Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:14
Fidler schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:19:
[...]

Ik heb m'n parrot CK3100 zelf ingebouwd in mijn Meriva zoals ik ook al eerder gedaan had bij m'n oude Agila. Moest wel een nieuwe car2iso kabel kopen. Na aansluiten heb ik exact hetzelfde probleem : snelheidsmeter valt weg en motormanagement lampje gaat branden. Heb een CDR2005 radio. Mocht je weten wat er mis was en hoe het op te lossen is hoor ik het graag !!!
Op je stekker zit waarschijnlijk een snelheidssignaal en dat is nu aangesloten de parrot, maar de parrot verstoort het signaal. Even uitzoeken welke draad dit is en deze loskoppelen van de parrot.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidler
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 13:53
StevenK schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:32:
[...]

Op je stekker zit waarschijnlijk een snelheidssignaal en dat is nu aangesloten de parrot, maar de parrot verstoort het signaal. Even uitzoeken welke draad dit is en deze loskoppelen van de parrot.
Thanks, ga het uitzoeken.

UPDATE : Nog even verder gelezen op internet, blijkt hoogstwaarschijnlijk de aansluiting te zijn van de MUTE kabel. (MUTE 1 / 2 / 3). Deze heb ik inderdaad aangesloten, op 1. Werkt het ook zonder ?

Ipsa scientia potestas est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Fidler schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:50:
[...]

Thanks, ga het uitzoeken.

UPDATE : Nog even verder gelezen op internet, blijkt hoogstwaarschijnlijk de aansluiting te zijn van de MUTE kabel. (MUTE 1 / 2 / 3). Deze heb ik inderdaad aangesloten, op 1. Werkt het ook zonder ?
Ja, die mute kabel is ervoor om aan de radio uit te leggen dat de carkit actief is. Als de carkit tussen radio en speakers zit, boeit dat niet heel veel en kun je die loshalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:43
Bij mij is het vanochtend opgelost door de dealer (we hadden de auto met 6 maanden garantie gekocht, maar dit viel m.i. nog onder correcte aflevering). Hoe ze het hebben gedaan weet ik niet, omdat het de auto van de mrs. is en zij ermee naar de dealer is geweest.

Wat ik overal op internet tegenkom is dat het inderdaad in de mute-kabel zit.

Overigens had het bij ons nog meer consequenties dan de snelheidsmeter naar 0: omdat het een Easytronic is (semi-automaat) wilde auto ook niet meer schakelen als er gebeld werd. We hebben dus de Parrot de laatste dagen maar niet meer gebruikt :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik heb een tweedehands CK3100 gekocht en wil deze vandaag in gaan bouwen in mijn Seat Leon type 1. Nu zat ik gisteren eens te kijken maar er is eigenlijk helemaal geen plek om het schermpje mooi weg te werken :/ Zijn er toevallig mensen met ervaring hiermee aanwezig?

Ik heb overigens de CK3100 gekocht omdat deze ook in de auto's van mijn werk zitten en dat altijd goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik heb nog even een korte vraag over de Parrot modellen met muziek.

Ik heb in mijn Seat Leon een originele Seat radio zonder cd-wisselaar zitten. Deze klinkt en functioneert prima. Ik kan er een apparaat (Solisto) op aansluiten waar ik USB-sticks/geheugenkaartjes met mp3's op kan afspelen. Zo'n nieuw Parrot systeem, de 9200 bijvoorbeeld, kan dit dus ook over bluetooth. Zit er verschil in kwaliteit? Dat andere kastje zou op mijn wisselaaraansluiting komen.

Ik las dat er USB sticks in die Parrot kunnen, moet je die gewoon in het scherm steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Middenconsole? Heb ik ook werkt perfect, had hem eerst 'naast' de radio hangen maar die liep je er continue af, en ik vind het ook fijner nu het wat uit het zicht is!
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00071-1.jpg
Je hoeft er toch niet continue op te kijken en met 1 oogwenk kan je toch goed duidelijk zien hoe en wat.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik mis de powercable van mijn Parrot 3100 :( Weet iemand hoe ik daar aan kan komen?

Buiten de ISO stekker heb ik een gele, groene en bruin/oranje achtige draad maar dus niks voor in het vierkante blokje van de mainunit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Even parrot mailen, krijg je zo kosteloos een nieuwe opgestuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:47:
Ik mis de powercable van mijn Parrot 3100 :( Weet iemand hoe ik daar aan kan komen?

Buiten de ISO stekker heb ik een gele, groene en bruin/oranje achtige draad maar dus niks voor in het vierkante blokje van de mainunit...
Mocht je bij Parrot geen reactie krijgen. kan ik je wel een leveren tegen geringe vergoeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:53:
[...]

Mocht je bij Parrot geen reactie krijgen. kan ik je wel een leveren tegen geringe vergoeding...
Ik heb u gemaild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal heb een vraag, heb vandaag mijn parrot ck3100 lcd ingebouwd in mijn hyundai h200 en in de eerste instantie werkte hij perfect (paar keer gebeld met diverse mensen) en alles oke super duidelijk verstaanbaar, en hoorde zelf ook alles perfect via de boxen maar toen viel hij ineens uit en doet niks meer.
wat kan hiervan de oorzaak zijn. dacht zelf eerst dat ik hem misschien toch niet goed had aangesloten, maar dan had hij het toch helemaal niet gedaan?

alvast bedankt

Gr.Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Hij werkt perfect, dank!

Mijn CK3100 start iedere keer in het Engels, als ik hem op Nederlands zet is het bij het opnieuw starten van de auto weer weg. De voice menu's blijven nu wel uit. Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Leolinedance schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:57:
[...]

Hij werkt perfect, dank!

Mijn CK3100 start iedere keer in het Engels, als ik hem op Nederlands zet is het bij het opnieuw starten van de auto weer weg. De voice menu's blijven nu wel uit. Iemand een idee hoe dit kan?
Constante en geschakelde plus omdraaien. Zoek maar in dit topic, dan krijg je legio hits :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Leolinedance schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:57:
[...]

Hij werkt perfect, dank!

De 2 zekeringen doosjes omwisselen op de bekabeling van de parrot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Sabelhout schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:50:
[...]

Constante en geschakelde plus omdraaien. Zoek maar in dit topic, dan krijg je legio hits :)
Oke, zal ik doen. Wel apart dat mijn telefoon bijvoorbeeld wel onthouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Twee laatste vraagjes, als deze opgelost zijn ben ik helemaal tevreden over mijn Parrot:

- Hoe krijg ik een ander logo in mijn Parrot CK3100? Ik heb nu 'Renault' terwijl ik een Seat heb :P Geen ramp, maar wel leuk als ik weet hoe ik het moet veranderen.

- Ik had vandaag mijn Nokia N78 aan de CK3100 gekoppeld en was ook de navigatie aan het gebruiken op de telefoon. Nu gaat het geluid van de navigatie dus ook over de luidsprekers. Opzich prima, maar het volume is extreem hard! Ik kon het op de Parrot zo (tijdens het rijden) niet instellen en op mijn telefoon kan ik ook niet herinneren dat ik dit in kan stellen. Ik gebruik Sygic McGuider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Leolinedance schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:49:
Twee laatste vraagjes, als deze opgelost zijn ben ik helemaal tevreden over mijn Parrot:

- Hoe krijg ik een ander logo in mijn Parrot CK3100? Ik heb nu 'Renault' terwijl ik een Seat heb :P Geen ramp, maar wel leuk als ik weet hoe ik het moet veranderen.

