Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan
Verwijderd
Ondanks dat is het niet dynamische contrast alsnog 800:1 hoger als het verglijkbare samsung modelSchele indiaan schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:47:
Het contrast van 2000:1 is wel een dynamisch contrast wat meer een mooie marketingterm is.
Wat moest jouw pixelgarantie wel niet gekost hebben, aangezien het scherm in de pricewatch voor 410 euri's staat?yared schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:01:
[...]
And continuation is a fact!!
Mijn 22" komt eraaaaaaaaan!
4Launch beschikt als een van de eerste over een aardige partij om alle bestellingen de deur uit te gooien![]()
[...]
zoooo blij
en dat voor 482,50 incl verzending, pixelgarantie en of course 22" VET!![]()
Voor de mensen die nog twijfelen over 2x19" of 1x22" even deze posting die ik gemaakt had toen ik aan het meten was of alles past
Na flink wat huisvlijtend zaagwerk, trapgeloop en amateuristisch meten is de conclusie:
1x 22" widescreen:
Samsung 225BW 5ms
pricewatch: Samsung SyncMaster 225BW (22", 5ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zilver)
2x 19" 4:3:
Samsung 940BF 2ms
pricewatch: Samsung SyncMaster 940BF (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D)
Nadeel van de 2x19" is dat het 2e scherm net aan past zie shots onder van huidige situatie en nieuwe situatie en dat je 2x 45 euro pixelgarantie kwijtbent. Totaal: 680 euries. Voordeel: in voorraad, 6-10 dagen.
Terwijl die 22" past als een droom in die achterlijke nis waarin mijn monitor moet staan en totaal nog incl pixel-garantie net geen 500 euries kwijt ben. Nadeel: pre-order, levertijd onbekend. :huh:
[afbeelding]
[afbeelding]
Reden waarom ik haast heb:
- Rechterscherm is zeker 5 jaar oud en gaat binnenkort ermee kappen
- Tezamen verbruiken ze veeeeel meer energie dan tft's. 260 t.o.v. 55w (1xws) of 76w (2x19) en dat scheelt mij ruim 100 euries per jaar.
- Ik ben 20 oktober jarig![]()
Dus feedback comments etc welkom
PS: zweette me helemaal de tering, stond in de regen te zagen om die achterlijke plankjes op maat te krijgen, uiteindelijk een paar cd's onder geflikkerd voor de juiste hoogte
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Uhm, ja. Foutje sorry.Gutteguttegut schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 00:36:
[...]
Die eerste lijkt mij toch echt een Samsung...
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Met films kijken is dit goed zichtbaar. Zou dit met het veranderen van de beeldinstellingen nog wat verandert kunnen worden?
Scherm is van september 2006, vers van de pers
Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput
Verwijderd
Woon je daar dichtbij of is er een andere reden dat je 'm daar koopt? Want ik heb 'm een maandje geleden voor €282 gekocht (zonder pixelgarantie), zelfs met verzendkosten zou je dan dus nog steeds €30 goedkoper uit zijn.ikbengoofy schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:40:
LG L204WT-SF is het.
Ik heb hem voor 329 bij de powerline gezien. hierbij komt dan 39 euro pixelgarantie .
En ik heb gewoon de gok gewaagd en 'm zonder pixelgarantie gekocht, want dode pixels zitten meestal toch of ergens waar ze niet zo heel snel opvallen, of je hebt ze niet
[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 07-10-2006 11:03 ]
The devil is in the details.
Ik ben ZEER benieuwd naar de kwaliteit van de kleuren en de backlight-bleeding, en wat jij persoonlijk van de resolutie 1680 x1050 vindt, bij dit grote scherm. Als dit een beetje acceptabel is, bestel ik hem maandag ookpokeran schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:02:
Ik heb zojuist de 225BW binnen,![]()
maar kan er pas vanavond meespelen
Jammer dat hier in buurt ( omg. limburg ), nergens een goede pc-shop zit zoals Zercom of 4Launch, anders kon ik hem eerst zelf bekijken voordat ik hem kocht. Mediamarkt krijgt hem toch pas over 1 a 2 maanden in hun assortiment.
ps. Misschien zou je ook een review willen maken, want veel mensen willen maar al te graag weten of het een goed scherm is
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik denk dat dit wel een interessante link voor je is.Gunner schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:02:
Hoe gaat een wide screen TFT als een 205BW om met spellen als BF2 die native geen widescreen resoluties ondersteunen? Is het beeld dan nog wel een beetje om aan te zien?
Over de monitor: natuurlijk lekker groot beeldoppervlak, en ik vind de resolutie goed werkbaar. Meteen uit de doos zag het er wat minder uit, je moet redelijk wat dingen aanpassen en bijstellen voordat je het gewenste resultaat krijgt: een strak beeld! Bij dit scherm heb ik geen dode pixels, das natuurlijk erg mooi
Dan over de blacklight bleeding, dat is bij gewoon windowsgebruik/programma's niet aanwezig. Je ziet het wel als het beeld volledig ''zwart'' is, dus bij het opstarten en bij het kijken van een dvd. Op die momenten is dat best storend, maar zoals gezegd bij gewoon computergebruik heb je er geen last van.
Verder zat de monitor zeer goed verpakt, goede kabels erbij (230V, VGA en DVI) en verder natuurlijk een handleiding en installatie cd-rom. Wat mij meteen opviel is de goede afwerking van de behuizing, die ook voor deze prijsklasse zeer veel verstelmogelijkheden heeft. Je kunt de monitor zeer gemakkelijker omhoog en omlaagschuiven, en draaien omdat er een draaiplateau onder zit. Dat gaat zeer soepel, bij wijze van spreken met 1 vinger.
Als er verder nog vragen over zijn, ik beantwoord ze graag!
Verwijderd
niet goed, geld terug - of ruilen, dus als je een dood pixeltje hebt.. gewoon niet lullen er over, zeg dat je niet tevreden over de kleuren bent ofzo (zal ze een worst wezen) krijg je gewoon netjes een nieuw scherm mee.
