Ik mis (mijn) de Syncmaster 203B?
ik mis mijn Iiyama ProLite E511S-B2.
had hem afgelopen woensdag nieuw binnen gehad en eind van de week al retour gestuurd.
er was iets niet goed aan het scherm.
hopelijk deze week nog een nieuwe.
had hem afgelopen woensdag nieuw binnen gehad en eind van de week al retour gestuurd.
er was iets niet goed aan het scherm.
hopelijk deze week nog een nieuwe.

(misschien is deze review al voorbij gekomen, maar kzag hem niet in het lijstje staan...)

[ Voor 20% gewijzigd door baskabas op 02-10-2006 12:34 ]
Is al eens voorbijgekomen. Het lijkt erop dat het een indrukwekkende monitor is, maar een '10' als beoordeling in alle categorieën? To be trusted?TeknoGecko schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:22:
[afbeelding](misschien is deze review al voorbij gekomen, maar kzag hem niet in het lijstje staan...)
Ja inderdaad... dat lijkt wel erg optimistisch... toch beter even de eerste gebruikerservaringen afwachten...robhof schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:32:
[...]
Is al eens voorbijgekomen. Het lijkt erop dat het een indrukwekkende monitor is, maar een '10' als beoordeling in alle categorieën? To be trusted?
Verwijderd
Misschien deze ook handig: TFTCentral over de BenQ FP241WTeknoGecko schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:22:
[afbeelding][afbeelding]
(misschien is deze review al voorbij gekomen, maar kzag hem niet in het lijstje staan...) [afbeelding]
Zeker! (thanx, was deze kwijt) -> Hier staat ook het FP241WZ model in mét BFI!Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:37:
[...]
Misschien deze ook handig: TFTCentral over de BenQ FP241W
Nou het heeft lang geduurd, maar ik heb eindelijk ook mijn 205bw. Ziet er erg goed uit. Ik ben tevreden
Dynabyte verwacht de Acer AL2216W op 5 oktober. Dat is al snel
Ben benieuwd of ze hem dan ook daadwerkelijk hebben. Om de prijs hoef je er trouwens niet te bestellen.
Ondertussen groeit het aantal 205BW bezitters hier gestaag en voor zover ik het topic heb kunnen bijhouden, is er slechts 1 bezitter die een defecte pixel had. Dus ik weet niet waar jij over defecte pixels bij de 205BW hebt zitten lezen (de 204B is wel een ander verhaal).Gunner schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:07:
[...]
Ja? Ik lees toch nog wat pixel problemen vanuit Samsung hier en daar, maar Mycom heeft hem bij een aantal filialen op voorraad dus kan ik hem eerdaags wel ophalen en aangezien ze een goede niet goed geld terug garantie bieden is het wel heel verleidelijk.
Steam/uPlay: EvulKlowne
Ik bedoelde min of meer deze post;ambi schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:44:
[...]
Ondertussen groeit het aantal 205BW bezitters hier gestaag en voor zover ik het topic heb kunnen bijhouden, is er slechts 1 bezitter die een defecte pixel had. Dus ik weet niet waar jij over defecte pixels bij de 205BW hebt zitten lezen (de 204B is wel een ander verhaal).
Tim Schuhmacher in "\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Dee..."
Wat daar dan van waar is....
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat is gebaseerd op de uitspraak van één enkele verkoper, die misschien niet eens goed weet wat er aan de hand is. Aangezien je verder hoofdzakelijk goeie dingen hoort zou ik er niet zo heel erg veel waarde aan hechten.
Verwijderd
ik zit te twijfelen tussen de Samsung 205BW en de LG L204WT
zo'n beetje alles is hetzelfde, alleen is de LG 30 euro goedkoper en heeft een contrast ratio van 2000:1 tegen 700:1 van de Samsung.
is het een verstandige keuze om voor de LG dan te gaan? aangezien veel mensen de samsung nemen hier...
hier een link naar de LG
299,- bij mycom.
edit
zat ff wat terug te bladeren en ik zie bijna geen negatieve reacties op de 205BW, maar wel een aantal over de LG 204WT...dat baat mij zorgen zegmaar. hmm...what to do oh what do?
zo'n beetje alles is hetzelfde, alleen is de LG 30 euro goedkoper en heeft een contrast ratio van 2000:1 tegen 700:1 van de Samsung.
is het een verstandige keuze om voor de LG dan te gaan? aangezien veel mensen de samsung nemen hier...
hier een link naar de LG
299,- bij mycom.
edit
zat ff wat terug te bladeren en ik zie bijna geen negatieve reacties op de 205BW, maar wel een aantal over de LG 204WT...dat baat mij zorgen zegmaar. hmm...what to do oh what do?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 09:15 ]
snorlaxVerwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:08:
ik zit te twijfelen tussen de Samsung 205BW en de LG L204WT
hier een link naar de LG
299,- bij mycom.
