Het Samsung D900 Topic Deel 1

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 61.899 views sinds 30-01-2008

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:33

aex351

I am the one

DEVoTi0N schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:25:
[...]

Die uit de shop van t-mobile komen zelf wel. En die zijn ook nog eens branded. Er zijn wel gewoon webshops, die ze unbranded en zonder sim-lock verkopen (zoals het geval was bij mijn D900).
Weet je misschien of het ook mogelijk is om het contract bij t-mobile een maand later in te laten gaan ?

< dit stukje webruimte is te huur >

Anoniem: 126270

Ik heb de D900 sinds september. Tot vandaag nergens problemen mee, mooi telefoontje. Echter sinds vandaag kan ik de ander tijdens het bellen amper verstaan, alsof ik niet goed genoeg bereik heb. Dit is niet het geval. De andere kant verstaat mij prima.

Als ik muziek afspeel komt er wel goed geluid uit. Is dit niet hetzelfde speakertje? Herkenbaar voor iemand?

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
mobile625 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:52:
p_withaar ben je er nog?

De nieuwe firmware (Candid) heeft veel verbeterpunten. En jij zou alles in het NL zetten en een link mailen.
NL is niet belangrijk voor mij. Maar wel de nieuwe features ;)

Ik hoop dat we het kunnen ontvangen van je.

Thanks
Welke verbeterpunten ? Heb je een linkje naar de changelog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

W00fer schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:47:
[...]

Welke verbeterpunten ? Heb je een linkje naar de changelog ?
Dat is tegen de policy, maar met google vind je het zo op een duits forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191325

Anoniem: 126270 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:07:
Ik heb de D900 sinds september. Tot vandaag nergens problemen mee, mooi telefoontje. Echter sinds vandaag kan ik de ander tijdens het bellen amper verstaan, alsof ik niet goed genoeg bereik heb. Dit is niet het geval. De andere kant verstaat mij prima.

Als ik muziek afspeel komt er wel goed geluid uit. Is dit niet hetzelfde speakertje? Herkenbaar voor iemand?
Toevallig ook Orange? Had toevallig gister (dus de 15de) hetzelfde probleem. Nu is het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb de D900 sinds begin september en het toestel bevalt in principe prima; ik ondervind echter steeds hinder van het volgende: er lijkt geen fatsoenlijk softwarepakket te bestaan voor deze telefoon. Zo heb ik bijvoorbeeld al met verschillende tools geprobeerd mijn SMS-berichten te archiveren via de USB-kabel danwel bluetooth, maar geen enkel programma blijkt in staat om berichten langer dan 160 tekens (bestaande uit meerdere segmenten) over te zetten. Dit lijkt me toch een vrij simpele, maar essentiële feature. Voor mij echt een gemis, aangezien vrijwel alle berichten in mijn inbox uit meer dan 160 tekens bestaan.

Klaarblijkelijk zijn dergelijke berichten PDU encoded, en kunnen de meeste tools daar niets mee beginnen. In Mobiledit wordt bijvoorbeeld enkel de PDU string weergegeven. Zelfs met de officiële Samsung software is het niet mogelijk deze berichten te openen: er wordt aangegeven dat het een EMS-bericht betreft en dat het zodoende enkel op de telefoon zelf bekeken kan worden. Met MobileMaster is het deels mogelijk: je kunt bericht voor bericht afzonderlijk een stuk van het bericht decoderen, maar het is dan verre van compleet.

Wel opmerkelijk dat ik nog niet eerder over dit probleem gelezen heb. Ik zoek gewoon een klein, licht en schoon tooltje om mijn SMS-berichten over te zetten, en dan ook die met meer dan 160 tekens. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:08

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Heb ik dus gister besteld bij t-mobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208176

weet iemand hoe ik de filmpjes van mijn telefoon (mp4) kan converten naar bijv .avi of .mpeg zonder (al teveel) kwaliteitsverlies, zodat ik ze op mijn computer kan kijken? alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178972

Anoniem: 208176 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:30:
weet iemand hoe ik de filmpjes van mijn telefoon (mp4) kan converten naar bijv .avi of .mpeg zonder (al teveel) kwaliteitsverlies, zodat ik ze op mijn computer kan kijken? alvast bedankt.
Gewoon even googlen. Kan je zelf ook wel he!
http://www.google.be/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 22:09

ForrestX

a click away from satisfaction

Ik heb een T-mobile D900.

Weet iemand het antwoord op de volgende vraag:

1.>>Voor web 'n' walk maakt de telefoon gebruik van Opera Mini.> Wanneer ik een update probeer te downloaden (zoal flash player) krijg ik de melding "download niet ondersteund" Iemand hier een oplossing voor?? hetzelfde geld voor MS Office/PDF files die ik bijvoorbeeld als bijlage ontvang via Gmail. Ik kan wel de HTML versie openen, maar nioet det originele bestand twerijl dit wel kan als ik een dergelijk document via USB of BT op de telefoon zet...nou ja, download niet ondersteund is dus het probleem...

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132287

Ik heb ook de t-mobile d900, nu zou ik graag willen weten hoe ik die t-mobile software en bel/opstartanimaties eruit krijg en weer terug naar de originele samsung software want ik irriteer me er mateloos aan. Ik heb al op Google gezocht maar kom er niet uit. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Anoniem: 132287 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:23:
Ik heb ook de t-mobile d900, nu zou ik graag willen weten hoe ik die t-mobile software en bel/opstartanimaties eruit krijg en weer terug naar de originele samsung software want ik irriteer me er mateloos aan. Ik heb al op Google gezocht maar kom er niet uit. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.
de oplossing is illegaal en tegen de policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:33

aex351

I am the one

ForrestX schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:19:
[...]
Het is helemaal niet illigaal. Die telefoon is geen eigendom van t-mobile hoor. Het gewoon een gratis iets wat je bij je abonnement krijgt.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202876

heb mij vorige week de D900 aangeschaft, valt mee tot nu toe, batterij gaat niet echt lang mee maarja... foto's zijn zeker ok te noemen maar had toch meer verwacht eigenlijk voor de rest alles in orde buite enkele ambetante trekjes nog zoals in een sms op c blijven drukken om terug te gaan en als je dat iets te lang inhoud is heel je bericht weg :s

maar hoe krijg ik dat logo van mijn gsm operator (of hoe noemt dat) weg voor men achtergrond? stond hier ergens maar dit topic is echt te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:55
Ik was van plan m'n gammel wordende SE K510 te gaan vervangen door een Samsung D900/E900. Zeker de T-mobile actie leek me wel interessant. Maar de verhalen die ik hier lees maken me niet helemaal happy. De SE heeft geen schade opgelopen van de 1.5 jaar dat ik 'm in m'n broekzak gedragen heb, maar als ik zo hoor hoeveel mensen een gescheurd scherm hebben op de D900.. en dan nog de korte standbye-tijd.

