[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 11

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.694 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23

Christiano007

Ich bin der champion

Die van mij is vandaag binnen gekomen. (205BW)
Echt een mooi scherm, beter dan ik had verwacht! Nu eens even testen met wat films en games :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189532

Ik heb de samsung 203B
Ook geweldig scherm alleen mijn geforce 6600 GT ondersteund magictune niet dus ik kan hem niet zo goed kalibreren.

Welke kleur instellingen hebben jullie zodat je een mooi scherp beeld krijgt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175045

volgens mij is deze review van de 225bw nog niet gepost:
http://www.short-media.com/review.php?r=336&p=3

is wel positief, ziet er goed uit wordt wrs wel mijn nieuwe monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 175045 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:04:

Klinkt inderdaad niet verkeerd, beter dan wat er over de Mirai werd gezegd. Als de prijs niet al teveel boven die van de Mirai uitkomt (hij zit er nu een aardig eind boven) dan wordt dit ook mijn nieuwe monitor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

ambi schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:39:
[...]

Lijkt me weinig waarschijnlijk, een scherm kan toch je compu niet doen rebooten?? Ik zou eerst graka/driver/compu combo vermoeden.
Ja is idd ook wel erg vreemd maar ik had dit probleem niet eerder ofzo bij mijn andere scherm (samsung 913N). En het is alleen als ik die antiliasing aanzet....speel ik zonder dan niks aan de hand. Erg vreemd allemaal. Ga het scherm ook zo nog ff testen met mijn 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 13:58
RoD schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:33:
[...]

Klinkt inderdaad niet verkeerd, beter dan wat er over de Mirai werd gezegd. Als de prijs niet al teveel boven die van de Mirai uitkomt (hij zit er nu een aardig eind boven) dan wordt dit ook mijn nieuwe monitor denk ik.
op pc one staat hij voor 400 euro en ze zouden vandaag binnenkomen. voorraad staat alleen nog wel op 0.

• neonlamp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06-2023
Zijn er hier mensen met een ViewSonic VP2030b die al problemen ondervonden hebben met de DVI aansluiting, zoals onder andere op NVIDIA Forums beschreven wordt?
DVI-D and DVI-A, cannot reliably force DVI-D

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:45

aex351

I am the one

Anoniem: 175045 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:04:

Interessant review. Alleen jammer van de prijs.

< dit stukje webruimte is te huur >

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:25

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Hehe 205BW gehaald en ja zonder dode pixels en het is echt een genot voor je ogen:D

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 13:58
aex351 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 01:52:
[...]

Interessant review. Alleen jammer van de prijs.
euh 400 euro is een prima prijs voor een 22" ? niet zo gek veel duurder dan de 20" versie...

[ Voor 48% gewijzigd door Pred87 op 23-09-2006 09:09 ]

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik heb vorige week een 205BW gekocht en ben er bijna helemaal tevreden over.
Het enige wat vreemd is dat als ik naar een bepaalde website ga de monitor paar keer kort op zwart gaat.
Wil iemand met een 205BW dit een testen door naar http://forum.xboxworld.nl/ te gaan.
Het is niet bij elk forum zo.
Ik heb de monitor staan op 1680*1050 ingesteld op een 6800GT.

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

ChristiaanB schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:19:
Ik heb vorige week een 205BW gekocht en ben er bijna helemaal tevreden over.
Het enige wat vreemd is dat als ik naar een bepaalde website ga de monitor paar keer kort op zwart gaat.
Wil iemand met een 205BW dit een testen door naar http://forum.xboxworld.nl/ te gaan.
Het is niet bij elk forum zo.
Ik heb de monitor staan op 1680*1050 ingesteld op een 6800GT.
Bij mij gebeurt er niks als ik naar de website ga.

Anoniem: 184636

bij mij ook geen last ervan

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

hier ook geen probleem

Steam/uPlay: EvulKlowne

• ambi

ambi

Frodo19 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:00:
Ja is idd ook wel erg vreemd maar ik had dit probleem niet eerder ofzo bij mijn andere scherm (samsung 913N). En het is alleen als ik die antiliasing aanzet....speel ik zonder dan niks aan de hand. Erg vreemd allemaal. Ga het scherm ook zo nog ff testen met mijn 360.
Zou het kunnen dat je graka te warm loopt of je voeding het niet kan trekken?

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

ambi schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:06:
[...]

Zou het kunnen dat je graka te warm loopt of je voeding het niet kan trekken?
Mijn Systeem:

AMD S939 (box) Athlon 64 X2 4200+
A8R32 MVP deluxe
2 x 1GB PC3200 DDR (TwinMos)
Artic Cooling S939 Freezer
Coolermaster ATX 550w
Sapphire X1950XTX

voeding lijkt me voldoende...en heb tot nu toe ook niks gemerkt dat me graka te warm wordt ofzo maar zal er nog eens opletten.

Gister nog ff me 360 erop aangesloten en dat zag er ook wel netjes uit op me scherm hehe :)

• DNL_TIM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:57
Ik heb ook pas de 205BW gekocht en ik dacht dat je het scherm ook kon draaien naar portrait mode. Het draaien is nog niet gelukt. Doe ik iets fout, of is het gewoon niet mogelijk?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 21:12
Kan niet.

The devil is in the details.

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Is het trouwens normaal dat je bij het aan/uit zetten van je systeem bij de Samsung 205BW links boven dat digitaal/analoog logo ziet knipperen? Verders puik schermpje :)

[CiP] Aqueum initium TJ09

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

UgotHeinzzd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:16:
Is het trouwens normaal dat je bij het aan/uit zetten van je systeem bij de Samsung 205BW links boven dat digitaal/analoog logo ziet knipperen? Verders puik schermpje :)
Ja denk het wel want ik heb dat ook 8)

Anoniem: 140965

idd ik heb er vanmorgen eentje (205BW) in Nijmegen opgehaald. Volgens de medewerker daar waren ze inmiddels allemaal gereserveerd. Scherm ziet er goed, alleen aan de bovenkant van het scherm is zwart niet pikzwart...even zoeken nog of dit normaal is. Ik ga even googlen.. :+

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 15:49

Marando

Muziekje?

Nou, ik heb de knoop doorgehakt en heb vanmiddag 2x de Samsung 205BW besteld. De bedoeling is dat ik het in een dualscreen setup ga gebruiken voor mij home studio. Mijn videokaart heeft echter 1x DVI en 1x VGA... zie je erg veel verschil als ik dus eentje op DVI en eentje op VGA aansluit?

Zoja. .dan wordt het dus tijd dat ik een kaartje met 2x DVI koop.. dit wordt een duur maandje ben ik bang :'(

Hopelijk is 2x widescreen geen overkill.. daar ben ik een beetje bang voor. Aan de andere kant, ik kan wel wat ruimte gebruiken in de breedte. We zullen zien. 8)

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:45

Format-C

Tracing Rays

Ik overweeg om 1 van deze 3 monitoren aan te schaffen:

http://www.pixmania.nl/nl...cherm-22-al2216w-5-m.html

http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=325763

http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=43167863

Ze zijn alle 3 redelijk "goedkoop" (iig niet overdreven duur zoals die 24" inchers); en lekker groot. Alleen zit me 1 ding dwars: de resolutie van 1680 x 1050.

Dat is toch geen gangbare reolutie? Ik vraag me af of dat er wel goed uitziet met games. En is die reso te selecteren IN games? Iemand die me hier iets over kan vertellen? :) En welke van de 3 zou het beste zijn? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 23-09-2006 18:04 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
RappieRappie schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:01:
Dat is toch geen gangbare reolutie? Ik vraag me af of dat er wel goed uitziet met games. En is die reso te selecteren IN games? Iemand die me hier iets over kan vertellen? :) En welke van de 3 zou het beste zijn? :)
Jawel, erg mooi en meestal wel en anders via een config.ini-aanpassing oid. Is al heel vaak gevraagd en beschreven in dit topic en de voorgangers ervan.

Welke het beste is, geen idee.

• Format-C
  • Laatst online: 14:45

Format-C

Tracing Rays

H004 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:59:
[...]
Is al heel vaak gevraagd en beschreven in dit topic en de voorgangers ervan.
Dan spit ik ze morgen wel even door. Iig bedankt.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

...
Ze zijn alle 3 redelijk "goedkoop" (iig niet overdreven duur zoals die 24" inchers); en lekker groot. Alleen zit me 1 ding dwars: de resolutie van 1680 x 1050.

Oordeel zelf maar :) Bf ondersteund geen breedbeeld en HL wel ( 1680 x 1050 ).
Dit is zijn screens van BF2: screenshot1 en screenshot2
Dit is zijn screens van HL2 Episode1: screenshot1 en screenshot2

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog twee reviews voor de 225bw, eentje in engels en eentje in gibberish:

http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=6655
http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik overweeg om 1 van deze 3 monitoren aan te schaffen:

http://www.pixmania.nl/nl...cherm-22-al2216w-5-m.html

http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=325763

http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=43167863

Het is precies hetzelfde als een 20" widescreen, alleen de pixels zijn wat groter bij een 22". Volgens mij moet het geen probleem zijn.

Als ik die reviews van de 225BW zo lees zijn de kleuren niet echt super en is er nogal wat backlight bleeding. De grootte is wel weer ideaal. De Mirai 22" is ook nog een kanshebber, maar daar waren ze ook niet al te positief over in een review. Twijfels, twijfels.

Edit: De prijzen in de Pricewatch zitten mooi dicht bij elkaar, alleen de Mycom springt er bovenuit met 480 euro :/ Erg jammer want daar kun je juist zo makkelijk ruilen als je eentje met defecte pixels hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 24-09-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien de acer een mooie optie? zit volgens mij het zelfde paneel in, en heeft mss niet zo'n last van backlight bleeding. De prijs van de ACER is ook wel prima, maar ik heb nog geen review kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Acer is er inderdaad ook nog, maar die heeft geen DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
RoD schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:33:
De Acer is er inderdaad ook nog, maar die heeft geen DVI.
Dat is niet waar. De Acer AL2216 komt inclusief DVI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184997

Zijn er al mensen met een 225BW? Zo ja, hoe erg is die backlight bleeding en kleurweergave? Reviews zijn niet bijzonder positief..
Heb namelijk ook nog een nieuwe monitor nodig, weet alleen niet of ik een 205BW of een 225BW zal kopen...
Heeft er iemand ervaring met de Nec LCD20WGX2, deze lijkt me ook wel een heel mooi monitortje, maar deze is wel erg prijzig.. komt wel uit de reviews als een supermonitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is de 225BW nog nergens op voorraad.

@Fest: Ik meende toch gezien te hebben dat ie zonder DVI was... nouja, zal ik wel verkeerd gezien hebben dan. Dan komt de Acer ook op het lijstje van kanshebbers :)

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 24-09-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
hij heeft geen DVI en dus ok geen HDCP

schrap maar van dat lijstje, is eigenlijk alleen super aantrekkelijk voor oudere pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112

Anoniem: 184997 schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:38:
Heeft er iemand ervaring met de Nec LCD20WGX2, deze lijkt me ook wel een heel mooi monitortje, maar deze is wel erg prijzig.. komt wel uit de reviews als een supermonitor...
Ik heb in het vorig topic wat foto's geplaatst van de NEC. Ik ben zo tevreden dat ik me er nog één ga aanschaffen voor een dual setup.
Ik heb in ieder geval nog geen lcd gezien met deze beeldkwaliteit. + het feit dat de kleuren echt van je scherm springen door de "spiegel laag".
Enig nadeel is de prijs, maar dan heb je ook wat geloof me.

Anoniem: 74112 in "\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Dee..."

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 74112 op 24-09-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
batman73 schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:29:
hij heeft geen DVI en dus ok geen HDCP

schrap maar van dat lijstje, is eigenlijk alleen super aantrekkelijk voor oudere pc's
Dan moet je je toch eens beter laten informeren. In Europa komt de Acer AL2216W wel met DVI, in Azie wordt ie ook met DVI geleverd. Er is zelfs een model met 2 maal DVI.

Dit model is trouwens in de USA al een tijdje te koop.

[ Voor 11% gewijzigd door Fest op 24-09-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-02 23:00

BarrY A.

Two strokes never die...

