[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 11

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.726 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
morgen eindelijk me 20.1 inch tft.

Iiyama ProLite E511S-B2

Svp alleen posten als je wat hebt toe te voegen, als iedereen dit soort meldingen gaat plaatsen is het binnen de kortste keren een zooitje :)

[ Voor 55% gewijzigd door Pollewob op 26-09-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Rostvertol-Mil schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:02:
[...]

Als je veel gamed zou ik je de 214T gewoon afraden, vanwege verschillende berichten over erg hoge input lag.
Ah, en bij de 204B is dat beduidend minder?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

203 zoog dikke ehh, teut. Veel ghosting etc. Ik speel alleen games en ik ben benieuwd hoe die LG204 is, 5ms g<g. Denk dat ik die ga aanschaffen.

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

master6464

Who's General Failure?

over die acer AL2216W: volgens de franse site zit er geen dvi kabel bij

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

• Oet

Oet

Hier nog wat user-reviews over de 214T monitor, toch schijnen er een flink aantal mensen te zijn die geen of nauwelijks ghosting zien, mja het schijnt nogal persoonlijk te zijn: http://www.o-mexico.com/c...d=B000B7RFC8&ReviewPage=1

Edit: hier nog een intressante thread over input lag en dan vooral nog over de Samsung 204B: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1026393&page=4

Edit2: Pfff ik weet het echt niet meer, overal lees je over input lag, dat het erger is dan ghosting, maar een echte gamer ben ik niet, ok, ik speel wel eens een game, nfs ofzo, of CS en een paar keer per jaar ga ik naar een LAN maar echt veel gamen doe ik niet meer.. Wat ik zo overal lees hebben ze het over dat grote Samsung LCD's veel last hebben van input lag, maar zijn er dan geen echt goeie grote TFT's?
Ook stond er in de 2de startpost dat de 214T een allround+gamer tft is...

[ Voor 53% gewijzigd door Oet op 27-09-2006 09:39 ]

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Input lag

Ik had uit een meting van 9 gemiddeld 14,11ms gevonden op de LG L204WT.

Input lag lijkt me alleen bij het gamen zeer lastig. Vooral bij FPS games. Als je op een vijand mikt, en dat punt was 20ms geleden, dan kan hij goed ergens anders staan inmiddels. Je schiet nu dus naast. Vooral bij een hele snelle FPS is dit slecht voor je 'skill'. Behardware had er een mooi artikel over geschreven.

Bij het kijken en genieten van een film kan het ook lastig zijn. Je hoort een explosie, maar ziet hem net iets later. Misschien merk je dit niet bewust, maar leuk is anders.

Voor schermen die al zo lang bestaan en CRT's uit de markt drukken vind ik dit eigenlijk onacceptabel. Vooral voor de zogenaamde high-end modellen. Wat heb je aan een response tijd van 2 of 5ms als hij de plaatjes toch 30ms te laat op het scherm tovert 8)7

Reviewers zouden hier ook veel meer aandacht aan moeten besteden. Ik heb dit nog nooit in een massatest gezien.

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:40

Greyfox

MSX rulez

Ik kijk naar een 204wt, zou ik dan misschien beter een 19" voor dat budget kunnen nemen?
Niet dat ik veel ga gamen, maar toch.

MSX 2 rulez more

• Oet

Oet

Ik snap dat verhaal van input lag eigelijk niet, ik bedoel alle monitoren hebben er zo last van en toch zie je heel veel gamers met tft's zelfs trage tft's. En als je dan moet kiezen hoe weet je dan aan de specs welke tft het minst last zal hebben van deze input lag? Damn is het dan echt nog steeds zo slecht gesteld met tft's gesteld qua gaming als in het begin dus??

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat je er alleen last van hebt als je hier heel gevoelig voor bent. Een normaal mens zal het wel niet merken. Sommige schermen hebben er ook meer last van dan anderen. Volgens mij kun je het aan de specs niet zien. Als je geen echte die hard gamer bent dan zal het wel wat meevallen.
over die acer AL2216W: volgens de franse site zit er geen dvi kabel bij
Het schijnt in elk land weer anders te zijn toch? Wellicht dat je in Nederland er wel een DVI kabel bij krijgt.

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik zit er aan te denken een dezer dagen een betere tft aan te schaffen.

Ik zit hier nu namelijk opgescheept met een ubertrage compaq tft5015 (30ms) :P

En trust me, daar wordt je niet vrolijk van 8)7

Ik wil het scherm vooral gebruiken voor games. Maar voornamelijk voor counterstrike 1.6.
Zoals het nu namelijk loopt, kan je het vergelijken met dikke stierenstront.

Ik zit alleen zo te twijfelen tussen vershillende merken dat ik er haast niet uitkom.

Ik heb gehoord dat samsung zijn werk doet! En ik prefereer het lieft 19'' inch.

Iemand enig idee welke geschikt is voor mij?

Edit: ik heb geen zin in een scherm dat ghosting en andere ''leuke'' dingen vertoont >:)

[ Voor 7% gewijzigd door PcManiaxx op 27-09-2006 16:10 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je het liefst een 19" wilt, wat doe je dan in dit topic? Verder geef je geen budget en geef je niet aan welke modellen je voorkeur hebben en waar je nog specifiek over twijfelt.

• Oet

Oet

PcManiaxx schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:56:
Ik zit er aan te denken een dezer dagen een betere tft aan te schaffen.

Ik zit hier nu namelijk opgescheept met een ubertrage compaq tft5015 (30ms) :P

En trust me, daar wordt je niet vrolijk van 8)7

Ik wil het scherm vooral gebruiken voor games. Maar voornamelijk voor counterstrike 1.6.
Zoals het nu namelijk loopt, kan je het vergelijken met dikke stierenstront.

Ik zit alleen zo te twijfelen tussen vershillende merken dat ik er haast niet uitkom.

Ik heb gehoord dat samsung zijn werk doet! En ik prefereer het lieft 19'' inch.

Iemand enig idee welke geschikt is voor mij?

Edit: ik heb geen zin in een scherm dat ghosting en andere ''leuke'' dingen vertoont >:)
Het beste wat je kan doen is kijken naar het snelste scherm van samsung: 940BF (2ms g2g) en een ander topic opzoeken ;)

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:16

CyberThug

Formatting C: 1%

Ben al een maand aan het wachten op m'n Samsung 204b 8)7.
Hij lijkt nergens op voorraad en nergens op voorraad te komen. Of weet iemand een winkel waar hij nog op voorraad is? Dan koop ik hem meteen.

Is er eigenlijk een alternatief voor 204b?

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
H004 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:06:
[...]
Geen dode pixels :) en geen pieptoon waar sprake van zou zijn als je je brightness op minder dan 100 zou zetten.
Hier moet ik helaas op terug komen. Ik heb dus wél die pieptoon bij mn 205bw, vanaf een brightness lager dan 85. Ik zet net mn pc aan en opeens hoor ik dus een pieptoon. Het is heel duidelijk te horen als je je oor op de bovenkant van het scherm legt, maar ongv 50 cm van het scherm vandaan (zoals je normaal zit) is het nog steeds wel een beetje waar te nemen, ook als je een heel klein beetje omgevingsgeluid hebt (raam open aan de straatkant). Ik heb eerder ook al uitvoerig zitten luisteren, maar toen kon ik niets horen. Zou t misschien met het opwarmen van de monitor verdwijnen? Lets hope so! :(

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb een vraag over de Philips 200W6CS. In de TS staat dat er 2 verschillende modellen zijn, de 8ms en de 16ms.