- Ik had vandaag mijn Nokia N78 aan de CK3100 gekoppeld en was ook de navigatie aan het gebruiken op de telefoon. Nu gaat het geluid van de navigatie dus ook over de luidsprekers. Opzich prima, maar het volume is extreem hard! Ik kon het op de Parrot zo (tijdens het rijden) niet instellen en op mijn telefoon kan ik ook niet herinneren dat ik dit in kan stellen. Ik gebruik Sygic McGuider.
Ik kan het geluid van McGuider instellen door op de plus- en minknop op de zijkant van het toestel (Nokia 6220 Classic) te gebruiken. Bij jou zijn dat geloof ik de knoppen met pijltje omhoog en omlaag (ook op de zijkant).

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb sinds een paar dagen een parrot MKi9200,wil hem gebruiken met sd kaartje om mp3 af te spelen dit geeft helaas nogal wat problemen oa als het kaartje erin zit start hij niet op haal je het display even los en direct weer plaatsen doet ie het wel .
Jammer genoeg maar een sumiere gebruiksaanwijzing bij de parrot ,een vraagje wat betekent het batterijtje als je op de sd kaart mode zit ? al met al nogal wat vreemde dingen ben druk lerende met dit ding.

Groeten de Caddydriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:09:
Hallo,

Heb sinds een paar dagen een parrot MKi9200,wil hem gebruiken met sd kaartje om mp3 af te spelen dit geeft helaas nogal wat problemen oa als het kaartje erin zit start hij niet op haal je het display even los en direct weer plaatsen doet ie het wel .
Jammer genoeg maar een sumiere gebruiksaanwijzing bij de parrot ,een vraagje wat betekent het batterijtje als je op de sd kaart mode zit ? al met al nogal wat vreemde dingen ben druk lerende met dit ding.

Groeten de Caddydriver.
Ik had in het begin ook problemen: dat kwam omdat alles in één map stond op de SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
StevenK schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 07:13:
[...]

Ik had in het begin ook problemen: dat kwam omdat alles in één map stond op de SD.
Wat is jou mappen opbouw nu dan?
Want bij mij doet hij het de helft van de tijd ook niet.
Heb al 2 nieuwe schermpjes. Heb nu eindelijk 1 scherm die een class4 sd card leest, class 6 loopt hij gewoon vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Heb sinds gisteren plots een vreemd probleem.

Als ik via mijn Iphone, SD kaart of BT muziek wil afspelen hoor ik niets meer. Je ziet dat hij aan het spelen is maar mijn radio mute niet en hoor ook niets door de speakers behalve de autoradio. Gekke is dat ie wel mute als ik ga bellen of als ik voice menu aanzet. Dat hoor ik wel door de speakers. Dus het lijkt me geen bekabelingsprobleem?

iemand een suggestie? Heb zelf al de boel naar factory settings hersteld en zelfs de firmware 14a nog een keer er overheen geknald.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tranzy schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:47:

Als ik via mijn Iphone, SD kaart of BT muziek wil afspelen hoor ik niets meer. Je ziet dat hij aan het spelen is maar mijn radio mute niet en hoor ook niets door de speakers behalve de autoradio. Gekke is dat ie wel mute als ik ga bellen of als ik voice menu aanzet. Dat hoor ik wel door de speakers. Dus het lijkt me geen bekabelingsprobleem?

iemand een suggestie? Heb zelf al de boel naar factory settings hersteld en zelfs de firmware 14a nog een keer er overheen geknald.
Ik heb ook geprobeerd de nieuwe software erin te flashen helaas lukt dit met een usb stick (dane elec)ook niet weet iemand misschien wat hier fout gaat.Gisteravond ook weer vastlopen bij opstarten van de parrot ,heb de sd kaart eruit gehaald en hij start weer vlot op .
Je ziet dus nog veel software fouten en waarschijnlijk ook wel hardwarematige,
Ik had de mappen voor de muziek mp3 er allemaal per artiest opstaan ben nu bezig met ea te proberen ik kreeg zelf ook al problemen met het afspelen ,hij ging op een gegeven moment gewoon niet verder ik dacht dus al een probleem met de mappenstructuur.
BTW weet iemand al wat het batterij symbool doet als het sd scherm ervoor staat? ik kan het namelijk niet vinden in de te sumiere gebruiksaanwijzing die dan ook nog niet in het nederlands is.

Groeten de Caddydriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig na veel geklooi met een oude mp3 speler/tevens memory stick de parrot MKi9200 kunnen updaten naar 114a de parrot doet het nu probleemloos voorzover nu bekeken dus maar even afwachten wat de toekomst brengt.
Overigens vreemd maar vermeldenswaardig ik had de 110 versie in mijn nieuwe parrot mijn zoon had ook een parrot MKi9200 die heb ik net ook even geflashd met het usb stickje die bij mij absoluut niet wou vreemd maar goed het is nu in ieder geval gelukt.

Groeten de Caddydriver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:48:
ik heb een mail gekregen en ze sturen er 1 remote control op gratis. :) :)
En wat het daarna opgelost? Die van mij heeft het ook maar een dag gedaan en nu wekt de remote controle niet meer (van mijn 9200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:55:
[...]

En wat het daarna opgelost? Die van mij heeft het ook maar een dag gedaan en nu wekt de remote controle niet meer (van mijn 9200).
Is de pairing goed??

Op nieuw pairen kan helpen :druk tegelijk op de rode /groene en de play/pause knop tot je de remote pairing bericht krijft op het schermpje.

Anders even een berichtje naar Parrot heb je binnen een week een nieuwe.

Goeie service daar.

Overigens werkt bij iedereen hier het afspelen van muziek goed ,bij mij toch nog veel problemen lijkt op problemen met de directory structuur op de sd kaart???

Groeten Ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:36:
[...]

Overigens werkt bij iedereen hier het afspelen van muziek goed ,bij mij toch nog veel problemen lijkt op problemen met de directory structuur op de sd kaart???

Groeten Ab.
Dank je wel, ik heb Parrot gemaild en die verwijst naar de dealer.

Drie nieuwe batterijtjes deed wonderen: hij doet het nu weer!

Trouwens: mijn Sd card (en usb stick) herkent de parrot helemaal niet (ook niet als ik het als FAT heb geformateerd). De Iphone herkent hij als Ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:35:
[...]

Dank je wel, ik heb Parrot gemaild en die verwijst naar de dealer.

Drie nieuwe batterijtjes deed wonderen: hij doet het nu weer!

Trouwens: mijn Sd card (en usb stick) herkent de parrot helemaal niet (ook niet als ik het als FAT heb geformateerd). De Iphone herkent hij als Ipod.
Hoezo 3 nieuwe batterijtjes er zit er maar 1 in ??? .Sd/Usb schijnt alleen maar met bepaalde soorten (merken )te kunnen ofschoon ik ook nog even wil proberen of fat 16 of 32 ook verschil uitmaakt.
Heb overigens ook ergens gelezen dat er in september nieuwe software uitkomt ben benieuwd of er dan verbetering in het verschiet zit.

Ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Hoe werkt die update service? Ik heb een bluetooth stick voor mijn laptop en het update programma. Nu moet ik iets met de COM-poorten doen maar zo dra mijn bluetooth stick verbinding maakt met de Parrot kan ik niks meer veranderen. Ik krijg sowieso niks met COM poorten voor elkaar. Het updaten werkt dan dus niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Leolinedance op 26-07-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Leolinedance schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:03:
Hoe werkt die update service? Ik heb een bluetooth stick voor mijn laptop en het update programma. Nu moet ik iets met de COM-poorten doen maar zo dra mijn bluetooth stick verbinding maakt met de Parrot kan ik niks meer veranderen. Ik krijg sowieso niks met COM poorten voor elkaar. Het updaten werkt dan dus niet.
Indien je een Mki-9200 hebt kun je de usb-stick op de kabel aansluiten en kiezen voor "update" in je Parrot.
De rest gaat dan automatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Leolinedance schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:03:
Zelfde probleem hier, met een Parrot CK3100, ik krijg geen verbinding zodat er een com poort aangewezen word, echt hopeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eerst update selecteren in je parrot, dan verbinding maken via bluetooth en daarna pas het update programma draaien... com poorten kun je eventueel zelf toewijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plucky schreef op maandag 27 juli 2009 @ 08:18:
[...]

Indien je een Mki-9200 hebt kun je de usb-stick op de kabel aansluiten en kiezen voor "update" in je Parrot.
De rest gaat dan automatisch...
Tja dat hoop je dan maar ,wat een gelazer heb ik ermee gehad zeg maar uiteindelijk toch gelukt.

Groeten de caddydriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MikeyMan schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:08:
Eerst update selecteren in je parrot, dan verbinding maken via bluetooth en daarna pas het update programma draaien... com poorten kun je eventueel zelf toewijzen...
Zou kunnen dat dat fout ging, maar het update programma kiest toch niet zelf de juiste com poort?

En handmatig een com poort toewijzen, how? Is mij iig niet gelukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:35:
[...]

Tja dat hoop je dan maar ,wat een gelazer heb ik ermee gehad zeg maar uiteindelijk toch gelukt.
Ik heb mijn exemplaar al een keer of 5 ge-update en tot op heden iedere keer weer vlekkeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerebrum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:30
Tranzy schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:47:

Waarschijnlijk heb je bij de configuratie "Mute on streaming" uitgezet. Als deze uit staat heb je bij streamen alleen geluid via de line-out, en wordt je radio niet meer gemute.

WP Pana 7J mono | AC Toshiba 3.5+4.6kW | PV 3200WP ZZO | Gasloos Nov23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
cerebrum schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:17:
[...]

Waarschijnlijk heb je bij de configuratie "Mute on streaming" uitgezet. Als deze uit staat heb je bij streamen alleen geluid via de line-out, en wordt je radio niet meer gemute.
Ook al geprobeerd ja. Maar dat was het niet. bedankt voor het meedenken ;)

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plucky schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:10:
[...]

Ik heb mijn exemplaar al een keer of 5 ge-update en tot op heden iedere keer weer vlekkeloos...
Wat het bellen betrefd gaat het prima ,mp3 via sd kaartje echter niet goed vaak gaat de file stotteren en loopt e.a vast ook het lezen van usb gaat niet vlekkeloos vandaar waarschijnlijk ook de update problemen btw welk merk usb stick gebruik jij.

Groeten de Caddydriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:38:
[...]

Wat het bellen betrefd gaat het prima ,mp3 via sd kaartje echter niet goed vaak gaat de file stotteren en loopt e.a vast ook het lezen van usb gaat niet vlekkeloos vandaar waarschijnlijk ook de update problemen btw welk merk usb stick gebruik jij.

Groeten de Caddydriver.
Ik gebruik een usb-stick van Freecom of eentje van Dane-elec. Net welke er in de buurt ligt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar ik gebruik ook een dane elec maar wel problemen?????

Groeten Ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Goh heb ik toch dit hele topic over het hoofd gezien.

Ik heb vanaf Feb. een Mk9200.
Probleem wat hij vaak heeft is dat wanneer ik de kabel in mijn Iphone druk hij deze niet in een keer appakt en dus de iphone fucntie niet beschikbaar is. Nu loop ik wat updates achter dus dat ga ik eerst maar een fixen.

Ook had ik een Brodit houder besteld voor mijn 3G waar ik de iphone plug van de Parrot in kan stoppen (dacht ik).
Blijkt de parrot stekker andere afmetingen te hebben.. Zit ik dus mooi met deze houder.
Heb gezien dat er wel speciale houders zijn voor de plug van de 9200 (te laat..)

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

God wat blijft het toch een goed systeem die Parrot CK3100, met de Sony Eericsson niks anders als problemen waar ik in het verleden alleen maar lof had met nokia's.
Nu weer een nokia 6300 aangezien mijn SE gevallen was, goedkoop simpel ding, en nu weet ik weer waarom ik een Parrot hebt. Wat een top systeem en een goed geluid.

Tot zover kijk mij blij zijn post. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azziz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-07 13:29
Hey jongens,

Ik ben nu ook de trotse eigenaar van een Parrot MKi 9200 en heb de carkit geinstalleerd naar veel moeite.
ik heb de carkit geinstalleerd in een Clio II met een affabriek radio (wat is dat ding vreselijk)

Nu heb ik de Parrot werkende gekregen en alles doet het goed zolang de auto uitstaat.
Nu het probleem, wanneer ik de autostart en de carkit ga gebruiken komt er uit de rechterspeakers een strorend en vreselijk irritant geluid.
Dit geluid veranderd wanneer ik meer toeren maak met de auto, lichten aanzet, eigenlijk alle voorzieningen in de auto die gebruik maken van stroom zorgen weer voor een andere toon hoogte.

nu dacht ik dat het "licht" aan de kabels maar dat kan niet omdat ik maar stekkers heb lopen vast klikken en een extra stroom verbinding heb gemaakt en helemaal niet heb lopen sleutelen aan de speakers.

Mocht iemand een soort gelijk probleem hebben gehad of je alsjeblieft de oplossing kunt posten want ik ben even ten einde raad anders neem ik ook contact op met Parrot om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Gr Azziz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
azziz schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:09:
Hey jongens,

Ik ben nu ook de trotse eigenaar van een Parrot MKi 9200 en heb de carkit geinstalleerd naar veel moeite.
ik heb de carkit geinstalleerd in een Clio II met een affabriek radio (wat is dat ding vreselijk)

Nu heb ik de Parrot werkende gekregen en alles doet het goed zolang de auto uitstaat.
Nu het probleem, wanneer ik de autostart en de carkit ga gebruiken komt er uit de rechterspeakers een strorend en vreselijk irritant geluid.
Dit geluid veranderd wanneer ik meer toeren maak met de auto, lichten aanzet, eigenlijk alle voorzieningen in de auto die gebruik maken van stroom zorgen weer voor een andere toon hoogte.

nu dacht ik dat het "licht" aan de kabels maar dat kan niet omdat ik maar stekkers heb lopen vast klikken en een extra stroom verbinding heb gemaakt en helemaal niet heb lopen sleutelen aan de speakers.

Mocht iemand een soort gelijk probleem hebben gehad of je alsjeblieft de oplossing kunt posten want ik ben even ten einde raad anders neem ik ook contact op met Parrot om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Gr Azziz
Heb je al gekeken naar de aarding? Waarschijnlijk heeft het te maken met je massa o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:11:
Raar ik gebruik ook een dane elec maar wel problemen?????

Groeten Ab.
Zorg je wel dat je usb-stick verder helemaal leeg is?
Mijn exemplaar wil de update nog wel een niet zien als er ook nog andere bestanden op de stick staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plucky schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:06:
[...]