Ik heb vrijdag m'n 205BW opgehaald bij mycom. Meteen kleine test gedaan en geen dode
(sub)pixels of een piepende voeding. Kben echt super blij met dat ding :D *O* d:)b

Mycom apeldoorn hadden er 14 binnen gekregen, binnen een paar uur verkocht of gereserveerd. Ik sprak die verkoper aan dat ik een tft(meer niet) had besteld, zegtie: ow, ik zal de 205bw ff pakken, toch?? :P

Kga morgen meteen een uitgebreide test doen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Hoe zit het met jullie backlightbleeding (205bw)? Want ik vind dat dit bij mij toch wel redelijk tegenvalt. Bij een donkere film (bij een licht beeld heb ik er geen last van) lijkt het net of de film getoond wordt met een 2 cm breed wit wazig kader, alsof het constant een "herinning/droom" is :P

Verschilt de blb per monitor, per batch of per type? Maw: heeft het zin om hem om te ruilen voor een ander model? (Ik heb nl. nog 5 dagen omruilmogelijkheid bij mycom). Kan er helaas geen foto van maken, want ik heb geen (degelijke) camera, behalve mn telefoon, en die maakt waardeloze foto's in het donker. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:12
H004 schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:26:
Hoe zit het met jullie backlightbleeding (205bw)? Want ik vind dat dit bij mij toch wel redelijk tegenvalt. Bij een donkere film (bij een licht beeld heb ik er geen last van) lijkt het net of de film getoond wordt met een 2 cm breed wit wazig kader, alsof het constant een "herinning/droom" is :P

Verschilt de blb per monitor, per batch of per type? Maw: heeft het zin om hem om te ruilen voor een ander model? (Ik heb nl. nog 5 dagen omruilmogelijkheid bij mycom). Kan er helaas geen foto van maken, want ik heb geen (degelijke) camera, behalve mn telefoon, en die maakt waardeloze foto's in het donker. :(
Ik heb er niet echt veel last van, maar ik kijk dan ook geen films op m'n scherm, daar gebruik ik m'n tv voor. In de donkere stukken in HL2 is het mss een klein beetje zichtbaar, hoewel ik denk dat dit gewoon het zwart is dat soms een beetje blauwig lijkt... dus niet echt bleeding.

Die 205BW verkoopt wel lekker precies, ik ben er in ieder geval tevreden van. Voor games is het wel ff wennen, die motion blur is soms wel lastig imo (vooral bij BF2). Wat me ook opvalt is dat bijna iedereen een pixelperfect scherm heeft, mooi van Samsung :) .

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-07 19:21
Hier ook nog een tevreden nieuwe gebruiker van de Samsung 205BW. Ik heb hem zelf als hoofdmonitor nu en mijn ouder samsung 710T als bijmonitor neergezet. Hierbij valt echter wel flink op dat de kleuren er stukker beter uitzien op de 205BW. Zwart is zwarter, wit witter, kleur kleurrijker. Is er een manier/progje om me te helpen alles zo optimaal in te stellen? Met de sharpness kon ik hem behoorlijk echter eruit laten zien al (de 710T), maar bleek orange gewoon geel op gegeven moment.

Kortom, het zijn zoveel instellingen dat het lastig is om het beeld op elkaar af te stemmen dat ik het spoor af en toe bijster raak. Vooral met de RGB instellingen. Iemand nog wat tips? Ik snap dat ik wat verschil altijd zal hebben, maar wil het wel zo minimaal mogelijk houden.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Largamelion schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:28:
[...]
Ik heb er niet echt veel last van, maar ik kijk dan ook geen films op m'n scherm, daar gebruik ik m'n tv voor. In de donkere stukken in HL2 is het mss een klein beetje zichtbaar, hoewel ik denk dat dit gewoon het zwart is dat soms een beetje blauwig lijkt... dus niet echt bleeding.

Die 205BW verkoopt wel lekker precies, ik ben er in ieder geval tevreden van. Voor games is het wel ff wennen, die motion blur is soms wel lastig imo (vooral bij BF2). Wat me ook opvalt is dat bijna iedereen een pixelperfect scherm heeft, mooi van Samsung :) .
Idd, ik heb er ook helemaal geen last van, maar ik kijk zelf ook normaal gezien niet naar films op m'n PC. Het enige (voor mij) noemenswaardige nadeel is dat in donkere games/passages de 205BW te donker is (er is geen waarneembaar verschil tussen de laagste grijswaarden). Dat is jammer voor een gamersmonitor, maar alle voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen en mijn toepassinsgebied in acht genomen (games, internetten, email & office applicaties) ben ik uiterst tevreden over deze aankoop - en dat wordt deels bevestigd door het verkoopsucces dat deze monitor blijkbaar kent.
Motion blur ervaar ik niet als problematisch. Misschien omdat ik reeds voordien aan LCD gewend was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 14:13

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik vind dat het alleszins meevalt met de bleeding... Het zwart is inderdaad niet supergeweldig, er zit wel een blauwe zweem over idd, maar dat is toch inherent aan tft-schermen... Van echt bleeding is bijna geen sprake bij mij, ik draai dan wel maar op 65% helderheid (wat een licht komt er uit die bak joh, om blind van te worden) en scale al m'n films dmv bsplayer naar 8:5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-06 11:58

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Hoi,

Ik ben eigelijk beetje op zoek naar een Game TFT met een native resolutie van 1600x1200 en breedbeeld vind ik maar nix, ook moet het scherm een DVI input hebben, zo min mogelijk ghosting, en een beetje zo groot mogelijke kijkhoek is ook fijn :)

Nou heb ik natuurlijk ook al zelf wat zitten zoeken en ik ben erg gecharmeerd van 2 schermen:
Samsung 214T
Samsung 204B

Er nogal wat verschillen tussen de 2, de ene is een TN-paneel (204B) en de ander een S-PVA (214T), ook is de 214T een 21,3" scherm en de 204B een 20". Nou maakt mij dat niet zo gek veel uit, maar een iets groter oppervlak maakt de hoge resolutie waarschijnlijk iets beter leesbaar.
Responsetijden liggen niet zo ver uit elkaar, 5ms voor de 204B en 8ms voor de 214T, vraag is of je dat verschil ziet.
Daarbij, het verschil tussen de 2 panelen, wat is nou beter voor mijn wensen? Wat betekend het?
Volgens de specs op de samsung site is de 214T iets beter in kleuren, hogere contrast en betere kijkhoek. Klinkt me allemaal leuk in de oren.
Wat ook leuk is aan de 214T is de S-Video en composiet in, wat erg vet is, want dan kan ik een oude NES en een C64 en een digitale TV-ontvanger ook aansluiten :D
Nadeel is wel de prijs, de 214T is ~ € 608,- in de pricewatch en de 204B maar ~€ 378,- dus nogal een groot verschil, mijn vraag is dan ook een beetje, wat zouden jullie doen, kijk, ik kan het scherm wel betalen, maar is het het waard? Ook het verschil tussen de verschillende panelen zou ik graag ergens willen kunnen lezen ofzo.