Zit daar nog enig verschil in in typeaanduiding? De Pricewatch zegt 16ms, terwijl de product specs link het alleen maar over 8ms heeft? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'k ben nog altijd op zoek naar een monitor.

geen breedbeeld, 2 inputs, 20" of groter en geschikt om te gamen.

nou kwam ik net de nec LCD2070VX tegen, daar ik geen reviews kon vinden maar de vraag: is er een tweaker die deze heeft en de ervaring wil dele :) n?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00
CyberThug schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:29:
Ben al een maand aan het wachten op m'n Samsung 204b 8)7.
Hij lijkt nergens op voorraad en nergens op voorraad te komen. Of weet iemand een winkel waar hij nog op voorraad is? Dan koop ik hem meteen.

Is er eigenlijk een alternatief voor 204b?
Ik had ook een 204b in bestelling staan, vanwege de levertijd heb ik gekozen voor een duurdere Viewsonic VP2030b. De 204b heeft weinig concurentie, afaik is het zelfs de enige TN 20" 4:3 monitor.

dot.blaat

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Rostvertol-Mil schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:27:
[...]

Ik had ook een 204b in bestelling staan, vanwege de levertijd heb ik gekozen voor een duurdere Viewsonic VP2030b. De 204b heeft weinig concurentie, afaik is het zelfs de enige TN 20" 4:3 monitor.
Wat is er dan wel zo speciaal aan de Samsung 204B?

• BarrY A.
  • Laatst online: 04-08 16:19

BarrY A.

Two strokes never die...

Oet schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:45:
Damn is het dan echt nog steeds zo slecht gesteld met tft's gesteld qua gaming als in het begin dus??
Ik neem het allemaal met een grote korrel zout!!

Neem nou m'n neef, hij heeft (inmiddels had) één van de eerste TFT's, een 17" geval met helse rand erom dat het van de achterkant wel een 24" leek. Met vette ghosting alles erop en eraan. Maar oei, wat kon die kerel schieten in medal of honor. >:) >:)
Online of LAN, je was gewoon verschrikkelijk de headshotted sigaar. En altijd met een rifle...

Oftewel: Ik zie het als een goedkope smoes van FPS-gamers. gewoon niet zeuren en blijven oefenen, denk je dat die Fatal1ty nog steeds achter een CRT zit!! 8)7 8)7 8)7

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik ben echt superkritisch wat betreft beeld, maar mijn Dell 2007WFP met 16ms laat in games echt geen ghosting zien. Volgens mij zit het gewoon tussen je oren.

PSN: Shiver23

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Shiver23 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:08:
Ik ben echt superkritisch wat betreft beeld, maar mijn Dell 2007WFP met 16ms laat in games echt geen ghosting zien. Volgens mij zit het gewoon tussen je oren.
Volgens mij zijn er ook heel veel valse berichten over ghosting, voornamelijk van mensen die voor het eerst van CRT naar TFT overstappen en die motion blur (wat inherent is aan de technologie) verwarren met ghosting.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Verwijderd

moesten jullie mogen kiezen, welke monitor zou je nemen?

- Samsung SyncMaster 215TW Black

- Viewsonic VX2025WM

ik neig iets meer naar de samsung, aangezien ik lees dat de viewsonic last heeft van backlight bleeding. De extra inch van de samsung is natuurlijk ook mooi meegenomen, en hij krijgt meestal goede reviews.

• ambi

ambi

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:00:

- Viewsonic VX2025WM

ik neig iets meer naar de samsung, aangezien ik lees dat de viewsonic last heeft van backlight bleeding. De extra inch van de samsung is natuurlijk ook mooi meegenomen, en hij krijgt meestal goede reviews.
De Vx2025wm is heel lang mijn favoriet geweest, maar de meldingen over DVI problemen (icm bepaalde graka's) schrikten me uiteindelijk toch af.
De 215TW viel zowiezo voor mij af vanwege de meldingen over hoge input lag.

Verwijderd

ambi schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:11:
[...]

De Vx2025wm is heel lang mijn favoriet geweest, maar de meldingen over DVI problemen (icm bepaalde graka's) schrikten me uiteindelijk toch af.
De 215TW viel zowiezo voor mij af vanwege de meldingen over hoge input lag.
En zou je kunnen tonen waar je dat gelezen hebt, ik heb eigenlijk enkel nog maar reviews van sites gelezen, niet zo veel gebruikerservaringen. Ik heb voor het moment een Sony SMD-HS74P, en daar heb ik geen last mee tijdens het gamen.
Ik ben ook wel geen hardcore gamer, ik game wel regelmatig, maar niet echt fanatiek.
Op wat heeft die input lag nog effect?

• RoD
  • Niet online

RoD

BarrY A. schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:53:
[...]

Neem nou m'n neef, hij heeft (inmiddels had) één van de eerste TFT's, een 17" geval met helse rand erom dat het van de achterkant wel een 24" leek. Met vette ghosting alles erop en eraan. Maar oei, wat kon die kerel schieten in medal of honor. >:) >:)
Online of LAN, je was gewoon verschrikkelijk de headshotted sigaar. En altijd met een rifle...

Oftewel: Ik zie het als een goedkope smoes van FPS-gamers. gewoon niet zeuren en blijven oefenen, denk je dat die Fatal1ty nog steeds achter een CRT zit!! 8)7 8)7 8)7
Nou, pro gamers geven vaak nog wel de voorkeur aan CRT's ja.

• master6464

master6464

Who's General Failure?

RoD schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:15:
[...]

Nou, pro gamers geven vaak nog wel de voorkeur aan CRT's ja.
terwijl ze allemaal lcd's hebben zodat ze later kunnen zeggen dat ze verloren hebben omdat ze geen crt scherm hadden gebruikt :9 8)7

(\__/)

• ambi

ambi

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:10:
[...]
En zou je kunnen tonen waar je dat gelezen hebt, ik heb eigenlijk enkel nog maar reviews van sites gelezen, niet zo veel gebruikerservaringen. Ik heb voor het moment een Sony SMD-HS74P, en daar heb ik geen last mee tijdens het gamen.
Ik ben ook wel geen hardcore gamer, ik game wel regelmatig, maar niet echt fanatiek.
Op wat heeft die input lag nog effect?
Vx2025wm: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1026462
Voor de 215TW, moet je eens op GoT zoeken op "input lag" en "215tw", vooral in Deel 7 was n00bs er niet over te spreken.

[ Voor 4% gewijzigd door ambi op 28-09-2006 15:40 ]

Verwijderd

BarrY A. schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:53:
[...]