Zorg je wel dat je usb-stick verder helemaal leeg is?
Mijn exemplaar wil de update nog wel een niet zien als er ook nog andere bestanden op de stick staan...
Brandschoon oftewel eerst geformateerd. vreemde is bij mij niet maar dezelfde stick op die van mijn zoon wel??

Groeten Ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11
Gisteren de 9100 in laten bouwen in de auto, samen met een houder voor een Touch Cruise.
Alles mooi weggewerkt qua kabels, en mooi de extra kabels voor ipod/usb/line-in in het dashboard-kastje.

Goed om te melden:
- 9100 werkt samen met de Blaupunkt RNS310 (Seat-af-fabriek incl. navi)
- 9100 werkt perfect samen met Nano 2G (8gb)
- 9100 werkt perfect samen met Touch Cruise (meest belangrijke eigenlijk).

Ben erg tevreden over de carkit. Mooi spul en goede geluidskwaliteit.
Ik = klaar voor Italie. Zal nog proberen een foto'tje te regelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 18-09 21:27
Leute,

Ik heb snel even het topic doorgenomen maar kan het vinden, of het kan gewoon niet.

Mijn vraag is... kun je zelf functies aan de voice-commando's koppelen?

Heb 2 telefoons in de auto... dus om snel te schakelen tussen 2 telefoons zou ik die functie graag als voice-commando gebruiken. Heb echter geen flauw idee of dat mogelijk is, en het staat al helemaal niet in de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
JaMaaT schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:37:
Leute,

Ik heb snel even het topic doorgenomen maar kan het vinden, of het kan gewoon niet.

Mijn vraag is... kun je zelf functies aan de voice-commando's koppelen?

Heb 2 telefoons in de auto... dus om snel te schakelen tussen 2 telefoons zou ik die functie graag als voice-commando gebruiken. Heb echter geen flauw idee of dat mogelijk is, en het staat al helemaal niet in de beschrijving.
Welk model Parrot heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azziz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-07 13:29
Plucky schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:05:
[...]

Heb je al gekeken naar de aarding? Waarschijnlijk heeft het te maken met je massa o.i.d.
Ik heb een aantal draden aangezien voor de stroomvoorziening maar het waren draden voor het geluid

Maar toch nog bedankt

Gr Azziz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 18-09 21:27
Oeps, vergeten te vermelden. Het is de 3100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
JaMaaT schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:38:
[...]

Oeps, vergeten te vermelden. Het is de 3100.
Volgens mij kun je op de 3100 geen voicecommando's instellen en is het dus niet mogelijk.
De spraakherkenning die je namelijk op de 3100 gebruikt zit gekoppeld aan je toestel...

[ Voor 35% gewijzigd door Plucky op 15-08-2009 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plucky schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:35:
[...]

Volgens mij kun je op de 3100 geen voicecommando's instellen en is het dus niet mogelijk.
De spraakherkenning die je namelijk op de 3100 gebruikt zit gekoppeld aan je toestel...
Neehoor, gaat prima met de 3100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:07:
[...]

Neehoor, gaat prima met de 3100...
Ah, ik begrijp dat je dan gelijk antwoord kunt geven op de originele vraag... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plucky schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:35:
[...]

Ah, ik begrijp dat je dan gelijk antwoord kunt geven op de originele vraag... :)
Mjah, beetje rare vraag natuurlijk...
Natuurlijk is het op een of andere wijze mogelijk om het te veranderen. Als ze het bij parrot kunnen, moet iemand anders het ook kunnen... Neem aan dat er ergens in de software van het apparaat een knop-toewijzing zit.

Echter; aangezien er in het menu geen mogelijkheid is voor aanpassing van de knoptoewijzing, is het niet echt praktisch uitvoerbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:04
Ik ben al meer dan een jaar een tevreden Parrot CK3100 gebruiker. Ik heb destijds lang getwijfeld over de aanschaf maar ik ben blij dat ik het heb gedaan.

Het aansluiten is bij een autoradio die voorzien is van ISO stekkers erg eenvoudig. De stekkers passen maar op 1 manier en er kan eigenlijk weinig verkeerd aan. Wat lastiger is is het inbouwen. De eerste keer dat ik de carkit inbouwde deed ik dat in mijn vorige auto, een Fiat Punto. Ik ben ruim een uur bezig geweest om de kabels op een fatsoenlijke manier weg te stoppen achter de radio want door de extra kabels die achter je radio komen te liggen krijg je je radio niet meer terug. Het is dus een heel gepriegel om die kabels zo achter je radio te leggen dat je radio er wel terug in gaat.

Inmiddels heb ik afscheid van de Punto genomen en een mooie nieuwe Seat Ibiza gekocht. Ook hier hetzelfde verhaal: Super eenvoudig aan te sluiten, maar de kabels zo achter je radio wegwerken zodat je je radio er weer in krijgt: een ramp!

Ik moet eerlijk bekennen dat dit niet bij iedere auto zo is. Ik heb in de afgelopen tijd in de auto van mijn vriendin, een Kia Picanto ook een parrot gebouwd en daar was weer zoveel ruimte achter de radio dat ik de kabels er zo in kon laten vallen. Met die carkit ben ik dan ook maar 15min bezig geweest.

Nog een tip, ik heb nu 3 parrots ingebouwd en heb bij alle 3 de microfoon links van de zonneklep aan de bestuurderzijde geplaatst. Dit blijkt toch een ideale plaats om je microfoon te hangen, tot nu toe geen klachten gehad en ook nooit iemand aan de lijn die roept "zit je in de auto ofzo?"

Conclusie: Een ideaal apparaat wat prima doet wat je er van mag verwachten. Het aansluiten is eenvoudig, het inbouwen kan afhankelijk van het merk en type auto wat lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

lgeraeds schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:16:
Nog een tip, ik heb nu 3 parrots ingebouwd en heb bij alle 3 de microfoon links van de zonneklep aan de bestuurderzijde geplaatst. Dit blijkt toch een ideale plaats om je microfoon te hangen, tot nu toe geen klachten gehad en ook nooit iemand aan de lijn die roept "zit je in de auto ofzo?"
Nouja, tip...

Mijn ervaring is dat er bij montage in het midden minder last is van omgevingsgeluid...

Zelfs met raam open gaat het dan best goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik de microfoon links bovenaan de a stijl zitten, werkt ook prima.

Maar inbouwen is een ramp, zeker met weinig plek en als je moet uitzoeken waar het zit. :P

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Hallo allemaal, heb even wat vragen over het aansluiten van een MKi9200.
Ik heb vorig jaar een CK3100 in mijn werkauto laten inbouwen (BMW 316i station). Heeft het perfect gedaan, maar hield er een maand geleden ineens mee op.
Nu heb ik wel redelijk wat car-audio etc aangesloten in mijn "sjonnie-periode" dus ik wilde de MKi9200 zelf gaan aansluiten. Heb het overigens wel eens eerder gedaan met een MKi9100 van een maatje. Ging erg makkelijk, plug and play en bellen maar.....
Maar nadat ik het middenconsole verwijderd had en de onderkant van het dashboard kwam ik ontzettend veel gepruts tegen van kabels....