Ik kan het verhaal nog sterker vertellen. Een andere verkoper van dezelfde winkel vertelde eerder dat de laatste 3 van de 4 exemplaren die ze verkochten voor de 'schaarste' allemaal dode pixels hadden en het showmodel ook. Ik grapte nog dat dat dus een uitval van 75% was. Niet grappig dus. Maar ik zou inderdaad niet zo'n waarde aan zulke uitspraken doen, want ik heb mijn tft inmiddels bij Norrod gehaald en toen in informeerde naar de pixelgarantie meldde men daar dat dat eigenlijk nauwelijks meer nodig was. Nu is dat natuurlijk weer het andere uiterste, maar dan zal de waarheid middenin liggen.RoD schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:58:
Dat is gebaseerd op de uitspraak van één enkele verkoper, die misschien niet eens goed weet wat er aan de hand is. Aangezien je verder hoofdzakelijk goeie dingen hoort zou ik er niet zo heel erg veel waarde aan hechten.
Overigens kon bij Norrod bij slechts 1 dode pixel al geruild worden. Maar ook als mij de kleur niet beviel of wat dan ook, dus dat zou te maken kunnen hebben met het feit ik de 205bw via internet heb besteld. (en in de winkel heb laten bezorgen)
Verwijderd
batman73
bedankt voor je reply.
dan ga ik zeer waarschijnlijk voor de Samsung 205BW dus. echter heb ik nog 2 onduidelijkheden/vragen:
1) ik heb een ATI Radeon 9700, kan ik die resolutie wel aan? in nieuwe spellen uiteraard niet enzo, maar in windows? heeft de kaart hier problemen mee denk je?
2) bij dixons zie ik de monitor staan voor 329,- .. maar bij aansluiting staat VGA, hij heeft toch ook een DVI aansluiting of zoiets las ik? hoe kan ik zien of ik dat hier op mijn (huidige) pc kan aansluiten?
voor het geval dat het nodig mocht zijn ik heb een Nvidia Nforce 2 moederbord. computer is ruim 3 jaar oud, maar nog geen geld voor nieuwe en bijna alle nieuwe spellen doen het redelijk tot goed (just cause, f.e.a.r. etc)
alvast bedankt!
bedankt voor je reply.
dan ga ik zeer waarschijnlijk voor de Samsung 205BW dus. echter heb ik nog 2 onduidelijkheden/vragen:
1) ik heb een ATI Radeon 9700, kan ik die resolutie wel aan? in nieuwe spellen uiteraard niet enzo, maar in windows? heeft de kaart hier problemen mee denk je?
2) bij dixons zie ik de monitor staan voor 329,- .. maar bij aansluiting staat VGA, hij heeft toch ook een DVI aansluiting of zoiets las ik? hoe kan ik zien of ik dat hier op mijn (huidige) pc kan aansluiten?
voor het geval dat het nodig mocht zijn ik heb een Nvidia Nforce 2 moederbord. computer is ruim 3 jaar oud, maar nog geen geld voor nieuwe en bijna alle nieuwe spellen doen het redelijk tot goed (just cause, f.e.a.r. etc)
alvast bedankt!
Ok, gisteren de Samsung 205BW gekocht. Gezien de positieve reacties van meerdere gebruikers hier. Wat ik me nog wel afvraag is hoe bv een game als BF2 met een maximale reso van 1280 x 1024 zich gaat verhouden op dit scherm.
De monitor gaat natuurlijk scalen en krijg ik twee zwarte 'balken' aan de zijkant?
Wie kan me hier iets meer over vertellen, wie heeft er ervaring mee?
De monitor gaat natuurlijk scalen en krijg ik twee zwarte 'balken' aan de zijkant?
Volgens mij heeft dat niets met het scherm te maken maar met de manier waarop het spel geschreven is.
Die zwarte balken krijg ik niet op m'n scherm getoverd, ook niet door de optie aan te vinken in ATI 's CC, bij mij wordt het beeld altijd gescaled... of ik nu in een spel zit of nietDispenzer schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:20:
Ok, gisteren de Samsung 205BW gekocht. Gezien de positieve reacties van meerdere gebruikers hier. Wat ik me nog wel afvraag is hoe bv een game als BF2 met een maximale reso van 1280 x 1024 zich gaat verhouden op dit scherm.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Je hebt een te oude videokaart die het aspect ratio niet kan verschalen.Largamelion schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:36:
[...]
Die zwarte balken krijg ik niet op m'n scherm getoverd, ook niet door de optie aan te vinken in ATI 's CC, bij mij wordt het beeld altijd gescaled... of ik nu in een spel zit of niet. Heb het scherm aangesloten via DVI en heb een ATI X740XL videokaart (Medion uitgave - Aldi) draaiend op de Catalyst 6.9 drivers. Tot nu toe is dit zo goed als het enige nadeel aan het scherm voor mij.
Er is een site waar op staat welke videokaarten het wel ondersteunen. ik heb het een keer voorbij zien komen. Kan iemand mij vertellen welke site dat was??
Zit er op BF2 geen widescreen functie ofzo??
edit: @dizpenzer: Wat voor videokaart heb je??
[ Voor 3% gewijzigd door BarrY A. op 03-10-2006 11:46 ]
nVidea 7800GTBarrY A. schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:45:
[...]
Je hebt een te oude videokaart die het aspect ratio niet kan verschalen.