Ja die vent zit nog steeds achter een crt. En ja, zelf mijn nec 6 ms laat ghosting zien. Niet wanneer je bewust zit te zoeken, maar als je diep in een spel zit en ineens 180 graden draait dan merk je opeens: hey daar zag ik het. Het zit echt niet tussen mijn oren (eigenlijk wel). Maar ik ben er niet slechter door gaan spelen.

• RoD
  • Niet online

RoD

PC One, Centralpoint, Laptopplein, geven aan dat ze de Acer AL2216WSD op 10 oktober op voorraad verwachten :) Computerfarm zegt 8–14 dagen.
Nog zo'n 2 weekjes wachten dus.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00
r00t schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:47:
[...]
Wat is er dan wel zo speciaal aan de Samsung 204B?
Prijs, de TN panel maakt het een goedkoop scherm met een lage reactietijd. Input lag is gemeten op gemiddeld 16ms, wat nog te doen is.

De 204b is overigens erg slecht leverbaar.

dot.blaat

• master6464

master6464

Who's General Failure?

de duitsers hebben een andere versie van de acer AL2216W en zijn er duidelijk niet zo blij: korte reviews (duits)

[ Voor 23% gewijzigd door master6464 op 28-09-2006 18:18 ]

(\__/)

• RoD
  • Niet online

RoD

master6464 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:16:
de duitsers hebben een andere versie van de acer AL2216W en zijn er duidelijk niet zo blij: korte reviews (duits)
Hmm.. slechte inkijkhoek en tearing kan ik opmaken uit die reviews met mijn brakke Duits. Hopelijk is de Nederlandse versie met DVI beter.

• BarrY A.

BarrY A.

Two strokes never die...

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:38:
[...]

Maar ik ben er niet slechter door gaan spelen.
Kijk...daar ging het mij nou eigenlijk om. Ik vind dat het wel degelijk tussen je oren zit, om te zeggen dat je door ghosting of input lag niet meer raak schiet.

• RoD
  • Niet online

RoD

BarrY A. schreef op donderdag 28 september 2006 @ 19:01:
[...]

Kijk...daar ging het mij nou eigenlijk om. Ik vind dat het wel degelijk tussen je oren zit, om te zeggen dat je door ghosting of input lag niet meer raak schiet.
Het heeft toch wel degelijk effect, wat voor de echte pro gamers natuurlijk onacceptabel is, die willen het beste van het beste om te gamen. Maargoed, gaat een beetje offtopic zo.

• Tomino
  • Laatst online: 19:50
bartgrefte schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:18:
'k ben nog altijd op zoek naar een monitor.

geen breedbeeld, 2 inputs, 20" of groter en geschikt om te gamen.

nou kwam ik net de nec LCD2070VX tegen, daar ik geen reviews kon vinden maar de vraag: is er een tweaker die deze heeft en de ervaring wil dele :) n?
Daar ben ik het met je mee eens!

ik zoek inderdaad dus ook GEEN breedbeeld een een leuk paneeltje om mee te gamen.. Echter kan ik er nog niet uitkomen. Dat breedbeeld ligt me echt niet. Ik heb veel liever een soort vergelijkbare reso als 1280x 1024, alleen dan gelijkmatig vergroot. 4:3 of 5:4..

zoek zoek.. Iemand goede tips?

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Tomino schreef op donderdag 28 september 2006 @ 19:21:
[...]

Daar ben ik het met je mee eens!

ik zoek inderdaad dus ook GEEN breedbeeld een een leuk paneeltje om mee te gamen.. Echter kan ik er nog niet uitkomen. Dat breedbeeld ligt me echt niet. Ik heb veel liever een soort vergelijkbare reso als 1280x 1024, alleen dan gelijkmatig vergroot. 4:3 of 5:4..

zoek zoek.. Iemand goede tips?
ik zou dan zelf voor een 19" paneeltje gaan (ander topic) mischien zelfs twee :D O-)
omdat de 20" en grotere 4:3 dan toch te hoog wordt (mensen kunnen meer horizontaal zien dan verticaal)

[ Voor 8% gewijzigd door master6464 op 28-09-2006 19:30 ]

(\__/)

• Tomino
Dat is het hem nou juist.
Ik heb een Pc die hogere resoluties aan kan, dus ik ben echt niet op zoek naar een 2e 19"

Een 20"+ dus.. ;)

• master6464

master6464

Who's General Failure?

ik zou dan voor de Samsung 204B gaan (goede review)
zoals hij hier in de topic start staat (de eerste 7 schermen zijn 4:3 als het goed is)

edit: ik lees net dat de topic starter helemaal niks met breedbeeld heeft misschien heeft hij een groot 4:3 scherm ik zou zeggen vraag het hem
De keuze voor een traditionele 4:3 monitor of een breedbeeld monitor is zeer persoonlijk, ik heb zelf bijvoorbeeld helemaal niets met breedbeeld. Op een breedbeeld monitor komt een film wel beter tot zijn recht, evenals applicaties als Photoshop, waarbij je naast het werkgebied ruimte hebt voor alle tools. Bij de meeste breedbeeld monitoren heb je echter verticaal ongeveer evenveel pixels als een traditionele 17" monitor, zoals in onderstaand plaatje te zien is.

[ Voor 70% gewijzigd door master6464 op 28-09-2006 20:24 ]

(\__/)

• jorisw86
ik heb nu mijn 20.1 inch ilyama ingebruik.

en als ik hem aansluit via dvi merk ik een soort lagg op kan dit??

heb hem via vga aangesloten nu en is een heel stuk minder.

maar het is er nog wel iets vooral met css is hier iets aan te doen??

het gaat om dit beeldscherm.

http://www.alternate.nl/h...=V4LI14&showTechData=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Hmm, als we even de prijs buiten beschouwing laten en er rekening mee houden dat het scherm voor mij geen ultiem gamer scherm hoeft te zijn (ik speel wel spellen maar ben geen hardcore gamer, meer casual), wel programmeer ik veel enz.

Wat is dan de betere keuze? Het Samsung 214T 21.3" S-PVA 8ms scherm of het Samsung 204B 20.1" TN 5ms scherm?

Zelf neig ik toch erg naar de 214T omdat een S-PVA scherm gewoon zo'n mooie kijkhoek, kleuren en contrastwaardes heeft (zwart nog zwarter) daarnaast spreekt de S-Video-in me ook erg aan, maar de 204B is weer ietsjes sneller.... mja wat is 3ms voor een casual gamer?

[ Voor 3% gewijzigd door Oet op 29-09-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

wat voor paneel zit er in de 225BW eigenlijk? ik zou zeggen een TN paneel (zelfde soort modelnr als de 205BW en die heeft een TN paneel)
maar nu lasi k een review van de 225bw en daar spraken ze over het scherm en werd er telkens gesproken van een sMVA scherm (PVA dus eigenlijk)

edit: ff gezocht
I could not find much information on the panel used in the 225BW but there is really only one 22" 5ms model on the market today: the Chi Mei Optoelectronics S-MVA panel (P/N: M220Z1-L01). This is the same panel used in the ViewSonic VX2235WM and the Acer AL2216WBD. S-MVA technology was actually developed by Chi Mei Optoelectronics and offers 8-bit color depth, wide viewing angles and high contrast ratios. Although Samsung produces their own LCD panels, the CMO S-MVA panel was likely chosen due to it's unique performance characteristics and value.
http://www.short-media.com/review.php?r=336

[ Voor 53% gewijzigd door randje op 29-09-2006 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
pokeran schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 06:49:
wat voor paneel zit er in de 225BW eigenlijk? ik zou zeggen een TN paneel (zelfde soort modelnr als de 205BW en die heeft een TN paneel)
maar nu lasi k een review van de 225bw en daar spraken ze over het scherm en werd er telkens gesproken van een sMVA scherm (PVA dus eigenlijk)

[...]