Eerste probleem is dit, ik heb op de Bluebox van de MKi9200 een stekker aansluiting over wanneer ik alle meegeleverde kabels heb aangesloten. Het gaat hier om een vierkante, vierpolige aansluiting.
Bij de CK3100 was deze wel bezet dmv een zelf in elkaar geflanst kabeltje. Neem aan dat dit de voeding is aangezien hier een rode/zwarte en oranje draad inzitten.
De MKi9200 krijgt zijn voeding volgens mij gewoon via de normale brede stekker waar alle kabels in verwerkt zitten aangezien hier ook rode/zwarte en oranje exemplaren in zitten.

Alle zekeringen zijn gechecked, alle kabels zijn (naar mijn idee) aangesloten zoals het hoort.
Maar toch wil het apparaat het niet doen |:(

Proberen met een directe + vanaf de accu en een - vanaf de deur?? Of zal het probleem ergens anders bij liggen?

Heb helaas te weinig kaas gegegeten van electra etc... Dus ik zit een beetje vast :+
Anders toch maar naar een inbouwstation gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Sta op het punt om een Mki9000 te kopen, nu zie ik dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=yQy8xw8Q_jE

Hierin is te zien dat iemand een iPhone gebruikt icm met de Mki9000, alleen tijdens het afspelen van muziek staat er een (voor mij) vreemd scherm op z'n iPhone, iets met accessoires.

Wil dit zeggen dat ik dan niet bijvoorbeeld kan TomTom'en op m'n iPhone én tegelijkertijd muziek kan draaien? Alvast bedankt!

edit: nevermind. Heb de Mki9000 al binnen. Binnen een uurtje ingebouwd (makkie) en netjes de kabels kunnen wegwerken. Werkt echt perfect met m'n iPhone, geluid is ook super!

[ Voor 17% gewijzigd door johnneman op 30-08-2009 14:17 . Reden: mki9000 al aangeschaft ]

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Gisteren heb ik geprobeerd een wallpaper van mijn Nokia E71 naar mijn Parrot MKi9200 via bluetooth te sturen. Helaas reageerde de Parrot na 1 minuut nog steeds niet en heb ik de transfer op mijn Nokia onderbroken.
Daarna was het beeld op de MKi9200 vastgelopen, hij reageerde nergens meer op. Vervolgens heb ik mijn auto van het contact gehaald en de Parrot schakelde zichzelf netjes uit. Toen de auto weer op het contact gezet en de Parrot gaf op het beeldscherm het intro filmpje weer (bewegende equalizer balkjes en het Parrot-logo). Helaas doet hij vanaf dat moment niets meer. Het logo van Parrot blijft in beeld staan en ik kan niets meer zien. Wel maakt mijn toestel weer gewoon automatisch verbinding met de carkit en kan ik gewoon bellen en gebeld worden, er veranderd alleen helemaal niets op het scherm: ik blijf het Parrot logo zien.

Iemand enig idee hoe ik de carkit kan resetten? Of hoe ik hem terug kan zetten naar de fabrieksinstellingen?

Inmiddels een mailtje van Parrot gekregen hoe de MKi9200 terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, voor degenen met hetzelfde probleem, bij deze de uitleg:
1 - Turn on the ignition
2 - Push the rotator on the remote control
3 - Turn the rotator 8 fois on the right (you hear settings)
4 - Push the rotator
5 - Turn the rotator 3 times on the right (menu advanced settings)
6 - Push the rotator
7 - Turn the rotator twice (Factory settings)
8 - Push the rotator (popup "are you sure ?")
9 - Push on the green button
10 - wait a few minutes and then turn off the ignition and turn it back on

Echter blijf ik mij nog steeds afvragen of er een manier is om de carkit te resetten met behulp van de knoppen op de remote.

[ Voor 28% gewijzigd door wout-hugo op 31-08-2009 22:08 . Reden: Opgelost.. ]

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Ik heb bijna een jaar geleden een Parrot ck-3100 laten inbouwen in mijn Seat Ibiza, maar ik heb nu een probleem dat steeds vaker voorkomt. Het display wordt blanco (wel verlicht) en ik hoor vijf korte piepjes. De parrot is dan niet meer te bedienen, maar lijkt nog wel actief te zijn. Dit gebeurt soms al direct bij het starten, maar ook tijdens het rijden. Ik heb het idee dat het aan een los contactje ligt, want het gebeurt vaak als ik wat uit de bekerhouders haal die er dicht bij zitten. Of is het wat anders? Heb ik nog garantie?

Het vervelende is dat het vrij willekeurig lijkt te gebeuren, en soms kan ik het met opzet veroorzaken door aan het kabeltje onderaan te prutsen, maar soms blijft ie dan ook werken. Het is vervelend als je tijdens een lange rit opeens zonder Parrot zit, en dan de motor opnieuw moet starten om 'm weer aan de praat :P te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EIo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 14:06

EIo

Ik had ook dat ie bij het opstarten even kort een paar hoge piepjes liet horen. Dit blijkt een melding van een fout te zijn. Ik weet zeker dat minimaal 1 zo'n fout is dat hij het scherm niet kan 'vinden', dus dat het kabeltje niet goed is aangesloten/gaar is. Ook al zie je geen stekkertje zitten bij je LCD kastje, intern zit die er wel. Zeer waarschijnlijk is deze los gegaan in de loop der tijd. Eigenlijk heeft het kabeltje intern te weinig ruimte, waardoor je hem er van buiten af al 'uit' kan trekken... Franse elektronica zal ik maar zeggen :) Kwestie van 2 schroefjes aan de achterkant van het kastje, en weer vastdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

Ik heb een Mki9000 en heb problemen met m'n iPhone. Mijn iPhone zegt dat de aangesloten accessoires niet ondersteund is, oid. En dat zegt ie heel vaak.

Het eerste wat ik dus gedaan heb is de firmware van mijn Mki9000 updaten, welke dus 1.20 is. Maar het probleem is er nog steeds, en als ik mijn iPhone opnieuw pair met de carkit staat er bij de naam nog steeds v1.01c.

Is de firmwareupgrade dan verloren gegaan of blijft die bluetoothnaam altijd zo? Opnieuw updaten werkt trouwens niet (blijft zoeken naar updates) en het probleem is er nog steeds.

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

johnneman schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:33:
Ik heb een Mki9000 en heb problemen met m'n iPhone. Mijn iPhone zegt dat de aangesloten accessoires niet ondersteund is, oid. En dat zegt ie heel vaak.
Heb je het OS van je iPhone ook al geupgrade?
Dat helpt ook voor dergelijke meldingen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

fmb schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:02:
[...]

Heb je het OS van je iPhone ook al geupgrade?
Dat helpt ook voor dergelijke meldingen.
Ik heb nu 3.0, ik wil nog niet naar 3.0.1 omwille van illigale praktijken :z Maar ik kan me niet voorstellen dat dit verschil moet maken? Ik heb ook een mailwisseling gehad met de luitjes van Parrot:
You need to do the following :

- delete the mobile form the ca rkit by presing the red and green butotn at the same until you hear the voice.