Er is een site waar op staat welke videokaarten het wel ondersteunen. ik heb het een keer voorbij zien komen. Kan iemand mij vertellen welke site dat was??
Zit er op BF2 geen widescreen functie ofzo??
edit: @dizpenzer: Wat voor videokaart heb je??
Zojuist besteld bij 4launch de Samsung 225BW.
Volgens hun leverancier komen ze met een week binnen.
To be continued..
To be continued..
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Verwijderd
Ik heb hier een radeon 9600 pro en die kan op de DVI de native van 1680*1050 draaien zonder problemen (zelfs in games, hoewel ik dan wel aan de instellingen moet prutsen om nog wat fps over te houden). Het lijkt mij dus dat de 9700 het moet afkunnen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:16:
batman73
bedankt voor je reply.
alvast bedankt!
En inderdaad, de 205BW heeft VGA en DVI, en zelfs een "harde" aan/uit schakelaar
Waarom is de 225BW goedkoper dan de 215?yared schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:31:
To be continued..
op widescreengamingforum kan je alles vinden over videokaarten en games die breedbeeld ondersteunen.BarrY A. schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:45:
[...]
BF2 heeft jammergenoeg geen breedbeeldresolutie.
Er zit een goedkoper paneel (TN) in de 225BW.
Ik vroeg me af hoe het zit met het gamen op een niet native resolutie op een tft scherm,
Bijvoorbeeld de 204B, die spreekt mij erg aan, alleen mijn huidige videokaart zal het niet zo tof vinden als ik op 1600x1200 bf2 ga spelen, op het moment speel ik het op een tft met resolutie 1280x1024. Als ik bf2 dan op de 204B zou spelen met de 1280x1024 resolutie, ziet het er dan slechter/waziger uit??
Bijvoorbeeld de 204B, die spreekt mij erg aan, alleen mijn huidige videokaart zal het niet zo tof vinden als ik op 1600x1200 bf2 ga spelen, op het moment speel ik het op een tft met resolutie 1280x1024. Als ik bf2 dan op de 204B zou spelen met de 1280x1024 resolutie, ziet het er dan slechter/waziger uit??
Zie hierMrDrako schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:15:
Ik vroeg me af hoe het zit met het gamen op een niet native resolutie op een tft scherm,
19" of 20.1" TFT (1280 of 1600) kan niet kiezen
Ik heb overigens sinds vandaag een Dell 20" 16:9 monitor binnen en vooralsnog erg content.
1280x960 op een 1600x1200 scherm ziet er imho mooier uit dan 1024x768 op een 1280x1024 scherm, gewoon omdat er wat meer pixels beschikbaar zijn. Wazig wordt het niet, maar er gaat wel wat detail verloren. In games heb ik persoonlijk weinig last van een niet native resolutie, tijdens officewerk wel.MrDrako schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:15:
Zeker geen reden om niet voor de 204b te kiezen dus.
[ Voor 3% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 03-10-2006 19:57 ]
dot.blaat
Dank je tiepeks...tiepeks schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:13:
[...]
op widescreengamingforum kan je alles vinden over videokaarten en games die breedbeeld ondersteunen.
BF2 heeft jammergenoeg geen breedbeeldresolutie.
@ dizpenzer: Dat moet geen probleem worden met die 7800GT...die staat er gewoon tussen
Top! Dank je dat je nog ff aan me gedacht had, ik ga zo die website eens bekijkenBarrY A. schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:33:
[...]
Dank je tiepeks...
@ dizpenzer: Dat moet geen probleem worden met die 7800GT...die staat er gewoon tussen
Gezien de reviews van de Mirai DML-522W100 (€ 332,46) niet erg positief zijn (vooral de kleuren schijnen tegen te vallen): weet iemand of de Acer AL2216W (€ 346,96) of Samsung 225BW (€ 412,84) beter zijn? Wat zijn de verwachtingen?
Ik wou een van deze drie binnenkort bestellen.
Er zijn reviews van de Acer en de Samsung te vinden in dit topic. Verder wachten er erg veel mensen op meer gebruikerservaringen van één van deze schermen (waaronder ik zelf)
Ik hoorde ook ergens dat er maar één 22" paneel te krijgen is voor deze schermen, dus dat zou betekenen dat ze alle 3 hetzelfde qua kwaliteit zouden moeten zijn. Zou wel logisch zijn, de specs zijn ook identiek.
Overigens is er iemand met de Mirai op dit forum en hij was er toch iets positiever over dan in de reviews.
Ik hoorde ook ergens dat er maar één 22" paneel te krijgen is voor deze schermen, dus dat zou betekenen dat ze alle 3 hetzelfde qua kwaliteit zouden moeten zijn. Zou wel logisch zijn, de specs zijn ook identiek.
Overigens is er iemand met de Mirai op dit forum en hij was er toch iets positiever over dan in de reviews.
Nou... die "harde" schakelaar is minder hard dan je zou verwachten (bij mij tenminste).Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:59:En inderdaad, de 205BW heeft VGA en DVI, en zelfs een "harde" aan/uit schakelaar(naast de "soft")
Ook als ik die omzet knippert de blauwe led zo nu en dan.
Ben toch niet de enige die dat is opgevallen?
Nu heb ik toch een vraagje aan andere Samsung 205BW gebruikers. Het is nu namelijk donker op mijn kamer en wanneer ik een effen zwarte afbeelding neem (tfttester) dan heb ik links onder en langs de gehele bovenrand een lichte verkleuring naar vaal grijs. Dit effect is alleen bij zwart zichtbaar en dus ook niet in windows als je bv gewoon kantoorapplicatie gebruikt. Ik heb er een foto van genomen. Nu heeft de foto zelf last van veel ruis.
http://www.timschuhmacher.nl/dump/IMGP1002.JPG
Het lijkt op de foto een blauwige verkleuring, maar het is grijs
Is dit een uniek verschijnsel of hebben meer mensen dat hier. Ik moet eerlijk bekennen dat dit ook zichtbaar was bij alle hoekjes van mijn vorige Iiyama tft. Dat doet mij denken dat dat eerder bij tft's hoort.
http://www.timschuhmacher.nl/dump/IMGP1002.JPG
Het lijkt op de foto een blauwige verkleuring, maar het is grijs
Is dit een uniek verschijnsel of hebben meer mensen dat hier. Ik moet eerlijk bekennen dat dit ook zichtbaar was bij alle hoekjes van mijn vorige Iiyama tft. Dat doet mij denken dat dat eerder bij tft's hoort.
Denk dat ze allemaal dezelfde paneel bevatten.lordsnow schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:29:
Gezien de reviews van de Mirai DML-522W100 (€ 332,46) niet erg positief zijn (vooral de kleuren schijnen tegen te vallen): weet iemand of de Acer AL2216W (€ 346,96) of Samsung 225BW (€ 412,84) beter zijn? Wat zijn de verwachtingen?
< dit stukje webruimte is te huur >
en dat hoort zo?Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:05:
is gewoon backlight bleeding..
Ik heb het op dezelfde plekken bij mijn 205. Vergeleken met mijn vorige scherm de Samsung 913N vind ik het echt meevallen en valt het me nu amper op. Zit zelf ook in redelijke donkere kamer, maar ja helaas hoort dit bij TFT schermen.
die "harde" schakelaar is een rockerswitch en ik heb bij mijn 17" ook dat als ik de stekker uit het stopcontact haal (zelfde effect als die rockerswitch) dat ledje nog een halve minuut blijft knipperen.walterg schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:46:
[...]
Nou... die "harde" schakelaar is minder hard dan je zou verwachten (bij mij tenminste).
Ook als ik die omzet knippert de blauwe led zo nu en dan.
Ben toch niet de enige die dat is opgevallen?
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.
Verwijderd
Laatst zag ik bij iemand op een grote panasonic HDTV pgr3(xbox360) Nu heb ik geen 1200 euro voor een dure HDTV maar wel geld voor een LCD monitor, nu lees ik veel positieve berichten over de Samsung 205BW, is deze monitor geschikt voor xbox360 en andere console games of wordt de hoogst mogelijke widescreen resolutie: 1280x1024 teveel vervormd?
Nee maar het gebeurt wel bij veel monitoren
1280x1024 is gewoon 4:3 hoorVerwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:52:
Laatst zag ik bij iemand op een grote panasonic HDTV pgr3(xbox360) Nu heb ik geen 1200 euro voor een dure HDTV maar wel geld voor een LCD monitor, nu lees ik veel positieve berichten over de Samsung 205BW, is deze monitor geschikt voor xbox360 en andere console games of wordt de hoogst mogelijke widescreen resolutie: 1280x1024 teveel vervormd?
ehm.... ik raak het overzicht wat kwijt, maar eh
Wat zijn nu precies die GOEDE panelen, en waar vinden we die in?
Dat is volgens mij het enige wat ik mis aan de bijna perfecte startpost.
Ik zit ook nog te twijfelen, wil graag een breedbeeld hdcp scherm.
Maar elke keer lees ik het weer over die panelen....
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
Verwijderd
Iemand wees me net op de LG Electronics L204WT
Hoe presteert deze tegenover de Samsung 205BW?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 11:49 ]
1280x1024 is een 5:4 resolutie
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Volgens mij bedoelt de poster daar eigenlijk geen 1280x1024 maar 1280 × 720 ?
Aangezien dat de hdtv 720p res is van de xbox360.
Die res word op de 205bw gestreched naar 1680x1050 if i'm correct.
[ Voor 42% gewijzigd door Vandread op 04-10-2006 12:22 ]
Wat voor resolutie is 1600x1200 dan eigelijk?Demoniac schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:13:
[...]
1280x1024 is een 5:4 resolutie(5x256 = 1280; 4x256 = 1024) Deze wordt vrijwel alleen gebruikt op 17" en 19" TFT's. En er zijn ook een heleboel mensen die het gebruiken op CRT-monitoren, maar dan krijg je vervormd beeld.
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
1600/1200=4/3=1.33333333...
Ik zie een verband denk ik
Kortom, 4:3 dus, kun je ook doen door simpelweg de resolutie door 400 te delen, in dit geval
Ik zie een verband denk ik
Kortom, 4:3 dus, kun je ook doen door simpelweg de resolutie door 400 te delen, in dit geval
Verwijderd
Is dit een grap? Hoe verhoudt 16 zich tot 12?Oet schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:23:
[...]
Wat voor resolutie is 1600x1200 dan eigelijk?
Ik gok op 4:3

In de acer en samsung review zijn ze best positief, het blijft natuurlijk een tn paneel.lordsnow schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:29:
Ik ga echter niet voor de mirai vanwege zijn uiterlijk, het wordt voor mij dus de acer of de samsung welke het eerst op voorraad is.
16:12 = 4:3Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:30:
[...]
Is dit een grap? Hoe verhoudt 16 zich tot 12?
Ik gok op 4:3
< dit stukje webruimte is te huur >
met alleen dezelfde paneel heb je toch nog niet perse dezelfde kwaliteit? De aansturing en gebruik van andere componenten speelt ook een rol dacht ikRoD schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:32:
Geweldig dit...Oet schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:23:
[...]
Nederland kenniseconomie...
Ontopic: kunnen die reviews van de BenQ FP241W(Z) even in de topicstart worden opgenomen? De review van Trusted Review is inderdaad wel erg lyrisch, maar het blijft toch een zeer interessante monitor, zeker met nieuwe technologie als AMA-Z en BFI.
[ Voor 25% gewijzigd door Tachyon op 04-10-2006 12:59 ]
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
DUDE!!!! je doet "Opleiding Hogere Informatica Verkort. "Oet schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:23:
[...]
Stap eens naar je docent die iets van wiskunde geeft aangezien je dat geheid krijgt
Ach, tis nog vroeg, daarbij zag ik iemand delen door 256 magoed. Iedereen heeft zo wel eens zijn momentenVandread schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:02:
[...]
DUDE!!!! je doet "Opleiding Hogere Informatica Verkort. "
Stap eens naar je docent die iets van wiskunde geeft aangezien je dat geheid krijgt
[ Voor 6% gewijzigd door Oet op 04-10-2006 13:12 ]
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Volgens mij staat alles in het 19" topic uitgelegd, maar zeker weet ik het ook niet. Met Google kun je trouwens ook prima informatie vinden.redwood schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:45:
Reviews lezen.Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:48:
Iemand wees me net op de LG Electronics L204WT
http://www.tftcentral.co.uk/specs.htm en dan onder de link "Panel Type". Staan alle typen panelen uitgelegd met hun werking en voor/nadelen.redwood schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:45:
dot.blaat
Nou... hij knippert uren later nog steedsmaster6464 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:06:
[...]
die "harde" schakelaar is een rockerswitch en ik heb bij mijn 17" ook dat als ik de stekker uit het stopcontact haal (zelfde effect als die rockerswitch) dat ledje nog een halve minuut blijft knipperen.
Lange interval overigens, niet net als op stand-by. Toch erg vreemd.
Ik gebruik de hard switch regelmatig, maar van dat lang knipperen nog niks gemerkt.walterg schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:20:
[...]
Nou... hij knippert uren later nog steeds
Lange interval overigens, niet net als op stand-by. Toch erg vreemd.
Steam/uPlay: EvulKlowne
Ik heb ook een 22" op het oog, idd ook deze drie voorbeelden. Maar ook de 22"van Viewsonic hou ik in de gaten. Beetje dezelfde prijs, goede ervaringen gelezen op andere fora met Viewsonic.lordsnow schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:29:
(of toch maar wachten op die BenQ FP241W
Welke reviews zijn dat dan? Volgens mij is er toch nog geen review over de acer 22''?StephaN schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:33:
[...]
In de acer en samsung review zijn ze best positief, het blijft natuurlijk een tn paneel.
Ik ga echter niet voor de mirai vanwege zijn uiterlijk, het wordt voor mij dus de acer of de samsung welke het eerst op voorraad is.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Van je link:tiepeks schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:52:
[...]
Ik heb ook een 22" op het oog, idd ook deze drie voorbeelden. Maar ook de 22"van Viewsonic hou ik in de gaten. Beetje dezelfde prijs, goede ervaringen gelezen op andere fora met Viewsonic.
(of toch maar wachten op die BenQ FP241W)
Wtf, die is al op voorraad?Voorraadcheck
30
Dan heb je het topic dus niet doorgelezen.IndoBoy schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:16:
[...]
Welke reviews zijn dat dan? Volgens mij is er toch nog geen review over de acer 22''?
Ik denk niet dat hij al op voorraad is, ik zit eigenlijk te wachten op die Samsung (mooiste design imo).RoD schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:23:
Van je link:
Wtf, die is al op voorraad?Ik heb nog maar bijster weinig van dat scherm gehoord.
.
Afgelopen weekend de 203B mogen bewonderen.
Ik zal eens bellen naar die zaak. Info volgt.
Ik denk het inderdaad ook niet. Anders waren er wel meer ervaringen/reviews geweest.
Verwijderd
Even een vraag van een Noob, ik heb interesse in de Samsung 225 Bw.
Scherm zal voornamelijk worden gebruikt voor de xbox360 op aan te sluiten, echter zie ik dat dit scherm alleen maar een DVI (With HDCP support) and RGB Analog aansluiting heeft.
Is dit voldoende om optimaal gebruik te maken van de xbox360 (hoe sluit ik deze dan het beste aan met een vga scart?) of kan ik beter kijken naar een scherm met een component ingang.
Scherm zal voornamelijk worden gebruikt voor de xbox360 op aan te sluiten, echter zie ik dat dit scherm alleen maar een DVI (With HDCP support) and RGB Analog aansluiting heeft.
Is dit voldoende om optimaal gebruik te maken van de xbox360 (hoe sluit ik deze dan het beste aan met een vga scart?) of kan ik beter kijken naar een scherm met een component ingang.
[quote][b][message=26603216,noline]RoD schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:23
Ik dacht dat er misschien nog meer reviews waren.
Volgens mij heb ik één volledige review gezien en één link met 2 gebruikers die een korte opmerking gaven.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Het scherm heeft volgens mij ook een vga ingang, daar zou je je xbox dus mee aan kunnen sluiten.Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:15:
Even een vraag van een Noob, ik heb interesse in de Samsung 225 Bw.
Het voordeel van de samsung t.o.v. de acer is dus de hdcp compatible dvi ingang en het design of niet?
Verwijderd
Er zou trouwens binnekort ook een 22" BenQ moeten uitkomen met soorgelijke specs.
Benq FP222W
http://www.benq.co.uk/press/News.cfm?id=1567&cat=0
Benq FP222W
http://www.benq.co.uk/press/News.cfm?id=1567&cat=0
ViewSonic VP2330wb 23” review
Conclusion
It is clear from the connectivity options that when designing the VP2330wb ViewSonic set out to make a great PC display rather than a multi-purpose unit, this is a little disappointing as products such as the Dell 2405 offer a myriad of connectivity for all purposes. Whilst the price of the unit is higher than many competitors products the excellent warranty options and inclusion of HDCP support go some way to justifying the outlay.
The most important aspect of this product is the screen and it is in this area that the VP2330wb excels. This model sports a 23” panel with a native resolution of 1920x1200. For those moving from a smaller screen the extra pixels and real estate really do make a difference and you will find yourself wondering how you ever coped with a resolution of 1024x768 or even 1280x1024. The technical specifications of the screen are that it features an 8ms grey to grey response time, 250-nit brightness (typ), 800:1 contrast ratio (typ) and .258mm pixel pitch. There are screens available for a similar price to the ViewSonic which feature slightly higher quoted specifications, however we feel that in many instances these figures are inflated to shift units. Viewsonic are quoting accurate figures and should be applauded for doing so.
High Definition video content is also rendered in crystal clear quality with natural flesh tones and vibrant colours.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Dan zouden ze hier wel gepost wordenIndoBoy schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:53:
[quote][b][message=26603216,noline]RoD schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:23
[...]
Volgens mij heb ik één volledige review gezien en één link met 2 gebruikers die een korte opmerking gaven.
Ik zie net dat Zercom een aardige voorraad heeft van de 225BW. Ze zeggen alleen dat het een 21" is, maargoed dat zal ongetwijfeld een foutje zijn.
Iemand al besteld?
De Acer komt nu volgens de informatie wéér later binnen bij veel winkels. Nu wordt het al de 17e
Iemand al besteld?
De Acer komt nu volgens de informatie wéér later binnen bij veel winkels. Nu wordt het al de 17e

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 05-10-2006 20:39 ]
Bij Mycom staat ie ook als op voorraad.RoD schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:08:
Ik zie net dat Zercom een aardige voorraad heeft van de 225BW. Ze zeggen alleen dat het een 21" is, maargoed dat zal ongetwijfeld een foutje zijn.
Iemand al besteld?
Jullie hebben het over de Samsung 225 BW en dat deze een TN-panel heeft. Klopt dit wel, want op de site van Samsung staat 16,7 miljoen kleuren en een TN gaat toch maar tot 16,2 miljoen?StephaN schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:33:
[...]
In de acer en samsung review zijn ze best positief, het blijft natuurlijk een tn paneel.
Een 8bit TN panel is 16,7miljoen kleuren. 16,2miljoen pixels is volgens mij bij 6bit panels met dithering.
Zijn er trouwens al mensen die de 225BW gaan bestellen/besteld hebben?
[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 05-10-2006 23:05 ]
Ik ga hem waarschijnlijk bestellen. Wil alleen eerst een paar user-reviews afwachten, maar zo denkt iedereen er natuurlijk over en wachten we op elkaar.RoD schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 23:05:
Een 8bit TN panel is 16,7miljoen kleuren. 16,2miljoen pixels is volgens mij bij 6bit panels met dithering.
HIer van 2 reviews van de Acer 22"
http://www.short-media.com/review.php?r=336&p=1
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1084570
Die eerste lijkt mij toch echt een Samsung...IndoBoy schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 00:25:
HIer van 2 reviews van de Acer 22"
The birds turned into The Flying Dutchmen!
De 225BW staat inmiddels bij veel winkels op groen, ook 4launch en pc megastore, de huidige lijstaanvoerders op de pricewatch.
De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan
Verwijderd
The new 22" from Asus (mw221u) maybe the one I was looking for. Looks like it may not be the usual TN panel we see on others 22"....
Check this out:
http://www.asus.com/produ...56&model=1382&modelmenu=1
Check this out:

Zoals een echte tweaker betaamt heb ik gister na het kopen van een 205BW niet de moeite genomen om enig manual te bekijken. Zodoende kwam ik er achter dat er een tweede aan/uit schakelaar op de achterkant zat. Zodoende dacht ik eerst dat ik een DOA had.
Maar de quick start guide rept hier eigenlijk ook niet over voor zover ik het kan lezen?
Achteraf kon ik me herinneren dat ik het wel in dit topic eens gelezen had.
Maar de quick start guide rept hier eigenlijk ook niet over voor zover ik het kan lezen?
Achteraf kon ik me herinneren dat ik het wel in dit topic eens gelezen had.
And continuation is a fact!!yared schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:31:
url=http://img223.imVolgens hun leverancier komen ze met een week binnen.
To be continued..
Mijn 22" komt eraaaaaaaaan!
4Launch beschikt als een van de eerste over een aardige partij om alle bestellingen de deur uit te gooien
zoooo blijBeste Yared,
De monitor is vandaag binnen gekomen en zal gepixelcheckt worden. Mocht de monitor geen defecte pixels bevatten kunnen wij uw bestelling vandaag toesturen.
Met vriendelijke groet,
Midas Herrmann
4Launch
www.4launch.nl
en dat voor 482,50 incl verzending, pixelgarantie en of course 22" VET!
Voor de mensen die nog twijfelen over 2x19" of 1x22" even deze posting die ik gemaakt had toen ik aan het meten was of alles past
Na flink wat huisvlijtend zaagwerk, trapgeloop en amateuristisch meten is de conclusie:
1x 22" widescreen:
Samsung 225BW 5ms
pricewatch: Samsung SyncMaster 225BW (22", 5ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zilver)
2x 19" 4:3:
Samsung 940BF 2ms
pricewatch: Samsung SyncMaster 940BF (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D)
Nadeel van de 2x19" is dat het 2e scherm net aan past zie shots onder van huidige situatie en nieuwe situatie en dat je 2x 45 euro pixelgarantie kwijtbent. Totaal: 680 euries. Voordeel: in voorraad, 6-10 dagen.
Terwijl die 22" past als een droom in die achterlijke nis waarin mijn monitor moet staan en totaal nog incl pixel-garantie net geen 500 euries kwijt ben. Nadeel: pre-order, levertijd onbekend. :huh:

Reden waarom ik haast heb:
- Rechterscherm is zeker 5 jaar oud en gaat binnenkort ermee kappen
- Tezamen verbruiken ze veeeeel meer energie dan tft's. 260 t.o.v. 55w (1xws) of 76w (2x19) en dat scheelt mij ruim 100 euries per jaar.
- Ik ben 20 oktober jarig
Dus feedback comments etc welkom
PS: zweette me helemaal de tering, stond in de regen te zagen om die achterlijke plankjes op maat te krijgen, uiteindelijk een paar cd's onder geflikkerd voor de juiste hoogte
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Kweet niet wat ze bedoelen met "not be the usual TN panel", maar het lijkt me een gewoon TN panel als je de specs bekijkt:Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:55:
The new 22" from Asus (mw221u) maybe the one I was looking for. Looks like it may not be the usual TN panel we see on others 22"....
Check this out:
[afbeelding]
MW221U 22" Wide Crystal Bright LCD Monitor(90LM22101201022A)
2MS Response Time
330cd/m2 Max Brightness
800:1 Contrast Ratio
160/160 Viewing Angel
WSXGA (1680x1050) Resolution
Pixel Pitch: 0.282mm
HDCP Support
Jammer. Ik wil best een 22" IPS/PVA panel...
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Mycom Breda heeft ze op voorraad. Ik rijd er zometeen naar toe om het scherm met eigen ogen te bekijken.
en de pixels te tellenFest schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:09:
Mycom Breda heeft ze op voorraad. Ik rijd er zometeen naar toe om het scherm met eigen ogen te bekijken.
Iiyama 22" ProLite E2200WS-B1 TFT in pre-order by iComputers
al meer over bekend (reviews, ervaringen etc)?
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Verwijderd
Waarom ondersteund de 225BW geen hogere resolutie dan 1680x1050
In mijn ogen beetje vreemd, dit draai ik namelijk ook op mijn 205BW
Ziet er overigens wel goed uit, en weet niet of die 2" zouden uitmaken voor de kwaliteit...?
1920x1200 leek me een logischere resolutie eigenlijk...
Ziet er overigens wel goed uit, en weet niet of die 2" zouden uitmaken voor de kwaliteit...?
Waarom er zit ook geen verschil tussen de native resolutie van een 17" t.o.v een 19"?Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:54:
Waarom ondersteund de 225BW geen hogere resolutie dan 1680x1050
Verwijderd
contrastratio is nogal laag he: 1:700yared schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:01:
[...]
And continuation is a fact!!
Mijn 22" komt eraaaaaaaaan!
4Launch beschikt als een van de eerste over een aardige partij om alle bestellingen de deur uit te gooien![]()
[...]
zoooo blij
en dat voor 482,50 incl verzending, pixelgarantie en of course 22" VET!![]()
Voor de mensen die nog twijfelen over 2x19" of 1x22" even deze posting die ik gemaakt had toen ik aan het meten was of alles past
Na flink wat huisvlijtend zaagwerk, trapgeloop en amateuristisch meten is de conclusie:
1x 22" widescreen:
Samsung 225BW 5ms
pricewatch: Samsung SyncMaster 225BW (22", 5ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zilver)
2x 19" 4:3:
Samsung 940BF 2ms
pricewatch: Samsung SyncMaster 940BF (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D)
Nadeel van de 2x19" is dat het 2e scherm net aan past zie shots onder van huidige situatie en nieuwe situatie en dat je 2x 45 euro pixelgarantie kwijtbent. Totaal: 680 euries. Voordeel: in voorraad, 6-10 dagen.
Terwijl die 22" past als een droom in die achterlijke nis waarin mijn monitor moet staan en totaal nog incl pixel-garantie net geen 500 euries kwijt ben. Nadeel: pre-order, levertijd onbekend. :huh:
[afbeelding]
[afbeelding]
Reden waarom ik haast heb:
- Rechterscherm is zeker 5 jaar oud en gaat binnenkort ermee kappen
- Tezamen verbruiken ze veeeeel meer energie dan tft's. 260 t.o.v. 55w (1xws) of 76w (2x19) en dat scheelt mij ruim 100 euries per jaar.
- Ik ben 20 oktober jarig![]()
Dus feedback comments etc welkom
PS: zweette me helemaal de tering, stond in de regen te zagen om die achterlijke plankjes op maat te krijgen, uiteindelijk een paar cd's onder geflikkerd voor de juiste hoogte
Foutje... Niet goed gelezen.
[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 06-10-2006 16:23 ]
Hoogte niet verstelbaar?srekaewt schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:35:
Iiyama 22" ProLite E2200WS-B1 TFT in pre-order by iComputers
Kan amper info vinden over deze monitor... zucht, vrijdagmiddag ben blind voor informatie geworden, tijd voor bier
@SPEEDMAN, alle samsungs hebben dat ook de 940BF
Zal wel met hun Magic Color techniek van doen hebben.
ikheb ook de 225 besteld, ik verwacht hem morgen
iiyama vind ik persoonlijk niet zo heel mooi eignelijk qua design, aantal jaar geleden (zeg maar de periode voordat lcd's echt mainstraim waren) was iiyama wel mijn nr1 monitorenmaker.
(ik werk momenteel nog op een VMpro 454, nix mis mee, alleen zwaar, groot etc
)
iiyama vind ik persoonlijk niet zo heel mooi eignelijk qua design, aantal jaar geleden (zeg maar de periode voordat lcd's echt mainstraim waren) was iiyama wel mijn nr1 monitorenmaker.
(ik werk momenteel nog op een VMpro 454, nix mis mee, alleen zwaar, groot etc
Zo, ook ik heb de 225bw besteld. Hij komt maandag of dinsdag binnen en heb er na veel wikken en wegen erg veel zin in!
De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan
Hehe ik werk nog steeds vanachter een iiyama e431s tft toendertijd 500 euro voor betaald
. Maar die 22" heeft nog steeds hetzelfde design (vrij lelijk dus).
even een vraagje...
ik heb een scherm gezien. het gaat om een LG 20 inch widescreen. met 5ms, 1680x1050, en 2000.1contrast(!!!) .
nu kost de dode pixelgarantie 39 euro.. wat ik belachelijk vindt. een product moet het in mijn ogen gewoon goed doen. of het nou een wasmachine is of een beeldscherm dat maakt niet uit..
nu wil ik het scherm kopen zonder pixelgarantie. neem ik dan een groot risico bij een scherm van dit formaat? een zwarte dode pixel kan ik mee leven. maar het moet echt geen gekleurde zijn want dat ga ik me dood irriteren....
kan ik de gok nemen? wil het scherm nogal graag hebben. maar zie het totaal niet zitten om een 39 euro te betalen. weet wel betere dingen met dat geld.
alvast bedankt..
goofy
ik heb een scherm gezien. het gaat om een LG 20 inch widescreen. met 5ms, 1680x1050, en 2000.1contrast(!!!) .
nu kost de dode pixelgarantie 39 euro.. wat ik belachelijk vindt. een product moet het in mijn ogen gewoon goed doen. of het nou een wasmachine is of een beeldscherm dat maakt niet uit..
nu wil ik het scherm kopen zonder pixelgarantie. neem ik dan een groot risico bij een scherm van dit formaat? een zwarte dode pixel kan ik mee leven. maar het moet echt geen gekleurde zijn want dat ga ik me dood irriteren....
kan ik de gok nemen? wil het scherm nogal graag hebben. maar zie het totaal niet zitten om een 39 euro te betalen. weet wel betere dingen met dat geld.
alvast bedankt..
goofy
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Dit topic is gesloten.