Alle LG L204WT / L204WT-SF (Is hetzelfde model, nr ter referentie..) die ik tot op heben in RL/ en online heb gezien, hebben last van rare vlekken.., bij mijn eigen scherm heb ik er bijna /minimaal last van

gij zeit gewaarschuwd..
(pro review foto's van het scherm http://www.it.com.cn/f/diy/068/24/316039_29.htm
en nog wat foto's http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=5862 )
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 13:18 ]
moet je voor de gein eens kijken naar de hoeken van je paneel, als het goed is staan ze iets meer naar binnen tov de behuizing dan de rest van je paneel.Tkima schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:07:
In ieder geval bij mijn exemplaar wel.
maarja, het stoort me niet en het beeldopp. is lekker groot ja.
Ik ga wel iets naar beneden met mn resolutie, kben 1600*1200 gewend, maar ik denk dat het nieuwe schermpje wel snel gaat wennen
Verwijderd
Heb een tweetal vragen:Tkima schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:07:
Van de week heb ik 2 225BW's besteld, vandaag is de eerste binnengekomen.![]()
Over de monitor: natuurlijk lekker groot beeldoppervlak, en ik vind de resolutie goed werkbaar. Meteen uit de doos zag het er wat minder uit, je moet redelijk wat dingen aanpassen en bijstellen voordat je het gewenste resultaat krijgt: een strak beeld! Bij dit scherm heb ik geen dode pixels, das natuurlijk erg mooi![]()
Dan over de blacklight bleeding, dat is bij gewoon windowsgebruik/programma's niet aanwezig. Je ziet het wel als het beeld volledig ''zwart'' is, dus bij het opstarten en bij het kijken van een dvd. Op die momenten is dat best storend, maar zoals gezegd bij gewoon computergebruik heb je er geen last van.
Verder zat de monitor zeer goed verpakt, goede kabels erbij (230V, VGA en DVI) en verder natuurlijk een handleiding en installatie cd-rom. Wat mij meteen opviel is de goede afwerking van de behuizing, die ook voor deze prijsklasse zeer veel verstelmogelijkheden heeft. Je kunt de monitor zeer gemakkelijker omhoog en omlaagschuiven, en draaien omdat er een draaiplateau onder zit. Dat gaat zeer soepel, bij wijze van spreken met 1 vinger.![]()
* Pic's aub!!!
* Hoe is de kijkhoek als je van onder het beeldscherm kijkt?
http://home.planet.nl/~bmpeters/P1000951.JPG
http://home.planet.nl/~bmpeters/P1000954.JPG
Verticale kijkhoek is redelijk, maar lijkt me dat je er meestal recht voor gaat zitten.
Edit: blacklight bleeding:
http://home.planet.nl/~bmpeters/P1000956.JPG
[ Voor 16% gewijzigd door Tkima op 07-10-2006 13:42 ]
Mooi... en hij is zilver terwijl over staat dat het zwart is. Vind ik persoonlijk mooier.Tkima schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:30:
Oke ff 2 pics:
Verticale kijkhoek is redelijk, maar lijkt me dat je er meestal recht voor gaat zitten.
Waar heb je ze gekocht?
Verwijderd
Of misschien een steviger bureaushakespeare schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:08:
ik heb zo'n 205bw maar als ik beetje met het toetsenbord speel trilt het beeld al fisiek ze hadden die steun wel beter mogen maken of steviger
Dat zou ik ook denken
Steam/uPlay: EvulKlowne
Ik zie eigenlijk maar heel weinig backlight bleeding... Of is die zilveren rand die ik zie niet de rand van de monitor?Tkima schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:30:
Oke ff 2 pics:
Verwijderd
in een film met donkere scene's zou je het ook wel een heel klein beetje kunnen zien, maar goed.. ik vind een klein beetje bl-bleeding niet storend.
Op mijn l204wt zit een 'movie mode' waarmee het contrast bereik vergroot word (backlight geeft dan extra licht indien nodig), in een donkere scene kan dit soms iets wat meer bleeding geven, maar dat is dan maar heel even (persoonlijk vind ik het niet storend, al valt het wel een heeeeeeeeel klein beetje op).. je moet je er ook niet aan gaan ergeren.
Bij mycom zit pixel gerantie al standaard bij de praijs van het scherm meegerekend. Of in iedergeval je krijgt gewoon 8 dagen pixel gerantie.Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:10:
@ikbengoofy: als je het scherm dan toch wilt kopen, koop het dan bij MyCom, bij hun is het namelijk:
niet goed, geld terug - of ruilen, dus als je een dood pixeltje hebt.. gewoon niet lullen er over, zeg dat je niet tevreden over de kleuren bent ofzo (zal ze een worst wezen) krijg je gewoon netjes een nieuw scherm mee.
Heb ik een tijdje geleden een 17" daar gekocht ik ik vroeg hoe het met de pixel gerantie zat, en ze zijden van als je een dode pixel hebt kun je em gewoon terug brengen binnen 8 dagen.
Dus je hoeft helemaal niet geheimzinnig daar te gaan doen je hebt er gewoon gerantie.
Dat is niet waar. Een winkelier is niet verplicht geld terug te geven als jij in een fysieke winkel een product aanschaft. Zodra hij/zij het product terugneemt, is het coulance. Niks meer, niks minder.RoD schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:26:
Bij elke winkel mag je gewoon je product terugbrengen binnen 7 dagen, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Behalve misschien bij een winkel die uberhaubt moeilijk doet over dat soort dingen. (Al zijn ze het wettelijk verplicht) Dan zeg je gewoon dat je het scherm te groot vond ofzo, bij nader inzien. Ook al hoef je niet eens een reden op te geven.
7900gt 550/1700
3x gig ddr400
dit alles draait perfect met een 19 inch tft philips 190s 12ms contrast 500:1 1280x1024
heb nu een nieuw tft scherm omdat de oude kapot is.