- delete the car kit from the mobile and turn the mobile off

- redo the pairing, you should get the correct information on the software version.
Ik kan nu inderdaad wel zien dat de firmware van de parrot 1.20 is, maar mijn iPhone 3G zegt nog steeds heel vaak dat de accessoire niet ondersteund wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

johnneman schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:00:
Ik heb nu 3.0, ik wil nog niet naar 3.0.1 omwille van illigale praktijken :z Maar ik kan me niet voorstellen dat dit verschil moet maken? Ik heb ook een mailwisseling gehad met de luitjes van Parrot:
Dam zal het idd niet aan het OS van de iPhone liggen, dat was bij veel oudere versies.
Ik kan nu inderdaad wel zien dat de firmware van de parrot 1.20 is, maar mijn iPhone 3G zegt nog steeds heel vaak dat de accessoire niet ondersteund wordt..
Ik heb de iPhone 2G en heb deze melding al geruime tijd niet meer gezien.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

Heb weer met Parrot gemaild dat bovenstaand probleem nog steeds niet is opgelost. Ik kreeg dit als reply
Perhaps the cable is faulty and requires to be replaced. We can send you a replacement cable if you give us your postal address.
Ik kan me dit haast niet voorstellen? Maar aan de andere kant, soms valt het geluid wel weg aan de linkerkant en soms hoor ik gekraak, terwijl als ik via bluetooth muziek afspeel ik hier geen last van heb.. hmm :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een vraagje van deze kant.

Heb het topic doorgespit en ik kan het niet zo gauw vinden...

In mijn parrot ck3100 zit het telfoonboek uit mijn Nokia E51...nu staan daar een hoop oude nummers in, die ik eruit wil halen...ik kan alleen de contacten niet verwijderen...deze optie blijft grijs....heb de laaste software update ook al gedaan....

Iemand die dit probleem kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Telefoon verwijderen geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je instapt in de auto, auto aanzet en de parrot aangaat, maakt ie verbinding met je telefoon en leest ie je contacten in. Als dat niet goed gaat kun je je telefoon eens verwijderen en opnieuw proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ik heb een MKI9200 in een megane uit 2009 (nog wel oude model), hier zit een carminat navigatie systeem in. Nu gebruik ik de hele dag mn ipod om muziek af te spelen en zodra dit aanstaat wordt de radio/cd en navigatie stem dus gemute. Nu vraag ik me af of het ook mogelijk is om 2 bronnen tegelijk over de speakers te laten komen, zodat ik de stem van de navigatie door mn muziek heen kan horen.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

intuliegend schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:33:
Ik heb een MKI9200 in een megane uit 2009 (nog wel oude model), hier zit een carminat navigatie systeem in. Nu gebruik ik de hele dag mn ipod om muziek af te spelen en zodra dit aanstaat wordt de radio/cd en navigatie stem dus gemute. Nu vraag ik me af of het ook mogelijk is om 2 bronnen tegelijk over de speakers te laten komen, zodat ik de stem van de navigatie door mn muziek heen kan horen.
ik heb een Mki9000 en wel een iets andere samenstelling dan jou, maar ik kan bijv radio luisteren, en als mn iPhone navigatie mij dan zegt 'ga hier rechts' (via bluetooth) weliswaar, dan schakelt de parrot netjes over naar de navigatiestem, en weer terug.. Maar jou carminat zal wel niet via bluetooth werken?

Misschien dat je ergens een klein kastje kan halen waarmee je van 2 kanalen naar 1 kunt. een kleine mixer/geluidstafel zegmaar :)
fmb schreef op zondag 20 september 2009 @ 01:15:
[...]
Dam zal het idd niet aan het OS van de iPhone liggen, dat was bij veel oudere versies.
[...]
Ik heb de iPhone 2G en heb deze melding al geruime tijd niet meer gezien.
fmb, misschien heeft het te maken met hoe er stroom voorzien wordt in mijn auto? Als ik mijn auto op 'contact' zet, wordt mijn radio, parrot, etc, al voorzien van stroom.. Vervolgens zet ik mijn auto aan.. Dus infeite 'zet' ik de parrot even aan, en 3 seconden later zet ik hem uit en weer aan (omdat er even een stroomonderbreking plaatsvindt als ik wissel van 'op contact' naar 'stationair lopen'.

Ik heb verschillende combinaties geprobeerd: direct de auto starten zonder hem eerst op contact te zetten, eerst wachten totdat de parrot opgestart was voordat ik de auto echt startte.. beide mogelijkheden geprobeerd met iPhone al aangesloten en niet.. etc. Heb dit geprobeerd in de hoop dat hier misschien het probleem lag en ik daar dan ook de oplossing in kon vinden.

Hoe zit het in jouw situatie?

[ Voor 43% gewijzigd door johnneman op 29-09-2009 21:29 . Reden: vraag aan fmb toegevoegd ]

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
altijd een ck3000 gehad.

Toen een bury cc9055 supergeil ding alleen kan die me telefoonboek van de diamond niet overnemen, dat kan de cc9060 wel a 180 euro.

Beide carkitten verkocht en er komt een simpele ck31000 voor terug :)
ben benieuwd vrijdag inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik ben ook van plan om een carkitje aan te schaffen voor mijn auto (astra h met een cd70navi radio)

Nu ben ik alleen erg aan het twijfelen tussen een mki9100 en een ck3100. De 9100 heeft een mooier schermpje (de ck3100 ziet er oud uit). Maar zijn ze eigenlijk gewoon allebei even goed?

En hoe zit het eigenlijk met de diefstelgevoeligheid van zulke apparaatjes, dien je daar nog rekening mee te houden?

Kunnen ze ook beide omgaan met een vast en mobiel nummer in het zelfde "contact"

Maakt de ck3100 gebruik van de voice commands op de telefoon of kan hij ze zelf maken (de mki kon ze geloof ik wel zelf maken).

Over de ck3100 hoor je alleen maar goede reacties maar voor de mki9100 ook diverse slechte reacties (vooral op de muziek input). Zijn ze kwa telefoon functionaliteit wel even goed?

[ Voor 32% gewijzigd door Avvd op 06-10-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

johnneman schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:49:
ik heb een Mki9000 en wel een iets andere samenstelling dan jou, maar ik kan bijv radio luisteren, en als mn iPhone navigatie mij dan zegt 'ga hier rechts' (via bluetooth) weliswaar, dan schakelt de parrot netjes over naar de navigatiestem, en weer terug.
Gaat dit echt via bluetooth of via de iPod/iPhone kabel?
...
Hoe zit het in jouw situatie?
Goede vraag, ik heb gewoon de ISO-stekkers op de autoradio aangesloten :-)
Maar volgens mij gaat de parrot bij mij ook aan als ik het contact aanzet, door het starten va de motor gaat hij weer uit (als de parrot al gestart was, anders merk je daar niks van). Zelfde als jij dus.

Wel heb ik vorige week ook een keer de melding dat de accessoire niet ondersteund wordt"gehad op de iPhone nodat ik de formware van de parrot (MKi9100) had geupgrade van 1.12 naar 1.2. iPhone loskoppelen en weer in de houder plaatsen hielp echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Blueone schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:48:
Nu ben ik alleen erg aan het twijfelen tussen een mki9100 en een ck3100. De 9100 heeft een mooier schermpje (de ck3100 ziet er oud uit). Maar zijn ze eigenlijk gewoon allebei even goed?
...
Er is nog een verschil: de MKi9100 heeft een kabel voor de iPod/iPhone, een USB kabel en een 3,5mm stereoaansluiting. De ck3100 heeft dat volgens mij niet (i.i.g. geen iPod/iPhone aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
fmb schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:04:
Wel heb ik vorige week ook een keer de melding dat de accessoire niet ondersteund wordt"gehad op de iPhone nodat ik de formware van de parrot (MKi9100) had geupgrade van 1.12 naar 1.2. iPhone loskoppelen en weer in de houder plaatsen hielp echter.
Was dat met 1.21a? (De laatste nieuwe?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

UltraSub schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:37:
[...]
Was dat met 1.21a? (De laatste nieuwe?)
Dat was met versie 1.20, zie nu inderdaad dat 1.21a uit is. Dank voor de tip. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik een Parrot Ck3100 in mijn Ford Focus zitten. Werkt prima.
1 ding echter niet helemaal, het inschakelen van de voicecontrol met het commando "Telefoon"
Als de radio aanstaat op een normaal volume pakt hij het dit niet, zet ik de radio heel zacht of uit dan wel.
Beetje vreemd, zou het geluid van de radio dusdanig storen dat hij het daardoor niet herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, een tweede vraagje nog. Kan ik mijn eigen beltoon ook over de speakers laten horen. Nu hoor ik het standaard toontje van de Parrot en de mijn eigen beltoon via de telefoon. Lijkt wel een kermis als ik gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 21:20
Ik heb momenteel een raar probleem met mijn parrot 3200, wat vroeger bijna nooit optrad maar tegenwoordig om de een of andere manier vaker gebeurt.

