DDR(?) Geheugen past niet???

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 20:55
Onlangs heb ik een 2e hands MoBo gekocht.
Nu paste mijn oude geheugen niet omdat dat SDram was (tot zover begreep ik het nog)
SDRam, 2 uitsparingen in het geheugenbankje...

Nu moet er DDR geheugen in het nieuwe MoBo en dat heb ik dus aangeschaft.
Alleen past het niet... De enkele uitsparing valt niet goed. Het scheelt net een paar milimeter. Niet forceerbaar in ieder geval :-)
Wat doe ik fout?
Zijn er meerdere DDRrams?

Subvraagje:
Waar kan ik zien wat de specificaties van mijn ASUS MoBo zijn?
Zoeken op nl.Asus.com is geen feest...

[ Voor 4% gewijzigd door Fantomaz op 24-09-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04
Heb je geen DDR2 mobo gekocht?

Handige link: RAM FAQ

edit:

Wel handig om te vermelden wat je nou precies hebt gekocht.

[ Voor 83% gewijzigd door Jimster op 24-09-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:29

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS geef eens aan over welke moederborden je hier precies spreekt, dus type en merk. Dan kun je we misschien wel verder helpen en anders kijk eens de bijbehorende boekjes eens door of raadpleeg de specificaties op de site van de fabrikant.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-07 13:25
Als het meer dan 1 mm afwijkt, dan heb je het verkeerde geheugen te pakken.
Overigens, DDR is ook SDRAM. Alleen jij bedoeld SDR SDRAM tov DDR SDRAM. Maar DDR is nu ook in al de smaak DDR2 te krijgen. Net weer wat anders en compleet NIET pincompatible...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als ik je goed begrijp wil je DDR SDRAM in een DDR2 bordje prikken, en haal je 2 termen door elkaar...

Je zult helaas DDR2 aan moeten schaffen, om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Aan de RAM FAQ te zien bestaan er verschillende DDR modules, 1,8v, 2,5v en 3,3v. Dat zal het probleem wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Op je moederbord staat (in de buurt van het geheugen vaak, of tussen de PCI sloten) een modelnummer. Daarmee kunnen we iets.

Ookal lijkt me de link van Jimster duidelijk genoeg.

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 24-09-2006 18:54 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 20:55
Tot zover bedankt voor de reacties...
Ik wist niet dat er zoveel verschillende typen waren.

Op mijn MoBo staat thv de IDE sloten :
C498690 03138 60 M8LCX0 A15 1007

Het is een ASUS MoBo maar op hun zit kwam ik niet veel verder.
De 2 geheugen sloten hebben elk 1 nokje.
Mijn geheugenbankjes ook... Maar ja... Dat zegt ook niets, blijkt...

Nog even een interresant punt:
Er staat 2,5V op beide sloten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Is het dit bordje?:
Afbeeldingslocatie: http://www.atlas-automatisering.nl/shop/catalog/images/8160.jpg
Asus P4VP-MX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat is niet het type waar we naar zoeken. Zo'n serienummer zegt een normaal persoon vrij weinig.
Toch heb ik het voor de grap eens door Google gegooid. M8LCX0 gaf mij oa het volgende resultaat: ASUS P4VP-MX (90-M8LCX0-G0EAYZ). Exact het bord wat Jimster hierboven laat zien
Nou ga ik absoluut _niet_ beweren dat dit is wat jij gekocht hebt. Alleen jij kunt dit bevestigen.
Maar wat we zoeken is dus een modelnummer/naam, zoals P4VP-MX een modelnaam is.
Fantomaz schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:05:
Ik wist niet dat er zoveel verschillende typen waren.
Als ik dit lees vraag ik me echt af of je uberhaupt iets aan vooronderzoek hebt gedaan voordat je overging tot de aanschaf. :P
Ik vind het tamelijk vreemd dat je een moederbord koopt en dus niet eens weet wat je aanschaft. Wanneer je zoiets aanschaft moet je wel weten wat de rest van de onderdelen zijn. Wij kunnen je erg moeilijk helpen als jij ons niet eens kunt vertellen wat voor spullen je hebt, ik denk dat je dat zelf ook wel begrijpt ;)
Je geeft aan dat je dit mobo 2de hands hebt aangeschaft, wat heb je dan precies gekocht? Enkel een kaal bord? Normaliter wil je er een handleiding en als het ff kan ook een DriverCD bij, en als de originele doos er bij zit is het helemaal perfect.

Goed ik ga maar even verder wat identificatie betreft. Wat voor processor hoort er op en wat voor Socket praten we over? Wat voor een functionaliteiten biedt het bord? Misschien bevat het wel wat speciale dingen die mensen herkennen. Weet je eventueel wat voor chipset er op zit?
Details kunnen helpen een bord te identificeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 24-09-2006 19:28 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

Of een foto natuurlijk.
Mocht je er nog niet uitkomen, open dan een topic met alle relevante informatie, zoals de resultaten van de bovenstaande suggesties en een hele duidelijke beschrijving van de layout van het mobo (socket type, aantal PCI sloten, aantal geheugensloten, etc..etc..), al dan niet vergezeld van een mooie tekening en/of foto.
Ik mis hier nogal wat informatie. En wat voor geheugen heb je nu gekocht? Als er geen stickertjes opzitten, zeg dan tenminste wat de opdruk van de chips is (of weer foto).

Met de hoeveelheid informatie die je nu geeft komen we niet veel verder. Lees eens het een en ander in de FAQ die ik net noemde, volg de door anderen genoemde suggesties, en als je dan gevonden hebt wat voor moederbord je hebt kan je op de site van de fabrikant zien wat voor geheugen je ervoor moet kopen (er staan vaak ook memory compatibility tables voor exacte types op de site van de fabrikant).

Als je er met alles bij elkaar nog niet uitkomt, open dan een nieuw topic hier, maar dan met zoveel mogelijk informatie over de spullen die je hebt gekocht, en hoe je zelf denkt dat het zit en wat je al gevonden hebt. Link dan ook weer naar dit topic. Dit topic is begonnen met te weinig informatie en beetje rommelig geworden, dus deze sluit ik. Probeer eerst zelf wat en open zonodig een nieuw, completer, topic.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.