Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
Weet er iemand hoe ik de backup file .arc kan openen op de PC? Dus wanneer je een back-up maakt van je telefoongeheugen, wordt er een bestand Backup.arc op de geheugenkaart gezet. Ik heb deze nu op m'n PC gezet en wou eens kijken hoe ie er vanbinnen uitag, maar weet niet met wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaPenT
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 20:48
urnie538 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:46:
[...]

In deel 3 van het N80 topic is te lezen dat je bij speedtest een snelheid van 192 kilobyte/sec kunt halen.
http://gathering.tweakers...message/26358263#26358263
Ja dat kan, dat is dus veel meer dan ik haal, er moet dus ergens iets niet goed staan ingesteld

Ik zag in actieve verbindingen dat mijn verbinding ook,als een knipperlicht, wegvalt en weer in schakeld.(bij het ophalen van een groot)bestand
Ik heb de energiespaarstand al uitgezet, dit maakt niets uit voor de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
bedankt funk-e en koekiee, zal het eens proberen

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik foto's upload mbv html formulier naar fotoalbum (dus http over wifi) gaat dat als een speer.
Niet getimed, maar 15 mb is zo gepiept.

Vind het wel apart dat er geen ftp client in het symbian os gebakken zit. (nokia biedt n.b. wel een webserver aan voor de n80)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N80 gebruikers die graag een gratis MSN client willen gebruiken kunnen nu ook de echte msn downloaden voor de N80. Heb hem net getest en het werk goed en ziet er ook prima uit!

Hier een kleine uitleg voor de E61, maar is ook toepasbaar voor de N80

http://www.e-series.org/archives/169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:05
Ik heb ook eindelijk mijn N80 :) vanmiddag zelf de firmware geupdate, ging echt vlekkeloos! TomTom 6 draait super :*)

Helemaal dik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Wanneer ik gebruik maak van TomTom, in combinatie met met nemerix bluetooth gps apparaat en mijn Sony Ericsson HB-600 bluetooth headset gaat er iets mis, tomtom loopt dan rustig 1,5 kilometer achter met zijn route info.

Het lijkt me dat dit een foutje is in de firmware van de N80, weet iemand of dit gefixed is in fw 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:05
Dandelion schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:45:
Wanneer ik gebruik maak van TomTom, in combinatie met met nemerix bluetooth gps apparaat en mijn Sony Ericsson HB-600 bluetooth headset gaat er iets mis, tomtom loopt dan rustig 1,5 kilometer achter met zijn route info.

Het lijkt me dat dit een foutje is in de firmware van de N80, weet iemand of dit gefixed is in fw 4?
Waarom update je hem niet naar fw 4? ging echt prima hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03-2024
Voor mensen die het geluid te zacht vinden na een FW-upgrade:

KLIK

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van de belangrijkste verbeteringen in fw 4 betreft de BT i.c.m. navigatie. In fw 3 werkte dit nog niet naar behoren (na 10 minuten kapte die ermee enz). Je hebt fw versie 4.... nodig om je navigatie goed te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

Danielson schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:46:
[...]

Waarom update je hem niet naar fw 4? ging echt prima hier!
hier nu ook ;)
FW 4.0623.0.41 up and running!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Dandelion schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:45:

Heb je dit probleem ook zonder headset? Heeft je GPS wel een goede fix? Verder was er een probleem (confirmed door meerdere mensen, waaronder ik), wat ervoor zorgde dat je bluetooth-verbinding binnen een kwartiertje ongeveer wegviel, ik weet niet of TomTom hier op enige manier voor probeert te / kan compenseren, maar het is in elk geval gefixed in fw 4 ja. Ik heb zelf zo'n oasis-gps, ook met nemerix chipset. Geen enkel probleem gevonden hier, werkt gewoon :) met fw4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:27:
N80 gebruikers die graag een gratis MSN client willen gebruiken kunnen nu ook de echte msn downloaden voor de N80. Heb hem net getest en het werk goed en ziet er ook prima uit!

Idd, deze is super!

Iets voor de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 18:31:
[...]

Idd, deze is super!

Iets voor de TS?
Hebben jullie wel alle contacten online? Ik heb er op de PC 43, op de telefoon 32 of 33 :S

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Is het iemand al gelukt om dmv. de Nokia N80 een internetverbinding tot stand te brangen op een Apple MacBook?

Andere Mac is uiteraard ook goed, zolang het maar OS X is.

Ik heb zelf de N80 nog niet, maar hoop dit zo snel mogelijk werkend te krijgen dus tips zijn meer dan welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Msn werkt idd erg mooi!
Het deed alleen wat lastig met verbinden via de LAN, maar na een paar x proberen ging het goed.

Heb trouwens alle contacten online (25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:24:
Is het iemand al gelukt om dmv. de Nokia N80 een internetverbinding tot stand te brangen op een Apple MacBook?

Ik heb zelf de N80 nog niet, maar hoop dit zo snel mogelijk werkend te krijgen dus tips zijn meer dan welkom :)
Vreemde vraag: m.i. maak je een "internet verbinding" tussen je N80 en je draadloze router en niet met een PC/Mac in je netwerk ??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:27:

Ik ga het morgen in de ts verwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01-2023
DaannO schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:40:

Bram1987 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:27:

Ik ga het morgen in de ts verwerken :)
Uit de reacties op de site blijkt dat het na 2 maanden niet meer gratis is en dat je er dan voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

DataGhost schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:57:
[...]

Heb je dit probleem ook zonder headset? Heeft je GPS wel een goede fix? Verder was er een probleem (confirmed door meerdere mensen, waaronder ik), wat ervoor zorgde dat je bluetooth-verbinding binnen een kwartiertje ongeveer wegviel, ik weet niet of TomTom hier op enige manier voor probeert te / kan compenseren, maar het is in elk geval gefixed in fw 4 ja. Ik heb zelf zo'n oasis-gps, ook met nemerix chipset. Geen enkel probleem gevonden hier, werkt gewoon :) met fw4.
Ah mooi. Ik had het probleem enkel wanneer ik ook de BT-headset aan had staan. Zonder werkte het prima, alleen viel inderdaad af en toe, in het begin van de rit de gps weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
wdekreij schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:24:

Zolang jij de n80 en je macbook als ad-hoc instelt kan je een draadloze internet verbinding opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Alper15 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 23:14:
[...]

Uit de reacties op de site blijkt dat het na 2 maanden niet meer gratis is en dat je er dan voor moet betalen.
Goed om te weten inderdaad! Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:00
Ik kan de laatste tijd niet meer voice dailing gebruiken en mensen aan de andere kant van het gesprek kunnen mij soms ook slecht verstaan. Als ik de telefoon dan op speaker zet kan men mij wel verstaan. Is dit een software of hardware probleem? Ik gok hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:30:
Msn werkt idd erg mooi!
Het deed alleen wat lastig met verbinden via de LAN, maar na een paar x proberen ging het goed.

Heb trouwens alle contacten online (25)
Volgens mis ik er steeds een stuk of 10.. op PC 43, op telefoon 33, op PC 37, op telefoon 27 etc.. heel vaag. Die contacten staan dan ook niet in de offline lijst dat is het vreemde. Mijn broertje staat ook niet in de lijst terwijl hij gewoon achter MSN zat. Hij zag mij ook gewoon online en kon tegen mij praten en ik kon ook gewoon antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

Dit is vreemd. Voor ik upgegrade ben naar de nieuwste firmware functies maakte ik gebruik van symbian themes die ik downloadde via http://symbian.mobilethemes.com Dat werkte prima.
Maar nu ik naar fw 4 ben gegaan werken die themes nog wel, alleen de 'desktop' laat iet het plaatje zien van de theme die ik gebruik, maar de standaard nokia achtergrond... iemand dit probleempje ook al tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 19:21
Heb net met succes mijn N80 geupdate via FOTA naar V 4.0623.0.42 :P

Update ging zonder problemen en duurde ca. 8 minuten. Heb het via een Wlan verbinding gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:38:
[...]

Vreemde vraag: m.i. maak je een "internet verbinding" tussen je N80 en je draadloze router en niet met een PC/Mac in je netwerk ??!!
Ik wil via UMTS (op de N80) dit internet "doorspelen" naar mijn MacBook, zodat ik draadloos kan internetten (in bijv. trein).
EnsconcE schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 08:13:
[...]

Zolang jij de n80 en je macbook als ad-hoc instelt kan je een draadloze internet verbinding opzetten.
Dat is via een wifi verbinding, neem ik aan? Athans, als ik zoek naar "ad-hoc" lijkt het erop dat het een setting is voor wifi, niet om een mijn N80 als modem te gebruiken voor mijn Apple Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
wdekreij schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:48:
[...]

Ik wil via UMTS (op de N80) dit internet "doorspelen" naar mijn MacBook, zodat ik draadloos kan internetten (in bijv. trein).

[...]

Dat is via een wifi verbinding, neem ik aan? Athans, als ik zoek naar "ad-hoc" lijkt het erop dat het een setting is voor wifi, niet om een mijn N80 als modem te gebruiken voor mijn Apple Macbook.
Klopt, ad-hoc is vergelijkbaar met de crosskabel tussen 2 netwerk computers. Of je daarmee kan internetten is de vraag, dan moet N80 de MAC aanvraag via wifi versturen naar het umts netwerk en weer terug. Daarvoor heb je, lijkt mij, een programma nodig waarmee je een brug tussen de netwerk adapters maakt(umts^wifi). Of het moet via UPNP willen? Ik weet ook niet of de N80 via wifi te benaderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Heb sinds kort een n80 en deze bevalt prima. Ik krijg alleen tijdens het bewerken en internetten op de telefoon af en toe de melding" afbeeldings geheugen vol sluit enkele toepassingen en probeer het opnieuw" Als ik dan het menu knopje indruk zie je welke programma's er draaien, maar dat zijn er maximaal drie. Heb de nieuwste frimware er al op laten zetten, maar dat lost het probleem niet op. Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt voor de (eventuele) reacties.

Groet,

Kulkie1612

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:41:
Goedemiddag,

Heb sinds kort een n80 en deze bevalt prima. Ik krijg alleen tijdens het bewerken en internetten op de telefoon af en toe de melding" afbeeldings geheugen vol sluit enkele toepassingen en probeer het opnieuw" Als ik dan het menu knopje indruk zie je welke programma's er draaien, maar dat zijn er maximaal drie. Heb de nieuwste frimware er al op laten zetten, maar dat lost het probleem niet op. Weet iemand hier een oplossing voor?

Groet,

Kulkie1612
lees even 2 pagina's terug. daar stond het ongeveer zelfde probleem :P vroeg ik namelijk. oplossing is "niet scrollen tijdens het laden"

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik had ff een vraagje.

Ik zat net op een website waarbij allemaal software / games voor symbian s60 werden gepost. Waaronder een doom / quake engine. Verder stonden er nog gekraakte versies van Agile messenger en Smartmovie. Ik heb het gedownload en en het werkt allemaal voor de n80.

Ik vroeg me alleen af of ik die link naar die website hier kan posten, of is dat instrijd met de richtlijnen van tweakers..omdat er op die website links naar gekraakte software staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:41:
Goedemiddag,

Groet,

Kulkie1612
Door het laden van afbeeldingen & geluid uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

Maite schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:04:

Update ging zonder problemen en duurde ca. 8 minuten. Heb het via een Wlan verbinding gedaan.
ik zal wel een onwijze sufferd zijn, maar waarom zie ik FOTA nergens op mijn N80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:10:
hey ik had ff een vraagje.

Ik zat net op een website waarbij allemaal software / games voor symbian s60 werden gepost. Waaronder een doom / quake engine. Verder stonden er nog gekraakte versies van Agile messenger en Smartmovie. Ik heb het gedownload en en het werkt allemaal voor de n80.

Ik vroeg me alleen af of ik die link naar die website hier kan posten, of is dat instrijd met de richtlijnen van tweakers..omdat er op die website links naar gekraakte software staan?
Nope dat mag niet.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Maite schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:04:

behoud je alle gegevens op je n80 na een update via fota?
of is het dan ook gewoon: terug naar fabrieksinstellingen?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
ja, alle instellingen en gegevens waren naar de update nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51
Maite schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:23:
ja, alle instellingen en gegevens waren naar de update nog aanwezig.
let wel op de 41>42 is slechts een zeer kleine update een grotere update zoals die van 3.xxxx naar 4.xxxx kost meer tijd en kan je mogelijk WEL al je gegevens kosten.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Er zit trouwens een bug in, ik had gecheckt op updates, bestandje van 1MB werd gedownload, daarna heb ik annuleren gedaan omdat ik nog even programma's af moest sluiten en een backup moest draaien voor de zekerheid. Toen ik vervolgens weer naar het FOTA-menuutje ging, stond er nog steeds mijn .41-firmwareversie en laatste update 'niet uitgevoerd'. Echter, bij het opnieuw controleren op updates gaf hij aan dat er geen updates waren. Het gedownloaden bestand heb ik ook niet kunnen vinden, dat staat vast ergens buiten de zichtbare root. Telefoon reboot heeft niet geholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 25-10-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
Paul1987 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:28:
[...]

let wel op de 41>42 is slechts een zeer kleine update een grotere update zoals die van 3.xxxx naar 4.xxxx kost meer tijd en kan je mogelijk WEL al je gegevens kosten.
inderdaad, maar ik maak sowiezo regelmatig ff een backup op mijn memorycard.

Heb ook nog geen veranderingen gevonden in de nieuwe firmware. Vond het belangrijker dat de FOTA goed gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een N80 gekocht en m'n vriendin tegelijkertijd een N73. Ik verkoos de N80 voornamelijk vanwege het (naar mijn mening) mooiere en ook compactere design, de (naar mijn mening) prettigere centrale controller, en de Wifi - daarnaast absoluut ook voor de camerafuncties die ondanks die iets lagere resolutie bij het bekijken van de specs toch niet echt onder leken te doen voor die van de N73. Jammer dat het schermpje wat kleiner is dan die van de N73 - het scherm van de N80 is precies even groot als dat van mijn ouwe 3650 - maar de specs laten toch duidelijk meer beeldpunten zien voor de N80 dan voor de N73 dus ik verwachtte daar genoeg kwaliteit.

Maar nu we ze allebein in huis hebben vallen de verschillen ten nadele van de N80 toch wat groter uit dan ingeschat: de camera lijkt veel minder lichtgevoelig te zijn, de camerafuncties zijn daarnaast op de N73 veel beter geintegreerd in de software (belichting, scenekeuze, kleurinstellingen etc allemaal direct beschikbaar vanuit het kader in cameraview). En bovendien wordt het verschil in schermgrootte NOG groter in cameramodus doordat de N80 software het beeld in een vetter kader weergeeft (wat wellicht het gevolg is van de iets andere schermverhoudingen - het scherm van de N80 is vierkanter). En dan is er de geweldige autofocus van de N73... maar dat had ik kunnen weten.

Bovendien is het scherm zelf een stuk donkerder dan dat van de N73 - met de hoogste helderheidsstand ligt het scherm qua helderheid net boven dat van de N73, met de een na hoogste helderheidsstand net daaronder. En het scherm heeft een gevoeligere kijkhoek: bij het tegelijkertijd draaien van beide toestellen valt het op dat het beeld van de N73 uit veel meer hoeken mooi zichtbaar blijft.

Tot slot vind ik het OS nogal traag werken, soms zelfs trager dan m'n oude 3650 in vergelijkbare taken.

Ik vind het design nog steeds mooier, tis gewoon een mooi ding zoals ie hier ligt in het zwart, ligt ook lekker in de hand... op zich ziet de Symbian versie er (afgezien van de meegeleverde themes) prima uit maar ik zit me toch af te vragen of ik 'm niet beter om kan ruilen - moeilijk want die WiFi wil ik eigenlijk niet missen. Wat denken jullie...

1. Zijn er kritiekpunten die opgelost kunnen worden met nwe firmware of andere (camera)software?

2. Zou er misschien iets mis zijn met de helderheid van het scherm gezien de hoge instelling die ik nodig heb om de N73 te evenaren of is dat nou eenmaal het kwaliteitsverschil?

Firmware is de standaard V 3.0617.0.6 van 3-5-06, RM-92 N80 (02)

Wat zal ik doen?
Elk advies en elke mening is welkom...

PS excuus voor eventuele herhaling.. 4 lange delen zijn bijna niet door te worstelen

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 01:56 . Reden: PS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 01:52:
1. Zijn er kritiekpunten die opgelost kunnen worden met nwe firmware of andere (camera)software?

2. Zou er misschien iets mis zijn met de helderheid van het scherm gezien de hoge instelling die ik nodig heb om de N73 te evenaren of is dat nou eenmaal het kwaliteitsverschil?

Wat zal ik doen?
Elk advies en elke mening is welkom...

PS excuus voor eventuele herhaling.. 4 lange delen zijn bijna niet door te worstelen
1: Kunnen we geen antwoord opgeven, maar verwacht het gewoon niet. Dat betekend dat nokia z'n software opnieuw moet ontwerpen en nieuwe releases van software zijn bijna altijd alleen bugfixes(en misschien wat toevoegingen).

2: De n73 is een andere telefoon, de helderheid die je hebt is de helderheid die je krijgt. Ben je het daar nog niet mee eens dan kan je een NSP ernaar laten kijken.

Het is voor mij moeilijk te zeggen wat je moet doen, ik heb de telefoon gedeeltelijk om de camera gekozen en het kwam ook omdat het de beste telefoon was die ik toen kon kopen(naar mijn mening).

Ik raad je wel aan om de software update te doen, op die manier weet je of het er nog beter op wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Zojuist een N80 gekocht en m'n vriendin tegelijkertijd een N73. Ik verkoos de N80 voornamelijk vanwege het (naar mijn mening) mooiere en ook compactere design, de (naar mijn mening) prettigere centrale controller, en de Wifi - daarnaast absoluut ook voor de camerafuncties die ondanks die iets lagere resolutie bij het bekijken van de specs toch niet echt onder leken te doen voor die van de N73. Jammer dat het schermpje wat kleiner is dan die van de N73 - het scherm van de N80 is precies even groot als dat van mijn ouwe 3650 - maar de specs laten toch duidelijk meer beeldpunten zien voor de N80 dan voor de N73 dus ik verwachtte daar genoeg kwaliteit.

Maar nu we ze allebein in huis hebben vallen de verschillen ten nadele van de N80 toch wat groter uit dan ingeschat: de camera lijkt veel minder lichtgevoelig te zijn, de camerafuncties zijn daarnaast op de N73 veel beter geintegreerd in de software (belichting, scenekeuze, kleurinstellingen etc allemaal direct beschikbaar vanuit het kader in cameraview).
Als je de 'joystick' naar links (telefoon in belmodus: naar boven, naar het schermpje toe dus) indrukt krijg je gewoon het menuutje met alle instellingen die je nodig hebt, hoef je niet naar opties -> afbeeldingsinstellingen.
En bovendien wordt het verschil in schermgrootte NOG groter in cameramodus doordat de N80 software het beeld in een vetter kader weergeeft (wat wellicht het gevolg is van de iets andere schermverhoudingen - het scherm van de N80 is vierkanter).
N73 resolutie: 240 x 320 pixels
N80 resolutie: 352 x 416 pixels
Dit wist je al, zei je hierboven. Ga eens tellen hoe groot dat kader is en je komt volgens mij wel op 320x240 uit (of meer). Als ik de kaders onder en boven opmeet kom ik uit op 2x 3 mm (van de 35 mm), als ik dat dan van 352 pixels afhaal kom ik uit op 291 pixels. In de breedte kom ik aan 385 pixels. Wat je ziet is dus groter dan de resolutie van het hele scherm van de N73.
En dan is er de geweldige autofocus van de N73... maar dat had ik kunnen weten.

Bovendien is het scherm zelf een stuk donkerder dan dat van de N73 - met de hoogste helderheidsstand ligt het scherm qua helderheid net boven dat van de N73, met de een na hoogste helderheidsstand net daaronder. En het scherm heeft een gevoeligere kijkhoek: bij het tegelijkertijd draaien van beide toestellen valt het op dat het beeld van de N73 uit veel meer hoeken mooi zichtbaar blijft.
Hangt ook af van de lichtinval, ik kan tot bijna 180 graden in elke hoek nog goed zien. Als er een lichtbron in de buurt is reflecteert die ja, dan heb je niet zo'n goed beeld inderdaad.
Tot slot vind ik het OS nogal traag werken, soms zelfs trager dan m'n oude 3650 in vergelijkbare taken.
Mja, de N80 heeft ook *een paar* features die jouw 3650 niet heeft gok ik.

Wat zal ik doen?
Upgraden naar versie 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
DataGhost schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:13:
Mja, de N80 heeft ook *een paar* features die jouw 3650 niet heeft gok ik.
Kijk en vergelijk :+ 8)

[ Voor 29% gewijzigd door EnsconcE op 26-10-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
.....
ik kan hier maar een paardingen overzeggen:

1 voor mooie foto's koop een camera want daar is een telefoon helemaal niet geschikt voor.
2. de n73 is veel maar dan ook veel meer gericht op het camera gebruik (carl zeis lens etc) dan de n80 die meer op multimedia en connectiviteit is gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
DataGhost schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:34:
Er zit trouwens een bug in, ik had gecheckt op updates, bestandje van 1MB werd gedownload, daarna heb ik annuleren gedaan omdat ik nog even programma's af moest sluiten en een backup moest draaien voor de zekerheid. Toen ik vervolgens weer naar het FOTA-menuutje ging, stond er nog steeds mijn .41-firmwareversie en laatste update 'niet uitgevoerd'. Echter, bij het opnieuw controleren op updates gaf hij aan dat er geen updates waren. Het gedownloaden bestand heb ik ook niet kunnen vinden, dat staat vast ergens buiten de zichtbare root. Telefoon reboot heeft niet geholpen.
Ik heb dit probleem ook. Ben op zoek naar de installer voor dat FOTA progje om 'm er opnieuw op te zetten maar die nokia site is een doolhof. Als iemand hier een oplossing voor weet dan hoor ik het graag!

edit: Het FOTA programma kan niet eens worden verwijderd. Opnieuw installeren zou dus niet kunnen. Nu weet ik dus ook weer waarom ik een hekel heb aan dat niet transparante OS. Even een configuratiebestandje van een slecht geprogrammeerde app verwijderen is er niet bij.

[ Voor 12% gewijzigd door vbmot op 26-10-2006 13:33 ]

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Haha,

allemaal mensen met hetzelfde. Ik ging ook (meer voor de grap even) kijken of er een nieuwe firmware was en ja hoor.
Shit meteen afbreken en eerst m'n contacten synchen met m'n andere telefoon.
Daarna weer update --> geen updates beschikbaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
Heb net met succes m'n N80 geupdate via FOTA naar V 4.0623.0.42

NSU gaf ook aan dat er geen updates waren, maar via FOTA dus wel (heb WLAN gebruikt).

er wordt niks verwijderd, alles blijft netjes t zelfde.
wel raar dat de datum bij de nieuwe firmware 20-09-2006 aangeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal wel een onwijze sufferd zijn, maar waarom zie ik FOTA nergens op mijn N80?
Ik heb ook even moeten zoeken, maar het staat onder Menu - Connect. - App.beh., en dan kan je via opties updaten.

Maar ik heb dat dus gedaan, via UMTS duurde maar 10 min in totaal....maar als ik kijk welke firmwire ik heb via *#0000# dan heb ik nog steeds de oude firmwire (V 4.0623.0.42)

En er zijn geen nieuwe updates meer... en hij geeft wel aan dat hij net geupdated is. Ik vind het allemaal maar vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 21:27
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:25:
[...]

Ik heb ook even moeten zoeken, maar het staat onder Menu - Connect. - App.beh., en dan kan je via opties updaten.

Maar ik heb dat dus gedaan, via UMTS duurde maar 10 min in totaal....maar als ik kijk welke firmwire ik heb via *#0000# dan heb ik nog steeds de oude firmwire (V 4.0623.0.42)

En er zijn geen nieuwe updates meer... en hij geeft wel aan dat hij net geupdated is. Ik vind het allemaal maar vreemd!
ehm dat is de nieuwste firmware heur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
Blindfold schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:09:
Haha,

allemaal mensen met hetzelfde. Ik ging ook (meer voor de grap even) kijken of er een nieuwe firmware was en ja hoor.
Shit meteen afbreken en eerst m'n contacten synchen met m'n andere telefoon.
Daarna weer update --> geen updates beschikbaar :?
Nu een paar uur later geeft 'ie wel weer aan dat er een update is. Downloaden duurde een paar seconden. Momenteel bezig met installeren, ben benieuwd!

Update: Het is gelukt, alles lijkt het nog gewoon te doen. Ideaal dit, stuk makkelijker dan langs een NSP gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door vbmot op 26-10-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet ook snel mn firmware updaten. Zit nu op v3 nog. Maar ik wilde eigenlijk wachten op v5, hoorde dat die ook binnenkort uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:58:
Ik moet ook snel mn firmware updaten. Zit nu op v3 nog. Maar ik wilde eigenlijk wachten op v5, hoorde dat die ook binnenkort uitkwam.
heb ik ook gehoord maar ben benieuwd wanneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-08 09:27
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:25:
[...]

de vorige fw versie was ook 4.0623.0.41 (let op laatste cijfer). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
blij dat onze providers de n80 niet gebrand hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.symbianforum.cz/files/fot087.jpg

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

funk-e schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:20:

[afbeelding]
Omdat? Wat ik op dat plaatje zie is een telefoon met de nieuwste firmware? Wat is precies het nadeel dan wat kennelijk op dat screenshot zichtbaar is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataGhost schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:28:
[...]

Omdat? Wat ik op dat plaatje zie is een telefoon met de nieuwste firmware? Wat is precies het nadeel dan wat kennelijk op dat screenshot zichtbaar is :?
Ik denk dat ie de teksten onder het beeldscherm bedoeld..
UMTS en TIM ingebrand....
Erg lelijk idd!!

Greetsz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:39:
[...]

Ik denk dat ie de teksten onder het beeldscherm bedoeld..
UMTS en TIM ingebrand....
Erg lelijk idd!!

Greetsz,
inderdaad zo'n strak design vern**** met zulke symbolen. zou voor mij een reden zijn geweest om em niet te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
Paul1987 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:02:
[...]

inderdaad zo'n strak design vern**** met zulke symbolen. zou voor mij een reden zijn geweest om em niet te kopen...
En dan nog wel een Tsjechische mobiel met het logo van een Italiaanse telecom operator :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
funk-e schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:20:

[afbeelding]
Die heb ik ook maar even in de ts gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:13
Ik heb hetvolgende probleem.
Zoujuist heb ik mijn telefoon van versie 3 naar 4 geupdate.
Vantevoren een backup gemaakt en na de update weer teruggezet.

Maar nu zijn mijn contacten wel teruggezet, maar ik zie mijn sms berichten niet meer staan in de telefoon. Het gekke is dat ik ze wel zie bij 'Messages' als ik de telefoon via PC Suite verbind en 'Messages' kies. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul1987 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:47:
[...]

ik kan hier maar een paardingen overzeggen:

1 voor mooie foto's koop een camera want daar is een telefoon helemaal niet geschikt voor.
2. de n73 is veel maar dan ook veel meer gericht op het camera gebruik (carl zeis lens etc) dan de n80 die meer op multimedia en connectiviteit is gericht.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik heb een fantastische Nikon digitale spiegelreflex dus ik weet wat kwalitatief goede foto's maken is, maar met de laatste generatie mobieltjes kunnen toch echt verbazingwekkend mooie plaatjes geschoten worden. Voor veel mensen is de camera dan ook *het* argument om een specifieke telefoon te kopen... zeggen dat een 'telefoon helemaal niet geschikt' is voor het maken van foto's is anno 2006/2007 echt achterhaald, alhoewel geen enkele phone het op dit moment haalt bij een topcamera natuurlijk... maar lang zal dat niet duren schat ik.

Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk: als ik de beste camera had willen hebben had ik niet voor de N80 moeten kiezen. De WiFi maakt wat dat betreft enorm veel goed, wat een fun!

Na een hele werkdag met de N80 op zak ben ik inmiddels overtuigd van de juiste keuze, het is gewoon een hardstikke gave phone, ligt lekker in de hand en werkt erg prettig, zowel 'open' als dicht. Ik zal nog wel even bezig zijn met het customizen, lang leve Symbian wat dat betreft _/-\o_ iets anders komt er bij mij sowieso niet in.

Batterij is wel op tegen het eind vd dag dus ik ga snel een tweede accuutje kopen.

Thanks voor de tips verder iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:26:
[...]

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik heb een fantastische Nikon digitale spiegelreflex dus ik weet wat kwalitatief goede foto's maken is, maar met de laatste generatie mobieltjes kunnen toch echt verbazingwekkend mooie plaatjes geschoten worden. Voor veel mensen is de camera dan ook *het* argument om een specifieke telefoon te kopen... zeggen dat een 'telefoon helemaal niet geschikt' is voor het maken van foto's is anno 2006/2007 echt achterhaald, alhoewel geen enkele phone het op dit moment haalt bij een topcamera natuurlijk... maar lang zal dat niet duren schat ik.

Verder heb je natuurlijk gewoon gelijk: als ik de beste camera had willen hebben had ik niet voor de N80 moeten kiezen. De WiFi maakt wat dat betreft enorm veel goed, wat een fun!

Na een hele werkdag met de N80 op zak ben ik inmiddels overtuigd van de juiste keuze, het is gewoon een hardstikke gave phone, ligt lekker in de hand en werkt erg prettig, zowel 'open' als dicht. Ik zal nog wel even bezig zijn met het customizen, lang leve Symbian wat dat betreft _/-\o_ iets anders komt er bij mij sowieso niet in.

Batterij is wel op tegen het eind vd dag dus ik ga snel een tweede accuutje kopen.

Thanks voor de tips verder iedereen!
Ik moest met debitel praten over het opzeggen van mijn abo, wnat vodafone had de n80 voor een zeer lage prijs. Die man van debitel wou me niet kwijt dus begon aanbiedingen te doen, ik zeg hem alleen als ze een bepaalde telefoon hebben. Hij vragen: welke dan. Ik zeggen: de n80, waarop hij antwoorde: vanwege de camera zeker!
Dit was afgelopen zomer en het zegt wat over de trend die nu plaatsvind, een camera op je mobiel is enorm handig omdat je zomaar even een plaatje kan schieten. Echt mooie foto's maak je natuurlijk met een camera waar je een lens op kan schroeven. Sommige van die lenzen zijn zo groot dat je je mobiel kan kwijtraken in het schroefdraad ;). Mobiele camera's gaan het nooit halen bij de proffesionele fotografie. En als je even een foto wil schieten moet je je nu nog niet druk maken over het aantal pixels. De foto's die ik maak met mijn mobiel zijn minder mooi, dan de olympus fotocamera van mijn ouders die ook 3megapixel is en alweer een paar jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

EnsconcE schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:19:
[...]

Ik moest met debitel praten over het opzeggen van mijn abo, wnat vodafone had de n80 voor een zeer lage prijs. Die man van debitel wou me niet kwijt dus begon aanbiedingen te doen, ik zeg hem alleen als ze een bepaalde telefoon hebben. Hij vragen: welke dan. Ik zeggen: de n80, waarop hij antwoorde: vanwege de camera zeker!
Dit was afgelopen zomer en het zegt wat over de trend die nu plaatsvind, een camera op je mobiel is enorm handig omdat je zomaar even een plaatje kan schieten. Echt mooie foto's maak je natuurlijk met een camera waar je een lens op kan schroeven. Sommige van die lenzen zijn zo groot dat je je mobiel kan kwijtraken in het schroefdraad ;). Mobiele camera's gaan het nooit halen bij de proffesionele fotografie. En als je even een foto wil schieten moet je je nu nog niet druk maken over het aantal pixels. De foto's die ik maak met mijn mobiel zijn minder mooi, dan de olympus fotocamera van mijn ouders die ook 3megapixel is en alweer een paar jaar oud.
Afgelopen zomer was de N80 samen met één samsung ( geloof ik) de enige camera met 3.0 megapixels. Toen was dat heel wat. Nu nog wel trouwens aangezien van Nokia alleen de N series veel megapixels hebben. En natuurlijk is de lens van een Olympus beter dan een N80 lens. (aangezien er op de N80 geen Carl Zeiss lens zit)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urnie538 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:51:
[...]

Afgelopen zomer was de N80 samen met één samsung ( geloof ik) de enige camera met 3.0 megapixels. Toen was dat heel wat. Nu nog wel trouwens aangezien van Nokia alleen de N series veel megapixels hebben. En natuurlijk is de lens van een Olympus beter dan een N80 lens. (aangezien er op de N80 geen Carl Zeiss lens zit)
Dat Carl Zeiss is ook maar een opdrukje op de lens. Het gaat echt veel meer om de gebruikte CCD-chip. In de N93 en N73 zit allebei een Carl Zeiss lens, maar de foto's van de N73 zijn echt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:03:
[...]

Dat Carl Zeiss is ook maar een opdrukje op de lens. Het gaat echt veel meer om de gebruikte CCD-chip. In de N93 en N73 zit allebei een Carl Zeiss lens, maar de foto's van de N73 zijn echt een stuk beter.
Dat zei ik een paar pagina's terug inderdaad ook al, met de N95. Daar worden ook al grote verwachtingen gesteld omdat er een Carl Zeiss lens op zit. Wat veel mensen helaas vergeten is dat een rode Lada met de handtekening van M. Schumacher erop niet direct pole position tijdens een F1 GP kan rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
DataGhost schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:07:
[...]

Dat zei ik een paar pagina's terug inderdaad ook al, met de N95. Daar worden ook al grote verwachtingen gesteld omdat er een Carl Zeiss lens op zit. Wat veel mensen helaas vergeten is dat een rode Lada met de handtekening van M. Schumacher erop niet direct pole position tijdens een F1 GP kan rijden :+
Je ziet ook in de foto's dat de CCD-Chip niet van hele goed kwaliteit is. Je kan een mooie foto schieten, maar als je je een foto maakt in het donker zonder flitser dan zie je wat er mis is met CCD van de N80. Hoe het met digitale fotocamera's zit weet ik niet, maar die hebben in ieder geval een betere noise reductie.

Ik wil een handtekening van Anton Korbijn op mijn N80, dan weet ik dat ik goede foto's schiet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb pas geleden N80 aangeschaft, heb de nieuwst firm versie, hoe kan ik kijken welk Symbian versie ik heb???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:18:
Heb pas geleden N80 aangeschaft, heb de nieuwst firm versie, hoe kan ik kijken welk Symbian versie ik heb???
Google, gathering of tweakers, nokia.nl/nokia.com, N80 topic op tweakers, tweakers zelf, altavista(als je daar een fan van bent)...
En als je het dan nog niet gevonden hebt, kom dan maar terug }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Neem eens een kijkje in de ts. Daar staat hoe je dat moet zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nokia N80 is een Series 60 3rd Edition device, niet meer, niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:36:
[...]

De Nokia N80 is een Series 60 3rd Edition device, niet meer, niet minder.
een Symbian 9.1 niet te vergeten.....
net zoals de N95 een symbian 9.2 versie heeft...maar dat terzijde

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martincm schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:48:
[...]

een Symbian 9.1 niet te vergeten.....
net zoals de N95 een symbian 9.2 versie heeft...maar dat terzijde
Inderdaad, vergeten. N95 is daarnaast ook voorzien van Feature Pack 1 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:34:
[...]

Inderdaad, vergeten. N95 is daarnaast ook voorzien van Feature Pack 1 als ik me niet vergis.
inderdaad, en de n95 is daarnaast nog niet eens uit dus who gives a f****

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand een adres waar ik de 1-na laatste versie van NSU kan downloaden? Versie 1.1.30(en) krijg ik niet aan de praat, zowel niet op Win2Ksp4 als op een cleane XP (blijft hangen op 'Starting application...' XP heeft geen PC Suite geinstalleerd dus het gaat niet om eerder hier genoemd conflict)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
NSU? Need for Speed Underground :?

Volgens mij is het verder niet toegestaan, mits ik het verkeerd begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
Ik denk dat hij de Nokia Phone Software Updater bedoeld >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Maite op 27-10-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Nokia Software Updater :)
dr1: geen idee, ik zou googlen met de filenaam + versienummer + 'mirror'.

ho, die nieuwe pagina was er net nog niet!

[ Voor 23% gewijzigd door DataGhost op 27-10-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanneman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 19:40
Zojuist is op www.mess.be een officieele messenger client van microsoft voor symbian verschenen!
Thanks to our Hong Kong Triads insider* we got our hands on a completely legal and official copy of a Windows Live-branded Messenger java-client for Nokia, SonyEricsson, Motorola and Panasonic models. Ok, it's not exactly the Windows Live Messenger Beta for Mobiles I was raving about back in May, and none of the features seen in our preview video are present. All you get is a contact list, a basic conversation screen and a dozen or so standard MSN emoticons. But it does have the Windows Live theme going on which makes it a good replacement for that old client you're still stuck with, or maybe a familiar introduction to mobile instant messaging if you haven't tried that yet.
Downloaden op http://www.mess.be/pafile...hp?action=download&id=693

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Maite schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:26:
Ik denk dat hij de Nokia Phone Software Updater bedoeld >:)
8)7

Ik sliep nog enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
hanneman schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:16:
Zojuist is op www.mess.be een officieele messenger client van microsoft voor symbian verschenen!

[...]

Downloaden op http://www.mess.be/pafile...hp?action=download&id=693
Das een sisx, voor Symbian dus. Die is trouwens al een aantal keer gepost hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds de laatste oplaadbeurt echt een zeer grote verlenging van mijn accuduur.

Hij gaat gewoon een dag langer mee ofzo. Ik heb hem nu voor het laatst op woensdag opgeladen. Bizar!
Dus dit is de 3e dag. En wel gewoon mee gebeld en dergelijke natuurlijk.

Het is overigens nog steeds niet gelukt om mijn telefoon te verbinden met Wifi op mijn universiteit.

Wat ik me overigens nog afvroeg was hoe je certificaten verwijderd. Want ik wil er 1tje verwijderen maar ik heb geen idee hoe.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Nou, ik geef demo's met de N80 en de philips streamium systemen en dan is het na 3 uur via wifi mp3tjes streamen afgelopen met de pret. Erg handig als je heel de dag moet werken, kan je 2 extra accu's meesjouwen :p
Het systeem zelf is wel gaaf, via de mediaplayer op de N80 de liedjes via de streamium naar de geluidsinstallatie. Ook het volume regel je met je N80 :) Kan trouwens ook andersom, dat je vanaf de streamium over je telefoon bladert om de liedjes te spelen door met de remote van dat ding te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:10:
[...]

Door het laden van afbeeldingen & geluid uit te zetten.
Hoeveel werkheugen heeft de n80 eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:15:
[...]

44 mb waarvan ongeveer 18 vrij is na een verse start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:15:
[...]

Als ik me niet vergis 16 mb na een herstart...

Edit: is die 44 mb niet het gewone geheugen of ben ik me nou gigantisch aan het vergissen?

[ Voor 21% gewijzigd door EWK op 28-10-2006 23:36 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Moning2 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:32:
[...]

44 mb waarvan ongeveer 18 vrij is na een verse start :)
Dat is de main mem ;)

Het heeft niet echt ram, het is meer een proc met flash geheugen volgens mij. Misschien dat Ginz hier meer vanaf weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:16:
Ik heb sinds de laatste oplaadbeurt echt een zeer grote verlenging van mijn accuduur.

Hij gaat gewoon een dag langer mee ofzo. Ik heb hem nu voor het laatst op woensdag opgeladen. Bizar!
Dus dit is de 3e dag. En wel gewoon mee gebeld en dergelijke natuurlijk.

Het is overigens nog steeds niet gelukt om mijn telefoon te verbinden met Wifi op mijn universiteit.

Wat ik me overigens nog afvroeg was hoe je certificaten verwijderd. Want ik wil er 1tje verwijderen maar ik heb geen idee hoe.
Iets anders gedaan dan anders ofzo? Klinkt me wel aantrekkelijk in de oren, dubbele accuduur :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
DaannO schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 00:06:
[...]

Dat is de main mem ;)

Het heeft niet echt ram, het is meer een proc met flash geheugen volgens mij. Misschien dat Ginz hier meer vanaf weet. :)
NsysInfo geeft bij mij hetvolgende aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Free RAM
21655552 bytes
Total RAM
46137344 bytes
ROM Size
20971520 bytes
Free Phone Memory
27684864 bytes
Total Phone Memory
49069056 bytes
Free Flash Memory
18481152 bytes
Total Flash Memory
2001928192 bytes

Nou weet ik niet hoe waarheidsgetrouw NsysInfo is, aangezien deze aangeeft dat ik een 206Mhz processor heb terwijl dit een 220Mhz moet zijn(niemand met een N80 heeft met NsysInfo staan dat er een 220Mhz inzit). Maar het geeft iig wel een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:50
Smartphoneware heeft nu een programma uit waarmee je heel makkelijk de verjaardagen uit de contacten in de calender kan zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

DaannO schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 00:06:
[...]

Dat is de main mem ;)

Nope.

Ik zou het misschien kunnen gaan berekenen, maar ik denk dat de noodzaak daartoe niet zo groot is.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 02:00:
[...]

Iets anders gedaan dan anders ofzo? Klinkt me wel aantrekkelijk in de oren, dubbele accuduur :>
Nee niks, dat is het vreemde.

Ik ben nog steeds op zoek naar een goede Google Talk/Jabber client. Ik kan werkelijk geen goede vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:11:
[...]

Ik ben nog steeds op zoek naar een goede Google Talk/Jabber client. Ik kan werkelijk geen goede vinden.
agile messenger werkt met google talk, niet met jabber, vind het zelf een geweldige client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Ginz schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:54:
[...]

Nope.

Ik zou het misschien kunnen gaan berekenen, maar ik denk dat de noodzaak daartoe niet zo groot is.
Wat zou je moeten uitrekenen? Er zit toch 46Mb RAM geheugen in de N80 waarbij, in mijn geval, 20Mb vrij is? De vrijheid van het geheugen lijkt mij bepaald te worden aan de hand van het thema dat in gebruik is en de applicaties die gestart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:11:
[...]

IM+ heeft ondersteuning voor Jabber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn, de kwaliteit van filmen in het donker is er niet op verbeterd met de versie 4...
nog steeds die rode stippen.

Is het mogelijk om de flits uit te zetten tijdens het filmen in het schemerlicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
op de N80 kan je zowel je smsjes opslaan in telefoongeheugen als op je memorycard. Maar ik had de card even verwijderd en zo zijn er opnieuw smsjes opgeslagen in het telefoongeheugen.
Is er een manier om smsjes (al dan niet verzameld in een map) over te brengen van het telefoongeheugen naar de memorycard? Ik wil namelijk alles van sms op de card hebben, zo kan ik veel meer smsjes bewaren.

En bij verbinding van de N80 met de PC, hoe kan je dan je smsjes zien die op je memorycard staan? Of 'leest' hij enkel wat er in het telefoongeheugen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Gameplayer schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:22:
Ik wil namelijk alles van sms op de card hebben, zo kan ik veel meer smsjes bewaren.
Let erop dat je niet meer dan 2a3000 sms wil opslaan (ook niet in aparte mappen, het smssen gaat dan niet meer goed.... (was bij mij iig het geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Gameplayer schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:22:
op de N80 kan je zowel je smsjes opslaan in telefoongeheugen als op je memorycard. Maar ik had de card even verwijderd en zo zijn er opnieuw smsjes opgeslagen in het telefoongeheugen.
Is er een manier om smsjes (al dan niet verzameld in een map) over te brengen van het telefoongeheugen naar de memorycard? Ik wil namelijk alles van sms op de card hebben, zo kan ik veel meer smsjes bewaren.

En bij verbinding van de N80 met de PC, hoe kan je dan je smsjes zien die op je memorycard staan? Of 'leest' hij enkel wat er in het telefoongeheugen staat?
Ga naar SIM berichten --> opties --> Marktering aan--> Alle markeren.

En dan hoppa kopieren die handel!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Weet iemand eigenlijk waar de critera ligt voor Populaire tracks bij tracklijsten in de muziekspeler?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

Woei, zojuist mn n80 ontvangen, net zolang gewacht totdat hij niet meer goedkoper icm laagst mogelijke abo kan worden. Hij is wat zwaarder en dikker dan verwacht, komt door de goede optische kwaliteit (illusie) die de designers van nokia gecreeerd hebben.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het beeldscherm kleiner is dan mn vorige maar gejatte Orange SPV C500, en dat is wat mij tot nu toe het meest verraste op een negatieve manier. Misschien is ook dit een illusie door de grootte vd letters, maar denk het helaas niet...

Verder zit het menu gewoon nokia technisch goed in elkaar, logisch en zonder extra apps geinstalled op geheugenkaart ook snel genoeg voor een ervaren gebruiker. Superieure geluidskwaliteit direct merkbaar in mn eerste gesprek, t.o.v. de windows mobile mobiles.

De center joystick (vooral de linker en rechter kant op) had van mij zeker wel wat groter gemogen, want hij is nu net zo groot als die van mn 4 jaar oude siemens m55, en die had de kleinste toetsten ooit!
Het zwaarte punt vcan het toestel ligt bij uitgeschoven toetsenbord naar mijn mening te ver boven in de hand waardoor er geen totale controle is, het vasthouden in twee handen voor comfortabele grip vind ik dan ook nodig..
Qua ergonomie en design zou ik voor de n73 kiezen, maar omdat ik hier veel negatieve dingen hoorde over de n73 (sw bugs), vooral in comb met tomtom heb ik de n80 verkozen.

Ik ga mooi naar een service punt voor upgrade onder garantie, maar dan wel voor fw V 5.xxx. Wie weet wanneer die uitkomt?

-geen-

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.