Wat ik me eigenlijk afvraag is of de aankomende expansion Nightfall het waard gaat worden om te kopen.
De normale Profecies vind ik tot op heden eigenlijk nog altijd het beste uit de serie. Alhoewel Factions natuurlijk ook weer leuke dingen introduceerde. Maar al met al vond ik Factions niet echt het geen dat ik er van verwacht had. En dat vond ik uiteindelijk erg jammer. Zo jammer zelfs dat ik een hele tijd ben gestopt met Guild Wars. Ik zag er eigenlijk niet zo veel meer in. Zelf ben ik meer van het PvE gebeuren, en dat had ik op een gegeven moment wel een beetje gezien eigenlijk. Factions viel wel een beetje tegen op dat gebied vind ik persoonlijk. Veel saaie quests (ren ergens heen, en ren maar weer terug naar waar je vandaan kwam), een beetje saai verhaal, enz. Nee, het was uiteindelijk eigenlijk niet echt wat ik gehoopt had, maar ik heb er op zich wel plezier aan beleeft, alleen in mindere mate dan ik gehoopt had.
Afijn, gisteren heb ik Guild Wars weer helemaal geïnstalleerd, en ben ik er eigenlijk over aan het nadenken om tóch Nightfall te gaan kopen... Naar het schijnt is er ook al een preview event geweest heb ik gezien ergens. Zijn er mensen die aan dit event hebben meegedaan, en hoe denkt men op dit moment over Nightfall?
De setting spreekt me in ieder geval wel aan van Nightfall. Guild Wars op zich vind ik ook nog altijd wel leuk, alleen heb ik wat veel slechte ervaringen opgedaan met disconnecters, mensen met een groot mondje, rushers, enz. Jammer, want het kan ook zeker anders! Final Fantasy XI heeft bijvoorbeeld een community waar mening andere game nog wel een puntje aan kan zuigen. Maar goed, een leuke guild veranderd daar al een hele hoop aan! Het hele systeem achter Guild Wars spreekt me gewoon nog altijd wel aan. Niet dat gelevel waar maar geen eind aan komt, maar meer op tactics gebaseerde gameplay.
Waar ik eigenlijk op hoop is een tweede Profecies. Qua beleving dan bedoel ik. Hopelijk valt er op dit moment al iets zinnigs te zeggen over Nightfall, want ik wil natuurlijk wel in aanmerking komen voor die pre-order pack