[MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.175 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sluuut schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:58:
Dat over die MX records en hun prioriteit, je moest er eentje de standaard prio van 10 geven, maar wat moesten die andere zijn? is lager een lagere prioriteit of juist hoger?
Hoe lager het nummer, hoe hoger de priority. MX met prio 10 heeft dus een hogere prioriteit dan een MX-record met, bijv, 11.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:47

FreakNL

Well do ya punk?

En zet ze voor de netheid dus op 10, 20, 30, en dus niet op 10,11,12....

Ik weet niet of dat op je examen extra punten oplevert, maar neem het mee in de praktijk, de reden kan je zelf wel verzinnen (hoop ik)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09

Cis

FreakNL schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:31:
En zet ze voor de netheid dus op 10, 20, 30, en dus niet op 10,11,12....

Ik weet niet of dat op je examen extra punten oplevert, maar neem het mee in de praktijk, de reden kan je zelf wel verzinnen (hoop ik)....
Als je gewoon het MSPress boek hebt doorgenomen, kom je deze best-practice een paar keer tegen. De reden zou je dus niet per se hoeven verzinnen, maar gewoon leren :) :P

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
Ik heb nog 4 weken voor het 70-290 examen.

Ik heb het boek (MSPRES 70-290) nog niet uit, Ik vraag me af hoe men hier op zijn examen bereid.

70-270 en de MCDST examens heb ik al behaald.
Echter werk ik niet full time met 2003 server. Ik heb thuis Server 2003 draaien. en doe de oefeningen uit het boed. daarnast het ik TestKing gedownload. Ben van plan om over 2weken TEST king te doen.

In het boek gebruik ik Postits voor aantekeningen. en wat ik nog niet helemaal snap gebruik ik TechNet om uit te zoeken wat het boek precies bedoeld.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

oefen ook echt de handelingen (je krijgt ook simulaties op het examen), dus kruip achter die 2003 server van je en probeer zo veel mogelijk uit.

Technet is altijd een goede bron trouwens :)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivodl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-03 17:14
290 had ik al binnen, ik vind het gewoon raar dat mijn trainer niet even had kunnen "waarschuwen" dat er vragen terug zouden komen uit 290 of dat dit even behandeld had kunnen worden tijdens de cursus, mijn collega's die nu deze cursus volgen hadden op de laatste trainingsdag ook nog niets over wsus gehad dus heb ze maar even ingelicht...

Het enige boek wat ik heb is het Course boek wat ik bij de cursus heb gekregen, dit zijn 11 modules en ook op de CD helemaal niets over wsus.

Ben al uitgehuild inmiddels ;) Vrijdag staat inmiddels op de agenda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

DeeJee schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:04:
[...]

Ik doe het MCSE trajest bij NH amsterdam. Ben erg tevreden. Ga je de WALKIN doen?
Ja ik heb donderdag een proefles voor de WALKIN lesmethode ik hoop dat het me bevalt

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met het 70-282 examen in het bijzonder?
-aantal vragen?
-sims?
-en hoe heb jij deze voorbereid?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
@r!k schreef op maandag 22 januari 2007 @ 08:30:
oefen ook echt de handelingen (je krijgt ook simulaties op het examen), dus kruip achter die 2003 server van je en probeer zo veel mogelijk uit.

Technet is altijd een goede bron trouwens :)
:^

werk ook weinig met 2003 server, maar heb het thuis draaien. Tot nu toe alleen het 290 boek door zitten lezen, maar ga het nog een keer doorlopen en dan de opdrachten allemaal oefenen. Over 2 of 3 weken maar es examen erin doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:57

TheVMaster

Moderator WOS
YEssssss vanmorgen de 70-299 gehaald met 957 punten :+
Nu de 70-350 (ISA Server 2004) en dan is MCSE 2003 + Security binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 18:54
Er waren trouwens ook 2 vragen over instellingen in internet explorer.. Iets met dat ze een VPN verbinding met een ander bedrijf hadden (of andere vestiging) en als ze naar die intranet pagina gingen dan konden ze daar niet op omdat de cookies disabled waren. Weet iemand het antwoord van die vraag nog? Het gaat om het examen 291 wat ik vrijdag had..

Volgens mij waren er de volgende antwoorden:
A. Setup I.E. security tab iets?
B. Setup I.E. Privacy tab to medium (stond default op high)
C. ...
D. ...

En dan een aanverwante vraag; wanneer is een cookie first party en wanneer third party ?

Edit: Wow dikke score TheVMaster ! Felici!

[ Voor 3% gewijzigd door Sluuut op 22-01-2007 14:17 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb zelf trouwens overmorgen (woensdag 24 januari) desiging exchange (70-285), weet iemand of er nog speciale dingen zijn waar ze op letten?

[ Voor 3% gewijzigd door @r!k op 22-01-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Sluuut schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:17:
[...]
Thnx :) Is ook wel de hoogste score die ik ooit gehaald heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34
En dan een aanverwante vraag; wanneer is een cookie first party en wanneer third party ?
Even simpel gezegd:

een cookie van de telegraaf op de telegraaf site is first party, en de cookies van de adverteerders zijn 3rd party.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er waren trouwens ook 2 vragen over instellingen in internet explorer.. Iets met dat ze een VPN verbinding met een ander bedrijf hadden (of andere vestiging) en als ze naar die intranet pagina gingen dan konden ze daar niet op omdat de cookies disabled waren. Weet iemand het antwoord van die vraag nog? Het gaat om het examen 291 wat ik vrijdag had..

