Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Heb al een hoop gelezen in dit topic, maar dat is allemaal al weer even geleden. Vanmorgen in Utrecht heb ik Exchange (70-284) gedaan, was een kort examen van slechts 30 vragen zonder simulaties, wat hierboven ook al eens gezegd is....
Helaas was Prometric weer eens aan het klooien, ik zou om 11.00 beginnen maar was er al om 10.30, normaal kan je eerder beginnen als je dat wilt. Om 11.30 ben ik uiteindelijk begonnen omdat vanaf 10.00 het systeem bij Prometric platlag!
Beetje dubbel gevoel altijd over het leren van Testkings ed, heb ze wel op m'n pc staan maar heb er eigenlijk nog nooit gebruik van gemaakt, misschien wel jammer want ik heb net de eerste 40 pagina's van 70-184 (v35) even snel doorgekeken en ik kwam een hoop vragen van vanmorgen tegen! Dus had ik dit van te voren gedaan, had ik ws. hoger gescoord, maargoed... dat is de eindeloze discussie over Testkings....
Trouwens een score van 790/1000 gehaald, niet super hoog, maar ik ben niet ontevreden.... Vanaf februari verder met 70-293 en dan gaan we voor MCSE!
The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room
Verwijderd
Ik wil me graag aanmelden, maar waar kan dit?TheVMaster schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:44:
[...]
'k heb me ook aangemeld voor de 71-236 (TS: Exchange Server 2007, Configuring)
Mocht iemand zich nog aan willen melden. de Promotioncode is : BTA236 (kun je hem gratis doen)
Ik zou er een stuk trotser op wezen als je het compleet zonder testkings haalt dan dat ja le die vragen doorneemt. Ik doe het zelf ook hoor maar probeer altijd te begrijpen waarom iets zo is, ook als de uitleg er niet bij staat, dan maar zoeken.diekstra schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:23:
Zo, sinds vandaag ben ik MCSA!
Heb al een hoop gelezen in dit topic, maar dat is allemaal al weer even geleden. Vanmorgen in Utrecht heb ik Exchange (70-284) gedaan, was een kort examen van slechts 30 vragen zonder simulaties, wat hierboven ook al eens gezegd is....
Helaas was Prometric weer eens aan het klooien, ik zou om 11.00 beginnen maar was er al om 10.30, normaal kan je eerder beginnen als je dat wilt. Om 11.30 ben ik uiteindelijk begonnen omdat vanaf 10.00 het systeem bij Prometric platlag!![]()
Beetje dubbel gevoel altijd over het leren van Testkings ed, heb ze wel op m'n pc staan maar heb er eigenlijk nog nooit gebruik van gemaakt, misschien wel jammer want ik heb net de eerste 40 pagina's van 70-184 (v35) even snel doorgekeken en ik kwam een hoop vragen van vanmorgen tegen! Dus had ik dit van te voren gedaan, had ik ws. hoger gescoord, maargoed... dat is de eindeloze discussie over Testkings....
Trouwens een score van 790/1000 gehaald, niet super hoog, maar ik ben niet ontevreden.... Vanaf februari verder met 70-293 en dan gaan we voor MCSE!
Op die manier haal je ook regelmatig fouten uit die dingen, best grappig.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Zonder kennis verder: www.prometric.com of bij VUE?Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 08:39:
[...]
Ik wil me graag aanmelden, maar waar kan dit?
No production networks were harmed during this posting
Maar kan iedereen 't maken om gewoon de Beta Exam promotion te gebruiken zonder dat je er voor uitgenodigd wordt?
Ben trouwens net gezakt voor 70-297. Was het ineens helemaal kwijt. De machine was gecrash't, en het duurde ongev. 5 minuten voordat alles weer up and running was, en 4 vragen verder herhaalde het verhaaltje zich.
Kom ik er ook nog eens achter dat er waarschijnlijk geen Exam Insurance is afgesloten; gaat lekker
In januari op herhaling; en Exchange 2007 klinkt wel heel erg interessant.
[ Voor 48% gewijzigd door Krypt op 22-12-2006 11:47 ]
Dan ben je dus MCSA Messaging! Welcome 2 the clubdiekstra schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:23:
Zo, sinds vandaag ben ik MCSA!
Heb al een hoop gelezen in dit topic, maar dat is allemaal al weer even geleden. Vanmorgen in Utrecht heb ik Exchange (70-284) gedaan, was een kort examen van slechts 30 vragen zonder simulaties, wat hierboven ook al eens gezegd is....
Helaas was Prometric weer eens aan het klooien, ik zou om 11.00 beginnen maar was er al om 10.30, normaal kan je eerder beginnen als je dat wilt. Om 11.30 ben ik uiteindelijk begonnen omdat vanaf 10.00 het systeem bij Prometric platlag!![]()
Beetje dubbel gevoel altijd over het leren van Testkings ed, heb ze wel op m'n pc staan maar heb er eigenlijk nog nooit gebruik van gemaakt, misschien wel jammer want ik heb net de eerste 40 pagina's van 70-184 (v35) even snel doorgekeken en ik kwam een hoop vragen van vanmorgen tegen! Dus had ik dit van te voren gedaan, had ik ws. hoger gescoord, maargoed... dat is de eindeloze discussie over Testkings....
Trouwens een score van 790/1000 gehaald, niet super hoog, maar ik ben niet ontevreden.... Vanaf februari verder met 70-293 en dan gaan we voor MCSE!
Ik ga in januari aan 294 beginnen.
Money for nothin' and your chicks for free
Dat is de nieuwe naam voor het traject toch? Maar inderdaad... Voelt ook wel goed om het eindelijk te hebben!DeeJee schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:43:
[...]
Dan ben je dus MCSA Messaging! Welcome 2 the club
Ik ga in januari aan 294 beginnen.
Hopelijk is de Mcp site snel up-to-date, kan ik snel het certificaat (en het nieuwe speldje) aanvragen...
The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room
Nee,diekstra schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:30:
[...]
Dat is de nieuwe naam voor het traject toch? Maar inderdaad... Voelt ook wel goed om het eindelijk te hebben!
Hopelijk is de Mcp site snel up-to-date, kan ik snel het certificaat (en het nieuwe speldje) aanvragen...