Iiyama ProLite E511S-B2
contrast 900:1
8ms
1600x1200
http://www.alternate.nl/h...=V4LI14&showTechData=true
ik had deze al rma laten omruilen want de oude had een hele erge vetraging.
nu heb ik een neiuwe weer precies de zelfde.
maar heb het gevoel dat het niet zo snel reageert als me philips 190s.
iemand ervaring met dit soort problemen??
of een oplossing?
Jazeker zijn die er..Tkima schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:07:
shht
1. Hoe zijn de kleuren, zijn ze kleurecht ?
2. Is de resolutie ( 1680 x1050 ), groot genoeg voor een 22 inch scherm qwa hoeveelheid pixels, dus je ziet de pixels niet wanneer je er op 1 meter afstand vanaf zit ?
3. Hoe zien games eruit

De foto`s zijn echt heel mooi, waarschijnlijk word dit m`n nieuwe monitor of er moeten nog vreemde dingen gebeuren of opvallen.
btw. Kan ik hem ook ergens in het zwart kopen, want dit lijkt mij mooier.. ?
Ik bedoelde eigenlijk elke internetshop. Bij fysieke winkels is het inderdaad niet het geval.Fest schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:46:
[...]
Dat is niet waar. Een winkelier is niet verplicht geld terug te geven als jij in een fysieke winkel een product aanschaft. Zodra hij/zij het product terugneemt, is het coulance. Niks meer, niks minder.
hehe, eindelijk een 4:3 scherm met 1600*1200 en 8ms blackwhiteblack. daar ben ik al hele tijd naar op zoekjorisw86 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:55:
ik heb de volgende pc amd4000+
7900gt 550/1700
3x gig ddr400
dit alles draait perfect met een 19 inch tft philips 190s 12ms contrast 500:1 1280x1024
heb nu een nieuw tft scherm omdat de oude kapot is.
Iiyama ProLite E511S-B2
contrast 900:1
8ms
1600x1200
http://www.alternate.nl/h...=V4LI14&showTechData=true
ik had deze al rma laten omruilen want de oude had een hele erge vetraging.
nu heb ik een neiuwe weer precies de zelfde.
maar heb het gevoel dat het niet zo snel reageert als me philips 190s.
iemand ervaring met dit soort problemen??
of een oplossing?
hoe gamed die? geen ghosting inputlag oid?
edit: is dus nie 8ms, volges manual 16....

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 07-10-2006 16:47 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
dit scherm speelt als stront.
komt het door de 16ms er staat toch dat die 8ms is.
hoe zie ik de snelheid dan van die beeldschermen als de winkels er toch mooi praat bij zetten om het beter te laten lijken.
is deze dan wel echt 2ms??
http://www.alternate.nl/h...=V3LI46&showTechData=true
volgens ilyama website is die toch echt 8ms.
http://www.iiyama.nl/defa...965&CE=F&PARAMS=DATASHEET
wat is nu het best geschikte type panel voor gaming??
tn, pva??
[ Voor 69% gewijzigd door jorisw86 op 07-10-2006 18:08 ]
Verwijderd
gepost is.
Samsung 225BW LCD Display
Goede review, het enige minpunt is de de bleeding.. Maar dit hoeft niet persè bij iedere unit te zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:42:
Nog een review (XYZ Computing) van de Samsung 225BW, die na snel zoeken als het goed is nog niet
gepost is.
Samsung 225BW LCD Display
Volgende week vrijdag ga ik hem eens bezichtigen, en als hij bevalt neem ik hem direct mee
check de manual van die Iiyama ProLite E511S-B2, staat letterlijk 16ms, erges achterin bij de specs bijlagejorisw86 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:51:
ik ga hem terug sturen en me geld terug vragen.
dit scherm speelt als stront.
komt het door de 16ms er staat toch dat die 8ms is.
hoe zie ik de snelheid dan van die beeldschermen als de winkels er toch mooi praat bij zetten om het beter te laten lijken.
is deze dan wel echt 2ms??
http://www.alternate.nl/h...=V3LI46&showTechData=true
volgens ilyama website is die toch echt 8ms.
http://www.iiyama.nl/defa...965&CE=F&PARAMS=DATASHEET
wat is nu het best geschikte type panel voor gaming??
tn, pva??
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
De specs:
Productbeschrijving LG L204WT-SF - vlak scherm - TFT - 20"
Type apparaat Vlak scherm / TFT actieve matrix
Kleur Zilver
Afmetingen (BxDxH) 46.6 cm x 22.6 cm x 38.4 cm
Gewicht 5.5 kg
Diagonale afmeting 20" - breedscherm
Dot Pitch / Pixel Pitch 0.258 mm
Max. resolutie 1680 x 1050
Kleurondersteuning Up to 16.2 million colors
Hoogte-breedteverhouding van beeld 16:10
Responstijd 5 ms
Beeldhelderheid 300 cd/m2
Beeldcontrastverhouding 2000:1
Digitale videonorm Digitale Visuele Inerface (DVI)
Interface DVI, VGA (HD-15)
Conformiteitsnormen TCO '03, DDC-1, DDC-2B, EPA Energy Star, ISO 13406-2
Stroom 120/230 V wisselstroom ( 50/60 Hz )
Energieverbruik tijdens gebruik 80 Watt
*Kuch kuch*Zoutvat schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 22:25:
Lg heeft een nieuw 20" lcd scherm: LG L204WT-SF. Die staat voor €299 op de site van pczaak.nl. Ik heb hem besteld en zal heir wel laten weten wat ik van het schermpje vind.
De specs:
...
Wow, ziet er goed uit. Nieuw zei je?
Lees het topic eens door...
Ik denk dat dat goed fout isFest schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:46:
[...]
Dat is niet waar. Een winkelier is niet verplicht geld terug te geven als jij in een fysieke winkel een product aanschaft. Zodra hij/zij het product terugneemt, is het coulance. Niks meer, niks minder.
In NL geldt online of reguliere winkel dat je 7 dagen afkoelings periode heb. Binnen die tijd mag je produkt terug brengen ZONDER opgaaf van reden.