Dan nog een andere vraag, OLED, zit dat er ongeveer aan te komen en zo ja, is het de moeite om daar op te wachten, brengt het dan veel voordelen met zich mee of is dit echte toekomstmuziek?

Thnx voor de moeite en sorry als ik topic regels overschrijd....

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.

BarrY A.

Two strokes never die...

Oet schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:16:
Hoi,

Ik ben eigelijk beetje op zoek naar een Game TFT met een native resolutie van 1600x1200 en breedbeeld vind ik maar nix, ook moet het scherm een DVI input hebben, zo min mogelijk ghosting, en een beetje zo groot mogelijke kijkhoek is ook fijn :)

Nou heb ik natuurlijk ook al zelf wat zitten zoeken en ik ben erg gecharmeerd van 2 schermen:
Samsung 214T
Samsung 204B

Er nogal wat verschillen tussen de 2, de ene is een TN-paneel (204B) en de ander een S-PVA (214T), ook is de 214T een 21,3" scherm en de 204B een 20". Nou maakt mij dat niet zo gek veel uit, maar een iets groter oppervlak maakt de hoge resolutie waarschijnlijk iets beter leesbaar.
Responsetijden liggen niet zo ver uit elkaar, 5ms voor de 204B en 8ms voor de 214T, vraag is of je dat verschil ziet.
Daarbij, het verschil tussen de 2 panelen, wat is nou beter voor mijn wensen? Wat betekend het?
Volgens de specs op de samsung site is de 214T iets beter in kleuren, hogere contrast en betere kijkhoek. Klinkt me allemaal leuk in de oren.
Wat ook leuk is aan de 214T is de S-Video en composiet in, wat erg vet is, want dan kan ik een oude NES en een C64 en een digitale TV-ontvanger ook aansluiten :D
Nadeel is wel de prijs, de 214T is ~ € 608,- in de pricewatch en de 204B maar ~€ 378,- dus nogal een groot verschil, mijn vraag is dan ook een beetje, wat zouden jullie doen, kijk, ik kan het scherm wel betalen, maar is het het waard? Ook het verschil tussen de verschillende panelen zou ik graag ergens willen kunnen lezen ofzo.

Dan nog een andere vraag, OLED, zit dat er ongeveer aan te komen en zo ja, is het de moeite om daar op te wachten, brengt het dan veel voordelen met zich mee of is dit echte toekomstmuziek?

Thnx voor de moeite en sorry als ik topic regels overschrijd....
Je hoeft hier niet te groeten en al helemaal niet te bedanken, dat is het enige imo wat je hebt overschreden. :P

Maar ontopic: Een S-PVA scherm is idd veel beter in kijkhoek, kleuren en contrast maar minder in responsetijden. Die opgegeven responsetijden zijn grey-to-grey, bij black-to-white komt dat bij de 214T toch wel rond de 16 ms te liggen, tegenover ong. 10 ms van de 204B. Dit verschil is denk ik wel zichtbaar. Zelf heb ik er geen ervaring mee dus kunnen mensen hier wat over vertellen??

Je moet voor jezelf even op een rijtje zetten waar je voorkeur aan geeft. Is dat aan echte kleuren, beter contrast en grote inkijkhoek dan moet je voor de 214T gaan. Wil je echt die-hard gamen en absoluut geen last hebben van ghosting dan moet je voor de 204B gaan.

PS: in de meeste reviews staat vaak dat de S-PVA schermen het geld meer dan waard zijn.

edit: Kijk hier eens in de monitoren koopgids van Hardware.info staan de verschillende panelen ook tussen ----> naar Hardware.info Monitoren Koopgids

[ Voor 4% gewijzigd door BarrY A. op 25-09-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wachten op OLED zou ik niet doen aangezien daar nog helemaal niets voor aangekondigd is. Net als SED. OLED wordt eigenlijk alleen gebruikt bij kleine schermen en SED nog helemaal niet.
Waar je wel op kan wachten is LCD met LED backlight. De eerste schermen hiermee zijn al aangekondigd. Aan het einde van het jaar is dat beschikbaar.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Nja een echte Die-hard gamer ben ik niet (meer) vooral qua features vind ik de 214T erg gaaf en ik heb gewoon een hekel aan het zien van ghosting, vandaar ook de vraag over OLED waar naar ik mee veel minder last van is en de kleuren ook veel rijker kunnen zijn (dacht ik).

Nog een vraagje: dotpitch, verschilt ook tussen de schermen, wat is het beste? groter of kleiner?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dotpitch is de afstand tussen pixels, dus kleiner is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Hahn schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:53:
Dotpitch is de afstand tussen pixels, dus kleiner is beter.
Ah ok, de 204B heeft een dot-pitch van 0.255 en de 214T van 0.27, daarbij is de 214T ietwat groter (1,2 inch volgens de specs) is dat een groot verschil? En zou je dat kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 16:12
Sabbi schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:59:
Ik vind dat het alleszins meevalt met de bleeding... Het zwart is inderdaad niet supergeweldig, er zit wel een blauwe zweem over idd, maar dat is toch inherent aan tft-schermen... Van echt bleeding is bijna geen sprake bij mij, ik draai dan wel maar op 65% helderheid (wat een licht komt er uit die bak joh, om blind van te worden) en scale al m'n films dmv bsplayer naar 8:5.
Ik werk meestal op de 'text' instelling van Magictune, zowel voor internet als games. k Geloof dat de brightness daar rond de 40 staat, als je 'm op 90 zet, zien de kleuren er veel mooier uit, maar dan doet het gewoon verschrikkelijk pijn aan de ogen na een paar minuten (dit had ik zelfs nog bij 65). Het is allemaal een beetje zoeken wat je zelf het beste vindt... zou wel goed zijn moest iedereen hier zijn instellingen posten, zodat we een beetje kunnen vergelijken :) .

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Oet schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:06:
[...]

Ah ok, de 204B heeft een dot-pitch van 0.255 en de 214T van 0.27, daarbij is de 214T ietwat groter (1,2 inch volgens de specs) is dat een groot verschil? En zou je dat kunnen zien?
Misschien als je je neus tegen het scherm aandrukt dat je het dan kan waarnemen, maar vanaf een afstandje zul je het niet zien. Sowieso is een dotpitch van ~0.28 normaal volgens mij, dus daar zit de 214T nog onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Iemand trouwens nog ervaring met de S-Video/Composite-IN van de Samsung 214T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145944

Test (Acer AL2216W) m.b.t. 22" schermen @ BeHardware.com

Link: 22”, the new size that will take over!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 145944 op 25-09-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
Acer komt er zeer goed uit zeg.

Heel overtuigend om eerlijk te zijn.

Heeft hij nou wel of niet HDCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.

BarrY A.

Two strokes never die...

Kheb zoveel lopen prutsen met instelllingen van m'n 205BW dat ik het echt niet meer weet wat ik nou ut fijnste vind..... :P

Maar errrug fijn beeldschermpje de kleuren zien er goed uit...maar ik kan begrijpen dat je als CRT fan nog niet echt gecharmeerd bent van TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159213

Wat is het verschil tussen de AL2051Ws en de Acer AL2216W, behalve de 20 en 22 inch?? en dat de 1 speakers heeft..en de ander niet..Gebruik toch mijn eigen...

Want het prijsverschil is ook 'vreemd'. De 2051 voor 499 en de 2216 voor 399.

Ik zit te twijfelen welke monitor van deze 2 ik moet aanschaffen.
Kan iemand duidelijke verschillen aangeven?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 159213 op 25-09-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 06-07 19:15

robhof

Lembongan view

Heb de Samsung 205BW net opgehaald bij MyCom!

De 19" Samsung 913N staat er op dit moment naast en allebei hebben ze zo hun voordelen qua beeldverhouding/beeldgrootte. Als ik ook de hoogte van een 19" had gewild, dan had ik nog even door moeten sparen! ;)

De 205 is wel duidelijk scherper dan de 913N (mede veroorzaakt door DVI i.p.v. analoog waarschijnlijk) en het wennen aan de 16:10 verhouding begint al te komen. Met spellen is het ook even wennen, aangezien je ineens meer beeld hebt... luxe-probleem!

Geen pieptoon gehoord en nog geen dode pixels ontdekt. Nog even pielen met de juiste instelling qua helderheid en contrast, want dat is nog niet helemaal naar m'n zin. De kijkhoek is voor mij prima en de kleuren sprankelend.

Eerst indruk: hij's fijn! :)

Toevoeging: Ik heb 'm - ondanks de verstelbaarheid - tóch nog op verhoging staan!

[ Voor 5% gewijzigd door robhof op 25-09-2006 18:11 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153166

ik zie weinig mensen di een asus PW201 hebben en er over hebben gesproken.
Kan iemand mij vertellen of die een goed scherm is kwa ghosting en de MS hij heeft 8ms grey to grey zoals je kan zien in de specs.

Ik wil hem gebruiken voor gamen en dvds en internet en xbox 360 voornamenlijk.

Specification

Genuine Windows is authentic Windows software that is properly licensed and legally installed. Learn more about the special benefits reserved for genuine Windows customers by visiting www.microsoft.com/Genuine TFT-LCD Panel Panel Type: TFT LCD (Anti-Reflection Glare Panel)
Panel Size: 20.1" Wide Screen
Max. Resolution: WSXGA+ 1680 x 1050
Pixel Pitch: 0.258mm
Brightness (Max.): 350cd/㎡
Contrast Ratio (Max.): 800:1
Viewing Angle (H/V): 176°/176°
Display Colors: 16.7M
Response Time: 8ms (Grey to Grey)
ZBD (Zero Bright Dot): Yes
Inputs Digital Input: 24-Pin DVI-D
Analog Input: 15-Pin D-Sub
Video Inputs: Composite x1, S-Video x1, Component x 1
Audio Input: R/L x 1
PC lin-in: 3.5mm Mini-jack
Earphone Jack: 3.5mm Mini-jack
Feature USB2.0 Hub:Upstream x 1, Downstream x 3
Picture in Picture (PIP)
1.3 Mega-Pixel Webcam
Colors Silver + Black
Speakers 3W x 2 Stereo
Ergonomic Adjustment Tilt: +90° ~ -5°
Swivel: +60° ~ -60°
Pivot: 0° / 90° (Counterclockwise)
High Adjustment: Yes
Wall Mounting(VESA Standard) 100 x 100mm
Security Kensington Lock
Power Power LED: Blue (ON) / Amber (Stand-By)
Voltage Rating: AC: 100~240V
Consumption (Power-On): <80W
Consumption (Stand-by): <2W
Dimension (WxHxD mm) 560 mm x 496 mm x 280 mm
Weight Net (Esti.): 9.7 Kg
Gross (Esti.): 12.7 Kg
Accessory VGA-Audio-USB 3 in 1 cable
DVI cable
Power adapter
Power cord
Support CD (User Manual, Pivot®Pro, LifeFrame)
RCA cable
Quick Start Guide
Warranty card (optional)
Regulation Approval Energy Star®, UL/cUL, CB, CE, FCC, CCC, BSMI, Gost-R, C-Tick, VCCI, RoHS, MIC, WEEE
Language 11 Languages (English, German, Italian, French, Dutch, Spanish, Russian, Traditional Chinese, Simplified Chinese, Japanese, Korean)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
ik vind het een van de mooiste lcd schermen qau design en de kleuren zijn ook zeer mooi. iemand die ik ken heeft er een met een x360 en dat is echt heel gaaf

Als ik het geld zou hebben zou dat ook mijn keuze zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Laatst online: 06-07 20:30
Ook ik ben een gelukkige eigenaar van de Samsung 205BW ,heb er zelfs 2!
Ze zijn erg fijn om mee te werken ,speel nu met nog meer plezier GTR 2 en Flatout2 (breedbeeld is gaaf!!! :9~ :9~ ) en geen last van ghost of backlight bleeding.
Heb bij 1 vande 2 schermen een (sub) pixel die alleen rood doet ,maar op zown groot scherm is het zga niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BarrY A. schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:37:
[...]

Je hoeft hier niet te groeten en al helemaal niet te bedanken, dat is het enige imo wat je hebt overschreden. :P

Maar ontopic: Een S-PVA scherm is idd veel beter in kijkhoek, kleuren en contrast maar minder in responsetijden. Die opgegeven responsetijden zijn grey-to-grey, bij black-to-white komt dat bij de 214T toch wel rond de 16 ms te liggen, tegenover ong. 10 ms van de 204B. Dit verschil is denk ik wel zichtbaar. Zelf heb ik er geen ervaring mee dus kunnen mensen hier wat over vertellen??

Je moet voor jezelf even op een rijtje zetten waar je voorkeur aan geeft. Is dat aan echte kleuren, beter contrast en grote inkijkhoek dan moet je voor de 214T gaan. Wil je echt die-hard gamen en absoluut geen last hebben van ghosting dan moet je voor de 204B gaan.

PS: in de meeste reviews staat vaak dat de S-PVA schermen het geld meer dan waard zijn.

edit: Kijk hier eens in de monitoren koopgids van Hardware.info staan de verschillende panelen ook tussen ----> naar Hardware.info Monitoren Koopgids
ik zat dus ook aan de 214t te denken maar wil wél fatsoenlijk kunnen gamen, dat zou dus niet (goed) kunnen met de 214t vanwege die 16ms reactietijd? (overal staat 8ms :? )
En is er een vergelijkbaar alternatief voor de 214t maar dan met betere reactietijd? (prijs even buiten beschouwing laten)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

bartgrefte schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:31:
[...]

ik zat dus ook aan de 214t te denken maar wil wél fatsoenlijk kunnen gamen, dat zou dus niet (goed) kunnen met de 214t vanwege die 16ms reactietijd? (overal staat 8ms :? )
En is er een vergelijkbaar alternatief voor de 214t maar dan met betere reactietijd? (prijs even buiten beschouwing laten)
Het is ook 8ms, maar dat is Grey-2-Grey, de Black-2-White is ~16ms (schatting), daarbij is dat bij alle schermen volgens mij zo dat de Black-2-White ~2x langere reactietijd heeft dan Grey-2-Grey.
Alternatieven hoor ik ook altijd graag :) Heb trouwens even een mailtje gestuurd naar samsung om te vragen hoe het met de pixelgarantie zit, vind ik toch wel heeeel erg belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zit zelf nu achter een 20" cinema display. Wat een geweldig scherm is dat zeg :D
Heerlijk die ruimte, geen dode pixels en supermooie kleuren!

2de hands gekocht voor 450 euro :) Nieuw is hij niet te betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Oet schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:12:
[...]

Het is ook 8ms, maar dat is Grey-2-Grey, de Black-2-White is ~16ms (schatting), daarbij is dat bij alle schermen volgens mij zo dat de Black-2-White ~2x langere reactietijd heeft dan Grey-2-Grey.
Alternatieven hoor ik ook altijd graag :) Heb trouwens even een mailtje gestuurd naar samsung om te vragen hoe het met de pixelgarantie zit, vind ik toch wel heeeel erg belangrijk...
Samsung's pixelgarantie kun je gewoon op de site vinden. ISO-norm 2 wordt gehandhaaft uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Laatst online: 01-07 15:06

master6464

Who's General Failure?

maar hij heeft uiteindelijk toch geen dvi poort

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Fest schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:14:
[...]

Samsung's pixelgarantie kun je gewoon op de site vinden. ISO-norm 2 wordt gehandhaaft uit mijn hoofd.
Hmm heb gekeken, zie alleen staan dat het om 3-jaar garantie gaat, verder staat er weinig info over.. Heb voor de zekerheid even een mailtje gestuurd naar Samsung. ISO-norm 2, waar kan ik ergens vinden waar dat voor staat?

Edit: lol : http://www.samsung.com/nl/etc/images/samsung_pixelpolicy.doc

Edit2: Bestaat er ook zoiets als extra pixelgarantie afkopen?

[ Voor 12% gewijzigd door Oet op 26-09-2006 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.

BarrY A.

Two strokes never die...

Oet schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:12:

Dank je Oet... :P
Poeh...Alternatieven zijn er wel: S-PVA schermen waar je ook goed mee kan gamen kun je bij Eizo vinden, maar daar moet je alleen naar kijken als je niet om geld verlegen zit.

Wat voor scherm zit er eigenlijk in de Dell 2007FP??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 06-07 19:15

robhof

Lembongan view

Oet schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 08:28:
[...]

Hmm heb gekeken, zie alleen staan dat het om 3-jaar garantie gaat, verder staat er weinig info over.. Heb voor de zekerheid even een mailtje gestuurd naar Samsung. ISO-norm 2, waar kan ik ergens vinden waar dat voor staat?

Edit: lol : http://www.samsung.com/nl/etc/images/samsung_pixelpolicy.doc

Edit2: Bestaat er ook zoiets als extra pixelgarantie afkopen?
Pixelgarantie kan je bij sommige winkels erbij kopen, niet bij de fabrikant. Andere mogelijkheid is om het scherm bijvoorbeeld bij MyCom te halen, waar je 'm zo terug kan brengen als er dode pixels inzitten.

Let overigens op de bijkomende kosten van een pixelgarantie; samen met de verzendkosten kan dat ervoor zorgen dat een monitor bij een 'gewone' winkel soms niet/nauwelijks duurder is dan via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

robhof schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:17:
[...]

Pixelgarantie kan je bij sommige winkels erbij kopen, niet bij de fabrikant. Andere mogelijkheid is om het scherm bijvoorbeeld bij MyCom te halen, waar je 'm zo terug kan brengen als er dode pixels inzitten.

