[HDD] Microsoft Zune Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.591 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik ben wel benieuwd wat het verschil in videokwaliteit is tussen de iPod en de Zune, als je dat dan eens zou willen bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
Ik had van de microsoft site die zune media player gedownload..
maar bij de instalatie komtie niet verder dan update.. en dan staat er er zijn geen updates..e dan is die uit..?
ben ik nou gek of..

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je kan wel zien dat vandaag de release-datum is vd Zune in Amerika!
Op eBay staan nu veel meer advertenties dan gisteren...
Ben wel blij dat ik 'm vandeweek al besteld heb want, de prijzen liggen zo'n 20/ 30 euro hoger >:)

We got ours this morning and guess what! Twins.
One baby black Zune, and another brown. To be honest, we're kind of exhausted from our own coverage. As one reader wrote, "Enough with the Zune. I feel as if I'd bought one, played with it, and got sick of it. And it's not even out yet!"

Yeah, that's how we felt, too. But then we saw how sweet the box it came in was. Congrats Microsoft. You've finally created packaging even cooler than the iPods. As far as the player goes, it's close, but still too close to call until the fat lady sings. We will say this: it's competitive with the iPod.

Click on to see the whole thing unboxed, the black and brown side by side, and the beautiful packaging that Microsoft went to great lengths to build. I think I'll paint my apartment these colors.–Brian Lam

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/assets/images/gallery/4/2006/10/296824268_ad08701aef_o.jpg
Hier de rest vd pics!!

Ben wel blij dat ik voor de bruine versie ben gegaan hoor:
Wit is niet mijn kleur en die zwarte is wel mooi maar dat blauwe randje vind ik dan weer niks..
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/assets/images/gallery/4/2006/10/296823919_fa4953d134_o.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door CLB op 14-11-2006 16:59 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

spenky schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:41:
Ik had van de microsoft site die zune media player gedownload..
maar bij de instalatie komtie niet verder dan update.. en dan staat er er zijn geen updates..e dan is die uit..?
ben ik nou gek of..
Nope je bent niet de enige, Installing the Zune... sucked :+

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 08:10:
Snap al je moeite niet zo goed. Een review is namelijk altijd gebaseerd op een persoonlijke mening. Of je daar wat mee doet is een tweede....
Omdat ik niet echt positieve reviews kan vinden die niet door Microsoft of echte fanboys zijn geschreven. CNet is meestal positief over Microsoft en spint graag garen uit nieuwe hypes. Positieve reviews van de Zune zouden CNet beter uitkomen dan slechte reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:41:
[...]
Omdat ik niet echt positieve reviews kan vinden die niet door Microsoft of echte fanboys zijn geschreven. CNet is meestal positief over Microsoft en spint graag garen uit nieuwe hypes. Positieve reviews van de Zune zouden CNet beter uitkomen dan slechte reviews.
Hij had 't denk over 'mijn' moeite die ik heb gedaan!
Lijkt natuurlijk net of ik 't artikel wat jij aangaf probeerde te ontkrachten :)

Welke mod heeft m'n bold tekst van 2 grote posts normaal gemaakt?
Die wil ik even bedanken! Die twee posts waren gemaakt vanaf m'n Qtek S200, btje weird :|

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 14-11-2006 19:44 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
ik stond net in de winkel (Best Buy, Scottsdale, Arizona) te kijken naar de zune en zat met mijn vinger te scrollen over die "ipod achtige controlls", maar er gebeurde dus niets. Even vergeten dat er geen draaischijf constructie op zat.

Voor de rest zag het er gelikt uit, hoewel enigezins iets lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Whaaa leuk om te horen :)
Iemand die 'm reallife heeft gezien!

Welke kleur Zune had je vast / stond die ook aan / voelde die stevigjes aan..?
Kun je niet terug en er 'n shitload foto's van schieten (liefst van de bruine versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
misschien ga ik vandaag (morgen NL tijd) wel even weer naar toe om fotos te maken e.d.

de bruine en zwarte stonden aan. Er waren in de 2 minuten dat ik er was 4 mensen die aan een medewerker vroeg om een zune te pakken (dus om daadwerkelijk te kopen). Als warme broodjes dus.

Voelden zeker stevig aan! 249 dollar dus (200 euro).

[ Voor 67% gewijzigd door achterop23 op 14-11-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatzert
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 13:06
Kan dat ding ook gepatched worden ofzo zodat je gewoon via windows verkenner files er op kunt slepen? Of moet je echt Zune software gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 16:25
Zune kun je alleen vullen met speciale software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
jip_86 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:07:
Zune kun je alleen vullen met speciale software.
nog wel.
Even wachten en er zal binnenkort wel een oplossing voorkomen. Zelfde als met ipod toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
Microsoft is nog niet echt up to date. Wel erg ANTI ipod
http://sib1.od2.com/common/framework11.aspx?shid=033C005C

(Klik rechtsonderaan op)
MP3 SPELERS
Koop de speler die bij jou past!

[ Voor 24% gewijzigd door achterop23 op 15-11-2006 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is de vraag naar Zune's nog niet echt op gang gekomen.

Op de toch per uur ververste top 10 van populaire mp3 spelers op amazon.com heeft de hagenieuwe Zune nog steeds geen deuk kunnen maken in de vraag naar de toch al bijna bejaarde iPods. Je zou toch verwachten dat er een rush op zo'n dingen is zoals je ziet met nieuwe iPods?

En de Apple fanboys hebben er echt wel lol in dat zune niet compatible is met vista

Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/we-dont-make-this-up-folks-061114.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Ik ben net bij de Walmart geweest (24/7 open) en daar ligt de Zune in de vitrines. In alle drie de kleuren. Ik zal zeker geen Zune kopen heb ik geconcludeerd. Voor mensen die een groot scherm toegevoegde waarde vinden hebben zal het een goed apparaat zijn, maar ik vind 'm te groot en te dik. Het ziet er meer uit als een wat lompe PDA dan MP3 speler, maar dat is mijn mening, smaken verschillen natuurlijk. In walmart was de prijs $249.47 of zo, maar daar komt dan nog 8% BTW bij.

Nouja, eigenlijk moet ik helemaal niet kijken naar zulke spelers, want 30GB zou voor mij toch veel te veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Bazilfunk: Hij staat nu op #5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

achterop23 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:55:
Microsoft is nog niet echt up to date. Wel erg ANTI ipod
http://sib1.od2.com/common/framework11.aspx?shid=033C005C

(Klik rechtsonderaan op)
MP3 SPELERS
Koop de speler die bij jou past!
Anti Ipod?

Die site werkt alleen met PlayforSure, en dat heeft de Ipod niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

ik begrijp dat anti-iPod ook niet echt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Bij de harde schijf spelers staat de Zune al op nummer 3 >:)
Maar ik denk ook dat de prijs wel belangrijk is, de iPod kost daar namelijk 232.99 dollar en de Zune 249.99.
Als die iPod nou 289 dollar zou kosten en de Zune 250 dollar, dan zouden denk ik meer mensen voor de Zune kiezen.
Ik ben dus benieuwd of de Zune in Nederland wel meteen veel gekocht gaat worden, want hier is de iPod toch wel een flink stuk duurder dan die 232 dollar.
En als de Zune maar 229 euro zou kosten dan zou dat toch wel erg mooi zijn. :)

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Die lijst is ook gewoon van 1 webwinkel toch?
Verkoop van mp3-spelers en dergelijke in gewone winkels is daar niet bij opgeteld...

Ben toch benieuwd of de Zune niet t*ringsnel verkoopt hoor... :)

Ik lees trouwens ook in verschillende advertenties op eBay en dergelijke dat de meegeleverde adapter in alle landen en op alle stroomnetten werkt... Zou wel handig zijn uiteraard :)

[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 15-11-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:09:
@ Bazilfunk: Hij staat nu op #5
Daar stond ie al toen ik die link poste. En hij is er niet populairder op geworden. De sandisk is zelfs populairder dat wil al iets zeggen.

Amazon is een beetje de graadmeter om te bekijken wat een populair product is. Momenteel is bijvoorbeeld de hotste gadget een canon powershot 600. De bestsellers lijsten van amazon worden als representatief gezien voor wat de algemene trend is in amerika.

Zune moving at slow tempo

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

De SanDisk is ook zo'n 140 dollar goedkoper dus...

Leuke link btw! Staat ook leuk filmpje :)

Hierzo wat 'consumers'

Wordt oa in gezeg dat de film-playback kwaliteit echt nice is!
Okee wordt gezegd door 'n regular guy maar toch...

Ook is er in 't fimpje te zien dat je in kunt zoomen bij foto's --> wist ik zelf nog niet :)

Leuke vergelijking tussen de iPod en de Zune...
Worden verschillende aspecten vergeleken van de apparaten waaronder:
Design, scherm, interface, software en 'delen'. Heb 't even kort samengevat:

Design: de Zune is groter en zwaarder dan de iPod. Wat ze ook aangeven is dat het dus geen scrollwheel is maar dat hij er wel mooi uitziet. Toch geven ze daarom minpunten. Beetje stom imho omdat, dat functionaliteit is en 't design dus gewoon erg nice is! [iPod]
Scherm: Komen ze niet over uit en is 'n gelijkspel... [tie]
Interface: De interface van de Zune is vele malen kleurrijker/ grafischer dan die van de iPod [Zune]
Software: vind ik wel weer lomp dat de iPod wint: Wordt aangedragen dat de Zune-software:
-Ze verkopen geen tv-series/ films of audio-boeken in de Zune-store
-Je moet minstens een tegoed van 5$ kopen om nummers te kunnen kopen
Jammer dat ze niet de software zelf hebben vergeleken.
Qua compatibaliteit/ snelheid en dergelijke...[iPod]
Sharing: [Zune]

en toch wint de iPod... omdat:
iPod...by slight edge. Why? Because at the end of the day, most reviewers preferred the iPod, even if breaking down the features on paper makes them look pretty even. But if Apple vs. Microsoft means innovation above just shrinking the players down, we're all for it.

Ik vind deze opmerking wel goed van iemand die hierop reageert:
I don't get how the players tied in the screen category. The Zune screen is bigger, which makes it better for watching videos (even though the resolution is the same) and for navigating music. So because "some" album covers look better on the ipod, and you have to, gasp, turn the player to watch movies and look at pictures means that they are tied? I'd say the win would have to go to the Zune.

iTunes vs Zune-software
Ze zijn eigenlijk zeer positief over de Zune software in vergelijking met iTunes :)

FAQ's over de Zune...

Paar 'belangrijke' vragen en antwoorden gekopieerd:
Q: Obviously the Zune has a bigger screen [compared to the iPod] but which screen is brighter? Sharper? Which one has better contrast?
A: Comparing the Zune against the 5G (I don't have a 5.5G, sorry), the Zune is brighter. However, the iPod looks sharper and has better contrast. They're both 320x240 resolution, so the Zune just blows up everything bigger. It looks nice, but not as sharp as the iPod.

Q: How's the video quality with the Zune? If you were to compare it to the iPod's video playback, which one would you say is better looking?
A: The Zune, because it's got a bigger screen—despite the fact that they're the same resolution.

Ben benieuwd! Loop nu met 'n PDA met 'n 2,8" scherm met 320 x 240 en dat is perfect voor films :)

Q: How are the default headphones? Are they worth it to keep or should I be making a headphone purchase day one?
A: Not bad, and you should try them out yourself to see if they're too big/small for your ear holes before you purchase new ones.

Is wel relaxed ook! Kan ik gewoon besluiten om die soms te gebruiken mocht ik radio willen gaan luisteren. Als ik dat niet wil en echt keihard muziek wil luisteren gebruik ik m'n Sennheisers wel >:)

Q: Does the zune come with the FM transmitter or do I have to fork out for a seperate device?
A: The FM in the Zune is just a FM receiver. You'll have to buy a transmitter separately.

Begrijp ik nog niet helemaal..? Kan toch gewoon radio'en? :)

[ Voor 164% gewijzigd door CLB op 15-11-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou inderdaad wel een leuk apparaat zijn voor mensen die nog nooit een mp3 speler hebben gehad. Ik denk dat vooral de oudere generatie, bejaarden bvb zullen via de zune een leuke introductie hebben met mp3. Ook het "wanna be young" imago is helemaal op onze moderne senioren gericht.

The Zune is a good fit for MP3 player novices

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:43:
Begrijp ik nog niet helemaal..? Kan toch gewoon radio'en? :)
Jup, je kan alleen je muziek niet op radio frequenties 'broadcasten' zodat je je zune op je autoradio kunt afluisteren bijvoorbeeld. Ontvangen kan uiteraard wel.

Overigens snap ik de hele gedoe om die touchwheel van iPod niet. Heb het zelf wel eens gebruikt en vind het zelf niet echt een geweldig systeem, en vind het nou niet 1 van de sterkste pluspunten voor de iPod (dus een minpunt voor de zune). So what if the zune doesn't have a touchwheel! Als de Zune het wel had zou het ook niet goed zijn, dan zou het weer nageaapt zijn van apple.

Overigens is het wel balen als de Zune software niet op Vista werkt als ik de mijne heb. Al mijn pc's draaien nu Vista of Linux. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 07:05 ]

Verwijderd

Deze review zal CLB best wel smaken : Microsoft Launches the Zune.

According to reviews, all error messages in the Zune software will feature pictures of girl next door? types engaged in hot lesbian action.
Users will actually come to want their Zune to crash,Which, admittedly, they shouldn?t have to wait long for.

Na dit gelezen te hebben wil ik er ook één

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 01:57:
Deze review zal CLB best wel smaken : Microsoft Launches the Zune.

Na dit gelezen te hebben wil ik er ook één
Wat een applefanboys allemaal, bij dat commentaar onder het artikel. 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 07:11 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:09:
[...]
Overigens is het wel balen als de Zune software niet op Vista werkt als ik de mijne heb. Al mijn pc's draaien nu Vista of Linux. |:(
Jij had n zwarte besteld toch?
Ik kan hier wel rondvragen bij m'n vrienden of er eentje interesse heeft..?

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/assets/resources/2006/11/ipodvszune.jpg

You want a bigger screen: Zune.
You need an all-you-can-eat subscription service: Zune.
You want a store with a larger music library: iPod.
You want a movie and TV store: iPod.
You want contacts, calendar, notes, stopwatch, and iPod Games: iPod.
You want to be different/want something new: Zune.
Xbox 360 owners who purchase music and want streaming: Zune.
Xbox 360 owners who purchase music and don't want streaming: iPod.
You want a scratch resistant player: Zune.
You want a built-in FM tuner: Zune.
You want a touch-sensitive scroll wheel: iPod.

For most people, we're going to recommend you get an iPod. It's got more support, plus it's backed by iTunes, which works well and gives you a lot more choice in music, TV, and movie purchases.

Of course if you want a subscription service, or a bigger screen, or a built-in FM tuner, then there's the Zune. But if you're borderline between the Zune and the iPod, we'd play it safe and get the iPod, then wait for the 2nd generation Zune and see what's going on.

Net een filmpje gemaakt waarin m'n iPod 5th generation en m'n Qtek S200 naast elkaar lagen en 't zelfde filmpje afspeelden! Helaas is 't niet goed te zien maar in 't echt was duidelijk te zien dat 't schermpje van de Qtek S200 vele malen mooier was qua kleurintensiteit! Misschien komt dit door de iPod 5th gen (dus geen brightness-controls) misschien ook niet. In ieder geval zal de Zune wel ok zijn!

iPod: 2,5" 320 x 240
Qtek: 2,8" 320 x 240
Zune: 3,0" 320 x 240

[ Voor 75% gewijzigd door CLB op 16-11-2006 11:05 ]

Verwijderd

Ligt het aan mij of is het scherm van de iPod beter?

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:19:
Vind je dat door die foto of dat filmpje?
In 't echt is dat Qtek-schermpje vele malen beter namelijk!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:19:
De foto's zijn beide overbelicht. Bij de iPod zie je het minder omdat de achtergrond wit is. Ik denk niet dat je een conclusie kunt trekken adhv die foto. Ik denk dat de Zune grafisch wel beter is dan de iPod, aangezien de kwaliteit van de video best snel omhoog gaat in PMP-land.

Verwijderd

Ja lap net nu ik een Zune wou stoppen ze met de Zune : Microsoft Discontinues the Zune. :+

• CLB
  • Niet online

CLB

Whaha jammer zeg ;)
Ben ik straks een van de weinig met 'n Zune en kan er niks meer mee! Wil iemand 'm kopen >:)

Verwijderd

De link in dat artikel Zune reviews that turn into ads for the iPod is geweldig ;)

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:17:
[...]

Jij had n zwarte besteld toch?
Ik kan hier wel rondvragen bij m'n vrienden of er eentje interesse heeft..?
Woei, ben jij gek! Lief aangeboden, maar ik verzin er wel wat op. ;) De zune wil ik toch echt wel hebben! Desnoods bouw ik er wel een gestripte XP VM voor :P Vista support zal toch niet heel lang meer duren lijkt me..

(Ja ik had de zwarte btw, mooie foto) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 17:23 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Had 'm al gezien! Volgens mij op Gizmodo of Google Video Player ofzo :)
Volgens mij is Bazilfunk een beetje 'n Apple-fanboy...?

@ Arcanedevil: Ik bied 50 euro :9
EDIT: Bouw dan gelijk 'n Wi-Fi transmitter met 300 km bereik, kunnen we wireless sharen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 16-11-2006 17:27 ]

Verwijderd

Apple Fan boy? Zeg maar Apple priester >:) Trouw aan het celibaat. "Thou shall not use any other device then the one that carries the holy logo" ;)

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:31:
Apple Fan boy? Zeg maar Apple priester >:) Trouw aan het celibaat. "Thou shall not use any other device then the one that carries the holy logo" ;)
Hmm als ik je posthistorie zo bekijk ben jij de Apple-god ofzo maar, ja ik ben ongelovig >:) :9

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:25:
[...]

Had 'm al gezien! Volgens mij op Gizmodo of Google Video Player ofzo :)
Volgens mij is Bazilfunk een beetje 'n Apple-fanboy...?

@ Arcanedevil: Ik bied 50 euro :9
EDIT: Bouw dan gelijk 'n Wi-Fi transmitter met 300 km bereik, kunnen we wireless sharen ;)
Ik denk dat ik hem toch maar zelf hou ;) Hopen dat hij binnenkort verzonden wordt, die amerikanen komen al 25 november hierheen! Dan heb ik mijn zune O+
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:31:
Ik denk dat die opmerking echt wel opgaat voor een grote groep appleboys. De reviews en hun opmerkingen zijn over het algemeen gwn ronduit triest. Als je goed onderbouwd kunt zeggen waarom je de Zune niet goed vindt ok, maar ga het niet zomaar zonder echte onderbouwing zo zwart maken.

Ik snap zowiezo niet waar die mensen zich zo druk om maken. Wees blij met een beetje marktwerking. Vind je de iPod leuker, dan koop je die toch? Hetzelfde geldt met de Zune. Ik ben persoonlijk geen iPod fan en ben dan ook blij met een andere MP3-speler met een beetje classe. Verder heb ik respect voor de Apple, ik vindt veel dat ze doen goed en mooi, maar ik ben de Anti-Microsoft- en pro-Apple-sfeer ondertussen echt spuugzat. Microsoft is de laatste tijd een betere pad ingeslagen heb ik het idee, vooral windows Vista vind ik een mooi product en mijn eerste indruk van de Zune is ook goed.

• CLB
  • Niet online

CLB

^^^ eensch

Ik krijg 'm waarschijnlijk (voor) de 22e.. pff kan ook niet wachten!

Ik vind 't trouwens wel steeds leuker worden om 'm te krijgen. Je besteld 'm eigenlijk zonder dat je wat weet en nu in de loop der tijd komen de reallife-pics/ video's en reviews op het internet te staan! _/-\o_

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:51:
^^^ eensch

Ik krijg 'm waarschijnlijk (voor) de 22e.. pff kan ook niet wachten!

Ik vind 't trouwens wel steeds leuker worden om 'm te krijgen. Je besteld 'm eigenlijk zonder dat je wat weet en nu in de loop der tijd komen de reallife-pics/ video's en reviews op het internet te staan! _/-\o_
Inderdaan, heeft wel iets spannends :P Hoe heb jij hem nu besteld eigenlijk? Post je ervaringen ermee iig hier, zal ik ook doen :) Heb je ook extra's besteld?

Ik heb de zwarte zune besteld met de travelpack en een dock erbij :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:45:
[...]

Ik denk dat ik hem toch maar zelf hou ;) Hopen dat hij binnenkort verzonden wordt, die amerikanen komen al 25 november hierheen! Dan heb ik mijn zune O+

[...]

Ik denk dat die opmerking echt wel opgaat voor een grote groep appleboys. De reviews en hun opmerkingen zijn over het algemeen gwn ronduit triest. Als je goed onderbouwd kunt zeggen waarom je de Zune niet goed vindt ok, maar ga het niet zomaar zonder echte onderbouwing zo zwart maken.

Ik snap zowiezo niet waar die mensen zich zo druk om maken. Wees blij met een beetje marktwerking. Vind je de iPod leuker, dan koop je die toch? Hetzelfde geldt met de Zune. Ik ben persoonlijk geen iPod fan en ben dan ook blij met een andere MP3-speler met een beetje classe. Verder heb ik respect voor de Apple, ik vindt veel dat ze doen goed en mooi, maar ik ben de Anti-Microsoft- en pro-Apple-sfeer ondertussen echt spuugzat. Microsoft is de laatste tijd een betere pad ingeslagen heb ik het idee, vooral windows Vista vind ik een mooi product en mijn eerste indruk van de Zune is ook goed.
Ik denk dat je het iets te serieus opneemt. Ik kan me zelfs volledig voorstellen hoe jij je voelt. Een paar jaar geleden was de sfeer net andersom. Net als Apple een hele tijd nodig heeft gehad om te bewijzen wat ze waard zijn denk ik dat Microsoft ook een tijdje zal nodig hebben om te bewijzen dat ze wel on the edge zijn.

Als je wil weten wat ik persoonlijk over de Zune denk, here we go.

Ten eerste sta ik verbaasd van het feit dat Microsoft geen eigen speler heeft laten maken. De Zune is in principe niet meer dan een herlancering van een geflopt product : de gigabeat. Dat vind ik al een ongelooflijke misser.

Vervolgens maakt men een 2e player naast WMP voor Zune? Dan stel ik me de vraag is WMP niet goed? Of is de Zune gewoon niet goed genoeg om met WMP overweg te kunnen? WMP is toch de mediaspeler van windows? Waarom dan een andere? Wat wordt dan de richting? Mag ik WMP al overboord gooien want alles wordt Zune of hoe zit dat? Totaal niet logisch.

Waar is plots de keuze naar toe waar Microsoft zo graag mee pochte? PlayForSure was All about choice? Trouwens Microsoft heeft hier een gevaarlijk presedent geschapen met de Zune niet backwardscompatible te maken met PlayForSure. Muziek wordt daardoor gewoon waardeloos want zoiets kan blijkbaar zonder dat een consumentenorganisatie dit aanklaagt. Dit is voor mij eigenlijk al het einde van legale downloads. De grootste kritiek die iTunes steeds kreeg was, "als de winkel ermee stopt wat dan", maar de vraag kan nu al eerder zijn "en wat als er een nieuw model iPod uitkomt" Bij Apple heb ik altijd het vertrouwen gehad dat die muziek altijd wel zal blijven werken. Maar MS geeft nu een mooi voorbeeld dat je daar bij MS niet moet op rekenen. Je weet als je een Zune koopt dat het mogelijk is dat het MS het binnen 2 jaar niet meer ondersteund om dat MS een GSM dienst start voor muziek of weet ik wat.

De Zune straalt dan ook weinig vertrouwen uit voor mij. Heel het concept lijkt als een test waar de koper betaald om het product te mogen testen op levensvatbaarheid. En dat kan voor sommige fanboys een een kostelijke zaak zijn. Ik zou de diehard WMP fanboy wel eens willen zien nu met zijn collectie songs van PlayForSure in de ene hand en de flitsend nieuwe Zune in de andere hand.

• jip_86
Dat snap ik dus eigenlijk ook niet waarom ze niet gewoon WMP gebruiken.

Waarschijnlijk zal het dan weer te makkelijk worden om alles te sharen. Dan kun je bij iedereen je usb kabel er in proppen en je muziek er af gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik snap het ook niet. Microsoft heeft notabene zelf dat MTP verzonnen. En hun eigen speler ondersteund het niet eens 8)7 Misschien dat ze zelf ook inzien dat het brak is. Maargoed, het alternatief is ook niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:11:
[...]
Inderdaan, heeft wel iets spannends :P Hoe heb jij hem nu besteld eigenlijk? Post je ervaringen ermee iig hier, zal ik ook doen :) Heb je ook extra's besteld?

Ik heb de zwarte zune besteld met de travelpack en een dock erbij :)
Ik heb de bruine versie van de Zune besteld via eBay bij 'n dude uit Amerika....
Hij had meerdere apparaten (Zunes/ PS II's/ PS III's/ Nintendo DSen enzovoort)
te koop in 'n eigen webshop en had 'n positieve feedback van 99,5% bij 2150 gegeven feedbacks.

Ook had hij de home-kit te koop staan die ik ook erg mooi vind maar toch nog niet voor gekozen:
-Was m'n eerste aankoop via eBay dus wil eerst even kijken hoe of wat
-Scheelt uiteraard toch weer wat geld, zou ongeveer 90 euro extra gaan kosten
-Weet nog niet of ik douane-kosten moet betalen en dat zou dan weer duurder gaan worden

Als m'n Zune goed aankomt en ik geen douanekosten hoef te betalen via de verzendmethode van die verkoper kan ik de home-kit altijd nog nabestellen omdat, ik dan weet dat hij te vertrouwen is... :)

Ook weet ik eerlijk gezegd niet eens waar ik 'm voor nodig heb:
-Muziek kun je gewoon afspelen met 'n 3,5 -- tulp -- tulp kabeltje van 1,50 euro

Het enige wat me cool lijkt is de mogelijkheid om films op tv te laten zien maar, aangezien ik veel mp4 films download met 'n resolutie van 320 x 240, die er niet uitzien als ik ze op m'n computer afspeel in fullscreen, ben ik benieuwd hoe dat eruit zou gaan zien op 'n normale televisie (nog groter beeld)

Zodoende heb ik extra accesoires even achterwege gelaten met de gedachte: maybe later...

EDIT: Ik zal zeker 'n shitload aan foto's neergooien hierzo en gebruikerservaringen _/-\o_
RoD schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:08:
Ik snap het ook niet. Microsoft heeft notabene zelf dat MTP verzonnen. En hun eigen speler ondersteund het niet eens 8)7 Misschien dat ze zelf ook inzien dat het brak is. Maargoed, het alternatief is ook niet geweldig.
Opzich wel jammer dat je WMP niet kan gebruiken, vind 't een fijn programma (muziek afspelen)
maarja 't is nu eenmaal zo. M'n iPod kon ik ook niet syncen met iTunes (werkte gewoon niet op deze comp) en daarom gebruikte ik Anapod Explorer om m'n iPod vol te gooien terwijl ik daarnaast gewoon WMP bleef gebruiken om m'n muziek mee af te spelen..

Zodoende ga ik dat nu gewoon weer doen:
-Zune software om mee te syncen
-WMP om films/ muziek en onzin af te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Voorlopig komt er nog geen firmware update voor de Zune :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:23:

Opzich wel jammer dat je WMP niet kan gebruiken, vind 't een fijn programma (muziek afspelen)
maarja 't is nu eenmaal zo. M'n iPod kon ik ook niet syncen met iTunes (werkte gewoon niet op deze comp) en daarom gebruikte ik Anapod Explorer om m'n iPod vol te gooien terwijl ik daarnaast gewoon WMP bleef gebruiken om m'n muziek mee af te spelen..

Zodoende ga ik dat nu gewoon weer doen:
-Zune software om mee te syncen
-WMP om films/ muziek en onzin af te spelen
Ik vind het een waardeloos systeem. Maar inderdaad, het is nu eenmaal zo. Echter het verbaast me dat het zo is. Microsoft zou er baat bij hebben om de Zune MTP compatible te maken.
jip_86 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:29:
Voorlopig komt er nog geen firmware update voor de Zune :'(
Ach al die geruchten. Moet nog maar zien of het echt zo lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

RoD schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 01:24:
[...]

Ik vind het een waardeloos systeem. Maar inderdaad, het is nu eenmaal zo. Echter het verbaast me dat het zo is. Microsoft zou er baat bij hebben om de Zune MTP compatible te maken.
Ach ik heb me er bij neergelegd!

'Elluk voordeel heb zuh nadeel' :9
Ach al die geruchten. Moet nog maar zien of het echt zo lang gaat duren.
Inderdaad rumors zeggen niks! Ben bv ook benieuwd of de firmware snel te 'hacken' is of iets in de trend die ervoor gaat zorgen dat je 'gesharede' muziek gewoon onbeperkt kunt afspelen/ op de computer kunt zetten zonder enige belemmeringen. Niet dat ik nou gelijk m'n Zune wil gaan 'hacken' 'cracken' 'modden' en weet ik veel allemaal, ik zei alleen dat ik benieuwd was!
EDIT: Ik zal toch waarschijnlijk niet kunnen 'sharen' omdat er geen andere Zuners zijn :'(

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 18-11-2006 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gehackte firmware komt weinig voor. Rockbox is een bekend alternatief voor gewone firmware, maar die concentreren zich momenteel op andere dingen en bovendien duurt dat ontzettend lang. Wat wel mogelijk is, is dat er een exploit in de firmware gevonden wordt. Echter, die kans is ook maar klein. Ik geef het weinig kans op gemodde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ach vind 't allemaal best, wil de Zune toch niet om z'n Wi-Fi gebeuren dus!

Heb vandaag m'n iPod video 30 GB op 'de bus gedaan' wat toch wel 'n gemis zal worden voor eventjes...
Wordt tijd dat m'n Zune komt, kan ik die weer volpompen met onzin om lekker te chillen snachts. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Reviews:
ArsTechnica
Engadget

Beide melden dat de software nogal crappy is. Ziet er niet zo goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

neem ze straks wel even door en dan edit ik dit bericht morgen wel weer :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:36
CLB schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 02:05:
neem ze straks wel even door en dan edit ik dit bericht morgen wel weer :z
Goed idee laten we dat allemaal doen 8)7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Kaspers schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 09:49:
[...]

Goed idee laten we dat allemaal doen 8)7...
Ga je gang O-)

Ars-technica:
De Zune-software kan geen cd's rippen met persoonlijke instellingen.
Dan rip ik toch gewoon cd's in mp3-formaat met WMP en gooi ze daarna op m'n Zune?
Dan zijn 't toch gewoon 'echte' mp3'tjes en geen DRM-shit --> 3x spelen in 3 dagen?
Ik heb namelijk +/- 150 geripte cd's die ik toch wel graag af zou willen spelen :| :? |:(

Voor de rest zeer duidelijke review waarin te kennen wordt gegeven dat er nogal wat (software)complicaties met de Zune zijn (vooral Wi-Fi functie moet niet heel veel zijn) en de Zune zodoende wel een cool product is maar zeker niet de beste en moment...

Engadget:
De album-art is soms erg wazig en lelijk.
Ben benieuwd of je zelf album-art kan toevoegen..? Zodoende gebruik je gewoon 320 x 320 pixels!?

The Zune supports WMV only, no DivX, no XviD, no H.264 -- basically nothing we use.
Ik heb tientallen MP4 films in 320 x 240 reso, die kan ik er toch ook gewoon opzetten zonder te converteren?

EDIT: Deze info kon ik ook nog niet:
DJ mode
De Zune kan muziek streamen naar maximaal 4 andere Zune spelers. Als je de DJ mode aan wil zetten moet je naar settings/music gaan of de middelste knop drukken in het "nu afspeel" scherm. Je hebt nu 3 mogelijkheden, aan, uit of vrienden. Als je de DJ mode aan hebt staan kunnen tot maximaal 4 mensen tegelijkertijd muziek beluisteren die jij op dat moment aan het luisteren bent.Met DJ vrienden modus kunnen alleen mensen die in je vriendenlijst staan meeluisteren. In DJ mode uit kan niemand meeluisteren met jou muziek maar kan je wel luisteren naar andere Zune gebruikers die de DJ mode aan hebben staan.

Als je DJ mode aan staat krijg je een bericht als iemand met je meeluistert. Als je je Zune uitzet of iets anders afspeelt dan muziek wordt de verbinding met de luisteraars verbroken en ben je niet meer zichtbaar als DJ tot je weer muziek luistert.

Meeluisteren
Als je naar mensen wilt zoeken in de omgeving die de DJ mode aan hebben staan moet je naar het community menu gaan en naar de "dichtbij" menu scrollen. Hier zie je een lijst van alle Zune spelers die in de omgeving zijn. Selecteer de "luister" optie naast een willekeurige Zune speler met DJ mode aan en je kan de muziek horen die zij op dat moment aan het luisteren zijn. Je "now playing" scherm toont alle informatie over welk liedje speelt, welke artiest en welk album. Als je wilt stoppen met luisteren kan je simpelweg je eigen muziek of video in je eigen playlist weer aanzetten.

Zune friends
Je kan andere Zune gebruikers die je ontmoet uitnodigen om in je vriendenlijst te staan. Navigeer naar het "nearby" scherm en selecteer de persoon waarna je een uitnodiging wilt sturen. Selecteer "send friend request" en de desbetreffende persoon zal een bericht ervan zien en kan kiezen om deze te accepteren of te weigeren. Als hij/zij deze accepteert staan jullie in elkaars vriendenlijst.

[ Voor 45% gewijzigd door CLB op 18-11-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:32:

Ars-technica:
De Zune-software kan geen cd's rippen met persoonlijke instellingen.
Dan rip ik toch gewoon cd's in mp3-formaat met WMP en gooi ze daarna op m'n Zune?
Dan zijn 't toch gewoon 'echte' mp3'tjes en geen DRM-shit --> 3x spelen in 3 dagen?
Ik heb namelijk +/- 150 geripte cd's die ik toch wel graag af zou willen spelen :| :? |:(
Beetje een non-issue inderdaad, heeft niks met de speler te maken. Het is ook maar de vraag of je cd's wilt gaan rippen met de Zune software aangezien er honderden andere (en waarschijnlijk betere) programma's zijn.
Voor de rest zeer duidelijke review waarin te kennen wordt gegeven dat er nogal wat (software)complicaties met de Zune zijn (vooral Wi-Fi functie moet niet heel veel zijn) en de Zune zodoende wel een cool product is maar zeker niet de beste en moment...
Eens, maargoed, er is ook geen enkele speler die "de beste" is. Maar het kan zeker beter ja.
Engadget:
De album-art is soms erg wazig en lelijk.
Ben benieuwd of je zelf album-art kan toevoegen..? Zodoende gebruik je gewoon 320 x 320 pixels!?
Dat kun je inderdaad zelf. Zijn ook programma's voor. Dat de album art wazig is lijkt me niet aan de speler liggen, maar aan Engadget.
The Zune supports WMV only, no DivX, no XviD, no H.264 -- basically nothing we use.
Ik heb tientallen MP4 films in 320 x 240 reso, die kan ik er toch ook gewoon opzetten zonder te converteren?
Mpeg4 zegt niks, het is een containerformaat. Oa Divx, Xvid, H.264 ed maken gebruik van Mpeg4 compressie. Aangezien simpelweg alleen WMV ondersteund wordt gaan geen van je Mpeg4 bestanden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmmm dat die films niet gaan werken vind ik aardig kut zeg...

Staat overal op internet / specs dat die mpeg4 afspeelt dus
ik dacht dat ik gebakken zat met al mn films..

Dat converteren moet dus per film gaan gebeuren...

Ben benieuwd hoelang dat duurt per film (500 MB / 90 minuten)

Nja I will see that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:26:
Waar is plots de keuze naar toe waar Microsoft zo graag mee pochte? PlayForSure was All about choice? Trouwens Microsoft heeft hier een gevaarlijk presedent geschapen met de Zune niet backwardscompatible te maken met PlayForSure. Muziek wordt daardoor gewoon waardeloos want zoiets kan blijkbaar zonder dat een consumentenorganisatie dit aanklaagt. Dit is voor mij eigenlijk al het einde van legale downloads. De grootste kritiek die iTunes steeds kreeg was, "als de winkel ermee stopt wat dan", maar de vraag kan nu al eerder zijn "en wat als er een nieuw model iPod uitkomt" Bij Apple heb ik altijd het vertrouwen gehad dat die muziek altijd wel zal blijven werken. Maar MS geeft nu een mooi voorbeeld dat je daar bij MS niet moet op rekenen. Je weet als je een Zune koopt dat het mogelijk is dat het MS het binnen 2 jaar niet meer ondersteund om dat MS een GSM dienst start voor muziek of weet ik wat.
Dat hebben ze denk ik gedaan, om dit te kunnen invoeren:
Of is dit bij play for sure ook al het geval ?
Explain the subscription model.

Not a question, but: You basically pay $15 a month for sorta-unlimited access to the Marketplace library. You can download all the songs you want and transfer them to your Zune. Once you stop paying the subscription, however, you can no longer play those songs. You also need to plug your Zune in at least once a month, so it knows your subscription is still active
welcome to the social :+

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb net 'n speciaal Zune-converter progje gedownload van ImTOO
en daar staat toch echt dat ik ook in mp4 kan converteren voor de Zune dus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hm. Ik vind het eigenlijk ook nogal raar dat Mpeg4 niet ondersteund wordt. Microsoft zal toch niet zó ver gaan om hun eigen rommel te laten gebruiken? Mpeg4 is onbetwist de standaard voor dit soort spelers. Is er iemand die met zekerheid hier wat over kan zeggen? Het zou wel raar zijn als Engadget dit fout had want ik neem aan dat ze het getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Maybe ligt het aan 'n soort van proefversie van de Zune en / of de software die Engadget heeft gekregen?

Kan 't me niet voorstellen eerlijk gezegd maar dat de Zune geen mp4 ondersteund terwijl dat overal groot en breed in de media wordt uitgemeten lijkt me ook niet echt normaal dat die alleen wmv heeft?

Zune-speler.nl:
Ondersteuning van diverse codecs.
De Zune software ondersteunt WMA, MP3, AAC voor muziek bestanden,
JPEG voor foto’s en de video formaten WMV, MPEG-4 en H.264.

Ik ben toch benieuwd en denk eigenlijk dat hij gewoon wel .mp4 ondersteund hoor...

Anders heb ik pech en moet ik m'n .mp4 naar .wmv converteren!
Vandaag trial-progje van gedownload en gaat werkelijk fucking snel dus als
ik werkelijk alleen maar .wvm's af kan gaan spelen koop ik dat progje maar (Alive MP4 converter)

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 18-11-2006 17:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hoeft er echt geen programma voor te kopen. VirtualDub kan dit ook prima. Snelheid is gewoon afhankelijk van de instellingen en de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ahja ok! Naja als ik moet converteren komt dat dus wel goed :)

Staat ook bv. niet in die review van Ars-technica/ Gizmodo of ergens anders op het web dattie alleen wmv zou afspelen en geen mp4 en dergelijke... Zal Engadget dan toch 'n grove fout hebben gemaakt?

Als je dit bijvoorbeeld ziet:
Xilisoft Zune Converter -->
It can convert DVD and other video formats to Zune video WMV, MP4, MPEG4.

Afbeeldingslocatie: http://www.sharewareplaza.com/images/screenshot/44928.gif

Nidesoft DVD to Zune Converter 1.01 -->
Nidesoft DVD to Zune converter is an easy-to-use and simple DVD to Zune Video Converter software.
It can convert almost all kinds of DVD to Zune Video formats, such as MP4, MP4 AVC, H.264, WMV

Afbeeldingslocatie: http://www.filetransit.com/images/screen/01777400f470cc89f798efafd48674a8_Nidesoft_DVD_to_Zune_Converter.jpg

Als ik dit zo zie lijkt 't me heel sterkt dat de Zune alleen WMV af zou spelen :? :X

en zo staan er nog 'n paar, die je gewoon vind met Google

[ Voor 73% gewijzigd door CLB op 18-11-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deacon schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:02:
[...]

Dat hebben ze denk ik gedaan, om dit te kunnen invoeren:
Of is dit bij play for sure ook al het geval ?
Was bij PlayForSure ook al het geval. Subscription modellen bestaan al langer dan vandaag. Het vorige grote tromgeroffel van MS, namelijk URGE, had ook een subscription model.

De reviews van ARS en engadget geven duidelijk mijn vrees aan. Blijkbaar is de Zune software nog helemaal niet op punt, wat aantoont dat dat MS de zune kost wat kost voor de feestdagen wou uithebben. Blijkt na de feestfdagen dat de Zune geen deuk heeft kunnen maken in de iPod wordt er binnen MS weer een groep opgericht om de fouten van de zune te herstellen, men komt dan weer met nieuwe software en een nieuwe speler en Zune wordt net als URGE gewoon vergeten.

Waarom is het Sony nooit gelukt een deuk te maken in de iPod? Omdat hun software gewoon kut was. Het succes van de iPod is net de samenwerking tussen software en apparaat. iTunes bestond dan ook al een pak langer en was dus al vrij af toen de iPod er aan kwam. Geef Apple dan ook nog eens het voordeel van OS X als test platform te hebben gehad voor ze de andere 90% aan zijn product kon voorstellen zorgt dat reviews spreken over een apparaat dat vlekkeloos werkt met de software; De kopie van de iPod way of life is dus nog niet geslaagd.

Leuk voor mensen die geen problemen hebben met buggy software. Het merendeel van iPod gebruikers denkt een nieuwe computer nodig te hebben als Zune crasht. Net als mensen denken dat een nieuwe computer kopen hun virus probleem oplost. Je mag er mee lachen maar weinig mensen zijn echt tech savy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo zie lijkt 't me heel sterkt dat de Zune alleen WMV af zou spelen :? :X
enkel wmv? toch ook mp3 mag ik hopen? Hoe zit dat trouwens met de geluidskwaliteit van WMV? Mijn ervaringen daarmee zijn minder maar dateren al van jaren terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Je kan je bericht editten heh ;)

Jij bedoelt in je laatste post zeker WMA? Oftewel Windows Media Audio!?

WMA is trouwens vele malen beter als MP3 qua geluid, al horen de meeste mensen dat niet ;)

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 18-11-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:01:
[...]

enkel wmv? toch ook mp3 mag ik hopen? Hoe zit dat trouwens met de geluidskwaliteit van WMV? Mijn ervaringen daarmee zijn minder maar dateren al van jaren terug.
Met "enkel WMV" bedoelen ze dat ie alleen WMV als videocodec ondersteund. Hier gaat het dus niet om audiocodecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahja idd wma heette dat. Nope had me vergist dacht dat ze met wmv ook audio bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:43:
Ahja idd wma heette dat. Nope had me vergist dacht dat ze met wmv ook audio bedoelde.
Ach foutje zit in 'n klein hoekje :)

Als die maar MP3 afspeelt inderdaad en dat doet die wel dus!
Nu gaat 't alleen nog om de formaten video die die afspeelt...
WMV? MPEG-4? H.264? Ben benieuwd wat RoD nu denkt qua deze issue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk niet zoveel :P
Mwa, ik zou nou wel eens bevestigd willen zien welke codecs er nou ondersteund worden. Maar ik kan nergens een concreet en "officiëel" specslijstje vinden. Mijn gevoel zegt dat alleen WMV onzin is, aangezien Engadget de enige (toch?) is die hier melding van maakt en het gewoon niet logisch is.
Overigens, H.264 = Mpeg4 :P Mpeg4 bestaat er in verschillende vormen, zie ook Wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft WMV (video) een gelijkwaardig alternatief voor H.264?

Ik denk niet echt dat video van groot belang is voor de zune. Toch niet op dit moment. Je hebt gewoon meer tijd om muziek te luisteren dan video te kijken onderweg. Ik denk dat beeld bij portables het meer moet hebben van livestreams zoals breaking news items dan van vooropgenomen materiaal dat je eigenlijk liever ziet op groot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vooral met dat laatste laatste wat je zegt ben ik 't persoonlijk niet met je eens!!

Ik keek altijd supergraag films op mn iPod! Dit was dan niet overdag in de trein naar de Uni maar, lekker 's nachts in mn bedje! Je focust je dan in 't donker op zo'n schermpje en ik vond dat altijd erg nice.

Nu is mn iPod verkocht en moet ik 't momenteel even doen zonder films --> echt moeilijk irritant! Zodoende kan ik echt niet zonder video-afspeel functie op mn portable speler!!

Muziek en video in 1 apparaat is voor mij 'n ideale combinatie.
Eigenlijk nog internet, PDA-functies en 'n belfunctie en dan ben ik klaar.
Voor dit moment is dat nog wat te hoog gegrepen dus ik wacht af wat de toekomst brengt...

iPod-phone ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Persoonlijk vind ik complete films kijken ook niet geweldig op zo'n klein scherm. Dat doe je toch liever op groot scherm met een 5.1 set. Maar het is echt ideaal voor videoclips en afleveringen van South Park, The Simpsons ed. :) Ik kijk zelf op een 2,2" scherm, en ik vind dat prima.. dus het scherm van de Zune moet imo echt groot genoeg zijn voor dit soort doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-09 08:55
CLB schreef op zondag 19 november 2006 @ 03:25:
Muziek en video in 1 apparaat is voor mij 'n ideale combinatie.
Eigenlijk nog internet, PDA-functies en 'n belfunctie en dan ben ik klaar.
Voor dit moment is dat nog wat te hoog gegrepen dus ik wacht af wat de toekomst brengt...
Koop een HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 13 met Tmobile PIT (onbeperkt GPRS) en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zou kunnen idd :)

Momenteel heb ik 'n Qtek S200 en die is perfect met 2 GB geheugen :)
Qtek 9100 vind ik persoonlijk echt fucking lelijk, log, dik en lomp dus! >:)

Huidige PDA's kun je ook maximaal upgraden tot 2 / 4 GB en dat is veeeeelste weinig :)

Filmpje van de Zune-accesoires

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 19-11-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wat zouden redenen kunnen zijn om de Zune niet te importeren maar te wachten op de NL release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Uhm volgende dingen waar we hier op GoT uitzijn:
-Firmware-upgrades zijn misschien niet mogelijk?
-Eventueel garantie claimen zal niet gaan lukken bij Microsoft Nederland...
-Opladen zal in 't begin alleen kunnen via USB... (of er worden wereld-convertertjes bijgeleverd)
-Je bent 'n target voor zakkenrollers omdat je 'uniek' bent >:)

Die Toshiba Gigabeat, is die echt uitgebracht of niet?
En wat voor (video)codecs kon hij aan dan? Is toch gewoon 'n Zune?

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 19-11-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

apNia schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:04:
Wat zouden redenen kunnen zijn om de Zune niet te importeren maar te wachten op de NL release?
Garantie (tenzij MS internationale garantie geeft), importrechten, btw en dat soort dingen. Je kan natuurlijk ook het topic even doorlezen aangezien dit al verscheidene malen besproken is.
CLB schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:09:
-Firmware-upgrades zijn misschien niet mogelijk?
Kan ik me niet voorstellen. Mocht de EU firmware niet werken pak je gewoon de US.
-Opladen zal in 't begin alleen kunnen via USB... (of er worden wereld-convertertjes bijgeleverd)
Kun je ook zelf kopen, is niet zo duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

RoD schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:11:
[...]
importrechten, btw en dat soort dingen.
Hmm is 'n punt waarvan ik persoonlijk een beetje denk... is dat 'n 'nadeel'.
Het klinkt nu natuurlijk wel als: shit heej moet ik weer meer geld gaan betalen.

Maar in mijn geval is het maximale bedrag wat ik betaal: 285,- euro..
Als die in Nederland bij de release bijvoorbeeld 300,- gaat kosten, heb ik al 'geluk' gehad!

Firmware heb je idd wel gelijk in en convertertjes zelf kopen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat klopt, maar dan zit je altijd nog met garantie ed. Dat weegt imo dan niet op tegen het marginale prijsverschil. Maargoed, als de speler dus niet te krijgen is in Nederland, en wel in de US, dan is het wellicht wel de moeite waard om em te importeren als je de garantie voor lief wilt nemen (tenzij MS internationale garantie biedt, maar daar heb ik nog niks van gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

dus @ apNia: Alleen de garantie zal problemen kunnen geven...

Zal je straks zien, krijg ik m'n Zune binnen, pleurt die na 'n week kapot op de vloer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

CLB schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:14:
dus @ apNia: Alleen de garantie zal problemen kunnen geven...

Zal je straks zien, krijg ik m'n Zune binnen, pleurt die na 'n week kapot op de vloer >:)
Het product wat garantie heeft tot het vallen op de vloer ken ik nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

PWM schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:12:
[...]

Het product wat garantie heeft tot het vallen op de vloer ken ik nog niet :)
Haha je hebt gelijk! Ik bedoelde 't niet met de intentie om dan garantie te claimen maar,
meer met het idee van: Hmm mooi product besteld, wel geimporteerd en dan gaatie kapot. PUNT :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de bestsellerlijsten bekijkt kan je hem maar beter importeren want ik denk dat ie zelfs europa niet meer haalt. Amazon Top 25 mp3 spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Omdat? Hij niet in de top 3/ 5 staat van Amazon.com komt hij niet in Europa..
Zou uiteraard best kunnen hoor! Zijn er voorbeelden van dan? Van PMP's die eerst in Amerika werden gereleased en later naar Europa zouden komen, maar Europa nooit gehaald hebben..?

Heeft iemand 'n lijstje met specificaties van die Toshiba Gigabeat?
Ben namelijk erg benieuwd wat hij afspeelt qua videoformaten --> zelfde als de Zune?

Ik verwacht m'n Zune aanstaande woensdag maar, eerder is altijd beter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:28:
Omdat? Hij niet in de top 3/ 5 staat van Amazon.com komt hij niet in Europa..
Zou uiteraard best kunnen hoor! Zijn er voorbeelden van dan? Van PMP's die eerst in Amerika werden gereleased en later naar Europa zouden komen, maar Europa nooit gehaald hebben..?
Wat een onzin. Het feit dat hij in een lijstje staat met best verkochte spelers van een bepaalde webwinkel zegt _helemaal_ niks over de beschikbaarheid in Europa. MS heeft al gezegd dat de speler naar Europa komt, dus ik zie niet in waarom dat niet gaat gebeuren. Omdat ie populair is? Dat lijkt me niet. Als MS niet voldoende Zunes beschikbaar heeft, maken ze een fout. Zij willen natuurlijk zoveel mogelijk verkopen en ik neem aan dat ze voldoende marktonderzoek gedaan hebben. Bovendien is deze speler al een hele tijd geleden aangekondigd voordat hij beschikbaar werd dus ze hadden deze mate van populariteit kunnen verwachten.
Maargoed, zoals ik al zei, dat lijstje van Amazon zegt 0,0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

ik denk dat je beter Bazilfunk had kunnen quoten..

Ik impliceer niet dat hij niet naar Europa gaat komen.
Vroeg me alleen af waarom ze dat niet zouden doen adhv 1 lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeurt toch wel regelmatig dat je iets in europa niet kan krijgen, omdat het niet populair genoeg blijkt voor deze markt. Als het in de VS blijkbaar al geen brokken maakt, waarom de schade dan nog erger maken? Vergeet niet dat wanneer de zune eindelijk naar europa komt hij het zal moeten afleggen tegen de iPod 6 gen. Die wel direct wereldwijd gelanceerd wordt. Ik durf er haast mijn hoofd op verwedden als Apple in januari de 6gen iPod uitbrengt dat de huidige zune nooit europa komt wegens achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:42:
ik denk dat je beter Bazilfunk had kunnen quoten..

Ik impliceer niet dat hij niet naar Europa gaat komen.
Vroeg me alleen af waarom ze dat niet zouden doen adhv 1 lijstje :)
Dat weet, ik misbruikte je quote slechts :+
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:06:
Gebeurt toch wel regelmatig dat je iets in europa niet kan krijgen, omdat het niet populair genoeg blijkt voor deze markt. Als het in de VS blijkbaar al geen brokken maakt, waarom de schade dan nog erger maken?
Dat kan, maar die kans lijkt me in dit geval verwaarloosbaar klein. Hij komt zeker naar Europa, ga daar maar vanuit.
Vergeet niet dat wanneer de zune eindelijk naar europa komt hij het zal moeten afleggen tegen de iPod 6 gen. Die wel direct wereldwijd gelanceerd wordt.
Ah, jij weet dus al wanneer de nieuwe iPod komt en wat de precieze specificaties zijn? :? En de lancering van de nieuwe iPod betekent meteen dat andere spelers geen schijn van kans maken tegen de iPod? De Zune heeft een aantal vernieuwende features, die tegen de tijd dat ie hier gelanceerd wordt zeker nog interessant zullen zijn. Bovendien, de iPod mag dan populair zijn, niet iedereen wil een iPod.
Ik durf er haast mijn hoofd op verwedden als Apple in januari de 6gen iPod uitbrengt dat de huidige zune nooit europa komt wegens achterhaald.
Ga maar vast een zaag kopen dan.

Hier staat:
· Ondersteuning van diverse codecs. De Zune software ondersteunt WMA, MP3, AAC voor muziek bestanden, JPEG voor foto’s en de video formaten WMV, MPEG-4 en H.264.
Dus wel degelijk Mpeg4 files. Al is het me niet duidelijk wat ze nou bedoelen met Mpeg4, ik denk Xvid en Divx.
En waarom vond ik dit niet eerder 8)7
En CLB, aangezien jij nogal posthoert op het forum daar had jij het ook moeten weten :P

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 20-11-2006 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:25:
Zune-speler.nl:
Ondersteuning van diverse codecs.
De Zune software ondersteunt WMA, MP3, AAC voor muziek bestanden,
JPEG voor foto’s en de video formaten WMV, MPEG-4 en H.264.

Ik ben toch benieuwd en denk eigenlijk dat hij gewoon wel .mp4 ondersteund hoor...

Anders heb ik pech en moet ik m'n .mp4 naar .wmv converteren!
Vandaag trial-progje van gedownload en gaat werkelijk fucking snel dus als
ik werkelijk alleen maar .wvm's af kan gaan spelen koop ik dat progje maar (Alive MP4 converter)
Dat jij nou niet alles goed doorleest wat je medeGoTters posten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wou even iedereen bedanken voor de replies betreffende de redenen tot het niet aanschaffen van een Zune.
RoD schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:11:
Je kan natuurlijk ook het topic even doorlezen aangezien dit al verscheidene malen besproken is.
Ja maar er is in het topic heel veel gespeculeerd. Nu hij een tijdje uit is kunnen we meer van feiten spreken. Leek me niet verkeerd daar misschien even een lijstje van te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

apNia schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:10:
Ja maar er is in het topic heel veel gespeculeerd. Nu hij een tijdje uit is kunnen we meer van
feiten spreken. Leek me niet verkeerd daar misschien even een lijstje van te maken ;)
Misschien zou de TS wat ge-update kunnen worden..?

Niet officiele bron van videocodes:
WMV, MP4 & MPEG4, m4a, .m4b, .mov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel9
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 15:21
Mijn vriendinnetje heeft Zune meegenomen uit de VS dit weekend... eerste indrukken zijn goed... solide apparaat met een mooi helder scherm... Ik zal proberen wat bij te dragen hier waar ik dat kan... ;)

Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 15:17
marcel9 schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:18:
Mijn vriendinnetje heeft Zune meegenomen uit de VS dit weekend... eerste indrukken zijn goed... solide apparaat met een mooi helder scherm... Ik zal proberen wat bij te dragen hier waar ik dat kan... ;)

Marcel.
Kun je wat foto's posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Uhm graag veel foto's!? Welke kleur heb je!

En zou je misschien allerlei film/ video-bestanden kunnen proberen!
Ben benieuwd naar voornamelijk de video-formaten waarmee de Zune overweg kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:00:
[...]

Dat jij nou niet alles goed doorleest wat je medeGoTters posten >:)
Hmm, dan heb ik die post gemist :X
CLB schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:27:
[...]

Misschien zou de TS wat ge-update kunnen worden..?

Niet officiele bron van videocodes:
WMV, MP4 & MPEG4, m4a, .m4b, .mov
m4a is geen video, dat is Mpeg-4 audio Zelfde geldt voor .m4b trouwens. Verder is .mp4 een Mpeg4 container dus Mpeg4 is wat dubbelop. Het zegt niet zoveel over wat ie nou daadwerkelijk afspeelt aangezien Mpeg4 nogal breed kan zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ach we have to wait! Ik kreeg die formaten van zunespeler.nl doorgemailed
en zij hebben contact met Microsoft... Stom zeg dat 't gewoon nergens vast staat wat die speelt!

Nu maar hopen dat marcel9 z'n Zune is goed aan de tand gaat voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zunespeler zegt:
WMV, MPEG-4 en H.264
Dus in ieder geval Mpeg4, maar wat dan precies is dus onduidelijk, welke smaken hiermee bedoelt worden.
Ook bitrates, resolutie en ondersteunde audiocodecs (in de videofile) ben ik wel benieuwd naar.

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 20-11-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dit is alles wat ik weet:

Windows Media® Audio Standard (.wma): Up to 320 Kbps, CBR and VBR, up to 48-kHz sample rate

MP3 (.mp3): Up to 320 Kbps, CBR and VBR, up to 48-kHz sample rate

AAC (.mp4, .m4a, .m4b, .mov): Up to 320 Kbps, Low Complexity (LC), up to 48-kHz sample rate

WMV, MP4 & MPEG4, m4a, .m4b, .mov.

marcel9 where are you >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit kreeg je dus doorgemailed van Zunespeler? Lekker vaag, volgens mij weten ze het zelf ook niet en roepen ze maar wat 8)7
Idd als marcel9 eens zou kunnen testen..? :) Ik wil wel paar videobestanden coderen om te zien of die gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

RoD schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:43:
Dit kreeg je dus doorgemailed van Zunespeler?
Ja dat klopt :)

Ik zet hier zo 'n linkje naar 'n film van mij!
Dus zo'n mp4 film in 320 x 240 waarvan ik er tientallen heb!

Als marcel9 'm uit wil proberen zou ik daar zeer blij mee zijn!

Als RoD ook wat (film)bestanden zou willen plaatsen zou dat ook top zijn!

@ Marcel9: Zou je aub Warez op je Zune kunnen zetten en kijken of die 'm afspeelt!?

[ Voor 33% gewijzigd door DeeD2k2 op 20-11-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Opzich mag je best een kleiner bestand nemen hoor :X Het gaat er alleen om dat het werkt
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De Microsoft Zune mag best met de Apple iPod vergeleken worden, maar ga niet de een ten koste van de ander afkraken. Als je niets met de Zune of de iPod te maken wilt hebben, heb het er dan ook niet over...