dit berichtje niet meer verschijnt? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:32:
In het draadje van de E900 stond de volgende:
thecompany schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:16:
[...]

Ik heb al heel veel programmatjes gehad en het kwam meestal op hetzelfde neer: Bestandje van 20 mb met hele slechte kwaliteit.. Nu ben ik heel toevallig een veel beter programmatje tegen gekomen namelijk "Winavi MP4 Converter" Je kunt er mee naar 3gp, mp4, avi, etc converten en als je de bitrate op max zet krijg je een bestandje (3gp) van 70 mb(origineel: 170) van perfecte kwaliteit...
Heb hem ook en hij doet het goed. Alleen geeft hij een tekst midden in beeld die alleen weggaat als je het programma echt aanschaft. Je kunt hem hier vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Laatst online: 26-08 20:39
Ik ben momenteel zeer sterk aan het twijfelen tussen de D830 en de D900.

De D900 heeft leuke software met de achtergrond die variabel is naar gelang het ontvangst e.d. Ik vraag me af of deze software op de D830 ook gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
Hallo,

ik heb dmv een tutorial geprobeerd om java-games op mijn d900 te zetten. dit is niet gelukt en nu werkt WAP niet meer. meer mensen last van gehad?

de tutorial:

ik krijg bij WAP de volgende melding:
HTTP-fout: 503 Sevice
niet beschikbaar

edit:

edit2

foutmelding:

[...]
Zorg ervoor dat je bij de instellingen de proxy aanzet, dit is erg belangrijk om een wap-verbinding te realiseren.

Je kan eventueel de netwerkinstellingen voor Opera mini zelf instellen (Java menu, blader naar Opera mini, ga naar opties en vervolgens naar Netwerkinstellingen). De exacte instellingen zal je ergens bij je provider vandaan moeten halen.

En vergeet na je java-installeer verhaal niet de code #*536961# in te voeren om eventuele wap-problemen te voorkomen...

[ Voor 9% gewijzigd door pandinus op 14-10-2006 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

hey,

ik heb deze tel net binnen en vroeg me af of ik ergens theme's kon downloaden.
De standaard theme is nogal saai en ik ben van mijn K700 gewend om themes te wisselen, maar ik weet niet zeker of dat met deze ook gaat.

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb dit weekend een D900 te leen van een kennis van me maar nu heeft hij wel de datakabel erbij gedaan maar niet de cd met drivers. Kan iemand deze even ergens online zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:32:
Ik gebruik deze software om videos te converteren

Allok MPEG4 Converter

je moet alleen zelf ff een key-gen zoeken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
W00fer schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:45:
Ik heb dit weekend een D900 te leen van een kennis van me maar nu heeft hij wel de datakabel erbij gedaan maar niet de cd met drivers. Kan iemand deze even ergens online zetten ?
Probeer deze eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
Gizmoke schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:03:
Ik ben momenteel zeer sterk aan het twijfelen tussen de D830 en de D900.

De D900 heeft leuke software met de achtergrond die variabel is naar gelang het ontvangst e.d. Ik vraag me af of deze software op de D830 ook gebruikt wordt?
Volgens mij niet...
XtinctHeD schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:42:
hey,

ik heb deze tel net binnen en vroeg me af of ik ergens theme's kon downloaden.
De standaard theme is nogal saai en ik ben van mijn K700 gewend om themes te wisselen, maar ik weet niet zeker of dat met deze ook gaat.
Nee. je kan wel de kleur kiezen tussen zwart en wit. maar via reguliere wegen is het niet mogelijk om het thema aan te passen.
W00fer schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:45:
Dat heeft samsung al voor je gedaan :) klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nee werkt helaas niet. Want als ik de kabel in de telefoon doe zie ik wel verschijnen op het scherm: usbkabel aangesloten.
Er blijft bij apparaatbeheer het volgende staan: onbekend apparaat. En hij geeft ook een soort geel wolkje bij de klok: een van de usb apparaten werkt niet goed.

[ Voor 82% gewijzigd door W00fer op 15-10-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Binnenkort gaat mijn Siemens S65 vervangen worden.
Waardoor weet ik nog niet precies...maar de D900 maakt een hele grote kans.

Alle leuke gadgets zijn prima, maar ik gebruik bij de Siemens 1 ding vaak, en dat zoek ik ook in de nieuwe foon:
- ik wil contactpersonen en agenda kunnen syncen met outlook 2003 via Bluetooth.