In ieder geval is de informatie die rondslingert op internet niet hetzelfde.

De Acer AL2216 zou een TN-paneel hebben, maar op de Franse Acer site staat PVA, net als hierboven wordt aangegeven. Ook zijn er tegenstrijdigheden over het aantal kleuren. Er worden zowel waarden van 6bit als 8bit genoemd.

En voor degenen die nog twijfelen over de DVI aansluiting:
De AL2216WSD die in Nederland geleverd gaat worden: Wide Silver DVI > WSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Laatst online: 07-07 09:53
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:00:

- Viewsonic VX2025WM

Ik heb gekozen voor de Samsung ... grotendeels door de inch meer. Van lag heb ik geen last, maar ik speel dan ook alleen maar Oblivion en Fallout 2. De 215tw heeft ook wat backlight bleeding, maar dat merk ik alleen wanneer ik in een redelijk donkere kamer film aan het kijken ben, en de film een donkere bijna stilstaande scene heeft. M'n review staat in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 15-09 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb mijn Samsung 205BW nu 2 dagen in huis, en ik moet zeggen: heerlijk schermpje!

Breedbeeld is wel even wennen, maar het levert zoveel ruimte op, op je desktop...dus dat is een kwestie van tijd.

Ik had het scherm gekocht zonder dode pixelgarantie, want dat was 59 euro extra bij 4launch.nl. En dat vind ik iets te gortig voor een product van iets meer dan 300 euro. Bij een auto ga je toch ook niet bijbetalen, zodat er geen sterren in de voorruit zitten bij aflevering? :S :X

Maar ik gokte op de kwaliteit van Samsung panelen (heb ook een 32" LCD TV van dit merk zonder dode pixels), en er op GOT weinig tot geen users met rotte 205BW panelen waren. :) En ik kan mezelf aan de lijst toevoegen...0,0 dode (sub)pixels. :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.

BarrY A.

Two strokes never die...

Oet schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 00:01:
Hmm, als we even de prijs buiten beschouwing laten en er rekening mee houden dat het scherm voor mij geen ultiem gamer scherm hoeft te zijn (ik speel wel spellen maar ben geen hardcore gamer, meer casual), wel programmeer ik veel enz.

Wat is dan de betere keuze? Het Samsung 214T 21.3" S-PVA 8ms scherm of het Samsung 204B 20.1" TN 5ms scherm?

Zelf neig ik toch erg naar de 214T omdat een S-PVA scherm gewoon zo'n mooie kijkhoek, kleuren en contrastwaardes heeft (zwart nog zwarter) daarnaast spreekt de S-Video-in me ook erg aan, maar de 204B is weer ietsjes sneller.... mja wat is 3ms voor een casual gamer?
Hmm, die vraag heb ik je een week geleden ook al zien stellen... :P

Maar als ik jou was zou ik voor de 214T gaan, want die bied voor jou gewoon het meeste. En aangezien je het ook gaat gebruiken is die het geld ook waard. En die 3ms zie jij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb gisteren met Computerland hier in Groningen gebeld met de vraag of zij de Samsung 205 al binnen hadden. Ze kunnen namelijk bij Norrod via de site wel besteld worden. Die verkoper zei dat Samsung problemen had met dode pixels en dat Samsung de eerste maand geen tft's zou leveren. De monitor zou weer getest moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

BarrY A. schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:39:
[...]

Hmm, die vraag heb ik je een week geleden ook al zien stellen... :P

Maar als ik jou was zou ik voor de 214T gaan, want die bied voor jou gewoon het meeste. En aangezien je het ook gaat gebruiken is die het geld ook waard. En die 3ms zie jij niet...
Thnx, ja ik weet het, maar ik denk stel het nog een keer opnieuw, vind de keuze toch lastig en voor dat geld wil ik geen verkeerde keuze maken :)
Bedankt voor je advies, ik ga deze monitor gewoon bestellen, nog wel even wachten totdat ie op mijn bureau geplaatst kan worden denk ik want geen enkele shop heeft er één op voorraad en de levertijden zijn vaak meer dan 5 werkdagen.. Magoed, geduld is een schone zaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
pokeran schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 06:49:

[...]

Wanneer is die eindelijk leverbaar is mijn vraag, ik ken mensen in de U.S. die hem al hebben, waarom worden wij altijd gepasseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
jorisw86 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:02:

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Tomino schreef op donderdag 28 september 2006 @ 19:31:
Dat is het hem nou juist.
Ik heb een Pc die hogere resoluties aan kan, dus ik ben echt niet op zoek naar een 2e 19"

Een 20"+ dus.. ;)
Dat wordt dan dus een 20" monitor, want zover ik weet zijn alle LCD monitoren groter dan 20" widescreen monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

chrisO schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:38:
[...]

Dat wordt dan dus een 20" monitor, want zover ik weet zijn alle LCD monitoren groter dan 20" widescreen monitoren.
Niet persé, de 214T van Samsung is dus een 21,3" 4:3 monitor, en volgens mij zijn er nog wel wat meer maar dat is gewoon zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

StephaN schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:19:
[...]

Wanneer is die eindelijk leverbaar is mijn vraag, ik ken mensen in de U.S. die hem al hebben, waarom worden wij altijd gepasseerd?
naja onze leverancier verwachtte hem 27 of 29 oktober (weet even niet meer)
maar dat is natuurlijk maar 1 kanaal richtin NL.
maar ik zou rekenen op eind oktober, begin november :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eergister een L204WT-SF (== L204WT;) gekocht bij MyCom, thuis aangekomen bleek dat er een
fout in het scherm zat.

De linker bovenhoek kleurde erg rood, en dat was ook niet met instellingen weg te krijgen (wel te verminderen in contrast op de achtergrond kleur, maar goed.. dan kwam het weer terug op een andere kleur)

Dus ik ben gister terug gegaan, heb dat ding over de balie gegooit - en ben met een nieuw scherm terug naar huis gereden. Het scherm bevalt tot nu toe erg goed (ik heb tot op heden gelukkig geen last van dode/hot pixels).

Ik weet niet of het volgende normaal is bij TN panelen, maar als je de wit 'tint' links naast de bezel vergelijkt met de wit 'tint' van de andere kant van het scherm zit er een heeeeeeeeeeel ietsie pietzie beetje verschil in. En dan voornamelijk (meer links bovenaan) - ik zag op het volgende plaatje van iemand van het hocp forum http://putfile.com/pic.ph...n/8/22120594527.jpg&s=f10 dat deze persoon er wel erg veel last van heeft..(links bovenin.. erg grijs) in de winkel van mycom zag ik dit ook erg duidelijk op het scherm. Bij mij is het echt zeeer minimaal - (bijna niet te zien met blote oog)

Is dit een veel voorkomend iets met TN panelen, of ligt het aan het scherm?

-editje: mischien dat de bezel iets wat op het scherm drukt in de linker bovenhoek bij deze schermen.
(bij mij is het verschil echt te verwaarlozen, van alle schermen van dit type welke ik gezien heb, ziet de mijne er nog het mooiste uit _/-\o_ wat mzzl kont ben ik toch ook he' :D )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:05:Ik weet niet of het volgende normaal is bij TN panelen, maar als je de wit 'tint' links naast de bezel vergelijkt met de wit 'tint' van de andere kant van het scherm zit er een heeeeeeeeeeel ietsie pietzie beetje verschil in. En dan voornamelijk (meer links bovenaan) - ik zag op het volgende plaatje van iemand van het hocp forum http://putfile.com/pic.ph...n/8/22120594527.jpg&s=f10 dat deze persoon er wel erg veel last van heeft..(links bovenin.. erg grijs) in de winkel van mycom zag ik dit ook erg duidelijk op het scherm. Bij mij is het echt zeeer minimaal - (bijna niet te zien met blote oog)

Is dit een veel voorkomend iets met TN panelen, of ligt het aan het scherm?

-editje: mischien dat de bezel iets wat op het scherm drukt in de linker bovenhoek bij deze schermen.
(bij mij is het verschil echt te verwaarlozen, van alle schermen van dit type welke ik gezien heb, ziet de mijne er nog het mooiste uit _/-\o_ wat mzzl kont ben ik toch ook he' :D )
Zal wel door de bleeding komen, probeer eens een volledig zwart beeld in te stellen en kijk dan eens of je bleeding waarneemt. Waarschijnlijk zal het aan die ene kant wat meer voorkomen dan aan de andere.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Links heb ik ietsje pietsje meer backlight leakage, mja - zoals ik al zei
bij mijn scherm valt het echt te verwaarslozen, ik vraag me alleen af hoe dit bij andere mensen met dit scherm (LG L204WT) is.

Als het erg(er) was geweest, had ik het scherm terug gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
jorisw86 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:02:

iemand ervaring of een oplossing hiervoor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een 205BW... en geloof me... in gaming geen ghosting te bekennen...

Ben nieuw op het gebied van lcd's ... dit is mijn eerste, hiervoor een iiyama 19" 1451

Maar het is echt HEERLIJK!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:19:

Ben nieuw op het gebied van lcd's ... dit is mijn eerste, hiervoor een iiyama 19" 1451

Ik heb de oude LG 1715s met 16 of 18 ms en heb er ook totaal geen last van.
Zal wel per persoon verschillen dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.

BarrY A.

Two strokes never die...

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:19:

Welkom bij de familie... ;)
Ik ben ook erg tevreden met mijn 205BW, ik heb hem nu een week en daarvoor had ik ook nog zo'n gigakast op mn bureau staan!! Ik heb het idee dat ik op het goede moment ben overgestapt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:56:
[...]

iemand ervaring of een oplossing hiervoor??
Zou op een driver/software probleem kunnen duiden, dvi=digitaal / vga =analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb alternate gebeld.

en volgens hun was het scherm dan defect.

ga hem morgen terug sturen en zou een nieuwe toegestuurd krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik heb de 205Bw nu ook, damn wat een joekel van een scherm :9

Ben er zeer blij mee, en nog geen dooie pixel gezien 8) (klopt af)

Hoe kan je 'm trouwens in hoogte verstellen? Der zit wel iets bij met dat pennetje ofzo?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Thuis heb ik een Samsung SyncMaster 193T op 1280x1024. Ik vind die 20" schermen met 1600x1200 zo verschrikkelijk priegelig overkomen. OK, het lettertype kan wel vergroot worden, maar dit werkt lang niet bij alle programma's. Wanneer je er de hele dag naar moet kijken is deze resolutie te hoog. Ook knoppen(balken) die lang niet bij elk programma te verschalen zijn, vergen meer precisie met aanklikken.
Omlaag schalen naar bijv. 1280x1024 maakt letters vreselijk wazig, alsof er een vuiltje op je oog zit.

Zijn er nog trucs om van dit nadeel af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas_ly
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-03-2023
Ik heb vandaag toch maar de 205bw gehaald, bij computerland in Amsterdam.
Ben erg tevreden. Voor zover ik kan zien zijn er geen dode pixels, hier http://www.vandekamer.com/program/lcdmonitortest.php is wel een handig programmatje.

Het enige probleem dat ik ondervind is dat ik mediacenter niet zo kan instellen dat ik TV in breedbeeld krijg. De mediacenter interface is wel breedbeeld. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas_ly
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-03-2023
GGS_106 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:31:
Ik heb de 205Bw nu ook, damn wat een joekel van een scherm :9

Ben er zeer blij mee, en nog geen dooie pixel gezien 8) (klopt af)

Hoe kan je 'm trouwens in hoogte verstellen? Der zit wel iets bij met dat pennetje ofzo?
Dat pinnetje moet je eruit halen, is een beveiliging voor transport ofzo.
Verder gaat het verstellen, draaien/hoogte, erg soepel.

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:07
Ik heb nu al een tijdje mijn 205BW en ik ben er echt nog speeds super blij mee :)
Alleen nou zit er aan te denken om een wallmount te kopen met pivot functie.

Weet iemand of ik het scherm software matig kan laten draaien ?

• ambi

ambi

Dubbel Fristie schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 09:06:
Weet iemand of ik het scherm software matig kan laten draaien ?
Ja, met ATI CCC en ook met ATI Tray Tools is dat allemaal peanuts.

Verwijderd

rare vraag :P: Als jullie een witte achtergrond op je scherm tonen, ziet het er dan 100% overal even wit uit?

Verwijderd

Voorlopig vind ik de prestaties van de x1900gt bijzonder goed. Alles @ high @ 1280x960 bij Company of Heroes. En mijn Zalman 300W voeding trekt het ook gewoon. Maar helaas stoor ik me erg aan het geluid van de koeling. Is de Arctic Cooling Accelero X2 misschien een optie? (Die zalman koeling is erg duur). Ik vraag me nog 1 ding af voordat ik heb koop. Past hij wel in mijn kast?
Hoeveel steekt die koeling nog uit tov je kaart. Op de arctic site werd juist die ene maat niet gegeven. 8)7 .

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

master6464 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 19:37:
ik zou dan voor de Samsung 204B gaan (goede review)
zoals hij hier in de topic start staat (de eerste 7 schermen zijn 4:3 als het goed is)

edit: ik lees net dat de topic starter helemaal niks met breedbeeld heeft misschien heeft hij een groot 4:3 scherm ik zou zeggen vraag het hem

[...]
die 204b is dus uitstekend geschikt om op te gamen zonder ghosting/inputlag??

mischien domme vraag maar kan ik gamen op 1600*1200 terwijl onder windows 1280*960 draait?

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 30-09-2006 12:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Welleweerd
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

bartgrefte schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:45:
[...]

mischien domme vraag maar kan ik gamen op 1600*1200 terwijl onder windows 1280*960 draait?
ja dat kan

Bedankt alvast

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'kee!

'k las trouwens net bij (een van de) productsurvey dat de 204b last heeft van ghosting... is dat er nog steeds?

Oscar Wilde

Verwijderd

enig idee wanneer de 225bw uitkomt?

zit namelijk nog te twijfelen tussen de 205bw en de 225bw :$

• Tomino
Ik ga er van uit dat ik dit mag vragen.

Is er iemand die deze post leest die een Samsung Samsung 204B heeft en in de buurt van Breda Noord brabant woont?

Ik zou heel graag even langskomen om te checken hoe de resolutie 1600x1200 er uit ziet. Of het wel bij me past zeg maar. ook icm met gamen.

Iemand die bereik is om mij die aan te bieden? :)

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 16:44:
enig idee wanneer de 225bw uitkomt?

zit namelijk nog te twijfelen tussen de 205bw en de 225bw :$
MCdos (een van de leveranciers/groothandels) verwacht de monitor vanaf 3-okt te kunnen leveren. Dus wieweet is ie er volgende week al.
Het kan uiteraard ook net als met de 205bw lopen dat de leverdatum telkens wordt opgeschoven.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• master6464

master6464

Who's General Failure?

bartgrefte schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:45:
[...]

met het scherm heb ik geen ervaring maar als in de reviews staat dat hij geen last heeft van ghosting of zo, dan zal dat wel (je kan als je hem via internet bestelt altijd binnen een week zonder reden terugsturen)

en natuurlijk kan je gamen op 1600*1200 als je in windows een andere instelling gebruikt

edit:ik lees net te laat dat iemand mij al is voor geweest

[ Voor 4% gewijzigd door master6464 op 30-09-2006 20:08 ]

(\__/)

Verwijderd

Ik heb net de Mirai 22" DML-522W100 binnen en aangezien ik nog geen gebruikerservaringen heb kunnen vinden hier zal ik mijn eerste indruk even neerpennen :)

Algemeen Na een 21" CRT wilde ik minimaal hetzelfde formaat lcd en dan in breedbeeld. Na een 20" widescreen te hebben getest kwam ik tot de conclusie dat dit toch te klein was voor mijn smaak. 24" vereist echter een flinke investering voor het scherm zelf én om de hardware up to date te houden i.v.m. spellen. Alsof er (speciaal voor mij! :9 ) een nieuw product is ontwikkeld is er dan nu de 22" TFT, groter dan een een 20", maar zonder de net genoemde nadelen van een 24". Dit scherm heeft voor mij wel die 'wow :o ' factor maar niet die 'wow :| ' prijs.

Deze 22" Mirai is nu net leverbaar en voor een goede prijs. Aangezien de Samsung 225bw nog even op zich lijkt te laten wachten heb ik dit scherm aangeschaft.

Uiterlijk: De Mirai heeft een strak design met een slanke zilverkleurige bezel, geen knopjes of schreeuwerige icoontjes die de aandacht afleiden. Het powerlampje is groen van kleur en is (gelukkig!) onopvallend aanwezig. De voet is erg standaard, er zit alleen een tilt-functie in. Aan de achterzijde zitten een DVI en een VGA aansluiting samen met een standaard voedingsaansluiting en een 3,5mm audio-input, een Kensington lock en VESA aansluiting zijn ook aanwezig.

Bediening De vrij priegelige bedieningsknopjes zitten rechtsonderaan het scherm. Vreemd is dat ze een soort lag hebben, indrukken betekent niet dat er ook daadwerkelijk gelijk iets gebeurt in het menu. Soms moet je drie keer drukken om bijvoorbeeld het contrast een punt te wijzigen, soms is een keer voldoende. Het menu zelf kenmerkt zich door eenvoud, brightness/contrast/sharpness kunnen worden ingesteld, de kleuren (voorkeuze of user preference) en de osd functies. Ook is hier het volume van de interne speaker in te stellen maar deze is van zo'n ongelooflijk belabberde kwaliteit dat dat er wat mij betreft uit had gemogen. Een gemiddelde gsm pompt er nog een 3 keer zo hoog volume uit via z'n interne speaker, I kid you not..

Beeldkwaliteit Ik ben geen expert op dit gebied en heb nog geen programma's gedraaid om hier een objectief oordeel over te kunnen geven maar mijn persoonlijke visie is wellicht ook iets waard :P.

Ik wist dat de Mirai een TN paneel heeft en was er daarom op voorbereid om niet van m'n stoel geblazen te worden door sprankelende kleuren die van het scherm af zouden spatten. Maar goed ook want de kleuren zijn weliswaar redelijk te noemen maar vergeleken met m'n vorige 21" Dell CRT en m'n HP F1723 tft niet een punt waar dit scherm op scoort. De zwartwaarden zijn wel prima en ik kon slechts een kleine hoeveelheid backlight bleeding onderscheiden bij donkere scènes. De standaardinstellingen zijn wel onvoldoende maar met een beetje tweaken is er een aanvaardbaar beeld te verkrijgen.

Kijkhoek De verticale kijkhoek valt mij mee, ik heb hiervoor enkele dagen een LG L204WT kunnen testen en deze scoorde hier naar mijn idee toch slechter. De horizontale kijkhoek is ook voldoende, al hebben witte vlakken vrij snel de neiging een beetje gelig te worden naarmate de inkijkhoek groter wordt.

Snelheid Het paneel is 5ms en dat geloof ik wel, met Call of Duty 2, GTA:SA en FS2004 heb ik geen enkele ghosting kunnen ontdekken, zeer goed speelbaar! Hierbij wil ik ook even opmerken dat ik deze spellen ook in niet native resoluties goed speelbaar vond.

Conclusie Als je een groot scherm zoekt voor een zeer scherpe prijs (en met 3 jaar on-site garantie) zou ik zeker even naar deze Mirai kijken. Wanneer beeldkwaliteit je ding is zou ik echter nog even verder kijken, TN panelen zijn daar gewoon niet de juiste keus voor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

ik heb net de specs van de acer AL2216Wsd vertaald hier zijn ze:

Commodity type turn
AL2216Wsd
Stock circumstance
< Stock standard: Abundance >
Manufacturer trade name
Acer 22 type LCD monitor silver

Specifications details
Size 22.0 Type
Liquid crystal panel system TN
Display color 1620 ten thousand colors
Pitch 0.282
Scanning frequency (horizontality) 30-82KHz
Speed of response 5ms
Scanning frequency (verticality) 56-76Hz
Resolution 1680テ・050
Brightness 300cd/m2
Contrast ratio 700:1
Angle of visibility Horizontal 170ツー/ vertical 160ツー
Input signal Analog RGB/ digital DVI-D
Input terminal Mini- D-Sub15pin/DVI-D24pin
Cable Mini- D-Sub15pin cable /DVI-D24pin cable
Adapter It is not
USB It is not
Speaker It is not
Conformity standard TUV-GS/NRTL/CSA/EPA/TCO99/ISO13406-2/MPR II
Plug and play VESA DDC2B
Substance size (H*W*D) 405 x 513 x 192
Weight 4.8
Substance color Silver
Power source Built-in
Maximum electric power consumption 55W
Green purchase method Not yet correspondence
Echo mark Not yet register
PC green label Not yet register
International energy star Register
GPN (green purchase network) Not yet register
Echo leaf Not yet register
VCCI Correspondence
TCO Correspondence
PC recycling Not yet correspondence
Asbestos Non content
RoHS order It corresponds from 2006 1 moonrise load amount
Environmental self insistence mark It is not
In addition environment and standards for safety TUV-GS NRTL CSA EPA TCO 03 ISO 13406- II ZH 1/618 TCO 99 MRP II 1990-10 CE FCC

er zitten een boel taal fouten in maar de rest is wel bruikbaar

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:33:
Ik heb net de Mirai 22" DML-522W100 binnen en aangezien ik nog geen gebruikerservaringen heb kunnen vinden hier zal ik mijn eerste indruk even neerpennen :)

Algemeen Na een 21" CRT wilde ik minimaal hetzelfde formaat lcd en dan in breedbeeld. Na een 20" widescreen te hebben getest kwam ik tot de conclusie dat dit toch te klein was voor mijn smaak. 24" vereist echter een flinke investering voor het scherm zelf én om de hardware up to date te houden i.v.m. spellen. Alsof er (speciaal voor mij! :9 ) een nieuw product is ontwikkeld is er dan nu de 22" TFT, groter dan een een 20", maar zonder de net genoemde nadelen van een 24". Dit scherm heeft voor mij wel die 'wow :o ' factor maar niet die 'wow :| ' prijs.

Deze 22" Mirai is nu net leverbaar en voor een goede prijs. Aangezien de Samsung 225bw nog even op zich lijkt te laten wachten heb ik dit scherm aangeschaft.

Uiterlijk: De Mirai heeft een strak design met een slanke zilverkleurige bezel, geen knopjes of schreeuwerige icoontjes die de aandacht afleiden. Het powerlampje is groen van kleur en is (gelukkig!) onopvallend aanwezig. De voet is erg standaard, er zit alleen een tilt-functie in. Aan de achterzijde zitten een DVI en een VGA aansluiting samen met een standaard voedingsaansluiting en een 3,5mm audio-input, een Kensington lock en VESA aansluiting zijn ook aanwezig.

Bediening De vrij priegelige bedieningsknopjes zitten rechtsonderaan het scherm. Vreemd is dat ze een soort lag hebben, indrukken betekent niet dat er ook daadwerkelijk gelijk iets gebeurt in het menu. Soms moet je drie keer drukken om bijvoorbeeld het contrast een punt te wijzigen, soms is een keer voldoende. Het menu zelf kenmerkt zich door eenvoud, brightness/contrast/sharpness kunnen worden ingesteld, de kleuren (voorkeuze of user preference) en de osd functies. Ook is hier het volume van de interne speaker in te stellen maar deze is van zo'n ongelooflijk belabberde kwaliteit dat dat er wat mij betreft uit had gemogen. Een gemiddelde gsm pompt er nog een 3 keer zo hoog volume uit via z'n interne speaker, I kid you not..

Beeldkwaliteit Ik ben geen expert op dit gebied en heb nog geen programma's gedraaid om hier een objectief oordeel over te kunnen geven maar mijn persoonlijke visie is wellicht ook iets waard :P.

Ik wist dat de Mirai een TN paneel heeft en was er daarom op voorbereid om niet van m'n stoel geblazen te worden door sprankelende kleuren die van het scherm af zouden spatten. Maar goed ook want de kleuren zijn weliswaar redelijk te noemen maar vergeleken met m'n vorige 21" Dell CRT en m'n HP F1723 tft niet een punt waar dit scherm op scoort. De zwartwaarden zijn wel prima en ik kon slechts een kleine hoeveelheid backlight bleeding onderscheiden bij donkere scènes. De standaardinstellingen zijn wel onvoldoende maar met een beetje tweaken is er een aanvaardbaar beeld te verkrijgen.

Kijkhoek De verticale kijkhoek valt mij mee, ik heb hiervoor enkele dagen een LG L204WT kunnen testen en deze scoorde hier naar mijn idee toch slechter. De horizontale kijkhoek is ook voldoende, al hebben witte vlakken vrij snel de neiging een beetje gelig te worden naarmate de inkijkhoek groter wordt.

Snelheid Het paneel is 5ms en dat geloof ik wel, met Call of Duty 2, GTA:SA en FS2004 heb ik geen enkele ghosting kunnen ontdekken, zeer goed speelbaar! Hierbij wil ik ook even opmerken dat ik deze spellen ook in niet native resoluties goed speelbaar vond.

Conclusie Als je een groot scherm zoekt voor een zeer scherpe prijs (en met 3 jaar on-site garantie) zou ik zeker even naar deze Mirai kijken. Wanneer beeldkwaliteit je ding is zou ik echter nog even verder kijken, TN panelen zijn daar gewoon niet de juiste keus voor denk ik.
pics pics pics :D :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pics inderdaad :)
Je zegt dat je ook een LG204WT hebt kunnen testen. Hoe waren de kleuren van dit scherm ten opzichte van de Mirai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
RoD schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:02:
Je zegt dat je ook een LG204WT hebt kunnen testen. Hoe waren de kleuren van dit scherm ten opzichte van de Mirai?
Ik ben hier ook benieuwd naar, heeft die mirai nou precies hetzelfde panel als de 225bw? Want als die er pas over anderhalf maand is voor 100 euro duurder dan ga ik maar voor die mirai.

Hoe ziet hij er in het echt uit trouwens? Want op de pics lijkt hij een beetje cheapo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:02:
Pics komen er aan (eigen digicam is stuk :S, ik probeer ff een andere te fixen). Qua kleuren vind ik de Mirai persoonlijk beter dan de LG. Nou kan het dat ik een slecht exemplaar had maar bij de LG werden lichte vlakken snel groen, ook leken ze iets meer verwaterd. Maar goed ik heb toen niet de tijd gehad om alle instellingen perfect te krijgen. Ook had ik met de LG een oplichtende subpixel in het midden en daar irriteerde ik me enorm aan, de Mirai heeft gelukkig geen defecte (sub)pixels :) .
StephaN schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:19:
[...]

Ik ben hier ook benieuwd naar, heeft die mirai nou precies hetzelfde panel als de 225bw? Want als die er pas over anderhalf maand is voor 100 euro duurder dan ga ik maar voor die mirai.

Hoe ziet hij er in het echt uit trouwens? Want op de pics lijkt hij een beetje cheapo...
Ik meen gelezen te hebben dat er op het moment maar een fabrikant van 22" panels is, de specs lijken ook allemaal gelijk te zijn. Dit zegt natuurlijk niks over de aansturing maar ze zullen wellicht voor een groot deel vergelijkbaar zijn.

Het scherm ziet er overigens beter uit dan ik had verwacht, ik houd wel van een beetje minimalistisch design. De bezel is vrij dun en de voet ook. De voet voelt wel elcheapo aan. Aan de achterzijde zijn de schroeven wel duidelijk zichtbaar (zilverkleurig op zwart) maar dat is voor mij geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephaN schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:19:
[...]

ik dacht de 225bw begin okt. wel leverbaar was, volgens de site van pc megastore is de levertijd bij hun 1-6 werkdagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een paar foto's van de Mirai DML-522w100, excuses voor brakke kwaliteit ;) Ingame foto's heb ik maar helemaal niet geplaatst want die deden het scherm weinig recht.

Overzicht:

http://img8.picsplace.to/img.php?file=img8/21/HPIM1012.JPG

Voet:

http://img8.picsplace.to/img.php?file=img8/21/HPIM1006.JPG

Vooraanzicht:

http://img8.picsplace.to/img.php?file=img8/21/HPIM1014.JPG

Achterzijde

http://img8.picsplace.to/img.php?file=img8/21/HPIM1010.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ziet er niet slecht uit moet ik zeggen, ik zal hem voornamelijk gebruiken om 2 vensters naast elkaar te draaien en af en toe een spel. Kleurechtheid is niet het belangrijkst.
En ook ik zal de achterkant nooit zien, maar als de samsung begin oktober uit komt wacht ik nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:20:
Hier een paar foto's van de Mirai DML-522w100, excuses voor brakke kwaliteit ;) Ingame foto's heb ik maar helemaal niet geplaatst want die deden het scherm weinig recht.

Overzicht:

http://img8.picsplace.to/img.php?file=img8/21/HPIM1012.JPG

Voet:

http://img8.picsplace.to/img.php?file=img8/21/HPIM1006.JPG

Vooraanzicht:

http://img8.picsplace.to/img.php?file=img8/21/HPIM1014.JPG

Achterzijde

http://img8.picsplace.to/img.php?file=img8/21/HPIM1010.JPG
hoeveel inch is het scherm wat er naast staat?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

master6464 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:12:
[...]

hoeveel inch is het scherm wat er naast staat?
Het scherm ernaast is een 17".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Laatst online: 09-09 00:46
Wat zouden jullie doen? 2 x 19 inch Wide of 1 x 20 inch Wide? Ik zit echt sterk te twijfelen, kosten zijn 't zelfde namelijk. Nadeel van de 19 inch is de lagere resolutie, voordeel is dat ik dan kan 360'en op het ene scherm en computeren op 't andere... Dus wat te doen?

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ivo NL schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:27:
Wat zouden jullie doen? 2 x 19 inch Wide of 1 x 20 inch Wide? Ik zit echt sterk te twijfelen, kosten zijn 't zelfde namelijk. Nadeel van de 19 inch is de lagere resolutie, voordeel is dat ik dan kan 360'en op het ene scherm en computeren op 't andere... Dus wat te doen?
Hoe moeten wij nou weten wat jij voor voorkeur hebt? Het is toch echt een keuze die je zelf moet maken. ÁLs je dan voor 2x 19" gaat, doe dan geen widescreens, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:23:
[...]

Het scherm ernaast is een 17".
Hmm ik dacht dat een 22" ongeveer even hoog als een 19"is, maar dat valt dan wel weer tegen. Aan de andere kant heeft deze 17" natuurlijk een vrij grote behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Laatst online: 09-09 00:46
Nou ik vroeg dus naar wat jullie zouden doen, niet om iets voor mij uit te kiezen ;) Maar goed, maakt niet uit., ik heb nu een normale 19 inch LCD en begin 't op en neer kijken ipv links <> rechts toch echt zat te worden, dus dat 't wide moet worden staat al vast. Denk dat ik toch maar voor 20 inch ga, staat wat netter. Maar toch bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ivo NL op 01-10-2006 18:09 ]

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ja ik weet het niet, zit een beetje met hetzelfde probleem een 24" is mij net te duur. Voor mij wordt het dus of 2* een normale 19" of een 22". Als ik zou moeten kiezen tussen 2* 19" of 1 * 20" zou ik voor die 2* 19" gaan, maar volgens mij zit daar wel een ander prijskaartje aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ivo NL schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:08:
Nou ik vroeg dus naar wat jullie zouden doen, niet om iets voor mij uit te kiezen ;) Maar goed, maakt niet uit., ik heb nu een normale 19 inch LCD en begin 't op en neer kijken ipv links <> rechts toch echt zat te worden, dus dat 't wide moet worden staat al vast. Denk dat ik toch maar voor 20 inch ga, staat wat netter. Maar toch bedankt :)
Ja. Maar als je 2x 19" wide doet, heb je weinig hoogte, en veel breedte. Terwijl je met 2x 19" toch al veel breedte hebt doordat je 2 monitoren naast elkaar zet.
Maargoed, ik meen dat er hier ook ergens een dual monitor topic is, dus daar zou je eens naar ervaringen kunnen kijken. Verder zou ik niet teveel van andermans mening aantrekken, omdat voor iedereen de situatie weer anders is en het gewoon een persoonlijke voorkeur is, en het er vanaf hangt wat je met je scherm doet.
StephaN schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:08:
[...]

Hmm ik dacht dat een 22" ongeveer even hoog als een 19"is, maar dat valt dan wel weer tegen. Aan de andere kant heeft deze 17" natuurlijk een vrij grote behuizing.
Volgens het plaatje in de TS zou een 21" wide scherm al een aardig stukje hoger dan een 17" moeten zijn. Dus een 22" zou dan helemaal een stuk hoger moeten zijn, lijkt mij. Raar dus.

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 01-10-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan toch wel zien dat de 22inch een stuk hoger is dan de 17inch die ernaast staat? Wrs is de 19inch net iets hoger dan een 22inch ws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwa, qua beeld is het niet veel groter. Ik had gedacht dat het meer zou zijn. Dat valt een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 09:36

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:27:
je kan toch wel zien dat de 22inch een stuk hoger is dan de 17inch die ernaast staat? Wrs is de 19inch net iets hoger dan een 22inch ws
Denk dat de 22" WS hoger is dan de 19"

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk ook afhankelijk van de behuizing. De hoogte van alleen het panel is bijna 27,5 cm voor de 17" en ruim 29,5 cm voor de 22". Heb hier geen 19" om na te meten maar iemand anders vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik keek puur naar het beeld, niet naar de behuizing. Het beeld is maar heel weinig hoger dan de 17".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Laatst online: 28-07 15:27
Ben nu sinds 3 dagen ook eigenaar van een Samsung 205BW. Wat een heerlijk scherm zeg.
Bij het uitpakken van het scherm viel me meteen op dat het een stuk groter was dan verwacht. WOW was mijn eerste indruk. Ik kan jullie vertellen die indruk heb ik nog steeds al went zo'n scherm wel heel snel :)

Mensen die twijfelen over de aanschaf van dit scherm...niet doen gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Obiwan Kanobi schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:50:
Mensen die twijfelen over de aanschaf van dit scherm...niet doen gewoon kopen.
Ja? Ik lees toch nog wat pixel problemen vanuit Samsung hier en daar, maar Mycom heeft hem bij een aantal filialen op voorraad dus kan ik hem eerdaags wel ophalen en aangezien ze een goede niet goed geld terug garantie bieden is het wel heel verleidelijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.