Is wettelijk bepaald.
Zie onder andere deze link.
[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 07-10-2006 22:47 ]
Verwijderd
Zoals RoD ook al zegt, dat geldt alleen bij online winkels. Een algemene misvatting is dat ruilen een 'recht' is maar een winkelier van een 'gewone' winkel is helemaal niet verplicht je product retour te nemen en geld terug te geven, dat is maar net hoe zo'n winkel dat invult, en vaak bieden ze wel zoiets als een stukje service.-whodini- schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 22:45:
[...]
Ik denk dat dat goed fout is.
In NL geldt online of reguliere winkel dat je 7 dagen afkoelings periode heb. Binnen die tijd mag je produkt terug brengen ZONDER opgaaf van reden.
Is wettelijk bepaald.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Qua formaat ben ik er niet echt op achteruit gegaan wb m'n oude CRT 19". Breedbeeld is voor een beetje surfen, films kijken ed wel prettig, bij spellen ligt het er geheel aan wat voor resoluties er ondersteund worden in het spel. In native res ziet alles er erg netjes uit. Kleuren, brightness, contras zijn na een beetje proberen wel goed te noemen, maar nog steeds niet zo goed als bij een goede CRT.
Het grootste probleem zit hem in de input lag... Bij patience ofzo zul je het niet merken, maar ik heb laatst QIIIA weer eens geinstalled.... Welnu... Het is echt erg frustrerend als je beeld als door een stuk elastiek aan je muisbewegingen verbonden zit... Trouwens, in simpel 2D spul (AKA windows
Een ander nadeel is dat als je wat oudere spellen speelt met een behoorlijk lage fixed resolutie (Starcraft bijv, nog steeds behoorlijk populair online), deze er redelijk brak uit zien, alsof het een inkjet print betreft waar een plens water overheen gegaan is
Ik had gehoopt dat dit een waardige vervanging van m'n CRT kon zijn, maar het lijkt er op dat mijn mening over TFTs nog steeds de juiste is
Samenvatting: Niet verkeerd, beter dan de meeste TFTs, maar minder dan een goede CRT
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Zoals ik al zei ben ik erg kritischHahn schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 10:28:
Dus je hebt €550 betaald voor een monitor en vervolgens merk je al input lag in WindowsIk heb een monitor van €280 (LG L204WT), maar ik merk niks van input lag of ghosting of wat dan ook hoor.
In Windows valt er overigens mee te leven, vooral toen ik hem net aangesloten had merkte ik het. Daarna raak je er al snel aan gewend. Maar in Quake III Arena bijvoorbeeld dus merk je het nogal als je iemand in je ooghoek (ok, hoek van het scherm
Ik vermoed dat de mensen die recensies over dit scherm geschreven ieg niet echt hardcore FPS-mensen zijn en gewoon veel meer op dingen als kleur & scherpte letten.
Dus nog even samenvattend > Waarschijnlijk ben ik de meest vervelende user op heel GoT waar het dit soort dingen betreft. Ik had begrepen dat dit scherm niet onderdeed voor een CRT. Ik ben tot de conclusie gekomen dat dit voor mij ieg niet geldt
[ Voor 17% gewijzigd door Okyah op 08-10-2006 10:39 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Ik ga echt geen honderden euro's uitgeven aan een scherm, om dan uiteindelijk slechtere beeldkwaliteit en meer problemen te krijgen dan met mijn iiyama 17inch (die 1280*1024 draait op 85Hz, perfecte kleurweergave heeft, waar ghosting niet bestaat, waar backlight bleeding en color banding niet bestaat, die vrij van resolutie kan veranderen en onmogelijk last kan hebben van dode pixels).
Het enige nadeel is dat hij een beetje meer elektriciteit nodig heeft, en dat hij qua omvang een beetje dik is.
Maar dat stoort me niet bijster hard
Verwijderd
Heb jij geen inputlag tussen je oogbolletjes en je hersenpan ofzo???
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 11:36 ]
Ik heb nog geprobeerd nieuw een highend CRT aan te schaffen, maar dat leek niet mogelijk. En een 2e hands scherm heb ik dus al
Maar goed, de kleuren zijn netjes, voor surfen is het ok, voor films is het ok, voor spellen is het niet onaardig, maar voor hardcore gamen is het iets minder geschikt
Dat is het helemaal, probleem opgelost.Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 11:36:
*@Okyah
Heb jij geen inputlag tussen je oogbolletjes en je hersenpan ofzo???

Ik probeer gewoon mensen wat informatie te verschaffen. Ik heb er geen voordeel bij als mensen dit scherm wel of niet kopen, ik wil alleen duideljk maken dat dit geen CRT is welke de achterkant mist, maar dat dit scherm nog steeds wat van de nadelen van een TFT heeft. Wat je vervolgens met die info doet moet je helemaal zelf weten
[ Voor 39% gewijzigd door Okyah op 08-10-2006 11:44 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Als jij op je monitor een wit achtergrondje plaatst.. zie je dan iets van het volgende..?Hahn schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 10:28:
Dus je hebt €550 betaald voor een monitor en vervolgens merk je al input lag in WindowsIk heb een monitor van €280 (LG L204WT), maar ik merk niks van input lag of ghosting of wat dan ook hoor.
http://img225.imageshack.us/img225/9445/rarevlekkenzn4.png
(ik doel op de vlekken, links in het beeld - best kan je de gordijnen even dicht doen om dit goed te kunnen zien, of s'avonds even kijken..)
Verwijderd
Nope, niet zo'n groene vlek in ieder geval. Ik zie wel dat links in het midden het ietsje donkerder is dan boven en beneden, maar dat houdt je denk ik altijd wel als de verlichting van boven en beneden komt.Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:15:
[...]
Als jij op je monitor een wit achtergrondje plaatst.. zie je dan iets van het volgende..?
http://img225.imageshack.us/img225/9445/rarevlekkenzn4.png
(ik doel op de vlekken, links in het beeld - best kan je de gordijnen even dicht doen om dit goed te kunnen zien, of s'avonds even kijken..)