Werkt dat een beetje bij de D900 of zijn er foons die daar beter in zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Radar schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:26:
Binnenkort gaat mijn Siemens S65 vervangen worden.
Waardoor weet ik nog niet precies...maar de D900 maakt een hele grote kans.

Alle leuke gadgets zijn prima, maar ik gebruik bij de Siemens 1 ding vaak, en dat zoek ik ook in de nieuwe foon:
- ik wil contactpersonen en agenda kunnen syncen met outlook 2003 via Bluetooth.

Werkt dat een beetje bij de D900 of zijn er foons die daar beter in zijn?
heel simpel antwoord, dat kan

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

En kan dat zonder beperkingen...zoals alleen maar 10 afspraken in de toekomst oid.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Nog een tip om je batterij te sparen:
zet de helderheid van je display zo laag mogelijk...
Menu>Instellingen>3. Display-instellingen>5. Helderheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
Radar schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:14:
En kan dat zonder beperkingen...zoals alleen maar 10 afspraken in de toekomst oid.??
Of het onbeperkt is weet ik niet, maar met mijn (toch redelijk gevulde) agenda+contactpersonenlijst ben ik nog niet tegen problemen aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Radar schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:14:
Nee, volgens mij niet...
Het is alles of niets dacht ik (en anders zou ook ik graag weten of en hoe je selecties kan maken)
Persoonlijk denk ik wel dat er tel's zijn die daar beter in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

Wie kan me vertellen wat de hoogte en breedte is voor de wallpapers in de d900, zodat het plaatje een volledig scherm vult, net zoals de standaard achtergronden die in de telefoon zitten???

Bedankt alvast

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
"Bugje" ofzo waar ik tegenaan ben gelopen:

Ik heb op 't moment wat gekoppelde bluetooth apparaten.
Die hebben van zichzelf een naam, maar die kun je altijd hernoemen naar iets wat je zelf begrijpelijker vind.

Nou kan dat wel. Maar even later worden de eerste 2 tekens van de originele naam voor de nieuwe naam geplakt... :?

"Parrot vXXX" ofzo hernoemd naar: "Parrot Corolla" werd later vanzelf: "PaParrot Corolla"

"Samsung SGH-E730" hernoemd naar: "Chillz-E730" werd later vanzelf: "SaChillz-E730"

Klopt dus niet helemaal.
Denk dat ik er wel mee kan leven :) maar helemaal juist is anders.

Iemand anders dit al opgevallen?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:21:
Wie kan me vertellen wat de hoogte en breedte is voor de wallpapers in de d900, zodat het plaatje een volledig scherm vult, net zoals de standaard achtergronden die in de telefoon zitten???
240x320 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, werkt, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillz schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:30:
"Bugje" ofzo waar ik tegenaan ben gelopen:

Ik heb op 't moment wat gekoppelde bluetooth apparaten.
Die hebben van zichzelf een naam, maar die kun je altijd hernoemen naar iets wat je zelf begrijpelijker vind.

Nou kan dat wel. Maar even later worden de eerste 2 tekens van de originele naam voor de nieuwe naam geplakt... :?

"Parrot vXXX" ofzo hernoemd naar: "Parrot Corolla" werd later vanzelf: "PaParrot Corolla"

"Samsung SGH-E730" hernoemd naar: "Chillz-E730" werd later vanzelf: "SaChillz-E730"

Klopt dus niet helemaal.
Denk dat ik er wel mee kan leven :) maar helemaal juist is anders.

Iemand anders dit al opgevallen?
Klopt, was mij ook opgevallen.

Mijn bluetoothstick voor mij computer heet "CC12345678 ofzo en heb ik hernoemd naar "Computer". Dit is nu "CCComputer" geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de D900, super toestel.
Alleen als ik iemand bel, hoor ik een irritante hoge piep totdat degene opneemt.
Hebben anderen die ook dit toestel hebben dit ook?
Jermaine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik zou zeggen: gelukkig niet!
Lijkt me dat er iets niet goed is bij je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 00:15

Lucaz

Ondertiteling

Heb hem vrijdag gekregen.
Erg mooi dingetje.

Wat ik mee alleen afvraag is, of het ook mogelijk is om willekeurige wallpapers te gebruiken met eigen plaatjes die ik zelf op de telefoon heb gezet.