Wanneer ik een gesprek aan het voeren ben valt de carkitsoms ineens gewoon uit? Net alsof je de stekker eruit trekt zeg maar, hoor je ook zon plof van spanningsverschil over de boxen. Dan valt het geheel gewoon uit en reset ie.
Nu dacht ik eerst dat de voedingsstekker niet goed vast zat aan de display, maar dat is het probleem niet want hier kan je mee kloten wat je wil maar de spanning gaat er niet af.

Zou het kunnen zijn dat dit probleem ergens buiten de display, in dat extra apparaat zit wat ingebouwd is in de auto? Ik heb dit door een dealer laten doen waar hij volgende week toch heen gaat, dus ik laat hun er wel even naar kijken. Maar kan dit ook een software probleem zijn?
Iemand die dit herkent, en hopelijk, opgelost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Slechte massa kan het ook zijn, even proberen achter de radio. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 18-09 15:55
aem kei schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:20:
Hallo,

Na lang zoeken en het volledige parrot topic te hebben doorlezen kan ik maar geen antwoord vinden op mijn vraag.

Mijn vrouw en ik hebben beiden een parrot LS 3200 parrot carkit in onze wagens. Deze zijn prima ingebouwd, "tot ziens" scherm etc verschijnt, en geplaatst door een professional.

Nu elke keer verliezen we onze connectie met de carkit. Wanneer ik instap in de wagen herkent hij mijn telefoon en synced hij ook. ik kan een oproep ontvangen/maken en een minuut later BAM connectie weg. Hij geeft wel nog de naam van de telefoon weer op het scherm van de parrot maar dat ik ook alles. Als ik dan via de carkit een oproep wil maken blijft hij ook hangen op deze oproep tot wanneer ik de motor uitzet.
Als ik dan via de carkit handmatig een connectie wil maken met de telefoon krijg ik "connectie mislukt"
Als ik een oproep ontvang op mijn telefoon hoor ik niets! Want de telefoon denk dat hij nog steeds gepaired is met de carkit.

Uiteraard hebben jullie meer info nodig dan dit dus hier volgen alle details:

Wagen: BMW Mini D
Phone: Sony Ericsson Z610i (recentste software)
Radio: standaard mini radio
Carkit: Parrot 3200 LS (recentste software)

Wagen: BMW 3 serie E90
Phone: HTC TyTn
Radio: Standaard radio professional met iDRIVE
Carkit: Parrot 3200 LS (recentste software)

Eerst dacht ik dat deze van mijn vrouw een maandagochtend exemplaar was en dat het aan haar telefoon lag maar nu ik vandaag de mijne heb laten inbouwen en ik identiek dezelfde problemen heb, begin ik toch eens verder te kijken.

Kan iemand mij helpen met dit toch wel verschrikkelijk vervelend probleem?

Thanx!
Jullie kunnen 2 mensen in 1 klap gelukkig maken ;)
Ik heb vorige week een 3200LS laten inbouwen bij de garage in een Golf VI met en Alpine autoradio.
Het verliezen van de verbinding na enkele minuten heb ik ook.
Ik heb 2 toestellen, een Nokia 6021 en daarnaast een HTC Touch HD. De laatste kan ik alleen maar pairen als ik de telefoon recht voor de Parrot houd. Hopeloos dus.
De Parrot heb ik bijgewerkt naar versie 2.12 en ook de telefoons hebben de laatste ROMS/software.

Iemand een advies om dit op te lossen? Ik ga er ook nog mee terug naar de garage die hem heeft ingebouwd.
De garage heeft hem net nagekeken (1,5 uren). De monteur kwam (niet verder dan) met de Parrot manual van internet. Ik heb hem subtiel uitgelegd dat ik deze al had gelezen en zelf de telefoons en parrot software al had bijgewerkt. Ze gaan nu in overleg met de verkoop afdeling. Kortom, nog geen oplossing :(

[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 22-10-2009 22:07 . Reden: aanvulling op verhaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Anyone? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik heb nu een tijdje een mki9100 in mijn auto zitten (Astra h). Nu is het zo dat het geluid behoorlijk stoort, het gaat met het gaspedaal mee dus hij zou wel ergens in de buurt van een kabel van de brandstofpomp liggen ofzo. Weet iemand welke kabel ik dan moet afschermen of nog andere tips ofzo om dit te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vermoed ook bij deze een slechte massa... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik heb zo'n verloop kabel gekocht en die zitten tussen de radio en het canbus systeem, de massa verloopt ook via deze kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik de achtergronden kan veranderen van de CK 3100? Kan dit alleen via de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:53:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de achtergronden kan veranderen van de CK 3100? Kan dit alleen via de PC?
Ja, standaardachtergronden in het menu, de rest via verbinding met een pc/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 18-09 17:15
wout-hugo schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:08:
Gisteren heb ik geprobeerd een wallpaper van mijn Nokia E71 naar mijn Parrot MKi9200 via bluetooth te sturen. Helaas reageerde de Parrot na 1 minuut nog steeds niet en heb ik de transfer op mijn Nokia onderbroken.
Daarna was het beeld op de MKi9200 vastgelopen, hij reageerde nergens meer op. Vervolgens heb ik mijn auto van het contact gehaald en de Parrot schakelde zichzelf netjes uit. Toen de auto weer op het contact gezet en de Parrot gaf op het beeldscherm het intro filmpje weer (bewegende equalizer balkjes en het Parrot-logo). Helaas doet hij vanaf dat moment niets meer. Het logo van Parrot blijft in beeld staan en ik kan niets meer zien. Wel maakt mijn toestel weer gewoon automatisch verbinding met de carkit en kan ik gewoon bellen en gebeld worden, er veranderd alleen helemaal niets op het scherm: ik blijf het Parrot logo zien.

Iemand enig idee hoe ik de carkit kan resetten? Of hoe ik hem terug kan zetten naar de fabrieksinstellingen?

Inmiddels een mailtje van Parrot gekregen hoe de MKi9200 terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, voor degenen met hetzelfde probleem, bij deze de uitleg:
1 - Turn on the ignition
2 - Push the rotator on the remote control
3 - Turn the rotator 8 fois on the right (you hear settings)
4 - Push the rotator
5 - Turn the rotator 3 times on the right (menu advanced settings)
6 - Push the rotator
7 - Turn the rotator twice (Factory settings)
8 - Push the rotator (popup "are you sure ?")
9 - Push on the green button
10 - wait a few minutes and then turn off the ignition and turn it back on

Echter blijf ik mij nog steeds afvragen of er een manier is om de carkit te resetten met behulp van de knoppen op de remote.
Bij stap 10 zegt hij bij mij een ogenblik geduld aub en daar blijft hij op staan. Ook als ik de auto uitzet en daarna aan. Hij gaat direct naar dit scherm . Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Hoe verloopt het support eigenlijk van Parrot, ik dacht dat het altijd degelijke apparaten waren... zeker in deze prijsklasse

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mijn mki 9200 vastgelopen is hal ik de massaklem van de acculos ,pas dan reset hij zich met succes.

Groeten Ab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Ik heb in de lease auto met de CK3100 parrot carkit en sinds vrijdag j.l. de Samsung SGH-M110.
Ik kan gebeld worden via de carkit maar kan geen contacten vinden in de Parrot.
Het enige wat in beeld staat is het type van de telefoon en netwerk OK.

Wanneer ik de telefoon bedien (€ 150,00 bekeuring) doet ie het wel.
Een software update heeft niet geholpen.

Een zoektocht binnen dit forum, levert niet meer op dan een verwijzing naar dit topic maar een antwoord heb ik niet gevonden, weet iemand een oplossing voor dit type carkit/telefoon?

Vindt het nu wel lastig om onder het rijden een klant te bellen.
Ben nu wel van de ellendige gepiep van de Nokia af.

Graag jullie reactie.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Heeft er al iemand een portable harde schijf aan de praat gekregen i.c.m. de MKi9200 ?
Heb gisteren een Freecom Mobile Drive XXS | USB | 320GB gehaald. Met name omdat deze superklein, (dus makkelijk weg te werken) en een volledige rubberen omhulsel heeft (dus redelijk bestand tegen stoten en temperatuurwisselingen).

Echter de parrot herkend hem niet.
Ik zie het nog niet zitten om een USB stick te kopen groter dan 100Gb, aangezien deze krengen nogal duur zijn.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:49
Vraag mbt tot de PARROT CK3100, ik heb een auto overgenomen en hierin zit een parrot, maar de oude eigenaar is de inlog/aanmeldcode kwijt. Is er een mogelijkheid om het apparaat te resetten en op die manier een nieuwe inlogcode te bemachtigen of is het einde verhaal?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 11:17
Dat is toch gewoon 0000 of 1234 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

1234 zou het moeten zijn inderdaad...

Dit is zelfs nieteens in te stellen bij dat type...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren een MKi9200 in m'n Toyota Avensis Verso ingebouwd.

Bij deze mijn eerste ervaringen (niet echt overweldigend...)

SW 1.24 NL staat erop en werk met een Blackberry 9000.
Bellen gaat goed, zowel inkomend als uitgaand. Audio streamen via BT ging op zich goed, alleen daarna ben ik m'n tel.connectie en geluid van tel. en menu kwijt. Maar dat kan zijn omdat ik beta-SW op de BB heb draaien.

m'n Ipod 4thG (20Gb clickwheel) wordt niet herkend, met de laatste SW (uit m'n hoofd 3.1.1) op de ipod.

iPod Nano 2Gb werkt wel na update met nieuwste SW op de ipod (ook 3.1.1. volgens mij) maar die is van mijn zoon en is veel te klein....

SD-card 8Gb Sandsisk UltraII werkt uitstekend. Heb overigens de stem die het menu opzegd uitgezet, alles reageert nu veel sneller :-)

USB-stick van 2Gb werkte ook prima, dus ik wilde wat groter gaan... Heb een aardige MP3-vezameling.

Omdat ipod 20Gb niet werkt een 1,8" externe Samsung 120Gb S1 Mini gehaald, FAT32 geformatteerd, MP3's erop (117 Gb gevuld) en aangesloten op de USB ingang. HELAAS :-(
Hij krijgt wel stroom maar ben bang dat het toch te weinig is. Geen reactie van de Parrot zodra ik naar USB ga. Het lijkt dus gen probleem te zijn met de enorme hoeveelheid nummers op de HDD.
Morgen ga ik een externe 220V powered USB-hub aan m'n invertor hangen, kijken of die extra stroom kan bieden en zien of het daaraan ligt dat de HD niet herkend wordt.

- Is er al iemand die ervaring heeft met een externe USB-HDD en die werkend gekregen met een Parrot MKi9200?

- Zijn er specs van de spanning die de Parrot kan leveren op de USB-connector?

- Levert de Parrot meer spanning aan de ipod-connector dan aan de USB?

- Iemand ervaring met ipod Clickwheel (4e generatie) en de 9200?

Hoop morgen blij terug te komen....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Na de Samsung S1 opnieuw geformatteerd te hebben met de eigen Samsung-formatteringstool (XP wilde hem alleen als NTFS formatteren, vreemd, want hij was al FAT32) werkt het nu prima!
Helaas had ik niet zo veel mp3'tjes ervan afgehaald en op de zaak kan ik niet dl'en, maar 4 albums 538DSH erop gezet en die een paar keer gekopieeerd werkte alles prima! JIPPIE.
Ben 'm nu thuis aan het vullen met ca. 40Gb, niet te veel in 1 keer. Wellicht zit er ergens een limiet aan het aantal files of Directories wat hij wil (h)erkennen.

Scrollen door albums etc. ging overigens perfect, maar er stond nu maar zo'n 4Gb aan mp3'tjes op...
Het lag in ieder geval NIET aan de stroomvoorziening. Ook met een externe voeding (invertor 12V >220V>5V powered USB-hub > S1) werd de schijf niet goed herkend. Na de formattering dus wel!

Om de een of andere reden werkt Bluetooth audio streamen vanaf m'n BB nu perfect, verloor geen geluid over de speakers, schakelen vanaf HDD afspelen, BT streaming en daarna weer terug (automatisch) naar HDD ging perfect. De HDD ging ook precies verder waar ik was gebleven!

Ook switchen van HDD naar SD en weer terug, perfect.

Hoop dat hij morgen dus wer goed gaat met dan wat meer muziek erop.
Nu nog ipod 4G ondersteunen, al hoeft dat eigenlijk niet meer...., 120Gb is wel lekker :-)

Overigens een andere 3,5" HDD (NTFS) eraan gehangen maar die werd niet herkend... NTFS zal dus wel niet ondresteund worden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update-2:

De Samsung S1 doet het inderdaad prima aan de USB-verbinding van de MKi9200!

Er staat nu zo'n 40Gb aan MP3's op.
De Parrot heeft even en tijdje nodig om de schijf te herkennen (ik denk de inhoud deels inlezen), duurde zo'n anderhalve minuut, maar sindsdien snel browsen door alle mappen, direct afspelen, keurig op de juiste positie resume play indien er telefoontje binnenkomt etc.

Overigens is dat langdurig inlezen alleen de eerste keer nodig!
Daarna werkt hij meteen zodra de Parrot is opgestart.
Hij gaat zelfs door waar hij was gebleven, precies wat de bedoeling is. Kudo's voor Parrot (om eerlijk te zijn).

Oftewel, hier een happy gebruiker van de MKi9200

Het enige wat NIET wil werken is m'n iPod 4G (Clickwheel).
ALs iemand hiervoor nog tipe of adviezen heeft ,graag. Hij draait op SW 3.1.1 (in ieder geval de laatste volgens iTunes 9), Firmware is 1.x.x

Gr,Pekka

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 11:43 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste