DDR(?) Geheugen past niet??? Afronding

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05-2025
Omdat mijn vorige Topic gesloten was, hier even een afrondende reactie:

Cybersteef...
Mijn interesse ligt nou niet direct bij PC's, het tunen, tweaken of hoe je het maar wilt noemen...
Ik gebruik hem voor andere doeleinden zoals zoveel Nederlanders.
Een bevriend stel, voor wie de PC geupgrade moet worden, bouwt op mij omdat je altijd baas boven baas hebt. :)
Ik zie dat ze een 1Gig (ongeveer) PC hadden en vanwege enkele spellen wilden ze een snellere.
2.4 is sneller in mijn opinie...
Dat er voor de rest erg veel bij komt kijken is dan even een tegenslag.

Om eerst research te doen heb ik de tijd niet.
Is ook doorgaans niet nodig omdat het meestal wel werkt.

Anyway.
Het plaatje van Jimster was inderdaad het juiste model...
Ik had inmiddels even de specificaties doorgenomen en ik zie nu dat het inderdaad DDR-SDRAM is.
Dat verklaart weer veel. :)

Iedereen bedankt voor de info en het verder helpen daardoor,

Fantomaz

NB
@Moderators.
Ik zou graag de kans hebben antwoord te geven op de argumenen en tegenvragen die men aanlevert.
In tegenstelling tot waarschijnlijk het gros van de bezoekers hier, ben ik niet heel erg bedreven in de ins en outs van PC's.
Op verzoek wil ik dan wel graag de nodige info kunnen aanleveren.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Als computers je totaal niet interesseren en je wilt alleen maar antwoorden en je bent zelf niet van plan iets op te gaan zoeken, wat doe je hier dan op GoT?

En wat is nu eigenlijk de vraag in dit topic? Je weet dus dat het geheugen niet past en zult ander geheugen/mobo aan moeten schaffen. Meer valt er toch niet meer over te zeggen lijkt mij.
Ik zie dat ze een 1Gig (ongeveer) PC hadden en vanwege enkele spellen wilden ze een snellere.
2.4 wat? 2.4 Gigabyte geheugen? Dat is zeker niet sneller hoor. 2.4 Gigahertz processor? Kan sneller zijn, maar ik hoop wel dat je op de hoogte bent dat een gigahertz niets zegt omdat dat bij elke soort cpu anders is.

wat ik dus bedoel te zeggen is dat GoT geen helpdesk ofzo is.

[ Voor 38% gewijzigd door Avalaxy op 24-09-2006 20:41 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Fantomaz schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:15:
Omdat mijn vorige Topic gesloten was, hier even een afrondende reactie:
Als je topic gesloten is is het niet de bedoeling dat je meteen weer een nieuwe maakt en het daar eigenlijk alsnog probeert. Als je topic dicht is en je vindt dat onterecht of wil vragen om heropening hoor je contact op te nemen met de moderator die je topic gesloten heeft, in dit geval W3ird_N3rd
Cybersteef...
Mijn interesse ligt nou niet direct bij PC's, het tunen, tweaken of hoe je het maar wilt noemen...
Ik gebruik hem voor andere doeleinden zoals zoveel Nederlanders.
Een bevriend stel, voor wie de PC geupgrade moet worden, bouwt op mij omdat je altijd baas boven baas hebt. :)
Dat er voor de rest erg veel bij komt kijken is dan even een tegenslag.[
Om eerst research te doen heb ik de tijd niet.
Is ook doorgaans niet nodig omdat het meestal wel werkt.
Daar kan ik in komen en ik vind het ook vriendelijk van je dat je ze probeert te helpen. Maar als je zelf ook maar weinig ins en outs weet dan is het misschien beter om dit soort dingen niet meer op je te nemen. Tenzij je ook daadwerkelijk de tijd hebt om je in materie te verdiepen. Dat is natuurlijk jouw eigen keuze. Maar probeer te begrijpen dat wij jou gewoon echt niet kunnen helpen als jij zelf niet weet met wat voor spullen je aan het werken bent. Onderdelen moeten immers wel op elkaar afgestemt zijn, je kunt immers ook niet zomaar even een Volkswagen motor in een Renault stoppen om maar even een ander voorbeeld te geven. Als je geen tijd hebt om research te doen moet je, naar mijn bevindingen, gewoon niet beginnen aan een dergelijk project. Dan loopt je tegen hindernissen aan die je had kunnen voorkomen. Ik wil absoluut niet zeggen dat ik zelf perfect ben, en er kan altijd wat mis gaan, maar je had dit hele vraagstuk eigenlijk kunnen vermijden.
Anyway.
Het plaatje van Jimster was inderdaad het juiste model...
Ik had inmiddels even de specificaties doorgenomen en ik zie nu dat het inderdaad DDR-SDRAM is.
Dat verklaart weer veel. :)
Dan hoop ik dat het gaat lukken en hij voor de rest verder goed gaat werken.
Het is trouwens niet onverstandig om afspraken met die mensen te maken over die PC. Zij zullen jou zien als aansprakelijke als er wat mis gaat namelijk. Het is zonde om later zelf op te moeten draaien voor een of ander defect component.
@Moderators.
Ik zou graag de kans hebben antwoord te geven op de argumenen en tegenvragen die men aanlevert.
In tegenstelling tot waarschijnlijk het gros van de bezoekers hier, ben ik niet heel erg bedreven in de ins en outs van PC's.
Op verzoek wil ik dan wel graag de nodige info kunnen aanleveren.
Hier op Gathering of Tweakers verwachten we dat je of die ins en outs wel hebt of dat je bereidt bent om die te leren. Uiteraard is tussendoor als "normale gebruiker" van PCs langskomen om een probleem op te lossen hartstikke prima. Het is alleen altijd van belang volledig te zijn en bewust te zijn van waar je mee bezig bent.Wij kunnen ook niet raden wat jij immers in huis hebt.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is. Probeer voordat je verder gaat op GoT ook even de FAQs door te namen. Zoals de Huisregels en de PMG FAQ. Die bestaan immers niet voor niets.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Zie cybersteef :). Je had me even kunnen mailen, ik had je afrondende reactie er best nog bij willen zetten, dit is niet zo handig. Ik heb het idee dat je er nu uitbent dus deze gaat ook dicht ;).

Ik vroeg ook nog in de sluitpost om iig een linkje naar het oude topic in een eventueel nieuw topic te zetten. Hoe moet men nu weten waar het over gaat..

En zoals ik ook wel zeg: domme vragen bestaan niet, luie wel. Gathering of Tweakers verwacht wel een zekere mate van eigen inzet: op Google zoeken kan je bijvoorbeeld prima zelf doen, dat doen wij niet voor je.

Als computers je verder ook niet echt interesseren is GoT misschien niet hét forum voor jou. Zoals je ook in de FAQ kan lezen is b.v. Beginnersweb dan misschien meer iets voor je.

Overigens is één vraagteken in een topictitel voldoende.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 25-09-2006 01:48 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.