Ik kan het nu alleen gebruiken met die standaart wallpapers die erbij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucaz schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:30:
Heb hem vrijdag gekregen.
Erg mooi dingetje.

Wat ik mee alleen afvraag is, of het ook mogelijk is om willekeurige wallpapers te gebruiken met eigen plaatjes die ik zelf op de telefoon heb gezet.

Ik kan het nu alleen gebruiken met die standaart wallpapers die erbij zitten.
Je kan bmp en jpeg bestanden naar je foon uppen via datakabel en/of bt, die kun je dan selecteren in afbeeldingen en ze als wallpaper gebruiken.
resizen naar 240x 320 px las ik hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Als je nou een D900 hebt, probeer voor mij het volgende eens, ik ben even benieuwd:

Zorg dat er iets lichts op de achtergrond van je display staat.
dus nu niet het molentje, want da's nu te donker

Wrijf dan over je display en zet 'enige' druk.
Je ziet waarschijnlijk een waas in het midden, vergelijkbaar met het aanraken van een TFT scherm.
(heeft te maken met het vernieuwen van t scherm; te zien als je van menu wisseld, want het oude blijft dan nog even zichtbaar in de waas)

Vertel dan eens hoelang die waas zichtbaar blijft.

-----
Ik zag dit vanmiddag op mijn D900. Dus na 't werk teruggegaan naar de BelCompany.
Daar vonden ze de waas ook vreemd...

We hebben 3 andere (nieuwe) toestellen geprobeerd, maar ze hadden allemaal hetzelfde...
Alléén, bij die van mij duurde het een stukje langer voordat het scherm weer helemaal normaal was. (mijnes ~ 10 dagen geleden gehaald @ BC)

Dus ik heb 'm mogen ruilen voor een andere. Maar dan wel met de wetenschap dat als het nu na 10 dagen weer langer is geworden voor het scherm bijgewerkt is, dat het dan aan de toestellen zal liggen en niet aan de mijne specifiek.

Kan iemand anders ook eens kijken, ben wel benieuwd of het vaker voorkomt.
Vaker voorkomen doet het zeker, dat heb ik net gezien; ben benieuwd hoe lang het gemiddeld duurt voor de vlek niet meer zichtbaar is...

De D900 die nu weer weg is duurde het zo'n 9/10 seconden voor de waas niet meer zichtbaar was.
Bij recht tegenaan kijken that is. Als je in een hoek van zo'n 45graden kijkt is het het dubbele...

Bij de nieuwe D900 is het na ongeveer 4 seconden weg. (in het hoek weer het dubbele, dus ongeveer 8 sec.)

De firmware op beide telefoons was/ is hetzelfde: D900XAFG7
denk dat de meeste die op 't moment zullen hebben...
ze kwamen volgens meneer BC toch uit andere leveringen...

firmware kijken doe je met *#1234# by the way ;)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Ik heb Firmware D900XAFG6.. :z

Even drukken en een paar seconden later is de drukplek verdwenen..
Ga er verder ook nix mee doen, tis wel goed zo.

Is er al iemand die een firmware upgrade gedaan heeft ?

[ Voor 81% gewijzigd door Hoyden op 16-10-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:48:
[...]

Je kan bmp en jpeg bestanden naar je foon uppen via datakabel en/of bt, die kun je dan selecteren in afbeeldingen en ze als wallpaper gebruiken.
resizen naar 240x 320 px las ik hierboven.
Ik bedoel eigenlijk of het mogelijk is om meerdere wallpapers tegelijk te gebruiken dus dat ze om de minuut ofzo wisselen. Dat is wel mogelijk met die standaart wallpapers maar volgens mij niet met mijn eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucaz schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:51:
[...]

Ik bedoel eigenlijk of het mogelijk is om meerdere wallpapers tegelijk te gebruiken dus dat ze om de minuut ofzo wisselen. Dat is wel mogelijk met die standaart wallpapers maar volgens mij niet met mijn eigen.
Is inderdaad alleen mogelijk met de standaard wallpapers. Vind ik ook wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
W00fer schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 00:41:
Nee werkt helaas niet. Want als ik de kabel in de telefoon doe zie ik wel verschijnen op het scherm: usbkabel aangesloten.
Er blijft bij apparaatbeheer het volgende staan: onbekend apparaat. En hij geeft ook een soort geel wolkje bij de klok: een van de usb apparaten werkt niet goed.
Tijdens het installeren van die hap zou hij ook de telefoon als een modem moeten installeren maar dat gebeurd niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de stoute schoenen toch maar aangetrokken en een Noreve Leathercase besteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.noreve.com/images/etui_samsung_D900_case_back.jpg
Kost wat, maar dan heb je ook wat.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:41:
Ik heb de stoute schoenen toch maar aangetrokken en een Noreve Leathercase besteld:
[afbeelding]
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Dus je moet hem eerst open klikken, en daar slide je phone zo over dat bovenste gedeelte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandeR schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:42:
[...]

Dus je moet hem eerst open klikken, en daar slide je phone zo over dat bovenste gedeelte ?
Nee, de flap kan helemaal omgevouwen worden. Camera komt er dus bovenuit.

Ik heb mijn telefoon op mijn werk in mijn borstzakje van mijn uniform zitten, en daar zijn menig telefoons uitgedonderd bij het bukken. De D900 kan denk ik niet zo veel hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Aangezien je nogal wat weet over de D900, zou ik graag de originele codes voor de Test Menu van mijn Samsung d900 willen hebben.
Is het mogelijk voor jou om deze via e-mail te sturen?

Alvast bedankt.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:01
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:39:
Ik heb ook de D900, super toestel.
Alleen als ik iemand bel, hoor ik een irritante hoge piep totdat degene opneemt.
Hebben anderen die ook dit toestel hebben dit ook?
Jermaine
Heb ik ook. Vind het zelf niet zo heel erg irritant, mischien heeft iemand een oplossing ?

Het blijkt dus wel een probleem te zijn dat meer mensen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:32:
[...]

Is inderdaad alleen mogelijk met de standaard wallpapers. Vind ik ook wel jammer.
Pfff dat vind ik echt slecht... Zon kleine moeite..
Hoop dat dat op 1 of andere manier toch nog mogelijk wordt...... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Thomaszki schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:20:
[...]Heb ik ook. Vind het zelf niet zo heel erg irritant, mischien heeft iemand een oplossing ?
Het blijkt dus wel een probleem te zijn dat meer mensen hebben.
Misschien geluid bij verbinden uitzetten?
wat voor firmware hebben jullie?
Ik heb hier D900XAFG7
en geen last van

Edit:
En van die waas heb ik zo te zien ook geen last (gelukkig)

[ Voor 8% gewijzigd door readytoflow op 18-10-2006 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Wat betreft de waas op je scherm:
Ik heb versie D900XAFG6 en bij mij duurt het ook ong 4 sec voordat de waas weg is (en ong 8 sec bij een hoek van 45 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
Ik heb het nog niet langs zien komen, maar wat ik ook wel een nadeel vind is dat als ik fotomap heb, ik daar niet doorheen kan bladeren. Ik bedoel dan 1 foto bekijken en dan met "naar links" en "naar rechts" de rest van de map kunnen bekijken.
Dit kan ik alleen in de foto-mappen op de telefoon, als de map op de geheugenkaart staat kan he tniet meer.....
is hier een truukje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:29:
[...]

Hmmm.... merk ik nu nog niets van.

[...]

Ik hoefde hem er gewoon maar in te doen en m'n D900 zag hem meteen. Hoefde er niet mee te knooien.

[...]

Komt omdat je het "Thema" aan heb staan. De molen-achtergrond. Als je "Thema" uit zet dan kun je de grijze opties wel selecteren.
* BootVluchteling is sinds het begin van de middag ook in het trotse bezit van een D900 8)

kan je nou gewoon géén thema aan hebben staan als je die opties wil hebben? en moet je per sé lettertype normaal hebben om dat andere menu te bereiken..? wat zou de reden hierachter zijn..? en word dit nog opgelost..?

kan je btw je eigen thema maken..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Als ik het usb-kabeltje gebruik (wat standaard wordt meegeleverd) klopt het dan dat ik de plug best stevig aan moet drukken voordat ie helemaal in de telefoon zit? Ga er toch nog voorzichtig mee om, dus ik ben bang dat als ik wat te hard druk het hele ding uit elkaar valt. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Cache schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:23:
Als ik het usb-kabeltje gebruik (wat standaard wordt meegeleverd) klopt het dan dat ik de plug best stevig aan moet drukken voordat ie helemaal in de telefoon zit? Ga er toch nog voorzichtig mee om, dus ik ben bang dat als ik wat te hard druk het hele ding uit elkaar valt. :S
bij mij zit het dunnere gedeelte er volledig in, op ongeveer 1 á 2 mm na.. daarna begint het dikkere gedeelte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Hier kan ik hem niet eens 1-2mm er "makkelijk" erin doen. Het lijkt alsof de plug vast zit, omdat er iets is verbogen oid. De adapter daarentegen gaat wel makkelijk erin.. vreemd. Ik wil zo graag dat het kabeltje werkt, want met bluetooth heb ik altijd het gevoel alsof er met een dobbelsteen wordt gegooid, 1 t/m 5 dan werkt het niet, 6 werkt ie wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Cache schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:14:
Hier kan ik hem niet eens 1-2mm er "makkelijk" erin doen. Het lijkt alsof de plug vast zit, omdat er iets is verbogen oid. De adapter daarentegen gaat wel makkelijk erin.. vreemd. Ik wil zo graag dat het kabeltje werkt, want met bluetooth heb ik altijd het gevoel alsof er met een dobbelsteen wordt gegooid, 1 t/m 5 dan werkt het niet, 6 werkt ie wel. :P
bluetooth werkt perfect hier.. ik heb het niet op draadloos, maar ik zweer bij bluetooth..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Cache schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:14:
Draai je wel als het niet werkt de verbindingswizard in PC Studio? Dan vind ie em wel.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nog een tip voor de d900,
Je kan de foto's niet fullscreen bekijken als ze op je geheugen kaart staan, ook kan je niet inzoomen. Dat is behoorlijk irritant, maar ik heb een kleine oplossing gevonden. Stop je foto's in een word document en plaats dat bestand op je geheugenkaart onder "other files" die dan bekijken met de word viewer. dan op # drukken en je kan fullscreen foto's bekijken en ook inzoomen :)
helaas gaat de kwaliteit van de foto's erg omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb de D900 gisteren na een maand toch weer verkocht.

De kwaliteit viel me gewoon erg tegen.
Vooral de camera is gewoon brak te noemen.
Mijn K750i maakt veeel mooiere foto's met 2.0MP.

Het schuifmeganisme begon na een maand al een beetje te wiebelen etc.

Doe mij maar weer een Sony-Ericsson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:17:
Zo, ik heb de D900 gisteren na een maand toch weer verkocht.

De kwaliteit viel me gewoon erg tegen.
Vooral de camera is gewoon brak te noemen.
Mijn K750i maakt veeel mooiere foto's met 2.0MP.

Het schuifmeganisme begon na een maand al een beetje te wiebelen etc.

Doe mij maar weer een Sony-Ericsson
jammer.

ik ben het zelf namelijk niet met je punten eens. de camera is zeker niet brak. je moet alleen weten hoe je hem moet gebruiken. ik heb zelf deze foto ermee geklust, en ik zal de laatste zijn om deze brak te noemen.

het schuifmechanisme wiebelt wel een beetje maar dat is miniem, en ook redelijk. wat echter niet redelijk is zijn de joystickjes van se. die ook na een half jaar volledig brak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-hannes schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 08:30:
[...]
het schuifmechanisme wiebelt wel een beetje maar dat is miniem, en ook redelijk. wat echter niet redelijk is zijn de joystickjes van se. die ook na een half jaar volledig brak zijn.
En zo heeft iedereen altijd wel wat........ Gelukkig is er voor iedereen wel een mobiel waar hij/zij wel tevreden mee is. Ik zou er bijvoorbeeld niet aan moeten denken dat we allemaal met een Nokia moesten lopen ;) _O- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het synchroniseren met outlook loop ik tegen het volgende probleem aan. Als ik een afspraak maak in de D900 en synchroniseer met outlook gaat het goed. Andersom echter wordt de afspraak een varia-melding. In outlook is er geen verschil te ontdekken tussen deze 2 afspraken. In de D900 verschijnen ze als resp varia en afspraak (deel en blauw hoekje). Is dit te verhelpen????
bvd voor de suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ik wil op mijn telefoon films gaan zetten om te bekijken tijdens het reizen naar school.. nu heb ik de telefoon pas sinds gisteren, maar heb al gemerkt hoe je fullscreen een filmpje kan kijken (1 drukken tijdens het kijken van filmpje)

nu moet ik dus weten:

a) hoe, en met welk programma kan ik de films converteren?
b) welke afmeting moet ik converteren..? zoals je de telefoon op de breedte houdt? (lijkt me logisch, maar goed)
c) welk geheugenkaartje kan ik het beste kopen.? ik wil het liefst 2 GB hebben. (of meer indien mogelijk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:12:
ik wil op mijn telefoon films gaan zetten om te bekijken tijdens het reizen naar school.. nu heb ik de telefoon pas sinds gisteren, maar heb al gemerkt hoe je fullscreen een filmpje kan kijken (1 drukken tijdens het kijken van filmpje)

nu moet ik dus weten:

b) welke afmeting moet ik converteren..? zoals je de telefoon op de breedte houdt? (lijkt me logisch, maar goed)
c) welk geheugenkaartje kan ik het beste kopen.? ik wil het liefst 2 GB hebben. (of meer indien mogelijk..)
Of je leest de handleiding/deze thread eens helemaal door.

a) er staan een paar programma's vermeld in dit topic
b) Ik heb filmpjes geconverteerd, zonder naar de afmetingen te kijken. Ze zijn allemaal goed
c) er staat ergens iets beschreven over 2 GB kaartjes, maar dat zoek je zelf maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:30:
[...]

Of je leest de handleiding/deze thread eens helemaal door.

a) er staan een paar programma's vermeld in dit topic
b) Ik heb filmpjes geconverteerd, zonder naar de afmetingen te kijken. Ze zijn allemaal goed
c) er staat ergens iets beschreven over 2 GB kaartjes, maar dat zoek je zelf maar.
goed, zijn er ook mensen die een nuttige reply kunnen geven..? dat van 2 GB wist ik al, maar ik wil ervaringen horen.. ik zie in de topicstart wel eea. zien beschreven, maar een uitleg erbij, of een motivatie werkt ff lekkerder..

dat jij filmpjes heb geconverteerd is niet bepaald boeiend voor mij. daar vroeg ik niet om, ik vroeg om de resolutie en welke resolutie.. (in de lengte of breedte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:49:
[...]

goed, zijn er ook mensen die een nuttige reply kunnen geven..? dat van 2 GB wist ik al, maar ik wil ervaringen horen.. ik zie in de topicstart wel eea. zien beschreven, maar een uitleg erbij, of een motivatie werkt ff lekkerder..

dat jij filmpjes heb geconverteerd is niet bepaald boeiend voor mij. daar vroeg ik niet om, ik vroeg om de resolutie en welke resolutie.. (in de lengte of breedte)
No Offense, man, Relax
Bij alinea 1 geef je aan dat je ervaringen wilt horen van mensen.
Bij alinea 2 geef je aan dat mijn ervaring je niet boeit.
Je gehele post komt nogal over of je nog niet verder hebt gekeken.
Vraag a staat nl. een paar posts terug en vraag b had je als echte tweaker zelf ook kunnen weten.
Misschien moet je de volgende keer wat duidelijker zijn met de feiten die je al wilt.

Zoals je dus gelezen hebt werken een aantal 1 GB kaartjes niet en 2 GB wordt niet ondersteunt/is niet getest door Samsung.

Ik heb WinAVI MP4 converter gebruikt, daar staat ie automatisch op 320X240 en ziet er netjes uit.
Nu tevreden??? :>

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
Kiwiknaapje schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:20:
[...]

Draai je wel als het niet werkt de verbindingswizard in PC Studio? Dan vind ie em wel.
Ja, werkt idd, bedankt! (Ik zat nog op de oude manier met my bluetooth places etc te kloten. :P )

Maar nu heb ik (weer) een ander probleem. Wanneer ik een nieuwe contact toevoeg via de Phone Editor (na verbinding met bluetooth), dan wil het voorkomen dat de nieuwe contact hetzelfde id-nummer krijgt als de contact die ervoor of erna staat in de lijst. Klinkt misschien een beetje vaag, maar goed... wanneer ik dus een keer op reload klik, dan is 1 van de 2 contacten met hetzelfde id-nummer weg. Irritant dus.

Iemand enig idee wat ik fout doe? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:57:
[...]