Is de E900 robuuster i.v.m. de D900? Maar volgens de specs een nog kortere standbye-tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandotorg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2022
Ik heb de lijst met genummerde patches waarmee je de D900 met een firmwaremod kunt uitbreiden even vertaald.
Het is erg gaaf in elk geval en het werkt als een trein!
Dit zijn de mogelijkheden na een MOD op dit moment. Alle mods gaan uit van de Oost-Europese versie, maar daar zet je met het grootste gemak de Nederlandse taal weer in:

Vraag niet om internetlokaties, of waar te downloaden, of hoe het te doen. Ik reageer er niet op. Dit is alleen een vertaling van de patchlijst.
  • 00 Master-Patch.
  • -- Nederlandstalige patch: veranderd het Duitstalige menu, T9 en Softkeys met de originele Nederlandse vertaling.
  • 01 Opslaan laatst gekozen nummers ook bij wissel van SIM-kaart.
  • 02 DRM Kopieerbeveiliging wordt uit mediabestanden verwijderd (bijvoorbeeld bij Jamba ringtones).
  • 03 Handsfree optie kan snel worden in- en uitgeschakeld. Geen Ja/Nee-vraag meer.
  • 04 Toegang tot alle bestanden met ResMan v5.5 Pro.
  • 05 Kortere tijd tussen kiesherhalingen.
  • 06 Tijd tussen sprong cursor bij schrijven SMS verkort.
  • 07 Door te drukken op de OK/i knop kom je in het hoofdmenu en niet meer direct in de WAP-browser.
  • 08 Ontgrendel-info verwijderd bij laden accu.
  • 09 De Bluetooth-hotkey toont menu voor BT Aan/Uit (Menu-3-4-1) en niet Apparaat Zoeken (Menu-3-4-2)
  • 10 SMS-berichten worden tijdens het verzenden automatisch opgeslagen.
  • 11 Meer ruimte om Java-games op te slaan (standaard 4,096 MB, nu 8,192 MB).
  • 12 Opslagruimte voor grote Java-spellen tot 2MB vergroot.
  • 13 Het minutensignaal voor een telefoongesprek verkort van 60 naar 55 seconden om tijdig een gesprek te beëindigen (scheelt kosten).
  • 14 Volledig scherm voor video's door gebruik van de linker softkey.
  • 15 Geheime codes ingekort: #*536963# wordt #*666666#, *#8999*8378# wordt *#01#, #*5737425# wordt #*0#, *#56658378# wordt *#02#
  • 16 Info-meldingen van Provider (zoals 'Gesprek wordt doorgeschakeld') verwijderd.
  • 17 De rechter softkey schakelt direct door naar de kalender.
  • 18 SMS-tonen vervangen met andere (betere?) tonen.
  • 19 Kalendertoon 1 vervangen met andere (betere?) toon.
  • 20 Toetsen ontgrendelen met slider dicht zonder extra bevestiging.
  • 21 Kortere schermtijd voor info-berichten.
  • 22 Door het drukken op *#1234# wordt onder de firmwareversie de tekst 'Powered by...' getoond. De tekstverandering kan in ResMan Pro worden gemaakt.
  • 23 De headsetknop laat het volgende nummer horen als de slider open is.
  • 23 De headsetknop laat het volgende nummer horen, ook als de slider dicht is.
  • 23 De headsetknop laat het volgende nummer horen in de Standby-stand.
  • 24 Het hoofdmenu is beschikbaar tijdens een gesprek.
  • 25 SMS-Toon stoppen met een druk op een toets.
  • 26 Om in het menu Instellingen te komen moet het beveiligingswachtwoord (Standaard 00000000) ingegeven worden.
  • 27 Extra functies voor het eigen menu.
  • 28 Kort drukken op de rode knop toont de accuspanning op het beeld.
  • 29 De C-knop start de calculator.
  • 30 Kort drukken op de rode knop toont de accuspanning op het beeld.
  • 31 De beltoon en de SMS-toon zijn te horen via de headset.
  • 32 Geen vraag om kopiëren wanneer een afbeelding of beltoon vanaf een geheugenkaart in het telefoonboek aan een contactpersoon wordt toegewezen.
  • 33 20 niveaus voor de accuweergave.
  • 34 Automatisch Bluetooth in- en uitschakelen.
  • 35 Java-spellen in geheugen houden of uitschakelen.
  • 36 Scheidingsteken voor datum veranderd in '.'
  • 37 Een gesprek kan worden opgenomen met een druk op de foto-knop. Met dezelfde knop, of door het sluiten van de slider, kan de opname worden beeindigd.
  • 38 Vibratie bij het maken van een verbinding, zodra de gesprekspartner opneemt (Menu-9-2-9)
  • 39 Hoofdscherm veranderen en extra informatie tonen.
  • 40 Bestanden (behalve video's) kunnen direct op de geheugenkaart worden opgeslagen.
  • 41 Andere tijden instellen voor achtergrondverlichting.
  • 42 Er kunnen screenshots gemaakt worden met Screenshot Studio 2 en Resman v5.5 Pro.
  • 43 Onnodige verwijzingen worden verwijderd.
  • 44 Black/White Lijsten voor binnenkomende gesprekken (Menu-2-2).
  • 45 Tijdens bekijken van foto's: gebruik OK/i of omhoog toont beelden fullscreen. OK/i of omlaag schakelt terug naar normaal scherm.
  • 46 Toetsentonen kunnen worden uitgeschakeld, ook voor het geanimeerde keuzescherm.
  • 47 Grammaticale verbeteringen (alleen voor de Russische taal)
  • 48 Na een gesprek wordt de playerweergave vanaf hetzelfde punt gestart als vóór het gesprek.
  • 49 Nieuwe sorteer- en weergave-opties voor telefoonboek.
  • 50 Toetsenvergrendeling inschakelen wanneer slider gesloten is, door lang indrukken foto-knop.
  • 51 Door de #-toets lang in te drukken kan de Stille Stand gewisseld worden tussen Dempen/Vibreren/Alles Uit (Menu-9-4-6 wordt overbodig).
  • 52 Toegang tot geheugenkaart verbetert. Waarvandaan ook de geheugenkaart wordt benaderd, alle gegevens erop zijn zichtbaar.
  • 53 Achtergrondbeelden van 6 naar 19.
  • 54 Automatische verbindingen met Internet (WAP) worden tegengehouden.
  • 55 Schakelen tussen Engels en de laatst gebruikte taal.
  • 56 Geen AccuBijnaLeeg-informatie. Alle functies van het toestel (bijv. foto's maken, muziek luisteren, etc.) blijven tot het bittere einde, tot de accu helemaal leeg is, beschikbaar.
  • 57 Instellingen bij het opstellen van een SMS-bericht blijven behouden. De volgende keer dat er een SMS wordt samengestelt zijn de laatst ingestelde opties weer actief.
  • 58 Weergave-instellingen (bijv. sorteervolgorde) voor gegevensbestanden blijven behouden.
  • 59 USB-instellingen blijven behouden. Bij het verbinden met een PC is de USB-modus in dezelfde stand als de laatste keer.
  • 60 Menu-optie 'Sonisch Welbehagen' inactief wanneer de geluiden uit de TFS zijn verwijderd.
  • B01 Neon menu (verandert het lettertype van het hoofdmenu, de letterkleur wordt blauw, en de oranje balken worden zwart)
  • C01 Verandering van de Softkey-term 'Menu' naar 'SMS' in de Engelse taal.
  • C01 Verandering van de Softkey-term 'Menu' naar 'SMS' in de Duitse taal.
  • F01 De geluidssterkte van de beltoon kan aanzwellend of direct op de uiteindelijke geluidssterkte (zonder pause) worden geconfigureerd (Menu-9-4-1).
  • F02 Nieuwe menu-optie 'Taschenlampe' (zaklamp) in het cameramenu (Menu-8-5), waarmee de fotoled direct wordt ingeschakeld. Het licht gaat uit door het sluiten van de slider, of door twee maal de rode toets in te drukken.
  • F03 Foto's van bellers worden in volledig scherm getoond.
  • F04 JAR-bestanden kunnen direct geïnstalleerd worden.
  • F05 Als SMS-berichttoon kunnen nu ook andere geluidsbestanden (bijv. MP3's) gebruikt worden. Het afspelen van deze bestanden kan van 1 tot 30 seconden worden ingesteld.
  • F06 In de SMS-inbox (Menu-5-2-1) kunnen eenvoudig alle ontvangsbevestigingen in één keer worden verwijderd. Normale SMS-berichten blijven bewaard.
  • F07 AutoFocus-geluid uitschakelen.
  • F08 Java Shadow: Java-applicaties kunnen gepauseerd worden (rode toets). De applicaties worden standby gezet of lopen op de achtergrond mèt of zonder geluid door.
  • F09 SMS-zender identificeren. In de opties van ontvangen SMS-berichten kan de bij het afzendernummer behorende contactpersoon vanuit het telefoonboek geïdentificeerd worden.
  • F10 Bij SMS de nummers van zenders van laatst ontvangen berichten kiezen. In het SMS verzenden venster, kan door op 'rechts' te drukken, een overzicht van deze zenders worden getoond.
  • F11 Bij het opstellen van een SMS-bericht kan bij het uitkiezen uit het telefoonboek met OK/i nu elk nummer van een betreffende contactpersoon gekozen worden.
  • J01 Slechts 1x Vibreren vóór beltoon (bij instelling 'Eerst vibreren, dan melodie')
  • J02 Vibratie uitschakelen bij Stille Stand.
  • J03 Met links en rechts het vorige en volgende SMS-bericht lezen.
  • J04 SMS-berichten snel wissen zonder bevestiging.
  • J05 Menu-taal nummer 4 tot en met 9 verwijderen.
  • K01 Andere kalendertonen.
  • K02 Ruimte voor tweede mobiel nummer.
  • K03 Andere SMS-tonen.
  • K04 Foutmeldingen weergeven.
  • M01 Automatische toetsenvergrendeling uitschakelen (zit momenteel in Patch 50)
  • W01 Verandert de kleur van de getallen in het menu, de klok op de achtergrond, de kalender en de softkeys in de WAP Browser in blauw.
  • W02 Verandert de kleur tijdens het intikken van een telefonnummer in blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11-2024
@smoryobemag