Pwoah, tis meer een beschrijving van hoe het aanvoelt. Het is niet zo dat er een slap elastiek van een cm of 10 tussen muis & beeld zitVerwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:18:
Ik heb ook een NEC 20WGX2, en ben daarbij ook een fanatieke fps'er. Maar om nu te zeggen dat je muis aan een elastiek hangt? Ik denk dat je iets niet goed hebt staan daar, want zoals ik al zei in mijn eigen review. De 6 ms is niet snel genoeg, maar van input lag merk ik echt niets.
//Net even nog geprobeerd, settings @ default van het scherm, QIIIA in native res van het scherm, vsync uit, 250fps als max. Loopt erg soepel, echt geen probleem. Maar de reactietijd van het scherm haalt het niet bij een CRT & ik merk toch echt wat input lag. Ik zal anders eens wat andere mensen achter dit scherm hier plaats laten nemen en hun mening vragen
[ Voor 22% gewijzigd door Okyah op 08-10-2006 13:02 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
Dat de reactietijd het niet haalt bij een crt is een feit, en zoiets kun je al op voorhand weten want geen enkele tft haalt het op dat gebied van een crt.
Ik denk dat het meer aan jezelf ligt want ik ben ook redelijk die-hard op dat gebied en ik merk enorm weinig verkeerd op dit scherm. beeldkwaliteit is indrukwekkend. Laat je scherm eens calibreren en er gaat een wereld voor je open!;)
En ja de reactietijd, het zou me verwonderen als iemand het eigenlijk opmerkt bij dit scherm
Verwijderd
ik heb zelf ook geen vlekken, maar aan de linker kant is het idd iets donkerderHahn schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:26:
[...]
Nope, niet zo'n groene vlek in ieder geval. Ik zie wel dat links in het midden het ietsje donkerder is dan boven en beneden, maar dat houdt je denk ik altijd wel als de verlichting van boven en beneden komt.
toch raar dat het links wel zit, en rechts niet - overall, ben ik 'erg happy' met het scherm,
een scherm met gelijke grote / mindere specs (dell 20.1") kost 2 keer zo veel. (580eurie)
twee:Okyah schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:35:
Maar ik ben dan ook wel een vervelende figuur waar het performance betreft
drie:Zoals ik al zei ben ik erg kritisch
vier keer:Waarschijnlijk ben ik de meest vervelende user op heel GoT waar het dit soort dingen betreft.
NOFI hoor, maar probeer je nu niet vooral te bewijzen hoe die-hard je wel niet bent?Ik sta er om bekend heel erg vervelend te zijn wat dit soort dingen betreft
Echt iedereen het er over eens dat de NEC een uitermate goed compromis is tussen de voordelen van een duurder panel en gaming prestaties.
Kun je de input lag van je scherm niet even meten?
dot.blaat
Verwijderd
Ja ik ben ook een mierenneuker op dat gebied (moeten we ook eigenlijk eens mee ophouden), maar ik denk niet dat hij input lag heeft, maar dat hij die 6 ms "voelt". Dat heb ik ook, want je ziet eigenlijk geen ghosting maar je voelt wel dat een crt sneller is op sommige momenten. Er heeft trouwens iemand op GoT de reactie tijd gemeten van zijn nec en die was compleet verwaarloosbaar.Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:38:
Ik heb ook een NEC20WGX² en deze tft heeft gewoonweg geen input lag, dan heb jij ofwel een slecht exemplaar ofwel heb je geen idee wat input lag is...
Dat de reactietijd het niet haalt bij een crt is een feit, en zoiets kun je al op voorhand weten want geen enkele tft haalt het op dat gebied van een crt.
Ik denk dat het meer aan jezelf ligt want ik ben ook redelijk die-hard op dat gebied en ik merk enorm weinig verkeerd op dit scherm. beeldkwaliteit is indrukwekkend. Laat je scherm eens calibreren en er gaat een wereld voor je open!;)
En ja de reactietijd, het zou me verwonderen als iemand het eigenlijk opmerkt bij dit scherm
edit : streep
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:38:
Ik heb ook een NEC20WGX² en deze tft heeft gewoonweg geen input lag, dan heb jij ofwel een slecht exemplaar ofwel heb je geen idee wat input lag is...
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.Rostvertol-Mil schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:54:
NOFI hoor, maar probeer je nu niet vooral te bewijzen hoe die-hard je wel niet bent?
Eh, ik vermijd juist te zeggen dat ik ontzettend pro ben (beweer ik nog steeds niet), juist omdat dit verkeerd opgevat kan worden (e-peen vergroten ed), ik zeg dat ik erg kritisch ben op kleine dingetjes & dat ik me daar dan heel erg aan kan storen... Ik geef aan dat als iemand net als ik is, hij misschien beter de overstap van CRT naar TFT nog niet kan maken. Als ik dat (kritisch zijn) niet zou neerzetten zouden mensen idd aannemen dat het aan dit specifieke exemplaar zou kunnen liggen of dat m'n settings niet goed zijn.
Maar "maar probeer je nu niet vooral te bewijzen hoe die-hard je wel niet bent" + "je hebt geen idee wat input lag is" zijn echt goede manieren van een discussie voeren

Ik probeer gewoon mijn mening hier neer te zetten. Wat win ik er mee als een paar mensen hier - die ik absoluut niet ken - zouden kunnen denken "Wow, die Okyah is wel heel erg pro zeg, dat hij dingen opmerkt die de meesten niet opmerken!"? Idd, helemaal niets & dat is dan ook mijn bedoeling niet. Ik heb niet gezegd dat het scherm slecht was, enkel dat het niet aan mijn verwachtingen voldeed. Als je daar geen boodschap aan hebt omdat je zelf het scherm (gezien) hebt en er tevreden over bent, beter! Als je gelukkig bent met je scherm ook al vind ik het niet ideaal, dan is dat toch geen probleem? Maar voor de mensen die het scherm nog niet hebben, kan het toch geen kwaad de mening van anderen er op na te kunnen slaan?
Idd, het scherm is een ok compromis tussen ALLE voordelen van een CRT. Maar daar noem je het zelf al, een compromis. En daar ben ik geen fan van, compromissen (ohjee, ik doe weer elitair/pro/hardcore/die-hard he?
Ik zal hier nog eens mijn mening over een scherm neerzetten, want lekker neergesabeld worden, daar kick ik op...
Serieus, dit is extreem vervelend, zo'n negatieve & starre houding tov andere meningen... Maarja, your loss, ik heb ieg altijd wel wat aan de meningen van andere mensen. Ik ga niet meer happen & kom wel weer als de volgende generatie TFTs op de markt is
Tabee!
[ Voor 10% gewijzigd door Okyah op 08-10-2006 16:46 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
http://www.hardforum.com/...p?t=1066372&page=14&pp=20
http://www.trustedreviews...cle.aspx?page=8150&head=0
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Verwijderd
Maar uit jouw vorige berichten doe je alsof de NEC eigenlijk niet goed genoeg is voor games en zeg je dat dit scherm last heeft van input lag terwijl dit totaal niet zo is. Waardoor mensen een verkeerd idee krijgen van dit scherm( dit scherm heeft nog altijd één van de snelste reactietijden + een AS-IPS paneel dat garant staat voor een indrukwekkende beeldkwaliteit). Dat jij nog altijd bij een vertrouwde crt wil blijven omdat de tft-technologie nog niet naar jouw smaak is, dat is voor jou persoonlijk. Dat heeft nix met de NEC te maken want dan zou volgens jou elke tft last hebben van input lag of mindere reactie tijd terwijl dat laatste gewoon eigen is aan de technologie.
1. geen idee, het ziet er goed uit maar kan niet zoveel zinnigs zeggen over de kleuren.SpXing schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 16:02:
[...]
Jazeker zijn die er..
1. Hoe zijn de kleuren, zijn ze kleurecht ?
2. Is de resolutie ( 1680 x1050 ), groot genoeg voor een 22 inch scherm qwa hoeveelheid pixels, dus je ziet de pixels niet wanneer je er op 1 meter afstand vanaf zit ?
3. Hoe zien games eruit![]()
![]()
De foto`s zijn echt heel mooi, waarschijnlijk word dit m`n nieuwe monitor of er moeten nog vreemde dingen gebeuren of opvallen.
btw. Kan ik hem ook ergens in het zwart kopen, want dit lijkt mij mooier.. ?

2. Jazeker, de resolutie is groot genoeg en de afzonderlijke pixels zijn niet te zien, 1 meter is redelijk ver van je monitor af trouwens, dan is 22 inch handiger dan 20 inch!
3. Games niet echt getest, alleen even WoW, zag er gewoon zeer goed uit, maar heb niet zo'n monsterbak verder dat ik (nieuwere) games goed kan testen (AMD XP2600+, 1Gig ram, Nvidia FX5700)....
Ik had ze ook besteld in het zwart, maar die zijn niet leverbaar in nederland helaas. Het blijkt dat de zwarte versie voor Amerika is (die zie je veel op het internet) en de zilveren versie voor de Europese markt is.
@ Balveda: die zien er een stuk beter uit op mijn lcd, voorheen had ik 2 Philips 107s 17 inch CRT's, wat in mijn ogen nog best goede CRT's zijn.
Zilver doet wel wat duurder aan als je de foto`s bekijkt dan zwart. En 22 inch is zeker een betere grote dan 20 inch vind ik, want daar zijn de verhoudingen niet echt super imo.
Ik heb trouwens 4Launch gebeld, en als ik hem niet mooi of fijn zou vinden, zou ik hem gewoon weer opkunnen sturen, dus morgen word ie besteld
Daarnaast, voor de nec- discussie: zie de reviews in de starterspost, en de reviews op tweakers, daar staat genoeg bewijs over hoe goed het scherm wel of niet is. Voldoet je scherm daar niet aan, dan heb je een slecht exemplaar.
'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone
Wordt dat lelijk of valt dat wel mee, ik wil namelijk ook de 360 op een 205bw aansluiten.Vandread schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:20:
[...]
Volgens mij bedoelt de poster daar eigenlijk geen 1280x1024 maar 1280 × 720 ?
Aangezien dat de hdtv 720p res is van de xbox360.
Die res word op de 205bw gestreched naar 1680x1050 if i'm correct.
[ Voor 65% gewijzigd door CerandoX.nl op 08-10-2006 20:15 ]
Zoals ik eerder al zei, stoort het blacklight bleeding me niet, omdat ik het scherm alleen voor gewoon computergebruik heb, dus programma's. Zodra je veel dvd's/serie gaat kijken, dan kan het je gaan storen en zou ik even verder kijken.
Dinsdag of woensdag komt mn tweede binnen, er zullen dan nog wel foto's verschijnen!

Misschien dan toch maar voor de Samsung gaan, ondanks dat ie duurder is. Die is in ieder geval beschikbaar.
-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-
Ik heb dit scherm sinds 2 dagen in huis. Office Centre (Groningen) had er genoeg op voorraad. Het scherm valt me absoluut niet tegen gezien er en 6 bits TN paneel in zit. Even een paar korte indrukken:damswer schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 06:39:
De Acer AL2216WS staat wel in het nieuwe paradigit krantje. Weet niet of deze te verkrijgen is verder natuurlijk..... Is dit een goed scherm dat iemand weet?
- strak design
- geen ghosting
- verticale kijkhoek niet zo best, horizontaal prima
- kleuren een beetje kil, maar wel correct (na aanpassing aan beeldscherminstellingen levendiger te krijgen)
- niet in hoogte verstelbaar
- groot
Ik kan me wel vinden in de review die op Behardware is geplaatst. Al heeft het scherm wel een DVI ingang in tegenstelling tot hun exemplaar.
Anders lees je het topic even door.damswer schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 06:39:
De Acer AL2216WS staat wel in het nieuwe paradigit krantje. Weet niet of deze te verkrijgen is verder natuurlijk..... Is dit een goed scherm dat iemand weet?
Wel goed om te lezen dat Paradigit ze dus schijnbaar kan leveren!
Edit: Wel jammer dat ie daar 400 euro kost

Jij hebt em dus alBGumble schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 11:52:
[...]
Ik heb dit scherm sinds 2 dagen in huis. Office Centre (Groningen) had er genoeg op voorraad. Het scherm valt me absoluut niet tegen gezien er en 6 bits TN paneel in zit. Even een paar korte indrukken:Gelukkig had het scherm geen (zichtbare) pixeldefecten.
- strak design
- geen ghosting
- verticale kijkhoek niet zo best, horizontaal prima
- kleuren een beetje kil, maar wel correct (na aanpassing aan beeldscherminstellingen levendiger te krijgen)
- niet in hoogte verstelbaar
- groot
Ik kan me wel vinden in de review die op Behardware is geplaatst. Al heeft het scherm wel een DVI ingang in tegenstelling tot hun exemplaar.
Is die verticale inkijkhoek echt storend? Of merk je daar niks van als je "gewoon" achter het scherm zit?
En, zou je pics kunnen nemen?
Zat er trouwens niet een 8bit TN paneel in? Volgens mij was de 6bits versie een scherm met een Advanced PVA scherm en zonder DVI, en die wordt in NL niet geleverd. Maar ik kan er naast zitten.
[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 09-10-2006 14:48 ]
Verwijderd

ik vind de standaard voet welke bij het scherm komt erg lelijk..
voor 50eurie heb je zo'n bureau arm (new star d600) by mycom, VESA 100mm en 75mm kan je aan het armpje hangen (Tot 10KG)
http://s84.photobucket.com/albums/k3/main2/?sc=3
het lijkt wel alsof het scherm zweeft als je er achter zit.., zeer ok..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 14:58 ]
Verder staat er ook bij
Dusja... Iemand die hier met zekerheid wat over kan zeggen?De Arm is op ieder LCD scherm te monteren
[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 09-10-2006 15:14 ]
Verwijderd
echt omhoog (verticaal) krijg je het scherm niet, dus als het scherm erg groot is (21" + en groter)
staat het bijna op je bureau ben ik bang
-edit: wat is groot.. even aangegeven
-edit: mijn bureau is 80 of 85 (mischien wel 90) diep
als je het scherm naar je toe trekt - komt het ook iets naar beneden tegelijkertijd
als je een 60cm diep bureau is het een ander verhaal... (vind het eig wel jammer dat je de hoogte niet goed kan instellen als het scherm naar voor staat.. en de arm dus 'langer' staat...)
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 15:41 ]
Hoe ver staat jou scherm maximaal boven het bureau?Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:35:
Nou, daar kan ik wel 'wat' over zeggen..
echt omhoog (verticaal) krijg je het scherm niet, dus als het scherm erg groot is (21" + en groter)
staat het bijna op je bureau ben ik bang
-edit: wat is groot.. even aangegeven
Vervelende is dat de bureau-armen die geschikt zijn voor grotere schermen ook meteen een veel groter prijskaartje hebben.
Edit: * RoD pakt ook even een meetlint
[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 09-10-2006 15:46 ]
Verwijderd
maar ik pak ff een rolmaat erbij, dan kan ik je vertellen wat de positie van het vesa stuk is ten opzichte van mijn bureau in
'uitgerekte stand'
medium uitgerekt
en in ingeklapte stand..
-edit: ow ow.. hij kan nog 1 standje omhoog zie ik.. ik ben ff meten..
en extra foto maken
-edit nr2: uitgerekt = 20cm (tot de onderkant van de vesa aansluiting - hoogte onderste schroeven dus)
midden / 'ingeklapt' is ongeveer het zelfde = 24cm
op de hoogste komt daar dan 1 inch bij
als je het mij vraagt.... RoD, dan zeg ik .. met een kleiner dan 80 diep bureau is het de moeite wel waard, anders niet
-edit: laatste opmerking hier over.. op de site van new star.nl staat 'Beeldformaat: 10" - 21" schermen (22 - 46cm) ' > dit is gemeten op 4:3 denk ik.
foto's van aansluiting, http://s84.photobucket.co...view¤t=100_1276.jpg
http://s84.photobucket.co...view¤t=100_1275.jpg
volgens mij kunnen de kabels ook in de ronde buis door de arm!
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 16:29 ]
Verder heb ik even de afmetingen naast elkaar gelegd, en de 22" Acer die ik wil kopen, is 2,2cm hoger dan jou 204WT. (verschil zit em dus vooral in de breedte, logisch ook). Dus ik kan me niet voorstellen dat dat problemen zou geven.
Edit: Je zou er ook 20" 4:3 schermen aan moeten kunnen hangen, en die zijn hoger dan 22" wide schermen, dus het moet gewoon geen enkel probleem zijn.
Hardstikke bedankt voor je hulp in ieder geval! Je hebt me wel overtuigd
Nu nog wachten tot de Acer op voorraad komt.
[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 09-10-2006 16:05 ]
Verwijderd
je kan 3 kabels (dvi /vga/ powerrr) netjes wegwerken in /via de arm
in de pricewatch staat ie vanaf 40euro, echt een aanrader..
Verwijderd
http://www.officecentre.n...NTERNET_OCN_21A_51_06.pdf
Maar heb er geen kaart van dus kan hem ni halen
Iemand die hem wil halen voor mij omg. Almelo
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 16:36 ]
319 x 1.19= 379,-
De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan
Ik had em daar ook willen halen, maarja, inderdaad geen kaart. Maar dat hij dus al in Nederland is vind ik opzich al positief. Laat em nu ook maar snel op voorraad komen bij de gewone shops.Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:34:
Bij Officecentre staat de Acer AL2216W nu voor € 319,- in het krantje.
http://www.officecentre.n...NTERNET_OCN_21A_51_06.pdf
Maar heb er geen kaart van dus kan hem ni halen
Iemand die hem wil halen voor mij omg. Almelo
NiceVerwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:33:
Graag gedaan hoor, ik heb trouwens aan m'n vorige bericht nog wat plaatjes toegevoegd
je kan 3 kabels (dvi /vga/ powerrr) netjes wegwerken in /via de arm
in de pricewatch staat ie vanaf 40euro, echt een aanrader..
