Eerlijk gezegd ben ik daar wel blij mee.Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:45:
Volgens mij is dit een erg belangrijk project voor ze, en willen ze kost wat kost een goede firmware neerzetten.
Tesla Model Y RWD (2024)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Eerlijk gezegd ben ik daar wel blij mee.Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:45:
Volgens mij is dit een erg belangrijk project voor ze, en willen ze kost wat kost een goede firmware neerzetten.
Tesla Model Y RWD (2024)
Nee hoor.pim schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:19:
Marketing geblaat.. Telefoons hebben op het moment niet meer nodig dan een 1 MegaPixel camera, zolang de kwaliteit nog zo bagger is. Met mijn N80 3MP camera, kan ik niet eens normale foto's in het donker maken.. Zelfs als ik ze verklein naar pasfoto formaat zijn ze nog onscherp.
Verwijderd
volgens de inTRAnet van Orange komt het dus maart, vandaag een kijkje daarin genomen (weet geeneens of dat mag).volgens smartphoneshop.nl komt de N95 pas begin Mei, is nog een maand uitgesteld.
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad, de ene camera is de andere niet.Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:49:
[...]
Zeker de uitspraak dat 1 MP voldoende is vind ik een beetje overdreven.
De camera verschilt gewoon per toestel.
Mijn 2.0 MP camera in de N91 is beroerder dan bijvoorbeeld de 1,3 MP camera van mijn eerdere Nokia 6630.
Alle beetjes helpen mee: wat extra megapixels (al blijft het noise probleem inderdaad daardoor alleen maar groter worden vanwege dezelfde size CMOS) een goede (grote) lens en.... autofocus!
Youtube bevat veel video's die gemaakt zijn met N95 (iets met een konijn)Libbz schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:58:
Waar kan ik video's vinden die gemaakt zijn met de nokia? ik kan er 2 vinden die bij één of andere n93 vs n95 vergelijking worden gebruikt, maar verder niets.
x
haha haha ha haJaspur schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:23:
Weet iemand al iets meer over de precieze release datum?
Waarschijnlijk zal die roze waas er dan nog steeds zijnVerwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:15:
[...]
Ben overigens wel zeer benieuwd naar foto's die met de uiteindelijke productieversie van de N95 gemaakt zijn
That Is The Question
poeh probeerde te benadrukken dat we het de laatste pagina's bijna over niks anders hebben.... oftewel vage vraag van je.. bijna grappig
no comment
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden!poeh probeerde te benadrukken dat we het de laatste pagina's bijna over niks anders hebben.... oftewel vage vraag van je.. bijna grappig(goed verwoord poeh?)
nee sorry, ik bedoel video's die met de camera van de Nokia n95 zijn gemaakt.. en dan gewoon de mp4 bestanden en niet de low-res kwaliteit van de youtube natuurlijkYbox schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:10:
[...]
Youtube bevat veel video's die gemaakt zijn met N95 (iets met een konijn)
Verwijderd
Verwijderd
lijkt me ook wel normaal dat dat niet kan: als je een 5MP camera ziet, dan zie je hoe groot zo'n ding is en wat voor lens en CMOS erop zit. Als je al die technieken in een mobiel wil hebben zul je uiteindelijk het formaat van de oude nokia communicator krijgen, en dat wil weer niemand.Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 02:53:
Fotos gemaakt met de N95 + videos.
http://www.symbian-freak....okia_n95_mediasamples.htm
Een echte tegenvaller dus... 5 megapixel ... Een goede vervanger voor een 'echte' digitale camera is het zeker niet!!
Verwijderd
Verwijderd
mijn mening ook.Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:55:
Het is gewoon jammer dat Nokia ervoor gekozen heeft zoveel megapixels bij elkaar te proppen. 2 of 3 MP is meer dan voldoende voor snapshots en levert veel strakkere plaatjes op. Zo'n relatief dure lens voor een crappy CMOS slaat nergens op. Dat Carl Zeiss dit toestaat vind ik verbijsterend...
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Waarom hebben al die 'random' foto's N93i als alt-tag? Zijn ze wel door de n95 gemaakt?Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 02:53:
Fotos gemaakt met de N95 + videos.
http://www.symbian-freak....okia_n95_mediasamples.htm
Een echte tegenvaller dus... 5 megapixel ... Een goede vervanger voor een 'echte' digitale camera is het zeker niet!!
Sorry hoor, ik heb al anderhalf jaar een N90, en een ding kan ik je vertellen, die foto's die daar uit komen zijn écht crap, ondanks de carl zeiss lens en 2mpixBelieve me or not, Nokia N90s 2 mpx sensor seems to be the best tradeoff between detail and noise, that fact altogether with good white balance, mighty autofocus, great close up mode, and amazing metamorphosing form factor makes N90 as the over all winner, no matter it features only 2 mpx sensor, but of course, it just my opinion
Nee, dat isset em net. Veel mensen weten dat niet, die lezen op het toestel 'Carl Zeis' en denken "ooooh, mooie foto's dan!"Ginz schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:12:
Voor zover mij bekend is, heeft Carl Zeiss niets met de CMOS chip te maken.
Bron: http://my-symbian.com/s60v3/review_n95.phpAnnounced in September 2006, the N95 has just started shipping. Read our Nokia N95 review to find out how fast it is (based on GLBenchmark results), what is the quality of its 5 Megapixel Zeiss camera and how good are its VGA 30 fps videos, how does the built-in GPS receiver work, how much memory it has and many other interesting details.
[ Voor 28% gewijzigd door --MeAngry-- op 26-02-2007 10:49 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Klopt, je kunt net van lens gebruiken als je wilt, maar als je er een CMOS van 5 mm inzet maakt het niet meer uit of je nu met 1 of 20 MP foto's maakt. In mijn digicam van 7 MP zit een CMOS van 2,5 cm en die heb je al hard nodig.--MeAngry-- schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:39:
[...]
Nee, dat isset em net. Veel mensen weten dat niet, die lezen op het toestel 'Carl Zeis' en denken "ooooh, mooie foto's dan!"
Vervolgens komen er budkwaliteit foto's uit door dat gare CMOS sensortje waar ze veel te veel pixels in hebben proberen te duwen. Met als resultaat: slechte naam voor Carl Zeis.
Oftewel, ze moeten wel heel wanhopig zijn om hun naam zo te laten verkrachten.
"In other news:"
[...]
Bron: http://my-symbian.com/s60v3/review_n95.php
Verwijderd
Nee maar ze kunnen wel eisen stellen aan het gebruik van hun naam op toestellen.Ginz schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:12:
Voor zover mij bekend is, heeft Carl Zeiss niets met de CMOS chip te maken.
Verwijderd
.... Ik weet het ook niet
Verwijderd
Verwijderd
en wat ook opvalt is dat Nokia weer niet in staat blijkt een deugdelijke slide te maken: het wiemelt en rammelt volgens de tester, net als bij de n80 denk ik dus. jammer. Dat het wel goed kan blijkt wel uit de samsung-toestellenVerwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:53:
^ De reviewer is niet al te kritisch over de fotokwaliteit. Want ook zijn foto's zien er niet uit.
Pin je nu niet vast op 1 review, ik heb de proto testers er niet over gehoord.Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:41:
[...]
en wat ook opvalt is dat Nokia weer niet in staat blijkt een deugdelijke slide te maken: het wiemelt en rammelt volgens de tester, net als bij de n80 denk ik dus. jammer. Dat het wel goed kan blijkt wel uit de samsung-toestellen
Verwijderd
Mee eens. Ben je kritisch, dan zijn ze bepaald niet goed. Klik maar eens op de foto en 'vouw' hem dan uit op de echte grootte, ziet er echt niet uitmbvisiontt schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:25:
Zal wel aan mij liggen, maar ik vind de foto's er goed uitzien...Het is maar wat voor insteek je neemt;
Verwijderd
precies, en zo moet je het zien. Niet vergelijken met een "echte" mobiele cam, het is ook bedoeld als snapshotterVerwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:51:
[...]
Mee eens. Ben je kritisch, dan zijn ze bepaald niet goed. Klik maar eens op de foto en 'vouw' hem dan uit op de echte grootte, ziet er echt niet uit. Bekijk je ze met het idee van 'ach het is een mobiele telefoon' dan zijn ze best redelijk.
Risico komt voor uit niet weten wat je doet
--MeAngry-- was je al voor hoor!Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:29:
Voor de geïnteresseerden onder ons.
Een nieuwe review van de Nokia N95
Geen idee waar jij het over hebt maar ik vind het wel meevallen hoor.Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:53:
^ De reviewer is niet al te kritisch over de fotokwaliteit. Want ook zijn foto's zien er niet uit.
[ Voor 47% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 27-02-2007 08:31 ]
Verwijderd
Ik heb van andere proto-testers alleen nog maar goede dingen over gehoord over de slider. Dit was eigenlijk het eerste negatieve commentaar dat ik heb gelezen op de slider.Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:41:
en wat ook opvalt is dat Nokia weer niet in staat blijkt een deugdelijke slide te maken: het wiemelt en rammelt volgens de tester, net als bij de n80 denk ik dus. jammer. Dat het wel goed kan blijkt wel uit de samsung-toestellen
Ik vind dat als je weet dat de foto's mooier kunnen (vs N93 in dit geval) je best mag verwachten van Nokia dat ze dit oplossen.gewonecolalight schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:50:
En mocht die roze waas nog niet verdwenen zijn na de final release van de N95, dan gooi je er toch gewoon een filter in fotoshop tegenaan! zulke dingen zijn zo makkelijk op te lossen.
Verwijderd
een roze zweem heeft niet direct te maken met de software maar met een tekortkoming in de CMOS: deze is gewoon te klein. Ditzelfde probleem hadden de eerste digicams en dat is alleen maar op te lossen door een grote CMOS te plaatsen. Echter de brandpuntafstand neemt dat ook toe met als gevolg dat het apparaat groter moet worden hetgeen meestal bij mobiels weer ongewenst is. Je kunt door interferrentie wel een deel van de ongewenste kleurzwemen verdoezelen maar beter wordt de opname er niet van: bij vergrotingen loop je er toch weer tegen aan. Niet voor niks hebben de echte cams de mogelijkheid om opnamen te maken met de RAW-techniek zodat je foutieve kleurweergaven nadien nog makkelijk kunt herstellen. Echter elke foto is dan wel snel 30 to 40 MBDarkwolf_1982 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:16:
[...]
Ik vind dat als je weet dat de foto's mooier kunnen (vs N93 in dit geval) je best mag verwachten van Nokia dat ze dit oplossen.
We spreken hier over een toestel van ongeveer 700 euro.
Wat mij betreft is het dus alles behalve acceptabel als dit probleem niet opgelost is als de N95 daadwerkelijk op de markt komt.
Als ze zo hard bezig zijn die firmware goed te krijgen, dan mogen ze dit probleem ook wel meenemen.
Vaak laat ik ook foto's gewoon zien op het toestel zelf.
Ik ga niet continu alles steeds van mijn toestel swappen om ze vervolgens door Photoshop te rossen.
Daar betaal ik geen hoofdprijs voor betreft zo'n high-tech apparaat.
Het is zo'n perfect droom toestel... dit probleem mag er gewoon niet meer inzitten.
Als proto tester is er mee te leven en hoop je dat ze het verbeteren.
Als eind gebruiker kun je continu gaan zitten klooien met Photoshop, maar ik geloof niet dat iedere gebruiker content zal zijn met deze "oplossing".
Ik ben daar eentje van.
Waarom maakt Nokia niet gebruik van een CCD chip? Sony Ericsson doet dat alweer 3 jaar met hun K series en W series.Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:55:
Het is gewoon jammer dat Nokia ervoor gekozen heeft zoveel megapixels bij elkaar te proppen. 2 of 3 MP is meer dan voldoende voor snapshots en levert veel strakkere plaatjes op. Zo'n relatief dure lens voor een crappy CMOS slaat nergens op. Dat Carl Zeiss dit toestaat vind ik verbijsterend...
Dat is niet waar. Volgens mij heeft alleen de S700 een CCD chip gehad.Djerique schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:05:
[...]
Waarom maakt Nokia niet gebruik van een CCD chip? Sony Ericsson doet dat alweer 3 jaar met hun K series en W series.
En daardoor is alweer gebleken dat Sony Ericssons gsmfoto's altijd het beste uit de test komen. Willen ze dan toch een high end smartphone maken van de N95, dan zullen ze er toch echt over na moeten denken om een CDD chip erin te moeten zetten.
-
Interessante informatie john-hendriks! Thanks!
We hebben het geloof ik nog steeds over een telefoon die daarnaast meer dan acceptabele foto's kan maken. De kwaliteit die ik gezien heb en de ervaring van verbeteringen in frimware door Nokia zien er zeer belovend uit. Daarnaast de connectivitymogelijkheden (WLAN [met UPnP], HSDPA, EDGE, Etc.), GPS, 3D-gaming en TV-out maken dit tot een killerdivice! Wil je "best of breed", prima koop een camera vaan € 2.000, een semi-profesionele video-camera, een spelcomputer, en een navigatie-device en zorg voor een heeeeele grote achterzak om dit mee te tillen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:37:
[...]
een roze zweem heeft niet direct te maken met de software maar met een tekortkoming in de CMOS: deze is gewoon te klein. Ditzelfde probleem hadden de eerste digicams en dat is alleen maar op te lossen door een grote CMOS te plaatsen. Echter de brandpuntafstand neemt dat ook toe met als gevolg dat het apparaat groter moet worden hetgeen meestal bij mobiels weer ongewenst is. Je kunt door interferrentie wel een deel van de ongewenste kleurzwemen verdoezelen maar beter wordt de opname er niet van: bij vergrotingen loop je er toch weer tegen aan. Niet voor niks hebben de echte cams de mogelijkheid om opnamen te maken met de RAW-techniek zodat je foutieve kleurweergaven nadien nog makkelijk kunt herstellen. Echter elke foto is dan wel snel 30 to 40 MB
Verwijderd
als je nou heel goed leest is dat precies de kritiek die ik ook bedoel: je mag van een mobieltje van 650 euro niet verwachten dat hij net zo'n mooie foto's maakt als een camera van tig duizend. gewoon bellen en af te toe een foto of filmpje maken (als snapshot en paralleltechniek) is prima maar probeer er geen trouwreportage mee te maken. Trouwens, een LCD met kleurmanagement helpt niet: het beeld wordt dan wel (zichtbaar) beter maar de opname blijft oorsponkelijk. Je moet dan werken met je handmatige kleurbalansinstellingen (RAW, weet je!). wil je daar meer over weten kan ik je wel een cursus geven van een paar dagen in een studioBruins3 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:07:
[...]
We hebben het geloof ik nog steeds over een telefoon die daarnaast meer dan acceptabele foto's kan maken. De kwaliteit die ik gezien heb en de ervaring van verbeteringen in frimware door Nokia zien er zeer belovend uit. Daarnaast de connectivitymogelijkheden (WLAN [met UPnP], HSDPA, EDGE, Etc.), GPS, 3D-gaming en TV-out maken dit tot een killerdivice! Wil je "best of breed", prima koop een camera vaan € 2.000, een semi-profesionele video-camera, een spelcomputer, en een navigatie-device en zorg voor een heeeeele grote achterzak om dit mee te tillen.
Ik denk dat de vergelijking met een camera die RAW-techniek aan kan totaal niet op gaat (zorg dan meteen voor een LCD met kleurmanagement software om de kleurechtheid te tonen). Dit komt op mij over om op een forum over een nieuwe GTI van Volkswagen te melden dat hij toch tegen viel aangezien de Ferrari sneller optrekt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 14:21 ]
Bruins3 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:07:
[...]
We hebben het geloof ik nog steeds over een telefoon die daarnaast meer dan acceptabele foto's kan maken. De kwaliteit die ik gezien heb en de ervaring van verbeteringen in frimware door Nokia zien er zeer belovend uit. Daarnaast de connectivitymogelijkheden (WLAN [met UPnP], HSDPA, EDGE, Etc.), GPS, 3D-gaming en TV-out maken dit tot een killerdivice! Wil je "best of breed", prima koop een camera vaan € 2.000, een semi-profesionele video-camera, een spelcomputer, en een navigatie-device en zorg voor een heeeeele grote achterzak om dit mee te tillen.
Ik denk dat de vergelijking met een camera die RAW-techniek aan kan totaal niet op gaat (zorg dan meteen voor een LCD met kleurmanagement software om de kleurechtheid te tonen). Dit komt op mij over om op een forum over een nieuwe GTI van Volkswagen te melden dat hij toch tegen viel aangezien de Ferrari sneller optrekt.
Verwijderd
Zo MOET je het zien?? Een snapshotter van 5 MP vind jij niet onzinnig?Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:46:
precies, en zo moet je het zien. Niet vergelijken met een "echte" mobiele cam, het is ook bedoeld als snapshotter
Verwijderd
nogmaals, 5MP hoeft ook helemaal niet. Ik verwacht dat de kwaliteit ook zeker niet hoger zal zijn dan de foto's die ik maak met mijn 3,2 MP N93. Deze camera is meer dan voldoende waarvoor hij bedoeld is. En over degelijkheid kan ik niks zeggen, heb nog geen N95: heeft overigens ook niks te maken met een kwaliteit van de foto's.Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:11:
[...]
Zo MOET je het zien?? Een snapshotter van 5 MP vind jij niet onzinnig?
Ik moest ook erg lachen om de opmerking dat je de foto's niet moet 'uitvouwen' omdat daarmee impliciet wordt toegegeven dat een groot deel van de pixels non-informatie oftewel ruis betreft. Zoals ik al eerder schreef: hooguit 3 MP was prima geweest. En nee, ik verwacht geen hoge fotokwaliteit van een telefoon maar in de basis mag je, anno 2007, wel degelijkheid verwachten. Minder MP's dus, en de lens had ook wel wat goedkoper gemogen... voor een snapshotter.
Men mag overigens best toegeven dat de cameraspecificaties en de dure naam die erop prijkt verwachtingen schept die niet worden waargemaakt. En technisch is het echt niet onmogelijk om een goede camera in een telefoon te integreren. Zeggen dat het slechts om een telefooncamera gaat, vind ik inmiddels slechts een slap excuus.
Ik denk ook dat het technisch niet onmogelijk is om een goede camera in een telefoon te integreren, maar dat dan de telefoon erg groot wordt en daardoor niet meer gekocht wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:11:
[...]
Zo MOET je het zien?? Een snapshotter van 5 MP vind jij niet onzinnig?
Ik moest ook erg lachen om de opmerking dat je de foto's niet moet 'uitvouwen' omdat daarmee impliciet wordt toegegeven dat een groot deel van de pixels non-informatie oftewel ruis betreft. Zoals ik al eerder schreef: hooguit 3 MP was prima geweest. En nee, ik verwacht geen hoge fotokwaliteit van een telefoon maar in de basis mag je, anno 2007, wel degelijkheid verwachten. Minder MP's dus, en de lens had ook wel wat goedkoper gemogen... voor een snapshotter.
Men mag overigens best toegeven dat de cameraspecificaties en de dure naam die erop prijkt verwachtingen schept die niet worden waargemaakt. En technisch is het echt niet onmogelijk om een goede camera in een telefoon te integreren. Zeggen dat het slechts om een telefooncamera gaat, vind ik inmiddels slechts een slap excuus.
Errrrmmm... Is het niet andersom? CMOS is toch beter dan CCD?Djerique schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:05:
[...]
Waarom maakt Nokia niet gebruik van een CCD chip? Sony Ericsson doet dat alweer 3 jaar met hun K series en W series.
En daardoor is alweer gebleken dat Sony Ericssons gsmfoto's altijd het beste uit de test komen. Willen ze dan toch een high end smartphone maken van de N95, dan zullen ze er toch echt over na moeten denken om een CDD chip erin te moeten zetten.
.... Ik weet het ook niet
Verwijderd
CCD vs CMOS...mbvisiontt schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:25:
[...]
Errrrmmm... Is het niet andersom? CMOS is toch beter dan CCD?
Verwijderd
Volledig mee eens. En niet iedereen die de N95 koopt heeft of de mogelijkheid of de ervaring om de fotos even te filteren met photoshop. En bij de videos is die roze waas ook, ga je die ook filteren.Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:16:
quote:
gewonecolalight schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:50:
En mocht die roze waas nog niet verdwenen zijn na de final release van de N95, dan gooi je er toch gewoon een filter in fotoshop tegenaan! zulke dingen zijn zo makkelijk op te lossen.
Ik vind dat als je weet dat de foto's mooier kunnen (vs N93 in dit geval) je best mag verwachten van Nokia dat ze dit oplossen.
We spreken hier over een toestel van ongeveer 700 euro.
Wat mij betreft is het dus alles behalve acceptabel als dit probleem niet opgelost is als de N95 daadwerkelijk op de markt komt.
Als ze zo hard bezig zijn die firmware goed te krijgen, dan mogen ze dit probleem ook wel meenemen.
Vaak laat ik ook foto's gewoon zien op het toestel zelf.
Ik ga niet continu alles steeds van mijn toestel swappen om ze vervolgens door Photoshop te rossen.
Daar betaal ik geen hoofdprijs voor betreft zo'n high-tech apparaat.
Het is zo'n perfect droom toestel... dit probleem mag er gewoon niet meer inzitten.
Als proto tester is er mee te leven en hoop je dat ze het verbeteren.
Als eind gebruiker kun je continu gaan zitten klooien met Photoshop, maar ik geloof niet dat iedere gebruiker content zal zijn met deze "oplossing".
Ik ben daar eentje van.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:37:
[...]
een roze zweem heeft niet direct te maken met de software maar met een tekortkoming in de CMOS: deze is gewoon te klein. Ditzelfde probleem hadden de eerste digicams en dat is alleen maar op te lossen door een grote CMOS te plaatsen. Echter de brandpuntafstand neemt dat ook toe met als gevolg dat het apparaat groter moet worden hetgeen meestal bij mobiels weer ongewenst is. Je kunt door interferrentie wel een deel van de ongewenste kleurzwemen verdoezelen maar beter wordt de opname er niet van: bij vergrotingen loop je er toch weer tegen aan. Niet voor niks hebben de echte cams de mogelijkheid om opnamen te maken met de RAW-techniek zodat je foutieve kleurweergaven nadien nog makkelijk kunt herstellen. Echter elke foto is dan wel snel 30 to 40 MB
Verwijderd
deze telefoon kun je niet vergelijken met de N95, immers ze werken daar met een flexibele brandpuntafstand. Precies wat ik dus schreef: je moet de brandpuntstand kunnen vergroten om de kleurzweem te kunnen onderdrukken. De N95 werkt met een vaste lensafstand! Om die variabel te maken zul je moeten werken met een heel andere constructie.De N93 heeft dat overigens (in beperkte mate wel, daar zie je zo'n buis boven zitten waarin de lens beweegt, vandaar ook de doverse opmerkingen dat de foto's en films met de N93 wellicht net iets beter zijn dan die met de N95).Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 01:21:
Deze misschien: de samsung B600.
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=432
Ik weet het, alleen in Korea verkrijgbaar, en geen fm radio, wlan, tweede camera of gps, en video in 320x240 maar wil dit even gebruiken om te tonen dat het blijkbaar wel mogelijk is om veel mp s goed in een gsm te krijgen.
In dit filmpje hebben ze blijkbaar geen last van een paarse gloed of zo, met 10mp
http://www.youtube.com/wa...2Ecom%2F102%2F6153%2Ehtml
Die paarse gloed is dus toch hopelijk enkel de firmware.
Deze uitleg van john-hendriks klopt dus niet helemaal, of toch?
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 10:23 ]
Verwijderd
Verwijderd
GPS signalen kosten niks.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:46:
Ik vroeg me nogmaals iets af m.b.t. de GPS functie in plaats van iets over de fotokwaliteit...
Indien je bij Vodafone 10 MB internet abon (BLOX) koopt, zit je daar snel aan indien je de navigatie niet extreem vaak maar wel eens gebruikt en zoveel mogelijk van te voren maps download?
Ben van plan om dat navigatie abon te activeren voor een jaar... Wil eigenlijk ook gewoon altijd GPS kunnen gebruiken en niet van te voren hoeven te downloaden... Vandaar...
Bedankt voor de reactie op mijn vorige GPS vraag!
En die camera, ja, als ie maar beter is dan de camera die op mijn MDA compact zat, want dat was pas echt BAGGER!!! Zeker als het een beetje donder is... Maargoed... Voor telefoon zijn het prima fotos, maar denk dat ze de stapjes naar betere cameras langzaam aan brengen... Ik geloof wel dat het probleem te maken heeft met de lens (grootte, bp-afstand enz.) als hier op de forums beweerd wordt en dat ze hard aan het werk zijn om daar een oplossing voor te vinden. Voor snapshots, prima spulleke, 5mp kan wat overbodig zijn, maar nooit erg om extra mp te hebben toch?
Verwijderd
Ok, da s duidelijk. Sorry dat ik twijfelde aan je vorige uitleg. Nokia moet dus gewoon op de volgende gsm a la N95 zo n lens zetten als op de B600. Dat zou de oplossing zijn.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:13:
[...]
deze telefoon kun je niet vergelijken met de N95, immers ze werken daar met een flexibele brandpuntafstand. Precies wat ik dus schreef: je moet de brandpuntstand kunnen vergroten om de kleurzweem te kunnen onderdrukken. De N95 werkt met een vaste lensafstand! Om die variabel te maken zul je moeten werken met een heel andere constructie.De N93 heeft dat overigens (in beperkte mate wel, daar zie je zo'n buis boven zitten waarin de lens beweegt, vandaar ook de doverse opmerkingen dat de foto's en films met de N93 wellicht net iets beter zijn dan die met de N95).
Dit staat er over de E90gewonecolalight schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:07:
Wat ik mij ook afvraag:
Als ik tomtom op de N95 zet... met mijn N80 gaat ie zoeken naar bluetooth gps apparaten, ik neem aan dat de N95 dat ook gaat doen, maar de ingebouwde GPS zal denk ik niet via bluetooth te vinden zijn.
Iemand enig idee hoe dit zou moeten gaan werken:?
API is wel beschikbaar dus lijkt me kwestie van tijd ... (Is ook vraag - aanbod verhaal, als de N95 populair wordt dan wil tomtom er wel een versie voor maken)RobertRedCap schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:34:
Tja duidelijk.....volgens dit stukje kan je niet tomtom combineren met ingebouwde gps! dus wordt wachten op een tweak/hack om dit wel te kunnen, als dit uberhaubt mogelijk wordt. anders zit je alsnog met een externe gps module.
ik vraag me af of het een redelijk goede vervanger zal zijn voor een "gewone" tom tom
Verwijderd
Verwijderd
dat zou ideaal zijn. Komt nog welVerwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:33:
[...]
Ok, da s duidelijk. Sorry dat ik twijfelde aan je vorige uitleg. Nokia moet dus gewoon op de volgende gsm a la N95 zo n lens zetten als op de B600. Dat zou de oplossing zijn.
Nu maar hopen dat ze deze camera zo goed mogelijk kunnen fixen.
-
Ik las laatst ook ergens dat die i voor iTunes stond..Ginz schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:42:
De 'i' staat voor injectie... De telefoon accelereert dus sneller.
Nee, nu serieus.
Waarvoor de 'i' staat is naar mijn weten nooit officieel door Nokia verteld. Maar, als ik zou moeten gokken, dan gok ik dat het voor 'improved' staat.
offtopic:
Ook SonyEricsson heeft een 'i' achter hun typenummer staan, maar dat betekend 'international' Naast de 'i' heeft SE ook de 'c' en die staat voor China.
x
Dat betekent, stam + t .
Verwijderd
Waarom wil iedereen er eigenlijk andere gps software opzetten. Omdat dat zogezegd gratis is of zo.gewonecolalight schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:07:
Wat ik mij ook afvraag:
Als ik tomtom op de N95 zet... met mijn N80 gaat ie zoeken naar bluetooth gps apparaten, ik neem aan dat de N95 dat ook gaat doen, maar de ingebouwde GPS zal denk ik niet via bluetooth te vinden zijn. Iemand enig idee hoe dit zou moeten gaan werken:?
Verwijderd
bij de N80 voor internet editionApache4u schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:44:
"vroeger" stond de i voor international meen ik me te herinneren. Dus, tri-band. Nu is dat geen issue meer dus zou niet weten waar ze de "i" voor hebben aangehouden.
Het verschil tussen de 6310 en de 6310i was inderdaad dat de met 'i' tripleband ondersteuning had.Apache4u schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:44:
"vroeger" stond de i voor international meen ik me te herinneren. Dus, tri-band. Nu is dat geen issue meer dus zou niet weten waar ze de "i" voor hebben aangehouden.
-
De kosten voor smart2go zijn....Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:22:
[
[...]
Waarom wil iedereen er eigenlijk andere gps software opzetten. Omdat dat zogezegd gratis is of zo.
De originele software geeft gesproken instructies voor 30 landen en locale opzoekingen voor nog eens 120 landen. 150 landen dus.
Ik heb hier een Tomtom Go 910 liggen en die geeft gesproken instructies voor 23 landen in Europa + canada en de vs. 25 landen dus.
De originele software is betalen. Heb al gelezen dat een maandabbonement 5.5€ zou kosten, maal 12 is 66€ per jaar. Een jaarabbonement kost misschien minder, misschien zo'n 50€. Maar je kan wel gratis kaarten downloaden, dus ook nieuwere kaarten dan die die je al hebt.
De jaarlijkse updates voor de Tomtom Go 910 kosten naar het schijnt tussen de 50€ en 100€.
Als dit voor Tomtom Mobile ook zo is kost dat dus jaarlijks waarschijnlijk evenveel of nog meer dan de originele software, tenzij de updates voor Tomtom Mobile gratis zijn, weet niet of iemand dat weet. Wel heeft Tomtom misschien meer opties dan de originele software, maar tot de N95 uitkomt weten we dat niet zeker.
Dat valt nog mee dan. maar stel...Johnnie5 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 08:35:
[...]
De kosten voor smart2go zijn....
Benelux
3 jaar €69.99
1 jaar €59.99
30 dagen €7.99
7 dagen €6.30
West Europa
3 jaar €99.99
1 jaar €89.99
30 dagen €9.90
7 dagen €8.99
Automatische vertaler er over heen gehaald?BvdH schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:45:
Volgens Nokia:
"De Nokia N95 komt uit eind april, begin mei uit. De kost kan u eventueel bij een verkoper te weten komen, aangezien zij de prijs bepalen."
Nee, persoonlijk antwoord via de mail, van nokia uiteraardatomic frogger schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:53:
[...]
Automatische vertaler er over heen gehaald?
Het is jammer dat niokia er zo lang mee wacht. Want tegen die tijd komt ook SE met een hele serie nieuwe "handheld" telefoons. Waarvan de specificaties redelijk overeen komen met de N95.BvdH schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:45:
Volgens Nokia:
"De Nokia N95 komt uit eind april, begin mei uit. De kost kan u eventueel bij een verkoper te weten komen, aangezien zij de prijs bepalen."
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Heb je een link naar die nieuwe SE modellen?Ruler-Nrg schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:45:
[...]
Het is jammer dat niokia er zo lang mee wacht. Want tegen die tijd komt ook SE met een hele serie nieuwe "handheld" telefoons. Waarvan de specificaties redelijk overeen komen met de N95.
Dit zullen geen S60 telefoons zijn lijkt mij.Het is jammer dat niokia er zo lang mee wacht. Want tegen die tijd komt ook SE met een hele serie nieuwe "handheld" telefoons. Waarvan de specificaties redelijk overeen komen met de N95.
Verwijderd
dat lijkt mij wel zeker van nietkenniani schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:37:
[...]
Dit zullen geen S60 telefoons zijn lijkt mij.
Verwijderd
Ik denk dat hij deze bedoelt!Ruler-Nrg schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:45:
[...]
Het is jammer dat niokia er zo lang mee wacht. Want tegen die tijd komt ook SE met een hele serie nieuwe "handheld" telefoons. Waarvan de specificaties redelijk overeen komen met de N95.
Nee nog geen link. Maar een goede vriend van mij werkt bij SEsl1200 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:22:
[...]
Heb je een link naar die nieuwe SE modellen?
He cool ! ik wist nog niet dat er ookal foto's van warenVerwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:12:
[...]
Ik denk dat hij deze bedoelt!
http://www.terminal.hu/cikk.php?article_id=103689
[ Voor 15% gewijzigd door Ruler-Nrg op 01-03-2007 16:18 ]
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Je krijgt dan een licentie, dus die kan je gewoon gebruiken voor een ander toestel.gewonecolalight schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:59:
[...]
Dat valt nog mee dan. maar stel...
Ik neem een abbo voor 3 jaar en na 2 jaar koop ik een andere nog beter nokia uit de N-serie. Kan ik dat abbonement door laten lopen op de nieuwe telefoon?
Photoshops.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:12:
[...]
Ik denk dat hij deze bedoelt!
http://www.terminal.hu/cikk.php?article_id=103689
[ Voor 12% gewijzigd door Ginz op 01-03-2007 17:28 ]
-
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 20:42 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq