Nokia N73 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 44.869 views sinds 30-01-2008

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:28:
[...]

Sorrie maar ik moest meteen na het posten weg. Nu ik nog een keer kijk zie ik dat ik me heb vergisd. Ik kan me echt niet meer herineren waar ik 4GB heb zien staan. (niet op ebay volgens mij, misschien marktplaats, maar je andere postje heb ik iig gelezen, fraude dus... :( )
Oké, handig inderdaad! Ik dacht ze ook gezien te hebben! Maar dat zijn gewone SD-kaartjes in plaats van mini. Dus alleen 2 GB is beschikbaar, o.a. bij Salland. Maar ja, welke kan ik nou gebruiken? Max. 1 GB of wat zijn de max. lees/schrijfsnelheden. Iemand hier al een groot kaartje gekocht?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:22:
Nee. :p Iemand nog een andere link naar die nederlandse handleiding? Linkje wat vermeld staat is kapoet :|
Nu niet meer! Heb ook ff gezocht en die was makkelijk te vinden! Dus nu doet de link het weer. Zal van het weekend alles werkend maken en wat uitgebreider in gaan op de geheugenkaartjes in de OP/ST.

edit:
Dus... Anders post ik even 2x onder elkaar! Ben moe, toch maar eens wat meer slaap krijgen ergens! ;) Sorry!

[ Voor 12% gewijzigd door vegterb op 21-09-2006 22:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:17:
Make a call with a voice tag
Note: When you use voice dialing, the loudspeaker is in use. Hold
the device at a short distance away when you say the
voice tag.

1 To start voice dialing, in the standby mode, press and
hold the right selection key. If you are using a
compatible headset with the headset key, press and
hold the headset key to start voice dialing.
2 A short tone is played, and Speak now is displayed. Say
clearly the name or nickname that is saved on the
contact card.
3 The device plays a synthesized voice tag for the
recognized contact in the selected device language,
and displays the name and number. After a timeout of
2.5 seconds, the device dials the number.
If the recognized contact was not correct, select Next
to view a list of other matches, or Quit to cancel voice
dialing.

Luilak :p
Dit bedoel ik niet, dit is een hoe doe ik iemand bellen mbv woordherkenning. Het punt is dat ik maar niet begrijp hoe ik een woordherkenning aan 1 telnr koppel. In 6680 staat bij elke telnr een "spraaklabel toevoegen" en dat is bij N73 gwoon foetsie? Is dit nou ook zo een feature die ze niet helemaal ingebouwd hebben?

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Mooie OP, trouwens er is nu een OS60v3 Tomtom...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Misschien is het al eerder gepost maar kon het niet vinden, ik ben op zoek naar een mooi toestel. Enige voorwaarde die ik aan dat ding stel is dat het naast bellen goeie foto's tijdens het uitgaan kan maken. Nou is goeie in dit geval relatief. Maar maakt de N73 in vergelijking tot andere telefoons zoals bijvoorbeeld de SE K800 betere foto's met weinig licht? Misschien heeft iemand zelfs voorbeeld foto's? Dat zou helemaal mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:39:
[...]

Dit bedoel ik niet, dit is een hoe doe ik iemand bellen mbv woordherkenning. Het punt is dat ik maar niet begrijp hoe ik een woordherkenning aan 1 telnr koppel. In 6680 staat bij elke telnr een "spraaklabel toevoegen" en dat is bij N73 gwoon foetsie? Is dit nou ook zo een feature die ze niet helemaal ingebouwd hebben?
Ik snap je nu idd, staat ook een beetje wazig omschreven in de handleiding (pag. 76). Wat ik daar uithaal is het volgende:

'Het apparaat ondersteunt uitgebreide spraakopdrachten. Uitgebreide spraakopdrachten zijn niet afhankelijk van de stem van de spreker. De gebruiker hoeft dus niet op voorhand spraaklabels op te nemen. In plaats daarvan maakt het apparaat een spraaklabel voor de contactgegevens en vergelijkt het ingesproken spraaklabel daarmee.

De spraakherkenning in het apparaat past zich aan de stem van de hoofdgebruiker aan, zodat de
spraakopdrachten beter worden herkend. Het spraaklabel voor een contactpersoon is de naam of
bijnaam die op de contactkaart is opgeslagen. Als u het samengestelde spraaklabel wilt beluisteren, opent u een contactkaart en kiest u Opties > Sprklabel afspelen.'

Geen idee of je ze dus ook nog handmatig kan toevoegen, maar het lijkt erop dat dat ding zo slim is dat ie de naam automatisch al herkend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EVILSalami schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 01:31:
Misschien is het al eerder gepost maar kon het niet vinden, ik ben op zoek naar een mooi toestel. Enige voorwaarde die ik aan dat ding stel is dat het naast bellen goeie foto's tijdens het uitgaan kan maken. Nou is goeie in dit geval relatief. Maar maakt de N73 in vergelijking tot andere telefoons zoals bijvoorbeeld de SE K800 betere foto's met weinig licht? Misschien heeft iemand zelfs voorbeeld foto's? Dat zou helemaal mooi zijn.
Dan moet je toch voor de K800 gaan, de N73 maakt prima fotos bij goed licht (misschien zelfs betere dan de K800) maar met weinig licht is de K800 toch echt beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook hoe ik zelf themes kan maken? Want wat op erop staat vind ik maar weinig soeps.
Of weet iemand waar je gratis leuke themes kan downen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:57:
Weet iemand ook hoe ik zelf themes kan maken? Want wat op erop staat vind ik maar weinig soeps.
Of weet iemand waar je gratis leuke themes kan downen?
Kan via internet, maar dat vind ik ook niet alles. Ik krijg het nooit hoe ik het wil. En je kunt ook Nokia Theme Creator dowloaden via de nokia site maar dat is zooooooo'n sloom en traag programma... Daar wordt ik helemaaal niet vrolijk van! Ik heb nog steeds de basic theme erop...

Ik vind het een zwaar minpunt dat je geen wallpapers fullscreen kunt doen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Precies dat vind ik ook,Sony ericsson kan het wel bij hun telefoons, tenminste.....die na de K700 uitkwamen,een hele vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
vegterb schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:43:
[...]

Oké, handig inderdaad! Ik dacht ze ook gezien te hebben! Maar dat zijn gewone SD-kaartjes in plaats van mini. Dus alleen 2 GB is beschikbaar, o.a. bij Salland. Maar ja, welke kan ik nou gebruiken? Max. 1 GB of wat zijn de max. lees/schrijfsnelheden. Iemand hier al een groot kaartje gekocht?
Ik heb die van transcend 2gb 80 x niet bij salland, maar bij azerty vandaan.
Die zitten hier beide bij mij om de hoek. Ideaal dus.

[ Voor 9% gewijzigd door m@fkeez op 22-09-2006 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:07
m@fkeez schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:43:
[...]

Ik heb die van transcend 2gb 80 x niet bij salland, maar bij azerty vandaan.
Die zitten hier beide bij mij om de hoek. Ideaal dus.
Is de volle 2 GB ook daadwerkelijk te gebruiken of is 1 gig max wat de n73 kan verwerken.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
BlowFish schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:11:
[...]

Is de volle 2 GB ook daadwerkelijk te gebruiken of is 1 gig max wat de n73 kan verwerken.?
Zoals de openingspost al aangeeft werkt 2 gig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:39:
Mooie OP, trouwens er is nu een OS60v3 Tomtom...
ja, ik heb hem werkend >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kun je mij anders eens mailen over hoe je dat werkend hebt gekregen? Mailadres: zie profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Oppie schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:21:
[...]

Zoals de openingspost al aangeeft werkt 2 gig prima.
ja kan er ook daadwerkelijk meer dan 1 gig worden overgezet op de nokia (met miniSD kaartje)

kan begrijpen dat de 2 gig compatible is maar zodra ik de 1gig overschrijd zou hij foutmeldingen kunnen geven..

zo misschien beter geformuleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

BlowFish schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:11:
[...]

zover ik het weet kan de N73 een 2GB kaart aan
maar in de huidige firmware zit een fout waardoor het aantoont dat je "maar" 1GB hebt terwijl je een 2 gb kaart er in zit hebben, maar je kan de 2 GB ruimte wel volledig gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
BlowFish schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:09:
[...]

ja kan er ook daadwerkelijk meer dan 1 gig worden overgezet op de nokia (met miniSD kaartje)

kan begrijpen dat de 2 gig compatible is maar zodra ik de 1gig overschrijd zou hij foutmeldingen kunnen geven..

zo misschien beter geformuleerd :)
Zit pas op de 700/2gig dus dit kan ik helaas niet checken nu.

@Yozy:
Volgens mij is dat alleen bij TakeMs kaartjes (was tenminste bij een maat van me icm n80). Sandisk werkt prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een leuke stapel gratis themes!

http://gallery.mobile9.com/c/nokia-n73-themes/1/

Ik heb tux_army_black een leuke donkere theme, komt het beeldscherm mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Post even hoe je 'm werkend heb gekregen of mail het even naar mij (zie Disclaimer OP) dan kan ik het ff in de OP zetten. Tnx! d:)b

Heb een probleem met het aansluiten van de nokia op m'n pc. Heb Pc Suite en alles al een keer opnieuw geïnstalleerd, maar dat wil niet echt lukken! Elke keer als de 'verbindingswizard' start en telefoon moet aansluiten dan krijg ik van windows een venster om drivers te installeren die windows (vanzelfsprekend) niet kan vinden. Pc Suite zou (naar mijn idee) die drivers moeten hebben en de nokia moeten installeren. Heb Pc suite ge-update, alles uit register verwijderd wat met Nokia te maken heeft en opnieuw geïnstalleerd, Pc Suite hersteld. Vrijwel alles! :( Meer mensen problemen mee gehad?

[ Voor 51% gewijzigd door vegterb op 22-09-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegterb schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:01:
[...]

Post even hoe je 'm werkend heb gekregen of mail het even naar mij (zie Disclaimer OP) dan kan ik het ff in de OP zetten. Tnx! d:)b
niet zo heel moeilijk.

je koopt dit:
http://www.pdashop.nl/pro...-6-bluetooth-benelux.html

je duwt het geleverde mini-sd kaartje in je telefoon

hij installeerd zich van zelf

even je benelux map activeren

en navigeren maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe zit dat trouwens met firmware updates? De compressie die de camera gebruikt is namelijk bizar hoog. Ik las trouwens ook dat je een firmware update niet gewoon thuis kunt doen maar dat je dan naar een nokia service point moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Niet online

YozY

X

vegterb schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:01:
[...]

Heb een probleem met het aansluiten van de nokia op m'n pc. Heb Pc Suite en alles al een keer opnieuw geïnstalleerd, maar dat wil niet echt lukken! Elke keer als de 'verbindingswizard' start en telefoon moet aansluiten dan krijg ik van windows een venster om drivers te installeren die windows (vanzelfsprekend) niet kan vinden. Pc Suite zou (naar mijn idee) die drivers moeten hebben en de nokia moeten installeren. Heb Pc suite ge-update, alles uit register verwijderd wat met Nokia te maken heeft en opnieuw geïnstalleerd, Pc Suite hersteld. Vrijwel alles! :( Meer mensen problemen mee gehad?
de drivers zate bij mij op de cd
dus gewoon cd erin en dan kun je weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een drama is dat zeg die datakabel... heb er al meer klachten over gehoord en die kloppen idd..

Je kan de foon bijna niet bewegen als hij aangesloten is op de kabel anders verbreekt de verbinding alweer... zelfde met de koptelefoon.. als je hem beweegt begint het geluid te storen.. De connectie met de telefoon had veel sterker moeten zijn zodat het voetje gewoon niet kan bewegen als hij er ingeklikt wordt...

Hoop dat het niet erger wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag bezit van een N73! Nu wil ik graag krassen voorkomen dmv een screenpotectors! Weet iemand waar ik deze kan uithalen of heeft iemand er nog toevallig één? Ander vraag je als het beeld scherm zwart is en je houdt de telefoon heb ik al klein krasje/vlekjes die je niet 1 2 3 eraf krijgt! Misschien lijmrestje van de sticker? Iemand ervaring hiermee

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
YozY schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:51:
Voor wie H.264 videos op z'n gsm wil
je kan hier een makkelijke tutorial vinden

ik vind deze oplossing veel beter dan Smartmovie, mpeg-4 of 3gp want je krijgt niet zo van die blokkerige videos terwijl de bitrate relatief laag ligt (384 kbit)
Super! _O_ Dit mag in de OP. :)

edit: Bold om het op te laten vallen enzo.

[ Voor 5% gewijzigd door El-Loco op 22-09-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Laatst online: 06-08 19:51
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:57:
Sinds vandaag bezit van een N73! Nu wil ik graag krassen voorkomen dmv een screenpotectors! Weet iemand waar ik deze kan uithalen of heeft iemand er nog toevallig één? Ander vraag je als het beeld scherm zwart is en je houdt de telefoon heb ik al klein krasje/vlekjes die je niet 1 2 3 eraf krijgt! Misschien lijmrestje van de sticker? Iemand ervaring hiermee

Groetjes
Ik zou zeggen lees de OP even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Waar maak ik themes mee? Niet met de PC Suite toch?

[ Voor 35% gewijzigd door El-Loco op 22-09-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Loco schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:26:
Waar maak ik themes mee? Niet met de PC Suite toch?
Startpost doorlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Gedaan. :{

Ik heb het nu anders geprobeerd, zie Symbian S60 topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 07:32:
[...]

Ik snap je nu idd, staat ook een beetje wazig omschreven in de handleiding (pag. 76). Wat ik daar uithaal is het volgende:

'Het apparaat ondersteunt uitgebreide spraakopdrachten. Uitgebreide spraakopdrachten zijn niet afhankelijk van de stem van de spreker. De gebruiker hoeft dus niet op voorhand spraaklabels op te nemen. In plaats daarvan maakt het apparaat een spraaklabel voor de contactgegevens en vergelijkt het ingesproken spraaklabel daarmee.

De spraakherkenning in het apparaat past zich aan de stem van de hoofdgebruiker aan, zodat de
spraakopdrachten beter worden herkend. Het spraaklabel voor een contactpersoon is de naam of
bijnaam die op de contactkaart is opgeslagen. Als u het samengestelde spraaklabel wilt beluisteren, opent u een contactkaart en kiest u Opties > Sprklabel afspelen.'

Geen idee of je ze dus ook nog handmatig kan toevoegen, maar het lijkt erop dat dat ding zo slim is dat ie de naam automatisch al herkend :P
Nou als ik spraaklabel afspelen aanklik, dan hoor ik een soort van onverstaanbare gewauwel wat totaal niet lijkt op de ingevoerde naam. Spreek ik de naam uit dan staat er altijd: kan item niet vinden!

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Loco schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:36:
[...]

Gedaan. :{

Ik heb het nu anders geprobeerd, zie Symbian S60 topic. :)
Dat is waar ook.... DAAR heb ik het in de startpost zien staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb die HS-20 nu, maar met de standaard audiospeler op mijn 6680 werkt hij alvast niet.
Althans, er komt geluid uit en de voice dial knop werkt, maar speel/stop etc. doet niks
Heeft iemand hem op een N73 werkende?

[ Voor 25% gewijzigd door Tijgert op 22-09-2006 19:25 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
YozY schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:10:
[...]

zover ik het weet kan de N73 een 2GB kaart aan
maar in de huidige firmware zit een fout waardoor het aantoont dat je "maar" 1GB hebt terwijl je een 2 gb kaart er in zit hebben, maar je kan de 2 GB ruimte wel volledig gebruiken
Bij mij laat die gewoon 1921 mb zien.

Ik heb alleen sinds gister het probleem dat mijn telefoon uitvalt, als er iemand belt. De ene keer gaat het wel goed maar zeer regelmatig helaas niet.

De telefoon gaat dan uit en start zelf weer op, zonder dat ik een ww in hoef te voeren.
Zijn er al meer mensen met dit probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Niet online

YozY

X

m@fkeez schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:38:
[...]

Bij mij laat die gewoon 1921 mb zien.

Ik heb alleen sinds gister het probleem dat mijn telefoon uitvalt, als er iemand belt. De ene keer gaat het wel goed maar zeer regelmatig helaas niet.

De telefoon gaat dan uit en start zelf weer op, zonder dat ik een ww in hoef te voeren.
Zijn er al meer mensen met dit probleem???
hmm heb je toevallig 3D ringtones aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de n73 nu enkele dagen en moet zeggen dat ik er nog niet wild enthousiast van word. Ik hoop dat ik iets fout doe en dat jullie me kunnen helpen met opsporen wat dat is. De volgende problemen;

- Als ik de autolock geinstalleerd heb en hij is automatisch gelocked kan ik een gesprek niet meer opnemen. Als ik op de groene toets druk verdwijnt het gesprek naar een vierkantje met een groene telefoon erin rechtsboven. Vervolgens moet ik mn toetsen unlocken en de enige optie die ik dan heb is 'back'. Als ik die indruk is het hoorntje bovenin weg en mn gesprek ook. Na autlock uninstallen is probleem opgelost.

-Vandaag hebben mensen mij gebeld maar is mijn telefoon niet overgegaan. Bij de beller gaat de telefoon wel gewoon over. Toen ik sms-jes kreeg of ik terug wilde bellen bleek dat mijn groene opneem en rode ophang knop het allebei niet deden, in geen enkel menu dus. Ik moest de telefoon dus opnieuw opstarten (2x want de 1e keer kreeg ik de zoveelste sim reg. error) voor ik weer de toetsen kon gebruiken. Uren niet bereikbaar zijn is niet waarom ik een nieuwe telefoon heb gekocht dus ik hoop dat jullie de oplossing weten. Firmware is nog niet geupdate maar zie hierover niets in het changelog staan. Ik heb wel de 3d tonen aanstaan..

Verder heb die theme creator geinstalleerd en het voor elkaar gekregen om de themas die meegeleverd zijn om te bouwen naar .sis pakketen voor installatie. Ik gebruik zelf de Dark Gray van de theme creator. Als er interesse is wel ik de key en cert files die nodig zijn voor het creeren van .sis wel even posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Laatst online: 06-08 19:51
Heb je misschien je tel op stil staan? Het trillen staat hierbij niet ingesteld, dit moet je dus zelf doen. Als hij ook niet aangeeft dat er iemand gebeld heeft dan zou ik hem mooi terug brengen want dan is er echt iets mis.

Ik heb de mijne ook op laten sturen, de camera deed het namelijk niet meer en dat was toch één van de redenen dat ik deze tel heb gekocht. Ook gaf mijn tel regelmatig aan dat de simkaart niet aanwezig was terwijl deze er wel inzat. Nu ben ik hem wel een paar weken kwijt :(.

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
YozY schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:57:
[...]

de drivers zate bij mij op de cd
dus gewoon cd erin en dan kun je weer verder
Weet niet welke cd jij hebt, maar op mij cd staat alleen maar software.. En alle software is geïnstalleerd! |:(

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe dat met GPRS zit? Blijkbaar heeft bij mij vandaag voor een uur of 3 fijn zo'n GPRS verbinding aangestaan, zonder dat ik het wist. Ik zag dus het icoontje en dacht hey dat klopt niet. Maar ik heb het iig niet aangezet, dat was ook zo vreemd. :S Nu heb ik bij logboek gekeken of er ook wat gebeurd is maar er stond dit:

richting: uit
type: pack
duur: 03.54:27
verzond.: 1 kb
ontv: 2 kb

Heeft íe dan dus wel of niet actief zitten gprsen? Ik heb heel dat gprs ook helemaal niet ingesteld ofzo omdat ik dat gewoon niet gebruik of wil gebruiken. Als je op die wereldbol klikt laad íe ook iets van Vodafone maar dan krijg je zo'n melding: Web: type inhoud niet ondersteund. Dus in principe kan íe dan toch geen verbinding maken?

Anyone?

Verder als ik bij pakket Ggvnsteller kijk zie ik bij alle verz. 12,51 kb staan en bij alle ontv. geg. 61.87 kb. Da's best vreemd want heb het niet gebruikt. Want hij gebruikt deze teller alleen voor gprs toch?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 03:48 ]

Verwijderd

vegterb schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:48:
[...]

Weet niet welke cd jij hebt, maar op mij cd staat alleen maar software.. En alle software is geïnstalleerd! |:(
En na het installeren van PC Suite heb je een reboot gedaan? (dat verhielp bij een vriend van me de "kan het toestel niet vinden"-error)

Als dat niet hielp: Heb je de voor en achterkant van de pc geprobeerd qua aansluiten van USB? Die aan voorzijde willen nog wel eens problemen geven.

Verder is er PC Suite 6.81 op te halen bij nokia.be te downloaden (de N73 staat er niet bij maar als je bij de nokia.com gaat kijken staat ie er wel bij. ik denk dat de nokia.be index niet echt is bijgewerkt en dat het exact zelfde versie is (de bestandsnamen komen overeen iig: Nokia_PC_Suite_681_rel_13_dut_web.msi), die van de cdrom is 6.80 geloof ik. Die 6.81 heb je ook al geprobeerd?

Edit: Dit schoonmaaktooltje kwam ik per toeval tegen: http://www.nokia.be/NL/Support/Software/PCSuite/cleaner.html

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 09:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:40:
[...]

Nou als ik spraaklabel afspelen aanklik, dan hoor ik een soort van onverstaanbare gewauwel wat totaal niet lijkt op de ingevoerde naam. Spreek ik de naam uit dan staat er altijd: kan item niet vinden!

:(
Kan iemand bevestigen dat de spraaklabels goed en duidelijk verstaanbaar zijn en dat de namen korrekt worden uitgesproken? (Kies "Spraaklabel afspelen")

Ik wil de tomtom op mijn N73 zetten en vroeg me af wat momenteel de beste gps-muis is? Is dat nog steeds de SirfIII chip GPS muis?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 09:08 ]

Verwijderd

Weet iemand welke kleur n73 ze bedoelen als ze 'zilver' aangeven?
Ik neem aan gewoon Silver Grey/Deep Plum?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 08:34:
Weet iemand welke kleur n73 ze bedoelen als ze 'zilver' aangeven?
Ik neem aan gewoon Silver Grey/Deep Plum?
Er zijn maar 3 setjes kleuren uitgekomen waarvan we 2 hebben kunnen spotten in nederland, zilver voor, zwart achter en wit voor, rood achter. De 3e kleur schiet me ff niet te binnen....

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 08:13:
[...]

En na het installeren van PC Suite heb je een reboot gedaan? (dat verhielp bij een vriend van me de "kan het toestel niet vinden"-error)

Als dat niet hielp: Heb je de voor en achterkant van de pc geprobeerd qua aansluiten van USB? Die aan voorzijde willen nog wel eens problemen geven.

Verder is er PC Suite 6.81 op te halen bij nokia.be te downloaden (de N73 staat er niet bij maar als je bij de nokia.com gaat kijken staat ie er wel bij. ik denk dat de nokia.be index niet echt is bijgewerkt en dat het exact zelfde versie is (de bestandsnamen komen overeen iig: Nokia_PC_Suite_681_rel_13_dut_web.msi), die van de cdrom is 6.80 geloof ik. Die 6.81 heb je ook al geprobeerd?

Edit: Dit schoonmaaktooltje kwam ik per toeval tegen: http://www.nokia.be/NL/Support/Software/PCSuite/cleaner.html
Ik zal PCSuite maar weer eens verwijderen dan en die 6.81 downloaden, want moet nu alles via bluetooth overzetten en dat gaat me te traag :P (Dan gaat de verbinding dus wel goed)
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 03:41:
Heeft iemand enig idee hoe dat met GPRS zit? Blijkbaar heeft bij mij vandaag voor een uur of 3 fijn zo'n GPRS verbinding aangestaan, zonder dat ik het wist. Ik zag dus het icoontje en dacht hey dat klopt niet. Maar ik heb het iig niet aangezet, dat was ook zo vreemd. :S Nu heb ik bij logboek gekeken of er ook wat gebeurd is maar er stond dit:

richting: uit
type: pack
duur: 03.54:27
verzond.: 1 kb
ontv: 2 kb

Heeft íe dan dus wel of niet actief zitten gprsen? Ik heb heel dat gprs ook helemaal niet ingesteld ofzo omdat ik dat gewoon niet gebruik of wil gebruiken. Als je op die wereldbol klikt laad íe ook iets van Vodafone maar dan krijg je zo'n melding: Web: type inhoud niet ondersteund. Dus in principe kan íe dan toch geen verbinding maken?

Anyone?

Verder als ik bij pakket Ggvnsteller kijk zie ik bij alle verz. 12,51 kb staan en bij alle ontv. geg. 61.87 kb. Da's best vreemd want heb het niet gebruikt. Want hij gebruikt deze teller alleen voor gprs toch?
Blijkbaar is je GPRS toch ingesteld anders kan je telefoon onmogelijk verbinding maken via GPRS. Het voordeel van GPRS is dat het niet uitmaakt dat het aan staat. Je betaald GPRS alleen als je data aan het verzenden bent! Je GPRS heeft aangestaan (en hoe dat is gebeurd dat blijft de vraag) maar er is vrijwel geen data verstuurd, alleen af en toe een verbindingscontrolle. Dus dit kost je misschien €0,09 ;)

• MarZ_E
  • Laatst online: 11-09 13:16
:?Is er al firmware beschikbaar?
Jep! Op den duur zal 'software/firmware' een eigen hoofdstuk krijgen in deze starttopic. Nu nog even op deze manier: [url=http://www.symbian-freak....logs/n73_new_firmware.htm]N73 Firmware[/url]
Met dank aan Epice voor het posten van de link
link werkt niet... :/

Proberen we deze... :9

[ Voor 12% gewijzigd door MarZ_E op 23-09-2006 12:44 ]

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 08:23:

Ik wil de tomtom op mijn N73 zetten en vroeg me af wat momenteel de beste gps-muis is? Is dat nog steeds de SirfIII chip GPS muis?
Ben ik ook benieuwd naar.
Vannacht TomTom 6 werkend op mijn telefoon gekregen.. Eureka !

Verwijderd

scorpio81 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:07:
Heb je misschien je tel op stil staan? Het trillen staat hierbij niet ingesteld, dit moet je dus zelf doen. Als hij ook niet aangeeft dat er iemand gebeld heeft dan zou ik hem mooi terug brengen want dan is er echt iets mis.
Nee mn telefoon stond niet op stil maar ik heb in alle profielen trillen aanstaan dus het is niet dat het me gewoon niet opgevallen is dat er gebeld werd. Het gesprek stond ook niet bij gemiste gesprekken. Gisteren werd ik gebeld en toen ik opnam viel mn telefoon gewoon uit :'(

Een ander probleem is dat soms de cijfertoetsen niet werken in de normale standby mode. Als ik een cijfer intoets gebeurt er niets, ik moet dan 1x op de rode knop drukken waarmee de twee functietoetsen hun functie verliezen en dan doen de cijfertoetsen het weer. Als niemand dergelijke dingen heeft ga ik er echt mee terug. Kan het misschien aan het theme liggen dat ik gebruik?

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 08:23:
[...]

Kan iemand bevestigen dat de spraaklabels goed en duidelijk verstaanbaar zijn en dat de namen korrekt worden uitgesproken? (Kies "Spraaklabel afspelen")

Ja hoor, ik kan dat best verstaan. Je moet alleen een beetje fantasie hebben en als je er gebruik van wil maken dan moet je het op ongeveer dezelfde manier zeggen als je telefoon dat doet, het is even oefenen maar dan werkt het. Alleen staat het een beetje dom als je met een slechte computerstem tegen je telefoon gaat praten en de reacties je niet aan staan ;)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is Civilization 2 trouwens ook te krijgen voor de N73?

Verwijderd

.KeN. schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:33:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar.
Vannacht TomTom 6 werkend op mijn telefoon gekregen.. Eureka !
Ik zit te kijken naar Tomtom Sirf III en Adapt 700 Sirf III. Ik vraag me af of ik nou naar de standbijtijd moet kijken of puur voor het merk moet gaan? Beiden zijn even duur. http://www.pdashop.nl/spe.../34/gps-en-navigatie.html

Van de Adapt ken ik de maten niet. Adapt 750 heeft ineens ook maar 10 uren standbytijd maar oogt wel klein. Ik denk dat de standbytijd te maken heeft met hoe groot de battery en dus de muis is?

Ik vind de Oasis GPS-muis die een vriend van me heeft een erg grote muis met een langzame fix. Diezelfde vriend heeft ook een Leadtek en die doet het veel beter en is ook nog eens kleiner.

Verwijderd

Na ongeveer 2 weken in bezit hierbij mijn eerste indrukken vd N73. Het verslag zal kritisch kunnen overkomen, maar beschouw dat als een resultaat van hoge verwachtingen en ook het feit dat ik hiervoor de K750i had, wat in mijn ogen een vd beste 2.5G/GPRS/feature phones is en was. Ik zal tijdens de bespreking ook regelmatig refereren aan de K750i. Via een aantal punten zalik de voor mij belangrijkste eigenschappen doornemen.

Design/gewicht:

Niet wezenlijk groter dan de k750i, oftewel een prima candybar formaat. Ik heb een tijdje de SE P800 gebruikt en die was voor mij net te groot en te zwaar. Mooie vd N73 vind ik dat ie het formaat heeft van een "standaard" telefoon, wat gezien de specificaties best een prestatie mag heten.
De toetsen mogen van mij iets groter (er is ruimte voor).

Display:
Een vd redenen voor mij om de N73 te nemen was de grootte vh display (precies zelfde formaat en resolutie als N93!) :) . Was voor mij ook een reden om de SE m600i lang te overwegen, maar geen camera en tegenvallende geluiden over bediening (met 1 hand soms lastig) toch maar niet genomen. Prettig aan de N73 vind ik dat het scherm nog iets groter (36 x 48 mm, 2.4", bijna iPod video formaat dus!) is dan de standaard S60 phones (35 x 41mm). Het scherm is qua grootte hetzelfde gebleven sinds de eerste S60 phone (Nokia 7650), onlangs wel een verdubbeling in resolutie zoals bij de N80. Ik heb zelf liever een groter scherm dan de hogere resolutie, mede daardoor de keuze voor de N73.

Camera:
Met 2 megapixel had 'm ook genomen, zonder autofocus waarschijnlijk niet. Ik heb de foto's vd K750i en N73 nog niet op de computer vergeleken, maar op het display vd N73 lijken ze in elk geval een stuk beter (is scherper en meer contrastrijk). Erg jammer bij de K750i vond ik dat de foto vaak net iets doffer werd dan wat je daarvoor in je display zag. Afdrukvertraging is voor m'n gevoel langer dan bij K750i. Dit kan ook te maken met de algemene traagheid vd camera functionaliteit. En dan heb ik het over opstarten camera na eerste keer uitschuiven, tonen van gemaakte foto, autofocus, nemen van foto nieuwe foto, wat allemaal langer duurt dan bij k750i). Uiteraard gaat het hier om halveseconden werk, maar voor de beleving maakt dit veel uit. Net als anderen hoop ik dat een firmware hier iets aan kan doen. Bij de k750i kon je een aantal toetsen als sneltoets gebruiken (bv 5 activeert macro), dit heb ik bij de N73 nog niet kunnen ontdekken.
Wel handig vind ik de tekst boxjes die verschijnen als je over een icoon heengaat.

Externe speakers:
Stereo geluid valt mij wat tegen, de geluidseffecten hoor ik niet heel duidelijk (bv zigzag). Hier zou ik normaal gesproken niet echt aandacht aan besteed hebben, maar juist omdat een vd eerste recensies die ik las hier wel over te spreken was had ik er wel hoge verwachtingen over. De speaker vd K750i klinkt ongeveer even goed, misschien zelfs iets zuiverder. Voordeel vd N73 is het volume, kan harder zonder te vervormen. Ik had stiekempjes gehoopt dat ik de N73 als een travel-speaker zou kunnen gebruiken (a la combinatie iPod/travelspeaker), maar daarvoor is het geluid net iets te dun voor wat mij betreft. (en ja ik weet dat die travel speakers van bv JBL best prijzig zijn en de verwachting dus misschien niet helemaal terecht is)

Bediening/Usability:
Op zich prima, maar een paar dingen vallen me tegen van Nokia (met S40/navikey ooit de koning vd usability)

Bijvoorbeeld:
De "C" (=backspace) toets zit rechts onder, is moeilijk te bereiken als je, zoals ik, met je rechterhand de telefoon bedient. Beetje vervelend als je een tikfout maakt. Of proberen met links te bedienen, dan is ie goed geplaatst (heb ik een linkshandig toestel?)

Wat de toets onder menu knop doet (soort stiftje) heb ik nog niet kunnen ontdekken. Multimediaknop vind ik (nog?) niet bijzonder handig. 2 knoppen zonder evidente functie vind ik zonde.

Ik heb nog niet ontdekt of het mogelijk is om snelkoppelingen (bv Opera mini) te maken naar het opstartscherm. Kan hem wel in menu krijgen, maar is nog steeds een paar toetsen te veel verwijderd naar mijn smaak. Wat ik al helemaal niet begrijp is dat in mijn opstartscherm de rechterknop naar "Klok" gaat. :? Ook dit zal vast aan te passen zijn, heb nog niet uitgevonden hoe, maar vind het sowieso vreemd. Van S60 had ik verwacht vrijwel alles te kunnen customizen. Onterecht?

Paar andere dingetjes:
- piepje na *correct* invoeren van wachtwoord hoeft van mij niet (hoor liever een signaal als er iets fout gaat dan andersom).
- Nokia opstartanimatie mag wat mij betreft weg (kan dit?)
- Zoals vele anderen, default gebrek aan autolock vind ik vreemd en jammer.

Menu/Symbian/S60:
Navigeren in het menu gaat redelijk snel. Min of meer even snel na 1 jaar K750i gebruik, waar het menu iets trager is geworden in de loop der tijd. (iets wat overigens tot nu toe bij al mijn foons gebeurd is. Zou er een defragmenteer functie zitten op de N73 ;) Van iemand die bekend is met de eerdere Symbian/S60 toestellen kreeg ik te horen dat de bediening erg snel was. Belangrijkste vertraging is (helaas) het opstarten vh menu, bediening *in* het menu is over het algemeen even snel als de K750i.

Internet gebruik/T-Mobile Pocket internet totaal (PIT)/web n walk:
Voor mij reden om voor T-Mobile te gaan was PIT. Fijne van UMTS verbinding is de snelheid, ook op met het goedkoopste PIT abo van 10 euro/maand. Zou gecapped moeten zijn op 64 kbps, maar volgens speedtest zat download rond de 200 kbps, zoals ook al door anderen opgemerkt...Concreto: snel genoeg voor Youtube en Uitzending gemist (op laptop)!

Opera mini had ik eerder uitgeprobeerd en die werkt nog steeds fantastisch. En tot nu toe nog beter dan de standaard Opera browser, en ook de Nokia S60 browser. Links/rechts op de joystick voor page up/page down werkt heerlijk (zoals op Opera mini). Bij de standaard versie is page down iets van #-9. Waarom een toetsencombinatie voor zo'n veelgebruikte handeling? Navigeren met de stick (die overigens qua stroefheid me doet denken aan de nipple op de Thinkpads - is een pre) in mini webpagina's vind ik niet prettig, dus de S60 browser is niet mijn ding. Al met al is de beperkte meerwaarde van Opera voor S60 en de Nokia browser een teleurstelling. Dit zou voor mij betekenen dat een volgende phone niet per se een smartphone hoeft te zijn, zolang ie Java maar (goed) ondersteund.

Batterijverbruik:
2/3 dagen en geen idee hoeveel bellen dat is. In UMTS mode wordt ie redelijk warm.

Tot slot een bug (?):
Vreemd is dat als ik via Nokia PC Suite verbinding maak, USB modem 2 niet meer herkend wordt. Daarmee maakte ik 460 kbps verbinding (volgens XP pop up), met USB modem 1 (115 kbps volgens XP. GPRS modem?), lukt wel. Connectie is zeker sneller dan met K750i GPRS, dus twijfel ff of dit wel GPRS is.

Algemene conclusie:
Ondanks de genoemde tegenvallers, waarvan een deel waarschijnlijk ook wel op te lossen valt, een prima toestel. Belangrijkste pluspunten voor mijn zijn het scherm, S60 (voor de apps), en het compacte formaat (voor eens smartphone). Voor wie het scherm vd K750i geen beperking vindt en geen behoeft heeft aan een smartphone is dat nog altijd een zeer capabel toestel.

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Wat de toets onder menu knop doet (soort stiftje) heb ik nog niet kunnen ontdekken. Multimediaknop vind ik (nog?) niet bijzonder handig. 2 knoppen zonder evidente functie vind ik zonde.

Ik heb nog niet ontdekt of het mogelijk is om snelkoppelingen (bv Opera mini) te maken naar het opstartscherm. Kan hem wel in menu krijgen, maar is nog steeds een paar toetsen te veel verwijderd naar mijn smaak. Wat ik al helemaal niet begrijp is dat in mijn opstartscherm de rechterknop naar "Klok" gaat. :? Ook dit zal vast aan te passen zijn, heb nog niet uitgevonden hoe, maar vind het sowieso vreemd. Van S60 had ik verwacht vrijwel alles te kunnen customizen. Onterecht?

Paar andere dingetjes:
- piepje na *correct* invoeren van wachtwoord hoeft van mij niet (hoor liever een signaal als er iets fout gaat dan andersom).
- Nokia opstartanimatie mag wat mij betreft weg (kan dit?)
- Zoals vele anderen, default gebrek aan autolock vind ik vreemd en jammer.
een paar antwoorden

Dat stiftje is een kopieer/plak toets om dus tekst te kopieren en te plakken verdwijnt overigens vanaf de nieuwe Symbians van Nokia. N73 is dus een van de laatste.

De 2 knoppen onder in je scherm zijn aan te passen
S60 is niet betekent niet volledig customizen zo moet je nog steeds een theme maken om bijv. een foto full screen te krijgen als achtergrond.
De opstartanimatie kan je weg doen
geen autolock waarom weet ik niet.

Verwijderd

Heb sinds vandaag mijn Nokia N73.
Al onmiddellijk een probleem dat ik niet kan oplossen.
Ik had een prog geinstalleerd dat ik eerst op de mini sd kaart had gezet.
Na het insteken van de kaart installeerde het programma onmiddellijk.
Nu echter na wat prullen perongeluk het programma verwijderd.
Nu wanneer ik de kaart terug in mijn gsm staak, installeerd dit programma niet meer automatisch.
ook via de telefoon kan ik het niet installeren.
Wie weet raad?

Groeten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
card formteren,programma opnieuw via BT naar je N73 sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het 'active standby' menu, die 5 icoontjes op je hoofdscherm, die je in kunt vullen zoals je wil... Instellingen -> Telefoon -> Standby Modus -> Actief Standby op 'aan' verder naar onder 'Toep. Actief standby' waar je de 5 snelkoppelingen in kunt stellen. Misschien zoek je zoiets?

Verder ben ik het wel met je eens, die C knop en dat potloodje hadden ze beter om kunnen draaien. De multimedia knop heb ik nog amper gebruikt eigenlijk... Maar verder tot nu toe een prachtig en prima toestelletje welke met eventuele firmware updates naar mijn idee bijna perfect te maken is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de antwoorden, prettig dat dat "active standby" menu toch is aan te passen.

En ik heb dus ook een copy-paste toets, nou ja, wie weet bewijst dat ooit nog z'n waarde.

Voor het uitzetten vd opstart animatie, nog een tip hoe dat kan? Ik kon alleen kiezen tussen standaard (= met opstart animatie), tekst (= opstart + tekst) en afbeelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had toch wat vragen betreffende het verlengen van het abbonement. Ik heb nu zelf een Hi 20 abbo, 2 jaar, nu is helaas na 1,5 jaar de trilfunctie en OK knop van mijn D500 overleden. Ik was dus op zoek naar een nieuwe mobiel, en deze past daar mooi in. De D500 heb ik aangeschaft onder mijn pa's naam (was nog geen 18) dus het Hi abbo staat daar onder geregistreerd.

Nu heb ik allereerst een vraag. Al wil ik dus mijn abbo verlengen, heb ik dat liever op mijn eigen naam, weet iemand of dit mogelijk is?

En zou iemand mij kunnen adviseren wat t beste is om te doen, had zelf hetvolgende bedacht:
  • Of nieuwe losse mobiel aanschaffen (hierbij roept mij de vraag op of ik gewoon het chipje van mn Hi Abbo erin kan doen) prijs: 449,-- euro en dan nog 6 maanden uitzitten bij Hi, om vervolgens een goedkoop nieuw abbo te nemen (krijgt veelal korting / cashback)
  • Of Hi verlengen (hopelijk op mijn naam kunnen zetten) 1 jaar extra dus, prijs: 408,--
Heeft iemand anders nog een ander geniaal idee?

Edit: "Een contractovername kost € 52,50."
Dan zal die laatste (op mijn naam zetten van het abbo) dus wel erg duur worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entertainment
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
is het bij deze toestel niet mogelijk om je eigen achtergrond te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:14:
Heeft iemand anders nog een ander geniaal idee?

Edit: "Een contractovername kost € 52,50."
Dan zal die laatste (op mijn naam zetten van het abbo) dus wel erg duur worden.
'Uitzondering op deze regel: contractovername van ouder naar kind is gratis als het kind bij afsluiten van het contract nog minderjarig was en bij overname meerderjarig.'

Is dat toevallig niet van toepassing bij jou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Label schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:51:
is het bij deze toestel niet mogelijk om je eigen achtergrond te selecteren?
nopez :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:59:
[...]

'Uitzondering op deze regel: contractovername van ouder naar kind is gratis als het kind bij afsluiten van het contract nog minderjarig was en bij overname meerderjarig.'

Is dat toevallig niet van toepassing bij jou? :)
Ik moet echt leren verder te lezen....... Bedankt dat je me hier op attendeert... Dan bestel ik de mobiel gewoon en zet ik m later op mijn naam :) (408 euro... veel geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
wel enkel niet fullscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ik wou net zeggen (schrik me rot) je kan toch ieder willekeurig plaatje als achtergrond kiezen,mits de maat aangepast is,en dan krijg je een onder en bovenbalk,(helaas) echt ouderwets dat die mogelijkheid (fullscreen) er nog niet is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
rooie60 schreef op zondag 24 september 2006 @ 14:53:
[...]

Ik wou net zeggen (schrik me rot) je kan toch ieder willekeurig plaatje als achtergrond kiezen,mits de maat aangepast is,en dan krijg je een onder en bovenbalk,(helaas) echt ouderwets dat die mogelijkheid (fullscreen) er nog niet is!
ja of je moet zelf een theme aanmaken met jou achtergrond erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:23:
[...]

Ik zit te kijken naar Tomtom Sirf III en Adapt 700 Sirf III. Ik vraag me af of ik nou naar de standbijtijd moet kijken of puur voor het merk moet gaan? Beiden zijn even duur. http://www.pdashop.nl/spe.../34/gps-en-navigatie.html
Ik ben eerder geneigd de Tomtom Sirf III te kopen ivm compatibiliteit.
Verder heb ik er weinig kaas van gegeten, maar ik denk niet dat ik me er een buil aan kan vallen.
Nette prijs ook. Thanks voor de link :)

EDIT: Yup.. Alleen maar goede reviews op die site.
Ik ga 'm dinsdag bestellen (want ik kan 'm woensdag alleen in ontvangst nemen)
Laat hier wel weten hoe 'ie bevalt.

[ Voor 12% gewijzigd door Ken. op 24-09-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.KeN. schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:10:
[...]

Verder heb ik er weinig kaas van gegeten, maar ik denk niet dat ik me er een buil aan kan vallen.

Klopt, als ik verder googel op deze tomtom muis zie ik prijzen zoals 119 euro. Het leuke aan deze shop is dat ze zowel snel versturen als dat het versturen gratis is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Weet iemand of er al een versie van FExplorer leverbaar is voor de N73?
Bijv Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Wanneer ik iemand bel via de contactlijst, na het gesprek ophang en later weer via de contactlijst wil gaan bellen, staat de contactlijst nog geopend op het contact dat ik ervoor gebeld had. Je zou er vanuit gaan dat hij weer bij "het begin zou beginnen. Raar.

[Edit] &

Jammer dat de bijgeleverde headset je het volume omhoog en omlaag laat doen maar je geen mogelijkheid geeft om naar een volgend nummer te gaan. Volume zal je niet zovaak veranderen, track wel.

[ Voor 28% gewijzigd door Oppie op 25-09-2006 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb een Parrot 3100 maar mijn n73 geeft mijn telefoonboek niet door iemand oplossing ??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben best wel gehecht aan mijn nokia car kit,ben benieuwd of er nog iets van een plug of iets dergelijks uit komt voor de nokia n73!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:53
Is het ook mogelijk om in te stellen waar je carkit wel en niet op moet werken?

Ik wil bijvoorbeeld dat me radio op mute gaat als ik wordt gebeld, maar als ik aan het navigeren ben of ik krijg een sms dan gaat de radio ook op mute...

Ik heb al naar wat dingen gezocht, maar volgens mij kun je alleen instellen of hij er wel of helemaal geen gebruik van moet maken. Dus dat de radio niet meer op mute gaat is nu de beste oplossing.

Ik ben trouwens in het bezit van een Nokia CK-7W Carkit.

[ Voor 6% gewijzigd door Sonic op 25-09-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR
  • Laatst online: 19-01 13:29

PQR

.KeN. schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:10:
[...]

ben zaterdag bij de phonehouse geweest, en daar hadden ze de TOMTOM gps muis voor €89,- liggen

Resistance is futile (if <1 ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

En dat is dezelfde als die eerdergenoemde ? Of is er maar één type TomTom GPS muis ?
Thanks.. ik ga er vanmiddag gelijk even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR
  • Laatst online: 19-01 13:29

PQR

Volgens de website is er maar eentje dus ik ga er van uit dat het dezelfde is.

Resistance is futile (if <1 ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtom 6 werkt hier ook, heb een SIRF III gekocht van NAV4all

http://www.nav4all.nl/site2/www.nav4all.nl/dut/shop.php

werkt prima, deze ontvanger is sirf III, is erg klein, dus handig mee te nemen, en batterij gaat zeer lang mee. er zit een oplader voor op usb ook bij.

ben blij dat mijn N73 nu ook navigeert :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:49
Wat heb je allemaal nodig om TOMTOM te installeren op de N73 (soft- / hardware / instellingen).

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim__k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11-2020
4 dagen geleden bij Belcompany de N73 gekocht. Nadat ik blij met mijn aankoop thuis was gekomen viel me op dat er geen stukje plastic over de display zat ter bescherming. Vervolgens even de doos gecontroleerd waar dus 2 hologram stickertjes over elkaar heen zijn geplakt.

Daarnaast viel me op dat er al een geluidsfragment opstond dat niet door mij is opgenomen en dat er +4 semi-dode pixels op het scherm te vinden zijn.

Op zich al genoeg reden om de telefoon om te ruilen naar mijn idee. Het geluidsfragment is al een duidelijk aanwijzing dat de telefoon eerder is gebruikt. Maar wat ik me dus afvraag om m'n argument in de winkel nog even sterker te maken. Heeft de display standaard beschermplastic, zoals je dat wel vaker vind op een telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ja dat heeft ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Laatst online: 04-09 10:21
wim_k schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:51:
4 dagen geleden bij Belcompany de N73 gekocht. Nadat ik blij met mijn aankoop thuis was gekomen viel me op dat er geen stukje plastic over de display zat ter bescherming. Vervolgens even de doos gecontroleerd waar dus 2 hologram stickertjes over elkaar heen zijn geplakt.

Daarnaast viel me op dat er al een geluidsfragment opstond dat niet door mij is opgenomen en dat er +4 semi-dode pixels op het scherm te vinden zijn.

Op zich al genoeg reden om de telefoon om te ruilen naar mijn idee. Het geluidsfragment is al een duidelijk aanwijzing dat de telefoon eerder is gebruikt. Maar wat ik me dus afvraag om m'n argument in de winkel nog even sterker te maken. Heeft de display standaard beschermplastic, zoals je dat wel vaker vind op een telefoon?
je mag hem sowieso terugbrengen binnen 8 dagen toch? En met 4 semi-dode pixels mag je hem terug brengen en zeker als er een fragment op stond wat iemand anders erop gezet heeft. Terugbrengen en een NIEUWE eisen, want dit is een gebruikte... of natuurlijk deel (50% ofzo) van je geld terugvragen omdat je een gebruikte heb gekregen en als ze dat accepteren meteen zeggen dat pixels kapoet zijn en je garantie claimt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

reddevil schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:04:
je mag hem sowieso terugbrengen binnen 8 dagen toch?
Ik neem aan dat je doelt op de Wet koop op afstand? Of heeft BC zelf een 8 dagen ruilgarantie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Gister de nokia HS-20 / AD41 headset ontvangen voor mijn N73. Geluid via de standaard HS-20 headset is niet bijzonder. Nu icm met een sony MDR ED21LP (bass boost) is het geluid heel goed te noemen. Ben er erg blij mee.. voldoet als een volwaardig MP3 spelertje.. (2gig miniSD is al onderweg)

Dus iedereen die nog twijfelde volgens mij is de AD-41 een heel goede oplossing icm je eigen oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Laatst online: 04-09 10:21
Oscar Mopperkont schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:05:
[...]

Ik neem aan dat je doelt op de Wet koop op afstand? Of heeft BC zelf een 8 dagen ruilgarantie ofzo?
Mjah da's waar, afstand he :(
In ieder geval kan hij het terugbrengen als hij kan aantonen dat het geen nieuw toestel was (ik neem aan dat hij het niet wist dat het een gebruikte was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:41:
Hey,

Ik heb een Parrot 3100 maar mijn n73 geeft mijn telefoonboek niet door iemand oplossing ??

alvast bedankt
Wat je kan doen is het volgende:
Ga naar je telefoonboekje (op je N73) en druk op: "Opties"
Selecteer het menu item: "Markeren" -->> "Alles Markeren"
Opnieuw kies je voor "Opties" en vervolgens op: "Zenden" -->> bluetooth
Dan selecteer je je carkit en zend je alles erheen.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
BlowFish schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:54:
Gister de nokia HS-20 / AD41 headset ontvangen voor mijn N73. Geluid via de standaard HS-20 headset is niet bijzonder. Nu icm met een sony MDR ED21LP (bass boost) is het geluid heel goed te noemen. Ben er erg blij mee.. voldoet als een volwaardig MP3 spelertje.. (2gig miniSD is al onderweg)

Dus iedereen die nog twijfelde volgens mij is de AD-41 een heel goede oplossing icm je eigen oordopjes.
Als geoefende muziekbeluisteraar is het je misschien opgevallen dat je met de standaard headset knopjes alleen het volume kan bedienen en niet een track vooruit kan gaan. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
BlowFish schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:54:

Waar gekocht als ik vragen mag? Ik zit ook nog steeds zonder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
EVILSalami schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 01:31:
Beetje laat, maar deze foto is gemaakt bij nul licht:
Afbeeldingslocatie: http://xs107.xs.to/xs107/06391/230920061.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
El-Loco schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:11:
[...]

Beetje laat, maar deze foto is gemaakt bij nul licht:
[afbeelding]
Zal er nog een x een firmware update komen zodat het blauw/paarse meer zwart wordt :/ ?
El-Loco schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:24:
[...]

Waar gekocht als ik vragen mag? Ik zit ook nog steeds zonder. :P
via ebay, 17.35 inclusief verzenden etc. :)

je kan met de AD-41 wel door je mp3's bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:51:
tomtom 6 werkt hier ook, heb een SIRF III gekocht van NAV4all

http://www.nav4all.nl/site2/www.nav4all.nl/dut/shop.php

werkt prima, deze ontvanger is sirf III, is erg klein, dus handig mee te nemen, en batterij gaat zeer lang mee. er zit een oplader voor op usb ook bij.

ben blij dat mijn N73 nu ook navigeert :)
Moet je om die gps-muis te nemen ook een abbo afsluiten op nav4all?

Wel maf, al deze muizen die we bespreken zijn allemaal uit 2005 of zelfs eerder. Je zou verwachten dat er nu SirfIV zou zijn. Daarnaast wordt de Holux 236slim aangeboden op een andere site voor 150 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nl_umpire schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:42:
Wat heb je allemaal nodig om TOMTOM te installeren op de N73 (soft- / hardware / instellingen).

.
Een willekeurige GPS-muis, groot geheugen (tomtom benelux plus is ongeveer 220 mb) verder heb je niets nodig. Hooguit selecteer je in tomtom de gpsmuis, voer je een adres in en wacht je op de fix en dan gaan met de banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:49
OK dan..

Transscend - Secure Digital Card Mini 2GB is besteld en onderweg.

Nu de rest nog :)

Heeft er iemand een pic van TOMTOM op de N73 :)

[ Voor 20% gewijzigd door nl_umpire op 25-09-2006 19:23 . Reden: pic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xtr3me schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:18:
[...]

Wat je kan doen is het volgende:
Ga naar je telefoonboekje (op je N73) en druk op: "Opties"
Selecteer het menu item: "Markeren" -->> "Alles Markeren"
Opnieuw kies je voor "Opties" en vervolgens op: "Zenden" -->> bluetooth
Dan selecteer je je carkit en zend je alles erheen.
Succes.
Kijk daar heb ik wat aan direct gedaan !

BEDANKT xtr3me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is er trouwens een manier om minder compressie op de foto's te krijgen? Als je nu een 3mpix foto maakt dan is die maar 300-400kb groot. Als ik dat met mijn gewone digicam doe dan krijg je een foto van 1.2mb... Door de bizar hoge compressie gaat heel veel detail verloren, en dat was juist het idee van 3mpix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ola!

ik heb nu een weekje de N73 in bezit, mooi toestelletje.
hiervoor had ik een SDA die draaide op windows mobile. daar kon je via bestandsbeheer echt alles vinden wat er op je telefoon stond.
ik heb nog wat moeite sommige dingen via het bestandsbeheer op Symbian terug te vinden.
zo heb ik geen flauw idee waar bijv. de standaard ringtones staan, en waar berichten worden opgeslagen.
de reden waarom ik dit vraag is omdat het telefoongeheugen nu al 40 Mb bedraagd, waarvan 28 Mb berichten, zo staat het iig bij gegevens geheugen.
beetje raar want ik heb alle berichten gewist, en 28 Mb is zowiezo een beetje veel toch?
vandaar dus dat ik op zoek ben waar dat dan precies wordt opgeslagen zodat ik het zeg maar handmatig kan verwijderen.
mis ik misschien een optie "verborgen mappen weergeven" of i.d. zoals wel op wind. mob. te vinden was?

alvast muchos gratis jas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand een schatting maken wat de prijs is om gps te installeren op de N73. Ik heb namelijk een psp ook en binnenkort komt daar ook de gps module uit. Dus wou ik even weten hoeveel het zou kosten om dit op mijn gsm te installeren.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 11:21
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:00:
Kun je trouwens gewoon onbeperkt sms'jes bewaren? Dus dat je nooit je sms box hoeft te legen?
Iemand die dit al weet?

Verder is het (iig voor mij ;-)) interessant dat degenen die deze mobiel al hebben posten hoe lang de accu mee gaat incl. hoeveel gebruik ze er van maken (wel/geen umts, vaak foto's maken e.d.)
En is de mp3 functie een beetje handig van dit toestel?

Ik heb nu een Siemens M65, dit toestel zal in alle gevallen wel 'n vooruitgang zijn :P.

Viel me trouwens op dat Vodafone dit toetsel nog niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Oscar Mopperkont schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:29:
Is er trouwens een manier om minder compressie op de foto's te krijgen? Als je nu een 3mpix foto maakt dan is die maar 300-400kb groot. Als ik dat met mijn gewone digicam doe dan krijg je een foto van 1.2mb... Door de bizar hoge compressie gaat heel veel detail verloren, en dat was juist het idee van 3mpix...
Vreemd mijn foto's liggen rond de 600KB allemaal...geen idee om de compressie overigens te verminderen...ik heb alle instellingen op standaard staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Vandaag bij de Phonehouse een Tomtom GPS muis gekocht.
Leuk ding, maar de ontvangst is echt zo slecht. Signaal valt om de zoveel tijd gewoon weg.
Onderweg in de auto liep Tomtom een paar keer vast en het ik kreeg ook een paar keer de melding 'geen GPS apparaat'.
Het gaat een tijdje goed, maar na een minuut of wat loopt een van de twee standaard vast.
Bruikbaar signaal zoeken schiet ook niet op. Duurt echt minimaal 5 minuten telkens.

Lekker.. :/
Issues met de Tomtom muis en de N73, of heb ik gewoon een brakke muis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Laatst online: 12-09 19:01
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:41:
Kan er iemand een schatting maken wat de prijs is om gps te installeren op de N73. Ik heb namelijk een psp ook en binnenkort komt daar ook de gps module uit. Dus wou ik even weten hoeveel het zou kosten om dit op mijn gsm te installeren.
thx
Als je de software al hebt, moet je alleen nog een GPS module hebben van ongeveer 100 euro en een geheugenkaart van ongeveer 30 euro.
Daarnaast ga ik er ook vanuit dat je een auto houder nodig hebt om je telefoon in te plaatsen. Een universele heb je al voor tussen de 30 en de 40 euro.

Dus houd rekening met minimaal 150 euro.....

Ik zelf ben op dit moment bezig te inventariseren wat ik nodig heb voor m'n E60. Daarmee kom ik al gauw op 350 euro uit :P (bluetooth carkit / geheugenkaart / nokia autohouder / GPS module)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees nu al zoveel over tom tom op de N73. werkt het nu of niet???
Ik had een nokia n70 met tom tom dat ging prima. Maar nu wil ik mijn tom tom op de N73 zetten maar helemaal niks hoor..
Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is blijkbaar een firmware probleem waardoor niet alleen tomtom maar ook andere navigatie systemen niet goed werken... De bluetooth verbinding verbreekt dan steeds. Een firmware update (er is een kleine update uit, alleen die is blijkbaar lang niet overal te krijgen) zou dit verhelpen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.