Volgens mij waren er de volgende antwoorden:
A. Setup I.E. security tab iets?
B. Setup I.E. Privacy tab to medium (stond default op high)
C. ...
D. ...

Deze vraag heb ik ook gehad. Deze vraag staat ook in TK v52

Veel suc6!

Antwoord: In the Privacy tab, use the Sites button to allow http://inventory.adventure.works.com.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Als ik het antwoord nu lees denk ik echt van OMG hoe kan ik die fout hebben gehad.. raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben bezig met zelfstudie voor 70-291 op basis van het self paced trainingkit boek. Ik ben nu de oefeningen van H11 - les 2 over IPsec policies e.d. aan het doen, maar op beide Servers (in VMware) werkt het niet... Echt heel apart. Ik heb alle instructies gevolgd, maar ik krijg geen main mode en geen quick mode Security Associations... Iemand hier toevallig ook tegenaan gelopen en zo ja, wat is de oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:30:
iemand ervaring met het 70-282 examen in het bijzonder?
-aantal vragen?
-sims?
-en hoe heb jij deze voorbereid?
Ik had 41 vragen als ik het me goed herriner waarvan 2 sims.

Ik heb een SBS boek gekocht (SMB Nation) (the red book) en deze 2 maal doorgelezen (1 maal voor en na het praktijk zeg maar)

Daarnaast heb ik een SBS server neergezet en hier op getraint met de wizards en zelf fouten erin hangen en deze dmv de wizards (iets wat je ALTIJD moet gebruiken in SBS) weer oplossen.

Zodra dit allemaal klaar was 1 dag voor het examen een proefexamen gedaan en deze goed afgerond waarnaar ik naar het echte examen ging.

Het examen is goed te doen, zeker als je altijd met SBS werkt en dit vaak instaleerd, je moet dus echt onthouden dat je de microsoft manier pakt tegenover je (eventuele) eigen manier van bijv een user aanmaken.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:31:
Ik ben bezig met zelfstudie voor 70-291 op basis van het self paced trainingkit boek. Ik ben nu de oefeningen van H11 - les 2 over IPsec policies e.d. aan het doen, maar op beide Servers (in VMware) werkt het niet... Echt heel apart. Ik heb alle instructies gevolgd, maar ik krijg geen main mode en geen quick mode Security Associations... Iemand hier toevallig ook tegenaan gelopen en zo ja, wat is de oplossing? :)
Hey ik heb die vragen ook niet kunnen maken maar het enige wat ze over ipsec vragen is Require en Request security. Wanneer je deze toe moet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gigre, heel duidelijk. Dank je.
Die wizards in sbs vielen mij ook erg op ja. Totaal anders dan hoe jij of ik het in de praktijk zou doen. 41 vragen vallen mij enorm mee, maar tis inderdaad heel goed lezen zoals anderen het al gezegd hebben.

ik moet alleen even Virtual PC installeren en SBS daarop.. dan ga ik er ook nog mee knoeien.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:43:
[...]

Thnx :) Is ook wel de hoogste score die ik ooit gehaald heb :+
Ik heb alle examens tss de 750 en 850 gehaald gemiddeld. Nooit overdreven hoog dus. Er was maar 1 uitschieter en dat was de 70-299. Eerste en enigste examen dat ik 1000 had. Vond het eigenlijk een belachelijk makkelijk examen in vergelijking met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:34:
[...]

Deze vraag heb ik ook gehad. Deze vraag staat ook in TK v52

Veel suc6!

Antwoord: In the Privacy tab, use the Sites button to allow http://inventory.adventure.works.com.
Ik moet volgende week dinsdag aan de bak voor de 70-291. Nu weet ik inmiddels al dat DHCP,DNS, IPsec veel gevraagd kan worden. Hoe zit het eigenlijk met vragen welke terug kunnen komen uit de 70-290? Er schijnt belachelijk veel over WSUS gevraagd te worden. Zijn er nog meer verrassingen te verwachten zoals Backups( incrementeel etc. en AD restore)? Ik zie deze vragen nogal eens opkomen bij de TK52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivodl schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:51:
290 had ik al binnen, ik vind het gewoon raar dat mijn trainer niet even had kunnen "waarschuwen" dat er vragen terug zouden komen uit 290 of dat dit even behandeld had kunnen worden tijdens de cursus, mijn collega's die nu deze cursus volgen hadden op de laatste trainingsdag ook nog niets over wsus gehad dus heb ze maar even ingelicht...

Het enige boek wat ik heb is het Course boek wat ik bij de cursus heb gekregen, dit zijn 11 modules en ook op de CD helemaal niets over wsus.

Veel cusses vrijdag !! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:53:
[...]

Ik moet volgende week dinsdag aan de bak voor de 70-291. Nu weet ik inmiddels al dat DHCP,DNS, IPsec veel gevraagd kan worden. Hoe zit het eigenlijk met vragen welke terug kunnen komen uit de 70-290? Er schijnt belachelijk veel over WSUS gevraagd te worden. Zijn er nog meer verrassingen te verwachten zoals Backups( incrementeel etc. en AD restore)? Ik zie deze vragen nogal eens opkomen bij de TK52
Er worden wel veel WSUS vragen gevraagd maar als je de stof doorneemt die in 70-290 wordt behandeld, dan moeten deze vragen geen probleem zijn. Voor de rest ben ik op het examen geen andere vragen tegengekomen die op het 70-290 examen weren gevraagd (Backups, AD, userrights).

Veel suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Zo, 70-285 is ook binnen, ben nu dus MCSE: Messaging. :)

Wat betreft 70-291, (het is voor mij inmiddels meer dan een jaar geleden) bij mij werden er ngeveer 8 vragen over SUS gesteld (zal nu dus vervangen zijn door WSUS) maar iets van 20 a 25 over DNS gerelateerde dingen.

Succes in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:35
@r!k schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:54:
Zo, 70-285 is ook binnen, ben nu dus MCSE: Messaging. :)
Gefeliciteerd. Hoe heb je je daarop voorbereid en heb je nog tips? Zelf heb ik 284 al gehaald, nu 285 nog en dan ben ik hetzelfde als jij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vaagje, ik ben zojuist begonnen met mijn MCSA.
Nu krijg ik van mijn werkgever een pakket met een transcendQer toegang om oefeningen te doen.
Ik lees bij vele hier dat ze gebruik maken van Testking. Ik lees vrijwel nergens transcender.
Om welke reden is dit??

Is de transcender minder goed dan de Testking?
En zijn de soort vragen van de transcender hetzelfde als op de examens?? (net zoals testking het doet dus)

Bedankt vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:21:
Hallo,

Ik heb een vaagje, ik ben zojuist begonnen met mijn MCSA.
Nu krijg ik van mijn werkgever een pakket met een transcendQer toegang om oefeningen te doen.
Ik lees bij vele hier dat ze gebruik maken van Testking. Ik lees vrijwel nergens transcender.
Om welke reden is dit??

Is de transcender minder goed dan de Testking?
En zijn de soort vragen van de transcender hetzelfde als op de examens?? (net zoals testking het doet dus)

Bedankt vast
Nee, de Transcenders zijn beter als de Testkings!!!

Testking is de exacte examen-vragen met vaak bagger uitleg en/of foute antwoorden
Transcender zijn vragen gebaseerd op de echte vragen, maar dan nét anders.
De uitleg bij de Transcender-vragen is wel altijd helder en zeer informatief!

Als je voor de Transcenders slaagt met 75% haal je je examen bijna zeker!

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

grun93 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:05:
[...]

Gefeliciteerd. Hoe heb je je daarop voorbereid en heb je nog tips? Zelf heb ik 284 al gehaald, nu 285 nog en dan ben ik hetzelfde als jij. :)
Dank je.

Hoe ik me erop voorbereid heb, nou eigenlijk door de hele exchange op mijn werk door te pluizen en erachter proberen te komen waarom bepaalde instellingen zijn gedaan zoals ze staan (zelfs een paar dingetjes kunnen verbeteren daardoor ;) ) Dan nog het exchange boek erbij pakken (dezelfde als voor 284). En als laatste toch de testking erbij gepakt (bleek heel egr overeen te komen met het examen maar als je slim bent pluis elk antwoord dat je niet snapt helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:30:
[...]

Er worden wel veel WSUS vragen gevraagd maar als je de stof doorneemt die in 70-290 wordt behandeld, dan moeten deze vragen geen probleem zijn. Voor de rest ben ik op het examen geen andere vragen tegengekomen die op het 70-290 examen weren gevraagd (Backups, AD, userrights).

Veel suc6!
Thanks! :+

Zou wel leuk zijn geweest , vragen uit 70-290 in de 70-291. Het zou dan een inkoppertje kunnen zijn.
Maarja....als ik onze mede studenten zo zie schrijven is het inderdaad eentje met ballen.
Heb zelf een 5 daagse training achter de rug en daar werd niets vermeld (MOC)en gesproken over WSUS en andere zaken welke in de 290 zijn behandeld. Er werd wel gehamerd op DHCP,DNS en VPN/IPSec. DNS werd drie dagen aan besteed. Verder heb ik de MOC goed kunnen simuleren met Virtual PC (Drie W2K3 servers en XP Client). Vorige week een P4S bekeken en nu de TK52.
Eind volgende week ga ik voor de eerste keer proberen.....wordt dus nog ff vastbijten.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan als zelf studie mcsa en mcse te gaan doen. ben namelijk met een half jaar klaar met mijn studie mbo ict/telecomunicatie niveau 4. maar ik wil hierna ook hbo informatica gaan doen is het dan ook verstandig om nu al aan mcsa/mcse te beginnen of uberhaupt er aan te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:24:
ik ben van plan als zelf studie mcsa en mcse te gaan doen. ben namelijk met een half jaar klaar met mijn studie mbo ict/telecomunicatie niveau 4. maar ik wil hierna ook hbo informatica gaan doen is het dan ook verstandig om nu al aan mcsa/mcse te beginnen of uberhaupt er aan te beginnen?
Wanneer je het nu haalt en er de komende vier jaar niks mee kan, moet je als eerste een upgrade gaan doen voor je er mee aan het werk kan. Bovendien zitten er natuulijk kosten aan verbonden die je misschien nu als student moeilijk op kan brengen.
Beste optie als je het zelf wil halen is om het te doen in je laatste jaar van het HBO, da's ook meteen het moeilijkst, samen met afstuderen maar dan heb je recente certificering, wanneer je afgestudeerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Envy007 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:41:
[...]

Wanneer je het nu haalt en er de komende vier jaar niks mee kan, moet je als eerste een upgrade gaan doen voor je er mee aan het werk kan. Bovendien zitten er natuulijk kosten aan verbonden die je misschien nu als student moeilijk op kan brengen.
Beste optie als je het zelf wil halen is om het te doen in je laatste jaar van het HBO, da's ook meteen het moeilijkst, samen met afstuderen maar dan heb je recente certificering, wanneer je afgestudeerd bent.
hoe lang zal het eigenlijk nog ongeveer duren voordat mcsa/mcse er voor windows vista is samen met microsoft hun nieuwe server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Ik heb gisteren 678 gehaald for 70-291 (the beast) daarvoor 636. nu moet ik 14 dagen wachten.

Ik zit eraan te denken om in de tussentijd maar even mijn client os te doen (winxp) dat schijn een slap aftreksel te zijn van 70-290 waar ik over de 800 punten voor had.

slapeloze nachten van het beestje grrr.

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

digit7722 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:44:
Ik heb gisteren 678 gehaald for 70-291 (the beast) daarvoor 636. nu moet ik 14 dagen wachten.

Ik zit eraan te denken om in de tussentijd maar even mijn client os te doen (winxp) dat schijn een slap aftreksel te zijn van 70-290 waar ik over de 800 punten voor had.

Ik heb hem ook pas na 3x gehaald. Kop op!

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722

digit7722

Rule # 217

DeeJee schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:46:
[...]

Ik heb hem ook pas na 3x gehaald. Kop op!
Phew ik kan je niet vertellen hoe geruststellend dat is.

Ik vond mijzelf een een ontzettende stommerd dat ik voor de tweede keer zakte voor 291 maar na een beetje lezen blijkt het geen uitzondering te zijn bij mensen die met hun mcse bezig zijn.

ik liep trouwens stuk op security. ms-chap v1 ms-chap v2 pap md5 etc, etc, man oh man wat is dat droog zeg.

routing and remote acces 100% goed
dns 80%
dhcp 90
security 40% :(
maintaining network 60%

lijkt mij duidelijk waar ik op moet stampen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:53:
[...]

Ik had afgelopen vrijdag 0,0 vragen over incremental, differential, etc, backups. Volgens mij ook niets over A.D. restore.
digit7722 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:44:

Jemig zeg dat is echt balen... Ik hoop niet dat dit examen net zoiets als mijn rij-examen word, waar ik 5x voor ben gezakt :/

Trouwens, ik zet mijn samenvatting van 291 wel online.. Misschien dat jullie er wat aan hebben :)
2276-2277.zip (ingepakt 700kb, uitgepakt 13.7mb :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Sluuut op 25-01-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722

digit7722

Rule # 217

Sluuut schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:50:
[...]

Ik had afgelopen vrijdag 0,0 vragen over incremental, differential, etc, backups. Volgens mij ook niets over A.D. restore.

[...]

Jemig zeg dat is echt balen... Ik hoop niet dat dit examen net zoiets als mijn rij-examen word, waar ik 5x voor ben gezakt :/

Trouwens, ik zet mijn samenvatting van 291 wel online.. Misschien dat jullie er wat aan hebben :)
Stluuutje je bent een schatje.

Handig documentje hoor. leuk om even extra te stampen.

Ga ik zeker gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:43:
[...]

hoe lang zal het eigenlijk nog ongeveer duren voordat mcsa/mcse er voor windows vista is samen met microsoft hun nieuwe server?
Ik durf zo niet te zeggen hoe lang dat duurt, maar ik ga er vanuit dat je dit jaar vista gecertificeerd moet kunnen worden en met de release van windows 2007 eind dit jaar, zal de certificering ergens halverwege 2008 vallen IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Envy007 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:58:
[...]

Ik durf zo niet te zeggen hoe lang dat duurt, maar ik ga er vanuit dat je dit jaar vista gecertificeerd moet kunnen worden en met de release van windows 2007 eind dit jaar, zal de certificering ergens halverwege 2008 vallen IMHO.
dan zal ik nog wel wachten met mijn certificering. begin ik er gewoon rustig aan zodra je vista mcsa/mcse gecertificeerd kan worden. bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Sluuut schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:50:

Bedankt dude, ook mijn volgende is 291

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:57
ik heb op het moment even geen tijd om het op te zoeken, maar zal windows 2007 veel gaan verschillen tov 2003. Hoe zal het zich verhouden als 2000 tot 2003???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722

digit7722

Rule # 217

DeMoN schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:00:
[...]

Bedankt dude, ook mijn volgende is 291
We kunnen wel een 70-291 study clubje beginnen haha.
Ik zorg voor sterke koffie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

digit7722 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:08:
[...]

We kunnen wel een 70-291 study clubje beginnen haha.
Ik zorg voor sterke koffie :P
Ik zou eerder een hoop testkings meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

heuker schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:08:
ik heb op het moment even geen tijd om het op te zoeken, maar zal windows 2007 veel gaan verschillen tov 2003. Hoe zal het zich verhouden als 2000 tot 2003???
Tsja, helaas is er nog vrij weinig van bekend, ik denk dat je echt een beta tester die vraag zult moeten stellen en helaas is de beta test van windows server i.t.t. Vista niet voor iedereen toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722

digit7722

Rule # 217

DeeJee schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:12:
[...]

Ik zou eerder een hoop testkings meenemen :)
hmm ik heb die testkings ook gelezen maar ik vraag me af of dat echt wel zo goed werkt.

er zaten een paar vragen tussen waar ik met 100% zekerheid op kan zeggen dat testkings het foute antwoord gaf (let wel: het grootste gedeelte klopt wel hoor en sommige vragen kwam ik letterlijk tegen in het examen)

Maar eigenlijk ben je gewoon vragen aan het oefenen zonder dat je perse de stof kent.

als aanvulling zeg ik:"ok"
als enige studie materiaal lijkt het mij onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

digit7722 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:24:
[...]

hmm ik heb die testkings ook gelezen maar ik vraag me af of dat echt wel zo goed werkt.

er zaten een paar vragen tussen waar ik met 100% zekerheid op kan zeggen dat testkings het foute antwoord gaf (let wel: het grootste gedeelte klopt wel hoor en sommige vragen kwam ik letterlijk tegen in het examen)

Maar eigenlijk ben je gewoon vragen aan het oefenen zonder dat je perse de stof kent.

als aanvulling zeg ik:"ok"
als enige studie materiaal lijkt het mij onverstandig.
Mee eens. Maar bij mijn derde keer hebben ze wel enorm geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722

digit7722

Rule # 217

Hmmm ik heb even met transcenders een test examen gedaan voor 70-270 (windows xp) en ik scoor gewoon 65%.

Mischien dat ik deze er dan maar even tussendoor doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Transcenders heb ik altijd (veel) moeilijker gevonden, ook als je alles zonder TKs doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

digit7722 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:33:
Hmmm ik heb even met transcenders een test examen gedaan voor 70-270 (windows xp) en ik scoor gewoon 65%.

Mischien dat ik deze er dan maar even tussendoor doe.
Pas wel op. Ik ging er keihard aan toen ik XP deed zonder echt te leren..
Had eerst 290 gehaald en dacht XP dan helemaal wel ff te kunnen.
Vergeet het maar.. echt allemaal vragen over RiS en de hele flikkerse bende :/

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:01
XP is vervangen voor Vista in het MCSA pakket :D

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Niet vervangen: kan je wellicht OOK kiezen, net als nog 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:26:
[...]

Mee eens. Maar bij mijn derde keer hebben ze wel enorm geholpen.
Vertel eens? Waarom hebben ze de derde keer wel geholpen? Of heb je de eerste twee keren geen TK doorgenomen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)
ivodl schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:51:

En...het is inmiddels vrijdagavond? vandaag was toch DDAY? Ben benieuwd naar je ervaring
8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Laatst online: 17-09 21:28
Even als geruststelling voor degene die 70-291 nog moeten, ik heb 19 december 70-291 in 1 keer gehaald, 880 punten. Praktijk ervaring en VCE's, daar heb ik het mee gedaan.

WSUS is juist fijn dat dat er in zit, is er g eenvoudig. Installeer het gewoon een keer, en klik de schermpjes rond. Dan weet je wel zo'n beetje alles wat je weten moet voor het examen.

Volgende week woensdag ga ik 70-294 én 70-298 op één dag doen. Door tijdgebrek daarna is het voor mij het handigst om zo toch mijn MCSE te halen. Ik hoop dat lukken gaat....

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Envy007 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:58:
[...]

Wie zegt overigens dat de opvolger van Windows Server 2003 Windows 2007 zal gaan heten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marsman schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:44:
Even als geruststelling voor degene die 70-291 nog moeten, ik heb 19 december 70-291 in 1 keer gehaald, 880 punten. Praktijk ervaring en VCE's, daar heb ik het mee gedaan.

WSUS is juist fijn dat dat er in zit, is er g eenvoudig. Installeer het gewoon een keer, en klik de schermpjes rond. Dan weet je wel zo'n beetje alles wat je weten moet voor het examen.

Volgende week woensdag ga ik 70-294 én 70-298 op één dag doen. Door tijdgebrek daarna is het voor mij het handigst om zo toch mijn MCSE te halen. Ik hoop dat lukken gaat....
Now you're talking :+
Dinsdag mag ik, zei de gek. Ik wil het ook in 1 keer binnenhalen. Zal nog eens flink aan die VCE's trekken.

Veel suc6 woensdag met beide exams. Wel stoer hoor twee op één dag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
TheVMaster schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:31:
[...]

Wie zegt overigens dat de opvolger van Windows Server 2003 Windows 2007 zal gaan heten?
Ligt wel het meest voor de hand he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
[Now you're talking :+
Dinsdag mag ik, zei de gek. Ik wil het ook in 1 keer binnenhalen. Zal nog eens flink aan die VCE's trekken.

Thanks! Achteraf zal blijken, stoer of stom.
Jij ook succes, en vergeet niet wsus te installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
Heeft er iemand ervaring met het behalen van mcse in india? Als ik naar de prijzen kijk dan kan ik als ik alles bij elkaar optel het daar in iets van 20 dagen halen, voor de helft van de prijs (in vergelijking tot decisco)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
paella schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:41:
[...]

Ligt wel het meest voor de hand he...
Bij Microsoft ligt niets voor de hand :+ Maar idd als je afgaat op de benaming van Office en Exchange dan zou ook Windows Server wel weer een cijfer kunnen krijgen. Zelf zat ik dan nog steeds niet aan 2007, maar aan 2008 te denken :+ 'k verwacht niet dat Longhorn voor begin 2008 Live zal gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Aakab schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:24:
Heeft er iemand ervaring met het behalen van mcse in india? Als ik naar de prijzen kijk dan kan ik als ik alles bij elkaar optel het daar in iets van 20 dagen halen, voor de helft van de prijs (in vergelijking tot decisco)...
*rekendereken*
MCSE = 7 examens
(voor het gemak) even 7 boeken a 55 euri = € 385,-
7 x examen a 140 euri = € 980,-

Dus voor € 1500,- euro (of mocht je drie examens in 2 keer (ipv 1 keer) halen zowat € 2000,-) haal je in NL je MCSE. Of ga je van een of ander BootCamp uit...?

