Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03-2024
@Alien_Inside:

Geen idee wanneer FW 5.xx uitkomt, maar waarom updaten bij een NSP als je het ook zelf (gratis en legaal) kunt doen??

Check DEZE link :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:27
urnie538 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:18:
[...]

Ga naar SIM berichten --> opties --> Marktering aan--> Alle markeren.

En dan hoppa kopieren die handel!
Hij heeft t over berichten in t telefoongeheugen en dus niet over SIM berichten.

Berichten op t telefoongeheugen mergen met de berichten op de miniSD is niet mogelijk. Althans niet via de telefoon zelf. Misschien dat t via pcsuite wel te doen is? Eerst de berichten van het telefoongeheugen op je pc zetten en daarna die van de geheugenkaart. Zou kunnen dat ie dan die van t telefoongeheugen op de kaart erbij zet. Heb t zelf nog nooit geprobeerd dus weet niet of t werkt. Maar je zou het kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

vandiekie schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:45:
@Alien_Inside:

Geen idee wanneer FW 5.xx uitkomt, maar waarom updaten bij een NSP als je het ook zelf (gratis en legaal) kunt doen??

Je hebt helemaal gelijk, maar pas vanaf fw 4.xx is FOTA ondersteunt.

Dus als je nu nog met 3 rond loopt moet je alsnog naar een NSP.

Helaas, dat wiel bestaat dus al
:9

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
urnie538 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:24:
[...]

Maar wie zegt dat ie 't met behulp van FOTA wil doen? Je kunt toch ook gewoon met een datakabel en via je PC + internet + NSU je FW upgraden (zelfs die van versie 3.xx)??

Of blaat ik nu heel erg uit m'n nek?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
urnie538 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:24:
[...]

Dacht het niet, je kan gewoon de datakabel aansluiten. Of mis ik hier nu de grap? :o

Edit:
@vandikie
Ik ben niet de enige die een beetje de weg kwijt is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door EnsconcE op 30-10-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
EnsconcE schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:29:
[...]

Dacht het niet, je kan gewoon de datakabel aansluiten. Of mis ik hier nu de grap? :o

Edit:
@vandikie
Ik ben niet de enige die een beetje de weg kwijt is ;)
:o Volgens mij zijn we de weg niet kwijt, want d'r staat me iets van bij dat er mensen zijn in dit topic die dit gedaan hebben (van versie 3 naar 4) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:54:
[...]

Graag gedaan. Ik kon dat Nimbuzz niet vinden omdat ik zat te zoeken onder Nimbus :S

Anyway...ik heb denk ik een betere oplossing gevonden:

http://www.mobile-review.com/review/nokia-e60-2.shtml

Aan de hand van deze gegevens kun je zien hoe je SIP moet instellen voor een sip server genaamt sipnet.ru (deze werkt!!) Ik wil nu dus eigelijk een eigen server gaan starten op mn pc mbv asterisk.
Aan de hand van de sipinstellingen in de n80 wil ik dus inloggen op deze server en dan ben je gewoon bereikbaar onder de geregistreerde naam op je server, bijv. kacper en de ander draait dan
jouw nummer die dan ongeveer deze vorm heeft: kacper@[je ip adres] (dit zet je dan gewoon tussen de telefoonnummers en andere contactgegevens van een persoon in je telefoon onder het kopje 'internet telefoonnummer)

Nu nog even asterisk begrijpen..

Het voordeel is nu dat men niet meer specifiiek gebonden is aan een zekere client zoals skype, voipbuster oid. maar kunnen je rechtstreeks bereiken door: sip:kacper@[ip adres]
Hallo,

Ik heb dit even zitten lezen maar de link die er staat komt uit op een pagina waar ik dus niets van snap, geen engels of nederland :( Misschien is er iemand die mij helpen kan? De SIP instellingen van voipbuster heb ik inmiddels ingesteld maar dan kom ik niet verder, ik heb namelijk geen Tools/Settings/Connection/Internet tel. settings (dus geen internet tel. settings) in mijn Nokia N80. Wie wel en hoe kom ik daar aan?

Ik hoop dat één van jullie hier iets meer kaas van hebben gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alien_Inside schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:34:
Woei, zojuist mn n80 ontvangen, net zolang gewacht totdat hij niet meer goedkoper icm laagst mogelijke abo kan worden.
welk abo heb je en hoeveel koste de telefoon? Paar dagen geleden zag ik namelijk dat de N80 gratis was icm een orange 20 abo, maar ik kan deze aanbieding niet meer terugvinden op telecomvergelijker.nl.

Mijn abo is deze maand afgelopen bij vodafone en ik vroeg mij af of er een dealtje valt te sluiten met vodafone als ik naar de shop zou gaan aangezien ik anders mijn abo opzeg en ze dus een klant kwijt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gameplayer schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:22:
op de N80 kan je zowel je smsjes opslaan in telefoongeheugen als op je memorycard. Maar ik had de card even verwijderd en zo zijn er opnieuw smsjes opgeslagen in het telefoongeheugen.
Is er een manier om smsjes (al dan niet verzameld in een map) over te brengen van het telefoongeheugen naar de memorycard? Ik wil namelijk alles van sms op de card hebben, zo kan ik veel meer smsjes bewaren.

En bij verbinding van de N80 met de PC, hoe kan je dan je smsjes zien die op je memorycard staan? Of 'leest' hij enkel wat er in het telefoongeheugen staat?
niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:14:
damn, de kwaliteit van filmen in het donker is er niet op verbeterd met de versie 4...
nog steeds die rode stippen.

Is het mogelijk om de flits uit te zetten tijdens het filmen in het schemerlicht ?
niemand ???

Ja, hier ben ik. 8)7 Zaten daar 24 uurtjes tussen? Insgelijks bovenstaande post.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

vandiekie schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:33:
[...]

:o Volgens mij zijn we de weg niet kwijt, want d'r staat me iets van bij dat er mensen zijn in dit topic die dit gedaan hebben (van versie 3 naar 4) _/-\o_
Ik heb dat niet gelezen, maar ik kan ook de weg wel kwijt zijn hoor...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 21:27
dat kan niet :)
urnie538 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:34:
[...]

Ik heb dat niet gelezen, maar ik kan ook de weg wel kwijt zijn hoor...
je kan vanaf v3 updaten naar v4 met de usb kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik ben het icoontje voor het BT toetsenbord kwijt. Volgens mij stond dat nml echt in het menu bij connecties. Ik wilde in het weekend mijn Nokia BT toestenbord opnieuw gebruiken maar om de een of andere reden lukte dat niet en het bedoelde icoon is ook weg. Weet iemand of ik dat opnieuw kan installeren en zo ja hoe? Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

hoefniks schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:57:
Ik ben het icoontje voor het BT toetsenbord kwijt. Volgens mij stond dat nml echt in het menu bij connecties. Ik wilde in het weekend mijn Nokia BT toestenbord opnieuw gebruiken maar om de een of andere reden lukte dat niet en het bedoelde icoon is ook weg. Weet iemand of ik dat opnieuw kan installeren en zo ja hoe? Dank :)
Moet je even opnieuw BT toetsenbord installeren. Is vast wel te vinden op de Noka website.

Dit programmatje is los verkrijgbaar...

Zit alleen even te denken waar ik dat ook al weer gezien heb...

Owja!
http://www.nokia.co.in/nokia/0,,91859,00.html

Dit is toch zelf ook te vinden? :*) :*) :*)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
DoubleD1980 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:54:
[...]

Hij heeft t over berichten in t telefoongeheugen en dus niet over SIM berichten.

Berichten op t telefoongeheugen mergen met de berichten op de miniSD is niet mogelijk. Althans niet via de telefoon zelf. Misschien dat t via pcsuite wel te doen is? Eerst de berichten van het telefoongeheugen op je pc zetten en daarna die van de geheugenkaart. Zou kunnen dat ie dan die van t telefoongeheugen op de kaart erbij zet. Heb t zelf nog nooit geprobeerd dus weet niet of t werkt. Maar je zou het kunnen proberen.
en weet iemand in welke map deze berichten staan opgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, mijn telefoon wordt gewoon helemaal niet herkend door mn pc. Dus als ik hem inplug gebeurt er helemaal niks.

Ik denk ik update mijn telefoon even, maar dat werkt dus niet.
Iemand tips?

Windows XP SP2
Nieuwste PC Suite van Nokia
N80 uiteraard met USB kabel

Net werd hij dan wel herkend maar gaf de pc aan dat er een probleem met het installeren van de hardware is dus dat hij mogelijk niet goed werkt.

PC Suite herkent de telefoon ook helemaal niet. Hard balen!

edit2
Als ik hem inplug vraagt de telefoon welke modus ik wil gebruiken. Dan selecteer ik PC Suite maar dan vervolgens gebeurt er niks. Hij maakt volgens mij helemaal geen verbinding met de pc. Er staat ook geen icoontje in het homescreen van de telefoon en ook niet in de taakbalk van XP.

edit3
Nu doet hij het ineens wel met PC Suite maar zodra ik NSU opstart zegt PC Suite dat de verbinding met de N80 is verloren en NSU vindt geen telefoons. Het bizarre is ook dat zodra NSU weer afgesloten is dat pc suite direct de N80 weer herkent.

Ik word hier echt gek van, is dit nou zo ontzettend slecht geprogrammeerd of lijkt het maar zo...

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote]Koekiee schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:10:
Damn, mijn telefoon wordt gewoon helemaal niet herkend door mn pc. Dus als ik hem inplug gebeurt er helemaal niks........................................................................................................................
Ik word hier echt gek van, is dit nou zo ontzettend slecht geprogrammeerd of lijkt het maar zo...[/quote]

Heb ik dus ook. Gisteren nog foto's van m'n N80 naar pc gekopieerd. Druk ik vanavond de stekker erin, gebeurt er niks... PCSuite opnieuw geinstalleerd, pc ziet de N8 en "deze kan gebruikt wordt" Nou das mooi, maar weet niet door wie, niet door PCSuite iig, want die ziet niks!!

Erg vervelend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels PC Suite wel aan de praat. Maar NSU werkt nog steeds niet.

Het is zo erg dat zodra ik NSU opstart en die gaat zoeken naar telefoons, PC Suite aangeeft dat de verbinding met de N80 is verbroken. En zodra ik NSU uitzet de verbinding met PC Suite weer gewoon aan gaat, vrijwel direct.

Echt bizar!

Ik geef het op, hij vindt mn telefoon gewoon echt niet.

Iemand nog tips betreft Nokia Service points in de buurt van Den Haag? Waar je dus kunt wachten op de update. Tenzij iemand hier natuurlijk een antwoord heeft op mijn probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik ben op zoek naar een manier om het wifi uit te zetten, dat wifi gedeuns zuipt me accu leeg in no-time. Toch wil ik het af en toe gebruiken, dus het moet zo an en uit te zetten zijn.

Ik kan echter nergens iets vinden, alleen de herkenning van het netwerk aan pf uit, maarja dan blijft de wifi nog vrolijk op de achtergrond uitzenden neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:15:
Ik ben op zoek naar een manier om het wifi uit te zetten, dat wifi gedeuns zuipt me accu leeg in no-time. Toch wil ik het af en toe gebruiken, dus het moet zo an en uit te zetten zijn.

Ik kan echter nergens iets vinden, alleen de herkenning van het netwerk aan pf uit, maarja dan blijft de wifi nog vrolijk op de achtergrond uitzenden neem ik aan ?
Ik neem aan dat je vraagt hoe je uit kunt zetten dat ie automatisch naar beschikbare draadloze netwerken zoekt?

Echt weer zo'n gebruiksaanwijzingvraag!

En ik ga hem nog beantwoorden ook...

Hulde voor mij!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Menu --> Instrumenten --> Instellingen --> Verbinding --> Wireless Lann --> beschikbrhd tonen --> Nooit. 8)
Dit betekent dus dat hij NIET meer op de achtergrond draait, als dat je vraag is?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik overweeg een N73 of N80

ik ben een beetje bang dat dat schuif systeem gammel wordt met de tijd :?

voordelen van de N80 tegenover de N73 iets beter scherm en wifi

lastige keus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
vandiekie schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:45:
@Alien_Inside:

tja, bij sommige NSP's moet je je telefoon achterlaten voor een update, sommige doen het weer gelijk binnen 15 min. Tis maar welke bij jou in de buurt zit en hoe ze er mee omgaan. Ik woon in Den Haag en die NSP van Den Haag is uiteraard het dichtste bij, maar toch ga ik naar Schiedam omdat de service geweldig is. Firmware update binnen 10 min, kapotte speaker vervangen binnen een uur, kapotte camera vervangen binnen 30 min.
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:40:
ik overweeg een N73 of N80

ik ben een beetje bang dat dat schuif systeem gammel wordt met de tijd :?

voordelen van de N80 tegenover de N73 iets beter scherm en wifi

lastige keus :/
Ik heb hier beide toestellen en moet zeggen dat het duidelijk een N80 is voor mij.
N73 zit (nog) vol met (camera)bugs en de N80 (v4) is zo goed als bugloos.

[ Voor 24% gewijzigd door The Conman op 31-10-2006 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conman schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:47:
[...]

tja, bij sommige NSP's moet je je telefoon achterlaten voor een update, sommige doen het weer gelijk binnen 15 min. Tis maar welke bij jou in de buurt zit en hoe ze er mee omgaan. Ik woon in Den Haag en die NSP van Den Haag is uiteraard het dichtste bij, maar toch ga ik naar Schiedam omdat de service geweldig is. Firmware update binnen 10 min, kapotte speaker vervangen binnen een uur, kapotte camera vervangen binnen 30 min.

[...]

Ik heb hier beide toestellen en moet zeggen dat het duidelijk een N80 is voor mij.
N73 zit (nog) vol met (camera)bugs en de N80 (v4) is zo goed als bugloos.
ik ben bang dat dat schuif systeem het vrij snel begeeft. heb een Nokia 7110 gehad en dat schuif systeem (welliswaar anders) begaf het vrij snel. verder heeft de N80 wel iets meer meerwaarde voor me echter moet ik dan wel bij betalen niet zoveel maar toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:02:
[...]

ik ben bang dat dat schuif systeem het vrij snel begeeft. heb een Nokia 7110 gehad en dat schuif systeem (welliswaar anders) begaf het vrij snel. verder heeft de N80 wel iets meer meerwaarde voor me echter moet ik dan wel bij betalen niet zoveel maar toch jammer.
Ik gebruik de N80 nu al een tijdje behoorlijk intensief (nieuw vriendinnetje, dus veel bellen en smsen), daarnaast ben ik een lompe zak, dus hij heeft ook al enkele malen de grond van dichterbij bekeken, maar ik merk absoluut niet dat het schuifsysteem minder wordt. Was daar in het begin ook bang voor, vond het veel te los, maar ben er inmiddels behoorlijk aan gewend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:02:
[...]

De 7110 was met een veer, die was eenvoudig te repareren en hij werd bepaald niet gammel na verloop van tijd. Het schuif systeem was ook een stuk simpeler, het daadwerkelijke schuiven dan. De N80 is hele andere koek, het schuiven is weinig mechanisch behalve dat het schuifsysteem weerstand heeft zodat de telefoon niet door de zwaartekracht dicht kan schuiven. Ik verwacht dat dat na verloop van tijd ook wel over is.
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:30:
Ik heb inmiddels PC Suite wel aan de praat. Maar NSU werkt nog steeds niet.

Het is zo erg dat zodra ik NSU opstart en die gaat zoeken naar telefoons, PC Suite aangeeft dat de verbinding met de N80 is verbroken. En zodra ik NSU uitzet de verbinding met PC Suite weer gewoon aan gaat, vrijwel direct.

Echt bizar!
...
Daar is niks bizars aan, PC Suite heeft helemaal niks te doen met het upgraden van je foon, dat loopt allemaal buiten PC Suite om. Je kan het nog testen door de kabel goed aan te drukken, anders zou ik met kabel en al richting een NSP gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:10:
Damn, mijn telefoon wordt gewoon helemaal niet herkend door mn pc. Dus als ik hem inplug gebeurt er helemaal niks.
Als de kabel aangesloten is zorg er dan voor dat de kabel iets naar beneden gebogen staat aan de kant van de N80, dan zal deze wel goed werken (zo werkt et hier goed) en als je aan het updaten bent zorg dat de kabel dan zo blijft en raak em niet aan anders zal het bijna zeker falen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetemelk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:20:
quote]Koekiee schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:10:
Damn, mijn telefoon wordt gewoon helemaal niet herkend door mn pc. Dus als ik hem inplug gebeurt er helemaal niks........................................................................................................................
Ik word hier echt gek van, is dit nou zo ontzettend slecht geprogrammeerd of lijkt het maar zo...[/quote]

Heb ik dus ook. Gisteren nog foto's van m'n N80 naar pc gekopieerd. Druk ik vanavond de stekker erin, gebeurt er niks... PCSuite opnieuw geinstalleerd, pc ziet de N8 en "deze kan gebruikt wordt" Nou das mooi, maar weet niet door wie, niet door PCSuite iig, want die ziet niks!!

Erg vervelend!!
ik heb hetzelfde probleem gehad.
meerdere keren proberen de pc suite erop te zetten..geen effect.

wat uiteindelijk geholpen heeft is ALLE nokia software te deinstalleren (er stonden bij mij 3 nokia programmas in "software")
hierna een oudere versie van pc suite erop gezet (6.80.22) die ik nog had liggen, en alles werkte weer als een zonnetje. ik heb het nog niet aangedurfd om de nieuwe versie van pc suite te installeren.
maar ik denk dat als ik alles volledig verwijder en dan de nieuwe versie installleer dat het dan wel goed zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:06
Het is mij ook opgevallen dat na de 2e voledige accu lading, de accu een stuk langer meegaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goro schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:35:
[...]

ik heb hetzelfde probleem gehad.
meerdere keren proberen de pc suite erop te zetten..geen effect.

wat uiteindelijk geholpen heeft is ALLE nokia software te deinstalleren (er stonden bij mij 3 nokia programmas in "software")
hierna een oudere versie van pc suite erop gezet (6.80.22) die ik nog had liggen, en alles werkte weer als een zonnetje. ik heb het nog niet aangedurfd om de nieuwe versie van pc suite te installeren.
maar ik denk dat als ik alles volledig verwijder en dan de nieuwe versie installleer dat het dan wel goed zou moeten komen.
PC Suite werkt inmiddels als een zonnetje. Daar geen enkel probleem mee. Alleen NSU herkent mijn telefoon gewoon helemaal niet.

Heel vervelend.

Ik kan dus wel terug gaan naar een NSU met kabel en N80 maar ik vraag me af wat voor nut dat heeft. Zowel de kabel als de N80 werken gewoon. PC Suite werkt perfect, heb net nog een paar foto's van mijn telefoon afgehaald met de kabel. Dat gaat gewoon prima.
Enige wat niet werkt is het detecteren van mijn telefoon door NSU. Kan dat eventueel aan mijn oude firmware (v3) liggen? Ik heb het net nog een keer geprobeerd maar krijg wederom unable to find phone. Na lang scannen door NSU.

Alleen NSU herkent mijn telefoon dus niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Danielson schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:39:
Het is mij ook opgevallen dat na de 2e voledige accu lading, de accu een stuk langer meegaat :D
Ja, de accu in de N80 kun je toch het beste omschrijven als eigenaardig.

Soms kan ik tegenwoordig zelf 4 dagen met de accu. Terwijl ik hem gewoon gebruik (half uur bellen, 10 berichten en een paar minuutjes mail ophalen/kijken per dag) . En soms is ie na één dag half leeg, of half vol.

Meer mensen die ervaring?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:11:
[...]

PC Suite werkt inmiddels als een zonnetje. Daar geen enkel probleem mee. Alleen NSU herkent mijn telefoon gewoon helemaal niet.

Heel vervelend.

Ik kan dus wel terug gaan naar een NSU met kabel en N80 maar ik vraag me af wat voor nut dat heeft. Zowel de kabel als de N80 werken gewoon. PC Suite werkt perfect, heb net nog een paar foto's van mijn telefoon afgehaald met de kabel. Dat gaat gewoon prima.
Enige wat niet werkt is het detecteren van mijn telefoon door NSU. Kan dat eventueel aan mijn oude firmware (v3) liggen? Ik heb het net nog een keer geprobeerd maar krijg wederom unable to find phone. Na lang scannen door NSU.

Alleen NSU herkent mijn telefoon dus niet.
Wat bij mij opviel, met het upgraden van de FW, is dat PC Suite het beste afgesloten kan zijn, en op geen enkele manier verbinding (Bluetooth, USB, serieel) mag maken met je telefoon. Pas daarna werkte NSU bij mij goed (op een 6630, nog even 20 daagies wachten op m'n N80 :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandiekie schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:30:
[...]

Wat bij mij opviel, met het upgraden van de FW, is dat PC Suite het beste afgesloten kan zijn, en op geen enkele manier verbinding (Bluetooth, USB, serieel) mag maken met je telefoon. Pas daarna werkte NSU bij mij goed (op een 6630, nog even 20 daagies wachten op m'n N80 :P )
Ja ik heb alles uitgezet.

Dus ook PC Suite en dergelijke. Maar dan gaat het nog steeds niet goed. Hij herkent hem gewoon nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:31:
[...]

Ja ik heb alles uitgezet.

Dus ook PC Suite en dergelijke. Maar dan gaat het nog steeds niet goed. Hij herkent hem gewoon nog steeds niet.
Ik ga er vanuit dat je 't al geprobeerd hebt, maar herstart je PC eens, sluit PC Suite na de herstart af (nadat je alle verbindingsmethoden hebt uitgevinkt), start NSU, en probeer het dan nog eens?

Dat werkte voor mij in ieder geval wel (nadat de 1e paar keer niet gelukt was). :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandiekie schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:43:
[...]

Ik ga er vanuit dat je 't al geprobeerd hebt, maar herstart je PC eens, sluit PC Suite na de herstart af (nadat je alle verbindingsmethoden hebt uitgevinkt), start NSU, en probeer het dan nog eens?

Dat werkte voor mij in ieder geval wel (nadat de 1e paar keer niet gelukt was). :*)
Werkt niet.

Ik ga vanmiddag naar het service punt in Schiedam. Wat moet je dan allemaal meebrengen? Aankoopbewijs zeker?
In die nieuwe firmware kan je toch gewoon updaten via je telefoon of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:59:
[...]

Werkt niet.

Ik ga vanmiddag naar het service punt in Schiedam. Wat moet je dan allemaal meebrengen? Aankoopbewijs zeker?
Ik had helemaal niets nodig...
Werd gewoon voor je gedaan...
En ze kunnen moeilijk vragen of je telefoon ouder is dan een jaar :9

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urnie538 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:12:
[...]

Ik had helemaal niets nodig...
Werd gewoon voor je gedaan...
En ze kunnen moeilijk vragen of je telefoon ouder is dan een jaar :9
Moet je telefoon volledig opgeladen zijn trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:23:
[...]

Moet je telefoon volledig opgeladen zijn trouwens?
liefst wel, anders laden ze het voor je op eerst, dan moet je langer wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

The Conman schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:47:
[...]

liefst wel, anders laden ze het voor je op eerst, dan moet je langer wachten
Gooien ze hem dan niet gewoon aan de lader tijden het flashen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:59:
[...]

Werkt niet.

Neem ook je datakabel mee, misschien is daar ook wat mee aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
urnie538 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:21:
[...]

Ja, de accu in de N80 kun je toch het beste omschrijven als eigenaardig.

Soms kan ik tegenwoordig zelf 4 dagen met de accu. Terwijl ik hem gewoon gebruik (half uur bellen, 10 berichten en een paar minuutjes mail ophalen/kijken per dag) . En soms is ie na één dag half leeg, of half vol.

Meer mensen die ervaring?
Ik had met mijn oude telefoon (6681) een standby tijd van 2 dagen, hooguit 3. Dit was met Telfort waar ik thuis geen superbereik mee heb. Nu was ik van het voorjaar een weekend in Duitsland en daar heeft hij het 5 dagen volgehouden met foto's maken en al. Misschien dat dit ook invloed heeft op de N80?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

NoepZor schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:29:
[...]

Ik had met mijn oude telefoon (6681) een standby tijd van 2 dagen, hooguit 3. Dit was met Telfort waar ik thuis geen superbereik mee heb. Nu was ik van het voorjaar een weekend in Duitsland en daar heeft hij het 5 dagen volgehouden met foto's maken en al. Misschien dat dit ook invloed heeft op de N80?
Op zich wel logisch. Ik bedoel: Als je veel bereik hebt zal je N80 niet op zoek gaan naar een nóg dichterbij staande telefoonpaal. Als je weinig bereik hebt wel.... Toch?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

urnie538 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:58:
[...]

Ik neem aan dat je vraagt hoe je uit kunt zetten dat ie automatisch naar beschikbare draadloze netwerken zoekt?

Echt weer zo'n gebruiksaanwijzingvraag!

En ik ga hem nog beantwoorden ook...

Hulde voor mij!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Menu --> Instrumenten --> Instellingen --> Verbinding --> Wireless Lann --> beschikbrhd tonen --> Nooit. 8)
Dit betekent dus dat hij NIET meer op de achtergrond draait, als dat je vraag is?
Dit had ik zelf al gevonden, dat staat namelijk in de handleiding.

Maar dit is alleen de indicator aan of uit zetten als er een wifi netwerk gedetecteert is.
Als ik dat namelijk uitzet en ik start de browser op om te surfen dan kan ik dat gewoon nog doen via het wifi netwerk hier.

Ik bedoel meer een manier om het wifi gedeelte helemaal uit te zetten.

Dus ik zoek een soort aan uit schakelaar zoals je dat met bluetooth en ir ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 19:21
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:08:
[...]

Dit had ik zelf al gevonden, dat staat namelijk in de handleiding.

Maar dit is alleen de indicator aan of uit zetten als er een wifi netwerk gedetecteert is.
Als ik dat namelijk uitzet en ik start de browser op om te surfen dan kan ik dat gewoon nog doen via het wifi netwerk hier.

Ik bedoel meer een manier om het wifi gedeelte helemaal uit te zetten.

Dus ik zoek een soort aan uit schakelaar zoals je dat met bluetooth en ir ook hebt.
Zolang je geen gebruik maakt van de wifi verbinding heeft dit geen effect op de batterij. Alleen als je echt een WIFI verbinding hebt of als de N80 om de zoveelste minuut naar wifi gaat zoeken kost dat batterij. Dus een aan/uit schakelaar voor wifi is niet nodig om niet te zeggen onzinig

Wat voornamelijk veel accu zuigt is als je het netwerk op Dual (GSM/UMTS) hebt staan, zeker als wenig/slechte umts dekking hebt.

Dus heb je UMTS niet echt nodig, of een slechte UMTS dekking kun je het beter omzetten naar GSM

[ Voor 11% gewijzigd door Maite op 31-10-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
offtopic:
Misschien een beetje offtopic, maar ik ben van plan om een T-mobile abonnement af te sluiten, icm PIT. Zijn hier mensen op GoT die dit af/aanraden?

Het lijkt mij in ieder geval een ideale combi samen met de N80. Ik zit er namelijk ook aan te denken om VOIP over GPRS te gebruiken (zodra er een goeie SIP client is voor de N80), en natuurlijk binnenshuis via WIFI... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:27:
[...]

Neem ook je datakabel mee, misschien is daar ook wat mee aan de hand.
Lijkt me sterk aangezien PC Suite gewoon prima werkt. Maar ik kan hem wel even meebrengen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ goro: Zal vanavond ook even alle Nokia software er af halen, heb er ook iets van 3 of 4 programma's op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan!! PCSuite werkt weer, alle Nokia Sofware eraf en er weer op.

PCSuite zit trouwens op de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

vandiekie schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:46:
offtopic:
Misschien een beetje offtopic, maar ik ben van plan om een T-mobile abonnement af te sluiten, icm PIT. Zijn hier mensen op GoT die dit af/aanraden?

Het lijkt mij in ieder geval een ideale combi samen met de N80. Ik zit er namelijk ook aan te denken om VOIP over GPRS te gebruiken (zodra er een goeie SIP client is voor de N80), en natuurlijk binnenshuis via WIFI... _/-\o_
Ik zou zeggen kijk hier eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik tijdens en na een telefoongesprek naar de status van mijn N80 kijk, dan valt mij op dat hij gedurende het gesprek verbinding maakt met mijn draadloos netwerk. Ook in het logboek kan ik zien dat de WLAN verbinding even lang duurt als mijn gsm gesprek. Dataoverdracht op WLAN vindt niet plaats of slechts 1 kB up.

Ik heb zelf even nagedacht wat het zou kunnen zijn en ik denk dat het iets te maken heeft met mijn (voiptalk) SIP instellingen. Voiptalk heb ik wel zover geconfigureerd dat hij wel registreerd, maar ik heb zoals de meesten onder ons ook nog geen geintegreerde mogelijkheid om een SIP call te doen.

Bij vaak bellen in de omgeving van mijn eigen WLAN heb ik het idee dat dus mijn accu ook sneller leeggezogen wordt.

Zijn er wellicht meer mensen die dit al is opgevallen en hier wellicht een mening over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:55:
Wanneer ik tijdens en na een telefoongesprek naar de status van mijn N80 kijk, dan valt mij op dat hij gedurende het gesprek verbinding maakt met mijn draadloos netwerk. Ook in het logboek kan ik zien dat de WLAN verbinding even lang duurt als mijn gsm gesprek. Dataoverdracht op WLAN vindt niet plaats of slechts 1 kB up.

Ik heb zelf even nagedacht wat het zou kunnen zijn en ik denk dat het iets te maken heeft met mijn (voiptalk) SIP instellingen. Voiptalk heb ik wel zover geconfigureerd dat hij wel registreerd, maar ik heb zoals de meesten onder ons ook nog geen geintegreerde mogelijkheid om een SIP call te doen.

Bij vaak bellen in de omgeving van mijn eigen WLAN heb ik het idee dat dus mijn accu ook sneller leeggezogen wordt.

Zijn er wellicht meer mensen die dit al is opgevallen en hier wellicht een mening over hebben?
Hallo,

De SIP instellingen heb ik ook aan kunnen passen op mijn N80 maar verder kom ik niet. Hoe kan ik dan nu via voip bellen? Is daar een ander programma voor? Ik kom er niets uit, is er iemand die me daar mee kan helpen?

Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:04:
[...]

Hallo,

De SIP instellingen heb ik ook aan kunnen passen op mijn N80 maar verder kom ik niet. Hoe kan ik dan nu via voip bellen? Is daar een ander programma voor? Ik kom er niets uit, is er iemand die me daar mee kan helpen?

Dank je!
Helaas, op dit moment nog gebruikmaken van 3rd party clients, zoals:
- Tivi (tivi.com sillyant.com)
- Nimbuzz (nimbuzz.com)
- EQO (eqo.com)

3rd party clients nog in ontwikkeling:
- fring (fring.com)
- truphone (truphone.com)

Bij de beschikbare tools blijft de kwaliteit (lagg) nog een issue. Verder bieden enkele van de tools wel de mogelijkheid om ook andere voip netwerken te bellen.

Het wachten is nog op een nokia FW update (N80 Internet Edition ??) waarmee wellicht de mogelijkheid komt om SIP calls te doen (als bij de E series).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:55:

Misschien moet je bij een contact een sip telefoonnummer instellen, probeer daarna even contact te maken via het sip nummer.

@serviceweb
dit topic en het vorige topic staat vol met zin en onzin over voip telefonie. Ga aub even lezen, vertel dan gedetailleerd wat je gedaan hebt en wat niet lukt en kom dan met je vraag terug. Je bent nu zo algemeen bezig dat wij er weinig mee kunnen, het lezen van eerder berichten kan het in ieder geval concreet maken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje :

Ik heb een backup gemaakt van mijn N80 (zowel telefoon al geheugenkaartje) middels PC Suite.
Vervolgens heb ik via NSU de N80 geupdate. Nadat ik mijn backup heb terug gezet komt hij met een melding dat hij Niet alles kan installeren vanaf het geheugenkaartje en dat ik daarvoor naar

bezig met installatie....................
en vervolgens :

dat ik naar toepassings beheer moet om ... .... ...
De . ... . . . kan ik niet lezen omdat de melding erg snel weg is.

Kijk ik op het geheugenkaartje bij appl beheer dan zie ik daar niks vreemds staan.

De melding blijft komen steeds nadat ik de n80 uit heb gezet en weer aanzet.

Iemand een idee wat de exacte melding kan zijn en wat ik hieraan doe ?

bedankt. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:57

reaL_G

G

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:43:
Vraagje :

Ik heb een backup gemaakt van mijn N80 (zowel telefoon al geheugenkaartje) middels PC Suite.
Vervolgens heb ik via NSU de N80 geupdate. Nadat ik mijn backup heb terug gezet komt hij met een melding dat hij Niet alles kan installeren vanaf het geheugenkaartje en dat ik daarvoor naar

bezig met installatie....................
en vervolgens :

dat ik naar toepassings beheer moet om ... .... ...
De . ... . . . kan ik niet lezen omdat de melding erg snel weg is.

Kijk ik op het geheugenkaartje bij appl beheer dan zie ik daar niks vreemds staan.

De melding blijft komen steeds nadat ik de n80 uit heb gezet en weer aanzet.

Iemand een idee wat de exacte melding kan zijn en wat ik hieraan doe ?

bedankt. _/-\o_
als je een update doet kan je beter daarna ook gelijk je kaartje formateren, als je bepaalde progjes hebt geinstaleerd op je kaartje en je een update doet van je firmware,
gaat je telefoon op een gegeven moment als je je kaartje er terug in doet weer scannen,maar dan kan ie bepaalde systeembestanden niet vinden (soms), dus op je tel of kaartje.

wat ik doe is al mijn bestanden ff apart opslaan (muziek/plaatjes films), het kaartje formateren en bestanden daarna weer terugzetten, en projes weer opnieuw instaleren (dit moet je zowie toch eigenlijk toch weer doen).

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Even wat info over de N80 Internet Edition.

Er is geen echt duidelijk wezelijk verschil tussen de 2. Het enigste verschil is dat er een extra software pakket mee wordt geleverd van Yahoo. Hier zit messenger in en nog andere applicaties. Dit sofware pakket zal ook voor de normale n80`ers beschikbaar komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
DaannO schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:42:

Er is geen echt duidelijk wezelijk verschil tussen de 2. Het enigste verschil is dat er een extra software pakket mee wordt geleverd van Yahoo. Hier zit messenger in en nog andere applicaties. Dit sofware pakket zal ook voor de normale n80`ers beschikbaar komen. :)
Kijk, dat is info waar we wat aan hebben! :)

Maar het zou op zich dan wel mogelijk zijn om deze nieuwe software doormiddel van de nieuwste (versie 5.xx o.i.d.) FW toe te voegen? Net zoals de virusscanner en Adobe PDF reader in het verleden toegevoegd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
vandiekie schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:50:
[...]

Kijk, dat is info waar we wat aan hebben! :)

Maar het zou op zich dan wel mogelijk zijn om deze nieuwe software doormiddel van de nieuwste (versie 5.xx o.i.d.) FW toe te voegen? Net zoals de virusscanner en Adobe PDF reader in het verleden toegevoegd is?
Inderdaad, dat zou dan wel de bedoeling moeten zijn volgens hun. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
DaannO schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:51:
[...]

Inderdaad, dat zou dan wel de bedoeling moeten zijn volgens hun. :)
Of juist niet, misschien is het een marketingtruuk waarbij ze verschillende doelgroepen gaan aanspreken met "dezelfde" telefoon. Dan blijft er natuurlijk wel verschil tussen de software die op de telefoons rondswerven. Maar dit is even mijn commerciele knobbel aan het werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reaL_G schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:14:
[...]

als je een update doet kan je beter daarna ook gelijk je kaartje formateren, als je bepaalde progjes hebt geinstaleerd op je kaartje en je een update doet van je firmware,
gaat je telefoon op een gegeven moment als je je kaartje er terug in doet weer scannen,maar dan kan ie bepaalde systeembestanden niet vinden (soms), dus op je tel of kaartje.

wat ik doe is al mijn bestanden ff apart opslaan (muziek/plaatjes films), het kaartje formateren en bestanden daarna weer terugzetten, en projes weer opnieuw instaleren (dit moet je zowie toch eigenlijk toch weer doen).
Merci ! Dit zal het inderdaad ook zijn, echter krijg ik nu mijn geheugenkaartje niet geformateerd.

"Andere toepassing gebruikt geheugenkaart"

(heb hier verder geen andere reader waarin ik het kaartje kan stoppen....) Suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:15:
[...]

Merci ! Dit zal het inderdaad ook zijn, echter krijg ik nu mijn geheugenkaartje niet geformateerd.

(heb hier verder geen andere reader waarin ik het kaartje kan stoppen....) Suggesties ?
Kaartje verwijderen (openstaande applicaties worden dan gesloten), kaartje opnieuw in de N80, formateren, KLAAR! :D (tenminste, dat werkt voor m'n 6630)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas werkt dat niet, omdat meteen als ik kaartje erin stop hij weer komt met : "Bezig met Installatie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Heb je tomtom toevallig op die kaart staan? Anders moet je die applicaties even opnieuw installeren waarna je ze gewoon verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:41:
Helaas werkt dat niet, omdat meteen als ik kaartje erin stop hij weer komt met : "Bezig met Installatie".
Kun je die niet annuleren dan?

Waarschijnlijk heb je een .sisx bestand in de root staan op je geheugenkaart. Die moet je verwijderen, en daarna de methode die ik hierboven beschreef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Is het mogelijk dat spyware (oid) van de pc de N80 laat bellen als deze via USB is aangesloten?

Ik heb sinds vandaag de N80 en was (via de PC, usb sync) telefoonnummers erin aan het zetten.

Ik zag af en toe rechtsboven een bel-icoontje alsof ik aan het bellen was, maar ik hoorde niets en zag niets bij gemiste oproepen/uitgaande gesprekken etc..

Toen zag ik in een flits op het scherm een 0906 nummer staan :o Meteen telefoonnummer uitgezet, maar ik heb dus de indruk dat ie hier een tijd verbinding mee heeft gehad.. Is dat mogelijk?

Edit: Kan ik ook nog ergens nagaan of - en hoe lang - contact is geweest met zo'n reteduur nummer?

[ Voor 8% gewijzigd door wdekreij op 01-11-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:42:
Is het mogelijk dat spyware (oid) van de pc de N80 laat bellen als deze via USB is aangesloten?

Ik heb sinds vandaag de N80 en was (via de PC, usb sync) telefoonnummers erin aan het zetten.

Ik zag af en toe rechtsboven een bel-icoontje alsof ik aan het bellen was, maar ik hoorde niets en zag niets bij gemiste oproepen/uitgaande gesprekken etc..

Toen zag ik in een flits op het scherm een 0906 nummer staan :o Meteen telefoonnummer uitgezet, maar ik heb dus de indruk dat ie hier een tijd verbinding mee heeft gehad.. Is dat mogelijk?

Edit: Kan ik ook nog ergens nagaan of - en hoe lang - contact is geweest met zo'n reteduur nummer?
Je kunt natuurlijk in je tel kijken bij uitgaande oproepen in je logboek.

Als je een abbo hebt dan kun je over een maand op de site van je provider kijken hoelang je gebeld hebt naar een bepaald nummer.
Dat is zo bij T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:14:
[...]

Je kunt natuurlijk in je tel kijken bij uitgaande oproepen in je logboek.

Als je een abbo hebt dan kun je over een maand op de site van je provider kijken hoelang je gebeld hebt naar een bepaald nummer.
Dat is zo bij T-Mobile
What the **** :o :o :o :o

Er staat heel vaak "data" naar 09062000246.. Met "vaak" bedoel ik: honderden keren..

Voor de goede orde, ik heb niets meer gedaan dan aangesloten op Nokia PC suite en handmatig tel-nr's ingetypt (via PC).. Heb zojuist de meegeleverde antivirus op mn N80 laten scannen en daar kwam niets uit...

Hoe kom ik er achter welk stukje software dit doet? En het lijkt er dus op dat ik een giga-hoge rekening ga krijgen deze maand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:42:

Hier een quote uit een recent nokia forum bericht betreffende voip en de Internet Edition.

a document has been published by nokia:
http://forum.nokia.com/in...Tutorial_v1_0_en.pdf.html

The N80 Internet Edition will dhave a VoIP client and also NAT/STUN support. There is also firmware version mentioned within the pdf
"Nokia RM-92 V 4.0632.0.37"

Bad news in chapter 6:
NAT/Firewall traversal settings
Nokia S60 VoIP Release 2.0 has STUN protocol support for NAT traversal and NAT binding refresh features. The NAT/Firewall traversal features enable the VoIP functionality behind NATs of certain type.
The STUN/firewall settings cannot be edited from the terminal UI, but must be provisioned by the service provider.
If the STUN server address is not configured, the terminal tries to find one with a SIP SRV query using the Public User Identity domain of the used SIP profile.

Seems like manual settings are not possible. Maybe a self setup provisioning server will help out.

Uit de pdf valt op te maken dat er in ieder geval een Voip release 2 configuratie aankomt. Verder wordt er dus melding gemaakt van een afwijkend firmwareversie nr. namelijk 0632 ipv 0623 ???

Nog even afwachten dus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:21:
[...]

Er staat heel vaak "data" naar 09062000246.. Met "vaak" bedoel ik: honderden keren..

Voor de goede orde, ik heb niets meer gedaan dan aangesloten op Nokia PC suite en handmatig tel-nr's ingetypt (via PC).. Heb zojuist de meegeleverde antivirus op mn N80 laten scannen en daar kwam niets uit...

Hoe kom ik er achter welk stukje software dit doet? En het lijkt er dus op dat ik een giga-hoge rekening ga krijgen deze maand? :'(
Maak je gebruik van GPRS of iets welke via een 0906 nummer verloopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

wdekreij schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:21:
[...]

Dat is dus een dialer die op je PC staat, als je N80 aangesloten is kan je hem ook als modem gebruiken. Nu is er een beschikbare verbinding om in te bellen en gaat die dialer dus aan de slag ;) Moet je maar niet op die pr0n sites enzo kijken, daar haal je meuk mee binnen :p Maar ff zonder dollen, scan je pc maar voor dialers enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:29:
[...]

Maak je gebruik van GPRS of iets welke via een 0906 nummer verloopt ?
Nee, internet gaat via (het goed ingestelde) T-mobile PIT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandiekie schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:55:
[...]

Kun je die niet annuleren dan?

Waarschijnlijk heb je een .sisx bestand in de root staan op je geheugenkaart. Die moet je verwijderen, en daarna de methode die ik hierboven beschreef...
Nopes, gaat te snel , zie ook geen annuleer knop / c werkt niet.
verder als ik via pc suite op geheugenkaartje kijken kan ik geen .sisx bestand vinden.
Ik zie dus wel dat staan bij toepassings beheer... alleen daar verwijderen gaat niet (installeren ook niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Sick Nick schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:33:
[...]

Dat is dus een dialer die op je PC staat, als je N80 aangesloten is kan je hem ook als modem gebruiken. Nu is er een beschikbare verbinding om in te bellen en gaat die dialer dus aan de slag ;) Moet je maar niet op die pr0n sites enzo kijken, daar haal je meuk mee binnen :p Maar ff zonder dollen, scan je pc maar voor dialers enzo.
damn. en dat ook nog eens via de mobiel. Bummer man. Succes ermee! (diable meteen al je modems, zodat je hier niet weer last mee krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Blindfold schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:41:
[...]

damn. en dat ook nog eens via de mobiel. Bummer man. Succes ermee! (diable meteen al je modems, zodat je hier niet weer last mee krijgt
:X :X Ik ben bang dat dit "grapje" me meer gaat kosten dan de aanschafprijs van de N80 (180E) :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Voor de mensen die T-mobile pit willen gebruiken op een Macbook (Via Nokia N80):

http://www.taniwha.org.uk/files/Generic3G2004-09.sit

Daarmee gaat't prima :) 50 kb/s down, 10kb/s up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die problemen hebben met de automatische herkenning van de telefoon bij het aansluiten op de pc, probeer eens in het connectiviteitmenu bij gegev. kabl. Als je hier de modus selecteerd die je op dat moment wil gebruiken herkent mijn laptop de telefoon wel meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben vandaag bij de vodafone shop geweest om te kijken of ik me abbo kon verlengen icm de n80 maar de medewerker zei dat ze die niet meer verkopen omdat de software erg instabiel is. Nu wil ik toch best graag de n80 maar vraag ik me af of die software idd erg instabiel is en of er een update voor is waardoor ie beter draait. De N80 is een vette telefoon maar ik heb geen zin omdat ding aan te schaffen als ie steeds crasht en er allemaal bugs inzitten.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:40:
ben vandaag bij de vodafone shop geweest om te kijken of ik me abbo kon verlengen icm de n80 maar de medewerker zei dat ze die niet meer verkopen omdat de software erg instabiel is. Nu wil ik toch best graag de n80 maar vraag ik me af of die software idd erg instabiel is en of er een update voor is waardoor ie beter draait. De N80 is een vette telefoon maar ik heb geen zin omdat ding aan te schaffen als ie steeds crasht en er allemaal bugs inzitten.

ehm dis dus onzin, de telefoon is met de originele firmware wat onstabiel, maar sinds de update heb ik geen hangs meer gehad. ze gaan geen lijn van telefoons uit een winkel halen omdat deze onstabiel zou zijn. probeer een andere winkel meestal zijn telefoons nog goedkoper inc met een nieuw abbo gebruik nummer behoud en je hebt nergens last van

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:40:

Kijk eens hier en een paar berichten erboven:
urnie538 in "Het Nokia N80 Topic Deel 4"

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zo nog maar een keer een poging wagen om te updaten. Als het nu niet lukt ga ik morgen echt naar Schiedam om hem te laten updaten.

Kut NSU...

NSU net geprobeerd maar het werkt gewoon niet. Terwijl PC Suite perfect werkt. Echt frustrerend.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul1987 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:48:
[...]

ehm dis dus onzin, de telefoon is met de originele firmware wat onstabiel, maar sinds de update heb ik geen hangs meer gehad. ze gaan geen lijn van telefoons uit een winkel halen omdat deze onstabiel zou zijn. probeer een andere winkel meestal zijn telefoons nog goedkoper inc met een nieuw abbo gebruik nummer behoud en je hebt nergens last van
waarom zouden ze dan wel die telefoon uit de winkel halen? Als ie goed zou werken dan haal je hem toch niet uit de winkel lijkt mij. De verkoper zei wel dat wanneer er een update komt en de telefoon stabiel is dat er een kans is dat ie weer in de winkel komt, maar dat kan 3 weken duren zei hij. Dus dat zal het dan misschien zijn ofzo

Had hier en daar ook gelezen dat ie uit de productie zou worden gehaald? Maar dat is dus onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

? die gast heeft het zelfde te horen gekregen; so what?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw, wat klopt hier niet, nokia n80 voor 48 euro icm met sim only abbo 25 (4.50 euro p. maand) 1 jaar:

http://www.telecomvergeli...m=42&npv=18&ndm=42&ndv=18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:09:
[...]

waarom zouden ze dan wel die telefoon uit de winkel halen? Als ie goed zou werken dan haal je hem toch niet uit de winkel lijkt mij. De verkoper zei wel dat wanneer er een update komt en de telefoon stabiel is dat er een kans is dat ie weer in de winkel komt, maar dat kan 3 weken duren zei hij. Dus dat zal het dan misschien zijn ofzo

Had hier en daar ook gelezen dat ie uit de productie zou worden gehaald? Maar dat is dus onzin?
wat zeg ik nou, die update is er al, ze hebben die telefoon gewoon niet, ik weet niet waar jij hem wil kopen maar ik kan je aanraden om het bij een zaak te doen die ook NSP is. heb je ook nog kans dat ie een stuk goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul1987 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:29:
[...]

wat zeg ik nou, die update is er al, ze hebben die telefoon gewoon niet, ik weet niet waar jij hem wil kopen maar ik kan je aanraden om het bij een zaak te doen die ook NSP is. heb je ook nog kans dat ie een stuk goedkoper is.
ja weet ik maar dat weten zei blijkbaar nog niet. Ik bedoelde dat die gast zei dat het 3 weken duurde voordat die telefoon weer in de winkel zou komen omdat ze h'm "uitvoerig" moeten testen met de nieuwe update.

wat is een nsp? Kga h'm denk ik via internet bestellen, is goedkoper dan in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:27
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:28:
btw, wat klopt hier niet, nokia n80 voor 48 euro icm met sim only abbo 25 (4.50 euro p. maand) 1 jaar:

http://www.telecomvergeli...m=42&npv=18&ndm=42&ndv=18
De komma van de toestelprijs moet 1 plaats naar rechts verplaatst worden. Hij staat op tv voor 48,31 en op die site van simshop voor 483,12. ;)
Anders was t wel een hele mooie aanbieding geweest!
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:15:
[...]

In je telefoon formatteren gaat niet lukken, dus ik zou dan even ergens heen gaan waar je em via de computer kan formatteren. Anders loop even een pczaak binnen ofzo, daar staan genoeg computers met cardreader! :)

[ Voor 34% gewijzigd door DoubleD1980 op 02-11-2006 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:45:
[...]

ja weet ik maar dat weten zei blijkbaar nog niet. Ik bedoelde dat die gast zei dat het 3 weken duurde voordat die telefoon weer in de winkel zou komen omdat ze h'm "uitvoerig" moeten testen met de nieuwe update.

wat is een nsp? Kga h'm denk ik via internet bestellen, is goedkoper dan in de winkel
Nokia
Service
Punt

_/-\o_ _/-\o_

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:45:
[...]

het enige verschil is dan wel dat als ie kapot is jij em 4 weken kwijt bent en ik hem de volgende dag weer kan ophalen omdat ie terplekke wordt gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
Paul1987 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:02:
[...]

het enige verschil is dan wel dat als ie kapot is jij em 4 weken kwijt bent en ik hem de volgende dag weer kan ophalen omdat ie terplekke wordt gerepareerd
je kan je Nokia, ook al heb je hem via een webwinkel gekocht, gewoon naar een NSP bringen voor garantie. Hij hoef hem niet naar de webwinkel terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Paul1987 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:02:
[...]

als ie kapot is kan hij em ook naar een nsp brengen en wordt ie ter plekke gerepareerd, daar zijn die nsp tenten voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Een NSP kan alleen maar firmware problemen en bijvoorbeeld contact problemen oplossen.
Zo gauw er hardware vervangen moet worden gaat die naar een reparatie centrum in Belgie.
Moning2 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:54:
[...]

als ie kapot is kan hij em ook naar een nsp brengen en wordt ie ter plekke gerepareerd, daar zijn die nsp tenten voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn software laten updaten bij een NSP. Ging prima, maar nou vroeg ik me af. Je kon toch bij de nieuwe firmware updaten via je telefoon? FOTA of iets dergelijks heette dat geloof ik. Ik kan het alleen niet vinden in mijn telefoon.

Waar staat dat?

Antivirus enzo zitten er nu wel op, en ik heb in het hoofdmenu ook de zoekfuncties van Yahoo staan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:15:
Ik heb net mijn software laten updaten bij een NSP. Ging prima, maar nou vroeg ik me af. Je kon toch bij de nieuwe firmware updaten via je telefoon? FOTA of iets dergelijks heette dat geloof ik. Ik kan het alleen niet vinden in mijn telefoon.

Waar staat dat?

Antivirus enzo zitten er nu wel op, en ik heb in het hoofdmenu ook de zoekfuncties van Yahoo staan nu.
Zou je eens *#0000# in willen tikken? Ben wel benieuwd welke versie je erop hebt staan! :*)

[ Voor 0% gewijzigd door vandiekie op 02-11-2006 16:17 . Reden: verkeerde code.. :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Club Nokia Service Point (CNSP)

Sinds enkele jaren is ********* geautoriseerd Club Nokia Service Point. Dit houdt in dat wij alle Nokia apparatuur binnen en buiten de garantie mogen repareren met originele Nokia onderdelenOnze technische mensen zijn deskundig en worden constant bijgeschoold door Nokia zodat zij bij blijven met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van mobiele telefonie.
dus als ik em vandaag breng repareren ze hem terplekke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandiekie schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:17:
[...]

Zou je eens *#0000# in willen tikken? Ben wel benieuwd welke versie je erop hebt staan! :*)
4.0623.0.41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
FOTA kun je vinden onder de map Connect. -> app. Beh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maite schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:33:
FOTA kun je vinden onder de map Connect. -> app. Beh.
Super

Dat is heel handig

Ik heb via FOTA vandaag mn software naar .042 geupdate. Dus NSP had oudere software dan online stond. Lekker vaag.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:30:
[...]

De 7110 was met een veer, die was eenvoudig te repareren en hij werd bepaald niet gammel na verloop van tijd. Het schuif systeem was ook een stuk simpeler, het daadwerkelijke schuiven dan. De N80 is hele andere koek, het schuiven is weinig mechanisch behalve dat het schuifsysteem weerstand heeft zodat de telefoon niet door de zwaartekracht dicht kan schuiven. Ik verwacht dat dat na verloop van tijd ook wel over is.

[...]

Daar is niks bizars aan, PC Suite heeft helemaal niks te doen met het upgraden van je foon, dat loopt allemaal buiten PC Suite om. Je kan het nog testen door de kabel goed aan te drukken, anders zou ik met kabel en al richting een NSP gaan.
ik had de firmware 3 zonder probleem naar v4 blabla geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens nog waar de goede GMail instellingen staan? Ik kan ze niet meer vinden in de afgelopen topics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:11:
Weet iemand trouwens nog waar de goede GMail instellingen staan? Ik kan ze niet meer vinden in de afgelopen topics..
staat in de startpost
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/25961645

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcusB959
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-10-2020
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:41:
[...]

Nopes, gaat te snel , zie ook geen annuleer knop / c werkt niet.
verder als ik via pc suite op geheugenkaartje kijken kan ik geen .sisx bestand vinden.
Ik zie dus wel dat staan bij toepassings beheer... alleen daar verwijderen gaat niet (installeren ook niet )
Heb ik ook gehad.

Start je telefoon op ZONDER geh.kaart en ga naar Menu->Instrumenten->Geheugen

Het volgende moet je zo snel mogelijk doen, vóórdat hij begint met installeren:

Geheugenkaart plaatsen, meteen ->Opties->Geh.Kaart.Formatteren

Als je snel genoeg bent lukt het. Bij mij lukte het de derde keer :+

Jesus saves.Passes to Mozes.Mozes scores!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.