Let overigens op de bijkomende kosten van een pixelgarantie; samen met de verzendkosten kan dat ervoor zorgen dat een monitor bij een 'gewone' winkel soms niet/nauwelijks duurder is dan via internet.
Ah, thnx, ik werk zelf bij een computerbedrijf dus denk ik dat ik hem daar wel bestel, prijsvoordeel enz. Maarehm is er een winkel waar ik dat scherm kan zien? Volgens mij heeft geen enkele shop het apparaat in de showroom staan omdat ie zo duur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Shiver23 schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:42:
Wachten op OLED zou ik niet doen aangezien daar nog helemaal niets voor aangekondigd is. Net als SED. OLED wordt eigenlijk alleen gebruikt bij kleine schermen en SED nog helemaal niet.
Waar je wel op kan wachten is LCD met LED backlight. De eerste schermen hiermee zijn al aangekondigd. Aan het einde van het jaar is dat beschikbaar.
Enig idee wat dat qua prijs doet en wat dat voor voordelen biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847

Oet schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:59:
[...]

Energieverbruik zal behoorlijk minder zijn, alleen de aanschaf zal de eerste tijd wel lekker duur zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BarrY A. schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:17:
[...]

[...]

Poeh...Alternatieven zijn er wel: S-PVA schermen waar je ook goed mee kan gamen kun je bij Eizo vinden, maar daar moet je alleen naar kijken als je niet om geld verlegen zit.

wat voor bedragen praat je dan over?pffff

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Anoniem: 110847 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:25:
[...]

Energieverbruik zal behoorlijk minder zijn, alleen de aanschaf zal de eerste tijd wel lekker duur zijn :S
Nja das toch eigelijk niet iets waar ik me om bekommer, energieverbruik :P Zitten er geen meer voordelen aan alsin kleurspectrum, responsetijd, contrast ofzo?
bartgrefte schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:52:
[...]

wat voor bedragen praat je dan over?
Vergelijkbaar met de Samsung 214T: pricewatch: Eizo FlexScan S2100 (21", 8ms g>g, D-sub/DVI-I, USB, Grijs) €919,-

[ Voor 29% gewijzigd door Oet op 26-09-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oet schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:02:
[...]

Nja das toch eigelijk niet iets waar ik me om bekommer, energieverbruik :P Zitten er geen meer voordelen aan alsin kleurspectrum, responsetijd, contrast ofzo?

[...]

Vergelijkbaar met de Samsung 214T: pricewatch: Eizo FlexScan S2100 (21", 8ms g>g, D-sub/DVI-I, USB, Grijs) €919,-
vergelijkbaar? de 214t kost ma 600-700, maar ehm, 8ms g>g?? das toch greytogrey? (van die eizo)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

bartgrefte schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:11:
[...]

vergelijkbaar? de 214t kost ma 600-700, maar ehm, 8ms g>g?? das toch greytogrey? (van die eizo)
Ja, qua specs vergelijkbaar :) En de samsung is ook 8ms Grey-2-Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Oet schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:59:
[...]

nieuws: Samsung introduceert 40" lcd-tv met led-backlight

Vooralsnog in grote modellen, maar zal zijn weg naar de kleine schermen ook wel gaan vinden.
Betere kleuren, hoger contrast, langere levensduur, lager stroomverbruik. Van monitoren heb ik nog geen concreten aankondigingen gezien, maar ik zou niet weten waarom die niet zouden komen. Prijzen van de Samsung zijn ook nog niet bekend, dus hoeveel het duurder is ook nog niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Kheb de stap genomen en de 205BW besteld \o/

Hopelijk issie morgen binnen, net voor m'n verjaardag 8)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 10:47

_WgV_

It's a magical world!

BarrY A. schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:17:
[...]

[...]

Er zit of een S-IPS scherm van LG.Philips in of een MVA scherm van Samsung als ik me niet vergis.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

_WgV_ schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:49:
[...]

Er zit of een S-IPS scherm van LG.Philips in of een MVA scherm van Samsung als ik me niet vergis.
Zit tot nog toe altijd S-IPS scherm in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Pred87 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:39:
[...]

op pc one staat hij voor 400 euro en ze zouden vandaag binnenkomen. voorraad staat alleen nog wel op 0.
Voor 400 euro koop ik hem wel, maar het is makkelijk een lage prijs neer te zetten en hem niet te leveren (verwachte datum is nog steeds 25 september?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78303

The AL2051Ws is a fantastic screen. It has a glossy look wich gives colours a punch and contrast I have never seen before on a screen. But it should be placed without windows facing it because of high reflection.

The AL2216W is the new *low* range of the 22" screens.
As far as I know, there is only one company that makes the actual 22" screen so there should not be massive differences from one 22" to another. (all TN screens)

I'm waiting for better quality screens to come out, and if Acer does the AL2051Ws equivalent in 22" then I will buy one right away if the price is right.
Anoniem: 159213 schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:15:
Wat is het verschil tussen de AL2051Ws en de Acer AL2216W, behalve de 20 en 22 inch?? en dat de 1 speakers heeft..en de ander niet..Gebruik toch mijn eigen...

Want het prijsverschil is ook 'vreemd'. De 2051 voor 499 en de 2216 voor 399.

Ik zit te twijfelen welke monitor van deze 2 ik moet aanschaffen.
Kan iemand duidelijke verschillen aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Ok misschien moet ik een simpele vraag stellen (voor zover het simpel is):

Natuurlijk is het antwoord erg persoonlijk maar, is het prijsverschil tussen een Samsung 204B en een Samsung 214T het waard? Ik bedoel, voor mij, ik game redelijk wat op het systeem waar het voor bedoeld is maar ik doe ook aan software ontwikkeling. Dat is voornamelijk text, websites enz.
Andere formulatie: Wat zijn de verschillen die je het beste merkt tussen de 204B en de 214T denken jullie? ms? kleuren? kijkhoek? contrast? inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf ook een relatief simpele n00b vraag:

Zien films er op een 205bw (of 225bw maar daar heeft niemand nog ervaring mee) beter of slechter uit dan op een gemiddelde laptop met een glossy crystalbrite/truelife/etc laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 16:23

Christiano007

Ich bin der champion

En als we toch bezig zijn :P

Ik heb de Samsung 205BW, maar als ik tv wil kijken (heb tv kaart) dan kan ik kiezen tussen o.a "stretch" en "1.44:1 letterbox" Bij de eerste optie word alles een beetje uitgerekt, en bij de tweede komt de ondertiteling net onder het scherm door. Dit alles met het proggie Dscaler.
Iemand een mannier om tv te kijken breedbeeld zonder dat je óf een uitgerekt beeld hebt óf dat je dan net beeld inleverd?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
GGS_106 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:45:
Kheb de stap genomen en de 205BW besteld \o/

Hopelijk issie morgen binnen, net voor m'n verjaardag 8)
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Ik was even aan het surfen op de Franse Acer site en kwam onderstaande tegen.
Ze zeggen dus dat er een Advanced PVA paneel inzit.

AL2216W - 22''Wide

Display Viewable Size
22 Wide", 473x296 mm
Display Technology Type
Advanced PVA
Resolution
1680x1050
Brightness
300 cd/m2
Color
16.2M - 6bits
Pixel pitch
0.282mm
Display Area (H x W )
473x296 mm
Contrast Ratio
700:1
Response rate
5ms
Horizontal frequency
30~ 82 kHz
Vertical frequency
56 ~ 76 Hz
Horizontal viewing angle
170°
Vertical viewing Angle
160°
Video signal
Analog (D-sub)
Speakers
No
Tilt base rotation
up-down: 20° ( +/- 2°)/0°
Wall-mount
100x100mm
Front panel controls
AUTO/POWER//MENU
Dimension(H x W x D)
514X406X198
Net Weight
4.8 kg
Power Consumption
Maximum: 55W Off: 1W Standby: 2W
AC Adaptor
AC 100V - AC 240V
Plug & Play
VESA DDC2B
Compliance & Approvals
TCO03
Chasis Color
Silver and Black
Free Accessories
VGA cable, power cable, DVI cable(DVI model only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die review zegt dus dat alleen het Europese model geen DVI heeft. :/ Balen is dat zeg. Die nieuwe Acer ziet er niet verkeerd uit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:31:
Die review zegt dus dat alleen het Europese model geen DVI heeft. :/ Balen is dat zeg. Die nieuwe Acer ziet er niet verkeerd uit verder.
Nee, er zijn verschillende versies van de AL2216W. De versie die in Nederland verkocht gaat worden heeft echter wel DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Kneep schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:21:
[...]

Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?
Bij Update in Leeuwarden. Werkt een kennis :)

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

damn, had niet eens in de gaten dat de samsung 225BW nog vrijwel nergens op voorraad is. Ik superblij 'bestellen' vandaag in de hoop dat ik hem donderdag in huis zou hebben..

nu mn droom in duigen dus

edit: de 225bw heeft btw iets betere specs dan de 205bw, responstijd, inkijkhoek, en andere marketingwoordjes :P

[ Voor 22% gewijzigd door randje op 26-09-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zijn de specs. De tests wijzen uit dat het niet echt een super scherm is. Ook niet slecht, maar beter dan de 205BW denk ik niet.
Fest schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:51:
[...]

Nee, er zijn verschillende versies van de AL2216W. De versie die in Nederland verkocht gaat worden heeft echter wel DVI.
Hoe weet jij dat?

[ Voor 50% gewijzigd door RoD op 26-09-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

En een dikkere prijs :P

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159213

Merk ACER AL2216W 22" TFT monitor
Scherm grootte 22.0"
Maximale resolutie 1680 x 1050
Beeldpuntafstand 0.282 mm
Powermanagement ISO 13406-2, TCO´03
Responsetijd 5 ms
Refreshrate 60 Hz
Interface VGA (Analoog D-sub), DVI
Type TFT LCD Widescreen
Kijkhoek Horizontaal: 170 gr Verticaal: 160 gr
Helderheid 300 cd/m2
Wandmontage Ja

399 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

jullie hebben me overtuigd ik ga voor die acer! _/-\o_ _/-\o_
.....maar wanneer is hij leverbaar hier in nederland :?

edit: ik zie hem al bij verschillende shops staan (de Acer AL2216Wsd)
en bij de beschrijving staat inderdaad dat deze uitgerust zijn met een dvi poort

[ Voor 39% gewijzigd door master6464 op 26-09-2006 19:22 ]

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij staat nog niet in de Pricewatch, welke shops zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

-4launch
-perfect-systems (stelletje afzetters: een pixelgarantie voor 8 dagen van 120,- terwijl je hem binnen een week zonder opgaaf van reden mag terugsturen volgens de wet koop op afstand)

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zo! Die prijs komt aardig in de buurt bij de Mirai. :o En over de Acer waren ze toch wel wat meer te spreken. Dit wordt zo goed als zeker mijn monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

'iets' in me zegt dat die acer hetzelfde paneel gebruikt als de 225bw van samsung. Of naja vrijwel dezelfde specs en zoveel 22" schermen rond de 400 euro zijn er niet geloof ik. Toch wacht ik nog even af, vind de samsung qua uiterlijk net iets mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 26-06 19:23
Ik heb vandaag een order voor een Samsung 204B gecancelled omdat 2 al 1,5 maand liep en bij Dell een 2007WFP bestel. Zou als het goed is ergens volgende week moeten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

pokeran schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:19:
'iets' in me zegt dat die acer hetzelfde paneel gebruikt als de 225bw van samsung. Of naja vrijwel dezelfde specs en zoveel 22" schermen rond de 400 euro zijn er niet geloof ik. Toch wacht ik nog even af, vind de samsung qua uiterlijk net iets mooier
De Mirai heeft ook dezelfde specs. Volgens mij komt er ook nog een Viewsonic scherm aan, die zal ook wel dezelfde specs hebben. Ik meende ook dat er maar één beschikbaar paneel was om in zulke schermen te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Laatst online: 16:26
Oet schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:30:
Ok misschien moet ik een simpele vraag stellen (voor zover het simpel is):

Natuurlijk is het antwoord erg persoonlijk maar, is het prijsverschil tussen een Samsung 204B en een Samsung 214T het waard? Ik bedoel, voor mij, ik game redelijk wat op het systeem waar het voor bedoeld is maar ik doe ook aan software ontwikkeling. Dat is voornamelijk text, websites enz.
Andere formulatie: Wat zijn de verschillen die je het beste merkt tussen de 204B en de 214T denken jullie? ms? kleuren? kijkhoek? contrast? inch?
Als je veel gamed zou ik je de 214T gewoon afraden, vanwege verschillende berichten over erg hoge input lag.

dot.blaat

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.