No Offense, man, Relax
Bij alinea 1 geef je aan dat je ervaringen wilt horen van mensen.
Bij alinea 2 geef je aan dat mijn ervaring je niet boeit.

Zoals je dus gelezen hebt werken een aantal 1 GB kaartjes niet en 2 GB wordt niet ondersteunt/is niet getest door Samsung.

Ik heb WinAVI MP4 converter gebruikt, daar staat ie automatisch op 320X240 en ziet er netjes uit.
Nu tevreden??? :>
sorry, heb net koffie op.. drink ik niet zoveel O-)

uhm, die 320x240 is de resolutie als je em rechtop houd. krijg je niet te grote pixels als je dan een video in de breedte afspeelt..?

ik heb dit topic al eerder doorgestruind, en afaik waren er mensen met (correct me if im wrong) twinmos kaartje ofzo? (zal het ff terugzoeken..)

gevind: :P
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:30:
[...]

GAST, de d900 support alleen de 1gb kaart van SANDISK, andere merken van 1gb werken niet en alle 2gb werken ook niet. kijk even op marktplaats of ebay, kosten rond de 35 e incl. porto

[ Voor 15% gewijzigd door BootVluchteling op 19-10-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:59:
[...]

sorry, heb net koffie op.. drink ik niet zoveel O-)

uhm, die 320x240 is de resolutie als je em rechtop houd. krijg je niet te grote pixels als je dan een video in de breedte afspeelt..?

ik heb dit topic al eerder doorgestruind, en afaik waren er mensen met (correct me if im wrong) twinmos kaartje ofzo? (zal het ff terugzoeken..)
Nog niemand met 2 GB gehoord hier.
En als 320x240 voor rechtop is, dan is 240x320 voor liggend, maar volgens mij is het 320 x 240.
Ik heb wel gehad dat ie sommige mp4's niet als mp4's ziet, maar als ongeldige bewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:03:
[...]

Nog niemand met 2 GB gehoord hier.
En als 320x240 voor rechtop is, dan is 240x320 voor liggend, maar volgens mij is het 320 x 240.
Ik heb wel gehad dat ie sommige mp4's niet als mp4's ziet, maar als ongeldige bewerking
hoe groot is een gecomprimeerd bestand..? of laat ik het handiger zeggen, hoever comprimeer je.? welke verhouding.?

[duh-modus] dus bijvoorbeeld 70mb-> 7 mb is compressie van 10X [/duh-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:06:
[...]

hoe groot is een gecomprimeerd bestand..? of laat ik het handiger zeggen, hoever comprimeer je.? welke verhouding.?

[duh-modus] dus bijvoorbeeld 70mb-> 7 mb is compressie van 10X [/duh-modus]
Ik heb ze niet gecomprimeerd, maar omgezet van MPEG naar MP4
Bestand van 80MB wordt 40MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:15:
[...]

Ik heb ze niet gecomprimeerd, maar omgezet van MPEG naar MP4
Bestand van 80MB wordt 40MB
maar ik neem aan dat dit bijvoorbeeld geen Xvid was..? ik bedoel als je een film heb op een resolutie van 1600x1200 zal de grootte flink dalen als je dit comprimeert naar 320x240..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

** Is al gelukt, bleek iets verkeerd ingesteld te zijn bij telfort....

Heeft er iemand een D900 icm abbo van Telfort??
Ik krijg geen mmsjes verstuurd :'(

Ik heb op de site van telfort alle instellingen overgenomen maar nog krijg ik elke keer na een minuut dat ie bezig is met "verzenden" de melding "adres niet gevonden" heb gewoon vol bereik..

Heb de klantenservice al gebelt maar kom via het menu dat je te horen krijgt altijd uit bij het antwoord.. Kijk op de site voor de juiste instellingen.... :? Wat ik dus al 30x gedaan heb...

Moet er soms eerst nog wat bij telfort geactiveerd worden ofzo......

** Is al gelukt, bleek iets verkeerd ingesteld te zijn bij telfort....

[ Voor 11% gewijzigd door Lucaz op 20-10-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
BootVluchteling schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:12:
a) ik gebruik apollo 3gp video converter, die kan je instellen op samsung D500 en dan krijg je 176x144 100 kb/s, kwaliteit is op de telefoon gewoon goed en schermvullend.
c) zelf heb ik 512 mb van sandisk, kan je genoeg op kwijt.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.