Nette prijs ook. Ik ga deze zeker halen.
Edit: voor de zekerheid even een mailtje gestuurd:
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw interesse in de NewStar producten. De NewStar lcd armen ondersteunen schermen tot 10kilo of 21 INCH. Echter, indien uw scherm niet meer dan 10 kilo weegt dan kan u probleemloos de NewStar armen gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Binnen 7 minuten een mailtje terug trouwens, netjes
[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 09-10-2006 19:40 ]

[ Voor 97% gewijzigd door randje op 09-10-2006 20:28 ]
Ps mooie foto hoor, en ben je daar toevallig Prison Break aan het kijken ?
[ Voor 31% gewijzigd door SpX op 09-10-2006 20:29 ]
Ik in ieder geval niet.. Die 59 euro voor 20+ inch monitoren is het me niet waard. Als ik echt een storende zou hebben, dan stuur ik hem gewoon terug binnen de 7 dagen, en vraag ik me geld terug ik koop ik hem bij een andere shop. Maar hopelijk is dit allemaal niet het geval !DyStiC schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:29:
Ben wel benieuwd of jullie er nou pixelgarantie bij genomen hebben? en hoeveel betaal je er dan extra voor?
Verwijderd
ruilen zonder gelul mentaliteit spreekt mij wel aan.
(niks geen pixelgarantie bijbetalingen etc..)
Maar voor dat geen gelul betaal je standaard wel meer.Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:56:
ik koop voortaan LCD's alleen nog maar bij mycom, hun geen gelul
ruilen zonder gelul mentaliteit spreekt mij wel aan.
(niks geen pixelgarantie bijbetalingen etc..)
Samsung 225 BW +- 410
Videoseven L 22 WD +- 335
Acer AL 2216 W +- 350
HP W22 +- 380
Mirai DML-522W100 +- 333
Als ik zo dit topic doorlees en wat specs bekijk van de beeldschermen, hebben ze alle het zelfde soort paneel?
Enkel de HP schijnt iets af te wijken, maar helaas is daar erg weinig over te vinden en ik vraag mij af of die uberhaupt wel al leverbaar is. Het voordeel van de HP is voor mij dat er speakers inzitten.
Zelf zou ik minder snel voor de Videoseven & Mirai gaan omdat ik die merken gewoon niet ken. Het voordeel van die monitoren is weer wel dat ze het goedkoopst zijn. De Videoseven heeft wel weer speakers erbij, wat het toch een leuke monitor maakt.
De samsung is de duurste van het stel, momenteel heb ik ook een Samsung 913n en daar ben ik erg tevreden over, meer ik vrees dat ik geen vergelijking kan maken tussen deze 2 schermen?
De Acer is qua prijs de middenmoot en ik heb het idee dat het wel een redelijke monitor is voor zijn prijs.
De monitor zal aangesloten moeten worden op mijn xbox 360.
Ik denk op het moment dat ik voor de Acer zou gaan, is dit een verstandige keuze in vergelijking tot de andere schermen?
Het liefste zou ik meer informatie over de HP krijgen, omdat die misschien 'beter' is?
EN zoals hierboven ook besproken word, is het verstandig om een pixelgarantie te nemen? Bij mijn 913 heb iok die toendertijd wel genomen. Toen waren er geen dode pixels, inmiddels (jaar later) heb ik er wel 1 geconstateerd, die niet hinderlijk is gelukkig.
[ Voor 2% gewijzigd door DialOut op 09-10-2006 23:57 . Reden: zinsopbouw was verwarrent ]
Het is alleen jammer dat het asortiment tft schermen bij mycom niet zo groot is.
Zelf ben ik ook aan het kiezen voor een 22" monitor en ik denk dat het de Acer wordt. Voornamelijk omdat ik uit reviews geen duidelijk verschil in het voordeel van de Samsung (de andere kanshebber) zie. Waardoor het de extra euro's niet waard maakt. Van die Videoseven is eigenlijk nog maar weinig bekend, tenminste heb em hier nog niet zo vaak voorbij zien komen.. ook nog geen review gezien..
Met andere woorden, de kwaliteit van de boxen in het beeldscherm kan toch nooit erg goed zijn/?
Verwijderd
Ik heb een nieuwe monitor gekocht. 20inch LG L2000C-SF (8ms). Nou, ben niet helemaal blij met dit product. Het probleem ligt bij ghosting. Hier is een video met die ghosting http://www.filefactory.com/file/699aa4/ . Zie ik iets verkeerd of het is een ghosting effect?
Alvast bedankt,
Exi
Poll: Heeft je Samsung 205BW dode (sub)pixels?
• Nee
• Ja, een of meer subpixels
• Ja, een of meer volledige pixels
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Verwijderd
Hoe is die ghosting dan bij sumsung 225bw?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 02:19 ]
Verwijderd
geen ghostingVerwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 02:18:
Nog één vraag:
Hoe is die ghosting dan bij sumsung 225bw?

Hier geen dooie (sub)pixels. Volgens mij zijn er weinig die dat wel hebben. Lees de topics van de 20" schermen maar eens door, dan tref je ze weinig.Thralas schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 02:17:
Ik overweeg een 205BW aan te schaffen bij een webshop. Nu heb ik natuurlijk liever geen dode pixels, en lees van velen dat zij een scherm zonder enige dode pixels hebben. Heb je een 205BW? Klik dan even hieronder de optie aan welke op jouw scherm van toepassing is
[..]
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Verwijderd
Dit topic is gesloten.