Dat Mesaaging ben je waneer je Exchange (284) als elective hebt gekozen.
Wanneer je MCSE Messaging wilt worden moet je ook 285 doen.
Je krijgt nu dus 2 certificaten. MCSA en MCSA Messaging
[ Voor 5% gewijzigd door DeeJee op 22-12-2006 12:44 ]
Money for nothin' and your chicks for free
Euh.... Maar dat had ik ook, ik had 70-270 / 70-290 / 70-291 / 70-284DeeJee schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:43:
[...]
Nee,
Dat Mesaaging ben je waneer je Exchange (284) als elective hebt gekozen.
Wanneer je MCSE Messaging wilt worden moet je ook 285 doen.
Je krijgt nu dus 2 certificaten. MCSA en MCSA Messaging
Dus dan ben ik toch MCSA-Messaging?
The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room
Yep. Vandaar dat je 2 certificaten krijgt.diekstra schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:09:
[...]
Euh.... Maar dat had ik ook, ik had 70-270 / 70-290 / 70-291 / 70-284
Dus dan ben ik toch MCSA-Messaging?
Maar ik bedoelde dat dit geen nieuwe naam is voor het traject.
Wanneer ga je voor 293? Is best te doen hoor.
Money for nothin' and your chicks for free
Ach...als ik sommige mensen hoor die niet eens weten wat Exchange is dan denk ik van 'waarom wil je dat examen doen?'. Maar als je het MCSE traject volgt is er volgens mij niets op tegen om het beta examen af te leggen.Krypt schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:38:
Hmm. heb even bij VUE gekeken en kan inderdaad gewoon gratis Exchange 2007 doen. Wel tot 17 jan.
Maar kan iedereen 't maken om gewoon de Beta Exam promotion te gebruiken zonder dat je er voor uitgenodigd wordt?
Ben trouwens net gezakt voor 70-297. Was het ineens helemaal kwijt. De machine was gecrash't, en het duurde ongev. 5 minuten voordat alles weer up and running was, en 4 vragen verder herhaalde het verhaaltje zich.
Kom ik er ook nog eens achter dat er waarschijnlijk geen Exam Insurance is afgesloten; gaat lekker
In januari op herhaling; en Exchange 2007 klinkt wel heel erg interessant.
Wel wordt er van je verwacht dat je commentaar geeft op vragen die volgens jou niet kloppen, daar is het dan ook een beta examen voor...
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Verwijderd
Ah oke, dan snap ik het... Ik dacht dat de namen niet zo lang geleden aangepast waren omdat MS ook een aantal nieuwe trajecten op de markt zou zetten, voor zover ik weet....DeeJee schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:12:
[...]
Yep. Vandaar dat je 2 certificaten krijgt.
Maar ik bedoelde dat dit geen nieuwe naam is voor het traject.
Wanneer ga je voor 293? Is best te doen hoor.
Maargoed, hoe meer certificaten hoe beter!
In februari begin ik met 70-293, even een paar weken rust... Lekker relaxed de feestdagen door en in januari een beetje de tijd inhalen die m'n vriendin te kort gekomen is door de studie van afgelopen 10 maanden...
The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room
Tuurlijk: www.certfiles.comThe D schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:09:
Is er niet iemand die test vragen heeft voor exame 7- 270 windows xp
Daar heb ik ze vandaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Cafun op 23-12-2006 09:14 ]
Ziet er wel goed uit. Zijn dit gewoon verouderde examens?Cafun schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 09:13:
[...]
Tuurlijk: www.certfiles.com
Daar heb ik ze vandaan.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Hopelijk komt die net zo snel als deze mail....
Ben nu inderdaad MCSA & MCSA-Messaging
The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room
Is dat te doen? Veel of weinig simulaties?
Ik wil deze nl doen om mijn MCSA te halen voordat ik de laatste 3 Core's doe voor MCSE.
Heb wel redelijk wat ervaring met SQL2000, alleen niet als programmeur, meer als servic/helpdesker
[ Voor 0% gewijzigd door Tallguy op 02-01-2007 15:50 . Reden: type ]
Bedankt.Cafun schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 09:13:
[...]
Tuurlijk: www.certfiles.com
Daar heb ik ze vandaan.
het is nu zo rustig op mijn werk dat ik dan maar de exame ga oefenen.
19 januari ga ik op voor de 70-294, hopelijk deze wel in 1 keer. We zullen zien.
Daarna de 70-297 (design) en dan een elective....
Hoop rond maart klaar te zijn!
Verwijderd
Ik heb aardig wat praktijk ervaring met SBS2003 en het theorie boekje is ook helemaal uit maar een aantal zaken heb ik nog wat vraagtekens bij, maar ik vraag me dan ook hoe diep je in die topics moet gaan (ISA server 2000, VPN, Sharepoint beheren)
Zijn helaas niet zoveel MS boeken van, alleen van SMB, maar daar gaan ze er niet zo diep in als ik had verwacht (in ieder geval niet het boek dat ik heb)
na smallbizserver forum gelezen te hebben over het examen slik ik toch wel, blijkt dat ze het examen geupgrade hebben mid 2006 en de vragen nu meer richting de migratie gaan en server 2003 zelf......toch maar even wat bijstuderen de vakantie
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 12:20 ]
Tegen dat probleem loop ik dus ook een beetje aan, er is vrij weinig over 70-282 te vinden. Ik heb eind januari een cursus staan bij New Horizons in Utrecht, ik hoop dat dat wat licht op de zaak kan schijnen.Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:45:
Ben van plan volgende week ergens 70-282 te gaan doen, iemand hier ervaring mee? ik heb begrepen dat het redelijk lastig is vergelijken andere examens (70-290 passed)
Ik heb aardig wat praktijk ervaring met SBS2003 en het theorie boekje is ook helemaal uit maar een aantal zaken heb ik nog wat vraagtekens bij, maar ik vraag me dan ook hoe diep je in die topics moet gaan (ISA server 2000, VPN, Sharepoint beheren)
Zijn helaas niet zoveel MS boeken van, alleen van SMB, maar daar gaan ze er niet zo diep in als ik had verwacht (in ieder geval niet het boek dat ik heb)
Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar
Verwijderd
Ik heb het matriaal even bekeken en dat was behoorlijk makkelijk als je ervaring hebt met SBS, alleen ik heb gelezen dat er dus een upgrade is voor het 70-282 die je dus nu krijgt, dus ik ben benieuwt wat het nu is geworden.....
ik denk dat ik gewoon weer even in de 70-290 stof moet duiken qua GPO en even de VPN/ISA zaken goed bekijken.