Toch wil ik even vragen welke dit is wat je boven opnoemt...

Ik heb de candid? Jij????

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandotorg
Candid bouwt zijn mod op met de meeste van bovenstaande patches. Maar de patches zijn los te verkrijgen en te integreren naar eigen believen. Candid zet erin wat hij het fijnst vind, dus niet de Nederlandse taal, want die patch vervangt zijn favoriete Duitse taal. Als je zelf een mod zou bouwen heb je de keus wat wel, en wat niet aan patches te integreren. Maar over het hoe, wat, waar en waarom zal ik je niets vertellen. Dat mag je zelf op dat betreffende Duitstalige forum uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
smoryobemag schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:30:
Candid bouwt zijn mod op met de meeste van bovenstaande patches. Maar de patches zijn los te verkrijgen en te integreren naar eigen believen. Candid zet erin wat hij het fijnst vind, dus niet de Nederlandse taal, want die patch vervangt zijn favoriete Duitse taal. Als je zelf een mod zou bouwen heb je de keus wat wel, en wat niet aan patches te integreren. Maar over het hoe, wat, waar en waarom zal ik je niets vertellen. Dat mag je zelf op dat betreffende Duitstalige forum uitzoeken.
@smoryobemag
Ja dat weet ik, ik heb nu de candid versie... Welke heb jij< De Queen of de Neon, of de Becky... Er zijn er zoveel.... Of heb jij je firmware zelf in elkaar gezet????

Thanks ;)

Ik hoor graag van je, wil ook mp3 voor sms etcc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandotorg
Ik heb de 'SMORyOBEMAG'-release ;)

...zelf in elkaar geflanst dus en nergens te krijgen.

Die MP3 voor SMS-berichten zit standaard al in de Candid release.

Bovendien, ik heb geen belang in die vervangen plaatjes in plaats van de standaard opstartschermen. Wat mij betreft moet het toestel qua looks helemaal origineel lijken. Alleen dan met veel, heel veel extra features. En temperatuur, accu, dB's op het hoofdscherm natuurlijk.
Maar dat ziet er zo goed uit, dat het net is alsof Samsung het er standaard al in heeft zitten.

Ik heb wel een aantal standaard SMS-berichttonen vervangen door wat gave midi's (zoals de PacMan tune, de Nokia tune, etc)

[ Voor 78% gewijzigd door arjandotorg op 21-02-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202876

wie kan me nu vertellen hoe ik op de tekst van de operator voor de achtergrond kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Weet iemand hoe dat zit met meerdere thema's downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203871

Weet iemand van jullie of ik voicetags kan opnemen voor mijn Jabra/oortje, zodat ik dus mensen via mijn stem kan opbellen ipv toetsen op de telefoon..

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-04 14:14
Anoniem: 202876 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:28:
wie kan me nu vertellen hoe ik op de tekst van de operator voor de achtergrond kan verwijderen?
9-3-3, zet 'Plaats van tekst' op 'Uit'.

[ Voor 0% gewijzigd door pandinus op 22-02-2007 00:17 . Reden: typo (ja, dat kan in die paar woorden...) ]

• Equalized
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-03-2021
Hmm. Zoals ik al eerder gepost heb wil ik graag een (duur) mobiel aanschaffen om deze dan ook als MP3-speler te gebruiken (icm microSD kaartjes).

Nu zat ik gister te denken dat die accu natuurlijk heel snel leeg is dan. Weet iemand hoe snel dit is? Want dan lijkt het me niet zo praktisch om dat ding als mp3 speler te gebruiken, dan kan je elke avond opladen.

sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-04 14:14
Equalized schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 00:40:
Hmm. Zoals ik al eerder gepost heb wil ik graag een (duur) mobiel aanschaffen om deze dan ook als MP3-speler te gebruiken (icm microSD kaartjes).

Nu zat ik gister te denken dat die accu natuurlijk heel snel leeg is dan. Weet iemand hoe snel dit is? Want dan lijkt het me niet zo praktisch om dat ding als mp3 speler te gebruiken, dan kan je elke avond opladen.
Ik denk dat je deze telefoon niet als mp3-telefoon aan wilt schaffen, nog afgezien van de accuduur.
  • De mp3-software is traag, en dan bedoel ik ook traag-traag. Bij het handmatig doorklikken naar een volgend nummer duurt het zeker 2-3 seconden voordat deze begint te spelen.
  • Playlists zijn gelimiteerd tot 30 nummers per list.
Afgezien daarvan is het een prachtig toestel natuurlijk, maar duidelijk een die niet als mp3-telefoon is bedoeld.

Anoniem: 132287

quote:
ForrestX schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:19:
[...]

Het is helemaal niet illigaal. Die telefoon is geen eigendom van t-mobile hoor. Het gewoon een gratis iets wat je bij je abonnement krijgt.
Okee het is dus niet illegaal, weet iemand dan de oplossing??

en nog zoiets, ik heb rechtsboven in me beeld het symbool van me geluid.. weet iemand hoe i kdie eruit krijg? ik heb het hele boekje doorgelezen en het staat er gewoon niet in.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:46
Puur informatieve vraag. Is het met die mods ook mogelijk om meerdere T9-woordenboeken te gebruiken?

Ik ben zelf meertalig en schrijf regelmatig SMS-jes in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en Zweeds en het irriteert me dat ik die talen niet allemaal in mijn toestel heb :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ik heb sinds 3 dagen ook de d900 en ben er ronduit tevreden over !
ik heb ook een geheugen kaartje van 2gb besteld van sandisk.

Nu zijn mijn vragen,
1. Hoe instaleer ik java spelletjes ik het bestand op mijn telefoon gezet en wil het openen en dan zegt ie "extensie niet ondersteund".
2. Is of het ook mogelijk is om er Navigatie op neer te zetten ? (en zo ja wat moet ik er dan bij kopen voor ontvanger want dat moet toch ook ?)en wat moet ik er allemaal voor doen om het werkend te krijgen :)

8)7

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
freestyler2 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:54:
Ik heb sinds 3 dagen ook de d900 en ben er ronduit tevreden over !
ik heb ook een geheugen kaartje van 2gb besteld van sandisk.

Nu zijn mijn vragen,
1. Hoe instaleer ik java spelletjes ik het bestand op mijn telefoon gezet en wil het openen en dan zegt ie "extensie niet ondersteund".
2. Is of het ook mogelijk is om er Navigatie op neer te zetten ? (en zo ja wat moet ik er dan bij kopen voor ontvanger want dat moet toch ook ?)en wat moet ik er allemaal voor doen om het werkend te krijgen :)

8)7
ad 1) niet alle java spellen worden door de d900 ondersteunt;
ad 2) navigatie is met de d900 niet mogelijk.

vraagje van mij:
werkt jouw 2gb geheugenkaart bij de d900??? Zo ja welke firmwareversie heb jij dan (om firmware te bekijken toets *#1234# in)??
smoryobemag schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:41:

Waar kan ik deze 'SMORyOBEMAG'-release vinden??? _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Amboe op 23-02-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-04 19:18
Vriend liet mij vanmiddag zien dat hij ineens n G boven in scherm had,of ik wist wat dat was.
Ik denk GPRS of UMTS,wet iemand waarom dat ineens verscheen,hij gebruikt nooit GPRS mmst nooit.

Ben toch zelf maar gaan lezen hier,en kwam erachter wat het was,ik geef het door.

[ Voor 18% gewijzigd door rooie60 op 23-02-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
Na het hele topic doorgelezen te hebben, internet al aardig afgestruint te hebben lijkt het haast, dat je geen thema's kan kiezen of downloaden voor de d900! Dat vind ik echt MATIG, er zijn niet eens programma's te vinden die het doen?

Of heb ik nou ECHT niet goed gezocht? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:22
Volgens mij gaat dat echt niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 20:18
semicon schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:07:
Na het hele topic doorgelezen te hebben, internet al aardig afgestruint te hebben lijkt het haast, dat je geen thema's kan kiezen of downloaden voor de d900! Dat vind ik echt MATIG, er zijn niet eens programma's te vinden die het doen?

Of heb ik nou ECHT niet goed gezocht? :S
Ik zie daar niet echt een probleem in. Er is een standaar thema, of gewoon alles aangepast naar je eigen smaak. Voor de menu's kan je kieze: zwart/wit, andere kleuren zouden toch niet staan. Het is imo geen gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Amboe schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:05:
ad 1) niet alle java spellen worden door de d900 ondersteunt;
ad 2) navigatie is met de d900 niet mogelijk.

vraagje van mij:
werkt jouw 2gb geheugenkaart bij de d900??? Zo ja welke firmwareversie heb jij dan (om firmware te bekijken toets *#1234# in)??
ik heb hem BESTELD, maar ik verwacht dat hij vandaag nog binnekomt en mijn firmware versie is "D900XAFJ1" en zal dan wel zeggen of die bij mij wel werkt ja of te nee als ik hem binnen heb

ik heb trouwens een probleem ik kan niet wappen met mijn telefoon de melding is "fout: netwerk niet beschikbaar" ik heb de instellingen via sms verkregen van mijn provider (telfort) en heb het ook nog HANDMATIG gecontroleerd ! en alle instellingen klopte ook heb ik het via de samsung fun club site toegestuurd gekregen ( na verzoek van mij ) en tevergeefs het werkt nog niet ...

(ps. heeft er iemand ervaring met Google Maps Mobile link http://www.google.nl/gmm/...ampaign=glm&utm_medium=oa
en aangezien ik niet kan wappen ( op dit moment ) heeft iemand anders een idee hoe ik hier dan aan kan komen ?)

[ Voor 17% gewijzigd door freestyler2 op 24-02-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

freestyler2 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:55:
[...]
ik heb trouwens een probleem ik kan niet wappen met mijn telefoon de melding is "fout: netwerk niet beschikbaar" ik heb de instellingen via sms verkregen van mijn provider (telfort) en heb het ook nog HANDMATIG gecontroleerd ! en alle instellingen klopte ook heb ik het via de samsung fun club site toegestuurd gekregen ( na verzoek van mij ) en tevergeefs het werkt nog niet ...
Had je voorheen Telfort Prepay? In dat geval is 't een bekend probleem: even naar de klantenservice (1200) bellen en ze fixen het voor je. Deze 'bug' bij de omzetting van prepay accounts in abonnementen is er al jaren bij Telfort, nogal slordig.

Heeft echt niemand een oplossing om berichten langer dan 160 tekens te archiveren? :
Zap schreef op zondag 18 februari 2007 @ 02:08:
Ik heb de D900 sinds begin september en het toestel bevalt in principe prima; ik ondervind echter steeds hinder van het volgende: er lijkt geen fatsoenlijk softwarepakket te bestaan voor deze telefoon. Zo heb ik bijvoorbeeld al met verschillende tools geprobeerd mijn SMS-berichten te archiveren via de USB-kabel danwel bluetooth, maar geen enkel programma blijkt in staat om berichten langer dan 160 tekens (bestaande uit meerdere segmenten) over te zetten. Dit lijkt me toch een vrij simpele, maar essentiële feature. Voor mij echt een gemis, aangezien vrijwel alle berichten in mijn inbox uit meer dan 160 tekens bestaan.

Klaarblijkelijk zijn dergelijke berichten PDU encoded, en kunnen de meeste tools daar niets mee beginnen. In Mobiledit wordt bijvoorbeeld enkel de PDU string weergegeven. Zelfs met de officiële Samsung software is het niet mogelijk deze berichten te openen: er wordt aangegeven dat het een EMS-bericht betreft en dat het zodoende enkel op de telefoon zelf bekeken kan worden. Met MobileMaster is het deels mogelijk: je kunt bericht voor bericht afzonderlijk een stuk van het bericht decoderen, maar het is dan verre van compleet.

Wel opmerkelijk dat ik nog niet eerder over dit probleem gelezen heb. Ik zoek gewoon een klein, licht en schoon tooltje om mijn SMS-berichten over te zetten, en dan ook die met meer dan 160 tekens. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
DEVoTi0N schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:11:
[...]

Ik zie daar niet echt een probleem in. Er is een standaar thema, of gewoon alles aangepast naar je eigen smaak. Voor de menu's kan je kieze: zwart/wit, andere kleuren zouden toch niet staan. Het is imo geen gemis.
Geen gemis??

Lol, ik heb een mooie blauwe achtergrond, erg rustige, ik zou graag zwart/blauw willen... Of als ik in een groen/witte bui ben net zo lief... bij nokia nooit problemen mee gehad.. Tevens mogen die icoontjes aangepast worden in het hoofdmenu, oorlelijk voor zo'n mooie phone... dus geen gemis, beetje raar dat je dat zo zegt, als je nou gewoon zegt dat je denkt dat het er gewoon echt op kan.. heb je wss wel gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:17
Klopt het dat als je de camera instelt op "scherpstellen voor pannen" ipv "automatisch acherpstellen" dat hij helemaal niks scherpstelt?

Dat is me tot op heden nog niet echt duidelijk.
Verder prima telefoon, tot nu toe niks te klagen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

smoryobemag schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:41:

Die MP3 voor SMS-berichten zit standaard al in de Candid release.

Bovendien, ik heb geen belang in die vervangen plaatjes in plaats van de standaard opstartschermen. Wat mij betreft moet het toestel qua looks helemaal origineel lijken. Alleen dan met veel, heel veel extra features. En temperatuur, accu, dB's op het hoofdscherm natuurlijk.
Maar dat ziet er zo goed uit, dat het net is alsof Samsung het er standaard al in heeft zitten.

Ik heb wel een aantal standaard SMS-berichttonen vervangen door wat gave midi's (zoals de PacMan tune, de Nokia tune, etc)
Ken je die uploaden met een uitlegje ?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Zap schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:45:
[...]
Had je voorheen Telfort Prepay? In dat geval is 't een bekend probleem: even naar de klantenservice (1200) bellen en ze fixen het voor je. Deze 'bug' bij de omzetting van prepay accounts in abonnementen is er al jaren bij Telfort, nogal slordig.
[...]
Ik heb het toestel los gekocht dus ik heb gewoon prepaid van telfort, op me vorige telefoon kon ik gewoon wappen via gprs en op deze niet, maar het is in ieder geval een fout bij telfort zelf en het ligt dus niet aan mij/toestel?
dus de oplossing is 1200 bellen(klantenservice) ? en dan lossen hun het op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210217

weet iemand hoe ik het alarm zacht kan instellen?en me beltoon gewoon hard aan kan laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandotorg
Amboe schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:05:
[...]

Waar kan ik deze 'SMORyOBEMAG'-release vinden??? _/-\o_
Nergens... Ik flans 'm zelf in elkaar. Waar je de originele firmware, de software om die firmware simpel te bewerken met patches, en de patches zelf kunt vinden ga ik je niet vertellen. Daar heb je een heel bekend Duits forum voor. FF researchwerk doen en je heb het snel voor elkaar. Geloof me, je hoeft geen programmeur te zijn om dit te snappen. Iedereen kan het, maar je moet wel grondig uitzoeken hoe en wat.

En het leuke is, al flash je de telefoon 100x, al valt ie tijdens het flashen uit vanwege een lage accuspanning, dan nog issie weer tot leven te brengen na even opladen. Er is geen Samsung kapot gegaan door flashen. Dus al gaat het een paar keer mis. Uiteindelijk lukt het je.
Nickalicious schreef op zondag 25 februari 2007 @ 10:29:
[...]

Ken je die uploaden met een uitlegje ?:D
Nee... Uitleg zat en hier is dat niet toegestaan.

Er zijn weer een paar patches bijgekomen, zodat er weer nieuwe dingen mogelijk zijn. De leukste is nu wel Patch F12, die de afbeeldingen laat zien van de personen die je zelf belt (als je tenminste in je telefoonboek aan dat nummer gekoppeld zijn natuurlijk). Normaal gesproken krijg je die afbeeldingen alleen bij binnenkomende gesprekken. Nu dus ook bij uitgaande.

Even weer een up-to-date overzicht:

[list]
• 00 Master-Patch.
• -- Nederlandstalige patch: veranderd het Duitstalige menu, T9 en Softkeys met de originele Nederlandse
• vertaling.
• 02 DRM Kopieerbeveiliging wordt uit mediabestanden verwijderd (bijvoorbeeld bij Jamba ringtones).
• 03 Handsfree optie kan snel worden in- en uitgeschakeld. Geen Ja/Nee-vraag meer.
• 07 Door te drukken op de OK/i knop kom je in het hoofdmenu en niet meer direct in de WAP-browser.
• 09 De Bluetooth-hotkey toont menu voor BT Aan/Uit (Menu-3-4-1) en niet Apparaat Zoeken (Menu-3-4-2)
• 13 Het minutensignaal voor een telefoongesprek verkort van 60 naar 55 seconden om tijdig een gesprek te
• beëindigen (scheelt kosten).
• 15 Geheime codes ingekort: #*536963# wordt #*666666#, *#8999*8378# wordt *#01#, #*5737425# wordt #*0#,
• *#56658378# wordt *#02#
• 16 Info-meldingen van Provider (zoals 'Gesprek wordt doorgeschakeld') verwijderd.
• 22 Door het drukken op *#1234# wordt onder de firmwareversie de tekst 'Powered by...' getoond. De
• tekstverandering kan in ResMan Pro worden gemaakt.
• 26 Om in het menu Instellingen te komen moet het beveiligingswachtwoord (Standaard 00000000) ingegeven
• worden.
• 32 Geen vraag om kopiëren wanneer een afbeelding of beltoon vanaf een geheugenkaart in het telefoonboek aan
• een contactpersoon wordt toegewezen.
• 37 Een gesprek kan worden opgenomen met een druk op de foto-knop. Met dezelfde knop, of door het sluiten
• van de slider, kan de opname worden beeindigd.
• 38 Vibratie bij het maken van een verbinding, zodra de gesprekspartner opneemt (Menu-9-2-9)
• 40 Bestanden (behalve video's) kunnen direct op de geheugenkaart worden opgeslagen.
• 42 Er kunnen screenshots gemaakt worden met Screenshot Studio 2 en Resman v5.5 Pro.
• 45 Tijdens bekijken van foto's: gebruik OK/i of omhoog toont beelden fullscreen. OK/i of omlaag schakelt
• terug naar normaal scherm.
• 46 Toetsentonen kunnen worden uitgeschakeld, ook voor het geanimeerde keuzescherm.
• 48 Na een gesprek wordt de playerweergave vanaf hetzelfde punt gestart als vóór het gesprek.
• 50 Toetsenvergrendeling inschakelen wanneer slider gesloten is, door lang indrukken foto-knop.
• 51 Door de #-toets lang in te drukken kan de Stille Stand gewisseld worden tussen Dempen/Vibreren/Alles Uit
• (Menu-9-4-6 wordt overbodig).
• 52 Toegang tot geheugenkaart verbetert. Waarvandaan ook de geheugenkaart wordt benaderd, alle gegevens erop
• zijn zichtbaar.
• 56 Geen AccuBijnaLeeg-informatie. Alle functies van het toestel (bijv. foto's maken, muziek luisteren,
• etc.) blijven tot het bittere einde, tot de accu helemaal leeg is, beschikbaar.
• 57 Instellingen bij het opstellen van een SMS-bericht blijven behouden. De volgende keer dat er een SMS
• wordt samengestelt zijn de laatst ingestelde opties weer actief.
• 58 Weergave-instellingen (bijv. sorteervolgorde) voor gegevensbestanden blijven behouden.
• 59 USB-instellingen blijven behouden. Bij het verbinden met een PC is de USB-modus in dezelfde stand als de
• laatste keer.
• 60 Menu-optie 'Sonisch Welbehagen' inactief wanneer de geluiden uit de TFS zijn verwijderd.
• B01 Neon Menu v5 (Andere stijl/lettertype/kleur hoofdmenu)
• B02 Neon Menu Ultra Edition v2 (Andere stijl/lettertype/kleur hoofdmenu)
• F01 De geluidssterkte van de beltoon kan aanzwellend of direct op de uiteindelijke geluidssterkte (zonder
• pause) worden geconfigureerd (Menu-9-4-1).
• F02 Nieuwe menu-optie 'Taschenlampe' (zaklamp) in het cameramenu (Menu-8-5), waarmee de fotoled direct
• wordt ingeschakeld. Het licht gaat uit door het sluiten van de slider, of door twee maal de rode toets in
• te drukken.
• F05 Als SMS-berichttoon kunnen nu ook andere geluidsbestanden (bijv. MP3's) gebruikt worden. Het afspelen
• van deze bestanden kan van 1 tot 30 seconden worden ingesteld.
• F06 In de SMS-inbox (Menu-5-2-1) kunnen eenvoudig alle ontvangsbevestigingen in één keer worden verwijderd.
• Normale SMS-berichten blijven bewaard.
• F08 Java Shadow: Java-applicaties kunnen gepauseerd worden (rode toets). De applicaties worden standby
• gezet of lopen op de achtergrond mèt of zonder geluid door.
• F09 SMS-zender identificeren. In de opties van ontvangen SMS-berichten kan de bij het afzendernummer
• behorende contactpersoon vanuit het telefoonboek geïdentificeerd worden.
• F10 Bij SMS de nummers van zenders van laatst ontvangen berichten kiezen. In het SMS verzenden venster, kan
• door op 'rechts' te drukken, een overzicht van deze zenders worden getoond.
• F11 Bij het opstellen van een SMS-bericht kan bij het uitkiezen uit het telefoonboek met OK/i nu elk nummer
• van het betreffende contactpersoon gekozen worden.
• F12 Bij uitgaande gesprekken wordt op het scherm de afbeelding getoond die in het telefoonboek aan dat
• telefoonnummer is toegekend.
• J01 Slechts 1x Vibreren vóór beltoon (bij instelling 'Eerst vibreren, dan melodie')
• K03 Andere SMS-tonen.
• M01 Automatische toetsenvergrendeling uitschakelen (zit momenteel in Patch 50)
• W01 Verandert de kleur van de getallen in het menu, de klok op de achtergrond, de kalender en de softkeys
• in de WAP Browser in blauw.
• W03 Neon Balken (Verandert scrollbalken)
[/list]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210246

@ SMORyOBEMAG

Ook ik heb een Samsung D900 en ben er tevreden over maar er zijn een aantal dingen waar ik mij aan irriteer en dat is onder andere dat de sms toon niet te veranderen is. Nu heb ik zelf zitten zoeken via Google maar kan de site die jij beschrijft niet vinden. Ben je misschien genegen om mij jou zelf gemaakte firmware te sturen met een uitleg hoe deze te installeren.

Aangezien jij de kennis en know how hebt om dit te maken, zou het mooi zijn dat we allemaal van jou zelfgemaakte firmware konden profiteren.

Kun je anders aangeven op welke site we moeten zoeken???

Greetz PeterW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

freestyler2 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:55:
[...]
ik heb hem BESTELD, maar ik verwacht dat hij vandaag nog binnekomt en mijn firmware versie is "D900XAFJ1" en zal dan wel zeggen of die bij mij wel werkt ja of te nee als ik hem binnen heb
[...]
Bij deze hij werkt :)
de 2gb van sandisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

niemand weet hoe ik op mijn D900 van T-Mobile kan zorgen dat ik ook flash websites kan bekijken?? (web 'n' walk).

Volgens mij maakt de D900 gebruik van Opera mini.

Ik kan overigens ook geen bestanden downloaden oid, maar ik weet niet of dat überhaupt de bedoeling is op een telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203871

Weet iemand inmiddels antwoord op mijn laatste vraag of ik voicetags kan opnemen voor mijn Jabra/oortje, zodat ik dus mensen via mijn stem kan opbellen ipv toetsen op de telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandotorg
Anoniem: 210246 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:47:
@ SMORyOBEMAG

Ook ik heb een Samsung D900 en ben er tevreden over maar er zijn een aantal dingen waar ik mij aan irriteer en dat is onder andere dat de sms toon niet te veranderen is. Nu heb ik zelf zitten zoeken via Google maar kan de site die jij beschrijft niet vinden. Ben je misschien genegen om mij jou zelf gemaakte firmware te sturen met een uitleg hoe deze te installeren.

Aangezien jij de kennis en know how hebt om dit te maken, zou het mooi zijn dat we allemaal van jou zelfgemaakte firmware konden profiteren.

Kun je anders aangeven op welke site we moeten zoeken???

Greetz PeterW
Het verspreiden van aangepaste firmware is simpelweg niet toegestaan.
Maar de URL van het Duitse forum mag ik je ongetwijfeld wel geven.
Daar vind je alles wat je weten moet:

http://www.samsung-stuff.de/board/board.php?boardid=651

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210377

Is het misschien een idee om geheugenkaartjes (micro-sd) die niet werken met deze telefoon in de startpost op te nemen? Werkt b.v. een 4 GB kaartje ook in deze telefoon? Of is dit gelimiteerd aan fat16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210217

weet iemand mischien hoe ik de volume van het alarm zachter kan zetten?
ik heb al die code voor geluidsinstellingen geprobeerd,maar dat werkte niet..
heeft iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Anoniem: 210377 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:24:
Is het misschien een idee om geheugenkaartjes (micro-sd) die niet werken met deze telefoon in de startpost op te nemen? Werkt b.v. een 4 GB kaartje ook in deze telefoon? Of is dit gelimiteerd aan fat16?
de D900 ondersteund niet meer dan 2gb, tenminste dat had ik ergens gelezen ( in handleiding )
punt 2 waar vind je een 4gb micro sd kaartje ?niet dat dat nodig is 2gb is ruim voldoende maar toch...
en dan nog iets je kan toch niet meer dan 80mb(=standaart geheugen) gebruiken in eerste instantie aangezien je niet direct naar je geheugenkaart toe kan schrijven, je moet het handmatig verplaatsen naar de geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
smoryobemag schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:34:
[...]

Nergens... Ik flans 'm zelf in elkaar. Waar je de originele firmware, de software om die firmware simpel te bewerken met patches, en de patches zelf kunt vinden ga ik je niet vertellen. Daar heb je een heel bekend Duits forum voor. FF researchwerk doen en je heb het snel voor elkaar. Geloof me, je hoeft geen programmeur te zijn om dit te snappen. Iedereen kan het, maar je moet wel grondig uitzoeken hoe en wat.

En het leuke is, al flash je de telefoon 100x, al valt ie tijdens het flashen uit vanwege een lage accuspanning, dan nog issie weer tot leven te brengen na even opladen. Er is geen Samsung kapot gegaan door flashen. Dus al gaat het een paar keer mis. Uiteindelijk lukt het je.

[...]

Er zijn weer een paar patches bijgekomen, zodat er weer nieuwe dingen mogelijk zijn. De leukste is nu wel Patch F12, die de afbeeldingen laat zien van de personen die je zelf belt (als je tenminste in je telefoonboek aan dat nummer gekoppeld zijn natuurlijk). Normaal gesproken krijg je die afbeeldingen alleen bij binnenkomende gesprekken. Nu dus ook bij uitgaande.

[list]
• 00 Master-Patch.
• -- Nederlandstalige patch: veranderd het Duitstalige menu, T9 en Softkeys met de originele Nederlandse
• vertaling.
• 13 Het minutensignaal voor een telefoongesprek verkort van 60 naar 55 seconden om tijdig een gesprek te
• 15 Geheime codes ingekort: #*536963# wordt #*666666#, *#8999*8378# wordt *#01#, #*5737425# wordt #*0#,
• 22 Door het drukken op *#1234# wordt onder de firmwareversie de tekst 'Powered by...' getoond. De
• 26 Om in het menu Instellingen te komen moet het beveiligingswachtwoord (Standaard 00000000) ingegeven
• worden.
• 32 Geen vraag om kopiëren wanneer een afbeelding of beltoon vanaf een geheugenkaart in het telefoonboek aan
• 37 Een gesprek kan worden opgenomen met een druk op de foto-knop. Met dezelfde knop, of door het sluiten
• 45 Tijdens bekijken van foto's: gebruik OK/i of omhoog toont beelden fullscreen. OK/i of omlaag schakelt
• 51 Door de #-toets lang in te drukken kan de Stille Stand gewisseld worden tussen Dempen/Vibreren/Alles Uit
• 52 Toegang tot geheugenkaart verbetert. Waarvandaan ook de geheugenkaart wordt benaderd, alle gegevens erop
• zijn zichtbaar.
• 56 Geen AccuBijnaLeeg-informatie. Alle functies van het toestel (bijv. foto's maken, muziek luisteren,
• etc.) blijven tot het bittere einde, tot de accu helemaal leeg is, beschikbaar.
• 57 Instellingen bij het opstellen van een SMS-bericht blijven behouden. De volgende keer dat er een SMS
• 59 USB-instellingen blijven behouden. Bij het verbinden met een PC is de USB-modus in dezelfde stand als de
• laatste keer.
• F01 De geluidssterkte van de beltoon kan aanzwellend of direct op de uiteindelijke geluidssterkte (zonder
• F02 Nieuwe menu-optie 'Taschenlampe' (zaklamp) in het cameramenu (Menu-8-5), waarmee de fotoled direct
• wordt ingeschakeld. Het licht gaat uit door het sluiten van de slider, of door twee maal de rode toets in
• te drukken.
• F05 Als SMS-berichttoon kunnen nu ook andere geluidsbestanden (bijv. MP3's) gebruikt worden. Het afspelen
• F06 In de SMS-inbox (Menu-5-2-1) kunnen eenvoudig alle ontvangsbevestigingen in één keer worden verwijderd.
• F08 Java Shadow: Java-applicaties kunnen gepauseerd worden (rode toets). De applicaties worden standby
• F09 SMS-zender identificeren. In de opties van ontvangen SMS-berichten kan de bij het afzendernummer
• F10 Bij SMS de nummers van zenders van laatst ontvangen berichten kiezen. In het SMS verzenden venster, kan
• F11 Bij het opstellen van een SMS-bericht kan bij het uitkiezen uit het telefoonboek met OK/i nu elk nummer
• F12 Bij uitgaande gesprekken wordt op het scherm de afbeelding getoond die in het telefoonboek aan dat
• K03 Andere SMS-tonen.
• W01 Verandert de kleur van de getallen in het menu, de klok op de achtergrond, de kalender en de softkeys
[/list]
Kan je mij jouw tfs mailen. Deze wil ik graag op mijn D900
thedualband@hotmail.com

Dit zou ik echt cool vinden (eventueel uploaden met yousendit.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Niet online
Beste mensen,

Ik ben sinds gisteren eigenaar van een D900 dmv een T-Mobile contractverlenging. De D900 is een fijne telefoon, zo smal en wel zo solide te noemen.

Gisteravond bezig geweest met alles instellen enzo en kijken hoe alles opties nou precies werken (is m'n eerste Samsung). Alles gaat goed.

Ik heb een hekel aan geluidjes/signalen van een telefoon, zoals toetstonen etc. Nou ben ik zover dat ik alles zo'n beetje heb uitgeschakeld wat 'tonen' betreft. Er blijft echter 1 toon over die ik nergens in de menu's kan terugvinden en zodoende ook niet kan uitschakelen. Het is de toon die je hoort zodra je een gesprek beeindigt, de hoorn erop gooit zeg maar.

Is deze toon ook uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
rickertsnaak schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:39:
Beste mensen,

Ik ben sinds gisteren eigenaar van een D900 dmv een T-Mobile contractverlenging. De D900 is een fijne telefoon, zo smal en wel zo solide te noemen.

Gisteravond bezig geweest met alles instellen enzo en kijken hoe alles opties nou precies werken (is m'n eerste Samsung). Alles gaat goed.

Ik heb een hekel aan geluidjes/signalen van een telefoon, zoals toetstonen etc. Nou ben ik zover dat ik alles zo'n beetje heb uitgeschakeld wat 'tonen' betreft. Er blijft echter 1 toon over die ik nergens in de menu's kan terugvinden en zodoende ook niet kan uitschakelen. Het is de toon die je hoort zodra je een gesprek beeindigt, de hoorn erop gooit zeg maar.

Is deze toon ook uit te schakelen?
de telefoon op stil zetten ;)

dan schakel je alleen ook je beltoon uit, MAAR dan ben je wel van ALLE tonen af

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:37:
[...]

de telefoon op stil zetten ;)

dan schakel je alleen ook je beltoon uit, MAAR dan ben je wel van ALLE tonen af
Ja dat klopt! Maar is er echt geen manier (in een menu ergens) om 'm wel uit te zetten, los van het feit dat je je telefoon op stil kan zetten? Maakt opzich niet veel uit, maar wel vreemd dat je bijv. de toon die je hoort zodra een verbinding tot stand is gekomen als je iemand belt, wel uit te zetten is, maar die van het ophangen niet :|

Als het niet kan, dan niet :P , maar als iemand weet hoe het kan graag! Mss zie ik een menu over het hoofd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210377

@ freestyler2: bedankt voor je reactie

Ik heb nog een vraagje. Een van de redenen dat ik deze telefoon wil is de micro-SD. Deze gaat ook in mijn auto-radio (JVC). Echter moeten de mp3's hierbij in de "\JVCMS\music" map staan. Kan ik er dan nog bij met de D900? Of zoekt hij de mp3's in ook in een van te voren gedefineerde map? (denk hierbij aan het principe van een digitale fotocamera bij het opslaan van zijn foto's.. Deze komen altijd wel in een eigen gemaakt mapje van de camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Anoniem: 210377 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:57:
@ freestyler2: bedankt voor je reactie

Ik heb nog een vraagje. Een van de redenen dat ik deze telefoon wil is de micro-SD. Deze gaat ook in mijn auto-radio (JVC). Echter moeten de mp3's hierbij in de "\JVCMS\music" map staan. Kan ik er dan nog bij met de D900? Of zoekt hij de mp3's in ook in een van te voren gedefineerde map? (denk hierbij aan het principe van een digitale fotocamera bij het opslaan van zijn foto's.. Deze komen altijd wel in een eigen gemaakt mapje van de camera).
Een map aanmaken is heel simpel,
je gaat in je telefoon naar "mijn bestanden" kiest optie 6 (geheugenkaart) klikt op opties dan optie 2 ( map maken ). dat betreft de vraag van "\JVCMS\music"

dan nu de volgende vraag,
je maakt een playlist aan voor instructies hoe en wat lees handleiding ( het zij van geheugenkaart of van telefoon geheugen zelf ) dus het maakt niet uit, uit welke map je de mp3's haalt om af te spelen op je telefoon.
en nogmaals let wel, alle foto's/filmpjes en andere dingen die je op kan slaan, komen AUTOMATISCH op je telefoon je moet het dus HANDMATIG verplaatsen naar geheugen kaart !
(tenminste voor zover bekend bij mij mocht het wel kunnen aub even melden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Vraagje heeft iemand nog spellen voor de D900 ?
Ik heb namelijk een manier gevonden om spelletjes te instaleren !
alleen kan ik niet alle spelletjes instaleren (zoals bij E900 wel het geval is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

[...]