Vergeet dan niet de kosten voor een vlucht naar India mee te rekenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:31
TheVMaster schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:18:
[...]

*rekendereken*
MCSE = 7 examens
(voor het gemak) even 7 boeken a 55 euri = € 385,-
7 x examen a 140 euri = € 980,-

Dus voor € 1500,- euro (of mocht je drie examens in 2 keer (ipv 1 keer) halen zowat € 2000,-) haal je in NL je MCSE. Of ga je van een of ander BootCamp uit...?

Vergeet dan niet de kosten voor een vlucht naar India mee te rekenen :+
Nog voordeliger is het als je een mbo (avond) ICT opleiding gaat volgen. Betaal je voor een 72-xxx examen €35,- per keer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:10:
[...]

Vertel eens? Waarom hebben ze de derde keer wel geholpen? Of heb je de eerste twee keren geen TK doorgenomen? :9
De eerste twee keer heb ik inderdaad geen testkings gebruikt. Of iig veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:34:
[...]
Ik heb een keer ISA2000 (227) en EXCH2003 admin (284) op opeenvolgende dagen gedaan (om toch een heel klein beetje rust te creeren :)). Dat ging goed, maar het waren ook niet al te moeilijke examens en stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

paella schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 07:48:
[...]

Ik heb een keer ISA2000 (227) en EXCH2003 admin (284) op opeenvolgende dagen gedaan (om toch een heel klein beetje rust te creeren :)). Dat ging goed, maar het waren ook niet al te moeilijke examens en stof.
sommige examens zijn goed te combineren, zo heb ik 291&293 in dezelfde week gedaan, en zo ook met 294&297 (dachtik, de design examens iig)
Zo zat ik dus van maandag t/m zaterdag op cursus, waarvan ik vrijdag en zaterdag de examens deed.
ik geloof dat ze nu daar bij TSTC ook 270 en 290 combineren in 1 week.

Heb gelukkig het hele MSCE traject in 1x gehaald, daar was ik wel heel erg content mee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Pedr0 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:30:
XP is vervangen voor Vista in het MCSA pakket :D
Helaas is Vista nog niet mogelijk voor je MCSA/MCSE 2003 traject alleen de beta examens zijn er nog maar en die gelden niet.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722

digit7722

Rule # 217

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:34:
[...]

Now you're talking :+

Eeerm excuseer mijn ontwetendheid maar uuuh. VCE's ??? wasda???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
Even googlen naar "mcse vce" maakt je direct alwetend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722

digit7722

Rule # 217

marsman schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:50:
Even googlen naar "mcse vce" maakt je direct alwetend :)
Aaah dank u.

Al die TLA's ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivodl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-03 17:14
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:22:
8)
[...]

En...het is inmiddels vrijdagavond? vandaag was toch DDAY? Ben benieuwd naar je ervaring
8) 8)
Gelukkig was mijn opgaaf om vrijdag examen te doen niet aangekomen bij Global Konwledge en heb ik nu een nieuwe afspraak...8 februari.

Met gelukkig bedoel ik dat ik de testkings niet allemaal heb kunnen doen de afgelopen week en zo wat meer tijd heb...

Ga, als ik nog de tijd heb, toch nog maar even 290 boek doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zo, 07-431 gehaald met 805 punten, pittig hoor. Maar goed, MCTS meldt zich dus! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Servor schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:53:
Zo, 07-431 gehaald met 805 punten, pittig hoor. Maar goed, MCTS meldt zich dus! :).
feli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Thanks. Op naar MCITP: Database Administrator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 15-08 08:38
xylonite schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:09:
[...]
Helaas is Vista nog niet mogelijk voor je MCSA/MCSE 2003 traject alleen de beta examens zijn er nog maar en die gelden niet.
70-620 (Vista) is geen beta meer, maar gewoon te boeken via Prometric!

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Maar telt niet voor je MCSA/E. Weet ook niet of dit het examen wordt dat er wel voor gaat gelden. Daar is niet echt iets over te vinden (door mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Topicstarter
Volgens deze MS pagina:
Credit Toward Certification
When you pass Exam 70-620 TS: Microsoft Windows Vista, Configuring, you complete the requirements for the following certification:

• Microsoft Certified Technology Specialist: Windows Vista, Configuration
Telt dus niet voor MCSA/E.
Ik moet er wel bij vermelden, dat ik deze pagina op een creatieve manier te voorschijn heb getoverd O-)

Zal ik direct ff mijn update doen: afgelopen 4 december heb ik de 298 gehaald en daarmee mijn MCSE status. Maandag aanstaande ga ik de 285 doen en hoop daarmee Messaging erbij te verdienen (284 heb ik al).

Hebben jullie trouwens nog goede forum links voor discussie's over exams? Ik gebruik het forum van Sadikhov veel.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Sadikhov is all you need ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even een vraagje!
Ik ben afgelopen week helaas gezakt voor mn 70-291 examen en die wil ik morgen opnieuw gaan proberen.
Hoe zit het dan met de vragen als je het examen voor de 2e keer doet?
Komen er nog veel vragen overeen of krijg je echt totaal nieuwe/andere vragen als tijdens je 1e examen? :?
Het is een pearson vue examen btw

[ Voor 5% gewijzigd door D3NN1S op 28-01-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
D3NN1S schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:08:
Even een vraagje!
Ik ben afgelopen week helaas gezakt voor mn 70-291 examen en die wil ik morgen opnieuw gaan proberen.
Komen er nog veel vragen overeen of krijg je echt totaal nieuwe/andere vragen als tijdens je 1e examen? :?
Als je geluk hebt dezelfde maar meestal is er hooguit een kleine overlap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
m3gA schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:12:
[...]

Als je geluk hebt dezelfde maar meestal is er hooguit een kleine overlap
Ok nou het gaat me er niet zozeer om dat het het exact zelfde examen is maar ik was benieuwd of je echt alleen maar nieuwe/andere vragen kreeg of dat er ook nog een flink aantal dezelfde inzaten :)
Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten en wat ik nog even extra hard moet leren vanavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Even een vraagje!
wat ik van mijn examencentrum heb begrepen, word er een pool gedownload (per dag denkik?), met daarin ongeveer rond de 600 vragen. van deze 600 krijg je dan dus een gedeelte van de vragen.

De kans dat je wat 'bekende' vragen zult zien is wel aanwezig, maar je zult zeker niet hetzelfde examen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3NN1S schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:18:
[...]

Ok nou het gaat me er niet zozeer om dat het het exact zelfde examen is maar ik was benieuwd of je echt alleen maar nieuwe/andere vragen kreeg of dat er ook nog een flink aantal dezelfde inzaten :)
Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten en wat ik nog even extra hard moet leren vanavond ;)
Heel véél succes morgen met je examen. Laat ff weten hoe het is afgelopen, ik ben een dag later aan de beurt

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Ja dank je ik zal het nodig hebben :D
Ik laat het jullie wel weten en jij alvast veel suc6 gewenst dinsdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in mijn maag met een vraag waar de meningen nogal over verschillen. Ik zou wel eens willen weten hoe jullie hierover denken. 8)7

VRAAG : :O

You are the administrator of an Active Directory domain. All servers run Windows Server 2003. You confige a server named Server3 as the DNS server for the Domain. The company recently started using a new ISP. Since the change to the new ISP occurred, users report that they cannot access Internet Web Site by using their fully qualified domain names(FQDNs). You manually configure a test computer to user the DNS server addres of the new ISP. The test computer can successfully acces Internet Websites by using their FQDNs.You need to ensure that network users can access Internet Websites by using their FQDNs, while ensuring that user access to internal resources is not disrupted. What are the twoo possible ways to achieve this goal? ( Each correct answer presents a complete solution. Choose two)

1. Create a Root Zone
2. Configure default root hints.
3. Configure a forwarder
4 All system will use DNS of ISP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
Ik zou zeggen:
2 Zorgt ervoor dat alles geresolved kan worden, alleen langzaam
3 Zorgt dat interne DNS alles kan resolven.

1 is gewoon onzin, 4 zou kunnen werken als de systemen de dns van de provider als secondary gebruiken, maar dan gaat intern niet goed meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:41:
[...]

Heel véél succes morgen met je examen. Laat ff weten hoe het is afgelopen, ik ben een dag later aan de beurt

8)7
Woeii ik heb hem gered!! met 940 punten!!
Ben echt enorm blij! heb mn MCSA nu rond!

Ik zie net dat jij hem ook nog moet doen!
1 tip! gebruik de pass4sure v2.40 test examens echt iedere vraag die ik op het examen heb gehad komt letterlijk in dat testexamen voor! ;)
Zijn overigens maar 129 vragen in dat testexamen en iedere vraag die er in pass4sure v2,40 staat komt ook echt in het examen terug!
Succes morgen!

[ Voor 33% gewijzigd door D3NN1S op 29-01-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3NN1S schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:42:
[...]

1 tip! gebruik de pass4sure v2.40 test examens echt iedere vraag die ik op het examen heb gehad komt letterlijk in dat testexamen voor! ;)
Zijn overigens maar 129 vragen in dat testexamen en iedere vraag die er in pass4sure v2,40 staat komt ook echt in het examen terug!
Succes morgen!
Kijk, daar hebben we nou wat aan ! thanks for the TIP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:34:
[...]

Kijk, daar hebben we nou wat aan ! thanks for the TIP :+
Geen probleem ;)
Een collega van mij heeft hem gehaald met 980 punten en puur en alleen maar door dat examen uit zn kop te leren!
Overigens als je een beetje zoekt op het forum van examcollection.com kan je hem wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Wat slecht van die collega. Morgen is ie het weer vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Even een vraagje!
Ik heb bij herexamens altijd het idee dat er meer gevraagd wordt over de stukken waar je op gezakt bent tijdens het vorige examen.

Vandaag helaas m'n examen 70-293 moeten verzetten, kom echt niet door de rest van het boek heen voor woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
paella schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:21:
Wat slecht van die collega. Morgen is ie het weer vergeten!
Als je in tijdsnood zit om het examen voor een bepaalde tijd te moeten halen, dan begrijp ik het wel dat je het op deze manier wilt halen. Ik zelf denk dat het absoluut raadzaam is om alle vragen door te nemen en alle antwoorden goed te lezen. Het zijn dan wel 700 vragen (die van testking) maar als je door die vragen te leren en ook te begrijpen het examen kan halen.. dan is dat toch mooi.

Die ervaring die je nodig hebt om een beetje MSCA'er te kunnen zijn doe je toch pas in het eerste jaar daarna op. En de jaren die daarna volgen... :)

Ik heb trouwens m'n 290 al gehaald maar weet echt veel dingen nog niet. Alsof dat ook ergens op slaat 8)7

Edit: vraagje.. Dit staat in mn samenvatting (overgenomen uit een leer-video):
A recursive query is a request from a client to a DNS server in which the client only wants one of the two awnsers: A correct IP-address or a message that the IP-address can not be found. The client does not allow forwarding to other DNS servers to non-authorized other DNS servers or root servers.

Maar ik lees nu een boek waarin iets anders staat. Dat een recursive query wel mag forwarden naar root servers. Wat is nu het juiste?

Of haal ik Recursion & Recursive queries door de war?

[ Voor 26% gewijzigd door Sluuut op 29-01-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Het examen is makkelijk, *als je al een paar jaar ervaring hebt*. Zo kijk ik er tenminste tegenaan. Al mijn examens (mcse nt4 & 2003) heb ik in 1x gehaald. Wel gebruik gemaakt van TKs enzo, maar niet als hoofdmiddel. Inderdaad, als je het ook begrijpt wat er staat en de fouten eruit weet te halen, is het alleen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik kan een core kit van microsoft mcsa/mcse2003 boeken overnemen voor 60 euro met cd-rom korting bon voor examens alles erbij.

als ik dan zelf het boek voor winxp erbij koop 70-270.
is deze dan goed?? http://www.comcol.nl/detail/54408.htm

http://www.microsoft.com/.../windows2003/default.mspx

heb de bovenstaande boeken 70-290 70-291 70-293 70-294.

dan kan ik toch gewoon me mcsa2003 halen en dan nog een Elective exams 70-284
http://www.comcol.nl/detail/49991.htm deze ook goed??

en die andere boeken 70-293/70-294 zijn voor mcse2003

[ Voor 11% gewijzigd door jorisw86 op 29-01-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

D3NN1S schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:42:
[...]

Succes morgen!
Feli!
wow.. meer dan 900 voor 291 is echt ziek veel :o
Ook maar eens naar dat p4s kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
DeMoN schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:00:
[...]

Feli!
wow.. meer dan 900 voor 291 is echt ziek veel :o
Ook maar eens naar dat p4s kijken :+
Yup ik ben er ook erg blij mee kan ik je vertellen :D
vorige keer zou ik hem ook wel gered hebben ware het niet dat ik nog 24 vragen in de mark to revie queue had staan maar het 17:10 was en het bedrijf dichtging :P
Dus toen maar op end exam geklikt en het helaas niet gered.
Nu gelukkig wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
waar kan je dat pass for sure vandaan halen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:42
Hallo mensen, ik wil me serieus gaan richten op een ict opleiding/ cursus zodat ik wat papiertjes verdien voor als het ophoudt bij het bedrijf waar ik nu werk.

Ik werk voor een moederborden producent en mijn werk bestaat uit het oplossen van problemen met onze produkten, problemen varieren van incompatibiliteit met ander hardware tot installatie problemen van besturingssystemen (Windows en Linux).

Deze problemen moeten we soms ook bij de klanten onsite oplossen, meestal Oost Europese klanten.

Ik heb een beetje rond zitten kijken op het internet en weet eigenlijk niet precies waar ik aan moet beginnen, A+ met aanvulling van Network+, MCDST, MCSE of MCSA.

Echter denk ik dat ik met de Microsoft gecertificeerde papieren veel meer waard ben maar moet deze stof natuurlijk ook aankunnen.

Ik heb een mbo achtergrond (MEAO Bedrijfsadministratie) en zou heel graag wat tips horen over wat meer bij mijn werk past.

Alvast erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3NN1S schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:06:
[...]

Yup ik ben er ook erg blij mee kan ik je vertellen :D
vorige keer zou ik hem ook wel gered hebben ware het niet dat ik nog 24 vragen in de mark to revie queue had staan maar het 17:10 was en het bedrijf dichtging :P
Dus toen maar op end exam geklikt en het helaas niet gered.
Nu gelukkig wel ;)
Hoe lang heb je er dit keer over gedaan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:32:
[...]

Als je in tijdsnood zit om het examen voor een bepaalde tijd te moeten halen, dan begrijp ik het wel dat je het op deze manier wilt halen. Ik zelf denk dat het absoluut raadzaam is om alle vragen door te nemen en alle antwoorden goed te lezen. Het zijn dan wel 700 vragen (die van testking) maar als je door die vragen te leren en ook te begrijpen het examen kan halen.. dan is dat toch mooi.

Die ervaring die je nodig hebt om een beetje MSCA'er te kunnen zijn doe je toch pas in het eerste jaar daarna op. En de jaren die daarna volgen... :)

Ik heb trouwens m'n 290 al gehaald maar weet echt veel dingen nog niet. Alsof dat ook ergens op slaat 8)7

Edit: vraagje.. Dit staat in mn samenvatting (overgenomen uit een leer-video):
A recursive query is a request from a client to a DNS server in which the client only wants one of the two awnsers: A correct IP-address or a message that the IP-address can not be found. The client does not allow forwarding to other DNS servers to non-authorized other DNS servers or root servers.

Maar ik lees nu een boek waarin iets anders staat. Dat een recursive query wel mag forwarden naar root servers. Wat is nu het juiste?

Of haal ik Recursion & Recursive queries door de war?
Volgens mij vraag je met een Recursive query je default DNS server op een adres te resolven. Wat je DNS server er mee doet hangt van zijn configuratie af. :?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.