Ik heb helaas geen tijd voor een cursus, ik heb al een MCDST staan eind jan, dus voor die tijd nog even dit examen halen =)
70-228 SQL2000 examen wordt degene als elective voor mijn MCSA. Schijnt wel te doen te zijn nietwaar?
Ik heb het idee dat 70-431 veel meer DBA werk bevat, met scripten en programmeren. Dat is toch niet zo erg in 70-228 ofwel? Ik heb SQL alleen zijdelings in mijn werk nodig, dus MSDBA hoef ik er niet voor te zijn.
Iemand die me wat meer info kan geven over wat ik ervan kan verwachten? Veel of weinig sims?
[ Voor 111% gewijzigd door Tallguy op 02-01-2007 15:57 ]
Telt die mee als elective dan?Kensei schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 09:31:
Heeft iemand recentelijk Exam 70–431: TS: Microsoft SQL Server 2005 - Implementation and Maintenance gedaan?
Is deze goed te doen als je SQL2000 kennis hebt, maar (nog) geen SQL2005 kennis?
Ik wil deze nl gaan doen om mijn MCSA te behalen.
Laat maar, die telt dus idd mee als elective
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 02-01-2007 14:14 ]
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Hmmm, de officiele Microsoft training op dit gebied (MOC 2395) is erg matig qua niveau. Leuk wanneer je vrijwel blanco bent of weinig ervaring hebt. Is dat niet het geval, dan valt het nogal tegen. Ik heb vorig jaar een paar keer de training gegeven en heb het niveau nogal aangepast aan de cursisten.LordMorgoth schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:21:
[...]
Tegen dat probleem loop ik dus ook een beetje aan, er is vrij weinig over 70-282 te vinden. Ik heb eind januari een cursus staan bij New Horizons in Utrecht, ik hoop dat dat wat licht op de zaak kan schijnen.
Wat ik tevens als lastig ervaarde was de trainingomgeving in Virtual PC; erg beperkt, langzaam en de oefeningen zijn nogal slap.
Het examen schijnt inderdaad nogal veranderd te zijn, ik heb daar geen ervaring mee; ik heb de beta voor de eerste versie gedaan en dat ging nergens over. Dat had ik met mijn toenmalige kennis van het produkt niet horen te halen.
70-228 is goed te doen, focus op backup, beschikbaarheid en troubleshooting als lastiger onderwerpen. 70-431 is ietwat vaag; dat zou ik geen DBA examen meer noemen. Het bevat al behoorlijk veel heftig programmeerwerk (XML en T-SQL vragen) en SQL Server 2005 is een omvangrijk produkt geworden. Ik wil zelf eerst 70-228 en eventueel 70-229 doen en dan SQL 2005. Ten aanzien van het programmeren heb ik nog niet echt een goed gevoel; daar gaat nog veel tijd in zitten.Kensei schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 09:31:
<gummetje>
70-228 SQL2000 examen wordt degene als elective voor mijn MCSA. Schijnt wel te doen te zijn nietwaar?
Ik heb het idee dat 70-431 veel meer DBA werk bevat, met scripten en programmeren. Dat is toch niet zo erg in 70-228 ofwel? Ik heb SQL alleen zijdelings in mijn werk nodig, dus MSDBA hoef ik er niet voor te zijn.
Iemand die me wat meer info kan geven over wat ik ervan kan verwachten? Veel of weinig sims?
En dat terwijl veel mensen zeggen dat je beter SQL2005 kan doen. Nou...ik denk het toch niet.
Voor mijn werk heb ik zijdelings SQL kennis nodig, niet diepgaand. Ben geen programmeur en wil dat ook niet zijn. SQL2000 is daarom goed genoeg voor mij.
Heb 'm eigenlijk ook alleen nodig om MCSA te kunnen worden en is in de praktijk dus handig om te kunnen. Misschien dat ik later Exchange er nog bijpak, daar heb ik nl in de praktijk meer aan dan SQL2005
Ik heb vanmiddag 71-236 gedaan. Er zaten ontzettend veel vragen in mbt de Powershell. Oftewel, je moet heel veel commando's en syntaxes uit het hoofd weten. Aangezien ik dit niet had verwacht was ik hier ook niet op voorbereid. Met het betere gokwerk ben ik denk ik wel een heel eind gekomen maar ik denk niet dat ik ben geslaagd.TheVMaster schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:44:
[...]
'k heb me ook aangemeld voor de 71-236 (TS: Exchange Server 2007, Configuring)
Mocht iemand zich nog aan willen melden. de Promotioncode is : BTA236 (kun je hem gratis doen)
no animals were harmed during the production of this message
Waarom doen mensen toch geen examen daarna, wat heb je er dan aan bij een volgende werkgever.Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:14:
collega's van mij hebben die cursus daar gedaan, vorig jaar jan., alleen dan hebben ze geen examen gedaan daarna.
No production networks were harmed during this posting
OK, cool om te weten.Caeruleus schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:24:
[...]
Ik heb vanmiddag 71-236 gedaan. Er zaten ontzettend veel vragen in mbt de Powershell. Oftewel, je moet heel veel commando's en syntaxes uit het hoofd weten. Aangezien ik dit niet had verwacht was ik hier ook niet op voorbereid. Met het betere gokwerk ben ik denk ik wel een heel eind gekomen maar ik denk niet dat ik ben geslaagd.
Nog meer dingen waar een focus op lag?
Godfather Bodybuilding topic reeks
Nu ga ik voor 70-290, deze ook zo snel mogelijk halen.
Verwijderd
Ben gereed met het lezen van 70-291 MSPess en e.e.a gesimuleerd met VirtualPC. Zit met een enorme tijdsdruk om dat ik deze maand nog mijn Certificaat moet gaan halen.
Heb net de Pass4sure 70-291 v 2.40 binnen gehaald welke 129 vragen bezit.
Wie heeft ervaring met deze versie en is het examen te halen met deze versie.
Ik zou enorm geholpen zijn !!!
Bij voorbaat dank !
Een hele rij microsoft certificeringen.
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Wel raar; heb exact dezelfde cases gekregen als de vorige keer (2 week geleden). Heb niet eens het volledige verhaal door hoeven te lezen. Ik wist de vorige keer waar ik aan moest werken; heb wat whitepapers, trancenders en wat internet pagina's doorgelezen et voila.. MCSE 2003 is binnen.
Vorige keer is overigens ook 2x de machine uitgevallen waardoor ik het even helemaal kwijt was.
Nou gefeliciteerdKrypt schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:08:
Zo; heb net mijn 70-297 binnen met 931 punten.
Wel raar; heb exact dezelfde cases gekregen als de vorige keer (2 week geleden). Heb niet eens het volledige verhaal door hoeven te lezen. Ik wist de vorige keer waar ik aan moest werken; heb wat whitepapers, trancenders en wat internet pagina's doorgelezen et voila.. MCSE 2003 is binnen.
Vorige keer is overigens ook 2x de machine uitgevallen waardoor ik het even helemaal kwijt was.
Ik zie wel een beetje tegen 297 op. Lijkt me best pittig met die cases.
Eerst maar een 294 doen. Die lijkt mij niet erg moeilijk.
Daarna 297 en dan ben ik ook klaar.
Money for nothin' and your chicks for free
Thnx...dan ga ik daar wat extra naar kijken nog (nog 1 1/2 dagCaeruleus schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:24:
[...]
Ik heb vanmiddag 71-236 gedaan. Er zaten ontzettend veel vragen in mbt de Powershell. Oftewel, je moet heel veel commando's en syntaxes uit het hoofd weten. Aangezien ik dit niet had verwacht was ik hier ook niet op voorbereid. Met het betere gokwerk ben ik denk ik wel een heel eind gekomen maar ik denk niet dat ik ben geslaagd.
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Zijn er wel recentere dan? Op het forum van examcollection.com kun je vaak wel zien welke testkings men gebruikt heeft (om te slagenMarcoZ20 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:05:
Heeft iemand nog recente Testking's van 70-290, kan alleen van augustus 2006 vinden namelijk
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Weet niet of er recentere zijnTheVMaster schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:22:
[...]
Zijn er wel recentere dan? Op het forum van examcollection.com kun je vaak wel zien welke testkings men gebruikt heeft (om te slagen)...
Van 70-270 kwamen er vorige week ook ineens nieuwe TK's, maar ik zal es op dat forum kijken.
bedankt.
Viel heel erg mee, ik had veel meer DNS vragen verwacht, dan had ik niet zo'n hoge score gehad, maar er zat gewoon een fiks deel van het vorige in, over Sus en alles. Dat is makkelijk scoren
Nog ff Exchange 2003 (moet geen probleem zijn), en dan ben ik MCSA-er 2003
[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 10-01-2007 17:17 ]
Verwijderd
GEFELICITEERD !!!FreakNL schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:12:
Whoppa, 70-291 binnen, 800 puntjes... I've slaughtered the beast!
Viel heel erg mee, ik had veel meer DNS vragen verwacht, dan had ik niet zo'n hoge score gehad, maar er zat gewoon een fiks deel van het vorige in, over Sus en alles. Dat is makkelijk scoren
Nog ff Exchange 2003 (moet geen probleem zijn), en dan ben ik MCSA-er 2003
Ik ben binnenkort ook aan de beurt, maar twijfel of ik nu een testking of een pass4sure ga bekijken.
Men zegt dat de pass4sure meer zekerheid bied met minder vragen en dat de Sims van de Testking even moet worden bekeken.
Wat heb jij ervoor moeten doen, buiten het feit van MSPress lezen en VMWare sims?
Kan je jouw ervaring hier ook posten? Zijn er veel simulaties, had jij ook veel vragen over powershell etc? Ben aanstaande maandag aan de beurt voor het beta examen....TheVMaster schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:21:
[...]
Thnx...dan ga ik daar wat extra naar kijken nog (nog 1 1/2 dag)
Alvast bedankt!
Er zaten best veel simulaties in, een stuk of 7. En zo had ik ze nog niet gezien: een soort van virtual desktop waar je gebruikers en shares e.d. moet aanmaken / wijzigen.
Het was niet echt moeilijk, veel vragen over permissions/shares, monitoring met de diverse logs en backups.
Een paar SUS vragen. GEEN enkele licensing vraag
Ik kreeg het wel even warm, had een stuk of 3 simulatie waarbij ik via AD users and computers moest werken. Normaal run ik mmc en voeg daar deze module toe. Hier kon ik via Start run GEEN mmc starten. Hmmm ff denken, o ja het kan idd ook via Start programma's... duhh was ik ff vergeten omdat ik het nooit gebruik via deze manier.
Nu op naar de 70-291 en dan de 70-284.
Congratulations on becoming a Microsoft Certified Technology Specialist: Microsoft Windows Vista: Configuration!
Ik heb het examen 71 70-620 : Configuring Windows Vista gehaald!
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Gefeliciteerd!TheVMaster schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:48:
Yesss...'k kreeg vanmiddag een e-mail van Microsoft :
Congratulations on becoming a Microsoft Certified Technology Specialist: Microsoft Windows Vista: Configuration!
Ik heb het examen 71-620 : Configuring Windows Vista gehaald!
Is het nu 70-620 of 71-620 ? MS-site is niet echt duidelijk ...
Iets van tips voor degenen die dit examen ook willen gaan doen?
Godfather Bodybuilding topic reeks
Verwijderd
Ik merk namelijk dat bij er bij dezelfde vragen er verschillende antwoorden worden gegeven.
Met name voor 70-291 (Testking v.52 en Pass4sure v.2.40).
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 22:09 ]
No production networks were harmed during this posting
OK, 75% is dus powershell.MrJ schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:55:
Iemand nog een laatste tip voor 71-236 (buiten de powershell goed begrijpen)?
Had gehoopt op meer vragen over upgrade paths enzo.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Eh...volgens de test was het de 71-620, maar op de site heb ik volgens mij ook wel 70-620 zien staan.Yanze schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:20:
[...]
Gefeliciteerd!
Is het nu 70-620 of 71-620 ? MS-site is niet echt duidelijk ...
Iets van tips voor degenen die dit examen ook willen gaan doen?
Tips..ehh...Vista goed beheersen
't is veel PowerShell enneh..de verschillende serverrollen goed begrijpen, 't schijnt dat er veel info te vinden is op www.msexchange.orgMrJ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:19:
[...]
OK, 75% is dus powershell.
Had gehoopt op meer vragen over upgrade paths enzo.
[ Voor 42% gewijzigd door TheVMaster op 15-01-2007 12:28 ]
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Dan moet het goed komen, 70-270 was toch ook niet echt boeiend ...TheVMaster schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:27:
[...]
Eh...volgens de test was het de 71-620, maar op de site heb ik volgens mij ook wel 70-620 zien staan.
Tips..ehh...Vista goed beheersen't is beetje vergelijkbaar niveau als de 70-270 (Windows XP), maar dan toegespitst op Vista...
[...]
Ik heb zojuist bij mijn manager de Transcender van dit examen aangevraagd!
Yeps. Maar vond de nadruk iets teveel op de powershell. Maar goed, de powershell gaan ze de komende jaren zeer sterk promoten.TheVMaster schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:27:
't is veel PowerShell enneh..de verschillende serverrollen goed begrijpen, 't schijnt dat er veel info te vinden is op www.msexchange.org
Godfather Bodybuilding topic reeks
feliciteerd met behalen van 70-290.Digitair schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:25:
Zo, net 70-290 gedaan 857 punten. Lekker om zo het weekend in te gaan.
Er zaten best veel simulaties in, een stuk of 7. En zo had ik ze nog niet gezien: een soort van virtual desktop waar je gebruikers en shares e.d. moet aanmaken / wijzigen.
Het was niet echt moeilijk, veel vragen over permissions/shares, monitoring met de diverse logs en backups.
Een paar SUS vragen. GEEN enkele licensing vraag
Ik kreeg het wel even warm, had een stuk of 3 simulatie waarbij ik via AD users and computers moest werken. Normaal run ik mmc en voeg daar deze module toe. Hier kon ik via Start run GEEN mmc starten. Hmmm ff denken, o ja het kan idd ook via Start programma's... duhh was ik ff vergeten omdat ik het nooit gebruik via deze manier.
Nu op naar de 70-291 en dan de 70-284.
Welke testkings heb je gebruikt om te oefenen?
Beta-examens krijgen een 71-prefix, zodra ze live zijn wordt dit een 70-prefix.
Er komen de volgende Vista-certificeringen aan:
MCTS Microsoft Windows Vista Client, Configuring
Exam 70-620
MCITP Supporting and Troubleshooting Applications on a Microsoft Windows Vista Client for Consumer Support Technicians
Exam 70-623 (available 15 maart 2007)
MCITP Supporting and Troubleshooting Applications on a Microsoft Windows Vista Client for Enterprise Support Technicians
Exam 70-622 (available 5 february 2007)
Tevens komt er een examen 70-621 welke een upgrade is voor MCDST.
Indien je dit examen haalt ben je MCTS én MCITP Enterprise.
Available 13 february 2007
Voor meer details even de film kijken dus
Dank je. Ik heb heel weinig van de testkings gedaan. Volgens mij versie 42 (zeker niet de laatste). Ik heb er de eerste 80 pagina's van gedaan.MarcoZ20 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:50:
[...]
feliciteerd met behalen van 70-290.
Welke testkings heb je gebruikt om te oefenen?
Ik heb vooral trancender gedaan. Daarna heb ik nog even wat vragen van testking bekeken over onderwerpen waar ik niet helemaal zeker in was.
Wat ik wel altijd doe is de command utils die niet in het boek staan, maar zo even tussendoor in een examen komen, zelf 'testen' in een cmd prompt.
Voor de volgende (70-291 ; the beast
Ik begrijp alleen niet waarom 9 van de 42 vragen over wsus gaan wat niet is behandeld tijdens de cursus en in het daarbij behorende boek!
Slechts 1 vraag over subnetten (terwijl hier toch een aparte cursus/boek voor is) en voor de rest heel veel over monitoring en ook bijna niets over netbios/wins.
Simulaties waren niet zo spannend, ik ben echt voor de bijl gegaan met wsus...maar waar kan ik dit dan terug vinden? Zelfs hier word er niet over gesproken: http://www.microsoft.com/learning/exams/70-291.mspx
Heb voor volgend week maar meteen opnieuw examen aangevraagd en ga nu toch maar alle 380 vragen van de tesking doorlopen en niet de eerst 150
Dan begrijp ik niet welk boek je gebruikt. Ik ben nu bezig met 70-291, het blauwe Self-Paced Training Kit van MS, en hoofdstuk 12 gaat hier gedeeltelijk over WSUS. Maar je hebt wel gelijk, 9 van de 42 over WSUS, is teveel. Ik heb altijd begrepen dat de meeste vragen over DNS gaan. En dat er niets over WINS wordt gevraagd, verbaasd me niets.ivodl schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:20:
Ik heb vandaag examen gedaan voor 291...466 punten en daar baal ik goed van
Ik begrijp alleen niet waarom 9 van de 42 vragen over wsus gaan wat niet is behandeld tijdens de cursus en in het daarbij behorende boek!
Slechts 1 vraag over subnetten (terwijl hier toch een aparte cursus/boek voor is) en voor de rest heel veel over monitoring en ook bijna niets over netbios/wins.
Simulaties waren niet zo spannend, ik ben echt voor de bijl gegaan met wsus...maar waar kan ik dit dan terug vinden? Zelfs hier word er niet over gesproken: http://www.microsoft.com/learning/exams/70-291.mspx
Heb voor volgend week maar meteen opnieuw examen aangevraagd en ga nu toch maar alle 380 vragen van de tesking doorlopen en niet de eerst 150
Verwijderd
Mag ik hieruit opmaken dat je de 70-290 nog niet hebt gedaan? Daar wordt Wsus namelijk wel behandeld. En aangezien 70-291 de volgende module is kan het dus zijn dat er vragen terugkomen.ivodl schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:20:
Ik heb vandaag examen gedaan voor 291...466 punten en daar baal ik goed van
Ik begrijp alleen niet waarom 9 van de 42 vragen over wsus gaan wat niet is behandeld tijdens de cursus en in het daarbij behorende boek!
Slechts 1 vraag over subnetten (terwijl hier toch een aparte cursus/boek voor is) en voor de rest heel veel over monitoring en ook bijna niets over netbios/wins.
Simulaties waren niet zo spannend, ik ben echt voor de bijl gegaan met wsus...maar waar kan ik dit dan terug vinden? Zelfs hier word er niet over gesproken: http://www.microsoft.com/learning/exams/70-291.mspx
Heb voor volgend week maar meteen opnieuw examen aangevraagd en ga nu toch maar alle 380 vragen van de tesking doorlopen en niet de eerst 150
Maaruh,...ik dat dat het 43 vragen waren en 3 sims dus totaal 46... of is er weer een nieuw examen in omloop ?
Een goede volgorde aanhouden is altijd aan te raden, bij 290 kwamen er ook weer vragen over Windows XP terug, dusja..
Morgen ga ik op voor 284, en als ik dat haal mag ik met MCSA-er 2003 noemen
[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 18-01-2007 21:40 ]
En het leuke van 70-290 was dat ik hier dus geen enkele vraag over SUS of WSUS kreeg. terwijl dit dus inderdaad wel in het boek stond.FreakNL schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:39:
Ik heb vorige week de 291 gedaan, en was best blij met die WSUS vragen, lekker scoren. Maar dan moet je inderdaad wel eerst 290 gedaan hebben, anders snap je het niet, maar als je die wel gedaan hebt is het te simpel voor woorden.
Een goede volgorde aanhouden is altijd aan te raden, bij 290 kwamen er ook weer vragen over Windows XP terug, dusja..
Morgen ga ik op voor 284, en als ik dat haal mag ik met MCSA-er 2003 noemen
Ik weet niet wat bij jou toen is, maar mijn 70-290 examen was afgelopen november. Mischien is SUS er expres uitgelaten omdat dit per 1 januari niet meer bestaat. De boeken gaan hier echter nog wel over. Per 1 januari is er alleen nog maar WSUS. Dus kunnen deze vragen nu inderdaad weer terugkomen.FreakNL schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:18:
Ik had er anders aardig wat vragen over toen...
[ Voor 48% gewijzigd door tazman67 op 18-01-2007 22:28 ]
Verwijderd
Ik heb het examen in oktober gedaan (70-290) en kreeg daar wel vragen over.Vreemd....tazman67 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:25:
[...]
Ik weet niet wat bij jou toen is, maar mijn 70-290 examen was afgelopen november. Mischien is SUS er expres uitgelaten omdat dit per 1 januari niet meer bestaat. De boeken gaan hier echter nog wel over. Per 1 januari is er alleen nog maar WSUS. Dus kunnen deze vragen nu inderdaad weer terugkomen.
Om je op WSUS vragen voor te bereiden lijkt het mij verstandig om de Pass4sure v4.2 eens door te nemen. Daarin staan de WSUS vragen. In de Pass4sure staan totaal 129 vragen. Er staan echter geen SIMS in. Daarvoor moet je toch nog even de Testking gebruiken.
Ik moet de 30e op voor de 70-291. Jij bent dus eerder aan de beurt? Laat ff wat weten hoe het is afgelopen.
Verwijderd
Ik heb aangegeven aan de hand van de server die we hier op kantoor hebben draaien dat ik door wil tot security en messaging.
Ik mag dus 11 certificaten gaan halen en de bijbehorende cursussen gaan volgen.
Ik heb volgende week donderdag een gesprek bij New Horizons in Rotterdam iemand hier ervaring mee?
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Ik doe het MCSE trajest bij NH amsterdam. Ben erg tevreden. Ga je de WALKIN doen?xylonite schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:35:
Ik heb van de week toestemming gekregen om het MCSE 2003 traject te gaan volgen.
Ik heb aangegeven aan de hand van de server die we hier op kantoor hebben draaien dat ik door wil tot security en messaging.
Ik mag dus 11 certificaten gaan halen en de bijbehorende cursussen gaan volgen.
Ik heb volgende week donderdag een gesprek bij New Horizons in Rotterdam iemand hier ervaring mee?
Money for nothin' and your chicks for free
haha daar heb ik ook mijn mcse traject gedaan, ik vond het een top methodiek in ieder geval.DeeJee schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:04:
[...]
Ik doe het MCSE trajest bij NH amsterdam. Ben erg tevreden. Ga je de WALKIN doen?
Een hele rij microsoft certificeringen.
No production networks were harmed during this posting
(voor 290 had ik 840 punten..)
[ Voor 26% gewijzigd door Sluuut op 19-01-2007 16:07 ]
57696520646974206c65657374206973206e657264
Ik weet dat hij moeilijk is en dat hij The Beast wordt genoemd, ik wil 291 medio februari gaan doen. Maar 370 is wel erg weinig. Hoe was je voorbereiding.Sluuut schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:06:
370 punten gescoord op het eerste 291 examen
(voor 290 had ik 840 punten..)
tazman67 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:37:
[...]
Ik weet dat hij moeilijk is en dat hij The Beast wordt genoemd, ik wil 291 medio februari gaan doen. Maar 370 is wel erg weinig. Hoe was je voorbereiding.
Maar ehh...'k ga maandag voor de 70-299....duimen jullie ff voor me
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Verwijderd
Nou ja, nog even goed oefenen met RRAS en DNS nog maar eens doorlezen en op naar poging 2.
Ik had opvallend veel WSUS-vragen en ook kwam ipsec communicatie tussen server en clients vaak voor. Verder had ik meer ip vragen verwacht (qua subnetten enzo dan). Over het algemeen voelde het niet zo moeilijk aan, ik denk dat dat kwam door al die WSUS-vragen ertussen.
Dat DNS belangerijk wist ik al, dus dat wordt hiernaast ook veel WSUS, RRAS, IPsec oefenen.
PS.
Hoe is het examen van Awakener afgelopen. Die deed toch ook examen vandaag. Geen bericht is een slecht bericht neem ik aan. Want als je slaagt meld je dit wel uit pure opwinding.
Verwijderd
Ik denk dat laatstetazman67 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:18:
.... Ik denk dat ik maar met mijn boek onder mijn hoofdkussen ga slapen. Misschien wordt de kennis uit het boek dan ingestraald in mijn koppie. Of ik wordt wakker met een knetterende hoofdpijn.
.....
Of het feestje in de kroeg duurt voorttazman67 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:18:
Want als je slaagt meld je dit wel uit pure opwinding.
No production networks were harmed during this posting
Verwijderd
Zoals ik al eerder vermelde. Bekijk Pass4sure 2.4. Daarin staan WSUS vragen. Dat weet je wat je te wachten staat. Hoe heb jij je voorbereid op dit examen?Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:03:
Vandaag ook mijn eerste 70-291 gehad. Ik dacht dat ik wel zo rond de 500 punten ging scoren en had me al voorbereid op "fail". Dan is het toch wel zuur om te zien dat ik 678 punten had.
Nou ja, nog even goed oefenen met RRAS en DNS nog maar eens doorlezen en op naar poging 2.
Ik had opvallend veel WSUS-vragen en ook kwam ipsec communicatie tussen server en clients vaak voor. Verder had ik meer ip vragen verwacht (qua subnetten enzo dan). Over het algemeen voelde het niet zo moeilijk aan, ik denk dat dat kwam door al die WSUS-vragen ertussen.
Verwijderd
Mijn voorbereiding was:
Avondcursus (classroom training via CCO) met Microsoft Press boek, Virtual PC en laptop (inbegrepen in cursusprijs).
Oefenen met Trancenders en Readiness Review Tests.
Ervaring via het werk (bijna alles wel eens in de praktijk gedaan, behalve RRAS).
Dag voor het examen Testking vragen doornemen. Daar had ik bij de vorige examens nogal veel aan, aangezien je daar altijd wel een paar vragen van terug ziet komen. Dat was bij 70-291 trouwens beduidend minder, maar 1 of 2 vragen herkende ik wel.
Verwijderd
Testking vragen 1 dag ervoor doornemen? Dat zijn iets van 390 vragen? Heb je die allemaal doorgenomen? Zou ik wel erg knap vindenVerwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:17:
WSUS was ook niet het probleem, het viel alleen op dat het veel voorbij kwam.
Mijn voorbereiding was:
Avondcursus (classroom training via CCO) met Microsoft Press boek, Virtual PC en laptop (inbegrepen in cursusprijs).
Oefenen met Trancenders en Readiness Review Tests.
Ervaring via het werk (bijna alles wel eens in de praktijk gedaan, behalve RRAS).
Dag voor het examen Testking vragen doornemen. Daar had ik bij de vorige examens nogal veel aan, aangezien je daar altijd wel een paar vragen van terug ziet komen. Dat was bij 70-291 trouwens beduidend minder, maar 1 of 2 vragen herkende ik wel.
vandaar dat hij maar 1 of 2 vragen herkende.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:56:
[...]
Testking vragen 1 dag ervoor doornemen? Dat zijn iets van 390 vragen? Heb je die allemaal doorgenomen? Zou ik wel erg knap vinden
Verwijderd
Welke verie van de 70-291 Testking heb je doorgenomen? V52?Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:17:
WSUS was ook niet het probleem, het viel alleen op dat het veel voorbij kwam.
Mijn voorbereiding was:
Avondcursus (classroom training via CCO) met Microsoft Press boek, Virtual PC en laptop (inbegrepen in cursusprijs).
Oefenen met Trancenders en Readiness Review Tests.
Ervaring via het werk (bijna alles wel eens in de praktijk gedaan, behalve RRAS).
Dag voor het examen Testking vragen doornemen. Daar had ik bij de vorige examens nogal veel aan, aangezien je daar altijd wel een paar vragen van terug ziet komen. Dat was bij 70-291 trouwens beduidend minder, maar 1 of 2 vragen herkende ik wel.
Ik heb vernomen dat er inmiddels v 54 uit is.. kan iemand dit bevestigen?
Inderdaad niet genoeg.. Ik zat met time pressure, ik moest hem gewoon nu gaan doen maar weet er echt nog te weinig vanaf.tazman67 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:37:
[...]
Ik weet dat hij moeilijk is en dat hij The Beast wordt genoemd, ik wil 291 medio februari gaan doen. Maar 370 is wel erg weinig. Hoe was je voorbereiding.
Maarja, iemand op werk die echt gigantisch veel van Server 2003 vanaf weet die had maar 550 punten de eerste keer.. Dus hij is ook gewoon heel erg pittig.
Ik denk dat ik op dit examen ook veel fout had gegokt.. voor hetzelfde geld had ik 450 punten gehaald, maar dat is natuurlijk alsnog veels te weinig.
Wat ik in ieder geval goed moet gaan leren:
- DNS
- RRAS
- (DHCP) Supernetting (meerdere subnets etc)
Hehe, ik had precies hetzelfde, ook vrij veel WSUS vragen. Wij hadden denk ik hetzelfde examen? WSUS lijkt me opzich heel easy, je kan er gewoon vrij weinig mee en het is daarom redelijk simpel..Ik had opvallend veel WSUS-vragen en ook kwam ipsec communicatie tussen server en clients vaak voor. Verder had ik meer ip vragen verwacht (qua subnetten enzo dan). Over het algemeen voelde het niet zo moeilijk aan, ik denk dat dat kwam door al die WSUS-vragen ertussen.
Er waren inderdaad een hoooooop IPSec vragen!
FreakNL: Felici
57696520646974206c65657374206973206e657264
Verwijderd
Los daarvan denk ik dat het best mogelijk moet zijn om 360 vragen door te nemen aan het einde van de studieperiode. 300 vragen zouden eigenlijk gesneden koek moeten zijn. Ik ga er dan wel van uit dat je een volledige dag tot je beschikking hebt. De meeste tijd hoort in het lezen te zitten en niet in het nadenken.
Verwijderd
Lezen zonder na te denken? Zit je dan als een Zombie naar de pagina's te staren?Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 08:55:
@Testking. Ik had een pdf'je met ca. 60 vragen. Niet een volledige lijst dus.
Los daarvan denk ik dat het best mogelijk moet zijn om 360 vragen door te nemen aan het einde van de studieperiode. 300 vragen zouden eigenlijk gesneden koek moeten zijn. Ik ga er dan wel van uit dat je een volledige dag tot je beschikking hebt. De meeste tijd hoort in het lezen te zitten en niet in het nadenken.
Verwijderd
Hey Tazman ik had helaas niet meer de mogelijkheid om te posten gisteren maar ik heb het gehaald met 840 punten!tazman67 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:18:
Laatste 3 reacties hier over 70-291: alle 3 gezakt met respectievelijk 466, 370 en 678 punten. Bied hoop voor mij in februari (eerste keer). Ik denk dat ik maar met mijn boek onder mijn hoofdkussen ga slapen. Misschien wordt de kennis uit het boek dan ingestraald in mijn koppie. Of ik wordt wakker met een knetterende hoofdpijn.
Dat DNS belangerijk wist ik al, dus dat wordt hiernaast ook veel WSUS, RRAS, IPsec oefenen.
PS.
Hoe is het examen van Awakener afgelopen. Die deed toch ook examen vandaag. Geen bericht is een slecht bericht neem ik aan. Want als je slaagt meld je dit wel uit pure opwinding.
Maar deze module is idd erg moeilijk. Ik dacht echt dat ik hem niet had gehaald omdat ik bij bijna elke vraag wel zat te twijfelen. Maar ik kreeg heel veel WSUS, IPSEC, DHCP en DNS en heel weinig vragen over subnetting en dergelijke.
Ik had 2x alle vragen doorgenomen uit Testkings v52 (nadat ik het boek had gelezen en alle opdrachten had gemaakt) en de simulaties waren in de test allemaal hetzelfde als de Testkings. Dus als je die weet ben je al een heel stuk verder
Als er nog vragen zijn over de test dan hoor ik het wel!
Verwijderd
Ik bedoelde dus dat je het merendeel van de tijd kwijt bent met lezen. Tuurlijk is het nadenken over de vraag en de antwoorden het belangrijkst, maar in mijn geval gaat dat doorgaans een stuk sneller.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:06:
[...]
Lezen zonder na te denken? Zit je dan als een Zombie naar de pagina's te staren?
@Awakener: gefeliciteerd!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 12:01 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Proficiat !!!!Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:26:
[...]
Hey Tazman ik had helaas niet meer de mogelijkheid om te posten gisteren maar ik heb het gehaald met 840 punten!
Maar deze module is idd erg moeilijk. Ik dacht echt dat ik hem niet had gehaald omdat ik bij bijna elke vraag wel zat te twijfelen. Maar ik kreeg heel veel WSUS, IPSEC, DHCP en DNS en heel weinig vragen over subnetting en dergelijke.
Ik had 2x alle vragen doorgenomen uit Testkings v52 (nadat ik het boek had gelezen en alle opdrachten had gemaakt) en de simulaties waren in de test allemaal hetzelfde als de Testkings. Dus als je die weet ben je al een heel stuk verder
Als er nog vragen zijn over de test dan hoor ik het wel!
Bij deze dan een paar vraagjes:
Hoeveel Sims kreeg je ?
Wsus wordt niet behandeld in de Testking v52. Deze staan echter wel in de P4S v2.4 vermeld. Wordt er op het examen gevraagd over WSUS in samenwerking met GPO's?
Kwamen de vragen vanuit de TK op terug op het examen?
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:51:
[...]
Proficiat !!!!![]()
Bij deze dan een paar vraagjes:
Hoeveel Sims kreeg je ?
Wsus wordt niet behandeld in de Testking v52. Deze staan echter wel in de P4S v2.4 vermeld. Wordt er op het examen gevraagd over WSUS in samenwerking met GPO's?
Kwamen de vragen vanuit de TK op terug op het examen?
Verwijderd
Ik kreeg 3 sims.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:51:
[...]
Proficiat !!!!![]()
Bij deze dan een paar vraagjes:
Hoeveel Sims kreeg je ?
Wsus wordt niet behandeld in de Testking v52. Deze staan echter wel in de P4S v2.4 vermeld. Wordt er op het examen gevraagd over WSUS in samenwerking met GPO's?
Kwamen de vragen vanuit de TK op terug op het examen?
1: Een domainuser aanmaken en dan een delegation aanmaken voor verschillende groepen.
2: Een sim met remote access. Static route maken en nog een paar kleine dingetjes
3. Een sim waarbij je MX records moet maken en de priority ervan.
Deze sims staan allemaal in testkings
Ik kreeg idd veel vragen over WSUS maar die staan volgens mij ook allemaal in TK. En de meeste vragen uit TK komen ook in de examen voor maar dan zijn alleen sommige antwoorden iets veranderd geloof ik. Veel suc!
Gefeliciteerd. Ik ben blij ook eens een geslaagde te kunnen feliciteren. Als ik het boek (Self Paced Training van MS) en de CBT Nuggets heb doorgenomen neem ik nog ruim een week de tijd voor de Testking V 52. Ik heb ook gelukkig 2 oude pc's van mijn werk beschikbaar om de Evaluation Versie van W2K3 te installeren. Ik heb dus genoeg mogelijkheid om te klungelen. Zo heb ik het ook met mijn 2 vorige examens gedaan en is toen ook in een keer gelukt.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:26:
[...]
Hey Tazman ik had helaas niet meer de mogelijkheid om te posten gisteren maar ik heb het gehaald met 840 punten!
Maar deze module is idd erg moeilijk. Ik dacht echt dat ik hem niet had gehaald omdat ik bij bijna elke vraag wel zat te twijfelen. Maar ik kreeg heel veel WSUS, IPSEC, DHCP en DNS en heel weinig vragen over subnetting en dergelijke.
Ik had 2x alle vragen doorgenomen uit Testkings v52 (nadat ik het boek had gelezen en alle opdrachten had gemaakt) en de simulaties waren in de test allemaal hetzelfde als de Testkings. Dus als je die weet ben je al een heel stuk verder
Als er nog vragen zijn over de test dan hoor ik het wel!
Edit: Thanx
[ Voor 4% gewijzigd door Sluuut op 20-01-2007 21:06 ]
57696520646974206c65657374206973206e657264
Dit topic is gesloten.
![]()