[list]

[...]

• zijn zichtbaar.

[...]

• te drukken.

[...]

• K03 Andere SMS-tonen.
[/list]

(ps. tekst ingekort om forum niet overvol te maken )
smoryobemag, Je geeft wel allerlei mogelijkheden, maar je wil niet zeggen hoe en wat en wil het niet doorsturen naar anderen... je maakt mensen dus lekker met opties die niet iedereen zelf kan uitvoeren/maken ( hetzij wegens gebrek aan duits of wat dan ook... en waarom zou je het niet online mogen zetten ? )
Ik zelf wil eigenlijk aleen de optie direct jar games instaleren dat maakt het natuurlijk een stuk makelijker, Maargoed reageer aub even hierop
;)

[ Voor 10% gewijzigd door freestyler2 op 28-02-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210562

heeft iemand misschien ergens een tutorial o.i.d waarin staat hoe je de Samsung d900 kan demonteren i.v.m schoonmaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

[...]

[...]

[list]
• 00 Master-Patch.
• vertaling.
• worden.
• zijn zichtbaar.
• laatste keer.
• te drukken.
• K03 Andere SMS-tonen.
[/list]
Kun je me dan mailen of adden @ msn -> nickalicious@live.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210562

ik heb heel het internet zowat uitgezocht maar der is geen 1 tutorial o.i.d om een samsung d900 te demonteren......... damn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkhoff22
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09-2024
Weet iemand of je ook een mogelijkheid heb om tijdens het bellen je agenda te raadplegen ik krijg het niet voor elkaar :( en het zou wel handig zijn.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

freestyler2 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:35:
Vraagje heeft iemand nog spellen voor de D900 ?
Ik heb namelijk een manier gevonden om spelletjes te instaleren !
alleen kan ik niet alle spelletjes instaleren (zoals bij E900 wel het geval is)
nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-04 18:27
add mij ook aub even 8)

tomvanderburg AT hetemail PUNT com

[ Voor 36% gewijzigd door BootVluchteling op 01-03-2007 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Dat is inderdaad wel leuk om te weten. Ik heb het ookal geprobeerd maar het is mij nog niet gelukt.
In flashen etc heb ik niet echt zin.
Tijdje zitten googlen etc. maar nog geen goeie manier gevonden helaas.

Misschien is het handiger om een DM te sturen aan smoryobemag, omdat anders het topic nogal vervuild word met 1-regel-request-posts ;)

[ Voor 16% gewijzigd door sajoku op 01-03-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63523

Is het mogelijk om de datum en tijd balk uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 14:03
Even nootje :
Heb van de week maar mijn d900 op laten halen , werd gek van de software fouten (ophangen tijdens gesprekken , als je iemand wilt bellen vast slaan, soms uren op beperkte service blijven staan)
Ben benieuwd of meer mensen er last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
Nou ik hem ook net nieuw, tevens mijn vriendin, bijde geen last van, weet niet wat jij doet, maar ik kan zelfs mp3 afspelen, gebeld worden (muziek gaat automatisch uit) en daarna vraagt ie of ik verder wil spelen (fucking iPhone denkt weer dat die de eerste is zoals alles met mac gasten, maar zelfs dat werkt np op deze samsung..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:04
Ik ben bijna zeker dat dit mijn nieuwe telefoon is, nu heb ik alleen nog 1 vraagje.
Hoe zit het met stof onder het beeldscherm?
Ik merk met mijn nokia 6230i dat er redelijk veel stof onder komt (wel los frontje dus bagger vergelijking) maar dit kan ik er ook makkelijk uit halen. Komt er bij de d900 na verloopt van tijd veel stof onder het scherm of valt dit reuze mee?

hmz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:12
Bij mij zit er geen stof onder het scherm.
Dat lijkt me ook bijna niet mogelijk. Er is geen sprake van losse frontjes/ covers ofzo. En er zijj verder ook maar weinig openingen (in het bovenste deel volgens mij alleen voor de luidspreker)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandotorg
@tomvdburg, Nickalicious, freestyler2, mobile625, sajoku :

De vertaalde lijst met patches heb ik hier alleen gegeven omdat-ie nog niet bestond, en ik mijn vertaling daarom even deel met andere gebruikers.
Informatie over hoe te flashen, wat je nodig hebt aan hardware en software, en de patches kun je allemaal krijgen op het Duitse forum waarvan ik hierboven de URL heb gegeven.
Nogmaals, ik stuur mijn versie van de firmware niet op en verspreid 'm ook niet via andere kanalen.
Zoek het gewoon even uit. Het is niet moeilijk, maar je moet er zelf nog wel even wat voor doen.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door arjandotorg op 02-03-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211001

gisteren is het gelukt om java games naar mijn telefoon te uploaden maar als ik het nu probeer en ik voeg een jad file toe aan de uploader dan krijg ik een melding op mijn tel. geen game! terwijl dat goede files zijn.
weet iemand wat dat betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

smoryobemag schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:12:
@tomvdburg, Nickalicious, freestyler2, mobile625, sajoku :

De vertaalde lijst met patches heb ik hier alleen gegeven omdat-ie nog niet bestond, en ik mijn vertaling daarom even deel met andere gebruikers.
Informatie over hoe te flashen, wat je nodig hebt aan hardware en software, en de patches kun je allemaal krijgen op het Duitse forum waarvan ik hierboven de URL heb gegeven.
Nogmaals, ik stuur mijn versie van de firmware niet op en verspreid 'm ook niet via andere kanalen.
Zoek het gewoon even uit. Het is niet moeilijk, maar je moet er zelf nog wel even wat voor doen.

Succes!
Ken je net zo goed niet posten he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Nickalicious schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:33:
[...]

Ken je net zo goed niet posten he?
Hij geeft zijn beweegredenen om die lijst hier te posten. Niks mis mee volgens mij?

smoryobemag; Zodra ik tijd heb ga ik alles even uitzoeken en laat dan wel ff weten of het echt zo simpel is ;)
iig thanks for the url en andere info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63523

Anoniem: 63523 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:30:
Is het mogelijk om de datum en tijd balk uit te schakelen?
Anyone?

???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174542

Ik heb in reviews nogal vaak gelezen dat de camera echt ontzettend langzaam is. En dat je eigenlijk een statief nodig hebt om normale foto's te maken. In dit topic kwam ik dat niet zo extreem tegen. Is de camera echt zo onhandig?

En hoeveel dagen gaat de telefoon mee als je alleen maar een paar keer smst elke dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Niet online
Heb de D900 nu een kleine week, bevalt me goed.

Alleen de batterij.. Hoelang gaat hij bij jullie mee?

Ik heb +- 30 min. gebeld, een paar smsjes verstuurd, +- 30 foto's gemaakt en de telefoon staat nu ong. 2 dagen standby in totaal (geen spellen gespeeld, geen mp3, BT uit, GPRS uit etc.) en ik heb 1 batterij streepje over van de 3..

Bij aankoop batterij volledig opgeladen, helemaal leeg laten lopen en weer helemaal opgeladen met de netadapter.

Is dit goed te noemen? Of moet ik de batterij nog minimaal een aantal keer leeg laten lopen en weer volledig opladen om het maximale potentieel van de batterij te benutten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-03 15:21
Het Samsung D900 Topic Deel 2

En de discussie mag weer verder gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145909

^^ Daar dan verder graag! :)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste