Raar SMS probleem.
Ik heb sinds 'n paar jaar een Nokia N70 met prepaid kaarten van O2 en ben tot nu toe altijd tevreden geweest over dit toestel maar sinds 'n dag of 8 doet ie wat raar.
's ochtends kreeg ik enkele smsjes, waarbij ie nog gewoon 't sms geluid maakte en in het display iets te staan kwam als "u heeft 1 bericht ontvangen" maar dezelfde middag wou ik een oud smsje teruglezen en zag ik opeens dat ik 'n new sms had, maar zonder dat de gsm dus was afgegaan.
Als ik nu 'n smsje krijg verschijnt meestal (ook niet eens altijd) wel het envelopje in de hoek van 't display maar er wordt geen geluid afgespeeld en hij vibrate ook niet meer.
Ik heb de profielen nagekeken, een new profiel aangemaakt, de gsm enkele malen aan en off gezet, batterij, simkaart en memorychip in en uit gehaald maar allemaal blijkt niet te werken.
Ik heb over de laatste paar dagen vanalles geprobeerd, uiteraard wel eerst van de berichten, foto's en txt's een backup gemaakt op m'n pc.
De soft reset heeft niet geholpen dus ik heb 'n firmware update geprobeerd, ik had versie 3.nogwat en heb nu 5.nogwat en eindelijk werkt 't weer.
PING PING "1 new message received"
Ik blij, maar niet voor lang.
Na 't terugzetten van de berichten e.d. van m'n pc naar de gsm is 't probleem weer terug. Dus opnieuw geflashed met de firmware, en toen stapje voor stapje dingen gaan terug zetten om te kijken waar 't probleem ligt, en dat blijkt bij m'n txt's te liggen.
Ik heb ongeveer 2500 txt en die waren opgeslagen op 't telefoongeheugen, en die wil ik graag op 'n gsm houden, vindt 't leuk om daar af en toe door heen te lezen.
Dus, ik flash de telefoon door de nieuwste firmware er (opnieuw) op te zetten, en 't probleem is opgelost.
Maar zodra ik m'n 2500 berichten weer terug op m'n gsm zet is 't probleem weer terug.
Dus ik dacht ik zet de berichten op m'n geheugenkaart (1 gig) ipv op de telefoon. Dus in de gsm selecteer ik opslaan op geheugen kaart bij berichten optie's, waarna m'n inbox dus leeg is.
Toen sloot ik gsm weer aan op pc, en zette de berichten terug, in de hoop dat hij ze op de geheugenkaart zou zetten, maar zodra de telefoon gereset is krijg ik dan de melding dat ie ze daar niet kan opslaan (er is ruimte genoeg) en dat ze in 't telefoongeheugen worden neergezet.
Wat ik me nu dus afvraag cq aan het proberen ben is hoe ik m'n 2500 berichten die in 't telefoongeheugen (en op de pc) staan op m'n geheugenkaart krijg.
Ze van de pc naar de geheugenkaart slepen/kopieren werkt niet via pc suite helaas.
Iemand enig idee hoe ik dat 't beste kan doen ?
[
Voor 187% gewijzigd door
Verwijderd op 23-10-2007 16:26
]